Goede Fotografische Voornemens Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Pat-Juh schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:45:
Voor mij zijn de voornemens om:
[knip]
*Een goede backpack slingbag achtige tas te nemen. Oog is gevallen op een Click Elite Nature of Probody-Sport.. De prijs alleen he :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Moby schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Dat.

En nee, niet dezelfde soort foto recht van voren. Saai.
waarom niet? kan je een anigifje maken van hoe het kind groeit. Lijkt me kicken.
Pat-Juh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:22:
[...]

*Een goede backpack slingbag achtige tas te nemen. Oog is gevallen op een Click Elite Nature of Probody-Sport.. De prijs alleen he :X :(
Je camera+toebehoren kost ws veel meer?

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Mijn goede voornemen is een Photo365 projectje volmaken. Elke dag een foto dus. Heb vorig jaar veels te weinig gefotografeerd, erg gedemotiveerd geweest, dus kijken of dit het beter maakt!

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:03
Dit jaar eindelijk eens foto's voor mezelf maken..
Echt foto's die ik wil trekken omdat IK ze mooi vind
en niet omdat ik denk dat andere ze zullen mooi vinden.

dat is mijn allerbelangrijkste wens.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-08 09:06

EoG

BOFH

Mijn goede voornemen is om dit jaar eens een goede tas te halen, welke mee kan als ik ga hiken (de meeste tassen zijn hier dermate ongeschikt voor omdat ik ook nog een rugzak mee zeul ;)).
Ander goed voornemen is om wat meer kiekjes in Nederland zelf te schieten, misschien in de zomer eens naar Friesland/Groningen lopen, er is vast genoeg moois te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Shark.Bait schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:53:
[...]

waarom niet? kan je een anigifje maken van hoe het kind groeit. Lijkt me kicken.

[...]

Je camera+toebehoren kost ws veel meer?
Ja dat zonder meer... maar ik ben sceptisch om een tas online te bestellen. En in de uithoek waar ik woon (Vlissingen) is het op z'n minst een uur of ander half rijden naar een degelijke Fotozaak die een mooie collectie heeft :P. Cameranu (waar ze die Elite Click hebben is zelfs in Alkmaar... Dat is bijna twee en een half uur rijden :P.

Afijn, morgen naar Brussel lang weekendje weg en eens kijken wat ze daar hebben :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Meer fotograferen, camera vaker mee :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:40

Milo.

klik

Hmm vorig jaar waren mn goals om een 24-70 aan te schaffen en naar Zuid Amerika te gaan om o.a. fotos te maken.
Nou die lens is er en ik zit nog in Zuid Amerika hehe.

Nieuwe voornemens zijn.. website'je versieren, meer avond/straatfoto's maken.. enne,, owja gear.. lastig.. kwil eigenlijk weer sparen voor wat anders.. naja misschien een FF camera erbij, 5d'tje ofzo.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:22:
[...]
Ik heb een slingshot 200, en ik zou je willen aanraden om heel goed te kijken naar hoe lekker het zit. Mijn ervaring is dat als deze een beetje zwaar is, je snel rugpijn krijgt, omdat je al het gewicht over één schouder hebt, en het zaakje daardoor altijd scheef aan je trekt. En even afwisselen en over de andere schouder doen, kan niet.

Mijn broer heeft de grotere 300, en die heeft blijkbaar geen last. Vermoedelijk omdat die ook een heup band heeft, en daardoor extra steun.

Hoewel ik het concept van een slingshot fantastisch vindt, denk ik er nu over om maar weer gewoon een ouderwetse tas te nemen, die je dan maar op de grond zet als je iets moet pakken. Want na twee dagen de toerist uithangen met zware rugpijn te moeten kampen, is toch niet waarom ik de tas gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:17:
[...]

Ik heb een slingshot 200, en ik zou je willen aanraden om heel goed te kijken naar hoe lekker het zit.
...
En even afwisselen en over de andere schouder doen, kan niet.
Kan wel, maar dan is het geen rugzak meer :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Meer op pad te gaan met de camera en meer vakanties te plannen. Twee rondreizen reeds geboekt. maart Sri Lanka en augustus Mexico, Guatemala en Belize. Waar ik beide voldoende tijd probeer te krijgen om foto’s te maken. En als het mee zit in december naar India of Thailand.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Ik heb een slingshot 200, en ik zou je willen aanraden om heel goed te kijken naar hoe lekker het zit. Mijn ervaring is dat als deze een beetje zwaar is, je snel rugpijn krijgt, omdat je al het gewicht over één schouder hebt, en het zaakje daardoor altijd scheef aan je trekt. En even afwisselen en over de andere schouder doen, kan niet.
Ik heb de kleinere 100. Het leek zo'n goed idee in de winkel, maar in de praktijk gebruik ik 'm nooit als sling. Ik vind ook dat als hij strak genoeg zit om lekker comfortabel op je rug te zitten, hij eigenlijk te strak zit om lekker naar voren toe te draaien. En als hij losjes genoeg zit om goed te draaien, zit hij eigenlijk te baggy los op je rug. 'tis ook nooit goed ;)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 20:03
Pat-Juh schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:24:
[...]

Ja dat zonder meer... maar ik ben sceptisch om een tas online te bestellen. En in de uithoek waar ik woon (Vlissingen) is het op z'n minst een uur of ander half rijden naar een degelijke Fotozaak die een mooie collectie heeft :P. Cameranu (waar ze die Elite Click hebben is zelfs in Alkmaar... Dat is bijna twee en een half uur rijden :P.

Afijn, morgen naar Brussel lang weekendje weg en eens kijken wat ze daar hebben :)...
Dan ga je beter naar Konijnenberg in turnhout..?
Hier in de City 2 (fnac, mediamarkt ed) hebben ze niet echt veel keuze meer. Ik heb een Lowepro flipside 300 waar ik super tevreden van ben. Blijkbaar hebben ze niet veel meer van Lowepro.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

[...]

Mijn broer heeft de grotere 300, en die heeft blijkbaar geen last. Vermoedelijk omdat die ook een heup band heeft, en daardoor extra steun.

Hoewel ik het concept van een slingshot fantastisch vindt, denk ik er nu over om maar weer gewoon een ouderwetse tas te nemen, die je dan maar op de grond zet als je iets moet pakken. Want na twee dagen de toerist uithangen met zware rugpijn te moeten kampen, is toch niet waarom ik de tas gekocht heb.
Daarom die elite, rugzak met "snel" toegang mogelijkheid voor je camera. Daarnaast ook nog ruimte voor andere spulletjes als eten, regencover, etc.
kazzzdafke schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:43:
[...]

