Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:47
Janesh,

bedankt voor de update nu wil ik hem graag voor een groot deel gaan gebruiken als ereader heb jij daar ervaring mee met de MID816 als ereader ?

Zat eerst namelijk te gluren naar de C8 alleen die is iets te zwaar en 8"l ijkt mij beter als reader dan 7" of zit ik helemaal fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Kan ik je helaas niet vertellen, ik ben geen boekenlezer maar als ereader is een 7 inch toch meer gebruikelijk dacht ik en in dat geval, wat dacht je hiervan http://hotmid.com/renesas...ti-touch-android-2-2.html.
Zomaar een voorbeeld van een goedkope leverancier, je kunt hem overal kopen en ik heb er zelf ook een gekocht op aliexpress, die mij heel goed bevalt.
Eem heel licht handzaam ding, capacitief, dualcore cortex a9, snel en buiten in de schaduw nog goed leesbaar.

Tenslotte, hotmid heeft ook de mid816, weer onder een andere naam en ook de capacitieve sampad m8, met de zelfde hardware als de mid816 maar met 1024*768 en niet duur en in stock.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Ik lees nu veel strips op de MID816 en gaat best goed. Doch ik hou m'n tab horizontaal en moet dus de strip een beetje scrollen (naar beneden). Dan is de tekst duidelijk leesbaar, verticaal wordt het net iets te klein om lezen. Voor een strip goed te lezen, denk ik dat 9.7 ideaal is van maat.

Maar voor boeken denk ik dat ie goed zal voldoen! Ik gebruik trouwens Aldiko of AVC of PV (Perfect Viewer)

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Dit is de echte capacitieve opvolger van de herotab mid 816, de mid 816R2, lijkt op de versie van pandawill, die iets goedkoper is.

http://www.merimobiles.co...ndroid_2_3_p/meri0646.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:44
Ik lees veel op de mid816 en vind het aangenaam lezen. Ik gebruik Aldiko om mee te lezen.
Mijn ouders hebben hun mid816 mee gehad op vakantie en ook veel gelezen op het apparaat.
Ook zij zijn er positief over. En zij kunnen vergelijken want zij hebben ook een 7 inch e-reader.
In de laatste week wilde hun app niet meer opladen. Nu lukt het met mijn stekker wel, dus we moeten we er iets op verzinnen. Het ligt gelukkig niet aan de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
janesh, jij hebt dus zowel de 816 als de renesas, welke vind je het fijnst voor:

- Films
- Games
- Browsen

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik moet je eerlijk zeggen ik heb er niet zoveel verschil in. Browsen en films afspelen gaat op beide goed en snel en dat geld ook voor de ramos w10 met de cortex a9 amlogic met de mali 400 mp gpu.
Gamen kan ik je niet vertellen, dat boeit me niet.
Het is meer waar je voorkeur ligt wat betreft de grootte van het scherm en het gewicht. En dan ziin de renesas en de ramos beide lekker licht.
Wat gamen betreft bied de renesas met zijn capacitieve scherm soms voordelen, staat tegenover dat de mid 816 weer een betere gpu heeft nl de sgx 540 tegeover de op papier zwakkere sgx 530 van de renesas.
Het is eigenlijk een kwestie van zelf uitproberen wat voor veel mensen niet te doen is en dan komt er ook nog bij dat ieder apparaat zijn eigenaardigheden heeft wat vaak wel te tweaken is en soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
@ Janesh Dit gaat mijn eerste tablet worden en mijn eerste "echte" ervaring met android (op mijn HD2 dual boot na dan ). Vandaar dat ik toch maar eerst voor een goedkopere ga om te kijken of tie bevalt. Vandaar dat ik de reactie van Blaurens bij www.tradecheckout afwacht daar heb je er één voor nog geen € 100,00.

Als tie bevalt dan ga ik wel voor de capacitive screens kijken mischien wel een C9 en hou ik deze voor vakanties of op mijn werk :)

@ Blackminister & Fopstra Wel heb ik gelezen dat voor ebooks een 4:3 scherm beter en makkelijker is dus dan zou deze 8" beter moeten zijn dan een 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blaurens schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:37:
Even een waarschuwing; pasz en ik hebben bij deze shop besteld, http://www.tradecheckout....GHz-Gsensor-HDMI_558.html, maar we krijgen geen contact of updates over de bestelling;

Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat ze hem toch opsturen en alsnog gaan reageren, maar misschien is deze shop dus niet zo betrouwbaar.
Ik heb hier hetzelfde besteld (op 1 juni) status is nog steeds 'awaiting fulfillment', wat zoiets betekend als bestelling en geld ontvangen, maar het apparaat is nog niet op de post.

Via wat zoekwerk heb ik een emailadres gevonden en zowaar een reactie gehad:

Re: Order

Wednesday, 8 June 2011, 18:57

Sure sir, I"ll let you know tomorrow. By what method did you pay by and what is the item you purchased?
Our site is actually still in testing stages so sorry for any inconvenience.

Kind regards,
Alan Li

Tel: 86-13825274428

852-60666593

--- On Wed, 6/8/11, wrote:

From:
Subject: Order
To: "wholesalefp@yahoo.com" <wholesalefp@yahoo.com>
Date: Wednesday, June 8, 2011, 4:32 AM

Dear sir, (Dear Alan,?)

I've placed an order through your website tradecheckout.com (order # 100). Could you please confirm this and inform me of when the item will be shipped?

(Uit privacy overwegingen heb ik mijn eigen emailadres weggelaten)

Nog geen keiharde toezeggingen of iets dergelijks, maar er is contact. Het telefoonnummer is overigens in Hong Kong.

@ pasz en Blaurens: Waarschijnlijk ten overvloede, maar als jullie deze meneer ook gaan mailen, dan graag op zo'n manier dat jullie niet mijn en je eigen glazen ingooien.

Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Carian

Thnx 4 de update ik zat te wachten op een teken van de betrouwbaarheid van die tent. Voordat ik bestel kan je laten weten wat zijn reactie morgen is ?
en klopt het trouwens dat dit model 2gb nandflash heeft ipv de standaard 4gb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Dankje, Carian! Ik had _BIJNA_ een paypal complaint ingediend, maar ben blij dat ik eerst met de hond ben gaan wandelen en toen dit zag :)

Ik heb hem een vergelijkbaar mailtje gestuurd. Ben benieuwd!

