Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:11
rabor schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:35:
Alleen vampieren zitten nu achter de pc... ;)
Of mensen die net buiten gewerkt hebben... Trouwens, dan ben jij ook een vampier?

[ Voor 8% gewijzigd door Dekaasboer op 04-06-2011 17:39 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 19:49
Dekaasboer schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:39:
[...]

Of mensen die net buiten gewerkt hebben... Trouwens, dan ben jij ook een vampier?
Srry, iPhone.. ;)

Kepi_nl

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:11
Aha, een zombie ;)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
rabor schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 17:35:
Alleen vampieren zitten nu achter de pc... ;)
zeg dat wel. ik ben de helenacht wakker geweest en ik sta nog steeds rechtop :)

Zo me geheugen ook binnen. gelijk maar even gekeken of het echte Hypers zijn en niet alleen HyperX :*)
Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/8867/s0001.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door jbkappirossi op 04-06-2011 21:25 ]

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:15
Knallen met die latjes :)

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 19:49
jbkappirossi schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 20:10:
[...]

zeg dat wel. ik ben de helenacht wakker geweest en ik sta nog steeds rechtop :)

Zo me geheugen ook binnen. gelijk maar even gekeken of het echte Hypers zijn en niet alleen HyperX :*)
[afbeelding]
De enige manier hoe je het gaat redden is door ze minimaal met water te koelen.. ;)

Kepi_nl

• jbkappirossi
oohw... helpt dat veel dan? ik wil ze eerst even stock proberen een beetje gamen enzo en dan trap ik ze later wel op de bek. Denk dat ik wel richting de 1.8volt moet gaan om er 565-16 uit te persen

• jbkappirossi
Epida's zo te zien geen probleem op de UD7 :9 eerste tests na 15min klooien op 1866mhz @ 1.6volt bios. Lijkt er op dat dit een redelijk goede batch is. Ze loeien in inigeval een stuk harder dan mijn vengeance

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/2585/123in.png

[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 04-06-2011 23:26 ]

Verwijderd

Ik heb een aantal settings een-voor-een enabled/disabled en ik heb 't voor elkaar gekregen om te overclocken. Heb em meteen maar even van 33 naar 45 gegooid en de Vcore van 1.24 naar 1.34. Nog niet alle software biedt volledige support voor Z68/SB dus ik gebruik momenteel CoreTemp voor de Vcore en CPU-Z voor de freq. De TouchBIOS laat ook het 1 en ander zien maar verschilt nogal met CoreTemp/CPU-Z.

Iemand enig idee wat het meest accuraat is?
Afbeeldingslocatie: http://i1207.photobucket.com/albums/bb464/QuakeFX/PC/th_f9040326.jpg

• jbkappirossi
De bios is het nouwkeurigs. daarnaast ligt het eraan of je LLC toegepast hebt waardoor het voltage onder load hoger of lager kan uitvallen. dit zal niet heel veel mogen wezen. dit verschil is de Vdroop tussen het door jou ingestelde vCore en de werkelijke waarde.

edit;

klopt wat Vis zegt cpu-z geeft bij jou het IMC voltage weer. ik heb even gekeken maar er is nog geen update van cpu-z voor jou bord. Zowel dan zul je hem hier als 1 van de eerste plekken vinden. http://www.techpowerup.co...hread.php?t=114644&page=2

je hebt trouwens een redelijke high binned chip. hou de vCore rond de 1.35 als max dan heb je nog iets LLC speling.

[ Voor 43% gewijzigd door jbkappirossi op 05-06-2011 00:10 ]

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
CPU snelheid is correct in cpuz. Op de Gigabyte borden wordt vcore door cpuz niet correct weergegeven, de 1.056v die je ziet is de waarde voor QPI/Vtt.

Verwijderd

Ik ben bekend met Vdroop, dus het leek me al raar dat Vcore volgens CoreTemp juist hoger zou uitvallen. 1.27 leek me daarintegen erg laag (te veel Vdroop) en wss drukte ik precies op 'screenshot' op een moment dat deze voor een sec lager uitviel, want na wat meer testen op verschillende voltages lag de Vcore volgens de TouchBIOS nooit meer dan 0.02 lager dan ingesteld.

Qua temperaturen zit de BIOS er volgens mij wel erg naast. Zowel CoreTemp als HWMonitor laten dezelfde temps zien dus dat lijkt me betrouwbaarder.

QPI/Vtt en LLC heb ik nog niet op enabled staan, daar ga ik later eens mee experimenten (eerst even opzoeken wat het doet etc). En jbkappirossi, wat bedoel je met een "redelijke high binned chip"? Is dat goed of slecht? Ik dacht dat volgens Intel de 2500K niet hoger mocht dan 1.52V, dus 1.40-1.45 leek me wel een veilige max.

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 00:39:

QPI/Vtt en LLC heb ik momenteel nog op disabled staan, daar ga ik later eens mee experimenten (eerst even opzoeken wat het doet etc). En jbkappirossi, wat bedoel je met een "redelijke high binned chip"? Is dat goed of slecht? Ik dacht dat volgens Intel de 2500K niet hoger mocht dan 1.52V, dus 1.40-1.45 leek me wel een veilige max.
Qpi kan niet uit! vtt is hoofdzakelijk je IMC (internal memmory controller) voltage.

binning is een fabrikage proces na het graderen.
Als een processor gemaakt word zijn er altijd wel een aantal defecte transitors, omdat er dik 700.000.000 van in een cpu zitten. Dus er kunnen bijvoorbeeld na het fabricage proces maar 650.000.000 goede transistors aanwezig zijn bij pietje zijn chip en een ander chip die Jantje heeft misschien wel 670.000.000, waardoor jantje op een bepaalt gedeelte hoogst waarschijnlijk beter zal score. Hoe meer logic units/ transitors er goed zijn hoe hoger de cpu dus binned is. Dan ligt het er nog aan in welk gedeelte van de cpu meer of minder defecte transitors zitten, omdat een high binned cpu met minder defecten dus voordeel kan hebben op verschillende punten. Mijn eigen chip bijvoorbeeld; kan met een lagere vCore draaien dan de gemiddelde 2600k. Viss zijn chip is op weer een andere pekt in de cpu architechtuur higher binned en kan daardoor dus een hogere frequentie halen.

Het nadeel van een highbinned cpu is dat deze ook warmer worden, omdat de molecule dichtheid groter is en zo dus een hogere R isoleerende waarde heeft (R-waarde = Warmteweerstand van een materiaallaag).
Er zijn dus eigelijk meer transitors die warm kunnen worden. Hoe meer er aanwezig zijn, hoe warmer. ;)

Jah... van mij mag je er ook wel 2volt op zetten, maar ik ben bang dat hij het dan niet lang meer doet.
houd 1.35 maar aan totdat je weet hoeveel droop je hebt. dan weet je zeker dat je de 1.4volt niet overschreid.
1.5volt 24/7 is gegarandeerd merkbare degrading binnen een half jaar!!!!!!!!

[ Voor 28% gewijzigd door jbkappirossi op 05-06-2011 06:33 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
' 1.5volt 24/7 is gegarandeerd merkbare degrading binnen een half jaar!!!!!!!!'

Er is geen bron die dit bevestigd, dus dit kun je niet zeggen..
Ja, het is boven het max voltage dat intel opgeeft, maar er is nog nergens getest/bewezen/sprake van een defecte/gedegradeerde chip geweest op 1,5 volt.

Zo wel, wil ik daat hard bewijs van zien... Want dit is gewoon gissen/speculatie

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Hartstikke bedankt voor de uitgebreide uitleg! QPI/Vtt stond idd nog op Auto. Ik heb een Corsair H50 dus temperaturen moeten geen probleem zijn. Ik heb vannacht nog wat ontdenkt mbt Vdroop. Ik heb in de BIOS de Vcore op 1.38 ingesteld, de TouchBIOS laat in idle een Vcore van 1.37 zien, en zodra ik Prime95 start zakt dit af naar 1.31 waar deze geen moment van af is geweken.

