zo, 1000km Suzuka aangezet in een Bentley Speed 8, dat moet voorlopig wel goedkomen, pitstrategie staat op 10%, dus winnen doen we dit wel
Die 10% moet je op de lange races echt uitzetten, hun stamina trekt de hele race niet en ze zullen rondjes zonder stamina moeten gaan rijden. Mijn hoofdbob is nu lvl38, die kan op diverse banen nu bijna 1 uur rond rijden op zijn balk stamina, op kortere banen zoals de 4 uur's kan ik ze op 10% laten zetten, in overige gevallen gewoon leeg laten en ze laten pitten als ze moeten tanken of banden wisselen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:48:
ik ben met de bobbies 1000 km suzuka aan het doen en kijk er eens even na en de heren zijn allemaal moe en wisselen nu elke ronde van rijder banden en vullen benzine bij
heb nu die 10 % maar uitgezet ze bijten maar eventjes op hun tandvlees die laatste 40 rondjes
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Wat vinden jullie eigenlijk van het XP systeem en de moeilijkheidsgraad van de game. Ik vind het goed dat er iets inzit waarbij je kan zien dat je vooruitgang boekt. Er zit echter in het geval van GT5 voor mij een hele grote maar aan.
En dat is het feit dat de xp vaak veel te makkelijk te halen en en het systeem ook uitlokt om maar een overpowered wagen te nemen om maar die xp binnen te halen. Dit is voor A-Spec en B-Spec.
Verder vind ik dat xp afhankelijk zou moeten zijn van de gebruikte rijhulpen (meer hulp = minder xp) en dat schade zou moeten worden afgetrokken van de te verdienen xp (de forza manier).
Ik stoor me er ook aan dat het wanneer je al op een wat hoger niveau zit, laten we zeggen 5+, de reward die je krijgt om na bijvoorbeeld ruim 2 uur eindelijk de licentie met de dubbele hairpin (mazda op indy road) op goud te hebben niks meer voorsteld.
En dat is het feit dat de xp vaak veel te makkelijk te halen en en het systeem ook uitlokt om maar een overpowered wagen te nemen om maar die xp binnen te halen. Dit is voor A-Spec en B-Spec.
Verder vind ik dat xp afhankelijk zou moeten zijn van de gebruikte rijhulpen (meer hulp = minder xp) en dat schade zou moeten worden afgetrokken van de te verdienen xp (de forza manier).
Ik stoor me er ook aan dat het wanneer je al op een wat hoger niveau zit, laten we zeggen 5+, de reward die je krijgt om na bijvoorbeeld ruim 2 uur eindelijk de licentie met de dubbele hairpin (mazda op indy road) op goud te hebben niks meer voorsteld.
Maar door de olie-upgrade heb je teveel vermogen.ChiLLeR schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:19:
[...]
Je kan dan toch gewoon de tune onderdelen eraf halen?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
JaVerwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:03:
Pyrone89 heb jij je pm aan staan.
Jeez wat is dat met die Formula GT. Dat is echt lastig, zij gaan veel sneller door de bocht en op het rechte stuk halen ze me ook in. Ik dacht dat rij ik wel even uit maar nee.
true je merkt idd dat je vooral in A-spec en B-spec vrij gemakkelijk races kunt winnen door een snellere wagen te nemen of een wagen te tunen... Maar daar moet je dan wel het geld voor hebben (wat dus al een beperking kan zijn), je hebt het natuurlijk wel zelf in de hand je kunt ook gewoon een vergelijkbare wagen nemen.
Dit voordeel heb je in de challanges en licences niet en die zijn imho dan ook veel moeilijker... voordeel van dit systeem is wel dat je met A-spec en B-spec nooit echt "vast" komt te zitten. Wat dan een voordeel is voor de casual racers (zoals ik) die gewoon niet echt op een race sim zitten te wachten.
Dit voordeel heb je in de challanges en licences niet en die zijn imho dan ook veel moeilijker... voordeel van dit systeem is wel dat je met A-spec en B-spec nooit echt "vast" komt te zitten. Wat dan een voordeel is voor de casual racers (zoals ik) die gewoon niet echt op een race sim zitten te wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 28-12-2010 12:34 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Vandaag eindelijk na veel grinden m'n F1 2007 wagentje binnen!
Is er eigenlijk een reden waarom de F1 2007 wagen geen Marlboro 'barcodes' heeft? Ik vind de wagen er zo wat 'kaal' uitzien.
[ Voor 21% gewijzigd door OCTheEagle op 28-12-2010 12:31 ]
.OCTheEagle schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:29:
Vandaag eindelijk na veel grinden m'n F1 2007 wagentje binnen!Is er eigenlijk een reden waarom de F1 2007 wagen geen Marlboro 'barcodes' heeft? Ik vind de wagen er zo wat 'kaal' uitzien.
Net zoals de Davidoff McLaren in Forza geen Davidoff erop heeft staan (maar wel de kleuren). In games mag geen sigarettenreclame. Dat was al in 2000, waar F1 2000 geen Marlboro, West, benson&Hedges etc had.
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 28-12-2010 12:36 ]
Ik heb al vele trophies maar moeilijkste lijken 'alles goud' en 'b-spec level 40'
Die sla ik over.
Moet je bij sommige endurance races echt 24 uur racen en kun je niet tussendoor saven ?!?
Die sla ik over.
Moet je bij sommige endurance races echt 24 uur racen en kun je niet tussendoor saven ?!?
Zojuist met mijn F2007 over de ring: 5:32.802 en kan nog veel sneller (was halverwege al weer 4 seconden sneller maar toen maakte ik een fout).
heerlijk ding
heerlijk ding
Er zitten nog wat irritante trophies tussen, die 1-2tje met dacht ralley auto's, die race met 3 oldies en natuurlijk de GT-R over de nurburgnumlocker schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:55:
Ik heb al vele trophies maar moeilijkste lijken 'alles goud' en 'b-spec level 40'
Die sla ik over.
B-spec 40 en Bob naar toppunt van carriere lijken me wel wat
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die oldies kreeg ik door de historic race te doen.SinergyX schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:04:
[...]
Er zitten nog wat irritante trophies tussen, die 1-2tje met dacht ralley auto's, die race met 3 oldies en natuurlijk de GT-R over de nurburg
PSN: Leech1984
Met 2 controllers kun je gewoon die 1-2 doen.
Ik zat gister dus met de verkeerde challenge in mijn hoofd.Obi1r schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:53:
Gisteravond met .0244 voorsprong (!) de RX-7 Season Event (Tsukuba) gewonnen, met de RX-7 'Bathurst' dan (uit de shop, niet van de dealer) Rondetijden van 1 minuut of 0.59 haal je er wel mee. Bak lekker kort afstellen op maximaal trekken, heerlijk.

Deze gehaald in de 2e poging met een Spirit-R type A [02] uit de dealership.
Motor getuned tot het maximaal toegestane, 3 weightstages en hoogte verstelbare vering.
Ik pakte de nummer 1 in de laatste bocht buitenom.
Wel een beetje mazzel dat ik een stukje kon slipstreamen achter een achterblijver waar de AI net voorbij was.
Only fools are enslaved by time and space.
Met die GT-R moet je echt snel ja pffffSinergyX schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:04:
[...]
Er zitten nog wat irritante trophies tussen, die 1-2tje met dacht ralley auto's, die race met 3 oldies en natuurlijk de GT-R over de nurburg
Wat een onzin, ga die b-spec gt championship waarschijnlijk niet winnen, aangezien meneer in de regen op race hard banden wil gaan rijden??? Na de start wou hij gelijk de pit in, dus ik dacht ik wissel voor intermediates, maar nee dat was ook niet zijn smaak... Wat een tijdverspilling.
is die trophy alleen te halen met een helemaal stock GT-R of mag je er wel IETS aan doen:P
check je pit strategy schermpje, daar kan je aangeven wat voor banden hij moet gebruiken en als 't goed is zal die deze de rest van de race aanhouden.HammerNL schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:59:
Wat een onzin, ga die b-spec gt championship waarschijnlijk niet winnen, aangezien meneer in de regen op race hard banden wil gaan rijden??? Na de start wou hij gelijk de pit in, dus ik dacht ik wissel voor intermediates, maar nee dat was ook niet zijn smaak... Wat een tijdverspilling.
Hlemaal stockLampuhkap schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:12:
is die trophy alleen te halen met een helemaal stock GT-R of mag je er wel IETS aan doen:P
Ik ben gewoon in arcade mode gegaan, en heb de GT-R '07 die daar in de lijst staat gewoon gepakt, en eerste ronde had ik de trophy
De b-spec coureur wil in de regen niet met regenbanden rijden en niet met intermediates. Als je dit dus niet doorhebt, heb je al 2 pitstops moeten maken, wat je dus vrij kansloos maakt op een overwinning. Dus ook al pas ik de pitstrategie aan zolang hij niet op Race Hard banden rijdt wil hij iedere ronden naar binnen.Wussie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:21:
[...]
check je pit strategy schermpje, daar kan je aangeven wat voor banden hij moet gebruiken en als 't goed is zal die deze de rest van de race aanhouden.
Nu blijken race hard banden wel de juiste keuze (hij rijdt snellere rondjes) maar in de regen lijkt me dit normaal gesproken niet logisch.
hmmm en is dat met een controller ook redelijk goed te halen? (neem aan dat jij met een stuur rondrijd?)
Verwijderd
Uhhmm even vraagje.
Ik heb dus een mini 07 gekocht voor seizoensrace.
Ik kocht em en er stond 175 pk. In garage 169 Pk. Hoe gaat dat dan naar 175???
Dus ik ga olie verversen staat die op eens op 178 pk, hoe krijg ik dat naar beneden???
Ik zoek antwoord op beide vragen.
Bedankt alvast
Dus ik ga olie verversen staat die op eens op 178 pk, hoe krijg ik dat naar beneden???
Bedankt alvast
Als je genoeg met de Mini rijdt, gaat het aantal pk's vanzelf naar beneden, aangezien de olie slechter wordt.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Voor het geld is de (lvl 24) dreamcar championship ook erg fijn. 5 x 108.000 + 540.000 bonus (1,08 milj.) in pakweg 100 min (met de F-GT). (B-spec)Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:42:
of je doet gewoon wat championships, ja het duurt langer om te levelen (minder exp) maar in verhouding krijg je wel veel meer credits. Ik doe meestal die Japanese Cup op Expert om wat credits binnen te harken (50K per race en 250K aan het einde, totaal ongeveer 500K) en die is ook niet zo lang.
Kan ook wel die american muscle car - oval doen voor 117K per race maar das zo enorm saai...
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
pffft het duurt echt een eeuwigheid om eindelijk eens die laatste series te unlocken zeg (lvl 20 moet je daarvoor zijn).
En die bobs zijn echt retards
Met een auto met een miljoen PK's verliezen tegen Suzuki Swifts, echt belachelijk.
Met een auto met een miljoen PK's verliezen tegen Suzuki Swifts, echt belachelijk.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Je moet geen olie verversen als je precies op (bijvoorbeeld 175 wil uitkomen...) en beter enkel een snel luchtfilter monteren, er zijn er 2 om te kiezen. Ook bij uitlaten zijn er 5 opties om te kiezen, en allen met verschillende power upgradesVerwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:10:
Uhhmm even vraagje.
Bedankt alvast
[ Voor 12% gewijzigd door Obi1r op 28-12-2010 16:04 ]
Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm
Bril opzetten?
Elke vrijdag om 19:00u Obi's Dubkapital Radio op channel ONE van www.intergalactic.fm
bob wordt beter namate zijn lvl omhoog gaat, mijn rustige bob verloor praktisch alles tot deze lvl 10 bereikte. een hothead driver is wat pittiger.scorpie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 15:26:
pffft het duurt echt een eeuwigheid om eindelijk eens die laatste series te unlocken zeg (lvl 20 moet je daarvoor zijn).
Regen is niet altijd hetzelfde.HammerNL schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:28:
[...]
De b-spec coureur wil in de regen niet met regenbanden rijden en niet met intermediates. Als je dit dus niet doorhebt, heb je al 2 pitstops moeten maken, wat je dus vrij kansloos maakt op een overwinning. Dus ook al pas ik de pitstrategie aan zolang hij niet op Race Hard banden rijdt wil hij iedere ronden naar binnen.
Nu blijken race hard banden wel de juiste keuze (hij rijdt snellere rondjes) maar in de regen lijkt me dit normaal gesproken niet logisch.
Is er regen maar de auto's hebben geen spray? Dan kun je vaak makkelijk op normale banden rijden.
Pas als de auto een spray heeft ga ik naar regenbanden. Als er geen spray is maar auto's spinnen vaak dan ga ik naar intermediates.
Laatst heeft Bob nog op Suzuka gereden voor het Formule GT kampioenschap.
Zag dat het regende voor de race maar de auto's die ik zag hadden geen spray dus ging gewoon op race banden starten. Geen enkel probleem, halverwege de race begonnen auto's te spinnen dus tijdens mijn stop wisselde ik naar intermediates.
hmm Ik heb juist een cool driver genomen omdat ik dacht dat hij het hoofd wat beter koel kon houden..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
Ik kijk niet zo vaak in het opties menu, maar volgens mij ben ik het daar wel tegengekomen (zou niet weten waar het anders zou moeten staan). Volgens mij moet je dan wel zorgen dat je niet in de GT modus, of hoe je het ook noemt, staat.kx22 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:03:
Sorry maar hoe zet ik 3d aan? kan het bij instellingen nergens vinden.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik mis 4 Phototravel locaties.. die je krijgt bij de Grand Tour special event. Ik heb ze alle 5 allang op goud maar heb de locaties nooit gekregen, ten minste ik zie ze niet staan in phototravel
Bekend probleem?
Bekend probleem?
Je moet van evenement naar evenememt via het 'volgende' pijltje. Je krijgt dan een tussenfilmpje en de nieuwe fotolocaties. Misschien dat je de evenementen alleen los gedaan hebt.Sander H schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:15:
Ik mis 4 Phototravel locaties.. die je krijgt bij de Grand Tour special event. Ik heb ze alle 5 allang op goud maar heb de locaties nooit gekregen, ten minste ik zie ze niet staan in phototravel![]()
Bekend probleem?
PSN: Shiver23
Ah ok, misschien dat dat het is. Ik zal ze nog een keer achter elkaar doen voor de zekerheid.
Damnit, wat is het toch verslavend om al je license tests met goud af te ronden 
Het lukt niet altijd, maar als je nog het idee hebt dat je ergens nog wat vanaf kunt schaven, dan ga je dat ook automatisch doen ;p
Het lukt niet altijd, maar als je nog het idee hebt dat je ergens nog wat vanaf kunt schaven, dan ga je dat ook automatisch doen ;p
ik had het over die op tsukuba, die op deep forest is niet zo lastig om te winnen, volgens mij heb ik die gewoon met een stock rx7 gedaan, bij die van tsukuba moest ik toch wel een setup van iemand gebruiken om snel genoeg te zijn.LoneRanger schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:57:
[...]
Dat is toch die race op Deep Forest?
Die is echt vrij simpel op stock, vanaf uitkomen van de laatste tunnel continu in z'n 4 houden en veel liften, maak je zo 2 a 3 seconden goed tussen de tunnel en s/f.
Ook na s/f in die bochtencombinaties kun je veel tijd winnen, vlak voor de 2e bocht, dat heuveltje op, naar links insturen, stukje beton meepakken eventueel, kun je ook veel tijd pakken.
Heerlijk circuit dat Deep Forest.![]()
De Focus race in Madrid heb ik dan weer meer moeite mee, de slipherstel suggestie werkt iig stukken beter.
Tot nog toe zilver na 2 keer op 9 seconden.
edit:
Nog een keer gedaan en ik pak de eerste plek nog voor het ingaan van de laatste ronde, rondje 4 ging in 1:34.590
[ Voor 4% gewijzigd door Bastard op 28-12-2010 16:43 ]
Verwijderd
Zonde van de credits, een Ferrari F1 2007 gekocht, maar blijkt dus niet bruikbaar te zijn voor online races, ten zij men een f1 race houdt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 17:01 ]
10% strategy betekent toch dat de driver, wanneer hij nog maar 10% van zijn stamina over heeft, hij de eerstvolgende keer een pitstop zal maken en van driver zal wisselen? Dan hoeft hij toch geen rondjes zonder stamina te rijden?SinergyX schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:03:
[...]
Die 10% moet je op de lange races echt uitzetten, hun stamina trekt de hele race niet en ze zullen rondjes zonder stamina moeten gaan rijden. Mijn hoofdbob is nu lvl38, die kan op diverse banen nu bijna 1 uur rond rijden op zijn balk stamina, op kortere banen zoals de 4 uur's kan ik ze op 10% laten zetten, in overige gevallen gewoon leeg laten en ze laten pitten als ze moeten tanken of banden wisselen.
Het valt me trouwens op dat een ervaren driver die helemaal geen physical of mental strength meer over heeft nog best prima rijdt. Je zou misschien verwachten dat hij dood wegzakt achter het stuur maar dat blijkt niet het geval te zijn.
Als je een wat hoger A-spec level hebt stelt de xp die je bij licenties krijgt inderdaad geen drol meer voor. Misschien zou het behalen van licenties wat meer moeten benadrukt moeten worden, door een bepaalde licentie te verplichten voor toegang tot een race (zoals in de vorige gran turismo titels). Dan ben je geneigd de licenties eerder in het spel te behalen. Ik zit nu zelf op A-spec lvl 27 en moet nog goud halen op IC, IB en IA. De xp zal dus niet veel verschil meer uitmaken, maar ik laat me verrassen door de auto's die je wint.Unbreukable schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:08:
Wat vinden jullie eigenlijk van het XP systeem en de moeilijkheidsgraad van de game. Ik vind het goed dat er iets inzit waarbij je kan zien dat je vooruitgang boekt. Er zit echter in het geval van GT5 voor mij een hele grote maar aan.
Bij online races is het wel erg jammer dat je miezerige prijzen wint van Clubman Cup-achtige proporties, ookal ben je level 27. De beloningen voor online races zouden wat mij betreft aangepast moeten worden aan je huidige level.
De inconsistentie in restricties voor races vind ik af en toe wel vreemd. In de Extreme series heb je bijvoorbeeld de DTM Touring Car championshop en de Super GT championship. Bij eerstgenoemde kun je alleen meedoen met een DTM wagen, en dan is de race nog best uitdagend. Bij laatsgenoemde mag opeens iedere wagen meedoen en rij je de races dus makkelijk uit met bijvoorbeeld een formule 1 wagen. Dat terwijl er toch ook een uitgebreide selectie van Super GT wagens in het spel voor handen is.
Vooral in latere fases van het spel, wanneer je je garage al flink uitgebreid hebt, zul je waarschijnlijk een flink overpowerde wagen bezitten waarmee je een aantal races met gemak wint. Maar dat is natuurlijk ieders eigen keus. In het begin van het spel, als je nog niet zoveel auto's en geld hebt, vind ik het strategisch kopen van auto's en tuning onderdelen om een race te kunnen winnen juist een onderdeel van de uitdaging, ookal ben je dan iets sneller dan je tegenstanders.
Ik denk ook dat xp niet te makkelijk te verkrijgen is. In A-spec lijkt het goed genoeg uitgebelanceerd te zijn, dat je net niet hoeft te grinden als je ook wat special events wint. In B-spec zit er na level 20 jammergenoeg wel een grind in.
Ookal zijn sommige races makkelijk overpowered te winnen, er blijven toch nog genoeg special events, seasonal events en license tests over die voor niemand makkelijk op goud te halen zullen zijn.
Dan kun je echt virtueel racen !!!GAIAjohan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:25:
[...]
Hlemaal stockEn max sport hard banden
.
Ik ben gewoon in arcade mode gegaan, en heb de GT-R '07 die daar in de lijst staat gewoon gepakt, en eerste ronde had ik de trophy
Verwijderd
B-spec word lastiger nu, zit op lvl 22, DTM challenge. Alleen de race op de Nurburgring nog winnen, lig 2e dus heb een goede kans
Blijf het een ubergame vinden!
Blijf het een ubergame vinden!
EDIT: al gedaan
Nu weer ontopic: ik zou het wel leuk vinden om snel weer een online tweakers ruimte te houden. Lijkt me leuk om met onze nieuwe Tweakers huisbak de Tom Supra '97 (met normale racebanden) weer de verschillende circuits af te gaan.
Nu weer ontopic: ik zou het wel leuk vinden om snel weer een online tweakers ruimte te houden. Lijkt me leuk om met onze nieuwe Tweakers huisbak de Tom Supra '97 (met normale racebanden) weer de verschillende circuits af te gaan.
[ Voor 53% gewijzigd door Pyrone89 op 28-12-2010 19:00 ]
Aaaargh heeft er misschien iemand een tip om die Historic Cup Car Championship te halen bij A-spec Expert series? Ik heb nu ongelooflijk veel geld verspild aan een Shelby GT auto en een Lamborghini uit '74, maar het wil maar niet lukken!
Verwijderd
Wat wil je voor je dupli bentley.Pyrone89 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:07:
Voor de mensen die met mij willen ruilen: ik ben nu nog op zoek naar een volledig getunde Ferrari SP1 met 0 KM. (volledig getuned: alle racebanden en sportbanden, alle turbo's, alle upgrades)
Zoals jullie misschien wel weten heb ik de F2007, X2010, FGT, Bentley Speed 8 en alle Le Mans auto's.
Als iemand dat bovenstaande voor mij kan regelen komt hij op nummer 5 in mijn 'nog sturen' lijst en mag hij een auto uitzoeken die hij wilt.
Mijn trading lijst:
1. GokieKS --> CLK
2. JeffKill (?) CLK GTR sturen
3. fitness82 --> X2010
4. Dajnetupi -> CLK GTR sturen
Ik heb deze wel gedaan met een Lambo uit '74.scorpie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:28:
Aaaargh heeft er misschien iemand een tip om die Historic Cup Car Championship te halen bij A-spec Expert series? Ik heb nu ongelooflijk veel geld verspild aan een Shelby GT auto en een Lamborghini uit '74, maar het wil maar niet lukken!
Heb je wel een achterspoiler gemonteerd ?
Klopt, maar uiteindelijk zijn de races zo lang dat je een volle rotatie doet met je 4 racers, dat de eerste niet van 10%->100% kan gaan, maar nog maar 70-80%. Hij zal toch bij 10% weer wisselen, maar die erna haalt nog maar 50% etc etc, tot al je racers op 10% zitten en ze dus nonstop blijven wisselen.Heerst schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:21:
10% strategy betekent toch dat de driver, wanneer hij nog maar 10% van zijn stamina over heeft, hij de eerstvolgende keer een pitstop zal maken en van driver zal wisselen? Dan hoeft hij toch geen rondjes zonder stamina te rijden?
ben nu maar weer eens die suzuka endurane 1000km aan het doen.
heb nu idd ook 10% uitputting uitgezet. en gaat stuk sneller geloof ik.
want ze pitten anders om de 5-10 laps zo ong halverwege de race.
das erg irritant dus dit werkt veel beter.
heb nu idd ook 10% uitputting uitgezet. en gaat stuk sneller geloof ik.
want ze pitten anders om de 5-10 laps zo ong halverwege de race.
das erg irritant dus dit werkt veel beter.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ja, ik heb em gemonteerd, maar ik slinger nog altijd alle kanten op bij iedere bocht.Hoyden schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:32:
[...]
Ik heb deze wel gedaan met een Lambo uit '74.
Heb je wel een achterspoiler gemonteerd ?
Net de Focus ST event gehaald
Ik denk helemaal niet dat die RS op sportbanden staat, het is gewoon een snellere wagen. En aangezien dit circuit toch best wel veel volgas is is dat in zijn voordeel. De winst pak je bij het aanremmen en bochten pakken. En vergeet niet dat je met een achterstand begint
Uiteindelijk is deze wel goed te doen (met slipherstel), zorg gewoon dat je t circuit kent en hoe je de bochten op de snelste manier aansnijdt. Beetje oefenen kan geen kwaad lijkt me...
Uiteindelijk is deze wel goed te doen (met slipherstel), zorg gewoon dat je t circuit kent en hoe je de bochten op de snelste manier aansnijdt. Beetje oefenen kan geen kwaad lijkt me...
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Een gunstige startopstelling helpt best wel bij deze race. Je wilt niet dat die 2J of Toyota 7 meteen vooraan rijden. Als ze wat verder naar achteren staan (als in: je kan ze in de allereerste bocht al voorbij), dan kan het met een behoorlijk aantal auto's (voltooide deze events zelf met een Challenger R/T '70 RM), eventueel een beetje vals spelen met slipherstel.scorpie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:28:
Of overslaan totdat je de Toyota 7 krijgt als het echt allemaal niet gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 28-12-2010 19:05 ]
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
ja duh hij is makkelijk als je slipherstel aan zet......Stefie2010 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:00:
Net de Focus ST event gehaaldIk denk helemaal niet dat die RS op sportbanden staat, het is gewoon een snellere wagen. En aangezien dit circuit toch best wel veel volgas is is dat in zijn voordeel. De winst pak je bij het aanremmen en bochten pakken. En vergeet niet dat je met een achterstand begint
![]()
kijk maar eens een herhaling en ga dan naar die focus kijken, staat er heel mooi sport hard banden.
zonder slipherstel is deze pertinent niet te doen, tenzij je de beste coureur bent van heel gt5 community.
heb nog niemand horen zeggen ook niet bij gtplanet.net die hem haalde zonder slipherstel aantezetten.
even voor de duidelijkheid :
SLIPHERSTEL IS HETZELFDE ALS IN PROLOGUE DE OPTIE AMATEUR OF PROFFESIONAL PHYSICS!!
Ok, dat wist ik niet van die banden. Misschien express, misschien foutje, wie zal het zeggen...v8power67 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:08:
[...]
ja duh hij is makkelijk als je slipherstel aan zet......
kijk maar eens een herhaling en ga dan naar die focus kijken, staat er heel mooi sport hard banden.
zonder slipherstel is deze pertinent niet te doen, tenzij je de beste coureur bent van heel gt5 community.
heb nog niemand horen zeggen ook niet bij gtplanet.net die hem haalde zonder slipherstel aantezetten.
even voor de duidelijkheid :
SLIPHERSTEL IS HETZELFDE ALS IN PROLOGUE DE OPTIE AMATEUR OF PROFFESIONAL PHYSICS!!
Maar ik zeg toch ook niet dat hij zonder slipherstel wel te doen is?
Moet F1 race nog en bijna alle endurances ben ik dan klaar ?!
Ooh moet nog seb.loeb en top gear finishen ook
B-spec sla ik over.
Dan maar geen 'Platinum'
Ooh moet nog seb.loeb en top gear finishen ook
B-spec sla ik over.
Dan maar geen 'Platinum'
[ Voor 17% gewijzigd door numlocker op 28-12-2010 19:29 ]
krijg ik 125.000 credits ene berg exp. en een lamme LM concept car die ik wil verkopen maar wat niet kan (gaar)
Wie o wie wil die Fairlady bak ruilen
Lam? Heb je er al mee gereden dan? Of zijn de pk'tjes te weinig voor je smaak?Lampuhkap schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:27:
krijg ik 125.000 credits ene berg exp. en een lamme LM concept car die ik wil verkopen maar wat niet kan (gaar)
Vaak zijn die LM wagens de meest prettige wagens om mee te rijden...
PSN: Leech1984
Wat wil je dan ?Lampuhkap schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:27:
Laat die bobs maar rijden. ik heb zelfs en lvl 0 bob de 1000km van susuka laten rijden in de fgt. geen problemen ondervonden.Hij is nu na 7 races lvl 27. Ik had ook per ongeluk de eerste race van endurence maar 1 bob gekozen en ook hier geen problemen. Je moet wel een veel snellere auto gebruiken
ik vind m spuuglelijk
daarom wil ik er vanaf, iemand die n goed bod doet krijgt m vanavond nog. En ik hoef niet heel veel bijzonders ervoor terug. Een premium autootje
Ben jij helemaal in den beginne ?Lampuhkap schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:30:
ik vind m spuuglelijkdaarom wil ik er vanaf, iemand die n goed bod doet krijgt m vanavond nog. En ik hoef niet heel veel bijzonders ervoor terug. Een premium autootje
Stuur maar 750 karts misschien heb ik dan trophy 'autoverzamelaar' ?
Als 't 1000 verschillende auto's moeten zijn gaat 't niet op !
[ Voor 16% gewijzigd door numlocker op 28-12-2010 19:38 ]
was niet zozeer voor jou maar gewoon in het algemeenStefie2010 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:25:
[...]
Ok, dat wist ik niet van die banden. Misschien express, misschien foutje, wie zal het zeggen...
Maar ik zeg toch ook niet dat hij zonder slipherstel wel te doen is?VANWAAR DEZE UITLEG OVER SLIPHERSTEL??!
ik zie genoeg mensen zeggen dat het makkelijk was met slipherstel aan. en dat klopt want zonder is het niet te doen
btw zag net ook dat bij licenses slipherstel geforceerd is
had die een na laatste IB ofzo in halfuurtje volledig op goud. heb er nu 50 goud, laatste license S moet ik nog aan beginnen.
Ik kan wel wat exclusieve matte paints sturen (5)Lampuhkap schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:30:
ik vind m spuuglelijkdaarom wil ik er vanaf, iemand die n goed bod doet krijgt m vanavond nog. En ik hoef niet heel veel bijzonders ervoor terug. Een premium autootje
Ik wel. Diegene heeft zelfs een vid geplaatstv8power67 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:08:
[...
owh echt damn das knap dan hebbie link. heb al heel de dag niet gekeken dus loop weer achterGAIAjohan schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:39:
[...]
Ik wel. Diegene heeft zelfs een vid geplaatst
Matte paints it isPyrone89 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:39:
[...]
Ik kan wel wat exclusieve matte paints sturen (5)
WHUGAUI~FGUIAGHIOQHIOTQ@^&*()@%
Historic klote raceeeeeee het lukt me echt voor geen meter! Heeft er iemand misschien een tip voor de afstelling? Ik heb m'n auto al verlaagd, dampers strakker gezet, zowel extended beweging als contraction, ik heb camber gezet zodat die auto meer grip heeft in de bochten.. het wil allemaal wel helpen maar niet genoeg
Historic klote raceeeeeee het lukt me echt voor geen meter! Heeft er iemand misschien een tip voor de afstelling? Ik heb m'n auto al verlaagd, dampers strakker gezet, zowel extended beweging als contraction, ik heb camber gezet zodat die auto meer grip heeft in de bochten.. het wil allemaal wel helpen maar niet genoeg
Verwijderd
De Bob is niet bepaald voorzichtig met mijn X1. Loopt iedereen te rammen tijdens de 1000km Suzuka
Net S.Loeb test brons gemist 4.11.407 (4.11.400 Brons) !?!
Grrrrrrrrrr WTF ?!!!!!!!!? Aaaaaargh
Ik haat racen op tijd !!!
Update:
Zilver !!! 4.09 bla
Next : Chamonix
Update:
Zilver !!! 4.09 bla
Next : Chamonix
[ Voor 16% gewijzigd door numlocker op 28-12-2010 20:07 ]
Mooi, stuur de auto maar deze kant op. Dan ga ik even wat verfblikken jouw kant op gooien.
BUKKEN!!
Zet slipherstel eens aannumlocker schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:57:
Net S.Loeb test brons gemist 4.11.407 (4.11.400 Brons) !?!
Ik zit wat vast bij de laatste paar evens. (american events, like the wind en allstars)
Ik kan maar geen auto vinden die stel en behendig genoeg is.
heb het geprobeerd met een Chev ZR met RM maar hij is snel stuurt alleen als een schip..
iemand tips voor een auto of instellingen?
heb het geprobeerd met een Chev ZR met RM maar hij is snel stuurt alleen als een schip..
Minolta Toyota !!!!AlphaWierie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:03:
Ik zit wat vast bij de laatste paar evens. (american events, like the wind en allstars)
Moet je wel like the wind winnen
Dat is een goeie uitleg.SinergyX schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:52:
[...]
Klopt, maar uiteindelijk zijn de races zo lang dat je een volle rotatie doet met je 4 racers, dat de eerste niet van 10%->100% kan gaan, maar nog maar 70-80%. Hij zal toch bij 10% weer wisselen, maar die erna haalt nog maar 50% etc etc, tot al je racers op 10% zitten en ze dus nonstop blijven wisselen.
Om even het verschil tussen uit en 10% in een voorbeeld aan te geven:
Vanochtend na 9uur Tsukuba 3e geworden. 531 gereden ronden en 15 ronden achterstand, strategie stond op 10%.
Zonet, met strategie op 0%, 1e geworden met 107 (!) ronden voorsprong, en 639 ronden gereden.
Stamina en Mentale kracht gaan toch wel op, maar bij hoge level B-speccies maakt dat niet uit, die kunnen wel een tijdje zonder.
*wordt nog wat om zelf ruim 600 ronden Tsukuba te rijden

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik vind 60 ronden al veel maar pak gewoon super snelle bak die ook goed stuurt !dvdkiwi schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:17:
[...]
Dat is een goeie uitleg.
Om even het verschil tussen uit en 10% in een voorbeeld aan te geven:
Vanochtend na 9uur Tsukuba 3e geworden. 531 gereden ronden en 15 ronden achterstand, strategie stond op 10%.
Zonet, met strategie op 0%, 1e geworden met 107 (!) ronden voorsprong, en 639 ronden gereden.
Stamina en Mentale kracht gaan toch wel op, maar bij hoge level B-speccies maakt dat niet uit, die kunnen wel een tijdje zonder.
*wordt nog wat om zelf ruim 600 ronden Tsukuba te ridjen*
Een betere auto lenen?: [PS3] Gran Turismo 5 Auto-uitleen Topic Ik heb ook wel een paar geschikte wagens (2J / 330 P4), je staat in mn lijst volgens mijscorpie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:50:
WHUGAUI~FGUIAGHIOQHIOTQ@^&*()@%
ik heb ook nog een Jay Leno Tank Car in de aanbieding voor een leuk prijsje en diverse andere concepts waar ik graaaaag vanaf wil
Notedv8power67 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:36:
[...]
was niet zozeer voor jou maar gewoon in het algemeen
ik zie genoeg mensen zeggen dat het makkelijk was met slipherstel aan. en dat klopt want zonder is het niet te doen. heb tot aan die 2e batch seasonal events alles en dan echt alles gedaan met alles uit behalve abs die stond op 1.
btw zag net ook dat bij licenses slipherstel geforceerd isvandaar dat het zo ontiegelijk makkelijk is.
had die een na laatste IB ofzo in halfuurtje volledig op goud. heb er nu 50 goud, laatste license S moet ik nog aan beginnen.
zojuist effe lol gehad met mn nieuwste aanwinst.
een cyborg mirage

is een soort van mitsu colt maar dan sneller standaard zon 170-180pktjes.(is ook nooit verkocht in nederland)
ging ermee de ring op merkte het volgende op.
met comfort zacht banden ben je sneller in de regen dan met sport hard.
verschil was echt heel groot. op het droge zijn sport hard banden uiteraard veel beter.
maar in de regen neem dan liever comfort banden dan sport banden.
een cyborg mirage
is een soort van mitsu colt maar dan sneller standaard zon 170-180pktjes.(is ook nooit verkocht in nederland)
verschil was echt heel groot. op het droge zijn sport hard banden uiteraard veel beter.
Op welke momenten kan je extra coureurs aanmaken? Ik heb er nu 2, de tweede kwam toen de eerste coureur (en ik dus ook) level 5 was geworden.
[ Voor 69% gewijzigd door Unbreukable op 28-12-2010 21:45 ]
bij level 5, 10, 15, 20 enz. kun je steeds een coureur extra aanmaken.Unbreukable schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:44:
Op welke momenten kan je extra coureurs aanmaken? Ik heb er nu 2, de tweede kwam toen de eerste coureur (en ik dus ook) level 5 was geworden.
2 van de 5 matte lakjes zijn binnen op t moment (wel gelijk mooie grijskleuren) nu nog kijken of er nog andere mooie kleurtjes binnenkomen.
Net een SL55 AMG gekocht van de dealer, ding looks gangsta met zn brede zwarte wielen en verlaging en full titanium uitlaat
Nou hopen dat ie net zo lekker rijd ook (kijk ik morgen naar)
de 8c ook gekocht en geprobeerd, niet zon superbak, had m vol getuned maar t was t m net niet. Niet mijn ding. Volgende spaarpunt: Mine's Skyline, RE Amemiya RX-7, Transcammer en de Amuse S2000 GT1
Net een SL55 AMG gekocht van de dealer, ding looks gangsta met zn brede zwarte wielen en verlaging en full titanium uitlaat
de 8c ook gekocht en geprobeerd, niet zon superbak, had m vol getuned maar t was t m net niet. Niet mijn ding. Volgende spaarpunt: Mine's Skyline, RE Amemiya RX-7, Transcammer en de Amuse S2000 GT1
De rest van die matte paints krijg je binnenkort.Lampuhkap schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:52:
2 van de 5 matte lakjes zijn binnen op t moment (wel gelijk mooie grijskleuren) nu nog kijken of er nog andere mooie kleurtjes binnenkomen.
Net een SL55 AMG gekocht van de dealer, ding looks gangsta met zn brede zwarte wielen en verlaging en full titanium uitlaatNou hopen dat ie net zo lekker rijd ook (kijk ik morgen naar)
sowieso thnx voor die verfjes hoor
ik had nog geen matte paints, ook chrome heb ik nog niet
Verwijderd
Ontvang je die ook op een gegeven moment bij bepaalde races of niet? Wil ook van die kleurtjesLampuhkap schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:00:
sowieso thnx voor die verfjes hoorik had nog geen matte paints, ook chrome heb ik nog niet
Ik heb nu trouwens alle Ferrari's die er in het spel zitten.
Vooral die SP1 klinkt tof.
Nu met de F2007 en de F10 op de Nurburgring aan het rijden. Sta nu op 5:23.733 (met F10) maar kan nog beter.
Nu met de F2007 en de F10 op de Nurburgring aan het rijden. Sta nu op 5:23.733 (met F10) maar kan nog beter.
[ Voor 5% gewijzigd door Pyrone89 op 28-12-2010 22:14 ]
Tweakers / Racers
heeft er iemand voor mij een bepaalde kleur ?
kleur : verde ithaca
deze kan .o.a. gekozen worden bij de lamborghini murcielago lp640
ik wil hem graag op een andere auto hebben
ps3 nick : Ghostface1977
heeft er iemand voor mij een bepaalde kleur ?
kleur : verde ithaca
deze kan .o.a. gekozen worden bij de lamborghini murcielago lp640
ik wil hem graag op een andere auto hebben
ps3 nick : Ghostface1977
Welke is sneller?Pyrone89 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:03:
Ik heb nu trouwens alle Ferrari's die er in het spel zitten.
Wie kan mij helpen? Ik heb hier nog steeds de GT5 Collector's Edition liggen in seal, nu wil iemand die van mij overkopen. Gezien ik nu naar een maand de game niet heb aangeraakt, twijfel ik om deze nu te verkopen straks een gewone versie te kopen als ik ooit tijd heb. Wat ik me afvraag:
Is het Apex boekje een waardevolle toevoeging voor de game?
Zijn de meegeleverde 'Chrome Cars' ook in game te verdienen?
Ik heb de game nog in seal, anders had ik zelf wel even gekeken.
Is het Apex boekje een waardevolle toevoeging voor de game?
Zijn de meegeleverde 'Chrome Cars' ook in game te verdienen?
Ik heb de game nog in seal, anders had ik zelf wel even gekeken.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Lol, en hoe zou dat toch komen, genie..v8power67 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:55:
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Als ik een keer mee zou willen doen met een online race (als dat kan natuurlijk
), moet ik dan tweakers-gt5 toevoegen bij mijn PSN account?
PSN: Roy-1991
Ze gaan ongeveer even hard. Heb nu dan wel mijn snelste tijd met de F10 staan, maar dat komt omdat ik met de F2007 er nog niet vol voor ben gegaan.Stefie2010 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:17:
[...]
Welke is sneller?En welke rijdt lekkerder?
Qua rijgedrag vind ik de F2007 iets fijner.
pff, net de eerste Red Bull X2010 binnen.... heb ze alledrie op brons..
Zijn er echt mensen die dit op goud halen??
Wel een treinlading aan XP zeg, ging met 3 bronzen plakken van begin level 27 naar level 29 halverwege!
Nu mijn B speccies lekker laten raggen met de RB, mijn favoriete endurance auto was tot nu toe de Peugeot LM '10 HDi FAP, maar nu ik de X2010 heb kan die met pensioen ben ik bang...
Ik vond trouwens de eerste 2 season events echt niet moeilijk, ik lees dat veel mensen hier toch wel problemen mee hebben, ik had ze echt alle 10 in 1 x.
Ik heb wel eerst goed gekeken naar de maximale requirements en alle auto eerst maximaal getuned, weight reduction etc etc. Ook erg belangrijk om eerst de versnellingsbak verhoudingen te bepalen.
Ik had de GTR (laatste van de eerste season event) trouwens gedaan met een GTR 07. Ik had al 2 VSpec 09's maar die waren te ver getuned. Ging net zo goed met de 07, alleen die kost een ton minder...
Nu maar eens kijken hoe M.Koboyashi, F. Schumacher, R.Senna en V. Rossi gehakt maken van de concurrentie bij de 1000 mile Suzuka race.
Zijn er echt mensen die dit op goud halen??
Wel een treinlading aan XP zeg, ging met 3 bronzen plakken van begin level 27 naar level 29 halverwege!
Nu mijn B speccies lekker laten raggen met de RB, mijn favoriete endurance auto was tot nu toe de Peugeot LM '10 HDi FAP, maar nu ik de X2010 heb kan die met pensioen ben ik bang...
Ik vond trouwens de eerste 2 season events echt niet moeilijk, ik lees dat veel mensen hier toch wel problemen mee hebben, ik had ze echt alle 10 in 1 x.
Ik heb wel eerst goed gekeken naar de maximale requirements en alle auto eerst maximaal getuned, weight reduction etc etc. Ook erg belangrijk om eerst de versnellingsbak verhoudingen te bepalen.
Ik had de GTR (laatste van de eerste season event) trouwens gedaan met een GTR 07. Ik had al 2 VSpec 09's maar die waren te ver getuned. Ging net zo goed met de 07, alleen die kost een ton minder...
Nu maar eens kijken hoe M.Koboyashi, F. Schumacher, R.Senna en V. Rossi gehakt maken van de concurrentie bij de 1000 mile Suzuka race.
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Verwijderd
Je kunt toch niet die challenge doen op level 27?
[ Voor 150% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 23:10 ]
Dit topic is gesloten.