[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.301 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tbh vraag is hoe lang de activiteit hoog blijft als je telkens hele hoop jumps moet maken om de NC aan te vallen (iig dat is voornaamste DRF campaign op het moment) zodat russische macro empire verdedigt blijft. En ook al heeft AAA teveel supers geRMT'd waardoor ze er niet heel veel hebben, toch hebben AAA + SW + BE + ROL + overige (zoals HAVOC) ook nog flink wat supers.

Al is NC vs DRF wel beetje zoals wat ze op chinese servers schijnen te doen, macro empires tegen elkaar. Nu heeft NC wel (relatief) minder macros, maar gezien deze quote van captainktainer (TEST member, maar veel objectiever dan hem krijg je het niet in eve) is het ook in NC space redelijk erg:
This would go a lot faster if there were systems in Deklein that weren't botted to hell so I could jew up a Maelstrom. I mean, Jesus Christ, Goons. Fuck.
Ondertussen in providence weer wat in flux. AAA helpt CVA met overnemen van voormalige sylph constellatie in catch van Init, geografisch gezien een belangrijke constellatie. Tegelijkertijd heeft NC./NA. gisteren weer een station system geSBU'd, dus nu de vraag of we hem kunnen verdedigen.

[ Voor 52% gewijzigd door Sissors op 31-01-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
furby-killer schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:52:
Tbh vraag is hoe lang de activiteit hoog blijft als je telkens hele hoop jumps moet maken om de NC aan te vallen (iig dat is voornaamste DRF campaign op het moment) zodat russische macro empire verdedigt blijft. En ook al heeft AAA teveel supers geRMT'd waardoor ze er niet heel veel hebben, toch hebben AAA + SW + BE + ROL + overige (zoals HAVOC) ook nog flink wat supers.

Al is NC vs DRF wel beetje zoals wat ze op chinese servers schijnen te doen, macro empires tegen elkaar. Nu heeft NC wel (relatief) minder macros, maar gezien deze quote van captainktainer (TEST member, maar veel objectiever dan hem krijg je het niet in eve) is het ook in NC space redelijk erg:

[...]

Ondertussen in providence weer wat in flux. AAA helpt CVA met overnemen van voormalige sylph constellatie in catch van Init, geografisch gezien een belangrijke constellatie. Tegelijkertijd heeft NC./NA. gisteren weer een station system geSBU'd, dus nu de vraag of we hem kunnen verdedigen.
Ik verwacht dat de activiteit wel hoog blijft, nu zitten er echt bijna alleen maar actieve members in de corps. Wij hebben vlak voor dit hele gedoe nog een grote schoonmaak gehouden, even alle lamzakken eruit kicken *D

Dadelijk dus alsnog ons eigen constellation, kunnen we tussendoor (of met alts ..) lekker carebearen. Wie weet komt er dan toch nog eens een Hel voor moi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
en idd, heb zeker 0.0 tijdje gevolgt, zit al bijna een jaar in 0.0, , wist van de stress in IT-alliance, etc, etc.

Wist dat die 2 corps (zeer) veel supers + titans hadden/hebben, en ach, we hebben ze +10 sinds gisteren dus moah.... zal me (amper) wat uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
In welke corp zit jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Oh ja als je daar in Detorid zit hoef je je niet druk te maken hoor, we come in peace ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
De_Bastaard schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:22:
Oh ja als je daar in Detorid zit hoef je je niet druk te maken hoor, we come in peace ;)
Gisteren zeiden jullie wat anders hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ja ff toen de standings gereset waren, gelukkig hebben onze systemen -0.20 - -0.30 truesec, dus wilde raiden. de/onze constellations niet :), anders waren we zonder pardon booted, oh well, could care less atm ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is zo ongeveer beste truesec die we in provi hebben :P

Zoveel maakt het ook niet uit tbh zolang je niet laag genoeg zit voor officer spawns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Ach ja, maar furb, NC. heeft relatief weinig expansiedrift. Belang bij een goedgevulde regio des te meer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NC. heeft 4 systemen deze week al geSBU'd waarvan ze er drie in handen nu hebben (die onverdedigd waren en geen ihub hadden). Toch wel wat expansiedrift.

Als ze echt goed gevulde regio wilde zou NC. eens moeten kijken naar hoe provi vroeger was. En tbh als je met goed gevulde regio bedoelt dat je genoeg pvp mogelijkheden hebt is het niet heel logisch om tegen de enige groep die je red hebt sov war te doen, waarbij NA. tegenwoordig heeft gezegd dat ze ons uit provi willen pushen (omdat ze eve jump planner niet kennen), en de rest te NAPpen.

[ Voor 88% gewijzigd door Sissors op 31-01-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
vind ik http://evemaps.dotlan.net/jump toch handiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:47:
NC. heeft 4 systemen deze week al geSBU'd waarvan ze er drie in handen nu hebben (die onverdedigd waren en geen ihub hadden). Toch wel wat expansiedrift.

Als ze echt goed gevulde regio wilde zou NC. eens moeten kijken naar hoe provi vroeger was. En tbh als je met goed gevulde regio bedoelt dat je genoeg pvp mogelijkheden hebt is het niet heel logisch om tegen de enige groep die je red hebt sov war te doen, waarbij NA. tegenwoordig heeft gezegd dat ze ons uit provi willen pushen (omdat ze eve jump planner niet kennen), en de rest te NAPpen.
Af en toe een systeempje erbij voor groeiende ranks moet kunnen. CVA staat neut, NA. zijn een stel renters, etc. Met goedgevuld bedoel ik niet een horde beertjes die naar station rennen zodra iemand z'n gezicht laat zien. En werkelijk al die voormalige CVA systemen hebben een station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als EE niet hun macros in provi laten runnen heb je minder space nodig O-)

Sowieso wat verwacht jij dat iemand die aan het pve'en doet als een red in local komt? Lekker in een rijtje gaat staan om afgeschoten te worden?

Ach het blijft een zwak verhaal, als jullie inderdaad een goed gevulde regio wilde voor de ~good fights~ hadden jullie wel wat anders gedaan. Hoeveel systemen gaat DICE nodig hebben erbij? Je realiseert je dat het gedeelte van provi dat niet door evoke wordt gehouden beperkt is?

NC. zegt trouwens op andere fora dat NA. niet echt renters zijn maar meer allies die een symbolisch bedrag betalen. Wel grappig dat ze aan het evacueren zijn vanwege het idee dat AAA misschien wel NC. gaat aanvallen.

