[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.302 views

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17
furby-killer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:55:
Tja maar dan moet er niet geklaagd worden dat de NC groter is. Er zit trouwens een flink verschil tussen besluiten om elkaar te resetten om wat te vechten dan om bij het eerste moment van zwakte van een ally hem een mes in de rug te steken.
En mag ik vragen welke ally dat je precies bedoelt? Als je het hebt over INIT. vs DRF, dat is natuurlijk vanuit een tactisch oogpunt geen onlogische actie. INIT. verloor enorm veel terrein en dus was het erop wachten dat DRF INIT. zou resetten, simpelweg omdat INIT. behoorlijk toegetakeld was door een langlopende war.

Ok, het verdient misschien niet de schoonheidsprijs, maar het is echt geen onlogische actie.

[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 10-02-2011 15:19 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• DooiePixel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 13:26
Gister geaccept binnen EVE Uni, zitten ze in het midden van een war... nog niks van gemerkt verder want het was 3u snachts toen ik joinde :P.

Ben nog steeds een beetje bezig met de basic skills en ondertussen aan het trainen zodat ik cruisers kan vliegen, minmatar heeft volgens mij een Rupture en daarna een skill verder de Hurricane (?) die best redelijk is voor PvE en PvP.

Nou vlieg ik natuurlijk rond in een noob fitted rifter, maar hoop ik toch stiekem tijdens de war wat te kunnen doen om zo meteen wat pvp experience op te doen!

[ Voor 3% gewijzigd door DooiePixel op 10-02-2011 15:34 ]

Dat is één voorbeeld, maar ook bijvoorbeeld de bandwagon waarbij iedereen op AAA sprong, of waarbij atlas compleet aan lot werd overgelaten, nadat ze hun pets compleet aan hun lot hadden overgelaten.

Maar ja DRF vs INIT is wel een duidelijk voorbeeld. Waarom is het logisch om een ally te resetten zodra hij het moeilijker heeft? Enige reden om het te doen is dat DRF meer ruimte voor hun macro renters wil. Vanuit een korte termijnsstandpunt te begrijpen, lange termijn desastreus zulke acties.

Vergelijk het nu met NC. WI[DOT] was redelijk weggevaagd (bij MAX1 geloof ik?), ze kregen space aan achterkant van NC space waar ze hebben kunnen herbouwen en ze nu weer volwaardig mee kunnen doen. Goonswarm stond aan het randje van de afgrond en werd uitgenodigd in Deklein waar ze duidelijk weer er bovenop zijn gekomen (en niet zon beetje ook, één van de beste alliances in het spel op het moment, vooral ook voor hun eigen members). Hoewel oorspronkelijk geen NC member was -7- er ook redelijk doorheen toen ze net naar NC waren verhuisd, die zijn er ook niet meteen uitgekicked maar hebben gewoon de mogelijkheid gehad om over hun inactiviteit heen te komen. Zelfde voor FA.

Ben te lui om de specifieke post te zoeken en te quoten, maar het kwam iig van een goonswarm member. Het komt erop neer dat elke alliance in eve door goede en slechte tijden gaat, en elke alliance krijgt periodes van stagnatie. In het zuiden is die periode wanneer je allies je resetten en massale invasie beginnen, in het noorden wordt je space door je allies beschermd zodat je erbovenop kan komen. Uiteraard als de alliance compleet gefailed is mag je je space afstaan, maar gezien dat het zelfs bij OWN nog niet zover is gekomen gebeurd dat niet zomaar.

Uiteindelijk zijn uiteraard beide mogelijke opties in eve, maar als je doet wat de NC doet hou je veel meer vrienden over. Terwijl in het zuiden bondgenootschappen veel sneller worden geditched als dat één partij beter uitkomt.

Voor eve uni: Rifter is prima voor hun fleets, corp chat/fleet finder zou wel moeten zorgen dat je zo in een fleet kan komen. Solo rondvliegen/PVE wordt niet geaccepteerd in eve uni tijdens wardec :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 10-02-2011 15:41 ]

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:37:
Dat is één voorbeeld, maar ook bijvoorbeeld de bandwagon waarbij iedereen op AAA sprong, of waarbij atlas compleet aan lot werd overgelaten, nadat ze hun pets compleet aan hun lot hadden overgelaten.
Als voormalig piloot in Primary. kan ik niet anders concluderen dan dat Atlas precies heeft gekregen wat het verdiende. Evenals CoW en GC overigens, helaas is HTA het slachtoffer van dit alles geworden.

Atlas heeft het laten afweten toen zijn 'vrienden' werden aangevallen, nadat die vrienden zich noodgedwongen hadden teruggetrokken hadden ze niet veel hulp te verwachten. CoW and GC were just waiting for a chance to shoot primary. back then. Backstabbing is as much part of EVE as canflipping ;)

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Het zijn toch allemaal vooral carebears in 0.0 :D

De zogenaamde pewpew gasten, hebben meestal de minste assets in 0.0, riskeren het minste en verhuizen het snelste als het wat tegenvalt. Hehe.

Als de paar mensen, die ECHT achter de schermen van alles voor een alliantie organiseren/regelen, even wat minder tijd of zin hebben, dan valt het meestal zo in mekaar, als ze het dan toevallig een tijdje wat lastiger gaan krijgen.

Makkelijkste manier om 0.0 te leven, is toch gewoon voor grote alliantie/blok te kiezen.
En jammer genoeg is het door de malle soev. regeltjes alleen maar lastiger geworden voor kleine allianties.

PS: Over atlas: die krijgen langzamerhand wel steeds meer nieuwe corps erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door bangkirai op 10-02-2011 17:34 ]

• nwagenaar
Maar ja DRF vs INIT is wel een duidelijk voorbeeld. Waarom is het logisch om een ally te resetten zodra hij het moeilijker heeft? Enige reden om het te doen is dat DRF meer ruimte voor hun macro renters wil. Vanuit een korte termijnsstandpunt te begrijpen, lange termijn desastreus zulke acties.
Ben je echt zo naïef om te denken dat DRF een ally daar in stand wil houden, terwijl ze net een rampzalige campagne hebben gehad? ;)

Persoonlijk vond ik INIT. altijd een goede buur en ik heb ze ook altijd gerespecteerd. Maar hun oorlog met AAA & Co in GE-8JV en HED-GP is echt rampzalig verlopen, ze verloren behoorlijk wat terrein, het moraal heeft een behoorlijke deuk opgelopen en ze waren enorm toegetakeld. Tel daarbij ook nog op dat het ook al begon te rommelen in IT (één van hun allies die hebben meegeholpen in hun war met AAA, voor de goede orde: Wij hebben ook een steentje bijgedragen) en dan is het logisch gevolg dat DRF een optimale situatie voor zich had, om snel uit te kunnen breiden en ook nog eens zonder zware tegenstand. Zware periode, wellicht. Maar als DRF niks had gedaan dan hadden AAA & co het wel gedaan. Dus ja, voor mij is het een logische conclusie dat ze het zouden doen.

En inderdaad, Atlas. lijkt weer aanwezige te zijn in 0.0. Ik verwacht dat er wel wat mensen uit het IT powerblock bij Atlas. terecht zullen gaan komen. Je kan zeggen wat je wil, maar in het zuiden is het behoorlijk levendig :+

Tuurlijk ben ik niet zo naief dat ze een ally daar willen houden, dat blijkt wel eruit dat het mes diep in INITs rug zit.

Het punt echter is dat veel die tegen de NC vechten altijd maar klagen over dat de NC blobbed en dat ze zoveel allianties zijn. De reden dat zij minder hebben is echter puur hun eigen schuld, omdat ze continue hun allies backstabben, terwijl de NC die neiging niet zo heeft.

