Het argument "want t.net moet ook geld verdienen" is een beetje een lastige, vind ik. Het klopt natuurlijk wel, maar het is wel een statement waar je als ontvanger niet zoveel mee kan. Het impliceert een beetje dat de site zonder vreselijk vervelende advertenties helemaal niet kan draaien. Misschien zijn de inkomsten te laag met wat minder opdringerige advertenties? Maar wat is te laag? Wie bepaalt hoeveel er verdient moet worden? Een bedrijf gaat waarschijnlijk altijd gewoon voor "zo veel mogelijk". Voor mij is het meer een kwestie van "genoeg is genoeg", maarja waar ligt die grens? Als met "normale" banners en tekstadvertenties een leuke cent verdiend wordt, is het dan niet genoeg?
Zolang de partij die aan de touwtjes trekt niet meedoet kun je hier moeilijk een discussie over houden die niet van aannames aan elkaar hangt. En ik snap ook dat ze niet uit de doeken doen wat voor bedragen binnengehengeld worden door dit soort campagnes. Maar dat betekent wel dat we alleen nog maar kunnen klagen.
Dus bij deze zal ik ook mijn duit in het zakje doen: het is elke keer jammer dat dit soort campagnes op T.net verschijnen, en het lijkt ook steeds vaker te gebeuren: de vorige takeover staat nog vers in m'n geheugen (eigenlijk voornamelijk het klaagtopic

). Ik heb echt niet eindeloos geduld, ik heb vaker sites gewoon links laten liggen omdat ik de tekst niet meer kan lezen vanwege alle (reclame)filmpjes. Links, rechts, boven, onder... het leidt zo ontzettend af dat ik het gewoon niet meer kan lezen. Waar ben je dan mee bezig? Als T.net die kant op gaat zal ik ook de frontpage steeds minder bezoeken. Ik heb gewoon geen zin om me steeds te ergeren aan al die reclame die de hele site overneemt. En ik kan wel bezig blijven met m'n laptopschermpje van 1024x768, of m'n browservenster verkleinen, of Flashblock aanhouden, maar ik beloof je: het houdt een keer op, echt waar. Ik zal nooit een adblocker installeren, ik heb alleen Flashblock, maar dat is omdat ik anders gillend gek wordt, overal op het internet, en het vertraagt gewoon dusdanig veel op mijn slome laptop dat ik weinig keus heb.
En weet wat het ergste is? Ik heb een enorm warm hart voor de site. De redactie, het forum, bijna al maakt dat T.net met grote afstand mijn favoriete site op het internet is. Als dat door advertenties kapotgemaakt wordt omdat de lol er door te intrusieve advertenties vanaf gaat, dan zijn er alleen maar verliezers.
Dus nogmaals: ik snap dat de site veel geld kost, maar ik vraag de verantwoordelijken wel om ook te denken aan de lezers, en niet alleen aan winstmaximalisatie (eigenlijk een belachelijk "verzoek", dat snap ik zelf ook wel weer

). Want zonder "ons" is er óók geen site.

[Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 28-12-2010 10:35]