Editje: Even door de duidelijkheid: Ik ben niet 'boos' ofzo op NC. of vind dat ze iets 'fout' doen, wat ze in hun internet spaceships doen is hun zaak. Alleen ik vind hun redenaties nogal vreemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 01-02-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
De_Bastaard schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:41:
en over X13, daar kan je alleen joinen als je een capital kan vliegen en er een hebt :)
En als je Deens bent :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
isk the guide 3.0 is uit :P

http://www.isktheguide.com

hoop dat CCP/EON dit gaat aanbieden in print :P

echt een must have voor elke eve speler

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
gisteren lachen, wij 170-ish fleet, ra ook zoiets United pod service ook, 23 supers ofzo en pats station + tcu ging echt zoooo snel neer :)

enige irritante was dat True reign 12 sb's in systeem jumpte, daardoor een paar "comrads" bommen op zich kregen ^^, paar losses, maar tcu van init. is down, we waren blue met init. maar goed, zet resetten ons, dus dan assisten we Red Alliance maar met station takedown (was 3e timer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Inderdaad, alleen bij de huidige versie staat aangegeven dat het een "lite" versie betreft. Komt er nog een volledige versie uit.

Gisteren mijn Drake gekocht. Ik heb nog lang niet de skills om de correcte fitting te kunnen equippen, maar goed ik ben nu met mijn Drake level 1 missies aan het doen. Uitdaging kan ik het niet noemen, maar met mijn huidige array aan wapens wordt het wel steeds makkelijker. Hopelijk krijg ik op korte termijn ook toegang tot level 2 missies, alleen snap ik nog niet echt goed hoe ik dat bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Cardinal schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:15:
Inderdaad, alleen bij de huidige versie staat aangegeven dat het een "lite" versie betreft. Komt er nog een volledige versie uit.

Gisteren mijn Drake gekocht. Ik heb nog lang niet de skills om de correcte fitting te kunnen equippen, maar goed ik ben nu met mijn Drake level 1 missies aan het doen. Uitdaging kan ik het niet noemen, maar met mijn huidige array aan wapens wordt het wel steeds makkelijker. Hopelijk krijg ik op korte termijn ook toegang tot level 2 missies, alleen snap ik nog niet echt goed hoe ik dat bereik.
Ik zou zo snel mogelijk schakelen naar een Caracal met assault launchers en een afterburner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dutch2007 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:12:
gisteren lachen, wij 170-ish fleet, ra ook zoiets United pod service ook, 23 supers ofzo en pats station + tcu ging echt zoooo snel neer :)
Ja, dat was behoorlijk cool om te zien :) Het ging echt rap zeg, de station en tcu gingen nog sneller neer dan onze rally :P
enige irritante was dat True reign 12 sb's in systeem jumpte, daardoor een paar "comrads" bommen op zich kregen ^^, paar losses, maar tcu van init. is down, we waren blue met init. maar goed, zet resetten ons, dus dan assisten we Red Alliance maar met station takedown (was 3e timer)
Afgezien van een Brutix, hebben wij (als in onze Alliance) niks verloren aan die 17 SB's. Dus dat is niet slecht. Dat was wel weer grappig "Bombs, GTFO. NOW!". Dus ja, losses waren beperkt. Daarna hebben ze het een paar keer geprobeerd, maar hun bombrun was behoorlijk fail.

Jammer dat INIT ons hebben gereset, maar dat hadden ze beter niet kunnden doen. Voordeel voor ons, Pew Pew is closer to home. En omdat ik nog 3 kills moet hebben alvorens ik 100 kills heb (niet slecht, aangezien ik net 5 maanden in 0.0 zit) vind ik dat echt niet erg ;)

Overigens, gisteren kwamen wij een noobship van 7-dagen oude char tegen in één van onze systemen. Dus wij een beetje rondhoppen en toen kwamen wij hem tegen bij een planet. Dus één van ons points him en ondertussen kwam ik erbij om hem te pointen, te webben en te neuten. Maar hij nam het enorm sportief op en hij ging zelfs naar één van onze alliance-mates heen omdat hij zijn pod wilde smartbomben. Al met al hebben wij hem 5 minuten vast moeten houden totdat "ik-wil-zijn-pod-smartbomben" erbij was :P. Omdat hij het zo sportief opnam, heb ik hem 25M ISK gegeven. Krijg ik van hem een mailtje dat hij mij vriendelijk bedankt en dat hij het later zal terugbetalen, ik heb hem vriendelijk gezegd dat het een donatie was en dat hij dat niet hoefde te doen :+

Ook wel grappig, ik zat te baiten in een stukje 0.0 space (WH die daar uitkwam). Eerst zie ik in local dat ze mij willen ganken en dat ze de gates gingen bubblen (nog bedankt voor deze informatie). Daarna zie ik in local dat ik een cyno ship was (ik was in een drake, dus ik heb mijn schipnaam maar veranderd naar "Shallente's Drake" om het ze wat makkelijker te maken) en uiteindelijk ben ik maar 100KM vanaf de outpost gewarped (want de belts waren leeg). Die gast die in local praatte zag nu dus duidelijk dat ik een drake was (hij was net van plan om te docken). Nog geen 1 minuut later komt er een neutral in local en hij zegt dat hij red is en 250KM van de outpost zit (ik was dus net van plan om hem te gaan irriteren en daar opnieuw naartoe te warpen), terwijl hij dus gewoon zijn overview verkeerd had staan (hij was dus blue met hem) :D. Nou, na een tijdje zie ik probes op mijn dscan en nog geen minuut later komt er een mach en een cheatah aan. Dus ik laat mij agro'en, schiet terug en na een tijdje spring ik door de WH waar 8 anderen zaten te wachten. Dus die cheatah springt ook. Decloaked direct, burned naar de WH, probeert weg te warpen (wat niet lukte, want de WH was bubbled) en dus hebben wij hem maar uit zijn lijden verlost. We hadden even een WTF moment. Dat ie zo stom was omdat te doen. Nou ja, een KM = een KM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
INIT gaat toch vertrekken uit die regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
De_Bastaard schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:31:
Yep, ik weet het. Maar we kunnen waarschijnlijk wel wat kills pakken. Bovendien heb ik er maar 3 nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Cardinal schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:15:

Gewoon op de show info van betreffende corps waar je missies voor doet kijken, naar tab agents gaan en kijken welke available zijn.
Meestal betekent, dat dus wel, dat je moet verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
De_Bastaard schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:31:
ja zullen ze wel moeten, 1) IT assisteren 2) geen enkele station is meer van hun ;-), alles is nu RA

en wtf @ccp ^^, wij net tcu down, krijgen we na 5minuten die server shotdown msg, was wel grappig :)
maar goed toen was het ongeveer 11uur, heb ik mijn sub-caps gedockt in e8 station, en me caps uitgejumpt :)

[ Voor 28% gewijzigd door Dutch2007 op 02-02-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach wij hebben ihub timers gehad die zomaar 24 uur versprongen en een hoop andere meningsverschillen met CCP. Extreem geval was wel D-G waar CCP kunstmatig de node in leven aan het houden was zodat onze geblackscreende cap fleet 1 voor 1 neergeschoten kon worden, veelal uren nadat ze waren gelogged. Als dat een goon cap fleet tegen IT was geweest had je niet willen weten hoe lang CCP dat nog had moeten horen.
Jammer dat INIT ons hebben gereset, maar dat hadden ze beter niet kunnden doen.
Vergeef me als ik het nu fout heb, maar volgens mij:

Init en WN waren blue.
WN zag een mooie kans om een mes in de rug van init te steken dus deden dat onmiddelijk, oftewel WN zette INIT red (lekker betrouwbaar om die als allies te hebben)
Jullie zijn WN pets/renters/whatever, dus logischer wijs zijn jullie dan ook red.

Oftewel volgens mij is het toch niet INIT die de reset heeft gedaan maar WN (en hun vriendjes) toen die een kans zagen om een alliance te backstabben. Sowieso maakt het INIT echt geen drol uit, die hebben de hoop om space te hebben al lang opgegeven.

Ondertussen hadden we in providence eerste verdediging van H9 systeem, de ihub timer. NC. was nogal laat met het vormen en eerste SBU was al down, en aangezien ze maar 3 van de 4 gates hadden geSBU'd was dat voldoende om systeem weer invulnerable te maken. Ik ben toen gereshipped om ihub wat te repareren, en juist toen besloot NC. wel te komen waardoor ik het leuke gevecht heb gemist.
Beide kanten hadden short range BS met nadruk op abaddons (serieus degene die zo klagen dat drake OP is zou ik wel in een drake fleet willen zien tegen een abaddon fleet, het resultaat daarvan zal bijzonder pijnlijk zijn). Wij hadden wat gebrek aan bubblers maar uiteindelijk wel duidelijk gewonnen.

Vanavond station timer die ik niet ga redden, kijken wat daar het resultaat van zal zijn. Morgen weer ihub omdat ze daarna weer SBUs gedeployed hadden, die we allemaal geninjad hebben (dat is echt onze specialiteit). Uiteindelijk vonden ze het teveel werk om die te killen dus hadden ze ze gebubblecamped zodat we ze niet konden offlinen toen ze op de ihub gingen schieten (of er is nooit een serieze poging gedaan, dunno), dus die ihub is nu weer in eerste reinforced.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 02-02-2011 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Mwah, het was meer van 'you made us look stupid, now we make you look stupid'. En de timers staan nu ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
furby-killer schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:45:
[...]
Vergeef me als ik het nu fout heb, maar volgens mij:

Init en WN waren blue.
WN zag een mooie kans om een mes in de rug van init te steken dus deden dat onmiddelijk, oftewel WN zette INIT red (lekker betrouwbaar om die als allies te hebben)
Jullie zijn WN pets/renters/whatever, dus logischer wijs zijn jullie dan ook red.
Nou nee, gezien onze relatie met INIT waren wij neutraal in INIT vs DRF war. Dus we waren gewoon blue.
Oftewel volgens mij is het toch niet INIT die de reset heeft gedaan maar WN (en hun vriendjes) toen die een kans zagen om een alliance te backstabben. Sowieso maakt het INIT echt geen drol uit, die hebben de hoop om space te hebben al lang opgegeven.
Nou, we waren dus blue tot afgelopen zondag meende ik. Iemand kwam met de melding dat ie niet meer kon docken in een outpost van INIT. Na verloop van tijd kwam dus de officiele response dat INIT een globale reset had gedaan. Pas vanaf dat moment werden dus ook neutral.

En inderdaad, ze zijn al een tijdje bezig met een retreat. Aangezien wij na de reset dus nog gewoon toegang hadden tot de intel channel van INIT, konden wij precies zien waar ze mee bezig waren. Tot vanochtend dus, waarschijnlijk vonden ze dat de killmails eindelijk genoeg reden was om hun intel channels even na te lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Sgreehder schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:32:
[...]
Ik zou zo snel mogelijk schakelen naar een Caracal met assault launchers en een afterburner.
Why :? Ik heb al een Caracal met die fitting. Met een caracal worden de level 1 missies niet spannender (met de Drake overigens ook niet :*) )

Ik snap er alleen geen hout van hoe ik level 2 missies kan doen behalve dankzij de "16 in a row level 1 missies en vervolgens een level 2 missie" missies.

[ Voor 17% gewijzigd door Cardinal op 02-02-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn geen lvl 2 missies maar storyline missies, voornaamste verschil is dat ze vaak een implant geven danwel grote reward + faction standing.

Caracal met AMLs doet lvl 1s, en waarschijnlijk ook meeste lvl 2s, stuk sneller dan een drake.

Over lvl 2 agenten, dat is inderdaad heel bagger uitgelegd in eve. Als je voldoende standing hebt met corporation waar je missies voor doet (tussen +1 en +3, afhankelijk van de lvl 2 agenten) komen lvl 2 agenten beschikbaar. Doe show info op de corp waar je missies voor doet (kan bijvoorbeeld door rechts klikken op je agent, show info, klik op zijn corp symbool, dan ben je bij show info van het corp), en dan naar agents tab gaan. Daar zie je wat er beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
precies, heck we hadden eerder blue met init. dan WN, we hadden blue met init. toen iedere atlas renter gereset werd, wij bleven blue, wij stonden als ally op zo'n standings site van init. zelf ;-)

init. had/heeft geen enkele WN. renter blue, (behalve WA) wij waren nog steeds blue, heck wij stonden +10 bij init. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Er zijn diverse websites waar je leuke agenten kunt vinden voor het runnen van missies.
Zelf gebruik ik vaak dotlan. Als je bijvoorbeeld op missies runt voor Federation Navy, typ je dat gewoon in het 'search' veldje op onderstaande pagina (let wel op dat het een NPC corp is). Allereerst krijg je algemene info over die corp, maar als het een NPC corp is, is er een linkje naar 'agents' aanwezig. Klik daar op en je krijgt een lijstje met agenten:
http://evemaps.dotlan.net/npc/Federation_Navy/agents

Uiteraard moet je standing hoog genoeg zijn om voor een level 2, level 3, ... agent te kunnen missies runnen.

Een andere link voor het zoeken naar agents is http://www.eve-agents.com/. Zelf gebruik ik die haast nooit, maar anderen vinden deze weer wel erg prettig.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het makkelijkste voor een beginner is gewoon missies doen voor navy corp, dus bijvoorbeeld federation navy, imperial navy, etc.

