Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-05 21:07
Dag,

Ik ben aan het kijken om een NAS te kopen, de functies heb ik al bekeken, maar het belangrijkste voor mij(de interface) kan je natuurlijk moeilijk uittesten. De producen die overblijven zijn 2-disk NAS'en van netgear, synology en QNAP. Van alle drie kan je een demo uitproberen op de website of filmpjes bekijken hoe de interface werkt. Toch vind ik het hierna niet zo duidelijk wat nu het prettigst werkt. De functies die ik het meest zal gebruiken zijn automatisch back-up, webacces en eventueel mailserver. Automatisch laten downloaden zou ik ook wel durven gebruiken moest dit makkelijk werken.

Heeft er iemand ervaring welke interface het best uitgewerkt is en welke NAS'en het meest uitbreidbaar zijn?
Ik heb de drie NAS'en die overblijven hierboven bijgezet, waarbij de netgear de minste van de drie is, maar ook minder kost. Als deze de beste interface heeft kies ik voor die, zelfs al is hij trager.

edit: De topics hier over NAS'en en QNAP/Synologie in het bijzonder heb ik al bekeken, maar daar haal je niet uit welke nu het fijnst werkt. Ik ben een beetje op zoek naar mensen die al met meerdere gewerkt hebben en daar verschil kunnen aantonen

[ Voor 11% gewijzigd door kevinvdw op 29-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Ervaringen? Volop:
[NAS] Het grote NAS Overzicht Topic
Het grote Synology topic deel 2
Het grote QNAP topic

Backuppen kan met allemaal. Desnoods met de standaard backup tool van windows.
mailservers moet je even bovenstaande topics voor doorlezen.
Wat bedoel je met automatisch downloaden?
Hier is wel wat over te vinden: [Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a.. Dat kan ook minder automatisch met alleen sabnzbd. Je moet wel even gaan prutsen om de boel aan de praat te krijgen.

[ Voor 93% gewijzigd door job op 29-12-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Elke NAS heeft zo zijn eigen 'narigheden'

Bedrijven als QNAP en Synology hebben een grote userbase, en luisteren (regelmatig) naar hun klanten.
Deze interface's zijn relatief eenvoudig in het gebruik, en hebben een hele zwik aan (on)officiele add-ons

Ik gebruik een tweetal Synology's en een eTrayz, en moet zeggen dat de Syno's hun geld zeker waard zijn.

( voordeel van een NAS -> als het eenmaal werkt, kan je het in de hoek laten staan, en vergeten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
FreshMaker schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:51:
( voordeel van een NAS -> als het eenmaal werkt, kan je het in de hoek laten staan, en vergeten )
Klopt als een bus. Eenmaal ingesteld hoef je de interface nauwelijks meer te zien.
Mogelijkheden, support, 3rd party ondersteuning lijkt me belangrijker dan de interface.

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Op de websites van Synology en Qnap kun je hun software online "uitproberen". Kun je naar hartelust bladeren door alle tabs en alle functies bekijken en zo je oordeel vormen.