EDIT:

Jammer de bammer:

Hello,

We are terribly sorry but can we please cancel the order?
We are still maintaining our site and honestly it is not ready to be
up and running yet because we still need to make some adjustments and
tweaks.
We had just linked our Paypal account so we were unaware of the orders
coming in already.

The tablet is actually not in stock at the moment. And the pricing is
off as well because we have not updated the category yet.
Is it ok to cancel the transaction for you?

Again, sorry for any inconviences caused,
TradeCheckout

Heb ook mn geld terug gekregen via paypal.

Goed, _nogmaals_ zoeken waar ik hem ga kopen, en nu dus kiezen uit deze, de capacitive versie, of de renesas... :)

[ Voor 66% gewijzigd door Blaurens op 09-06-2011 10:04 . Reden: Nieuws ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Hmmm wel netjes hoe ze direct je geld terugstorten zijn dus in ieder geval wel betrouwbaar dat blijkt:)

Ergens ben ik wel opgelucht hoef ik niet meer altijd en eeuwig na te denken hoe die zou zijn als ik toch de 4gb nandflash met grotere accu had genomen voor die € 30,00 meer ? De weergegeven specs zullen dus ook wel niet correct zijn.

Nu inderdaad ook nog kiezen tussen de resistive en capacitive

[ Voor 98% gewijzigd door MP Freak op 09-06-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Blaurens schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:37:
Even een waarschuwing; pasz en ik hebben bij deze shop besteld, http://www.tradecheckout....GHz-Gsensor-HDMI_558.html, maar we krijgen geen contact of updates over de bestelling;

Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat ze hem toch opsturen en alsnog gaan reageren, maar misschien is deze shop dus niet zo betrouwbaar.
Ik heb vandaag een annulering binnen gekregen van deze chinees. Eens kijken of ik hem ergens anders goedkoop kan krijgen. Deze webshop is in ieder geval nog niet ok.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Weet iemand of er een verschil is qua laatste rom of je deze loslaat op de resistive of de capacitive versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
MP Freak schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:48:
Hmmm wel netjes hoe ze direct je geld terugstorten zijn dus in ieder geval wel betrouwbaar dat blijkt:)

Ergens ben ik wel opgelucht hoef ik niet meer altijd en eeuwig na te denken hoe die zou zijn als ik toch de 4gb nandflash met grotere accu had genomen voor die € 30,00 meer ? De weergegeven specs zullen dus ook wel niet correct zijn.

Nu inderdaad ook nog kiezen tussen de resistive en capacitive
Heb je links voor je twee keuzes ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
pasz schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:30:
[...]

Heb je links voor je twee keuzes ?
Bij deze was er net nog aan het kijken :)
Resistive: 8GB versie :
http://www.merimobiles.co...1_2GHz_8GB_p/meri0541.htm $189.99=€130,00
of
4GB versie:
http://www.pandawill.com/...102-4gb-black-p40718.html $164.82=€112,90

capacitive:
Beide 4GB :
http://www.pandawill.com/...ort-flash-10-2-black.html $216.59=€148,40
of
http://www.merimobiles.co...ndroid_2_3_p/meri0646.htm $239.99=€164,35

er zit wel prijsverschil tussen deze 2 leveranciers (heb bij pandawill de dropshipment genomen maar weet niet of dat voor ons geld) dus aub goed kijken of (afgezien van de nandflash) er nog andere verschillen in specs zijn ik beweer dus niet dat ze ook gelijk zijn want bij de capacitive zie ik een verschil van bijna 15$ en dat is vrij veel in deze branch. tevens heb je ook de New A815 (Janesh weet het verschil) en nog een kleine honderdduizendmiljoentriljoen andere leveranciers die allemaal weer een net iets anders model hebben :9 . Tis om gek van te worden maar bovenstaande leveranciers hebben zich als ik dat goed lees wel bewezen qua betrouwbaarheid en leveringen. :)

update 13:11 : met huidige prijs erachter tegen dollarkoers van 1.46

[ Voor 8% gewijzigd door MP Freak op 09-06-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik naar deze 2, hebben live chat, en worden vandaag nog verstuurd.

http://www.aliexpress.com...ets-PC-Flash-3G-HDMI.html - capacitive, via dhl, 218.76 dollar, 149 euro

http://www.aliexpress.com...let-PC-Flash-3G-HDMI.html - resistive, via dhl, 158.72, 109 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Mooi Blaurens zo vullen we elkaar aan en komt vanzelf de goedkoopste eruit rollen :)
Heb je al een keuze gemaakt of neem je ze beide ?
Let wel ze versturen via DHL en niet met Hongkong Post. Komt dus veel sneller aan maar kans dat je invoerrechten moet betalen is volgend mij ook aanzienlijk toegenomen met volgens mij 100% ;)

Ik zou als ik jou was via de chat iig verzoeken of ze GIFT erop willen zetten.

[ Voor 52% gewijzigd door MP Freak op 09-06-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik heb toch de capacitive maar genomen. Deze seller heeft ook iemand online om mee te chatten, geeft iig betrouwbare indruk, en heeft veel positive feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Thnx MP-Freak en Blaurens.

Ik ben voor de resistieve gegaan bij dezelfde supplier als Blaurens. 110EU.
Het lange wachten is weer begonnen :) Mooie beginners tablet.

Vroeg me eigenlijk af of iemand deze dingen ook gebruikt voor development ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Graag gedaan viel toch in de lijn van mijn eigen uitzoek en beslis werk :)
Ik ga ook denk ik voor de goedkoopste vooral omdat het mijn eerste wordt om eea te testen bevalt hij niet of wil ik een andere dan ben ik niet bang deze tegen mijn kostprijs ergens wel kwijt te raken. Het enige wat me nu nog tegenhoud zijn de eventuele invoer rechten en ik heb gelzen dat je die met DHL zeker krijgt wordt wij wel opeens € 132,00 en dan ben je opeens goedkoper uit bij Pandawill via hongkong post .