Er zijn wel andere die ook goede agenten hebben, maar het is redelijk wat uitzoek werk, en bij de navies ben je zeker dat ze goede agents voor elk lvl hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:28:
Er zijn wel andere die ook goede agenten hebben, maar het is redelijk wat uitzoek werk, en bij de navies ben je zeker dat ze goede agents voor elk lvl hebben.
Klopt maar het is misschien wel handig om de factionmissies tegen de anderen te laten voor wat ze zijn. Ik denk daarbij aan missies tegen caldari, minmatar, gallente of anmarr indien je wel in hun ruimte wil kunnen vliegen zonder hun navy achter je aan te hebben. Dat gebeurd overigens zodra je standing -5 bereikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 09:44 . Reden: :edit typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dat is wel zo irritant inderdaad. Ik zeg altijd alleen missies tegen pirate factions doen, die overigens ook de enige zijn waarbij je een beetje bounties vangt (oftewel de enige manier om nog echt ISK te verdienen aan een missie), afgezien van die enkele paar die goed te salvagen zijn. En het is bijzonder zinvol om een enkele corporatie (een of andere navy dus) aan te houden, zodat de revelevante standings het snelst omhoog gaan.

Ik weet niet of het nog kan, maar ik deed voorheen een shitload aan courier missions rondom Jita, waardoor je zelden meer dan 2 jumps verder hoefde. En dan een stuk of 10-15 stacken, en de Badger uitrusten met warp en agility rigs. Ik deed er amper twee weken over om faction naar 7 te krijgen (inclusief COSMOS door de benodigdheden gewoon te kopen van de opbrengsten van storyline missies), waardoor je dus gegarandeerd toegang hebt tot alle level 4 agents van die faction (alle corporation). Dat waren leuke weken, de laatste storyline voor de benodige 7 afgesloten met een zoveel honderd mil ISK implant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Nu we het toch over missionrunnen hebben

Gisteren voor het eerst met mn Raven ( Caldari Battleship voor de nieuwelingen onder ons ) Lvl4's gedaan.
Wat is dat wennen zeg als je altijd lazy met je passive tanked Drake Lvl3's hebt gedraaid. Cap, shield en drones in de gaten moeten houden. Was ik ook nog vergeten om een missie specifieke shield hardener erop te zetten. Kwam ik na 2x uitwarpen pas achter. Naja. Toch maar eens doortrainen voor T2 Cruise Missile launcher en T2 Ammo want tank heb ik genoeg als ik goed fit. Alleen DPS laat te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Als ik dit allemaal hoor, dan heb ik weinig problemen met mijn keuze om na 2 maanden al naar 0.0 te gaan. Sowieso vond ik bij de meeste MMORPG's het probleem de quests, dat maakte het voor mij behoorlijk saai. Het is dat ik het nodig had om bepaalde gear te gebruiken, maar mijn voorkeur ging altijd uit naar instances en PvP.

Nou ja, ik wens jullie veel plezier met PvE. Ik hou het wel bij PvP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
nwagenaar schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:34:
Als ik dit allemaal hoor, dan heb ik weinig problemen met mijn keuze om na 2 maanden al naar 0.0 te gaan. Sowieso vond ik bij de meeste MMORPG's het probleem de quests, dat maakte het voor mij behoorlijk saai. Het is dat ik het nodig had om bepaalde gear te gebruiken, maar mijn voorkeur ging altijd uit naar instances en PvP.

Nou ja, ik wens jullie veel plezier met PvE. Ik hou het wel bij PvP :P
Dan pomp je of ISK in je wallet door PLEX te kopen, of je vliegt niet veel duurder dan een inty o.i.d. Juist in 0.0 moet je zeker af en toe even rats knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Sgreehder schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:54:
[...]
Dan pomp je of ISK in je wallet door PLEX te kopen, of je vliegt niet veel duurder dan een inty o.i.d. Juist in 0.0 moet je zeker af en toe even rats knallen.
Ik rat ook wel, maar zo min mogelijk. Ik vind ratting niks aan. Ik probeer het te beperken tot 8 uur per week en dat is genoeg om mijn wallet aan te blijven vullen. Bovendien heb ik al 3 weken geen schip verloren, dus dat helpt ook wel een klein beetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

Peekster schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:08:
Gisteren voor het eerst met mn Raven ( Caldari Battleship voor de nieuwelingen onder ons ) Lvl4's gedaan.
Wat is dat wennen zeg als je altijd lazy met je passive tanked Drake Lvl3's hebt gedraaid. Cap, shield en drones in de gaten moeten houden.
Nog intensiever is een Golem. Rats painten, torp salvo's tellen, drones op de frigs, shield en cap in de gaten houden, BS wrecks tractoren/looten/salvagen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag mensen,

ik zou graag gebruik willen maken van het Buddy program, oftewel de 21 dagen trial in plaats van 14 dagen.
Welke informatie hebben jullie hiervoor nodig? :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:47:
Dag mensen,

ik zou graag gebruik willen maken van het Buddy program, oftewel de 21 dagen trial in plaats van 14 dagen.
Welke informatie hebben jullie hiervoor nodig? :x
Stuur me een DM met daarin je e-mailadres en je kan van mij een invite ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 13:26
Hey,

Ik zag hier dat je een trial van 21 dagen kan krijgen en Nwagenaar bood iemand er 1 aan, ik weet niet of dat unlimited is, anders zou ik ook graag hier gebruik van maken!

Heb al eens een trial gehad van 14dagen, maar dat is nu al wel weer een hele tijd terug, nog voor de laatste uitbreidingen..

En misschien zien jullie me dan binnenkort dan wel rond vliegen in cheap vliegtuigje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
DooiePixel schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:30:
Hey,

Ik zag hier dat je een trial van 21 dagen kan krijgen en Nwagenaar bood iemand er 1 aan, ik weet niet of dat unlimited is, anders zou ik ook graag hier gebruik van maken!
Stuur me een DM met je e-mailadres. Voor deze maand heb ik er nog 2 over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
Bedankt alvast :)

Ga ik maar weer eens verder met het lezen van isktheguide :D

Edit:

Ben gestopt met lezen, want ik had een invite in de mail! Dus ben nu bezig met de tutorial ingame.

Mijn charactername is "James Hull", geen flauw idee hoe ik daar bij kwam...

Ben nu bij het deel vd tut, dat me geadviseerd word een corp. te joinen, misschien dat jullie nog tips hebben? Wil uiteindelijk gaan pvp'n, maar voor nu misschien beter om een corp. te joinen die noobs op weg helpt..

[ Voor 71% gewijzigd door DooiePixel op 04-02-2011 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVE University is een goede om je te helpen in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eve uni is wel mooi begin inderdaad, al hoeft dat ook niet meteen. Sterker nog ik zou het aanraden om NIET per sé meteen een corp te joinen, twee redenen: Als eerste zijn er zat mensen die eve zonder corp spelen, zolang je niet in 0.0 wilt leven kan dat best. En belangrijker: een flink gedeelte van de corporations zijn of bagger of hebben als enige doel hun eigen members af te zetten en te taxen. Dan kan je beter wachten tot je een goede corporation tegen komt dan dat je maar zo snel mogelijk de eerste de beste wil joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Niet luisteren naar furb, hij is een beetje verbitterd om die 10% die hij jaren afgedragen heeft tijdens het carebearen. Feit is dat het joinen van een corp de snelheid waarmee je EVE doorkrijgt flink toeneemt, je makkelijker kennis kan maken met PVP, en wellicht nog wat perks hebt (corps organiseren bijvoorbeeld wel eens wat dingen, zodat je missies kan doen waar je zelf niet bij kan, of je hebt een vrijgevige corpie die een skillbookje of een scheepje weggeeft).