Small FFTs 12 uur lang:
Afbeeldingslocatie: http://i1207.photobucket.com/albums/bb464/QuakeFX/PC/th_62ceb0a9.jpg

Ik ben blij dat ie het met slechts 1.31V volhoudt op de 4.5Ghz, maar tegelijkertijd moet ik een voltage instellen dat in idle heel hoog uitvalt. Ik ga eens experimenteren met de verschillende tools om 't voltage op peil te houden. Ik kom er net achter dat de Z68X-UD4-B3 geen LLC heeft, maar wel de opties Multi-Steps Load-Line (level 1-10), CPU PLL en Internal CPU PLL Overvoltage. Daarmee moet het ook lukken lijkt me. :)

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Edit: dr klopt niet veel van je screenshot. Je draaid helemaal geen OC?! Ook willen we graag een CPU-z in je screen zien. Ik denk dat je de overklok nog maar eens moet bekijken?
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:19:
Ik heb vannacht nog wat ontdenkt mbt Vdroop. Ik heb in de BIOS de Vcore op 1.38 ingesteld, de TouchBIOS laat in idle een Vcore van 1.37 zien, en zodra ik Prime95 start zakt dit af naar 1.31 waar deze geen moment van af is geweken.
Wat een vdroop ! Zelfs voor zonder LLC vind ik dt best veel? Of is dit normaal voor 1155?
Small FFTs 12 uur lang:
[afbeelding]

Ik ben blij dat ie het met slechts 1.31V volhoudt op de 4.5Ghz, maar tegelijkertijd moet ik een voltage instellen dat in idle heel hoog uitvalt. Ik ga eens experimenteren met de verschillende tools om 't voltage op peil te houden. Ik kom er net achter dat de Z68X-UD4-B3 geen LLC heeft, maar wel de opties Multi-Steps Load-Line (level 1-10), CPU PLL en Internal CPU PLL Overvoltage. Daarmee moet het ook lukken lijkt me. :)
Probeer t voltage wat lager te zetten, en dan die multisteps loadline (mLLC) op 2 of 3.. En check of je dan nogsteed zoveel vdroop hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door millman op 05-06-2011 12:57 ]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Verwijderd

Dat is wel degelijk een overclock (100x45) alleen hebben ze CoreTemp nog niet ge-update dus die klopt niet. En op 't moment van die screenshot had ik CPU-Z niet meer open staan aangezien ik wist waar ie op draaide (zal er voortaan op letten). :)

Vdroop valt idd tegen, maar ben niet bekend met de norm. Ik heb em net gewoon op 1.31 Vcore ingesteld met mLLC op level 4 en onder load zakte de Vcore naar 1.30. Ik heb ook hogere levels geprobeerd en dan houdt ie onder load de Vcore wel op wat ik heb ingesteld, maar dan zet ie em in idle hoger. |:(

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Wist niet dat dat dat nog niet geupdate was, vandaar dus..

dat ie in idle hoger word is niet zo heel erg en ook niet echt vreemd. Maar de vraag is hoeveel hoger in idle? doe anders nog ff een SS met cpu-z en alle voltages open in HW monitor.

[ Voor 14% gewijzigd door millman op 05-06-2011 13:20 ]

Verwijderd

millman schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:18:
dat ie in idle hoger word is niet zo heel erg en ook niet echt vreemd. Maar de vraag is hoeveel hoger in idle? doe anders nog ff een SS met cpu-z en alle voltages open in HW monitor.
Hoezo is dat niet echt vreemd? Op idle wordt ie haast niet belast dus dan kan ie toch makkelijk met wat minder Vcore?

Hier een nieuwe screenshot (100x46, Vcore 1.31 en mLLC level 4):
Afbeeldingslocatie: http://i1207.photobucket.com/albums/bb464/QuakeFX/PC/th_62f46612.jpg

• millman

millman

6708Mhz @ -185c

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:58:
[...]

Hoezo is dat niet echt vreemd? Op idle wordt ie haast niet belast dus dan kan ie toch makkelijk met wat minder Vcore?
Over het algemeen zet je je energie besparende functies uit als je gaat overklokken, en dan zou het met llc best kunnen zijn dat je idle voltage iets hoger uitvalt dan ingesteld. Je hebt een mooie oc te pakken met mooie temps, dus als het zaakje stabiel is zeg ik, houden zo!

Verwijderd

Als leek ben ik erg tevreden met de 4.5Ghz. :)
Ik ben nu aan 't proberen om em hoger te krijgen, just for fun. De screenshot van de 4.6Ghz lijkt mooier dan dat ie is. Na 20 minuten stopte 1 van de cores. Ook met 't Vcore op 1.32 hield een core het niet langer dan 20 minuten vol. Hierbij liet HWMonitor echter wel een minimum van 1.30 zien, dus denk dat 't daar fout is gegaan. Eens zien of een hogere mLLC dat oplost.

Ik zal het topic trouwens niet verder spammen met al deze minimale resultaten, die zijn voor niemand interessant. Ik laat het wel weten als ik iets leuks kan met SuperPI oid. Ik dank voor alle hulp. :*)

• nedernakker
Dit topic is juist voor resultaten als die van jou. Die superpi resultaten zijn eigenlijk voor bij de buren (hwi)

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• Reveltoorn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 20:53
Na veel zoeken en lezen (CPU offset 0,005 en ATV +0.004) eindelijk Vcore rondt de 1,288 volt gekregen @44x100.

Met de oude bios'n ging dit toch iets makkelijker, maar men moet als tweaker mee gaan met de tijd O-)

Temp zijn max 65 graden tijdens 2uur prime95.

[ Voor 4% gewijzigd door Reveltoorn op 05-06-2011 15:29 ]

Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp

Verwijderd

nedernakker schreef op zondag 05 juni 2011 @ 14:57:
Dit topic is juist voor resultaten als die van jou. Die superpi resultaten zijn eigenlijk voor bij de buren (hwi)
jep die kunnen we beter hier kwijt ..aangezien het een compo van HWI is ..

http://nl.hardware.info/f...n-MP-8x-SuperPi-1.5-XS-1M

• jbkappirossi
nedernakker schreef op zondag 05 juni 2011 @ 09:33:
' 1.5volt 24/7 is gegarandeerd merkbare degrading binnen een half jaar!!!!!!!!'

Er is geen bron die dit bevestigd, dus dit kun je niet zeggen..
Ja, het is boven het max voltage dat intel opgeeft, maar er is nog nergens getest/bewezen/sprake van een defecte/gedegradeerde chip geweest op 1,5 volt.

Zo wel, wil ik daat hard bewijs van zien... Want dit is gewoon gissen/speculatie
how how, rustig jij

Als je de link door neust vind je zo al een aantal users.
bijvoorbeeld sin van XS ook verschillende nieuws lezers spreken van gradatie boven 1,5.
Dus ja...boven de 1,5volt voor landurig gebruik is vragen om problemen.
http://tinyurl.com/6l5lp8o

of kun je het niet hebben dat mn geheugen goed draait ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jbkappirossi op 05-06-2011 17:33 ]

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 11:17

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

over 2 weken zien we wel hoe goed je geheugen draait :) ik merk zelf ook nooit echt degradatie maar dat komt denk ik meer omdat mn oc setup nooit 24.7 aan staat

Uplay: Red--Death

• jbkappirossi
nou als ik neder en bullus hun laatste screenshots bekijk zitten hun beiden op totaal delay van 41cycles.
en ik na 15min op 40cycles delay en dat is op een hogere frequentie. En we weten allemaal dat hyper met meer voltage nog beter kunnen :P

[ Voor 16% gewijzigd door jbkappirossi op 05-06-2011 17:45 ]

• nedernakker
je vergeet het belang van de temperatuur van de chip in acht te nemen.. mensen pushen deze chips op lucht/waterkoeling en trekken hier geen duidelijke grens.. als jij op air 3D gaat benchen met load temps van 90+ (wat zeker voorkomt als je ziet welke voltages mensen nodig hebben voor hoge clocks)

we weten allemaal wat de Tcasemax is van deze cpu´s.. te hoge temperaturen doen meer schade icm hoog voltage als wanneer de koeling wel toereikend is... dus nogmaals, zonder HARD bewijs kun je niet zeggen wat jij zegt. want tegenover jouw sin zijn er 1000en users die er geen last van hebben.

en nee, je geheugen roest me aan mijn reet. net als die hele discussie, heb wel wat beters te doen. zorg nu maar gewoon dat er op het HWI forum een mooie score staat morgen om je beweringen kracht bij te zetten.. en als je dan uiteindelijk sneller bent is dat een nette prestatie.

Verwijderd

rsnubje schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:42:
ik merk zelf ook nooit echt degradatie maar dat komt denk ik meer omdat mn oc setup nooit 24.7 aan staat
Ik ben ook gewoon van plan om hem stock te draaien. Voor dagelijkse bezigheden zoals internetten en gamen is stock meer dan genoeg. Echter ben ik me steeds meer aan het verdiepen in AE en 3ds Max, vandaar ook de overstap naar SB. Als ik dan een weekendje aan 't editen ben of een zware render taak moet uitvoeren gooi ik em gewoon lekker op een hoge overclock zodat 't allemaal een beetje opschiet. :)

En de settings van het lekker bezig zijn met wat tweaken en benchen laat is nooit echt 24/7 draaien oid.

• nedernakker
stock is ook snel genoeg en nog steeds energiezuinig.. voor de dagelijkse dingen is het meer dan snel genoeg.. het overclocken blijft toch iets van de echte 'enthusiasts'

Verwijderd

Klopt. Ik ben erg benieuwd naar Ivy Bridge als je ziet wat SB al kan, en het lijkt me hartstikke leuk om te zien wat voor scores je daar uit kan peuteren. Maar de extra snelheid van een stevige SB/IB setup heeft met uitzondering van 'industriele' programma's weinig meerwaarde los van 't tweak-gehalte imo. En als werkloze student zal ik de stap naar IB dan ook niet nemen.

Verwijderd

Ben je net 2 uur aan 't primen, druk je met je dikke teen tegen de switch van 't verlengsnoer. |:(

• nedernakker
hahaha... faal...

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 23:59

faust2016

You yes have my shirt

Hoewel ik mn SB set nog niet binnen heb ben ik wel aan het kijken naar leuk geheugen voor SB.
Ik heb nu een setje 2*2 GB Kingston HyperX 1600 C9 low voltage setje (1.35v). Als ik de spanning flink opvoer (>1.55) dan willen ze wel 7-8-7-19-29-1T draaien op 1600~1700 MHz, maar daar ga ik bij de OC compo natuurlijk geen potten mee breken.

Zijn er 2*2 GB setjes die voor +/- 60 euro diezelfde snelheid op lagere latencies gaan draaien op SB? Ik realiseer me dat ik voor die prijs hoogst waarschijnlijk bij de V&A uitkom, maar dat is geen probleem :).

• nedernakker
als je echt een pot wilt breken zul je toch voor elpida hypers/BSSE moeten zoeken, maar die heb je niet voor dat geld..

misschien G-skill ripjaws uit de 1e serie
http://tweakers.net/price...klqSnBBanJUFONgbqNDJViawE

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-11 23:59

faust2016

You yes have my shirt

Je bedoelt dus iets als dit: http://www.afuture.nl/pro...DR3_PC3-12800_DC_Kit.html ?
Ligt op zich mooi in het budget, maar aan de andere kant dacht ik dat dat setje Hypers van jbkappirossi voor 80 hier op V&A stond. Dat heb ik er dan op zich ook nog wel voor over.. Of zijn die normaal wat duurder?

En van Corsair Dominators.. Is dit wat V&A aangeboden: Corsair Dominator GT 2133MHz ? Want ik meen me te herinneren dat sebasss2 zelf is overgestapt op diezelfde RipjawX reepjes als jij en Bullus hebben.. Dus niet optimaal voor SB? Ik stuur sebass2 wel ff een DM'tje anders :).

• nedernakker
zoiets is idd leuk, of zoek eens reviews van deze : pricewatch: G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-4GBXL weet zo niet wat die doen op 1,65V..

die modules van sebass zijn niet echt top, hij heeft niet voor niets ripjaws gehaald..

als je ze vind voor dat geld moet je ze kopen.. maar vergeet niet dat het niet alleen om hardware gaat.. ook om tweaken..

• Reveltoorn
Faust ook over naar een SB ;)

Ik probeer nu te benchen @45x100 met:

CPU offset Voltage +0.005
ATV Voltage +0.008 (+0.004 was goed tot 44x100)

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1854962

Ben er nog niet uit of PLL disable/enable moet.

[ Voor 11% gewijzigd door Reveltoorn op 06-06-2011 17:18 ]

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-11 10:36

sebasss2

Auto fanaat

Enable voor hogere clocks.

• Reveltoorn
Ik gebruik nu ook Enabled, maar lees ook dat mensen juist Disabled hebben gebruikt om boven de 47x100 uit te komen.

2uur prime95 stable, max temp 67 graden (core3)

Afbeeldingslocatie: http://pharlap.nl/i7/prime95@4500.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Reveltoorn op 06-06-2011 18:36 ]

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Nu even Linx proberen (A) kan je ook aan het rijtje 45min stabiel komen:)

Volgens mij wel goede chip:)

• nedernakker
inderdaad geen onaardig voltage voor 4,5 GHz..

• jbkappirossi
faust2016 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:56:
Je bedoelt dus iets als dit: http://www.afuture.nl/pro...DR3_PC3-12800_DC_Kit.html ?
Ligt op zich mooi in het budget, maar aan de andere kant dacht ik dat dat setje Hypers van jbkappirossi voor 80 hier op V&A stond. Dat heb ik er dan op zich ook nog wel voor over.. Of zijn die normaal wat duurder?

En van Corsair Dominators.. Is dit wat V&A aangeboden: Corsair Dominator GT 2133MHz ? Want ik meen me te herinneren dat sebasss2 zelf is overgestapt op diezelfde RipjawX reepjes als jij en Bullus hebben.. Dus niet optimaal voor SB? Ik stuur sebass2 wel ff een DM'tje anders :).
nee, je wilt geen ripjaws. Je wilt ripjawX met de X is special voor sandy brige zijn wel allemaal Bse.
De kingston HyperX zijn wel echte Elpida Hypers. die van mij halen op 1700mhz ;) al 665-17-1T @ 1.64volt Dat doe je met geen ripjaw na :P

• Viss
Vrijwel geen enkel ripjawsx setje heeft BBSE IC's (meeste zijn PSC powerchips). Sommige HyperX kits zijn inderdaad gemaakt met Hypers maar ook dat zijn er niet veel ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Viss op 06-06-2011 19:05 ]

• jbkappirossi
oke pcs ;) , dan heb ik dus een x geluk met me hyperX :9 volgensmij is dan vanaf een bepaalde datum ofniet?

[ Voor 31% gewijzigd door jbkappirossi op 06-06-2011 19:28 ]

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Yeah SB blijft me verbazen:$ Ik start de pc op en plots werkt er nog maar 1 core..

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1855225

Van alles geprobeerd maar krijg er geen 4 werkend.

Bios default geprobeerd ook niks en in windows ook niks veranderd..

• jbkappirossi
heb je toevallig de cpu uit de socket gehad? pinnetje krom.
of probeer eens een cpu remount.

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

Nee helemaal nix mee gedaan..

eerst nog maar is clean install kijken of dat iets doen want bios geeft er 4 aan..

[ Voor 59% gewijzigd door sebasss2 op 06-06-2011 20:30 ]

Verwijderd

jbkappirossi schreef op maandag 06 juni 2011 @ 19:28:
oke pcs ;) , dan heb ik dus een x geluk met me hyperX :9 volgensmij is dan vanaf een bepaalde datum ofniet?
Aan de pic die je eerder in dit topic hebt gepost zie ik dat je de T1 variant hebt van de HyperX modules en die hebben de Elpida Hyper chips, de gewone HyperX modules geloof ik niet. Wat zijn de specs van je T1's die van mij zijn de 2133C9 (9-9-9-25), ze zijn iig rete snel.

Ik ben ook begonnen met het benchmarken van mij 2600K op mijn MSI GD65 board. Dit is mijn eerste MSI board normaal heb ik altijd Gigabyte boarden maar wou eens wat anders proberen. Maar wat een K-U-T board is het, rete instabiel. Ik had hier net een hele lap tekst getyped over wat voor problemen ik met het board heb en toen knalde het hele systeem er weer uit op stock speeds, dus ff geen zin om alles weer te typen, ik zou dit board het liefst een Big Bang geven waar de "Marshall" geen brood van lust :9 .

• jbkappirossi
sebasss2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:30:
Nee helemaal nix mee gedaan..

eerst nog maar is clean install kijken of dat iets doen want bios geeft er 4 aan..
humm vreemd. dan is volgens je bios de cpu wel goed.
ik weet niet waar je wandaan hebt dat je maar 1 core hebt/ziet maar software kan zich vergissen, omdat de user daar veranderingen in kan maken, waardoor de boel ont regelt word. bios is een vast gegeven. dat geloof ik eerder dan cpu-z.
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:38:
[...]

Aan de pic die je eerder in dit topic hebt gepost zie ik dat je de T1 variant hebt van de HyperX modules en die hebben de Elpida Hyper chips, de gewone HyperX modules geloof ik niet. Wat zijn de specs van je T1's die van mij zijn de 2133C9 (9-9-9-25), ze zijn iig rete snel.

Ik ben ook begonnen met het benchmarken van mij 2600K op mijn MSI GD65 board. Dit is mijn eerste MSI board normaal heb ik altijd Gigabyte boarden maar wou eens wat anders proberen. Maar wat een K-U-T board is het, rete instabiel. Ik had hier net een hele lap tekst getyped over wat voor problemen ik met het board heb en toen knalde het hele systeem er weer uit op stock speeds, dus ff geen zin om alles weer te typen, ik zou dit board het liefst een Big Bang geven waar de "Marshall" geen brood van lust :9 .
Dit is mijn SPD snap er weinig van, maar ze willen nog harder als je ze maar prik geeft.
Nee, ik ben zelf ook van msi afgestapt. voor mij alleen nog maar een UD7.
Ik heb trouwens ook ontiegelijk veel gelezen over dat Elpida Hypers IC's niet of slecht draaiden op zo'n beetje alle P67 borden. Maar ik heb totaal geen probleem op mijn UD7 die van mij doen gewoon 556-15-1t op 1600mhz. Maar dit kan ook te maken hebben met de digitale vrm design dat op de meeste asus msi borden wordt gehanteerd en dat kan in combinatie met een EUFI bios extra compatibiliteits probleemen veroorzaken ivm geheugen. De gigabyte bordjes doen het nog gewoon met een analoog systeem wat zo zijn voor en nadelen heeft.
Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/8858/naamloosyn.png

[ Voor 61% gewijzigd door jbkappirossi op 06-06-2011 20:49 ]

• dedicated1
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 17:07
@Aku mijn ervaring met MSI moederborden (ja alleen de moederborden) zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Heel vreemd want ze maken hele goede videokaarten..

Wat is eigenlijk jou ervaring met Gigabyte? Heb zelf nog nooit een Gigabyte gehad, tot nu toe alleen Asus en MSI :)

i5 2500K 4.5Ghz@1.3v / Thermalright True 120 Extreme & Noctua NF-P12 / Asus P8P67 / Corsair Vengeance 8GB / MSI 6950 Twin Frozr III Power Edition/OC / Coolermaster Gold Silent Pro 800W / Coolermaster CM 690 II

Verwijderd

dedicated1 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 20:43:
@Aku mijn ervaring met MSI moederborden (ja alleen de moederborden) zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Heel vreemd want ze maken hele goede videokaarten..

Wat is eigenlijk jou ervaring met Gigabyte? Heb zelf nog nooit een Gigabyte gehad, tot nu toe alleen Asus en MSI :)
Mijn ervaringen met Gigabyte zijn zeer goed! Gigabyte boarden zijn bij mij altijd stabiel gebleven tot zeer acceptabele waarden (je kan altijd TE ver gaan) bij het overclocken en dat vind ik het belangrijkste in een board. Daarbij heb ik nog nooit geheugen problemen gehad bij Gigabyte terwijl de MSI de hele tijd loopt te kloten met geheugen (kan bijvoorbeeld niet eens 2133mhz draaien met mij T1's standard specs).

Daarbij komt nog dat de MSI helemaal niet stabiel is bij verhogen van de BCLK, 105,8 krijg ik max stabiel maar kan ook ineens zijn dat 103 niet stabiel wil draaien bij dezelfde multiplier. Ga ik weer terug naar de oude instellingen dan wil 105,8 niet stabiel (ik praat over bench stabiel trouwens) meer draaien en moet ik eerst terug naar 105,5 en dan langzaam stapje voor stapje verhogen. Ook had ik een pci vendor id error bij het booten 8 uit 10 keer had ie de error dus weer resetten, bleek dit aan het bios te liggen, ik kan de onboard netwerk-controller niet uitschakelen dat was het probleem.

Ik ga denk ik weer terug naar Gigabyte en dan de UD7 of de EVGA P67 FTW alleen die is nergens verkrijgbaar hier in Nederland. Misschien een Asus Maximus IV, daar hoor ik ook goede verhalen over.

@jbkappirossi
Dat zijn nette timings en we hebben ongeveer hetzelfde geheugen alleen andere batch. Goed om te horen dat ze wel perfect lopen op ee UD7, Gigabyte FTW dus!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 21:05 ]

• jbkappirossi
haha, ja giga is zon beetje de enigste die geen problemen geeft met hyper ic's.
maar welke type (met linkje graag) heb je precies, want het kan ook wezen dat je bbse gebaseerde hypers hebt.
UD7 :F w00t /(we Own the Other Team) :P

ik weet het nog niet zeker ,omdat ik mn voltage niet veel hoger wil gooien, maar ik had gister al bijna een boot met 654-15 :9

[ Voor 29% gewijzigd door jbkappirossi op 06-06-2011 21:18 ]

• Viss
Op de borden van ASUS vormen ze over het algemeen ook geen enkel probleem......

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v292/Viss1/ASUS%20M4G-Z/M4G_2500K_32M_554703_ROG.png

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:15
En direct mooie teaser ;)

• nedernakker
^^ true, mooie chip ook Viss

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-11 12:31
@ Viss, hoe bevalt dit mobo? Wil hem eigenlijk ook bestellen voor een goede OC ;)

Mooie score :P

[ Voor 10% gewijzigd door rows op 06-06-2011 21:50 ]

• jbkappirossi
he Viss jij hebt toch die GTX2 modules hoe hard gaan die dan op 1600 en willen ze nog harder dan in je screen shot of is dat de max op 2200mhz.

volgensmij heeft de compatebiliteit van het geheugen meer te maken met de prijs van het bord :P

[ Voor 25% gewijzigd door jbkappirossi op 06-06-2011 21:58 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2207/5805921088_7c633ace96.jpg

Dit zijn die van mij, xmp profiles kloppen voor geen meter in het bios kan ik wel de normale profiles kiezen namelijk xmp-1866 en xmp-2133 alleen 2133 werkt niet, niet alleen de profile maar ook als ik handmatig 2133 kies. Maximus IV word ook aantrekkelijk na een aantal gebruikers ervaringen gelezen te hebben.
Maar Gigabyte heeft nog nipt mijn voorkeur puur en alleen al omdat ik zelf altijd goede ervaringen heb gehad met dit merk.

Weet iemand misschien of de EVGA P67 FTW ergens te krijgen is in Nederland?

• jbkappirossi
mmm ik kan zo ook niet 123 de evga p67 vinden in NL, denkt toch dat dat buitenland werk word als je percee een wilt. Maar dat zou ik zowiezo niet doen vanwege de garantie. Een Asus of GB volstaat ook wel.

welke kinston modulles heb je nu dan, want inderdaad er is weing van te kauwen de spd.
wat ik weet is dat Hyper IC's niet in 2133mhz voor komen. Alleen;
1600C6
1866C7
2000C8
2000C7
en dan de hele speciale GTX versies en Adata heeft er ook nog die op 2200 draaien.
maar als je het zeker wilt weten moet je de motorkap even los halen.
net als ik hier gedaan heb :) . jbkappirossi in "Sandy Bridge LGA1155 Core i3/i5/i7 Overc..." er moet dan met letterlijk Elpida op staan. je hebt hier naar mijn weten 2 revisies van mnh en mgh. De rest is allemaal pcs en bbse

[ Voor 24% gewijzigd door jbkappirossi op 06-06-2011 23:36 ]

Verwijderd

Dat tweaken van je geheugen ziet er best leuk uit. Als ik deze week tijd heb wil ik dat ook nog wel proberen. Is SuperPI een goede methode om te zien hoeveel je hier in bench-land mee opschiet? Hebben strakke timings veel invloed op de tijd?

• jbkappirossi
Je bent langer met je geheugen bezig dan met sandy bridge over te clocken, want dat stelt weinig voor.
ja dat scheel in bench land aardig. elke tiende van een seconden is dan meegenomen.

Verwijderd

@jbkappirossi

Ik ben eruit wbt. het geheugen, het werkt gewoon niet goed met het MSI board of beter gezegd MSI board doet kieskeurig en leest de spd gewoon slecht uit. De XMP 2133 profile uit het bios is dus te hoog voor dit geheugen en dit hoort waarschijnlijk XMP 2000 zijn. Ik heb even nagezocht en dit zouden hypers moeten zijn.

Dit is te traceren door het BOM#:
9905403 = hyper
99U5403 = bdbg met Kingston ic

maargoed ik ga de modules zo even in mijn X58 systeem testen (Gigabyte board) en kijken wat CPU-Z daar zegt.

• Reveltoorn
sebasss2 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 18:46:
Nu even Linx proberen (A) kan je ook aan het rijtje 45min stabiel komen:)

Volgens mij wel goede chip:)
Thx en ik zal vanavond eens Linx proberen, ben er niet zo weg van. Tijdens mijn X4 955 oc @4200 kreeg ik die niet Linx stabiel, maar wel 8uur Prime.

Heb je al je 4 core's weer terug ?

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-11 09:45
Het gaat er hier weer ruig aan toe :P
Mooie scores van viss!

Ik krijg een deze dagen ook weer een 2600K binnen. Als het goed is zou dit een goede moeten zijn. Al ga ik niets pushen. Ik ga gewoon voor een lekkere 24/7 clock op 1.35v. Stabiliteit is voor mij nu even het belangrijkste ik ben nu ook van T1 afgestapt want dan had ik toch nog een BSOD. Dus nu gewoon 1866 MHz met 8-10-9-27 en wat strakkere sub timings. 2x4GB is gewoon niet ideaal voor hoge mem speeds :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:55:
@jbkappirossi

Ik ben eruit wbt. het geheugen, het werkt gewoon niet goed met het MSI board of beter gezegd MSI board doet kieskeurig en leest de spd gewoon slecht uit. De XMP 2133 profile uit het bios is dus te hoog voor dit geheugen en dit hoort waarschijnlijk XMP 2000 zijn. Ik heb even nagezocht en dit zouden hypers moeten zijn.

Dit is te traceren door het BOM#:
9905403 = hyper
99U5403 = bdbg met Kingston ic

maargoed ik ga de modules zo even in mijn X58 systeem testen (Gigabyte board) en kijken wat CPU-Z daar zegt.
ik zou eens spelen met het i/o en sa voltage, ik durf te wedden dat je geheugen dan beter werkt. ik heb zelf ook 2400mhz latjes die niet wilden op 2133 maar met de juiste voltages wel.

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

y
Reveltoorn schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 07:51:
[...]

Thx en ik zal vanavond eens Linx proberen, ben er niet zo weg van. Tijdens mijn X4 955 oc @4200 kreeg ik die niet Linx stabiel, maar wel 8uur Prime.

Heb je al je 4 core's weer terug ?
Ja zijn weer terug heb clean install gedaan.
Ik kreeg het niet meer goed.

Linx is tog net ff wat intensiefer.

• Reveltoorn
Mooi zo.

Houden jullie max 1.55 volt aan voor het geheugen ?

Mijn Corsair XMS zijn orgineel 1.65 maar deze heb ik op 1.55 gezet, had gelezen dat dit max is voor de SB.
Wil ze ook nog uitproberen @1866 O-)

• nedernakker
Ik draai gewoon 1,65 v. Als je geheugen het nodig heeft zet je het er op.

• Reveltoorn
Edit 8)

Navraag bij verschillende moederbordfabrikanten leert ons dat ook uit hun tests blijkt dat het draaien van 1,65 volt modules op Sandy Bridge voor geen enkel probleem zorgt. Mocht je je er toch onprettig bij voelen: verreweg de meeste van deze modules werken ook prima op 1,6 of 1,55 volt, waardoor je weer keurig binnen de specificaties terecht komt.

Maar de Intel specs zijn: Intel's recommended limit of 1.58V on Sandy Bridge boards

[ Voor 83% gewijzigd door Reveltoorn op 07-06-2011 12:25 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11 14:02
Heren, ik heb twee weken geleden m'n ram uitgebreid en verder nergens bij stil gestaan. Ook niet na een paar spontane vastlopers, omdat ik weer ouderwets zat te kloten hobbyen met arp broadcast/relay dingen voor m'n virtuele machientjes over WiFi. (ga ik verder niet op in, totaal offtopic gehalte)

Nadat ik had uitgesloten dat de vastlopers kwamen door kernel panics en andere fratsen, viel mijn oog op het geheugen. Dus, memtest booten, ging niet. Moet je weer speciaal de laatste versie van hebben om op SNB platforms te kunnen testen, gedaan en jawel, hoop errors. Langs dit topic gelopen en blij toe erachter gekomen dat VCCIO voltage wat opkrikken voldoende was om m'n systeem weer stabiel te krijgen. 4 banken vol met 4GB per stuk.

Nu schetst mijn verbazing dat het geheugen anders word herkend op bank 1/3 en 2/4 terwijl het identieke modules zijn. Wel bij verschillende shops gehaald overigens. (Zercom/Yorcom)
Bij de ene wordt zelfs netjes Week/Year vermeld en de ander niet.
CPU-Z overview P8P67LE

Ben ik iets vergeten in te stellen, heb ik iets over het hoofd gezien? Daarnaast staan de minder uitgebreid geidentificeerde banken op max bandwidth PC3-10700L gepolled en de uitgebreid geidentificeerde banken op max bandwidth PC3-8500F.

Tot zover alleen instabiele configuratie tips tegen gekomen bij diverse fora's, maar dit nog niet. Kan iemand mij een zet in de goede richting geven? Ik wil dit probleem eerst uit te wereld hebben/verklaard hebben eer ik begin aan de "Asus Sandy Bridge OC Guide" uit de TS O-)

Ik heb de huidige waarde van de VCCIO overigens niet bij de hand, zie hem ook niet staan in de AI Suite van Asus. Maar ik heb hem niet helemaal op max gezet, zoals in de OC guide van Asus staat die ik eerder noemde. (Ik draai ook geen 4x4GB@2300+Mhz ...) Weet niet of dit veel uitmaakt voor identificate ed :?
edit:
Leuk als je je eigen screendump nog even overleest, dat je dan een tRas verschil van 1 ziet. /me LinuX-TUX pakt gelijk google er weer bij, snapt er steeds minder van

[ Voor 3% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-06-2011 13:45 ]

• Reveltoorn
PC10700 = 1333Mhz geheugen, in CPUz moet je dan 666Mhz zien.

Edit: zie dat je baseclock @103 draai, vandaar de 824Mhz :P

Klok je geheugen wat lager en kijk of het stabiel is.

[ Voor 28% gewijzigd door Reveltoorn op 07-06-2011 14:18 ]

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 19:14

BiLo

PSN: toiletcleaner

weet iemand waar ik kan zien of AVX aanstaat (linx) ik wil ook wel eens over de 100gflops zien :)

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• LinuX-TUX
Reveltoorn schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:14:
PC10700 = 1333Mhz geheugen, in CPUz moet je dan 666Mhz zien.

Edit: zie dat je baseclock @103 draai, vandaar de 824Mhz :P

Klok je geheugen wat lager en kijk of het stabiel is.
Zo, even alles weer terug op default gezet, behalve VCCIO, deze staat op 1.15v (precies in het midden van de sweetspot volgens de Asus oc guide. Weet uit ervaring dat als ik deze op default zet, vroeg of laat een blue screen ontstaat)

Gelijk erachter gekomen dat AI Suite best de VCCIO laat zien, als je maar een paar tabs uitschuift. (moet nog wennen aan die interface *argh*)

Was helemaal vergeten te melden / te linken dat dit het geheugen is:
pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
(natuurlijk voor een tweaker zo achter te komen, maar toch even handig om direct de specs erbij te zetten)

Maar terug komend op het verhaal: terug clocken/lager clocken. Ik had het systeem overigens al stabiel met VCCIO op 1.15, dat is niet echt mijn probleem. Probleem is dat het systeem 2 verschillende geheugentypes laat zien. En nu ik me er nog verder in aan het verdiepen ben, ook nog verkeerd aanstuurd lijkt het wel.

Het zijn immers "PC3-12800 (DDR3-1600)" bankjes volgens de specs. Dus ik zit waarschijnlijk te prutsen (door de gedachte dat op auto alles wel in orde komt) of er zit iets fout.

edit:
Lees de product review van die geheugen bankjes, ben kennelijk niet de enige. Maar naast het stabiel krijgen middels VCCIO, wat bij de review van savale op een andere manier werd gedaan, raak ik nu echt langzaam de kluts kwijt :$

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-06-2011 15:08 ]

• Reveltoorn
Ik heb dezelfde reepjes ;) en draai @1600 (hand ingesteld) en de rest op auto.

DRAM voltage @1,55

Moet toch beter lezen.... jij heb de 4Gb versie, ik de 2Gb sorry

[ Voor 25% gewijzigd door Reveltoorn op 07-06-2011 15:39 ]

• LinuX-TUX
Reveltoorn schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:29:
Ik heb dezelfde reepjes ;) en draai @1600 (hand ingesteld) en de rest op auto.

DRAM voltage @1,55
Nou, dan ga ik zo ook maar aan voltage verlaging geloven voor deze reepjes. Net nog even in memtest gespiekt, deze blijft ook stug volhouden dat 0/2 = PC3-10600 en 1/4 = PC3-8500 zijn :-(

• nedernakker
Probeer eerst je baseclock eens op 100 te zetten..

• LinuX-TUX
nedernakker schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:49:
Probeer eerst je baseclock eens op 100 te zetten..
Al gedaan, direct na de opmerking dat het zo'n raar getal was van de Mhz'jes. Gelijk AI Suite uitgeknalt bij services die opstarten om te voorkomen dat profielen ed worden geladen bij windows startup. Nu dus puur bios info & CPU-Z zonder invloeden van buiten af.

Bios screendumps: (geen screendump van de DRAM Timing Control gemaakt, daar staat alles AUTO. En wat ik vreemd vind is dat ik daar maar 1 pagina heb en niet 2 of 4. Misschien een slim autosence truckje die WEL begrijpt dat het 4 keer dezelfde module betreft :? )
Ai Tweak menu TOP

Ai Tweak menu BOTTOM

Hoe CPU-Z erover denkt:
CPU-Z overview P8P67LE - Basics
offtopic:
Gewoon zeggen als mijn mem problemen te ver uit het straatje van SNB OC'ing liggen hoor, dan pak ik m'n posts op en verhuis ik even naar een apart topic. Ben hier gewoon aangeschoven omdat de experts van settings, parameters rondzweven die de ins-/outs & quirks van het platform kennen :Y)
edit:
Inmiddels ook 1013 bios gevonden en erop geknalt, ga nu rebooten, maar verwacht geen verbetering. (stond niets over mem fixes in de changelog ... voor zover deze beschikbaar was)

[ Voor 15% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-06-2011 16:25 ]

• Reveltoorn
Zet je DRAM voltage mem op 1.58 v

Afbeeldingslocatie: http://pharlap.nl/i7/cpuz_mem.jpg
Dit heb ik toch ook maar gedaan, mijn VCCIO staat op 1.050 v

[ Voor 21% gewijzigd door Reveltoorn op 07-06-2011 17:02 ]

• sebasss2

sebasss2

Auto fanaat

DylanE schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:27:
weet iemand waar ik kan zien of AVX aanstaat (linx) ik wil ook wel eens over de 100gflops zien :)
Heb je Windows 7 service pack 1 geinstalleerd op je pc?
dan moet je uit het linx stable topic even de juiste linx versie downloaden.

Verwijderd

rsnubje schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 08:59:
[...]

ik zou eens spelen met het i/o en sa voltage, ik durf te wedden dat je geheugen dan beter werkt. ik heb zelf ook 2400mhz latjes die niet wilden op 2133 maar met de juiste voltages wel.
Feit blijft dat het moederboard gewoon de reepjes niet juist uitleest, ik kan dan wel voltages gaan verhogen (heb ik ook gedaan en krijg het wel aan het draaien alleen NIET stabiel) maar ik heb liever een board die ze wel juist uitleest en ik vol potentieel kan gebruiken.

• LinuX-TUX
Reveltoorn schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:55:
Zet je DRAM voltage mem op 1.58 v

[afbeelding]
Dit heb ik toch ook maar gedaan, mijn VCCIO staat op 1.050 v
Maar, nu kan het aan mij liggen hoor, draait jouw geheugen nu niet onder z'n capaciteit? Uit de pricewatch van jouw reepjes: Geheugen Specificatie PC3-12800 (DDR3-1600).

Hoop niet dat ik je dag stuk heb gemaakt en dat ik ergens een redenatie fout heb zitten :Y)
Maar volgens mij moet hij bij jouw op 800Mhz te draaien :?
Heb hier net weer zitten spelen met voltages, krijg het niet voor elkaar. Met je tip kom ik niet eens tot 5% bij Memtest, ik moet die VCCIO ietsjes opkrikken wil ik het stabiel houden. Eveneens in MemTest altijd PC3-8500 vs PC3-10600.

Onder linux net een bios dump gedaan (voor zover (U)EFI nog bios is) en daar krijg ik gewoon glashard dit terug:
# dmidecode 2.9
SMBIOS 2.6 present.

Handle 0x0027, DMI type 16, 15 bytes
Physical Memory Array
	Use: System Memory
	Error Correction Type: None
	Maximum Capacity: 32 GB
	Error Information Handle: No Error
	Number Of Devices: 4

Handle 0x002A, DMI type 17, 28 bytes
Memory Device
	Array Handle: 0x0027
	Total Width: 64 bits
	Data Width: 64 bits
	Size: 4096 MB
	Form Factor: DIMM
	Set: None
	Locator: DIMM0
	Bank Locator: BANK0
	Type: <OUT OF SPEC>
	Type Detail: Synchronous
	Speed: 1600 MHz (0.6 ns)
	Manufacturer: Corsair      
	Serial Number: 0000000
	Asset Tag: AssetTagNum0
	Part Number: CMX8GX3M2A1600C9  

Handle 0x002D, DMI type 17, 28 bytes
Memory Device
	Locator: DIMM1
	Bank Locator: BANK1
	Asset Tag: AssetTagNum1

Handle 0x0030, DMI type 17, 28 bytes
Memory Device
	Locator: DIMM2
	Bank Locator: BANK2
	Asset Tag: AssetTagNum2

Handle 0x0033, DMI type 17, 28 bytes
Memory Device
	Locator: DIMM3
	Bank Locator: BANK3
	Asset Tag: AssetTagNum3
Begin echt langzaam de draad kwijt te raken, deze dump zegt namelijk dat hij netjes op 1600Mhz vliegt.

[ Voor 66% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-06-2011 17:21 ]

• Reveltoorn
LinuX-TUX schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:13:
[...]

Maar, nu kan het aan mij liggen hoor, draait jouw geheugen nu niet onder z'n capaciteit? Uit de pricewatch van jouw reepjes: Geheugen Specificatie PC3-12800 (DDR3-1600).

Hoop niet dat ik je dag stuk heb gemaakt en dat ik ergens een redenatie fout heb zitten :Y)
Maar volgens mij moet hij bij jouw op 800Mhz te draaien :?
Heb hier net weer zitten spelen met voltages, krijg het niet voor elkaar. Met je tip kom ik niet eens tot 5% bij Memtest, ik moet die VCCIO ietsjes opkrikken wil ik het stabiel houden. Eveneens in MemTest altijd PC3-8500 vs PC3-10600.
Jij maakt mij dag niet stuk 8)

Afbeeldingslocatie: http://pharlap.nl/i7/cpuz_mem2.jpg

• Reveltoorn
Helaas niet Linx stabiel @46x100

Maar ik heb 46x100 ook nog niet met Prime95 geprobeerd ;)

Zo tijdens eten even benchen

• LinuX-TUX
En dat heb ik nou ook, alleen daar laat hij het correct zien. Maar dan heb ik 2 keer dual channel. Ene identificeerd hij dan als PC3-8500F (533 Mhz) en de andere PC3-10700H (667 Mhz). Dit is behoorlijk vaag voor dezelfde memory modules ... toch?

Misschien interpreteer ik het wel helemaal verkeerd hoor. Maar hier kwam ik pas op toen ik identiek geheugen erin zette en verschillende uitleeswaarden tegen kwam. Mag je er vanuit gaan dat wat er in dat memory tabje naar voren komt de daadwerkelijke snelheden zijn? Want dan zijn we snel klaar, dan werkt hier kennelijk ook alles stabiel & naar behoren (na een kleine VCCIO aanpassing) :Y).

Als iemand mij concrete antwoorden kan geven op:
1 - Wat zijn nou de daadwerkelijke snelheden waarop m'n geheugen draait? ( Screendump CPU-Z )
2 - Wat is nu exact wat het SPD tabje laat zien & waarom verschilt dat bij exact hetzelfde geheugen?
/me LinuX-TUX loopt rondjes op het internet

[ Voor 17% gewijzigd door LinuX-TUX op 07-06-2011 17:52 ]

• nedernakker
Memory in cpu-z is je echte snelheid, spd is enkel een waarde die de bios instelt als alles op auto staat.

De xmp snelheden zijn de snelheden waarvoor het gespecificeerd is en deze moet je zelf instellen.

Dat het geheugen een andere firmware heeft zou ik me niet druk om maken.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Asus Sandy Bridge 1702 BIOS'n staan op Asus ftp site: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/mb/LGA1155/

Schijnen final's te zijn die vanaf 09 juni ook op gewone ASUS site komen.
Wel RST 10.5 gebruiken, deze kun je op de gewone ASUS site vinden.

http://hardforum.com/show...1037352867&postcount=3072

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Reveltoorn
46x100 is weer een andere sport O-)

Heb de ATV voltage verhoogt, van 0.008 naar 0.052
Vcore is nu 1.32 v in CPUz

Weer een nieuwe poging om Prime95 te draaien

[ Voor 15% gewijzigd door Reveltoorn op 08-06-2011 07:04 ]

• jbkappirossi
nedernakker schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:50:
en nee, je geheugen roest me aan mijn reet. net als die hele discussie, heb wel wat beters te doen. zorg nu maar gewoon dat er op het HWI forum een mooie score staat morgen om je beweringen kracht bij te zetten.. en als je dan uiteindelijk sneller bent is dat een nette prestatie.
He neder, ik dacht dat je al echte Hypers had? of begon je de kont toch een beetje te roesten toen je de mijne zag :P

kreeg van Rob te horen dat je zijn echte hypers wou overnemen.......klein wereldje heh ;)

Maar dan moet je het nog tegen mij super speciale tweaks opnemen van een team..welke verklap ik nog niet.
Laten we zeggen 1 van de eerst 10 van de wereld >:) 8) http://hwbot.org/league/teams

[ Voor 15% gewijzigd door jbkappirossi op 08-06-2011 09:55 ]

• nedernakker
Ik heb die hypers gekocht voor iets veel anders dan de compo.... Maar dat merk je later nog wel

Het is nu net weer gezellig hier in het topic. Dus ga nu niet weer bluffen. Je zou een score posten.

• jbkappirossi
ooh, ik dacht juist net dat ik gezellig was? maar dan heb ik me vergist... kan een keer gebeuren.
niks bluf jongen, je weet dat ik daar niet mee bluf, want anders zou ik geen grootspraak hebben, zo simpel is dat. Jij laat je de kop gek maken en dat vind ik leuk en andere mensen ook :P .
maar ik gok dat jij ook wel tot het laatste eind wacht? waarom moet ik dan al een score posten.
ik wil liever dat jij een score plaatst dan kan ik eventueel nog een laatste poging doen, stel dat je voor ligt.
nou vooruit een team tussen plek 1 en 5 mag jij gokken :P

maar wat ga je bouwen dan als ik vragen mag?

[ Voor 19% gewijzigd door jbkappirossi op 08-06-2011 10:22 ]

• nedernakker
vind je dat gezellig? de reacties van anderen zijn duidelijk toch?

het heeft geen zin zo te lopen pochen, naast dat het een HWI compo is en we hier beter on-topic kunnen discusseren.en je zo zeker bent van je kunnen post je toch ineens die winnende score? verder dan die net sub8 minuten heb je nog niets laten zien, ik heb toen al aangegeven dat je meer moest tweaken om me in te halen.. ik had ook niets kunnen zeggen...

van mij staat er al een score online, maar ik ben nog helemaal niet bezig met de 40 multi categorie.

wat ik ga doen met dat geheugen komt vanzelft wel, kan ik nu niets over zeggen. om te beginnen komt het straks in mijn s1366 bak om mij mijn 980X verder te laten overklokken met betere mem prestaties

[ Voor 16% gewijzigd door nedernakker op 08-06-2011 10:28 ]

• jbkappirossi
kijk dat bedoel ik. mij maakt het niks uit hoor dat je met een lerende toon mij van alles wilt duidlijk maken.
want wat je nu zegt zeg je elke keer, maar dat op een andere manier. ik lig hier krom op me stoel, want je hapt elke x gewoon weer.

maar ik zal je hier niet langer pesten goed ;) ? dan gaan we op hwi verder >:)
zijn we nu weer vriendjes dan?

maar heb jij nog getest of hyper IC's op je MIVX willen draaien, vandaar dat ik gister ook zei dat asus borden/bios daar moeite mee hadden. Ben ik namelijk wel nieuwsgierig naar.

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

toevallig een topic gevonden van team PURE met tweaks? :+ ondanks dat jij tweaks zal weten moet je het ook nog allemaal goed uitvoeren. dit is net zoiets als settings overnemen van een bios en hopen dat het bij jou ook zo werkt.

• nedernakker
ik verzoek je om er mee te stoppen omdat het gewoon vermoeiend is en je wil behoeden voor jezelf. je gaat uit van jezelf en hoe leergierig en gemotiveerd je bent, dat is goed, dat heb je nodig, maar daarbij vergeet je wel de kennis en ervaring van andere mensen.. wat nu als je ondanks al je goede inzet gewoon niet wint? mij maakt het niet uit, maar je verliest wel je credibility, als jij dat er voor over hebt moet je zelf weten,

daarnaast vind ik winnen van iemand als mij geen prestatie als je daar 'hulp' bij gebruikt, ik ben een 'nobody', met jouw zogenoemde wereldklasse hulp moet je het opnemen tegen Diezel, Viss, Oldscarface en Xtripiot, dan ben je een man.

ik doe alles in deze contest uit mezelf, heb nergens hulp gevraagd en gebruik dit om in mijn extreme OC ervaring rijker te worden. en vergeet niet gewoon lol te hebben aan het overklokken. uiteindelijk vind ik dat de grootste prestatie.

ik zal de hypers wel testen op de maximus. op MSI deden mijn 2000C8 modules niet meer dan 800 MHz C7.
maar voor het 3D benchen wat ik het meeste doe zijn de ripjaws beter en zal ik die gewoon gebruiken.

• Reveltoorn
Nu weer rust ;)

Hoewel ik wel benieuwd naar je score.....

@Tux - draait je geheugen alweer goed ?

Mijn 46x100 wil nog niet echt lukken, moet nu helaas stopen om te gaan werken :P

Setup is nu:

CPU offset +0.010 v
ATV 0.064
DRAM 1.58
VCCIO 1.060
PCH 1.050
PLL Enabeld
EPU, LLC en CPU spread Disabeld

Na 49min 1 worker error in Prime95

CPU voltage in CPUz = 1.33/1.34 v (HWImonitor geeft 1.35 aan)

[ Voor 4% gewijzigd door Reveltoorn op 08-06-2011 11:01 ]

• jbkappirossi
nedernakker schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:48:
ik verzoek je om er mee te stoppen omdat het gewoon vermoeiend is en je wil behoeden voor jezelf. je gaat uit van jezelf en hoe leergierig en gemotiveerd je bent, dat is goed, dat heb je nodig, maar daarbij vergeet je wel de kennis en ervaring van andere mensen.. wat nu als je ondanks al je goede inzet gewoon niet wint? mij maakt het niet uit, maar je verliest wel je credibility, als jij dat er voor over hebt moet je zelf weten,

daarnaast vind ik winnen van iemand als mij geen prestatie als je daar 'hulp' bij gebruikt, ik ben een 'nobody', met jouw zogenoemde wereldklasse hulp moet je het opnemen tegen Diezel, Viss, Oldscarface en Xtripiot, dan ben je een man.

ik doe alles in deze contest uit mezelf, heb nergens hulp gevraagd en gebruik dit om in mijn extreme OC ervaring rijker te worden. en vergeet niet gewoon lol te hebben aan het overklokken. uiteindelijk vind ik dat de grootste prestatie.

ik zal de hypers wel testen op de maximus. op MSI deden mijn 2000C8 modules niet meer dan 800 MHz C7.
maar voor het 3D benchen wat ik het meeste doe zijn de ripjaws beter en zal ik die gewoon gebruiken.
nee, ik had al gezegt dat ik niet ging winnen. je gooit het nu over een andere boeg.
maargoed, ik ga me best doen en we zullen zien. ik ben nog niet bezig geweest, maar als ik de score van degene die me helpt vergelijk met de mijne dan haal ik de 7:50 wel.
Hij haalde namalijk na een half uur al op bclk 105.9 een tijd van 7:52
en na een avondje al onder de 7;40 hij wou voor de gein kijken of hij massman kon verslaan.
ookal doet hij niet mee, omdat hij een americaan is.

is goed dat je dat over je zelf zegt. kan ik je nog een x helpen herinerren.
maar je weet dat ik een complete noob ben en sins een paar dagen weet wat Pi is.
jij doet dit al een paar jaar. En omdat wij elkaar toch altijd tegen de haren inwrijven wou ik de uitdaging tegen jou wel aangaan.
rsnubje schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:44:
toevallig een topic gevonden van team PURE met tweaks? :+ ondanks dat jij tweaks zal weten moet je het ook nog allemaal goed uitvoeren. dit is net zoiets als settings overnemen van een bios en hopen dat het bij jou ook zo werkt.
jij bent wel nieuwsgierig heh? vooral na je stelling dat ik maarzo een versie van het web geplukt had.
zo degene die het gezien hebben hadden geluk

[ Voor 62% gewijzigd door jbkappirossi op 08-06-2011 11:14 ]

• nedernakker
ik gooi het niet over een ander boeg, maar dat zou je moeten kunnen als je alle kennis van de wereld tot je beschikking hebt.

ik wacht je screens wel af, die zeggen namelijk meer dan alles wat je hier post.

ik ben niet degene die hier naast zijn schoenen loopt. en ik draai pas sinds afgelopen september mee op HWbot, en mijn primaire interesse is 3D benchen, en dat is veel andere koek dan 32m. 32m is voor mij op deze wijze net zo nieuw als voor jou.

ik vind het niet erg dat je de uitdaging aan gaat, maar doe dit door scores te posten, want in de categorie slap lullen ga ik niet beginnen tegen je, kan je best hebben maar heb iets beters te doen met mijn tijd ;)

@ pharlap.
het kan best dat je nu wat meer Vcore nodig hebt.. ik vind persoonlijk als ik kijk naar alle gemiddeldes van andere gebruikers dan rond de 1,35V voor 4,5 GHz vrij normaal is, mijn 1e 2600K moest voor 4,6 GHz prime stabiel ook naar 1,38V

• jbkappirossi
nedernakker schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:10:
ik gooi het niet over een ander boeg, maar dat zou je moeten kunnen als je alle kennis van de wereld tot je beschikking hebt.

ik wacht je screens wel af, die zeggen namelijk meer dan alles wat je hier post.

ik ben niet degene die hier naast zijn schoenen loopt. en ik draai pas sinds afgelopen september mee op HWbot, en mijn primaire interesse is 3D benchen, en dat is veel andere koek dan 32m. 32m is voor mij op deze wijze net zo nieuw als voor jou.

ik vind het niet erg dat je de uitdaging aan gaat, maar doe dit door scores te posten, want in de categorie slap lullen ga ik niet beginnen tegen je, kan je best hebben maar heb iets beters te doen met mijn tijd ;)

@ pharlap.
het kan best dat je nu wat meer Vcore nodig hebt.. ik vind persoonlijk als ik kijk naar alle gemiddeldes van andere gebruikers dan rond de 1,35V voor 4,5 GHz vrij normaal is, mijn 1e 2600K moest voor 4,6 GHz prime stabiel ook naar 1,38V
wat een niveau, nu weet hij alles en nu zelf weer op deze manier verder. nou dan gaat ik toch gewoon weer slap lullen alleen tegen jou :P :P :P

he. ik heb er gisteren ook maar een aangemaakt op hwbot. ook maar eens wat achievements halen.
ik heb 2 OSen gekregen ook een voor 3D :)

[ Voor 4% gewijzigd door jbkappirossi op 08-06-2011 11:21 ]

• nedernakker
doel je nu op die edit die je maakte op je vorige bericht terwijl ik mijn bericht typte? want die info postte je later pas, hoe kan ik op iets reageren als het er nog niet staat....

en wat weet ik nu? dat degene van wie je advies krijgt een tijd draait.. draai hem dan zelf kerel.. ik post toch ook niet andermans tijden..

lul jij slap verder, ga ik verder met mijn leven...

Pagina: 1 ... 26 ... 62 Laatste