Kan iemand hier bevestigen dat met verzenden via DHL je altijd wel de invoerkosten krijgt ? of heb ik verkeerd gelezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Zit eens op slatedroid te kijken. Ben benieuwd of ze die honeycomb rom nog gaan door ontwikkelen...

http://www.slatedroid.com...uccess-in-booting-to-gui/

een 815 : http://youtu.be/BNziiVGCz58

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
ybastiaans schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:57:
@hierboven: hij kloont het scherm, dus films en angry birds komen vol in beeld!

Even een update over de autolader, ik zat met de soldeerbout klaar, blijkt de lader van alleladers.nl de goede connector te hebben:
http://www.allekabels.nl/...VERSELE-AUTO-ADAPTER.html
Ik heb vandaag een TMD Plus Android 2.3 met Capacitive Screen besteld bij Pandawill. Heeft iemand ervaring met bovenstaande adapter?

[ Voor 8% gewijzigd door dukcer123 op 10-06-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
janesh schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:14:
Nou dat veeel duurder valt wel mee, ik heb vorige week de tmd plus besteld van pandawill, coupon 15450 invoeren en ze sturen hem voor 216 dollar=155 euro freeshipping.
ik vind deze mooier dan de T9 van MM die een metalen achterkant heeft en m.i. zwaarder is.

http://www.pandawill.com/...ort-flash-10-2-black.html
Hoe ben jij aan die coupon gekomen als ik mag vragen want probeer hem (en ook de oude pandawill) maar geen korting ?
Bij MM krijg je een coupon als je je aanmeld voor de nieuwsbrief is dat bij Pandawill ook zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na ruim 2,5 week douane gedoe en naheffing van € 37,20 dan ook eindelijk deze Tablet binnen gekregen.
Besteld via standaard verzendwijze via Merimobles en was met 1,5 week in NL, maar dus ook geen garantie om onder douane uit te komen.

Inmiddels al redelijk werkend, incl. volledige market, dank voor alle tips een ieder.
Probleem wat ik nog heb is dat zodra ik een microsd kaartje (8GB) er in doe ik niet meer bij de bestanden op de interne kaart kan. Dus geen extern kaartje erin dan zie ik via ES explorer netjes de mnt/sdcard/0-tfdisk map met de diverse bestanden. Doe ik er nu de externe kaart in dan zie ik via exact diezelfde map nog maar enkel de bestanden op de externe kaart.

Iemand enig idee, heb al ander microsd kaartje gebruikt en op slatedroid gezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden om gewoon 16GB in totaal tot mijn beschikking te krijgen.

Gebruik trouwens de standaard firmware zoals geleverd door Merimobiles, nog net de oude versie, iemand al de updat van 12 mei er op gezet zoals op hun site te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Mischien lost die nieuwe rom juist dat sd kaartje probleem op. Ik zou die er eerst op zetten en dan pas checken of het probleem blijft ?

Was de vervoerder inderdaad DHL dus en welke tab heb je genomen de Cap of de Res. scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen DHL, gewoon de gratis registered Airmail.

Gisteravond laat wel een poging gedaan om die rom te installeren, krijg echter de melding dat er files ontbreken in het zip. bestand. Moet dat dus nog uitvogelen hoe en wat, daarom mede benieuwd of het iemand al gelukt was.

edit: Res. scherm trouwens
MP Freak schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:10:
Mischien lost die nieuwe rom juist dat sd kaartje probleem op. Ik zou die er eerst op zetten en dan pas checken of het probleem blijft ?

Was de vervoerder inderdaad DHL dus en welke tab heb je genomen de Cap of de Res. scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
MP Freak schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 12:03:
[...]

Hoe ben jij aan die coupon gekomen als ik mag vragen want probeer hem (en ook de oude pandawill) maar geen korting ?
Bij MM krijg je een coupon als je je aanmeld voor de nieuwsbrief is dat bij Pandawill ook zo ?
Ik heb 5% korting gekregen met code 15450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Ik wil mijn tablet ook gaan gebruiken als dvd speler voor de kinderen. Nu zag ik op Pandawill deze houder voor een Ipad. Zou dit ook gaan werken met een MID816 plus?

http://www.pandawill.com/...or-apple-ipad-p39582.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Zonet de res. besteld bij Pandawill. Het lange wachten voor mijn EERSTE Tablet gaat beginnen :(

http://www.pandawill.com/...102-4gb-black-p40718.html @ $164.82

MET de eerder genoemde coupon code natuurlijk :)

Hoe zit het trouwens met de adapter die erbij zit is dat nu ondertussen wel met een Europese aansluiting ?

[ Voor 51% gewijzigd door MP Freak op 10-06-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
@ MP Freak, dit moet je bij je bestelling aangeven, maar je kunt ook via de chat het nog aan geven, ik was dit nl vergeten er bij te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
dukcer123 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:51:
@ MP Freak, dit moet je bij je bestelling aangeven, maar je kunt ook via de chat het nog aan geven, ik was dit nl vergeten er bij te vermelden.
Thnx zijn er dan nog extra kosten aan verbonden of wordt deze powerchanger als service erbij gedaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
MP Freak schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:30:
[...]

Thnx zijn er dan nog extra kosten aan verbonden of wordt deze powerchanger als service erbij gedaan ?
Ik neem aan van niet, ik had al betaald en vroeg er daarna om, was geen probleem en is volgens mij een stukje service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Laatst online: 01-07 13:44
dukcer123 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:41:
Ik wil mijn tablet ook gaan gebruiken als dvd speler voor de kinderen. Nu zag ik op Pandawill deze houder voor een Ipad. Zou dit ook gaan werken met een MID816 plus?

http://www.pandawill.com/...or-apple-ipad-p39582.html
Of deze gaat werken weet ik niet. Je zou ook bij de Xenos kunnen gaan kijken. Daar zag ik laatst ook houders voor de Ipad. Ik weet niet of het een partij was of dat het in het assortiment zit. Wellicht is het nog verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qusay
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2021
Hoi,
my web browser crasht bij het opstarten, ik heb google als een startpagina. Als ik het wijzig naar andere startpagina dan gaat het wel.

Iemand een idee? Heeft ook iemand de nieuwe firmware van MM geprobeerd?

