Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
We zijn er een paar jaar tussenuit geweest voor zover ik weet (laatste topic Goede Fotografische Voornemens ?), maar het lijkt me wel weer leuk als we wat doelen delen. Eind van 2014 kunnen we die dan evalueren en kijken wat en waarom iets is gelukt of juist niet :)

TS Begint:
  • Mijn focus voor 2014 ligt op trips dit jaar. Hong Kong, Kuala Lumpur, IJsland en New York zullen worden aangedaan
  • Ik ben bijna volledig om naar primes, ik heb alleen mijn 17-40 nog. Wie weet kan ik hier een opvolger voor vinden in 2014
  • Mijn grootste lens is nu de 135mm 2.0, misschien dat ik er een 2/3/400mm bij kan kopen
  • Wat actiever worden op 500px en Flickr, geen idee waarom ik die steeds links laat liggen. Geldt ook voor foto's plaatsen op GoT overigens

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik sluit mij gedeeltelijk aan bij jou voornemens.
Royz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:01:
  • Mijn focus voor 2014 ligt op trips dit jaar. Hong Kong, Kuala Lumpur, IJsland en New York zullen worden aangedaan. Ik wil ook meer trips maken, een paar overnachtingen in de natuur c.q. kampeertrips ben ik ook aan het onderzoeken.
  • Ik ben bijna volledig om naar primes, ik heb alleen mijn 17-40 nog. Wie weet kan ik hier een opvolger voor vinden in 2014 Ik schiet enkel met primes, een tweede body om soms even snel te wisselen tussen wijd en korte tele is wel handig en waar ik naar ga kijken. Als vervanger van je 17-40 zijn er veel mooie opties afhankelijk van je wensen.
  • Mijn grootste lens is nu de 135mm 2.0, misschien dat ik er een 2/3/400mm bij kan kopen
  • Wat actiever worden op 500px en Flickr, geen idee waarom ik die steeds links laat liggen. Geldt ook voor foto's plaatsen op GoT overigens
  • Een tweede FullFrame back-up body erbij halen, een D700 zou al moeten voldoen in principe.. De prijzen worden steeds aantrekkelijker.
  • Zeker van de zomer veel meer tijd vrijmaken voor fotografie nu het huisje op orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het topic dat je noemt is een doorlopend topic, staan ook voornemens 2013 in ;)
Royz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:31:
[...]

Mijn voornemens, een polarisatie filter voor mijn lee systeem kopen.

Een 17-40 kopen voor mijn vakantie in Schotland.

Mijn 70-200 verkopen en er een 100-400 voor terugkopen.

Vaker opstaan met zonsopkomst ;)
Gelukt? :)
Je hebt mooie trips gepland staan. Plaats inderdaad maar wat vaker foto's, ik ben fan van je werk!

En van mezelf:
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 09:28:
In 2013 wil ik mijn apparatuur wat verder upgraden. Ik denk daar bij in eerste instantie aan de vervanging van mijn kitlens (bij de 450D) door de Canon 15-85. Op een later tijdstip wil de 450D vervangen door mogelijk een 60D of 7D, maar eerst het niveau van de foto's maar wat verder omhoog krijgen.

Soort fotografie waar ik mij op wil richten komend jaar:
- (stads)landschappen
- Vliegtuigen
- Long exposure
- Vogels

Ik heb al een trip naar de USA gepland staan, ik hoop dat ik daar een mooie testcase en misschien wel wat showcasemateriaal uit kan halen. Verder hoop ik in de weekenden wat tijd over te houden om in NL mooie platen te schieten.
- Ik heb nu een 15-85 en een 60D, niet slecht dus :) Daarnaast nog een mooi carbon statief gekregen.
- Ik heb ook een testcase USA geopend.
- Ik ben ook wel blij met de vooruitgang die ik dit jaar gemaakt heb, al baal ik er van dat ik minder tijd heb kunnen besteden aan fotografie dan ik wil, beetje druk geweest met werk.