Dan ga je beter naar Konijnenberg in turnhout..?
Hier in de City 2 (fnac, mediamarkt ed) hebben ze niet echt veel keuze meer. Ik heb een Lowepro flipside 300 waar ik super tevreden van ben. Blijkbaar hebben ze niet veel meer van Lowepro.
Mediamarkt kijk ik niet eens voor tassen, alleen idd LowePro.. gewoon ff tussendoor een blikje werpen, ben er een weekendje weg en niet specifiek op tassenhunt O-). Zou vriendin lief ook niet zo leuk vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Mijn goede voornemen is om dit jaar te beginnen met een dSLR.
M'n vriendin vriendin is meer van het fotograferen, ik ben meer van het filmen + videomontage (hobby).
Het plan is om de Canon 550D te nemen.

Maar aangezien er eind dit jaar/begin volgend jaar een bruiloft op de planning staat, kijken we eerst even aan hoe dat (financieel) uit gaat pakken. Tot die tijd probeer ik zoveel mogelijk te leren via GoT en andere sites. Vooral digitalefotografietips.nl is wel handig voor een n00b zoals ik.

Vind het verhaal van de 'stops' met diafragma, sluitertijd en ISO wel lastig te onthouden, ondanks dat ik het door de heldere uitleg op de site wel kan volgen. Maar dat komt denk ik meer omdat ik zelf nog geen camera heb om e.e.a. uit te proberen..

[ Voor 0% gewijzigd door HwKok op 07-01-2011 11:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
dat lijkt de bottom line van iedereen hier, ook voor mij. Van de andere kant is het grappig te lezen dat meer mensen hun gear in stof gehuld hebben dan ik dacht. Want ook ik denk vaak, ja heb je een leuke set van 2k+ euro's en hoevaak gebruik je het nou. Maargoed je beschikt wel over de set op het moment dat je het nodig hebt, echter zou je inderdaad ook gewoon die spullen bij moeten hebben op de momenten dat je niet nodig hebt.

Anyways mijn voornemens, meer fotograferen en meer experimenteren. En de nabewerking, dat blijft ook een ondergeschoven kindje.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

loewie1984 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 11:16:
echter zou je inderdaad ook gewoon die spullen bij moeten hebben op de momenten dat je niet nodig hebt.
check.. kga nu dagelijks naar kantoor met de 70-200f/2.8IS in mn eastpak (+camera eraan)... zwaar ding, maja af en toe kom je wel eens wat tegen onderweg, je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:05
Jaaa, ik kick een oud topic :*)
Goede voornemens voor 2011: wat is er van terecht gekomen? :)

Ik dacht dat ik hier ook gepost had, maar ik zie hem niet.
Mijn voornemen was voornamelijk om méér te fotograferen, dat is er niet helemaal van gekomen zoals ik gehoopt had.... daarnaast heb ik wel erg veel geleerd over flitsen en dergelijke, daar ben ik echt wel mee vooruit gegaan.

Voornemen voor 2012:
- Meer fotograferen (again)
- Kennis over flitsen/strobist in de praktijk brengen

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Grappig, ik zie dat topic, ik denk daar heb ik ook ooit in gereageerd. Ik kijk nog geen 3 posts boven die van jouw en daar sta ik.

Wat is er terecht gekomen van 2011, ja ik heb meer gefotografeerd (zie flickr in het onderschrift hieronder)
Heb een 2de body aangeschaft (60D met grip) en op het verlanglijstje staan nu:
50mm 1.4 / 30/35mm en/of nog wijder (fisheye)
Een DSLR rig om te gaan filmen
Een grotere fototas
580EX Flitser
Ringflitser
Viewfinder
Matte box

En nu ik 2 body's heb kan ik die 40D ook gewoon in mijn auto laten liggen om wat meer prenten te schieten.

Kijken wat het oplevert, over een jaar meld ik me weer :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:36
PowerUp schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:06:
Gear: mijn telelens vervangen, de 75-300 heeft teveel CA. De Sony 70-400G lijkt me gaaf, maar de Tamron 70-300 USD lijkt me een stuk realistischer :P. Misschien nog een macrolens of een flitser.
Edit: vergeet ik nog een groothoeklens. Nouja, meer wensen dan middelen geloof ik :P

Skills: meer proberen te reizen voor de landschappen, en verder naar buiten blijven gaan om te fotograferen :)
Uiteindelijk is het de groothoeklens en een flitser geworden... en een NEX. Ook ben in vrij vaak buiten geweest om te gaan fotograferen, vooral omdat ik in de tijden dat het heerlijk weer was (lente en herfst) veel vrije tijd had.

Voor volgend jaar wil ik dat graag voortzetten. Wat gear betreft heb ik geen dringende wensen meer, maar er zal vast wel weer wat veranderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:05
loewie1984 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 23:34:
Heb een 2de body aangeschaft (60D met grip) en op het verlanglijstje staan nu:
50mm 1.4 / 30/35mm en/of nog wijder (fisheye)
Een DSLR rig om te gaan filmen
Een grotere fototas
580EX Flitser
Ringflitser
Viewfinder
Matte box
Wat is dat toch... hoe meer ik koop, hoe langer mijn verlanglijstje wordt :-P

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

BlaTieBla schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:00:
Serieus wat geld opzij gaan leggen voor een Leica (digitale) rangefinder en twee (of drie) primes in de range van 20 - 100mm. Dus het voornemen wordt dus gewoon sparen :) met als gevolg geen investeringen (meer) in mijn huidige collectie. Om te voorkomen dat er geld wordt uitgegeven, al mijn vrijetijd vol plempen met fotograferen.
Door een financiele meevaller is die M9 er inmiddels en met 4 primes (28, 35 en 2*50mm (waarvan 1 in de verkoop)).
Dit jaar ook heel veel gefotografeerd, maar anders dan gepland. Het was vooral de verbouwingen in het gekochte huis documenteren.......

Voor komend jaar: alleen een 75 of 90mm M-lens kopen... Ofzo. :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Xcalibur schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 00:08:
[...]

Wat is dat toch... hoe meer ik koop, hoe langer mijn verlanglijstje wordt :-P
Ja he! Dat heb ik dus ook.
Stom maar ik doe even een gok, zo gaat dat met alles buiten je fotografie apparatuur ook!

Je hebt een wishlist van het ene, en zodra je dat bemachtigd hebt doemt zich de volgende lijst van 'musthave' apparatuur op...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Universal Creations schreef op zondag 02 januari 2011 @ 00:57:
Minder over gear lullen en meer ermee doen.... Hmmm.... betwijfel of dat gaat lukken.
Aanschaffen: Samyang trio (14, 35 en 85).
Verkopen: 24-70L
Die 24-70L verkopen is gelukt, van het Samyang trio is geen enkele lens hier terecht gekomen, wel een Zeiss 100/2.

Voor 2012: een betere wide-angle prime kopen. En verder gewoon lekker fotograferen wat ik leuk vind.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-02 21:27
Een Tamron 17-50 en een diffuser als uitbreiding op mijn 50D, 11-16 en 430EX. Verder op misschien filters na helemaal niks meer kopen. Loopt veel te snel uit de hand.

En veel vaker de camera gewoon meenemen. Veel vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
2011 was eigenlijk wel een goed jaar voor me, heb heel wat nieuwe dingen geleerd en aardig wat kunnen fotograferen. Wat dat betreft meer dan tevreden.

In 2012 wil ik meer richting de portret / lifestyle, evenementen ga ik niet meer doen. Ook wil ik mijzelf een herkenbare en vaste stijl aanleren, die zal anders zijn dan wat ik tot nu toe heb en betekenen dat de portfolio op de kop moet. Ik ben ook bezig m'n site aan te passen, heb wat nieuwe ideeën hiervoor. In de zomer ga ik waarschijnlijk een lange reis naar Noorwegen, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en Australië maken, hier wil ik ook heel wat foto's van gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Toffe voornemens Johan. Volgens mij ben jij afgelopen jaar al flink gegroeid en wordt het komend jaar alleen maar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 21:56
JvdGeest schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 09:54:
2011 was eigenlijk wel een goed jaar voor me, heb heel wat nieuwe dingen geleerd en aardig wat kunnen fotograferen. Wat dat betreft meer dan tevreden.

In 2012 wil ik meer richting de portret / lifestyle, evenementen ga ik niet meer doen. Ook wil ik mijzelf een herkenbare en vaste stijl aanleren, die zal anders zijn dan wat ik tot nu toe heb en betekenen dat de portfolio op de kop moet. Ik ben ook bezig m'n site aan te passen, heb wat nieuwe ideeën hiervoor. In de zomer ga ik waarschijnlijk een lange reis naar Noorwegen, Zuid-Afrika, Nieuw-Zeeland en Australië maken, hier wil ik ook heel wat foto's van gaan maken.
Ben benieuwd! Probeer niet die "Amerikaanse Canon Lifestyle" style over te nemen, maar probeer er iets van jezelf in te gooien.

Maar hoe kan jij nou 30 minuutjes per dag moderaten als je zo vaak op vakantie bent? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Dit jaar wil ik graag een uwa kopen, ik weet nog niet welke, ik twijfel tussen de Tokina 11-16 en de Sigma 8-16. Daarnaast wil ik mijn body upgraden, liefst naar de (hopelijk binnenkort) komende 7dmkII. Als ik dan echt nog geld te veel heb wil ik mijn kitlensjes vervangen door Sigma 17-50 of een 24-70L en een 70-200 f2.8, maar die kans is niet zo groot :D

En dan wil ik meer op natuurfotografie excursies gaan, ik ben meestal in mijn buurt foto's gaan nemen (zijnde met de fiets en minder dan 5 km van mijn huis), ik wil graag eens wat andere gebieden met meer fauna gaan verkennen. Daarnaast wil ik mij ook een beetje meer toeleggen op portretfotografie, nu nog modellen vinden :P Waar vinden jullie die?

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Moby schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:56:
De komende 12 jaar elke dag een foto nemen van ons (nog niet geboren (20 maart)) kind.
Dit nog steeds, en ik moet zeggen, het gaat heel aardig. Ik denk dat ik nu ongeveer 15 dagen mis in ruim 9 maanden.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08
jip_86 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 02:12:
Net als vorig jaar lijkt het me wel leuk hier de fotografische voornemens voor het nieuwe jaar te delen.
Nieuw glas, cursussen volgen, meer foto's maken, overlopen van het Nikon naar het Canon kamp of andersom :+, noem maar op.
Ik ben al blij als ik weer goed genoeg kan lopen om de duinen in te gaan. Heb sinds begin november misschien 50 foto's gemaakt. :'(

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sallin schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:59:
Aangezien er vorig jaar een discussie ontstond over de technische oriëntatie van de goede voornemens zal ik mijn post in twee delen splitsen.

Eerst de fotografische wensen:
Net zo veel foto's maken als dit jaar, en het liefst meer. Maar ja beschikbare tijd is dit jaar wat krapper dan voorgaande jaren. Ik hoop op vakantie met mooie landschappen en leuke weekendwandelingen. Verder wil ik wat creatiever leren omgaan met de flitser in niet-studio settings. Bouncen, commander mode, etc.. begrijp ik allemaal wel, maar ik wil een sterker intuïtief gevoel ontwikkelen voor het resultaat van mijn flitsactie. Tot nu toe is het nog te vaak "klik en wordt verrast".

Dan de technische wensen:
Mijn D80 inruilen voor een D7000 wanneer de prijzen wat verder zijn gezakt. Ik loop wel erg vaak tegen de beperkingen van de sensor aan (liefst niet op iso 800 en hoger schieten en daardoor toch vaak hard moeten flitsen).
...Verder speel ik nog steeds met de gedachte aan het kopen van of de 35 1.8 of de 50 1.4...
Misschien dat meer foto's maken wel is gelukt, maar niet per se in de richting die ik fotografisch interessant vind. Ik heb een kleine en daar maak ik redelijk veel foto's van, maar dat vind ik minder bevredigend dan landschapsfotografie.

Creatiever omgaan met de flitser begint te komen. Ik heb sinds kort standaard mijn flitser op een ministatiefje in de woonkamer staan en ik pak hem er dus automatisch vaker bij. Het resultaat is ook direct vrij bevredigend.

Technische wensen: D7000 is er gekomen en ik ben er heel erg blij mee. Samen met de camera ook de 50 1.4 gekocht en daar ben ik ook erg blij mee. Daarbij nog de 70-300 gekocht, en daarmee ben ik eigenlijk wel behoorlijk tevreden met mijn uitrusting (enige wat nog handig zou zijn is een goede rugzak met een afdoende dagrugzakgedeelte voor fles water, regenkleding, etc.).

Voor komend jaar: meer landschapsfoto's maken, idealiter gaat een wat uitgebreidere vakantie dan dit jaar daar bij helpen. Ook het doel om beter te leren flitsen blijft staan.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
AcXeller schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 13:19:
Binnen twee weken beginnen met de de volgende fotografie cursus, 2010 de basis gedaan en nu de geavanceerde versie :). Verder wil ik ook buiten de cursus vaker foto's maken en ik hoop in de zomer een paar zeer mooie macro's te kunnen maken.

Wat betreft hardware wil ik eens kijken naar andere objectieven, weet alleen nog niet welke kant ik op wil gaan met de mm's. 24-120 lijkt me een mooi bereik, echter lijk 80-400 me ook erg interresant. Hier wil ik dus dit jaar achterkomen en kijken of een van beide objectieven financieel haalbaar gaan zijn.
In 2011 dus de geavanceerde cursus gedaan en ook nog portretfotografie, nu over 2 weken beginnen aan de vergevorderde cursus :) Het cursus verhaal gaat dus lekker door ook in 2012.

Foto's buiten de cursus gaan nog niet echt hard, mede ook een reden om lekker bezig te blijven d.m.v. de cursus. Wat het lenzen verhaal merk ik dat het tele me minder bezig houd, laatst ook m'n D70 met sigma 70-300 verkocht. Heb nu een bereik van 18-105 met verschillende lenzen. Dit jaar wel een 50mm 1,4 er bij gehaald maar verder rustig gehouden op hardware gebied.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Met de fotgrafische voornemens van 2011 is 't helemaal mislukt...

Ik wilde in 2011 eindelijk m'n analoge F80 met pensioen sturen en me (eindelijk) op 't digitale terrein gaan begeven. Een telefoon is een leuk ding, maar er blijven brakke foto's uitkomen... ;) Nu, eind 2011 gebruik ik nogsteeds die F80. Ik vond 't belangrijker om eerst m'n studieschuld volledig af te lossen.

Nu die schuld op nul staat, en er een contractverlening van m'n baas in 't verschiet ligt wil ik in 2012 toch écht digtaal aan de slag.

Ik twijfel alleen tussen de D7000 en de opvolger van de D300s. Ik werk liever met knopjes dan met menu's :+

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Waar ik voor 2011 eigenlijk geen echte voornemens had, heb ik die voor 2012 wel.

Ik vind zoveel vormen van fotografie interessant en leuk dat ik nooit echt een keuze voor specialisatie heb gemaakt. In 2012 zal die specalisatie er zeker niet komen, maar ik ga juist de andere kant op. Lekker diversificeren. Zoveel mogelijk verschillende dingen fotograferen, meer sport (in januari staan Roller Derby en Kite Buggy op de planning), meer portret/studio (ruimte ben ik aan het regelen), meer landschap. Naja, je snapt wat ik bedoel :)

Daarnaast heb ik eind 2011 een expositie georganiseerd, en dit beviel eigenlijk best goed, voor 2012 staan meer (zelf geörganiseerde) exposities op de planning. Verschillende locaties, verschillende thema's, mogelijk exposeren met anderen. Allemaal ideeën die uitgewerkt en uitgevoerd gaan worden.

Naast dit heb ik (uiteraard) ook technische voornemens. Er gaat een tweede camera bijkomen, waarschijnlijk een tweedehands Sony a900. Deze zal waarschijnlijk redelijk gedumpt gaan worden zodra er een Sony a99 uitkomt, waar de geruchten wel naar wijzen. En anders moet ik iets meer sparen om hem te kunnen betalen.

Verder heb ik eigenlijk geen echte wensen, wel genoeg wat ik zou willen hebben, maar echt nodig heb ik een Nex-7 of een a77 eigenlijk niet. Mijn huidige a700 voldoet voor de meeste dingen prima, alleen lowlight valt wat tegen, maar daar is een a900 beter in dan een a77 :)

Maar de technische voornemens gaan ook terug in de tijd. De afgelopen jaren heb ik vrij veel doka spul verzameld, en ik wil in 2012 hier thuis een eigen doka bouwen en veel meer met analoge fotografie gaan werken. Zelf ontwikkelen van film, tot het zelf maken van afdrukken. Ook wil ik meer gaan spelen met een nog oudere vorm van fotografie, met zelfgebouwde pinhole camera's. Dit kan erg uitgebreid (fotograferen op objecten), maar ik denk dat ik het simpel bij kartonnen dozen houd.

Genoeg voornemens dus, en ook erg veel leuke projecten die op de planning staan. Ik spreek jullie over een jaar wel weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voornemens zijn wat minder uitsluitend sport/actie te gaan doen en meer te gaan door met portreten, studio en semi-studio werk, kortom horizon wat verbreden. Eerste studio gear verwacht ik komende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
jip_86 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 02:14:
Zelf wil ik de ingezette lijn voortzetten. Veel foto's maken en iets anders regelen voor mijn 18-135 :P Omdat ik veel op de grenzen van het mogelijke zit ga ik eens kijken naar F2.8 materiaal.
Veel foto's maken - boven verwachting een kleine 1000 foto's meer gemaakt
Nieuwe lens - 17-55 F2.8 is het geworden
Daarbij ook nog van 500D naar 60D gegaan
Op de valreep ook nog een publicatie in de stentor :D

Volgend jaar maar eens kijken naar een goede telelens. Ben er nog niet uit hoe of wat.

[ Voor 8% gewijzigd door jip_86 op 31-12-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
leendertv schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:37:
Vooral meer foto's gaan maken (hiervoor wil ik ook een kleine camera gaan kopen: een PEN met een klein lensje voor in de jaszak).
En misschien dan aan het einde van het jaar een eigen website maken???

Verder vooral verder gaan met m'n bestaande spulletjes:
- veel vogels fotograferen met de Bigma
- In de zomermaanden storten op extreme macro fotografie van insecten met mijn oude analoge spulletje op de DSLR.
- flitser aanschaffen???

Eigenlijk zou ik dus meer vrije dagen nodig hebben...maar dat gaat niet lukken.
Eigenlijk zijn alle voornemens gelukt! Ik ben regelmatig vogels wezen fotograferen met de Bigma, ik heb insecten gefotografeerd (alleen niet zoveel als ik gewild had). En ik heb een externe flitser gekocht.
Ook heb ik een nieuwe camera gekocht (Panasonic G3), daarnaast de Sigma 50-500mm ingeruild voor een Panasonic 100-300mm. Mijn nieuwe set is ongeveer 4x zo licht dan m'n vorige. En in plaats van een rugzak kan nu alles gewoon in een klein schoudertasje.

Ik heb in 2011 opzich wel de foto's gemaakt die ik wilde maken (zowel vogels, landschappen als insecten). Maar het hadden er nog wel meer mogen zijn.

Een website maken is er niet van gekomen. Ik weet ook nog niet of ik dat dit jaar wel ga doen.

In 2012 wil ik vooral verder gaan met macro fotografie. Ik wil een echte macro lens gaan kopen.
Ook wil ik dan gaan experimenteren met de flitser los van de camera, dus hiervoor moet ik ook nog wat accessoires kopen.
Verder gewoon niet teveel kopen (oja, misschien nog de komende Panasonic 12-35mm F2.8(?)), maar vooral veel foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Milo. schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:06:
Hmm vorig jaar waren mn goals om een 24-70 aan te schaffen en naar Zuid Amerika te gaan om o.a. fotos te maken.
Nou die lens is er en ik zit nog in Zuid Amerika hehe.

Nieuwe voornemens zijn.. website'je versieren, meer avond/straatfoto's maken.. enne,, owja gear.. lastig.. kwil eigenlijk weer sparen voor wat anders.. naja misschien een FF camera erbij, 5d'tje ofzo.
Website is er wel, alleen komt er gewoon niet van om er iets normaals van te maken, gebrek aan wil om me in te lezen en tijd vrijmaken.
Veel straatfotografie gedaan, met name s avonds.
Gear.. njah FF zijn er wel gekomen, genoeg, alleen geen digitale..