Groet,

Qusay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Nauw, hij is binnen hoor. Duurde een klein weekje, maar hij ligt nu rustig op te laden.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/26202s9.jpg

Nog wel even getest of er mee te ontwikkelen valt. Eclipse is er helemaal blij mee. Kan lekker appjes ontwikkelen erop en dat was precies de bedoeling. Een prachtig ontwikkelmachientje voor iets meer dan 100 EU. Wat wil je nog meer.

Bluetooth > werkt ook met cheap-ass dealextreme bluetooth dongeltje. Zeer interessant.

[ Voor 10% gewijzigd door pasz op 15-06-2011 19:41 . Reden: bt aan de praat ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
En?? Moest je BTW bijtappen aan de voordeur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Ik wel, helaas, maar heb nu wel een erg vet speeltje! Morgen wat meer eerste indrukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
gefeli je hebt hem dus ook binnen :) Best wel snel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-09 21:09
pasz schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:34:
Nauw, hij is binnen hoor. Duurde een klein weekje, maar hij ligt nu rustig op te laden.

[afbeelding]

Nog wel even getest of er mee te ontwikkelen valt. Eclipse is er helemaal blij mee. Kan lekker appjes ontwikkelen erop en dat was precies de bedoeling. Een prachtig ontwikkelmachientje voor iets meer dan 100 EU. Wat wil je nog meer.

Bluetooth > werkt ook met cheap-ass dealextreme bluetooth dongeltje. Zeer interessant.
@pasz: Ik heb deze ook gekocht. Hij doet het op zich goed, maar er stond bij mij al een account op (ik denk voor het vooraf installeren van programma's?) dat ik niet kan verwijderen. Ik kan overigens ook niets downloaden uit de android markt. Ze zijn het bij Ktop aan het uitzoeken (krijg gelukkig dus wel antwoord/support, de kwaliteit daarvan is nog niet helemaal duidelijk). Het lukt me trouwens ook niet om een factory reset te doen: alles blijft zoals het was. Heb jij dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Jab65 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:36:
[...]
@pasz: Ik heb deze ook gekocht. Hij doet het op zich goed, maar er stond bij mij al een account op (ik denk voor het vooraf installeren van programma's?) dat ik niet kan verwijderen. Ik kan overigens ook niets downloaden uit de android markt. Ze zijn het bij Ktop aan het uitzoeken (krijg gelukkig dus wel antwoord/support, de kwaliteit daarvan is nog niet helemaal duidelijk). Het lukt me trouwens ook niet om een factory reset te doen: alles blijft zoals het was. Heb jij dit ook?
Nee, dat heb ik niet. Stond wel een wazige foto van een Chinees op maar verder niks.
Kun je de firmware niet opnieuw flashen ?
MP Freak schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:19:
En?? Moest je BTW bijtappen aan de voordeur ?
Huh, nee. Wel raar eigenlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door pasz op 16-06-2011 12:33 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Jab65 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 09:36:
[...]

Terugzetten naar fabrieksinstellingen is de enige manier om dat gmail account er uit te krijgen. Komt wel vaker voor bij onze chinese vrienden.
Dat dit niet lukt via instellingen, privacy dat komt vaker voor bij deze tablets, zit er niks anders op dan firmware te downloaden op je computer, je tablet er aan hangen.
Opstarten met meestal menu powerbutton tegelijkertijd indrukken dan kom je in de reset mode. Nu op je windows computer klikken op erase data update in je uitgepakte firmware update.
Voordat je deze laatste handeling uitvoert wel even vier bestanden plaatsen in de system32 map op je windows computer.
Ik heb dit afgelopen week ook een paar keer moeten doen toen ik een tablet wilde verkopen.
Hoe dit allemaal gaat is duidelijk te zien in een filmpje op de site van merimobiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
OK! Dan zal ik vanavond eens gaan zoeken naar de firmware voor dit tablet. Mochten jullie al weten waar "de beste" te vinden is, dan hoor ik het graag. Straks eerst dat filmpje eens gaan bekijken en me meer verdiepen in de flashprocedure. Voordat ik dit doe wacht ik trouwens wel de reactie van KTOP af. Ben toch benieuwd waar zij mee gaan komen.....

Overigens, hoe weet ik zeker dat dit apparaat ook een "echte" MID816 is? Lijkt me toch wel handig om te weten voordat ik firmware ga flashen......

@pasz: Kun je zien dat je daadwerkelijk 4 Gig aan geheugen hebt? Zo ja, waar zie je dat dan?

Ik zal toch geen maandag-ochtend product hebben? |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Jab65 op 16-06-2011 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Als je dat filmpje gaat bekijken dat hier staat, vind je ook de firmware die ik deze week ook gebriukt heb voor de factory reset, en ook de 4 files die je nodig hebt in de windows system 32 map, zodat je computer je tablet herkent zodra je menu power indrukt.

En wat betreft maandagmorgen, onze chinese klonen hebben allemaal wel iets en als je dezelfde blauwe doos hebt als op bovenstaande foto, dan heb je ook een aishuo, staat op de gebruiksaanwijzing, met een samsung s5pv210 chipset en dus een mid816 of mid815 of hoe ze allemaal ook maar mogen heten.

[ Voor 20% gewijzigd door janesh op 16-06-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 23:55
[b][message=36234125,noline]
En wat betreft maandagmorgen, onze chinese klonen hebben allemaal wel iets en als je dezelfde blauwe doos hebt als op bovenstaande foto, dan heb je ook een aishuo, staat op de gebruiksaanwijzing, met een samsung s5pv210 chipset en dus een mid816 of mid815 of hoe ze allemaal ook maar mogen heten.
Kan ik me niet bij aansluiten, ongeacht verpakking of logo op handleiding zijn er naast 'Shenzhen Benya electronic Co., LTD', die allicht het eerste 'reference design' uitbrachten, heel veel andere fabriekshalletjes waar de 8"/S5PV210 modellen in elkaar gebakken worden, met naar mijn ervaring zeer variërende resultaten.

Verder HIER de antwoorden op (vrijwel) al uw recente vragen beste mensen.

[ Voor 90% gewijzigd door retspan op 16-06-2011 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Jab65 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:37:
@pasz: Kun je zien dat je daadwerkelijk 4 Gig aan geheugen hebt? Zo ja, waar zie je dat dan?
Ik kan zien dat ik 2.9GB USB geheugen heb bij Instellingen -> Opslagruimte

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1zfqz9e.png

Snap dit ook nog niet helemaal. Ik ga ervan uit dat alle apps op die 2.9GB terecht komen.

