LaurentS schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:10:
Dit jaar wil ik graag een uwa kopen, ik weet nog niet welke, ik twijfel tussen de Tokina 11-16 en de Sigma 8-16. Daarnaast wil ik mijn body upgraden, liefst naar de (hopelijk binnenkort) komende 7dmkII. Als ik dan echt nog geld te veel heb wil ik mijn kitlensjes vervangen door Sigma 17-50 of een 24-70L en een 70-200 f2.8, maar die kans is niet zo groot
En dan wil ik meer op natuurfotografie excursies gaan, ik ben meestal in mijn buurt foto's gaan nemen (zijnde met de fiets en minder dan 5 km van mijn huis), ik wil graag eens wat andere gebieden met meer fauna gaan verkennen. Daarnaast wil ik mij ook een beetje meer toeleggen op portretfotografie, nu nog modellen vinden

Waar vinden jullie die?
Terugblik op 2012:
UWA? Check, ik heb de Sigma 10-20mm f/4-5.6 gekocht. Verder heb ik een Sigma 120-300mm f2.8 OS gekocht met Kenko 1.4 TC, wat ik een jaar geleden nooit aan had gedacht, maar na het zien van een thread over de lens op POTN was ik verkocht. De body is nog steeds dezelfde, en ik kijk nog steeds uit naar de 7d mark II, net zoals een jaar geleden. Wel kocht ik een degelijk statief, een Gitzo GT3542LS, waarvan het mij eigenlijk verwondert dat ik dat niet in mijn voornemens gezet had. Ongeveer evenveel uitgegeven als gepland, maar een andere uwa dan gepland, en een nieuwe telelens ipv een nieuwe body (ik had toen nog de Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM, zoals Scirocco toen ook had).
De natuurfotografie excursies zijn er min of meer van gekomen, één keer naar de Belgische kust, op reis naar 3 verschillende streken in Frankrijk gedurende de zomervakantie, een aantal keer een vogelkijkhut bezocht zo'n 25 km van mijn huis en eenmaal een boshut gehuurd. Daarnaast heb ik ook een natuurgebied ontdekt zo'n 8 km van bij mijn huis, prima bereikbaar met de fiets dus, waar ik toch een 8 keer ben geweest in 2012. Ik heb er onder andere Aalscholvers, Buizerds, Slechtvalk, verschillende zangvogels, Klapekster, hazen en konijnen gezien. Jammer genoeg niet allemaal kunnen fotograferen.
Portretfotografie is er totaal niet van gekomen.
Voornemens voor 2013:
Ik wil eindelijk mijn body vervangen. Hiervoor wil ik het liefst een 7dmII met betere ruisprestaties en de af van 5dmIII. Indien deze tegenvalt, overweeg ik een tweedehands 1DmIV, maar dat is lastiger, want dan moet ik ook een nieuwe UWA gaan kopen. Verder wil ik mijn Kenko 1.4 TC vervangen door de Sigma 1.4 en 2.0 teleconverters en een gimballhead kopen, wss de Jobu Jr 3. Ook wil ik graag nog een wat wijdere lichtsterke prime, de 50mm vind ik dikwijls wat te lang en ook de autofocus irriteert mij: luid, traag en onnauwkeurig. Hiervoor denk ik aan de Sigma 30mm f/1.4 of de nieuwe Sigma 35mm f/1.4, afhankelijk of het de 7dmII of de 1DmIV wordt wss. Dat wordt het zo'n beetje qua gear denk ik.
Natuurfotografie wil ik verderzetten. Zo ga ik begin Februari eens naar Zeeland gaan in de hoop wat buizerds, torenvalken en mss een velduil op een paaltje en in de vlucht te vinden en wat strandlopers en dergelijke. Tips hiervoor zijn welkom via pm. In de zomer ga ik weer naar Frankrijk, deze keer in de buurt van La Baule, in het 'Parc Régional de Brière' waar ik wil fotograferen vanuit bootjes en eventueel een drijvende schuilhut. Het ligt ook aan de kust, dus daar hoop ik ook op foto's van wat zeevogels. Hiervoor ga ik eens een workshop drijfhutfotografie volgen. In het natuurgebied zo'n 8 km van bij mij, hoop ik toestemming te verkrijgen om er een schuilhutje te mogen bouwen, ik wil proberen om de hazen en konijnen die er rondzwerven mooi op de plaat te zetten. Ook voor de zangvogels lijkt mij dat een goed idee.
Daarnaast zou ik ook wat beter worden in landschapsfotografie. Ik weet dat hierbij mooi licht heel belangrijk is, maar meestal ben ik op die momenten ofwel in mijn bed ofwel op zoek naar dieren om te fotograferen. Dat is namelijk ook het beste moment van de dag om deze te fotograferen...
Ook sportfotografie wil ik wat meer doen. Ik heb in augustus 2012 een paar foto's genomen van een wielerwedstrijd die in mijn dorp aankwam (
klik), maar buiten dat heb ik weinig sportfotografie gedaan. Ik wil eens naar het circuit trekken en eens kijken waar ik motocross kan fotograferen.
En mss wel het belangrijkste, tijd vinden om mijn foto's op tijd te bewerken. Er zijn nog foto's van zomer 2012 die nog altijd niet bewerkt zijn...
Pfioew grotere lap tekst als verwacht
[
Voor 10% gewijzigd door
LaurentS op 03-01-2013 10:31
]