Voor 2014:
- Qua onderwerpen heb ik nog steeds dezelfde interesse, ik hoop hier weer een stapje verder qua niveau in te zetten.
- Voor eind 2014 heb ik een wereldreis gepland staan (tot voorjaar 2015). Denk dat de testcase hiervan dus een jaartje later komt :) Maar wie weet heb ik nog een leuk weekendje ergens of maak ik een rondje R'dam met schitterende platen :)
- Met de gear zit het denk ik wel even goed, ga nu eerder voor een wat nieuwere computer zodat de bewerking wat sneller gaat en ik wil ook graag een wat meer gestructureerde opslag regelen met back-up. Ik doe het nu nog steeds met een enkele externe HD, met de hoeveelheid foto's die ik nu heb wel een risicootje, zeker omdat ik wel zou balen als ik nu wat kwijt raak.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:42:
Het topic dat je noemt is een doorlopend topic, staan ook voornemens 2013 in ;)

[...]

Gelukt? :)
Je hebt mooie trips gepland staan. Plaats inderdaad maar wat vaker foto's, ik ben fan van je werk!
Thx!! Leuk om te horen! :D

Royz schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:31:
[...]

Mijn voornemens, een polarisatie filter voor mijn lee systeem kopen.
  • Een 17-40 kopen voor mijn vakantie in Schotland. Gelukt!
  • Mijn 70-200 verkopen en er een 100-400 voor terugkopen. Verkocht voor een 135mm 2.0
  • Vaker opstaan met zonsopkomst ;) Helaas :(
Voor 2014:
- Qua onderwerpen heb ik nog steeds dezelfde interesse, ik hoop hier weer een stapje verder qua niveau in te zetten.
- Voor eind 2014 heb ik een wereldreis gepland staan (tot voorjaar 2015). Denk dat de testcase hiervan dus een jaartje later komt :) Maar wie weet heb ik nog een leuk weekendje ergens of maak ik een rondje R'dam met schitterende platen :)
- Met de gear zit het denk ik wel even goed, ga nu eerder voor een wat nieuwere computer zodat de bewerking wat sneller gaat en ik wil ook graag een wat meer gestructureerde opslag regelen met back-up. Ik doe het nu nog steeds met een enkele externe HD, met de hoeveelheid foto's die ik nu heb wel een risicootje, zeker omdat ik wel zou balen als ik nu wat kwijt raak.
Wow een wereldreis! Misschien kunnen we eens een meeting houden met mensen die architectuur willen schieten in Rotterdam. Dat zijn er zo al 6/7 denk ik :).

Oplossing dmv een NAS? Ben erg blij met die oplossing bij mij iig :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Voor mij wordt het leren flitsen, kan het nog steeds niet. Ook wil ik meer leren over lens/body combi's (ff vs crop bijvoorbeeld) last but not least goede pano stitching.

Moet allemaal weer in Brasil gebeuren.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Uit het vorige topic:
Universal Creations schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:23:
[...]

En dat is gelukt met de aanschaf van de Zeiss 21/2.8 en later in het jaar de Canon 40/2.8 voor de leuk. Het fotograferen wat ik leuk vind, is ook aardig gelukt, maar ook veel voor school gefotografeerd.

Voor het komende jaar: niet echte hardware wensen, behalve misschien de Zeiss MP 50/2.
En natuurlijk weer leuk voor mijzelf fotograferen. Misschien wel een 100/100 projectje doen, met 100dagen achter elkaar foto's maken met de Zeiss 100. Een 21/21 project is misschien meer haalbaar ;)
De Zeiss MP 50/2 is er gekomen. Wat betreft gear: tevreden zijn met wat ik heb!
Wat betreft fotografie: blijven fotograferen en misschien wat meer met portretfotografie doen, omdat ik dat eigenlijk nog steeds heel leuk vind, maar er te weinig echt mee doe.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voornemens voor 2014:
- Sony A7
- Meer straatfotografie
- Meer portretfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:13:
[...]

Wow een wereldreis! Misschien kunnen we eens een meeting houden met mensen die architectuur willen schieten in Rotterdam. Dat zijn er zo al 6/7 denk ik :).