[ Voor 21% gewijzigd door pasz op 16-06-2011 22:22 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik vind mini info, te downloaden in de market, disk usage ook uit de market en android system info ook gratis verkrijgbaar in de market, makkelijk voor een snel overzicht van ram geheugen appopslag en intern en externe sdcart van je systeem.
Ook efile uit de android market biedt een snel overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
pasz schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 22:15:
[...]

Ik kan zien dat ik 2.9GB USB geheugen heb bij Instellingen -> Opslagruimte

[afbeelding]

Snap dit ook nog niet helemaal. Ik ga ervan uit dat alle apps op die 2.9GB terecht komen.
Ben me wat aan het inlezen in de technische achtergrond van het flashen, en ik vermoed dat de rest van de 4 gig in de diverse systeempartities zit.

Het is me trouwens nog niet gelukt om de USB drivers te installeren. Gaan we maar eens op een andere machine proberen. Het goede nieuws is trouwens wel dat ik (nadat ik het apparaat een keer in de fastboot mode heb gehad) nu ineens wel dingen uit de markt kan downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Jab65 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:54:
[...]

Ben me wat aan het inlezen in de technische achtergrond van het flashen, en ik vermoed dat de rest van de 4 gig in de diverse systeempartities zit.
Ik weet niet of ik me zorgen moet maken over de 79 MB interne opslag. Lijkt weinig.
Mijn oude Samsung spica had meestal 100MB over. Mn nieuwe Galaxy S2 heeft 1.85GB :9~

Ik vind het wel leuk om eens een andere interne microsd te vervangen. Vooral de honeycomb rom wil ik wel een keer proberen. Eens kijken waar ze goedkope microsd's verkopen, dan heb ik weer een leuk klusje voor as. weekend.

Had ik al gemeld dat deze BT dongeltjes gewoon werken ?
http://www.dealextreme.co...le-vista-compatible-11866

Verder heb ik hem open gemaakt om te zien wat er nu eigenlijk in zit.
Blijkbaar heb ik een Bena bordje. Wel goed om te weten, want die worden ook genoemd op het honeycomb forum op slatedroid.

Het geheugen was een Sandisk 4GB-class 4 SDHC. Deze heb ik gecloned met Roadkil's Disk Image op een Sandisk 8GB class 4. Mbv van Gparted heb ik nu 6,59GB beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/1zwfdyh.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door pasz op 17-06-2011 21:24 . Reden: clone finished ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qusay
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2021
Jab65 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:54:
[...]

Het is me trouwens nog niet gelukt om de USB drivers te installeren. Gaan we maar eens op een andere machine proberen. Het goede nieuws is trouwens wel dat ik (nadat ik het apparaat een keer in de fastboot mode heb gehad) nu ineens wel dingen uit de markt kan downloaden!
Wat bedoel je met fastboot en hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Menu plus power knop tegelijkertijd indrukken als je fysieke buttons hebt.
Bij touchknoppen een paperclip in het gaatje naast de powerknop duwen en dan de powerknop indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wepbep
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 21:47
Ik heb bij http://www.techtoys2go.com/herotab-mid816 degeen met capacitive scherm gekocht...en hoesje met keyboard. Voor €240 was die binnen met douane... :D

Net mijn Vaio windows 7 64 bit aan kunnen sluiten met r04-windows.zip :P
https://dl-ssl.google.com...sb_driver_r04-windows.zip

Zo even rooten want ik had al 80% accugebruik op de standby van de telefoon :S

Verder wil ik via USB kunnen navigeren en via een stick kunnen bellen.

Krant lezen, boeken en films werken helemaal zoals gehoopt/verwacht

Ik gebruik Opera mini want de rest crasht of werkt niet zo fijn...
Verder FB/ebay/cool reader/ ...

[ Voor 9% gewijzigd door wepbep op 18-06-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
wepbep schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 09:59:
Ik heb bij http://www.techtoys2go.com/herotab-mid816 degeen met capacitive scherm gekocht...en hoesje met keyboard. Voor €240 was die binnen met douane... :D

Net mijn Vaio windows 7 64 bit aan kunnen sluiten met r04-windows.zip :P
https://dl-ssl.google.com...sb_driver_r04-windows.zip

Zo even rooten want ik had al 80% accugebruik op de standby van de telefoon :S

Verder wil ik via USB kunnen navigeren en via een stick kunnen bellen.

Krant lezen, boeken en films werken helemaal zoals gehoopt/verwacht

Ik gebruik Opera mini want de rest crasht of werkt niet zo fijn...
Verder FB/ebay/cool reader/ ...
Gefeli !

Hoe ga navigeren via USB ? Via 3G of GPS dongle ?

En wat heeft het rooten met het batterijgebruik te maken ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManzokuSan
  • Laatst online: 09-09 12:10
Ben nog totaal nieuw in de tablet wereld, maar de Herotab MID816 lijkt me toch wel erg interessant.
Zijn er al meer mensen die hem besteld hebben met capacitive scherm? En zo ja hoe bevalt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wepbep
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 21:47
Hoe ga navigeren via USB ? Via 3G of GPS dongle ?

En wat heeft het rooten met het batterijgebruik te maken ?
Navi hoop ik via bluetoothdongle want mijn logger doet het op de zon 100uur en de mid is dan slecht af te lezen :)

Cell phone: Ik verwacht dat de Cell standby (Mobiel standby) verkeerd wordt weergegeven (nu 66% accugebruik) maar ik denk dat ik nu wel een uur of 10 zou kunnen lezen...
Dus het rooten heeft dit niet verandert verbetert. Ik heb Z4root via PC naar SD kaart gebruikt. Wel meer meer te tweaken zo 8)

Het capitative scherm kost wat maar is het wel waard, de meeste apps werken ermee en het verhoogt het bediengemak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Mijn capacitieve tmd plus van pandawill is ook gearriveerd vandaag met hongkongpost. De 10e gepost, 15e vertrokken uit hongkong en vandaag afgeleverd en dat voor 155 euro.
Exact dezelfde uitvoering als de herotab mid816R2 van MM en vriend Tasselhof op slatedroid.
Functioneert precies hetzelfde als de apparaten met een resistief scherm, ik heb zelf niet veel verschil tussen een heel goed resistief scherm als dat van de mid816, en de capacitieve versie.
Wat mij wel opviel is de geringe ruimte voor appstorage vergeleken met de upgrade mid815 van pandawill die ik vandaag verkocht heb.

Verder, de capacitieve tmd plus, mid816R, is de eerste die van de vier die ik gekocht heb die 100 % aangeeft als hij volgeladen is.
Daarentegen geeft het resistieve scherm van mijn vijf maanden oude tmd mid kleuren mooier, helderder weer.

[ Voor 17% gewijzigd door janesh op 18-06-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Voor de gene die dit handig vindt: ik wilde graag kunnen internetten op mijn tablet, maar dan onderweg: ik heb een Android telefoon van HTC (Incredible S), deze heeft een Hotspot-functie. Nu ondersteunt de 816 standaard geen ad-hoc netwerken, maar toen vond ik deze link:

http://forum.xda-develope...php?p=7711198&postcount=6

Let op! Het kan zijn dat er iets fout gaat, en je wifi niet meer werkt!!

Als je de laatste standaard rom hebt (2.3) is je tablet als het goed is geroot (dit is nodig om de file te kunnen aanpassen). Begin met het downloaden van root explorer op je tablet, deze heb je straks nodig. Daarna zet je je wifi uit.

Koppel je tablet aan je PC via usb, en kopieer de file naar je tablet met droid explorer of adb. De file moet hier komen: /system/bin/ (als het goed is staat daar de oude ook!)

Als de file op de goede plek staat, zul je in droid explorer merken dat het icoontype veranderd is. Dit is omdat de nieuwe file geen executable meer is. Om dit aan te passen, start je op de tablet root explorer op en ga je naar de /system/bin/ map. Daar selecteer je de wpa-supplicant file en maak je hem executable voor alledrie de groepen.

Als het goed is kun je nu je wifi weer opstarten en kun je gebruik maken van de hotspot van je telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

En nu voor liefhebbers ook in wit. ;)

http://micdigi.com/2011/0...-pv210-capacitive-screen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Blaurens schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:28:
Ik naar deze 2, hebben live chat, en worden vandaag nog verstuurd.

http://www.aliexpress.com...ets-PC-Flash-3G-HDMI.html - capacitive, via dhl, 218.76 dollar, 149 euro

http://www.aliexpress.com...let-PC-Flash-3G-HDMI.html - resistive, via dhl, 158.72, 109 euro.
Bedankt voor de tip, ik heb daar de capacitive besteld. Hopelijk doen ze er een EU adapter bij (ik heb er iig om gevraagd bij de checkout). En nu maar wachten... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook nog zo een BT dongle liggen.
Welke drivers heb je gebruikt om hem te installeren?
Want hij pakt ze niet automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 10:10:
Ik had ook nog zo een BT dongle liggen.
Welke drivers heb je gebruikt om hem te installeren?
Want hij pakt ze niet automatisch.
Heb geen driver gebruikt. Zet gewoon de bluetooth aan.

Net voor de 100ste keer proberen te flashen, maar het gaat niet lukken met mijn tablet.
Ik kan de system partitie niet overschrijven (12 bytes error). Iemand hier bekend mee ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pak anders een van de custom firmwares van deze pagina:
http://www.slatedroid.com...tom-full-images-froyo-22/

Helaas dat nog steeds alle telefoonfuncties aanwezig zijn in deze images.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:51:
Pak anders een van de custom firmwares van deze pagina:
http://www.slatedroid.com...tom-full-images-froyo-22/

Helaas dat nog steeds alle telefoonfuncties aanwezig zijn in deze images.
Dat ziet er goed uit. Kwam er alleen achter dat het nog Froyo is. Effe zoeken of er ook 2.3 bestaan.
Anders wordt het downgraden naar 2.2 en weer flashen naar 2.3 of zelfs 3.0 :)

[ Voor 8% gewijzigd door pasz op 20-06-2011 09:03 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Even een updateje; het capacitive apparaat van k-top is een T9 en geen mid816r2; scheelt geloof ik niet superveel, maar denk: laat het even weten.

Je/ik had het kunnen zien aan de plaatjes, die zijn accuraat - ik had niet goed gekeken, maar ben wel erg blij mee!

Die T9 is een prachtapparaat, 5-point multi-touch (da's een verschil tov de mid816r2), hij ziet er erg chique & degelijk uit. Hij's wel wat aan de zware kant.

(overigens moet ik de mijne even terugsturen, want een deel van het scherm reageert niet, maar da's een exemplarisch iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Blaurens schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:26:

(overigens moet ik de mijne even terugsturen, want een deel van het scherm reageert niet, maar da's een exemplarisch iets)
Argh. Dat is niet zo mooi. Sturen ze je een nieuw exemplaar op ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Jep, zodra de mijne daar is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Die grote van meneer Tasselhof werkt niet op mijn tablet. Start niet op.
Het flashen is niet zo makkelijk als verwacht.

Begin steeds meer te twijfelen aan mijn tablet.
Heb nu ook mijn browsers naar de *** geholpen. Heeft denk ik te maken met de locatie die niet kan worden opgehaald.

Heb nu volgende rom erop gezet:
http://www.slatedroid.com...-starting-up/page__st__40

http://www.4shared.com/file/Lgpn6BL1/and231.html

[ Voor 18% gewijzigd door pasz op 21-06-2011 21:46 . Reden: waarschijnlijk oplossing gevonden. ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
Blaurens schreef op maandag 20 juni 2011 @ 11:26:
Even een updateje; het capacitive apparaat van k-top is een T9 en geen mid816r2; scheelt geloof ik niet superveel, maar denk: laat het even weten.

Je/ik had het kunnen zien aan de plaatjes, die zijn accuraat - ik had niet goed gekeken, maar ben wel erg blij mee!

Die T9 is een prachtapparaat, 5-point multi-touch (da's een verschil tov de mid816r2), hij ziet er erg chique & degelijk uit. Hij's wel wat aan de zware kant.

Ze zijn er bij ktop ook al achter gekomen ja. Ik had afgelopen vrijdag ook een T9 besteld en kreeg net een mail van ene Jessica dat het toch een 2.2 is. Ze boden aan om een andere (goedkopere) 2.3 te versturen samen met een keyboard case om t prijsverschil op te vangen. Goede service als je het mij vraagt, ik heb dan ook voor de 2.3 gekozen want dat is gewoon de mid816r2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Oh, apart :) Nouja, ben benieuwd wat ze zeggen tegen de tijd dat ik de mijne terug zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
Ik krijg het niet voor elkaar om de USB drivers te installeren. Geprobeerd op XP en Windows7. Iemand die er ook problemen mee heeft gehad die tips kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Jab65 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:04:
Ik krijg het niet voor elkaar om de USB drivers te installeren. Geprobeerd op XP en Windows7. Iemand die er ook problemen mee heeft gehad die tips kan geven?
Waarvoor wil je het gebruiken ?
Er zijn 2 modi. Eentje voor de zg. fastboot en eentje voor de "normale" adb (=android debug bridge)

De eerste is specifiek voor het fastboot gedeelte.
De laatste zou moeten werken met de drivers uit de sdk (v4)

Voor beiden geldt dat je bij Computer -> Manage -> Devices kunt kijken welk device er niet gevonden is.
Als je deze kiest en de driver directory aanwijst, zou het moeten werken.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jab65
pasz schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:02:
[...]
Waarvoor wil je het gebruiken ?
Er zijn 2 modi. Eentje voor de zg. fastboot en eentje voor de "normale" adb (=android debug bridge)
...
Voor beiden geldt dat je bij Computer -> Manage -> Devices kunt kijken welk device er niet gevonden is.
Als je deze kiest en de driver directory aanwijst, zou het moeten werken.
Ik wil het gebruiken om de tablet van nieuwe firmware te voorzien. Ik heb hem gekregen met een account er op. Met dat account wordt geprobeerd om bijvoorbeeld op Google Talk in te loggen. Ook wordt dit account gebruikt (voor zover ik kan nagaan) voor de market. Een reset naar de factory defaults lijkt geen enkele invloed te hebben.

De aangegeven aanpak heb ik al gebruikt, maar lijkt niet te werken. Ik ga het in vanavond nog wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Jab65 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:22:
[...]

Ik wil het gebruiken om de tablet van nieuwe firmware te voorzien. Ik heb hem gekregen met een account er op. Met dat account wordt geprobeerd om bijvoorbeeld op Google Talk in te loggen. Ook wordt dit account gebruikt (voor zover ik kan nagaan) voor de market. Een reset naar de factory defaults lijkt geen enkele invloed te hebben.
Okee. Doe gewoon zoals ik gedaan heb. Maak de tablet open. Haal de MicroSD eruit en flash hem met een van de volgende roms : http://www.slatedroid.com...-starting-up/page__st__40

Ik heb de 8GB versie geflashed, maar er is ook een 4GB te vinden in dezelfde thread.

Ik heb later de Slatedroid Singularity MID816 FINAL eroverheen gezet, maar dat moet weer via USB ...

[ Voor 18% gewijzigd door pasz op 21-06-2011 20:40 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Hey all, ik ben er weer na mijn roadtrip!

Natuurlijk had ik mijn MID816 bij, heel geschikt voor camping wifi. Heb zelfs mijn vriendin verslaaft gemaakt aan Angry Birds, dus die zal niet meer klagen als ik mijn tablet aan het gebruiken ben 8)

Op een Tsjechische camping begaf de oplader het ineens. Geen rook of gesmolten plastic, ineens deed hij het niet meer. Blijkbaar gebeurt dat vaker. Heb bij de lokale electroboer een universele adapter gehaald, alles werkt nu weer als een zonnetje!

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Welke browser gebruiken jullie nu eigenlijk ?

De mijne blijt maar crashen.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dolphin HD

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Same here!! Werkt als een zonnetje, Gestures zijn ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gestures zijn inderdaad nice. Soms is het niet zo evident om een browser te sluiten op Android, normaal is de Back key de sluit knop, maar in browsers ga je dan naar de vorige pagina. Met de Exit gesture is dat zo opgelost :)

Ook ben ik verbaast hoe snel Dolphin HD is. Ik dacht dat Google zijn eigen browser helemaal had doorontwikkeld zoals Chrome, maar Dolphin HD wint alsnog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-08 07:23
Als browser gebruik ik Miren, vind deze beter dan Dolphin HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Goed overzichtje, maar geen echte directe concrete vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Nee, tot die conclusie kwam ik ook :) Meer: "Deze zijn er, en er is eigenlijk bar weinig verschil", zo lijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Blaurens op 23-06-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
ik heb vandaag de mijne met capacitive scherm binnen gekregen via air mail, de 10de besteld. Ik twijfelde of ze wel de goede hadden verstuurd, daarom maar gelijk Guerrilla Bob via de Market geinstalleerd. Gelukkig, het is de goede want alles werkt! ik was met beschermhoes 150,- en heb verder niets hoeven bij betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Vandaag nog ff lopen testen met honeycomb. Wordt hem niet. Heel traag booten en veel issues.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Hi Guys en Girls heb die van mij ook vandaag binnen gehad alleen jullie hebben het over een moeilijk te verwijderen protectie folie. Nu kwam die van mij met een dikke folie eroverheen die vrij makkelijk te verwijderen was. Ik voel wel een bobbeltje in mijn resistive schrem kan het nog zijn dat er nog folie op zit heel dun ?

Same here trouwens met crashende browsers maar Dolphin HD werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Is er een bepaalde website waar de kans kleiner is dat je invoerrechten moet betalen? Ik heb zelf al vaker wat besteld bij DX, BIC, Focalprice etc. maar nog nooit een bedrag hoger dan 100 euro.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Negakinu schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:20:
Is er een bepaalde website waar de kans kleiner is dat je invoerrechten moet betalen? Ik heb zelf al vaker wat besteld bij DX, BIC, Focalprice etc. maar nog nooit een bedrag hoger dan 100 euro.
Het zou officieel compleet willekeurig moeten zijn. Maar mijn ervaring is dat als je iets per slow-mail bestelt, je waarschijnlijk minder gepakt wordt. Voor duurdere apparaten (100€+) verwacht de douane dat je pakketpost kiest, vanwege de snelheid en veiligheid/verzekeringen.

Nadeel: minder veiligheid en 4-5 weken wachten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
pasz schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 21:45:
Vandaag nog ff lopen testen met honeycomb. Wordt hem niet. Heel traag booten en veel issues.
Was het ook niet zo dat die nog dik in beta is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
XanderDrake schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:15:
[...]

Het zou officieel compleet willekeurig moeten zijn. Maar mijn ervaring is dat als je iets per slow-mail bestelt, je waarschijnlijk minder gepakt wordt. Voor duurdere apparaten (100€+) verwacht de douane dat je pakketpost kiest, vanwege de snelheid en veiligheid/verzekeringen.

Nadeel: minder veiligheid en 4-5 weken wachten :-(
Ik heb hem de 10de besteld en gisteren gekregen, 2 weken valt reuze mee. Ik had verwacht dat het langer zou duren via air mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
dukcer123 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:34:
[...]

Ik heb hem de 10de besteld en gisteren gekregen, 2 weken valt reuze mee. Ik had verwacht dat het langer zou duren via air mail.
Waar had je hem besteld?

Ik ben zelf nog enorm in dubio. Zit nu al zeker een jaar de tablet ontwikkeling te volgen en de community bij Slatedroid, Modaco en XDA maar heb nog steeds geen tablet-keuze kunnen maken. :) Ik twijfel vooral heel erg over het scherm formaat (8" te klein voor comic books?), resolutie (800x600 te laag voor comfortabel browsen?) en het model (Nook Color rooten? 816? Renesas? 9,7" IPS A8?) etc. Hopeloos!

Ik zou mijn toekomstige tablet ook graag gebruiken voor portfolio presentatie op locatie. Dus zo'n groot formaat IPS scherm is misschien geen overbodige luxe als je je foto's wilt laten zien.

Ik heb trouwens wel al veel Android ervaring. Heb een ZTE Blade die ik eigenlijk wekelijks flash. :p

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Negakinu schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:44:
Ik ben zelf nog enorm in dubio. Zit nu al zeker een jaar de tablet ontwikkeling te volgen en de community bij Slatedroid, Modaco en XDA maar heb nog steeds geen tablet-keuze kunnen maken. :) Ik twijfel vooral heel erg over het scherm formaat (8" te klein voor comic books?), resolutie (800x600 te laag voor comfortabel browsen?) en het model (Nook Color rooten? 816? Renesas? 9,7" IPS A8?) etc. Hopeloos!
Aaah, choices choices :)
Ik kan je vertellen dat browsen heel goed gaat op 800*600 @ 8 inch. Daar moet je niet aan twijfelen.
Ebooks met plaatjes gaat prima, dus comics zullen ook goed gaat.

Voor films en series zou ik dan toch eerder een 7/10" breedbeeld tablet, vanwege de beeld verhouding. Op mijn MID 816 heb ik dus zwarte balken, wat sneu is als je bedenkt dat je toch een klein schermpje hebt.
Ik zou mijn toekomstige tablet ook graag gebruiken voor portfolio presentatie op locatie. Dus zo'n groot formaat IPS scherm is misschien geen overbodige luxe als je je foto's wilt laten zien.
Dan zou ik een 10" met minstens 1024*600 nemen en een dunne bezel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Weet iemand trouwens of een rom update kunt doen op een pandawill tablet met een MM firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
Ik heb mijn MID816R2 vandaag ook binnengekregen per DHL. Helaas wel BTW moeten aftikken mar dat mag de pret niet drukken. Mooi apparaatje, alleen vreemd dat er twee foto's van een of andere chinees op staan.. Reageert ook lekker snel met browsen en flash filmpjes gaan prima. Alleen jammer dat ik nog geen goede methode heb kunnen vinden om dat ding te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

heinj schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:30:
Alleen jammer dat ik nog geen goede methode heb kunnen vinden om dat ding te rooten.
Er staat ergens een post van me in dit topic, waar ik mijn bevindingen en oplossingen in vermeldt. Search op mijn naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Maar jouw post heeft betrekking op de resistieve uitvoering.
Dit gaat over de capacitieve mid816r2 en het is tasselhof op slatedroid nog niet gelukt om permanent root te realiseren.
http://www.slatedroid.com...__pid__195107#entry195107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

MP Freak schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:10:
Weet iemand trouwens of een rom update kunt doen op een pandawill tablet met een MM firmware ?
Dat kan, heb ik meerdere keren gedaan.
Maar kijk even goed op slatedroid welke tablet je hebt, met de versie met touchknoppen heb je zeker andere firmware nodig ook te vinden op slatedroid.
Anderzijds, je komt er vanzelf wel achter, er kan je met deze dingen niet veel overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Blaurens schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:23:
[...]
Was het ook niet zo dat die nog dik in beta is?
Nog niet eens in beta. Is een alpha. Was echt niet vooruit te branden.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
XanderDrake schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:18:
[...]

Er staat ergens een post van me in dit topic, waar ik mijn bevindingen en oplossingen in vermeldt. Search op mijn naam :)
Deze methode werkt helaas niet (zoals janesh al opmerkte). Ik heb meerdere methoden geprobeerd zoals z4root, gingerbreadcrack (of hoe t ook heet) tot aan de terminal. Het wil in ieder geval nog niet echt vlotten..
wel irritant want ik wil de dpi veranderen, want nu zijn de icoontjes echt mega groot.

Hoe lang gaat de batterij eigenlijk mee bij jullie? Ik kan er ongeveer 4 uur mee spelen op de wifi iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

heinj schreef op zondag 26 juni 2011 @ 21:01:
Deze methode werkt helaas niet (zoals janesh al opmerkte).
Hmm, jammer dat je bij elke revisie van de MID 816 weer compleet moet ontdekken hoe je moet rooten.
Hoe lang gaat de batterij eigenlijk mee bij jullie? Ik kan er ongeveer 4 uur mee spelen op de wifi iig.
Ik denk 7-8 uur met wifi en browsen. 6 uur als je gaat gamen. Ik heb wel een zwaardere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Negakinu schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 11:44:
[...]

Waar had je hem besteld?

I
Ik had hem bij Pandawill besteld