Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het iemand al gelukt om tethering toe te passen op de pad bijvoorbeeld met een Iphone?
Bij aansluiten begint de iphone te laden echter krijg ik de tethering functie niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 18:10:
Is het iemand al gelukt om tethering toe te passen op de pad bijvoorbeeld met een Iphone?
Bij aansluiten begint de iphone te laden echter krijg ik de tethering functie niet aan de praat.
Gewoon aansluiten is te simpel, je moet het denk ik sowieso via WiFi doen.

Ik ben vooralsnog te lui geweest om tethering te testen, dus je moet het van iemand anders te horen krijgen ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Pff. Na allemaal omzwervingen heb ik eindelijk een fijne rom te pakken voor mijn bena boardje.
http://www.slatedroid.com...306-board-with-root-acce/

En ik ben erachter gekomen dat een kingston 8gb sdhc-4 kaartje niet zo fijn is als interne opslag. Erg traag.
De sandisk 8gb-4 lijkt er minder last van te hebben.

btw. hotspot functie met mn galaxy s2 werkt super via wifi

[ Voor 16% gewijzigd door pasz op 05-07-2011 20:48 . Reden: sandisk vs. kingston ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-04-2024
Interessant, dan zou die misschien ook kunnen werken op de capacitieve versie, die heeft ook een bena chipset. Eens kijken of ik as weekend wat uurtjes over heb om die ROM te proberen :D

edit: werkt dus niet op de capacitive. Ik krijg wel een bootscreen te zien maar dan vol artifarcts, android laadt wel en ik kan ongeveer de helft van de bovenste balk zien maar de rest van eht scherm is wit.. jammer.
Op Slatedroid staat ondertussen zomaar een rom met root access speciaal voor de r2. Die ga ik dan maar eens proberen.

[ Voor 49% gewijzigd door heinj op 01-07-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-07 21:42
Ik krijg de apk bestanden niet te zien die op mijn extern microsd kaartje staan, het lijkt wel of deze kaart niet gezien wordt door de tablet. Als ik het kaartje er in stop, geeft hij wel prepairing flashcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-07 13:44
Ik heb skype geinstalleerd. Hij doet het.
Ik vond de beelden wel slecht maar misschien is het anders wanneer ik skype gebruik met iemand buiten mijn netwerk
Voor de liefhebber: Skype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sommigen hadden mij gevraagd om een MID816 met het capacitieve scherm en om eerlijk te zijn hebben ze iets teveel bespaart op het touchscreen. De tablet is nog steeds snel, maar het oorspronkelijke resistieve scherm werkt ook goed en een capacitief scherm moet dan voor een betere ervaring zorgen, maar dat is niet helemaal het geval.

Wel heb ik afgelopen paar dagen een andere 8" tablet getest die het op bijna alle vlakken wint van de MID816: Novo8. Ik heb in het andere draadje over 'onbekende en exotische Android tablets' foto's geplaatst http://gathering.tweakers...message/36341396#36341396. De MID816 met capacitief scherm ga ik niet meer voeren, omdat er in mijn ogen geen vraag meer naar zal zijn. De normale versie is nu lekker goedkoop en je hebt nog steeds een top tablet!

[ Voor 5% gewijzigd door kiddyl op 04-07-2011 03:29 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Kan ik niet beamen, de capacitieve tmd plus is mijn vierde zeg maar mid 816. De resistieve bevalt mij ook zeer goed, heb ik al meerdere keren hier aangegeven maar op de capacitieve tmd plus valt niets aan te merken.
Mij bevalt deze ook zeer goed en ik heb geen verschil ook wat het scherm betreft met de door jou wel gevoerde dropad a8, haipad m7, waarvan ik er ook twee had.

Op bijna alle vlakken winnen is wel erg kort door de bocht, waarbij je voornamelijk de resolutie en b.v. wifi n lijkt te bedoelen. Maar je vergeet de grotere batterij duur, de android market, gingerbread en het naar mijn mening sneller laden van internet pagina's van de mid 816 wat ik persoonlijk een belangrijk punt vind.
Dit laatste heb ik zelf geconstateerd door de mid 816 te vergelijken met de ramos w10 waarin ook de Amlogic AML 8726 chipset zit met resolutie 800*480, die hem sneller moet maken dan de novo8 met zijn veel hogere resolutie.
Ook is het voor mij maar zeer de vraag of de imo single core mali 400 beter is dan de powervr sgx540.
Tenslotte nog een voordeel t.o.v. de novo8 die ik deze week hoop binnen te krijgen is voorlopig de grote community die er op slatedroid mee bezig is.

[ Voor 40% gewijzigd door janesh op 04-07-2011 11:27 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

kiddyl schreef op maandag 04 juli 2011 @ 03:28:
Wel heb ik afgelopen paar dagen een andere 8" tablet getest die het op bijna alle vlakken wint van de MID816: Novo8.
Hoewel ik erg te spreken ben over de Novo8 (het is een grote stap in de evolutie van de Chinapad) heb ik echt nog twijfels over de snelheid van het beestje.

OK, ik geloof best dat voor video, normaal app gebruik en browsen je goed toekomt met de A9 processor. Maar als het aankomt op 3D gaming a-la Dungeon Defenders en Flash 10.3 vrees ik dat de hoge resolutie de processor en videochip er compleet nekt.

Kan jij dit eens testen Kiddyl? Zolang ik hier geen uitsluitsel over krijg denk ik dat de MID 816 nog steeds zijn mannetje staat. Vooral op performance gebied.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vanavond ga ik Dungeon Defenders testen, maar ik denk dat het goed draait. GT Racing, Evolution soccer Bob Guerrillas, Fruit Ninja HD, Zononia2, Brothers in Arms 2, Samurai Vengeance (Tegra2 game) draaien goed trouwens. Ook Flash video draait beter dan op een Freescale tablet en ook beter dan op mijn Desire Z.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ybastiaans schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 19:35:
Voor de gene die dit handig vindt: ik wilde graag kunnen internetten op mijn tablet, maar dan onderweg: ik heb een Android telefoon van HTC (Incredible S), deze heeft een Hotspot-functie. Nu ondersteunt de 816 standaard geen ad-hoc netwerken, maar toen vond ik deze link:

http://forum.xda-develope...php?p=7711198&postcount=6

Let op! Het kan zijn dat er iets fout gaat, en je wifi niet meer werkt!!

Als je de laatste standaard rom hebt (2.3) is je tablet als het goed is geroot (dit is nodig om de file te kunnen aanpassen). Begin met het downloaden van root explorer op je tablet, deze heb je straks nodig. Daarna zet je je wifi uit.

Koppel je tablet aan je PC via usb, en kopieer de file naar je tablet met droid explorer of adb. De file moet hier komen: /system/bin/ (als het goed is staat daar de oude ook!)

Als de file op de goede plek staat, zul je in droid explorer merken dat het icoontype veranderd is. Dit is omdat de nieuwe file geen executable meer is. Om dit aan te passen, start je op de tablet root explorer op en ga je naar de /system/bin/ map. Daar selecteer je de wpa-supplicant file en maak je hem executable voor alledrie de groepen.

Als het goed is kun je nu je wifi weer opstarten en kun je gebruik maken van de hotspot van je telefoon!
Ugh, ik wilde dit gaan doen, maar ik kan het originele wpa_supplicant niet aanpassen, dus kan ik er ook geen nieuwe overheen plaatsen. Blijkbaar heb ik hem toch niet goed geroot. Jammer, eens kijken of ik daar niet iets aan kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 19:47
Hoi ik heb een vraagje (zal waarschijnlijk wel voor jou zijn Janesh gezien de hoeveelheid tabs die je getest/gehad heb ;) )
Ben nu een weekje met mijn Resistive New TMD 816 (volgens mij is dit een Mid816R2 resistive !!) aan het spelen en ben helemaal om en verslaafd.
Zit nu te gluren naar een capacitive versie of de T9 (5 touch capacitive) alleen mijn huidige scherm is een beetje "doffig" zoals hoort bij een resistive scherm. Mijn HTC HD2 heeft een hard "glanzend" scherm . Is dit bij de capacitive ook zo ?
Met andere woorden is dat "glanzende" iets van capacitive of is dat een verschil van fabrikant ?

Ik hoor het antwoord van een ervarings deskundige graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik vind dit moeilijk te beantwoorden. Heb vandaag de ainol novo8 binnen gekregen en ik begin langzamerhand mijn mid 816 's steeds meer te waarderen ondanks de veel lagere resolutie.
De t9 ken ik niet, maar je moet je je wel realiseren dat die veel zwaarder is, voor mij een belangrijk puntje.
Ik vind het scherm van de resistieve eigenlijk iets mooier, maar vergeleek zojuist mijn tmd plus met de ainol met zijn 1280 * 768 en ik concludeerde niet veel verschil.
Ook qua snelheid wint de ainol cortex a9 het niet van de mid 816 alias tmd mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
janesh schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:07:
Ik vind dit moeilijk te beantwoorden. Heb vandaag de ainol novo8 binnen gekregen en ik begin langzamerhand mijn mid 816 's steeds meer te waarderen ondanks de veel lagere resolutie.
De t9 ken ik niet, maar je moet je je wel realiseren dat die veel zwaarder is, voor mij een belangrijk puntje.
Ik vind het scherm van de resistieve eigenlijk iets mooier, maar vergeleek zojuist mijn tmd plus met de ainol met zijn 1280 * 768 en ik concludeerde niet veel verschil.
Ook qua snelheid wint de ainol cortex a9 het niet van de mid 816 alias tmd mid.
Duidelijk en bedankt voor de reply. Je weet wel wat ik bedoel met "glanzende" scherm zoal op bv de android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:07:
ik begin langzamerhand mijn mid 816 's steeds meer te waarderen ondanks de veel lagere resolutie.
Boude opmerking, maar ik ben wel blij om het te horen :)
Waar ligt het verschil denk je? Dan weet ik wat ik kan aanraden aan vrienden.

[ Voor 12% gewijzigd door XanderDrake op 07-07-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 00:20
Over de T9 (ik had er een voor een paar dagen, bleek deels defect, krijg (ergens volgende week) een nieuwe): het scherm was niet dof, er leek glas voor te zitten.En ja: hij was nogal zwaar, maar ziet er wel erg chique uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
Jeej, een 32gb class 10 microsd werkt als interne kaart in de mid816r2. Net even getest met de stock image en het werkt eigenlijk prima. Wel vaag aangezien de tablet dezelfde kaart niet herkende / weergaf wanneer die in de externe card reader gedaan werd.

Nu nog uitvogelen hoe je de system.img er apart op kan zetten, dan heb ik ook root acces.. (zie ook http://www.slatedroid.com/topic/19423-nodusrom816r2-1/) In ieder geval leuk speelgoed, zo'n chinatablet :P

Mijn capacitieve scherm heeft trouwens ook zo'n licht doffe uitstraling. Het is niet irritant maar valt wel erg op als je een moderne smartphone met glossy scherm gewend bent :)

[ Voor 17% gewijzigd door heinj op 07-07-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

heinj schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:17:
Mijn capacitieve scherm heeft trouwens ook zo'n licht doffe uitstraling. Het is niet irritant maar valt wel erg op als je een moderne smartphone met glossy scherm gewend bent :)
Dat het scherm dof is, is een dikke meerwaarde tegenover de iPad en duurdere Android Tablets. Ik kan mijn tablet gewoon buiten gebruiken zonder mijn lelijke kop te hoeven zien ;)

Ik ben zo blij met mijn MID 816 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hier kom ik toch een beetje op terug:

Blijkbaar zijn veel nieuwe versies van de MID 816 (waaronder de mijne) opgebouwd rond ander nieuwer bord: het BENa 8306 moederbord. De bekende methodes van ROMs flashen en rooten werken door minimale verschillen in de hardware niet meer.

Daardoor kan ik geen nieuwe wpa config files installeren om een adhoc verbinding te krijgen met mijn smartphone. Ik heb geen root, ook al dacht ik dat het had. Ik ben verbaast dat ik wel de Market kon unlocken.

Andere ROM's flashen word ook nog een probleem, hoewel er al een topic is op SlateDroid waar er mensen al succes gerootte costum roms.

Ook een nadeel, ik heb gelezen op MM dat nieuwe MID 816s bugs vertonen op de HDMI out. Ikzelf heb nog steeds geen kabeltje of reden gehad om de tablet op mijn scherm aan te sluiten, maar dat wil ik op een gegeven moment wel. Met costum roms kan je dit oplossen, maar die staan op dit moment in de kinderschoenen.
Er zeuren genoeg mensen op MM over het gebrek van de HDMI functie, dus ik hoop dat er een officiele rom komt van de fabrikant. Vooralsnog ben ik vrij tevreden met de 2.3.1 rom van de fabriek dus een update daarvan zou fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
XanderDrake schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:24:
[...]

Blijkbaar zijn veel nieuwe versies van de MID 816 (waaronder de mijne) opgebouwd rond ander nieuwer bord: het BENa 8306 moederbord.

Daardoor kan ik geen nieuwe wpa config files installeren om een adhoc verbinding te krijgen met mijn smartphone. Ik heb geen root, ook al dacht ik dat het had. Ik ben verbaast dat ik wel de Market kon unlocken.
Ik gebruik deze op mijn bena bordje en ben er erg tevreden over. HDMI nog niet getest.
Maar wel root en BT ondersteuning.

http://www.slatedroid.com...306-board-with-root-acce/

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

pasz schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:09:
Ik gebruik deze op mijn bena bordje en ben er erg tevreden over.
Ik ben ook best tevreden, maar het is vervelend dat het ons zo moeilijk wordt gemaakt ;)
Aha, juist, dit topic bedoelde ik dus. Jij hebt dus een costum rom erop gezet, niet afkomstig van Tasselhof maar van djmvt? Heb jij een 4GB versie MID816?
Met standaard root en full market?
HDMI nog niet getest.
Als het klopt zou die gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qusay
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2021
Als ik dolphin hd wil downloaden van Android market ( de web versie) dan krijg ik het volgende bericht
This app is incompatible with your T-Mobile Unknown Full Android on S5PV210.
T-Mobile Unknown Full Android on S5PV210 This item is not compatible with your device

Iemand ervaring mee? En via de market op de mid 816 kan ik hem niet vinden!

Please help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

qusay schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:44:
Als ik dolphin hd wil downloaden van Android market ( de web versie) dan krijg ik het volgende bericht
This app is incompatible with your T-Mobile Unknown Full Android on S5PV210.
T-Mobile Unknown Full Android on S5PV210 This item is not compatible with your device

Iemand ervaring mee? En via de market op de mid 816 kan ik hem niet vinden!

Please help!
Toen ik Dolphin HD niet kon vinden in mijn market (maar wel alle add-ons 8)7 ) realiseerde ik me dat er iets mis was. De Market is niet full unlocked. Veel apps, zelfs bekende zoals Skype, zal je niet kunnen vinden.

Ergens in dit topic leg ik uit hoe ik dit oploste, zoek op mijn naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
Net kwam ik terug van werk en ben onmiddelijk op het net gaan speuren. Ik ben er net achter gekomen dat mijn zoon de herotab heeft laten vallen en het scherm is erg kapot. :'(
Nu kan ik 'm in chinese shops niet vinden (MM & PW). Het zal ongetwijfeld met een mail wel te vragen zijn. Ik vroeg me echter af of er in Nederland een adres is waar ik aan een scherm kan komen. Weet iemand hier iets over? Ik wil de tablet nl graag meenemen op vakantie en wanneer ik het in China ga bestellen, denk ik niet dat het er op tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
Sinds enkele dagen de capacitive versie in huis. Leuk apparaat.
Batterij is wel een beetje vreemd. Die van mij laadt wel op tot 100%, maar na het unpluggen van de adapter springt het direct naar 95%. Soms stijgt de batterij opeens enkele procenten (zojuist van 53% naar 56% gegaan). Ik denk ook dat de accu niet goed gecalibreerd is in Android. Ik heb Battery Info geinstalleerd om de spanning van de accu te zien. bij 51% is de spanning 7,579V. Ik ga nog kijken wat het bij 0% en 100% is.
Edit:
2% = 6,747V
100%=8,37V

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 09-07-2011 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Fopstra schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 00:37:
Net kwam ik terug van werk en ben onmiddelijk op het net gaan speuren. Ik ben er net achter gekomen dat mijn zoon de herotab heeft laten vallen en het scherm is erg kapot. :'(
Nu kan ik 'm in chinese shops niet vinden (MM & PW). Het zal ongetwijfeld met een mail wel te vragen zijn. Ik vroeg me echter af of er in Nederland een adres is waar ik aan een scherm kan komen. Weet iemand hier iets over? Ik wil de tablet nl graag meenemen op vakantie en wanneer ik het in China ga bestellen, denk ik niet dat het er op tijd is.
Bij MM staat het op de site en bij pandawill heb ik er twee besteld de afgelopen maanden nadat ik er per email om had gevraagd. Heb net mijn reserve er een paar weken geleden opgezet omdat mijn eerste replace screen een beetje vreemd begon te doen.
Als je een beetje oplet is het heel eenvoudig te doen, maar voordat je er een uit china hebt ben je zeker twee weken verder, of je moet het met dhl laten sturen. In dit geval zijn de verzendkosten hoger dan de kosten van het scherm, plm.25-30 dollar incl. shipping in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Jimster schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 01:38:
Sinds enkele dagen de capacitive versie in huis. Leuk apparaat.
Batterij is wel een beetje vreemd. Die van mij laadt wel op tot 100%, maar na het unpluggen van de adapter springt het direct naar 95%. Soms stijgt de batterij opeens enkele procenten (zojuist van 53% naar 56% gegaan). Ik denk ook dat de accu niet goed gecalibreerd is in Android. Ik heb Battery Info geinstalleerd om de spanning van de accu te zien. bij 51% is de spanning 7,579V. Ik ga nog kijken wat het bij 0% en 100% is.
Edit:
2% = 6,747V
Dat gedrag van de accu, batterij indicator is normaal voor die dingen, zowel de resistieve als capacitieve versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
XanderDrake schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 16:45:
[...]
Aha, juist, dit topic bedoelde ik dus. Jij hebt dus een costum rom erop gezet, niet afkomstig van Tasselhof maar van djmvt? Heb jij een 4GB versie MID816?
Met standaard root en full market?
Met root en redelijk uitgebreide market. Skype en Dolphin HD staan er gewoon in. Full market weet ik niet hoe te detecteren.

Ik had een 4GB versie, maar heb een sandisk 8GB-class 4 gekocht en hier de 4GB op geflashed.
Vervolgens met GParted even de data partitie vergroot.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
@ janesh
Bedankt voor je replay. Ik heb de tablet bij MM gekocht en het leek me het makkelijkst om er daar één te bestellen.Ik zal wel niet goed kijken maar zie echt geen replacement staan voor de herotab
Inmiddels heb ik ze wel gemaild.
En ik heb geaccepteerd dat het voor de vakantie niet gaat lukken. ;(

Waneer ik de tab aanzet, zie ik wel dat de lampen gaan branden, ik zie verder niets gebeuren.
Is dat ding überhaubt nog wel te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:11
Is de tablet UPAD (ZeniThink E98) niet beter dan de MID816? Prijs is lager (ongeveer 110 euro) en heeft betere specificaties, zoals:

- Cortex A9 1 Ghz (i.p.v. Cortex A8)
- Resolutie: 1024x768 (i.p.v. 800x600)

Het enige nadeel is dat er Android 2.2 op zit of zie ik nog andere nadelen over het hoofd?

http://www.lowbuying.com/...-screen-3g-wifi-p-87.html

http://www.aliexpress.com...shipping-wholesalers.html

YouTube: ‪ZeniThink E98 UPad Tablet PC 8 Inch AMlogic Cortex A9 Android 2.2 Multi Touch Screen 3G WIFI‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
mwa, het is een resistief scherm en die chipset is niet sneller, hoewel het wel A9 is. Die hogere resolutie is wel weer redelijk interessant :9

[ Voor 13% gewijzigd door heinj op 09-07-2011 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Fopstra schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:52:
@ janesh
Bedankt voor je replay. Ik heb de tablet bij MM gekocht en het leek me het makkelijkst om er daar één te bestellen.Ik zal wel niet goed kijken maar zie echt geen replacement staan voor de herotab
Inmiddels heb ik ze wel gemaild.
En ik heb geaccepteerd dat het voor de vakantie niet gaat lukken. ;(

Waneer ik de tab aanzet, zie ik wel dat de lampen gaan branden, ik zie verder niets gebeuren.
Is dat ding überhaubt nog wel te redden?
Of die te redden is, is moeilijk te zeggen. De tmd mid waarvan ik inmiddels twee keer het touchscreen heb vervangen kreeg ik uit china met een gebroken scherm. Maar hij ging wel gewoon aan en ik kon hem ook wel gebruiken ondanks dat slechts een derde deel van het schrrm aanraakgevoelig was.
Het kan best zijn dat bij jou ook de, ik geloof dat het lcd heet, vervangen moet worden en dat gaat ook zeg maar 30-40 euro kosten en bij elkaar is dat een halve resistieve mid816.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fopstra
@ janesh
Voor zoiets was ik al bang. Het glas is overal gebarsten. Van MM had ik de 8gb versie met volumeknop en die is nu dus niet meer te krijgen. Ik was redelijk aan het apparaat gewent en vind het moeilijk om definitief afscheid te nemen ;)
Bovendien mailt MM me dat ze geen spareparts meer hebben, voor dit model. Van Pandawill heb ik nog geen reactie ontvangen. Het is dus voor Europese klanten wel iets om rekening mee te houden. Hier moeten ze 5 jaar lang onderdelen leveren, in China leveren al niet meer terwijl ze het apparaat nog wel verkopen. :?

Omdat zich nu ook de gelegenheid voordoet om uit te kijken naar een ander tablet is mijn oog gevallen op de mid816r2 of de Ainol Novo8.
Wanneer ik jouw bevindingen zo lees, dan kan ik beter voor de mid816r2 kiezen.
Keuzes, keuzes, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Zonet de T9 besteld met code "welcome" totaal dus voor $ 204,24. Het grote wachten gaat beginnen . Heb gelukkig nog mijn 816R2 om mee te spelen. Dat deze iets zwaarder is vind ik niet zo erg maar de beduidend steviger kwaliteit vind ik wel een plus (met mijn kleine kinderen om me heen ;) )
Market en Android 2.3 gaat wel goed komen ben ik niet bang voor, vooral omdat dit ding HOT is op Slatedroid.

Heb ondertussen van PandaWill een nieuw scherm binnen voor mijn 816 (wereldservice bij die gasten jammer dat zij de T9 niet hebben) maar iemand een link of uitleg hoe het scherm te vervangen ?? (Janesh ??)

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ok, ik zal het proberen. Openen van het apparaat zal wel geen problemen geven neem ik aan. Als je dat gedaan hebt zul je zien dat het touchscreen onder de batterij en het moederbord zit.
Het is nu een kwestie van twee of drie schroeven los draaien waarmee het moederbord aan de bezel vastzit, dan kun je moederbord incl. batterij en scherm uit de bezel halen zodat je het touchscreen kunt ver wijderen.
Je hebt dan wel eerst i/o poorten voorzichtig uit de zijkant getrokken.
Als je zover bent en de smalle aansluiting van touchscreen met moederbord hebt losgemaakt, kun je het gebroken touchscreen gaan verwijderen. Voor dit laatste is wel enige inspanning nodig want het zit er behoorlijk vast op gelijmd.
Als dit gebeurd is plak je de nieuwe erop aansluiten en klaar is ......
Wat die aansluiting betreft, moet je even opletten, je kunt het zeg maar borgstripje schuiven, of 90 graden omhoog scharnieren. Ben ik deze week achter gekomen met mijn rena3 die een halve meter op zijn rug viel op een tegelvloer en waarschijnlijk de geest gaf.
Succes, met een beetje geduld en overleg moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
Thnx ga proberen. Tijdens open maken om andere sd card erin te steken was ik al bang dat er het nodige noodzakelijke "geweld" gebruikt moets worden en inderdaad .Waarmee "plak" jij het scherm weer vast als ik vragen mag

Trouwens ter info heb het nodige getest met verschillende sd kaartjes en vreemd verschijnsel, de class10 card is extreem traag:

Boot time 4GB Class4 Sandisk original : 41 secs
Boot time 8GB Class4 Sandisk rawcopied: 31 secs
Boot time 8GB Class10 Transcend rawcopied : 1 minute 15 secs ???????

[ Voor 5% gewijzigd door MP Freak op 13-07-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Er zitten langs twee van de vier zijkanten plakstrips, dus de tweede keer vervangen is makkelijkeren inderdaad class 2 of 4 is het best en hoe hoger des te trager is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
MP Freak schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:42:
Trouwens ter info heb het nodige getest met verschillende sd kaartjes en vreemd verschijnsel, de class10 card is extreem traag:

Boot time 4GB Class4 Sandisk original : 41 secs
Boot time 8GB Class4 Sandisk rawcopied: 31 secs
Boot time 8GB Class10 Transcend rawcopied : 1 minute 15 secs ???????
Dat klasse-verschil is inderdaad een bekend probleem.

Ik heb het zelfs met een Kingston class 4 gehad, die niet vooruit te branden is.
Beste gewoon Sandisk4 nemen. Klasse 2 is bijna niet te krijgen bij de normale winkels.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP Freak
@ Janesh & pasz inderdaad was ik dus ook achter, het beste resultaat krijg is echter wel met een 8gb class 4 card van sandisk die is nog sneller als de 4gb.

Janesh bedankt voor de tip ga dit weekend knutselen.

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de beschermhoesjes van Pandawill ?
Ze zijn van oorsprong voor de 815 maar passen ze ook goed op de 816 ?

met keyboard : http://www.pandawill.com/...15-tmd-a8-g08-p41779.html
en zonder : http://www.pandawill.com/...md-a8-g08-mid-p39836.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukcer123
Ik heb voor de mijne de case zonder keyboard. Hij voldoet voor mij al kan de sluiting in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

XanderDrake schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 15:24:
Om even hier op terug te komen, dit is blijkbaar minder een probleem dan ik vreesde. Een vriend van mij heeft een HTC Wildfire, en in HTC Sense zit een hotspot modus ingebouwd. Deze werkt gewoon met mijn Tablet. Blijkbaar is het dus selectief en hopelijk werkt het met mijn volgende smartphone dus wel zonder dat ik complexe ingrepen moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ook bij de galaxy s en galaxy tab, die ik altijd als hotspot gebruik in mijn caravan in zuid zuid limburg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 10:28:
Ook bij de galaxy s en galaxy tab, die ik altijd als hotspot gebruik in mijn caravan in zuid zuid limburg. :)
Kon jij wel direct een adhoc Wifi connectie maken tussen een smartphone/3g tablet en je MID 816? Dat werkte gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Jazeker, mobiele hotspot aanzetten op mijn galaxy tab met onbeperkt internet zolang het nog duurt, en dus kun je lezen wat ik nu buiten type op mijn tmd plus, die buiten behoorlijk beter te lezen is dan b.v. de novo8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het is Idioot dat het dan niet werkt met mij huidige smartphone. Ah well, geduld geduld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Mid816 met 8 gig intern.
Op dit moment een custom image draaien van tasselhof echter de pad is te traag voor woorden.
Iemand al een snellere versie ontdekt die wel goed draait?
Zou mooi zijn als eindelijke Honeycomb uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj
Het scheelt ook welke snelheidsklasse je sdhc kaart is. Als die hoger is dan class 4 heb je een risico dat de kaart erg traag reageert in een mid816.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:38:
Op dit moment een custom image draaien van tasselhof echter de pad is te traag voor woorden.
Heb je zelf die SD erin gezet of zat deze er al in ?

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:38:
Heb zelf ook de versie met 8gig, draai nu een week of 2 met Singularity en moet zeggen dat bevalt me erg goed.
Zowel snel opstarten als ook in gebruik erg soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hebben jullie de 8gb rubberized versie van Merimobiles? Jullie konden gewoon naar Tasselhoffs roms flashen?

Ik had begrepen dat die versies beschikken over de BENa boards, en dat flashen daardoor moeilijk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pasz schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:06:
[...]

Heb je zelf die SD erin gezet of zat deze er al in ?
Was inderdaad de standaard 8 gig sd kaart die al in de pad zat.
Deze had ik geflashed met een van de Tasselhoff roms maar is bagger traag.
Duurt meer dan 1 minuut voor hij is opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cujo74 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:43:
[...]

Heb zelf ook de versie met 8gig, draai nu een week of 2 met Singularity en moet zeggen dat bevalt me erg goed.
Welke image heb je draaien precies? En wat bedoel je precies met Singularity???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heinj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 22:44:
[...]

Was inderdaad de standaard 8 gig sd kaart die al in de pad zat.
Deze had ik geflashed met een van de Tasselhoff roms maar is bagger traag.
Duurt meer dan 1 minuut voor hij is opgestart.
Ja, dat heb ik nu ook. Dat komt waarschijnlijk omdat ik nu veel software erop heb staan.
In het begin was hij een stuk sneller.

Echter, als hij geboot is, is hij razend snel. Niks aan de hand.

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Laatst online: 09:52
XanderDrake schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:56:
Hebben jullie de 8gb rubberized versie van Merimobiles? Jullie konden gewoon naar Tasselhoffs roms flashen?

Ik had begrepen dat die versies beschikken over de BENa boards, en dat flashen daardoor moeilijk was...
Is inderdaad de rubberized versie van Merimobiles, met inderdaad Benaboard. Flashen was geen enkel probleem, nadat ik een halve avond bezig ben geweest om Windows er van te overtuigen de juiste usb drivers te gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:11
...

[ Voor 98% gewijzigd door Geen12 op 23-07-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Heeft iemand Shazam al aan de praat gekregen? WhatsApp en Viber? Alle drie geven mij verschillende problemen, waardoor ik ze uiteindelijk niet kan gebruiken.
Cujo74 schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 09:42:
Is inderdaad de rubberized versie van Merimobiles, met inderdaad Benaboard. Flashen was geen enkel probleem, nadat ik een halve avond bezig ben geweest om Windows er van te overtuigen de juiste usb drivers te gebruiken 8)7
Ah dat scheelt, dank je voor de heads up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net een mail van MM.
Quick Fix for your Tablets
While you enjoy the summer sales that are going on at www.merimobiles.com , we want to present to you a great new initiative. Instead of having to ship your device back to China, you can now have your items repaired in the USA!

USA Repair Facility is a third party group that is offering fast and effective tablet repairs for tablet users. The service is offered on selected tablets:

Mid 816
Mid 815
Midv7
Flytouch 3
Herotab C8
Herotab C8+

As a result of our exclusive partnership, you can add this option to your purchase directly from our website. When you order, check the Warranty box in the options column. For further information, refer to the USA Repair Service Plan on our website. This offers you a little less hassle and even more peace of mind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Laatst online: 11:27

tismij

???

Cujo74 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 21:43:
[...]

draait Singularity goed op de rubberized versie met echte knoppen (niet virtueel)?
Heb nu Tass's image erop staan maar vind de boottijd wel erg lang, gebruik hem vaker korte periodes dus sneller boot is dan belangrijk.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• dukcer123
Dit soort dingen horen hier niet, daar is V&A voor.

[ Voor 74% gewijzigd door janvanduschoten op 26-08-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
Op merimobiles wordt de 816 capacitive vergeleken met de T9. Voordeel van de T9 is dat ie 5 point multitouch ondersteunt. 816 heeft snellere CPU. Vraag is hoe vaak gebruik je multitouch met meer dan 2 vingers?

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

djcasl schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:55:
Op merimobiles wordt de 816 capacitive vergeleken met de T9. Voordeel van de T9 is dat ie 5 point multitouch ondersteunt. 816 heeft snellere CPU. Vraag is hoe vaak gebruik je multitouch met meer dan 2 vingers?
ik zou hier ter plekke geen voorbeeld kunnen geven van wanneer je meer dan 2 touchpunten nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:34
In het filmpje gebruiken ze het bij FruitNinja, maar als dat het enige is. Dan kan ik beter de MID 816 nemen.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds een paar weken de blije bezitter van een mid816R2. Deze heb ik tweedehands gekocht van iemand die m na een aanschaf van 3 maanden niet heel intensief aan het gebruiken was. Alhoewel het altijd even afwachten is als je iets 2e hands koopt had de verkoper een heel puik, in nieuwstaat verkerende herotab voor mij. Scherm zonder krassen, alles erbij en in de originele doos; helemaal top. Ik heb deze herotab gekocht vanwege de positieve reactie's op dit forum en het feit dat ik met een instapmodel de Android tabletwereld wilde verkennen en eerlijk is eerlijk bij een aparaat van 150,- durf ik dat risico meer te nemen dan bij een "echte" tablet van rond de 400,-.

Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop. Hij is snel. Het intern geheugen lijkt klein maar blijkt ruim voldoende om meer dan genoeg apps op te zetten. Ik dacht eerst dat de resolutie van 800x600 wat aan de kleine zou zijn maar dat valt heel erg mee. De beeldkwaliteit is prima en spelletjes en het internet browsen gaat met dolphin als een tierelier. Het 8 inch beeldformaat is helemaal goed waar naar mijn mening 7 inch net te klein is en 10 inch veel te groot. Het aanrakscherm werkt zeer plezierig en accuraat.Ook de accu heeft naar mijn mening voldoende capaciteit. Het geluid is niet high end maar ruim voldoende voor normaal gebruik.

Wat ik minder van deze herotab vind is dat hij erg glad is waardoor ik het idee heb dat hij zo uit je handen kan glijden. In zijn algemeenheid is een touchscreen heerlijk om mee te werken maar wat wordt het kastje, ondanks mijn schone handen, vies na een avondje gewoon gebruik.
Dit ligt natuurlijk niet aan dit apparaat maar is het logische gevolg van een touchscreen

Als er zaken zijn waarvoor ik ooit nog eens een andere tablet koop is het dat ik graag HD beeldkwaliteit, een groter intern geheugen en een (dual) processor met nog meer ballen wil . Er wordt gesproken over forse prijsdalingen in de toekomst bij de tabletfabrikanten. Tot die tijd ben ik (h)eerlijk tevreden met mijn kleine maar daadkrachtige chineesje ;-) een fijne instapper met genoeg mogelijkheden en vermogen om voorlopig even vooruit te kunnen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikyman
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01-2023
Hoi,

Is er iemand die me kan helpen.
Heb de Herotab 8gb mid816 (android 2.2) rubberized

Kan sinds kort meer gebruikmaken van wireless..wel verbonden met router ook goede ontvangst
maar niets werkt market niet browsers niet. Snap er niks van. Heb van alles geprobeerd met de instellingen ook van wireless (never sleep) etc...

Het probleem is eigenlijk zomaar ontstaan heb geen andere apps geinstaleerd ofzo.
Heb ook het slatedroid forum bekekeken maar kom er niet uit..
Heb ook de tab al helemaal de batterij leeglaten gaan en opnieuw opgeladen ook dit werkte niet
Zit even met mijn handen in het haar..

Dit is de melding die ik krijg: ! Attention
A network error has occured. Retry, or cancel and return to the previous screen.

(Dit terwijl ik supergoed bereik heb volgs icoon op de tab en dus verbonden ben)

Hebben er meer mensen last of weet iemand een oplossing?

Heb het ook bij de buren dus licht echt aan de tab aangezien ltops etc wel werken via router...

Help me out please :'(

greetz,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20
XanderDrake schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 11:03:
[...]

Dingen die ik nog moet uitvogelen: apps installen, compatibility testen, wifi ontvangst, koppelen aan laptop en tetheren aan smartphone, 3D games testen, webcam, audio en video, HDMI, USB stick en externe HDD, UMTS stick en toetsenbord/muis.
Zijn er nog andere vragen? Stel ze gerust!
Ben erg benieuwd naar video via externe HDD.
Werkt dit gewoon ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:51:
[...]

Ben erg benieuwd naar video via externe HDD.
Werkt dit gewoon ?
Heh, ik ben veel dingen vergeten te melden lees ik zo :+

USB hdd heb ik net geprobeert: hij herkent hem wel maar heeft het over formateren. Misschien komt het omdat de HDD NTSF gepartitioneerd is. Mijn 4gb Fat32 usb stick werkt wel.

Wireless tethering náár de tablet werkt niet met mijn WM6.5 smartphone, maar wel met HTC Sense 3.0's tether app.

3d games werken prima, heb er veel staan. Maar sommige zwaardere zoals Minecraft Pocket en Gun Bros mekkeren dat ze niet compatible zijn. Balen, minecraft zou awesome zijn op een groter scherm!

Mijn UMTS stick werkt niet standaard, ik zou hem misschien aan de praat krijgen maar dat is een complexe ingreep en je hebt root nodig. Dat laatste is me nog niet gelukt overigens.

HDMI werkt blijkbaar niet op Android 2.3, dan moet je `terug naar 2.2 of een Tasselhof image erop zetten, heb ik nog niet geprobeerd

Audio en video zijn geweldig, echt. Zo handig voor in de trein.

Tobo en muis werken niet geweldig, daar moet je ook terug gaan naar 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
XanderDrake schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:30:
[...]

Heh, ik ben veel dingen vergeten te melden lees ik zo :+

USB hdd heb ik net geprobeert: hij herkent hem wel maar heeft het over formateren. Misschien komt het omdat de HDD NTSF gepartitioneerd is. Mijn 4gb Fat32 usb stick werkt wel.

Wireless tethering náár de tablet werkt niet met mijn WM6.5 smartphone, maar wel met HTC Sense 3.0's tether app.

3d games werken prima, heb er veel staan. Maar sommige zwaardere zoals Minecraft Pocket en Gun Bros mekkeren dat ze niet compatible zijn. Balen, minecraft zou awesome zijn op een groter scherm!

Mijn UMTS stick werkt niet standaard, ik zou hem misschien aan de praat krijgen maar dat is een complexe ingreep en je hebt root nodig. Dat laatste is me nog niet gelukt overigens.

HDMI werkt blijkbaar niet op Android 2.3, dan moet je `terug naar 2.2 of een Tasselhof image erop zetten, heb ik nog niet geprobeerd

Audio en video zijn geweldig, echt. Zo handig voor in de trein.

Tobo en muis werken niet geweldig, daar moet je ook terug gaan naar 2.2.
Hey bedankt !!
Ik heb inderdaad gelezen dat het fat(32) moet zijn.
Waarom wil je eigenlijk naar 2.3 als zoveel dingen werken in 2.2 ?
Ben van plan om er hier een te kopen..
http://link.marktplaats.nl/498545008 (weet niet of linken mag....)

Oh ja, nog een vraag...
Kun je ook opladen via de USB ? (makkelijk voor in de auto > usb via cigarettenaansteker)

[ Voor 3% gewijzigd door driel24 op 03-11-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Graag gedaan
Waarom wil je eigenlijk naar 2.3 als zoveel dingen werken in 2.2 ?
Hij was al 2.3 toen ik hem kreeg hehe. Opzich werkt 2.3 erg soepel, heerlijk snel. Het zijn helaas een paar extra features die niet werken.
Ben van plan om er hier een te kopen..
http://link.marktplaats.nl/498545008 (weet niet of linken mag....)
Is een beetje duur. Vanuit china kan je ze voor €100 krijgen ondertussen als het niet minder is.
Oh ja, nog een vraag...
Kun je ook opladen via de USB ? (makkelijk voor in de auto > usb via cigarettenaansteker)
Nee gaat niet. Das bij bijna alle tablets zo, ze hebben teveel stroom nodig. Mijne werkt nu met een 12v 1000mAh adapter terwijl usb slechts 5v 800mAh geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
XanderDrake schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:54:

Is een beetje duur. Vanuit china kan je ze voor €100 krijgen ondertussen als het niet minder is.
Ik zie allerlei sites in de start post.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik koop wel vaak bij dealextreme.

Waar heb je de herotab zoal gezien ?
Ik zie veel clones.... (van een clone ;) )
Ook veel negatieve dingen, omdat dan net iets anders geleverd wordt dan besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:19:
Ik zie allerlei sites in de start post.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Ik koop wel vaak bij dealextreme.
Dealextreme heeft een goede reputatie, ikzelf heb hem bij Merimobiles gehaalt, hier dus http://www.merimobiles.co...1_2GHz_8GB_p/meri0541.htm
Ze zijn ondertussen weer terug gegaan naar 2.2 :D waarschijnlijk om alle functies weer aan de praat te krijgen.
k zie veel clones.... (van een clone ;) )
Wat je moet weten is dat er maar 1 fabrikant is die deze tablets maakt, en dat 'Herotab' slechts 1 naam is van de vele die andere merken en verkopers er aan geven. Als de reputatie van de verkoper op bijv. Ebay goed is (rond de 99% positief) dan kan je met een grote zekerheid zeggen dat ze gewoon de juiste tablet versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Heel dom waarschijnlijk.... Maar waar kan ik nu zien wat mijn firmware versie is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:02:
Heel dom waarschijnlijk.... Maar waar kan ik nu zien wat mijn firmware versie is ?
volgens mij bij settings > about this phone.

iig tussen de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
XanderDrake schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:14:
[...]

volgens mij bij settings > about this phone.

iig tussen de instellingen.
Dat heb ik ook gevonden. Alleen staat daar een firmware die niet in de startpost staat.

het is versie : gingerbread.eng.version=bena-20110902_131813

vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
De tablet herkend geen externe HDD's.
De harde schijf wordt gezien als "storage USB" Maar is verder niet benaderbaar.
Format is fat32.
USB stick gaat wel perfekt. (ook fat32)

Meer mensen last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:24:
De tablet herkend geen externe HDD's.
De harde schijf wordt gezien als "storage USB" Maar is verder niet benaderbaar.
Format is fat32.
USB stick gaat wel perfekt. (ook fat32)

Meer mensen last van ?
Zucht, zal wel weer iets zijn dat je kan oplossen met een gerootte ROM en veel geduld.

• driel24
XanderDrake schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:54:
[...]

Zucht, zal wel weer iets zijn dat je kan oplossen met een gerootte ROM en veel geduld.
Zucht..... slechte ervaringen :+ ?

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:37:
[...]

Zucht..... slechte ervaringen :+ ?
Onder 2.3 zijn er veel van dit soort problemen. Geen HDMI, geen muiscursor als je een muis aansluit, geen ondersteuning voor WEP bij adhoc wifi verbindingen, geen bluetooth dongle ondersteuning, geen UMTS dongles. enz enz. En dit alles is te verhelpen met root en een alternatieve ROM, maar ik heb op het moment geen motivatie.

• driel24
XanderDrake schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:31:
[...]

Onder 2.3 zijn er veel van dit soort problemen. Geen HDMI, geen muiscursor als je een muis aansluit, geen ondersteuning voor WEP bij adhoc wifi verbindingen, geen bluetooth dongle ondersteuning, geen UMTS dongles. enz enz. En dit alles is te verhelpen met root en een alternatieve ROM, maar ik heb op het moment geen motivatie.
pff.... Net een hdmi kabel besteld. Ben benieuwd.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:14:
[...]

pff.... Net een hdmi kabel besteld. Ben benieuwd.
Nou, ik ook :D

• driel24
Bij surfen gaat de tablet continue naar de"mobile" versies.
Voor een telefoon perfect. Maar ik wil de echt site zien zoals in de filmpjes op pagina 1.

kan het eigenlijk wel ?

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 10-11-2011 19:50 ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Met dolphin HD is dat gewoon een optie. Ik zie alleen full-sites.

• driel24
XanderDrake schreef op donderdag 10 november 2011 @ 22:46:
Met dolphin HD is dat gewoon een optie. Ik zie alleen full-sites.
Ik gebruik ook dolphin hd.
Als ik www.ad.nl druk komt zonder dat ik het wil mobiel.ad.nl naar voren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

*wie leest die krant ook :( * :P
Ik zal het eens uittesten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
XanderDrake schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:40:
*wie leest die krant ook :( * :P
Ik zal het eens uittesten!
Bedankt !!

Als je nu toch gaat testen.... als ik hem aansluit op de PC blijkt dat er een 2gb ruimte op zit
waarvan 195 mb van gebruikt is.

Ik zou 4gb moeten hebben. Zit die 2gb verstopt voor besturings systeem. of heb ik gewoon echt een verkeerde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb 8gb en daar ziet mijn pc ook maar 6,5gb van, dus dat klopt wel denk ik. De rest is besturings systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
XanderDrake schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:46:
Ik heb 8gb en daar ziet mijn pc ook maar 6,5gb van, dus dat klopt wel denk ik. De rest is besturings systeem
Vreemd.... maar het zal dus kloppen.

Durf het bijna niet te vragen. Maar werkt die website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:49:
Vreemd.... maar het zal dus kloppen.

Durf het bijna niet te vragen. Maar werkt die website ?
AD.nl werkt, full site, niets mobile!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
XanderDrake schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 12:34:
[...]

AD.nl werkt, full site, niets mobile!
%^#$^%#$^% Nu ook al met firefox geprobeerd.... ook al mobiele site.
nytimes geeft ook de mobile site.
Telegraaf geeft weer wel de goede site.

kweetut nie meer....

// edit :
opgelost met dolphin desktop toggle.
Android stuurt mee dat het een android telefoon is.
desktop toggle maakt daar een desktop van !

[ Voor 17% gewijzigd door driel24 op 15-11-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Werkt niet....gebeurt helemaal niets !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:33:
[...]

Werkt niet....gebeurt helemaal niets !
Gebruik je rockplayer?
Kan zijn dat je iets moet doen, softwarematig, voor het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
XanderDrake schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:41:
[...]

Gebruik je rockplayer?
Kan zijn dat je iets moet doen, softwarematig, voor het werkt.
Op pagina 1 staat juist, dat hij het scherm 1 op 1 overneemt via HDMI.
Ik heb helemaal geen programma gestart. In settings staat je uitvoer methode HDMI.
Kun je allemaal verschillende settings nemen. Allemaal geprobeerd.

Rockplayer is trouwens wel super !

[ Voor 4% gewijzigd door driel24 op 15-11-2011 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ben bang dat mijn scherm defect is.
Strepen......

De tab maakt gewoon de gebruikelijke geluidjes als je de knoppen indrukt.

Hoe kan ik een harde reset doen ?
Bekend probleem ?

Afbeeldingslocatie: http://i65.photobucket.com/albums/h208/driel24/IMG_1822_640x480.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dit herken ik, het is exact hetzelfde wat ik in het begin had.
Ik had de tablet laten vallen, en hij deed het nog prima, backlight ook, maar geen beeld signaal.
Na openmaken bleek een platte kabel niet 100% meer vast te zitten. Na het in te klikken, deed alles het weer :)

De strepen die je hebt lijken alsof het scherm wordt ingedrukt ofzo... Ik zou hem open maken en inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
XanderDrake schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:46:
Dit herken ik, het is exact hetzelfde wat ik in het begin had.
Ik had de tablet laten vallen, en hij deed het nog prima, backlight ook, maar geen beeld signaal.
Na openmaken bleek een platte kabel niet 100% meer vast te zitten. Na het in te klikken, deed alles het weer :)

De strepen die je hebt lijken alsof het scherm wordt ingedrukt ofzo... Ik zou hem open maken en inspecteren.
Hij is niet gevallen.... maar ik kan er me wel iets bij voorstellen.
Ik kan maar twee schroefjes vinden op het ding.
Hoe krijg ik hem open ? Het is een aishuo a820

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

driel24 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:59:
Ik kan maar twee schroefjes vinden op het ding.
Hoe krijg ik hem open ? Het is een aishuo a820
Die twee schroefjes eruit halen en (met een mes ofzo) rustig de behuizing open klikken. Zo heb ik het gedaan, ik neem dat het zelfde is bij jou tablet, maar pin me er niet aan vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zo, sinds kort heb ik weer een slinger aan mijn oude tablet gegeven. Ik gebruik hem nu voornamelijk voor Netflix kijken tijdens afwassen of koken. Dat gaat best goed, hoewel het aspect ratio natuurlijk niet optimaal is op zo'n 4:3 scherm.

Uiteindelijk werken bijna alle apps nog goed op de versie van android 2.3 die erbij werd geleverd. Alles wordt nog geupdate. Maar veel anders dan Netflix doe ik er niet mee: het touchscherm is eigelijk te bagger voor woorden, heel onnauwkeurig. Allicht lees ik er nog E-books op totdat ik een Ereader krijg ofzo.

Ik had de rubberized versie, dat blijkt een fout te zijn geweest: het rubber is oud geworden en begint te plakken en kleven :/ OK, veel grip, maar het voelt niet lekker en stof moet je er echt af schrapen....

De accu doet het nog wel uitstekend! Ik kan er dagen mee doen.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste