[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.307 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt minstens 4 probes nodig, youtube tutorial: YouTube: EVE Online: Scanning Guide Tutorial

Na gisteren genaaid te zijn door een 6/10 in low sec te vinden die compleet leeg was behalve de overseer die niks dropte vandaag eindelijk voor het eerst in een jaar ofzo (niet continue lopen zoeken hoor) wat geluk met loop drops. Combat site die LG slave epsilon dropt (150M) + hardener (die mijn n-type op mijn exploration schip vervangen heeft) + 30M in salvage. Escalation die niks had, maar weer doorging in escalation met LG slave delta (75M) die vervolgens weer doorging voor de TS eanm (40M ofzo) en salvage (30M). Daarna weer escalation maar die heb ik vanwege camp nog niet kunnen bereiken.

Enige jammere is dat er niks online van te vinden is, dus ik ga blind naarbinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:47:
Nouja met hulkageddon kan je ook maar een paar schepen opblazen voordat je highsec niet meer in mag. En zo makkelijk is het ook weer niet om snel een alt te trainen die een beetje handig met battleships of battlecruisers is.
moah alt met de schepen in een safespot, scout die niet schiet@hulks, je warpt in, en je enabled je smartbombs:P en done :P

zijn vooral orca's goed voor ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje maat van me is gallente net als ik en heeft logischerwijs een slechte rep bij caldari. ik heb hetzelfde probleem maar ben net begonnen dus mijn rep bij caldari is nog niet zo slecht maar dat wordt met de dag slechter.

nou weet ik dat jita een hele grote trading hub is maar als je slechte rep hebt bij caldari kun je daar mooi niet heen en het schijnt (weet ik dus niet) maar hoor het van anderen in mijn corp dat je er soms moet zijn om dingen te kopen die je alleen daar kan krijgen.

dat zuigt toch? hoe kunnen ze het toestaan dat zo`n belangrijke trading hub in caldari space zit? daar naaien ze OA gallante mee.

advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet CCP's zijn schuld dat Jita de trade hub geworden is, dat is de schuld van alle caldari mission runners. Je kan zelf ook heel makkelijk gewoon de missies skippen waar je standing voor caldari naar beneden gaat. Ergste geval maak je een altje aan op je account die het spul voor je ophaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mogelijk om die missies te skippen maar daar krijg je er meer van dan 1 per 4 uur.
En reputatie verlies gaat heel wat sneller bij agents dan reputatie gains.
Dus zit je met handen en voeten gebonden terwijl je Caldari arse zit te likken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Heeft er iemand enig idee waar Dramiel BPC's droppen? Ik heb een aantal Angel Static plexes (2/10) gedaan maar ik ben nog niet gelukkig geworden...

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 01:06:
Is niet CCP's zijn schuld dat Jita de trade hub geworden is, dat is de schuld van alle caldari mission runners. Je kan zelf ook heel makkelijk gewoon de missies skippen waar je standing voor caldari naar beneden gaat. Ergste geval maak je een altje aan op je account die het spul voor je ophaalt.
ze kunnen er iig voor zorgen dat we als gallente of minmatar gewoon naar jita kunnen komen zonder dat we kapot geschoten worden. daar deze hub blijkbaar zo belangrijk is.

ik wil geen alt punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Hoe komt het dat je standing zo slecht is met Caldari dan? Storyline missies gedaan soms? Zou ik zowiezo van wegblijven als je je vrij door New Eden wilt blijven bewegen.
Door de normale missies zo veel mogelijk te doen krijg je vanzelf goeie standing bij alle factions behalve de pirate factions. Ik had eerst wat slechte standing met Gallente ( -0.58 ) maar door geen faction missions meer te doen is dat inmiddels ook in de plus
Vanaf -5 is het overigens pas echt problematisch. Dan wordt je in high sec onder vuur genomen als je door hun space wilt reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Storyline missions betalen wel redelijk dus die zou ik niet overslaan, missies tegen andere empire faction wel.

Ik ben gallente en heb positieve standing voor alle empire factions simpelweg door missies voor zowel gallente als caldari te doen in gallente space enkel. Maar zolang je maar missies tegen andere factions declined, en als je echt laag komt ook storyline, houdt je het best lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Advies: Geen missies tegen andere empire factions accepteren. Dus krijg je een Minmattar, Caldari, Amarr of Gallente kill missie: decline!
Als je daarna gewoon je storylines accepteert, is er niks aan de hand want je standing gaat niet lager dan -5.0 bij de tegenpartij. Dus je kunt dan nog overal komen zonder problemen.

Optioneel: skill Diplomacy.

Tip: doe de sisters of EVE epic arc missie. Dat is een level 1 epic missie die je 1x per 3 maanden kunt doen. Tegen het einde van die arc kun je uit 1 van de 4 facties kiezen om een missie voor te doen. Pak dan de factie waar je standing het slechtste bij is.

Ik run level 4 missies in Caldari space maar ga nog steeds zonder problemen naar Gallente en Minmattar space als ik spulletjes nodig heb.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
-ko- schreef op maandag 21 februari 2011 @ 01:12:
Heeft er iemand enig idee waar Dramiel BPC's droppen? Ik heb een aantal Angel Static plexes (2/10) gedaan maar ik ben nog niet gelukkig geworden...
Volgens mij krijg je die Dramiel BPC pas vanaf 4/10 plexes of niet? Misschien vergis ik me, en komen ze inderdaad uit 2/10 complexen maar het is en blijft nog altijd chance based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Hmmm weer wat geleerd
* Peekster accepteert voortaan wel storyline als het niet tegen een Empire Faction is
* Peekster houdt wel even standingstab beter in het oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty
  • Laatst online: 30-01-2024

Trin1ty

Uhm..

Die had ik al bekeken en dat is op zich redelijk helder uiteengedaan. Ik kom echter niet eens zo ver dat ik bij de initiele scan met 1 probe een gravimetric site vind die ik vervolgens met 5 probes kan gaan pinpointen.
Moet ik misschien ergens heen? Ik ga nu gewoon scannen zodra ik undock in de station van de mission agent.
Op internet zie ik niet veel t.a.v. deze mission, anders dan dat iedereen er veel problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Trin1ty schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:51:
[...]

Die had ik al bekeken en dat is op zich redelijk helder uiteengedaan. Ik kom echter niet eens zo ver dat ik bij de initiele scan met 1 probe een gravimetric site vind die ik vervolgens met 5 probes kan gaan pinpointen.
Moet ik misschien ergens heen? Ik ga nu gewoon scannen zodra ik undock in de station van de mission agent.
Op internet zie ik niet veel t.a.v. deze mission, anders dan dat iedereen er veel problemen mee heeft.
Het kan inderdaad zijn dat de signature zo laag is dat je met 1 probe niets vind. Je zult dat tenminste 3 of 4 overlappende probes moeten gebruiken om uberhaupt iets te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet waar, je krijgt altijd het te zien als er iets is binnen het bereik van je probe. Zorg je er wel voor dat je het complete systeem met je probe bestrijkt? Oftewel f10 en kijken of je ruim alle planeten in het bereik van je probe hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

furby-killer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:02:
Niet waar, je krijgt altijd het te zien als er iets is binnen het bereik van je probe. Zorg je er wel voor dat je het complete systeem met je probe bestrijkt? Oftewel f10 en kijken of je ruim alle planeten in het bereik van je probe hebt.
Mijn probe heeft geen groter bereik dan 32UA. Ik ben ook een beetje in de war met het begrip systeem. De mission agent zegt ook dat de trainings site in dit systeem zit dus dat je niet verder moet zoeken. Als ik undock en vervolgens op de map kijk (of de scannersmap) dan zie ik een paar cirkels met in een er van mijzelf. Zijn alle circels die je ziet dan het systeem? (domme vraag misschien maar ik ben het ook nog allemaal aan het uitvinden ;) )Want dat kan volgens mij niet met de reikwijdte van 1 probe worden gecovered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Trin1ty schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:30:
[...]

Mijn probe heeft geen groter bereik dan 32UA. Ik ben ook een beetje in de war met het begrip systeem. De mission agent zegt ook dat de trainings site in dit systeem zit dus dat je niet verder moet zoeken. Als ik undock en vervolgens op de map kijk (of de scannersmap) dan zie ik een paar cirkels met in een er van mijzelf. Zijn alle circels die je ziet dan het systeem? (domme vraag misschien maar ik ben het ook nog allemaal aan het uitvinden ;) )Want dat kan volgens mij niet met de reikwijdte van 1 probe worden gecovered.
heb je de uitleg video al gekeken? daar staat het redelijk uitgelegd
en ik ken het systeem niet. maar het kan zijn dat je met 1 probe niet het hele systeem kan scannen. Je zal de probe dus moeten verplaatsen om het systeem te scannen. Zie ook diezelfde video hoe je dat moet doen, je probe verplaatsen

wat jij waarschijnlijk ziet. (ik zie niet wat jij ziet) is de zon (het centrum) met daar omheen de banen van de verschillende planeten. Ook zie je 1 bol met als centrum je probe, met een blokje mat 6 pijlen erbij. Als je dit allemaal niet ziet, maar gewoon je ruimteschip met je horizon erbij dan moet je f10 indrukken :)

je ziet met de system map altijd maar 1 systeem. vandaar de naam :)

de max range van de probe zal best 32au kunnen zijn, maar als hij op bijvoorbeeld 4 staat op het moment dat jij undocked, dan is hij dus ook 4 en niet 32. kan je op verschillende manieren instellen, maar beste manier is via het scanner menutje, daar de probe klikken en op 32 au zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorbeeld: http://www.eve-online-fan...ent/uploads/2009/09/6.jpg

Hij heeft daar 1 probe met een range van 32AU, maar rechtsonderin zijn een hele hoop planeten die niet op de scan zullen voorkomen. Dus de probe verplaatsen zodat je die ook kan scannen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zowieso 5 probes gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMichel schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:25:
Advies: Geen missies tegen andere empire factions accepteren. Dus krijg je een Minmattar, Caldari, Amarr of Gallente kill missie: decline!
Als je daarna gewoon je storylines accepteert, is er niks aan de hand want je standing gaat niet lager dan -5.0 bij de tegenpartij. Dus je kunt dan nog overal komen zonder problemen.

Optioneel: skill Diplomacy.

Tip: doe de sisters of EVE epic arc missie. Dat is een level 1 epic missie die je 1x per 3 maanden kunt doen. Tegen het einde van die arc kun je uit 1 van de 4 facties kiezen om een missie voor te doen. Pak dan de factie waar je standing het slechtste bij is.

Ik run level 4 missies in Caldari space maar ga nog steeds zonder problemen naar Gallente en Minmattar space als ik spulletjes nodig heb.
ik heb niet veel agents waar ik missies kan pakken dus heb niet de luxe om zomaar van alles te weigeren.
diplomacy heb ik op 3 die ga ik nu niet hoger trainen heb echt wel belangrijkere dingen te trainen ATM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
Gisteren voor het eerste een level 2 missie gedaan voor de Calderi Navy. Ik begin nu eindelijk te snappen hoe het werkt met standing en hoe belangrijk het is om missies te doen voor een zo goed mogelijk quality mission giver.

De level 2 missies zijn een stuk uitdagender dan level 1 missies moet ik zeggen, gisteren geprobeerd tijdens een missie om een battleship neer te halen, maar het proces duurde erg lang, omdat ik ook werd aan gevallen door een 9-tal luitenants en commanders allemaal in Caracals en Moa's. Volgende keer ga ik deze maar een samen met iemand anders doen, want 250K voor een kil is er nice, laat staan de loot en de salvage erachteraan.
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:59:
[...]
ik heb niet veel agents waar ik missies kan pakken dus heb niet de luxe om zomaar van alles te weigeren.
diplomacy heb ik op 3 die ga ik nu niet hoger trainen heb echt wel belangrijkere dingen te trainen ATM
Je kan elke 4 uur een missie weigeren zonder een enkele consequentie. Echter, dan moet je de missie gelijk weigeren en niet eerst accepteren en dan weigeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Cardinal op 21-02-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinal schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:10:
Gisteren voor het eerste een level 2 missie gedaan voor de Calderi Navy. Ik begin nu eindelijk te snappen hoe het werkt met standing en hoe belangrijk het is om missies te doen voor een zo goed mogelijk quality mission giver.

De level 2 missies zijn een stuk uitdagender dan level 1 missies moet ik zeggen, gisteren geprobeerd tijdens een missie om een battleship neer te halen, maar het proces duurde erg lang, omdat ik ook werd aan gevallen door een 9-tal luitenants en commanders allemaal in Caracals en Moa's. Volgende keer ga ik deze maar een samen met iemand anders doen, want 250K voor een kil is er nice, laat staan de loot en de salvage erachteraan.

[...]

Je kan elke 4 uur een missie weigeren zonder een enkele consequentie. Echter, dan moet je de missie gelijk weigeren en niet eerst accepteren en dan weigeren.
ja dat weet ik maar ik ben net verhuisd en heb 1 agent in mijn station waar ik missies van krijg omdat ik nog maar net begonnen ben. er zijn er hier en daar vast wel meer maar dan blijf ik reizen en verhuizen dat speelt ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Iemand van jullie toevallig een industry character te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
als je het hele systeem in 1x wil scannen (en het groter dan 32 au is wel ja.

anders kan je met 1 probe zien of er uberhaupt wat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
True, maar dan kan je net zogoed die deepspace probe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet iedereen heeft astrometrics V, iemand die de rookie missies doet sowieso niet. Ik scan redelijk wat en heb hem ook pas sinds kort (en het wordt er echt niet heel veel sneller van doordat je dan van probes moet wisselen, en 32 AU is meestal genoeg, anders launch je er twee, kost je 1 seconde extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Als je missies doet heb je toch ook geen probes nodig? Als je grote systemen moet scannen is het zo'n deep space geval wel handig in elk geval. Ik heb de skill ook niet, maar mijn corpmates weten praktisch 'instantly'of een systeem wel of geen signature heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zitten dus scanning missies bij de rookie missions/tutorial missions.

95% van de systemen kan je met max twee normale probes scannen in 1x, moeten de probes wel warpen itt wanneer je deep safe probes gebruikt, maar ik doe dat gewoon in de tijd dat ik naar de volgende gate warp. Deep space is dan wel iets sneller, maar als je daadwerkelijk iets vindt moet je dan toch weer terug switchen naar normale probes terwijl dat niet hoeft als je met normale al begonnen was.

Wat belangrijk is om te weten bij regulier scannen signatures altijd binnen 4 AU van een planet spawnen. Dus als een systeem heel groot is doordat een gate op een belachelijke plaats zit hoef je niet enorme hoeveelheid te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ik vind de officiële youtube scanning guide enorm handig. Daar doen ze het ook met 1 probe die de initiële overall scan maakt.

@ De Bastaard: bij cosmosmissies heb je ze weldegelijk nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door Hurtebise op 21-02-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Even ter opmerking over het probes verhaal;
Combat probes zijn ook gewoon te gebruiken voor het scannen van een systeem (64 AU is in 90% van de gevallen ruim voldoende om een systeem te bedekken vanaf de zon) Ze zijn echter gewoon minder geschikt om te 100%en. Voor een initiele scan en zelfs tot 80-90% pinpointen (met 4 of 5 probes) zijn ze gewoon te gebruiken voor sites. Na die 80-90% moet je toch wel overstappen op gewone probes om 100% te krijgen aangezien combat probes tot 0,5 au gaan en reguliere probes tot 0.25 au IIRC. Dat geeft ze betere strength op kleine au afstanden. De echt simpele sites zijn vaak ook wel met CP's op 100% te krijgen omdat die een relatief grote signature afgeven, maar daar moet je gewoon 1 of 2 meer cycles/aanpassingen van locatie voor gebruiken. Dat is hoe ik het meestal deed iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
De_Bastaard schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:52:
Iemand van jullie toevallig een industry character te koop?
Welke skills zoek je voor je indy toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen!

Ik stel mezelf weer verkiesbaar voor CSM-6. Het officiele EVE-O draadje is hier te vinden: http://www.eveonline.com/...threadID=1471699&page=1#1

Ik vind zelf deze forums een beetje onhandig dus als je vragen hebt kun je me in-game bereiken, per mail of msn: timheusschen_at_hotmail.com of gtalk: timheusschen_at_gmail.com

CSM 4 en 5 hebben behoorlijk wat stof doen opwaaien zowel intern als extern en ik zou dit graag voortzetten!

- Sok / Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik zit momenteel vast in een missie, namelijk: Recon (1 of 3) wat een level 2 missie is. Probleem is dat ik het blijkelijk verprutst heb waardoor alle waves zijn gekomen voordat ik de volgende gate heb bereikt. Ik heb eingelijk twee vragen, want zo ga ik de missie niet halen.

1. Hoe trigger je een wave? door te vliegen? door te schieten?
2. Word de missie, dus de schepen en dergelijke gereset na een update (die van 12am)?

Ik heb het vermoeden dat ik anders niet verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=Recon2gu

Bijvoorbeeld - Tip daar is: Fly hard and fast. En niet stoppen voor je er doorgejumped bent :) Je hebt wel een beetje tank nodig en heel veel snelheid. Zie eve-survival.org voor meer tips...

In deze missie is het niet het geval, maar meestal zijn er in zulk soort situaties 'triggers'. Kill deze en de volgende golf verschijnt. Soms zijn het de schepen met hoogste bounty. Soms de frigs of soms een hele klasse schepen. Op eve-survival staat meestal wel waar je op moet letten.

En als je een missie 'verpest' en te veel spawns hebt: De volgende dag (na dt) is de missie weer gereset.

Edit:
@Sokz - waarom zouden we op jou stemmen? Zoals ik het las was je voornamelijk maar half aanwezig of had je halfslachtige kritiek/typisch nederlandse grappen+grollen... ;) (<--knipoog)

[ Voor 13% gewijzigd door wheez50 op 22-02-2011 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

In recon spawnen de rats na x aantal seconden. De snelle oplossing is met een minmatar shuttle of snelle afterburning frigate erdoor racen en bijna instant door de acceleration gate gaan. Combinatie tussen speedtanken en wegwezen voordat de rats kunnen locken/schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
ik heb voor morgen een condor met een cold gas jet gebouwd en getest. Deze haalt 985m/s, dat moet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik doe 'm altijd met een shuttle en dat gaat goed. Shuttles zijn langzamer dus 900m/s+ moet goed komen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
kan je het niet ook in je pod doen, semi-afk dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Bornhald schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:55:
[...]

als je het hele systeem in 1x wil scannen (en het groter dan 32 au is wel ja.

anders kan je met 1 probe zien of er uberhaupt wat is
Tis gelukt (dank allen), begin met 1 om te zien waar iets zit. Vervolgens 4 extra conform the tutorial vidoe op youube om de te zoeken site naar 100% te krijgen. Beetje proberen en rommelen maar goed. Soms frustrerend maar ik blijf deze keer doorzetten na 2 eerdere pogingen Eve te gaan spelen en snel stoppen omdat het óf saai (wat lijkt in het begin) óf omdat ik vastliep.
Het plezier als het dan wel lukt is vele malen groter dan wederom 10 boars te hebben gesloopt in WoW tbv quest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
De grote truuk aan scanning is (toen had ik het heel snel door): de juiste opstelling van de 4 probes (klaverblad), alle probes selecteren en in zijn geheel verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:13:

@Sokz - waarom zouden we op jou stemmen? Zoals ik het las was je voornamelijk maar half aanwezig of had je halfslachtige kritiek/typisch nederlandse grappen+grollen... ;) (<--knipoog)
De afgelopen maand zat ik in madagascar zonder internet dus kon ik helaas niet aanwezig zijn bij de meetings :) Maar bij de summits in februari, juni en december ben ik wel degelijk zeer aanwezig geweest en heb samen met Valentijn een goed Nederlands geluid laten horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
Cardinal schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:04:
Ik zit momenteel vast in een missie, namelijk: Recon (1 of 3) wat een level 2 missie is. Probleem is dat ik het blijkelijk verprutst heb waardoor alle waves zijn gekomen voordat ik de volgende gate heb bereikt. Ik heb eingelijk twee vragen, want zo ga ik de missie niet halen.

1. Hoe trigger je een wave? door te vliegen? door te schieten?
2. Word de missie, dus de schepen en dergelijke gereset na een update (die van 12am)?

Ik heb het vermoeden dat ik anders niet verder kom.
Recon 1 en 2 kun je met een shuttle doen. Ik ben altijd blij als ik ze krijg, binnen 10 minuten 3 missies verder richting de storyline :)

Recon 1 = 1e pocket meteen naar de gate racen en erdoor, in 2e pocket wanneer missie icon knippert meteen weg.
Recon 2 = naar de gate, op 20k veschijnen de rats, even later kippert weer de icon en wegwezen. Vantevoren een beetje schuin van de gate wegsturen zodat je niet bumpt.
Recon 3 = goeie tank en afterburner voor als je ongeduldig bent. Ik pak meestal een t3 cruiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik val hier even midden in een EVE topic, maar ik vroeg me af of er nu een tweakers corp/alliance is of niet? (Eh ja beetje te lui om alle EVE :') topics terug te bladeren).

Of zitten de meesten van jullie in verschillende corps/alliances? :)

Ik speel zelf al een beste tijd EVE maar heb eigenlijk nooit de topics gevolgd.
Hurtebise schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 11:09:
De grote truuk aan scanning is (toen had ik het heel snel door): de juiste opstelling van de 4 probes (klaverblad), alle probes selecteren en in zijn geheel verplaatsen.
Het makkelijkste is als je er net mee begint 1 in het midden en er 4 omheen zetten, zoals in dit youtube filmpje YouTube: EVE Online: Scanning Guide Tutorial

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:40
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:12:
Ik val hier even midden in een EVE topic, maar ik vroeg me af of er nu een tweakers corp/alliance is of niet? (Eh ja beetje te lui om alle EVE :') topics terug te bladeren).

Of zitten de meesten van jullie in verschillende corps/alliances? :)

Ik speel zelf al een beste tijd EVE maar heb eigenlijk nooit de topics gevolgd.
Er zijn wel allerlei GoT spelers met een eigen corp(je), maar niet 1 specifieke voor GoTters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Zo, dat is me een onderhoud vandaag, ze krijgen de zaak maar niet aan de praat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suicyder schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:26:
[...]

Er zijn wel allerlei GoT spelers met een eigen corp(je), maar niet 1 specifieke voor GoTters.
Thanks voor het antwoord, jammer dat er niet 1 grote GoT corp is. Hoewel ik het wel naar mijn zin heb nu in de corp waar ik sinds een maandje of 2 in zit zou het wel leuk geweest zijn als er een GoT corp zou zijn.

En ja, DT is weer lekker vandaag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:33
"Database startup issues are ongoing" ...

Zal nog wel ff duren dus :(

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Database startup issues are still ongoing. We cannot give an estimate when the server will be back up atm. #eveonline #tweetfleet
Gaat zeker nog wel even duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:34:
[...]

Thanks voor het antwoord, jammer dat er niet 1 grote GoT corp is. Hoewel ik het wel naar mijn zin heb nu in de corp waar ik sinds een maandje of 2 in zit zou het wel leuk geweest zijn als er een GoT corp zou zijn.

En ja, DT is weer lekker vandaag :S
Probleem, wat zou dat GoT corp moeten doen? Er zijn teveel verschillende speelstijlen die totaal niet samen gaan. En zelfs als dat niet het probleem is zijn er zat andere problemen, bijvoorbeeld genoeg hier zouden niet bij de NC willen, ik heb zelf ook een behoorlijk lijstje alliances/powerblocks waar ik nog niet dood gevonden wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

furby-killer schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:49:
[...]

Probleem, wat zou dat GoT corp moeten doen? Er zijn teveel verschillende speelstijlen die totaal niet samen gaan. En zelfs als dat niet het probleem is zijn er zat andere problemen, bijvoorbeeld genoeg hier zouden niet bij de NC willen, ik heb zelf ook een behoorlijk lijstje alliances/powerblocks waar ik nog niet dood gevonden wil worden.
Wat is de NC? (Speel nog niet zo heel lang) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:49:
[...]

Weet ik veel, er is zat te doen dus dat is niet echt een probleem. Maar was gewoon een simpele vraag of die er was of niet, los van wat ze dan doen. Kon toch zijn dat die er was? :)
Trin1ty schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:53:
[...]

En dat, ik speel al 2 jaar maar die kende ik ook nog niet :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Nu online
Northern Coalition, een alliance ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trin1ty schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:53:
[...]

Editje: Geen alliance:

Northern Coalition, ze zijn, niet geheel verrassend, een coalitie van alliances die in het noorden leven (en als je de Deklein Coalition meerekent, een coalitie die oorspronkelijke in Deklein enkel zat) hebben ze redelijk het noorden en westen van eve 0.0 in handen.

Niet verwarren met NC. (Northern Coalition.), die ergens in het zuiden zitten met een verhaal erachter dat lang zou worden en niemand meer echt begrijpt.

Op dit moment is de NC het sterkste powerblock. Als tweede komen de DRF (Drone Russian Forces), voornamelijk russen die oorspronkelijk enkel in de drone regions zaten, maar tegenwoordig volgens mij grootste empire hebben als je regios telt, gefinancieerd en gebouwd op macros.

Als laatste heb je nog in het zuiden CAAASEROL (hun alliance tickers achter elkaar) + stainwagon (niet geheel verrassend gebaseerd in stain region), die op het moment veruit de zwakste powerblock zijn maar op het moment wel veilig zijn omdat ze eigenlijk enkel bang moeten zijn voor de DRF, en die zijn een verrassings aanval op de NC begonnen wat niet echt lekker lijkt uit te pakken voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

furby-killer schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 15:04:
[...]

Editje: Geen alliance:

Northern Coalition, ze zijn, niet geheel verrassend, een coalitie van alliances die in het noorden leven (en als je de Deklein Coalition meerekent, een coalitie die oorspronkelijke in Deklein enkel zat) hebben ze redelijk het noorden en westen van eve 0.0 in handen.

Niet verwarren met NC. (Northern Coalition.), die ergens in het zuiden zitten met een verhaal erachter dat lang zou worden en niemand meer echt begrijpt.

Op dit moment is de NC het sterkste powerblock. Als tweede komen de DRF (Drone Russian Forces), voornamelijk russen die oorspronkelijk enkel in de drone regions zaten, maar tegenwoordig volgens mij grootste empire hebben als je regios telt, gefinancieerd en gebouwd op macros.

Als laatste heb je nog in het zuiden CAAASEROL (hun alliance tickers achter elkaar) + stainwagon (niet geheel verrassend gebaseerd in stain region), die op het moment veruit de zwakste powerblock zijn maar op het moment wel veilig zijn omdat ze eigenlijk enkel bang moeten zijn voor de DRF, en die zijn een verrassings aanval op de NC begonnen wat niet echt lekker lijkt uit te pakken voor hun.
Ah dat maakt het wat duidelijker. Ik zit nog in de fase dat ik geen idee heb waar ik ben als ik op de map kijk (t.o.v. van de totale wereld dan) :D verkeer nog in het beperkte wereldje rondom mijn Center of Advanced Studies waar ik met mijn Gallente char ben binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visgek24 schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 14:37:
"Database startup issues are ongoing" ...

Zal nog wel ff duren dus :(
indeed jeetje zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Is het btw slim om meteen met je nieuwe char je attributes te remappen? Ik heb ze gewoon default laten staan maar ik lees her en der dat velen dat eerste wat ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt in principe wel twee remaps dus het is niet zo heel erg als je het fout doet, maar totdat je een redelijk idee hebt wat je wilt is het ook nogal doelloos.

Zelf ben ik nu te lui om te remappen ondanks dat ik er nog 2 heb (en dus direct weer kan terug remappen als ik wil), maar ik heb ook een hoop meer SP en ben nu eindelijk op het punt dat ik niet zo heel veel dingen meer heb die ik snel wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Nu online
ik heb net weer geremapped na bijna 2 jaar perception / willpower skills getrained te hebben. Nu bezig met wat intelligence / memory aan het doen, ik wil alle skills electronics helemaal naar level 5 doen, en wat engineering en mechanics skills. Remaps zijn mijnziens wel de moeite waard, het zorgt er voor dat je skills met een bepaalde attribute sneller kan skillen. Het nadeel is dat je een plan moet hebben; met meerdere remaps is dat een stuk makkelijker, maar remaps kunnen op, en dan moet je een jaar wachten voor je weer een nieuwe krijgt en dus zorgen dat je zoveel skills traint met specifieke attributes dat ze tenminste een jaar vol maken.

Als je het spel nog maar net speelt, is het heel erg moeilijk in te schatten wat je nu precies allemaal nodig hebt, dus om die reden is het niet aan te raden naar specifieke attributes te remappen zoals perc/will of intel/mem. Ik zie wel vaak dat men remapped en 50/50 op perc/intel verdeelt, dat is wel een stuk veiliger, maar ook daar moet je wel mee oppassen gezien skills in Drones bijvoorbeeld memory als main attribute hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

furby-killer schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:38:
Je hebt in principe wel twee remaps dus het is niet zo heel erg als je het fout doet, maar totdat je een redelijk idee hebt wat je wilt is het ook nogal doelloos.

Zelf ben ik nu te lui om te remappen ondanks dat ik er nog 2 heb (en dus direct weer kan terug remappen als ik wil), maar ik heb ook een hoop meer SP en ben nu eindelijk op het punt dat ik niet zo heel veel dingen meer heb die ik snel wil hebben.
Kan iemand uitleggen wat die skillpoints die je hebt nu eigenlijk betekenen? Ik kan dat nergens goed uitgelegd vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Trin1ty schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:36:
[...]

Kan iemand uitleggen wat die skillpoints die je hebt nu eigenlijk betekenen? Ik kan dat nergens goed uitgelegd vinden
`

Is al eerder voorgekomen, maar hier staat bijna alles in wat je nodig hebt. http://www.isktheguide.com/
Attributes, sp en remaps staat op p.35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Trin1ty schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:36:
[...]

Niet bijzonder veel. Je hebt per skill een rank, die bepaalt hoeveel skillpoints er per level in moet. In principe moet je streven naar skills die bij je attributes passen, want die trainen dan het snelst. Ik hou zelf 2100-2600 SP per uur aan, en anders overweeg je een remap.

• Bornhald
niet te verwarren met NC. wat een corporatie in het zuiden is :)

edit: is ook al eerder onder de post genoemd @mezelf eerst goed lezen voor je post

[ Voor 16% gewijzigd door Bornhald op 24-02-2011 07:50 ]

• De_Bastaard
Gisteren aardige fight gehad in Tasti, 40 in fleet, 150 in local >:)

Suicide dreads & carriers ftwww :P

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:51
Zo zeg, één op de nomiatie als KM van 2011. Een 74B ISK loss in Empire (klik). Verder hebben ze onlangs nog 335B Rorq neergeschoten.

Ach, ik ben ook blij met 3 x 3B NC dreads op onze killboard natuurlijk, maar dit is toch wel epic :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Bornhald schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 07:48:
[...]

niet te verwarren met NC. wat een corporatie in het zuiden is :)

edit: is ook al eerder onder de post genoemd @mezelf eerst goed lezen voor je post
In de wandelgangen gewoon NCDOT.

Die Rorq was puur toeval; stakker werd per toeval gevonden op een station. Kennelijk kon hij niet meer docken (vandaar dat hij waarschijnlijk de meeste assets in de hold had), en misschien dat zijn cyno was opgeblazen en hij een nieuwe in positie moest brengen. Whoops.

• De_Bastaard
nwagenaar schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:00:
Zo zeg, één op de nomiatie als KM van 2011. Een 74B ISK loss in Empire (klik). Verder hebben ze onlangs nog 335B Rorq neergeschoten.

Ach, ik ben ook blij met 3 x 3B NC dreads op onze killboard natuurlijk, maar dit is toch wel epic :P
Je kan je natuurlijk afvragen of die killmail wel helemaal correct is. Ik denk niet dat iemand 18 capital BPO's in een rorqual gaat vervoeren om eerlijk te zijn. Lijken mij eerder BPC's, waardoor de waarde van de killmail veel lager is.

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Zitten hier ook mensen in The Dutch Corporation?
De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:46:
[...]

Je kan je natuurlijk afvragen of die killmail wel helemaal correct is. Ik denk niet dat iemand 18 capital BPO's in een rorqual gaat vervoeren om eerlijk te zijn. Lijken mij eerder BPC's, waardoor de waarde van de killmail veel lager is.
Inderdaad de killers beweren dat het allemaal BPOs waren, maar waarom zou je in hemelsnaam 3 cyclone BPOs hebben? Enige nut van die dingen is sleips en clays inventen, maar daar heb je niet 3 BPOs voor nodig.

• bangkirai
  • Laatst online: 08-09 18:21
furby-killer schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:08:
[...]

Inderdaad de killers beweren dat het allemaal BPOs waren, maar waarom zou je in hemelsnaam 3 cyclone BPOs hebben? Enige nut van die dingen is sleips en clays inventen, maar daar heb je niet 3 BPOs voor nodig.
Hmm, invention jobs draaien, gaat sneller dan kopietjes draaien, dus meerdere bpo's is wel handig, als je maar weinig type dingen probeert met invention.

• De_Bastaard
Even los van de Cyclone bpo's die je 350mil ofzo kosten, wat de fuck moet je met 18 capital onderdelen bpo's?
Ik weet niet op welke snelheid je die dingen produceert, als je daarvan 18x meer nodig hebt dan andere die zelfde productie/copy tijd hebben kan ik het begrijpen, maar misschien is dat wel niet zo en daarom nam ik de cyclones als voorbeeld. Want je kan inderdaad meer sleips and clays inventen, maar zoals ik al bij mijn originele post zei, daar heb je echt niet drie BPOs voor nodig.

Als we het nou over guardians of scimitars hadden kan ik begrijpen dat grote alliances er meerdere zouden hebben (en dan verwacht ik ze nog steeds niet in privé rorqual), maar sleips en clays worden zo weinig gebruikt dat dat echt niet nodig is. (Tuurlijk ze worden wel gebruikt, maar niet veel).

Verwijderd

iemand hier die toevallig nog een rorqual te koop heeft? :)

• bangkirai
  • Laatst online: 08-09 18:21
De_Bastaard schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:49:
Even los van de Cyclone bpo's die je 350mil ofzo kosten, wat de fuck moet je met 18 capital onderdelen bpo's?
Huh, als je beetje capitals wilt bouwen, heb je van de onderdelen die in grote hoeveelheden gebruikt worden in een capital bpo, gewoon meer bpo's nodig om de totale bouwtijd in te korten.

Als ik T2 schepen bouw, als ik zin heb, dan draaien er van sommige onderdelen 3 productie runs tegelijk, terwijl van andere onderdelen je maar 1 run hebt draaien, omdat die minder voorkomt.
Dus ja, beetje bouwer, kan echt meerdere bpo's hebben van zelfde onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Ik ben zelf sinds kort begonnen met invention. Het blijft altijd een verrassing als je op 'deliver' drukt 8)
Voorlopig houd ik 't bij ammo en modules en later misschien schepen. Ik probeer eerst de logistiek en planning een beetje onder de knie te krijgen voordat ik aan de duurdere items (T2 cruisers en groter) ga beginnen.

Met een klein beetje start kapitaal en een beperkte set skills kun je al een aardig extra centje verdienen ben ik achter gekomen.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trin1ty

Trin1ty

Uhm..

Ik ben met de laatste mission van de careeragent bezig. En dan moet ik langzaam maar zeker eens gaan bepalen waar ik heen wil. Ik wilde eerst nog even die epic arc gaan doen (ff uitzoeken hoe/wat) en dan een kant op bewegen.
Ik begrijp dat mining niet zo interessant is (in ieder geval qua geld verdienen) door de multiboxers etc?

Ik wil in ieder geval iets doen met exploration en welicht eerst wat missions runnen om geld te verdienen.
Waar vind je die agents als je tutorial en careermissions hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog een null sec alliance hier die pvp member zoeken? mn carrier is gevuld met t2 schepen en heb het nu wel gehad met npc null sec......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:51
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:08:
is er nog een null sec alliance hier die pvp member zoeken? mn carrier is gevuld met t2 schepen en heb het nu wel gehad met npc null sec......
Stuur omgdutch2005 maar even een berichtje ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:08:
Tbh wel handig om wat meer eisen te hebben dan dat. Anders heeft Shadow of XXXxxxDeathxxxXXxxx vast nog wel ruimte namelijk ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 25-02-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil hac gangs runnen met scimi's van 20 - 30 man :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Zo! Gisteren training klaar om mijn Retriever te besturen! Kort mining rondje mee gedaan, ik begon gelijk met droolen! :D

Alleen zit de hulkageddon wel flink dwars! Afgelopen week 60 miljoen verlies gedraaid! (Implants+schepen verloren!) Maar als het goed is gaat mijn corperatie weer volop minen zodra de hulkageddon voorbij is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF eve klapt er ineens uit kan niet inloggen onzin verhaal over geen verbinding maar alles werkt behalve eve meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Zhalix schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:48:
Zo! Gisteren training klaar om mijn Retriever te besturen! Kort mining rondje mee gedaan, ik begon gelijk met droolen! :D

Alleen zit de hulkageddon wel flink dwars! Afgelopen week 60 miljoen verlies gedraaid! (Implants+schepen verloren!) Maar als het goed is gaat mijn corperatie weer volop minen zodra de hulkageddon voorbij is. :)
Duurt nog even voordat je Hulk kan, maar vanaf volgende week gaan we weer gewoon minen! Alleen ik verveel me wel enorm. Heb geen geweldige schepen besides m'n hulk, dus missions gaan een beetje moeilijk op het moment. Level 1 missies zijn best saai imho. :/

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Bleet schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 05:33:
[...]

Duurt nog even voordat je Hulk kan, maar vanaf volgende week gaan we weer gewoon minen! Alleen ik verveel me wel enorm. Heb geen geweldige schepen besides m'n hulk, dus missions gaan een beetje moeilijk op het moment. Level 1 missies zijn best saai imho. :/
Ik heb het uitgerekend! 31 dagen voordat ik hulk kan! En 5 dagen extra voor vol drones!

Verder heb ik zelf ook nog het probleem dat ik niet echt goeie combat ships heb. (Of de kennis heb voor het fitten :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom me hier maar even aanmelden. Een uur geleden EVE gekocht via steam. Mijn trial loopt nog en ik kom hier even meegluren. Als ik dit topic zo doorlees, dan knallen de termen me om de oren en heb ik werkelijk geen idee wat het allemaal is. Dit merk ik ingame ook nog een beetje, maar dat is juist wel leuk. Mijn IGN is Tinux Henderson (Amarr, geloof ik).

Hoewel ik de game niet heel goed ken (of begrijp), snap ik het idee van de sandbox wel. Ik heb dan ook mijn zinnen gezet op minen, socializen en ISK maken. Vandaar zie ik wel weer verder. Ik ga nu weer even verder met de topicstart doorspitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:45:
Ik kom me hier maar even aanmelden. Een uur geleden EVE gekocht via steam. Mijn trial loopt nog en ik kom hier even meegluren. Als ik dit topic zo doorlees, dan knallen de termen me om de oren en heb ik werkelijk geen idee wat het allemaal is. Dit merk ik ingame ook nog een beetje, maar dat is juist wel leuk. Mijn IGN is Tinux Henderson (Amarr, geloof ik).

Hoewel ik de game niet heel goed ken (of begrijp), snap ik het idee van de sandbox wel. Ik heb dan ook mijn zinnen gezet op minen, socializen en ISK maken. Vandaar zie ik wel weer verder. Ik ga nu weer even verder met de topicstart doorspitten.
welkom bij EVE ONLINE :)

ik zou zeggen join de V3SPA kanaal daar vind oa mij en een hele zooi andere nederlanders die bijna alles doen in eve en er graag over "socialiseren"(ofwel lullen :) )

met isk the guide (een community made eve online handleiding) kom je een heel eind..dikke pil om te lezen maar zoals met alles is eve geduld een schone zaak :)

http://www.isktheguide.com/

om in v3spa chat gewoon even op dat tekstballonnetje op je chat paneel drukken en dan intikken v3spa en dan join.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

ISK the guide is echt mooi gemaakt.

Heb hem nu op de tablet en zit er doorheen te bladderen in de trein as we speak ;)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 13:26
isktheguide is zeker de moeite waard, heb hem ook op me iphone staan om zo nu en dan door te lezen als mijn college weer eens geen reet aan is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Afgelopen weekeinde weer lekker kunnen spelen. Ik begin nu redelijk het spel te begrijpen en mijn standing met de Caldari Navy begint nu echt op te lopen. Ook de rewards van de missies gaan nu goed.

Gisteren oa de missie "The blockade" gedaan. Uiteindelijk heeft die level 3 missie me ongeveer 16 miljoen opgeleverd aan loot, bounties en missie geld. Hij was wel lastig, ik kon sommige vrijanden niet dood krijgen en later de hulp van een vriend ingeroepen om ze af te maken. Ik moet nog uitvogelen wat ik aan vijanden moet doen die op 41km blijven orbitten. Sommige reparen hun armor zo snel dat ik ze niet dood krijg.

Ook maar een Noctis gekocht en volledig gefit als salvage boot. Moet er nog Tackle's opzetten, maar snap nog niet helemaal het nut ervan, behalve dat ik sneller salvage. Ik denk in totaal dat ik het weekeinde 100 miljoen heb verdiend. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
DooiePixel schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:57:
isktheguide is zeker de moeite waard, heb hem ook op me iphone staan om zo nu en dan door te lezen als mijn college weer eens geen reet aan is :P
zeker niet V3, die is op me ipad al nauwelijks te lezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
gnauw schreef op maandag 28 februari 2011 @ 19:59:
[...]

zeker niet V3, die is op me ipad al nauwelijks te lezen :(
idd op klein scherm is ie niet zo goed door de A3 layout :( ze hadden dat gewoon A4 moeten houden.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ISK the guide is redelijk uitgebreid, maar er zitten wel stomme fouten in (iig dat hit chance lineair minder wordt na optimal), en van mij had niet 75% eon reclame moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinal schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:30:
Afgelopen weekeinde weer lekker kunnen spelen. Ik begin nu redelijk het spel te begrijpen en mijn standing met de Caldari Navy begint nu echt op te lopen. Ook de rewards van de missies gaan nu goed.

Gisteren oa de missie "The blockade" gedaan. Uiteindelijk heeft die level 3 missie me ongeveer 16 miljoen opgeleverd aan loot, bounties en missie geld. Hij was wel lastig, ik kon sommige vrijanden niet dood krijgen en later de hulp van een vriend ingeroepen om ze af te maken. Ik moet nog uitvogelen wat ik aan vijanden moet doen die op 41km blijven orbitten. Sommige reparen hun armor zo snel dat ik ze niet dood krijg.

Ook maar een Noctis gekocht en volledig gefit als salvage boot. Moet er nog Tackle's opzetten, maar snap nog niet helemaal het nut ervan, behalve dat ik sneller salvage. Ik denk in totaal dat ik het weekeinde 100 miljoen heb verdiend. *O*
ok nooit van tackles gehoord en nu maar even gekeken als ik het zo lees gaat de snelheid niet omhoog maar de kans dat je iets vind met salvagen. lees ik dat goed? want dan denk ik dat ik er maar eens 3 in ga gooien :P er staat ook dat je langzamer wordt maar niet hoeveel, zou dat graag weten want mn catalyst is al zo traag als dikke .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:36:
[...]

ok nooit van tackles gehoord en nu maar even gekeken als ik het zo lees gaat de snelheid niet omhoog maar de kans dat je iets vind met salvagen. lees ik dat goed? want dan denk ik dat ik er maar eens 3 in ga gooien :P er staat ook dat je langzamer wordt maar niet hoeveel, zou dat graag weten want mn catalyst is al zo traag als dikke .....
ik neem aan dat je rigs bedoeld. en die zijn zeker de moeite waard.
als je catalyst te langzaam is, kan je misschien een AB/MDW op een med gooien om em sneller te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 00:03
Salvagetackles verhogen de kans dat je salvagermodule deze ronde iets vind. Als je iets moeilijks hebt te salvagen, kan het met relatief slechte skills tientallen activatieronden duren voor je de salvage binnenhebt. Salvage tackles zorgen er dus voor dat je de boel in minder pogingen hebt gesalvaged. Je krijgt er niet meer salvage van en een salvagecycle versnelt er dus ook niet van. Maar als je vaak moeilijker schepen salvaged (BS wrecks zijn al iets moeilijker dan lvl1 frigs) heb je dus een snelheidswinst.

Edit: Meestal combineer ik een salvage tackle met andere rigs. Op mijn catalyst bijvoorbeeld twee tackles en een cargohold expanderdinges rig.

[ Voor 12% gewijzigd door wheez50 op 01-03-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Nu online
bovendien zijn er wrecks die van zichzelf al erg lage kans geven, dus die tackles zijn erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
ravenger schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:56:
bovendien zijn er wrecks die van zichzelf al erg lage kans geven, dus die tackles zijn erg handig :)
huh? Wat wordt er nou een post boven je gezegd?
wheez50 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:42:
Salvagetackles verhogen de kans dat je salvagermodule deze ronde iets vind. Als je iets moeilijks hebt te salvagen, kan het met relatief slechte skills tientallen activatieronden duren voor je de salvage binnenhebt. Salvage tackles zorgen er dus voor dat je de boel in minder pogingen hebt gesalvaged. Je krijgt er niet meer salvage van en een salvagecycle versnelt er dus ook niet van. Maar als je vaak moeilijker schepen salvaged (BS wrecks zijn al iets moeilijker dan lvl1 frigs) heb je dus een snelheidswinst.
Ergo:
Niet meer salvage
Niet meer kans op iets uit een wreck

Het enige wat het doet is dat het de kans PER CYCLE op een fail of success vergroot. Een success kan dus ook niets of iets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Duidelijk en dat lijkt me nuttig genoeg. Al moet ik zeggen dat ik met cruisers nog niet veel moeite heb, alleen met hogere klasse schepen het wat meer moeite koste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
hehe wacht maar tot je dan t2 schepen wilt salvagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
welke T2 schepen :? Of legt dat het probleem uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Tech II, de betere variant van tech 1 :p