Rossie, zo zie je nog niets, je hebt eist en Cstate aan staan en dan zie ik zelfs af en toe een drop naar 1,06v. Nu heb je nog niets bewezen

Nou heb ik t idee dat ik t weer moet uitleggen en dan heb jij zo t idee dat ik alleen maar moet zeiken, maar ik probeer je iets duidelijk te maken..
Het gaat mij er om dat je met cstates en eist en turbo uit, bij mijn gigabyte tussen idle en load altijd minimaal 0,04v verschil had, ongeacht de LLC. Of de drop ging omhoog met hoge LLC instellingen, of omlaag met de lagere LLC instellingen. De mooiste tussenweg was dus LLC6, maar ook daar was het verschil minimaal 0,04v.
Als je die instellingen gebruikt zoals menig OC'er dat doet, dus turbo, EIST en C-states uit, Vcore en LLC instellen, voor de rest zo goed als stock Voltage (evt QPI VTT wat omhoog, the usual stuff). Meteen beginnen met loggen van HWmonitor na opstart. (HWm onthoud hoogste en laagste waardes) Dan de load erop... voila, kan niet anders dan dat je voltage wat inzakt of omhoog gaat. Alleen is de vraag hoeveel? Er is geen bord die niet een beetje dropt of stijgt, maar de asus Gene heeft bij mij grofweg 5x minder drop met 50% LLC tov LLC 6 voor de gigabyte. Van 0,04v naar 0,008v. Lijkt mij duidelijk toch?
Hier mijn voorbeeld, goed bekijken rossie, dit is na een potje gamen gelogd :
Ik bedoel, hoe duidelijk kan het zijn?? De eerste sample had op LLC6 dus 0,07v drop en de 2e sample 0,04v. Jij mag t zeggen...Ik hoop dat ik hiermee onze discussie hierover kan afsluiten, maar ben wel oprecht benieuwd naar jouw resultaten.
Ik ben verder geen fanboy van Asus, Gigabyte,MSI, Nvidia, AMD of wat dan ook, en zou zo weer voor een Gigabyte bord kiezen, maar niet deze.

Gigabyte heeft er ondanks de wachtwissel zn best voor gedaan de rma af te handelen in samenwerking met Zercom, en krijg gewoon t aankoop bedrag terug (maar millman kiest voor een 2600k natuurlijk)
[
Voor 13% gewijzigd door
millman op 30-08-2011 02:50
]