Toon posts:

[FP] Wehkamp reclame, moet dat nu echt zo? Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-03 06:27

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Beste Crew,

Nu irriteer ik mij mateloos aan die reclame van de Wehkamp. telkens als ik F5, verspringt mijn venster dus. Ik heb er, om jullie te sponsoren, al op geklikt, maar vind echt dat dat ding weg mag na 4 keer refresh.

http://yor.minitroopers.com

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
Ja, die ken ik.

Ik wil niet overal lid van worden, als je het niet erg vindt. Ik heb niks tegen reclame, eindeloze discussie over kosten, opbrengsten etc etc, kunnen we hier wel achterwege laten. Maar deze is gewoon irritant. Als dit mij moet bewegen tot het afsluiten van een abo, nee bedankt.

Een lay-over even over je scherm, een popup of whatever, klik, weg, klaar. Geen probleem.

Maar deze ad is gewoonweg beeldvern**kend.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-03 13:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik zou zeggen installeer een ad blocker en kijk hoe snel je een ban hebt :D

Signature

Anoniem: 178962

lol, het is echt zo mooi. Je kunt gewoon gaan wedden op het aantal minuten tussen het online zetten van een Tweakers takeover en het zeiktopic erover.

Tweakers moet ook geld verdienen, dus de enige manier om echt te klagen is door de site niet meer te bezoeken. Maar dat zie je mensen toch niet echt doen.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
BGB4rn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:23:
Tja, als jij dat eens even doet en het mij mailt? :P

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:51
Ik zal zo eens PROBEREN een screenshot te maken van wat ik zie....

-edit-

Gelukt: http://www.searchy.net/foto/aaarggghhh.png

[Voor 32% gewijzigd door Keiichi op 28-12-2010 00:30]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Doe eens ja, want ik zie niks (geen abo), want ik heb 1024x600, dus die blijven mij bespaard.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• D4NG3R
Ik adviseer niemand het gebruik van een Adblocker op tweakers aan. Maar detecteren kunnen ze het bijna niet...

* D4NG3R schaamt zich dat hij ~ een jaar geleden op tweakers een adblocker gebruikte :( heb ook op de kop gekregen van een admin toen ik -bij onweten dat een blocker tegen de regels was- een screenshot op t.net plaatste van mijn custom CSS.

moet zelf misschien maar eens een abo afsluiten nu ik er toch over denk :) .

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
D4NG3R schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:29:
[...]

moet zelf misschien maar eens een abo afsluiten nu ik er toch over denk :) .
Lol, en jij gaat mij de link van de abo's voorschotelen? Wijsneus! :+ Blijkbaar vindt je deze reclame net zo irri als ik :o

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Keiichi schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:27:

-edit-

Welk OS en welke browser gebruik je? En welke versies? Ik ga er maar vanuit dat het niet in elke OS/browser combinatie zo fout gaat en dan kan er doelgericht actie ondernomen worden.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-03 13:21

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

D4NG3R schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:29:
[...]
* D4NG3R schaamt zich dat hij ~ een jaar geleden op tweakers een adblocker gebruikte :( heb ook op de kop gekregen van een admin toen ik -bij onweten dat een blocker tegen de regels was- een screenshot op t.net plaatste van mijn custom CSS.
Haha ik ben er achter gekomen toen ik me een keer verveelde en toen ik de policy's ging doorlezen, toen ik er achter kwam heb ik m toch maar uitgezet O-)

Signature

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of zet flash gewoon uit.
Ik heb hier nu 2 browsers in gebruik IE8 voor alle dagelijkse werk, en FF 3.6 waar ik geen flash in heb staan. Als een site flash gebruikt en me dat irriteert open ik het gewoon in firefox.
Deze ad heeft geen fatsoenlijke fallback, als je flash uit hebt staan dan zie je niets meer dan een donkere gradient (die je ook maar 0,0 idee geeft waarom die er staat, want er is geen logo op te vinden :+).

• Keiichi
Dirk schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:33:
[...]

Welk OS en welke browser gebruik je? En welke versies? Ik ga er maar vanuit dat het niet in elke OS/browser combinatie zo fout gaat en dan kan er doelgericht actie ondernomen worden.
Seamonkey 2.0.11 . Deze gebruikt dezelfde gecko engine als FireFox 3.5. Het OS is slackware 12.0

-edit- Ik heb het ook geprobeerd in FireFox 3.5 zelf met dezelfde effecten.

[Voor 8% gewijzigd door Keiichi op 28-12-2010 00:36]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• D4NG3R
Hier een screenshot onder Win7 x64 met Firefox 3.6.13

http://img153.imageshack.us/img153/5713/addos.png

Op mijn netbookje net ook even gekeken, de site is echt ONMOGELIJK traag en amper te gebruiken. (1280x800)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27

crisp

Devver

Pixelated

--> Geachte Redactie aangezien wij devvers hier ook weinig aan kunnen doen.

Deze takeover vraagt op mijn systeem onder Firefox ook 70+% CPU en is daarmee dus 'zwaar' te noemen; verder weet ik niet of deze 100% getarget is of niet, in het eerste geval zou de 'reserve_takeover_space' misschien nog aangezet kunnen worden.

[Voor 32% gewijzigd door crisp op 04-01-2011 22:05]

Intentionally left blank

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Hoezo?

Zolang je er niet over praat is er niets aan de hand heb ik gemerkt.

[Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 28-12-2010 00:53]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mphilipp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:53:
[...]

Hoezo?

Zolang je er niet over praat is er niets aan de hand heb ik gemerkt.
Ik denk (hoop) dat klagen over obtrusieve advertentievormen op de langere termijn effectiever is; stilletjes negereren van advertenties daar leert niemand iets van en maakt alleen maar dat adverteerders nog in/obtrusiever te werk gaan...

Intentionally left blank

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

crisp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:59:
[...]
Ik denk (hoop) dat klagen over obtrusieve advertentievormen op de langere termijn effectiever is; stilletjes negereren van advertenties daar leert niemand iets van en maakt alleen maar dat adverteerders nog in/obtrusiever te werk gaan...
Ik ben geen klager en discussieren hierover is zinloos heb ik gemerkt. Je kunt beter een goed gesprek met een blok beton beginnen. Dat lijkt me nog leerzamer ook.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Keiichi
crisp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:59:
[...]

Dan zullen ze ook hier ontrusiever moeten zijn: http://tweakers.mobi/

De enige manier voor mij momenteel (buiten ergens anders een systeem te pakken met Chrome ofzo, wat ik niet wil) op de FP te bekijken.

-edit-

Om even lollig te zijn, ik kwam deze vacature tegen: jobs: Software Tester bij Wehkamp . Zie ik ergens een verband? ;)

[Voor 17% gewijzigd door Keiichi op 28-12-2010 01:16]

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:53

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Flash uitschakelen is geen optie? Dan zouden jouw problemen ook opgelost moeten zijn. Ik browse standaard zonder flash op mijn werk, die plugin heb ik toch eigenlijk nooit nodig, en dan is het enkel een bron van irritante reclames...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Keiichi
Dirk schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:17:
Flash uitschakelen is geen optie? Dan zouden jouw problemen ook opgelost moeten zijn. Ik browse standaard zonder flash op mijn werk, die plugin heb ik toch eigenlijk nooit nodig, en dan is het enkel een bron van irritante reclames...
Ik heb flash ook overal uitgeschakeld staan.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mphilipp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:08:
[...]

Ik ben geen klager en discussieren hierover is zinloos heb ik gemerkt. Je kunt beter een goed gesprek met een blok beton beginnen. Dat lijkt me nog leerzamer ook.
Ik las vandaag een tweet met een referentie naar http://ascii.textfiles.com/archives/2848 - "Remember–any tech company run by non-tech people (aka “accountants”) is a failed company that doesn’t know it yet."

Dat lijkt voor T.net ook steeds meer op te gaan tegenwoordig, and I don't like it either... Maar! we hebben een sterke userbase, en die is ook broodnodig voor het voortbestaan van T.net. Ik geloof niet in stilletjes laten sterven; laat je horen eer het zover is, liever 1000 klachten dan 1000 users die T.net voortaan links laten liggen (hoewel ik de FP vandaag ook even links zal laten liggen ivm deze takeover)!

edit: in hindsight denk ik dat ik de genoemde quote beter had kunnen nuanceren. Wat ik daarmee in grote lijnen bedoelde is dat met het groter worden van een bedrijf de afstand naar je 'klanten' toeneemd met als risico dat uiteindelijk de belangen van de klant (in dit geval de bezoekers) minder goed vertegenwoordigd worden. Ik wou hiermee niet suggereren dat T.net een 'failed company' is of wordt; op dit moment wordt de site zelf nog prima gerunned door mensen die ook feeling hebben met de site zelf. Wat ik meer wilde aangeven is dat feedback juist ontzettend belangrijk is.

[Voor 27% gewijzigd door crisp op 04-01-2011 22:10]

Intentionally left blank

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ik weet niet wat erger is, popup's of de wehkamp reclame. Het meest erge is dat ik hoofdpijn krijg van het lettertype in de artikelen. De wehkamp reclame maakt gebruik van een stylesheet waarmee het lettertype zodanig wordt aangepast dat het niet meer te lezen is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat laatstgenoemde is wel vrij irritant ja...
Ik ben echt naar m'n instellingen gaan kijken of die niet op 90% beeldgrootte stonden maar nee hoor :/

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

mphilipp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:08:
[...]

Precies, heb ik de vorige 2x bij dit soort toestanden ook al gemerkt, dus wat dat betreft is het wel duidelijk. :)

Anyway, tweakers op een laptop @ 1024x768 gaat prima, dit keer ook niet heel erg traag dus dat is toch een verbetering. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

crisp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 01:27:
[...]
Ik geloof niet in stilletjes laten sterven; laat je horen eer het zover is, liever 1000 klachten dan 1000 users die T.net voortaan links laten liggen (hoewel ik de FP vandaag ook even links zal laten liggen ivm deze takeover)!
Ik ben een zelfverklaard reklamehater. Geloof me, als ik ga klagen, gaan de schoolmeestertjes weer dreigen met een ban enzo. Dus ik doe mijn eigen ding en zie wel wat er gebeurt. Als het écht zo erg gesteld is met T.net, is het jammer, maar helaas. De dino is ook uitgestorven, en ik leef nog steeds.

Misschien wordt het tijd voor een slimmer systeem waarbij je mensen niet dwingt om reklame te bekijken als ze dat niet willen (en hou op over abo's). Raar dat adverteerders betalen voor iets dat heel simpel ontdoken kan worden. En maar klagen dat de muziekindustrie zich vast blijft klampen aan bejaarde verdienmodellen. Wordt het dan niet eens tijd dat T.net zich gaat vernieuwen?
Moet ik ze daarop wijzen? Serieus: moet een ouwe lul ze gaan vertellen hoe het zit?

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

mphilipp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:01:
Misschien wordt het tijd voor een slimmer systeem waarbij je mensen niet dwingt om reklame te bekijken als ze dat niet willen (en hou op over abo's).
De crux van het verhaal in één zin. Gewone reclames worden geaccepteerd, maar vooral ook omdat die makkelijk te negeren zijn.

Persuader of bytes.

• Yor

Yor

Yor1313#2571

Topicstarter
[...]

Ik las vandaag een tweet met een referentie naar http://ascii.textfiles.com/archives/2848 - "Remember–any tech company run by non-tech people (aka “accountants”) is a failed company that doesn’t know it yet."

Dat lijkt voor T.net ook steeds meer op te gaan tegenwoordig, and I don't like it either... Maar! we hebben een sterke userbase, en die is ook broodnodig voor het voortbestaan van T.net. Ik geloof niet in stilletjes laten sterven; laat je horen eer het zover is, liever 1000 klachten dan 1000 users die T.net voortaan links laten liggen (hoewel ik de FP vandaag ook even links zal laten liggen ivm deze takeover)!
Ik deel je mening en heb ook maar besloten zometeen een film te gaan kijken, ff lekker F5'en op de frontpage en V&A is er voor mij niet meer bij vannacht. ( chips kunnen ook lekker zijn als je ze helemaal alleen kunt opvreten :9 >:) )

• Ed_L
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:01

Ed_L

Crew Council
[...]

Ik ben een zelfverklaard reklamehater. Geloof me, als ik ga klagen, gaan de schoolmeestertjes weer dreigen met een ban enzo. Dus ik doe mijn eigen ding en zie wel wat er gebeurt. Als het écht zo erg gesteld is met T.net, is het jammer, maar helaas. De dino is ook uitgestorven, en ik leef nog steeds.

Misschien wordt het tijd voor een slimmer systeem waarbij je mensen niet dwingt om reklame te bekijken als ze dat niet willen (en hou op over abo's). Raar dat adverteerders betalen voor iets dat heel simpel ontdoken kan worden. En maar klagen dat de muziekindustrie zich vast blijft klampen aan bejaarde verdienmodellen. Wordt het dan niet eens tijd dat T.net zich gaat vernieuwen?
Moet ik ze daarop wijzen? Serieus: moet een ouwe lul ze gaan vertellen hoe het zit?
Buiten het feit dat je jezelf behoorlijk onhebbelijk opstelt (Ja, moet je dat nou echt van een schoolmeestertje horen?), schijn je de online ads kip met gouden eieren zelf al te hebben ontdekt. Kom dan eens met een goed voorstel i.p.v. alleen maar af te geven op het huidige model?

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:43
crisp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:48:
Nu hebben we elke maand wel een takeover maar daarnaast ook steeds meer floor-ads en ander gespuis en lijkt de reclamehoeveelheid alleen maar toe te nemen.
Dit is iets wat mij de laatste weken ook is opgevallen. Sowieso de banners die tussen het menu en de artikelen is geworsteld, en dan inderdaad de (nu Nokia) floor banners. Ik heb niks tegen reclame, het moet Tweakers immers draaiende houden, maar ik heb wél iets tegen reclame die figuurlijk door je strot wordt geduwd.

Vertel mij alstublieft dat Tweakers qua reclame niet de kant op gaat die FOK! jaren geleden is ingeslagen? (Zijn er hier mensen die zich de marine reclame van dit jaar nog kunnen herinneren? :X)

PS5 PSN: UnrealKazu

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:44

MsG

Forumzwerver

[...]

En dat roept iedereen zo makkelijk, net als bij de muziekindustrie. Alsof er zomaar even andere modellen zijn. De hele site achter een paywall? gaat het niet overleven. Er zijn maar weinig opties. Hetzelfde geldt voor de muziekindustrie. Heb je zelf een idee?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:54

Mentalist

[avdD]

De hele frontpage is kapot.

Ik gebruik Linux en Firefox 3.5.6. Plus flashblock (geen adblock! flashblock!) Eerst krijg je de pagina te zien zoals het zou moeten. Dan ga je scrollen of klik je iets aan en krijg je hetzelfde als Keiichi in "[FP] Wehkamp reclame, moet dat nu echt zo?", http://www.searchy.net/foto/aaarggghhh.png dus.

Onder Epiphany 2.28.0 (powered by webkit) is het ook stuk. Daar zie je ook eerst de pagina laden en vervolgens floept de Blu-ray er overheen:

Ik ben eraan gewend dat bij dit soort beelden rechtsboven een "Skip ad" knop komt, maar die blijft hier uit..

Het spijt me zeer maar ik heb even adblock aan moeten zetten om bij mijn fotoalbum te kunnen om de screenshot erin te zetten. Wanneer het weer werkt zet ik het weer uit, dat beloof ik, want ik gok erop dat het niet de bedoeling is bezoekers geheel te verliezen en deze screenshots maken geloof ik wel duidelijk dat dit ècht niet bruikbaar is.

De corruptie die ik in Firefox zie (zelfde als aaarggghhh.png) lijkt overigens sterk op de corruptie die ik zie als ik in Firefox scroll terwijl Firefox geen focus heeft. Zover ik kan gokken heeft dit met de nVidia driver te maken (die ik al tijden niet heb geüpdate, ik weet niet of het in recente releases beter is). Firefox lijkt niet te redrawen als het geen focus heeft. Normaal heb ik hier nooit problemen mee omdat ik zelden in Firefox scroll terwijl het geen focus heeft, gewoon even selecteren en alles werkt perfect. Maar niet met de wehkampad.. Of Epiphany goed zou werken met een andere videodriver weet ik niet. Dit is overigens ook maar een gok, ik heb dit nooit met een andere driver getest. Ik zou niet eens weten of het Firefox-no-focus probleem opgelost zou zijn met een andere driver, ik heb me hier nooit bijzonder aan kunnen storen en dus nooit naar een oplossing gezocht. Overigens is dat ik een oudere driver draai sowieso geen argument om niks te doen: ik heb een tijd terug een supernieuwe betadriver erop gezet, wie nu Debian stable ofzo heeft draaien zit waarschijnlijk met een vergelijkbaar oude driver of zelfs ouder.

[Voor 40% gewijzigd door Mentalist op 28-12-2010 07:38]

Verstuurd vanaf mijn Computer®
Thomas Edison was een stuk uitschot.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

MsG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 03:04:
En dat roept iedereen zo makkelijk, net als bij de muziekindustrie. Alsof er zomaar even andere modellen zijn. De hele site achter een paywall? gaat het niet overleven. Er zijn maar weinig opties. Hetzelfde geldt voor de muziekindustrie. Heb je zelf een idee?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het wel zoals het gaat. Het is niet aan de gebruiker om te overleven. Die wordt weggejaagd of kiest voor de weg van de minste weerstand en installeert een addblocker. Het gaat om de verhouding tussen bepaalde zaken.

Op zich vind ik deze ad/takeover overigens niet heel hinderlijk, al vreet hij wel CPU cycles.

Persuader of bytes.

Anoniem: 379651

MsG schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 03:04:
Er zijn genoeg mogelijkheden en genoeg ideeën. De vraag is eerder hoe ver men bereid is te gaan om dergelijke alternatieven uit te voeren, of überhaupt serieus te overwegen.