Nieuwe voornemens, FF aanschaffen, lekker stedentrippen met t vriendinnetje en gewoon suffe point n shoot foto's maken, dat blijkt erg leuk te zijn haha. Owja en proberen een aantal reportages te maken.
Qua gear, geen echte wensen, we zien wel wat er langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:46

McMiGHtY

- burp -

4de Helft van 2010 begonnen met de aanschaf van een Canon 1000d en een 18-125 Sigma lens. Afgelopen jaar september begonnen met een Beginnerscursus Fotografie, dit smaakte naar meer dus de gevorderde cursus is al geboekt (begint in Maart), fotografie smaakt naar meer, de plannen voor 2012:

- Projectmatig foto's maken.
Nu is het vaak zo dat de camera meegaat met bv. Sinterklaar, Kerst, Oud&Nieuw, Verjaardagen, etc. en dat ik "lukraak" wat schiet. Aan het eind van het jaar wil ik kunnen zeggen:
"Dit is mijn fotoproject van 2012"

Nu al enige tijd aan het brainstormen wat dat mag zijn/gaat worden.
En daarbij komend natuurlijk:
- Workflow verbeteren en beter leren omgaan met LightRoom en Photoshop.

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
- Een fotoboek maken van m'n foto's van een band die ik de afgelopen 3jr heb gefotografeerd en die er nu mee zijn gestopt.
- Wat minder bruiloften. (kost te veel tijd)
- Een projectje waarbij ik vrienden/familie ga portretteren op 6x6. (idee ligt er al lang, misschien dit jaar eens beginnen)
Een docu maken over een andere band (afgelopen 2 jr gefotografeerd en gefilmd, komend weekend interviews filmen). Nog nooit gedaan maar 't is erg leerzaam en leuk :)

Hardware? Niet zo boeiend. Misschien een 35L of 24-105IS, sowieso een keer een nieuwe iMac want 1080p editen op m'n huidige uit 2008 gaat niet zo lekker.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMKay
  • Laatst online: 29-03 21:39
- Meer oefenen met mijn huidige instapcamera (ben nog maar een beginner) :)
- Het geleerde van de cursus in praktijk brengen (nee geen beginnerscursus :D )
- Mijn fotografie website meer vorm gaan geven
- Stoppen met het gebruik van copyright logo's in mijn foto's -> gewoon lagere resoluties online zetten ;)

En als bonus (bij centjes te veel):
- een 35mm vaste lens (daar leer je van bewegen hihi :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattia
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-11-2020
2011 eindigde op een hoogtepunt (fotografisch en deels ook persoonlijk) met een reis naar Antarctica. Voornemens nu zijn:

- Photoshop/DxO/Lightroom/post-processing skills tbv optimale afdrukwaliteiten opkrikken
- Lekker grote afdrukken laten printen
- Sigma macro eruit, 100L erin, misschien een 85L erbij
- Manual focus lens set uitbreiden (Carls Zeiss)
- De Infrarood camera eens goed gaan gebruiken
- Flickr stream opschonen
- Vaker de deur uit met camera als ik niet op vakantie ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Gaan we weer!

Terugblik 2012
Veel minder foto's gemaakt dan ik had gewild :(
M43 set uitgebreid met verschillende lenzen en accesoires (vooral mbt flitsen).
De techniek heb ik wel onder de knie.

Voornemens 2013
Ik zou graag meer creatieve foto's willen maken in plaats van alleen de standaard foto's.
Ik denk dat het helpt als ik in 2013 meer in series/projectjes probeer te werken waarbij je vooraf meer nadenkt.

Apparatuur
Niet zoveel meer op mijn lijstje eigenlijk:
- Een standaard zoom (voor naast de Panasonic 14mm f2.5 en 20mm f1.7 pancakes)
Ik denk dat dit gewoon de Panasonic 14-45mm f3.5-5.6 wordt. Als ik een lichtsterke lens nodig hen pak ik wel de 20mm f1.7
- Filters voor landschapsfotografie (Grijsverloop, ND, polarisatie)
- Macro tussenringen
- Goed statief ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Universal Creations schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:16:
Die 24-70L verkopen is gelukt, van het Samyang trio is geen enkele lens hier terecht gekomen, wel een Zeiss 100/2.

Voor 2012: een betere wide-angle prime kopen. En verder gewoon lekker fotograferen wat ik leuk vind.
En dat is gelukt met de aanschaf van de Zeiss 21/2.8 en later in het jaar de Canon 40/2.8 voor de leuk. Het fotograferen wat ik leuk vind, is ook aardig gelukt, maar ook veel voor school gefotografeerd.

Voor het komende jaar: niet echte hardware wensen, behalve misschien de Zeiss MP 50/2.
En natuurlijk weer leuk voor mijzelf fotograferen. Misschien wel een 100/100 projectje doen, met 100dagen achter elkaar foto's maken met de Zeiss 100. Een 21/21 project is misschien meer haalbaar ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Universal Creations op 02-01-2013 21:24 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Laatst online: 20:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wil dit jaar meer gaan doen met lange sluitertijden fotografie en de Lee filterset. Gewoon lekker voor de ontspanning foto's maken. Ben absoluut een N00B als het gaat om lightroom4, hier wil ik verandering in brengen.

Geen plannen voor nieuwe objectieven of camera. Heb nu denk ik wel een mooie set waar ik nog wel even met plezier mee kan fotograferen ;-)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.

Milo.

klik

Milo. schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:36:

Nieuwe voornemens, FF aanschaffen, lekker stedentrippen met t vriendinnetje en gewoon suffe point n shoot foto's maken, dat blijkt erg leuk te zijn haha. Owja en proberen een aantal reportages te maken.
Qua gear, geen echte wensen, we zien wel wat er langs komt.
Nou wederom is het er niet van gekomen om een FF aan te schaffen, ik hik er echt tegen aan door het formaat van dslr's.
Verder leuk veel naar Duitsland en Frankrijk geweest met 't vriendinnetje en de Nex 5n is daar trouw mee geweest. Het is niet gelukt om reportages te maken, al heb ik er ook geen aandacht aan gegeven.

Nieuwe voornemens, doorgaan met suffe point en shoot dingen, een showcase realiseren en eindelijk eens leren én gaan ontwikkelen. Verder qua gear wederom geen echte wensen, we zien wel wat er langs komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Sallin schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 13:03:
[...]

Technische wensen: D7000 is er gekomen en ik ben er heel erg blij mee. Samen met de camera ook de 50 1.4 gekocht en daar ben ik ook erg blij mee. Daarbij nog de 70-300 gekocht, en daarmee ben ik eigenlijk wel behoorlijk tevreden met mijn uitrusting (enige wat nog handig zou zijn is een goede rugzak met een afdoende dagrugzakgedeelte voor fles water, regenkleding, etc.).

Voor komend jaar: meer landschapsfoto's maken, idealiter gaat een wat uitgebreidere vakantie dan dit jaar daar bij helpen. Ook het doel om beter te leren flitsen blijft staan.
Op vakantie geweest aan de oostkust van de VS (New England) en mijn 11-16, 17-55, en 70-300 meegenomen. Veel plezier van gehad en ook voldoende degelijke foto's gemaakt. Weinig uitschieters, wel goed genoeg basisniveau gehaald. Ik heb geen fotorugzak gekocht en ga dat ook niet doen. Ik vond het verantwoord genoeg zoals het op vakantie was gegaan en ik vind een specialistische fotorugzak wat beperkter dan een zorgvuldig ingerichte alround rugzak.

Bij ons in de omgeving heb ik ook leuk landschapsfoto's kunnen schieten. Verder gebeurt het eigenlijk zelden dat ik de flits vanaf de camera gebruik. Flitser strategisch neerzetten op ministatiefje en mooi belichte foto's als resultaat. Al was het geen grandioos fotojaar uiteindelijk wel tevreden :).

Gearwise nog de 35 f/1.8 gekocht. Daar niet overdreven enthousiast over omdat ik de beeldkwaliteit minder vind dan die van de 50 f/1.4 en het lengteverschil niet overdreven in het voordeel van de 35mm.

Ik ben trouwens ook tevreden met LR4. Mooi programma dat soepel werkt en goed de effecten kan verkrijgen die ik voor ogen heb.

Dit jaar eigenlijk zelfde plan als vorig jaar, plus wat meer doen met mijn fotocollectie. Boekjes maken, vergrotingen afdrukken et c. Uiteindelijk is een fotocollectie op de HD niet heel bevredigend.

[ Voor 3% gewijzigd door Sallin op 02-01-2013 21:59 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
LaurentS schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 11:10:
Dit jaar wil ik graag een uwa kopen, ik weet nog niet welke, ik twijfel tussen de Tokina 11-16 en de Sigma 8-16. Daarnaast wil ik mijn body upgraden, liefst naar de (hopelijk binnenkort) komende 7dmkII. Als ik dan echt nog geld te veel heb wil ik mijn kitlensjes vervangen door Sigma 17-50 of een 24-70L en een 70-200 f2.8, maar die kans is niet zo groot :D

En dan wil ik meer op natuurfotografie excursies gaan, ik ben meestal in mijn buurt foto's gaan nemen (zijnde met de fiets en minder dan 5 km van mijn huis), ik wil graag eens wat andere gebieden met meer fauna gaan verkennen. Daarnaast wil ik mij ook een beetje meer toeleggen op portretfotografie, nu nog modellen vinden :P Waar vinden jullie die?
Terugblik op 2012:

UWA? Check, ik heb de Sigma 10-20mm f/4-5.6 gekocht. Verder heb ik een Sigma 120-300mm f2.8 OS gekocht met Kenko 1.4 TC, wat ik een jaar geleden nooit aan had gedacht, maar na het zien van een thread over de lens op POTN was ik verkocht. De body is nog steeds dezelfde, en ik kijk nog steeds uit naar de 7d mark II, net zoals een jaar geleden. Wel kocht ik een degelijk statief, een Gitzo GT3542LS, waarvan het mij eigenlijk verwondert dat ik dat niet in mijn voornemens gezet had. Ongeveer evenveel uitgegeven als gepland, maar een andere uwa dan gepland, en een nieuwe telelens ipv een nieuwe body (ik had toen nog de Sigma 400mm f/5.6 APO Tele Macro HSM, zoals Scirocco toen ook had).

De natuurfotografie excursies zijn er min of meer van gekomen, één keer naar de Belgische kust, op reis naar 3 verschillende streken in Frankrijk gedurende de zomervakantie, een aantal keer een vogelkijkhut bezocht zo'n 25 km van mijn huis en eenmaal een boshut gehuurd. Daarnaast heb ik ook een natuurgebied ontdekt zo'n 8 km van bij mijn huis, prima bereikbaar met de fiets dus, waar ik toch een 8 keer ben geweest in 2012. Ik heb er onder andere Aalscholvers, Buizerds, Slechtvalk, verschillende zangvogels, Klapekster, hazen en konijnen gezien. Jammer genoeg niet allemaal kunnen fotograferen.
Portretfotografie is er totaal niet van gekomen.

Voornemens voor 2013:

Ik wil eindelijk mijn body vervangen. Hiervoor wil ik het liefst een 7dmII met betere ruisprestaties en de af van 5dmIII. Indien deze tegenvalt, overweeg ik een tweedehands 1DmIV, maar dat is lastiger, want dan moet ik ook een nieuwe UWA gaan kopen. Verder wil ik mijn Kenko 1.4 TC vervangen door de Sigma 1.4 en 2.0 teleconverters en een gimballhead kopen, wss de Jobu Jr 3. Ook wil ik graag nog een wat wijdere lichtsterke prime, de 50mm vind ik dikwijls wat te lang en ook de autofocus irriteert mij: luid, traag en onnauwkeurig. Hiervoor denk ik aan de Sigma 30mm f/1.4 of de nieuwe Sigma 35mm f/1.4, afhankelijk of het de 7dmII of de 1DmIV wordt wss. Dat wordt het zo'n beetje qua gear denk ik.

Natuurfotografie wil ik verderzetten. Zo ga ik begin Februari eens naar Zeeland gaan in de hoop wat buizerds, torenvalken en mss een velduil op een paaltje en in de vlucht te vinden en wat strandlopers en dergelijke. Tips hiervoor zijn welkom via pm. In de zomer ga ik weer naar Frankrijk, deze keer in de buurt van La Baule, in het 'Parc Régional de Brière' waar ik wil fotograferen vanuit bootjes en eventueel een drijvende schuilhut. Het ligt ook aan de kust, dus daar hoop ik ook op foto's van wat zeevogels. Hiervoor ga ik eens een workshop drijfhutfotografie volgen. In het natuurgebied zo'n 8 km van bij mij, hoop ik toestemming te verkrijgen om er een schuilhutje te mogen bouwen, ik wil proberen om de hazen en konijnen die er rondzwerven mooi op de plaat te zetten. Ook voor de zangvogels lijkt mij dat een goed idee.

Daarnaast zou ik ook wat beter worden in landschapsfotografie. Ik weet dat hierbij mooi licht heel belangrijk is, maar meestal ben ik op die momenten ofwel in mijn bed ofwel op zoek naar dieren om te fotograferen. Dat is namelijk ook het beste moment van de dag om deze te fotograferen...

Ook sportfotografie wil ik wat meer doen. Ik heb in augustus 2012 een paar foto's genomen van een wielerwedstrijd die in mijn dorp aankwam (klik), maar buiten dat heb ik weinig sportfotografie gedaan. Ik wil eens naar het circuit trekken en eens kijken waar ik motocross kan fotograferen.

En mss wel het belangrijkste, tijd vinden om mijn foto's op tijd te bewerken. Er zijn nog foto's van zomer 2012 die nog altijd niet bewerkt zijn...

