[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.308 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben nog nooit in een situatie geweest waarbij ik salvage tackles wil gebruiken om t2 te salvagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Ik wel. Toevallige (high sec) t2 wrecks die je tegenkomt terwijl je rondvliegt met je salvager in de buurt. Of je eigen wreck als je er eentje in een pve missie verliest. Of gegankte hulks tijdens hulkageddon. Of in gecontroleerd lowsec. Enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
wheez50 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:05:
Ik wel. Toevallige (high sec) t2 wrecks die je tegenkomt terwijl je rondvliegt met je salvager in de buurt. Of je eigen wreck als je er eentje in een pve missie verliest. Of gegankte hulks tijdens hulkageddon. Of in gecontroleerd lowsec. Enzovoorts.
Vergeet ook niet dat het bijzonder aardig is om de eerste te zijn als iedereen om je heen zit te prutsen. Al dan niet op de undock van (ik noem geen namen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Undock van: Jita 4, amarr prime, dodixie, rens, hek, motsu... (er zullen er vast wel meer zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké in high sec waar iedereen het kan salvagen is er wel de mogelijkheid ja.

Ondertussen heb ik maar besloten om het NRDS block rond provi na 2 jaar ofzo te verlaten en te verhuizen naar NC space, gebied waar voornamelijk ex provi mensen zitten. Kan ik leuk vechten tegen de DRF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Nice, see you in O20 then :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
precies cu in 020 :) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Ik zal me ook hier maar eens melden dan, gisteren de 21 dagen trial geactiveerd. Speelde altijd WoW, maar kan het qua tijd niet meer opbrengen. Wat ik altijd begrepen had van Eve was dat je ook offline doorontwikkeld, waardoor je als casual speler toch nog ergens kan komen. Dus zodoende. Tot nu toe ben ik erg geïntrigeerd door het spel, merk wel dat die learning curve stijl is zoals me al verteld was ("challenge accepted!").

In ieder geval ben ik begonnen als Caldari, heb de halve ISKguide doorgelezen en run nu missies enzo. Wellicht later wat meer te vertellen en/of te vragen. Voor nu zwaai ik even naar de andere spelers hier :D

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:07
furby-killer schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 10:15:
Oké in high sec waar iedereen het kan salvagen is er wel de mogelijkheid ja.

Ondertussen heb ik maar besloten om het NRDS block rond provi na 2 jaar ofzo te verlaten en te verhuizen naar NC space, gebied waar voornamelijk ex provi mensen zitten. Kan ik leuk vechten tegen de DRF :)
Oh, oh, oh. Ik hoop niet dat je door mij gelocked wordt :+

See you in 020 :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Laatst online: 09:52
nwagenaar schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:32:
[...]

Oh, oh, oh. Ik hoop niet dat je door mij gelocked wordt :+

See you in 020 :P
Zien we jullie morgen wel dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
FouT schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:16:
[...]
Zien we jullie morgen wel dan? :P
Ik was er hoor. Ik kon er alleen niet lang van genieten :+ We hebben mogen genieten van de NC-blob tactieken. Oh wacht, dat is jullie enige tactiek :P

[ Voor 17% gewijzigd door nwagenaar op 04-03-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Laatst online: 09:52
nwagenaar schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:18:
[...]

Ik was er hoor. Ik kon er alleen niet lang van genieten :+ We hebben mogen genieten van de NC-blob tactieken. Oh wacht, dat is jullie enige tactiek :P
Ach, jullie totale formup op dat moment zat ook tegen de 800, dus laten we elkaar niet gaan beschuldigen van blob warfare. Wij waren gewoon eerder aanwezig in system, wat met de huidige stand van zaken bij CCP betekent dat je wint :P

Ik vraag me af hoe vaak het o2o station nog van eigenaar gaat wisselen voordat er iets definitiefs uit komt trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door FouT op 04-03-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Zo, ge-applied voor EVE University. Puur om voorlopig eerst nog een hoop te leren voordat ik een andere Corp ga zoeken die meer bij mijn plannen gaat passen.
Enige waar ik wel wat moeite mee heb is dat ze je limited API willen weten voor monitoring en hulp. Dat betekent dat ze dat nog steeds kunnen als je naar andere Corp gaat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Trin1ty schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:33:
Zo, ge-applied voor EVE University. Puur om voorlopig eerst nog een hoop te leren voordat ik een andere Corp ga zoeken die meer bij mijn plannen gaat passen.
Enige waar ik wel wat moeite mee heb is dat ze je limited API willen weten voor monitoring en hulp. Dat betekent dat ze dat nog steeds kunnen als je naar andere Corp gaat :/
Dan genereer je toch een nieuwe API-key? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

nwagenaar schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:53:
[...]

Dan genereer je toch een nieuwe API-key? ;)
je snapt dat als ik dat had geweten ik het niet gevraagd had :D Thanks, wist ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach helft van eve heeft mijn limitted API en battleclinic heeft ook nog mijn full API, limitted API resetten betekend dat ik hem ook in EFT opnieuw moet invoeren en dat is mij teveel moeite :P
nwagenaar schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:18:
[...]

*Start een invasie van grootste powerblock
*Klaagt dat grootste powerblock het grootste is

Hebben drones in O20 niet nog IHUB+TCU? Dan kunnen ze elk moment station terug flippen. Maar zodra hun TCU down is is het volgens mij de laatste tijd wel steeds einde verhaal van DRF, ze kunnen soms nog wat TCU ping pong doen, maar uiteindelijk onlined hij wel voor NC in US TZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je API wordt ook nergens opgeslagen door Eve University nadat je applicatie gedaan is dus zoveel doen ze er niet mee na die eerste dagen :)

@ nwagenaar: niet doen alsof jullie enige andere tactiek hebben :P Het is gewoon zoals FouT zei, eerste in systeem = gewonnen. Wij hadden gewoon geluk deze keer. Gebeurt zelden dat twee blobs clashen door het blackscreen-risico, en als het dan toch gebeurt is het 2 weken gezeur over de staat van de servers ^_^

Edit:
@ Furby-killer: ja, ze hebben een ihub, maar maakt (momenteel) niet zoveel uit aangezien die ook reinforced is. Station = invulnerable tijdens reinforcement cycles. Moeten dus wachten tot de armor-cycle uit is vooraleer ze het station terug kunnen nemen, wat ten vroegste zondag is:

O2O-2X p6 I-HUB (armor) GLST SOL-W 1d 8h 16m Sat 5 Mar (18:01)
O2O-2x Outpost (armor) Z.E.T SOLAR 1d 19h 55m Sun 6 Mar (05:41)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 10:44:
@ nwagenaar: niet doen alsof jullie enige andere tactiek hebben :P Het is gewoon zoals FouT zei, eerste in systeem = gewonnen. Wij hadden gewoon geluk deze keer. Gebeurt zelden dat twee blobs clashen door het blackscreen-risico, en als het dan toch gebeurt is het 2 weken gezeur over de staat van de servers ^_^
Nou ja, geluk. Jullie hadden al ruim 2 uur van tevoren meer dan 900 mensen in local. Dit noem ik geen geluk, dat is gewoon gepland Daarom staan jullie erom om bekend dat jullie winnen door de beroemde NC-blobs. :+ Maar goed, dat wisten wij natuurlijk voordat wij überhaupt gingen participeren, dus het was meer bedoeld als grapje ;)

Waar het voor mij om gaat is dat er pew pew is. En tot nu toe (afgezien van een gridload situatie in VSJ) heb ik voldoende pew pew gehad. Dus ik vermaak mij uitstekend :)
Edit:
@ Furby-killer: ja, ze hebben een ihub, maar maakt (momenteel) niet zoveel uit aangezien die ook reinforced is. Station = invulnerable tijdens reinforcement cycles. Moeten dus wachten tot de armor-cycle uit is vooraleer ze het station terug kunnen nemen, wat ten vroegste zondag is:

O2O-2X p6 I-HUB (armor) GLST SOL-W 1d 8h 16m Sat 5 Mar (18:01)
O2O-2x Outpost (armor) Z.E.T SOLAR 1d 19h 55m Sun 6 Mar (05:41)
Ugh. Zondag gaat zwaar worden dus..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wij stonden ook enkele uren standby @ POS maar helaas, niets gebeurd :(

Ben wel benieuwd naar zondag, wil wel ff zien wat dat gaat geven! hoop dat ik dan effe kan inloggen omdat m'n vriendin gedurende carnaval bij mij blijft pitten grrrr :PP

[ Voor 54% gewijzigd door De_Bastaard op 04-03-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
De_Bastaard schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:00:
Wij stonden ook enkele uren standby @ POS maar helaas, niets gebeurd :(

Ben wel benieuwd naar zondag, wil wel ff zien wat dat gaat geven! hoop dat ik dan effe kan inloggen omdat m'n vriendin gedurende carnaval bij mij blijft pitten grrrr :PP
als ze aan het pitten is kan jij toch gamen :D

sorry voor deze zinloze opmerking :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:42
Nieuwe candidates voor CSM: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=866
Staan wel een paar interessante personen op; oa Seleene (ex Mc en voormalig? CCP dev) en The Mittani :o

Enkele Nederlanders ook, waar ik er geen enkele van ken buiten Sok; Cyerus, Bruce Blacky, Kumi Katana, Ms PacMan, Sokratesz
En voor de volledigheid ook de belgen die ik ook niet ken overigens; Arden Elenduil en Meissa Anunthiel

Mijn vote gaat ofwel naar Seleene, ofwel naar Two Step overigens, gezien ze beide wormholes goed kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doe dan Seleene, ook al lukte het hem het niet te fixen als dev dus ik zie niet in waarom wel als CSM. Maar een cheater (Two Step) in de CSM helpt niemand, niet de CSM die nog meer van hun geloofwaardigheid verliezen en ook niet de WH community.

Ik ga denk ik zelf voor een comedy optie dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Bornhald schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:16:
[...]

als ze aan het pitten is kan jij toch gamen :D

sorry voor deze zinloze opmerking :D
We gaan het proberen, anders download ik voor haar wel wat afleveringen van XX Top Model!

En Seleene, is dat niet die aardappel die tijdens fanfest vreemd ging en dit achteraf is uitgelekt? LOL.

[ Voor 15% gewijzigd door De_Bastaard op 04-03-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh is dat ook gebeurd? Ik kan de nogal sterke geruchtigen dat iemand van de CSM een beetje te intiem met een dev bezig is geweest tijdens een CSM tripje, maar die kende ik nog niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Sissors op 04-03-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Bij deze dus.

Kan me vergissen tussen Fanfest of CSM, maar hij heeft in elk geval iets zitten rotzooien daar. Dat is toen uitgelekt op Kugu of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Seleene naar de CSM sturen zou wel lachen zijn, wie zou er nou niet bij een oude werkgever waar je boos weg bent gegaan weer eens binnen willen lopen in een rol waar ze verplicht zijn naar je te luisteren ?

De CSM van de afgelopen 12 maanden heeft een hoop voortgang geboekt qua lag en bugfixing. Het is wel jammer dat al die voortgang net zo hard weer teniet wordt gedaan door immer groeiende blobs (1400 NC in Geminate gisteren of zo) en de immer groeiende macrobot legers.

Darius JOHNSON (CCP Sreegs) gaat als het goed is wat vertellen over anti RMT en macro activiteiten op Fanfest. Ik hoop dat ze een name-and-shame policy gaan invoeren voor characters die gepakt worden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:31

Foamy

Fulltime prutser

IJzerlijm schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:46:
Darius JOHNSON (CCP Sreegs) gaat als het goed is wat vertellen over anti RMT en macro activiteiten op Fanfest. Ik hoop dat ze een name-and-shame policy gaan invoeren voor characters die gepakt worden.
Als ze toch al mensen gaan namen: flag ze dan (iig in high-sec) zodat je ze zonder concord intervention overhoop kunt knallen ... Hoe meer schepen er kapot gaan, hoe beter het is voor de market :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Foamy schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:50:
[...]

Als ze toch al mensen gaan namen: flag ze dan (iig in high-sec) zodat je ze zonder concord intervention overhoop kunt knallen ... Hoe meer schepen er kapot gaan, hoe beter het is voor de market :)
Ja en nee, als er teveel macrominers kapot gaan, worden mineraaltjes ook duurder, waardoor sommige schepen te duur worden om te vliegen.
BPO's schalen namelijk niet mee, met de hoeveelheid mineralen, die in het spel voorkomt.

Vandaar, dat ccp, waarschijnlijk ook niet teveel aktie wil ondernemen, want qua balans is het namelijk een bloedlink verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
bangkirai schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:21:
[...]

Ja en nee, als er teveel macrominers kapot gaan, worden mineraaltjes ook duurder, waardoor sommige schepen te duur worden om te vliegen.
BPO's schalen namelijk niet mee, met de hoeveelheid mineralen, die in het spel voorkomt.

Vandaar, dat ccp, waarschijnlijk ook niet teveel aktie wil ondernemen, want qua balans is het namelijk een bloedlink verhaal.
Het wordt iig veelvuldig als excuus gebruikt om bots niet aan te pakken. :r

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
furby-killer schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:03:
Doe dan Seleene, ook al lukte het hem het niet te fixen als dev dus ik zie niet in waarom wel als CSM. Maar een cheater (Two Step) in de CSM helpt niemand, niet de CSM die nog meer van hun geloofwaardigheid verliezen en ook niet de WH community.

Ik ga denk ik zelf voor een comedy optie dit jaar.
Hoe heeft Two Step gecheat?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naluh! schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:13:
[...]

Hoe heeft Two Step gecheat?
Door een bug hadden hij en zijn vriendjes in hun wormhole oneindige tracking en optimal. Oftewel met large blasters konden ze altijd voor max damage een interceptor op 250km afstand raken met void.

En dat hebben ze naar hartelust uitgebuit totdat iemand hun aanviel en erachter kwam.

En bij bepaalde schepen bedoel je supercaps neem ik aan? Voor de rest valt het reuze mee, hogere mineral prices -> meer echte miners, dus een rem op de toename van mineral prices. Verder worden t2 schepen goedkoper en werkte de economie prima voordat er de huidige hoeveelheid bots waren.

Waarom denk je trouwens ook dat er zoveel mining bots 'nodig' zijn. Omdat er zoveel supercaps geproduceerd moeten worden.

Name and shame is grappig, maar het zou leuker zijn als ze er gewoon uberhaupt iets tegen deden om het wat moeilijker te maken. Zat bots runnen 23/7, die kunnen ze er zo uithalen.
De CSM van de afgelopen 12 maanden heeft een hoop voortgang geboekt qua lag en bugfixing
Heeft de CSM niet gedaan. En qua lag is de vooruitgang dat het niet meer slechter is dan voor dominion. Ben het er overigens wel mee eens dat tenzij je 10k in 1 systeem kan hebben lag fixen redelijk doelloos is, en ze beter sov mechanics kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Dierdra Vaal stopt ermee? Daar heb ik vorige keer op gestemd.

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
als ze die servers nu eens multicore compatible maken... hebben ze veel problems fixed.... gewoon 16 cores op een system en dan kan je met 5000+ in een systeem zonder lag schieten :)

*droomt verder*

http://killboard.ieg-alli...ted&adjacent&kll_id=32303

was weer een skirmish vandaag :) op 34 kills gekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

furby-killer schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 19:27:
En bij bepaalde schepen bedoel je supercaps neem ik aan? Voor de rest valt het reuze mee, hogere mineral prices -> meer echte miners, dus een rem op de toename van mineral prices. Verder worden t2 schepen goedkoper en werkte de economie prima voordat er de huidige hoeveelheid bots waren.

Waarom denk je trouwens ook dat er zoveel mining bots 'nodig' zijn. Omdat er zoveel supercaps geproduceerd moeten worden.

Name and shame is grappig, maar het zou leuker zijn als ze er gewoon uberhaupt iets tegen deden om het wat moeilijker te maken. Zat bots runnen 23/7, die kunnen ze er zo uithalen.
Dat inderdaad. Als de mineral prices omhoog gaan zal dat enkel inhouden dat het weer uitkan te gaan minen voor de verkoop ;) Enige keer dat ik nu zelf mine is als ik spul wil bouwen en geen zin/tijd heb minerals van de markt af te halen ..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
[...]

Door een bug hadden hij en zijn vriendjes in hun wormhole oneindige tracking en optimal. Oftewel met large blasters konden ze altijd voor max damage een interceptor op 250km afstand raken met void.

En dat hebben ze naar hartelust uitgebuit totdat iemand hun aanviel en erachter kwam.
Lame, waarom mag zo iemand überhaupt nog voor CSM runnen?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

http://killboard.ieg-alli...adjacent&kll_id=32303

was weer een skirmish vandaag :) op 34 kills gekomen :P
Wauw, 17 mensen in een vloot van 275 en daarvan zijn er 12 opgeblazen. Zonder verder op de andere killboards te kijken betekent dat meestal dat jullie zijde in de pan gehakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
IJzerlijm schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:11:
[...]

Wauw, 17 mensen in een vloot van 275 en daarvan zijn er 12 opgeblazen. Zonder verder op de andere killboards te kijken betekent dat meestal dat jullie zijde in de pan gehakt is.
138 Ships killed (17.55B ISK) 23 Ships lost (0.94B ISK) 94.91% Efficiency (ISK)

http://killboard.ieg-alliance.net/?a=cc_detail&ctr_id=33
nuff said :) _/-\o_

and nee ik / wij zitten niet in de NC, dus het in de pan gehakt worden... moah..... niet bepaald :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 05-03-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij mis jij nogal zijn punt, zulk soort links waarbij 90% van de vijandelijke losses erop staan en 10% van allies losses is nogal doelloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
-ko- schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 20:57:
Dierdra Vaal stopt ermee? Daar heb ik vorige keer op gestemd.
Hij doet deze keer niet mee, doet dat om de andere keer. Heeft zijn endorsement uitgesproken voor Seleene, wat goed te begrijpen is gezien inzicht opgebouwd in CCP en hoe daar mee om te gaan.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
furby-killer schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:59:
Volgens mij mis jij nogal zijn punt, zulk soort links waarbij 90% van de vijandelijke losses erop staan en 10% van allies losses is nogal doelloos.
die geven tenminste geen vertekend beeld zoals: http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=9055348 (dat is zelfde fight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

[...]

Heeft de CSM niet gedaan. En qua lag is de vooruitgang dat het niet meer slechter is dan voor dominion. Ben het er overigens wel mee eens dat tenzij je 10k in 1 systeem kan hebben lag fixen redelijk doelloos is, en ze beter sov mechanics kunnen fixen.
Dat hebben ze wel, behoorlijk zelfs. Vergeet echter niet het gaat hier om CCP. Tot dat CSM 5 met een nieuwe aanpak (Gebaseerd op uitvoering van methodiek behorende bij stakeholder concept zoals dat door Hilmar werd aangereikt) vorig jaar october een hoop schellen van de ogen liet vallen, zat CCP vast in het gedrag van "dump expansion whether it is ready or not and never look back". Dat is veranderd. Net als CCP's aanpak van communicatie en pogingen om terug opnieuw perspectieven van spelers te begrijpen (zulu's blogs, maar ook initiatieven zoals the EVE Uni & CCP QA class). Team Gridlock was zonder CSM 5 nooit tot stand gekomen omdat CCP er gewoon geen boon inzag - voornamelijk omdat CCP nooit terugkeek op wat ze achterlieten. Tevens het team BFF voor polishing, ja klinkt als klein grut maar als direct resultaat van CSM 5's acties om de noodzaak duidelijk te maken is het significant. Dn ga ik nog niet eens in op de impact op het microtransactions debate vanwege de argumentaties van Dierdra, Mynxee, Trebor en Teadaze.

Klopt, er is weinig direct resultaat voor de speler afgezien van de veranderinging in deployment en communicatie, maar aangezien het hier om CCP gaat is dat een enorme verandering. Om een voorbeeld te geven, CCP werkt in een zogeheten Agile / SCRUM methodiek, maar zonder vision statement, zonder roadmap, en documentatie van projecten / teams / sprints is volledig vrijwillig en optioneel. Misschien verduidelijkt dat waarom GCC zo'n probleem is voor Game Design, of waarom CCP niet aan POS wil raken.

Los daarvan, tot october vorig jaar had CCP enkel focus voor hun sales. Zoals de lead game designer in een interview met PC Gamer er uit gooide ("we just want to do new shiny", enkel nieuw buzzword spul, maar ja we hebben klanten en die zijn lastig dus nou ja dan geef je ze een rocket). Ze hadden gelijk met hun statements dat nieuw spul beter verkoopt dan het polijsten van wat er al is. Maar het is slechts een deel van het geheel. Retention, het behouden van klanten door het monitoren, aanpassen, bijwerken van en uitbreiden op bestaande content en features is het gedeelte wat ze vergeten waren. Het klinkt als een minor iets, maar voor CCP is die realisatie behoorlijk ingeslagen, direct door de gezamenlijk argumentatie van CSM 5.

Derhalve dat CSM 6 zo belangrijk is om die ingeslagen weg te vervolgen. En dat is direct afhankelijk van wie wij er in stemmen. Maar goed, ik denk dat dit wel duidelijk is voor mensen die een beetje de meeting en summit minutes van de CSM's gevolgd hebben. Zelfs met een beetje lezen van de blogosphere wordt al heel veel duidelijk.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:46:
Seleene naar de CSM sturen zou wel lachen zijn, wie zou er nou niet bij een oude werkgever waar je boos weg bent gegaan weer eens binnen willen lopen in een rol waar ze verplicht zijn naar je te luisteren ?

De CSM van de afgelopen 12 maanden heeft een hoop voortgang geboekt qua lag en bugfixing. Het is wel jammer dat al die voortgang net zo hard weer teniet wordt gedaan door immer groeiende blobs (1400 NC in Geminate gisteren of zo) en de immer groeiende macrobot legers.

Hij is bij CCP weggegaan zonder boosheid op iets dergelijks btw :P

Maar ja, hij kent ze. De zooi, de team awesome kant, maar ook de goede punten en mensen. Hij weet uit ervaring waar bij CCP de dingen breken, wat direct consequenties heeft voor het spel en de spelers. Dat is iets wat bij CSM 5 ook duidelijk is geworden, die noodzaak om daar inzicht in te verkrijgen om CCP aan tafel te houden. Zie de zooi met Noah en Torfi, team incarna, en hun gedrag ten aanzien van EVE over de afgelopen jaren of zelfs maar in hun gedrag naar spelers en CSM toe, nadat duidelijk werd dat het argument "it is awesome because it is awesome" ten aanzien van Incarna (4 jaar werk en het levert een kamer op) niet onderschreven werd door CSM. En toen werd CSM voor Incarna onder NDA gezet, maar werd wel alles aan de media gegeven. Go figure. CCP heeft meer dan een kant, net als elk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nog steeds geloof ik er geen drol van dat de CSM daarvoor zou hebben gezorgd. Dat wat gaming pers erover ging schrijven, dat zette CCP aan het denken, niet de CSM die last heeft van stockholm syndroom.

Voor elk snoepreisje naar IJsland hadden ze grote mond, en uiteindelijk deden ze daar helemaal niks mee. Microtransaction invloed hadden ze ook echt niet de CSM nodig om te weten wat spelers wilde, daar waren voldoende threadnaughts voor. En als in het hypotetische geval dat CCP eindelijk iets aan macros gaat doen gaat de CSM zichzelf zeker daarover ook op de borst slaan?

Als CCP er iets aan zou doen komt dat door de threadnaughts en de publiciteit die het heeft gekregen (publiciteit nog niet in gaming pers, maar wel op de forums). Kijk naar EveNews24, je petitioned een zooi bots, ze krijgen 1 dag bans (serieus hoe kansloos ben je dan als GM). Pas als de hele handel online wordt gepubliceerd worden ze langer gebanned.
die geven tenminste geen vertekend beeld zoals: http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=9055348 (dat is zelfde fight)
wut?

Dus degene die 10% van allied losses hebben en 90% van kills is geen vertekend beeld, en de killboards die veel dichter in de buurt komen van allemaal geven wel een vertekend beeld, right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
De ene link geeft 10%/90% - de ander 25%/75%. Het doet mij denken alsof de NC hier slaag heeft gekregen. Nu ben ik nieuwsgierig: Wat waren de objectives van beide zijden en wie held the field/structures?

Zonder achterliggend verhaal zijn killboards niet veel waard. Maar een beetje zoeken/logisch nadenken geeft al snel een trend weer. En die lijkt hier toch echt in het voordeel van drf te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
NC is echt dik gepwned gisteren :D

Ik was zelf niet in fleet, maar "wij" hadden echt weinig losses vs de kills die gemaakt zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wheez50 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 17:35:
De ene link geeft 10%/90% - de ander 25%/75%. Het doet mij denken alsof de NC hier slaag heeft gekregen. Nu ben ik nieuwsgierig: Wat waren de objectives van beide zijden en wie held the field/structures?

Zonder achterliggend verhaal zijn killboards niet veel waard. Maar een beetje zoeken/logisch nadenken geeft al snel een trend weer. En die lijkt hier toch echt in het voordeel van drf te liggen.
Yep lijkt er daar wel op, maar het blijft belachelijk om het kb van een kleine pet te gebruiken als algehele maatstaf.

Ik weet eigenlijk niet wat er nou precies gebeurd rond O20, maar uiteindelijk is het probleem voor DRF dat ze met een Haargoth wel leuk wat systeempjes hebben gepakt, maar vooralsnog in US TZ weinig kunnen doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sissors op 05-03-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gevalletje Ping - Pong. Telkens weer wordt dat systeem in RF geschoten door allerlei partijen, en zo blijf je bezig :P

DRF heeft laatst de hele dag lang met 100 dreads ofzo vanalles lopen reinforcen door heel geminate :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
furby-killer schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 19:01:
[...]

Yep lijkt er daar wel op, maar het blijft belachelijk om het kb van een kleine pet te gebruiken als algehele maatstaf.
Nou ja zeg, niet zo denigrerend doen over deze "kleine" pet he :+ Je moet niet vergeten dat deze killboard voor ons een belangrijke maatstaf is. Algehele alliance inzet met bijbehorende loss/kill ratio is enorm belangrijk voor politieke doeleinden. Verder zijn dit soort links voor ons - als alliance - enorm motiverend.

Wat dat betreft zijn wij zeer goed op weg en wij participeren met grote regelmaat in de Geminate campaign. En met behoorlijk succes dus.
Ik weet eigenlijk niet wat er nou precies gebeurd rond O20, maar uiteindelijk is het probleem voor DRF dat ze met een Haargoth wel leuk wat systeempjes hebben gepakt, maar vooralsnog in US TZ weinig kunnen doen.
Wellicht. Time will tell. But it ain't over till the fat lady sings 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
bangkirai schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:21:
[...]

Boeiend! DOE het maar eens. Maak de macro miners kapot ( het is tegen de regels dus die moeten gewoon gehandhaafd worden) Dan eens kijken wat er gebeurd. Het is gewoon oneerlijke concurrentie. Stijgende prijzen zijn niet per definitie verkeerd in een economie. En ze hoeven natuurlijk niet alle macrominers in 1 klap kapot te maken.

Volgens mij is het ook na Hulkageddon niet zo dat de mineral prijzen hoger zijn. Iedereen roept dat wel heel hard maar de enige prijzen die zijn gestegen waren die van de Hulks etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Invloed van hulkageddon is 99.9% speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee van mijn drie accounts maar stop gezet. Met 1 keer per week een paar uurtjes missies vliegen zijn 3 accounts niet te rechtvaardigen. Accounts zijn nog voor respectievelijk 1 en 2,5 maanden betaald tot die tijd trainen ze door.

Heeft iemand hier ervaring met het overzetten van characters? Ik zit er over te denken om een ca. week voor de speeltijd op is een transfer te doen naar de account die ik door laat lopen. Drie characters op een account dus moet goed gaan.

Alleen hoe zit het met de bezittingen van die characters, gaan die automatisch mee, of moet ik die eerst overdragen aan de character op het doorlopende account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2011 @ 15:13:
Twee van mijn drie accounts maar stop gezet. Met 1 keer per week een paar uurtjes missies vliegen zijn 3 accounts niet te rechtvaardigen. Accounts zijn nog voor respectievelijk 1 en 2,5 maanden betaald tot die tijd trainen ze door.

Heeft iemand hier ervaring met het overzetten van characters? Ik zit er over te denken om een ca. week voor de speeltijd op is een transfer te doen naar de account die ik door laat lopen. Drie characters op een account dus moet goed gaan.

Alleen hoe zit het met de bezittingen van die characters, gaan die automatisch mee, of moet ik die eerst overdragen aan de character op het doorlopende account?
let wel als je 3 chars op 1 account zet...kan er maar 1 actief trainen dus het is niet zo dat je op een account 3 chars tegelijkertijd SP kunnen trainen.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tntkiller schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:00:
[...]
let wel als je 3 chars op 1 account zet...kan er maar 1 actief trainen dus het is niet zo dat je op een account 3 chars tegelijkertijd SP kunnen trainen.
Dat weet ik, dat is de reden dat ik drie accounts heb nu. De drie accounts zijn respectievelijk: PvP (inclusief cloaked haulers) character, Miner+JF+Salvage pilot en PvE+industry pilot.

Die laatste blijft trainen, aangezien die de standings in highsec heeft. Die andere twee zijn in principe zo goed als klaar met waar ik ze voor heb getrained. De JF is verkocht en ik ga denk ik van de isk een normale freighter of een Orca kopen (die ze uiteraard ook kan vliegen). PvP character zal niet zoveel meer doen. Missies met een sniper Rokh is niet echt aan te raden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Alles verhuisd gewoon mee.
Zorg alleen dat je de slots ook echt vrij hebt, anders betaal je nog een keer 20 euro.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
yared schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:11:
Alles verhuisd gewoon mee.
Zorg alleen dat je de slots ook echt vrij hebt, anders betaal je nog een keer 20 euro.
Je betaalt toch sowieso 20 euro per account dat je wilt overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:00
(jarig!)
ravenger schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:37:
[...]

Je betaalt toch sowieso 20 euro per account dat je wilt overzetten?
Het kan evt. ook met PLEXEN, dat is wat ik heb gedaan, heb nu nog 1 account met 3 chars over ipv andersom (3 accounts met ieder 1 main). Verder verandert er helemaal niets aan je karakter, bezittingen blijven er allemaal op staan, hij verhuist dus alleen naar je andere account.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank allemaal voor de info. Het account waar het heen gaat heeft maar één character, dus dat gaat goed.

Op één account blijft een cyno alt achter, maar die heb ik toch niet meer nodig in Highsec.

Ik wil die account toch aanhouden omdat ik het toch wel leukl vindt af en toe een paar missies te vliegen en wat aan te klooien. en zoveel kost een enkel account ook weer niet. Ik heb genoeg ISK dat ik het kan veroorloven om af en toe een schip te verliezen, maar die kans is ook een stuk kleiner nu ik nulsec uit ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Virtuozzo schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:49:
Hij is bij CCP weggegaan zonder boosheid op iets dergelijks btw :P

Maar ja, hij kent ze. De zooi, de team awesome kant, maar ook de goede punten en mensen. Hij weet uit ervaring waar bij CCP de dingen breken, wat direct consequenties heeft voor het spel en de spelers. Dat is iets wat bij CSM 5 ook duidelijk is geworden, die noodzaak om daar inzicht in te verkrijgen om CCP aan tafel te houden. Zie de zooi met Noah en Torfi, team incarna, en hun gedrag ten aanzien van EVE over de afgelopen jaren of zelfs maar in hun gedrag naar spelers en CSM toe, nadat duidelijk werd dat het argument "it is awesome because it is awesome" ten aanzien van Incarna (4 jaar werk en het levert een kamer op) niet onderschreven werd door CSM. En toen werd CSM voor Incarna onder NDA gezet, maar werd wel alles aan de media gegeven. Go figure. CCP heeft meer dan een kant, net als elk bedrijf.
Die conclusie had ik al jaren eerder getrokken en mede daarom ben ik hem ook genokt. Wat dat betreft lijkt het veel op de IT bedrijven waar ik zelf gewerkt hebt en dan weet je ook wel dat veranderen er niet echt in zit. Zeer zeker niet op de korte termijn (tot 5 jaar) Seleene is een goeie gast, die heeft al die ongein niet echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CSM kieswijzer is online: http://match.eve-csm.com/

Heb hem 3x ingevuld (2x met wat verschillende dingen en derde keer met alles op neutraal behalve mijn belangrijkste ideeën, je kan namelijk jammer genoeg niet zelf aangeven wat je belangrijk vindt), schiet eigenlijk voor geen meter op, teveel kandidaten die teveel soortgelijke standpunten hebben. Als ik hem invul komen de goons, Trebor en nog wat andere wel redelijk overeen (Sokratesz zelfs :P ), maar ook allemaal wel wat verschillen (Vile Rat bijvoorbeeld wil lvl 4 missies naar low sec, wat ik een uitermate debiel idee vind).

Misschien stem ik wel op Mitani.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
mja ik heb een duidelijke mening over alle vragen maar je kan alles ook op verschillende manieren opvatten en binnen een eigen visie passen. Sowieso is die tool zelf irritant, ik kan niet makkelijk zien hoe iemand waarmee ik laag scoor over iets denkt en wat zijn visie op verschillende punten is, zelfs met mijn dual screen monitor :P. De vragen zijn overigens te algemeen, en er is ook maar 1 vraag direct mbt wormhole space, dus het idee is wederom leuk maar het werkt niet op deze manier.

Level 4 missies naar lowsec is niet zo'n slecht idee, maar dan moet het wel meer opleveren dan dat het nu doet. Andersom zouden highsec level 4 missies misschien best nog wat minder mogen opbrengen, al is dat al behoorlijk generfed over tijd. Overigens zijn er ook level 4 missies in lowsec en 0.0, deze leveren meer op, maar misschien de balans wat veranderen zodat ze nog meer reward geven voor de risk? Who knows. Je kan in 0.0 ook op andere manieren isk maken, door complexes, of in wormhole space. De risks daar zijn ook niet gering, maar ik ben er wel voor om wormhole space niet ontoegankelijker te maken om in te leven. Misschien kun je het aantal statics verhogen per wormhole om het nog dynamischer te maken.

[ Voor 44% gewijzigd door ravenger op 08-03-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja de layout zou een stuk beter zijn als zowel de vragen als de kandidaten altijd in beeld blijven als je scrolled.

Edit: alle PL IP adressen die ze de afgelopen jaren hebben gehad op straat is wel grappig, karma is a bitch O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Sissors op 08-03-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
furby-killer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:36:
CSM kieswijzer is online: http://match.eve-csm.com/

Heb hem 3x ingevuld (2x met wat verschillende dingen en derde keer met alles op neutraal behalve mijn belangrijkste ideeën, je kan namelijk jammer genoeg niet zelf aangeven wat je belangrijk vindt), schiet eigenlijk voor geen meter op, teveel kandidaten die teveel soortgelijke standpunten hebben. Als ik hem invul komen de goons, Trebor en nog wat andere wel redelijk overeen (Sokratesz zelfs :P ), maar ook allemaal wel wat verschillen (Vile Rat bijvoorbeeld wil lvl 4 missies naar low sec, wat ik een uitermate debiel idee vind).

Misschien stem ik wel op Mitani.
De enige goede Goon is een dode Goon. :(

Het wordt trebor of Seleene.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vertel wat is er mis met goons?

En als je komt met dingen die oud zijn kan ik ook wel met wat dingen vooral over Seleenes corp komen hoor (wat dacht je van lidmaatschap van AAA, die lange tijd vooral druk zijn geweest met RMT'en van hun inkomsten ipv er een supercap fleet mee te kopen). Feit is dat tegenwoordig je niet veel alliances kan vinden die beter voor hun membership zijn dan goons, en dat er bijzonder weinig nullsec alliances zijn die netjes spelen.

Edit:
Nieuws wat imo veel interesanter is dan PLs IP adressen + forum, evenews24 was blijkbaar redelijk serieus toen ze zeiden dat er wat groots aan kwam: ze hebben alle transactie data van een RMT site. Jammer genoeg is redelijk wat naar alts gegaan die meteen opgeheven zijn waardoor een normale speler niet kan uitvogelen waar het naartoe is gegaan, en ze zijn aardig genoeg geweest om email adressen en telefoonnummers niet publiek te maken, maar toch:

http://www.evenews24.com/...usand-of-customers-outed/
http://www.evenews24.com/2010/03/09/iskbank-com-client-list/

[ Voor 133% gewijzigd door Sissors op 09-03-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 00:46
Jammer dat hier nog niemand op mij heeft gestemd ;)
Jaja zelfs ik, Cyerus, ben een tweakertt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Ze zijn het schuim van het universum en moeten met wortel en tak uitgeroeid worden. :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Gheghe - Op de gemiddelde goon zou ik niet snel stemmen. Nu is mittens niet echt de meest standaard goon. Wel heeft hij flink verstand van zaken en kan hij mensen 'bewegen'. Misschien is het wel goed om 'm in de CSM te zien. Liever dan de twee droneruskies van xdx/ra. Maar toch maar liever niet als chair. En ach, het is altijd leuk om af te geven op een groep die er voor gaat om op afgegeven te worden. En (bijvoorbeeld in tegenstelling tot PL) daar zijn de bijtjes altijd open en eerlijk in geweest.

@Stuupje: Wie ben je? (tip: Status Feut, 'tweakert' sinds half februari 2011)

Al met al is het maar een spelletje. Kom op, hoe serieus kan je virtuele ruimtescheepjes nemen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Stuupje schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:20:
Jammer dat hier nog niemand op mij heeft gestemd ;)
Jaja zelfs ik, Cyerus, ben een tweakertt.
Met 3 posts, als poging om zieltjes te werven... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Helaas, mijn stem is al gegeven! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:58
Ik zie nog geen melding hier van het isk seller hackje, dus bij deze:
http://www.evenews24.com/...usand-of-customers-outed/

Heb even snel door de lijst met kopers gebladerd maar zie geen bekende nederlanders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuupje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-08 00:46
Cardinal schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:20:
[...]

Met 3 posts, als poging om zieltjes te werven... :')
Ik zit niet vaak op de GoT forums, alleen beetje jammer dat een redelijk simpele forumpost gelijk gelinkt wordt aan "zieltjes werven"... Oude account (van voor het veranderen van het forum) kan ik niet meer opkomen dor het niet meer bestaan van het emailaccount (domein), daardoor dus een nieuwe aangemaakt.

Ik speel onder de nickname "Cyerus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
7 posts boven je.

Ik vermoed dat de meeste mensen het via een Alt hebben gekocht om dat weer door te sluisen naar hun normale characters. Maar ik zag iemand in de lijst staan die ongeveer 1500 dollar heeft uitgegeven 8)7
Cardinal schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:20:
[...]
forumpost gelijk gelinkt wordt aan "zieltjes werven"...
1. Je vind het jammer dat nog "niemand" op je gestemd heeft
2. Tot twee maal noemen van de ingame character.

[ Voor 38% gewijzigd door Cardinal op 10-03-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Met dank aan Naois Raghnall
haha zieke lijst moet ik zeggen. Deze viel mij op:

Icarantus $354.92
Icarantus $354.92
Icarantus $351.18
Icarantus $351.18
Icarantus $351.18
Icarantus $338.06
Icarantus $316.07
Icarantus $283.94
Icarantus $243.21
Icarantus $211.56
Icarantus $186.80
Icarantus $181.20
Icarantus $181.20
Icarantus $181.20
Icarantus $179.33
Icarantus $177.46
Icarantus $177.46
Icarantus $177.46
Icarantus $177.46
Icarantus $177.46
Icarantus $175.59
Icarantus $175.59
Icarantus $175.59
Icarantus $175.59
Icarantus $175.59
Icarantus $175.59
Icarantus $173.72
Icarantus $128.14
Icarantus $112.08
Icarantus $99.38
Icarantus $94.82
Icarantus $60.34

is toch totaal: $$6675.27

Ziek!! zijn geld raakte denk ik op want het te bestede bedrag is op het laatst steeds minder. ahha
Lijkt mij een alliance buyer om een war te financieren toen MM niet meer genoeg was :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk of dat hij een zware somer blink verslaving had die hij met RMT bekostigde of dat hij somer blink gebruikte om het wit te wassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:58
Lijkt me toch dat als je een titan koopt met rl money om een spelletje te winnen dat je dan rijp voor het gesticht bent. Getuigt in ieder geval niet van realiteitszin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er zijn zat auto's op de weg waarbij de velgen duurder zijn dan een titan in PLEXen of rmt cash. Als je er lol in hebt om in een uber titan online rond te vliegen moet je dat vooral doen. Ik maak me eerder zorgen om iemand die met tig uur mining of missies de miljarden isk bij mekaar sprokkelt voor een titan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha ja daar heb je ook wel weer een punt inderdaad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
CopyCatz schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:17:
Lijkt me toch dat als je een titan koopt met rl money om een spelletje te winnen dat je dan rijp voor het gesticht bent. Getuigt in ieder geval niet van realiteitszin..
Of je bent niet 100%, ken verhalen van iemand die min of meer vergeet wat ie de dag van te voren heeft gedaan, die schrijft dus overal briefjes enzo wat hij heeft gedaan....

en sjah zo kun je natuurlijk wel eens vergeten dat je al 200$ aan isk gekocht hebt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Laatst online: 00:02
Dutch2007 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:57:
Of je bent niet 100%, ken verhalen van iemand die min of meer vergeet wat ie de dag van te voren heeft gedaan, die schrijft dus overal briefjes enzo wat hij heeft gedaan....
Leonard ?? :+

Hoewel ik het op zich wel met IJzerlijm eens ben, vraag ik me altijd af of dit soort mensen dat geld zo makkelijk kan missen dat ze het maar aan wat pixeltjes uitgeven. In mijn ogen ben je echt wel een enorme idioot als je een titan (of whatever other ingame stuff) gaat kopen en daardoor in de financiele problemen zou komen (en die mensen zijn er ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Sleepie schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Leonard ?? :+

Hoewel ik het op zich wel met IJzerlijm eens ben, vraag ik me altijd af of dit soort mensen dat geld zo makkelijk kan missen dat ze het maar aan wat pixeltjes uitgeven. In mijn ogen ben je echt wel een enorme idioot als je een titan (of whatever other ingame stuff) gaat kopen en daardoor in de financiele problemen zou komen (en die mensen zijn er ook).
Je bent zowizo een idioot als je iets koopt wat betiteld kan worden als luxe en je komt ermee in de problemen. ongeacht wat het is.
Echter kan ik me wel voorstellen dat je iets koopt voor ontspanning/plezier.
Dus dat in plaats van op zaterdag avond 50 euro in de kroeg uitgeven aan bier of op zaterdag avond 50 euro uitgeven aan wat pixels. Waarbij je dan nog kan stellen dat je langer plezier gaat hebben van die 50 euro aan pixels

Dat wil overigens niet zeggen dat ik RMT goed keur, want je hebt er volgens mij een prima ingame alternatief voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

IJzerlijm schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:21:
Er zijn zat auto's op de weg waarbij de velgen duurder zijn dan een titan in PLEXen of rmt cash. Als je er lol in hebt om in een uber titan online rond te vliegen moet je dat vooral doen. Ik maak me eerder zorgen om iemand die met tig uur mining of missies de miljarden isk bij mekaar sprokkelt voor een titan.
Dank u, twee hele mooie vergelijken die het meteen in een ander daglicht stelt.

Helemaal mee eens als je het zo bekijkt.

@Bornhald, dat is niet aan jou of mij om te beslissen voor een ander ;)

Er zijn zat mensen die wat jij in het weekend doet, of zelfs hier, als idioot bestempelen, maar het is jouw keuze. :)

[ Voor 15% gewijzigd door yared op 11-03-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Bornhald schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:54:
[...]

Je bent zowizo een idioot als je iets koopt wat betiteld kan worden als luxe en je komt ermee in de problemen. ongeacht wat het is.
Echter kan ik me wel voorstellen dat je iets koopt voor ontspanning/plezier.
Dus dat in plaats van op zaterdag avond 50 euro in de kroeg uitgeven aan bier of op zaterdag avond 50 euro uitgeven aan wat pixels. Waarbij je dan nog kan stellen dat je langer plezier gaat hebben van die 50 euro aan pixels

Dat wil overigens niet zeggen dat ik RMT goed keur, want je hebt er volgens mij een prima ingame alternatief voor.
Ja goed, of je nu RMT'ed via de illegale of legale weg... je legt geld neer voor ISK.

Je zou namelijk ook gewoon voor 6000 euro aan GTC's kunnen kopen en deze verkopen ingame waarna je alsnog een lading ISK hebt. RMT is dan waarschijnlijk wat makkelijker, sneller en zal waarschijnlijk ook nog wel een gunstigere euro -> isk verhouding hebben.

Daarnaast zal het CCP hun reet roesten of jij geld neerlegt, enige wat hen boeit is dat doordat iemand gaat RMT'en zij geld mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
en toen was me eve account gehackt door een duitser :/

why een duitser...

nou ik heb meerdere accounts (gelukkig :P)

op account 1 kom ik op het moment niet meer op (petition voor aangemaakt)
op account2, snel wachtwoord gewijzigd, en toen had die klojo wel al zn mail adres ingevoerd & adres op "duits" gezet, kon oude wachtwoord gelukkig nog invoeren dus nothing happend :) && meteen pass veranderd :P

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch2007 op 15-03-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy

Foamy

Fulltime prutser

Fijn is dat :)
Zeker weten dat het enkel je EVE account is? Via welke weg heeft hij je inloggegevens weten te achterhalen?

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
had schijnbaar een infostealer op me pc, via trendmicro housecall+ symantec endpoint protection heb ik het eraf gekregen

deze: http://www.spywareremove.com/removeInfostealerGampass.html

[ Voor 34% gewijzigd door Dutch2007 op 15-03-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
As a part of the "equal value space makes this game boring" initiative, we've changed the way anomalies work. The quality of anomalies will depend on the systems truesec - the better the truesec, the better the spawns. CCP Greyscale is writing a blog on this exact change, coming soonTM
ik kan het verkeerd begrijpen.. maar het lijkt mij er op dat de kleinere alliances en de renter corps/alliances zwaar genaaid worden door deze verandering. Los van het feit dat ze hiermee ongedaan lijken te maken wat ze met dominion juist probeerde te doen (en ook jammerlijk faalde) namelijk: de kleinere corps/alliances ook een kans in 0.0 te geven.

edit komt natuurlijk uit het devblog

[ Voor 7% gewijzigd door Bornhald op 16-03-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Je begrijpt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat ik lui ben copy paste ik maar wat ik op eve forums had geschreven:
I cant help but wonder with CCPs track record how much of 0.0 space they are gonna make virtually useless again by changing anomalies.

A little info for the devs (sorry not much faith in them): Every anomaly besides havens and sanctums are worthless. Decreasing the amount of good anomalies only increases the amount of space the large powerblocks need, reducing the ability for smaller entities to survive. So if it goes from 4 havens to 4 sanctums depending on sec status i guess it would be acceptable (minus that i am pretty sure that would on average be a nerf), not even having havens anymore would make the space useless, decreasing the amount of anomalies just makes sure powerblocks grab more space.
Oftewel het kan goed geimplementeerd worden, maar vanwege :CCP: zou het mij niet verbazen als ze enorme stukken 0.0 space compleet verkloten naar pre-dominion waarde (= waardeloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
heb het idd ook gelezen, vandaar mijn reactie :D (die gelijk is aan jou conclusie hieronder weer en door meerdere mensen)
zou het mij niet verbazen als ze enorme stukken 0.0 space compleet verkloten naar pre-dominion waarde (= waardeloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Dutch2007 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:00:
en toen was me eve account gehackt door een duitser :/

why een duitser...

nou ik heb meerdere accounts (gelukkig :P)

op account 1 kom ik op het moment niet meer op (petition voor aangemaakt)
op account2, snel wachtwoord gewijzigd, en toen had die klojo wel al zn mail adres ingevoerd & adres op "duits" gezet, kon oude wachtwoord gelukkig nog invoeren dus nothing happend :) && meteen pass veranderd :P
Dutchy dutchy dutchy toch :P, Misschien een duitser omdat je zelf zo goed als bijna duitser bent :+ j/k ofcourse.... Heb je idd nog geluk dat je je andere account kon "redden". Enig idee hoe je aan de infostealer bent gekomen? Linkje via evemail/IEGX forum ofzo? Zal toch via eve gerelateerd iets gebeurd zijn gezien het feit dat een "gewone" cracker het geen donder zou kunnen schelen welke games je allemaal speelt. Gaat weer een paar weken duren voordat je je account terug hebt. En natuurlijk het gedonder van al je wachtwoorden overal aan moeten passen. Moet er niet aan denken..bahbah.

Doe de grtz aan Ciz en de rest btw. Als het goed is staat m'n account op dit moment ff op inactive. Zal binnenkort wel weer een keer verschijnen. o7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
nah vorige keer dat dit gebeurd was, was het 5 dagen en had ik de account terug (incl 5 dagen gratis speeltijd destijds...)

geen id waarvan, denk kugutsumen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
en dat anomaly gebeuren.. dat is dus zwaar!!! klote :/
Making 90% of 0.0 useless once again, while also boosting Delve...im having Deja Vu!
+1

wat gaat er gebeuren met al die upgrades in systemen dan? of is dit voornamelijk een "boost' voor de NPC 0.0 systemen? (omdat je deze niet kan upgraden....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Die upgrades zullen gewoon blijven, je zal ook gewoon 2 sanctums, 2 havens houden. Enige wat gaat gebeuren is dat je minder goede spawns gaat krijgen kwa rat kwaliteit en dus minder isk kan verdienen.

[ Voor 8% gewijzigd door De_Bastaard op 16-03-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ik denk dat de gedachte hier dus achter is, dat iedereen het zelfde stukje space wilt hebben, waardoor er meer oorlog is etc, etc... minder static, maar ja met die coalities... moah kleine kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De_Bastaard schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:50:
Die upgrades zullen gewoon blijven, je zal ook gewoon 2 sanctums, 2 havens houden. Enige wat gaat gebeuren is dat je minder goede spawns gaat krijgen kwa rat kwaliteit en dus minder isk kan verdienen.
Kan je het een sanctum noemen als de rats van een port spawnen?

Maar zover ik weet is er nog helemaal niks zeker hoe dit gaat lopen, misschien doen ze het goed, waardoor je overal minstens havens hebt (dan wel iets vergelijkbaars), en waarbij bij beste truesec het beter is dan huidige sanctums of gelijk. Maar CCP heeft een beetje te vaak laten zien dat ze in een eigen wereldje leven, dus ik moet nog maar zien wat ze precies doen. Er zou binnenkort een dev blog komen over, ben benieuwd.
ik denk dat de gedachte hier dus achter is, dat iedereen het zelfde stukje space wilt hebben, waardoor er meer oorlog is etc, etc... minder static, maar ja met die coalities... moah kleine kans
Dat is één ding wat Hardin (die is redelijk bekend) heel goed door heeft en CCP (en vele spelers) tot op heden niet heeft laten zien dat ze het begrijpen. Zulk soort dingen die conflicten moeten promoten zorgen ervoor dat spelers een andere manier zoeken om zichzelf daar tegen te verdedigen, en die is heel simpel: mega coalities.
Sommige mensen hebben bijvoorbeeld het idee dat reinforcement timers wegmoeten, je moet je als space holding alliance maar kunnen verdedigen in elke timezone tegen een groep roaming supercarriers, en anders verdien je je space niet. Prima, dan maken we de coalities nog groter, want dat is de enige verdediging ertegen. (Diezelfde mensen die het willen gaan dan klagen over blobs).

Edit: Altijd leuk, CCP heeft in laatste patch blijkbaar stealth toegevoegd dat je overload status behouden blijft als je door gate jumpt, altijd handig, hoef je niet steeds weer modules die je altijd overheat op overheat te zetten. Maar het zal CCP niet zijn als ze er iets mee gemold hebben, je krijgt wel overload bonus, maar geen heat buildup of module damage...

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 16-03-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Alleen zo jammer, dat de goeie true sec zo waardeloos over eve verdeelt is.

En koppeling van kwaliteit van anomalies naar true sec, betekent voor mij gelijk al, dat ik misschien net zo goed kan vertrekken uit de 0.0 plek, waar ik nu zit, want heb het vermoeden, dat de logistieke kosten(erg veel midpoints nodig=verhoogd risico), dan niet meer opwegen tegen de gemiddelde inkomsten, die je kunt halen, dan durf ik rustig te stellen, dat minen in high sec zelfs nog meer oplevert voor me.

Het is trouwens ook best wel ruk: opbouwen van indexen lukt je alleen, door een systeem goed te gebruiken, het kost best wel wat inspanning om de hoogste levels te halen en te onderhouden, plus dat de upgrades ook isk kosten. Je zou denken, dat dit systeem net prima werkt om meer kleinere alliantie en meer groeperingen een kans te geven in 0.0.

Gaan ze het straks allemaal aan true sec koppelen, dan krijg je dus het malle systeem, dat een upgrade en de mankracht om indice op te bouwen overal gelijk is, echter de opbrengst ervan totaal niet.

De goede systemen zijn nu toch altijd in handen van powerblocks en die jaag je niet weg, zonder een lading "rijke" ervaren 0.0 spelers te hebben.
Meeste nieuwe allianties hebben dat niet, voordat die is een capital vloot hebben zijn ze meer dan jaar verder.
Die hebben dus eigenlijk alleen de keuze om in de minder goede 0.0 gebieden te zitten, meestal zijn die ook nog knap afgelegen, waardoor de logistieke kosten en risico's flink toenemen.

Dus resultaat is gewoon: bestaande grote allianties en/of powerblocks krijgen nog meer voordeel over nieuwere allianties, want de laatsten blijven dan altijd achter met inkomsten achter en moeten relatief gezien, veel meer moeite doen om uberhaupt maar de zelfde inkomsten te krijgen.
En ja de basis is nog altijd: inkomsten betekent ook keihard, hoeveel verliezen je kunt hebben. Een alliantie, waarbij de gemiddelde speler 1.5x zoveel inkomsten per uur kan halen dan een andere, kan ook keihard meer schepen tijdens pvp verliezen en dan toch nog blijven winnen op de lange duur.

Nee, echt zonde, als ze het weer gaan koppelen aan truesec.
Veel systemen, die nu met de anomalie/indice systeem in gebruik zijn, werden ervoor nooit gebruikt, omdat de true sec te laag was om zelfs maar kans op 1 BS spawns te geven in belts.
Dus ja, aantal "leefbare" 0.0 plekken gaat flink omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
en je denkt niet dat er zoveel behoefte is aan dat soort plexes dat er niet ook in -0.5 tot 0.0 van die upgrades blijven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
ravenger schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:08:
en je denkt niet dat er zoveel behoefte is aan dat soort plexes dat er niet ook in -0.5 tot 0.0 van die upgrades blijven? :)
Er is geen behoefte aan plexen, er is behoefte aan genoeg inkomsten om uberhaupt in 0.0 te leven.
Je moet geen dingen door elkaar gaan halen en -0.5 tot 0.0 is SUPERGROOT bereik. -0.5 is goed, -0.2 is knudde.
Voor drone region is deze wijziging trouwens funest, daar zijn de kleinere types anomalies al gewoon pure troep en heb je de hogere types nodig om genoeg inkomsten te halen.

Maar hoe je het ook wend of keert, deze wijziging maakt het aantal "leefbare" systemen stukken kleiner, heeft geen zin om op een plek te zitten, waarbij je net met moeite de pos kosten/logistieke kosten en andere kosten kunt terugverdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Wat ik al eerder zei, het lijkt er op alsof ze nu compleet ongedaan maken wat ze met dominion gepoogd hebben. De enige mits is, dat de betere true sec systemen meer/beter krijgen. en de huidige dus niet slechter worden. Maar dat lijkt me niet waarschijnlijk.

Ik ben wel benieuwd wat het volgende dev blog nu gaat melden, en of ze wat gaan doen met de meldingen die nu gedaan worden over exact dit probleem, of dat daarvan melding wordt gedaan in de dev blogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetricCandy
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-10-2020

MetricCandy

MetricCandy

een beetje off current topic:

Ik ben amarr met (slechts) 2,5 mil sp. Pve-er.

Zoek iets in de omgeving van Amarr, waar ik missions kan doen van lvl 1 tot lvl 4 met hoge q.

Welk stelsel/welke faction kan ik dan het best kiezen?

Ook ben ik op zoek naar een corp welke mij op sleeptouw wil nemen, richting evt low sec en wormholes...

MetricCandy - Btag: MetricCandy#1397

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor drone region is deze wijziging trouwens funest, daar zijn de kleinere types anomalies al gewoon pure troep en heb je de hogere types nodig om genoeg inkomsten te halen.
Is niks speciaals aan drone region hoor, zoals ik al eerder zei, behalve sanctums en havens zijn ook in normale ruimte alle anomalies waardeloos en kan je beter lvl 3 missies in high sec doen. (nee geen typo die 3).

@Pivo, tot je aan lvl 4 missies zit zou ik me echt niet druk maken over quality van agents, het beinvloedt maar een klein gedeelte van je inkomsten, en niet je standings + welke missies je krijgt.

Als je naar low sec missions in de buurt van amarr wilt gaan weet ik dat CVA + allies een aantal lvl 4 Q20 agenten controleerd in Ziriert. Al is mijn mening dat low sec missions redelijk nutteloos zijn, al komt dat ook doordat ik de pest heb aan LP. Maar dan nog, enkel met sommige gespecialiseerde schepen zou ik die vrijwillig doen (unprobable tengu bijvoorbeeld).
Pagina: 1 ... 8 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.