DRF hebben nu bijvoorbeeld wat meer space, maar als het tot een serieus conflict met NC komt hebben ze wel minder bondgenoten. Zal wel gecompenseerd worden door supercaps van macros die in nieuwe space kunnen runnen, maar toch.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 10-02-2011 21:13 ]

Verwijderd

Hmm, ben nu een jaar of 3.5 aan het spelen, sinds een jaar in wormhole space en ik moet zeggen dat dit alles is dat Eve vanaf het begin had moeten zijn :) geen local als intel tool, je moet echt moeite doen om je weg door space te vinden, er is genoeg pvp met goede schepen (aangezien toch iedereen wel isk heeft daar) en er is minder bullshit gaande dan in known space wat betreft politics enzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 21:55 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
http://evemaps.dotlan.net/alliance/Raiden.

Goed bezig raiden, 2 gratis outposts van WN en 2 overgenomen van INIT.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:57
DooiePixel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:33:
Gister geaccept binnen EVE Uni, zitten ze in het midden van een war... nog niks van gemerkt verder want het was 3u snachts toen ik joinde :P.
Goed om te weten, heb momenteel ook een aanvraag lopen, alleen begon al wat te twijfelen. Ik denk dat ik liever nog een paar weken wat rustig aan doe, gezien ik momenteel geen enkele behoefte heb om midden in een oorlog terercht te komen, zeker omdat ik nog geen goede schepen met complete fitting kan spelen wegens te weinig skills.

Daarnaast wou ik wat gaan bargen, waarbij ik hopelijk aanstaande dinsdag mijn eerste retriever kan kopen. Geld is niet de issue, maar wat duren die skills lang om te leren. Richting Convetor wordt nog erger, 2 skills met een training time van 14 dagen pfff :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Brengt scanning, hacking, archeology in high sec heden ten dagen wat op? Ik bedoel ladar, radar, gravimetric sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In low sec geen ene drol (iig sommige zeggen enorme bedragen ermee te verdienen maar ik doe het regelmatig met goede skills en het schiet echt niet op), dus in high sec zal het wel soortgelijk zijn. Al blijft het random, mijn eerste radar site was eentje in high sec (niet verbonden met rest van high sec dus rustig), en daar had ik 20M in 20 minuten ofzo. Waar normaal ben ik al blij met 10M per radar site. Nu zou dat in principe niet heel slecht qua isk/hour zijn, minus dat je niet veel radar sites vindt, vooral tov alle andere crap. Echt in 0.0 zijn er niet zoveel sites, maar die er zijn zijn normaal gesproken best goed. In low sec zit het helemaal vol met signatures, waarvan veruit het merendeel compleet nutteloos is. Ik verwacht niet dat het heel anders is in high sec behalve dat je nog meer mensen hebt die ze zoeken.

Ladar, magneto en gravimetric zijn sowieso nutteloos buiten 0.0. Radar en unknown kunnen nuttig zijn, minus dat veruit merendeel van unknown wormholes zijn, danwel drone plexes (nutteloos) danwel nuttelose normale plexes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
furby-killer schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 11:07:
In low sec geen ene drol (iig sommige zeggen enorme bedragen ermee te verdienen maar ik doe het regelmatig met goede skills en het schiet echt niet op), dus in high sec zal het wel soortgelijk zijn. Al blijft het random, mijn eerste radar site was eentje in high sec (niet verbonden met rest van high sec dus rustig), en daar had ik 20M in 20 minuten ofzo. Waar normaal ben ik al blij met 10M per radar site. Nu zou dat in principe niet heel slecht qua isk/hour zijn, minus dat je niet veel radar sites vindt, vooral tov alle andere crap. Echt in 0.0 zijn er niet zoveel sites, maar die er zijn zijn normaal gesproken best goed. In low sec zit het helemaal vol met signatures, waarvan veruit het merendeel compleet nutteloos is. Ik verwacht niet dat het heel anders is in high sec behalve dat je nog meer mensen hebt die ze zoeken.

Ladar, magneto en gravimetric zijn sowieso nutteloos buiten 0.0. Radar en unknown kunnen nuttig zijn, minus dat veruit merendeel van unknown wormholes zijn, danwel drone plexes (nutteloos) danwel nuttelose normale plexes.
Ladar en grav waren volgens mij alleen maar slecht. En in low sec kan je er best nog wat mee verdienen. ~50 mil in een half uurtje. En dan nog kan op escalations met leuke faction loot enz. (escalations kan je ook in hisec krijgen waardoor die aanzienlijk leuker worden) Dus ben het er niet mee eens dat het niks oplevert. Hoewel er wel een mazzel component in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan in low sec 500M in 20 minuten verdienen. Maar dan moet je wel onrealistisch veel geluk met loot drops hebben. Als je consistent een beetje isk met low sec exploration kon verdienen deden mensen het, want het is redelijk risicoloos.

Het is al heel uitzonderlijk dat je een combat site in low sec hebt die 50M oplevert (de laatste 10 ofzo die ik heb gedaan hebben iig niet meer dan 10M per stuk opgeleverd), radar is zo goed als onmogelijk. En daarnaast heb je nog de enorme hoeveelheid bagger sites, vooral bij combat sites heb je dat probleem omdat CCP in hun oneindige wijsheid hebben gezorgd dat je hem zo goed als compleet gescanned moet hebben voordat je weet of het een wormhole, drone plex of nuttig iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje, ik zat dus een beetje op de Eve forums rond de neuzen, nu zie ik dat mensen hun character gewoon kunnen verkopen voor ISK?
Dus als ik een jaartje speel, heb een mooie character opgebouwd dan zou ik die voor een paar biljoen kunnen verkopen? Dan behoud ik mijn account en krijgt de nieuwe eigenaar mijn character op zijn account?

En een tweede vraag, ik heb zojuist mijn eve trial geupgrade naar gewoon voor 19,95 op de eve website, kan ik ergens die code vinden om hem aan mn steam toe te voegen? Nu zie ik de hele tijd Eve Online Demo in mijn games list staan

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:54:
Hmm, ben nu een jaar of 3.5 aan het spelen, sinds een jaar in wormhole space en ik moet zeggen dat dit alles is dat Eve vanaf het begin had moeten zijn :) geen local als intel tool, je moet echt moeite doen om je weg door space te vinden, er is genoeg pvp met goede schepen (aangezien toch iedereen wel isk heeft daar) en er is minder bullshit gaande dan in known space wat betreft politics enzo.
waar zit je bij als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:13:
Even een klein vraagje, ik zat dus een beetje op de Eve forums rond de neuzen, nu zie ik dat mensen hun character gewoon kunnen verkopen voor ISK?
Dus als ik een jaartje speel, heb een mooie character opgebouwd dan zou ik die voor een paar biljoen kunnen verkopen? Dan behoud ik mijn account en krijgt de nieuwe eigenaar mijn character op zijn account?

En een tweede vraag, ik heb zojuist mijn eve trial geupgrade naar gewoon voor 19,95 op de eve website, kan ik ergens die code vinden om hem aan mn steam toe te voegen? Nu zie ik de hele tijd Eve Online Demo in mijn games list staan
Je kan je char voor ISK verkopen ja. Hoewel ik niet echt denk dat je na 1 jaartje een paar bil kan krijgen tenzij je een heel specifiek char traint (zeg een pure trader, een super cap piloot oid). Ik heb het nooit gedaan maar volgens mij wordt je char inderdaad overgeschreven naar een andere account. En jij behoudt je account maar minus dat character. Dus je hebt dan een jaar betaald, geen getrained char en een paar bil

Tweede vraag weet ik niet, heb eve daar zelf als 3rd party game staan, maar ook al staat het er als eve demo en het is de volle game, dan is er toch niet echt een probleem? Misschien dat je de naam nog kan aanpassen in steam zelf maar dat durf ik niet te zeggen, misschien steam forum zelf navragen.
Je kan in low sec 500M in 20 minuten verdienen. Maar dan moet je wel onrealistisch veel geluk met loot drops hebben. Als je consistent een beetje isk met low sec exploration kon verdienen deden mensen het, want het is redelijk risicoloos.

Het is al heel uitzonderlijk dat je een combat site in low sec hebt die 50M oplevert (de laatste 10 ofzo die ik heb gedaan hebben iig niet meer dan 10M per stuk opgeleverd), radar is zo goed als onmogelijk. En daarnaast heb je nog de enorme hoeveelheid bagger sites, vooral bij combat sites heb je dat probleem omdat CCP in hun oneindige wijsheid hebben gezorgd dat je hem zo goed als compleet gescanned moet hebben voordat je weet of het een wormhole, drone plex of nuttig iets is.
mijn ervaring is anders maar heb dan vooral radar sites enz gedaan in lowsec. En dat was rustig 50 mil in 30 min. Combat sites haal je vooral veel geld bij escalations, en die kreeg ik 1 op de 2 combat sites (nu weet in niet of dit standaard is en heb het al een hele tijd niet meer gedaan dus kan zijn veranderd)
Daarnaast hebben de meeste combat sites of een gebouw wat je moet slopen voor goede loot of een overseer oid die rondvliegt met goede loot. Laatste keer dat ik er 1 in low heb gedaan waren we met z'n tween en hadden we 20 mil de man en en 40 mil lootdrop. en daarnaast nog een escalation (de we niet hebben gedaan) dus in mijn ervaring is 50 mil in een half uurtje wel haalbaar. als ik kijk naar vroeger (een half jaartje terug) en mijn recente ervaring van een maandje terug.

[ Voor 34% gewijzigd door Bornhald op 11-02-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinal schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 10:24:
[...]Daarnaast wou ik wat gaan bargen, waarbij ik hopelijk aanstaande dinsdag mijn eerste retriever kan kopen. Geld is niet de issue, maar wat duren die skills lang om te leren. Richting Convetor wordt nog erger, 2 skills met een training time van 14 dagen pfff :')
Wen er maar aan later in de game krijg je ze ook van een maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:44:
[...]

Je kan je char voor ISK verkopen ja. Hoewel ik niet echt denk dat je na 1 jaartje een paar bil kan krijgen tenzij je een heel specifiek char traint (zeg een pure trader, een super cap piloot oid). Ik heb het nooit gedaan maar volgens mij wordt je char inderdaad overgeschreven naar een andere account. En jij behoudt je account maar minus dat character. Dus je hebt dan een jaar betaald, geen getrained char en een paar bil

Tweede vraag weet ik niet, heb eve daar zelf als 3rd party game staan, maar ook al staat het er als eve demo en het is de volle game, dan is er toch niet echt een probleem? Misschien dat je de naam nog kan aanpassen in steam zelf maar dat durf ik niet te zeggen, misschien steam forum zelf navragen.
Bedankt, die getallen waren alleen als voorbeeld bedoeld :)
En de steam vraag heb ik een antwoord op gevonden, is niet mogelijk om het als echte steam game toe te voegen, dan had ik hem via Steam moeten kopen, maar zo'n ramp is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi Ravn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-02-2011

Het komt erop neer dat elke alliance in eve door goede en slechte tijden gaat, en elke alliance krijgt periodes van stagnatie.
bangkirai schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:34:
Als de paar mensen, die ECHT achter de schermen van alles voor een alliantie organiseren/regelen, even wat minder tijd of zin hebben, dan valt het meestal zo in mekaar, als ze het dan toevallig een tijdje wat lastiger gaan krijgen.
Ik ben een ceo, als ik een maand vakantie neem, gebeurt er niets tot weinig. Mijn ervaring is dat je members hebt die van af de zijlijn staan brullen naar het team hoe het moet, maar ook members die altijd op het veld staan als het nodig is.

*edit* Wie heeft de hamsters vermoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bornhald schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:44:
[...]

mijn ervaring is anders maar heb dan vooral radar sites enz gedaan in lowsec. En dat was rustig 50 mil in 30 min. Combat sites haal je vooral veel geld bij escalations, en die kreeg ik 1 op de 2 combat sites (nu weet in niet of dit standaard is en heb het al een hele tijd niet meer gedaan dus kan zijn veranderd)
Daarnaast hebben de meeste combat sites of een gebouw wat je moet slopen voor goede loot of een overseer oid die rondvliegt met goede loot. Laatste keer dat ik er 1 in low heb gedaan waren we met z'n tween en hadden we 20 mil de man en en 40 mil lootdrop. en daarnaast nog een escalation (de we niet hebben gedaan) dus in mijn ervaring is 50 mil in een half uurtje wel haalbaar. als ik kijk naar vroeger (een half jaartje terug) en mijn recente ervaring van een maandje terug.
Je moet eerst nog eens zo'n site zien te vinden, dat kost al vaak uren... en ik heb nog NOOIT een escalation gehad in low-sec.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:07
Inderdaad, eve lijkt down te zijn. Ik stond op het punt te jumpen (bij een gate) en kreeg toen de melding dat ik over 2.5 minuut kon jumpen. toen jumpte ie , maar alles bleef gewoon stil staan. vanaf toen connection errors en andere wazige meldingen..

Even wachten maar dan :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Naluh! schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:33:
[...]

Je moet eerst nog eens zo'n site zien te vinden, dat kost al vaak uren... en ik heb nog NOOIT een escalation gehad in low-sec.
blijkbaar heb ik dan gewoon vaak geluk gehad. als er 2-3 sites in je "thuis systeem" zitten en je krijgt dan ook nog 1-2 escalations ben je wel even bezig maar je hebt ook wel eel leuk stapeltje geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel

Voor eve uni: Rifter is prima voor hun fleets, corp chat/fleet finder zou wel moeten zorgen dat je zo in een fleet kan komen. Solo rondvliegen/PVE wordt niet geaccepteerd in eve uni tijdens wardec :)
Toch een klein nadeel dat je zo gelimiteerd bent, want op zich is de hele tijd wachten op een fleet in een station natuurlijk niet erg interessant.

Gisternacht was er echter actie, duurde heel lang voordat we genoeg mensen hadden aangezien de tegenstanders met nogal wat grote schepen was komen opdagen.. maar er was een class bezig in covops ofzo, dus moesten we wachten tot zij klaar waren..

Waren we met 70-75 lui, kregen we ze niet down.. bleek nou, hadden ze OOC reppers die niet op mijn overview en niet op die van anderen staan ingesteld (eve uni standard overview guide heeft eigenlijk alleen WTs)

Dus op een gegeven moment moesten we ons terugtrekken en planet bouncen om te overleven, disconnect de FC in 1 keer die best veel van ons als warptarget gebruikte... Kom ik uit me warp, sta ik in me eentje opeens tussen 10 tegenstanders 8)7 maar gelukkig meteen kunnen weg warpen!

En vanochten om 9u een les tacklen 101+102 (praktijk) dat was opzich wel lachen, alleen heb ik met me riften nog moeite met modules, omdat me cap ontzettend snel leeg is, kwestie van skills neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
yup, je hebt 2 skills voor je cap zelf, en dan heb je nog de skill om de tackle module zelf te gebruike waaribj ie minder cap gebruikt als je deze verhoogt qua skill..

and qua training is bij mij 54dagen ut max so far (carrier 5 / capital ships 5/ fighterbombers 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
zit er een max. aan je attributes btw? kan ik bijv. alles weghalen uit charisma en dat in perception doen (bijvoorbeeld)

Want ik hoor mensen over evemon, maar hun optimal attribute options is volgens mij niet up to date...

Al moet ik daar nog eens de tijd voor nemen, want uiteindelijk wil ik gaan pvp'n en dan lijkt het me mooi om in een minmatar hurricane rond te vliegen! Volgens evemon duurt dat ongeveer 65-70 dagen, maar dan moet ik wel ff optimaal gebruik maken van me queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi Ravn
remap ftw, maar lees je wel goed in, je kan een aantal punten remapen, zodat je sneller traint op bepaalde skills die die atributes gebruiken.
Combat pilots gebruiken veel willpower en preception, Mijners gebruiken inteligence en memory. Je kan beperkt aantal keer remappen, een beginnende speler in zijn eerste jaar krijg er 2 of 3, weet niet goed of de verwijdering van learningskills daar ook wat verandert heeft. Daarna krijg je er 1 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 20:28
Leuk actief topic over EVE :)

Helaas is mijn EVE ervaring een beetje gedaald nadat ik verder ben gaan studeren, ook de corporation waar ik mijn characters hebt ondergebracht heeft niet veel meer te bieden, we minen een beetje en we doen wat met missionen.
En we zitten in low-sec, met een station in een relatief rustig systeempje, todat de grote jongens weer eens het een-en-ander moeten haulen.
Ik denk dat het eens hoog tijd wordt voor een andere corporation, heeft iemand misschien suggesties?

Ik heb een tweetal accounts en beide zijn het uitstekende missioners (eentje bezit een multi-billion fit Tengu) de andere kan in Capital ships vliegen (en bezit ook een carrier en dread) en moet een relatief leuk PvP poppetje zijn, echter heb ik daar nog he-le-maal geen kaas van gegeten, dus ik kijk naar corporations die mij daar in kunnen ondersteunen :)

Ik ben in de avonden minder actief, maar dat komt voornamelijk door de moeizaamheid van mijn huidige corporation, dus -- wie heeft een leuk aanbod?

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Wij (als in APEO2/IEGEX) hebben misschien wel een plaatsje in ons stukje 0.0 space ^^. Wellicht dat je Dutch2007 een DM kan sturen of even een ingame berichtje sturen naar omgdutch2005 :)

[ Voor 53% gewijzigd door nwagenaar op 12-02-2011 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals eerder gezegd ben ik nieuw nog steeds in mijn 3 weken trial (12 dagen over) vind het nog steeds leuk maar speel ook LOTRO net betaald dus dat speel ik nu het meest. aangezien LOTRO free to play is ga ik nadat de betaling afloopt me op eve storten :P

nu dus maximaal skills levelen ben nu alles naar 3 aan het brengen en heb een hoop (mijnziens) nuttige skills getrained zoals negotiation, social, diplomacy, hacking enz enz.

wel tof ook al doe ik weinig op het moment :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi Ravn
[/offtopic]Ik heb jou volgens mij zien lopen op [en]evernight, Kan dat? [/offtopic]

Naja mochten er nog mensen intresse hebben in een corporation, ik weet er wel een ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
nwagenaar schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 02:28:
Wij (als in APEO2/IEGEX) hebben misschien wel een plaatsje in ons stukje 0.0 space ^^. Wellicht dat je Dutch2007 een DM kan sturen of even een ingame berichtje sturen naar omgdutch2005 :)
Nemen jullie ook noobs aan die nog veeeeeel moet leren. Want ik ben net begonnen met EvE online (3 weken lang). Ik ben erg geintreseerd in PvP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand misschien nog een 21-dagen invite voor me?
Na het diagonaal doorlezen van deze topic lijkt het me wel een leuk spel.
Ik heb zo een 3 jaar wow gespeeld en dit lijkt me eens wat anders.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stuur maar een DM met je email adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 02:41:
zoals eerder gezegd ben ik nieuw nog steeds in mijn 3 weken trial (12 dagen over) vind het nog steeds leuk maar speel ook LOTRO net betaald dus dat speel ik nu het meest. aangezien LOTRO free to play is ga ik nadat de betaling afloopt me op eve storten :P

nu dus maximaal skills levelen ben nu alles naar 3 aan het brengen en heb een hoop (mijnziens) nuttige skills getrained zoals negotiation, social, diplomacy, hacking enz enz.

wel tof ook al doe ik weinig op het moment :P
Advanced Weapon Upgrades - to reduce power requirements of high slot weapon modules.
Engineering 5 - to maximize the power core.
Electronics 5 - to maximize the CPU.
Energy Management - to maximize the capacitor capacity.
Energy Systems Operation - to maximize the rate at which the capacitor recharges.
Energy Grid Upgrades - to reduce the CPU requirements of installing power modules.
Mechanic 5 - to maximize hull strength.
Shield Management - to maximize shield capacity.
Shield Operation - to maximize the rate at which the shield recharges.
Hull Upgrades 5 - To maximize armor strength, being able to operate the best armor modules.
Repair Systems 4 - To be able to operate the best armor and hull repair modules.
Weapon upgrades - to reduce CPU requirements of high slot weapon modules

[ Voor 11% gewijzigd door Sgreehder op 12-02-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
-kardo- schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 11:05:
[...]

Nemen jullie ook noobs aan die nog veeeeeel moet leren. Want ik ben net begonnen met EvE online (3 weken lang). Ik ben erg geintreseerd in PvP.
case by case scenario, je moet er wel-willend tegenover staan iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Dutch2007 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 19:18:
[...]

case by case scenario, je moet er wel-willend tegenover staan iig
Nou ik en me vrienden (alleen eentje daarvan wil ook handelen, is daar eigenljk mogelijkheid in in 0.0 sec.) willen heel graag ons inzetten en willen heel graag PvP doen. We hebben wel ervaring in guilds en samenwerken. Sommige van me vrienden zijn snel verslaafd in dit soort spellen dus dat lijkt me persoonlijk ook handig als no-lifer kanon voer. Om het kort te houden we zijn meer dan wel-willend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
furby-killer schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:23:
Stuur maar een DM met je email adres
Damn you furby Laat je er ook nog eens eentje voor mij liggen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik meende ooit een wit schip tegen te zijn gekomen die ik dus wilde looten (niet mijn kill) en kreeg warschuwing dat de eigenaar me vrij kon aanvallen als ik dat deed dus ik liet het liggen en was veilig.

vandaag kwam ik een gele tegen en meende dat dat free too loot was meende dat er 2 plexen in lagen daar het 30 dagen play time aangaf (of zoiets) kreeg waarschuwing die ik in de opwinding niet las. en POEF weg was ik :(

blijkt dus een truc te zijn met een nep plex vlakbij een rookie gebied en ik was dom genoeg erin te trappen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peekster schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:36:
[...]

Damn you furby Laat je er ook nog eens eentje voor mij liggen? :+
O-)

Was het vlakbij of in een rookie starter systeem? Want in een starter systeem mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zondag 13 februari 2011 @ 09:57:
[...]

O-)

Was het vlakbij of in een rookie starter systeem? Want in een starter systeem mag het niet.
bedoelde je mij te quoten? en ja het was in een starter/rookie system ourselaert dus net nadat je de tutorial hebt gedaan. precies buiten het federal acedemy station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ook maar besloten om EVE uit te proberen. Maar ik weet niet precies waar ik moet beginnen. (Oud trial account gebruikt) Heeft iemand een goed advies om mee te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Zhalix schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:45:
Ook maar besloten om EVE uit te proberen. Maar ik weet niet precies waar ik moet beginnen. (Oud trial account gebruikt) Heeft iemand een goed advies om mee te beginnen?
Mja... het is wat je wil doen, kom anders op het ingame chatkanaal "gathering.tweakers.net" zit allerlei volk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:56:
[...]

bedoelde je mij te quoten? en ja het was in een starter/rookie system ourselaert dus net nadat je de tutorial hebt gedaan. precies buiten het federal acedemy station.
Oursulaert is geen starter system, Cistuvaert is er wel eentje, als dat hem was (of Duripant/Bourynes) kan je petitionen en krijg je spul terug + als het goed is degene die het deed een ban. In oursulaert mag het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Goh, grote battle in een system en nu kan niemand meer inloggen.... Wat een verrassing weer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens,

Ik wil graag vanaf morgen eve proberen voor 3 weken (met vakantie erbij dus :)

maar daarvoor moet ik dus een link ofzo krijgen van 1 van jullie die het al spelen?

let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:21:
Hallo jongens,

Ik wil graag vanaf morgen eve proberen voor 3 weken (met vakantie erbij dus :)

maar daarvoor moet ik dus een link ofzo krijgen van 1 van jullie die het al spelen?

let me know ;)
Stuur me een DM met je e-mailadres en je krijg een trial van 21 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg ik daarbij ook wat hulp van jullie NL cooperation voor mijn noob vraagjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:29:
krijg ik daarbij ook wat hulp van jullie NL cooperation voor mijn noob vraagjes? :P
Daarvoor kan je beste in een ander kanaal zitten (bijvoorbeeld V3SPA, Dutch) omdat onze NL corp namelijk geen NL corp is. En we zitten ook nog eens in 0.0, druk bezig met een oorlogje enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we zullen even kijken hoe en wat.
eerst kijken dan kopen :D

en een helehoop info verzamelen in die 3 weken (met vakantie erin gebakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi Ravn
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:29:
ik wil je best wat op weg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:07:
[...]

Oursulaert is geen starter system, Cistuvaert is er wel eentje, als dat hem was (of Duripant/Bourynes) kan je petitionen en krijg je spul terug + als het goed is degene die het deed een ban. In oursulaert mag het wel gewoon.
ik hoef mn spul niet terug en wil er niet moeilijk om doen. het is gebeurd ik ga gewoon verder :)

maar het is wel een rookie gebied kom op zeg direct naar je tutorial kom je daar :/ als je dan geen rookie bent weet ik het ook niet meer. dan wordt je neergehaald door een schip waar je absoluut geen enkele kans tegen hebt. hoort erbij geen probleem maar snap niet wat ze er leuk aan vinden of is het om te pronken met hun PVP kills? want zo kan ik er ook wel tig neerhalen als ik een stuk sterker ben en daar ga campen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Sommige vinden het leuk om met high-end ships (of gear) te showen en vaak ook iemand aan te vallen.
(Denkt aan Goldshire in WoW, altijd wel een level 80+ die er rondhangt en iedereen duelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 02:06:
[...]

ik hoef mn spul niet terug en wil er niet moeilijk om doen. het is gebeurd ik ga gewoon verder :)

maar het is wel een rookie gebied kom op zeg direct naar je tutorial kom je daar :/ als je dan geen rookie bent weet ik het ook niet meer. dan wordt je neergehaald door een schip waar je absoluut geen enkele kans tegen hebt. hoort erbij geen probleem maar snap niet wat ze er leuk aan vinden of is het om te pronken met hun PVP kills? want zo kan ik er ook wel tig neerhalen als ik een stuk sterker ben en daar ga campen.
volgens mij heet het grieven, en sommige mensen vinden dat leuk om te doen. Ik zal je vast waarschuwen voor het geval je missies gaat doen. Het gaat een keer gebeuren dat iemand die je niet kent vrolijk je missie in komt vliegen en je spul jat. Meestal alleen salvage (kan je niks tegen doen) soms ook je wrecks leeg halen. Dan mag jij op hem schieten. Wanneer je dat doet mag hij terug schieten. Wat inhoudt dat hij weg warpt en terug komt met z'n pvp schip en jou pve schipje in een hoopje as doet veranderen. Waarna hij je spullen uit je wreck jat en je nog beledigd op local :D

in het geval iemand in mij missie steelt ligt het aan de situatie. Als ik nog spawns heb, warp ik weg -> hij aggro.

Heb ik geen spawns meer en zit ik met een combat schip. Schiet ik mijn wrecks kapot (ik niet dan zij ook niet)

anyway doe er je voordeel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Gisteren weer lekker op dreef. Ben nu al een tijd aan het mission runnen en ondanks dat ik alleen nog maar simpele level 1 mission mag doen, begint het af en toe steeds lastiger te worden. Heel soms moet ik een beetje mijn best gaan doen.

Ik ga binnenkort toch maar een Badger Mark II aanschaffen om mijn hele handel te verschepen van Kakakela naar Haatomo. Ben al een tijd aan het missionrunnen voor de Calderi Navy, schijnen 8 jumps verderop twee goede quality mission givers bijelkaar te zitten.

Wat me alleen nog niet goed lukt is het binnenhengelen van geld in high-sec. Oke ik heb 38 Mi aan geld, zou niet weten wat ik ervoor moet kopen, gezien ik al een Drake, Caracal en binnenkort een Convetor, maar ik heb simpelweg de skills niet voor wat leukers.

Trainen, trainen, trainen... geduld (of zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nu wel duidelijk dat de DRF echt geen partij is voor de NC, ook al was al gebleken dat de NC het moraal mist om een invasie van DRF space vol te houden. Maar ondanks het voordeel van verrassing + al hun supers in positie + director level spy die Rebellion sov weghaald en al hun TCUs in positie is hun aanval op de NC redelijk mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:00:
[...]

volgens mij heet het grieven, en sommige mensen vinden dat leuk om te doen. Ik zal je vast waarschuwen voor het geval je missies gaat doen. Het gaat een keer gebeuren dat iemand die je niet kent vrolijk je missie in komt vliegen en je spul jat. Meestal alleen salvage (kan je niks tegen doen) soms ook je wrecks leeg halen. Dan mag jij op hem schieten. Wanneer je dat doet mag hij terug schieten. Wat inhoudt dat hij weg warpt en terug komt met z'n pvp schip en jou pve schipje in een hoopje as doet veranderen. Waarna hij je spullen uit je wreck jat en je nog beledigd op local :D

in het geval iemand in mij missie steelt ligt het aan de situatie. Als ik nog spawns heb, warp ik weg -> hij aggro.

Heb ik geen spawns meer en zit ik met een combat schip. Schiet ik mijn wrecks kapot (ik niet dan zij ook niet)

anyway doe er je voordeel mee
top waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
furby-killer schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:12:
Het is nu wel duidelijk dat de DRF echt geen partij is voor de NC, ook al was al gebleken dat de NC het moraal mist om een invasie van DRF space vol te houden. Maar ondanks het voordeel van verrassing + al hun supers in positie + director level spy die Rebellion sov weghaald en al hun TCUs in positie is hun aanval op de NC redelijk mislukt.
Aanval begint pas *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien onderschat ik nu jullie mogelijkheden hoor, maar als het niet lukt om TCUs in russian prime te verdedigen tijdens een verrassings aanval zie ik nog niet echt jullie door station/ihub timers in US TZ grinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
furby-killer schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:47:
[...]
Misschien onderschat ik nu jullie mogelijkheden hoor, maar als het niet lukt om TCUs in russian prime te verdedigen tijdens een verrassings aanval zie ik nog niet echt jullie door station/ihub timers in US TZ grinden.
Je onderschat ons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Deze week hebben we movement op, we zijn net gesettled in Detorid en nu al full deployment naar Geminate >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als we het dan toch over die regio hebben, waarom heeft Raiden. nou die punt achter hun naam, er is nog geen andere Raiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
furby-killer schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:01:
Als we het dan toch over die regio hebben, waarom heeft Raiden. nou die punt achter hun naam, er is nog geen andere Raiden :P
De extra "." is gewoon cool natuurlijk. :+ Maar Furby, zit jij bij onze vrienden van NC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand online die me kan helpen? ik heb een lvl1 misson gepakt en die is zo pittig dat ik aan barrels geschoten ben, nieuw schip gekocht en uitgerust maar wil niet nog een keer dood en wil eigenlijk redden wat ik redden kan van mijn schip

Ellendras Silver is mijn naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik zit op mn werk maar typ de naam van je missie eens in op http://eve-survival.org/
Vaak goeie guide. Weet het natuurlijk niet maar ik denk dat je een trigger te vroeg afschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:02:
Ik zit op mn werk maar typ de naam van je missie eens in op http://eve-survival.org/
Vaag goeie guide. Weet het natuurlijk niet maar ik denk dat je een trigger te vroeg afschiet.
neuh teveel enemies en dat kan ik gewoon niet aan. reden heb core, shield en armor niet hoog genoeg (ben ik nu wel max aan het trainen) maar heb al hulp gelukkig :P

thnx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er nederlandse corps? met mensen van tweakers ofzo?
ben sinds vandaag begonnen en wil veel leren maar niet iedereen is even vriendelijk in all chat etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:09:
ben sinds vandaag begonnen en wil veel leren maar niet iedereen is even vriendelijk in all chat etc..
Kom eens praten in channel "Dutch" of "Bendebeukers" ( laatste is een channel van een nederlandse corp met ondergetekende als lid en Remi als CEO. Verder is er natuurlijk ook het channel gathering.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:09:
Welkom in het EVE universum!!!

Voor PVE (mining, missies, industry, ....) zou je ook eens in het kanaal V3SPA kunnen duiken. Allemaal Nederlandstaligen en genoeg mensen aanwezig die je op weg willen helpen.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx zal ik doen ben nu tut aan het doen en beetje geld verdienen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand online die me kan helpen? ik heb een lvl1 misson gepakt en die is zo pittig dat ik aan barrels geschoten ben, nieuw schip gekocht en uitgerust maar wil niet nog een keer dood en wil eigenlijk redden wat ik redden kan van mijn schip

Ellendras Silver is mijn naam
Beetje laat nu al waarschijnlijk, maar Helpmymission chat moet daar prima voor werken. Of gewoon je NPC corp chat, al heb je dan wel wat kans dat iemand je wreck jat, aan andere kant als dat iemand is die zonder problemen het tanked als je blijkbaar een paar triggers teveel hebt geschoten zal hij ook weinig behoefte hebben aan wat loot dat voor hem waardeloos is.
nwagenaar schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:21:
[...]

De extra "." is gewoon cool natuurlijk. :+ Maar Furby, zit jij bij onze vrienden van NC?
Nop, ik zit in het zuiden, in providence, in het NRDS blok.

In principe ben ik in het NC vs DRF conflict wel voor de NC, maar aan andere kant als Raiden iets te hard wordt getrapt hebben wij weer het risico dat de helft naar providence rent, en we hebben eigenlijk weinig behoefte om het IT afvoerputje te zijn ;)

Hopelijk wordt AAA binnenkort wat hotdrop happier, schijnt dat DICE al in wyverns sanctums aan het runnen is in HP-, een systeem dat ze nog niet kunnen cynojammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Verstandig inderdaad om eerst de tutorial te doen. Daarna krijg je career agents aangeboden. Die kan ik je ook zeker aanraden! Je raakt daarbij diverse aspecten van EVE zoals scanning, mining, combat en je krijgt leuke spulletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 14:35:
thx zal ik doen ben nu tut aan het doen en beetje geld verdienen :D
ik ben ook uber n00b zit nog in trial ga het daarna aanschaffen. je bent dus niet de enige newbie :P

goeie tip die mij geholpen heeft (al was ik er wat later mee) is certificates checken (bij training skills) daar kun je zien wat je moet trainen voor bepaalde dingen.

wat je ASAP op basic wil hebben is:
core
shield tanking
armor tanking

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou me eerder richten op enkel armor tanking of shield tanking, ook als pure shield tanker zitten er inderdaad wel wat nuttige skills bij armor tanking, maar daar zou ik me aan het begin niet druk over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:07:
Ik zou me eerder richten op enkel armor tanking of shield tanking, ook als pure shield tanker zitten er inderdaad wel wat nuttige skills bij armor tanking, maar daar zou ik me aan het begin niet druk over maken.
nou zowiezo wil ik ze allemaal op basic hebben dan specialiseren in

core
shield tanking
armor tanking

en ook in die volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zou me niet zo zeer richten op die certificates. Er zijn gewoon een aantal skills die je 'moet' hebben, omdat ze bijvoorbeeld zorgen voor meer hitpoints (armor/shield/structure).

Als je voor shield skills gaat, moet je Tactical Shield Manipulation IV hebben, en kun je daarnaast de resist skills (volgens mij heten ze bijv. EM Shield Compensation etc.) skillen.

En je 'moet' Hull Upgrades V hebben, Mechanic V, dat soort meuk :)

Daarmee kan je alle hardeners gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:22:
Ik zou me niet zo zeer richten op die certificates. Er zijn gewoon een aantal skills die je 'moet' hebben, omdat ze bijvoorbeeld zorgen voor meer hitpoints (armor/shield/structure).

Als je voor shield skills gaat, moet je Tactical Shield Manipulation IV hebben, en kun je daarnaast de resist skills (volgens mij heten ze bijv. EM Shield Compensation etc.) skillen.

dat klopt en voor armor heb je hetzelfde lijstje met iets andere naam. die heb ik allemaal al gekocht ik moet idd hull upgrade IV hebben daarvoor en voor shield nog wat andere shield skills uppen. ik ben al een aardig eind.

feit is ik moet veel trainen om meer klappen te kunnen opvangen want ik ben nu zeer kwetsbaar heb ik gemerkt :P

hoor nu weer dat gallente beter voor armor kan gaan :X :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
De_Bastaard schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:22:

waar was jij gisteren? :P heb je iig niet gezien in 020 en de region's daarbij :P

jump je in system, warp je naar P5 ipv afgespromen P6, kom je tussen de titans van Raiden. te zitten ^^ wel grappig om 6+ titans zo te zien ^^

en wat heb k me kapot gelachen zeg..

in 020, kleine fail, iemand bump de titan IN de pos shield dus meer dan de helft kon de titan niet gebruiken en wacht op 2nd cycle...

gaat die gekke WN. Rus, met titan buiten de POS hangen :/ !, rapier cyno, caps jumpen, WN. Titan jumpt...

en toen kwam ut... iedereen dko warpen ...

ben ik met 1 (omgdutch2005), in een safespot... ben ik wat laat met warpen van safespots... opeens rapier 15km van me... tackled me + web.... ik mwd en mijn web overload web ik hem.. + ik begin op hem te schieten....

ik denk fuuuuckkkkkk, maar nee hoor... of hij disconnected... of hij jamde mij (meer waarschijnlijk) want opeens was hij foetsie en k was safe ^^ (niemand ondertussen op me geland... vreemd met 200 in local ^^)

ik wachten, wachten, denk fuck it, ik ga d'r voor zie wel hoever we komen....

paar jumps later kom ik lone sabre tegen, en die blijft zoals die is, denk mooi k jump door, alts d'r achter aan.. (ondertussen heeft ie wel bubbled :(), dus -1 alt in een pod :P)

maar goed, ik dus door in me lone fiersome drake ^^, kom ik in een camp terrecht.. beide kanten hebben ze sabres, dus k jump mooi door, heb ik de meeste kans...

ik jump, wacht 5s, en zeg dan warp naar planet 1, 1 BS lockt me... rest iddle, en dutchy warpt mooi naar P1, ondertussen ff ss gemaakt en ff gewacht en door gegaan, uiteindelijk hebben andere me toch te pakken gekregen in http://killboard.ieg-alli...=kill_detail&kll_id=30813 (i-1)

Dat terwijl ik in http://killboard.ieg-alli...=kill_detail&kll_id=30745 begonnen ben!!!

http://evemaps.dotlan.net/route/O2O-2X:I-1QKL meer als 17 jumps ^^ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:15:
[...]

nou zowiezo wil ik ze allemaal op basic hebben dan specialiseren in

core
shield tanking
armor tanking

en ook in die volgorde?
Tja jouw keuze natuurlijk, maar ik zou eerst de skills die belangrijk zijn voor het type tank dat je gebruikt trainen. Daarna kan je altijd nog andere trainen, en vooral dan de HP skill van de andere.

Welk ras speel je? Dat maakt nogal veel uit voor welke volgorde je het het beste kan doen. En die certificates zijn inderdaad wel beter dan niks, maar je moet er ook niet te moeilijk mee doen, ik heb de laatste tijd er toevallig een paar meer naar elite gekregen, maar volgens mij zit ik nu met 6-7 elite certs ofzo met iets van 62M SP. Komt simpelweg omdat veel van die certs skills nodig hebben die ik gewoon onbelangrijk vind.

Je hebt bijvoorbeeld een skill om scanning sneller te laten gaan, en ik heb nu bijvoorbeeld wel scanning strength op lvl 5. Maar die seconde ofzo dat het scheelt om die naar 5 te trainen vind ik voorlopig redelijk overbodig. Ook shield compensation skills vallen in die categorie voor mij. Ik gebruik geen passive shield hardeners en bij de shield tanked schepen die ik vlieg hebben of geen hardeners of ik vind het wel heel erg onwaarschijnlijk dat mijn invuln(s) voor langere tijd uit gaan. Ik heb die skills nog geen eens gekocht (granted: gedeelte is luiheid van mij, als ik eraan denk zal ik ze wel een keer naar lvl 3 trainen).

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 14-02-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Soms is het voor de beginners wat jammer om het niet in meer begrijpelijke taal te kunnen lezen, lijkt een indrukwekkend verhaal, maar snap er geen snars van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 15:34:
hoor nu weer dat gallente beter voor armor kan gaan :X :?
Zelf ben ik niet zo'n Gallente specialist, maar de meeste Gallente schepen zie je inderdaad met een armor tank. Er zijn ook genoeg setups te bedenken met een hele goede shield tank.

Een belangrijk punt bij het fitten: fit OF armor OF shield maar NIET beide.

Als je net begonnen bent, kun je misschien al een destroyer vliegen. Een catalyst is dan erg aan te raden. Daarmee kun je heel gemakkelijk level 1 missies doen. Mijn vriendin heeft dat ook met veel plezier gedaan. Nu zit ze in level 3 missies in een Myrmidon en vliegt ze met een Vexor rond om sites uit te scannen en te knallen.
Myrmidon is een battlecruiser en is handig voor level 3 missies, Vexor is een cruiser en is handig voor level 2 missies. Beide zijn bootjes met bonussen op drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Kan iemand een trial sturen naar een vriend van me. Als je me pm geef ik wel de email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even mijn skills wat duidelijker maken mogelijk dat iemand me kan vertellen wat ik wel en niet moet doen of changes in volgorde...

nu in de cue
Tactical Shield Manipilation lvl III
2 uur 31 min
Energy Management lvl III
7 uur 35 min
Targetting lvl IV
20 uur 41 min

to do list
Hull Upgrade lvl IV
1 dag 16 uur 34 min
Shield Opperation lvl IV
20 uur 41 min
Shield Opperation lvl V
4 dagen 21 uur 4 min
Shield Management IV
2 dagen 14 uur 5 min

daarna kan ik de volgende skills op lvl 1 trainen om hele certificaat op basic te krijgen
de 4 verschillende X shield compensation (boeken heb ik al)
de 4 verschillende X armor compensation (boeken heb ik al) (deze doe ik direct na de Hull upgrade)
daar ik deze 8 nog niet kan trainen weet ik niet hoe lang ze duren om op lvl 1 te krijgen

alle andere skills voor basic core en defence (zowel shield als armor) heb ik al

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
-kardo- schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:13:
Kan iemand een trial sturen naar een vriend van me. Als je me pm geef ik wel de email.
Stuur me je e-mail adres maar, krijg je een invite van me.
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:14:
even mijn skills wat duidelijker maken mogelijk dat iemand me kan vertellen wat ik wel en niet moet doen of changes in volgorde...

nu in de cue
Tactical Shield Manipilation lvl III
2 uur 31 min
Energy Management lvl III
7 uur 35 min
Targetting lvl IV
20 uur 41 min

to do list
Hull Upgrade lvl IV
1 dag 16 uur 34 min
Shield Opperation lvl IV
20 uur 41 min
Shield Opperation lvl V
4 dagen 21 uur 4 min
Shield Management IV
2 dagen 14 uur 5 min
Als je Gallente vliegt, zou ik de shield skills even links laten liggen en me op armor richten. Welk schip vlieg je?

[ Voor 57% gewijzigd door MisterMichel op 14-02-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Afbeeldingslocatie: http://www.raidenalliance.net/download/file.php?id=55

Dat was dus van gisteren =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Information
You are not authorised to download this attachment.
(Als ik de link direct invoer, nu zie ik alleen een plaatje dat niet laadt).

@Legolas, het hangt er heel veel gewoon van af welk ras je speelt. Is het inderdaad gallente ga dan niet shield operation lvl 5 training, kost veel te veel tijd zonder nut. Als je Caldari speelt stop dan tactical shield manipuilation lvl 4 er bij (voor shield operation 5), kost niet zo heel veel tijd en levert je t2 hardeners op.

Energy management 4 zou ik ook doen voor de meeste van de skills die je daar opnoemt.

Editje: misschien handig voor de OP een link waar het jargon wordt uitgelegd. Probleem met alles bij zon report uit te leggen is dat zulke termen met een reden worden gebruikt: het wordt nogal lang verhaal als je ze niet gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 14-02-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Cardinal schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:08:
[...]

Soms is het voor de beginners wat jammer om het niet in meer begrijpelijke taal te kunnen lezen, lijkt een indrukwekkend verhaal, maar snap er geen snars van.
quote / list de dingen die je niet begrijpt en ik zal ze proberen uit te leggen :)

- safe spot - plek in space vaak tussen 2 celestials (planeten, moon, sun), deze spot is niet direct naar toe te warpen (Of ze moeten al in de zelfde fleet zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:14:

daarna kan ik de volgende skills op lvl 1 trainen om hele certificaat op basic te krijgen
de 4 verschillende X shield compensation (boeken heb ik al)
de 4 verschillende X armor compensation (boeken heb ik al) (deze doe ik direct na de Hull upgrade)
daar ik deze 8 nog niet kan trainen weet ik niet hoe lang ze duren om op lvl 1 te krijgen

alle andere skills voor basic core en defence (zowel shield als armor) heb ik al
Ik zou je niet blind staren naar de certificates hoor. Leuke guidelines, maar imo kan je beter evemon gebruiken om je skills te plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMichel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:20:
[...]

Stuur me je e-mail adres maar, krijg je een invite van me.

[...]

Als je Gallente vliegt, zou ik de shield skills even links laten liggen en me op armor richten. Welk schip vlieg je?
ik vlieg in een incursus op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crashcat schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:10:
[...]

Ik zou je niet blind staren naar de certificates hoor. Leuke guidelines, maar imo kan je beter evemon gebruiken om je skills te plannen.
wow das idd erg prettig progg. wauw 8)

heb remap gedaan zoals evemon me aanrade maar hij past de skills en de tijd nodig om te leren dus niet aan :S
hoe krijg ik dat in orde?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/fkpgte.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
-kardo- schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:28:
[...]

Nou ik en me vrienden (alleen eentje daarvan wil ook handelen, is daar eigenljk mogelijkheid in in 0.0 sec.) willen heel graag ons inzetten en willen heel graag PvP doen. We hebben wel ervaring in guilds en samenwerken. Sommige van me vrienden zijn snel verslaafd in dit soort spellen dus dat lijkt me persoonlijk ook handig als no-lifer kanon voer. Om het kort te houden we zijn meer dan wel-willend.
Eh niet om ombeleefd te doen maar nwagenaar maar mag ik misschien antwoordt. Ik ben erg nieuwsgierig als het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Heb je hem of omgdutch al een dm gestuurd, of ingame bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crashcat schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:10:
[...]

ja dat is een geweldige tool die ik nu dus ook gebruik :)

maar het geeft niet aan wat voor skills je het best kan trainen en dat doet de certificate planner wel :)

hij heeft nu zelfs de stats overgenomen die ik gewijzigd heb maar niet de stats van implants die ik daarna heb aangeschaft :? en dat krijg ik niet voor elkaar ook

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
De_Bastaard schreef op maandag 14 februari 2011 @ 19:44:
Heb je hem of omgdutch al een dm gestuurd, of ingame bericht?
Oeps |:( . Dat ik daarniet aan dacht. Maar ff dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:19:
ik vlieg in een incursus op dit moment
Met een heel erg klein beetje meer skillen, kun je de destroyer van Gallente vliegen: Catalyst.
Dat is een ideaal bootje voor level 1 missies. Het vreet de tegenstanders op :)
Je zou 'm dan zo kunnen fitten bijvoorbeeld. Uitleg:
In de high-sloten uiteraard zoveel mogelijk wapens. Aangezien de catalyst bonus heeft op hybrids, plaats je er 8. Hieronder heb ik de meta 3 varianten getoond. Meta 4 is beter, maar ook meteen een stuk duurder. Verder heb je er niet veel skills voor nodig.
De afterburner is een meta 3 item (cold-gas arcjet thrusters) en is niet duur, de cap recharger II is een T2 module, maar zou niet duur moeten zijn.
In de Low sloten zit een Damage Control II - zorgt voor meer resists tegen de 4 damage types,
Small Armor Repairer II - daarmee kun je je armor repareren.
Power Diagnostic II - Meer power grid, capacitor en shield.
Sommige modules zijn T2, maar je was al bezig (of had al) Hull Upgrades 4 voor de Damage Control II. Ook was je bezig met engineering skills, dus zouden die Power Diagnostic, Cap Recharger II ook geen probleem moeten zijn.
En uiteraard, omdat je Gallente vliegt, neem je drones mee. In dit geval kun je er maar 1 meenemen.

[Catalyst, Level 1]

125mm Compressed Coil Gun I

Cold-Gas I Arcjet Thrusters
Cap Recharger II

Damage Control II
Small Armor Repairer II
Power Diagnostic System II

[Empty Rig slot]
[Empty Rig slot]
[Empty Rig slot]

Hobgoblin I x1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisterMichel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 20:04:
[...]

Met een heel erg klein beetje meer skillen, kun je de destroyer van Gallente vliegen: Catalyst.
Dat is een ideaal bootje voor level 1 missies. Het vreet de tegenstanders op :)
Je zou 'm dan zo kunnen fitten bijvoorbeeld. Uitleg:
In de high-sloten uiteraard zoveel mogelijk wapens. Aangezien de catalyst bonus heeft op hybrids, plaats je er 8. Hieronder heb ik de meta 3 varianten getoond. Meta 4 is beter, maar ook meteen een stuk duurder. Verder heb je er niet veel skills voor nodig.
De afterburner is een meta 3 item (cold-gas arcjet thrusters) en is niet duur, de cap recharger II is een T2 module, maar zou niet duur moeten zijn.
In de Low sloten zit een Damage Control II - zorgt voor meer resists tegen de 4 damage types,
Small Armor Repairer II - daarmee kun je je armor repareren.
Power Diagnostic II - Meer power grid, capacitor en shield.
Sommige modules zijn T2, maar je was al bezig (of had al) Hull Upgrades 4 voor de Damage Control II. Ook was je bezig met engineering skills, dus zouden die Power Diagnostic, Cap Recharger II ook geen probleem moeten zijn.
En uiteraard, omdat je Gallente vliegt, neem je drones mee. In dit geval kun je er maar 1 meenemen.

[Catalyst, Level 1]

Cap Recharger II

Damage Control II
Small Armor Repairer II
Power Diagnostic System II

[Empty Rig slot]
[Empty Rig slot]
[Empty Rig slot]

Hobgoblin I x1
bedankt voor de uitgebreide post. en een destroyer klint goed :9 maar mij is verteld door meerdere mensen dat ik beter een schip kan houden tot ik goeie skills heb (niet met min skill req groter schip gaan vliegen) weet niet in hoeverre dat hiervan afwijkt daar ik me nog niet zo in schepen heb verdiept en er zoveel info op me af komt :o

ik heb hobgoblins en warriors ik gebruik nu eigenlijk altijd warriors (1 dus daar incursus ook maar 1 drone kan bergen)

ps. catalyst kan ik al vliegen sterker nog ik vlieg erin (combi salvager/miner)

edit:
Cap Recharger II (kan ik ook nog niet gebruiken maar gebruikwel de duurdere F-b10s ipv cap recharger I)

Damage Control II (had ik al gekocht omdat ik met hull upgrade bezig ben :) maar kan hem nog niet gebruiken.
Small Armor Repairer II (gebruik ik al)
Power Diagnostic System II (wordt de nr I want de tech II kan ik nog niet gebruiken en heb hoge prios in cue staan)

verder kan ik hem uitrusten zoals je zei alleen is mijn core nog niet op pijl maar das morgen voor elkaar :) dan komt de hull IV upgrade

125mm Compressed Coil Gun I die zijn vrij duur als ik er 8 moet kopen :X is er iets dat ook die bonussen heeft maar wat goedkoper is maar wel ok werkt :?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Die 125mm Compressed Coil Gun I is een Meta 3 item. Die info kun je opvragen door 'show info' te selecteren nadat je rechts geklikt hebt op het item of op het blauwe 'i' icoontje te klikken.
De meta 2 variant heet 125mm 'Scout' I Accelerator Cannon. Die kosten in Jita* 27.000 per stuk.
De meta 3 kost in jita 64.000 per stuk, de meta 4 (125mm Prototype I Gauss Gun) kost er 283.000 per stuk.

* Jita is de grootste trade hub in het systeem. Om het aantal spelers wat tegelijk in dat systeem aanwezig is, heeft CCP al een dedicated server draaien die verder niets doet. (En nog is het er af en toe traag met 1500+ spelers tegelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor zulk soort dingen is het trouwens niet nodig om naar Jita te gaan, is enkel nodig voor het bijzondere spul.

Je moet inderdaad niet te snel te groot gaan vliegen, echter een destroyer gebruikt exact zelfde skills als een frigate, enkel destroyer skill zelf komt erbij, dus dat is wel een goed idee (behalve voor caldari, maar das een ander verhaal). Zelfde geld voor cruiser -> battlecruiser, zodra je het geld hebt kan je net zo goed naar een battlecruiser stappen als je al een cruiser hebt.
Vervolgens als je voor drones besluit te gaan (wat een best redelijk idee is, al kan guns) kan je al best snel voor een dominix (battleship) gaan, omdat qua drones het ook een geval is dat het altijd wel beter is dan wat je op een maatje kleiner kan fitten voor missies, dit in tegenstelling tot turrets. Daarnaast kan je ook heel makkelijk goede verdediging op dominix doen met slechte skills.
Pagina: 1 ... 5 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.