Goede Fotografische Voornemens Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:20
Net als vorig jaar lijkt het me wel leuk hier de fotografische voornemens voor het nieuwe jaar te delen.
Nieuw glas, cursussen volgen, meer foto's maken, overlopen van het Nikon naar het Canon kamp of andersom :+, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zelf wil ik de ingezette lijn voortzetten. Veel foto's maken en iets anders regelen voor mijn 18-135 :P Omdat ik veel op de grenzen van het mogelijke zit ga ik eens kijken naar F2.8 materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:06

allstarted1

WTRFTS

Het apparaat (D300) vaker in m'n handen nemen dan in 2010. Afgelopen jaar was nogal bewogen met weinig ruimte voor (ontwikkeling in de) fotografie. Vooral vanwege andere keuzes en m'n afstuderen op dit moment.

Hopelijk neemt dat fotograferen + schrijven) dit jaar toe als freelance journalist voor een geweldig blad, waar ruimte is voor iemand die beide disciplines beheerst. Dit om verhaal + beeld op elkaar af te stemmen. Ik weet namelijk inmiddels dat het kan en mezelf alleen nog moet blijven ontwikkelen. :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat vaker naar de dierentuin, dit afgelopen jaar maar 194 bezoeken gehaald. Irritant dat ik tussendoor nog moet werken.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:58

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Mijn oude 5 megapixel normale digitale cameraatje met pensioen sturen en een Canon 60D met Canon 15/85 IS USM lens gaan gebruiken.
En op Flickr de show stelen :-)

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 22:11
ajhaverkamp schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 02:33:
Wat vaker naar de dierentuin, dit afgelopen jaar maar 194 bezoeken gehaald. Irritant dat ik tussendoor nog moet werken.
nou zeg idd. Tsjongeh dat is weinig. :P Ik denk dat ik de afgelopen 10 jaar 1 keer in de dierentuin ben geweest:P.

Dit jaar hopelijk aanschaf van een Canon 7D en dan ga ik ook eens proberen me te verdiepen in de fotografie. enige dat ik nog niet exact weet is met welke lenzen ik wil beginnen. ach zien we dan wel.

iedereen de beste wensen ;)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:41
Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar! ;) 8)

Hier zullen de goede voornemens deels bestaan uit de aanschaf van één of twee primelenzen en mogelijk een UWA voor mijn 500D. Een dergelijke primelens zit er waarschijnlijk het eerst aan te komen, wat daarna komt zie ik dan nog wel.

Verder heb ik me voorgenomen om eens meer te gaan fotograferen en fatsoenlijk leren werken met LR3 en Photoshop CS5, aangezien ik door mijn studie hier nog steeds te weinig aan toe kom. Ik hoop halverwege dit jaar mijn studie te hebben afgesloten en dus meer tijd vrij te krijgen voor dergelijke zaken. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 10:34
Gelukkig nieuwjaar allemaal en de beste wensen voor 2011.
Mijn wens is om dit jaar meer creatieve inspiratie te krijgen om te gaan schieten.
Ik ben momenteel erg tevreden met mijn kit en heb daarover geen verdere wensen meer.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornelisjuh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-04-2020
Nieuwe lensen, nieuwe accesoires en vooral goede locaties zoeken.

i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20:08
Werken aan m'n vogel platen, wil dit jaar toch scirocco minstens een paar keer evenaren met ook wat klein rietgrut.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Mijn LBA overwinnen :P
En een 10-22 en 100L kopen.....

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinkinTED
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-08 10:53
De beste wensen allemaal voor het nieuwe jaar.

Ik heb een paar klusjes voor de deur staan (websites maken). Het geld wat dat oplevert gebruik ik voor mn fotografie hobby. Ik hoop dit jaar een goede lens aan te schaffen (waarschijnlijk een 24-105 4L) en misschien een beter statief dan wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Allereerst, allemaal gelukkig nieuwjaar, en hopelijk wordt 2011 een vruchtbaar fotojaar voor ons allemaal!

Mijn goede voornemens zijn meer posten van mijn foto's op tweakers (er staan er een heleboel op mijn hdd die jullie nog niet gezien hebben :)) Qua gear zou ik graag mijn lenzen willen upgraden en uibreiden, dit jaar zou ik een lichtsterke vervanger voor mijn kitlens willen aanschaffen en/of een macrolens. Ik ben maar een student met een beperkt budget dus beiden zullen wss niet lukken...

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Aangezien er vorig jaar een discussie ontstond over de technische oriëntatie van de goede voornemens zal ik mijn post in twee delen splitsen.

Eerst de fotografische wensen:
Net zo veel foto's maken als dit jaar, en het liefst meer. Maar ja beschikbare tijd is dit jaar wat krapper dan voorgaande jaren. Ik hoop op vakantie met mooie landschappen en leuke weekendwandelingen. Verder wil ik wat creatiever leren omgaan met de flitser in niet-studio settings. Bouncen, commander mode, etc.. begrijp ik allemaal wel, maar ik wil een sterker intuïtief gevoel ontwikkelen voor het resultaat van mijn flitsactie. Tot nu toe is het nog te vaak "klik en wordt verrast".

Dan de technische wensen:
Mijn D80 inruilen voor een D7000 wanneer de prijzen wat verder zijn gezakt. Ik loop wel erg vaak tegen de beperkingen van de sensor aan (liefst niet op iso 800 en hoger schieten en daardoor toch vaak hard moeten flitsen).

Eens kijken wat er terecht is gekomen van vorig jaar:
Sallin schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 16:54:
Ik wil eens projectjes gaan fotograferen in plaats van het gebruikelijke ad hoc fotograferen. Dus wat wil ik met mijn foto's zeggen, hoe kan ik dat visualiseren, en welke foto's moet ik gaan maken.