Pfioew grotere lap tekst als verwacht :p

[ Voor 10% gewijzigd door LaurentS op 03-01-2013 10:31 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik wil dit jaar maar al te graag mijn body upgraden, loop nu rond met een 1000D (beperkt budget toen ik hem kocht), en wil graag richting een 60D / 7D gaan. Ik fotografeer hoofdzakelijk onze hond en af en toe eens wat natuur (van alles, van de omgeving tot een eekhoorntje). Verder wil ik graag mijn eerste stuk L glas halen, een 70-200 F4. Ik merk namelijk dat ik vaak tussen de 150 en 200mm zit met mijn 55-250. Ook een echte fototas zou handig zijn om te hebben (heb nu zoiets), een lowepro fastpack oid, laptop of iPad mee zou fijn zijn.

Tenslotte zou ik wellicht mijn camera eens wat meer gebruiken, na zo'n 15 maanden zit ik op 3371 clicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@LaurentS:
Mooie voornemens! Het fotograferen vanuit een drijfhut wil ik ook heel graag nog eens doen. Heb er ook over nagedacht om zoiets eens te maken, maar ik ken geen mooi stuk water waar weinig mensen komen.
Als je een natuur fotografie reis of cursus gaat volgen en je zoekt nog een maatje, ben ik ook geïnteresseerd!

Mocht er een 7DII uitkomen ben ik ook wel benieuwd. Ik ben ooit eens op GoT overtuigd dat de ruisprestatie's tussen crop-camera's niet zo veel verschillen, maar toch kan de 7D erg 'hardnekkige' ruis produceren die je moeilijk weg werkt en bij verkleinen naar webformaat ongeveer net zo erg blijft zien.

Ik heb zelf geen echte fotografische voornemens. Ik weet nu al dat ik niet bijzonder veel tijd heb om te fotograferen en qua gear heb ik eigenlijk alles wat ik nodig heb. Tja t kan altijd beter, maar ik gebruik voor 90% mn 7D en 400 5.6L en dat is voor mij ideaal. Beter betekend 5DIII met 500L (liever 600), maar dat is niet te betalen.
Waar ik me op wil gaan focussen is om meer fototrips te plannen. Voor mezelf, maar ook leuk om dat met andere tweakers en fotomaatjes te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 20:39

Polariteit

Fietsende fotografeur

Voor 2012 had ik blijkbaar geen fotografische voornemens, maar wel voor 2011 blijkbaar. Denk dat ik alledrie de doelen behaald heb de afgelopen 2 jaar :)
marceltuit schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:54:
-Mijn vogelfotografie eindelijk eens goed onder de knie krijgen :) -> Check
-Mooie foto-locaties bezoeken en lekker veel schieten -> Check
-Op vakantie ook wat meer tijd eraan besteden, zodat ik daar ook wat meer tevoorschijn kan toveren dan het gemiddelde vakantiekiekje van Truus naast de auto :P -> Check
Voor 2013:
Hardware: geen doelen. Heb zo'n beetje alles wat ik nodig denk te hebben. Misschien het aanschaffen van een camouflagenet, maar daar twijfel ik nog heel erg over.

Fotograferen:
-Landscapsfotografie: een aantal interessante locaties in mijn woonplaats op de plaat zetten.
-Vogelfotografie: Blauwborsten fotograferen
-Nog een paar mooie fototrips, wellicht over de grens.

En verder zie ik het wel, ik zie wel wat er op mijn pad komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
Voor blauwborsten moet je eens in Rietputten kijken. Daar zijn ze in het voorjaar goed te fotograferen!
En in deze tijd van het jaar kun je er Baardmannetjes fotograferen!
http://waarneming.nl/gebied/view/71992

Ik heb daar een paar jaar geleden deze gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8071/8341530716_d5e36fc6ed_z.jpg
Blauwborst, on Flickr

edit: En deze Baardman daar vorig jaar gemaakt. (niet zo'n hele goede foto):
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8211/8341941900_9a6c68cd89_z.jpg
Baardman, on Flickr

[ Voor 88% gewijzigd door leendertv op 03-06-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn doel voor 2012 was vooral wat meer te gaan fotograferen en op die manier wat beter te worden en serieuzer om te gaan met mijn hobby. Onderdeel daarvan was de aanschaf van de Canon 100-400 mm lens.

In 2013 wil ik mijn apparatuur wat verder upgraden. Ik denk daar bij in eerste instantie aan de vervanging van mijn kitlens (bij de 450D) door de Canon 15-85. Op een later tijdstip wil de 450D vervangen door mogelijk een 60D of 7D, maar eerst het niveau van de foto's maar wat verder omhoog krijgen.

Soort fotografie waar ik mij op wil richten komend jaar:
- (stads)landschappen
- Vliegtuigen
- Long exposure
- Vogels

Ik heb al een trip naar de USA gepland staan, ik hoop dat ik daar een mooie testcase en misschien wel wat showcasemateriaal uit kan halen. Verder hoop ik in de weekenden wat tijd over te houden om in NL mooie platen te schieten.
marceltuit schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 07:33:

Fotograferen:

-Vogelfotografie: Blauwborsten fotograferen
Ik ben er nog niet heel ervaren in, maar ik heb er afgelopen jaar best wat gezien bij de Ackerdijksche Plassen (tussen Pijnacker/Berkel en Rodenrijs en de A13 in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Dit jaar focussen op trips naar het buitenland in plaats van gear te kopen. Dit jaar heb ik voor een vermogen geïnvesteerd in spullen en dat is nu wel even klaar. Heb voor bijna 8000 euro aan fotografie spullen gekocht in 2012 en dat is nu wel even klaar. Hopelijk in 2013 dezelfde omzet als in 2012 en dan lekker veel fotografie trips plannen voor zowel ontspanning als portfolio.

Ik heb dan ook geen enkele gear wens voor dit jaar, ik hoop dat het me lukt om niets te kopen dit jaar. Mijn koop verslaving mag een einde aan komen per nu :P.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
@Scirocco
Ik ken ook niet onmiddellijk een mooi stukje water, maar waar ik op vakantie ga deze zomer is het wel doenbaar denk ik. Ik moet eerst nog eens toestemming vragen aan de leiding van het natuurgebied. Mss dat je wel wilt meedoen aan de workshop die ik zou volgen? Het gaat door in Zeeland, Nederland. Indien geïnteresseerd, stuur maar een pm.

De 7D is zeker een mooie camera en moest deze nog niet zo lang uit zijn, zou ik deze wss kopen. Vermits deze al zo lang op de markt is, heb ik niet veel zin om deze nu te kopen en dan een paar maanden komt de 7dII uit. Een 1dmIV zou een optie zijn, omdat ik niet verwacht dat de nieuwe 7dII veel beter zal zijn, maar die is dan weer zo groot, zwaar en redelijk duur.

Ik ben benieuwd naar de tripjes die je plant, want vorige keer kon ik niet mee naar Helgoland door herexamens. Je moet eens googlen op Lake Kerkini, Griekenland (Kroeskoppelicanen). Ik kan er voor 90 euro op en af naartoe vliegen (zonder vervoer luchthaven-Kerkini gerekend) met Ryan Air vanuit Charleroi. Ik sta open voor andere ideeën ook natuurlijk.

Haha, ja een 5dIII en een 600mm f/4 wil ik ook wel... :p Maar dan nog liever een 1dx, een 600mm f/4 II met converters en een contract als fotograaf voor National Geographic met een loon van 50.000 euro per jaar. Ok, ja ik geef toe, ben een beetje aan het dromen :p
leendertv schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 08:41:
Voor blauwborsten moet je eens in Rietputten kijken. Daar zijn ze in het voorjaar goed te fotograferen!
En in deze tijd van het jaar kun je er Baardmannetjes fotograferen!
http://waarneming.nl/gebied/view/71992
Staat genoteerd ;)

[ Voor 26% gewijzigd door LaurentS op 03-01-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Goede voornemens voor 2012 waren:
Minder investeren in spullen meer in kennis.
Redelijk gelukt, echt dure uitgaven niet gedaan, kennis had beter gekend.

Voornemens 2013,
Zoals zovelen, meer fotograferen, iets meer buiten de standaard locaties.
Wat meer achter de vogels aan, misschien hier en daar nog een hert, wolf of linxs. :)
En weer wat meer retour naar de roots, voetbalfotografie.

Wolf en Linxs gaan wel lukken eind februari weer in het Beierse Woud, inclusief fotoworkshop.

Qua spullen.
Eindelijk eens een beslissing nemen mbt de 400,600 of 800 mm lens.
Heeft veel te maken het het doel, 400 is redelijk algemeen inzetbaar, de 600 en 800 niet.
Dus ga er eigenlijk van uit dat het de 400 word, echter welke 2.8 versie dan :)
Afhankelijk van de versie word het of 2013 of 2014 qua aanschaf.
(may all your problems be little ones O-) )

Camera zelf doet het nog, en mag nog niet worden vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Geen idee wat mijn voornemens voor 2012 waren, maar ik heb in ieder geval weinig gear gekocht vorig jaar. Alleen mijn groothoek vervangen door een Canon variant en wat accessoires hier en daar (2e flitser en peakdesign leash & cuff :)). Dat wil ik in 2013 proberen zo te houden, want ik heb eigenlijk alles wat ik nodig heb. Ik wil alleen mijn 28-75 vervangen door een Sigma 17-70, die is wat meer allround inzetbaar. Handig voor op reis ook. Waarbij ik bij mijn volgende punt kom: lekker reizen in 2013! Heel 2012 niet weggeweest, dus dat ga ik proberen goed te maken dit jaar :). Op reis heb ik ook meer plezier in fotograferen dan thuis.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Afstuderen is voor mij een fotografisch voornemen, laten we daar maar op mikken dan hé.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
jip_86 schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 17:39:
[...]

Veel foto's maken - boven verwachting een kleine 1000 foto's meer gemaakt
Nieuwe lens - 17-55 F2.8 is het geworden
Daarbij ook nog van 500D naar 60D gegaan
Op de valreep ook nog een publicatie in de stentor :D

Volgend jaar maar eens kijken naar een goede telelens. Ben er nog niet uit hoe of wat.
Lightroom meld weer meer fotos dan vorig jaar. Verder De 70-200 aangeschaft, zwaar maar prachtige plaatjes :9

Komend jaar ga ik aan het flitsen werken, resultaten zijn nog niet consistent genoeg. Wil in ieder geval zoek naar een cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Voornemen voor 2013 was gearwise gezien een full frame camera aanschaffen (5d mkII / of 6d ) , maar dat heb ik sinds vorige week alweer uit mijn hoofd gezet omdat ik een wat fatsoenlijkere auto ga kopen eerst.

Met die auto dan van plan wat meer tripjes te gaan maken / in de zomer naar het buitenland misschien dus fotografisch gezien is die auto dan ook weer nuttig ;)

Verder wil ik in 2013 wat meer opdrachten zoeken buiten de familie / vriendenkringen, met modellen werken die ik niet ken (heb al een paar afspraken staan dit voorjaar), hopelijk een bruiloft pakken ofwel als 2nd shooter of voor iemand met weinig budget voor fotograaf. Oja en social skills verbeteren :p. Photoshop skills verder verbeteren. Lightroom aanschaffen (doe nu alles met bridge / camera raw / eventueel photoshop ).

Best wat plannen opzich voor 2013, en nieteens qua gear speciaal, al ik het altijd leuk om nieuwe dingen te kopen, maar soms schiet je er ook niet zoveel mee op omdat wat ik heb prima functioneert voor wat ik doe :) .

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 08-01-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

Royz

Kleurenblind!!

xPhantom schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:54:
Verder wil ik graag mijn eerste stuk L glas halen, een 70-200 F4. Ik merk namelijk dat ik vaak tussen de 150 en 200mm zit met mijn 55-250.
Kijk eens op het vraag en aanbod forum, staat een mooie O-)

Mijn voornemens, een polarisatie filter voor mijn lee systeem kopen.

Een 17-40 kopen voor mijn vakantie in Schotland.

Mijn 70-200 verkopen en er een 100-400 voor terugkopen.

Vaker opstaan met zonsopkomst ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 11-09 14:55
Mijn goede voornemen: de 15 bruiloften die voor 2013 op het programma staan naar tevredenheid van de klanten en van mij uitvoeren: ik ben vrij ambitieus en wil me hier echt verder in ontwikkelen. Het betreft een part-time onderneming naast mijn vaste baan van 4 dagen per week.

Daarnaast wil ik een goede trouwfotografie workshop gaan volgen.

Laatste voornemen: geen nieuwe bruiloften voor 2013 meer aannemen... genoeg is genoeg.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Veel plannen voor dit jaar:

Werk ook parttime als fotograaf, dus wat meer bruiloften, bedrijfsreportages enz zien te regelen.
Photoshop skills nog verder verbeteren
Met nog betere modellen, stylisten werken dan afgelopen jaar.
Qua gear heb ik volgens mij alles wat ik nodig heb.

Ben meteen goed begonnen: heb heel wat uurtjes aan mijn site gewerkt om deze SEO friendly te maken, abonnement op Kelbytraining afgesloten, en eind maart met een goed team en 4 goede modellen naar Parijs om een aantal gave fashion shoots te maken!

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Arrien schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 12:54:
abonnement op Kelbytraining afgesloten, en eind maart met een goed team en 4 goede modellen naar Parijs om een aantal gave fashion shoots te maken!
Naar aanleiding van de shoot van Scott in Parijs? ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Niet online
Royz schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 13:23:
[...]
Naar aanleiding van de shoot van Scott in Parijs? ;)
Nee, het is voor een ontwerper en ook voor onze portfolio's :P En er moeten wat publicaties uit komen...

Gaat Scott Kelby ook in Parijs shooten?

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Haha ja, hij had modellen gehuurd toen hij in Parijs was, deze volgens mij http://kelbytraining.com/course/skelby_travelphotography/

Pagina: 1 2 Laatste