Een ding heeft furb gelijk in; als je enkel interesse hebt in minen, is er geen enkele redenen om een corp te joinen. Alhoewel je wat dat betreft sowieso niet veel op zal hebben met de rest van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
[b]

Een ding heeft furb gelijk in; als je enkel interesse hebt in minen, is er geen enkele redenen om een corp te joinen. Alhoewel je wat dat betreft sowieso niet veel op zal hebben met de rest van het spel.
Daar ben ik het een beetje mee oneens,
zelfs als je enkel wil minen met 1 account is het aan te raden om een mining corp te joinen, al was het maar omdat je dan ook een orca en mensen die de orca legen hebt. wat je isk/h toch redelijk doet stijgen. vooral als newb.

Ik raad iig wel aan asap een corp te joinen, en niets weerhoudt je ervan verder te shoppen als je in een corp zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Bornhald op 04-02-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Sgreehder schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:00:
Niet luisteren naar furb, hij is een beetje verbitterd om die 10% die hij jaren afgedragen heeft tijdens het carebearen. Feit is dat het joinen van een corp de snelheid waarmee je EVE doorkrijgt flink toeneemt, je makkelijker kennis kan maken met PVP, en wellicht nog wat perks hebt (corps organiseren bijvoorbeeld wel eens wat dingen, zodat je missies kan doen waar je zelf niet bij kan, of je hebt een vrijgevige corpie die een skillbookje of een scheepje weggeeft).

Sommige npc corps hebben ook zoveel vaste leden, dat nieuwelingen zelfs daar ladingen advies kunnen krijgen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Ik ben bezig met een trial account en zit eraan te komen dat ik gewoon blijf spelen. Nu kreeg ik een aanbod van een EVE speler om via haar/zijn invitation link verder te spelen zodat hij/zij een maand gratis speeltijd krijgt en ik krijg dan 80.000.000 ISK van die persoon.

Is dit redelijk? Ik speel tot nu toe alleen missies en heb nog niet echt een kijk op geld en de markt..

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Over het aanbod inhoudelijk moet je zelf beslissen, maar een maand speeltijd is momenteel 350 miljoen isk waard op zijn minst.

80 miljoen is dan een schraal aanbod.

Ik zou zeggen; vraag de helft en begin een nieuwe trial account want dat is wel noodzakelijk.

Op zich creatief bedacht van die gast. Dank voor het melden :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:01

rapture

Zelfs daar netwerken?

En hoeverre is hij te vertrouwen? Een plex (30 dagen speeltijd) kost nu 329 miljoen isk.

[ Voor 13% gewijzigd door rapture op 04-02-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

Bornhald schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:45:
[...]

Daar ben ik het een beetje mee oneens,
zelfs als je enkel wil minen met 1 account is het aan te raden om een mining corp te joinen, al was het maar omdat je dan ook een orca en mensen die de orca legen hebt. wat je isk/h toch redelijk doet stijgen. vooral als newb.

Ik raad iig wel aan asap een corp te joinen, en niets weerhoudt je ervan verder te shoppen als je in een corp zit.
Ik zou ook voor een corp gaan, soms betaal je wel tax en gebruik je zelf niets van de corp. Maar je leert wel wat mensen kennen, met wat geluk heb je een toffe bende. En dat weegt meteen op tegen de tax die je dan betaald. Want EVE alleen is op langere termijn maar een saaie boel.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
4bit schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Ik zou ook voor een corp gaan, soms betaal je wel tax en gebruik je zelf niets van de corp. Maar je leert wel wat mensen kennen, met wat geluk heb je een toffe bende. En dat weegt meteen op tegen de tax die je dan betaald. Want EVE alleen is op langere termijn maar een saaie boel.
Tax betaal je ook aan NPC corporations toch? Ik dacht dat dat tegenwoordig 11% is.
Correct me if I'm wrong...

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet luisteren naar furb, hij is een beetje verbitterd om die 10% die hij jaren afgedragen heeft tijdens het carebearen.
Als je gaat ranten doe het dan correct, NPC corps tax is 11% dus nog altijd meer.

Ook slaat je opmerking over minen helemaal nergens op, juist bij minen heeft het voordelen om snel een corp te joinen. Bij mission runnen totaal niet. En voor pvp kom je ver zet als je wat info van fittings opzoekt en het gewoon probeert. Of je gaat bij eve uni, wat je niet echt een standaard corp kan noemen die wat meer voor newbies doet, het is compleet anders.

En kom nou niet dat je als je bij een player corp gaat je dingen kan doen als met andere missies runnen. Ja dat kan bij sommige (betekend meestal trouwens ook dat je daar niet hoeft te zijn voor pvp ervaring), maar dat kan ook prima via helpmymission chat of nog beter: NPC corp chat.
Sommige NPC corporations schijnen redelijk bagger te zijn, de tijd die ik in mijne heb gezeten werd er altijd zat nieuwe spelers geholpen. Helemaal hilarisch werd CCP toen ze mensen in de sandbox gingen pushen om wel de sandbox op hun manier te spelen (player corporations) onder de belachelijke noemer dat het meer het sociale aspect zou benadrukken. Juist in NPC corporations (iig degene waar ik in zit als ik niet in player corp zit) is de chat hardstikke gezellig en omdat het veel groter is, is er altijd wel iemand bereid om je ergens mee te helpen.

Dit bitter genoeg voor je?
4bit schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:09:
[...]

Kijk weer zo iemand, die gaat vertellen hoe andere de sandbox moeten spelen. Waarom is eve alleen zo saai? PVP moet je altijd andere blobben voordat het leuk wordt?

En als je meteen zo snel mogelijk voor een corp gaat kan je inderdaad een toffe bende hebben. Maar gezien dat je dan zo ongeveer willekeurig corp aan het uitkiezen bent heb je ook grote kans dat je een doelloos corp hebt dat veel minder is dan een NPC corp. Of nog leuker, een corp dat er puur is om eigen members af te zetten dan wel neer te schieten. Of één van de vele corporations die ervoor zijn om beginnende spelers te helpen, met de beste bedoelingen. Resultaat is wel vaak dat ze onweerstaanbare aanttrekkings kracht hebben op grievers om ook te joinen en 24 uur lang members neer te schieten voordat ze weer gekicked kunnen worden. Of om ze gewoon constant te wardeccen. (En kom dan niet aan met dat het mooie pvp oefening is. Als je pvp wilt oefenen ga dan naar low sec, van vechten in een frig tegen slaved station camping abaddons + neutral RR support leer je helemaal niks behalve waar je een nieuw frig kan kopen).

Dat zal vast wel bitter genoeg zijn. Heb ik dan zulke slechte ervaringen met player corporations? Neu hoor, valt wel mee. Heb in betere en in slechtere gezeten. Mijn punt is echter dat er niks mis met NPC corporations is, daar kan je ook prima plezier in hebben, en ze zijn beter dan zat player corporations. Kom je een player corp tegen die je leuk lijkt, ga ze joinen joh en hoop dat het wat is. Ga echter niet de eerste de beste player corporation die je tegenkomt joinen omdat het altijd beter dan een NPC corp ofzo zou zijn, want dat is gewoon onzin.
Over één ding hebben de mensen die player corporations de hemel in prijzen wel gelijk: het kan een groot verschil op je eve ervaring maken. En juist daarom moet je niet naar de eerste de beste rushen, maar wachten tot je een goede tegenkomt.

En als laatste, van dit hele verhaal staat eve uni los, dat is een ander verhaal en totaal niet te vergelijken met traditioneel player corp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
Ik zit een dag in het topic en meteen een mooie discussie over corps!

Ik hoorde inderdaad over dat EVE Uni, dat is dan wel interessant en als ik wat verder ben in het spel dan zoek ik hier verder naar een corp. ofzo, want ik ga denk ik wel richting PVP, want ik wil natuurlijk gewoon mensen afschieten(!) en niet de hele dag naar een astroid staren om te zien of me ore wel snel genoeg binnenkomt..

Edit:

Bij de application voor eve uni moet ik mijn API key vermelden zodat ze me progress kunnen zien ofzo, is dit veilig?

[ Voor 13% gewijzigd door DooiePixel op 04-02-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Persoonlijk zou ik dus wel voor een corp gaan, al is het alleen maar om op te stappen naar een 0.0 of PvP corp. Een beetje hulp is nooit weg op gebied van fittings, assistentie tijdens missions, etc, etc. En gezien de learningcurve, is alle hulp geen overbodige luxe. En ja, ach. Taxes. Hij kan er maar direct aan wennen, als hij overstapt naar een professionele corp, dan zal hij dat op den duur toch moeten betalen. En in het begin zijn de taxes niet zo extreem groot. Maar het is en blijft een persoonlijke keuze natuurlijk.

Wat betreft je API key, je zal eerst 72 uur (dacht ik) moeten wachten en dan moet je een limited API key aanmaken. Die geef je door, dan kunnen ze zien of je niet de boel zit te flessen en je zo nodig assisteren met een optimale skill-queue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Met je limited API key (en de volle ook trouwens) valt niets uit te halen met je account, het is altijd 'read-only'. Je kan het ook zelf doen, bijv. met eveboard: http://eveboard.com/pilot/Veronica_Zegna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik zit al sinds ik begon met spelen in een stel van corps (nu met overkoepelende alliance) die op 0% tax draait. Inclusief een researchtak met een aantal towers in highsec waar grateloos gebruik van gemaakt mag worden. Er zijn een paar rijke spelers die het als hun persoonlijke proeftuin en productieplatform gebruiken. Onder andere was er een mineral program waardoor minen altijd leuk was.

Al met al ben ik nogal verwend begonnen. Mijn Atlastijd met z'n 15% tax was dan ook afzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt er vanaf wat je er voor terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

Precies, ik heb een toon in een corp die 5% tax vraagt, maar daar wordt dan weer ammo van geproduceerd die ik voor nop mag gebruiken. :)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Woohoooo! Ik heb eindelijk mijn 100 PvP kills gehaald! Lange leve Wardecs! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 09:44
nwagenaar schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:38:
Woohoooo! Ik heb eindelijk mijn 100 PvP kills gehaald! Lange leve Wardecs! :P
Gefeliciteerd!!!! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben met eve begonnen paar dagen geleden middels een trial die ik nu relax aan het testen ben.

vond het meteen wel leuk en uitdagend en dat terwijl SF niet mijn favo ding is maar vind het wel tof maar heb meer met fantasy.

heb gekozen voor Gallente en ben al een aardig eind op weg que training tutorials/missions

ben nog een arme sloeber natuurlijk en vooral een n00b met weinig skills maar het het gaat gestaag omhoog, en het is een steep learning curve maar vooralsnog wel tof!

mijn naam is Ellendras Silver (en ik ben een lekker ding om te zien ;))

edit:
gloeiende wat is die mission met die probes irritant zeg!!! snap het systeem wel een beetje maar krijg niet de benodigde info. ik zet hem eerst op groot en scan globaal dan zet ik ze kleiner en probeer ik ze op het juiste punt te zetten om de benodigde 100% coverage te behalen maar daarin faal ik gruwelijk

elke keer als ik het repositioneer en precies op target zit zit ik er niet en als ik dan weer met de muis beweeg dan staat ie ook off target jeez wie o wie heeft dat bedacht!?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 09:44
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:04:
ok ik ben met eve begonnen paar dagen geleden middels een trial die ik nu relax aan het testen ben.

vond het meteen wel leuk en uitdagend en dat terwijl SF niet mijn favo ding is maar vind het wel tof maar heb meer met fantasy.

heb gekozen voor Gallente en ben al een aardig eind op weg que training tutorials/missions

ben nog een arme sloeber natuurlijk en vooral een n00b met weinig skills maar het het gaat gestaag omhoog, en het is een steep learning curve maar vooralsnog wel tof!

Welkom! Geniet van het ontdekken! Ik ben paar maanden geleden begonnen en leer nog steeds B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Raptor schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:43:
[...]

Welkom! Geniet van het ontdekken! Ik ben paar maanden geleden begonnen en leer nog steeds B)
Ik ben een jaar geleden begonnen en leer nog steeds 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2011 @ 20:04:

edit:
gloeiende wat is die mission met die probes irritant zeg!!! snap het systeem wel een beetje maar krijg niet de benodigde info. ik zet hem eerst op groot en scan globaal dan zet ik ze kleiner en probeer ik ze op het juiste punt te zetten om de benodigde 100% coverage te behalen maar daarin faal ik gruwelijk

elke keer als ik het repositioneer en precies op target zit zit ik er niet en als ik dan weer met de muis beweeg dan staat ie ook off target jeez wie o wie heeft dat bedacht!?
werkt wel goed hoor, maar je moet er wat systeem in aanbrengen. Als je 4 probes gebruikt, probeer ze dan als een tetrahedron te plaatsen, zodat je 3 op 1 vlak hebt en eentje erboven. 2au afstand zou genoeg moeten zijn. Overigens kan je met shift ingedrukt alle probes tegelijk verplaatsen en resizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt inderdaad goed met die probes en Legolas_1973 aangezien je ze toch allemaal moet scannen is mijn ervaring dat ik ze maar allemaal bookmarkte als ik ze op 100% had ook al was dat niet voor die specifieke missie.

1 Scan zorgde er bij mij voor dat ik ze allemaal had. Dat werkt in ieder geval als je ze in een avond allemaal doet. Weet niet zeker of die tutorial sites al dan niet altijd daar zijn. Dat is voor de andere sites zoals wormhole entrances en sites niet het geval maar mogelijk voor de tutorial wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:25:
Werkt inderdaad goed met die probes en Legolas_1973 aangezien je ze toch allemaal moet scannen is mijn ervaring dat ik ze maar allemaal bookmarkte als ik ze op 100% had ook al was dat niet voor die specifieke missie.

1 Scan zorgde er bij mij voor dat ik ze allemaal had. Dat werkt in ieder geval als je ze in een avond allemaal doet. Weet niet zeker of die tutorial sites al dan niet altijd daar zijn. Dat is voor de andere sites zoals wormhole entrances en sites niet het geval maar mogelijk voor de tutorial wel.
nou dat zal allemaal best maar het lukt me echt niet. heb nu mijn skill getrained naar lvl 3 en nu kan ik 6 probes tegelijk gebruiken. heb ze 1x allemaal op 99,99% gehad maar toen draaide ik alles en bewoog ik een en ander en toen was het weer pleite.

probleem is als ik een gedeelte vind ik er 1 op zet maar als ik dan met muis +LB beweeg dan is het weer niet op target (snap je wat ik bedoel? beetje lastig uitleggen) anyway ik krijg er nu max 2 voor 30 a 45% wordt er knettergek van

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was van plan het hier uit te leggen, maar toen bedacht ik dat andere dat al hebben gedaan op betere manieren, dus:
YouTube: EVE Online: Scanning Guide Tutorial

Ben het niet helemaal eens met sommige dingen die ze er doen, maar het werkt in principe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:15:
Was van plan het hier uit te leggen, maar toen bedacht ik dat andere dat al hebben gedaan op betere manieren, dus:
YouTube: EVE Online: Scanning Guide Tutorial

Ben het niet helemaal eens met sommige dingen die ze er doen, maar het werkt in principe wel.
hmm ok dat ziet er simpeler uit maar goed we gaan het weer proberen :/ hopelijk krijg ik het nu wel voor elkaar :P

eureka! het is me gelukt.. grappig dat het dan ineens niet zo moeilijk is zie nu ook wat ik fout deed.

ik verplaatste door probe op te pakken en te verplaatsen dat werkt niet goed (zonder dat je verschil ziet in eerste instantie) de vervolg missies die allemaal hetzelfde werken gingen soepel en snel :)

thnx voor de hulp _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi Ravn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-02-2011
hoi o/

voor de oudere eve-spelers zal het niet moeilijk zijn mij te vinden in eve ;)
Vandaag voor het eerst op tweakers.net ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Remi Ravn schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 04:07:
hoi o/

voor de oudere eve-spelers zal het niet moeilijk zijn mij te vinden in eve ;)
Vandaag voor het eerst op tweakers.net ;)
o/

Attention on deck!
* Peekster salueert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remi toevallig lid van Bendebeukers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net inderdaad even gezocht in eve gate en enige mogelijkheid was iemand van bendebeukers, degene die Remi Ravn exact heet lijkt me redelijk inactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Peekster schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 08:25:
[...]

o/

Attention on deck!
* Peekster salueert 8)
Volgens mij zie een saluut er 07 uit en is o/ een beetje zwaaien..

...tenzij je het saluut bedoeld wat rond de tweede wereld oorlog vaak in Duitsland werd gedaan en daarvoor vooral door de Romeinen werd gedaan. Maar vooral door de periode dat de Duitsers het hebben gedaan een beetje een wrange nasmaak heeft gekregen. Dus daar ga ik nu maar even niet vanuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Nee de o/ is bij mij ook een zwaai en daarna salueerde ik. Bij het salueren zou ik een o7 hebben gebruikt als ik me deze had herinnerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Toch wel geinig dat ik o/ en o7 ook in andere spellen gebruik en daar eigenlijk bijna nooit iemand is die snapt wat het is. Is het dan echt zo specifiek voor eve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Bornhald schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:24:
Toch wel geinig dat ik o/ en o7 ook in andere spellen gebruik en daar eigenlijk bijna nooit iemand is die snapt wat het is. Is het dan echt zo specifiek voor eve?
Zelf ook al gemerkt. Speel(de) meerdere mmo's en kom het enkel in EVE tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:08

4bit

Onward, to futility!

furby-killer schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:16:

[...]

Kijk weer zo iemand, die gaat vertellen hoe andere de sandbox moeten spelen. Waarom is eve alleen zo saai? PVP moet je altijd andere blobben voordat het leuk wordt?

En als je meteen zo snel mogelijk voor een corp gaat kan je inderdaad een toffe bende hebben. Maar gezien dat je dan zo ongeveer willekeurig corp aan het uitkiezen bent heb je ook grote kans dat je een doelloos corp hebt dat veel minder is dan een NPC corp. Of nog leuker, een corp dat er puur is om eigen members af te zetten dan wel neer te schieten. Of één van de vele corporations die ervoor zijn om beginnende spelers te helpen, met de beste bedoelingen. Resultaat is wel vaak dat ze onweerstaanbare aanttrekkings kracht hebben op grievers om ook te joinen en 24 uur lang members neer te schieten voordat ze weer gekicked kunnen worden. Of om ze gewoon constant te wardeccen. (En kom dan niet aan met dat het mooie pvp oefening is. Als je pvp wilt oefenen ga dan naar low sec, van vechten in een frig tegen slaved station camping abaddons + neutral RR support leer je helemaal niks behalve waar je een nieuw frig kan kopen).
Ik bedoelde het zo slecht niet hoor. Maar wat contacten/vrienden hebben ingame is toch leuk. Iemand om tegen te zeveren tijdens het minen/missioning/reizen/... . En een corp is naar mijn mening altijd een goede plaats om nieuwe mensen te ontdekken. Tegenvallen kan altijd, maar dan vertrek je, en zoek je een ander oord op.
Maarja, niemand houd je tegen om een lonesome cowboy te zijn en op je eentje EVE naar je hand te zetten. Persoonlijk vind ik het gewoon dan wat stil ingame.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Bornhald schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 11:24:
Ohw dat betekent het. Ik dacht al wat is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4bit schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:22:
[...]

Ik bedoelde het zo slecht niet hoor. Maar wat contacten/vrienden hebben ingame is toch leuk. Iemand om tegen te zeveren tijdens het minen/missioning/reizen/... . En een corp is naar mijn mening altijd een goede plaats om nieuwe mensen te ontdekken. Tegenvallen kan altijd, maar dan vertrek je, en zoek je een ander oord op.
Maarja, niemand houd je tegen om een lonesome cowboy te zijn en op je eentje EVE naar je hand te zetten. Persoonlijk vind ik het gewoon dan wat stil ingame.
Euhm, player corp = 100 man ofzo (zit nogal verschil in, maar goed), NPC corp = duizenden, dan wel tienduizenden. Is het toch echt een heel stuk minder stil in je corp chat dan bij een player corp hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
furby-killer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:47:
[...]

Euhm, player corp = 100 man ofzo (zit nogal verschil in, maar goed), NPC corp = duizenden, dan wel tienduizenden. Is het toch echt een heel stuk minder stil in je corp chat dan bij een player corp hoor.
True.... maar de gesprekken in een NPC corp zijn vaak totaal pointless en mensen zijn vanuit mijn ervaring 2 jaar geleden niet zo vriendelijk/behulpzaam als in een gewone corp. Daarnaast vind ik het persoonlijk prettig in een corp te zitten met een aantal mensen waarmee ik overweg kan en op kan rekenen af en toe (of meestal) samen op te vliegen ipv solo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi Ravn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-02-2011
ja Remi van bendebeukers inderdaad, en de ceo van peekster ;) toch grappig dat iedereen gelijk zegt inactief terwijl er nog steeds mensen actief zijn. Je neemt een maand vakantie en gelijk zegt iedereen dat we dood zijn.

*edit* had half gelezen, Remi Ravn is mijn eerste char geloof ik

[ Voor 13% gewijzigd door Remi Ravn op 08-02-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DooiePixel
Hoi Remi o/

Niemand hier :P (james hull) grappig jou hier tegen te komen :)

[ Voor 9% gewijzigd door DooiePixel op 08-02-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag menschen van Tweakers,

Ik heb hier speciaal geregistreerd om te vragen of iemand mij een invitation wil sturen voor een 21-day trial.
Zou heel fijn zijn, het word eindelijk tijd dat ik met EVE begin na er zoveel over gehoord te hebben.

DM staat aan. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Stuur me even je e-mail adres in een DM (blauwe poppetje onder mijn naam hier links ) dan krijg je een invite van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was eerder :P

Wat ik trouwens laatste tijd wel grappig vind is de hoeveelheid niet-NC'ers die zitten te zeiken dat de NC te groot is. Ze hebben heel beperkt een punt, maar voornaamste reden dat SC niet groter is is omdat ze te druk zijn met hun allies een mes in de rug te steken danwel als pets uit te melken en aan hun lot over te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Damn you! ;)
Achja. Ben toch pas om 1800 uur thuis. Hier @work kan ik de site sowieso niet benaderen.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Peekster schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:23:
[...]

Damn you! ;)
Achja. Ben toch pas om 1800 uur thuis. Hier @work kan ik de site sowieso niet benaderen.
:'(
Ik wel voor het geval iemand nog een trial wil aanvragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:18:
Ik was eerder :P

Wat ik trouwens laatste tijd wel grappig vind is de hoeveelheid niet-NC'ers die zitten te zeiken dat de NC te groot is. Ze hebben heel beperkt een punt, maar voornaamste reden dat SC niet groter is is omdat ze te druk zijn met hun allies een mes in de rug te steken danwel als pets uit te melken en aan hun lot over te laten.
Het blijft een guessing game, compleet met generaliserende opmerkingen. Hier is de mijne; als de NC echt te groot is, valt het vanzelf uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zou wel wat zijn hé, maarja die staat al 2 jaar ofzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De NC gaat echt elkaar niet aanvallen, over een maandje of twee heb je het universum als volgt verdeeld:

NC: Branch, Cloud Ring, Deklein, Delve, Fade, Fountain, Geminate, Pure Blind, Tenal, Tribute, Vale of the Silent
Russen: De rest

Met wellicht nog een paar kleine spelers in Providence maar als een van die twee blokken zich vervelen gaan ze met 250 supercaps langs.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Er zitten meer nadelen aan de stabiliteit van de huidige blocks. T2 matprijzen worden meer door de aanbieders gereguleerd. Door een hogere relatieve veiligheid groeit het gehalte supercaps eenzijdig. Al met al wordt het nullsecspelletje een stuk eenvoudiger. Of de NC valt toch uit elkaar. Het zou al goed zijn als goons/test zich losweekt van de original nc. Kans lijkt me trouwens klein...

edit: stainwagon en co is er ook nog als miniblock :)

[ Voor 6% gewijzigd door wheez50 op 09-02-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorig jaar om deze tijd had het NC block querious + delve enzo ook al in handen + allied met flink wat drone russians, dus eigenlijk zijn ze er qua grootte op achteruit gegaan.

Edit: Pic van sov map rond die tijd:
http://go-dl.eve-files.co...rora148/Lulz_Fagswarm.jpg

Is nu toch een heel stuk minder

[ Voor 28% gewijzigd door Sissors op 09-02-2011 21:37 ]

Verwijderd

Probleem met het zuiden in EVE is niet zozeer dat ze echt graag elkaar in de rug willen steken maar meer dat ze weten dat het noorden toch niet aan kunnen vanwege de blob :P Dus na 3-4 weken het wel te proberen elk 1,5 jaar of zo vallen ze uit elkaar en gaan ze elkaar maar aanvallen omdat het makkelijker is, en combat is wat ze meer willen dan carebearen (met uitzondering van de RMT russen :P)
En ze stoppen ook met die aanvallen weer omdat ze de pest aan elkaar hebben en liever een mes in de rug van hun ally steken waar ze de pest aan hebben (of niet de pest aan hebben maar gewoon een mogelijkheid tot je sov vergroten zien) dan een entity aanvallen waar ze verder toch weinig te winnen hebben.

Dat die aanvallen elke keer weer mislukken is omdat ze elke keer weer dezelfde fout maken, en het toch maar weer elk jaar als lemmings opnieuw proberen: Het noorden is veel te groot om als Genghis Khan doorheen te gaan en alles plat te branden. Sowieso is dat finaal mislukt de laatste keren, maar alle keren daarvoor dat ze het probeerde namen ze een paar regios in, waren burned out, en lieten die regios in de handen van pets achter die nauwlijks van de belt rats konden winnen en geen enkele support van hun meesters hoefde te verwachten, en dus was het binnen een paar weken weer in handen van de NC.

• Sgreehder
furby-killer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:14:
En ze stoppen ook met die aanvallen weer omdat ze de pest aan elkaar hebben en liever een mes in de rug van hun ally steken waar ze de pest aan hebben (of niet de pest aan hebben maar gewoon een mogelijkheid tot je sov vergroten zien) dan een entity aanvallen waar ze verder toch weinig te winnen hebben.
Vind ik aantrekkelijker klinken dan de hele dag naar rode kruizen zitten staren.
Tja maar dan moet er niet geklaagd worden dat de NC groter is. Er zit trouwens een flink verschil tussen besluiten om elkaar te resetten om wat te vechten dan om bij het eerste moment van zwakte van een ally hem een mes in de rug te steken.
Pagina: 1 ... 4 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.