Nee, ik ga hier nu niet uit de doeken doen welke alternatieven er zijn. Niet alleen is 04:00 niet de tijd ervoor, dit is ook niet echt het topic ervoor. ;)

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Huuu peerd

Hoe irritanter de ads, hoe meer mensen een adblocker er op knallen. De mensen die dan netjes wel de ads slikken, krijgen er uiteindelijk alleen nog maar meer bij, omdat die het verlies van de adblocker voor de kiezen krijgen... De goede lijden onder de slechte..

Op die manier kan je dus ook zeggen: overdaad schaad. Want T.net is gewoon nergens als de users gaan zeggen: Weet je wat, ik ga wel naar de buren.

De FP vind ik persoonlijk niet zo spannend, want het boeit me totaal niet wie nu CEO wordt bij Intel of wat dan ook. Journalistisch gezien is T.net wel top, sinds het van VNU is. Maar ik vind de FP van bouweenpc met 2 kleine ads er veel gelikter uit zien.

Doet me een beetje denken aan tweakers van jaren terug... No bullshit, en altijd leuk geschreven artikelen. De hardcore reviews van Femme mis ik ook wel een beetje eigenlijk. Waar de community een 11 pagina's tellende review helpt te vertalen.

Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-03 22:37

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Als er structurele performance issues zijn, dan horen we dat hier graag (details zo compleet mogelijk). Ik dacht dat het verspringen van de site bij het laden van een dergelijke take-over tot het verleden behoorde en zal even informeren waarom dat nu niet werkt. Geen idee of er in dit geval nog iets aan kan worden gedaan, maar in het ergste geval kunnen we de procedures voor een volgende keer strakker zetten.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:16

Nakebod

Nope.

Ik weet niet of dit nu advertentie gerelateerd is en/of nog DDOS gerelateerd en/of een bokkende proxy op het werk...

In willekeurige volgorde blijft Chrome wachten op:
tweakimg.net
crew.tweakers.net
openx.tweakers.net

En externe hosts
googleads.g.doubleclick.net
ad.nl.doubleclick.net
scripts.adrcdn.net
s0.2mdn.net

Op die laatste 2 kom ik altijd wel ergens op een website uit. En voor de externe sites: de domeinen zelf lijken gewoon te werken, maar toch blijft ie op t.net op die sites wachten.

En daarnaast als ik niet fullscreen werk hetzelfde als D4NG3R in "[FP] Wehkamp reclame, moet dat nu echt zo?"

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
In FireFox 4.0 Beta 8 word mijn CPU (Q6600 @ stock) tussen de 12 en 16% belast waardoor ik er vrij weinig van merk. In IE9 Beta springt het CPU verbruik tussen de 18 en 23% wat ook wel te doen valt. Voor zover ik weet maken beide browsers gebruik van hardware acceleratie, dus misschien eens een van die 2 (FF4.0b8, IE9 beta) proberen? Het enigste wat mij aan deze ad stoort, zijn die sterretjes en oplichtende 6 hoeken, verder vind ik het kleurgebruik vergeleken met de stijl van de FP zelf wel mooi.

• roy-t
  • Laatst online: 16:06
[...]

Is iemand anders erg verbaasd over deze uitschieters? klinkt als een interne ruzie, en ik denk niet dat ergens publiek daar de goede plek voor is

~ Mijn prog blog! ~ @RoyTries

• Richub
  • Laatst online: 21:55
Ik vind deze take-over de mooiste die ik totnogtoe gezien heb, om eerlijk te zijn.

Geen schreeuwende kleuren en werkt perfect in FF 3.6.13.

En dat terwijl ik nog niet dood in een Wehkamp toko gevonden wil worden... :r

Op deze manier is het prima te doen, IMHO.

Net ook even op mijn laptop met een T2310 er in opgezet, en dan schiet het CPU gebruik wel omhoog, idd. Op oudere systemen kan de zaak dan wel traag worden, helaas.

[Voor 10% gewijzigd door Richub op 28-12-2010 09:32]

Computers zijn ideaal om problemen op te lossen die je zonder computer helemaal niet hebt...

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Wilbert de Vries schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 07:44:
Als er structurele performance issues zijn, dan horen we dat hier graag (details zo compleet mogelijk). Ik dacht dat het verspringen van de site bij het laden van een dergelijke take-over tot het verleden behoorde en zal even informeren waarom dat nu niet werkt. Geen idee of er in dit geval nog iets aan kan worden gedaan, maar in het ergste geval kunnen we de procedures voor een volgende keer strakker zetten.
Het verspringen is inderdaad behoorlijk irritant. Het geheel is verder te doen (buiten de honger voor CPU cycles), maar dat irriteert wel.

FF 3.6.12, XP x64 fully updated.

Persuader of bytes.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-03 22:05
Waar ik benieuwd naar ben, zou het echt werken? Tweakers zijn volgens mij totaal niet gevoelig voor reclame. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit op een banner geklikt tenzij dit per ongeluk is. Je ziet hier dat de takeovers als negatief worden ervaren en dus zullen de mensen ook een negatief gevoel overhouden over het bedrijf van de takeover.

p.s. dit is wel de mooiste tot nu toe maar ik haat de ruimte die bovenin in beslag wordt genomen.

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:56
Is het nou Blu-Ray of Blue-Ray? Beide worden gebruikt in deze takeover. Komt misschien een beetje knullig over op een website als tweakers.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 15:51

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is de eerstgenoemde, zoals hier ook al opgemerkt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Keiichi schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:27:

-edit-

Dit is ook wat ik zie in Firefox, de site is hierdoor totaal onbruikbaar. :(

(Mozilla/5.0 (X11; U; SunOS i86pc; nl; rv:1.9.2.10) Gecko/20101021 Firefox/3.6.10)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Dat dus.

Edit: spuit elf :z

[Voor 7% gewijzigd door Camacha op 28-12-2010 10:02]

Persuader of bytes.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ed_L schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 02:12:
[...]
Buiten het feit dat je jezelf behoorlijk onhebbelijk opstelt (Ja, moet je dat nou echt van een schoolmeestertje horen?), schijn je de online ads kip met gouden eieren zelf al te hebben ontdekt. Kom dan eens met een goed voorstel i.p.v. alleen maar af te geven op het huidige model?
a)Ik haat reklame, dus ik kies zelf of ik ze wil zien. Ik kijk om die reden ook al niet naar films op de commerciele zenders en de site van de telegraaf mijd ik (mede) om die reden als de pest. Ik wil ze gewoon niet zien. Dus als ik dan onhebbelijk overkom: tough shit. Live with it.
b)Ik denk dat je doelt op een site die ik heb gemaakt en ook sites die ik nog ga maken waarop reklame te zien is. Buiten dat dat geen kip met gouden eieren is, zijn dat hele simpele banners (heerlijk ouderwets) en zeur ik niet over addblockers. Wie de reklame niet wil zien, installeert een addblocker, en mag van mij gewoon kijken.
De reklames die ik voer zijn overigens geen van alleen bedoeld om de site in de lucht te houden en/of geld te verdienen (als in: een commerciele onderneming). Neem die nuance dan ook mee in je kritiek.
c)ik geef liever af.Jullie zijn toch de experts op dat gebied. Ik ben geen webdeveloper en ook geen marketeer.Ik weet hoe het ik een site in elkaar kan knutselen.Jullie horen na te denken over de toekomst van de site en de adds.

Ik zei al dat ik me er niet mee wilde bemoeien.

De schoolmeester titel hebben de verschillende moderators zelf verdient overigens. Ik ben de afgelopen jaren meerdere malen op een vreselijk kinderachtige-schoolmeesterachtige manier op de vingers getikt door mods die gewoon lekker macht aan het uitoefenen waren. Misschien maken ze daar indruk mee op 16 en 17 jarigen, maar niet op mij. Ik negeer ze dus gewoon. Ik laat mij niet op de vingers tikken als een schooljongen. Die tijd heb ik al 25 jaar achter me.

[Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 28-12-2010 10:09]

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

mphilipp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:07:
Dus als ik dan onhebbelijk overkom: tough shit. Live with it.
Je bekijkt zonder betalen een kwalitatieve website. Daar moet wat tegenover staan. Tough shit, live with it ;)

Persuader of bytes.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Camacha schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:08:
[...]

Je bekijkt zonder betalen een kwalitatieve website. Daar moet wat tegenover staan. Tough shit, live with it ;)
Ach...een leuk zinnetje gevonden om te kopieren? En nu een inhoudelijke reactie, een die je zelf hebt verzonnen en ook helemaal achter staat...

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

mphilipp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:10:
Ach...een leuk zinnetje gevonden om te kopieren? En nu een inhoudelijke reactie, een die je zelf hebt verzonnen en ook helemaal achter staat...
Camacha schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:08:
Doe eens niet zo kinderachtig en wees eens realistisch? Ik hou zeker ook niet van reclame en ik kijk om die reden ook weinig commerciële televisie, maar jouw houding vind ik toch ook oversimplistisch. Nee, we hoeven geen nieuwe modellen te verzinnen, daar zijn we niet voor, maar jouw impliciete bewering dat alles maar gratis moet zijn slaat natuurlijk ook nergens op. Dat kon misschien in jouw tijd, tegenwoordig niet meer.

Persuader of bytes.

Anoniem: 168548

Die BMW's van Femme betalen zichzelf niet he! :7

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 168548 op 28-12-2010 10:21]

Anoniem: 155599

Richub schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:29:

En dat terwijl ik nog niet dood in een Wehkamp toko gevonden wil worden... :r
Ach niks mis mee om doodgevonden te worden in een distributie centrum :P

Ik dacht trouwens dat het beleid van tweakers wat betreft reclames was dat ze het zo smaakvol mogelijk / niet in your face mogelijk probeerden te houden. Of was dat vroeger?

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
mphilipp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:07:
[...]

a)Ik haat reklame, dus ik kies zelf of ik ze wil zien. Ik kijk om die reden ook al niet naar films op de commerciele zenders en de site van de telegraaf mijd ik (mede) om die reden als de pest. Ik wil ze gewoon niet zien. Dus als ik dan onhebbelijk overkom: tough shit. Live with it.
b)Ik denk dat je doelt op een site die ik heb gemaakt en ook sites die ik nog ga maken waarop reklame te zien is. Buiten dat dat geen kip met gouden eieren is, zijn dat hele simpele banners (heerlijk ouderwets) en zeur ik niet over addblockers. Wie de reklame niet wil zien, installeert een addblocker, en mag van mij gewoon kijken.
De reklames die ik voer zijn overigens geen van alleen bedoeld om de site in de lucht te houden en/of geld te verdienen (als in: een commerciele onderneming). Neem die nuance dan ook mee in je kritiek.
c)ik geef liever af.Jullie zijn toch de experts op dat gebied. Ik ben geen webdeveloper en ook geen marketeer.Ik weet hoe het ik een site in elkaar kan knutselen.Jullie horen na te denken over de toekomst van de site en de adds.

Ik zei al dat ik me er niet mee wilde bemoeien.

De schoolmeester titel hebben de verschillende moderators zelf verdient overigens. Ik ben de afgelopen jaren meerdere malen op een vreselijk kinderachtige-schoolmeesterachtige manier op de vingers getikt door mods die gewoon lekker macht aan het uitoefenen waren. Misschien maken ze daar indruk mee op 16 en 17 jarigen, maar niet op mij. Ik negeer ze dus gewoon. Ik laat mij niet op de vingers tikken als een schooljongen. Die tijd heb ik al 25 jaar achter me.
Ik heb geen enkel begrip noch respect voor je houding. Als iemand het label 'klein kind' hier verdient dan ben jij het wel. Door het ultieme egoïsme dat je predikt dwing je ons om alleen maar meer reclame te maken. Er is een zeer vriendelijk alternatief maar dat wijs je ook af. Danh oudt het wat mij betreft ook echt op.

Blijkbaar is het teveel moeite voor je om €1,25 per maand uit te geven aan een site die je interessant genoeg acht om met je bezoek te vereren. Want dat is het alternatief. Voor 15€ per jaar ben je van alle reclame bij Tweakers verlost. Mind you, bij de NRC betaal ik 32 euro per maand en dan nog mag ik genieten van papieren take overs : http://twitpic.com/3h5ts9.

• Cyphax
  • Laatst online: 19:22

Cyphax

Moderator LNX
Het argument "want t.net moet ook geld verdienen" is een beetje een lastige, vind ik. Het klopt natuurlijk wel, maar het is wel een statement waar je als ontvanger niet zoveel mee kan. Het impliceert een beetje dat de site zonder vreselijk vervelende advertenties helemaal niet kan draaien. Misschien zijn de inkomsten te laag met wat minder opdringerige advertenties? Maar wat is te laag? Wie bepaalt hoeveel er verdient moet worden? Een bedrijf gaat waarschijnlijk altijd gewoon voor "zo veel mogelijk". Voor mij is het meer een kwestie van "genoeg is genoeg", maarja waar ligt die grens? Als met "normale" banners en tekstadvertenties een leuke cent verdiend wordt, is het dan niet genoeg?

Zolang de partij die aan de touwtjes trekt niet meedoet kun je hier moeilijk een discussie over houden die niet van aannames aan elkaar hangt. En ik snap ook dat ze niet uit de doeken doen wat voor bedragen binnengehengeld worden door dit soort campagnes. Maar dat betekent wel dat we alleen nog maar kunnen klagen.
Dus bij deze zal ik ook mijn duit in het zakje doen: het is elke keer jammer dat dit soort campagnes op T.net verschijnen, en het lijkt ook steeds vaker te gebeuren: de vorige takeover staat nog vers in m'n geheugen (eigenlijk voornamelijk het klaagtopic :+). Ik heb echt niet eindeloos geduld, ik heb vaker sites gewoon links laten liggen omdat ik de tekst niet meer kan lezen vanwege alle (reclame)filmpjes. Links, rechts, boven, onder... het leidt zo ontzettend af dat ik het gewoon niet meer kan lezen. Waar ben je dan mee bezig? Als T.net die kant op gaat zal ik ook de frontpage steeds minder bezoeken. Ik heb gewoon geen zin om me steeds te ergeren aan al die reclame die de hele site overneemt. En ik kan wel bezig blijven met m'n laptopschermpje van 1024x768, of m'n browservenster verkleinen, of Flashblock aanhouden, maar ik beloof je: het houdt een keer op, echt waar. Ik zal nooit een adblocker installeren, ik heb alleen Flashblock, maar dat is omdat ik anders gillend gek wordt, overal op het internet, en het vertraagt gewoon dusdanig veel op mijn slome laptop dat ik weinig keus heb.

En weet wat het ergste is? Ik heb een enorm warm hart voor de site. De redactie, het forum, bijna al maakt dat T.net met grote afstand mijn favoriete site op het internet is. Als dat door advertenties kapotgemaakt wordt omdat de lol er door te intrusieve advertenties vanaf gaat, dan zijn er alleen maar verliezers.

Dus nogmaals: ik snap dat de site veel geld kost, maar ik vraag de verantwoordelijken wel om ook te denken aan de lezers, en niet alleen aan winstmaximalisatie (eigenlijk een belachelijk "verzoek", dat snap ik zelf ook wel weer :+). Want zonder "ons" is er óók geen site. :)

[Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 28-12-2010 10:35]

Saved by the buoyancy of citrus

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:28

Zeror

Ik Henk 'm!

Heb net ook eens ff die takeover ad zitten bekijken, maar jezus. Ik begon me echt even af te vragen of ik nog wel op T.net zat en niet op de kerstsite van Wehkamp.
Een takeover prima, maar het kan ook te ver gaan.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Waarom niet gewoon alleen reclame aan de zijkanten?
Dat zijn normaal toch grote grijze vlakken. Ze zijn groot genoeg om op te vallen, maar staan op een plek die minder irritant is.

Ik vind het gewoon idioot om je eigen site zo onbelangrijk te vinden, dat je de hele site een stuk naar beneden plaatst.
Het hoofdmenu zou altijd op dezelfde hoogte moeten zijn. Daar zijn mensen aan gewend en dat is de basis.
Mensen openen tweakers en klikken op pricewatch/forum/whatever. Na al die tijd weet iedereen blindelings die knoppen te vinden.
Totdat die takeovers plaatsvinden en je na klikken opeens op wehkamp.nl zit.

Willen jullie dit nu echt niet veranderen, dan zou ik willen voorstellen om boven het menu standaard een grijsvlak te maken. Hierdoor staat het menu met en zonder reclame altijd op dezelfde hoogte.
Dat is duidelijker voor bezoekers.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

zeef schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:26:
[...]
Ik heb geen enkel begrip noch respect voor je houding.
Dat hoeft ook niet. Je woont niet met me samen.
Blijkbaar is het teveel moeite voor je om €1,25 per maand uit te geven aan een site die je interessant genoeg acht om met je bezoek te vereren.
Misschien moet ik je even uit de dromen helpen: T.Net is voor mij 'just another' forum. Het is absoluut geen nieuwssite, want het 'nieuws' is doorgaan 'ouds'. Dus die moeite hoef je voor mij iig niet te doen. Blijft dus alleen het forum over en de pricewatch. Forums betaal ik niet voor. Punt. Ik kom op meerdere fora en die zijn ook gratis. Ik zie dus niet waarom ik zou moeten betalen voor deze. De pricewatch is leuk, en ik waardeer het werk dat er in zit.Maar ook hier zijn atlernatieven voor die me niet dwingen te betalen. Want dat is in feite wat jullie doen: me dwingen te betalen, óf ik moet reklame kijken. En dan mij verwijten dat ik kinderachtig en onbuigzaam ben. Leg me dat eens uit. Ik heb vaker getracht met jullie hierover te discussiëren, maar dat loopt op niets uit. We verwijten elkaar hetzelfde: onbuigzaamheid. En dat zijn we dus allebei blijkbaar. Dus ja...we kunnen bezig blijven het elkaar te verwijten, maar dat heeft vrij weinig nut.

En wat reklame betreft: er zijn natuurlijk meer sites met reklame. En een bannertje vind ik niet zo erg, maar als ik allerlei dingen moet wegklikken of moet zoeken naar content om de reklame heen, krijg ik de kriebels. Vroegâh hadden we alleen een blokje hier of daar en een bannertje onder of boven. Makkelijk te negeren. Maar ja, de marketeers hadden door dat we daar gewoon omheen keken en gingen dus dingen verzinnen die we niet meer konden negeren. Nou, dát vind ik dus kut, en daar weiger ik naar te kijken. Mag dat aub? Ik dacht dat dit een vrij land was...

Ergo: we kunnen hier over debatteren tot Bush moslim wordt, maar we komen er niet uit. Ik heb mijn standpunt en that's it. Exact dezelfde houding die jullie hebben. En zoals ik al vaker gezegd heb: ban me dan voor het leven als dat jullie een beter gevoel geeft, maar blijf me aub niet bestoken met vage dreigementen en/of argumenten die ik al vaker gehoord heb. Ik ben in dit geval nét zo onbuigzaam als jullie. Ik doe er tenminste niet moeilijk over, doe wat je moet doen, mij een biet.

• zeef
Cyphax schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:31:
Het argument "want t.net moet ook geld verdienen" is een beetje een lastige, vind ik. Het klopt natuurlijk wel, maar het is wel een statement waar je als ontvanger niet zoveel mee kan. Het impliceert een beetje dat de site zonder vreselijk vervelende advertenties helemaal niet kan draaien. Misschien zijn de inkomsten te laag met wat minder opdringerige advertenties? Maar wat is te laag? Wie bepaalt hoeveel er verdient moet worden? Een bedrijf gaat waarschijnlijk altijd gewoon voor "zo veel mogelijk". Voor mij is het meer een kwestie van "genoeg is genoeg", maarja waar ligt die grens? Als met "normale" banners en tekstadvertenties een leuke cent verdiend wordt, is het dan niet genoeg?
  1. Met normale banners en tekstadvertenties is niet een leuke cent te verdienen. Het doel van reclame is aandacht trekken en dat lukt niet (meer) met de kleine, onopvallende bannertjes en text ads.
  2. Take-overs brengen verhoudingsgewijs veel meer op
  3. Het kan nog veel erger, vaker takeovers doen, interstitials etc. etc.
  4. Er is naast de abo's gewoon geen alternatief. We pakken elk jaar prijzen met Tweakers maar daar staat wel een forse investering tegenover. Die zal ergens van betaald moeten worden en ja, Tweakers maakt winst. Heel schandlig, ik weet het, maar toch is het zo. Zonder winst zou het namelijk in het kapitalistisch systeem snel gedaan zijn met je bedrijf... (Tenzij je NS heet :+)
Zolang de partij die aan de touwtjes trekt niet meedoet kun je hier moeilijk een discussie over houden die niet van aannames aan elkaar hangt. En ik snap ook dat ze niet uit de doeken doen wat voor bedragen binnengehengeld worden door dit soort campagnes. Maar dat betekent wel dat we alleen nog maar kunnen klagen.
Wij vragen niet aan adverteerders om take-overs. De markt heeft budget voor reclame & marketing en kijkt waar veel interessant bezoek komt. Lees doelgroep en volume. Daar wil men dan graag reclame maken maar dan wel op een -vanuit de adverteerder bezien- effectieve manier. Dat er mensen zijn die wellicht door de reclame juist minder snel bij partij X of in dit geval W gaan shoppen is een gegeven waar de opdrachtgever altijd rekening mee houdt. Dat weegt blijkbaar niet op tegen het bereik van het totale volume aan bezoekers.
Dus bij deze zal ik ook mijn duit in het zakje doen: het is elke keer jammer dat dit soort campagnes op T.net verschijnen, en het lijkt ook steeds vaker te gebeuren: de vorige takeover staat nog vers in m'n geheugen (eigenlijk voornamelijk het klaagtopic :+). Ik heb echt niet eindeloos geduld, ik heb vaker sites gewoon links laten liggen omdat ik de tekst niet meer kan lezen vanwege alle (reclame)filmpjes. Links, rechts, boven, onder... het leidt zo ontzettend af dat ik het gewoon niet meer kan lezen. Waar ben je dan mee bezig? Als T.net die kant op gaat zal ik ook de frontpage steeds minder bezoeken. Ik heb gewoon geen zin om me steeds te ergeren aan al die reclame die de hele site overneemt. En ik kan wel bezig blijven met m'n laptopschermpje van 1024x768, of m'n browservenster verkleinen, of Flashblock aanhouden, maar ik beloof je: het houdt een keer op, echt waar. Ik zal nooit een adblocker installeren, ik heb alleen Flashblock, maar dat is omdat ik anders gillend gek wordt, overal op het internet, en het vertraagt gewoon dusdanig veel op mijn slome laptop dat ik weinig keus heb.

En weet wat het ergste is? Ik heb een enorm warm hart voor de site. De redactie, het forum, bijna al maakt dat T.net met grote afstand mijn favoriete site op het internet is. Als dat door advertenties kapotgemaakt wordt omdat de lol er door te intrusieve advertenties vanaf gaat, dan zijn er alleen maar verliezers.

Dus nogmaals: ik snap dat de site veel geld kost, maar ik vraag de verantwoordelijken wel om ook te denken aan de lezers, en niet alleen aan winstmaximalisatie (eigenlijk een belachelijk "verzoek", dat snap ik zelf ook wel weer :+). Want zonder "ons" is er óók geen site. :)
'Wij' doen ons best. Dat kunnen we alleen als er genoeg geld is om te blijven investeren in Tweakers. Dat zal ergens mee verdiend moeten worden en tot de dag dat iedereen een abo neemt zullen we dus reclame-uitingen blijven houden. Maar goed, die discussie is al veel vaker gevoerd : Topicreeks: Reclame ;-)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Misschien dat iemand ook eens kan kijken naar of de frontpage te fixen is voor degenen waarbij het helemaal niet meer werkt door deze fraaie banner, in plaats van alleen in te gaan op het gezeur over banners op zich?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Onno schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:58:
Misschien dat iemand ook eens kan kijken naar of de frontpage te fixen is voor degenen waarbij het helemaal niet meer werkt door deze fraaie banner, in plaats van alleen in te gaan op het gezeur over banners op zich?
Dit lijkt mij inderdaad belangrijker ja. Hoe storend banners/takeovers ook zijn, het mag niet zo zijn dat de hele site niet meer bruikbaar is. Alleen ben ik bang dat de fix pas klaar zal zijn wanneer de takeover al van de site verdwenen is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• Quacka
zeef schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:54:
Wij vragen niet aan adverteerders om take-overs. De markt heeft budget voor reclame & marketing en kijkt waar veel interessant bezoek komt. Lees doelgroep en volume. Daar wil men dan graag reclame maken maar dan wel op een -vanuit de adverteerder bezien- effectieve manier. Dat er mensen zijn die wellicht door de reclame juist minder snel bij partij X of in dit geval W gaan shoppen is een gegeven waar de opdrachtgever altijd rekening mee houdt. Dat weegt blijkbaar niet op tegen het bereik van het totale volume aan bezoekers.
Het is ook een keuze die je als tweakers.net maakt.

Je kan wel zeggen: De markt wil het. Alleen is tweakers.net een heel grote site. En dus kunnen jullie ook eisen stellen. Op korte termijn zullen er misschien adverteerders weglopen, maar op lange termijn zal een deel wel weer terug komen.
Het wegjagen van je doelgroep heeft op lange termijn veel meer gevolgen. Minder bezoekers = minder interessant voor adverteerders. En als je eenmaal in een neerwaartse spiraal komt, dan is het moeilijk dit te keren.

En ik heb echt het idee dat sommige mensen dit soort reclames echt heel irritant vinden. En ik hoor hier ook bij.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-03 21:10
Nog nooit zoveel impliciete beledigingen in één stuk gezien. _/-\o_

Ik ben helemaal geen stagiair

• Floppus
  • Laatst online: 22:11

Floppus

Customer Experience matters

mphilipp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:45:
[...]
En zoals ik al vaker gezegd heb: ban me dan voor het leven [..]
Done :) En met de beste wensen voor 2011 erbij, no hard feelings.
Iedereen mag hier altijd zeggen wat die wil en elke mening hebben die hij wil. Het lijkt alleen keer op keer dat je het eigenlijk verschrikkelijk vindt om hier te komen, en het de gastheer kwalijk neemt alsof die je aan de haren hier telkens binnensleept. Welnu, dan is het inderdaad beter om afscheid te nemen. Jij blij, wij blij.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

T.Net is voor mij 'just another' forum.
[...]
Nou, dát vind ik dus kut, en daar weiger ik naar te kijken.
Conclusie lijkt me duidelijk. Hou de eer aan jezelf.

Voor de volledigheid - dat betekent pertinent niet dat ik asociale takeovers die niet of nauwelijks ook maar enigszins in de buurt komen van het onderwerp van de site in kwestie goedkeur. Wehkamp takeovers op Tweakers.net? Waarom? Omdat ze ... errrh... computermeubels verkopen? Sorry, ik voel hem echt niet. Laat de takeovers dan tenminste ergens over gaan, zorg dat de reclame effectief, to the point en interessant is.

Dan klikt er misschien ook nog eens een keer iemand op... en hoeft de reclame niet iedere keer weer nog heftiger om maar aandacht te trekken.

@iedereen van het team die maar blijft beweren dat er geen alternatief is - Er zijn zondermeer wél alternatieven. Alleen vragen die wellicht te grote offers van betrokken individuen. Sjah, hier geef je wat, daar neem je wat. De afweging is duidelijk. Het standpunt van zowel het team als van de bezoeker is duidelijk naar voren gekomen, ten zoveelste male.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 379651 op 28-12-2010 11:05]

• zeef
[...]

Dat hoeft ook niet. Je woont niet met me samen.

[...]

Misschien moet ik je even uit de dromen helpen: T.Net is voor mij 'just another' forum. Het is absoluut geen nieuwssite, want het 'nieuws' is doorgaan 'ouds'. Dus die moeite hoef je voor mij iig niet te doen. Blijft dus alleen het forum over en de pricewatch. Forums betaal ik niet voor. Punt. Ik kom op meerdere fora en die zijn ook gratis. Ik zie dus niet waarom ik zou moeten betalen voor deze. De pricewatch is leuk, en ik waardeer het werk dat er in zit.Maar ook hier zijn atlernatieven voor die me niet dwingen te betalen. Want dat is in feite wat jullie doen: me dwingen te betalen, óf ik moet reklame kijken. En dan mij verwijten dat ik kinderachtig en onbuigzaam ben. Leg me dat eens uit. Ik heb vaker getracht met jullie hierover te discussiëren, maar dat loopt op niets uit. We verwijten elkaar hetzelfde: onbuigzaamheid. En dat zijn we dus allebei blijkbaar. Dus ja...we kunnen bezig blijven het elkaar te verwijten, maar dat heeft vrij weinig nut.

En wat reklame betreft: er zijn natuurlijk meer sites met reklame. En een bannertje vind ik niet zo erg, maar als ik allerlei dingen moet wegklikken of moet zoeken naar content om de reklame heen, krijg ik de kriebels. Vroegâh hadden we alleen een blokje hier of daar en een bannertje onder of boven. Makkelijk te negeren. Maar ja, de marketeers hadden door dat we daar gewoon omheen keken en gingen dus dingen verzinnen die we niet meer konden negeren. Nou, dát vind ik dus kut, en daar weiger ik naar te kijken. Mag dat aub? Ik dacht dat dit een vrij land was...

Ergo: we kunnen hier over debatteren tot Bush moslim wordt, maar we komen er niet uit. Ik heb mijn standpunt en that's it. Exact dezelfde houding die jullie hebben. En zoals ik al vaker gezegd heb: ban me dan voor het leven als dat jullie een beter gevoel geeft, maar blijf me aub niet bestoken met vage dreigementen en/of argumenten die ik al vaker gehoord heb. Ik ben in dit geval nét zo onbuigzaam als jullie. Ik doe er tenminste niet moeilijk over, doe wat je moet doen, mij een biet.
De pricewatch is leuk, en ik waardeer het werk dat er in zit.Je wil wel de content hebben maar je wil niet de tegenprestatie leveren. Hoe denk je dat we de pricewatch zo interessant krijgen? Loopt die data vanzelf naar binnen? Dan vraag ik me toch ernstig af waar developpers, product manager en data entry medewerkers mee bezig zijn? Al met al een man of 8 à 10.

Forums betaal ik niet voor. Punt. .Het forum wordt gerund door vrijwilligers maar het framework niet. De sysadmins, devvers en ik zei de gek zijn daar professioneel (= betaald) mee bezig. Hoe denk je dat het forum zou presteren zonder de 24/7 aandacht van Hylke, Rob_erwt, crisp, moto-moi en ACM? Zouden we dezelfde performance kunnen leveren zonder flitsende hardware in onze colo en phpBB?

Vroegâh hadden we alleen een blokje hier of daar en een bannertje onder of boven. Makkelijk te negeren. Maar ja, de marketeers hadden door dat we daar gewoon omheen keken en gingen dus dingen verzinnen die we niet meer konden negeren. Nou, dát vind ik dus kut, en daar weiger ik naar te kijken. Het een is alleen verbonden met het ander. Het maken en onderhouden van Tweakers is niet gratis. Er is een tegenprestatie voor nodig om dat te kunnen doen en die tegenprestatie is reclame. AL het werk, alle investeringen, ergens in het proces moet de rekening daarvan betaald worden. Dat wordt nu indirect gedaan door de adverteerder of direct door de abo's. Het is gewoonweg niet mogelijk om een site als Tweakers om niet en zonder reclame te leveren tenzij iemand daar veel geld in wil steken zonder tegenprestatie. Indien je iemand weet : zeef (a) tweakers . net.

Want dat is in feite wat jullie doen: me dwingen te betalen, óf ik moet reklame kijken..Dan 'dwing' ik je nog om te kiezen. Accepteer de reclame of draag op een andere manier je steentje bij (abo). Maar ook dat is niet voldoende keuze. Welnu, vertel mij maar eens hoe we het dan moeten doen? Moeten we salaris inleveren? Mensen ontslaan? Bedelen? De Tweakers straatkrant gaan verkopen? Denk je echt dat we de anti ddos bak waar we gisteren zoveel plezier van hebben gehad gratis hebben gekregen? We vragen voor alles dat we aanbieden een simpele tegenprestatie. Of je krijgt het voor nop met reclame, of je draagt 1,25€ per maand bij en krijgt alles zonder reclame. Als je een beter plan hebt dan hoor ik dat graag.

[Voor 3% gewijzigd door zeef op 28-12-2010 12:47]

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:43
Floppus schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:02:
[...]

Done :) En met de beste wensen voor 2011 erbij, no hard feelings.
Iedereen mag hier altijd zeggen wat die wil en elke mening hebben die hij wil. Het lijkt alleen keer op keer dat je het eigenlijk verschrikkelijk vindt om hier te komen, en het de gastheer kwalijk neemt alsof die je aan de haren hier telkens binnensleept. Welnu, dan is het inderdaad beter om afscheid te nemen. Jij blij, wij blij.
Dit is een geintje, right?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

roy-t schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 09:26:
[...]
Is iemand anders erg verbaasd over deze uitschieters? klinkt als een interne ruzie, en ik denk niet dat ergens publiek daar de goede plek voor is
Absoluut geen ruzie hoor, en ik draag T.net, en vooral de community, een erg warm hart toe. Daarom ben ik kritisch op het moment dat er weer een advertentieuiting draait die de site voor een deel van onze gebruikers minder goed of zelfs onbruikbaar maakt.

Daarbij vind ik nog steeds dat je erg voorzichtig moet zijn met overdaad aan reclame, want overdaad schaadt zei mijn oma altijd. Meer hoef je er niet achter te zoeken, behalve dat ik ook vind dat de discussie hierover best gevoerd mag worden :)

Intentionally left blank

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
Anoniem: 379651 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:03:
[...]

@iedereen van het team die maar blijft beweren dat er geen alternatief is - Er zijn zondermeer wél alternatieven. Alleen vragen die wellicht te grote offers van betrokken individuen. Sjah, hier geef je wat, daar neem je wat. De afweging is duidelijk. Het standpunt van zowel het team als van de bezoeker is duidelijk naar voren gekomen, ten zoveelste male.
Mag ik hieruit aannemen dat jij het een valide alternatief vind om of a) geen nieuwe investeringen in t.net te doen (hetzij in hardware/development aan t.net of aanwezigheid van de redactie => (nog)minder nieuws berichten buiten kantoortijden/vakantie tijden?) of dat je aan het personeel van t.net vraagt om voor minder te werken? Of ga je ervan uit dat het management van t.net zulke exorbitante bonussen krijgen die ze wel in kunnen leveren?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• zeef
Quacka schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:02:
[...]

Het is ook een keuze die je als tweakers.net maakt.

Je kan wel zeggen: De markt wil het. Alleen is tweakers.net een heel grote site. En dus kunnen jullie ook eisen stellen. Op korte termijn zullen er misschien adverteerders weglopen, maar op lange termijn zal een deel wel weer terug komen.
Het wegjagen van je doelgroep heeft op lange termijn veel meer gevolgen. Minder bezoekers = minder interessant voor adverteerders. En als je eenmaal in een neerwaartse spiraal komt, dan is het moeilijk dit te keren.

En ik heb echt het idee dat sommige mensen dit soort reclames echt heel irritant vinden. En ik hoor hier ook bij.
Wij doen ons best voor jullie. Dank voor het compliment, we voelen ons weer ff een maatje groter. ;) Dat zijn we (in reclameland) alleen nog niet voldoende om het roer 180 graden om te kunnen gooien. Wat we wel doen is dat proberen.

Dat doen we o.a. door samen met reclamemakers te zoeken naar betere (lees publieks en pc vriendelijkere campagnes). Dat doen we ook door het weigeren van campagnes omdat we die veel te ver vinden gaan. Voor de grap zouden we eens een week alles moeten plaatsen wat we kwijt kunnen, ik denk dat je we (jullie & wij) dan gillend gek zouden worden. ;)

Kortom, we zijn er niet op uit om jullie zo veel mogelijk te terroriseren met reclame, we zoeken naar de balans tussen goede bedrijfsvoering en het gevoel van de community.

Interessant punt - hoe kan ik als gebruiker zien of een andere gebruiker gebanned is? Ik kan het zo 1, 2, 3 niet vinden namelijk.
crisp schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:18:
want overdaad schaadt zei mijn oma altijd.
Hele wijze woorden.
M1lamb3r schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:19:
Mag ik hieruit aannemen dat jij het een valide alternatief vind om of a) geen nieuwe investeringen in t.net te doen (hetzij in hardware/development aan t.net of aanwezigheid van de redactie => (nog)minder nieuws berichten buiten kantoortijden/vakantie tijden?) of dat je aan het personeel van t.net vraagt om voor minder te werken? Of ga je ervan uit dat het management van t.net zulke exorbitante bonussen krijgen die ze wel in kunnen leveren?
Sleutelwoord.

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 379651 op 28-12-2010 11:23]

• RedHat
zeef schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:21:
[...]

Wij doen ons best voor jullie. Dank voor het compliment, we voelen ons weer ff een maatje groter. ;) Dat zijn we (in reclameland) alleen nog niet voldoende om het roer 180 graden om te kunnen gooien. Wat we wel doen is dat proberen.

Dat doen we o.a. door samen met reclamemakers te zoeken naar betere (lees publieks en pc vriendelijkere campagnes). Dat doen we ook door het weigeren van campagnes omdat we die veel te ver vinden gaan. Voor de grap zouden we eens een week alles moeten plaatsen wat we kwijt kunnen, ik denk dat je we (jullie & wij) dan gillend gek zouden worden. ;)

Kortom, we zijn er niet op uit om jullie zo veel mogelijk te terroriseren met reclame, we zoeken naar de balans tussen goede bedrijfsvoering en het gevoel van de community.
De advertentiemarkt blijft een verschrikking. Je kan alleen de adverteerders iets duidelijk maken als je met een aantal grote jongens een vuist maakt.

Kunnen jullie ook niet zoveel aan doen (op het aanbieden van advertentievrije abonnementen na).

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Als ik heel eerlijk ben, zie ik liever een reclamepagina die na een aantal seconden doorlinkt naar de normale frontpage dan een takeover ad. Of ieder geval iets dat na een paar seconden weggaat of handmatig uit te zetten is. Iets dat constant prominent aanwezig is, is heel erg afleidend van wat je eigenlijk wilt aanbieden op je site (in geval van T.net is dat dus tech nieuws, pricewatch etc...).

• zeef
RedHat schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:23:
[...]

De advertentiemarkt blijft een verschrikking. Je kan alleen de adverteerders iets duidelijk maken als je met een aantal grote jongens een vuist maakt.

Kunnen jullie ook niet zoveel aan doen (op het aanbieden van advertentievrije abonnementen na).
Zelfs kranten lukt 't niet dus ik heb er een hard hoofd in. Dat laat onverlet dat we niet blijven proberen om het beter te maken. :)

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Maar bij kranten kan je die advertentie eruit scheuren. Dat op kan websites niet. Of ik moet een halve monitor gaan neerzetten.... O-)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rakkerzero schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:38:
Maar bij kranten kan je die advertentie eruit scheuren. Dat op kan websites niet. Of ik moet een halve monitor gaan neerzetten.... O-)
Je kunt de advertentie er wel uitscheuren, maar dan moet je hem toch eerst bekeken hebben (anders weet je niet waar je moet scheuren ;)).

• zeef
Cloud schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:39:
[...]

Je kunt de advertentie er wel uitscheuren, maar dan moet je hem toch eerst bekeken hebben (anders weet je niet waar je moet scheuren ;)).
....en vergeet de achterkant niet. :+

• Quacka
zeef schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:21:
[...]

Wie zijn dan jullie concurrenten?
Webwereld? Bouweenpc?

Natuurlijk is tweakers niet zo groot als de telegraaf. Maar dan heb je het over een massamedium. Tweakers heeft een relatief grote specialistische doelgroep. Dat is voor adverteerders veel interessanter. Wil je mensen bereiken met een technische achtergrond en geinteresseerd in nieuwe technologieen, dan kom je automatisch bij tweakers terecht.
Natuurlijk proberen adverteerders jullie wijs te maken dat tweakers maar een kleine site is. Zolang jullie daarnaar luisteren zijn jullie ook een kleine site...

• Puc van S.
Cloud schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:39:
[...]

Waar natuurlijk nog bijkomt, als je hem eruit schuurt heb je ook kans dat je een stuk content mist aan de andere kant van de pagina ;)

Overigens wellicht een ideetje om makkelijker de fouten eruit te halen: Wellicht een soort van testpagina te maken waar je een dag van te voren de uiting al neerzet, en waar de gewone users hem kunnen testen?
Quacka schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:43:
[...]

Wie zijn dan jullie concurrenten?
Webwereld? Bouweenpc?

Natuurlijk is tweakers niet zo groot als de telegraaf. Maar dan heb je het over een massamedium. Tweakers heeft een relatief grote specialistische doelgroep. Dat is voor adverteerders veel interessanter. Wil je mensen bereiken met een technische achtergrond en geinteresseerd in nieuwe technologieen, dan kom je automatisch bij tweakers terecht.
Natuurlijk proberen adverteerders jullie wijs te maken dat tweakers maar een kleine site is. Zolang jullie daarnaar luisteren zijn jullie ook een kleine site...
Voor de doelgroep van de adverteerder (Wehkamp => die zullen het niet richten op de diehard tweaker maar bv. op de gamer/hobby fotograaf die van de 13e maand een blu(e ;) ) ray speler wil kopen) kan de adverteerder ook makkelijk naar bv. een nu.nl/hardware.info/fok gaan.

[Voor 44% gewijzigd door Puc van S. op 28-12-2010 11:46]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

zeef schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:41:
[...]

....en vergeet de achterkant niet. :+
M1lamb3r schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:43:
[...]

Waar natuurlijk nog bijkomt, als je hem eruit schuurt heb je ook kans dat je een stuk content mist aan de andere kant van de pagina ;)
Ik gebruik duidelijk te weinig papieren media; dat was nog helemaal niet bij me opgekomen :+

• Quacka
Voor de doelgroep van de adverteerder (Wehkamp => die zullen het niet richten op de diehard tweaker maar bv. op de gamer/hobby fotograaf die van de 13e maand een blu(e ;) ) ray speler wil kopen) kan de adverteerder ook makkelijk naar bv. een nu.nl/hardware.info/fok gaan.
Jep, maar moet je als tweakers wel die adverteerders zoeken?
Natuuurlijk: elke euro is er 1, maar als je in de markt gaat concurreren met nu.nl/telegraaf en dergelijke dan kan je er de donder op zeggen dat je als tweakers.net dan weinig te zeggen hebt.

Hardware.info is inderdaad een concurrent die ik nog niet genoemd heb. Maar volgens mij wint ook tweakers die slag wel.

• zeef
[...]

Overigens wellicht een ideetje om makkelijker de fouten eruit te halen: Wellicht een soort van testpagina te maken waar je een dag van te voren de uiting al neerzet, en waar de gewone users hem kunnen testen?
Hebben we en doen we tegenwoordig ook voorafgaand aan live. Dat is net deze keer ff niet helemaal goed gegaan.
^^ QFT. Bovendien worden veel campagnes breder weggezet dan bij Tweakers. Dan heb je gewoon maar te accepteren wat de adverteerder heeft laten maken. Dat laat onverlet dat we dan ook ons best doen om de boel zo veel mogelijk te optimaliseren.

• Cyphax
  • Laatst online: 19:22

Cyphax

Moderator LNX
zeef schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:54:
[...]
[list=1]• Met normale banners en tekstadvertenties is niet een leuke cent te verdienen. Het doel van reclame is aandacht trekken en dat lukt niet (meer) met de kleine, onopvallende bannertjes en text ads.
Sommige mensen vinden negatieve aandacht ook positief, maar dat is niet in mijn voordeel natuurlijk. :)
• Take-overs brengen verhoudingsgewijs veel meer op
Dat snap ik, maar ik vind het niet zo belangrijk dat er mensen stinkend rijk worden van mijn ergernissen. :)
Dat is natuurlijk een aanname die iedereen moet doen, omdat ik niet weet of de site het zonder take-overs ook gewoon zou kunnen redden.
• Het kan nog veel erger, vaker takeovers doen, interstitials etc. etc.
De tijd tussen deze take-over en de vorige is korter dan ooit. Misschien is het toeval, maar kan je je voorstellen dat "we" het idee krijgen dat dit alleen maar vaker gaat worden onderhand?
• Er is naast de abo's gewoon geen alternatief. We pakken elk jaar prijzen met Tweakers maar daar staat wel een forse investering tegenover. Die zal ergens van betaald moeten worden en ja, Tweakers maakt winst. Heel schandlig, ik weet het, maar toch is het zo. Zonder winst zou het namelijk in het kapitalistisch systeem snel gedaan zijn met je bedrijf... (Tenzij je NS heet :+)
Uiteraard moet er winst worden gedraaid, maar het is niet in mijn belang dat er meer winst wordt gemaakt ten koste van de bruikbaarheid van de site. Misschien vinden de hoge heren die bepalen of een take-over er komt het niet zo interessant wat wij ervan vinden, maar dat verandert op het moment dat de bezoekersaantallen gaan dalen. En dan is het te laat. Ik gun iedereen z'n boterham, maar het komt op gegeven moment hebberig over; alles voor meer inkomsten. Wederom: het is wat anders als het echt niet anders kan natuurlijk. Ik heb het beste met de site voor, maar reclame is maar tot op bepaalde hoogte het "beste" voor de site. Want ik hou er vanzelf mee op als het te gek wordt, dus dan kost het de site ineens bezoekers.
'Wij' doen ons best. Dat kunnen we alleen als er genoeg geld is om te blijven investeren in Tweakers. Dat zal ergens mee verdiend moeten worden en tot de dag dat iedereen een abo neemt zullen we dus reclame-uitingen blijven houden. Maar goed, die discussie is al veel vaker gevoerd : Topicreeks: Reclame ;-)
Er zullen een hoop mensen zijn die geen zin hebben om gedwongen te worden om een abonnement te nemen, of anders een steeds vervelendere website te "moeten" bezoeken. Ik heb een hekel aan het argument "dan moet je maar een abonnement nemen". Ik wil wel een abo, maar niet omdat de site anders teveel ergernissen verwekt.

En zo kom je bij de wortel van het probleem: "zij" willen meer inkomsten, "wij" willen een site die ons niet tot nagelbijten doet overgaan. :P

En waar je zegt "wij doen ons best" zie ik dat ook wel in, in elk geval tot bepaalde hoogte. Zeker als ik zie hoe het toch waar mogelijk een beetje ingedamd wordt, en ik heb altijd gevonden dat "jullie", als er dan toch een irritante campagne draait, er toch voorbeeldig mee omspringen. Het feit dat je ons erover laat klagen, en erop reageert, het feit dat erop ingesprongen wordt als het eens misgaat, dat verdient een pluim.

Saved by the buoyancy of citrus

• rodie83
  • Niet online
Ik vind die Wehkamp reclame nogal overheersend en cheap aanvoelen eerlijk gezegd, maar voor belemmeringen zorgt het hier niet. Wat mij betreft lekker laten staan dus "if it pays the bills".

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00

Touchdomex

Meisje!

zeef schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:51:
[...]
Hebben we en doen we tegenwoordig ook voorafgaand aan live. Dat is net deze keer ff niet helemaal goed gegaan.
[...]

^^ QFT. Bovendien worden veel campagnes breder weggezet dan bij Tweakers. Dan heb je gewoon maar te accepteren wat de adverteerder heeft laten maken. Dat laat onverlet dat we dan ook ons best doen om de boel zo veel mogelijk te optimaliseren.
Maar wat doen jullie met die fouten die eruit gehaald worden? Verkopen jullie die weer aan andere website's? >:)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
Ik open Tweakers en ik denk goh, wat een nette manier om die Wehkamp reclame te maken. Wilde dus enkel even complimenteren. Hier (Chrome 8 op Ubuntu 10.10 64b) werkt het feilloos en snel.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 07:07
En bij mij hangt'ie mijn browser, krijg wel wat text maar het is corrupt en wordt een zooi als ik scroll. Zit nu op een andere computer om dit te kunnen posten.

Gentoo Linux, Firefox 3.6.13.

Een paar dagen wachten tot de ad weg is voordat ik tweakers.net weer kan lezen dus...en Wehkamp op de zwarte lijst. Het gaat weer lekker :)

• Puc van S.
durian schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:24:
En bij mij hangt'ie mijn browser, krijg wel wat text maar het is corrupt en wordt een zooi als ik scroll. Zit nu op een andere computer om dit te kunnen posten.

Gentoo Linux, Firefox 3.6.13.

Een paar dagen wachten tot de ad weg is voordat ik tweakers.net weer kan lezen dus...en Wehkamp op de zwarte lijst. Het gaat weer lekker :)
Takeovers zijn doorgaans 1 dag, dus waarschijnlijk kan je vanavond om 00:00 weer kijken ;)

Anoniem: 202651

Heb ik nou zoveel mazzel dat ik gewoon een normale FP zie? Ben de ad nog niet tegen gekomen

• RedHat
Anoniem: 202651 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:27:
Heb ik nou zoveel mazzel dat ik gewoon een normale FP zie? Ben de ad nog niet tegen gekomen
Adblocker en/of te lage resolutie. Is ook al meermalen gezegd overigens.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Apart, ik heb het op mijn ubuntu laptop en ubuntu desktop niet, sterker nog, ik zie daar geeneens een flash banner bovenaan, alleen een transparante placeholder. He je geen rare instellingen in je useragent-string gezet ofzo? ( Mijne is atm Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101206 Ubuntu/10.10 (maverick) Firefox/3.6.13 )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Anoniem: 14124
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Afgezien dat het gewoon écht een lelijke banner is :> geen technische issue hier verder. Als ze de grijswaarden nu in het tweakers grijs hadden laten overlopen zag het er nu niet zo "Kwantum" uit. :)

Lijkt verder ook niet geprofiled te zijn, uit mijn profieldata lijkt het te me sterk dat ik een match heb met samsung. Is dus weer schieten met hagel maar kan een bewuste keuze zijn.

Ik dacht overigens eerst dat de background repeat aan stond, maar het zijn dus wel twee onderwerpen in de advertentie. Een links en een rechts naast de site. :)

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 28-12-2010 12:56]

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het maak mij niet zo veel uit hoor die reclames. Maar hoe kan het eigenlijk dat sommige grote gratis nieuwssites het wel redden zonder uitbundige reclames op de voorpagina en anderen niet? Waar ligt dat aan?

[Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-12-2010 12:59]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk omdat t.net meer is dan een nieuwssite. Kijk maar naar de PW bijvoorbeeld, daar is ook mankracht voor nodig. En als je kijkt naar de code, dan denk ik dat t.net wel een van de best gebouwde sites is die je tegenkomt.

• Niet online
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:01:
Waarschijnlijk omdat t.net meer is dan een nieuwssite. Kijk maar naar de PW bijvoorbeeld
Daar betalen shops (tegenwoordig) gewoon voor.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-12-2010 13:02]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ben wel nieuwsgierig naar welke grote nieuwsites dat dan zijn?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Niet online
P_de_B schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:05:
Ik ben wel nieuwsgierig naar welke grote nieuwsites dat dan zijn?
Bijvoorbeeld http://www.engadget.com/ met redacteuren over de hele wereld en en die hebben bijvoorbeeld iedere week ook nog 3 podcasts en een maandelijkse Engadget-tv show e.d. Ik heb daar nog nooit een site takeover gezien. Ook op Slashdot heb ik geen site takeover gezien. Van Hardware.info weet ik het niet zeker.

[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 28-12-2010 13:13]

• zeef
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:02:
Daar betalen shops (tegenwoordig) gewoon voor.
Uh...ja, en dus? Alle inkomsten gaan op de grote berg en daar betalen we ook alle uitgaven van. Het is niet zo dat PW opbrengsten alleen in de PW worden geïnvesteerd. Want waar hadden we dan de anti ddos bak waar we gisteren zoveel plezier van hebben gehad bijvoorbeeld van moeten kopen? We zijn een commercieel bedrijf, winst maken en groeien zijn geen opties maar doelstellingen. Ik besef dat dat voor sommigen een wat vervelend gevoel met zich meebrengt maar het is bij Tweakers eigenlijk nooit anders geweest vanaf het moment dat we het hobyy stadium verlieten. Onze eerste 'reclame deal' is van najaar 1999. :)
Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:06:
[...]

Bijvoorbeeld http://www.engadget.com/ met redacteuren over de hele wereld en en die hebben bijvoorbeeld iedere week ook nog 3 podcasts en een maandelijkse Engadget-tv show e.d. Ik heb daar nog nooit een site takeover gezien. Ook op Slashdot heb ik geen site takeover gezien.
Maar wel advertorials, banners en wat diens meer zij... En er zit nog een grote partner achter. Want bij wie moet je zijn voor de reclame? Juustem : http://advertising.aol.co...s/advertiser-info-request

[Voor 21% gewijzigd door zeef op 28-12-2010 13:13]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee