Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
Righteye schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:33:
Jippie, hij doet het nu goed. :D

Heb uiteindelijk mijn A816 in Fastboot modus gezet en zo de accu compleet leeg laten lopen.
Daarna weer een volle dag aan de lader et voila, geen scrollende lijnen of uitval meer. 8)

Nog wel veel Android meldingen, na onderzoek bleek dat de 4GB kaart te zijn die er origineel in zat. Daar zaten een aantal bad sectors op. :(

Zojuist Tasselhoff's 0211 image erop gegooid en ben nu mijn eigen apps erop aan het zetten en die van hem eraf aan het gooien. Nog maar 80 apps te gaan.... :X
Gefeliciteerd RE! Mn vrouwtje gebruikt hem regelmatig, ze heeft alleen vaak problemen met het openen van links ofzo. Als ze erio klikt selecteerd hij dan vaak de linkeronder of boven. Meer mensen last van? Iemand eten oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
erniesd schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:43:
[...]

Gefeliciteerd RE! Mn vrouwtje gebruikt hem regelmatig, ze heeft alleen vaak problemen met het openen van links ofzo. Als ze erio klikt selecteerd hij dan vaak de linkeronder of boven. Meer mensen last van? Iemand eten oplossing?
Scherm kalibreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Het is niet altijd, das het rare. Als ik een andere site open, hebk er minder last van. Welke calibratie-progs zouden er zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
erniesd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:22:
[...]

Het is niet altijd, das het rare. Als ik een andere site open, hebk er minder last van. Welke calibratie-progs zouden er zijn?
Dat doe je niet met een programma, maar met Android zelf. Volgens mij was het in het beginscherm (Home) 10 sec de menu-knop ingehouden houden. Welke browser gebruik je? Probeer anders eens Dolphin HD, werkt als een zonnetje op de mijne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ybastiaans schreef op maandag 21 februari 2011 @ 14:31:
[...]

Dat doe je niet met een programma, maar met Android zelf. Volgens mij was het in het beginscherm (Home) 10 sec de menu-knop ingehouden houden. Welke browser gebruik je? Probeer anders eens Dolphin HD, werkt als een zonnetje op de mijne!
Dat doe je wel degelijk met een applicatie. Android zelf heeft het niet ingebouwd omdat het oorspronkelijk geen rekening hield met resistieve schermen (capacitief behoeft geen calibratie).

Calibratie is wel mogelijk, maar dan moet het in de rom ingebakken zitten. In dat geval zit er een calibratieprogje in je menu. Soms stoppen ze het ook wel ergens in de Settings app (display?).

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BowToThePrince
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 11:59
Ik overweeg deze tab te kopen. Maar eerst zou ik graag willen weten hoelang die batterij het in de praktijk vol houdt. Bij pandawill zeggen ze 6-8 klopt dit?

En als ik hem via kiddly koop hoeveel zijn dan de verzendkosten of zijn die bij de prijs in begrepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

brama schreef op maandag 21 februari 2011 @ 16:31:
[...]

Dat doe je wel degelijk met een applicatie. Android zelf heeft het niet ingebouwd omdat het oorspronkelijk geen rekening hield met resistieve schermen (capacitief behoeft geen calibratie).

Calibratie is wel mogelijk, maar dan moet het in de rom ingebakken zitten. In dat geval zit er een calibratieprogje in je menu. Soms stoppen ze het ook wel ergens in de Settings app (display?).
Calibratie bij de tmd mid, herotab mid 816 gaat inderdaad via het homescreen in de android browser b.v en vervolgens 10 seconden of langer de menu knop indrukken.
Bij de herotab m802 zit calibratie ingebakken, of wel in de settings.

@BowToThePrince

De batterij van de tmd mid, herotab mid816 gaat plm een uur of 4 tot 5 mee. ik heb ervaring met twee van deze dingen, en is voor een shanzai tablet best behoorlijk.
Verder is het de snelste chinese kloon tot nu toe, ook een stuk sneller dan de tablets met de freescale i.mx 515 processor, waarin ook een cortex a8 processor zit.
En wat kiddyl betreft, zijn prijzen zijn zonder verzending volgens mij, maar dat had je ook zelf gemakkelijk kunnen uitvissen.

[ Voor 24% gewijzigd door janesh op 21-02-2011 23:56 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Nog even ter info :
Ik heb vandaag een vervangend exemplaar voor de defecte Herotab van Merimobiles binnen gekregen.
Deze keer geen Doanekosten gelukkig ( regular airmail ) :>

Het is de ruberized versie, nu ook inclusief handleiding en EU oplaad stekker.

Eerste ervaring is positief; scherm reageert goed, software netjes bijgewerkt etc.
Ben er tot nu toe tevreden mee.

Nu maar eens gaan experimenteren met de zaken die in de starterspost staan.
Nogmaals dank Righteye voor de opzet er van !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede avond

al een week terug heb ik een mid816 gekocht maar na een loop van tijd kreeg ik steeds een fout melding android.process.acore is onverwachts gestopt.
ik heb al alle maal dinge gedaan.

fabriekinstelling gedaan
aan/uit gezet
nieuwe frimeware

maar steeds blijft het terug komen het is best vervelend ik ka namelijk niet meer op de android markt

bedankt.

Desmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jur_gen25
  • Laatst online: 06-10-2023
@Dessie-r Ik heb hetzelfde probleem gehad en via Google de volgende oplossing gevonden:

Gaan naar: Instellingen> Toepassingen beheren> Op tab ''Alles'' klikken. Daarna heb ik bij ''Opslag contacten'' de gegevens gewist en bij ''Calender Synch'' voor de zekerheid hetzelfde gedaan en toen was de melding weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:29

Hoogie2004

Whohooooo

Nog meer mensen die problemen hebben met WIFI. (met name het wegvallen van de verbinding) Heb al een tijdje lopen googlen en testen, maar kom er niet helemaal uit. Verder een top-apparaatje.

Heb ook geprobeerd een fixed-ip voor de tablet in te stellen, dit hielp een beetje (duurt nu langer voordat de verbinding wegvalt...). Alle andere apparaten via wireless hebben geen problemen, dus de router kan het niet aan liggen (lijkt me)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he

nee bij doet het internet prima

maar ik heb wel een ander probleem mijn flash player doet he volgens mijn nit want ik kan geen foto's en ook geen filmpjes meer zien watis hier he probleem van?

desmond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Hoogie2004 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:43:
Nog meer mensen die problemen hebben met WIFI. (met name het wegvallen van de verbinding) Heb al een tijdje lopen googlen en testen, maar kom er niet helemaal uit. Verder een top-apparaatje.

Heb ook geprobeerd een fixed-ip voor de tablet in te stellen, dit hielp een beetje (duurt nu langer voordat de verbinding wegvalt...). Alle andere apparaten via wireless hebben geen problemen, dus de router kan het niet aan liggen (lijkt me)
Ik heb zoiets met de Rocktab gehad. Bij mij hielp het overgaan van WPA naar WPA2.
Al kan het ook zijn dat het aan m'n router lag aangezien ik voor WPA2 een nieuw routertje moest kopen omdat mijn fosiel uit 2003 dat niet aankon. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Zwaar druk geweest de laatste tijd, maar hier weer een udate van mij.

Inmiddels hebben we de tablets (1 x Aishuo A816 en 1 x Herotab MID816) zo'n 3 weken in gebruik. Volledig naar tevredenheid kan ik zeggen. Wifi gaat prima, weinig tot geen crashes en alles wat we willen doen werkt prima. Dat zijn voornamelijk leuke spelletjes, internet en ebooks.

De Herotab draait overigens op de 11-02 firmware, de Aishuo op de 18-01.

Het enige vervelende dat we tot nu toe geconstateerd hebben, is dat je de accu niet leeg moet laten gaan. Zodra je Android afsluit omdat de accu te laag is, kan je daarna met een nieuwe image aan de gang voordat hij weer werkt. Het is alsof je na een Windows crash geen CHKDSK kan doen en daardoor start dan je OS niet door. We houden ze ook permanenet aan de lader.

Ik heb nog bij Merimobiles een extra power adapter besteld en de 8"leather case met keyboard. We hadden er al 1 maar deze bevalt zo goed, dat we er nog 1 laten komen. Hij is perfect om je tablet in mee te nemen en je kan nog typen ook. Je haalt hem vrij makkelijk uit de case en dat is ook erg fijn, Case in de tas, alleen de tablet op schoot in de trein.

Ik heb beide tablets open gehad en er diverse SD kaarten in gehad. Allemaal prima, hoewel ik weinig verschil merk. Momenteel lijkt de Aishuo A816 met de 4 GB class 4 kaart zelfs sneller als de Herotab met een 8GB Class6.

Kortgezegd vind ik dit een geweldige tablet, die met wat firmware updates nog wel wat beter kan worden. Voor 200 dollar heb je hier een uitstekende koop aan. Naast de Flytouch 2 lijkt hij loeisnel. Die gaat dus binnenkort op Marktplaats.

Ik zal de TS ook nog even doorlopen.

Verder geen zin om alle pics hier te posten, dus hier de linkjes naar mijn website met alle pics en het verhaal:
De Aishuo en de Hertotab naast elkaar
De Herotab MID816 is binnen
De Aishuo A816 is binnen.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hyp Hyper schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:32:
[...]

Ik heb zoiets met de Rocktab gehad. Bij mij hielp het overgaan van WPA naar WPA2.
Al kan het ook zijn dat het aan m'n router lag aangezien ik voor WPA2 een nieuw routertje moest kopen omdat mijn fosiel uit 2003 dat niet aankon. :)
Mijn router staat al op WPA2, ik zal het encryptie-niveau eens wijzigen, kijken of dat helpt. Anders de firmware maar eens updaten naar de nieuwste versie. Ik heb mijn Herotab MID-816 bij samenkopen.net vandaan, via Kyddil. Iemand enig idee welk firmware bestand ik dan nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:19:
[...]

Mijn router staat al op WPA2, ik zal het encryptie-niveau eens wijzigen, kijken of dat helpt. Anders de firmware maar eens updaten naar de nieuwste versie. Ik heb mijn Herotab MID-816 bij samenkopen.net vandaan, via Kyddil. Iemand enig idee welk firmware bestand ik dan nodig heb?
In de TS staan een aantal firmware's en achter de daar ook aanwezige links naar de Slatdroid Herotab MID816 topics ook. De nieuwste versie is van 11-02-2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BowToThePrince
Op slatedroid zijn ze druk bezig om honeycomb naar deze tab te porten. zie hier de link.
http://www.slatedroid.com...-stopping-us/page__st__20
Ik ben geen held in programmeren dus ik zou niet weten hoe ver ze al zijn. Is hier iemand die er wel een beetje verstand van heeft en die kan vertellen hoever ze ongeveer al zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Olaaa. Beetje busy geweest en dus weinig tijd gehad om te tableteren!! Weet iemand hoe mn vrouwtje gtst ofzo terug kan zien? Het lukt nl niet. En calibreren zou ook nodig zijn, ik krijg wel af en toe een handje met een geel lijntje, maar het helpt nie veel nie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar volle tevredenheid ook een "Herotab". Mijne komt bij Nowsupplier vandaan, staat geen naam op de doos. Ik heb echter een paar vraagjes: mijn sd kaart heet bij deze tablet "external" omdat zijn eigen geheugen al sd heet. Nu zoeken alle videoplayers de video's op de sd kaart, en ik kan van daaruit niet naar de external. Ik moet dus video's afspelen via bijv. Astro. Kan dit niet anders?
Tweede vraag: soms download ik een app en dan staat die niet in mijn hoofdmenu. Als ik via instellingen > toepassingen kijk, vind ik het wel. Hoe kan dit? Kan ik dit niet zichtbaar maken?
Vraag 3: kun je de melding dat de accu bijna leeg is uitzetten? Die komt om de 2 minuten. Ik vind dit heel irritant.
Verder vind ik het een heerlijk apparaat. Helaas wel extra inklaringskosten en btw voor moeten betalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb de nieuwste firmware geflashed, en de WiFi problemen lijken gefixed.

#edit: dus niet gefixed....

Misschien maar eens een andere image proberen, als die er is.

[ Voor 39% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-03-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BowToThePrince
Er staat op slatedroid een nieuwe frimware
http://www.slatedroid.com...03112011-firmware-update/
Heeft iemand deze al getest? Ik krijg deze week als het goed is mijn MID816.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Lichte paniek.... Ik heb mn Herotab verkocht en wil hem aan die gozer overhandigen, alleen 1 probleem: ik kan tig keer "terug naar fabrieksinstellingen" doen, maar mn Google account krijg ik niet verwijderd!! Dus mail en contacten staan er nog op, dit wil ik niet.

Wie weet hoe ik deze eraf krijg (dmv harde reset oid?)

Thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
erniesd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 22:41:
Lichte paniek.... Ik heb mn Herotab verkocht en wil hem aan die gozer overhandigen, alleen 1 probleem: ik kan tig keer "terug naar fabrieksinstellingen" doen, maar mn Google account krijg ik niet verwijderd!! Dus mail en contacten staan er nog op, dit wil ik niet.

Wie weet hoe ik deze eraf krijg (dmv harde reset oid?)

Thnx alvast!
Nou mensen... niet zo enthousiast hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Een andere firmware erop zetten?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 17:10
heb net een bestelling bij merimobiles gedaan maar nu probeer ik de bank iban in te voeren alleen ing zegt dat deze niet klopt?? weet iemand welke het wel moet zijn? dit heb ik gekregen

Beneficiary Bank:
Royal Bank of Canada
3100 boul le carrefour
Laval, Quebec H7T 2K7, Canada
Phone:
(450) 686-3400
Bank routing#
021000021
Bank Iban#
02301
Bank#
003

Beneficiary Customer:
o2meri
Customer Account #
4008488 (USD$)
SWIFT CODE
ROYCCAT2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Zo, heb de TS weer effe flink aangepast. Enkele nieuwstjes en bevindingen:
- Nog steeds super enthousiast over dit apparaat
- op de micro USB port werkt de muis of toetsenbord niet
- in de grote USB poort werken zowel USB sticks als USB Hubs !
- Met een USB hub tegelijk USB stick, toetsenbord en muis met cursor op de 03/11 firmware
- bij een firmware update wordt je fat partitie geresized naar stock als deze is aangepast, als je updates wil draaien gewoon de stock partitie groottes houden dus.
- snellere interne SD kaart betekent niet altijd betere prestaties !

Heb tevens in de TS een link gezet naar een kale 'base' image op basis van 03/11. Ik draai er al een week mee. Vooral RDP naar mijn desktop via de tablet met muis en toetsenbord via een USB hub zijn erg flex ! Quake 3 is dan ook een aanrader !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Righteye schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:42:
- op de micro USB port werkt de muis of toetsenbord niet
- in de grote USB poort werken zowel USB sticks als USB Hubs !
- Met een USB hub tegelijk USB stick, toetsenbord en muis met cursor op de 03/11 firmware
Is het veel werk om tobo en muis aan de praat te krijgen of werkt het "out of the box"?
Quake 3 is dan ook een aanrader !!
Briljant! Werkt dat ook via HDMI??

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
XanderDrake schreef op maandag 28 maart 2011 @ 22:58:
Is het veel werk om tobo en muis aan de praat te krijgen of werkt het "out of the box"?
Plug & Play ! De USB Hub ook ! Eigenlijk alles wat ik er tot nu toe in heb gestoken :P
Briljant! Werkt dat ook via HDMI??
Heb het nog niet geprobeert, maar ik neem aan van wel. Ik heb diverse games full screen op mijn TV gezien, ik zie niet waarom Quake3 ineens niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Zojuist deze besteld:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/CMP-USB2HUB27.JPG

Geen kabels naar de USB hub, dus een stuk netter. En het staat ook nog wel aardig :P

Voor geinteresseerden:
http://www.allekabels.nl/USB-Hubs/174/1080888/KÖNIG-4-POORTS-USB-2.0-STICK-HUB.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BowToThePrince
2.3 volgende week voor de 816 !!!!!
Tenminste volgens pandawill.

Link naar het pandawill forum : http://www.pandawillforum...hp?tid=3404&goto=lastpost
Video: YouTube: Upgraded TMD/A816 : android 2.3 tablet Debuts!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
Nog ff een vraagje: is flash werkend te krijgen? Adobe geeft aan dat device/operating system dit niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

erniesd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:25:
Nog ff een vraagje: is flash werkend te krijgen? Adobe geeft aan dat device/operating system dit niet ondersteund.
Ja Flash werkt, installeerbaar via market.

Kiddyl heeft prijzen van de MID816 via zijn inkoop actie verlaagd, tientje goedkoper *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuskin
  • Laatst online: 06-01-2024
816 met Android 2.3 is nu beschikbaar bij Pandawill, alleen in wit.

Zijn er al meer mensen die het touch screen glas hebben gebroken?
Ik wel... :( Al voor de tweede keer 8)7 . Heb inmiddels 1 keer een touch screen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Heeft die nu ook een 1.2 ghz CPU ?
Tuskin schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 18:29:
[...]

816 met Android 2.3 is nu beschikbaar bij Pandawill, alleen in wit.

Zijn er al meer mensen die het touch screen glas hebben gebroken?
Ik wel... :( Al voor de tweede keer 8)7 . Heb inmiddels 1 keer een touch screen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
streelder schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:55:
Heeft die nu ook een 1.2 ghz CPU ?

[...]
Kijk even op de link, bovenkwooter ;)

CPU: Samsung S5PV210 ARM Cortex-A8, 1GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat wil ik wel hebben op mijn herotab.
Ga em nog een aantal weken gebruiken, daarna krijg ik van de baas een IPad2 (zou ik zelf nooit kopen, maar cadeau is wel geinig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Na lang wachten op een leuke android 3.0 tablet, toch bezweken onder de druk en een Herotab MID816 besteld op http://www.merimobiles.co...1_2GHz_8GB_p/meri0541.htm

Je had 3 verzendopties en ik had de middelste genomen, dat betekent 6-8 werkdagen, mij benieuwen hoelang het daadwerkelijk duurt. Ga er wel een beetje vanuit dat voor deze tablet een 3.0 rom beschikbaar komt :) Ik las wel dat er een 2.3 versie al in de omloop is dus die zal ik ook gelijk erop zetten indien het binnen is.

Iemand ervaring met de verzendoptie: YANWEN/EMS Express 6-8 Business Days
op merimobiles.com ? :9~

Nu ook maar hopen op geen extra kosten a la BTW/invoerrechten of iets degelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja na lang lezen ook de Herotab MID816 besteld met een keyboard case erbij via YANWEN/EMS Express . Ben heel benieuwd. In ieder geval top dat er zoveel informatie op dit forum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:05

Edd

Even een kleine update. Er is inmiddels een Gingerbread image verschenen voor de MID816.
http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__154013

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Edd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:47:
Even een kleine update. Er is inmiddels een Gingerbread image verschenen voor de MID816.
http://www.slatedroid.com...view__findpost__p__154013
Had gelezen inderdaad dat iemand zijn 2.3.1 rom ging kopieren (techtoys2go) of iets degelijks en het is tasselhof dus gelukt super :)

Indien de Herotab MID816 binnenkomt er gelijk opzetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik heb hem er op staan de gingerbread image van vriend tasselhof op mijn pandawill tmd mid a816 en vind hem mooi tot nu toe en snel. Ik heb drie sd kaartjes geprobeerd een 4 gb class 10, een 4 gb class 6 en een 8 gb class 4, en ik moet zeggen dat hier ook eerdere ervaringen gelden, de class 10 en class 6 zijn niet vooruit te branden en de class 4 loopt als een zonnetje.
Ik heb gingerbread dus op een verse geformateerde sd cart gezet en mijn oude froyo versie als backup maar even bewaard. Hiervoor moet je het apparaat dus wel even opereren maar dat is zeer eenvoudig zoals iedereen op slatedroid kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Wel jammer dat ik dinsdag de herotab mid816 heb besteld op merimobiles, en dat je nu ineens 20 dollar korting krijgt omdat ze het pas de 18e kunnen gaan verschepen.

Wellicht een mailtje waard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Nee heb je...ja kan je krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Heb inderdaad een mail de deur uit gedaan :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qusay
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-12-2021
Welke file manager gebruiken jullie? Moet ik de Usb nog mounten of werkt dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:16
Wat is de geluidskwaliteit van een mp3? En dan uiteraard via goede oordopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
qusay schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 23:24:
Welke file manager gebruiken jullie? Moet ik de Usb nog mounten of werkt dat vanzelf?
Mijn app lijst staat in het tweede deel van de startpost (de 2de post dus).
USB mount vanzelf. Heb ook al een externe cardreader eraan gehad met compact flash erin. Ging ook prima. Muis en toetsenbord zelfde verhaal, plug & play.
Pierre_nr1 schreef op maandag 11 april 2011 @ 19:10:
Wat is de geluidskwaliteit van een mp3? En dan uiteraard via goede oordopjes.
Voor mij goed genoeg. Gemiddeld ? Vindt het beantwoorden erg moeilijk, afhankelijk van welk programma je gebruikt voor het afspelen is er vast wel iets met de instellingen en equalizer te pielen. Ik heb geen last van gekraak ofzo, mocht je daar op doelen.

Overigens nog steeds super tevreden met de beide 816's. Die van Merimobiles is hier veruit favoriet vanwege de rubberized afwerking en de hardwarematige volume slider. Vooral die laatste is echt super-handig.

Verder heb ik inmiddels ook ervarendat snellere SD kaarten meestal een langzamere tablet opleveren. Heb overigens al 147 apps geinstalleerd staan (zie de applist in de TS) en nog ruimte genoeg. Ik heb wel wat verplaatst van de interne SDcard naar de interne SDcard (zelfde card alleen dan naar de FAT partitie)

[ Voor 53% gewijzigd door Righteye op 11-04-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Righteye schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:58:
[...]

Mijn app lijst staat in het tweede deel van de startpost (de 2de post dus).
USB mount vanzelf. Heb ook al een externe cardreader eraan gehad met compact flash erin. Ging ook prima. Muis en toetsenbord zelfde verhaal, plug & play.

[...]

Voor mij goed genoeg. Gemiddeld ? Vindt het beantwoorden erg moeilijk, afhankelijk van welk programma je gebruikt voor het afspelen is er vast wel iets met de instellingen en equalizer te pielen. Ik heb geen last van gekraak ofzo, mocht je daar op doelen.

Overigens nog steeds super tevreden met de beide 816's. Die van Merimobiles is hier veruit favoriet vanwege de rubberized afwerking en de hardwarematige volume slider. Vooral die laatste is echt super-handig.

Verder heb ik inmiddels ook ervarendat snellere SD kaarten meestal een langzamere tablet opleveren. Heb overigens al 147 apps geinstalleerd staan (zie de applist in de TS) en nog ruimte genoeg. Ik heb wel wat verplaatst van de interne SDcard naar de interne SDcard (zelfde card alleen dan naar de FAT partitie)
Klinkt allemaal weer erg goed :) Jammer dat mijn rubberized MID816 vanuit merimobiles.com pas de 18e wordt verstuurd.

Het duurt allemaal zo lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@Righteye Dank voor je snelle antwoord, ik ga er ook zeker eentje bestellen. Ik ga 15 mei op vakantie, en neem deze dan graag mee. Als ik vanavond nog bestel zou de '816' dan voor 15 mei binnen zijn? En waar kan ik deze het best bestellen? Merimobiles of Pandawill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

New TMD A816 MID 8 Inch Android 2.3 1GHz CPU HDMI 1080P Support Flash 10.2 4GB Black
US$199.99 free shipping bij Pandawill (Registered Airmail)

Herotab MID816 Android 2.2 Flash 10.1 1.2GHz 8GB HDMI
Sale Price: $189.99
Availability:: PREORDER SPECIAL 20$ OFF UNTIL APRIL 11TH, SHIPS APRIL 18TH
(Registered Airmail 18 $)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Nu zie ik twee verschillende 816's

1. TMD A816 First Android 2.3 Tablet PC 8 Inch 1080P 1GHz CPU Support Flash 10.2
http://www.pandawill.com/...102-white-mat_p42401.html

2. Herotab MID816 Android 2.2 Flash 10.1 1.2GHz 8GB HDMI
http://www.merimobiles.co...1_2GHz_8GB_p/meri0541.htm

1. heeft een 1.0 Ghz Cpu, en een 2600Mah batterij
2. heeft een 1.2 Ghz Cpu, en een 4800Mah batterij (dual core???)

De prijzen zijn nagenoeg gelijk. Heeft iemand een goed advies voor mij welke aan te schaffen?
En dan vooral het verschil in batterij, lijkt me een behoorlijk verschil. Wie kan me een zetje in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
De Herotab, puur vanwege zijn rubberized uiterlijk en de volume slider. Android 2.3 is een kwestie van software en is zo op de Herotab te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
En het verschil in batterij, is dat nog iets om over na te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 09:24:
En het verschil in batterij, is dat nog iets om over na te denken?
Aangezien de Herotab de beste papieren heeft incl. de accu, lijkt me die vraag overbodig ? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Je weet me aardig te overtuigen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@Jeff4u2day Full Andriod Market toegang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pierre_nr1 Kan je dus zelf doen ..
http://www.slatedroid.com...nable-full-market-access/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Bij Merimobiles staat dat de MID816 op 18 april weer 'shipping' is. Kan iemand mij zeggen wanneer ik deze dan ongeveer in huis zal hebben? Ik ga namelijk 15 mei op vakantie, en zou dan uiteraard graag deze mee willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
@Pierre_nr1 Dat kan je het beste bij Merimobiles vragen, lijkt me. Bij mij was hij in elk geval 2 maanden onderweg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Pierre_nr1 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 00:05:
Bij Merimobiles staat dat de MID816 op 18 april weer 'shipping' is. Kan iemand mij zeggen wanneer ik deze dan ongeveer in huis zal hebben? Ik ga namelijk 15 mei op vakantie, en zou dan uiteraard graag deze mee willen nemen.
Ik heb vorige week de Dropad A8 bij ze besteld.

Ze hebben een 3 dagen "processing" periode, en dan daarna de shipping tijd zoals ze die aangeven.

Mijne is zojuist verscheept nadat ik hem zondag had besteld. Ze zitten in Azie dus gezien de tijdsverschillen is het lastig om te zien welke dag het nu bij hun is ten opzichte van onze dag (werk dag uren wel te verstaan)

Ik heb voor DHL gekozen, wat dan dus vanaf nu nogmaals 3-6 dagen duurt. Overigens raad ik dat niet aan omdat DHL waarschijnlijk de import belasting door me strot gaat duwen en Airmail is niet veel trager. Ik heb verhalen van 1 tot 1,5 week gehoord over de Airmail.

15 mei moet denk wel lukken, mits hij op voorraad is natuurlijk, maar daar kan je even een mailtje over sturen naar merimobiles

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righteye schreef op donderdag 14 april 2011 @ 06:40:
@Pierre_nr1 Dat kan je het beste bij Merimobiles vragen, lijkt me. Bij mij was hij in elk geval 2 maanden onderweg :(
Ik ben heel benieuwd of de handel op tijd bezorgd zal worden.
De mijne heb ik bij merimobiles besteld op 08-04-2011 en staat nu ook nog steeds op processing.
Levering via YANWEN/EMS Express 6-8 Business Days.
Echter zal hij ook pas op de 18de worden verscheept.
Enige voordeel dat ik heb is dat ie iets goedkoper was bij aanschaf dan de prijs die je nu mag betalen.
Hoe dan ook er zal een aardig stapeltje van die dingen klaar liggen daar ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update net een mail gehad over verzending.
Your order has shipped.(placed on 4/8/2011) YOU WILL RECEIVE YOUR TRACKING INFORMATION IN 48 BUSINESS HOURS
Ik ging er vanuit dat het pas maandag zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:26:
Update net een mail gehad over verzending.
Your order has shipped.(placed on 4/8/2011) YOU WILL RECEIVE YOUR TRACKING INFORMATION IN 48 BUSINESS HOURS
Ik ging er vanuit dat het pas maandag zou worden.
Ik heb 5 april besteld bij merimobiles en was dus te snel voor die 20 dollar korting. En ik heb nog geen mail gehad. Hoe bedoel je dubbel pech :(

EDIT: Kreeg even een brainwave :) had nog niet gekeken op de website zelf. Dus heb even ingelogd en inderdaad de mijne is al shipped en ik kan hem tracken!!!

Mij benieuwen hoelang het duurt (YANWEN/EMS Express 6-8 Business Days)

[ Voor 35% gewijzigd door streelder op 15-04-2011 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qusay
streelder schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:08:
[...]

Ik heb 5 april besteld bij merimobiles en was dus te snel voor die 20 dollar korting. En ik heb nog geen mail gehad. Hoe bedoel je dubbel pech :(

EDIT: Kreeg even een brainwave :) had nog niet gekeken op de website zelf. Dus heb even ingelogd en inderdaad de mijne is al shipped en ik kan hem tracken!!!

Mij benieuwen hoelang het duurt (YANWEN/EMS Express 6-8 Business Days)
De mijne was 29 maart shipped en 4 april was ie binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zojuist de MID 816 gekocht met Android 2.3 en ik had wat spullen op een TF kaartje gezet en dit werkte prima. Toen had ik deze weer uit het apparaat gehaald en weer wat opgezet en nu gebeurd er niks en leest de MID de TF kaart niet meer. Weet iemand wat ik kan doen? Opnieuw opstarten heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestanden effe op pc zetten en kaartje formatteren en bestanden er weer op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:17:
Bestanden effe op pc zetten en kaartje formatteren en bestanden er weer op?
Bedankt het werkt!

Nog een ander vraagje. Mijn MID 816 laat maar op tot 66 procent. Het maakt niet uit of ik hem aanzet of uit heb staan als ik oplaad, na 66% gaat hij niet verder. Laatst heb ik hem een tijdje gebruikt tot de batterij leeg was en heb hem weer opgeladen en weer hetzelfde probleem. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Misschien batterij kalibreren maar hoe werkt dat?

Nog een vraagje ik krijg facebook niet geïnstalleerd. Via de Android market vindt hij deze niet en als ik de .apk file installeer werkt het niet. Andere programma's heb ik al wel geïnstalleerd. Weet iemand waar ik de goede .apk file voor Android 2.3 vind?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:27

tismij

???

Heb hem net bij merimobiles besteld, overigens werkte 'welcome' nog steeds om 5% korting te krijgen dus hij is nu voor $184 ex verzenden te koop, niet slecht voor een 4800 accu, 8gb nandflash en rubberized (vond ik wel fijn) :)

heeft iemand tips voor een goede screen protector voor de mid816?
En het liefst een simpel neopreen hoesje waar ik hem in kan stoppen als ik hem niet gebruik (dus niet met keyboard of zo'n case als in de openingspost maar gewoon een heel simpel hoesje met een zachte binnenkant)

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

tismij schreef op woensdag 20 april 2011 @ 16:25:
Heb hem net bij merimobiles besteld, overigens werkte 'welcome' nog steeds om 5% korting te krijgen dus hij is nu voor $184 ex verzenden te koop, niet slecht voor een 4800 accu, 8gb nandflash en rubberized (vond ik wel fijn) :)
Lullig, toen ik mijn Herotab C8 vorige week bestelde werkte de "welcome" niet

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
de MID816 is binnen! Geen invoerkosten te betalen dus dat was een leuke meevaller. Hij ligt nu op de oplader en ga er gelijk de tasselhof 2.3 android opzetten

Ik ben de hele avond even zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

streelder schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:12:
de MID816 is binnen! Geen invoerkosten te betalen dus dat was een leuke meevaller. Hij ligt nu op de oplader en ga er gelijk de tasselhof 2.3 android opzetten

nice, zodra hij bij mij binnen is gaat er ook meteen 2.3 op.
Wat zijn de voordelen van Tasselhof tov een Merimobiles stock firmware?
(als die er dan is maar zou aankomende week moeten komen)

Enne als hij binnen is welke screen protector heb je? :)

Overigens iemand die het updaten mbv linux doet?
Ik heb Windows al lang geleden verbannen, alleen nog een vmware image voor testen maar doe alles liever gewoon onder linux.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qusay schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:50:
[...]

De mijne was 29 maart shipped en 4 april was ie binnen
Net even een track trace gedaan maar ding ligt al paar dagen stil.
2011-04-15 15:53 GB0100 , United Kingdom Data transferred to GLS System as preadvice
2011-04-21 01:37 GB0100 , United Kingdom Data transferred to GLS System
2011-04-21 01:37 GB0100 , United Kingdom Outbound from GLS location

Hoop dat ie morgen hier is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Heren, denkt u om de huisregels, dit is geen levertijden topic.

Ikzelf hoop binnenkort weer wat tijd te hebben om o.a. 2.3 te gaan flashen. Momenteel eerst nog even druk met allerlei andere zaken. Ik zal dan de TS ook even updaten met de nieuwste info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mid816 is binnen zonder extra kosten :-)
Inmiddels al unroot.
Heb alleen een probleem met een sd kaart die hij niet correct ziet.
Ding is 16 gig maar hij ziet hem als 6 .
Reeds kaart op me laptop geformatteerd als fat 32 en dan zie ik ook 16 gig.
Echter in de MID816 als 6 gig. Formatteren daar verandert niets.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:49:
Mid816 is binnen zonder extra kosten :-)
Inmiddels al unroot.
Heb alleen een probleem met een sd kaart die hij niet correct ziet.
Ding is 16 gig maar hij ziet hem als 6 .
Reeds kaart op me laptop geformatteerd als fat 32 en dan zie ik ook 16 gig.
Echter in de MID816 als 6 gig. Formatteren daar verandert niets.
Iemand tips?
Je zou de app DiskUsage even kunnen installeren is zo via Google te vinden. Dan even kijken of je goede grootte ziet.

Weet iemand hoe ik mijn batterij kan kalibreren met android? Van mijn MID816?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers! Ik heb een vraagje.

Ik had eerst mijn oog op een Flytouch 3 (10", android 2.2, 512ram, 1ghz etc) maar las dat de ingecorporeerde flash 10.1 praktisch zwart/wit weergeeft (klopt dit?). Na dit gelezen te hebben ging ik even verder kijken, en kwam ik langs deze Herotab. Ik kwam echter ook een android 2.3 versie tegen, hier te vinden:
http://www.wholesaleonepi...id-white-color_p2356.html

En dan had ik specifiek deze op het oog op Ebay:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Is dit item echter wel legitiem android 2.3 met flash 10.2?

Aangezien bijvoorbeeld hier afwisselend android 2.3 wordt weergegeven, maar onder bij de specs weer 2.2 staat, en vervolgens weer 2.3: http://www.merimobiles.co...1_2GHz_8GB_p/meri0541.htm

Echter, als het zwart/wit probleem niet bestaand is meer met de Flytouch, leun ik denk ik toch naar de Flytouch vanwege de 10".

Ik begrijp geloof ik ook dat je de firmware handmatig kan aanpassen door het apparaatje te rooten oid, maar mijn kennis is extreeeem beperkt mbt dat. Dus ik ben een beetje huiverig met het zelf aanpassen ervan. Als je me echter kan geruststellen dat dit echt een eitje is (en misschien een goeie 'how to' door kan linken, wat zeer gewaardeerd zou worden) dan zou mogelijk al het voorgaande vergeten kunnen worden haha.

In ieder geval, bedankt voor je tijd en ik hoop dat ik hier wat meer info kan krijgen!

Greets, Sens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streelder schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:12:

Is het je gelukt?
Ik neem aan dat je deze hebt opgehaald
http://www.slatedroid.com...l-images-gingerbread-231/
Custom Image
Image: MID816.com - 2011-04-19-MID816-Gingerbread-2.3.1-TassCustom-ROOT.rar
Model: Herotab MID816
Contains: Custom Image, Additions, FULL Android Market & ROOT
- Fixed Contacts and Calendar Sync
Firmware: 04-01-2011 (w/ Market)
Size: 2.01GB

Ophalen uitpakken dan image naar Iso en uitpakken.

Helaas krijg ik steeds een fout bij het uitpakken.
Iemand eventueel nog een mirror of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er staat een update op Memorimobiles
http://www.yousendit.com/download/MEtRclVBcG9OQnhjR0E9PQ

Jammer dat ik die van MrTasselhof niet heeft lukte.
Als iemand een how to heeft graag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:14:
En er staat een update op Memorimobiles
http://www.yousendit.com/download/MEtRclVBcG9OQnhjR0E9PQ

Jammer dat ik die van MrTasselhof niet heeft lukte.
Als iemand een how to heeft graag....
Meteen geflashed.
How to:
YouTube: Herotab MID816 - Firmware Update Process - www.merimobiles.com

(deze is voor de vorige versie, maar werkt bijna hetzelfde, alleen de files zijn anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb me pad verklooid denk ik .
Alles opgevolgd als onderstaande:

Remove the Internal MicroSD Card

To CREATE/RESTORE a Custom Image and Adjust Partition Sizes
1) Unzip LockDismount.exe
2) Install DiskImage - (optional at this time to Create Knoppix Boot CD)
3) Run LockDismount.exe (leave open) - **REQUIRED**
- Select the Appropriate USB Mass Storage Device
a) Check Force Dismount
B) Lock It!
4) Run Roadkil's DiskImage 1.6
- Select the Appropriate Physical Disk
a) Create a backup (store image) image of your existing MicroSD card
- OPTIONAL
i) Write the custom image (write image) to the MicroSD card
5) Run LockDismount.exe
a) Unlock

pc opgestart met knoppix.
GParted geopend.
Alleen loop ik nu vast,
Ik zie een aantal partities maar geen idee hoe ik ze moet hernoemen.
Welke partitie moet welke naam.

1) System (OS)
2) Apps (Internal app storage)
3) Cache (Temporary files)
4) Data (Personal/Public storage/access space)

Tevens even melden dat ik de mid816 met een 8 gb kaart heb.
Als ik de pad nu aanzet zie ik hem opstarten en dan starting kernel met vervolgens 3 balken in de kleuren rood
groen
blauw

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

niet een echt complete rar, geen drivers bijvoorbeeld.
Kan iemand een kleine how-to maken welke files ik nog nodig heb en waar ik die evt. kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

@jeff4u2day

Verklooien, daar moet je ECHT je best voor doen. Ik heb zonder problemen al diverse keren gingerbread op diverse sd kaartjes gezet op de manier die je zelf post.
Probeer het eerst eens zonder knoppix te gebruiken. Dus opstarten lockmount.exe, je kaartje opzoeken, lockit aankliken en force dismount aanvinken. Dan rooadkill' s diskimage opstarten, je kaartje, de bestemming weer opzoeken, dan je uitgepakte image, de source file op je computer opzoeken, in je roadkil scherm kopieren op start klikken enige minuten wachten tot hij klaar is.
Ik moet er bij zeggen dat ik mijn mid a816 heb open gehaald, mijn oorspronkelijke sd kaart heb weggelegd, een nieuw fat 32 geformateerd kaartje heb genomen, en het kaartje als de operatie klaar was er weer in heb gestopt en het apparaat gewoon weer opgestart.

[ Voor 6% gewijzigd door janesh op 02-05-2011 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draait alweer.
Nu gewoon een kale image van gingerbread erop gegooid.
En dat was inderdaad vrij simpel.
Bedankt voor het meedenken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

tismij schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:23:
niet een echt complete rar, geen drivers bijvoorbeeld.
Kan iemand een kleine how-to maken welke files ik nog nodig heb en waar ik die evt. kan vinden?
De rar van Jeff4u2day is een normale update. Dus runnen vanaf je windows pc terwijl de tablet eraanhangt in recovery mode (aanzetten met power + menu button).

Daarna op je pc de update.bat runnen (heet ietsje anders, maar er zit in die rar 1 <bla>.zip en een <bla>.bat file). Let wel dat de .bat en .zip in dezelfde folder zitten als adb.exe (uitgepakte SDK van android, tools folder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Zeer binnenkort beschikbaar de capacitieve versie van de mid A816 voor plm. 25 euro meer.

http://www.slatedroid.com/topic/17273-capacitive-screen/

http://www.techtoys2go.co...d816?category_id=4#ecwid:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Hoogie2004 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 07:10:
[...]

De rar van Jeff4u2day is een normale update. Dus runnen vanaf je windows pc terwijl de tablet eraanhangt in recovery mode (aanzetten met power + menu button).

Daarna op je pc de update.bat runnen (heet ietsje anders, maar er zit in die rar 1 <bla>.zip en een <bla>.bat file). Let wel dat de .bat en .zip in dezelfde folder zitten als adb.exe (uitgepakte SDK van android, tools folder).
Er zitten geen drivers in de rar dus die moet ik eerst zoeken, in de rar zitten ook geen adb bestanden (geheel geen SDK volgens mij).
Lijkt me dat je een vorige firmware nodig hebt voor al die bestanden of het moet op een andere manier kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

tismij schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:34:
[...]

Er zitten geen drivers in de rar dus die moet ik eerst zoeken, in de rar zitten ook geen adb bestanden (geheel geen SDK volgens mij).
Lijkt me dat je een vorige firmware nodig hebt voor al die bestanden of het moet op een andere manier kunnen.
Als een klein uitstapje naar windows maakt is het zo gepiept. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tismij schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:34:
[...]

Ik heb het volgende gedaan.
MID816.com - Gingerbread 2.3.1 - Full System Image opgehaald van :

SD kaart uit de pad gehaald.
SD kaart geformatteerd op Fat 32
Haal de volgende 2 programma's op:
LockDismount
DiskImage_1_6_WinAll_Setup

Open lockdismount en selecteer je sd kaart.
Selecteer Force dismount en Lock it!

Vervolgens aan de slag met :
Selecteer het image dat je hebt opgehaald en schrijf deze naar je disk.
Dit duurt een tijdje.
Open vervolgens LockDismount en kies weer je SD kaart en kies de optie Unlock.
Vervolgens de SD kaart weer in je pad plaatsen en hem aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:32:
[...]

Ik heb het volgende gedaan.
MID816.com - Gingerbread 2.3.1 - Full System Image opgehaald van :

SD kaart uit de pad gehaald.
SD kaart geformatteerd op Fat 32
Haal de volgende 2 programma's op:
LockDismount

Open lockdismount en selecteer je sd kaart.
Selecteer Force dismount en Lock it!

Vervolgens aan de slag met :
Selecteer het image dat je hebt opgehaald en schrijf deze naar je disk.
Dit duurt een tijdje.
Open vervolgens LockDismount en kies weer je SD kaart en kies de optie Unlock.
Vervolgens de SD kaart weer in je pad plaatsen en hem aanzetten.
ik wil liever eerst een "stock" firmware flashen, heb tot nu toe geen permanent root of volledig market nodig.
Maar goed, ik zal mijn windows vm eens opduikelen en kijken of ik het tablet herkend krijg, moet sowieso windows gaan gebruiken welke firmware ik uiteindelijk ook erop wil zetten.
Triest eigenlijk dat je android alleen kunt flashen met windows, zou zoveel makkelijker zijn om alles op een sd te knallen en het ding zelf te laten flashen van externe sd naar interne sd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qusay
Hoi
wie kan me helpen? Ik moet elke keer de datum en de tijd opnieuw instellen als ik hem aanzet nadat de accu helemaal leeg was en de tablet is uitgevallen.

Hebben nog andere mensen hier last van? Hoe kan ik het oplossen?

Groet,
Qusay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Gingerbread er op zetten, dan is het afgelopen, dan sluit hij vlak voordat hij helemaal leeg is, uit zichzelf netjes af.
Ik had daar ook last van in froyo. Heb er eerst gingerbread opgezet met de image van slatedroid op een nieuw kaartje. Deze deed het prima alleen het touchscreen reageerde een beetje raar aan de kant van de knoppen.
Gisteren mijn oude kaartje met froyo, geupdate naar gingerbread met de nieuwe firmware van MM en dat euvel doet zich niet meer voor. Bevalt tot nu toe iets beter.

[ Voor 82% gewijzigd door janesh op 04-05-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

janesh schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:23:
Gingerbread er op zetten, dan is het afgelopen, dan sluit hij vlak voordat hij helemaal leeg is, uit zichzelf netjes af.
Ik had daar ook last van in froyo. Heb er eerst gingerbread opgezet met de image van slatedroid op een nieuw kaartje. Deze deed het prima alleen het touchscreen reageerde een beetje raar aan de kant van de knoppen.
Gisteren mijn oude kaartje met froyo, geupdate naar gingerbread met de nieuwe firmware van MM en dat euvel doet zich niet meer voor. Bevalt tot nu toe iets beter.
hoe geupdate? Gewoon tablet aan windows en .bat klikken of heb je nog meer bestanden nodig?
Volgens de youtube tut moet je nog bestanden in /system32 enzo zetten maar die zitten er ook niet bij vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Nou oke hier zijn de drivers, moest ze zelf ook weer even opzoeken

http://www.slatedroid.com...816-firmware-update-news/

succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

:) keek net en nu staat er een file bij met adb en drivers en een nette how-to pdf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qusay
Net de herotab geupdate. Volg de beschrijving op merimobiles en binnen half uur heb je hem geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

qusay schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:13:
Net de herotab geupdate. Volg de beschrijving op merimobiles en binnen half uur heb je hem geupdate.
is die update van Tasselhof nu ook sneller of beter dan deze stock firmware?
Leuk al die apps die hij er bij heeft maar die kan ik zelf ook wel installeren en root hoeft tot nu toe nog niet voor mij.
Sneller of beter batterij gebruik vind ik wel weer heel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via Merimobiles de Herotab MID18 in huis gekregen. Perfect binnen 8 dagen overigens via YAWEN.

De Herotab charged alleen tot 67%. Dan geeft ie aan dat ie full is. Groene lampje gaat branden.
Waarom charged de Herotab niet tot 100%?

Iemand hier ervaring mee?

-HerotabAddict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus hetzelfde probleem met de accu. Gaat niet verder dan 67%
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:57:
[...]

Bedankt het werkt!

Nog een ander vraagje. Mijn MID 816 laat maar op tot 66 procent. Het maakt niet uit of ik hem aanzet of uit heb staan als ik oplaad, na 66% gaat hij niet verder. Laatst heb ik hem een tijdje gebruikt tot de batterij leeg was en heb hem weer opgeladen en weer hetzelfde probleem. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Misschien batterij kalibreren maar hoe werkt dat?

Nog een vraagje ik krijg facebook niet geïnstalleerd. Via de Android market vindt hij deze niet en als ik de .apk file installeer werkt het niet. Andere programma's heb ik al wel geïnstalleerd. Weet iemand waar ik de goede .apk file voor Android 2.3 vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:37:
Heb dus hetzelfde probleem met de accu. Gaat niet verder dan 67%
Klinkt eerder als iets softwarematigs, foute accu ijking?

Hebben trouwens veel mensen de 8gb Rubberized MID816 met grotere accu? Net besteld :) Hopelijk ook binnen 8 dagen thuis met Yawen zoals sommige hier ;)

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste