Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:21:
[...]
Ik zou zeggen try and error, zaterdag had ik me pc werkend op 4GHZ de volgende dag was heel mijn windows schijf pleite en bios settings, CMOS gereset en bios gereset.
Nog steeds de schijf niet zien.
Batterij 1,5 min eruit gehad en weer werken.
Maar nog steeds de SSD niet zien, SSD in een andere machine gedaan en prima werken.
Andere poort geprobeerd een Sata 300 notebee en prima werken

.
Dus er zijn totaal onverklaarbare problemen, ik denk dat ik lekker wacht op de nieuwe chipset en dan opnieuw probeer

Dat zou kunnen kloppen met dit bericht:
"Wat de moederborden betreft hebben wij van Intel® de bevestiging gekregen dat de Cougar Point-ontwerpfout geen invloed heeft op de SATA-poorten 0 en 1."
bron
Misschien dat je hem eerst op SATA poort 2 of 3 had zitten en nu op 0 of 1?
Heb win7 x64 opnieuw geinstalled op de RAID0 set (nadat ik dit eerst weer eens had gedaan op de losse 2TB schijf om te checken of de fout niet in de RAID set lag) en nou werkt alles weer naar behoren.
Nog even ter info: na de bios update werkte mijn stripe setje nog.
Eerst had ik win7 geinstalleerd, updates en drivers bijgewerkt en toen wilde ASUS AI suite II niet installeren (zie ook vorige post). Via ASUS forum naar alle mogelijke oplossingen gekeken en niets werkte. Ook kreeg ik de 2600K niet meer boven de 3400 MHz. Ook niet na bios update naar 1204. Nu (na schone install) lijkt dat toch een softwarematig probleem geweest te zijn.
Nu heb ik win7 opnieuw geinstalleerd, daarna
eerst AI suite geinstalleerd en die doet het nu wel. Daarna pas alle drivers van het mobo. Nu werkt alles weer (en nog steeds) zoals het hoort. Normale instellingen en als ik in AI suite de turbo klok op 4200 zet, loopt hij ook op 4200, volgens AI suite èn volgens CPU-Z. Wordt ik weer een beetje blij van.
Heb er btw een Scythe Mugen 2 rev B koeler op staan en onder load ligt de temp gemiddeld rond de 62/63 graden. Ik heb trouwens ook wel 5-8 graden verschil tussen hoogste en laagste core temp, maar als ik het zo lees is ben ik niet de enige die dat heeft. Daar ga ik me dus nog niet druk om maken.
Nu moet ik de updates nog bijwerken, en nog wat software installeren, maar ik ben alvast blij dat hij weer 'normaal' klokt... Als alles geinstalleerd is, zal ik wat benchmarks posten.
[
Voor 36% gewijzigd door
dreku88000 op 16-02-2011 09:14
. Reden: nog wat vergeten.. ]