Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm, nadat ik opnieuw Windows totaal niet in kwam (steeds 0x50 direct na inloggen) heb ik eens in Safe Mode opgestart, wat wel wilde.
Ook heb ik alles weer op stock gezet, en toch bleef ik de BSoD's krijgen. Toen heb ik met Driver Verifier gevonden dat dtsoftbus01.sys (Van Daemon Tools) instabiel is. Dus die verwijderd, maar de BSoD's waren nog niet afgelopen.

Toen heb ik eens mijn geheugenmodules in de andere twee slots geplaatst, waarna m'n systeem niet meer wilde booten. Geen idee wat ermee aan de hand was, maar toen ik ze weer in de andere slots deed, bootte hij plots weer wel.

En, tot nu toe (3x gereboot daarna), nog geen 0x50 BSoD meer gezien gelukkig. Hoop dat dat het probleem was, dat er een module een beetje slecht contact maakte oid.
Wel vaag dat ik dan geen errors kreeg in memtest86+.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:14

India Sierra

Learn by failure

Ik heb iets raars nu, probeer voltage lager te krijgen, maar zodra ik hem op 1.45V zet krijg ik van mn moederbord te horen : "Overclocking failed! Please enter setup to edit your system settings" "Press F1 to enter setup". Is al vaker voorgekomen, vanmorgen ook weer. Hoe kan ik dit uitzetten? Ik merk zelf wel of de overclock het doet :P

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 20:07
Ik merk zelf wel of de overclock het doet ;w

Zo werkt het niet, je Vcore zal toch echt TE laag zijn. Je systeem is al zo instabiel dat hij geen eens wil opstarten.

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Reveltoorn schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:26:

Zo werkt het niet, je Vcore zal toch echt TE laag zijn. Je systeem is al zo instabiel dat hij geen eens wil opstarten.
Als ik vervolgens de bios in ga, discard changes and exit doe, vervolgens in windows 4 uur prime95 blend kan draaien lijkt me alles OK?

Zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2r5gg7k.png

[ Voor 7% gewijzigd door India Sierra op 09-05-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:06
Ziet er netjes uit zeg, mooie temps ook. Wat voor waterkoelset heb je? Zal zeggen, probeer het voltage nog net wat lager te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

DennisM6 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:45:
Ziet er netjes uit zeg, mooie temps ook. Wat voor waterkoelset heb je? Zal zeggen, probeer het voltage nog net wat lager te krijgen!
Ik gebruik een swiftech apogee HD blok met een 2x200mm radiator en een aplhacool VPP665 pomp (liang D5 vario dus).

Ben momenteel de baseclock nog het tweaken, daarna komt voltage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
thehawk007 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:29:
[...]

Als ik vervolgens de bios in ga, discard changes and exit doe, vervolgens in windows 4 uur prime95 blend kan draaien lijkt me alles OK?

Zoals dit:

[afbeelding]
Dat is dan wel weer vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

millman schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:53:
[...]

Dat die 18cm fans passen, die kende ik nog niet! Specs zijn zeker goed ja ;)
Deze radiator kan 2x200mm ventilatoren aan of 2x180mm. Zit een bijgeleverde 'plaat' bij die je op je radiator schroeft, en hier zitten de gaten in voor de ventilatoren op te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Reveltoorn schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:26:

Dat is lang niet altijd zo hoor. Mijn Asus-bord geeft altijd die melding weer als je de computer een x aantal keer binnen een y aantal seconden reboot, lijkt het.
En dan bedoel ik natuurlijk 2x rebooten in 4 seconden oid :P

Maar normaal doe je dat uiteraard niet, dat gebeurt eigenlijk alleen als je PC de POST niet doorkomt, wat dus door een falende overclock kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Momenteel 4992MHz (104,0 x 48) met 1,450Vcore het stressen

Edit: 103,5 is mijn max baseclock voor 1,450Vcore. Heb hem daar ook op laten staan. Morgen komt de 5 uur (of meer) LinX.
30 mins stabiel:

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/66xoht.png

[ Voor 63% gewijzigd door India Sierra op 09-05-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Compizfox schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:15:
[...]

Dat is lang niet altijd zo hoor. Mijn Asus-bord geeft altijd die melding weer als je de computer een x aantal keer binnen een y aantal seconden reboot, lijkt het.
En dan bedoel ik natuurlijk 2x rebooten in 4 seconden oid :P

Maar normaal doe je dat uiteraard niet, dat gebeurt eigenlijk alleen als je PC de POST niet doorkomt, wat dus door een falende overclock kan komen.
Dat is een ander verhaal, hier 'test' je bord de settings. (mijn Gene doet dat ook) Neem aan dat je geen fout melding krijg met een F1 vraag ?

Als je bord wel met de F1 (error) vraag (melding) komt dat zit je net op/over het randje. Om te benchen geen probleem, maar om er gewoon mee te werken lijkt met dit geen goede setup.

Vcore verhogen of BLCK/multie verlagen.

Er is hier al zo vaak gezegd dat 4800 of 5000 niet uit maakt voor normaal gebruik. Voor benchen en renderen wel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm ik krijg op mijn Asus P8P67-m Pro precies zo'n F1 error als je het POSTen handmatig afbreekt (power breaken bijv.) en dan de PC weer opnieuw laat booten.
Waarom zou dat niet goed zijn? Het kijken of de POST wordt voltooid is blijkbaar gewoon de manier die het bord gebruikt om te testen of de overclock stabiel is.

Wordt de POST afgebroken voordat ie klaar is (om wat voor reden dan ook), dan is dat reden genoeg om aan te nemen dat dat door een falende overclock komt. Maar als je het zelf doet, krijg je die melding uiteraard ook.

[ Voor 79% gewijzigd door Compizfox op 09-05-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Dat is toch echt niet goed...

^^ hebben wij het wel over dezelfde F1 - overclock fout melding ?

Tijdens het opstarten moet het bord gewoon door lopen/draaien, als deze 2x moet rebooten dan zit je op het randje. Wil die helemaal niet booten (F1) dat zit je er over heen ;)

[ Voor 81% gewijzigd door Reveltoorn op 09-05-2012 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik bedoel ook niet dat mijn bord dat normaal doet tijdens het booten hè.

Ik wilde alleen aangeven dat hij het ook doet als ik de POST afbreek door de stroom eraf te gooien tijdens de POST. Maar dat doe je normaal ook niet, dus het is geen probleem ;)

Maar ja, het is wel dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:45
Waarom hebben jullie allemaal niet SP1 geinstaleerd zodat AVX ondersteunt wordt? dit maakt Linx nog een stuk zwaarder. mijn eigen 2600k loopt nu 4.6 met HT aan omdat 4.8 toch niet stabiel bleek te zijn na SP1 .

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Omdat ze het anders niet halen ;) Maar daar komen ze nog wel achter (via het andere topic) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
haha oke ja bij mij is 4.6 op 1.32 volt het maximale als ik x47 multi doe boot hij wel en kan ik linx enzo starte maar krijg ik na 2 minuten een bsod. ophogen van de vcore tot 1.36 hielp niet dus lijkt me dit niet rendabel meer om lucht te koelen :P

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Moet met een flinke koeler (Mugen 2 rev.B anyone? :P) wel kunnen.

Ik zit zelf nu op max 1.44v, en ik vind het met mijn Mugen 3 nu net ietsjes te warm worden. Max temp onder load is zo'n 80 graden. (dat tikt ie af en toe net aan)

Heb dus maar meteen wat Arctic Silver 5 besteld, misschien dat dat nog wat verschil maakt t.o.v. de cheap-ass pasta van DealExtreme die ik nu gebruik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Goeie discussie en vragen hier, kzal mij er eens in mengen :9
thehawk007 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:38:
Momenteel 4992MHz (104,0 x 48) met 1,450Vcore het stressen

Edit: 103,5 is mijn max baseclock voor 1,450Vcore. Heb hem daar ook op laten staan. Morgen komt de 5 uur (of meer) LinX.
30 mins stabiel:

[afbeelding]
Als eerst de opmerking dat je vcore niet zoveel te maken heeft met de hoogte van je bclk. Bclk klokking gebruik je eigenlijk niet voor 24/7, omdat het sneller meer problemen met zich meebrengt (zoals je al ervaart met booten bijv. ;) )

Alles in je pc is afhankelijk van die 100Mhz BCLK zoals je RAM, PCI-e lanes, je HDD's, en IMC. Zodoende worden andere voltages belangrijk, en voor de beste stabiliteit zo min mogelijk in je pc (alle hdd's er uit, alleen je "benchschijf, en bij 2d ook een simpele grafische kaart). Je gebruikt BCLK dus nagenoeg alleen alleen als je benchmarks gaat draaien, het verschil in geheugen snelheid als je die een paar BCLK overclocked merk je in reallife dus totaal niet.

Dus voor je 24/7 (5 uur linx "all memory" met AVX, zie startpost van LinX Stable Club ) raad ik je aan gewoon 49x100 te draaien, of als je het red 50x100 (liever niet, behoud graag mn eerste plekkie :P)

Als voorbeeld, ik heb voor 24/7 mijn proc op 50x100 op 1,43v zoals mn 5 uur linx run. Maar als ik ga benchen draai ik 54x104 (5600Mhz) en het geheugen op 1920Mhz, dan komt er natuurlijk geen prime of linx aan te pas, dat red ie onder water nooit, zowel qua temps als stabiliteit. Als ie maar de 3dmark tests of superpi bijvoorbeeld doorkomt is het goed en die duren maar luttele minuten.. zo, pfff t was een bevalling..... enjoy

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

millman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:15:
Goeie discussie en vragen hier, kzal mij er eens in mengen :9

[...]

Als eerst de opmerking dat je vcore niet zoveel te maken heeft met de hoogte van je bclk. Bclk klokking gebruik je eigenlijk niet voor 24/7, omdat het sneller meer problemen met zich meebrengt (zoals je al ervaart met booten bijv. ;) )

Alles in je pc is afhankelijk van die 100Mhz BCLK zoals je RAM, PCI-e lanes, je HDD's, en IMC. Zodoende worden andere voltages belangrijk, en voor de beste stabiliteit zo min mogelijk in je pc (alle hdd's er uit, alleen je "benchschijf, en bij 2d ook een simpele grafische kaart). Je gebruikt BCLK dus nagenoeg alleen alleen als je benchmarks gaat draaien, het verschil in geheugen snelheid als je die een paar BCLK overclocked merk je in reallife dus totaal niet.

Dus voor je 24/7 (5 uur linx "all memory" met AVX, zie startpost van LinX Stable Club ) raad ik je aan gewoon 49x100 te draaien, of als je het red 50x100 (liever niet, behoud graag mn eerste plekkie :P)

Als voorbeeld, ik heb voor 24/7 mijn proc op 50x100 op 1,43v zoals mn 5 uur linx run. Maar als ik ga benchen draai ik 54x104 (5600Mhz) en het geheugen op 1920Mhz, dan komt er natuurlijk geen prime of linx aan te pas, dat red ie onder water nooit, zowel qua temps als stabiliteit. Als ie maar de 3dmark tests of superpi bijvoorbeeld doorkomt is het goed en die duren maar luttele minuten.. zo, pfff t was een bevalling..... enjoy
Oke dan ga ik dat maar proberen, eens kijken hoe hoog ik kom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
nog tips voor extra stabiliteit trouwens buiten de vcore op dit platform ben erg onbekend hiermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

We gaan t meemaken, als je boven mij komt in t linx topic 5 uur special, zal ik toch weer aan de slag moeten, maar wel even een waarschuwing, niet elke proc of bord overleeft zoiets (zeldzaam, maar toch..) dus wees gewaarschuwd.. extra fans op je vrm's bijvoorbeeld kan geen kwaad, standje storm is ook gewenst ;)
Reveltoorn schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:11:
Dat is toch echt niet goed...

^^ hebben wij het wel over dezelfde F1 - overclock fout melding ?

Tijdens het opstarten moet het bord gewoon door lopen/draaien, als deze 2x moet rebooten dan zit je op het randje. Wil die helemaal niet booten (F1) dat zit je er over heen ;)
Uitzonderingen daargelaten heb je helemaal gelijk. Als toevoeging hoeft alleen niet aan de Vcore te liggen. Geheugen, en imc, dus bclk kan ook roet in t eten gooien. Sowieso als je een hoge 24/7 clock hebt heb je gewoon heel af en toe last van de 'sandy bitch', koude bootloop problemen bijvoorbeeld? Nu op 5ghz al een tijdje geen last van gehad, maar kwam op beproefde clocks wel (zeldzaam) voor.

[ Voor 78% gewijzigd door millman op 09-05-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

millman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:34:
We gaan t meemaken, als je boven mij komt in t linx topic 5 uur special, zal ik toch weer aan de slag moeten :) maar wel even een waarschuwing, niet elke proc of bord overleeft zoiets (zeldzaam, maar toch..) dus wees gewaarschuwd.. extra fans op je vrm's bijvoorbeeld kan geen kwaad, standje storm is ook gewenst ;)
Ik zie je helemaal niet in dat topic in sandy bridge ? Over die vrm's, mijn moederbord heeft een of andere thermische regeling daarvan die te hoge temperaturen zou moeten voorkomen. Voor de zekerheid mn casefans toch op high gezet :P

Edit: Heb je al gevonden bij de Zuper duper special 24/7 club :P

Edit 2: Oh en je hebt hacks, want ik krijg de mijne niet op 5Ghz met 1.432 Vcore, heb hier 1,460 nodig (voorlopig) :(

[ Voor 11% gewijzigd door India Sierra op 09-05-2012 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

MrDucky schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:30:
nog tips voor extra stabiliteit trouwens buiten de vcore op dit platform ben erg onbekend hiermee ;)
Voor de hoogste OC met BCLK kan heb je de volgende voltages nodig:

Vcore (duh)
PLL overvoltage: Enabled (alles boven 46-4700mhz heeft dit nodig)
QPI vtt = IMC/BCLK, Max 1,2v (zit ook op de proc dus voegt extra warmte toe)
CPU-PLL kan eventueel naar 1,9v max
Voor de rest alles van Auto afhalen en op stockvolts instellen

Verder hebben de meeste moederborden besparende functies voor de vrm's. Ook die moeten helemaal uit, geen 'green solution' maar vrm's @ max!

Voor een normale 24/7 OC heb je eigenlijk alleen Vcore nodig, het saaiste platform ooit!

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 09-05-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
millman schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:34:
We gaan t meemaken, als je boven mij komt in t linx topic 5 uur special, zal ik toch weer aan de slag moeten, maar wel even een waarschuwing, niet elke proc of bord overleeft zoiets (zeldzaam, maar toch..) dus wees gewaarschuwd.. extra fans op je vrm's bijvoorbeeld kan geen kwaad, standje storm is ook gewenst ;)

[...]

Uitzonderingen daargelaten heb je helemaal gelijk. Als toevoeging hoeft alleen niet aan de Vcore te liggen. Geheugen, en imc, dus bclk kan ook roet in t eten gooien. Sowieso als je een hoge 24/7 clock hebt heb je gewoon heel af en toe last van de 'sandy bitch', koude bootloop problemen bijvoorbeeld? Nu op 5ghz al een tijdje geen last van gehad, maar kwam op beproefde clocks wel (zeldzaam) voor.
In dit geval ging het om Vcore verlaaging, maar in/bij het gehele plaatje doet de rest ook mee ;)
thehawk007 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:17:
Ik heb iets raars nu, probeer voltage lager te krijgen, maar zodra ik hem op 1.45V zet krijg ik van mn moederbord te horen : "Overclocking failed! Please enter setup to edit your system settings" "Press F1 to enter setup". Is al vaker voorgekomen, vanmorgen ook weer. Hoe kan ik dit uitzetten? Ik merk zelf wel of de overclock het doet :P

[ Voor 19% gewijzigd door Reveltoorn op 09-05-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Behold, 5 uur stable op 5021MHz (is al gepost in het LinX stable topic).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7bF3sl.jpg?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Sick sick sick... Lekker bezig hawk! Nu moet ik weer aan de slag, heb er zin in!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:09
M'n bios is helaas erg onstabiel. Tot een paar keer toe blijft die vast staan als ik in die bios zit. Met de multiplier op 45 start windows niet op met een vcore onder 1,35.
Zodra ik ga linxen gaat de vcore naar 1,27 helaas maar een half uur stabiel daarna error. Als de pc niets doet gaat de vcore weer naar 1,33 zit daar logica in? Zou het trouwens helpen om cpu llc iets lager te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
llc moet juist hoger om die vdroop te compenseren, draai je de laatste bios, welk moederbord praten we precies over hier?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
nedernakker schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 20:57:
llc moet juist hoger om die vdroop te compenseren, draai je de laatste bios, welk moederbord praten we precies over hier?
llc staat nu op lvl 5, het gaat om een asrock z77 extr 4 met bios 1.30 (laatste). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kun je geen gebruik maken van ATV? Dan zet je de normale (base-) Vcore iets omlaag, zodat je niet de hele tijd 1,35V op je CPU hebt staan als het ding idle is. Onder load gooi je er dan wat extra Vcore op dmv de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Wie kan me uitleggen hoe het zit met mijn Gigabyte GTX 680 twin turbo, de kloksnelheid blijft zichtbaar als zijnde 750 Mhz, dat you op zijn minst toch 1000 Mhz moeten zijn?

Hier het linkje naar 3Dmark 06. http://3dmark.com/3dm06/1...1novazium90ywa84vw49intq6

Het overklokken van de CPU lukt wel erg makkelijk vind ik?

Systeem is net nieuw en ben aan het yoeken wat de mogelijkheden zijn, wat vinden jullie hiervan?

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Extra300s, wat doe jij onder mijn NAAM je score invoegen op 3dmark results, ik ga hier maatregelen tegen treffen als je dat maar weet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:32
Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-09 20:48

MiliaanR

Just for fans.

Uhm, nu staat er dat ik ook ben in gelogd als Alienhunter :D
Doe der wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik eraan doen, komt niet door mij gvd.
Hopelijk reageerd er een Moderator hier zodat dit kan worden opgelost, snap niet hoe dit gvd mogelijk is.
Zou willen dat ik een 680 had met een 3930K maar dat iemand zijn resultaten bij mij kan zetten slaat gewoon alles.
Mijn account op 3dmark ga ik dus vandaag nog compleet verwijderen, dit alles door een .......................

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plob
Compizfox schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:54:
Kun je geen gebruik maken van ATV? Dan zet je de normale (base-) Vcore iets omlaag, zodat je niet de hele tijd 1,35V op je CPU hebt staan als het ding idle is. Onder load gooi je er dan wat extra Vcore op dmv de ATV.
Sorry, is dat een programma of een instelling in de bios? Google geeft iig geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:41:
Hopelijk reageerd er een Moderator hier zodat dit kan worden opgelost, snap niet hoe dit gvd mogelijk is.
Zou willen dat ik een 680 had met een 3930K maar dat iemand zijn resultaten bij mij kan zetten slaat gewoon alles.
Mijn account op 3dmark ga ik dus vandaag nog compleet verwijderen, dit alles door een .......................
aaa kom op joh, niet zo kinderachtige.

He jongens, hoe kan ik voor een dagje ALienhunter worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:41:
Net op de 3d mark 06 link gedrukt en nu krijg je als user : rotgezicht1970 dus alienhunter, je hoeft je account niet verwijderen...

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:17:
@Extra300s, wat doe jij onder mijn NAAM je score invoegen op 3dmark results, ik ga hier maatregelen tegen treffen als je dat maar weet.
Waar heb jij het in hemelsnaam over :? Ik draai gewoon 3dmark, en dan krijg ik mijn score online te zien, die link kopieer ik van de browser en heb ik geplaatst.
Ben niet eens geregistreerd, dus al helemaal niets met naam of zo. |:(

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Extra300s, jouw score staat onder mijn account, hoe kan dat dan.
Hier ben ik dus geheel niet blij mee en dat snap je denk ik ook wel.

@Bullus, heb zelf mijn naam verandert daarin maar snap niet dat het in mijn account staat.

@jbkappirossi, staat wel onder mijn accountnaam die score dus kom niet aan met, doe niet zo kinderachtig, is wel mijn account dus.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:10:
@Extra300s, jouw score staat onder mijn account, hoe kan dat dan.
Hier ben ik dus geheel niet blij mee en dat snap je denk ik ook wel.

@Bullus, heb zelf mijn naam verandert daarin maar snap niet dat het in mijn account staat.

@jbkappirossi, staat wel onder mijn accountnaam die score dus kom niet aan met, doe niet zo kinderachtig, is wel mijn account dus.
Zojuist heb ik je een mail terug gestuurd, en die mag ook iedereen lezen ik quote hem hier>
Hallo Jan,

heb zojuist in GOT al antwoord gegeven, ik heb geen registratie van 3Dmark, gewoon de gratis versie gisteren gedownload, en ben daar ook niet geregistreerd!
Heb net een nieuwe PC, en ben aan het testen wat eruit te halen valt, als ik dan 3dmark draai ga ik naar online score bekijken, en de link die dan ion de browser staat, heb ik in GOT gezet.

Geen idee wat er aan de hand is, maar zal het nog eens proberen, en de link zal ik je sturen, ok?

Sorry voor het ongemak, maar ik ben echt helemaal niet het type dat gekke dingen doet, ik heb een eigen bedrijf, en ben daar 70 uur per week mee bezig, daarbij ben ik 45 en heb echt niet de behoefte om me met onnozele dingen bezig te houden zoals iemands anders naam te gebruiken, of wat er aan de hand is.

Groetjes

Joost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
bizar dit, ik zag jan zijn naam ook staan in de link..

Zeg jan, heb jij niet gewoon extra300 zijn account gehaxt :p ;)

Stuur even een mailtje naar de support van futuremark, die lossen het zo op

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap er ook helemaal niets van maar hoe komt die score dan bij mijn account.
Kan alleen als je inlogd om die toe te voegen dus hoe dit kan geen idee.
Iemand een idee hoe dit dan wel kan of gebeurt is.

@nedernakker, heb dit net gedaan en benieuwd wat ze gaan zeggen.
Trouwens gisteren ff getest met je geheugen, op 2133 gezet meer niet, 2600K op 4,7Ghz en een dikke P46000+ met de 7970 ers op stocksettings dus een happy man met dat nieuwe geheugen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Heb zojuist nog eens gekeken, het is echt vreemd :( :X
Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Het is nota bene een Duitse computer, en ik woon ook in Duitsland!
Alles is nieuw geïnstalleerd, begrijp er geen zak van! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
you mad?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

nedernakker schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:21:
bizar dit, ik zag jan zijn naam ook staan in de link..

Zeg jan, heb jij niet gewoon extra300 zijn account gehaxt :p ;)

Stuur even een mailtje naar de support van futuremark, die lossen het zo op
Zal lastig zijn, ik heb daar geen account, hooguit van vroeger, maar heb er al jaren niets meer mee gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Extra300s, ik wacht ff af wat futuremark zegt, ok.
Snappen doe ik er geheel niets van maar ja.
Enigste is dat ik het klote vind voor beiden van ons maar zou mijn mb,cpu wel willen ruilen hahahahaha.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 13:26:
@Extra300s, ik wacht ff af wat futuremark zegt, ok.
Snappen doe ik er geheel niets van.
Ja hoor prima,

je hebt ondertussen al mijn gegevens, zelfs het telefoonnummer van de zaak, en prive, zou een hacker niet doen :P
Net opnieuw 3Dmark gedraaid http://3dmark.com/3dm06/1...rvzkvenomtdn1m39xx9e1i1lj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Als ik nu naar die score kijk staat mijn username daar :P (die laatste die zojuist gepost is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He hallo daar, waar zijn ze bij futuremark bezig, nu staat ie onder wesjuhdabomb zijn naam.

@wesjuhdabomb, nu is het onder jouw naam en welke naam is het bij de volgende.
Wordt een steeds rarer nu dit of niet soms.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Komt door de link die wordt doorgestuurd denkik.. Er staat een SessionID in de link die waarschijnlijk de username oppakt van de gene die hem als eerst bekijkt via die link.

Als ik nu uitlog en de goede link pak: http://3dmark.com/3dm06/16657716 Dan zie ik nog steeds mijn userID. Ofwel er gaat iets mis met de link doorgeving denkik.. (wel bugje in site van futuremark daarom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Waarmee hij gelinked was aan mijn account heb ik nu ook de score kunnen verwijderen ;). @Extra300: denk dat je in het vervolg moet kijken naar een link zoals deze: http://3dmark.com/3dm06/16657716 Ipv de hele session ID etc er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wesjuhdabomb, keek net ff maar had mijn naam verandert en nu is ie weer terug naar de eerste naam.
Dit wordt steeds rarer nu, verandert in rotgezicht1970 en nu staat ie weer op alienhunter1970.
Ga er nu toch van uit dat er iets meer is want mijn naam verandert niet zomaar terug.
Ga hem weer veranderen met alles erop en eraan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2012 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• India Sierra

India Sierra

Learn by failure

Ik heb een vraagje, CPU-z wil mijn clock niet validaten? Of ja, dat doet hij wel maar die forum banner zegt dan in het rood: "not validated" (heb heb als het goed is ook als signature hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

He mensen! Sinds eergisteren ook in het bezit van een i5 2500K en ben direct aan 't oc-en gegaan. LLC op level 1 gezet, fixed voltage (ook van 't ram geheugen) en toen multiplier de hoogte in gegooid.
Net een half uurtje LinX achter de rug, max temps 49 54 54 52 dus dat is prima. Vcore max 1.2v bij 40 x 100mhz. Ik denk dat ik nog wat verder kan met dit voltage dus dat ga ik doen. Werk met een scythe mugen 2 rev b met push&pull noiseblocker xl2 fans.

Alleen een vraag, ik heb t/m pagina 210 teruggezocht, maar ik kan geen plaatje vinden met wat voor Gflops ik zou moeten halen ;-) Kan iemand mij vertellen wat een gemiddelde waarde is zodat ik weet dat ik goed zit? ;-)

Dan ga ik nu naar de 4,2ghz! Alvast bedankt

*edit* ik zie hier
http://dl.dropbox.com/u/2237610/1155/OC/4200/4200linx.png

Hele andere waarden, ik krijg max 51gflops atm...how is that? :(

*edit 2*
Kan ik dat automatisch terugschakelen naar 1,6ghz oid ook ergens uitzetten? Kan 't niet vinden in de bios. Bij AMD heette het cool&quiet maar bij intel? ;)

*edit3* probleem gevonden. Geheugen stonden in single mode ipv dual channel, lol

[ Voor 21% gewijzigd door Mu.siQ op 13-05-2012 11:35 ]

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Mu.siQ schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:04:
.....

*edit 2*
Kan ik dat automatisch terugschakelen naar 1,6ghz oid ook ergens uitzetten? Kan 't niet vinden in de bios. Bij AMD heette het cool&quiet maar bij intel? ;)

*edit3* probleem gevonden. Geheugen stonden in single mode ipv dual channel, lol
?? Dus dat ie terug schakelt naar 1,6Ghz ligt aan single channel geheugen? Dan denk ik dat je even terug moet naar de tekentafel, die aanname lijkt mij niet juist. Neem even de link in mijn sig door.. "beginnersbutton"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

millman schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:56:
[...]
?? Dus dat ie terug schakelt naar 1,6Ghz ligt aan single channel geheugen? Dan denk ik dat je even terug moet naar de tekentafel, die aanname lijkt mij niet juist. Neem even de link in mijn sig door.. "beginnersbutton"
Ik doelde daarmee op de gflops ;-) De terugschakeling snap ik dat dat niet te maken heeft met het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Ok, edit 1 is dus EIST en die andere aanname is ook niet juist, maar dat had je al meegekregen in het LINX topic meen ik? Ik denk dat je met mijn tutorial wel een eind verder komt.. Lees m even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

millman schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:04:
Ok, edit 1 is dus EIST en die andere aanname is ook niet juist, maar dat had je al meegekregen in het LINX topic meen ik? Ik denk dat je met mijn tutorial wel een eind verder komt.. Lees m even ;)
Ik was 'm nu aan 't doornemen. Hehe. Bedankt in ieder geval! Toch wel ff iets andere koek, kom van een x4 965 en nu naar i5 2500K, meerrrr!

editje. kan een paar instellingen niet vinden maar ben nu aan t linxen. 45 x 100 op 1.256v. max na 25 minuten 64 graden. alleen mijn gflops blijven laag, 63.4133 is nu hoogste.

i5 2500k, asrock z77 extreme 4. ddr3 op 1600mhz in bios ingesteld.

[ Voor 21% gewijzigd door Mu.siQ op 13-05-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
draai je windows 7 met servicepack 1 en gebruik je de linX versie die AVX ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

nedernakker schreef op zondag 13 mei 2012 @ 13:12:
draai je windows 7 met servicepack 1 en gebruik je de linX versie die AVX ondersteunt?
Heb net een andere versie van LinX gedownload die dat sowieso heeft, dus zal 't zo nog s runnen om te kijken of het verschil heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

zonder windows 7 sp1 kan je linx proberen, maar zal je zonder avx draaien. SP1 is dus verplicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

En hier ben ik nu dus blij mee!

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/38217041

[ Voor 89% gewijzigd door Mu.siQ op 13-05-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Je hoeft niet te crossposten hoor, de mensen die linxtopic lezen, lezen ook dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ

Mu.siQ

millman schreef op zondag 13 mei 2012 @ 23:48:
Je hoeft niet te crossposten hoor, de mensen die linxtopic lezen, lezen ook dit topic ;)
Lol sorry, haha. Eerlijk is eerlijk, ben nogal excited door mijn overstap en deze snelle OC. Had ik niet verwacht. Zal hier ff doorlinken naar LinX topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Haha 2600ktje op de kop getikt vanochtend uit de V&A.
Geen OC geschiedenis dus weer een nieuwe uitdaging!

Hoop dat dat dingetje wat verder wil dan m'n 2500k.

Zonder of met HT twijfel ik nog wel over.. Gebruik nauwelijks de meerwaarde van HT dus denk dat ik het maar uitschakel voor 24/7 ;) Tenzij dat dat ding 4.8+ doet met HT maar dat lijkt me niet te doen op lucht.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Mijn I7 3770 (no K) gekregen op een 4.2 GHZ. stabiel. *O*
Alleen mijn EVGA GTX 570 ligt eruit :N dus heb ik er nog niks aan.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Ach wie weet.. Ik heb er ook 1tje gehad die 4.8 deed en daarbij net onder de 70c bleef. Tel daar misschien 5 graadjes bij op voor een luchtkoeler en dan zit je precies op je 'target' qua temps toch?

Edit: @hierboven, die hoort in het Ivy Bridge OC topic, niet bij SB ;).

[ Voor 15% gewijzigd door faust2016 op 14-05-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Klopt, maar ja ik kan zonder HT, op een 2500k dus, tot de 1.44v koelen met alle fans plankgas en op de stille stand zo'n 1.41v in LinX / Prime95. Met HT aan wordt dat waarschijnlijk een stuk minder hehe.

[ Voor 16% gewijzigd door Imprezzion op 14-05-2012 16:14 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Ik zit met een kwestie waar ik zelf even niet uitkom. Ik heb nu een 2600k op een Maximus V Gene. De max multiplier waarmee ik in Windows kan komen is 52x. Ik kan dan nog de bclk met 0.1 verhogen, maar 0.2 geeft meteen een BSOD.

Ik ga er dus vanuit dat mn 2600k een 52x chip is. Toen ik echter de max multi test ging doen kon ik tot x58 gewoon blijven bootten. Ik dacht: Hmm.. misschien een of andere power saving feature over het hoofd gezien, dus die allemaal even nagelopen, maar alles stond op disabled (en das ook de bedoeling toch?).

Toen dacht ik dat het misschien aan het bios lag. Ik gebruikte eerst 0701 oid, en heb m gister ge-update naar de nieuwste van de Asus site, 0816 uit mn hoofd. Ik blijf nog steeds tot x58 het Windows logo zien. Nu denk ik eerder dat het aan een foutje van mij ligt dan dat het echt een x58 is.. Dus.. iemand enig idee waar het mis gaat? Zie ik misschien een of andere instelling over het hoofd die ergens verstopt is in het bios van de M5G?

[ Voor 25% gewijzigd door faust2016 op 16-05-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
^^ hoeveel Vcore draai je en heb je een CPU screen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Wauw... Was m'n 2600k even aan het temperatuurtesten om te zie hoe goed de mount van m'n VenX was en dat valt me niks tegen!! 66c warmste core na 15 minuutjes LinXAVX op 1.376v met 4.5Ghz. En dat is met HT nog enabled. Nu eens even zien hoe ver dit CPUtje wil gaan tot 1.4v max.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
^^ wil je fun niet verspesten, maar @4500 al 66c valt me tegen met je koeler.

Draai je push/pull ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Ben begonnen bij 1.55 en na verschijnen van het windows logo bij hogere multi's nog tot 1.65v gegaan, maar dit had 0,0 invloed op hoe ver ik kwam.

En bedoel je een screenshotje van het bios?
Heb mn USB stick uitgeleend aan een huisgenote, dus kon geen screenshotjes maken..
Dus bij gebrek aan beter hier foto's via de telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ftm8yl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DTSmnl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CHQjsl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NUyBll.jpg

Ik krijg dan bij het bootten eerst het ROG logo e.d. en vervolgens het schermpje met specs. Hierbij staat ook: Speed: 3400 MHz (Target: 5800 MHz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Reveltoorn schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:00:
^^ wil je fun niet verspesten, maar @4500 al 66c valt me tegen met je koeler.

Draai je push/pull ?
Het gaat niet om de snelheid, dat was gewoon een random vrij lage multi die sowieso stabiel is met zo'n hoog voltae. Het gaat dus ook om het voltage. Had gewoon even 1.35v (offset) ingesteld met LLC op Hih om temps te vergelijken met m'n 2500k op dezelfde voltages

Is 3-4c hoger maar dat was te verwachten met HT aan.

En ja, heb push pull Enermax Apollish Vegas 120mm 2000RPM's. Draaien met LinX even vol gas,

[ Voor 8% gewijzigd door Imprezzion op 16-05-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
@faust - draai je met 2 core's en zonder HT ?

En ik doelde op een CPUz screen van je 5200 Mhz in Windows.

@imprez - ik ging er vanuit dat je al 1.376 nodig had voor 4500 Mhz, maar je kan dus harder met die Vcore ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Ah zo, ja die heb ik wel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/woNa1l.jpg

In windows blijven de clocks wel gewoon op 52x, of wat ik ook instel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ooh veel harder Phar :) 4700Mhz sowieso.
Als ik zo veel nodig had voor 4500Mhz dan was het meteen de deur weer uit met die CPU lol.

Ik zocht eigenlijk een 2500k want gebruik toch niet echt nuttig HT maar liep tegen deze jonge aan :P
Dus, dan eerst maar even kijken wat ie met HT aan kan onder simpel lucht of niet dan :)
Als ie niet 4800Mhz of hoger doet onder lucht met fatsoenlijke temps, dus onder de 80c met de fans op standje aan te horen, dan gaat HT uit en probeer ik het nog een keer :)

Ben nu 4800Mhz aan het testen, HT aan en met AVX in LinX.
1.384v (load vcore, na LLC) deed het bijna met op 27 minuten een BSOD 0x124.

Dus, verder bij een offsetje hoger (nu +0.045v) en gas erop.

Oh tijdens het schrijven van dit op m'n laptop krijgt meneer een Stopped Upon Error bij de 3e run :(
Max temps op 1.392v 67-70-73-71.

1.400v dan maar. Oftewel offsetje 0.050.

Heb trouwens wel last van dwarse LLC. Misschien kan iemand er wat mee.
Heb bij de ASUS P8Z77-V alle Digi+ Power Control bende vol open staan en de LLC op high. Nu si de vcore redelijk stabiel en gelijk aan ingesteld. Alleen, hij is idle 1.400v, dan full load 1.392v, maar er tussen in dropped hij naar 1.376v. Dit kan nooit goed zijn voor lichte loads want dat wordt onstabiel.

Als ik however een trapje hoger ga met LLC dan is idle nog steeds 1.400v maar load ineens 1.432v. De drops onder idle zijn dan wel weg maar ja... Dat is ook niet ideaal.

Is er een manier om die vcore toch niet onder idle te laten zakken maar er ook niet dik overheen te laten schieten?

EDIT: Moet inmiddels al naar 0.060v offset en load vcore van 1.400v om hem tussen de runs in een beetje stabiel te houden.. De drops in voltage wanneer hij van max load naar half load gaat zorgen constant voor een 0x124 BSOD. Hij crashed altijd juist op het moment dat de run klaar is zeg maar, nooit in een volle run.

[ Voor 26% gewijzigd door Imprezzion op 16-05-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Faust,
doe eens Extreme OV enabled en hoe staan je digi+vrm ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Op dit moment een ander chippie in mn bord zitten. http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2371702
Laat iets meer potentie zien dan de vorige, alleen 53*100 op 4c8t wil nog niet echt lekker. Met 1.575v kom ik in windows, maar met 1.65v loopt Vantage CPU test alsnog binnen een paar sec vast.

Ook met het geheugen gaat het nog niet helemaal top. Met de vorige chip was 2133 9-10-10 instellen en gaan, maar met deze krijg ik steeds error 55 en geen POST.

Toen heb ik mn vDIMM verhoogd naar 1.575v (was op deze timings benchstabiel op 1.49v) en VCCIO verhoogd naar 1.175v, maar kreeg nog steeds error 55.

Ik heb nog wat werk te doen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Ander chippie, nice. Succes hoop dat deze wel riching de 58 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

2133 9-10-10 werkt niet 1 probleem opgelost.

Nu dat ding nog 3D stabiel zien te krijgen op 5300 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Die van mij is 3d stabiel, als in game stabiel en ook LinX stabiel, op 4808Mhz 1.408v. HT aan, AVX aan.

Ik dnek toch dat ik zonder HT ga proberen de 5Ghz aan te tikken. Hij gebruikt toch gen 8 threads in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Doe je goed. 4700 op 1.400~1.392v was hier een no go met LinX..
Tot hoe hoog kan je Vantage CPU test draaien :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ik vertrouw alleen niet op 40 minuten linx :P

Vannacht maar ff een uurtje of 3-4 Prime95 small FTT's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveltoorn
Heren, fijn dat het werkt,

@imprezzion - 5 Ghz @lucht lijkt me toch iets te veel van het goede (ik ben gestopt @4800 ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Tsja, ik weet nu wel zeker dan 4800 vrij simpel stabiel te krijgen is met HT en al. Onder de 75c in stresses.

Hij moet harder kunnen. :D

Edit, na een flink nachtje / ochtendje stresstesten ben ik bijna 100% zeker een stabiele waarde voor4.8Ghz met HT aan te hebben gevonden.

45 minuten LinX haalt ie op 1.408v maar voor Prime95 Small FTTs heeft 1.416v nodig voor een 2 uur run.

Ik zal nu even een LinX run doen voor in het topic onder het genot van koffie en NCIS.

EDIT: Gehaald, zie LinX Stable Club.

Daar even op doorgaand hier,

Om het stabiel te krijgen is niet altijd alleen maar vCore nodig. Nu heb ik dus flink lopen tweaken met VCCIO, PLL en PCH voltages en het valt me op dat uit slaapstand komen vaak faalt. Of ik krijg een BSOD met meestal 124 of 101, of een Windows hang, of wat het meest voorkomt, allemaal zooi wat steeds crashed en uitvalt zoals Windows Explorer, Bureaubladgadgets, AMD Drivers enz.

Waar komt dit door? Heb gelezen dat dit van de C3 en C6 states kan komen maar die staan uitgeschakeld. C1E staat wel aan, EIST ook.

Gebruikte voltages:
CPU: Offset +0.075v
VCCIO/VTT/VCCSA: 1.100v
PCH: 1.075v
PLL: 1.72500v.

[ Voor 96% gewijzigd door Imprezzion op 17-05-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in het oc. Zelfs nieuw in het bouwen van pc's. Maar vind het heel leuk :D. En heb 2week geleden mijn eerste pc gebouwd, nu heb ik mijn i5 2500k op 4,7ghz met max temp prime95 63graden en vcore is 1,360. Nu is mijn vraag wat is de max temp wat het systeem zou mogen hebben onder prime95. En onder welke hoeveelheid vcore zou ik moeten blijven...

En wat heb je er aan om i/o te verhogen?

Ruben

[ Voor 5% gewijzigd door Rubm93 op 18-05-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Imprezzion, dit zou zomaar door je PLL voltage kunnen komen, 1.725V is misschien te weinig t.o.v. stock 1.8V

wat voor baat heb je gehad van het overvolten van je I/O? schoot je te kort met je stock 1.05V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Nee, stock op mijn bord is namelijk 0.925v omdat ik alleen VCCSA heb in de BIOS welke ook VCCIO is volgens meerdere forums / bronnen en ASUS hun eigen user manual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
ik denk dat het eerder andersom is, SA is afgeleid (vermoedelijk dmv een divider) van I/O, want continu zoveel op je SA draaien is niet bevorderlijk en onnodig voor je chip..

en kijk dus eens naar dat pll voltage.

overigens hoeft het niet alleen aan je overklok te liggen, het kan net zo goed aan je voeding liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Nou, het boekje zegt namelijk het volgende over de VCCSA setting in de BIOS: Use the VCCSA setting to adjust the CPU I/O voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
dat kan wel, maar SA en I/O zijn intel spec technisch gezien wel 2 aparte dingen... met beide hun eigen safe range....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
Kan iemand mijn vraag beantwoorden? Tot hoeveel graden kan ik veilig overclocken? 75? Heb de i5 2500k... En hoeveel vcore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Als jij niet de moeite neemt om hele basic dingen die al tientallen keren in dit topic zijn voorbij gekomen op te zoeken, is het toch niet gek dat anderen ook niet de moeite nemen die vragen voor je te beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
Ja ik lees vaker 80 graden maar ik hoor vaker dat je niet alles moet geloven... Dus daarom de vraag...

Edit: laat maar. Heb besloten niet boven de 79 graden te overclocken...

[ Voor 26% gewijzigd door Rubm93 op 18-05-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

lees even mijn "beginners button" in mn sig onder de post. Ik raad je aan onder de 75c te blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubm93
bedankt.
Heb nu een stabiele 4,6GHZ met 1,32V en max 62Graden vind hem mooi voor 24/7 OC nu een leuke benchmark OC zoeken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Gene V up and running met 5774mhz 2500k sitting in it's socket :)
Later meer.
Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste