Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:30
janesh schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:48:
Ze shippen mij de gouden Mid 816 now
Vind ik meer wat voor Snoop Dogg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:08
Ik heb hier voor de liefhebbers een tabel geplaatst met momenteel populaire, vooral aziatische, android tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
niekvanprooijen schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:23:
Ik heb hier voor de liefhebbers een tabel geplaatst met momenteel populaire, vooral aziatische, android tablets
Mooi werk ! Heb het linkje overgenomen in de TS.

Verder het Firmware hoofdstuk bijgevuld. Daarnaast van alle downloads een mirror gemaakt op mijn eigen server. Alle plaatjes komen daar nu ook vandaan. Diverse plaatjes vervangen en her en der tekst verbeterd.

Verder eigenlijk geen nieuws van het Slatedroid front, behalve allemaal lui die ook deals maken met Merimobiles voor andere of vervangende tablets. Een perfect stabiele firmware met alles werkend is er ook nog niet, ieder heeft zijn eigen voorkeur. :?

Wat betreft het shipping front, ik heb dus een track-code gekregen op de 18de voor China Post maar helaas werkt hij nog niet. Merimobiles dus maar weer gemaild, nu wat vriendelijker :P :
Hello Phillip,

thanks for the tracking number but i can't get it to work.
I go to http://www.track-chinapost.com/ and try the top China Post and EMS
China Post but both say there's no info.

Can you also tell me what version i will be recieveing ?
I talked to a couple of other dutch buyers and they said you will be
shipping a version with a metal or gold back next monday in stead of the
'rubberized' version.
I'm assuming you have already shipped my package or will it also be shipped
next monday and you just didn't have the heart to tell me ?
If that's the case and rubberized version is a problem, no worries, but if
so please ship a silver version instead of a gold one.

Thanks again for everything !
Nu eerst maar weer het weekend afwachten :F

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Ik heb net hier
http://us.aliexpress.com/...852.html?isRedirect=false
een Herotab besteld. 221 dollar free shipping, ze stuurt hem maandag op met DHL Express dus hopelijk eind van de week in Nederland.

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 20:29

Flabergasted

Prepare to die !

Het ziet er naar uit dat ik ook een "Gold Member" wordt.

Antwoord na mijn zoveelste mail over de levering, waarin ik ook had aangegeven best wel een metal case te willen :

Hi ok we will ship your metal case, Im packing it now for you , will ship on monday, it is metal case, gold color with iline branding

*bling, bling *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Mijn gouden Mid 816 is geland in amsterdam, supersnel met DHL.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniesd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08-2024
janesh schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:51:
Mijn gouden Mid 816 is geland in amsterdam, supersnel met DHL.
Ja das heul errug snel zeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Voor het weekend nog een mail gehad dat MM uiterlijk maandag de tablet op zou sturen.
Nu weer een volgend antwoord op een gepikeerd mailtje van mij:

hi sir,
so sorry for the delaying. because the products was recalled back and we will get it next week. then we will send to you asap by DHL. also we will send you a free leather case as compesation for this matter. ok? thank you.
Regards,
Janey
www.merimobiles.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 12:23
Ik heb een Herotab M206 (of Apad IMX515) waar ik enkele vraagjes over heb. Misschien dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Er zijn enkele spellen waarbij je de g-sensor van de tablet gebruik om bv te sturen. Alleen lijkt die van mij niet goed geconfigureerd te zijn. Als ik die spellen namelijk start dan (bv in geval van een racespel) stuurt ie automatisch vol naar rechts. Als ik het scherm een kwartslag draai doet ie het wel goed, alleen staat mijn beeld dan ook een kwartslag gedraaid.

Wat kan dit zijn? En nog belangrijker: Hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
ybastiaans schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 09:30:
Ik heb net hier
http://us.aliexpress.com/...852.html?isRedirect=false
een Herotab besteld. 221 dollar free shipping, ze stuurt hem maandag op met DHL Express dus hopelijk eind van de week in Nederland.

Ik houd jullie op de hoogte!
Hij is vandaag opgestuurd met DHL Express! Netjes zoals beloofd op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 18:01
Heb de Herotab 816 nu ruim een week in huis, 8GB kaartje erin, nieuwste firmware.
Eigenlijk gekocht om eens kennis te maken met het concept "tablet", eens kijken of het wat is voor mij is en nog meer voor de kids om ff te internetten vanaf de bank...
Zelf merk ik dat ik toch meer en meer mn netbook pak dan mn tablet, en de kinderen eigenlijk ook...
Het is een snelle goedwerkende Tab, prima ondersteuning door GoT en Slatedroid, maar voor algemeen gebruik voor mn eigen toepassingen heb ik meer aan een laptop/netbook...
Ik ben bang dat mn Herotab in de V&A / Marktplaats terecht gaat komen voor de liefhebber...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
Pffff, naar aanleiding van laatste mail net maar weer eens een live chat gehad met MM (jaja, ze waren bereikbaar O-) )...

Aangezien ik al een case met keyboard meebesteld had leek mij de aangeboden gratis case wat overbodig. Heb voorgesteld dat zij ipv dit een grotere SD kaart meesturen als goedmakertje. Krijg nu een gratis 8Gig kaartje en ze hoopt de tablet woensdag binnen te hebben voor verzending.
Weer excuses voor de vertraging natuurlijk.
Ze hadden overigens wel de metal case versie op voorraad die ze wel wilde sturen anders. Maar deze heeft volgens mij een kleinere batterij, dus dan wacht ik nog maar een paar dagen langer.

Ben echt benieuwd of woensdag dan toch een tablet mijn kant op komt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben nu wel een beetje klaar met MM. Eerst zou ik een gouden krijgen, toen een zilveren, en nu wordt het weer uitgesteld. Mijn geduld is op. Ik heb als laatste voorstel gedaan dat ze een zwarte sturen met DHL (heb betaald voor China Post). Als dit weer niet doorgaat ga ik cancellen. We zijn nu bijna een maand verder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Nou ja ook al is je gouden Mid 816 binnen twee dagen geland in amsterdam met dhl, en als de douane hem vervolgens aan een nader onderzoek moet onderwerpen, dan schiet het ook even niet op.
De stand bij mij de laatste vier maanden is drie keer registered airmail geen btw of wat dan ook zoals ook afgelopen donderdag nog een freescale imx515, Drie keer merimobiles met DHL een keer niets en twee keer betalen, tenminste ik veronderstel dat ik de komende dagen ga betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Mijn order is vandaag de deur uitgegaan via registered airmail.
Zal nog wel twee weken duren voordat deze hier binnen is.
Het is model met de goudkleurige metal case.

Heeft deze een kleinere capaciteit accu ? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de "metalen" mid816 heeft dezelfde accu en die doet het prima , vooral standby erg goed tov andere tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonRacer
  • Laatst online: 22-06 12:23
NeonRacer schreef op maandag 24 januari 2011 @ 08:51:
Ik heb een Herotab M206 (of Apad IMX515) waar ik enkele vraagjes over heb. Misschien dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Er zijn enkele spellen waarbij je de g-sensor van de tablet gebruik om bv te sturen. Alleen lijkt die van mij niet goed geconfigureerd te zijn. Als ik die spellen namelijk start dan (bv in geval van een racespel) stuurt ie automatisch vol naar rechts. Als ik het scherm een kwartslag draai doet ie het wel goed, alleen staat mijn beeld dan ook een kwartslag gedraaid.

Wat kan dit zijn? En nog belangrijker: Hoe kan ik dat oplossen?
Weet iemand misschien hoe dat komt dat de g-sensor niet goed werkt.
Of nog beter, hoe ik dat kan fixen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je die vraag beter op slatedroid stellen, daar zitten veel meer gebruikers.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Net even met Doris van Pandawill gechat via livechat. De "normale" zwarte TMD MID A816 is weer

op voorraad en ze hebben er 104 in stock zei ze ( Samsung S5PV210 CPU ! ).

Blijft een interessant ding voor $ 205,19 incl. FREE porto = +/- 151 euro ( excl. evt. btw )

( prijs incl. 5% korting middels coupon 15450 ! )

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-01-2011 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu 2 dagen de roze mid 8 in mijn bezit, (via pandawill)
software update gedaan naar de 0106.
paar dingen die opvallen,
* wireless verbinding vervalt vrij vaak. (heb slaapbeleid wifi al naar nooit verzet, maar dit mocht niet helpen)
* de tab laat op tot 99% op, niet tot 100
* ook slaat de tab af en toe vast (beeldscherm gaat door elkaar flikkeren, dit verhelp ik door de tablet uit te zetten en opnieuw op te starten)
weet iemand hier misschien de oplossing voor?

tevens werkt android market goed. (na update)
tablet werkt snel.

wat ik alleen nog niet helemaal duidelijk heb is, als ik het geheugen wil uitbreiden, kan ik dit dan via het
geheugen slotje doen, of moet ik de tablet hiervoor open schroeven en daar het geheugen uitbreiden
(zit aan 8 gb te denken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:00:
wat ik alleen nog niet helemaal duidelijk heb is, als ik het geheugen wil uitbreiden, kan ik dit dan via het
geheugen slotje doen, of moet ik de tablet hiervoor open schroeven en daar het geheugen uitbreiden
(zit aan 8 gb te denken.)
Er van uitgaande dat je het over het interne opslag geheugen hebt en niet RAM dan kan het allebei.
Om je interne opslag geheugen te vergoten moet je idd. je tablet openschroeven. Zorg wel dat je er een snelle kaart in gooit (zie ook de TS). In je externe slot kan je natuurlijk altijd een kaartje doen, waardoor je meer opslag tot je beschikking hebt op je tablet, maar dat kan je beter gebruiken voor foto's, video etc. Op die manier hou je je interne kaart vrij voor het OS, de cache en de apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:14:
Net even met Doris van Pandawill gechat via livechat. De "normale" zwarte TMD MID A816 is weer

op voorraad en ze hebben er 104 in stock zei ze ( Samsung S5PV210 CPU ! ).

Blijft een interessant ding voor $ 205,19 incl. FREE porto = +/- 151 euro ( excl. evt. btw )

( prijs incl. 5% korting middels coupon 15450 ! )
Heh, als ik die nu zou bestellen, zou ik hem nog eerder thuis hebben dan de MM bestelling van 26 december die ik gecancelled heb :) voor 3$ meer (en snellere shipping!)

.. maar ik wacht toch nog op een 10" breedbeeldvariant. No steeds bezig met Froyo te porten op de flytouch 2 :)

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
ybastiaans schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:56:
[...]
Hij is vandaag opgestuurd met DHL Express! Netjes zoals beloofd op maandag.
Nu wordt het spannend....
donderdag, Januari 27, 2011 Locatie Tijd Colli
15 Zending bij koerier voor aflevering AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 13:01
Hij is dus door de douane, en bij de koerier die hem weg brengt. Nu is dus de vraag: zit hij in de middag/avondronde, of komt hij morgen? Spannend... :D

[ Voor 17% gewijzigd door ybastiaans op 27-01-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig of een Mobiel Internetstick (USB)
zal werken op de mid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
Whoeoeoe, eindelijk mijn status bij MM op shipped :)
Hoop dan volgende week eidnelijk te kunnen spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Forse tegenvaller, Herotab is er !

MID816 is maandag verzonden en ik krijg hem zojuist binnen.
Mooi dat het zo vlug is gegegaan, maar ik had hem juist besteld met Regular Airmail om de kans op douanekosten te verkleinen. Mocht zojuist dus nog even € 27,74 aftikken aan DHL ....

Wel over heen te komen als het product dan maar goed is.
Het is het model met de goudkleurige metalic case maar na het verwijderen van twee lagen beschermfolie
van het display, blijken er onder het display een soort van olievlekken te liggen.

Het scherm reageert ook ontzettend slecht en de vlekken die er onder zitten bewegen niet mee en zijn dus geen luchtbellen.

Afbeeldingslocatie: http://img408.imageshack.us/img408/5859/voorbeeldherotab.jpg

Eerste gedachte is dat er nog een laag folie over zit, maar dat is echt niet het geval.
Merimobiles dus maar een mail gestuurd en zien wat ze er mee doen. Balen ;(

De stekker is overigens US, dus zorg voor een adapter. Er zat ook geen handleiding bij.
Positief afsluiten; de gratis meegeleverde beschermhoes is super en heeft een ingebouwd keyboard
en aan de achterzijde van de hoes een steun van, zodat de Herotab als een soort van notebookscherm kan worden gebruikt. Handig.

Wordt vervolgd ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Echt niet stekem toch een folie ? Zo ziet het er wel uit op het plaatje. Bij mijn pas geleverde flytouch was het ook zwaar het beginnetje zoeken en viel de folie in eerste instantie niet eens op. :P
boer96 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:48:
Whoeoeoe, eindelijk mijn status bij MM op shipped :)
Hoop dan volgende week eidnelijk te kunnen spelen....
Bij mij staat ie al een maand op shipped en heb ook al 2 weken een track-code die het niet doet. Eergisteren boos gemaild en nogmaals te horen gekregen dat ze hem nu opsturen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verloopstekker kan ik je wel SNEL aan helpen DM me maar even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Flabergasted schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:44:

Mooi dat het zo vlug is gegegaan, maar ik had hem juist besteld met Regular Airmail om de kans op douanekosten te verkleinen. Mocht zojuist dus nog even € 27,74 aftikken aan DHL ....

Het is het model met de goudkleurige metalic case maar na het verwijderen van twee lagen beschermfolie
van het display, blijken er onder het display een soort van olievlekken te liggen.

Het scherm reageert ook ontzettend slecht en de vlekken die er onder zitten bewegen niet mee en zijn dus geen luchtbellen.

[afbeelding]

Eerste gedachte is dat er nog een laag folie over zit, maar dat is echt niet het geval.

De stekker is overigens US, dus zorg voor een adapter. Er zat ook geen handleiding bij.
Positief afsluiten; de gratis meegeleverde beschermhoes is super en heeft een ingebouwd keyboard
en aan de achterzijde van de hoes een steun van, zodat de Herotab als een soort van notebookscherm kan worden gebruikt. Handig.

Wordt vervolgd ;w
Klinkt mij als het standaard digitizer probleem wat ook vaak voorkomt bij Touch Diamond2: kapotte digitizer. "Olievlekken" zijn het niet, het is de digitizer die aan de bovenste laag blijft plakken en daardoor snapt het scherm niet waar je drukt. Hij denkt dat je overal tegelijk drukt... :S Ik hoop voor je dat het toch een laag folie is!!

'Vandaag klopte de tracking code nog steeds niet volgens DHL, ik contact opgenomen met de verkoopster (Ms. Ansia Zhou, ik googelen op die naam blijkt ze contactpersoon te zijn voor een of ander electronicabedrijf en dus in dr vrije tijd op Aliexpress spul te verkopen... :P), zij geeft me het nummer... Ligt ie al op schiphol... toen was ik wel even blij!

Ik heb de mijne ook binnen via Aliexpress. Het is een zwarte glimmende met zwarte knoppen, en hij doet het perfect! Reageert goed, ik heb wel even het scherm gecalibreerd, was 2 tellen werk en scheelde een slok op een borrel. Ik heb gevraagd om een europese oplader, zat erbij, dus kon gelijk aan de gang. En mijn vriendin moest inderdaad ook 24 euro afrekenen bij de beste man van DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Flabergasted schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:44:

[afbeelding]

Wordt vervolgd ;w
Bij mij hetzelfde verhaal is geen folie want die is er af, 2 lagen. Moet ze nog een mail sturen, maar zal wel retour sturen worden en dan wordt het nog duurder. Kost weer 20 euro meer, maar als troost, ik moest 28,50 betalen aan DHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

[quote]Righteye schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 19:56:
Echt niet stekem toch een folie ? Zo ziet het er wel uit op het plaatje.

Nee echt niet :*) (helaas )
Touch werkt voor geen meter en het is na diverse keren kalibreren helemaal een ramp geworden.
Als ik hem plat op de tafel leg, beginnen de icoontjes te verschuiven e.d.

Ik denk dat het is wat Ybastiaans zegt : "een kapotte digitizer"

Kijken hoe Merimobiles dit gaat oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Heeft iemand al een autolader gevonden voor de mid816? Hij gaat mee op skivakantie, kan de vriendin mooi film kijken in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ybastiaans schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:13:
Heeft iemand al een autolader gevonden voor de mid816? Hij gaat mee op skivakantie, kan de vriendin mooi film kijken in de auto.
Beetje lomp maar wel een quick-fix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

@ Flabergasted Heb jij vriend Philip al een mail gestuurd met foto? Ik wel 3 soortgelijke foto's zoals die van jou en deze reactie.
Moet zeggen de reactie is snel binnen 3 uur.

Hi from the picture its very hard to see what is the problem exactly please explain
thanks
we stand behind the product and service in the worse case scenario we will replace the device for you
thanks

Philip

[ Voor 6% gewijzigd door janesh op 28-01-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

janesh schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:25:
@ Flabergasted Heb jij vriend Philip al een mail gestuurd met foto? Ik wel 3 soortgelijke foto's zoals die van jou en deze reactie.
Moet zeggen de reactie is snel binnen 3 uur.
Wat ? Ik heb donderdagavond gelijk een mail naar Philip gestuurd met een uitgebreide uiteenzetting van het probleem, inclusief foto en een paar uur later ook nog eens een aanvulling en tot op heden geen reactie !

Stuur ze gelijk weer een mailtje... :(

Als we hem terug moeten sturen wordt dit overigens wel een duur tablet, helemaal als de nieuwe weer
wordt onderschept door de douane. Maar goed eerst maar eens een reactie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Ik ben inmiddels zover dat ik een paypal dispute heb aangemaakt. Eens kijken of dat werkt.
Hieronder nog mijn mail:
Hello Support,

i have just opened a dispute at Paypal.

It has now been more than 4 weeks since i ordered my tablet.
I have recieved several emails stating that my order has been shipped, when
in fact nothing was shipped.
I have also recieved a 'fake' tracking code.
You can see tis yourself by looking at the emails below

I have talked to several other Merimobiles custumores who have ordered after
me, but did recieve their Herotab MID816.

You have a couple of options for resolving this dispute:
- explain to me what is going on with my order, why has it not been shipped
yet
- explain the fake tracking number

- ship my order with me receiving a tracking code before the 10th of
february.

- You can ship me the rubberized black or the alluminium version, preferably
silver or another version wich has the same specs.
- If the Herotab MID816 is still unavailable you can also send me the
Herotab C8 / DropadA8 or the Herotab M10 or the Witstech A81G Capacitive
Multitouch

- I will be expecting the Free flexible keyboard and the free leather case
with keyboard (or other case or accesoires if you ship another tablet)

- I will be expecting Express Shipping

This is your last chance to complete my order. If you don't give me a good
and true answer before the 10th of february i will upgade to a Paypal claim.
It's regeretfull that Merimobiles treats their customers like this.

Yours Sincerely,
Heb verder de TS nog een klein beetje aangepast. Zal straks Slatedroid en Androidworld nog even langslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Flabergasted schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:41:
[...]

Wat ? Ik heb donderdagavond gelijk een mail naar Philip gestuurd met een uitgebreide uiteenzetting van het probleem, inclusief foto en een paar uur later ook nog eens een aanvulling en tot op heden geen reactie !

Stuur ze gelijk weer een mailtje... :(

Als we hem terug moeten sturen wordt dit overigens wel een duur tablet, helemaal als de nieuwe weer
wordt onderschept door de douane. Maar goed eerst maar eens een reactie afwachten.
Ik heb de indruk dat ze steeds aan het verkeerde eind van hun mail queue beginnen te lezen en beantwoorden. Ik kreeg ook eerst antwoord op mijn nieuwste mails en daarna pas op mijn oudere mails. 8)7

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook deze tablet ontvangen en 27,74 betaald aan DHL. 10 januari besteld, afgelopen dinsdag verzonden, donderdag oorspronkelijk aan de deur. Ik heb de zwart aluminium versie mogen ontvangen (met gratis keyboard case). Allemaal leuk en aardig, maar heb direct een mail naar support gestuurd voor een refund omdat:

1) Scherm reageert zeer slecht, moet echt met de nagel om beetje reactie te krijgen, maar de vinger alleen moet je erg hard duwen, wat zelfs na een tijdje in frustratie en kramp resulteert :/.
2) De camera is een grote blur, en er zit veel vieze stof/korreldeeltjes op/in de lens.
3) Er zit in het scherm links een grote stofkorrel.

“Sorry to hear that sir, honestyl you may have receive a defectove unit as this product those have the best screen experience. Please send it back as a defective tablet of 50$ value with the PDF file in the box. Do you wish to exchange or refund sir.
Oliver”

Vandaag deze reactie gehad en moet hem nu terug sturen. Iemand advies, via TNT kost dit 30 euro incl. btw + track en trace + Handtekening ontvangst. janesh had het over 20 euro, maar dit is neem ik aan zonder T&T en handtekening, minder zekerheid? Ik denk dat je de aluminium versie net als Flabergasted en janesh echt niet wilt hebben, voelt ook niet degelijk aan zoals wel wordt vermeld bij de andere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

@ PabloGha

Misschien was mijn toon een beetje te beschaafd als ik het antwoord op jouw mail lees. Hij houdt bij mij de boot nog een beetje af volgens mij, zegt dat hij het slecht kan zien terwijl ik hem verteld heb twee lagen folie verwijderd te hebben en 3 foto's gestuurd waarvan een met nog een 8 inch freescale imx515 ernaast. Je moet wel blind zijn om niet te denken wat is hier aan de hand. Had hem ook verteld dat ik niet de enige was, de link van dit forum erbij en dat ik mij niet kon voorstellen dat het probleem bij hen onderhand niet bekend was. Tenslotte heb ik hem uitgenodigd om eens even in zijn stock te kijken to see by himself.
Ik heb inderdaad twee maand geleden met TNT zonder tracking maar wel aangetekend voor plm. 20 euro een 8 inch freescle imx515 teruggestuurd naar nowsupplier en uiteindelijk toch nog een supermachientje terug gekregen. Is wel drieeneenhalve week onderweg geweest.
Ik denk dat vriend Philip bij Iline, wat dat ook maar mag zijn nog een partiijtje mid816 met metal back op de kop heeft weten te tikken onder het motto 'weer een aantal gecancelde orders minder'.
Helaas de retourkosten voor de koper, maar ik zou het in dit geval niet onredelijk vinden dat MM die voor zijn rekening neemt en als ik er nog een van hen retour neem zou ik hem zeker met registered airmail laten komen want daarmee heb ik nog nooit BTW betaald.
Tenslotte ook naar Righteye toe, ik heb de TMD Mid van pandawill en nu de metalen versievan MM met precies dezelfde specs, Plobleemloos de nieuwste firmware er een paar keer op gezet, maar de metal versie is mij te zwaar en voelt gewoon niet zo fijn aan en wil hem niet terug als ik hem retour stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

ik heb een foto geplaatst op slatedroid van mijn herotab mid816 metal maar de eerste reacties zijn ongelovig.

http://www.slatedroid.com...13073.msg129373#msg129373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
In reactie op mijn Paypal geschil heeft Merimobiles mijn geld terug gestort. Verder geen mail ofzo gehad. Inmiddels bij Pandawill een TMD A816 besteld :D

Dit was wel mijn laatste keer Merimobiles, na 6 weken liegen heb ik er wel mijn buik vol van.

