Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08 16:28
Audione0 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 07:22:
Niet zo boos doen joh :P haha..

Beetje offtopic: heb je al wat gehoord van alternate betreft je graka (HD6950)
nee joh, ik ben niet boos. zo ben ik gewoon kan ik ook niks aan doen 8)7
je weet hoe dat gaat op de bouw. Of misschien de frustratie van die K Kut Laptop.
Ding valt na 15min flash spontaan uit, moet hij eerst weer afkoelen. zit een g80 chip in.

ja ik heb 3dagen geleden een terug gekregen. maar nu is me voeding RMA, want me hele kast stond onder lichterlaaie :( Nog even een slijm bericht erbij, kijken of ik gratis een AX serie weer krijg :9 .

Had het toen wel bij kingston gered. Een heel verhaal dat het geheugen niet stabiel zou zijn.
Kreeg ik voor 1600c8 genesis, T1 2000 hyperX weer.

[ Voor 11% gewijzigd door jbkappirossi op 28-04-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke jbkappirossi, bedankt voor je advies. Ik ga er naar kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
geen probleem, vraag gerust. al moet je niet bang wezen dat ik je nog een x hetzelfde zeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jbkappirossi, I need your help! Ik heb gedaan wat je zei;

-Multiplier uiteindelijk gezet op 45x
-Ik heb alleen geen idee welke optie voor 'Geheugen divider' staat in de BIOS. Heeft dat een ander naampje?

Het volgende probleem deed zich alleen voor:

Ik heb hem op 4500MHz geklokt, vervolgens Windows gestart en 3DMark 11 gedraaid. Dat ging helemaal goed. Vervolgens dacht ik leuk te kijken of ik de Windows Prestatie Index kon verhogen van 7,5 waar hij op stond met de standaard. Uiteindelijk een blue-screen tijdens die test.

Wat kan het zijn? Is 4500MHz teveel voor het systeem? In de BIOS nu bij opstarten staat de CPU Frequency op 4.50 GHz bovenaan als status met een temp van ~45 graden. Ik heb trouwens Turbo-mode uitgeschakeld volgens aanwijzingen in deze post: http://nl.hardware.info/f...P67A-GD65-(en-dergelijke)

Er staan trouwens 2 TDP waardes in de BIOS als je Turbo-mode inschakelt;
-Long duration power limit op 200W
-Short duration power limit op 250W

P.S:
CPU Base Frequency op: 10000
CPU Ratio staat dus op: 45
Internal PLL Overvoltage op 'auto'
DRAM Timing Mode op 'auto'
VDroop Control op 'High VDroop'
CPU Core Voltage op 'auto' en daarmee op '1.288 V'
Current DRAM Voltage staat op 'auto' en daarmee op '1.488 V'
System Agent Voltage op 'auto'
CPU PLL Voltage op 'Auto'

Moet ik nu wel of niet Turbo-mode inschakelen? En ik neem aan dat het dus niet een blue-screen is vanwege te weinig power.. Want dat zou genoeg moeten zijn zoals we hebben uitgerekend. Ik had trouwens wel het MSI Control Center open in Windows tijdens de WPI-test, hij gaf toen 33 graden ofzo aan en hij was volgens mij lager geklokt op dat moment.

Thanks alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
Gebruik eens Coretemp of Realtemp en meet de temps van je cores tijdens zon test. Wat voor koeler heb je?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeefHazard schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:37:
Gebruik eens Coretemp of Realtemp en meet de temps van je cores tijdens zon test. Wat voor koeler heb je?
Dit is het systeem waar het om gaat: gallery: coolienl

Met dus een Cooler Master Hyper 212+ en een XFX Pro 650W voeding.. Ik dacht zelf aan misschien te weinig vermogen dat ie daarom een BSOD gaf. Maarja dan had hij denk ik al eerder uit moeten vallen.

Edit: CPU Core Voltage zie ik net op '1.32 V' staan via Control Center in Windows nadat ik hem teruggeklokt heb naar 4,0GHz. Zou het kunnen zijn dat hij bij 4,5GHz over die 1.35 V grens gaat ofzo en hij dat niet leuk vindt?

Vraagje @ jbkappirossi, is het niet makkelijker om met de MSI P67-GD65 gewoon de OC Genie knop ofzo op het moederbord te gebruiken? Alleen haal je dan maar max 4,2GHz misschien natuurlijk.. Thanks.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Waarschijnlijk te laag voltage als je hem op auto hebt staan.
Toendertijd met de MSI GD-65 had ik de voltage ook op auto staan en daarbij kon ie tot 4200 gaan, na die 4200 ging de voltage niet hoger mee en pikte dus voltage van 4200 terwijl ik hem op 4500 heb staan bv.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullus schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:58:
Toendertijd met de MSI GD-65 had ik de voltage ook op auto staan en daarbij kon ie tot 4200 gaan, na die 4200 ging de voltage niet hoger mee en pikte dus voltage van 4200 terwijl ik hem op 4500 heb staan bv.
Oke, dus ik zou de Vcore voltage wat hoger moeten zetten? Ik las wel ergens dat het niet hoger mag dan 1,35V ofzo? Weet niet meer waar ik dat nou las...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullus schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:58:
Ik heb em net in de bios op 40x multiplier gezet. Op 4,0GHz dus met dezelfde instellingen als ik eerder had geplaatst. Ik heb net de Windows Prestatie-index gedaan en nu heeft hij hem wel afgerond. Met een score van 7,6 voor de processor ipv. 7,5. :9

Blijkbaar ligt het dus aan dat voltage. Maar stel dat ik hem op 4,5GHz wil, hoe hoog moet ik dat voltage dan zetten? Want de vCore mag volgens mij zeker niet meer dan 1,4v. De temperatuur tijdens de WPI processor test kwam niet veel hoger dan 45 graden..

Ik heb trouwens nog een probleem, hij blijft op 4,0GHz draaien en klokt niet terug?? Had ik wel turbo-mode uit moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Ik ben op zoek naar een oplossing m.b.t. mijn overgeclockte i5 2500k in een MSI P67A-GD65. Deze draait nu zonder voltageverhoging (1,3v uit mijn hoofd nu) op 4,5GHz. Dit doet de proc. zonder stabiliteitsproblemen. Het enige wat vreemd is, en ook moeilijk te onderzoeken (softwaretesten is onmogelijk), is het feit dat de pc nu niet in een keer opstart zoals gewoon, maar eerst 1x keihard begint te blazen, geen beeld of whatever geeft, weer uitgaat, opnieuw opstart en gewoon windows laadt zonder problemen. Ik kan helaas geen mogelijke oorzaak bedenken, omdat ik meestal oplossingsgericht denk vanuit analyse van/via software, maar dat kan dus nu logischerwijs niet. Kortom;
  1. PC wordt aangeschakeld via aan/uit knop
  2. PC wordt voorzien van power, je hoort HDDs en fans spinnen
  3. Na een seconde of 3 gaat plots de power eraf, en gaat alles dus uit
  4. De PC start uit zichzelf opnieuw op en loopt nu wel door de bios/efi door naar windows en is stabiel, zeer stabiel, ook bij zware belasting
Any help is appreciated _/-\o_

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:02
Zo ook mijn setje is binnen..

Na uurtje 5ghz op toch redelijke voltages (mem op 1333) met wat meer spelen kreeg ik me GT latjes op 2133mhz, echter nog niet met 5ghz (meer voltage nodig). Morgen nog ff spelen :).
Afbeeldingslocatie: http://i201.photobucket.com/albums/aa45/wesjuhdabomb/5000.jpg

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1792417

[ Voor 8% gewijzigd door wesjuhdabomb op 28-04-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasss2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-08 22:07

sebasss2

Auto fanaat

Wat heb je gedaan om mem op 2133MHz te krijgen gewoon vtt voltage omhoog ? zo ja wat voor Voltage gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Uh in dit geval was het heel kort maar krachtig, cpu multi wat omlaag, met 50multi trekte hij het niet.. I/O voltage stond op 1.3+- lager kan miss ook nog wel, nog niet getest gewoon ingesteld en geprobeerd.. SA voltage staat op 1.2 hier, lager zou ook goed kunnen, pll op 1.82 maar ook verder niks mee getest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
is het ook mogelijk om de processor op standaard kloksnelheid te laten draaien(dus niet in turbo modus) als de cpu load onder de 50% of zo is.

want ik draai 24/7 servers en ik vindt het onnodig om bij 30-50% load te overclocken, ik wil de turbo modus alleen gebruiken als het nodig is(bijv als ik ook nog ga gamen terwijl de servers draaien)

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Als je een server heb draaien zou ik je cpu gewoon lekker stock laten en niet overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 20:08
wesjuhdabomb schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:46:
Als je een server heb draaien zou ik je cpu gewoon lekker stock laten en niet overclocken :)
hij draait wel stabiel en zo als ie is over geclockt, het is meer voor de levensduur en energie besparing.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
wesjuhdabomb schreef op donderdag 28 april 2011 @ 22:37:
Uh in dit geval was het heel kort maar krachtig, cpu multi wat omlaag, met 50multi trekte hij het niet.. I/O voltage stond op 1.3+- lager kan miss ook nog wel, nog niet getest gewoon ingesteld en geprobeerd.. SA voltage staat op 1.2 hier, lager zou ook goed kunnen, pll op 1.82 maar ook verder niks mee getest...
IO op 1.05-1.1V is voldoende bij mij op 5Ghz cpu, mem 2133.
Wat voor mems heb je?

Vroeger op de msi draaide de IO ook veel hoger (1.25-1.3V) dan wat ik op de Asus nodig had.
Weet nu niet of dat aan de mobo ligt of aan de mems. Op de msi draaide ik nl niet met de G.Skills maar met de Corsair 1866 dominator GT.
ride277 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:48:
Ik ben op zoek naar een oplossing m.b.t. mijn overgeclockte i5 2500k in een MSI P67A-GD65. Deze draait nu zonder voltageverhoging (1,3v uit mijn hoofd nu) op 4,5GHz. Dit doet de proc. zonder stabiliteitsproblemen. Het enige wat vreemd is, en ook moeilijk te onderzoeken (softwaretesten is onmogelijk), is het feit dat de pc nu niet in een keer opstart zoals gewoon, maar eerst 1x keihard begint te blazen, geen beeld of whatever geeft, weer uitgaat, opnieuw opstart en gewoon windows laadt zonder problemen. Ik kan helaas geen mogelijke oorzaak bedenken, omdat ik meestal oplossingsgericht denk vanuit analyse van/via software, maar dat kan dus nu logischerwijs niet. Kortom;
  1. PC wordt aangeschakeld via aan/uit knop
  2. PC wordt voorzien van power, je hoort HDDs en fans spinnen
  3. Na een seconde of 3 gaat plots de power eraf, en gaat alles dus uit
  4. De PC start uit zichzelf opnieuw op en loopt nu wel door de bios/efi door naar windows en is stabiel, zeer stabiel, ook bij zware belasting
Any help is appreciated _/-\o_
Bij Asus heb je ook zo'n dual cold boot, dan moest je wat omzetten in de bios (iets pci-e)
*Had ik trouwens nog gepost..ff zoeken

edit ,gevonden
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35804440
Of dat ook bij MSI is..?

[ Voor 58% gewijzigd door Bullus op 28-04-2011 23:41 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 18:36:
Jbkappirossi, I need your help! Ik heb gedaan wat je zei;

-Multiplier uiteindelijk gezet op 45x
-Ik heb alleen geen idee welke optie voor 'Geheugen divider' staat in de BIOS. Heeft dat een ander naampje?

Het volgende probleem deed zich alleen voor:

Ik heb hem op 4500MHz geklokt, vervolgens Windows gestart en 3DMark 11 gedraaid. Dat ging helemaal goed. Vervolgens dacht ik leuk te kijken of ik de Windows Prestatie Index kon verhogen van 7,5 waar hij op stond met de standaard. Uiteindelijk een blue-screen tijdens die test.

Wat kan het zijn? Is 4500MHz teveel voor het systeem? In de BIOS nu bij opstarten staat de CPU Frequency op 4.50 GHz bovenaan als status met een temp van ~45 graden. Ik heb trouwens Turbo-mode uitgeschakeld volgens aanwijzingen in deze post: http://nl.hardware.info/f...P67A-GD65-(en-dergelijke)

Er staan trouwens 2 TDP waardes in de BIOS als je Turbo-mode inschakelt;
-Long duration power limit op 200W
-Short duration power limit op 250W

P.S:
CPU Base Frequency op: 10000
CPU Ratio staat dus op: 45
Internal PLL Overvoltage op 'auto'
DRAM Timing Mode op 'auto'
VDroop Control op 'High VDroop'
CPU Core Voltage op 'auto' en daarmee op '1.288 V'
Current DRAM Voltage staat op 'auto' en daarmee op '1.488 V'
System Agent Voltage op 'auto'
CPU PLL Voltage op 'Auto'

Moet ik nu wel of niet Turbo-mode inschakelen? En ik neem aan dat het dus niet een blue-screen is vanwege te weinig power.. Want dat zou genoeg moeten zijn zoals we hebben uitgerekend. Ik had trouwens wel het MSI Control Center open in Windows tijdens de WPI-test, hij gaf toen 33 graden ofzo aan en hij was volgens mij lager geklokt op dat moment.

Thanks alvast.
- ineerste instandtie wou je 40x! dus 45x wordt intel spec bijna zeker voorbij gegaan.
Dus dan kun je fixed/handmatig/manual de vCore instellen. Of je kunt A.D turbo voltage geven.

- divider is je geheugen multiplier. deze kan op 13,3x/16x/18.6x/21.3x of auto.

- je heb tdp thermal power design en je kunt de ampere instellen welek ik vergeten was.
Gewoon allebei op maximum zetten. want dit is gewoon een feature dat de user zelf het maximale verbruik (waar de cpu niet boven mag komen) kan instellen.

- Je base moet je niet te veel aan gaan rommelen, want daar zijn je sata, usb controllers ook afhankelijk van.
dus gewoon 100.00 of auto.

- internal PLL moet je even proberen als het niet nodig is Disabled en als het wel nodig is Enabled.
Niet op auto! Want dat is waarschijnlijk toegewezen als Disabled dus dan staat hij ook uit.

Internal PLL 1.8 niet hoger dan 1.89 anders loop je kans dat je chip snel degrade.

Je kunt gewoon via je multiplier overclocken en dan in stapje de AD turbo voltage of Fixed voltage + LLC toepassen. Stabieliteit kun je testen met de GUI LinX.

Absoluut niet met OC genie overclocken!!!! Als je systeem je lief is. want dan worden er vaak veelste hoge voltage's toegepast.

