[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.310 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks ga die guide maar eens doorlezen (op het werk natuurlijk).
Denk dat een Nederlandse corp opzich wel leuk is.
Heb in overige mmo's altijd engels gedaan.

Maar misschien is voor EVE NL wel handig game is lastig genoeg haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:59
Er is altijd nog de Dutch channel. En natuurlijk gathering.tweakers.net. Overigens hebben de mensen van V3SPA mij altijd goed geholpen met allerlei tips. Kortom, voldoende mogelijkheden. :)

En persoonlijk vind ik Eve nu toch wat makkelijker geworden door het opheffen van primary skills en deze direct toe te kennen. Nu kan je simpelweg direct beginnen met missies, skillen voor betere schepen/items en eerder bepalen welke kant je op wil.

[ Voor 40% gewijzigd door nwagenaar op 29-03-2011 10:48 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
wordt hier wel wat verdrietig van. CCP ziet het echt niet he..
Hi again,

Update on the above post: we've looked at the concerns brought up here, and done another evaluation pass as mentioned above. The outcome of this is that, while we understand and appreciate that these changes will negatively impact residents in some areas of space in the short term, we feel that on balance they are still likely to result in a noticeably positive overall outcome in the long run. This decision is mainly predicated on the fact that we still have a sufficient degree of confidence in our models of nullsec causality.

We understand that many players have alternate models that predict negative outcomes; we will of course be monitoring developments post-deployment to confirm whether or not things are developing in the way we are predicting, with an eye to modifying the proposed system if we see unexpected negative outcomes occurring, but we don't believe that the arguments raised by players in this thread weaken our model sufficiently to justify changing our plans at this stage.

We appreciate that this decision is not going to be regarded as a positive one by most participants of this thread, and we of course respect your right to continue to express your previously-noted disapproval here in a civil manner.

That's all for today,
-Greyscale

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Triest inderdaad om te zien dat er binnen CCP blijkbaar niemand ook maar een flauw idee heeft hoe 0.0 werkt. Enige reden waarom dit blobs zou verminderen is omdat er minder mensen in 0.0 wonen, tja op die manier kan je ook gewoon alle rats uit 0.0 weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat gaat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K. zegt me nog niet veel maar dat zal wel komen.... ooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zijn natuurlijk wel meer NL corpjes, Samhain is BE/NL wormhole corp, Onderdeel van viperfleet volgens mij...
zit zelf met 4 nederlanders in CCRES, een van de grootste wormhole corps. Hebben met het NL groepje een eigen pos ook, ' port orange' hehe. Corp met meer Timezone coverage bevalt wel beter dan 100% NL corp. Altijd wel iemand om tegen aan te blaten en ondertussen genoeg NL chats 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik zit zelf ook niet bij Vespa, en wij hebben ook een redelijk actieve groep internationale spelers die gewoon goed advies geeft en dat ook wel graag doet.
Wij renten zelf met de alliance wat 0.0 space. vandaar dat ik zo pissig ben op dat hele greyscale verhaal. Omdat andere corps/alliance van onze grootte hier heel erg onder gaan leiden.

edit. Ik zit zelf bij New Eden Recon Force en ons kanaal is NERF! (ik zal toch niet alleen reclame maken voor een corp/alliance waar ik zelf niks mee te maken heb)

[ Voor 26% gewijzigd door Bornhald op 29-03-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NERF is wel een grappige naam :-)
Ik heb ook geen idee bij welke corp ik terecht kom.
Wil gewoon een soldaat zijn niet een miner of iets.
Ben een miner geweest met me andere char waar ik overschreef.

Aardig wat ISK verdient maar het is wel focking saai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:27

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Hehe moet je eens in wormhole space komen minen, dan zit je constant je scanner in de gaten te houden of er niet ergens probes hangen op zoek naar miners :)

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol geloof ik graag :-)
Ben alleen wel zo ver dat ik inmiddels dingen wil opblazen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
minen is ook gewoon niet lucratief meer. in wormholes levert gas je meer op en heb je 10x minder skills nodig. In Highsec is het gewoon weg niet zinvol (5mil per uur? tegen 50+ in missies als je de LP ook mee rekent)

Groffe geld voor kleinere corps zit denk ik toch in sleeper sites in wormholes vanaf class 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Als iemand nog een volledige NL/BE corp zoekt: DRAMA Inc.

Van alles wat corp in 0.0 in een mooie, veilige pocket. Genoeg te beleven daar. PVP en PVE allemaal op steenworp afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
kijk eens naar de release date..

*kuch* 1 april release date *april fool's day?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
erm.. waar kan ik de releasedate zien dan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er al een tijdje aan te denken om aan EVE te beginnen, maar elke keer als ik me probeer in te lezen dan begint m'n hoofd al te draaien...

Zowel de wiki als de "ISK The Guide" zijn in mijn ogen meer een naslagwerk dan een handleiding voor beginners, waardoor het al snel teveel word. En een echte "newbie guide" bestaat er niet, wat voor mij weer een minpuntje is vanwege de maandelijkse kosten (en 14/21 dagen om een complex spel te leren imho te kort is). O-)

Als iemand mij (in-game) zou kunnen helpen (1-op-1 is niet nodig, een behulpzame corp zou al een grote hulp zijn) in ruil voor een extra 30 dagen (buddy program ;)) dan ben ik een blij man. Uiteraard ga ik niet "de n00b" spelen, maar een paar Q&A's en een leuke vloot achter me hebben staan is imho veel leuker spelen en daardoor sneller leerzaam dan in je eentje de grote boze wijde wereld in gestuurd worden.

* Is er trouwens een T.net corp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
nieuws: CCP demonstreert EVE Online op Tegra 2-apparaten

Dat had ik heul nog niet meegekregen. Op zich interessant alleen wordt market-warfare zo wel weer een stuk intensiever en daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.

Ach ja, het is CCP dus het kan zomaar zijn dat we hier de komende 3 jaar niks meer van horen. 8)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
geloof niet dat er een T.net corp is.
De meeste corps zijn echter zeer behulpzaam en volgens mij hebben al verschillende mensen hun public kanalen waar je geholpen kan woorden bekend gemaakt eerder.

er is wel een tweaker kanaal waar je ook om hulp kan vragen. en de tutorial is goed.

ik zou zeggen neem een 21 dagen trial (stuur maar een pm met je email addy en je krijgt em) en dna kan je kijken of de trial je helpt.

en daarbij zijn er na de zoveel jaren ook nog dingen waar ik lang geen expert in ben.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
booooo waarom zijn mensen mij altijd voor met "stuur me even een DM met je e-mail dan stuur ik je een invite voor 21 dagen"

Ik moet ook van mn buddy invites af hoor!!! :+
Ik weet nog wel een behulpzame nederlandse corp maar ik ga je natuurlijk niet recruten als ik je geen invite mag sturen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik wil je ook best helpen als ik je geen invite heb gestuurd hoor.. np :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Eh.... Ik heb geen invite nodig hoor. Ik wil ze juist versturen aan iemand maar iemand anders is me altijd voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
dat weet ik.. ik zeg alleen dat het mij niet uitmaakt door wie je bent gerecruit. als ik kan help ik je wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Peekster schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:48:
Eh.... Ik heb geen invite nodig hoor. Ik wil ze juist versturen aan iemand maar iemand anders is me altijd voor!
Ik heb wel interesse :)

ik heb je een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
het is niet alsof IK er veel heb gehad hoor.. :( waarom nou weer aan peekster.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:40:
Ik zit er al een tijdje aan te denken om aan EVE te beginnen, maar elke keer als ik me probeer in te lezen dan begint m'n hoofd al te draaien...

Zowel de wiki als de "ISK The Guide" zijn in mijn ogen meer een naslagwerk dan een handleiding voor beginners, waardoor het al snel teveel word. En een echte "newbie guide" bestaat er niet, wat voor mij weer een minpuntje is vanwege de maandelijkse kosten (en 14/21 dagen om een complex spel te leren imho te kort is). O-)
Dat hele naslagwerk lezen voordat je begint is in mijn ogen niet nodig. De ingame tutorials leggen de basis goed genoeg uit.

EVE leer je het beste samen met/door andere spelers imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zoek nog wel een gezellige en vooral behulpzame NL corp. Ik ben voornemens weer te spelen en wat mensen waarmee ik dat samen kan doen zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HAHAHA, wat een conculegialiteit zeg... :P

Maargoed, om een oorlog te voorkomen binnen het GoT heb ik de (aan)vraag maar naar Bornhald gestuurd, want "wie het eerst komt, wie het eerst maalt".

@Davetc: klopt dat het lezen van een naslagwerk niet altijd handig is, maar ik vind het wel altijd prettig om ongeveer te weten waar ik aan ga beginnen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2011 16:19 . Reden: reactie naar Davetc ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Je moet het vind ik ook meer als naslagwerk gebruiken. ik heb al heeeeeeeel lang de tutorials niet meer gedaan. Maar ik hoor wel dat ze erg goed zijn, vooral in vergelijking met hoe ze waren.

daarnaast zijn de meeste spelers niet de beroerdste om uitleg te geven over dingen. en anders kan je hier altijd nog wel vragen en dan zal men wel zo vriedenlijk zijn het uit te leggen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Al doende leert men, blijft ook in EVE hét principe. Ik raad je aan diverse aspecten van het spel via de tutorial en vooral de career agents te doen. Mooi rewards: skillbooks, mods, schepen, ... zeer bruikbaar voor de uitbouw van je char.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch2007 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:08:
[...]

kijk eens naar de release date..

*kuch* 1 april release date *april fool's day?*
Dat mensen het als een 1 april grap zien zegt al wel wat over het niveau van de ideeën erin, maar nee het is ruim voor 1 april neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Pff net massale d/c.. Iemand enig idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee maar zit er weer in.

Vraagje, ik ben nu met die carreer agent military bezig.
Is het handig om alle carreer agents te doen?
Is het noodzakelijk?
Ect ect

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voggels schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:25:
DB issues blijkbaar.

En ja doe alle carreer agents (ze geven gratis schepen weg en zijn gewoon tutorials) :) (het hoeft dus niet per sé, maar ik zou het wel sterk aanraden).

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 29-03-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

Voggels schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:25:
Waarschijnlijk dezelfde reden als dat ze down gingen voor een emergency reboot ... Zullen vast issues met het een of ander hebben. Iedereen klaagde de hele avond al over lag..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 22:36:
Geen idee maar zit er weer in.

Vraagje, ik ben nu met die carreer agent military bezig.
Is het handig om alle carreer agents te doen?
Is het noodzakelijk?
Ect ect
Het is niet noodzakelijk alle tutorials te doen maar echt wel aan te raden! Je krijgt diverse scheepjes, skill boekjes en wat isk om je mee op weg te helpen. Verder worden er een aantal aspecten van het spel uitgelegd die je later nog steeds nodig hebt.
In onze alliance wordt nieuwe spelers ook altijd aangeraden om de career agents helemaal uit te voeren. Uiteraard staan we klaar om mensen van raad te voorzien.
Ik wou dat die career agents er waren toen ik met EVE begon (november 2008).

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik kan alleen maar bevestigen wat MisterMichel zegt. niet noodzakelijk. Wel heel erg verstandig te doen. Voor zowel kennis als persoonlijke winst.
Ook heb je wellicht een beter idee wat je wilt gaan doen nadat je ze hebt gedaan, wat het ook weer makkelijk maakt een corp te gaan vinden.

ene.. career agents? wat zijn het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Wabs heeft ook nog een berg buddy invites mochten er meer mensen 30 dagen gratis zoeken ;)

In game naam is zelfde naam, als je vragen hebt kan je me in game ook mailen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
?? 30 dagen ik dacht dat de buddy invite 21 gaf.. of zijn dat weeeeer andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,
Okay begrepen ga ze nu allemaal uitvoeren was klaar met Military.
En ze wilde me ergens heen sturen 16 jumps ofzo.
Waarbij een aantal jumps gele security level had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:38:
Hey,
Heb je naar je autopilot instellingen gekeken? Als beginner zou ik die instellen om alleen door highsec te gaan en systemen waar kills zijn geweest te vermijden.

Soms zul je zien dat je systemen niet kan bereiken of het aantal jumps wel erg hoog wordt. Dan moet je zelf het risico inschatten of het je waard is om door lowsec te gaan. Zorg dan in ieder geval dat je clone up to date is en pak als het even kan een beginnersschip. Je kan altijd in je pod naar een dichtbijzijnd station vliegen (waar je nog geen schepen hebt) dan krijg je een starterschip kado ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Bornhald schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:48:
?? 30 dagen ik dacht dat de buddy invite 21 gaf.. of zijn dat weeeeer andere?
ja 21 idd... + 30 is 51 als je 1x betaald, zo was het 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de autopiloot instellingen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:38:
Hey,
Gele security level is niet erg. Dat is 0.5. Kun je gewoon doorheen vliegen zonder veel risico. 0.4 en lager wordt al een stuk spannender.
Bij de career agents en tutorials zou het niet goed zijn als men je door lowsec zou sturen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMichel schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 08:23:
[...]

Ik wou dat die career agents er waren toen ik met EVE begon (november 2008).
Wat let je? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:59:
Waar kan ik de autopiloot instellingen vinden?
moet je de map bekijken (F11 zo ver ik weet, gaat automatisch tegenwoordig) als je map bekijkt krijg je ook een schermpje met alle opties voor de map, hier zit ook een tab-blad voor Autopilot bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Wabs schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:23:
[...]

moet je de map bekijken (F11 zo ver ik weet, gaat automatisch tegenwoordig) als je map bekijkt krijg je ook een schermpje met alle opties voor de map, hier zit ook een tab-blad voor Autopilot bij :)
F10 zitten deze instellingen onder ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren begonnen met EVE en WOW! wat een gedoe zeg om het een beetje onder de knie te krijgen...

Na de tutorial missies (welke erg duidelijk zijn voor de basis) begonnen met de Military career missies, en ergens bij de 4de missie direct m'n nieuwe schip kwijt :(
Daarna begonnen met de Miner career, maar dat is wel erg saai (aka grinden), maar tot op heden nog geen problemen gehad en op zich een redelijke bron van inkomsten.

Helaas kom ik er nu achter, na het lezen van wat topics op het EVE forum, dat ik eigen helemaal verkeerd begonnen ben :| (met betrekking tot keuze van achtergrond e.d.) Althans, niet dat het veel uit maakt in stats, wel qua persoonlijke speelwijze. Misschien dat ik vanavond m'n character maar weggooi en opnieuw ga beginnen. Zover ben ik toch nog niet.

Er is alleen één ding waar ik me aan erger, en dat ik het feit dat je niet bij je spullen kan als je ze ergens in een (andere) hangar hebt opgeslagen. En dat terwijl je ook niet alles kan en wilt meenemen. Het is overigens wel erg realistisch, maar moet er nog even aan wennen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 10:54:
Helaas kom ik er nu achter, na het lezen van wat topics op het EVE forum, dat ik eigen helemaal verkeerd begonnen ben :| (met betrekking tot keuze van achtergrond e.d.) Althans, niet dat het veel uit maakt in stats, wel qua persoonlijke speelwijze. Misschien dat ik vanavond m'n character maar weggooi en opnieuw ga beginnen. Zover ben ik toch nog niet.
Nope, dit is niet meer zo. Je start volledig blanko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Terminal,

Ik kan je helemaal begrijpen.
Gelukkig ben ik de Military missies ongeschonden doorgekomen.
Kwa achter gronden heb ik geen kennis voor je, ben zelf een Minmatar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Verkeerd beginnen is niet mogelijk. 2 kleine verschillen afhankelijk van je achtergrond geloof ik:

- enkele start-skills die anders liggen, maar deze zijn in, vermoed ik, een dag geleerd. Alle schepen kunnen gevlogen worden onafhankelijk van gekozen achtergrond. Genoeg caldari mensen die minmater schepen vliegen en dergelijke. Gewoon cheap skills kopen voor andere frigates te vliegen.

- start-locatie, wederom, snel opgelost, enkele jumps later opgelost.

Een karakter opnieuw beginnen is niet echt een goede optie, je verliest al je aangeleerde skills. En alleen tijd kan dit terug oplossen. Dat is zoals de mensen die opeens zeggen, bah ik heb genoeg van mining, ik begin een nieuw karakter voor PVP. Waarom in godsnaam opnieuw beginnen, al die tijd geinvesteerd in een karakter, beter daarop verder bouwen, en aftakken naar PVP skills, die mining skills zullen nog wel eens van pas komen.

Ook altijd oppassen met guides die je vind, velen zijn outdated. Zo heb ik ooit een filmpje gezien van 20 minuten over exploration, die dus niet meer van toepassing was omdat het systeem volledig is aangepast sindsdien.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
bleh - http://www.eveonline.com/en/incursion/features

its comming 5th april 2011, 0.0 nerf incommming :(

ik ga het me even bekijken hoe wat en waar, en sjah als het me te dol word, dan is het dus -5 accounts, zoek ik me een ander spel om te spelen...

(ik rat nu in carriers, waar ik sanctums & Havens doe), in systeem/regio waar ik nu zit is dit amper/niet meer mogenlijk waar ik nu zit)

het verschilt tussen -0.14 en -0.36 truesec...

en sjah hidden hubs en al die lower-end anomalies... die ga je echt niet in je carrier doen (over kill....) zeker omdat k de boel niet salvage ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
zal wel ff wennen en anders worden voor de mensen die in low sec sanctums enzo doen, je vindt wel weer wat anders om geld mee te maken denk ik. om nou direct te stoppen met het spel.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mining wel een aparte char begonnen maar die heb ik dan ook op een compleet nieuwe account. Terwijl ik me pvp/mission runner nog steeds actief heb.
2 schermen werken hier best wel handig voor. Met 1 minen en met de andere missies doen ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvvelzen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 19:20
ik heb eergisteren m'n paar maanden oude account van jaren geleden ook weer eens geactiveerd. Toen was ik het redelijk beu aangezien ik er geen hol van begreep. Hopelijk gaat het dit keer beter.

weet iemand of je de introductie missies ook opnieuw kan starten voor een oud bestaande char of is het handiger om dit met een tijdelijke nieuwe char te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dvvelzen schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:33:
ik heb eergisteren m'n paar maanden oude account van jaren geleden ook weer eens geactiveerd. Toen was ik het redelijk beu aangezien ik er geen hol van begreep. Hopelijk gaat het dit keer beter.

weet iemand of je de introductie missies ook opnieuw kan starten voor een oud bestaande char of is het handiger om dit met een tijdelijke nieuwe char te doen ?
Onder help kan je de hele tutorial opnieuw doorlopen.
Zo ook de carreer missions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvvelzen
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:34:
[...]

Onder help kan je de hele tutorial opnieuw doorlopen.
Zo ook de carreer missions.
ah ok da's mooi :) maar dan ook direct de vraag maakt het nog uit dat die qua skills veel verder is of maakt dat voor de info niks uit ?

--

trouwens gisteren een l3 missie gestart die was makkelijk te doen daarna een l4 missie (recon). Ik kreeg van iemand de tip de mission guide erbij te pakken en die gaf idd aan dat je het beste er maar gewoon doorheen kon vliegen dat werkte zonder problemen, maar 'voor de lol' wilde ik de npc's ook eens afmaken. Echter ik had continu dat ik me locks verloor door 2 (volgens mij) infiltrators die me om en om jamde. Kan je hier iets tegen doen? het kostte me 5 warp-outs voordat me drone's ze eindelijk neer hadden tussen de jams door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry daar kan ik je niet mee helpen.
Van die tutorials wist ik toevallig omdat ik zelf net begonnen ben.
En de game je constant herrinderd dat je de tutorial onder help overnieuw kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik weet niet of het zo werkt maar als ik met jammers te maken heb lock ik altijd maar 1 of 2 targets. Vaak jammen ze me dan wel maar lukt het ze niet om me ál m'n targets te laten unlocken.

Nogmaals: Ik weet niet of het zo werkt, het is alleen zoals ik het ervaren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik ben sinds ik met WoW gestopt ben op zoek naar een leuke game om me af en toe bezig te houden als de vrouw avonddienst heeft, nu zit ik al een paar dagen te lezen over EVE en moet zeggen dat het me erg gaaf lijkt allemaal...!

Zijn er nog mensen die invites hebben zodat ik de 30 21 dagen trial kan doen? Ik zou erg dankbaar zijn :)

(edit) trial was idd 21 dagen, standaard 14 dagen... verwarring :)

[ Voor 10% gewijzigd door M-Opensource op 30-03-2011 13:03 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44
Je zou eventueel ECCM kunnen fitten, maar ik betwijfel of je daar iets mee kunt in missies. niet vergeten wel de racial te kiezen van je schip.

PS, ik heb ook nog 9 buddy trials deze maand te verdelen :P vanaf 1 april weer 9 nieuwe ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ravenger op 30-03-2011 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
M-Opensource schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:54:
Ik ben sinds ik met WoW gestopt ben op zoek naar een leuke game om me af en toe bezig te houden als de vrouw avonddienst heeft, nu zit ik al een paar dagen te lezen over EVE en moet zeggen dat het me erg gaaf lijkt allemaal...!

Zijn er nog mensen die invites hebben zodat ik de 30 dagen trial kan doen? Ik zou erg dankbaar zijn :)
Stuur me een DM met je email dan krijg je een trail van 21 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu enkele dagen bezig met de trial (21 dagen, met dank aan Furby-Killer) en ik zat me het volgende eens af te vragen.

Is een specialisatie in "covert ops" (voor zover je je daar in kunt specialiseren) net zo spannend als dat het klinkt? Is het nuttig? Is het iets om mee bezig te zijn wanneer je pas begonnen bent? Ik begrijp uiteraard dat het enkele maanden zal duren voordat je redelijk ge-skilled en equipped bent, maar kan ik daar nu al mee beginnen, of is dat meer iets voor mid tot end game? Ik zoek namelijk naar een soort doel, waardoor het spel blijft roepen om aandacht :p.

Het viel me net trouwens op dat m'n avatar geen wenkbrauwen heeft |:( op de een of andere manier is er iets mis gegaan bij het maken van de avatar foto of zo, want tijdens char creation had ze wel wenkbrauwen -O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Peekster schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 12:46:
Ik weet niet of het zo werkt maar als ik met jammers te maken heb lock ik altijd maar 1 of 2 targets. Vaak jammen ze me dan wel maar lukt het ze niet om me ál m'n targets te laten unlocken.

Nogmaals: Ik weet niet of het zo werkt, het is alleen zoals ik het ervaren heb.
het ligt er aan wat het is, het kan ecm zijn, dan krijg je gewoon geen locks. of dampners dan is je range korter.

enige oplossing is de schepen die het doen de lucht uit schieten als eerste (als je de rest kan tanken)

Ik gok dan ook in jou voorbeeld dat ze je aan het dampnen zijn en je range gewoon korter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Nah range was niet het probleem. Ik had de locks ( bijvoorbeeld 6 ) en als ik dan gejammed werd was ik ze alle 6 kwijt.
Als ik in dezelfde missie in dezelfde situatie maar 2 locks had werd ik ook gejammed maar toen bleven mn locks wel bestaan.

Ik laat vaak mn drones de frigates afknallen. Ze jammen,dampen,webben en scrammen maar raak. Het duurt vaak niet lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Peekster schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:05:
Nah range was niet het probleem. Ik had de locks ( bijvoorbeeld 6 ) en als ik dan gejammed werd was ik ze alle 6 kwijt.
Als ik in dezelfde missie in dezelfde situatie maar 2 locks had werd ik ook gejammed maar toen bleven mn locks wel bestaan.

Ik laat vaak mn drones de frigates afknallen. Ze jammen,dampen,webben en scrammen maar raak. Het duurt vaak niet lang.
guristas of sansha? :P Guristas gebruiken ECM, dus counter is ECCM; sansha gebruiken damps, counter door sensor booster. Let wel dat het niet zo enorm effectief is afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
mocht je nog een buddy invite willen, stuur maar een DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je heel zeker dat het niet met range te maken heeft ?

Als ik lv4 serpentis blockade doe wordt mijn 100 km range ook terug gebracht naar 15 km als ik niet een sensor booster op mijn schip zet.
Nu is dit wel een extreem voorbeeld omdat je in die missie door 6-8 cruisers word gedampt.

De andere versie is ecm daarmee heb je een random kans dat al je target locks gejamd worden.
Behalve een eccm module van jouw ras te fitten om je sensor strength omhoog te krikken (gravimetric = caldari, radar = amarr, ladar = minmatar en magnometric = gallente) kan je daar niet zoveel aan doen.

Als je missies doet kan je op eve survival kijken welke npc's jammen zodat je hun eerst uit kan schakelen.
Je kan op die site ook zien welke npc's de volgende golf triggert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-09 10:39
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:01:
Nu enkele dagen bezig met de trial (21 dagen, met dank aan Furby-Killer) en ik zat me het volgende eens af te vragen.

Is een specialisatie in "covert ops" (voor zover je je daar in kunt specialiseren) net zo spannend als dat het klinkt? Is het nuttig? Is het iets om mee bezig te zijn wanneer je pas begonnen bent? Ik begrijp uiteraard dat het enkele maanden zal duren voordat je redelijk ge-skilled en equipped bent, maar kan ik daar nu al mee beginnen, of is dat meer iets voor mid tot end game? Ik zoek namelijk naar een soort doel, waardoor het spel blijft roepen om aandacht :p.
Ik had in het begin hetzelfde gevoel. Er is niet echt een doel of zo, je kan in principe alles doen wat je wilt. Ik wissel het een beetje af, en het beroerde is, dat je elke keer weer tegen iets nieuws aanloopt. Ik krijg het niet voorelkaar nog om me ergens op te focussen.

Ik vlieg bijvoorbeeld een missie, doe wat salvagen, en dan vind je een item, dat je weer kan gebruiken om Rigs te maken voor je schip. Helaas heb je daar weer skills voor nodig, die ik dan maar weer train. Dan kom je er daarna achter dat je nog meer items nodig hebt, en wat manufacturing skills, dus train ik die maar, en dan denk je der te zijn, en kom je er achter dat je ook met bepaalde items weer kan inventen, of reverse engineeren. En dat zijn weer extra skills. En dan kun je ook nog eens researchen, waar je dan weer een plekje voor nodig hebt in een lab, die er niet zijn, dus wil ik mijn eigen lab maken, wat weer een hele andere berg skills opleverd. En dan moet je om je eigen lab op te hangen ook weer een bepaalde standing hebben, met een faction, en ben je weer terug bij het missies runnen voor de standings.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over Planetary Interaction als mini game, of Wormholes / Exploration.

Om een lang verhaal kort te maken, maakt het niet zoveel uit wat je doet, elke skill die je traint is handig, en ik ben zelf van mening, als je gewoon wat fun wil hebben, zou ik niet zo zeer op de doelen letten. Zeker niet in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Wabs schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:21:
mocht je nog een buddy invite willen, stuur maar een DM ;)
Heb er al twee binnen via DM, maar dank voor het aanbod!

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutch2007, waar in welk system doe jij je ratting in je carrier? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvvelzen
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:23:
Weet je heel zeker dat het niet met range te maken heeft ?
net even gekeken volgens mij waren het deze:

2x Elite Cruiser (Dire Pithum Nullifier/Annihilator) (Jamming)

-- nullifier versie

en ja ik was hield me ook niet met triggers bezig (aka vergeten dat dat er zo in zat) dus had er 2 op me ipv 1 tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sansha gebruiken geen damps, dat zijn Serpentis. Sansha doen tracking disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Als je drones gebruikt: drones eruit gooien, instellen op aggresive. Even wachten .. en klaar.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
furby-killer schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:45:
Sansha gebruiken geen damps, dat zijn Serpentis. Sansha doen tracking disruption
k standing corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:27:
dutch2007, waar in welk system doe jij je ratting in je carrier? :D
in een systeem waar de planets 60AU van elke gate zitten ;-), dus heb k altijd genoeg tijd om weg te wezen, enige keer dat k gepakt was, was toen ik wat andere zaken extra aan het doen was, toen kon ik 1 carrier uitwarpen, en de andere was 1 seconde te laat (ik rat met 2 chars aka 2 carrier's, met een 3e on-standby) als je me opzoekt op killboard: http://killboard.ieg-alli...=kill_detail&kll_id=28199

wist je dat al ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Een tijdje geleden heb ik een bug report gemaakt. De status is na 10 dagen nog steeds 'Not filtered'. Iemand meer ervaring mee met de snelheid van response van CCP mbt bug reports?

Probleem wat ik ingediend heb (naast velen anderen waarschijnlijk) is het volgende:
Remote starten van invention en manufacturing jobs gaat niet meer. T1 BPC ligt in een corp hangar waar ik remote via corp assets een invention start. Dit lukte tot vorige patch nog prima. Sinds de update met al die inventory id's in de database niet meer dus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:01:

Het viel me net trouwens op dat m'n avatar geen wenkbrauwen heeft |:( op de een of andere manier is er iets mis gegaan bij het maken van de avatar foto of zo, want tijdens char creation had ze wel wenkbrauwen -O-.
cloaking/cov-ops vind ik het leukste ding in eve.

Met een covert ops cloak kan je ook warpen terwijl je gecloaked bent.

Een gefitte covert op scout (frigate) kost ergens tussen de 25-30 mil* als ik het me goed herinner, dus dat is geen fortuin wanneer je de skils ervoor hebt.
voor een corp zijn scouts noodzakelijk dus je kan jezelf zeker nuttig maken als cov-ops scout nu en in de toekomst.

Het enige nadeel van een cov-ops scout is dat je niet zelf kan schieten maar gelukkig hebben we daar stealth bombers (40 mil*) voor.
Ze schieten torpedo's en bommen (bommen werken alleen in 0.0 of in een wormhole)

Recon (cruisers) cov-ops ewar schepen zijn dan weer een stapje hoger.
Die zijn rond de 150 mil* voor waarvan de falcon het meest (door de slachtoffers) gehate schip is ;)

Ook heb je nog cov-op haulers die heten blockade runners rond de 140 mil*.
Ze hebben een cov-ops cloak, kunnen bijna zo snel als een frigate warpen en je kan er nog een mwd op fitten. >:)

Als laatste heb je nog blackop (battleship 500+ mil*) hier kan je geen cov-op cloak op fitten maar je kan wel een cov-ops jump portal mee maken om je cov-op gang langs de vijand te smokkelen.

Ik heb veel plezier van cov-ops en ik denk iedereen die van sluipen en de vijand verrassen er ook veel lol mee hebben

edit:
Ik was de t3 schepen (800 mil*) met het cov-ops subsystem vergeten :F

*disclaimer*
Prijzen zijn uit mijn hoofd en voor een rigged and fitted schip.
Prijzen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Je vergeet cloaky T3 cruisers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de replies! Weer een stuk wijzer geworden, ook qua doelen en de "veelzijdigheid" van solo play. De prijzen lijken trouwens redelijk overeen te komen met wat ik zoal gelezen heb op het web. Nu ben ik in mmo's eigenlijk altijd van de wat subtielere tactieken en ondersteuning van het geheel, dus covert ops lijkt wel in dat straatje te passen.

In het verlengde van mijn eerste vraag, is er een specifiek ras dat de meest gangbare CO ships bouwt? Ik las dat de Falcon een Caldari build ship is, toeval wil dat ik ook Caldari als ras heb gekozen. Niet dat dat er nog heel erg toe doet tegenwoordig, maar het lijkt me het efficientst om nu al rekening te houden met de toekomst qua skills, als het aankomt op CO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Het enige wat ik wil zeggen is: Staar je niet blind op 1 ding. Ik ben begonnen als miner. Ben nu missie runner omdat de meest stabiele cash flow geeft in mijn geval. Ik vind pvp niks maar als onze corp gewardecced zou worden wil ik wel iets kunnen doen. Covert ops zou daarin leuk zijn. uiteindelijk versla ik iemand niet met een cloak maar door em sneller stuk te schieten dan een ander. Dus ik wil ook wat vuurkracht kunnen inzetten in een war. Battlecruisers zijn daarin wel mijn cup of tea. Ze hebben een prima dps voor relatief weinig isk.

Uiteindelijk is het maar net wat je leuk vind. Minen doe ik alleen nog in de mining op met de corp. Het is voor de corp nu vooral handig dat ik een hoge yield haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Vanavond eindelijk Exhumers trainen. Ik had zo'n beetje uitgerekend om 11 uur 's avonds ermee klaar te zijn, maar toen bleek dat mijn Astrogeology tot 4 uur 's ochtends duurde!

Gelijk maar een queue gemaakt van 24 uur (voor een Vexor met medium weaponry :D ), dus kan als ik thuis ben direct Exhumers in de queue gooien en beslissen of ik combat skills daarna verder train, of toch maar 'even' mijn industrial skill van rank 3 naar rank 5 trainen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=35780259,noline]
In het verlengde van mijn eerste vraag, is er een specifiek ras dat de meest gangbare CO ships bouwt? Ik las dat de Falcon een Caldari build ship is, toeval wil dat ik ook Caldari als ras heb gekozen. Niet dat dat er nog heel erg toe doet tegenwoordig, maar het lijkt me het efficientst om nu al rekening te houden met de toekomst qua skills, als het aankomt op CO.
dat hangt er een beetje vanaf wat je wil doen.

scouts:
Zijn eigenlijk van alle rassen wel goed, populair zijn minmatar (cheetah vanwege de snelheid) of amarr (anathema vanwege slot layout) gallente (helios heeft 1 drone)

(solo) stealth bomber: minmatar (hound exp dmg) en amarr (purifier em dmg) worden als beste gezien, maar in een gang van bombers gebruik je meestal ook de 2 andere rassen om zo niet elkaars bommen op te blazen.

recon: caldari (falcon ecm jams) amarr (curse en pilgrim neuts) worden als beste gezien

blockade runner minmatar (prowler als enige 2 high slots) gallente (viator meeste cargo) amarr (prorator beste all-round)

Black-ops: caldari (widow) word als meest nuttige gezien omdat dit schip via ecm jams veel kan toevoegen aan je fleet maar persoonlijk zou ik niet met een widow gaan lopen jammen.

t3: minmatar (loki icm cov-ops sub) wordt als beste gezien in een sneaky cloak setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
alsje cloaky schepen met fit bespreekt... Cov ops (zeker in wormholes) zijn vaak tegen de 100m waard (sisters probe launchers a 40 mil + probes)

verder klopt het op de black ops na. Omdat die schepen zo duur zijn, zijn ze vaak ook wel met faction spullen gefit. Kan snel 1 - 1,5 bil kosten.

klinkt als een fortuin voor de nieuwe spelers onder ons maar binnen no time verdien je 20mil per uur (week of 2-3) en na een jaartje kijk je niet echt meer op van characters met 30 bil in wallet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wabs schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:21:
alsje cloaky schepen met fit bespreekt... Cov ops (zeker in wormholes) zijn vaak tegen de 100m waard (sisters probe launchers a 40 mil + probes)
Daar heb je gelijk in.

Aan de andere kant verwacht ik niet van iemand die begint in cov-ops, gelijk met faction spul aan de gang gaat.
Zelfs niet de zeer nuttige sister set. ;)

Zoals je al zegt 40 mil daar kun je 2 scouts hulls van kopen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus als ik het goed begrijp zou een combinatie van Minmatar en Caldari ships een goede keuze zijn als ik wil afwisselen tussen mission running (caldari), cov ops/BO later (minmatar) exploration een beetje van beiden? Dan heb ik het uiteraard nog niet over de skills die bij de verschillende onderdelen van toepassing zijn, plus dat dit nog maar theorie, maar hey, het kan nooit kwaad het eea voor te bereiden :).

En voor wat betreft geld etc. dat ben ik wel gewend uit andere mmo's. In het begin heb je zoiets van, jeez hoe moet ik dat ooit voor elkaar krijgen en na een paar maanden spelen denk je nog eens glimlachend terug aan de tijd dat je begon :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Mmm, Caldari kan beide (mission running/cov ops). Zeker voor PVE is het zeker een goed ras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruikt iemand van jullie Lasers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Larsers? Ik neem aan dat je lasers bedoelt?

Minmatar is ook goed voor missies (amarr ook zolang het tegen bloods/sanshas/drones is, andere gaan ook wel, enkel angels zijn bagger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
yup, voor PVP, abaddons :), voor ratten niet meer want ik zit tegenwoordig in angel space, en daar is explosive het beste tegen (dus minmatar of schepen die of bonus hebben voor explosive of geen dan kan je nml zoals bij een raven elke dmg type pakken zonder een dmg bonus te missen (zoals een drake))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:59:
Ok, dus als ik het goed begrijp zou een combinatie van Minmatar en Caldari ships een goede keuze zijn als ik wil afwisselen tussen mission running (caldari), cov ops/BO later (minmatar) exploration een beetje van beiden? Dan heb ik het uiteraard nog niet over de skills die bij de verschillende onderdelen van toepassing zijn, plus dat dit nog maar theorie, maar hey, het kan nooit kwaad het eea voor te bereiden :).

En voor wat betreft geld etc. dat ben ik wel gewend uit andere mmo's. In het begin heb je zoiets van, jeez hoe moet ik dat ooit voor elkaar krijgen en na een paar maanden spelen denk je nog eens glimlachend terug aan de tijd dat je begon :Y).
Ik zou eerst focussen op bv Caldari inderdaad (of een ander ras, gewoon beperken tot 1 ras), totdat je daarmee L4 missies degelijk runt, wat genoege universeel bruikbare skills opbouwen.
En dan kan je voor weinig tijdsinvestering makkelijk omschakelen naar een andere ras.

Zo heb ik het gedaan, ook begonnen met caldari, eventjes battleship geprobeerd, dan maar omgeschakeld naar t2 battlecruisers (battleship). Toen zin gekregen om eens minmatar te proberen. Op relatief korte tijd ook een minmatar command ship vliegen. Minmatar Frigates naar lvl4 (2dagen), minmatar cruisers naar 4(5 dagen), en dan natuurlijk de minmatar wapens (projectile) genoeg levellen. Vermoed iets van een 2 weken in totaal. (klinkt nu mss nog veel, maar uiteindelijk krijg je regelmatig wel eens een skill die 20+ dagen nodig heeft).

Het geluk komt hem vooral, dat er veel skills zijn die universeel zijn, alle armor/shield/drones zijn nooit verloren. Alsook specifieke t2 ship skills moet je maar 1 keer trainen, zoals assault ships, command ships en zelfs standaard battlecruiser is 1 skill voor alles races.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt er vanaf wat jij wil, eve is jouw sandbox jij zal moeten kiezen welk pad jij wil bewandelen of ontwijken.

Als je snel t2 schepen wil vliegen kan je het beste bij 1 ras blijven totdat je op een niveau zet waar jij blij mee bent.
Ik zelf heb dat niet gedaan en kan verschillende rassen vliegen, de reden dat ik dit heb gedaan is meer plezier voor mezelf.
Het nadeel hiervan is dat je veel verschillende skils moet trainen.

voor bijv cov op frigates maakt het niet zo veel uit welk ras je trained.
Bombers gebruiken allemaal torps/bommen en scouts hebben meestal een combinatie van probe launcher/salvager/codebreaker/analyzer.
Als je dus klaar bent met een ras hoef je alleen de frigate skill van een ander ras te trainen om hun versie te besturen.

Alleen kom je met frigate 5 dus voor een keuze te staan.
Ikzelf vlieg in amarr en minmatar cov-ops frigates maar ik heb niet de gunnery skils voor die rassen, (ben voornamelijk caldari) ik ben dus redelijk waardeloos in de andere t2 (behalve khanid amarr missle frigs)
en zelfs t1 frigates van die rassen.
voor mij maakt dat niet uit omdat ik liever in een bc/bs vlieg maar als jij graag in frigates vliegt zal je een heleboel extra moeten trainen.

Voor cruiser (recon) heb ik dan weer voor caldari gekozen omdat ik daar de missle skils voor heb en gelijk de tengu (t3) en andere t2 caldari cruisers erbij kon skillen.

Als blocade runner heb dan weer de amarr versie omdat ik graag de providence freighter wou hebben, en de pre-req skills van die twee hetzelfde zijn.

Voor missies gebruik ik dan weer in pirate faction bs (rattlesnake), voor deze schepen heb je dan weer skils voor 2 rassen nodig.
Hiervoor heb ik naast caldari bs ook gallente bs moeten trainen. (wat mij weer de dominix opleverde)

caldari sluit goed op minmatar aan
minmatar is wel een erg skill intensief ras. (armor en shield tank, projectile guns (missles en drones op de typhoon))

Caldari is heel goed in pve vanwege het missile wapens en een (passive)shield tank.
Minmatar zijn erg goed in pvp vanwege hun snelheid en de falloff op hun wapen system
Maar met een minmatar schip kan je prima pve doen en ik geloof dat de caldari drake nog steeds fotm is voor pvp fleets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf begonnen met het skillen van me 2de ras heb eerst caldarie tot battleship opgewerkt (raven) voor mission running maar ik wou voor onderandere pvp meer opties hebben en niet alleen missile based. Dus heb ik voor amar gekozen met hun laser based.

Moet eerlijk zijn heb hier meer gekeken naar welke race ik de schepen het leukst vond uitzien niet om een echte andere reden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom bedankt voor de replies, het helpt me om een beeld te krijgen over het wat en hoe na de career missions. Voorlopig ga ik me even richten op de Caldari om zo tot een degelijke mission runner te komen, zodat ik kan beginnen met het sparen van isk voor het covert ops spul en een 2e ras.
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 18:24:
>>>knip<<<

Moet eerlijk zijn heb hier meer gekeken naar welke race ik de schepen het leukst vond uitzien niet om een echte andere reden/
Haha, ik moet ook toegeven dat ik in dubio was tussen Caldari en Amarr omdat de schepen van beide me qua uiterlijk het meeste aanspreken, uiteindelijk gaf het uiterlijk van de Caldari female de doorslag om voor de Caldari te gaan O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Hmm - Toch maar ff gallente promoten: Ik orbit @60, gooi mijn drones uit en ga iets anders doen: Ik kom terug en alles is dood. Ff looten, salvagen en volgende etappe... Of Ik tuig mijn itty5 op en vervoer *veel* zooi door nullsec (en ben meer dan eens te pakken genomen :) ). Ook is een boosted brutix met rails van de gekke in het snel locken/schieten. En een blastertron doet enorm veel dmg voor een battleship.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:36
Na het zien van wat filmpjes wil ik toch ook wel weer aan de gang. Ik was niet heel ver de vorige keren, dus weer lekker vanaf scratch en de tutorials doen. Wie kan me blijmaken met zo'n invite?

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

kramon schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 21:50:
Na het zien van wat filmpjes wil ik toch ook wel weer aan de gang. Ik was niet heel ver de vorige keren, dus weer lekker vanaf scratch en de tutorials doen. Wie kan me blijmaken met zo'n invite?
Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Er was toch een invite voor 30 dagen die huidige players kunnen doen, waarbij zij gametime krijgen als ik die invite verleng met gametime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
kramon schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 22:07:
Er was toch een invite voor 30 dagen die huidige players kunnen doen, waarbij zij gametime krijgen als ik die invite verleng met gametime?
21d idd, maar stuur me een DM met je mail en ik fix een invite voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
Ah 21 dagen dus. Ook goed, ik heb je ge-DM't.

Zal vast nadenken over welk pad te volgen. PI lijkt me eigenlijk best wel leuk, maar ben heel bang dat je met je goede bedoelingen heel snel je PI spul weer kwijt bent. Enige mogelijkheid om dat goed te doen is via een guild denk ik, ofnie?

Pagina: 1 ... 10 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.