Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

tismij

???

XanderDrake schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:39:
[...]

Klinkt eerder als iets softwarematigs, foute accu ijking?

Hebben trouwens veel mensen de 8gb Rubberized MID816 met grotere accu? Net besteld :) Hopelijk ook binnen 8 dagen thuis met Yawen zoals sommige hier ;)
yup heb hem nu een weekje binnen en bevalt goed.
Wel jammer dat de screenprotector van Pandawill die goed zou zijn voor de herotab toch nog te groot was en bijgeknipt moest worden.
Als iemand nog tips heeft voor wel precies passende screenprotectors dan roep maar.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Is die van jou Android 2.3 dan?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Nah net een week ofzo voor 2.3 besteld en moet hem nog updaten, is zo gebeurt maar gewoon nog geen tijd voor gehad.
Heb er niet zo'n haast mee, hij doet alles goed met 2.2 dus wil er pas 2.3 van maken als ik ff rustig de tijd heb om goed te testen en er voor te zorgen dat alles weer goed werkt.
Daarbij mag ik er al 2 weken niet aan komen omdat de kids continue angry birds willen spelen :)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]tismij schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:34:
[...]

Ik kamp nog steeds met probleem met de batterij. Hoe kan ik de batterij ijken? Ik heb de Tablet pc zo lang mogelijk aan laten staan totdat deze uitviel toen een week laten liggen maar kan nog steeds opstarten en in Android wordt de tablet afgesloten.

Ik kan de batterij dus niet ijken om meer dan 67% te chargen.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

update naar 2.3 eindelijk gedaan, updaten ging makkelijk genoeg maar ben er niet zo blij mee.
Wifi wil niet meer, werkte onder 2.2 wel goed, hij vind mijn accesspoint gewoon niet meer.
Iemand enige suggesties anders probeer ik Tasselhofs image maar eens, kijken of die beter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste XanderDrake

Bedankt voor je suggesties.

"Klinkt eerder als iets softwarematigs, foute accu ijking"...ik heb 'm zo gekregen uit de fabriek via Merimobiles. Verder niets softwarematig aan veranderd. Merimobiles heeft er wel versie van Android
op gezet versie 2.3.1.

De batterij loopt gewoon erg snel leeg. Bij normaal gebruik dus al na een uur. Hou continue in de gaten welke programma al in memory draaien om overconsumptie batterij te sparen. Hoorde dat de Herotab minimaal 4 uur gebruikt kon worden zonder opladen. Maar een uur gebruik en 3 uur opladen is dus niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Mijn tmd mid A816 van pandawill laadt vanaf het begin, 4 mnd geleden, ook niet tot 100 %, maar hij gaat nog wel zo'n 4 tot 5 uur mee op 1 lading. Misschien toch van je garantie gebruik maken.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb waarschijnlijk het probleem gevonden. Vandaag de achterkant opengeschroeft en het bleek dat er
1 batterij van 2400 mAh in zat en 1 batterij van 2000 mAh. Zie foto's:

http://www.flickr.com/photos/62639243@N03

Heb al een mail aan Merimobiles gestuurd.

Mogelijkerwijs ook hetzelfde aan de hand bij jou?
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:52:
[...]

Ik kamp nog steeds met probleem met de batterij. Hoe kan ik de batterij ijken? Ik heb de Tablet pc zo lang mogelijk aan laten staan totdat deze uitviel toen een week laten liggen maar kan nog steeds opstarten en in Android wordt de tablet afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens worden de problemen ook op dit Russische forum gemeld met de MID815. Zelfde probleem batterijen van verschillende mAh grootte. Wel even Google translate aanzetten :)

http://www.pandawillforum...795&extra=page%3D1&page=1
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 19:52:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je nagaan als die voor 100% zou opladen hoe lang ie dan zou meegaan :) Zie ook even deze discussie op Pandawill. Zag dat je 'm daar had gekocht

http://www.pandawillforum...795&extra=page%3D1&page=1

Wel even Google translate aanzetten!
janesh schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:26:
Mijn tmd mid A816 van pandawill laadt vanaf het begin, 4 mnd geleden, ook niet tot 100 %, maar hij gaat nog wel zo'n 4 tot 5 uur mee op 1 lading. Misschien toch van je garantie gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Hmmmph, ik heb van dezelfde batch een MID 816 besteld bij MM, dus allicht krijg ik ook accu problemen :(

Volgens mij doet de 2400mAh accu ongeveer 2-3 uur met een accu, de 4800mAh waarschijnlijk 5-6 uur. Stel dat je een 4400 (2400+2000mah) accu hebt, dan zou 4-5uur logisch zijn. Als je niet verder dan 67% opladen komt, hoe lang duurt het voor hij helemaal leeg is?

Mijne is vandaag geshipped, volgende week heb ik hem hopelijk.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android heeft een verkeerde ijking. Als ik de batterij volledig oplaad ongeacht welke hoeveelheid mAh dan zou die batterij meter correct moeten werken. Echter is het zo dat Android netjes de tablet op tijd afsluit als deze bijna leeg is.

Ik heb nu de tablet tijden lang laten liggen en ik heb de tablet zo'n 40x aangezet terwijl die leeg is, zodra deze in Android is wordt deze afgesloten. Het probleem is de accu zit nog vol, maar android denkt dat deze leeg is. Ik denk dat de oplossing is proberen de accu leeg te krijgen door 100x op te starten totdat hij echt niks meer doet en dan 12 uur op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2011 @ 20:48:
Ik heb nu de tablet tijden lang laten liggen en ik heb de tablet zo'n 40x aangezet terwijl die leeg is, zodra deze in Android is wordt deze afgesloten. Het probleem is de accu zit nog vol, maar android denkt dat deze leeg is. Ik denk dat de oplossing is proberen de accu leeg te krijgen door 100x op te starten totdat hij echt niks meer doet en dan 12 uur op te laden.
Klinkt niet heel gezond dit 8)7

Ik moet zeggen dat ik wel bekend ben met Android en verkeerde accu ijking. Mijn Xperia X1 heeft ook android en in de vroege versies ging het helemaal mis met de batterij ijking, waardoor de telefoon soms uitviel bij 50% resterende accu spanning. Na tig driver revisies was dit pas opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik kon me niet beheersen en toch deze besteld bij pandawill alleen vandaag voor 120 euro als ik het goed begrijp.

http://www.pandawill.com/...20p-4gb-white-p41660.html

In mijn ogen de mooiste uitvoering van de herotab, tmd mid, A816, A815.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm geklokt met stopwatch. Al sik 'm aanzet zonder wifi aan en niks doe. Geen applicaties draaien en geen games. Dan is ie op 10% na 1,5 uur. Daarna sluit Android zelf af ivm de de te late batterij percentage.
Absoluut niet de 4 tot 5 uur zoals beloofd. Met een oneven mAh is het niet zo dat dit procentueel doorwerkt in verbruik. Je zou zeggen je komt 400 mAh tekort ivm de 2000 en de 2400 batterij, maar 400 mAh is niet 33% van het ontbrekende oplaadvermogen (100% - 67%).
XanderDrake schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:02:
Hmmmph, ik heb van dezelfde batch een MID 816 besteld bij MM, dus allicht krijg ik ook accu problemen :(

Volgens mij doet de 2400mAh accu ongeveer 2-3 uur met een accu, de 4800mAh waarschijnlijk 5-6 uur. Stel dat je een 4400 (2400+2000mah) accu hebt, dan zou 4-5uur logisch zijn. Als je niet verder dan 67% opladen komt, hoe lang duurt het voor hij helemaal leeg is?

Mijne is vandaag geshipped, volgende week heb ik hem hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:13:
Ik heb 'm geklokt met stopwatch. Al sik 'm aanzet zonder wifi aan en niks doe. Geen applicaties draaien en geen games. Dan is ie op 10% na 1,5 uur. Daarna sluit Android zelf af ivm de de te late batterij percentage.
Absoluut niet de 4 tot 5 uur zoals beloofd. Met een oneven mAh is het niet zo dat dit procentueel doorwerkt in verbruik. Je zou zeggen je komt 400 mAh tekort ivm de 2000 en de 2400 batterij, maar 400 mAh is niet 33% van het ontbrekende oplaadvermogen (100% - 67%).

[...]
Het spijt me om het te zeggen, maar jou Herotab is gewoon kaduk.
Van wat ik lees (meerdere bronnen/reviews) kan je 4 uur halen met de oude 2600mah accu als je de tablet licht gebruikt met lage helderheid.
Ik denk dat je met de 4800mah accu makkelijk 5-6 uur kan halen met intensief gebruik.

jij haalt 1,5 uur met niets doen..
Sneu voor je, gezien je naam was je heel blij met je tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Er is ook nog zoiets als garantie. Ik heb drie maand geleden ook een mid 816 met een bar slecht scherm, teruggestuurd naar MM. Ze hebben me er toen een gecrossshipped waardoor je niet zo lang hoeft te wachten. De led van mijn A816 met twee 2400 mAh batterijen, is al een paar uur groen en geeft 91% aan. Wat ik al eerder zei houdt hij het wel 5 uur vol en dat is van de tablets die ik heb en had, wel een van de betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al contact gehad met MM. Probeerden me af te schepen met een refund van $30 dollar vanwege het feit dat ze ook nog een tablet met 4G ipv 8G hadden geleverd. Hun antwoord was dat de fabriek gewoon het verkeerde stickertje op de batterij hadden gezet maar het was wel gewoon een 2400 mAh batterij...zeiden ze :) NOT

Ik ga 'm dus terug sturen en wil mijn geld terug. Ach die nickname. Ik verzin wel weer een andere ;)
XanderDrake schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:56:
[...]

Het spijt me om het te zeggen, maar jou Herotab is gewoon kaduk.
Van wat ik lees (meerdere bronnen/reviews) kan je 4 uur halen met de oude 2600mah accu als je de tablet licht gebruikt met lage helderheid.
Ik denk dat je met de 4800mah accu makkelijk 5-6 uur kan halen met intensief gebruik.

jij haalt 1,5 uur met niets doen..
Sneu voor je, gezien je naam was je heel blij met je tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar besloten om de Tasselhof image eraf te gooien.
Pad duurde ongeveer 30 seconden om op te starten en ik had problemen met de rechterkant van mijn scherm.
Nu een stock image draaien en dat draait lekker rap.
Zou mooi zijn als er iets van een stock image zou komen waarbij alle "phone"items zijn verdwenen.
Zal een hoop schelen aan batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 23:15:
Toch maar besloten om de Tasselhof image eraf te gooien.
Pad duurde ongeveer 30 seconden om op te starten en ik had problemen met de rechterkant van mijn scherm.
Nu een stock image draaien en dat draait lekker rap.
Zou mooi zijn als er iets van een stock image zou komen waarbij alle "phone"items zijn verdwenen.
Zal een hoop schelen aan batterij.
ga ook terug naar stock, zit wel te denken om hem te rooten zodat ik idd die phone zooi eraf kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-04-2023
Net heen bericht ontvangen van merimobiles.com dat de levering 2 dagen uitgesteld is, omdat hij eerst een software update krijgt a fabriek.

[ Voor 9% gewijzigd door armando1234 op 13-05-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

armando1234 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:49:
Net heen bericht ontvangen van merimobiles.com dat de levering 2 dagen uitgesteld is, omdat hij eerst een software update krijgt a fabriek.
Cool, en eindelijk. Mijne is gelukkig al onderweg, dus ik mag het lekker zelf doen ;) is wel sneller!

MM is trouwens wel een beetje raar :P ik had problemen met betaling (ik woon in het Berlijn maar heb daar nog geen creditcard dus gebruikte mijn NL creditcard). Maar ze hebben tóch de rubberized MID816 verzonden zonder geld te hebben ontvangen. Hehe. Ik ben geen basterd dus ik ga wel betalen, maar persoonlijk zou ik geen dingen versturen zonder geld te ontvangen :D .

Maar goed, je zou kunnen zeggen: stukje service, dat ik niet hoef te wachten op de tablet terwijl we mijn betaling regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
XanderDrake schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:42:
[...]

Cool, en eindelijk. Mijne is gelukkig al onderweg, dus ik mag het lekker zelf doen ;) is wel sneller!
Ligt er aan of je normale verzending hebt gekozen of EMS :) Anders kon die van mij wel is eerder zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Stellig zou ik daar niet op rekenen, EMS is voor mij de laatste keer, mijn rena tablet ligt al 8 dagen stil onder het motto " hold by custums at destination".
Mijn dinsdag bestelde A815 van pandawill kon er met freeshipping nog wel eens eerder zijn, de vorige keren ging het in plm. 1 week en geen tax. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

armando1234 schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:34:
Ligt er aan of je normale verzending hebt gekozen of EMS :) Anders kon die van mij wel is eerder zijn :+
Wie normale verzending doet... is of een boeddhistische monnik of niet helemaal goed bij zijn hoofd... 4-5-6 weken wachten op zon apparaat? Rond de tijd dat je je tablet ontvangt zijn er al dikke cortex A9 tablets beschikbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Beetje kort door de bocht Xander, de tablet waar jij op wacht gebruik ik al bijna 5 maand en is en blijft voorlopig, nog zeer up to date. Maar inderdaad de cortex a9 's komen wel steeds dichterbij hoewel ik nog geen enkele shanzai uitvoering in dual core 1 Ghz, ben tegen gekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door janesh op 13-05-2011 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:03:
Beetje kort door de bocht Xander, de tablet waar jij op wacht gebruik ik al bijna 5 maand en is en blijft voorlopig, nog zeer up to date.
Naja er zijn een aantal revisies van de MID816 geweest, uiterlijk, design, structuur, en die rubberized versie met groter geheugen en accu. Maar ok, niet overdrijven ;)

Ik heb wel vaker dingen uit China besteld die via regular mail kwamen. Het komt vaak voor dat ik rond de tijd dat ze aankwamen alweer vergeten was dat ik ze notabene had besteld.

Bij deze tablet is dat compleet anders, ik zou sterven van ongeduld als ik nog 4 weken moest wachten. Ik zit nu al 8x per dag mijn GLS tracker te F5en :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
XanderDrake schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:37:
[...]
ik zou sterven van ongeduld als ik nog 4 weken moest wachten. Ik zit nu al 8x per dag mijn GLS tracker te F5en :+
Yub, ik ken het... vandaar ook maar voor de EMS gekozen in dit geval!

Ook leuk als je bestelling bij een reguliere zending ook nog opgesplitst wordt in meerde zendingen... blijf je dagen....... aan het kijken op track-trace haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Klein overzichtje op een interessante site van de shenzhen markt sinds vorig jaar september, op resistive arm cortex gebied, waarbij de Mid816 resp. A816 tablets er goed af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

tismij schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 20:11:
Heb er niet zo'n haast mee, hij doet alles goed met 2.2 dus wil er pas 2.3 van maken als ik ff rustig de tijd heb om goed te testen en er voor te zorgen dat alles weer goed werkt.
Die van mij is dus wel Android 2.3 :) Handig, een lekkere cleane install!
XanderDrake schreef op maandag 09 mei 2011 @ 16:02:
Even als update, nee, ik heb vooralsnog geen accu problemen. Hij laadt gewoon tot 100% op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Even als update, nee, ik heb vooralsnog geen accu problemen. Hij laadt gewoon tot 100% op :)
[/quote]

Zeker weten tot 100 % ?
Bij mij is het tot 99 %

Heb trouwens sinds ik die stock firmware heb draaien bij het aanzetten eerst de kernel check en dan 3 kleurenbalken en vervolgens het android logo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

XanderDrake schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:12:
[...]
Die van mij is dus wel Android 2.3 :) Handig, een lekkere cleane install!
[...]

Heb je de volledige market?
Heb nu ook de stock 2.3 geflashed (die is sneller/netter dan die van Tass lijkt) maar kan bv Dolphin HD niet meer vinden in de market.
Dat er geen default apps in de firmware zitten is alleen maar goed maar een onvolledige market vind ik wel wat lastig, wil hem niet gaan rooten etc. als dat niet hoeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

tismij schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:35:
Heb je de volledige market?
Heb nu ook de stock 2.3 geflashed (die is sneller/netter dan die van Tass lijkt) maar kan bv Dolphin HD niet meer vinden in de market.
Ik denk het wel... ik zal eens zoeken naar Dolphin HD.

crosspost: Mijn eerste ervaringen:
Ik ben erg blij met mijn Rubberized MID 816. Echt super snel en smooth, niets op aan te merken. Ook het touchscreen is zo goed als ik hoopte, ik denk niet dat ik ooit de stylus ga nodig hebben.

Mijn tablet kwam met Android 2.3.1 pre-installed. Tot mijn vreugde was de installatie compleet clean, geen leipe Chinese bloatware of apps die na twee keer gebruik gaan zeuren over registratie en kopen. Alleen Google Apps, zoals Maps, Navigation, Gmail en natuurlijk Market. Market is supersnel, het kost niet langer dan 30 seconden om Angry Birds te downloaden en te installeren.

Het enige detail waar ik problemen me heb is dat er "demo version" staat in de settings. Dit lijkt geen effect te hebben, maar ik ga dus wel updaten naar een volgende ROM als die uitkomt :) Wat me ook opviel is de hoeveelheid 'nutteloze' telefoon functies die nog aanwezig zijn, hoewel daar kan niemand waarschijnlijk iets aan doen.

Van de 8gb is er nog 6,5gb over. Prima toch? APP2SD is dus nergens voor nodig. Wireless werkt goed, websites laden gaat als een tierelier, net als Gmail en Flash 10.3 overigens. Filmpjes op T.net draaien soepeler dan op mijn laptop :X

Resolutie was iets minder scherp dan ik had verwacht, maar dat komt omdat ik een Xperia X1 gewend ben (800*480 op 3"). Het scherm is lekker helder en heeft een matte finish (jawel!!!). Het scherm draaien gaat goed, mocht alleen iets sneller. Ook is het niet de volle 360°, maar hier zit ik niet mee.

De rubberen casing zorgt er voor dat er amper vinger afdrukken op komen en dat de tablet niet zomaar van gladde oppervlakten af glijdt. Hij zit goed in de hand, en is makkelijk te hanteren met zowel 1 als 2 handen. De drie knoppen onderin zijn ietsjes klein maar klikken lekker en geven goede feedback (integenstelling tot soft buttons die je overal hebt tegenwoordig).

De tablet is opvallend zwaar, dat komt waarschijnlijk door de extra accu. Accu tijd is erg goed heb ik het gevoel, hoewel ik het apparaat nog niet vol heb kunnen gebruiken. Standby tijd is gok ik iets van 20 uur max. Ik haalde mijn MID 816 van het stroom (volledig opgeladen) om 21:00 savonds, gebruikte het voor 3 uur, zette hem op standby en sochtends om 9u moest ik hem weer aan de lader hangen. Heel netjes!
Je krijgt een klein doosje met weinig spullen (oordopjes, oplader met verloop stukje, usb-mini kabel, handleiding), maar het gaat mij om de tablet :) .

Dingen die ik nog moet uitvogelen: apps installen, compatibility testen, wifi ontvangst, koppelen aan laptop en tetheren aan smartphone, 3D games testen, webcam, audio en video, HDMI, USB stick en externe HDD, UMTS stick en toetsenbord/muis.
Zijn er nog andere vragen? Stel ze gerust!

En dan nu een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://biocentric.nl/mid816_rubber.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

XanderDrake schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:03:
[...]
Ik denk het wel... ik zal eens zoeken naar Dolphin HD.

crosspost: Mijn eerste ervaringen:
Ik ben erg blij met mijn Rubberized MID 816. Echt super snel en smooth, niets op aan te merken. Ook het touchscreen is zo goed als ik hoopte, ik denk niet dat ik ooit de stylus ga nodig hebben.

Mijn tablet kwam met Android 2.3.1 pre-installed. Tot mijn vreugde was de installatie compleet clean, geen leipe Chinese bloatware of apps die na twee keer gebruik gaan zeuren over registratie en kopen. Alleen Google Apps, zoals Maps, Navigation, Gmail en natuurlijk Market. Market is supersnel, het kost niet langer dan 30 seconden om Angry Birds te downloaden en te installeren.

Het enige detail waar ik problemen me heb is dat er "demo version" staat in de settings. Dit lijkt geen effect te hebben, maar ik ga dus wel updaten naar een volgende ROM als die uitkomt :) Wat me ook opviel is de hoeveelheid 'nutteloze' telefoon functies die nog aanwezig zijn, hoewel daar kan niemand waarschijnlijk iets aan doen.

Van de 8gb is er nog 6,5gb over. Prima toch? APP2SD is dus nergens voor nodig. Wireless werkt goed, websites laden gaat als een tierelier, net als Gmail en Flash 10.3 overigens. Filmpjes op T.net draaien soepeler dan op mijn laptop :X

Resolutie was iets minder scherp dan ik had verwacht, maar dat komt omdat ik een Xperia X1 gewend ben (800*480 op 3"). Het scherm is lekker helder en heeft een matte finish (jawel!!!). Het scherm draaien gaat goed, mocht alleen iets sneller. Ook is het niet de volle 360°, maar hier zit ik niet mee.

De rubberen casing zorgt er voor dat er amper vinger afdrukken op komen en dat de tablet niet zomaar van gladde oppervlakten af glijdt. Hij zit goed in de hand, en is makkelijk te hanteren met zowel 1 als 2 handen. De drie knoppen onderin zijn ietsjes klein maar klikken lekker en geven goede feedback (integenstelling tot soft buttons die je overal hebt tegenwoordig).

De tablet is opvallend zwaar, dat komt waarschijnlijk door de extra accu. Accu tijd is erg goed heb ik het gevoel, hoewel ik het apparaat nog niet vol heb kunnen gebruiken. Standby tijd is gok ik iets van 20 uur max. Ik haalde mijn MID 816 van het stroom (volledig opgeladen) om 21:00 savonds, gebruikte het voor 3 uur, zette hem op standby en sochtends om 9u moest ik hem weer aan de lader hangen. Heel netjes!
Je krijgt een klein doosje met weinig spullen (oordopjes, oplader met verloop stukje, usb-mini kabel, handleiding), maar het gaat mij om de tablet :) .

Dingen die ik nog moet uitvogelen: apps installen, compatibility testen, wifi ontvangst, koppelen aan laptop en tetheren aan smartphone, 3D games testen, webcam, audio en video, HDMI, USB stick en externe HDD, UMTS stick en toetsenbord/muis.
Zijn er nog andere vragen? Stel ze gerust!

En dan nu een plaatje:
[afbeelding]
- settings kun je ook de lite versie van installeren die is gratis en bevat geen "demo" tekst.
- telefoonfuncties kun je wel uitschakelen maar daarvoor moet je hem rooten, dan kun een hoop telefoon functies gewoon renamen, scheelt weer stroom :)
- tetheren ben ik wel benieuwd naar, ik heb zelf geen android telefoon maar een Nokia E72 maar zou tetheren wel leuk vinden voor als ik op vakantie ben.

Het resistieve scherm bevalt mij ook erg goed, persoonlijk zou ik ms een capacitief scherm fijner vinden maar hier wordt het tablet nu ook veel gebruikt om te tekenen en kleuren met paint achtige programma's en dat kan alleen met pennetje.
De kids zijn een DS al gewend dus voor hun is dat wel erg leuk.
Buiten de langere boottime van 2.3 is hij mogelijk marginaal sneller geworden tov 2.2, ben er eerlijk gezegd nog niet achter wat de voordelen van 2.3 zijn, had hem gezien het huidige gebruik ook gewoon op 2.2 kunnen laten staan.

Al met al ben ook ik er erg tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

tismij schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 15:31:
- telefoonfuncties kun je wel uitschakelen maar daarvoor moet je hem rooten, dan kun een hoop telefoon functies gewoon renamen, scheelt weer stroom :)
Ja, dit heb ik gelezen, dat de phone functies op de achtergrond draaien en daardoor de standby tijd verkorten. Hier ga ik ook iets aan doen
- tetheren ben ik wel benieuwd naar, ik heb zelf geen android telefoon maar een Nokia E72 maar zou tetheren wel leuk vinden voor als ik op vakantie ben.
Ik ga het proberen met mijn WM6.5 Xperia X1.
Buiten de langere boottime van 2.3 is hij mogelijk marginaal sneller geworden tov 2.2, ben er eerlijk gezegd nog niet achter wat de voordelen van 2.3 zijn, had hem gezien het huidige gebruik ook gewoon op 2.2 kunnen laten staan.
De verschillen dussen 2.2 en 2.3 zijn hier op een rij gezet:
http://www.differencebetw...-android-2-3-gingerbread/
Er zijn vooral veel onderhuidse verbeteringen. Maar ik zou niet zeggen "marginaal sneller" ik zou zeggen "redelijk sneller", zeker gezien bijv. Chrome V8 JavaScript engine en JIT optimization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 23:55
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:37:
Heb dus hetzelfde probleem met de accu. Gaat niet verder dan 67%
[...]
Hier hetzelfde met een gisteren van pandawill ontvangen rubberized MID816 met 2.3: verder dan 71% komt het niet.

Verkocht als zijnde met 2600MAh accu, gaat bij vrij zwaar gebruik zo'n 2,5 uur mee en idle met wat licht gebruik ongeveer twee keer zo lang. Aangezien dat me dan weer redelijk normaal lijkt denk ik de app BatteryCalibration (uit market) als oplossing te kunnen gebruiken. Hiermee kan je na rooten android overtuigen om een maximale charge ook voor 100% aan te zien.

Heb dat laatste nog niet gedaan en ook nog geen blik 'under the hood' geworpen, twijfel even of ik de discussie met het verre oosten aanga of het zelf probeer op te lossen. Heb in ieder geval niet veel zin om de 'russische' oplossing die eerder voorbij kwam toe te moeten passen en besides, dat probleem weten ze bij pandawill dus al langer van en 2600MAh zou maar 1 accu moeten zijn, toch?

[ Voor 16% gewijzigd door retspan op 17-05-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

retspan schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:38:
Verkocht als zijnde met 2600MAh accu, gaat bij vrij zwaar gebruik zo'n 2,5 uur mee en idle met wat licht gebruik ongeveer twee keer zo lang.
Klinkt als de helft van mijn accu tijd, dus dat zou kunnen kloppen.
Wat is jou standby tijd?

Ik ben voor de optie 'negeren' :) zolang de accu niet kapot is, is er niet echt iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
XanderDrake schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:48:
[...]

Klinkt als de helft van mijn accu tijd, dus dat zou kunnen kloppen.
Wat is jou standby tijd?

Ik ben voor de optie 'negeren' :) zolang de accu niet kapot is, is er niet echt iets aan de hand.
Standby nog niet ondervonden maar schat wel 8+ uur. Negeren is niet zo gemakkelijk, kreeg net de 15% 'hoorn' en waarschuwing terwijl status > battery level nog 31/32% aangeeft, gek genoeg in die volgorde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

retspan schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:55:
Standby nog niet ondervonden maar schat wel 8+ uur. Negeren is niet zo gemakkelijk, kreeg net de 15% 'hoorn' en waarschuwing terwijl status > battery level nog 31/32% aangeeft, gek genoeg in die volgorde...
Die kan je toch uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
Die kan je toch uitzetten?
Ook de popup? Heb tot nu toe alleen gevonden dat je met enig gedoe in terminal de bewuste soundbyte kan verstoppen/deleten.

[ Voor 7% gewijzigd door retspan op 17-05-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Bizar verhaal: ik kan skype niet vinden in mijn market, en voor Dolphin HD moet ik dokken :( Klopt natuurlijk geen reet van dus het is niet de originele Market. Ik heb al een howto gevonden gemaakt door mr Tasslehof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Was mij ook al opgevallen, terwijl het versie nummer 2.3.6 van de market in de settings precies dezelfde is als die van mijn galaxy tab, waar je de dolphin browser HD wel aantreft.
BTW je plukt hem toch in 10 seconden van het internet Xander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
Misschien een hele stomme vraag maar hoe weet ik welke firmware er momenteel op staat? De diverse versies worden hier en op slatedroid benoemd met een datum maar weet niet goed waarmee dit overeen stemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Kijk in settings, helemaal naar beneden, about device, aanklikken weer helemaal naar beneden en bij bildnumber kun je de android versie en de datum vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
Dankjewel, dat dacht ik al maar een versie van 2 april zie ik er niet tussen:

full_s5pv210bena-eng 2.3.1 GINGERBREAD eng.version=bena-20110402_095437

kan ik dan wel één van de andere versies gebruiken (zoals je ziet bena mainboard ipv focus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Bij de mijne staat 20110420, die heb ik geupdated op de manier van de site van MM. Bevalt mij beter dan de image van tasselhof, die bij mij aan de rechterkant van het touchscreen een beetje vreemde reacties gaf, wat nu niet meer het geval is met de update van 2.2 naar 2.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Oh god het eeuwige plezier van tweaken (8>

Dus, heel verhaal. Standaard worden de meeste chinese tabs niet voorzien van de volledige market. Het lijkt er erg op maar als je even goed zoekt dan zie je snel dat het niet klopt. Er zit een filter op ofzo. Ik kan me voorstellen dat de Chinese overheid niet wil dat zijn burgers zomaar bij bijvoorbeeld Skype kunnen, vandaar de filter. Maar goed.

Nu is dit niet zon ramp, zoals Janesh al zei, je kan hem zo van internet halen. Maar het gaat mij om het principe, ik ZAL een volledige market hebben. Ik heb de MID 816 niet gekocht om te worden afgescheept met alternatieve Markets, dan doe je bij wijze van spreken onder aan andere tablets.

Dus, aan de slag. Eerst en vooral drivers voor USB...
HELS KARWIJ! Tenminste voor mij. de standaard drivers uit de OP en van MM werken dus niet, en het verloop van de installatie gaat anders. Als ik hem aansluit op mijn Win7 64bit laptop krijg ik géén Unknown Device, maar een Samsung externe HDD :? Als ik vervolgens die de drivers van dat apparaat aanpas werkt het niet. Tot zover alle Howto's en lijstjes...
Ergens verdwaalt in een topic vond ik USB drivers voor Android 2.3 developers van Google zelf. De zogenaamde rev4 drivers (ipv rev3 die je overal vind). DIT zijn de drivers die je moet installeren over de Samsung-drive's drivers.
Link: https://dl-ssl.google.com...sb_driver_r04-windows.zip
Vervolg de installatie en de tablet zou automatisch gevonden moeten worden daarna.

Vervolgens Rooten. Dit was makkelijker, als je eenmaal verbinding hebt met je apparaat.
link: http://www.multiupload.com/VR1KOSZ9DY
gewoon op root.bat klikken als je tablet verbonden is met je PC.

Nu de market! Link voor howto (scroll naar Android 2.3) http://www.slatedroid.com...nable-full-market-access/
De Howto is correct tot Stap 5. Je moet de Market app zoeken in Downloaded en de Google Services Framework in All. Kostte me weer redelijk wat tijd om dat te vinden. Vervolg de Howto.
Test market door te zoeken naar Skype!

Feest. Ik ga verder klooien.

Laatste opmerking: de OP is helaas niet meer up-to-date voor 2.3 tablets vrees ik.

edit: Zo. Skype werkt ook. Natuurlijk niet uit zichzelf, maar we zitten hier op GoT, niet een Apple helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:00:
Bij de mijne staat 20110420, die heb ik geupdated op de manier van de site van MM. Bevalt mij beter dan de image van tasselhof, die bij mij aan de rechterkant van het touchscreen een beetje vreemde reacties gaf, wat nu niet meer het geval is met de update van 2.2 naar 2.3
Dit niet geprobeerd?
Little update for those who has MID816 with hardware buttons.

MODLIST:
- Disabled touch buttons (those invisible buttons near right/bottom end of the screen. Now you can use your P button :))
- %Bonus% ro.secure set to 0 (it gives more rights to adb, for example you can remount partitions with adb.

Do not apply this patch for tablets with sensor buttons (touch screen buttons).

Link: MID816.com - drfaust Hidden Keys Fix - drfaust-Patch_tpkey.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Ben hem nu aan het bestellen maar heb 1 vraagje: EMS of DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildcardxl schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:25:
Ben hem nu aan het bestellen maar heb 1 vraagje: EMS of DHL?
Ik had hem met EMS besteld.
En de mazzel niet nog extra af te tikken aan de deur.
Kans met DHL is groter dat je wel mag aftikken.
Vergeet je kortingscode welcome niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Ja de enige twijfel die ik had was dat er niet op korte termijn dual core tabs voor een redelijke prijs op de markt zou komen en 8 inch leek een beetje klein. Mijn desire HD is 4 inch en dan lijkt het mij niet zon groot verschil om via megavideo videos te kijken op de tab of op mijn telefoon.

Uiteindelijk wint mijn greediness het altijd.

Is er ook een 10 inch scherm met vergelijkbare specs voor een nog betaalbare prijs? mijn broertje heeft ook interesse alleen moet wel van ipad formaat zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door wildcardxl op 18-05-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij net aangekomen, leuk speelgoed :-) Ik had al een Ramos W70 en deze bevalt - op eerste zicht - zeker zo goed.

Weet iemand hoe je dat vervelende beschermfolie-tje van het scherm verwijderd?

En heeft iemand USB GPS al werkend gekregen. Ik had verwacht dat dit out of the box zou ondersteund worden, maar als ik Slatedroid lees moet er blijkbaar wel wat gebeuren (en de link is in het Japans :( ).

http://www.slatedroid.com...ps-to-the-herotab-816-gb/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armando1234
Weet iemand hoe je dat vervelende beschermfolie-tje van het scherm verwijderd?
Yup, heel voorzichtig! :+

Your order has shipped...

Na 2 dagen extra wachten (ivm software update) is hij verzonden :)

Nu nog weekje wachten tot hij binnen is. :o

[ Voor 31% gewijzigd door armando1234 op 18-05-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Mijn G sensor is dus lekker scheef ;) bij racegames gaat de auto direct naar links als ik recht zit. Is bij veel gebruikers blijkbaar het geval. Dit verklaart ook waarom de MID 816 niet zo snel draait als je hem kantelt.

Ze zijn bezig met updates daarvoor last ik op slatedroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Wat ik al postte in het exotische topic, de capacitieve opvolger van de resistieve herotab m816, tmd mid a816 en hoe ze allemaal mogen heten, komt er nu echt aan.

http://micdigi.com/2011/0...-capacitance-touchscreen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Bedankt Xanderdrake voor de uitvoerige uitleg om de MID816 te rooten en de volledige market te verkrijgen! Heb het ook moeten doen ;)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Blackminister schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:47:
Bedankt Xanderdrake voor de uitvoerige uitleg om de MID816 te rooten en de volledige market te verkrijgen! Heb het ook moeten doen ;)
Graag gedaan, ik moest veel moeite doen om de 816 zover te krijgen, die moeite wilde ik andere mensen besparen :)

Misschien iets voor in de OP? Alle MM MID816 zullen dit waarschijnlijk nodig hebben.
janesh schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 09:02:
Wat ik al postte in het exotische topic, de capacitieve opvolger van de resistieve herotab m816, tmd mid a816 en hoe ze allemaal mogen heten, komt er nu echt aan.

http://micdigi.com/2011/0...-capacitance-touchscreen/
Mooi spul, jammer dat ze wéér het uiterlijk hebben veranderd. Die hoekige randen vind niet zo mooi :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Het rooten is gelukt, maar die market er volledig opkrijgen, dat is iets anders blijkbaar. Ik kan het bestand build.prop niet bewaren, niet met ES File Explorer, ook niet met een andere explorer. Dus dat wordt nog zoekwerk.

Maar geen slecht indeed om in OP te zetten, want velen zullen dit nodig hebben ;)

Allright, uiteindelijk gelukt met de Fix Market Bat file, eerste keer lukte niet, blijkbaar stond USB Debugging niet goed of zo!!

[ Voor 17% gewijzigd door Blackminister op 24-05-2011 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Blackminister schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:51:
Het rooten is gelukt, maar die market er volledig opkrijgen, dat is iets anders blijkbaar. Ik kan het bestand build.prop niet bewaren, niet met ES File Explorer, ook niet met een andere explorer. Dus dat wordt nog zoekwerk.

Allright, uiteindelijk gelukt met de Fix Market Bat file, eerste keer lukte niet, blijkbaar stond USB Debugging niet goed of zo!!
Oh ja, dat is belangrijk. Er zijn veel plaatsen waar het fout kan gaan dus je moet heel delicaat te werk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Een herotab mid816 voor onder de 100 euro, freeshipping. :P

http://www.tradecheckout....GHz-Gsensor-HDMI_558.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zohee, dat is nog eens 50 dollar onder de MM versie met welcome code. Is dit een verouderd model ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Nee qua hardware zijn ze allemaal hetzelfde, alleen de buitenkant verschilt met als meest geavanceerde uitvoering het apparaat in onderstaande link.

http://www.pandawill.com/...20p-4gb-white-p41660.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De MID816 bij tradecheckout is vandaag zelfs in prijs verlaagd van €98.818 naar €82.47.
Volgens de specs is het wel een ouder model (2GB Nandflash en een Built in Battery of 2600mAh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Chinese specs moet je niet alles op uit doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik ben er trouwens heel erg te spreken over het feit dat het scherm goed leesbaar blijft op de laagste backlight stand. Scheelt accutijd en als het nodig is (in de zon bijv.) kan je makkelijk de helderheid boosten.

Ik zit soms in discussies dat mensen klagen dat die chinese tabs geen IPS schermen hebben maar TNs. Dan denk ik, komaan jongens waar hebben we het over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:39:
De MID816 bij tradecheckout is vandaag zelfs in prijs verlaagd van €98.818 naar €82.47.
Volgens de specs is het wel een ouder model (2GB Nandflash en een Built in Battery of 2600mAh).
Dat is dan een korte actie geweest! Nu staat hij weer 'gewoon' op 98.818, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

En hieronder heb je als je geluk hebt voor plm 115 euro het "nieuwste model" met als het waar is een 6000 mAh batterij, in huis.

http://www.aliexpress.com...D-Tablet-PC-Flash-3G.html

En hier is de T9 capacitieve mid816 van MM in preorder en zijn colega van pandawill in stock. Verschil, de een heeft froyo en de ander gingerbread.

http://www.merimobiles.co...msung_1GHZ_p/meri0642.htm

http://www.pandawill.com/...ort-flash-10-2-black.html

[ Voor 40% gewijzigd door janesh op 27-05-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Zijn er meerderen die een grijs wifi icoontje krijgen ipv groen?
Wanneer hij grijs is kan ik wel het internet op, maar ik kan dan geen apps downloaden.
IK heb het wifi slaapbeleid al op "nooit" staan. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt

* oplossing waarschijnlijk gevonden, hopelijk heeft iemand hier wat aan. Klaarblijkelijk gaat het synchen en aanmelden op je google account niet helemaal lekker als je geheugen begint vol te raken. Je krijgt hier verder geen melding van, dus wanneer dit precies gebeurt weet ik niet, maar je kunt eens proberen wat apps te verwijderen of op een sd kaartje zetten. Worked for me :-) *

[ Voor 43% gewijzigd door freak-me-baby op 28-05-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik ben een redelijke beginner op android gebied; ik wil evt. een tablet kopen, zit nu te kijken naar deze of de Dropad A8 en nog wat vriendjes daarvan. Ik vraag me af, hoe groot het gemis van capacitive is. Zijn er veel spellen die niet goed werken zonder multitouch? Verder: hoe is de videoperformance? Ik snap dat 1080p vaak wat te veel van het goede is, maar 720p en SD doet het neem ik aan goed?

Ik wil er voornamelijk mee gaan browsen en video kijken, maar waarschijnlijk komen er toch ook redelijk wat spelletjes op na een tijdje; ik neem aan dat daarvoor de capacitive schermen meer van belang zijn?

Overigens: hoe lang doen jullie gemiddeld met een lading powerrr? Is de TS een beetje representatief?

[ Voor 7% gewijzigd door Blaurens op 30-05-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Blaurens schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:12:
Ik ben een redelijke beginner op android gebied; ik wil evt. een tablet kopen, zit nu te kijken naar deze of de Dropad A8 en nog wat vriendjes daarvan. Ik vraag me af, hoe groot het gemis van capacitive is. Zijn er veel spellen die niet goed werken zonder multitouch? Verder: hoe is de videoperformance? Ik snap dat 1080p vaak wat te veel van het goede is, maar 720p en SD doet het neem ik aan goed?

Ik wil er voornamelijk mee gaan browsen en video kijken, maar waarschijnlijk komen er toch ook redelijk wat spelletjes op na een tijdje; ik neem aan dat daarvoor de capacitive schermen meer van belang zijn?

Overigens: hoe lang doen jullie gemiddeld met een lading powerrr? Is de TS een beetje representatief?
- Bij mij op mijn MID816 met glimmende buitenkant werken 1080P films soms (ligt aan de codec), maar 720p en SD zijn geen probleem eventueel zelfs inclusief ondertitels. Ook uitvoer via de mini-HDMI naar mijn Sharp LC32X20E 1080p tv gaat perfect.
- Browzen gaat perfect, installeer Dolphin HD ipv de standaard browser en je hebt ook geen multitouch nodig. Spelletjes draaien hoegenaamd perfect, ik ben er geen tegengekomen waar de 816 moeite mee had (bijvoorbeeld ook niet de nieuwste NFS Shift). Maar multitouch is wél een ding, spellen als gun bros en guerilla bob draaien prachtig, maar zijn niet te bedienen omdat je niet tegelijk kunt lopen en schieten.
- Een volle batterij trekt het bij mij bij intensief "vogeltjes schieten" en constant de wifi aan ongeveer 5 uur.

Als ik jou was, wachtte ik een paar weekjes en bestelde ik de capacitieve variant. Die is de 20 of 30 euro meerprijs 100% waard. Resistief gaat perfect, maar voor dat geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik zit er persoonlijk aan te denken om een resistive screen upgrade kit te bestellen. Volgens mij komt MM wel met dat soort losse onderdelen setjes, je kan ook vervangende schermen bestellen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Dank voor de reacties! Ik had nog niet gehoord van een upgrade-kit; bestaat er echt zoiets, of is het meer: wat zou het leuk zijn als dat er komt?

En, ja, wachten of nu kopen; tricky :) Als je goed zoekt, lijkt de variant met capacitive her en der wel beschikbaar te zijn, maar wel veeeel duurder dan de ca. 100 die je vor de resistive kan betalen als goed zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Nou dat veeel duurder valt wel mee, ik heb vorige week de tmd plus besteld van pandawill, coupon 15450 invoeren en ze sturen hem voor 216 dollar=155 euro freeshipping.
ik vind deze mooier dan de T9 van MM die een metalen achterkant heeft en m.i. zwaarder is.

http://www.pandawill.com/...ort-flash-10-2-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
nouja, da's toch ruim 50% duurder :) Maar: zeker het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Ik heb hem besteld. Wel effe eerst op dollar gezet. Dan krijg je een meer gunstige koers.
Kostte me met de vieze paypal koers 92EU.

Het lange wachten is begonnen :(

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Krijg je normaal gesproken geen spijt van en zeker niet voor die prijs. Dat lange wachten kon nog wel eens meevallen in deze tijd van het jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door janesh op 01-06-2011 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik ben het eens met janesh. Van alle tablets denk ik dat ik de meeste tevreden reviews en reacties heb gelezen van deze MID 816. Sure hij is niet perfect, maar de lage prijs zorgt er altijd voor dat je nooit teleur gesteld wordt.

Ik bedoel, ok Ik kan geen multitouch games spelen. Maar ondertussen heb ik ruim 20 games die echt goed zijn en allemaal op de native resolutie draaien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
XanderDrake schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:06:
Ik ben het eens met janesh. Van alle tablets denk ik dat ik de meeste tevreden reviews en reacties heb gelezen van deze MID 816. Sure hij is niet perfect, maar de lage prijs zorgt er altijd voor dat je nooit teleur gesteld wordt.

Ik bedoel, ok Ik kan geen multitouch games spelen. Maar ondertussen heb ik ruim 20 games die echt goed zijn en allemaal op de native resolutie draaien zonder problemen.
Ondertussen staat de order op Awaiting Fulfillment . Geen idee wat dat betekent ...

Zou je dat lijstje met goede games met ons willen delen ?

[ Voor 8% gewijzigd door pasz op 02-06-2011 10:38 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Lijstje van mijn games:
  1. Angry Birds
  2. Angry Birds Seasons
  3. Angry Birds Rio
  4. Abduction
  5. Blow Up
  6. Cordy
  7. Alchemy
  8. Game Dev story
  9. NinJump
  10. Yooninja
  11. HyperJump
  12. Raging Thunder
  13. Robo Defence
  14. Mega Jump
  15. Slice It
  16. Tank Hero
  17. Tiki Towers
  18. Retro Defence
  19. Dungeon defence <= Aanrader, mijn god, zo mooi als WoW op je tablet!
  20. Live Poker Holdem <= beste poker app
  21. RoboTek HD <= aanrader, bijzondere gameplay, mooie visuals en muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
pasz schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 10:35:
Ondertussen staat de order op Awaiting Fulfillment . Geen idee wat dat betekent ...
Nou, ik heb zojuist ook daar besteld, en dat staat er bij mij ook. Confirmation adres van het oh zo betrouwbaar overkomende zgw19841021 bij 163.com - nou, maar hopen dat het goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik heb trouwens even 'normaal gebruik' getest, 1,5 uur gamen en klooien met wifi aan en tussendoor 12 uur standby met wifi uit. Best aardig. Ik moet nog wel de telefoon functies uitschakelen, eens kijken wat dat voor verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik heb gisteren een new geupgraded A815 http://www.pandawill.com/...20p-4gb-white-p41660.html bezorgd gekregen na dik twee weken opgehouden door de douane. Al met al viel het nog mee 120+35 euro en dat met registered airmail. :-(
Toch weer een super apparaat, snel, helder, gevoelig touchscreen, iets beter dan mijn oude tmd mid A815. Jammer is dat de nieuwe wel iets zwaarder is dan het oude plastic model, maar de upgrade is weer wat smaller.
Na uren aan de lading kwam hij niet verder dan 95%, mijn oude komt tot 91, en met de eerste volle lading staat hij 6 uur aan waarvan 4 uur standby 2 uur internet, youtube enz. en 35% over.
Al met al qua prijs, formaat, stabiliteit en prestaties nog steeds een van de beste shanzai devices tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 16:17:
Ik heb gisteren een new geupgraded A815 http://www.pandawill.com/...20p-4gb-white-p41660.html bezorgd gekregen na dik twee weken opgehouden door de douane. Al met al viel het nog mee 120+35 euro en dat met registered airmail. :-(
Toch weer een super apparaat, snel, helder, gevoelig touchscreen, iets beter dan mijn oude tmd mid A815. Jammer is dat de nieuwe wel iets zwaarder is dan het oude plastic model, maar de upgrade is weer wat smaller.
Na uren aan de lading kwam hij niet verder dan 95%, mijn oude komt tot 91, en met de eerste volle lading staat hij 6 uur aan waarvan 4 uur standby 2 uur internet, youtube enz. en 35% over.
Al met al qua prijs, formaat, stabiliteit en prestaties nog steeds een van de beste shanzai devices tot nu toe.
Vanwaar neem je deze en niet de versie van MM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Hij leek mij iets mooier met zijn touch knoppen, en ik had na het kerstkorting debacle een slechte ervaring met MM. Ik kreeg uiteindelijk een mid816 met metal back met een heel slecht scherm, de screenprotector zat onder het touchscreen. Ik was niet de enige hiermee, maar meneer philip wist van niks en per gratie mocht ik hem terug sturen voor een andere.
Pandawill is ook niet perfect, maar ze zijn eigenlijk altijd bereikbaar via live chat en de communicatie verloopt gewoon veel beter dan met MM.
Pandawill verkoopt het merk aishuo, mijn witte tmd mid is er van, die nieuwe ook,en Aishuo wordt op micdigi.com ook vaak genoemd.
Gevoelsmatig roept dat bij mij enig vertrouwen op, vandaar dat ik dus de capacitieve ook besteld heb bij pandawill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:07:
maar meneer philip wist van niks
bwaha, ja mr Philip is redelijk clueless... Daar kan ik over mee praten, heel debacle met mijn creditcard, die uieindelijk geblokkeerd werd na bij MM te bestellen ;) Maar goed daar zullen 'normale' NL bestellers geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Ben toendertijd begonnen met de Apad met Rockchip , was voor die tijd super ...

Ben nu de 816 aan het eyeballen : heeft al iemand dit ding op 3g gezet door er een USB Modem Stick Pro - van Vodafone op aan te sluiten , of is dit een nono ?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:44
Sinds een ruime maand heb ik deze tablet van MM, 8gb intern, met keybordcase. Het verzenden ging vlot met Yanwen. Het was binnen een dag in the UK, daarna duurde het nog een paar dagen voor het hier was. Geen extra kosten! :)
Ik gebruik de tablet veel, met name om te lezen en te surfen. Mijn zoon doet er spelletjes op.
Het formaat vind ik prettig.
Het opladen is nu gezakt naar 93% en staat daar nu 2 weken op. Zolang het niet verder zakt is het geen probleem
Nadat de update er was naar android 2.3 heb ik de update en de instructies van MM gebruikt om te updaten.

Ik heb een micro sd gekocht en onder android 2.2 was de kaart te vinden. Nu vind het systeem de kaart niet meer.
Wanneer het kaartje erin gaat dan zie ik dat het systeem iets doet: preparing tflash card, maar verder is het onzichtbaar.
Ik heb het kaartje geformateerd onder windows xp,
ik heb het kaartje gelockt en geunlockt met LockDismount0300 in windows xp en windows 7 starter.
Ik heb met programma's getracht het te benaderen, bv astro file manager op de tablet
android system info ziet 'm niet
systempanel kan ik in android market niet vinden.
Ik weet niet meer welke opties ik nog heb om het kaartje zichtbaar te krijgen. Ik had gehoopt er filmpjes ed op te zetten, handig voor in de vakantie, met name tijdens de reis.
Kan iemand me helpen met info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Waar zoek je op? Want die kaart heeft een specifieke naam in explorer. Misschien weet je dit al maar kan het maar aangeven, ik werk met 2.3.1 en ik zie m'n kaart
Ik vind m'n kaartje in explorer onder
/SDCard
0_tfdisk

Trouwens, daar zie je ook 0_usbdisk is de plek waar je moet kijken als je een USB aansluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Even een waarschuwing; pasz en ik hebben bij deze shop besteld, http://www.tradecheckout....GHz-Gsensor-HDMI_558.html, maar we krijgen geen contact of updates over de bestelling;

Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat ze hem toch opsturen en alsnog gaan reageren, maar misschien is deze shop dus niet zo betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
@ Blackminister
Dank je wel voor je reactie.

Ook heb ik nog mount en unmount gedaan.

Ik heb gezocht op de naam die je aangaf en niets gevonden. Met bv Astro naar bestanden op het kaartje gezocht en ook niets gevonden.
Wanneer ik het kaartje in een usb-stick doe, en dan in de tablet, dan zie ik inderdaad 0_usbdisk en daarin keurig alle bestanden op het kaartje.
Heel bijzonder!

Hoe krijg ik het apparaat zover dat ie het kaartje ook gewoon herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:47
Blaurens schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:37:
Even een waarschuwing; pasz en ik hebben bij deze shop besteld, http://www.tradecheckout....GHz-Gsensor-HDMI_558.html, maar we krijgen geen contact of updates over de bestelling;

Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat ze hem toch opsturen en alsnog gaan reageren, maar misschien is deze shop dus niet zo betrouwbaar.
Hmm bummer,
Hou ons op de hoogte aub stond net op het punt ook zo'n MID816 daar te halen. Ik bedoel, alleen voor Internet, filmpje, mail en voornamelijk ebooks moet hij toch goed genoeg zijn lijkt me ? Specs lijken me in ieder geval beduidend beter als de Intertoys 7" Tablet van Intertoys. Wat is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ja, dat was precies mijn afweging. Ik zal meer laten weten zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
Heeft iemand al een 32GB kaartje in de Herotab geprobeerd?
Mij schijnt het niet te lukken om het kaartje zichtbaar te krijgen.
Ik heb een 8GB geprobeerd en dat ging goed.
Het lijkt aan het kaartje, in combinatie met deze tablet, te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwarrend die chinese webwinkels. Is dit nu dezelfde (MID816), maar dan met een Capacitive scherm? Is dit echt die 30 euro meer waard tov resistive?

http://www.aliexpress.com...ets-PC-Flash-3G-HDMI.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
Kan goed zijn dat het aan het kaartje ligt! Trouwens, ik vind 0_ftdisk ook als er geen kaartje inzit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:53:
Verwarrend die chinese webwinkels. Is dit nu dezelfde (MID816), maar dan met een Capacitive scherm? Is dit echt die 30 euro meer waard tov resistive?

Lijkt er inderdaad op dat dat hem is. Of dat 30 euro extra waard is, is denk ik voor iedereen persoonlijk :)

Maar: die capacitive zat er aan te komen, dus geloof wel dat deze echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
http://www.techtoys2go.com/herotab-mid816

hier kun je een eigen hero samenstellen, tot op zekere hoogte natuurlijk!

Zelf heb ik geen ervaring met deze winkel.
Ik kom dit bedrijf wel tegen in het forum op slatedroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:47
Pfff als ik het goed begrijp hebben we nu zo'n 9 verschillende modellen. A815, A816, Resistive en Capacitive, 2-4-8 GB nandflash, 720p en 1080p modellen.

Kzie even door de bomen het Bos niet meer 8)7

@ janesh als ik goed door het forum lees heb jij nu in ieder geval 2 modellen de New A815 en de TMD Plus. Welke bevalt nu beter ?

[ Voor 25% gewijzigd door MP Freak op 07-06-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Nou ja ik heb ervaring met drie verschillende resistieve uitvoeringen en de capacitieve is stil processing bij pandawll en MM heeft hem ook nog steeds op preorder staan.
Ik vind qua presteren geen verschil, er zit dezelfde hardware in, maar of ze uit de zelfde fabriek komen kan ik je niet vertellen. Ik heb het idee dat er in china tig fabriekjes zijn die klonen produceren misschien een reden dat er zoveel namen de ronde doen voor hetzelfde apparaat en jij door de bomen.............
Ik geef de voorkeur aan een zo licht mogelijk apparaat en dan moet je er geen hebben met metalen achterkant.
Tenslotte, het doet er volgens mij niet zo erg toe waar je hem vandaan haalt, ik heb op het tweakers topic en op slatedroid weinig of geen mensen horen klagen over de mid816, mid815, herotab,sampad enz enz.
Hier nog een link waar ik hem zo zou kopen voor een lage prijs.

http://www.aliexpress.com...let-PC-Flash-3G-HDMI.html
Precies de herotab van MM, en hij heeft ook de capacitieve in een iets andere buitenkant dan pandawill en merimobiles.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste