Ben ook weer even bezig geweest. 4,5GHz met 1,288V (1,2 V ingesteld met auto overvolt in BIOS) stabiel , zowel met LinX als met Prime95. Max temp tijdens benchen kwam op 73°C (warmste core), verder bleef alles onder 70°C. Lijkt me op zich wel geslaagd zo. Doel was een stabiele oc met vcore <1,3V en max temp <70°C en dat lijkt aardig gelukt.
Verder ben ik nog wel geinteresseerd in mensen die ook een Mugen II rev B op hun 2600K geschroefd hebben zitten en wat hun temps zijn bij x,x GHz en een Vcore van xx V.
Verder ben ik ook benieuwd of er nog anderen zijn die AI suite II (weleens, of nog steeds) in gebruik hebben gehad. Ik kreeg vandaag weer jibba jabba op het scherm. Eerst klopte de BCLK in cpu-z 1.5.6 niet meer: hij hield 3,4 GHz max aan en BCLK was 3,4GHz / ingestelde multiplier. Zo had ik dus een BCLK van 80,95, terwijl ik in het BIOS 100,0 had ingesteld. AI suite liet wel een BCLK van 100,0 zien (en de juiste klokfreq), maar daar klopte de vcore niet echt, hij zou op 2,7(!) V lopen. Ik ben blij dat dat niet echt was, want dan had ik hem nog in brand zien vliegen denk...

Toen maar CPU-Z 1.5.7 geinstalleerd (het was 1.5.6 eerst) en deze werkt nu weer zoals het hoort. De AI suite wil nog steeds niet de juiste vcore laten zien en ook als ik de turbo aan wil passen in de suite, komt hij ermee dat ik opnieuw op moet opstarten om de instellingen te wijzigen. In het UEFI BIOS staat alles verder op [auto]. Als ik dan weer in Windows zit, kan ik weer de turbo niet aanpassen, moet hem dan eerst inschakelen en opmnieuw opstarten... blijft een beetje hangen zo.. AI suite er maar af geknikkerd, was het helemaal beu.
Binnenkort komt er nog een SSD binnen en dan kan ik aan een i5 2400 systeem beginnen icm ASUS P8H67 PRO mobo en 4GB RAM. Eens kijken oe dat gaat lopen. Zo te lezen in deze thread, zal dat wel niet veel extra gaan doen, maar toch.. Ben benieuwd.
[
Voor 12% gewijzigd door
dreku88000 op 21-02-2011 22:25
. Reden: plaatje deed het niet ]