Oplossing dmv een NAS? Ben erg blij met die oplossing bij mij iig :)
Nou ja, wereld... Nadruk ligt op Zuid-Oost Azië en Nieuw-Zeeland, maar ben wel 4 maanden onderweg en mogelijk via USA terug, dus zie niet de hele wereld, maar ga hem wel rond :)

Meeting Rotterdam zeker een optie!

Thanks voor de tip, ga me er eens in verdiepen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2013 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Geen.

:+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:31
Ik heb ook wel een aantal wensen, maar die had ik vorig jaar ook al eigenlijk. Eerst een stukje over 2013.

Afgelopen jaar had ik wensen m.b.t. een body en een goed objectief, maar daar ben ik niet toe gekomen. Wel heb ik geïnvesteerd in een fatsoenlijk statief, omdat sinds begin 2013 mijn oude tripod regelmatig een losse poot had (ouderdom). Dat probleem is makkelijk te verhelpen, maar het bleef irritant op de momenten dat je snel stabiliteit nodig had. Dus een carbonstatief (ja wel luxe I know) leek me een fijne vervanger en de kortingacties van CameraNU maakte het beter betaalbaar. ;)

Ook heb ik een Rikenon 50mm F2 opgescharreld op Marktplaats. Helaas dacht ik dat ik een M42-mount->EOS nodig had, maar het blijkt dat het een P-mount had moeten zijn. Nog niet de moeite genomen om een dergelijke adapter te zoeken... als iemand eentje over heeft hoor ik dat graag en/of sowieso ga ik er in 2014 naar op zoek.

In 2014 wil ik vooraleerst mijn databeheer beter op orde krijgen. De NAS en de schijven zijn inmiddels binnen, dus dat zal ik begin 2014 gaan doen. Ik hoop dan ook meer overzicht en controle te krijgen over de opslag van foto's, in plaats van dat ik dat nu verspreid heb staan over 2 PC's+laptop en gebackupped over 3 externe hard schijven.

Wat betreft tripjes lijken me jullie voorstellen wel erg leuk, maar ik vrees dat het er voor mij niet in zit financieel, plus dat mijn gear toch wel erg basic/verouderd is dat een dikke trip eigenlijk fotografisch gezien weggegooid geld zou zijn. Wel hoop ik op extreem weersituaties die ik dan actief kan fotograferen, aangezien dat ook een hobby van mij is samen met wat andere weermalloten. :+

Verder hoop ik dat ik in 2014 ergens vast werk krijg (lees: contract + volledig betaald i.p.v. tijdelijk en stagevergoeding) en van daaruit ook eens iets kan sparen om mijn gear te verbeteren. Op mijn wensenlijst staat o.a. een fatsoenlijke body en een kitlensvervanger. Dat laatste mag een prime zijn of een zoom, maakt me niet gek veel uit om mee te beginnen. Body hoop ik op een 7D mark II, mits die nu eens uit gaat komen.

We zullen zien wat 2014 gaat brengen, ik hoop in elk geval voor iedereen het beste. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Aardwolf op 31-12-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mijn goede voornemen is het uitsorteren van mn foto collectie. Nu dump ik alles op mn nas (totaal) zon 12.000 stuks er staat dus een hoop troep tussen die zo naar dev/null mag. Tevens zou ik ook tags moeten toevoegen. lightroom bied hiervoor veel mogelijkheden die ik niet gebruik.

het kopen van een nieuwe camera gaat zeker gebeuren in 2014 (eind deze week als het meezit :+ ) maar dat kan ik moeilijk een goed voornemen noemen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Dat is misschien wel het beste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Dat is waar ook, ik had goede voornemens voor 2013. :)
Eens kijken:
Meer fotograferen --> niet echt denk ongeveer hetzelfde
Minder voetbal meer natuur --> Minder voetbal redelijk gelukt, natuur niet echt zijn meer vliegtuigen geworden.
Spullen:
Beslissing 400/600/800 --> Beslissing is genomen

2014.
Niets kopen, ook niet als er een nieuwe 1D uitkomt.
Meer fotografieuitjes, zowel in NL als in europa, en als het even kan eindelijk de Bald Eagles in Amerika op de foto zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:11

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Fotografie spulletjes geen wensen en voornemens ... Gewoon lekker fotograferen en bezig zijn met de hobby! En experimenteren ;-)
Zondag voor twee weken naar New York: voornemen lekker bijkomen van de drukke feestdagen en paar foto-tjes maken, maar vooral ontspannen...
April Maleisië (Kuala Lumpur) en hier ook lekker ontspannen eventueel wat foto's maken.
Voor eind van het jaar nog niet geboekt, maar wellicht nog stedentrip Beijing. Chinese muur met sneeuw lijkt mij wel wat om te fotograferen :D

[ Voor 21% gewijzigd door Daan_ op 02-01-2014 18:59 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb niet veel fotografische voornemens voor 2014.
Prioriteiten liggen dit jaar ergens anders (afstuderen etc.)

Ik denk wel dat ik dit jaar mijn camera (Panasonic G3) ga upgraden naar een nieuwe m43 camera (de opvolger van Panasonic G6 of opvolger van Olympus OMD EM5).

En ik wil een paar keer rond zonsopgang gaan fotograferen.
Want dat is me nog steeds niet geukt (te lui om vroeg uit m'n bed te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mijn doelstellingen voor afgelopen jaar:
Voor 2013:
Hardware: geen doelen. Heb zo'n beetje alles wat ik nodig denk te hebben. Misschien het aanschaffen van een camouflagenet, maar daar twijfel ik nog heel erg over.
Heb nog steeds geen camouflagenet gekocht. Ik twijfel nog steeds...

Het enige aan hardware dat ik afgelopen jaar toch gekocht heb zijn een tweetal extra grijsverloopfilters (0.9 reverse grad en 1.2 hard grad). Tevens een batterijoplader gekocht die ik in de auto op kan laden, dat gaat mij dit jaar namelijk van pas komen :)

Fotograferen:
-Landscapsfotografie: een aantal interessante locaties in mijn woonplaats op de plaat zetten.
Hier ben ik redelijk in geslaagd, heb dit jaar een paar mooie platen kunnen maken hier in Alblasserdam en Kinderdijk. Resultaat is nu wel dat ik weer een beetje uitgekeken ben op mijn eigen omgeving :D
-Vogelfotografie: Blauwborsten fotograferen
Zeker gelukt! Heb ze uiteindelijk diverse malen op verschillende plekken mooi kunnen fotograferen, in mooie lichtomstandigheden.
-Nog een paar mooie fototrips, wellicht over de grens.
Ook dit doelstellingkje is gelukt. Mijn eerste trip over de grens was al eind januari naar Florida, en daar heb ik een dusdanige lading foto's kunnen maken dat ik nog wel een jaar vooruit kan. En dit was nog niet eens een 'speciaal fototripje' maar een gewone ordinaire zonvakantie

Daarnaast ook nog tripjes naar Luxemburg(Mullerthal) en Belgie (Ardennen en Gent) gemaakt; vooral de tripjes naar Belgie waren specifiek op fotografie gericht en daar heb ik echt de foto's kunnen maken die ik in mijn hoofd had zitten. Altijd leuk als je dit soort dingen 'af kan strepen' ;)

2014
En dan het nieuwe jaar 2014. Dit staat voor mij eigenlijk in het teken van 1 ding: een 6 maandse rondreis door de USA & Canada; dus de fotografische voornemens hebben vooral daarmee te maken:

-Lekker veel 'cliche' mooie landschapsfoto's maken die elke landschapsfotograaf maakt daar.
-Een paar 'Goede' foto's maken van de sterrenhemel/melkweg (gaat daar in de verlaten gebieden een stuk makkelijker dan hier in NLD).
-Foto's van beren die het niveau 'kiekje/snapshot' ontstijgen.

Qua hardware heb ik 1 voornemen: alles gewoon heel houden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Sjekster schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 14:47:
Geen idee wat mijn voornemens voor 2012 waren, maar ik heb in ieder geval weinig gear gekocht vorig jaar. Alleen mijn groothoek vervangen door een Canon variant en wat accessoires hier en daar (2e flitser en peakdesign leash & cuff :)). Dat wil ik in 2013 proberen zo te houden, want ik heb eigenlijk alles wat ik nodig heb. Ik wil alleen mijn 28-75 vervangen door een Sigma 17-70, die is wat meer allround inzetbaar. Handig voor op reis ook. Waarbij ik bij mijn volgende punt kom: lekker reizen in 2013! Heel 2012 niet weggeweest, dus dat ga ik proberen goed te maken dit jaar :). Op reis heb ik ook meer plezier in fotograferen dan thuis.
Sigma: check!
Reizen: check! Denemarken, Zweden, Noorwegen, Frankrijk (Parijs), Hong Kong, China en Zuid Korea. Oh ja, en België :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_appie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 13:53
Hier een paar voornemens voor 2014:

- meer schieten, meer posten (GoT, 500px, Flickr)
- meer LE met de B+W ND110, beter worden in de nabewerking van LE
- B/W wat vaker in het achterhoofd, wil daar beter in worden
- naast mijn 12mm en 45mm nog 1 prime, 75mm olympus m.zuiko, voor op mijn OM-D E-M5
- op reis met camwera: Japan, Marokko, Zwitserland

http://500px.com/Abd3licious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:59
- 14mm-140 mm kopen van Panasonic :)
- Paar mooie foto's af laten drukken en ophangen.
- MACRO rig opbouwen!
(Ik ben van, hoe meer je gaat verwachten hoe meer het tegen kan vallen :P )

[ Voor 30% gewijzigd door Haas_nl op 02-01-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had niet echt voornemens voor 2013, maar genoeg ontwikkelingen..
- zo goed als mijn gehele gear omgeruild,
- steeds meer opdrachten gekregen dus ingeschreven bij KvK
- Studie redelijk verwaarloosd hierdoor.

Voornemen voor komende jaar is eigenlijk vooral het nu doen met de spullen die ik heb.
Verder zou ik wel wat minder middelmatige foto's willen schieten.
En er voor zorgen dat de studie er minder onder lijdt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 19:01

Milo.

klik

Milo. schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 21:37:
Nou wederom is het er niet van gekomen om een FF aan te schaffen, ik hik er echt tegen aan door het formaat van dslr's.
Verder leuk veel naar Duitsland en Frankrijk geweest met 't vriendinnetje en de Nex 5n is daar trouw mee geweest. Het is niet gelukt om reportages te maken, al heb ik er ook geen aandacht aan gegeven.

Nieuwe voornemens, doorgaan met suffe point en shoot dingen, een showcase realiseren en eindelijk eens leren én gaan ontwikkelen. Verder qua gear wederom geen echte wensen, we zien wel wat er langs komt.
Een goed voornemen gisteren maar meteen gedaan en een a7 besteld, klein en fullframe.
Verder ben ik rustig aan het aanrommelen qua point en shoot. Geen showcase neergezet voor zover ik me kan herinneren.. en het ontwikkelen.. tja.. alle spullen heb ik in huis.. wederom een goed voornemen dan maar.
Qua gear.. niet veel te wensen, misschien nog eens een lichtsterk AF lensje op de sony.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Meer grote prints, aan de muur thuis wil ik zeker nog 2 mooie prints.
Heb enkele jaren geleden veel geprint, voor de Foac o.a., maar ook veel voor klanten. Tegenwoordig ligt de focus nog meer dan voorheen op bruiloften en willen ze wel een mooi boek, maar is een print minder standaard.

Maar mijn fotografie is 99% portret, van mensen in opdracht....niet iets wat ik thuis aan de muur hoef :P.

En wat voor materiaal wil ik aan de muur. Heb een redelijk strak interieur, maar ik haat plexiglas/plastic en dan een print erop. Acryl vind ik ook niet mooi en geborsteld alumium is ook mijn ding niet.

Momenteel denk ik aan 2 mooie baklijsten, met daarin geen canvas maar iets strakkers op een mooi mat papier. Mocht iemand een goede shop ervoor weten, houd me aanbevolen :). En eventueel kan die print wel op plastic/schuim iets, omdat je er als goed is nagenoeg niets van ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 02-01-2014 13:51 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 10:57
Vorig jaar geen goede voornemens voor fotografie, aangezien ik hier toen nog maar net mee bezig was.
Wel redelijk wat stappen gemaakt in 2013:
- Canon 24-85 f3.5-4.5 vervangen voor een Sigma 17-70 f2.8-4
- Tamron SP70-300 aangeschaft.
- Op de valreep (31 December) mijn eerste prime aangeschaft: Sigma 50mm f1.4
- Yongnuo YN-560 aangeschaft.
- Eerste stappen gemaakt in Portretfotografie :)

Goede voornemens voor 2014:
- Beslissen of toekomstige investeringen zullen zijn voor EF of EF-S (twijfel nog steeds, beide valt iets voor te zeggen).
- Misschien mijn body upgraden naar een wat grotere, meer ergonomische body.
- Eindelijk mijn persoonlijke website/portfolio naar mijn zin maken en bijhouden(!!!).
- Meer foto's afdrukken.
- Hopelijk New York op de foto zetten, maar het kan ook zijn dat dit begin 2015 word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

@Royz, dat is een aardige en dure lijst met vakantiebestemmingen :) Maar ik zie uiteraard erg graag de foto's tegemoet. Je hebt toch niks tegen zoomlenzen he? Misschien is de 14-24 straks een mooie vervanger voor je 17-40 ;)

Volgens mij had ik geen voornemens gemaakt in 2013; als wel, dan kan ik me er niks meer van herinneren, zo goed ben ik in het opvolgen :)
Ik heb 2 dingen in ieder geval WEL gedaan die ik mezelf voorgenomen had:
- uitgeschreven uit de kerk
- donor worden

Ik ga het riskeren om nu neer te zetten dat dit mijn goede voornemens zijn voor 2014, en ik probeer ze een beetje meetbaar te maken:
- schotland bezoeken en nieuwe gebieden bewandelen
- overstappen naar fullframe
- tenminste één zeiss lens in bezit hebben

De onderste 2 wil ik al een tijdje waarvan de laatste de afgelopen 2 maanden flink aan het knagen is ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Jij gaat elke week toch naar Schotland? Wel beetje uitdaging in je voornemens hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe :) nou, het bontste dat ik het ooit gemaakt heb was in 2010:
- Maart: 4 dagen innsbruck
- April: 9 dagen Sanfrancisco
- Mei: 2 weken ierland
- Juli: 8 dagen Noorwegen
- Augustus: 2 dagen parijs
- Oktober: 8 dagen Schotland

Nu ga ik "maar" 2x/jaar naar Schotland. btw, al mijn geld gaat daar dan ook naar toe. Voor de rest geef ik ook niks uit :P

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Dat is een goed doel voor je geld hoor, ipv gear aanschaf etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 13:47
Mijn goede voornemens zijn:
-Vaker naar "buiten" om te fotograferen (Nederlands landschap & straat)
-Meer portretfotografie
-Over het algemeen meer fotograferen

Gaat nog lastig worden aangezien dit een erg druk jaar is wat school betreft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
Deathchant schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:17:
hehe :) nou, het bontste dat ik het ooit gemaakt heb was in 2010:
- Maart: 4 dagen innsbruck
- April: 9 dagen Sanfrancisco
- Mei: 2 weken ierland
- Juli: 8 dagen Noorwegen
- Augustus: 2 dagen parijs
- Oktober: 8 dagen Schotland

Nu ga ik "maar" 2x/jaar naar Schotland. btw, al mijn geld gaat daar dan ook naar toe. Voor de rest geef ik ook niks uit :P
Je maakt echt geweldige trips! Ik zie je nog wel een keer fotografie trips organiseren in Skye omdat je dat gebied beter kent dan wie dan ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe, dat weet ik niet hoor. Ik heb zo ontzettend veel niet gezien en uiteraard heb ik nu mijn favoriete stukken waar ik graag naar terug ga, maar de bedoeling is nu om wat meer nieuwe dingen te zien :)
En ik heb nooit echt plannen, ik zie wel waar het me (op zakelijk gebied) allemaal brengt. Ik weet dat fotografie de enige hobby is die echt blijft hangen. Ik heb verder een een 40 urige werkweek en geen zin om elke avond "geforceerd" nog iets met fotograferen te doen voorlopig. Oude foto's opnieuw leven inblazen met de bewerkingen die ik nu ken doe ik wel veel.

Mij zou het overigens wel wat lijken idd om later een huisje te hebben op Skye en misschien idd gids zijn of foto's publiceren in zo'n reisgidsen e.d, alhoewel die foto's altijd echt flink geshopped zijn en dat doe ik eigenlijk nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Net als in 2013 heel veel dierentuinen met gorillas bezoeken.

In 2013 heb ik 180 dierentuinbezoeken gedaan, waarvan 90x Artis (bij me om de hoek). Alle gorillas van Nederland, Belgie, Duitsland, Denemarken, Zwisterland en Frankrijk heb ik inmiddels gezien (op de nieuwste baby in Leipzig na).

Dit jaar misschien ook een rondje Spanje/Portugal doen. In ieder geval alle bovenstaande landen weer "afwerken".

Op hardwaregebied staat er ook nog wat in de planning. Dat komt vanzelf wel voorbij.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

jij fotografeerde o.a. toch met een 100-400.....misschien de II ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Deathchant schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 12:54:
jij fotografeerde o.a. toch met een 100-400.....misschien de II ;)
Met de 100-400 is niet zoveel mis. Ik wil echter meer bereik. Tevens wordt de 1DmkIII er niet jonger op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Tamron 150-600?
APS-C body erbij?

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 03-01-2014 13:45 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
We zijn rond de helft van het jaar, tijd voor een tussenevaluatie?

Mijn status:
  • Mijn focus voor 2014 ligt op trips dit jaar. Hong Kong, Kuala Lumpur, IJsland en New York zullen worden aangedaanGedaan en IJsland zal niet meer gebeuren dit jaar
  • Ik ben bijna volledig om naar primes, ik heb alleen mijn 17-40 nog. Wie weet kan ik hier een opvolger voor vinden in 2014 Zie dit nog niet gebeuren, eerder de Sigma 50mm 1.4
  • Mijn grootste lens is nu de 135mm 2.0, misschien dat ik er een 2/3/400mm bij kan kopen idem
  • Wat actiever worden op 500px en Flickr, geen idee waarom ik die steeds links laat liggen. Geldt ook voor foto's plaatsen op GoT overigensGebeurt iets vaker, maar ben nog steeds zoekende hoe ik dit het best kan gebruiken
Daarnaast zou ik eigenlijk; opstaan voor zonsopkomst moeten bijvoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:54
Beetje vreemd om m'n fotografische voornemens voor 2014 nu pas te delen met jullie, maar kwam dit topic bij toeval nu pas tegen.

Mijn voornemens heb ik voor een (belangrijk) deel al gerealiseerd:
  • meer en betere concertfoto's maken
  • andere, meer praktische fototas (Lowepro Pro Messanger 180 AW)
  • aanschaf compacte laptop voor fotobewerking (Apple MacBook Pro 13" Retina)
Nog openstaande wensen:
  • extra fullframe (bij voorkeur 'pro') body
  • 14-24mm f/2.8 objectief
  • nog grotere namen voor de lens krijgen

[ Voor 7% gewijzigd door vtpeters op 30-07-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

Royz schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:27:
We zijn rond de helft van het jaar, tijd voor een evaluatie?
[/list]
nouja er is nog een half jaar om de goede voornemens toch te vervullen :P
mrc4nl schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 21:47:
Mijn goede voornemen is het uitsorteren van mn foto collectie. Nu dump ik alles op mn nas (totaal) zon 12.000 stuks er staat dus een hoop troep tussen die zo naar dev/null mag. Tevens zou ik ook tags moeten toevoegen. lightroom bied hiervoor veel mogelijkheden die ik niet gebruik.
foto's taggen gebeurt nog steeds niet, ik heb wel van de week een paar 100 mislukte verwijderd. maar gezien de groei van mn collectie is dat een druppel en een gloeiende plaat.
het kopen van een nieuwe camera gaat zeker gebeuren in 2014 (eind deze week als het meezit :+ ) maar dat kan ik moeilijk een goed voornemen noemen.
die is er ook zeker gekomen, op 12 feb had ik mijn gx7 ontvangen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 18:32:
Mijn voornemens voor 2014:
- Sony A7
Nope, D7100 met twee hele mooie stukjes glas. :P
- Meer straatfotografie
Ja, maar nog niet voldoende.
- Meer portretfotografie
Hier heb ik tot nu toe wel aardig aan voldaan, maar ga ik ook mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

2014 gaat mij niet lukken, maar mijn voornemen voor 2015 dan maar ... een 85L kopen :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Aan ALLE goede voornemens voldaan! I'm the MAN! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Is 2014 bij jullie al voorbij? :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussenevaluatie heet dat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ajhaverkamp schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 10:35:
Net als in 2013 heel veel dierentuinen met gorillas bezoeken.

In 2013 heb ik 180 dierentuinbezoeken gedaan, waarvan 90x Artis (bij me om de hoek). Alle gorillas van Nederland, Belgie, Duitsland, Denemarken, Zwisterland en Frankrijk heb ik inmiddels gezien (op de nieuwste baby in Leipzig na).

Dit jaar misschien ook een rondje Spanje/Portugal doen. In ieder geval alle bovenstaande landen weer "afwerken".

Op hardwaregebied staat er ook nog wat in de planning. Dat komt vanzelf wel voorbij.
Spanje: check, echter enkel Barcelona, Valencia, Madrid en Cabarceno gedaan.
Lissabon: toch maar niet. Teveel kilometer voor te weinig interessante gorillas.
Frankrijk: check, alle gorillatuinen weer bezocht
Duitsland: voor een groot deel ook al gehad, in september de rest. De baby in Leipzig was helaas niet te zien toen ik er was en overleed een aantal dagen later :(, de andere baby wel gezien die daarna geboren was

Hardware: 500 f/4 IS II USM is gekocht, net als de 1DX
Ik heb nog wel een 20D, 30D en EOS-M liggen. Maar na een 1D3 voelt elke opschroefgrip als rommel. De Tamron was misschien een leuke optie geweest. Voor dat geld kun je wel een keer kijken of het wat is.

In september staat er weer een gorillatrip door Duitsland en Denemarken (1 tuintje) geplanned. En dit jaar ook Praag. Dat stel ik al jaren uit, dit jaar MOET* ik gaan. Volgend jaar ook Polen, want daar verhuizen 2 van de Artis gorillajongens naartoe (1x Warschau en 1x Opole).

*) Dit jaar kreeg een kennis van me te horen dat ze acute leukemie had. Zomaar opeens. Ze lijkt er gelukkig aardig doorheen te komen. Echter heeft dat nieuws me doen besluiten om sommige zaken niet langer uit te stellen maar gewoon te doen. Daarom ook de kogel door de kerk voor de 500 mm en 1DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:35:
[...]

*) Dit jaar kreeg een kennis van me te horen dat ze acute leukemie had. Zomaar opeens. Ze lijkt er gelukkig aardig doorheen te komen. Echter heeft dat nieuws me doen besluiten om sommige zaken niet langer uit te stellen maar gewoon te doen. Daarom ook de kogel door de kerk voor de 500 mm en 1DX.
Sjonge sterkte. Gelijk heb je hoor, gewoon doen! En laat iedereen maar jaloers naar je kijken ;)

Pagina: 1