Eigenlijk kun je weing slopen in het bios. Je moet alleen zorgen dat je bepaalde waardes niet overschried voor 24/7 gebruik. Dat zijn';

vCore niet boven de 1.35
PCH/Northbride niet oven de 1.050
PLL niet hoger dan 1.89
VDram niet boven 1.58
IMC/QPI, CPU I/O niet boven 1.050 kun je makkelijk hoge clock mee halen.
Dus X.M.P ook uit anders schaalt je cpu I/0 hoogste waarschijnlijk ook te hoog mee.

advies
volg even een paar toutube videos dan hoef je alleen maar te kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door jbkappirossi op 29-04-2011 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb van MSI een P67A-GD80 gehad ,,ga zo weer een nieuwe 2600k halen.
en er komt er nog een dus 2x de 2600k en 1x de 2500k puur omdat ik me verveel .
even 3d draaien met de Asus gtx 470 cu 2..

en nu hopen dat een van de 3 de mp van 57 /58 kan draaien maar die kans is 10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
waarom krijgen jij en viss gratis borden dan? alleen vanwege de bench scores op hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor jou een vraag voor mijn een weet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:30

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

sort of, maar meestal mag de hardware niet gehouden worden en moet het gewoon terug.

peter, doe je vaker precies tegelijk reageren :+

[ Voor 24% gewijzigd door rsnubje op 29-04-2011 10:29 ]

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja op de klok af zie ik 10.28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:40

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Stef42 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 08:04:
Dat probleem had ik toen een deel van de kast in contact kwam met de grafische kaart. Ik heb nog een oude kast met zo'n metalen blokje wat je op de kast zet die tegen de GPU's klemt om het vast te zetten. Blijkbaar zat het iets te strak want de hele kast stond onder spanning. Terwijl het een geaard stopcontact was.
Ik heb dat ook gehad (HAF X ligt nu uit elkaar) en zag soms wel eens mini vonkjes als ik de schroefjes wilden aandraaien (terwijl die aanstond, zijpanel dicht met schroefjes en dan schrik je ook ff) maar niet noemswaardig veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Bullus schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:34:

Bij Asus heb je ook zo'n dual cold boot, dan moest je wat omzetten in de bios (iets pci-e)
*Had ik trouwens nog gepost..ff zoeken

edit ,gevonden
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35804440
Of dat ook bij MSI is..?
Ik heb dat topic even doorgelezen, en wat ik er zo uit afleid is het doen van bios update of iets met pci-e power settings in de bios. Ik kan helaas in mijn bios niet zoiets vergelijkbaars vinden. Had je nog andere suggesties?

Btw, ik heb m'n bios upgedate naar de meest recente versie

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Dijkertje schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:24:
[...]

Ik heb dat ook gehad (HAF X ligt nu uit elkaar) en zag soms wel eens mini vonkjes als ik de schroefjes wilden aandraaien (terwijl die aanstond, zijpanel dicht met schroefjes en dan schrik je ook ff) maar niet noemswaardig veel stroom.
das niet best, tenminste toen ik mijn verhaal in zo goed mogelijk engels aan corsair had voorgelegt.
Kreeg ik totaal geen weerwoord en gelijk een RMA nummer toegestuurd. Met andere woorden corsair wist waarschijnlijk al waar het om ging bij mijn hx750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 19:09
Bij mij klopt iets totaal niet, bij 5GHz houdt mijn mugen volgens CoreTemp de boel idle op 50°... Klopt dat?Nee toch?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:32
BeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:34:
Bij mij klopt iets totaal niet, bij 5GHz houdt mijn mugen volgens CoreTemp de boel idle op 50°... Klopt dat?Nee toch?
En als je hem stressed met prime of linx? Wat voor temperaturen geeft hij dan? Mijn 2600k wordt met de Scythe mugen zo'n 80 graden op 4500 Mhz, bij 4700 Mhz gaat hij zo naar de 92 graden, met linx gestressed dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
BeefHazard schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:34:
beetje weinig info, niet? post even een screenshot. waarschijnlijk zijn er meerdere dingen van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
pricewatch: Asus P8P67 EVO
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX
pricewatch: Intel Core i5 2500K Boxed

Bovenstaande vandaag binnen gekregen, alles geassembleerd, BIOS 1502 erop gezet. Na de BIOS update moest ie resetten, dus ik zeg dat mag, vervolgens sluit ie gewoon af en als ik dan weer op wil starten dan gaat alles heel even aan om vervolgens weer uit te vallen. Batterij er even uitgehaald, dan boot ie weer, maar volgens mij als ik de computer reset start ie daarna niet meer op (lampjes op moederbord bij RAM en PCIEx16 gaan even aan dan weer uit), iemand een setje in de goede richting om het allemaal stabiel te houden? Ik ben al door de BIOS gegaan, alles staat zo ver ik weer goed (nog geen overclock), ik kan alleen XMP profile voor RAM nergens vinden, 8)7, en ik las dat dat af en toe nog wel wat oplost (MEM loopt nu op 1333MHz, 1.5v).

(Cold Boot Fix al geprobeert:
From time to time we required to execute full resets in order to preserve constancy due to the structural design of the Sandy Bridge platform. For example, the system may need one full reset at what time the PCH control has been hack through S5 power condition. To solve the most general additional reset (double POST what time powering on from off position), Enter UEFI BIOS then go into superior tab and then go downward to APM, push Enter button and then permit the Power on by PCIe. Then hit “F10” button to save and exit. After save and way out, let the machine boot into Windows or additional Operating System, then do a correct shutdown.
Ik doe dat, ik druk op F10, dan valt het systeem uit en als ik dan power knop indruk dan gaat ie weer heel even aan om vervolgens weer af te sluiten).

[ Voor 27% gewijzigd door Vraaag op 02-05-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
haal je cpu er even uit en mount hem opnieuw, dan reset het bord zich ook alszijnde een new cpu detected, misschien komt ie dan weer op gang..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
nedernakker schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:03:
haal je cpu er even uit en mount hem opnieuw, dan reset het bord zich ook alszijnde een new cpu detected, misschien komt ie dan weer op gang..
Ga er morgen weer mee verder, dan zal ik dat o.a. doen, ook al heel Google aan het nalopen.

Even ter verduidelijking:
Computer start, vervolgens staat er in de POST dat ik de BIOS in moet met F1, dat doe ik, ik loop alles na, dan druk op op EXIT, dan valt de computer uit. (normaliter restart de computer dan). Ook als ik een wijziging maak in de BIOS en dan Save & Exit doe (F10) dan moet ie resetten en valt ie uit, waarna ie dus niet meer wilt opstarten (alleen als ik de batterij er even uithaal start ie weer op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
doe na die reboot eerst eens een load setup defaults, start dan opnieuw op en doe dan pas je eigen dingen instellen...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
nedernakker schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:40:
doe na die reboot eerst eens een load setup defaults, start dan opnieuw op en doe dan pas je eigen dingen instellen...
Load Setup Default is F5 toch? Dat had ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Was er met de oude bios geen problemen?

wat zijn de timings op 1333Mhz, kan zijn dat ie hem te strak zet en dus niet verder wil booten.

edit;

Heb je onderstaande gedaan na de bios update?
1. Reset your UEFI to Optimized Defaults, reboot, enter UEFI and then flash to the new UEFI build.
2. After flash and restart, enter Windows/Linux, then exit and shutdown.
3. Remover the power cord from the power supply, wait thirty seconds, press Power On button to clear any remaining charge, clear CMOS for five seconds, reattach the power cord, power on the system, enter UEFI, set to Optimized Defaults, save and exit.
4. Enter UEFI, set your system to customized settings based on your system configuration (RAID, OC, etc), save and exit.

[ Voor 69% gewijzigd door Bullus op 02-05-2011 18:02 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens,

Ik heb toch maar 4,2GHz aangehouden ipv 4,5 voor de overclock. Gewoon voor 24/7 gebruik met niet te hoge temperatuur. Ik was alleen even benieuwd of jullie toevallig kunnen controleren of alle settings verder goed staan middels de onderstaande afbeeldingen. Ik heb nu als het ware de meeste settings op 'auto' gelaten, ook de vCore. Het schijnt dat je die niet hoeft te verhogen voor 4,2GHz (Bullus).

Wat gegevens na een paar minuten Prime95:
i5-2500K - MSI-P67A-GD65 - CM212+

CPU default idle: 29
CPU default stress: 51

CPU 4,2GHz idle: 31
CPU 4,2GHz stress: 59

Ik was trouwens ook nog even benieuwd, omdat jij (jbkappirossi) had gezegd dat ik X.M.P. uit moest zetten, of dat nu nog nodig is? Het CPU I/O voltage is namelijk zover ik in de bios zie hetzelfde gebleven.

P.S. kan ik trouwens heel simpel ook het geheugen iets hoger laten lopen? Zonder alles van hierboven met voltages in de war te schoppen?

Thanks!! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.imageupload.org/thumb/thumb_32993.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imageupload.org/thumb/thumb_32994.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
In principe hoef je de Vcore niet te verhogen, maar om het optimale gebruik te maken van een min.Vcore, zou je evt nog kunnen testen met een lagere Vcore op 4200.Dus uitgaan van auto en dan 1 stapje lager testen.

Geheugen hoger, bedoel je dan de mem.multi hoger? of via bclck?

mem multi; hoef je in princiepe niet aan te passen mits je nog niet de speed heb bereikt.
vb Ik heb 2133, van 1866 naar 2133 hoef ik hem dus niet aan te passen qua volt.

bclck verhogen is voltage verhogen, cpu snelheid wordt nl ook hoger.

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 02-05-2011 18:49 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou zoals op de afbeeldingen draai ik nu Vengeance geheugen op 1600MHz. Dat heeft Azerty op 1 of andere manier ingesteld ipv. 1333MHz. Maar stel dat ik nu naar 1833MHz wil? Moet ik dan met voltages gaan klooien? Want ik kan volgens mij met de optie: DRAM Frequency 1833 kiezen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als ie niet volgens specs draait,moet je inderdaad wat met voltages klooien.Al is de vraag of je mem dat aan kunt.
Omdat ie 1866 aangeeft wil niet meteen zeggen dat je ook op die snelheid kan draaien.
Ik kan mijn multi ook op 57x zetten, wil ook niet zeggen dat ie gelijk ook 5700 kan draaien.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Bullus schreef op maandag 02 mei 2011 @ 17:57:
Was er met de oude bios geen problemen?

wat zijn de timings op 1333Mhz, kan zijn dat ie hem te strak zet en dus niet verder wil booten.

edit;

Heb je onderstaande gedaan na de bios update?

[...]
Timings zal ik even bekijken.
Ik probeerde dat wel maar als je wilt opslaan in de BIOS dan gaat daarna de computer helemaal uit en is er niks opgeslagen.
Oudere bios startte ie in eerste instantie niet eens mee op.

Maar morgen zal ik de CPU remounten, wat kan ik daarna het beste doen?
- Power erop.
- BIOS in, optimized defaults laden, save & exit (hopen dat ie dan niet uitvalt).
- Vervolgens ... ?

Ik wil eigenlijk het geheugen ook wel volgens spec gaan draaien:
http://www.valueram.com/datasheets/KHX1600C9D3X2K2_4GX.pdf

Op de reepjes zelf staat 1600MHz en 1.65v (geen voltages op het stickertje), staan wel in datasheet, maar in BIOS staat dat de reepjes op het moment op 1333MHz en 1.50v lopen (timings 9-9-9-24 geloof ik).

[ Voor 41% gewijzigd door Vraaag op 02-05-2011 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als ie al op de oude bios niet wou starten,vermoed ik een DOA (dead on arrival), dan is er al wat niet pluis.
Is ie uberhaupt al eens normaal gestart?

Probeer zo min mogelijke aparaten aan te sluiten en start de pc op.
Kan de mobo/cpu/mem zijn. Als je kan, je mem/cpu ergens anders proberen of andere mem op je mobo proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 02-05-2011 20:25 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Hij startte wel, maar niet gelijk, de eerste keer ging ie uit, toen drukte ik nog een keer en toen startte ie wel, maar toen heb ik gelijk de nieuwste BIOS erop gemieterd.

Ik heb alles in tweevoud dus ik kan wel wat testen. :p (Maar het moeten uiteindelijk twee werkende systemen worden), ik heb RAM ook al in beide sloten gehad. (blauw blauw, zwart zwart), las net wel ergens iets wat ik nog kan proberen, RAM eruit, batterij eruit, batterij erin, RAM erin, goed ik zie het morgen wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Draai nu 5.2ghz 1.5v op met 1866 ram.. 2133 krijg ik toch nog niet zo stabiel op me dominator GT's.. Vanavond volgt nog een update met screenshot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullus, nog een vraagje, als ik CPU-z start, staat de Bus Speed op: 99.8 MHz. Waarom niet gewoon 100 zoals in de BIOS staat aangegeven? Als ik tutorials op YouTube kijk zie ik ze wel op 100 staan. Ligt dat aan het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
nope ,aan een setting in de bios. Spread spectrum op disabled zetten
Vraaag schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:40:
Hij startte wel, maar niet gelijk, de eerste keer ging ie uit, toen drukte ik nog een keer en toen startte ie wel, maar toen heb ik gelijk de nieuwste BIOS erop gemieterd.

Ik heb alles in tweevoud dus ik kan wel wat testen. :p (Maar het moeten uiteindelijk twee werkende systemen worden), ik heb RAM ook al in beide sloten gehad. (blauw blauw, zwart zwart), las net wel ergens iets wat ik nog kan proberen, RAM eruit, batterij eruit, batterij erin, RAM erin, goed ik zie het morgen wel. :)
Hendig,good luck

[ Voor 90% gewijzigd door Bullus op 02-05-2011 21:12 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
Zeu...

Werd merkbaar wat warmer op me kamer.. Voltage heeft op 1.5 gestaan, moest nu ietsje hoger om stabiel te blijven. Ram werd onstabiel op 1866 moet ik nog even mee spelen.. Dus zodoende na 2 dagen sandybridge al 100x meer plezier dan met me oude i7 950..

http://hwbot.org/communit...0_x2_12053_marks?new=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 18:42:
Ik was trouwens ook nog even benieuwd, omdat jij (jbkappirossi) had gezegd dat ik X.M.P. uit moest zetten, of dat nu nog nodig is? Het CPU I/O voltage is namelijk zover ik in de bios zie hetzelfde gebleven.

P.S. kan ik trouwens heel simpel ook het geheugen iets hoger laten lopen? Zonder alles van hierboven met voltages in de war te schoppen?
Ja, IDLE, kijk nog maar eens een x in controlcenter onder load van LinX met mem op All.
Groote kans dat hij dan hoger komt dan 1.040. En nee XMP absoluut niet gebruiken, want dan kan hij maarzo naar de 1.2 1.3 of nog hoger gaan. pin me hier niet op vast, want hoe hoog kan ik ook niet weten, want dit heeft ook te maken met de totale hoogte van je overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
jbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 02:37:
[...]

Ja, IDLE, kijk nog maar eens een x in controlcenter onder load van LinX met mem op All.
Groote kans dat hij dan hoger komt dan 1.040. En nee XMP absoluut niet gebruiken, want dan kan hij maarzo naar de 1.2 1.3 of nog hoger gaan. pin me hier niet op vast, want hoe hoog kan ik ook niet weten, want dit heeft ook te maken met de totale hoogte van je overclock.
eeuhm, volgens mij klopt dat niet rossi.. je I/O voltage zal niet veranderen onder load, enige dat kan fluctueren naar gelang de load is je cpu voltage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
kan het nu even niet testen, maar ik dacht van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Gedaan:
- Videokaart in ander PCIE slot gestoken.
- RAM eruit, batterij eruit (15min), batterij erin, RAM erin.
- TPU/EPU switches op het bord omgezet en na paar minuten weer terug gezet.

Zodra ik de defaults laad in de BIOS en dan Save&Exit doe dan houd ie er weer mee op.

De tijd dat ik wel in de BIOS kon brandde alleen het lampje bij TPU (rood, constant):
http://dl.dropbox.com/u/2237610/p8p67evo.jpg

Als ik nu probeer op te starten, dan gaat er alleen een lampje branden bij de CPU-socket in de buurt (ook rood, en ook constant), maar na 5sec schakelt het hele systeem weer uit: (ik heb nu dus niks meer gedaan nadat ik net de batterij etc heb gedaan, als ik weer wil starten moet ik nu eerst de batterij weer in en uit):
http://dl.dropbox.com/u/2237610/p8p67evo1.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Vraaag op 03-05-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

P8P67 WS Revolution en 2x Corsair 1866C9 8GB kits zijn binnen, morgen komt pas de i7 2600k. :o
Kan niet wachten. Ben ook in onderhandeling met een 6990 en dan doe ik mijn laatste 6950 ook weg en schaf ik een EK 6990 blok aan en dan maar weer eens gaan met die banaan. :D

Edit:
jbkappirossi schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 07:00:
[...]

das niet best, tenminste toen ik mijn verhaal in zo goed mogelijk engels aan corsair had voorgelegt.
Kreeg ik totaal geen weerwoord en gelijk een RMA nummer toegestuurd. Met andere woorden corsair wist waarschijnlijk al waar het om ging bij mijn hx750.
Heb dan ook al 3 HX1000's versleten (die alledrie snel achter elkaar kapot gingen) en de 4e lijkt het aardig goed uit te houden *tikt af op hout*.

[ Voor 49% gewijzigd door Dijkertje op 03-05-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Vraaag schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:23:
Gedaan:

Zodra ik de defaults laad in de BIOS en dan Save&Exit doe dan houd ie er weer mee op.

De tijd dat ik wel in de BIOS kon brandde alleen het lampje bij TPU (rood, constant):

Als ik nu probeer op te starten, dan gaat er alleen een lampje branden bij de CPU-socket in de buurt (ook rood, en ook constant), maar na 5sec schakelt het hele systeem weer uit: (ik heb nu dus niks meer gedaan nadat ik net de batterij etc heb gedaan, als ik weer wil starten moet ik nu eerst de batterij weer in en uit):
Oké, ik heb het tweede moederbord gepakt, met de "oude" grake/mem/cpu, en nu werkt het wel naar behoren, ik kan restarten na changes in de bios e.d. Zal eerst eens Windhoos installeren voordat ik naar BIOS update ga kijken. Alleen krijg ik een CPU fan error, (fan draait ook niet op cpu-koeler, ik heb de CPU-koeler nu even aangesloten op een andere fan-header en dan werkt ie wel, maar ik zal er nog even mee klooien, miss dat ie zo wel werkt, maar kan ik anders die error gewoon in de BIOS uitschakelen (in de oude BIOS kon dat), maar waar dat in UEFI staat?? :p).

Ik kan het andere moederbord natuurlijk nog wel even testen met het andere mem/graka/cpu, maar ik ben bang dat het aan het mobo ligt, wat jullie? Ik test het wel gewoon en vraag RMA aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Vraaag op 03-05-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
Dijkertje schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 13:41:
P8P67 WS Revolution en 2x Corsair 1866C9 8GB kits zijn binnen, morgen komt pas de i7 2600k. :o
Kan niet wachten. Ben ook in onderhandeling met een 6990 en dan doe ik mijn laatste 6950 ook weg en schaf ik een EK 6990 blok aan en dan maar weer eens gaan met die banaan. :D
ik hoorde al niets meer van je, maar ik heb je er toch ingeluld :p mobo en fc blok ;)

zelf gisteren voor een hele leuke prijs een P67A-GD65 gekocht en een setje ripjaws X 2133MHz 7-10-7-27 besteld.

Mijn 1156 set is de deur uit dus ben een nieuwe bench set aan het bouwen. Nu nog een 2600K die minimaal x53 doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Vraaag schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:35:
[...]

Oké, ik heb het tweede moederbord gepakt, met de "oude" grake/mem/cpu, en nu werkt het wel naar behoren, ik kan restarten na changes in de bios e.d. Zal eerst eens Windhoos installeren voordat ik naar BIOS update ga kijken. Alleen krijg ik een CPU fan error, (fan draait ook niet op cpu-koeler, ik heb de CPU-koeler nu even aangesloten op een andere fan-header en dan werkt ie wel, maar ik zal er nog even mee klooien, miss dat ie zo wel werkt, maar kan ik anders die error gewoon in de BIOS uitschakelen (in de oude BIOS kon dat), maar waar dat in UEFI staat?? :p).

Ik kan het andere moederbord natuurlijk nog wel even testen met het andere mem/graka/cpu, maar ik ben bang dat het aan het mobo ligt, wat jullie? Ik test het wel gewoon en vraag RMA aan.
Monitor>cpu fan>ignore

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:19:
[...]

ik hoorde al niets meer van je, maar ik heb je er toch ingeluld :p mobo en fc blok ;)

zelf gisteren voor een hele leuke prijs een P67A-GD65 gekocht en een setje ripjaws X 2133MHz 7-10-7-27 besteld.

Mijn 1156 set is de deur uit dus ben een nieuwe bench set aan het bouwen. Nu nog een 2600K die minimaal x53 doet...
wh00t :o Wat nu dan jonge? doe je hem eerst deur uit om vervolgens 2maand later hetzelfde weer te kopen.
nouja, laten we hopen dat het dit x beter mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Bullus schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 15:49:
[...]

Monitor>cpu fan>ignore
CPU fan werkt al. :)
Windhoos staat erop, rest van de stuff nu aan het installeren.
Dan even de temps checken (zit een Corsair A50 op), dit systeem is niet bedoelt voor hoge overclock (aan dat systeem begin ik van de week :p), maar ik denk dat ik hem ergens tussen 3.6GHz en 4.0GHz wil laten lopen, hoe heet de optie ook al weer dat ie terugclocked, want dat staat nu aan, moet even uitzetten, zal zo UEFI induiken.

Edit:
Als ik een externe HD aangeloten laat op me frontusb en ik probeer te booten dan blijft het scherm van druk op DEL op in EFI te gaan maar opkomen, hij gaat niet verder (hij loopt alsware), zodra ik de HD verwijder uit de front usb gaat ie gelijk door? Kan ik daar wat aan doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Vraaag op 03-05-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
jbkappirossi schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:07:
[...]

wh00t :o Wat nu dan jonge? doe je hem eerst deur uit om vervolgens 2maand later hetzelfde weer te kopen.
nouja, laten we hopen dat het dit x beter mee zit.
ik wilde toen 24/7 sb draaien, dat was dikke faal, mijn 24/7 bak blijft mijn 980X, die sb is oor benchen, kortom, stabiel genoeg om op zo hoog mogelijke snelheid vantage te doorlopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
nedernakker schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:43:
[...]

ik wilde toen 24/7 sb draaien, dat was dikke faal, mijn 24/7 bak blijft mijn 980X, die sb is oor benchen, kortom, stabiel genoeg om op zo hoog mogelijke snelheid vantage te doorlopen :p
haha lol. Ik wil binnenekort ook eens testen hoe hoog ik vantage kan draaien. hopen dat me net gearriveerde 6950 ook te flashen valt dan heb ik ook 2x 6970

maarja ik kan niet onder 0 dus kan ik me cpu minder ver pushen. maar ik gok als hij nog hetzelfde doorschaalt red ik 5300mhz vantage wel gok ik.

[ Voor 13% gewijzigd door jbkappirossi op 03-05-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dice of WC maakte voor mij qua oc weinig uit .

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
rossi zijn WC set komt koelcapaciteit te kort als we om 1,6V + praten..

daarnaast kun je nu wel zeggen dat je 53 haalt, maar dat is maar de vraag ;) ineens boot ie gewoon niet meer... dus je weet het pas als je het test...

mara je hebt dus netjes een RMA 6950 gehad man, dat is lekker...

mijn cpu gata gewoon onder de SS.. daarmee tweak ik het maximale er wel uit.. heb dezelfde modules als jij besteld bullus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
ja ik denk dat ik met mij mini wc set tot 1,5volt kan. ik kom hier op auto 1.4 aan 74C
gallery: jbkappirossi

Ik heb er 12C graden meer uit kunnen krijgen dan mijn Megahalems.
Missischien dat ik hem nog wel een x uit elkaar haal en dan eens echt to the max modden.
Dan wou ik de kannalen in de pomp zelf opboren en op de machine fabriek messing fittingen laten draaien met een grotere ID die de originele pomp fittingen vervangen.
Waarom? omdat het kan en hij heeft me tot nu toe 85euro gekost :) .

Ja, en nog redelijk snel ook, maar ik heb hem nog niet getest, omdat me voeding nu retoertje corsair is.
hij zat wel in dezelfde doos waarmee ik hem richting alternate gestuurt had, maarja als hij het maar doet.
De kaart zag er overigens wel nieuw uit geen witte stof randjes aan de ventilator.

edit
of kan ik niet een peltier element er tijdelijk onder doen, of is de koel capaciteit daar nog te laag voor.

[ Voor 6% gewijzigd door jbkappirossi op 03-05-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:31
Vraaag schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:25:
[...]

CPU fan werkt al. :)
Windhoos staat erop, rest van de stuff nu aan het installeren.
Dan even de temps checken (zit een Corsair A50 op), dit systeem is niet bedoelt voor hoge overclock (aan dat systeem begin ik van de week :p), maar ik denk dat ik hem ergens tussen 3.6GHz en 4.0GHz wil laten lopen, hoe heet de optie ook al weer dat ie terugclocked, want dat staat nu aan, moet even uitzetten, zal zo UEFI induiken.

Edit:
Als ik een externe HD aangeloten laat op me frontusb en ik probeer te booten dan blijft het scherm van druk op DEL op in EFI te gaan maar opkomen, hij gaat niet verder (hij loopt alsware), zodra ik de HD verwijder uit de front usb gaat ie gelijk door? Kan ik daar wat aan doen?
hij probeert eerst te booten van een usb stick of usb hdd maar daar staat je windows niet op dus dat moet je aan passen in de bios :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
knoffy schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 18:38:
[...]

hij probeert eerst te booten van een usb stick of usb hdd maar daar staat je windows niet op dus dat moet je aan passen in de bios :)
I know, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar ik heb alles met boot al aangepast naar alleen de Crucial C300 die erin zit, zie waarschijnlijk iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Vraaag schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:23:
Gedaan:

Interessant, met de tweede CPU, tweede MEM-setje werkt het andere moederbord wel gewoon. _/-\o_

Als iemand trouwens weet of er een optie in UEFI is om heel USB-during-boot uit te schakelen, hoor ik dat graag, ik heb alles nu wel gehad volgens mij..

[ Voor 12% gewijzigd door Vraaag op 04-05-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
mobo is het dus niet, nu nog uitsluiten of het de cpu of mem is..mem kun je zo omwisselen om te testen.

Je kunt evt F8 (bootmenu) indrukken zodat je zelf de HDD kunt kiezen bij opstarten.
Volgens mij kun je in de efi gewoon de bootvolgorde instellen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Bullus schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 17:17:
mobo is het dus niet, nu nog uitsluiten of het de cpu of mem is..mem kun je zo omwisselen om te testen.

Je kunt evt F8 (bootmenu) indrukken zodat je zelf de HDD kunt kiezen bij opstarten.
Volgens mij kun je in de efi gewoon de bootvolgorde instellen.
Alles werkt nu. :) Twee werkende systemen. :)

In EFI heb ik alles aangepast en op de C300 SSD gezet, maar als ik mijn externe HD eraan houd tijdens booten dan blijft ie maar lopen (het is een portable 2.5inch zonder stroom van buiten af, moet via USB komen, je ziet hem steeds even aangaan en dan weer uit).

Btw wat voor voltage moet ik gebruiken voor 3.6GHz bij de 2500k, met offset maakte ie er 1.30v van, beetje veel, heb nu zelf 1.20v in BIOS gezet, maar volgens mij kan het nog wel wat lager, am i right? Zal wel ff wat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dus niets kapot ofzo...

Gaat ie met turbo niet al naar die snelheid op stock?

Ff stabiliteit testen met LinX en posten maar >LinX Stable Club< :)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Bullus schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:43:
Dus niets kapot ofzo...

Gaat ie met turbo niet al naar die snelheid op stock?

Ff stabiliteit testen met LinX en posten maar >LinX Stable Club< :)
Ik heb geen idee wat turbo doet, turbo staat nog aan, maar ik heb hem nu gewoon vast gezet op 3.6GHz, dan blijven de temps onder de 58 stressed (20 runs op 4 threads met IBT 2.51). 1.12v nu.

Morgen komt me eigen spul binnen van Highflow:
pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9

En mobo is al in huis:
pricewatch: Gigabyte GA-P67A-UD5-B3

:)

[ Voor 33% gewijzigd door Vraaag op 04-05-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Bullus, Jbkappirossi,

Ik had m'n kleine overklokje naar 4,2 gedaan he. Nu merk ik de laatste 2 dagen dat het systeem niet helemaal lekker loopt. Ik had gister of eergister gevraagd of ik 'Spread spectrum' aan of uit moest zetten. Nu had ik dat op 'disabled' gezet.

Ik heb nu alleen het probleem dat het systeem op sommige momenten even een tijdje blijft hangen. Vandaag 1 of 2 keer tijdens het browsen met IE9, dat hij niets meer wilde doen, ook niet CTRL-ALT-DEL. Vervolgens vanavond eerst Fraps opgestart, vervolgens Crysis 2, en weer hangen.

Zou het aan de 'Spread spectrum' optie kunnen liggen? Ik begrijp dat dit ervoor zorgt dat de elektromagnetische pulsen op variërende momenten worden gegeven wanneer het aan staat, en zo het systeem stabieler maakt. Alleen met overklokken schijn je het beter te kunnen disablen.

Hieronder trouwens de opties zoals het in de bios stond.

Afbeeldingslocatie: http://www.imageupload.org/thumb/thumb_32993.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imageupload.org/thumb/thumb_32994.jpg

Thanks! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38

Audione0

Strijdt der titanen

Ik weet niet of jou overspeed protection er iets mee te maken heeft waarom je systeem af en toe blijft hangen.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Het zal wel een hele (algemene) noob-vraag zijn, maar ik kan het niet direct ergens vinden. :+

Als je de CPU OCt, loopt hij dan constant op die snelheid of klokt hij automatisch rondom idle weer terug? En kan dit ook te maken hebben met bijvoorbeeld op de P8P67 Deluxe borden met de EPU en TPU switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
marcel87 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 01:50:
Het zal wel een hele (algemene) noob-vraag zijn, maar ik kan het niet direct ergens vinden. :+

Als je de CPU OCt, loopt hij dan constant op die snelheid of klokt hij automatisch rondom idle weer terug? En kan dit ook te maken hebben met bijvoorbeeld op de P8P67 Deluxe borden met de EPU en TPU switch?
dat ligt eraan hoe je overklokt, als je met de turbo multiplier overklokt (en vcore op auto met evt. een offset voor hogere snelheid) dan klokt hij in idle terug, doe je dat niet en zet je de multi permanent vast dan loopt hij continu op die snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 23:11:
Hey Bullus, Jbkappirossi,

Ik had m'n kleine overklokje naar 4,2 gedaan he. Nu merk ik de laatste 2 dagen dat het systeem niet helemaal lekker loopt. Ik had gister of eergister gevraagd of ik 'Spread spectrum' aan of uit moest zetten. Nu had ik dat op 'disabled' gezet.

Ik heb nu alleen het probleem dat het systeem op sommige momenten even een tijdje blijft hangen. Vandaag 1 of 2 keer tijdens het browsen met IE9, dat hij niets meer wilde doen, ook niet CTRL-ALT-DEL. Vervolgens vanavond eerst Fraps opgestart, vervolgens Crysis 2, en weer hangen.

Zou het aan de 'Spread spectrum' optie kunnen liggen? Ik begrijp dat dit ervoor zorgt dat de elektromagnetische pulsen op variërende momenten worden gegeven wanneer het aan staat, en zo het systeem stabieler maakt. Alleen met overklokken schijn je het beter te kunnen disablen.

Hieronder trouwens de opties zoals het in de bios stond.

[afbeelding]

[afbeelding]

Thanks! :D
het is nu aan jou. wij kunnen jou ook niet zeg dit moet zo staan en dat zo, want elk systeem is en reageert anders op verschillende instellingen. probeer eens met de vcore 1 of 2 tikjes de lucht in en probeer dan eens linX te draaien om te kijken of hij stabiel is. Is hij dan nog niet stabiel geef je bijv. de Vdram een tikje naar boven. En zo ga je door totdat hij Linx stabiel is. Spreadspectrum moet op 4200mhz met en zonder geen probleem zijn. Want die van mij doet gewoon 5ghz met SSCG op disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Sandy Bridge E gespot op Ebay, met Cpuz screen erbij, 8core/16treads 20Mb L3 cache 1600Mhz

http://hwbot.org/forum/showthread.php?p=110967

Gaat eind dit jaar lekker gaan met SB :p

[ Voor 13% gewijzigd door vapo_chiller op 05-05-2011 12:22 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
En wat dacht u hier van. alweer een nieuwe arcitechtuur, ivebridge compatible met 1155 :9
eind dit jaar, begin volgend jaar nieuws: Intel bouwt snellere en zuinigere processors met 3d-transistors

[ Voor 6% gewijzigd door jbkappirossi op 05-05-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Dat is sandy bridge E lga1155, iets anders dan ivy bridge lga2011

sandy bridge lga 1155 Bclock hangt vast aan Pci-bus, daarom alleen via multiplier te overclocken

ivy bridge X79 lga2011 zou Bclock en Pci-bus van elkaar gescheiden zijn, en dus weer volop met Bclock kunnen overclocken.

dat nieuws berichtje heb ik hierboven al gepost ;)

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
oo sorry vergist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Laatst online: 19-09 20:46
nedernakker schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 06:08:
[...]

dat ligt eraan hoe je overklokt, als je met de turbo multiplier overklokt (en vcore op auto met evt. een offset voor hogere snelheid) dan klokt hij in idle terug, doe je dat niet en zet je de multi permanent vast dan loopt hij continu op die snelheid..
Dank je! Nuttige info wanneer je iets snels wilt als je het nodig hebt en zuinig als hij idle loopt. Thnx :).
vapo_chiller schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:21:
Sandy Bridge E gespot op Ebay, met Cpuz screen erbij, 8core/16treads 20Mb L3 cache 1600Mhz

http://hwbot.org/forum/showthread.php?p=110967

Gaat eind dit jaar lekker gaan met SB :p
Hmm... :9~ :9~ Hebbe hebbe... >:)
Zal wel prijzig zijn :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Laatst online: 14:41
op overclock.net gingen al diverse topics over het spotten van de ES chips van sandy-bridge E.
Schijnbaar zijn ze niet echt, verschillende accounts die posten met telkens dezelfde foto's.
Die benchmark van wprime kan nog wel eens echt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Gisterochtend de 2600K binnen gehad en direct gaan bouwen. Moest alleen 's middags naar mijn werk en heb het daarna voltooid. Eerst schrok ik me een ongeluk van 65C idle (is wel de Intel stockkoeler, maar dan nog) maar dat was blijkbaar een foutje. Eenmaal Windows 7 geïnstalleerd te hebben zag ik gelukkig 24C als idle.

Morgen komt de HD 6990 waarschijnlijk en ergens volgende week krijg ik het EK blok en een extra 140 rad. :)
Moet wel zeggen dat die Asus WS Revolution een geweldig fan control systeem heeft, stil als het kan en als het echt nodig is dan pas gaat ie loeien (was alleen wel ff uitzoeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbkappirossi schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 07:20:
[...]

het is nu aan jou. wij kunnen jou ook niet zeg dit moet zo staan en dat zo, want elk systeem is en reageert anders op verschillende instellingen. probeer eens met de vcore 1 of 2 tikjes de lucht in en probeer dan eens linX te draaien om te kijken of hij stabiel is. Is hij dan nog niet stabiel geef je bijv. de Vdram een tikje naar boven. En zo ga je door totdat hij Linx stabiel is. Spreadspectrum moet op 4200mhz met en zonder geen probleem zijn. Want die van mij doet gewoon 5ghz met SSCG op disabled.
Ja dat begrijp ik. Ik dacht misschien hebben jullie wat ervaring met de optie Spread Spectrum en vastlopers/hangende systemen. Ik zal daar eens naar kijken wat je zegt.

Zelf heb ik het idee dat het misschien ook wat anders kan zijn. Het is namelijk zo dat de HDD activiteits-led continu brandt als hij vast loopt. Ik had namelijk de SATA controllers eerst op IDE staan. Vervolgens heb ik ze op AHCI mode gezet omdat ik daar gister met CrystalDiskMark meer prestaties mee kreeg voor de Vertex SSD.

Het is trouwens ook zo dat de phase-leds op het MSI moederbord naast de CPU nu allemaal branden en de laatste, 6e led, knippert. Gister toen hij vast liep knipperde die niet meer. Nu kan ik daar alleen verder niets in de MSI manual over vinden.

De muis werkte trouwens wel nog gewoon met een loading-icoon erbij.

Ik draai nu de hele dag al weer met de standaard Azerty bios op 3,3GHz en nog geen problemen gehad. Dus ik neem aan dat het aan het overklok gedeelte ligt.

Ik ga zelf wel het één en ander proberen, mochten jullie als ervaren personen nog ideeën hebben hoor ik het natuurlijk graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Mijn setje is ook binnen. :)

pricewatch: Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9

2500k batch: L050A864, die onder me H70 (2x GT 1450RPM) komt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Vraaag op 05-05-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
vapo_chiller schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 14:22:
Dat is sandy bridge E lga1155, iets anders dan ivy bridge lga2011

sandy bridge lga 1155 Bclock hangt vast aan Pci-bus, daarom alleen via multiplier te overclocken

ivy bridge X79 lga2011 zou Bclock en Pci-bus van elkaar gescheiden zijn, en dus weer volop met Bclock kunnen overclocken.

dat nieuws berichtje heb ik hierboven al gepost ;)
eeuhm vapo... sandy bridge E wordt socket 2011... ivy bridge is socket 1155 compatible...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Zeau, systeem zit weer in elkaar. :p Alles werkt. :D
http://dl.dropbox.com/u/2237610/1155/HPIM0127.JPG

(let niet op de kabels :p, vond het wel prima zo, komt binnenkort toch een andere kast, de 8pin CPU kreeg ik niet achterlangs, te kort).

Opmerkingen bij mobo:
- Rare plaatsing 8Pin CPU connector, daar kon ik mooi niet meer bij nadat ik me H70-rad had vastgezet.
- Beetje jammer dat er niet een twee fanconnector ergens in de buurt van CPU zit (nu draadje over graka naar beneden. :p).

Dan de BIOS, dat is geen UEFI. Of is dat de DualBios op het moederbord, moet even kijken of het soms bij het begin scherm staat (ipv Del een andere knop voor EFI ofzo). Kon ook in de BIOS de biosversie niet vinden, F3 is de nieuwste op de website, ik neem aan dat ik het .rom bestand gewoon vanuit de BIOS op het mobo kan laden, zal zo de BIOS is induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Vraaag schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:28:
Zeau, systeem zit weer in elkaar. :p Alles werkt. :D
http://dl.dropbox.com/u/2237610/1155/HPIM0127.JPG

(let niet op de kabels :p, vond het wel prima zo, komt binnenkort toch een andere kast, de 8pin CPU kreeg ik niet achterlangs, te kort).

Opmerkingen bij mobo:
- Rare plaatsing 8Pin CPU connector, daar kon ik mooi niet meer bij nadat ik me H70-rad had vastgezet.
- Beetje jammer dat er niet een twee fanconnector ergens in de buurt van CPU zit (nu draadje over graka naar beneden. :p).

Dan de BIOS, dat is geen UEFI. Of is dat de DualBios op het moederbord, moet even kijken of het soms bij het begin scherm staat (ipv Del een andere knop voor EFI ofzo). Kon ook in de BIOS de biosversie niet vinden, F3 is de nieuwste op de website, ik neem aan dat ik het .rom bestand gewoon vanuit de BIOS op het mobo kan laden, zal zo de BIOS is induiken.
GA heeft nog geen EFI-bios, zal later worden geimplenteerd.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Bullus schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:43:
[...]

GA heeft nog geen EFI-bios, zal later worden geimplenteerd.
Ah, ok. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Bij mij zit trouwens de 8-pins cpu connector ook daar.Je kunt de fanconnector evt bij je mems insteken bij de 24pins.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Bullus schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:50:
Bij mij zit trouwens de 8-pins cpu connector ook daar.Je kunt de fanconnector evt bij je mems insteken bij de 24pins.
Heuj die was me nog niet eens opgevallen, thanks, gelijk daar ingeplugd. :p _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Vraaag schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:52:
[...]

Heuj die was me nog niet eens opgevallen, thanks, gelijk daar ingeplugd. :p _/-\o_
:F :P Np

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 14:43
Ik zit met een Asus P8P67 Pro + 2600K en een Scythe vB koeler.
Automatische overclock gedaan, komt op 4.4Ghz (103.02 * 43) uit.
Wat me wel verwondert zijn de temperaturen, is dit normaal (kast open)?
kamertemp:19
Core0 26(min,idle)-58(max, Prime95)
Core1 29(min,idle)-65(max, Prime95)
Core2 29(min,idle)-65(max, Prime95)
Core3 33(min,idle)-69(max, Prime95)
Ik krijg dezelfde temps met verschillende programma's.

[ Voor 3% gewijzigd door arnoldus1955 op 06-05-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Waar staat Speedstep in de BIOS bij GigaByte? Ik heb werkelijk alle menu's gehad. 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door Vraaag op 06-05-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
Vraaag schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:32:
Waar staat Speedstep in de BIOS bij GigaByte? Ik heb werkelijk alle menu's gehad. 8)7
EIST (Enhanced Intel SpeedStep Technology)
http://www.jzelectronic.d...elp-p67a-ud5.php#Advanced
Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/5067/xdgnxdnxdf.png

[ Voor 12% gewijzigd door jbkappirossi op 07-05-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:07
Ik heb nu mijn B3 versie van de Gd-65 binnen gehad en alles opnieuw geinstalleerd.Had wel nieuwe koelpasta nodig voor mijn Corsair h70. Heb de Artic MX-4 genomen. Nu draait de 2600k op 4.2 ghz en worden 3 cores rond de 68 graden op 1.35v en 1 core blijft rond de 60 hangen. Betekend dit dat de koelpasta niet goed is gehecht?

Heb er een rijstkorrel op gedaan en daarna de H70 gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
arnoldus1955 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:00:
Ik zit met een Asus P8P67 Pro + 2600K en een Scythe vB koeler.
Automatische overclock gedaan, komt op 4.4Ghz (103.02 * 43) uit.
Wat me wel verwondert zijn de temperaturen, is dit normaal (kast open)?
kamertemp:19
Core0 26(min,idle)-58(max, Prime95)
Core1 29(min,idle)-65(max, Prime95)
Core2 29(min,idle)-65(max, Prime95)
Core3 33(min,idle)-69(max, Prime95)
Ik krijg dezelfde temps met verschillende programma's.
BrcBas schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:39:
Ik heb nu mijn B3 versie van de Gd-65 binnen gehad en alles opnieuw geinstalleerd.Had wel nieuwe koelpasta nodig voor mijn Corsair h70. Heb de Artic MX-4 genomen. Nu draait de 2600k op 4.2 ghz en worden 3 cores rond de 68 graden op 1.35v en 1 core blijft rond de 60 hangen. Betekend dit dat de koelpasta niet goed is gehecht?

Heb er een rijstkorrel op gedaan en daarna de H70 gemonteerd.
jonges als jullie antwoord willen graag iets meer info;

-Screenshot maken.
-Kamertemp
-Core temps in realtemp.
-temps onder load van linX en hoeveel cores.
-Cpu-z voor de vCore onder load

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Tering, ik dacht van, laat ik eens de auto tuning proberen van TurboV EVO.
Heb op Fast gedrukt en niet Extreme (nog steeds Intel stockkoeler) en kreeg na één herstart het volgende eruit: 4429mhz op 1.312V, maar strestesten (LinX) en een stockkoeler is niet zo'n slim idee (makkie 92C).

Had ik nou maar een zilvere Lamptron fancontroller genomen ipv de zwarte, dan had ik nou al een beste waterkoelingsetup draaiende. :D

Ik heb LinX maar 20 seconden gedraaid anders weet ik het wel qua temperatuur, maar CPU-Z gaf 4429mhz aan op 1.280V, dat is toch bizar laag of zie ik dat verkeerd? Misschien valt ie nog wel op z'n bek als ik hem echt (langdurig) ga stressen, mja merk het wel.

Zodra waterkoeling gereed is zal ik ook eens goed kijken naar alle opties, want als ie op Fast er al 4,4Ghz uit poept, wat zal die dan wel niet doen op Extreme? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Dijkertje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:56:
Tering, ik dacht van, laat ik eens de auto tuning proberen van TurboV EVO.
Heb op Fast gedrukt en niet Extreme (nog steeds Intel stockkoeler) en kreeg na één herstart het volgende eruit: 4429mhz op 1.312V, maar strestesten (LinX) en een stockkoeler is niet zo'n slim idee (makkie 92C).

Had ik nou maar een zilvere Lamptron fancontroller genomen ipv de zwarte, dan had ik nou al een beste waterkoelingsetup draaiende. :D

Ik heb LinX maar 20 seconden gedraaid anders weet ik het wel qua temperatuur, maar CPU-Z gaf 4429mhz aan op 1.280V, dat is toch bizar laag of zie ik dat verkeerd? Misschien valt ie nog wel op z'n bek als ik hem echt (langdurig) ga stressen, mja merk het wel.

Zodra waterkoeling gereed is zal ik ook eens goed kijken naar alle opties, want als ie op Fast er al 4,4Ghz uit poept, wat zal die dan wel niet doen op Extreme? :P
Kan nog lager... :>
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/332008.jpg

maar hij kon maar 51x max. was trouwens een ander cpu die ik ff had.

Waarschijnlijk kun je de Vcore iets lager zetten dat ie nog stabiel blijft.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoldus1955
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 14:43
jbkappirossi schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:59:

jonges als jullie antwoord willen graag iets meer info;

-Screenshot maken.
-Kamertemp
-Core temps in realtemp.
-temps onder load van linX en hoeveel cores.
-Cpu-z voor de vCore onder load
Aub: (kamertemp: 22°C, VCore 1.624V met smallFFT, 1.28V met large FFT)
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/t0nrzl.png

[ Voor 15% gewijzigd door arnoldus1955 op 07-05-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
je tempraturen zijn behoorlijk goed! Heb je toevallig een airco aan.
Kijk en vergelijk, doe anders ook even mee ;) LinX Stable Club
Bullus schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:45:
[...]

Kan nog lager... :>
[afbeelding]

maar hij kon maar 51x max. was trouwens een ander cpu die ik ff had.

Waarschijnlijk kun je de Vcore iets lager zetten dat ie nog stabiel blijft.
ik zat al te kijken naar je screenshot. ik dacht; Heh??? hoe kan dat nu heb je een andere ofzo totdat ik zag dat je eronder had gezet dat het een andere was 8)7

Maar waarom heb je die nu niet meer?

[ Voor 64% gewijzigd door jbkappirossi op 07-05-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Niet online
Hm, CPU-Z leest mijn VCore niet goed uit, staat op 1.25v in de BIOS:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2237610/1155/OC/vcore.png

En we gaan verder richting 4.5ghz in eerste instantie. :)

Wat doen jullie met Internal PLL setting? Ik heb het nu op Auto.

[ Voor 32% gewijzigd door Vraaag op 07-05-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbkappirossi
dan moet je even de laatste CPU-z downloaden, want bij b3 leest hij je qpi voltage.
PLL staat bij mij op 1.8 fixed. dan weet ik zeker dat hij er niet overheen komt.
http://www.techpowerup.co...hread.php?t=114644&page=2

[ Voor 16% gewijzigd door jbkappirossi op 07-05-2011 18:32 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 62 Laatste