Verder natuurlijk altijd op de uitkijk voor uitbreidingen van de gereedschapskist. Ik wil nog eens lightroom kopen, een monitorcalibratietooltje, wat kortere primes (35/50 mm) (korter dan mijn 85mm) of een 17-55 2.8 (maar ja wil ik naar full frame?).
Projectjes is er niet van gekomen. Ik was wel 2.5 maanden werkeloos, maar toen was ik eigenlijk nogal druk met afronden van mijn vorige baan. Lightroom 3 heb ik aangeschaft, net als de 17-55 2.8 (wat een feest van een lens). Verder speel ik nog steeds met de gedachte aan het kopen van of de 35 1.8 of de 50 1.4... Ik heb dus besloten voorlopig niet naar full frame te gaan, onder andere met dank aan de discussies die op dit forum zijn gevoerd en in het bijzonder de technische achtergronden.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik een gearsletje ben:
Minimaal een 70-200/4.0 IS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Meer gear & meer tijd om te schieten ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcXeller
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Binnen twee weken beginnen met de de volgende fotografie cursus, 2010 de basis gedaan en nu de geavanceerde versie :). Verder wil ik ook buiten de cursus vaker foto's maken en ik hoop in de zomer een paar zeer mooie macro's te kunnen maken.

Wat betreft hardware wil ik eens kijken naar andere objectieven, weet alleen nog niet welke kant ik op wil gaan met de mm's. 24-120 lijkt me een mooi bereik, echter lijk 80-400 me ook erg interresant. Hier wil ik dus dit jaar achterkomen en kijken of een van beide objectieven financieel haalbaar gaan zijn.

Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me dit jaar meer verdiepen in het maken van foto's en ook meer weg om foto's te maken.

Dit jaar wordt ook het jaar dat ik mijn oude vertrouwde Canon 350D ga vervangen voor een 60D of 7D. Ben er nog niet helemaal uit welke. Daarbij wil ik mijn lenzen pakket nog uitbreiden met een 24-105mm en een 70-200mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:24
Al jaaaren roep ik dat ik een DSLR wil. Nu gaat dat toch echt gebeuren. Met de komst van de superieure D7000 en zijn video mogelijkheden moet ik eraan geloven.

Welke lens(zen) ik ga aanschaffen weet ik nog niet. Ik heb de mogelijkheid om een lens te lenen en zo af en toe lenzen te kunnen proberen (o.a. de 70-200 2.8 en 17-55 en een aantal primes).

Wel zal ik (niet direct) een sb-900 aanschaffen in de loop van het jaar.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 15:05

mennovanw

Canon? You can!

Allereerst de beste wensen voor een ieder.

Ik ga dit jaar meer met analoge fotografie doen ten koste van digitaal. Ik vind het gevoel (en de look) van mechanische analoge camera's en de manier waarop ze werken gewoon fijn. Ik hou van veertjes, schroefjes en tandwieltjes. Tevens heb ik sinds de aanschaf van mijn Epson V750 veel meer de gelegenheid om de workflow wat te versimpelen (want bewerken en dergelijke doe ik toch liever in Lightroom dan in een doka).

Qua inhoud van fotografie: ik streef naar verdere verbetering. Ook wil ik meer aan stadsgezichten gaan doen. Bovenal wil ik net als afgelopen jaar onwijs veel lol hebben met de mooiste hobby die een mens kan hebben ;)

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ik wil graag een cursus fotografie oppikken, gewoon om wat meer in contact te komen met andere liefhebbers, voor de kruisbestuiving en natuurlijk om wat te leren. In mijn vriendenkring toch weinig mensen die er interesse in hebben.

Verder wil ik mijn 450d vervangen door een ander model, eentje die iig filmt. Helaas lijkt de 7d de enige candidaat in Canon land. "Helaas", omdat het op sommige punten een beetje overkill is voor mij, maar het natuurlijk gewoon een geweldige camera is. Wilde en filmmogelijkheid, en de heerlijke bedienings ergonomie van de xxD serie. Heb kort met de 60d mogen spelen, die alles doet wat ik wil, behalve dat de bediening toch net wat minder is in vergelijking met bijv de 50d. Dus doe ik het maar gelijk goed, en ga voor de 7d.

In 2011 wil ik proberen wat meer buiten de bekende omgeving te gaan fotograferen, liefst landschapsfotografie in het buitenland. Dat wordt alleen moeilijk te combineren met bovenstaande 2 voornemens, haha. Geld groeit me niet op de rug enzo :).

Verder weinig gearuitbreidingen gepland, moet nog een 2tal lenzen verkopen zelfs (of 3, als ik toch stiekem een 2ehands Sigma 30mm 1.4 op de kop weet te tikken :P).

Maar allerbelangrijkste: Met veel plezier mijn hobby blijven uitoefenen :).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

vorig jaar;
Gear gerelateerd":

Nou eens eindelijk een 70-200 f/4 meenemen, want portretwerk kan heel leuk zijn met die lens :)
Check :+
Als ik nou toch blijf twijvelen, dan word het een 17-40 f/4. iniedergeval word het 1 van de 2 :P Ben er namelijk nog absoluut niet over uit wat ik nou nodig heb.
16-35L gehaald, maar gaat waarschijnlijk ook weer heel snel de deur uit omdat ik toch liever voor primes ga :) Probleem is dat ik nu alweer de bon kwijt ben :+ [/]
Fotografie gerelateerd:
Meer fotograferen, er dus meer tijd voor vrij maken.
Meh
Even kijken of ik een lang weekendje naar parijs kan gaan oid, om daar even te citytrippen, en een fotoshoot met m'n vriendin te houden.
Niet gedaan :) Het ging uit enzo..
Meer ervaring/kennis opdoen in het strobist werk, want 2010 word voor mij het jaar van het strobist werk :)
Is algemeen licht begrijpen geworden, niet zo zeer strobisten. Doe nu veel met studiolampen e.d :)
en héél mischien lichtelijk proberen om in wat jongere clubs te komen, om wat meer aan partyfotografie te doen, wat me ook stiekem wel trekt :)
Niet geprobeert, is er een beetje uitgegroeit ook, daar waar ik in 2010 achter ben gekomen wat ik echt wil gaan fotograferen en dergelijke :)
En wat beter leren nabewerken, kom nu nog niet veel verder dan contrast en curves en clone en burn en dodge.
Dat wat ik kan iniedergeval beter leren samen werken, en m'n 'gat' van hoe een foto eruit ziet, en hoe ik eigenlijk wou dat ie eruit zag, natuurlijk weer wat meer verkleinen :)
Absoluut :)

in 2011 wordt het lijstje iets anders;
[list]
• Meer fotograferen, nu ik weet wat ik echt wil fotograferen, is dat ook zeker haalbaarder.
• aansluitend op vorige; zoveel mogelijk ideeën uitwerken, en dusdanig uitwerken totdat ik er tevreden mee ben :)
• Toch echt, behalve de 70-200, de overstap maken naar primes. Werkt toch net wat fijner..
• aan het einde van het jaar een dusdanig portfolio hebben dat ik met trots een website kan openen.
• door blijven gaan qua contacten uitbreiden en dergelijke :)
een beter beeldscherm kopen, in die ik nu heb zit een barst :(

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Hmmm... Klein voornemen. Ik ga een mooie starter-DSLR kopen en proberen om fotografisch ook eens iets te maken waar ik blij van wordt. De huidige compactcamera is drama en de komst van ons tweede kindje is een goede reden om te investeren in een betere camera.

(ik zie mezelf nog niet direct posten in de test- en showcases, maar met geduld en inzet komt dat ook nog wel)

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:28

Erw

knip

Voornemen : mn Canon 70-200 4.0 L verkopen >:)

[ Voor 70% gewijzigd door PowerUp op 01-01-2011 15:59 . Reden: geen reclame a.u.b. ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
dit jaar ga ik eens wat minder bruiloften fotograferen
en meer analoog middenformaat schieten. (denk dat de dslr dit jaar eens niet mee op vakantie gaat, alleen de rolleicord)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik hou hem simpel... meer tijd voor foto's maken...

(en eindelijk eens tijd hebben voor mee doen met foto contest...)
(okee wil misschien mooie travelstatief, of toch eindelijk een 70-200mm)

Nogmaals... meer tijd voor foto's maken!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik ben net overgestapt van Minolta naar Canon. Dus ik ga het komende jaar investeren in nieuw glas en meer tijd maken om te fotograferen, afgelopen jaar(en) heb ik het te vaak er bij in laten schieten, dat wil ik dit jaar anders doen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
De aanschaf van mijn eerste (broodnodige) flitser en een nieuwe lens (of 2 :p ). Extra tijd spenderen aan mijn foto's en alles errond, hopelijk komen hier enkele knappe beeldjes uit voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Net als in 2010 mooie reizen maken om te fotograferen. Plan is een rondreis door Brazilie langs de gebouwen van Oscar Niemeyer en een cursus van een paar weken in london dus dat komt wel goed. Fotomomenten genoeg.

En geen kapitaal meer uitgeven aan fotospul. 2010 is wel een beetje uit de hand gelopen als ik zo terugkijk. Enkel nog wat filters, grotere tas en een 50mm lens.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Vooral meer foto's gaan maken (hiervoor wil ik ook een kleine camera gaan kopen: een PEN met een klein lensje voor in de jaszak).
En misschien dan aan het einde van het jaar een eigen website maken???

Verder vooral verder gaan met m'n bestaande spulletjes:
- veel vogels fotograferen met de Bigma
- In de zomermaanden storten op extreme macro fotografie van insecten met mijn oude analoge spulletje op de DSLR.
- flitser aanschaffen???

Eigenlijk zou ik dus meer vrije dagen nodig hebben...maar dat gaat niet lukken.

[ Voor 3% gewijzigd door leendertv op 01-01-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24

Polariteit

Fietsende fotografeur

-Mijn vogelfotografie eindelijk eens goed onder de knie krijgen :)
-Mooie foto-locaties bezoeken en lekker veel schieten
-Op vakantie ook wat meer tijd eraan besteden, zodat ik daar ook wat meer tevoorschijn kan toveren dan het gemiddelde vakantiekiekje van Truus naast de auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Mijn "voornemen" is het kopen van zo min mogelijk lenzen, accesoires of wat dan ook, maar me richten op de fotografie zelf.
Als ik dan toch per se iets koop is het waarschijnlijk een tweedehands D3 (als je eenmaal een D2 gewend bent wil je gewoon niet overstappen naar iets lagers...)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Mijn voornemen is eigenlijk simpel: vaker op pad gaan in NL om mooie foto's maken.

Er komt wat mij betreft weinig to geen nieuwe gear: heb alles wat ik nodig heb, maar wie weet komt die 5D3 aan het eind van het jaar uit. Ik zal dan m'n ouwe trouwe 5D waarschijnlijk gaan upgraden.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Mijn voornemens zijn om toch ook wat meer landschappen erbij te schieten. M'n lasplaatjes cq cheapass ND filters zijn binnen en daar wil ik ook een beetje mee spelen.
Graag ook een lensupgrade naar een 300/4 en 1.4tc en als t mogelijk is ook een betere body.
Ik wil ook wat doelgerichter naar vogels 'zoeken'. Nu loop of fiets ik vaak ergens en fotografeer wat ik zie, maar ik wil dus wat doelgerichter gaan zoeken naar bepaalde soorten. Mede omdat ik bepaalde soorten gewoon mooier en intressanter vind en omdat ik nu weet wat mn favo vogel-fotografie stijl is en die wil ik me helemaal eigen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wens iedereen een gezond en creatief jaar toe!

Voornemens van vorig jaar gerealiseerd:
Cursus compositieleer gevolgd.
7D gekocht
100-400L gekocht.

Komend jaar, meer geld in mezelf investeren:
nog een compositieleercursus
cursus "waarnemen"
workshops/cursus studiofotografie

Daarnaast een fotostudio inrichten

Astrofotografie proberen met o.a. als doel Andromeda (M31) te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Dit jaar, niet zeuren over mijn meuk, maar goede foto's maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Minder over gear lullen en meer ermee doen.... Hmmm.... betwijfel of dat gaat lukken.
Aanschaffen: Samyang trio (14, 35 en 85).
Verkopen: 24-70L

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Meer fotograferen. Daar maar eens mee beginnen, want vorig jaar heb ik veel te weinig gefotografeerd :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
hmm, ja.. eh.. geen idee, gewoon doen wat ik al deed? Studie af maken, wordt mooi project over mijnbouw in Wales icm dichters, ben benieuwd hoe dat ontwikkelt. Ik zie wel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn goede voornemen is minder HDR en meer "echte" foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Me verdiepen in surroundfoto's :)

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:55
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 03:15:
Mijn goede voornemen is minder HDR en meer "echte" foto's :P
Begin maar eens met je avatar :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer 35mm en 120 negatieven produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djkooij
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 08:14

djkooij

voorheen Facemodder

- orde terug in mijn kop brengen
- geen reportages of opdrachten meer doen (zie eerste punt)
- beter leren kijken en waarnemingsvermogen trainen
- op 31-12-2011 ben ik tevreden met 12 waardige straatfoto's in dit jaar
- geen investeringen meer doen in techniek (alleen de 25mm f0,95 dan, vooruit)

En als dat nou eens wil lukken ga ik wat apart leggen voor een mooie rangefinder (lange termijn), zo niet dan blijven we gewoon tevreden met wat ik heb. De 5d2 bracht een leuke cashflow, maar te weinig voldoening. Eens kijken of het in "nieuwe stijl" beter bevalt c.q. wel de juiste dosis fun oplevert.

fotospul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

1. Meer foto's maken
2. Minder over gear zorgen maken
3. Focus op betere nabewerking
4. Verre reis maken
5. Full-frame aanschaffen
6. Evt. Carl Zeiss collectie uitbreiden :9~ (punt 2? :X )

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-09 08:48

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Mijn voornemens zijn toch zeker wel om meer gericht te gaan fotograferen, ik heb nu wel redelijk de spullen om is wat platen te schieten, maar tot nu toe nog niet gedaan. Ik gebruik mijn camera zeker wel, maar ik zoek het nog niet op.
Daarnaast wil ik de D7000 hebben, ik schiet nu met de D3000 die erg gelimiteerd is qua opties (geen bracketing, geen commander stand terwijl ik hier een SB900 heb, enz) plus de D7000 is gewoon veel meer camera met een veel hogere ISO wat dan ook weer mogelijkheden geeft.
Als laatste wil ik dingen gaan proberen met video en dan bedoel ik echt met special effects enz, ik zal ook wel andere dingen proberen, maar ik wil ook echt is gaan editen. Hier is alleen de D7000 vrijwel een eis omdat ik nu alleen nog mijn oude Panasonic Lumix FZ8 heb om te filmen en die maar tot 800x480 gaat.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiGaR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-04 15:59
Ben van plan om dit jaar meer op Tweakers actief te worden, lees tot nu toe wel alles mee, maar post zelf bijna niks. Heb eigenlijk alleen afgelopen zomer advies gevraagd voor een camera, en sindsdien erg veel geleerd van Tweakers.

Gear plannen:
  • Nieuwe telelens, mijn Tamron 70-300 voldoet echt niet meer, en al helemaal niet als ik me meer wil richten op circuitfotografie. Zit nu te denken aan de nieuwste Tamron 70-300 VC USD, dat schijnt een hele verbetering te zijn, maar er is nog niet erg veel over te vinden.
  • Eens gaan kijken naar een UWA, 17mm is soms toch niet genoeg.
  • Flash, voor de standaard reportages en familie-dingen gewoon een 430 II of zoiets.
Verder wil ik graag beter leren Photoshoppen. Ik kan nu eigenlijk nog maar een paar dingen die niet in Lightroom kunnen, maar heb al gemerkt dat een beetje in Lightroom spelen een foto soms gigantisch kan verbeteren, en hoop dit met Photoshop nog beter te kunnen doen.
En als laatste meer dingen in opdracht doen, zodat alle gearplannen ook financieel gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Serieus wat geld opzij gaan leggen voor een Leica (digitale) rangefinder en twee (of drie) primes in de range van 20 - 100mm. Dus het voornemen wordt dus gewoon sparen :) met als gevolg geen investeringen (meer) in mijn huidige collectie. Om te voorkomen dat er geld wordt uitgegeven, al mijn vrijetijd vol plempen met fotograferen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
Gear: mijn telelens vervangen, de 75-300 heeft teveel CA. De Sony 70-400G lijkt me gaaf, maar de Tamron 70-300 USD lijkt me een stuk realistischer :P. Misschien nog een macrolens of een flitser.
Edit: vergeet ik nog een groothoeklens. Nouja, meer wensen dan middelen geloof ik :P

Skills: meer proberen te reizen voor de landschappen, en verder naar buiten blijven gaan om te fotograferen :)

[ Voor 12% gewijzigd door PowerUp op 02-01-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

-Meer omzet
-Meer vrij werk (2010: bijna 0,0, geloof 2 of 3 shoots)
-Eindelijk foto's uitkiezen voor mijn nieuwe site en die site launchen (hik ik al een jaar, zo niet langer, tegenaan)
-Ook de videokant opgaan (eerst voornamelijk vrij werk, misschien documentaires in het buitenland maken)
-Iets minder kritisch zijn/zeuren over wat ik maak, terwijl mijn klanten wel steeds erg blij zijn. Maar dat heb ik bij bijna alles wat ik doe :P
-Qua gear: mijn verzekering weer eens bijwerken. Heb nu een extra body, studioflitsers etc. waar ik 0,0 voor terugkrijg als ik het laat stuiteren.

Oftewel, er valt nog heel wat winst te behalen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 02-01-2011 23:22 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:00

Markie

Voorheen BBE

- Zo veel mogelijk prachtige reizen maken zodat ik mooie foto's kan maken :P
- In m'n workflow meer gebruik maken van Lightroom.
- Meer tijd vrij maken om vrij werk te schieten.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:04
Meer fotograferen en meer inspiratie, that's it :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfos
  • Niet online
De camera niet alleen meer meenemen maar ook meer gebruiken. Het ding zit vaak hele dagen in mijn tas, en aan een camera in een tas heeft niemand iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Laatst online: 31-08 18:44
Mijn voornemens qua gear:
downsizen... en wellicht enkele consolidatie upgrades doen.
Ik heb nu 9 lenzen: 11-16, 17-50, 28 1.8, 35 macro, 50 1.8, 50-135, 80-400, 100mm macro, 50 1.4 (takumar m42 mount)
Dat zou ook met een stuk of 6 af moeten kunnen...

Bijvoorbeeld de 35 macro, 50 1.8, 50 1.4 (incl 2 m42 adapters met AF confirm) en 80-400 verkopen als begin voor een 300 f/4 IS (evt met 1.4x). Eventueel ook de 17-50, maar dan moet ik wel twee bodies hebben (voor snel wisselen tussen wijd en normaal of normaal en licht tele).

Flitsers heb ik ook te veel... Denk dat ik een metz 36, twee SB-24's en een SB-26 weg doe en een canon 430EXII ofzo voor on-camera koop. Dan hou ik 2 x SB-80DX, 1 x Vivitar 285HV en 1 x SB-28DX (lekker compact) over. Moet genoeg zijn in 99% van de shoots.

Verder ben ik van plan om mijn fotografie iets commercieler te presenteren, waarbij ik me in eerste instantie wil richten op low-price / high volume product fotografie voor bijvoorbeeld duurzame speelgoedwinkel catalogie of folders.
Heb een prima baan - dus geen pro-plannen, maar het zou fijn zijn om de uitgaven voor fotografie apparatuur en fotografische inkomsten te isoleren buiten mijn reguliere budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

-Meer m'n D90 gaan gebruiken
-Meer aan urban exploren en straatfotografie doen

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen December heb ik een Ranger Quadra set besteld, en van de week mn deep octa binnen gehad!

Mijn goede voornemen, is deze set zoveel te gaan gebruiken dat ik aan het einde van het jaar minsten 2 x nieuwe flitsbuizen heb moeten kopen voor de koppen!

haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Teveel om op te noemen :)
Maar laat ik er eens paar neer zetten:
-Nieuwe body kopen (7D)
-Eerste expositie (eind mei)
-Heel veel DOG fotografie :P
-Low budget studiotje inrichten.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 11:21

mvh

State Governor

Dit jaar wil ik misschien een opleiding volgen (basisopleiding FOAC klinkt wel aardig, ondanks wat negatieve geluiden over het instituut hier en daar). Ik ben nog een beetje te bang om 'zomaar' met m'n fototoestel rond te lopen en van alles op de foto te zetten, en daar hoop ik van af te komen. Verder hoop ik daar te leren (gemiddeld) betere foto's te maken, en hopelijk ook écht de meerwaarde van Av/Tv/M te benutten. Of verlang ik dan alweer teveel?

Als dat erg goed bevalt misschien maar eens een 5D overwegen. Ik heb afgelopen zomer ook een beetje analoog z/w gefotografeerd met een volledig handmatige camera. Wat me daaraan vooral goed beviel is de grote viewfinder, en natuurlijk het 'echte' bereik van 50 mm.
BobF. schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 15:49:
...
• Toch echt, behalve de 70-200, de overstap maken naar primes. Werkt toch net wat fijner..
..
Grappig dat je dat zegt. Zaterdag op het nieuwjaarsfeestje van de familie had ik een 50/1.4 mee, en een ook fotograferende broer vindt dat helemaal niets; als hij mijn camera pakt begint hij met (1) hem op auto zetten en (2) aan de scherpstelring te draaien om in te zoomen :')

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Dan hoop ik voor je dat de lens op manual focus staat of manual override oid heeft, lol. *crack*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
Mijn voornemens:

- Geen speciale gear erbij. Cokin filtertje misschien, geheugenkaartje misschien, maar geen lens, geen body, geen flitser, etc. Moet het maar doen met wat ik heb.
- Zoveel mogelijk reizen, al wordt dat lastig als je al aan het sparen bent voor een langere trip naar Australië. Eens kijken wat er mogelijk is :)
- Meer tijd besteden aan foto's maken, en dan ook echt plannen enzo. Nu is het vaak dat ik mijn camera meeneem tijdens een wandeling en wat foto's maak. Maar ik wil wat vaker een dag eruit. Dagje Nürburgring, dagje schiphol, dagje dit en dagje dat. Dan ben ik tenminste echt bezig met foto's te maken, die dan hopelijk kwalitatief ook beter worden.

Oh, en niet te vergeten grotere hard disks kopen. Heb nu 3TB in mijn NAS zitten, maar die is redelijk vol aan het worden. Verdubbeling naar 6TB zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-08 19:02
deblaauwn schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:47:

[...]

Grappig dat je dat zegt. Zaterdag op het nieuwjaarsfeestje van de familie had ik een 50/1.4 mee, en een ook fotograferende broer vindt dat helemaal niets; als hij mijn camera pakt begint hij met (1) hem op auto zetten en (2) aan de scherpstelring te draaien om in te zoomen :')
Ach ik verzoek mijn fotograferende familie lekker hun eigen spullen te gebruiken als ze niet met de mijne kunnen omgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Het is nu een jaar sinds de aanschaf van mijn 1e dslr, en sindsdien is er ontzettend veel gebeurd.

Erg veel geleerd (bedankt Tweakers! )
Website (portfolio) gelaunched
Evenementen en fotoshoots gedaan (zowel betaald als onbetaald)
3 lenzen, PS en LR aangeschaft
Publicatie
en ga zo maar door

Wat ik verwacht van 2011:
Mijn progressie voortzetten
Meer evenementen en fotoshoots doen
Nieuwe camera (fullframe?)
UWA lens
17-40L f/4
ND filters

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38
ThomasW schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:40:
[...]

Ach ik verzoek mijn fotograferende familie lekker hun eigen spullen te gebruiken als ze niet met de mijne kunnen omgaan...
Niemand komt hier aan mijn spulletjes behalve mijn schoonbroer die ook met een dSLR foto's maakt. Ik heb echt het idee dat mensen die er niet mee werken gewoon geen idee hebben van de waarde van de camera en lenzen.

Laatst vroeg iemand me of een Canon 500mm f/4 IS (niet dat ze het type wist, maar dat wist ik dan wel weer in te vullen) niets voor me zou zijn, want ze zag altijd van die fotografen bij schiphol met zo'n grote lenzen staan. Toen ik vroeg of ze dan 6500 euro had liggen schrok ze behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Mijn infrarood DSLRs eruit-gebruik ze nauwelijks. 1 lensje erbij, en ws de macro 105mm eruit. En minder foto's nemen, maar die moeten dan kwalitatief van een hoger peil zijn. En wat meer PS skillz opdoen om aan mijn foto's te sleutelen. :)

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
TranceSetter schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:02:
[...]

Niemand komt hier aan mijn spulletjes behalve mijn schoonbroer die ook met een dSLR foto's maakt. Ik heb echt het idee dat mensen die er niet mee werken gewoon geen idee hebben van de waarde van de camera en lenzen.
Dat gaat hier thuis niet op, met de kerst lagen er 5 dSLR's op tafel (400d kit, 450d kit, 550d kit, 400d +24L en mijn 5d2 met 35/2, hoewel de 24L toch een groot deel van de tijd op mijn 5d heeft doorgebracht) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Een technische camera (Sinar, Cambo, Apta) met digitale middenformaat achterwand en wat Rodenstock/Schneider objectieven vind ik nog steeds een interessant concept, maar financieel niet echt haalbaar. :P

Verder heb ik niet echt plannen om te investeren in m'n huidige setup. Een TS-E 17mm L en een 35mm f/1.4 L lijken me nog steeds fantastische lenzen icm. m'n 7D, maar eigenlijk ben ik dik tevreden met de apparatuur die ik heb.

2011 zal vooral in het teken staan van het optimaliseren van m'n workflow, en het verbeteren van m'n capaciteiten als beeldbewerker, vooral op het gebied van compositing. Als ik naar websites als die van Playground Postproduction kijk, besef ik dat ik nog veel te leren heb.

't Is ook de bedoeling om nieuwe publicaties te krijgen in verschillende tijdschriften, dat blijft toch erg leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Als je zulke dingen leuk vind, vind je davehill ook heel vet;

http://www.davehillphoto.com/

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
BobF. schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:06:
Als je zulke dingen leuk vind, vind je davehill ook heel vet;

http://www.davehillphoto.com/
Jep, die maakt ook hele toffe dingen! :)

Ook de moeite waard:

http://www.olafhauschulz.com/

http://www.willievonrecklinghausen.de/

en een Nederlander: http://www.martijnoort.com/portfolioA1.html

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnoort.com/imagesA/MB_TruckGenerationWcc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnoort.com/imagesA/MercedesChinaWatersplashW.jpg

Echt tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Voor mij zijn de voornemens om:
* Meer te doen met zwart-wit, blijft een prachtige kunst het zij wel een uitdaging om echt mooie zw foto's te maken.
* Meer tijd vrij te maken voor fotografie en vaker me camera meenemen, heb dit jaar geregeld gehad dat ik me camera niet meenam en hier spijt van had.
* Mijn Website 180 graden om en professioneler opzetten
* Meer opdrachten doen.
* Inschrijven bij de kvk (als dit haalbaar is)
* Mijn 28-70 2.8 Sigma vervangen door een 17-55 2.8 Nikon/Sigma/Tamron. Ik mis het wijde heel erg, telekant is kwestie van een stap of 3.
* De wereld van lange belichting fotografie induiken. Twijfel nog tussen een 3 of 7 stops filter om mee te beginnen...

Genoeg te doen dus ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:24

Chiron

Moderator Discord
- Heel veel foto's maken in Indonesie/Thailand op mn huwelijksreis
- Hopelijk wat geld opzij kunnen zetten voor een 70-200 2.8, want dat is toch wel prettig op fullframe
- Sneller en effectiever zijn in mn selectie/nabewerking. Of een manier vinden waarop ik daar minder tijd aan kwijt ben, want ik heb er echt een broertje dood aan, en daarom vaak een langdurig proces wat te lang blijft liggen. Heb dan ook nog een aantal series van afgelopen jaar die ik nog steeds uit moet zoeken.
- Nog meer concerten schieten, en ook vaker met bandjes mee gaan bij optredens

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pat-Juh schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:45:
...

* De wereld van lange belichting fotografie induiken. Twijfel nog tussen een 3 of 7 stops filter om mee te beginnen...

...
Of beide in 1 --> Fader ND Mark II ;)

topic hierover: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1439552///light,craft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn goeie voornemens :+
- Blijven dromen over mijn eigen boek
- Op zn minst een nieuw stuk glas kopen, een leuke L lens en/of een ultra groothoek of fisheye!
- Een foto maken waar ik zelf 1 hele dag naar kan kijken om zo weer een dag dichter bij het nieuwe jaar te komen!
- Dat tweakers wereldwijd bekend wordt om de beste fotografen community!

Leuk lijstje toch:D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

offtopic:
Thanks, die had ik nog niet gezien, wel reguliere ND filters
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:34:
Mijn goeie voornemens :+
- Blijven dromen over mijn eigen boek
- Op zn minst een nieuw stuk glas kopen, een leuke L lens en/of een ultra groothoek of fisheye!
- Een foto maken waar ik zelf 1 hele dag naar kan kijken om zo weer een dag dichter bij het nieuwe jaar te komen!
- Dat tweakers wereldwijd bekend wordt om de beste fotografen community!

Leuk lijstje toch:D?
Toe maar ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Een fader is gewoon een stacked pola filter, dus 2 pola filters op elkaar.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Chiron schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:23:
- Heel veel foto's maken in Indonesie/Thailand op mn huwelijksreis
- Hopelijk wat geld opzij kunnen zetten voor een 70-200 2.8, want dat is toch wel prettig op fullframe
- Sneller en effectiever zijn in mn selectie/nabewerking. Of een manier vinden waarop ik daar minder tijd aan kwijt ben, want ik heb er echt een broertje dood aan, en daarom vaak een langdurig proces wat te lang blijft liggen. Heb dan ook nog een aantal series van afgelopen jaar die ik nog steeds uit moet zoeken.
- Nog meer concerten schieten, en ook vaker met bandjes mee gaan bij optredens
Vergeet het vetgedrukte woord niet he!

Bij mij: hopelijk uitbreiding van gear in de vorm van een flitser of een fatsoenlijke 17/18-50/55.
En vooral: buiten betere gear ook betere foto's (leren) maken :P

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

De komende 12 jaar elke dag een foto nemen van ons (nog niet geboren (20 maart)) kind.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Wennen aan de op 2 januari aangeschafte 7D ,en meer tijd vrijmaken om er aan te wennen :+
dwz ook ook weer meer fotograferen, ook samen met het vrouwtje. Zij mag namelijk de 50D nu gaan gebruiken :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Moby schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:56:
De komende 12 jaar elke dag een foto nemen van ons (nog niet geboren (20 maart)) kind.
Ga je elke dag een zelfde soort foto nemen waar hij/zij recht in de camera kijkt en deze dan na 12 jaar allemaal achter elkaar plakken (hoofd op dezelfde grootte en plek in beeld) en afspelen als filmpje?
Dat lijkt me echt zo tof om te doen :P
En wat is de gedachte achter die 12 jaar? Waarom niet 18 bijvoorbeeld?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Daarna is het kind het helemaal zat. Je zou maar elke dag een foto hebben, damn

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

simon schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 16:10:
Daarna is het kind het helemaal zat. Je zou maar elke dag een foto hebben, damn
Dat.

En nee, niet dezelfde soort foto recht van voren. Saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Moby schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:56:
Echt, dat wil je je kind toch niet aandoen? Ik zou echt gek er van worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Waarom? Het zal hopelijk voor 95% niet geposeerd zijn, en dus weinig last voor het kind.

En het is een voornemen, geen betaalde opdracht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:55
Mijn zoontje van bijna 4 is de camera nu al zat; enkel nog niet geposeerde foto's zijn mogelijk, poseren is er niet meer bij :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

- letten of de focus wel echt in orde is bij grote diafragma's :(
- leren mensen benaderen voor portretdingen
- bank overvallen voor een 35mm F/1.4L >:)
- vaker foto's backuppen :(

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Mijn CF kaartjes wordt niet geformatteerd voordat er een 2 backups van zijn.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- eerder mijn RAW's bewerken
- beter opletten eerst foto's uit te kiezen die ik wil houden en dan pas bewerken
- fotoboek Transmongolie afmaken (zie eerste puntje...want trip was in 2008, schoot ook nog niet in RAW...dom!!)
- mijn 100 L macro goed leren gebruiken (2 weken in bezit)
- multicolored waterdruppels en botsingen leren maken (ben bezig)
- meer er op uit om foto's te maken
- meer leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De handleiding van de D5000 eindelijk eens doornemen.
Ik gebruik mijn D5000 met 18 - 105 kitlens als point 'n click tijdens barbecues.
Wordt eens tijd dat ik eens foto's ga leren schieten.

Ik heb meer tijd besteed aan het zoeken naar accessoires voor de camera dan aan het leren er mee om te gaan.

Aan het eind van het jaar lijkt het me leuk om er een extra objectief bij te hebben in de vorm van een groot hoek prime of een fisheye.

Eerst maar eens zorgen dat ik weet welke standen ik in welke omstandigheden moet en kan gebruiken.
Daarnaast eens leren om die focus eens goed te krijgen. Ik heb honderden foto's die zo weg konden omdat, er gefocussed werd op een cola dop ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:14:
- eerder mijn RAW's bewerken
- fotoboek Transmongolie afmaken (zie eerste puntje...want trip was in 2008
Hmm, nu ik dit lees gaat dit voor mij ook op - ik fotografeer veel, maar doe (wegens tijdgebrek) vrijwel niets met m'n fotos. Ben dan ook vrij kritisch voordat ik uberhaupt iets online zet. Misschien moet ik dat maar eens afleren.
Ik moet en zal een fotoboek 'hong kong' maken, heb er al heel wat uren inzitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 04-01-2011 18:33 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
En dan wil ik een kopietje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

- Ik wil wat meer "doel" vinden met het maken van foto's.
90% van de dingen die ik vastleg bekijk ik, een deel bewerk ik en soms druk ik wat af voor familiefoto's. Maar eigenlijk zou ik wat vaker op pad moeten gaan met een doel, en aan de hand daarvan een serie proberen te maken, die te bewerken, en aan het eind van het jaar een fotoalbum maken met de series ofzo.
voorbeeld; een serie maken van het huis, zowel de mooie stukjes als de lelijke stukjes, zodat als ik heel oud ben er een mooie manier is om er naar terug te kijken.

-strobist/multiflits verder ontdekken, pas een statief+paraplu gekocht, al mooi familieportret gemaakt, maar er is veel meer dan dat.

[ Voor 13% gewijzigd door _ferry_ op 04-01-2011 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:23:

Eerst maar eens zorgen dat ik weet welke standen ik in welke omstandigheden moet en kan gebruiken.
Daarnaast eens leren om die focus eens goed te krijgen. Ik heb honderden foto's die zo weg konden omdat, er gefocussed werd op een cola dop ofzo.
Zelf je focuspunt uitkiezen, die camera weet echt niet waar JIJ op wilt focussen... Hoe lief je het ook vraagt, het ding is stronteigenwijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, helaas weet ik alleen het verschil en de toepassingen van de verschillende focus standen niet,
Ik probeer heel dapper in de M stand te schieten maar, eigenlijk kan ik dit helemaal niet.

Met pure tekst uit de handleiding schiet ik vaak niet veel op.
Ik zou eigenlijk een heel "kinderachtig" boek met plaatjes moeten hebben en heel veel voorbeeld foto's (:

De pagina over de ae/af knop heb ik nu al 40 keer gelezen en het knopje blijft me een raadsel.
Ach, misschien dat het kwartje dit jaar eindelijk valt.

edit:
Zojuist zie ik dat mijn filter glas ligt te rammelen.
Hama UV XXV. Tijd om eens wat meer te investeren in een nieuw neutraal / UV filter (Hoya HD clear filter).
Blijkbaar doen die hama filters slechte dingen met je foto's. (?)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2011 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techyon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-07 15:59
Wil dit jaar lekker veel gaan fotograferen. Ik heb een reis van 10 maanden gemaakt en heb enorm veel foto's gemaakt met een Canon SD1000. Onderweg ook een paar reisfotografen ontmoet en met hun gear gespeeld en sindsdien in de ban van fotografie. Achteraf was ik blij met de foto's maar minder met de kwaliteit van de camera. Prima voor P&S maar ik wou toch meer. Toen ik terugkwam een Canon 1000D gekregen voor m'n verjaardag en heb er een 35mm f/2 bij gekocht. Dit jaar ga ik:

- Meer foto's maken en een foto dagboekje van een foto per dag voor mezelf bij houden.
- Eerder m'n foto's selecteren en nabewerken.
- Begin februari aan een cursus van 3 maanden beginnen.
- Heb mezelf hier aangemeld om plaatjes te posten en mee te praten zodat ik mezelf kan verbeteren :)
- Een Canon 85mm f/1.8 aanschaffen en als ik er budget voor heb een externe flitser.

Ik denk dat bovenstaande ook wel aardig gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
@RicoN: M, op je mode knop, heeft niets met focussen te maken.
Derde en middelste knopje links naast je scherm moet je hebben. Daar kun je instellen welk 'puntje' in je zoeker gebruikt word om scherp te stellen. Standaard kiest de camera de beste voor je,maar vaak gaat dat inderdaad mis. zie ook: http://imaging.nikon.com/...chnology/basics/16/02.htm

[ Voor 16% gewijzigd door jip_86 op 04-01-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:52:
Zojuist zie ik dat mijn filter glas ligt te rammelen.
Hama UV XXV. Tijd om eens wat meer te investeren in een nieuw neutraal / UV filter (Hoya HD clear filter).
Beter voornemen (imho): geen UV-filters meer kopen. Scheelt geld, levert meer beeldkwaliteit op :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:29:
@RicoN: M, op je mode knop, heeft niets met focussen te maken.
Derde en middelste knopje links naast je scherm moet je hebben. Daar kun je instellen welk 'puntje' in je zoeker gebruikt word om scherp te stellen. Standaard kiest de camera de beste voor je,maar vaak gaat dat inderdaad mis. zie ook: http://imaging.nikon.com/...chnology/basics/16/02.htm
Morgen eens even door het huis wandelen met de handleiding in mijn hand. Bedankt voor de link, morgen eens allemaal even doornemen.
Gizz schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:31:
[...]

Beter voornemen (imho): geen UV-filters meer kopen. Scheelt geld, levert meer beeldkwaliteit op :)
Zoiets begreep ik al maar, ik wil toch wel graag wat extra glas voor de lens ter bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Mag ik dan een zonnekap aanraden voor de bescherming? Gaat iig niet ten koste van de beeldkwaliteit van de lens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit standaard een zonnekap op, weliswaar achterstevoren, ik gebruik hem niet altijd. Geen idee waarom niet eigenlijk.
Genoeg scenario's te bedenken waarin de zonnekap geen redding zal bieden.
Bijvoorbeeld: De camera ligt op tafel, buiten. Prima zomerdag voor een barbecue. Er worden 10 biertjes opengemaakt en één van de rondvliegende dopjes stuiterd tegen het glas.

Naja goed. Lijkt mij dat een een hoogwaardig neutraal filter niet veel afbreuk zal doen aan de foto. Of is er echt niets fatsoenlijks op de markt?

Nog een goed voornemen:
-de camera laten verzekeren buiten de deur! Ik wil me eigenlijk niet druk hoeven maken om het spul als ik het meeneem. Als het gestolen zou worden of kapot valt wil ik het liefst mijn schouders op halen en de verzekering bellen. Helaas heb ik nog geen "buiten de deur" verzekering gevonden. (dit geldt net zo goed voor mijn koptelefoon, ipod, telefoon etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:30:
Genoeg scenario's te bedenken waarin de zonnekap geen redding zal bieden.
Bijvoorbeeld: De camera ligt op tafel, buiten. Prima zomerdag voor een barbecue. Er worden 10 biertjes opengemaakt en één van de rondvliegende dopjes stuiterd tegen het glas.
8)7 Koop maar een UV filter, je hebt de keus al gemaakt...

* ThomasW lacht nog even verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
De discussie over wel of geen filter als bescherming is al meerdere malen gevoerd en hoort ook niet in dit topic thuis
Pagina: 1 2 Laatste