[ Voor 24% gewijzigd door Righteye op 30-01-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Righteye schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:55:
In reactie op mijn Paypal geschil heeft Merimobiles mijn geld terug gestort. Verder geen mail ofzo gehad. Inmiddels bij Pandawill een TMD A816 besteld :D

Dit was wel mijn laatste keer Merimobiles, na 6 weken liegen heb ik er wel mijn buik vol van.
Ik kom al bijna 2 dagen niet op Pandawill.com :?

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/PW.png

[ Voor 9% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-01-2011 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Hey, die pandabeer krijg ik nu ook :D

Nog even bij Merimobiles gekeken, maar mijn order staat er nog wel in, alleen "Paid 0 euro of 201,99".
Mogelijk kan ik er toch nog een andere tablet met 20% korting van maken...hmm...maar ga ik dat nog proberen, durf ik dat nog aan met ze ? :?

[ Voor 102% gewijzigd door Righteye op 30-01-2011 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De mijne is eindelijk in NL aangekomen, en ligt nu bij de douane
1/29/2011 4:48 pm Clearance Delay Amsterdam, Netherlands, The
Hopelijk morgen of overmorgen in huis, mijn verlate kerstkadootje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:29
mrwolf schreef op zondag 30 januari 2011 @ 16:15:
De mijne is eindelijk in NL aangekomen, en ligt nu bij de douane

[...]

Hopelijk morgen of overmorgen in huis, mijn verlate kerstkadootje...
Denk er wel even aan dat je bij de DHL bezorger straks nog zo'n 28 euro contant moet afrekenen (pinnen kon niet), en wisselgeld hadden ze ook niet... Dat was voor mij het hele huis doorzoeken om de 28,35 te kunnen betalen.

Is een erg leuk kerstkadootje om mee te internetten en te spelen, al heb ik na een weekje besloten om hem voor de kostprijs totaal €169 maar op marktplaats te zetten omdat ik toch eerder op de laptop zit te werken.

En als eerste zou ik meteen een firmware update doen, is dan nog iets flitsender, en je hoeft al je settings niet opnieuw te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ Shoppie mail mij aub even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Er ligt 29 euro aan kleingeld klaar voor de bezorger. Hopeloos ouderwets trouwens, dat gepast contant betalen, maar da's een andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Eindelijk antwoord van Philip:

"Hi we will crosship to you a device with the rubber case attached is the return form all you need to do is return this one, once shipped just send us proof of shipping, either track number or scan proof of shipping receipt, once we have that we will ship another on right away, only thing is we can only ship it after the chinese new year holiday thanks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
mrwolf schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:32:
Er ligt 29 euro aan kleingeld klaar voor de bezorger. Hopeloos ouderwets trouwens, dat gepast contant betalen, maar da's een andere discussie ;)
Dat is niet nodig, je kunt ook gewoon met de credit card betalen. Ik had tot 10 euro aan kleingeld klaargelegd in deze volgorde:
1x5 euro
2x2 euro
1x1 euro
1x 50 ct
2x20 ct
1x10 ct
1x 5ct

Dan kun je elk bedrag tot 10 euro bouwen... Een tientje heb je altijd wel in de knip. Blijkt m'n vriendin dat dus niet te hebben... Zegt die man van DHL, je mag ook met de creditcard betalen, zegt ze da's goed, maar hij staat op naam van mn vriend... Zegt de man van DHL: kun je zijn handtekening vervalsen? Doe je dat toch!

Mooi man... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
Ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar een autolader voor de tablet, en ben nu aanbeland bij het zelf samenstellen van de lader. Op Conrad heb ik het volgende gevonden:
http://www1.conrad.nl/scr..._back_template=BASKET_B2C
en
http://www1.conrad.nl/scr..._back_template=BASKET_B2C

Vind alleen voor 9 euro aan spul 7 euro verzendkosten een beetje hoog... Iemand ideeën over de plug? Gaat het werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ja hoor, hij is eindelijk binnen! 26 december besteld, en na een boel geklooi is mijn MID816 van MM binnen. Mijn vriendin heeft hem aangenomen en alvast netjes aan de stroom gehangen.

For the record: ik moest 27 euro betalen aan DHL, het is de rubberized versie, en er zit standaard een verloopstekker bij naar een Europees stopcontact. Ik had vantevoren via WiLLoW_TieN een verloopstekker gekocht voor de zekerheid, maar die blijkt dus niet nodig te zijn.

Ik kan niet wachten om er vanavond mee te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
mrwolf schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:32:
Ik had vantevoren via WiLLoW_TieN een verloopstekker gekocht voor de zekerheid, maar die blijkt dus niet nodig te zijn.
Die mag wel retour hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Laatst online: 08:49
offtopic:
(Conrad heeft een handige :Direct Product link, werkt beter dan de linkjes die je nu hebt :) )

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
soepah schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:54:
[...]

offtopic:
(Conrad heeft een handige :Direct Product link, werkt beter dan de linkjes die je nu hebt :) )
Even een update: het blijkt dat een oude nokia-oplader (type ACP-7E) de goede connector heeft. Die heb ik dus één opengezaagd (heb niet zo'n mooi drievleugelig bitje) en de kabel eruit gesloopt, vanmiddag even een 12V plug halen bij de Halfords en dan testen wat er voor spanning uit mijn oplader komt en wat er uit de oplader komt in de auto. Kijken of er nog iets van een condensator tussen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Voor de mensen die nog op het apparaat wachten: De tracking code krijg je niet toegemaild, maar staat bij je order als je inlogt in het account! (klik op view/change order).

De mijne is op 24 januari geshipped. Ik zou oorspronkelijk geupgrade worden naar DHL, maar heb dat gelukkig tegen kunnen houden. Hij is nu met China post verzonden en ondanks Chinees Nieuwjaar zie ik dat hij nu al de douane in NL voorbij is. Tracking werkt wederom prima. Zoals altijd duurt het overigens wel een dag of 3 a 4 voordat de tracking code werkt. Geen flauw idee welke versie (metaal/plastic) ik ga krijgen overigens.

@Righteye: balen dat juist jij hem niet hebt gekregen met alle moeite die je hebt gedaan, uiteindelijk lijkt het er op dat tussen 17 en 24 toch de meeste devices wel zijn verzonden. Jij zult dan net niet zijn meegenomen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Inmiddels bericht gehad van Phillip, nadat ik toch stiekem weer via PayPal mijn nog steeds bestaande order betaald had:
Hi thank you for cooperating we got your payment, we will send you the 8in case+the keyboard
thanks

Philip
www.merimobiles.com
verder dus ook nog een TMD MID816 in bestelling bij Pandawill.

Dus wat er ook gebeurt, over een maand heb ik eindelijk een 816 thuis liggen 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Righteye op 02-02-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
Klopt idd dat je tracking code gewoon op de site zelf kan vinden.
Mijn tablet zou via EMS verzonden worden, wat later door MM veranderd is in DHL als compensatie voor het wachten. Maar uiteindelijk werkte de code op geen van deze sites.
Na een livechat blijkt dat het verzonden is via Yanwen express http://www.yw56.com.cn/english/DIY.asp.
Tablet ligt inmiddels in Engeland. Hoop dat het laatste stukje lekker vlot zal verlopen....

Edit...
Net nog maar eens stiekem gekeken en nu staat er dat hij inmiddels al in Nederland ligt. Leuke verrassing.
Lange wachten zit er nu bijna op :P

[ Voor 15% gewijzigd door boer96 op 02-02-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Ik heb gisteren een 8GB Class4 Sd-kaart in mijn Herotab gestopt met de custom firmware van Tasselhof. Wat een drama zeg! Het apparaat is niet vooruit te branden, en zo ongeveer iedere applicatie loopt standaard vast! Zijn er meer mensen met deze ervaring? Ik ga vanavond snel de oude kaart er weer in stoppen!

Daarnaast lijkt het scherm erg gevoelig voor druk van achteren. Dat zal ik uitleggen :)

Als ik de tab vasthoud met mijn vingers aan de achterkant, en ik oefen een heel klein beetje druk uit, dan zie ik aan de voorkant op het scherm een soort van 'bubbels' verschijnen. Ik dacht eerst dat een Android-feature was ofzo (live wallpaper), maar als ik met mijn vinger aan de achterkant druk, dan zie ik dit op het scherm terug.... Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Als je firmware 01 18 erop hebt staan, dan weet ik wat je bedoeld....
Scherm reponse is niet meer te doen, zo traag als bagger eetc. android market loopt voor geen meter meer.....
Probleem ligt aan Google Talk die in de image staat, ik neem aan dat je de custom image erop hebt gezet ?
Makkelijker is om de 01 18 standaard erop te zetten, de fat32 partitie op te rekken met Gparted, daarna al je eigen apps erop te zetten.
Zelf ben ik terug naar de 0106 gegaan welke ook prima werkt met een 8GB kaartje.
Verder ben ik er niet meer mee bezig omdat ik mn 816 alweer verkocht heb aan een mede tweakert, zelf ben ik overgestapt op een netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reactie op mijn Paypal geschil heeft Merimobiles mijn geld terug gestort. Verder geen mail ofzo gehad. Inmiddels bij Pandawill een TMD A816 besteld

zo was ik zat van die pandabeer en heb na ruim 5 weken ook een geschil ingediend en voila meteen reactie.
Het gekke is dat ik gisteren nog op de pandawill site kon komen en zag dat men het bedrag al teruggestord had maar het is nog niet bijgeschreven op mijn paypal rekening ? tevens heb ik van beide partijen ook geen bericht hierover ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Iemand nog tips voor het verzenden van een pakketje naar China ?

( retourzending Merimobiles )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
Aaaargh, vandaag ging mn vriendin iets weggooien buiten, hangt er een briefje van de pakketservice op de deur.
Waren bij de achterdeur geweest ipv de voordeur. Mn vriendin zat gewoon in de woonkamer, maar blijkbaar was het net ff te veel moeite om te checken of er iemand thuis was :(

Maar goed, morgen ben ik zelf vrij en kan ik er eindelijk mee gaan spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Flabergasted schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:07:
Iemand nog tips voor het verzenden van een pakketje naar China ?

( retourzending Merimobiles )
Ik heb een paypal geschil geopend met MM voor een gedeeltelijke refund. Eens kijken of dat wat opleverd. Voor je er een terug hebt ben je met een beetje geluk 50 euro verder en ik vind het niet meer dan logisch dat MM dat betaald. Ik vind dat deze tablets nooit verzonden hadden mogen worden en wij zijn niet de enige, hier een link op slatedroid waar ook een paar mensen hun beklag doen over het touchscreen van de gouden herotab mid816.
Ik moet zeggen die van mij is wel gewoon te gebruiken maar het scherm blijft bar slecht.
Meneer Philip had uiteindelijk mij ook een crosship aanbod gedaan, maar ik moet zien wat daar van terecht komt plus het risico dat er weer iets mee aan de hand is.

[ Voor 9% gewijzigd door janesh op 03-02-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor diegene die al reeds in het bezit zijn van de tab,
hoe is jullie ervaring met wifi en ontvangst,
ik heb 1.06 os.
als ik naast de router ga zitten, heb ik met geluk 1 streepje,
je kunt nagaan hoe het met rest van het huis gesteld is.
erg jammer. :(
ter vergelijking, heb 3 andere apperaten werkend op wifi, allemaal vol ontvangst zelf op slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
De mijne heeft redelijk tot goed bereik, al zit ik nooit meer dan 10 meter van mijn router af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Gisteren kwam de mijne binnen. Verzonden op 24/1, dus bijzonder snel gezien het China Post was.
Ik heb de metalen versie gekregen, met zilveren achterkant, zoals ik ook had verzocht aan Merimobiles.

Eerste ervaringen:
- erg snel, zowel in booten als in gebruik
- perfect werkende Youtube, 3D games, Market
- stevige behuizing
- bijgeleverde hoes met toetsenbord is niet echt geschikt voor de rond aflopende vorm van de metalen versie, je kan hem niet vast zetten.
- scherm is behoorlijk goed
- batterijduur ook

MAAR: er is wel degelijk 1 groot probleem: de netwerkontvangst. Die klapt er steeds na een paar minuten uit, ook al zegt hij nog wel verbinding te hebben. Ik denk dus dat het een probleem met de driver is.
Overigens herken ik ook dat het "aantal streepjes" mager is, zelfs vlak in de buurt van de router.
Ik heb nog niet gezocht naar oplossingen voor de verbinding, maar hoop wel dat er iets is want zo is het lastig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
xyl schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:28:
Gisteren kwam de mijne binnen. Verzonden op 24/1, dus bijzonder snel gezien het China Post was.
Ik heb de metalen versie gekregen, met zilveren achterkant, zoals ik ook had verzocht aan Merimobiles.

Eerste ervaringen:
- erg snel, zowel in booten als in gebruik
- perfect werkende Youtube, 3D games, Market
- stevige behuizing
- bijgeleverde hoes met toetsenbord is niet echt geschikt voor de rond aflopende vorm van de metalen versie, je kan hem niet vast zetten.
- scherm is behoorlijk goed
- batterijduur ook

MAAR: er is wel degelijk 1 groot probleem: de netwerkontvangst. Die klapt er steeds na een paar minuten uit, ook al zegt hij nog wel verbinding te hebben. Ik denk dus dat het een probleem met de driver is.
Overigens herken ik ook dat het "aantal streepjes" mager is, zelfs vlak in de buurt van de router.
Ik heb nog niet gezocht naar oplossingen voor de verbinding, maar hoop wel dat er iets is want zo is het lastig werken.
Ik heb de kunststof versie met de gladde buitenkant, die heeft eigenlijk nooit problemen met netwerkontvangst. Op de bank beneden (de router staat in het tv-kastje) perfecte ontvangst, maar ook boven gewoon op één streepje na maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de wifi verbinding is van de mijne prima (alu versie) alleen moet ik de draadloze router vaak even aan/uit doen om weer verbinding te krijgen , maar dat is eender bij mijn netbook.

Wat wel vervelend is dat de tijd weer naar 1-1-2010 gaat wanneer de tablet uit is geweest en vervolgens kan de tablet geen mail ophalen via gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

janesh schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 22:12:
[...]

Ik heb een paypal geschil geopend met MM voor een gedeeltelijke refund. Eens kijken of dat wat opleverd. Voor je er een terug hebt ben je met een beetje geluk 50 euro verder en ik vind het niet meer dan logisch dat MM dat betaald. Ik vind dat deze tablets nooit verzonden hadden mogen worden en wij zijn niet de enige, hier een link op slatedroid waar ook een paar mensen hun beklag doen over het touchscreen van de gouden herotab mid816.
Ik moet zeggen die van mij is wel gewoon te gebruiken maar het scherm blijft bar slecht.
Meneer Philip had uiteindelijk mij ook een crosship aanbod gedaan, maar ik moet zien wat daar van terecht komt plus het risico dat er weer iets mee aan de hand is.
Ik vindt ook dat de kosten van het retour sturen ook eigenlijk bij Merimobiles hoort te liggen, maar het communiceert gewoon allemaal niet zo lekker en het gezeur eromheen heb ik nu wel gehad.
Dat is het ingecalculeerde nadeel als je goedkoop iets van ver haalt. Al wordt goedkoop hier wel duurkoop...

Ik stuur hem wel op ( hoe het voordeligst ? ) en vraag ze of ze de nieuwe met EMS willen doen, zodat de kans op invoerrechten kleiner wordt en dat de nieuwe getest wordt bij Merimobiles voordat ze deze verzenden.

Ik wens je succes met het Paypal geschil Jansh, maar het zal wel een overloos getouwtrek worden. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
Dacht ik ook ,stuur maar met EMS dan heb ik nog een kansje de extra kosten te ontlopen, wordt ie nog door DHL aan de deur afgeleverd...... ;( toch nog dokken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

Op de een of andere manier geeft de mijne bij het invullen alleen nog maar Chinese suggesties, ook al heb ik Dutch ingevuld en zelfs auto-aanvullen uitgezet.
Eerst deed hij het wel normaal. Iemand enig idee?
De enter toets op mijn (virtuele) toetsenbord is trouwens ook Chinees, iemand enig idee hoe dat te veranderen?
Uiteraard heb ik ook bij taal NL ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
Gisteren dan eindelijk mijn MID816 binnen gekregen :)
Tablet was verzonden via Yanwen express. Hoefde geen tax te betalen aan de deur, dus wellicht heb ik geluk *O*

Eerste indruk is erg goed. Market en alles werkt gewoon out of the box, wifi signaal is perfect en het scherm valt mij echt niet tegen! Helaas is het beloofde 8GB sd kaartje vanwege de vertraging in levering niet bijgesloten. Zal weer contact opnemen met MM en dan zenden ze het maar alsnog.

Heb overigens de ruberized versie ontvangen waar ik om gevraagd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jur_gen25
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10-2023
xyl schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:47:
Op de een of andere manier geeft de mijne bij het invullen alleen nog maar Chinese suggesties, ook al heb ik Dutch ingevuld en zelfs auto-aanvullen uitgezet.
Eerst deed hij het wel normaal. Iemand enig idee?
De enter toets op mijn (virtuele) toetsenbord is trouwens ook Chinees, iemand enig idee hoe dat te veranderen?
Uiteraard heb ik ook bij taal NL ingevuld.
Ik heb hetzelfde probleem gehad, waarschijnlijk gebruik je niet het standaard Android toetsenbord. Dit heb ik opgelost door Google te openen in de browser en dan in de zoekbalk te klikken met mijn vinger en even ''ingedrukt te houden''. Er kwam toen een optiescherm waar ik het Android toetsenbord kon selecteren. Toen was alles weer in het Nederlands bij mij en geen Chinese suggesties meer.
Hopelijk werkt dit ook voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSXX
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12-2019
Hallo! Heb met de kest actie ook bij merimobiles ook 2 mid816s besteld, kreeg een paar weken later de keuze ze om te wisselen voor een c8 aangezien de 816 moeilijk leverbaar was. Heb er voor gekozen er 1 om te wisselen en kreeg afgelopen maandag beide tablets binnen. :*) Ze bevallen alle 2 erg goed, wat je bij de 816 alleen mist is de multitouch.

Heb nog niet alle posts gelezen maar wellicht kwamen jullie de volgende punten ook tegen:

De mid816 heeft geen google maps geinstalleerd en deze kan je ook niet op de market vinden. iemand enig id hoe je deze er op kan krijgen?

En iets wat nog veel irritanter is, ik wilde dmv tethering internetten via mijn HD2. Maar android ondersteunt standaard geen ad-hoc netwerken. Dus geen mobiel internet :( Nu blijkt er een fix te zijn dmv de wpa_supplicant te vervangen met een gepatchte versie. Ben hier gisteren de hele avond mee bezig geweest met de c8 maar elke keer als ik de originele wpa_supplicant had vervangen met de gepatchte versie kapte wi-fi er mee. Is iemand hier al tegenaan gelopen en is het hem gelukt om ad-hoc netwerken aan de praat te krijgen?

ps mocht iemand het willen proberen:

http://www.xda-developers...wireless-network-support/ < verwijst naar thread met de patch

[ Voor 6% gewijzigd door RSXX op 06-02-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Als je het aan de praat krijgt ben ik wel benieuwd naar de config bestanden ;)

Ik heb je tevens een PB gestuurd.

[ Voor 112% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 06-02-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSXX
WiLLoW_TieN schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:05:
Als je het aan de praat krijgt ben ik wel benieuwd naar de config bestanden ;)

Ik heb je tevens een PB gestuurd.
bedankt :) kreeg ad-hoc wifi aan de praat door alleen de wpa_supplicant.conf aan te passen (met de originele wpa_supplicant)

mijn config bestand zag er als volgt uit:

--------
ctrl_interface=DIR=/data/system/wpa_supplicant GROUP=wifi
update_config=1
ap_scan=2
WiFiAdHoc=1

network={
ssid="hd2"
scan_ssid=1
key_mgmt=NONE
mode=1
wep_key0=1234567890
}

---

Dit was op de mid c8, zal in de loop van de week ook even checken of dit werkt op de mid816.

--update

Inmiddels met de zelfde wpa_supplicant.conf vanaf de mid816 een ad-hoc wifi verbinding kunnen maken!
let even op dat bij de mid816 deze file zich bevindt in /data/misc/wifi en op de C8 onder /etc/wifi. Kan ik toch nog onderweg internetten vanaf me tablet :*)

[ Voor 17% gewijzigd door RSXX op 06-02-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
RSXX schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:02:
[...]
Inmiddels met de zelfde wpa_supplicant.conf vanaf de mid816 een ad-hoc wifi verbinding kunnen maken!
let even op dat bij de mid816 deze file zich bevindt in /data/misc/wifi en op de C8 onder /etc/wifi. Kan ik toch nog onderweg internetten vanaf me tablet :*)
En werkt dan je gewone thuis-wifi netwerk ook nog gewoon? Ik wil namelijk gewoon thuis de Wifi kunnen gebruiken, en onderweg een keer tetheren als dat zo uit komt en het mooiste zou zijn dat ik daar niet elke keer dat bestand voor hoef aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSXX
ybastiaans schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:12:
[...]

En werkt dan je gewone thuis-wifi netwerk ook nog gewoon? Ik wil namelijk gewoon thuis de Wifi kunnen gebruiken, en onderweg een keer tetheren als dat zo uit komt en het mooiste zou zijn dat ik daar niet elke keer dat bestand voor hoef aan te passen.
Op de c8 heb ik me normale ap weer toe kunnen voegen en deze werkt ook nogsteeds, ik kan nu alleen niet testen of ad-hoc nog werkt aangezien hij nu elke keer het normale ap kiest. Op de mid816 leek dit ook te werken maar niet helemaal vlekkeloos, deze gaf een aantal keren error bij het aanzetten van wifi. na het terug zetten van de originele .conf file werkte deze wel weer. Heb inmiddels ook gezien dat iemand een tool gebakken heeft om on the fly de wpa_supplicant.conf te vervangen. Hiermee kan je dus 1 ad-hoc en 1 normal conf file aanmaken en hier tussen wisselen. Deze tool heet adhocable en als je googled naar adhocable.zip kom je hem vast tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl

xyl

jur_gen25 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 15:34:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad, waarschijnlijk gebruik je niet het standaard Android toetsenbord. Dit heb ik opgelost door Google te openen in de browser en dan in de zoekbalk te klikken met mijn vinger en even ''ingedrukt te houden''. Er kwam toen een optiescherm waar ik het Android toetsenbord kon selecteren. Toen was alles weer in het Nederlands bij mij en geen Chinese suggesties meer.
Hopelijk werkt dit ook voor jou.
Inderdaad, dat is de oplossing, thx :)

[ Voor 32% gewijzigd door xyl op 07-02-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen met Pw gemaild over mijn wifi problemen,
zij stellen voor om nog een keer de telefoon te flashen,
mocht daarna het probleem nog bestaan kan ik de tablet retour sturen voor reparatie of
vervanging.
link die ik van hun kreeg was
http://www.pandawillforum...65&page=1&extra=#pid16570

ik heb sterk het idee, dat dit de os 1.06 is, maar dat haal ik er niet helemaal duidelijk uit.
(tablet heb ik via Tasselhofs link namelijk al naar 1.06 geflasht)

ik houd jullie op de hoogte.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
RSXX schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:18:
[...]

Op de c8 heb ik me normale ap weer toe kunnen voegen en deze werkt ook nogsteeds, ik kan nu alleen niet testen of ad-hoc nog werkt aangezien hij nu elke keer het normale ap kiest. Op de mid816 leek dit ook te werken maar niet helemaal vlekkeloos, deze gaf een aantal keren error bij het aanzetten van wifi. na het terug zetten van de originele .conf file werkte deze wel weer. Heb inmiddels ook gezien dat iemand een tool gebakken heeft om on the fly de wpa_supplicant.conf te vervangen. Hiermee kan je dus 1 ad-hoc en 1 normal conf file aanmaken en hier tussen wisselen. Deze tool heet adhocable en als je googled naar adhocable.zip kom je hem vast tegen.
Ik heb adhocable geprobeerd te gebruiken, maar hij zegt steeds "Permission Denied" bij het overkopiëren van de .conf file... Ook al ben ik superuser (balen dat dat alleen nog maar tijdelijk kan!). Ik heb wat zitten spelen met de rechten op dat bestand maar dat liep slecht af (daarna wilde de WiFi uberhaupt niet meer aan), maar nadat ik de chown weer op 1000.1000 gezet had, deed hij het weer. Toen heb ik snel de tablet uitgezet, en kom ik er voorlopig maar niet meer aan... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ybastiaans schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:08:
[...]

Ik heb adhocable geprobeerd te gebruiken, maar hij zegt steeds "Permission Denied" bij het overkopiëren van de .conf file... Ook al ben ik superuser (balen dat dat alleen nog maar tijdelijk kan!). Ik heb wat zitten spelen met de rechten op dat bestand maar dat liep slecht af (daarna wilde de WiFi uberhaupt niet meer aan), maar nadat ik de chown weer op 1000.1000 gezet had, deed hij het weer. Toen heb ik snel de tablet uitgezet, en kom ik er voorlopig maar niet meer aan... :9
Ik begrijp dit niet helemaal. Heb hier ook mee zitten stoeien. En als ik even de weg kwijt was. Of even geen zin meer had dan deed ik gewoon wpa_supplicant.conf en wpa_supplicant.bak deleten.

Dan opnieuw opstarten. Mijn eigen wifi netwerk zoeken en inloggen middels netwerksleutel en viola nieuwe en volledig correcte --> wpa_supplicant.conf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zo'n beschermhoes met toestenbord gekocht op marktplaats en werkt perfect als je wat meer moet typen of de tablet rechtop wil zetten, en meteen mooi beschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 23:34:
[...]

Ik begrijp dit niet helemaal. Heb hier ook mee zitten stoeien. En als ik even de weg kwijt was. Of even geen zin meer had dan deed ik gewoon wpa_supplicant.conf en wpa_supplicant.bak deleten.

Dan opnieuw opstarten. Mijn eigen wifi netwerk zoeken en inloggen middels netwerksleutel en viola nieuwe en volledig correcte --> wpa_supplicant.conf
Welke firmware heb je gebruikt? Welk model heb je? Ik kan die files ook niet verwijderen trouwens vanaf Droid Explorer, ik zou het nog wel even kunnen proberen op de tablet zelf met root explorer of zoiets.

[ Voor 12% gewijzigd door ybastiaans op 09-02-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ybastiaans schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 07:54:
[...]

Welke firmware heb je gebruikt? Welk model heb je? Ik kan die files ook niet verwijderen trouwens vanaf Droid Explorer, ik zou het nog wel even kunnen proberen op de tablet zelf met root explorer of zoiets.
Een Flytouch2 maar hier draait ook gewoon Android2.1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:05:
[...]

Een Flytouch2 maar hier draait ook gewoon Android2.1 op.
... op de mid816 draait Android 2.2, kun jij permanent rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ybastiaans schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:50:
[...]

... op de mid816 draait Android 2.2, kun jij permanent rooten?
Yep met Z4root

• ybastiaans
Dat gaat niet met de MID, zou dat het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 23:57
Ik heb op 25 jan een Aishuo mid816 besteld bij Pandawill. Vijf dagen later al had ik hem in huis, via China mail en hoefde geen btw kosten ofzo aan de deur af te rekenen. Volgens mij is deze AiShuo technisch gelijk aan de Herotab MID816, alleen de buitenkant is iets anders. Hij bevalt tot nu redelijk. De gebruikservaring is echt niet zo smooth als bij een Ipad. Als ik wil scrollen bijv opent ie nog wel eens een menuitem ipv naar beneden te gaan. Maar dat ligt misschien ook aan mijn onervarenheid met tablets. Ook typen erop gaat wat minder goed dan bij een Ipad. Maar het ding is ook nog volop in ontwikkeling. Vandaag is er net weer nieuwe firmware verschenen (www.aishuomid.com) Ik hoop dat deze tablet steeds beter gaat werken door regelmatige firmware updates. Dus al met al is het een leuke kennismaking met het fenomeen tablet, voor een belachelijk lage prijs en met hoop op verbetering in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Magua schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:46:
Ik heb op 25 jan een Aishuo mid816 besteld bij Pandawill. Vijf dagen later al had ik hem in huis, via China mail en hoefde geen btw kosten ofzo aan de deur af te rekenen. Volgens mij is deze AiShuo technisch gelijk aan de Herotab MID816, alleen de buitenkant is iets anders. Hij bevalt tot nu redelijk. De gebruikservaring is echt niet zo smooth als bij een Ipad. Als ik wil scrollen bijv opent ie nog wel eens een menuitem ipv naar beneden te gaan. Maar dat ligt misschien ook aan mijn onervarenheid met tablets. Ook typen erop gaat wat minder goed dan bij een Ipad. Maar het ding is ook nog volop in ontwikkeling. Vandaag is er net weer nieuwe firmware verschenen (www.aishuomid.com) Ik hoop dat deze tablet steeds beter gaat werken door regelmatige firmware updates. Dus al met al is het een leuke kennismaking met het fenomeen tablet, voor een belachelijk lage prijs en met hoop op verbetering in de toekomst.
Je valt in herhaling Magua ;)

1
2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 23:57
mrwolf schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:58:
[...]

Je valt in herhaling Magua ;)
Dat komt omdat niemand reageerde en omdat de message achteraf beter op zijn plaats was hier dan in het grote Android tablet topic.
Maar goed, laat ik meteen wat extra info spuien: ik heb inmiddels mijn Aishuo MID816 geflashed met nieuwe firmware, die van 11 februari. In eerste instantie lukte dat niet, achteraf bleek dat dat veroorzaakt werd door de usb 1.1 poort. Op een een USB 2.0 poort flashte hij wel meteen.
De verbeteringen zijn toch wel spectaculair te noemen. Hij is veel sneller geworden, touchscreen reageert ook sneller en beter. WiFi hersteld nu wel bij het uit de slaapstand komen. Dat zijn de verbeteringen die ik tot nu toe ontdekt heb. Het lijkt er op dat er een chinees flink door heeft gewerkt tijdens de nieuwjaarsfeesten :)
Ben steeds tevredener met mijn tabletje.
Volgens mij is deze Aishuo MID816 onder de motorkap 100 % gelijk aan de Herotab. Klopt dat, of zijn er toch verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is exact dezelfde. De doos waar nu de tablet in wordt geleverd vermeld die naam overduidelijk. Alle tablets circuleren rond met verschillende namen.

Hier een foto van de zwarte versie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NDJ0rvUEUduY9CF704ZmrEFW/full.jpg

En een van een zilveren versie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kIZ84MobkY9MlSbdj1DJOHz9/full.jpg

Hier nog een vergelijking tussen een 10" capacitieve tablet, met een 10" Superpad en een M816
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kLKgysLd2Kr1SwWqeUmMJFq4/full.jpg

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb er gisteren ook 1 met keyboard case besteld bij Merimobiles. Ik hoop dat ze snel versturen :9~
Het zal mijn eerste android apparaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 23:42

XanderDrake

Build the future!

Jep, ik denk dat ik deze tablet ga halen, van Kiddyl waarschijnlijk.

Maar eerst toch een paar vraagjes. Kan je bij de MID816 de HDMI out nu gebruiken als een soort van clone-screen, of is het meer een extra optie bij mediaplayers e.d.?

Is het mogelijk om games á la Angry Birds te spelen via HDMI op een veel groter scherm?

Is HD video ondersteuning beter geworden met nieuwe firmwares?

Alvast bedankt :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
@hierboven: hij kloont het scherm, dus films en angry birds komen vol in beeld!

Even een update over de autolader, ik zat met de soldeerbout klaar, blijkt de lader van alleladers.nl de goede connector te hebben:
http://www.allekabels.nl/...VERSELE-AUTO-ADAPTER.html

• Flabergasted

Flabergasted

Prepare to die !

Fijne tip van die auto adapter, ook maar besteld.

Mijn defecte Herotab heb ik vorige week retour gestuurd naar Merimobiles ( kosten € 27,- )
Ze zullen een nieuwe, rubberen versie "crosshippen"

Maar gevraagd om regular airmail om de kans op nog een keer inklaringskosten te verkleinen.

't wordt inmiddels wel maart denk ik zo, meer dan drie maanden na bestellen...... :z

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik heb de mijne ook teruggestuurd (25,50 euro) met de mededeling een C8 te willen, die hij ook aanbood na het 26 december debacle. Stuurt hij ijskoud deze mail terug

Hi thank you, the C8 cost 25$ more you can make the payment at billing@merimobiles.com and these ship on the 24 of february , please let me know
thanks

Philip
www.merimobiles.com

Ik doe het maar vertel hem nog wel even wat een geweldige zakenman hij is en nooit een cent meer naar MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
EIndelijk heb ik dan gisteren mijn eerste 816 mogen ontvangen. Het is een Aishuo A816 geworden van Pandawill.

Helaas bleek de pret van korte duur. Ik hem maximaal 5 minuten kunnen proberen, daarna een soort van scrollende horizontale lijnen (zoals je ook wel eens ziet als je TV beeld opneemt met een camcorder en dan weer afspeelt). Vervolgens gingd de A816 uit. Weer aang gezet, nu binnen 1 minuut uit. Weer aan gezet, kwam niet verder als Android laad scherm. Uiteindelijk lukt het helemaal niet meer.
Als je hem weer een tijdje laat liggen dan doet hij het weer enkele minuten, daarna weer wat korter, daarna weer wat korter.

Eerst de laatste update eroverheen gezet d.m.v. erase_data_20110211-update.bat. Leek even goed te gaan, maar helaas.
Daarna maar een 8GB Class 6 kaartje gehaald en deze voorzien van de image van Tasselhof (20110211). Vervolgens de tablet opengeschroefd de kaart vervangen en aangezet. Helaas hetzelfde resultaat.

Dan maar eens met de draden klooien. Speaker eraf, zelfde verhaal. Batterijen los naast de tablet, zelfde verhaal. Kabeltjes allemaal zo los mogelijk zodat niets geraat wordt en zo ver mogelijk weg van de accu, zelfde verhaal.

Heb nu besloten hem eerst maar eens 20 uur aan de lader te leggen en dan nog eens te kijken. Ik verwacht er niet veel van, maar wie weet.

Ben al aan het speuren geweest, maar ik ben een beetje 'out of options'.
Iemand nog ideëen ? En wat kan ik nu het beste doen mailen naar Pandawill of een PayPal dispute aanmaken ? Of allebei ?

Hier nog een partij pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7484.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7490.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7493.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7495.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7512.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7516.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7520.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7526.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7528.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7530.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7532.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7534.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7535.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.klappe.nu/GoT/Tablet/mid816/pics/thumbnails/IMG_7536.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Kan je misschien een beetje troosten met mijn pandawill tmd mid met gebroken scherm en de merimobiles herotab mid816 met een zeer slecht scherm.(hadden ze nooit af mogen sturen, meerdere mensen, Flabergasted, met hetzelfde probleem en als gunst mag je hem terug sturen) Ook nog een doa van nowsupplier, teruggestuurd, dus ik heb het wel een beetje gehad met de pandawills, merimobiles en nowsuppliers.
Heb nu nog een haipad m7 (herotab c8) onderweg met aliexpress eens kijken hoe dat gaat, maar ik begin onderhand wel te denken dat ik veel beter af was geweest met een galaxy tab voor hetzelfde of minder geld met mediamarkt en dus service om de hoek, en in het vervolg maar in nederland te kopen.
Als ik jou was zou ik eerst pandawill verwittigen, maar dat wordt terug sturen en 25 euro zelf betalen en je kunt in eerste instantie een paypal geschil openen.

btw, pandawill stuurt me net ook nog een verkeerd replacement scherm voor mijn tmd mid die ondanks zijn gebroken scherm wel goed werkt met gebruiksaanwijzing.

[ Voor 14% gewijzigd door janesh op 19-02-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Topicstarter
Jippie, hij doet het nu goed. :D

Heb uiteindelijk mijn A816 in Fastboot modus gezet en zo de accu compleet leeg laten lopen.
Daarna weer een volle dag aan de lader et voila, geen scrollende lijnen of uitval meer. 8)

Nog wel veel Android meldingen, na onderzoek bleek dat de 4GB kaart te zijn die er origineel in zat. Daar zaten een aantal bad sectors op. :(

Zojuist Tasselhoff's 0211 image erop gegooid en ben nu mijn eigen apps erop aan het zetten en die van hem eraf aan het gooien. Nog maar 80 apps te gaan.... :X

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste