[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.300 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-09 16:32

-ko-

Leidend Voorwerp

bangkirai schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:56:
[...]

LOL, ganken zonder concord in high sec, is DIEP TRIEST.

Als iemand dat aankaart is dat niet zeiken, maar das eerlijke kritiek.
Eigenlijk ben je pas echt een zeiker, als je zelfs nog niet snapt, hoeveel inbreuk zo een groffe exploit/bug heeft op spel verloop.
Als dat beetje bekend raakt, hoe dat moet, kan niemand meer logistiek doen in heel eve.

Zo een bug/exploit zou eigenlijk DIRECT gepatched moeten worden, dan maar ff paar uur zonder eve.
Anders reageer je gewoon normaal...

Ben er wel blij mee, moet er wel aan wennen dat ctrl+q er niet meer in zit...

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
@pietje: gewoon rustig aan en een voor een afmaken. Later zal je lachen om die magere 6. En in bepaalde dronemissies is het aantal kleine rotscheepjes zo groot dat je door de bomen het bos echt niet meer ziet :)

@hierboven - idd, mag wel ietsjes rustiger. Eve staat er toch wel om bekend dat als er tears te halen vallen zonder consequenties, dat er toch wel een heel grote groep bovenop zit. Al zou WoW even erg zijn als blizzard het ook maar een beetje zou toelaten. EVE is een sandbox. En dat merk je dan.

ctrl-q is trouwens gewoon weer terug te mappen. Esc - key bindings - tabblad general. En als je toch bezig bent: Logout is voor sommigen ook makkelijk: EVE start dan gelijk weer om na quits. Heb ik zelf onder ctrl-shift-q gezet. Wat ik ook erg leuk vind: Je kan nu naast ctrl-click (lock target) ook andere toetsen gebruiken om opdrachten te geven. e-click is nu bij mij orbit. shift-e-click approach.

[ Voor 28% gewijzigd door wheez50 op 21-01-2011 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Ik heb gemerkt dat die bug erin zit. Gisteren hebben ze geprobeerd de Hulk van mijn alt (pre-hulkageddon) neer te halen zonder ingrijpen van Concord. Gelukkig was mijn andere character in system en kon ik binnen een de kortste keren een HAML Drake inwarpen. Geen scrams helaas, maar Hulk is er nog.

Maar er vlogen gisteren in Lonetrek aardig wat Goonies rond die uit waren op high sec kills, blijkbaar niks beters te doen. Ik heb de bug wel gereport gezien Concord niet ingreep, heel irritant.

Daarnaast vind ik het gruwelijk irritant dat ze Warp & Dock uit het pulldown menu hebben gehaald, dat kan alleen maar meer via de overview selecteren en te klikken. Eerder kon je dat via rechtermuisknop in open space in het pulldown menu ook doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die reactie is een rustiger dan waar hij op reageerde anders.

Dat zonder consequenties gedeelte is ook meteen het hele probleem, CCP staat er sowieso bekend om dat ze buggy content vol met exploits releasen, maar vervolgens laten ze dan ook mensen die rustig gebruiken zonder maatregelen tegen de gebruikers te nemen.

En wat hebben we allemaal aan verbeteringen? Portraits zijn leuk hoor, maar vind ik niet zo belangrijk voor internet spaceships, en al helemaal niet als het ten koste gaat van internet spaceships. En sanshas ga ik vanuit dat die dezelfde richting op gaan als FW, epic mission arcs, dominion sov, etc. Blijft in buggy state achter omdat CCP iets nieuws heeft bedacht om achter aan te rennen. Sowieso lijkt het mij stuk beter als ze het idee achter de sansha sites zouden gebruiken om FW te fixen, maar ja, CCP heeft al gezegd dat nieuwe content beter verkoopt dat oude content fixen.

En in ruil daarvoor hebben we exploits die dps met factor 3 verhogen en concord response redelijk triviaal is te voorkomen tegen veel doelwitten. Wat nu door grote aantallen wordt misbruikt omdat ze weten dat CCP toch niet meer doet dan waarschuwingen en hele korte temp bans uitdelen.
Kijk naar AHARM, die zitten nog steeds in hun wormhole ondanks het grootschalige gebruik van een exploit.

Trouwens wat we ook nog hebben, gelukkig kan dit niet geexploit worden, zijn ganglinks die verkloot zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 21-01-2011 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ik denk dat ik dan maar ff in m'n base blijf en ga trainen tot die bug gefixt is :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
@Wheez Ik blijf ook rustig hoor ^^ Denk alleen dat ik die andere tutorials toch maar moet doen, die eerste 6 kwamen per 3 (dus heb ik 1tje kapot gekregen en dan maar gaan repairen , en dit blijven doen tot ze allemaal dood waren *Blush*) en dat lukte nog wel maar na de 2de gate komen ze echt alle 6 tegelijkertijd en dan gaat men "hp" wel heel erg snel omlaag xD Ik vind het wel een zeer leuke game tot nu toe , zit wel heel lang alle menu's te bekijken en soms gewoon een tijd te lezen wat ze in die rookie chat allemaal zeggen :) Dit weekend maar eens rustig uitzoeken hoe het zit met ship upgrades/wapens/al de rest en dan komt het hopelijk wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Mijn inkomsten terugrekenen naar per/uur interesseert mij normalerwijze geen drol en zegt ruk. :9

Het enige wat belangrijk is, is dat je jaarlijks gratis kunt gamen op kosten van een andere speler die wel betaald heeft voor dit spel >:)

Reken zelf maar mee; 4 accounts x plex 375 miljoen = 1.5 miljard p/m / (1 uurtje p/d =) 30 uur =

Je kunt wel roepen; je moet ratten, minen, etc.. maar uiteindelijk komt het neer op een totaal planning voor de lange termijn.

Datacores bijvoorbeeld, dragen in belangrijke mate bij aan je lange termijn inkomsten. Characters kweken en verkopen idem. Twee inkomsten bronnen die men gauw vergeet.

Maar... de allerbeste manier om inkomsten p/u te genereren is en blijft en zal altijd zijn; Handel! :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
PietjeP89 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:45:
@Wheez Ik blijf ook rustig hoor ^^ Denk alleen dat ik die andere tutorials toch maar moet doen, die eerste 6 kwamen per 3 (dus heb ik 1tje kapot gekregen en dan maar gaan repairen , en dit blijven doen tot ze allemaal dood waren *Blush*) en dat lukte nog wel maar na de 2de gate komen ze echt alle 6 tegelijkertijd en dan gaat men "hp" wel heel erg snel omlaag xD Ik vind het wel een zeer leuke game tot nu toe , zit wel heel lang alle menu's te bekijken en soms gewoon een tijd te lezen wat ze in die rookie chat allemaal zeggen :) Dit weekend maar eens rustig uitzoeken hoe het zit met ship upgrades/wapens/al de rest en dan komt het hopelijk wel goed :)
Kom anders ingame naar het chatkanaal 'gathering.tweakers.net' daar zijn meestal wel mensen die je willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
furby-killer schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 08:28:
En in ruil daarvoor hebben we exploits die dps met factor 3 verhogen en concord response redelijk triviaal is te voorkomen tegen veel doelwitten. Wat nu door grote aantallen wordt misbruikt omdat ze weten dat CCP toch niet meer doet dan waarschuwingen en hele korte temp bans uitdelen.
Kijk naar AHARM, die zitten nog steeds in hun wormhole ondanks het grootschalige gebruik van een exploit.

Trouwens wat we ook nog hebben, gelukkig kan dit niet geexploit worden, zijn ganglinks die verkloot zijn.
ooit iets gehoord over de straf die ze wel hebben gekregen? :P
Overigens zijn er nog wel meer dingen niet zo leuk, ze hebben genoeg dingen ook gewoon niet genoemd in de patch notes:
- WH zijn nu blijkbaar solid en kunnen niet meer worden verplaatst, en dus warp naar 0 en je bumpt gruwelijk.
- Offline SMAs kunnen niet meer gebruikt worden om schepen in op te slaan

Verder nogal wat grafische bugs. Schepen die niet in station worden laten zien, etc.
Oogt allemaal erg slordig.

En wat ook irritant is, is dat je geen locator agents meer kan aanwenden voor characters in wh space.

[ Voor 53% gewijzigd door ravenger op 22-01-2011 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat gebeurd er dan met SMAs als ze offline gaan?

Kan namelijk ook voordelen hebben, leuke anecdote namelijk, ik weet namelijk van een supercarrier die vast kwam te zitten nadat sov verloren was in een systeem en hij niet meer uit zijn opslag gehaald kon worden gezien dat die offline was omdat je daarvoor sov 3 ofzo nodig heb. Na een half jaar ofzo werd sov heroverd en kon hij bevrijd worden.

Oh en trouwens dankzij de expansion kan je ook neutrals niet meer filteren van je overview iirc. Nu was dat hele filter gedoe al heel slecht werkend*, maar nu dus nog slechter.

* Je kan/kon niet prioriteit sorteren in wat je op je overview wilde hebben. Dus als je geen random neutrals wilde kon je ook geen neutrals die in je fleet zaten laten zien, en dat is voor NRDS fleets als logistics best irritant.

[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 21-01-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Je kon 10 SMA's ophangen in je pos, 1 online hebben en dan schepen doorschuiven naar de 9 offlines. Erg handig voor cap opslag, maar blijkbaar was het een bug en hoorde het niet ;). Andersom kan trouwens nog wel, je kan schepen van je offline SMAs naar online verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
CCPhail did it again :')

De nieuwe char creation tool lijkt wel een vroege beta-versie. Zeker na de hype die CCP er rond om gemaakt heeft verwachtte ik dat je echt alles aan kon passen. Uhuh :') . Je kan nog niet de kleur van je broek bepalen :X

Wat me ook zeer verbaasde: mijn gallente femal char, daar kan je de age op maximum zetten en dan ziet ze er uit als een een vrouw van begin 30 met wat kaaiepootjes. Waarentegen mijn minnie male char zoveel huidplooien in zijn kop heeft zitten dat je hem minstens 40 zou schattten....

Over het gebrek aan keuze in kleding, het ontbreken van sieraden en tattoos ed zal ik nog maar niet beginnen. Ben wel benieuwd of dat dan allemaal van de zomer komt of dat we daar nog langer op zullen moeten wachten.

Maar goed, na een paar dagen met de char creation gespeeld te hebben maar weer eens het spel gaan spelen. Vrijwel meteen loop ik tegen 2 ernstige bugs aan:
1) fleet bonusses werken niet meer goed
2) ik kan mijn market orders niet meer of afstand aanpassen. Wat dus feitelijk betekent dat mijn trading stil ligt op mijn main char. Ik pleur mijn orders altijd neer in het station waar ik toevallig ben op dat moment en dat heeft tot gevolg dat ze over de hele region verspreid liggen. Good luck om daar allemaal naar toe te vliegen en ze te updaten.

En dat zijn dan de bugs die ik ontdekt heb na slechts een half uur spelen en ik heb er niet eens naar gezocht, ze zijn gewoon zo obvious dat je ze niet kan missen.

Hoe CCP het steeds weer voor elkaar krijgt om zaken die al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren in het spel zitten bij elke expansion weer opnieuw te buggen is echt beyond me.... Ik weet niet veel van programmeren maar volgens mij moet je code toch echt zo in elkaar zitten dat het inbouwen van een nieuwe char creator en nieuwe PVE content geen invloed heeft op een trade skill als Daytrading.

Het pijnlijkste vind ik nog dat dit dus is ná de eerste patch, waarin je verwacht dat ze de grootste en opvallendste bugs toch echt opgelost hebben.....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:12
Zo ik ben sinds afgelopen zaterdag begonnen met dit spel. Moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt. Alleen af en toe nogal lastig. Dankzij een mede-tweaker heb ik voldoende kapitaal, echter moet nog veel trainen voordat ik dat geld ook kan uitgeven... geduld...

Wat ik momenteel nog niet snap, ben begonnen als Calderi en heb als wapen een railgun. Echter dat wapen doet amper damage, ook de 75mm en 150mm railgun met verschillende ammo schiet niet op. Daarnaast heb ik twee rocket launchers en die knallen momenteel de meeste schepen uit de lucht. Doe ik wat verkeerd? Ze missen meestal namelijk, of is dat ook een kwestie van trainen?

Daarnaast ook veel lol gehad met de tutoral missies, ik was eigenlijk aan het sparen voor een Badger Mark II, maar tijdens de missies 2 Badgers, 2 Bantams en 1 Condor gekregen :P Condor gisteren verloren dankzij een tutorial missie, had hem net daarvoor verzekerd :X. Ik heb maar een nieuwe gekocht, want het was wel een lekker voertuig.

[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 24-01-2011 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Als je als Caldari begonnen bent - en je wilt daar ook nog even in verder, kan ik je aanraden om te gaan skillen voor missiles. Missiles raken altijd als 't maar binnen het bereik is.

Verder kan ik je de Kestrel aanraden. Mooi frigate wat goed met missile launchers overweg kan. De meeste level 1 missies kun je daarmee gemakkelijk doen.
De logische stap voor level 2 missies wordt dan de Caracal (cruiser), dan de Drake voor level 3 missies (battle cruiser) en voor level 4 missies de Raven (battleship). Allemaal bootjes die bonussen hebben op missiles.

[ Voor 33% gewijzigd door MisterMichel op 24-01-2011 08:42 ]

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Cardinal schreef op maandag 24 januari 2011 @ 07:52:
Zo ik ben sinds afgelopen zaterdag begonnen met dit spel. Moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt. Alleen af en toe nogal lastig. Dankzij een mede-tweaker heb ik voldoende kapitaal, echter moet nog veel trainen voordat ik dat geld ook kan uitgeven... geduld...

Wat ik momenteel nog niet snap, ben begonnen als Calderi en heb als wapen een railgun. Echter dat wapen doet amper damage, ook de 75mm en 150mm railgun met verschillende ammo schiet niet op. Daarnaast heb ik twee rocket launchers en die knallen momenteel de meeste schepen uit de lucht. Doe ik wat verkeerd? Ze missen meestal namelijk, of is dat ook een kwestie van trainen?

Daarnaast ook veel lol gehad met de tutoral missies, ik was eigenlijk aan het sparen voor een Badger Mark II, maar tijdens de missies 2 Badgers, 2 Bantams en 1 Condor gekregen :P Condor gisteren verloren dankzij een tutorial missie, had hem net daarvoor verzekerd :X. Ik heb maar een nieuwe gekocht, want het was wel een lekker voertuig.
dat je niet of bijna geen schade doet met je rails zal naar alle waarschijnlijkheid een kwestie zijn met ofwel range, of wel skills. De guns hebben een optimal range waarin ze het meeste schade doen. Net als MisterMichel al zegt. Missiles (en rockets) raken altijd wanneer target binnen bereik is. en de schepen die aangegeven worden kan je het beste op die volgorde trainen. hoewel je volgens mij ook kan proberen om cruiser over te slaan en direct voor BC te gaan.

het is in ieder geval niet de moeite om tussendoor nog destroyer te trainen. Misschien dat het later wel handig kan zijn als je een goedkoop salvage schip wil, maar dan raad ik de Caldari destroyer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt er ook een beetje aan hoe het met je skills, standing (of je lvl 2/3 agent al kan doen) en isk zit. Caracal met assault missile launchers is wel lekker, wapens gebruiken zelfde skills als standard missile launchers, hebben zelfde munitie en zijn dus lekker tegen frigates, en meeste lvl 1 missies accepteren ook gewoon cruisers. Ook in lvl 2 zijn er zoveel frigs dat het vaak stuk sneller zal zijn dan een drake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
met een goed gefitte caracal kan je inderdaad lvl1 en 2s blitzen. wat vooral als je snel naar 4's wil heel erg opschiet. en dan ga je zeker sneller dan een drake of raven. gezien die te log en langzaam zijn (vind ik) in 1 en 2s (als ze al binnen kunnen komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Lvl2's blitzte ik met mijn drake. Drones naar buiten en 30 seconden later je mission completen ;)
Zo was ik het snelst bij lvl3's. Echter had ik al wat meer skills op dat moment dan Cardinal denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:33:
[...]

.....................
maar dan raad ik de Caldari destroyer af.
Waarom eigenlijk ?

Mijn caldari destroyer deed het uitstekend als salvage boot met dual propulsion (afterburner en mwd)
en redelijk cap stable.

Ja de gallente heeft een betere slotlayout (meer in balans dan de andere) en heeft meer cargo maar is ook een stuk trager

Op de amarr versie kan je een 10mn afterburner zetten en zo met een noodgang van groepje wreck's naar groepje wrecks vliegen, je cap is wel snel leeg in een amarr salvager natuurlijk.

de minmatar versie heb ik zelf geen ervaring mee maar ook hier zou je een prima salvage bootje van kunnen maken.

Voor de meeste mensen is het gal>cal>amarr>matar kwa salvage dessies bij mij heeft the cormi de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Juist omdat de caldari salvager een kleine cargo heeft heb ik die eigenlijk nooit gebruikt.
gallente is volgens mij ook de beste, maar gebruikte zelf liever de amarr dan de Caldari.
puur vanwegen de hoeveelheid zooi die je mee kan nemen. Regelmatig gehad dat ik zelfs die vol had tijdens het salvagen van lvl 4s. Zelfs nooit echt problemen met cap gehad. ondanks dat er maar 1 med slot op zat.

gewoon gefit met 4x salvager 4x tractor 1x ab 4x cargo expander II 3x small salvager rig. (geen idee hoe dat ding precies heet)

trasher heb ik eigenlijk nooit beschouwd als salvage schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik gebruikte inderdaad altijd de Catalyst. ( Gallente )
En toen kwam de Noctis.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ik gebruikte altijd een hurricane met cargo rigs :D 3.2k m3 cargo, dus kan bijna alle missies in 1x meenemen. Nu met de noctis is dat wel anders, die is ongenaakbaar wat snelheid betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah op die manier.

Voor lv4's gebruikte ik altijd the salvacane omdat ik dan de hele missie loot in 1 keer mee kon nemen wat zelfs niet met de gallente dessie lukte in de meeste lv4's (voordat de loot table was aangepast).

Zoals ik al zij heb ik zelf veel plezier gehad van mijn cormie ik zou hem zeker niet afraden.

Maarja nu is er noctis en liggen alle dessies en salvacane's bij mij stof te vergaren, alleen een beetje dure optie voor een rookie.

ps. cap problemen op de amarr dessie komen omdat ik er een 10 mn ab op heb inplaats van de normale 1mn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb met mijn kronos nog nagenoeg nooit problemen gehad met hoeveelheid loot die hij kan meenemen, tegenwoordig gooi ik alleen bij twee missies mijn mid range ammo eruit, al is dat bij de ene eigenlijk sinds loot nerf ook niet meer nodig. Dan loot ik wel enkel wat waarde heeft, en leeg ik niet alle wrakken compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik loot vrijwel helemaal niet meer sinds de loot nerf. Gewoon zoveel mogelijk missions runnen en de bounties, loyalty points en rewards maximaliseren. Ik heb het idee dat ik zo veel meer isk binnen sleep.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Ik loot nog wel. Gaat prima hoor, met drie accounts. :P

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien dat we hier toch wat IT members hebben, hoe gaat het nu met IT? Als we Goon/TEST propaganda moeten geloven staan jullie op het randje van de afgrond, dan wel over de rand.

En door gebrek aan allies is alleen het idee al dat een alliance zwak is genoeg om half eve een invasie te laten beginnen (zie AAA en nu INIT bijvoorbeeld, waarbij het nu bij INIT ook wel triest is om te zien dat WN meteen een mes in de rug steekt als ze een kans zien om hun macro empire te vergroten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik vroeg me af of iemand hiermee ervaring heeft, maar wat zijn de mogelijkheden voor ene kleine alliance om ergens space te renten.

en wat zijn de overlevingskansen van deze alliance dan?

ook als iemand suggesties heeft en het buiten het bord wil laten. PM me dan gerust. of neem ingame contact op met Bethor Invictus of Jita Tradedrone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je maar wilt betalen, genoeg plaatsen. Ik geloof niet dat NC heel erg veel aan renten doet, het zuiden is nogal in flux, dus je makkelijkste optie zijn de drone russen. Zolang je hun maar betaald zodat ze hun RMT empire kunnen uitbreiden maakt het ze verder niks uit.

Overlevingskansen als in aangevallen worden: zal normaal geen probleem zijn als je in een relatief veilige plek rent. Als je bijvoorbeeld van INIT aan het renten was zou je nu redelijk genaaid zijn. Drone russen zullen niet zo snel vallen. Overlevingskansen als in een toekomst hebben tussen de macros (en zelf al snel vol zitten met macros zelf) is misschien wat minder positief.

Een beetje de vraag: wat verwacht je precies van het renten? Puur PVE? Imo blijf dan lekker in high sec en als je wat nieuws wilt ga mee doen aan de incursions. Wil je ook PVP dan moet je niet gaan renten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Wat we voornamelijk willen is ons leden bestand behouden. Daarnaast de combinatie van pvp en beter betaalde pve dan in hi-sec. Maar wat ik al zei, met behoud van en uitbreiding van ons leden bestand.

Daarnaast de "endgame" zoals deze in eve eigenlijk is zo veel mogelijk "beleven" . Waarbij wordt gekeken of we renten als opstap naar iets groters kunnen gebruiken. (ik begrijp ook dat de concurrentie moordend is waardoor het nagenoeg onmogelijk is. Maar niet geschoten is altijd mis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Renten als opstap naar iets groters is niet realistisch (vooral niet bij de drone russians). Een normalere gang van zaken is dat de succesvolle pvp'ers verhuizen naar de alliance waarvan je rent, en wat overblijft sterft langzaam. Ondertussen moet je ook voor alle mogelijke recruits je afvragen of hij bij je alliance wil om echt te spelen of om te macro'en. Daarna wordt de vraag redelijk waarom zou een recruit jouw alliance joinen? Als hij ook maar enige interesse in pvp heeft kan hij tientallen normale corporations zo joinen.

Daarnaast: je kan echt niet voor jezelf in sov 0.0 wat beginnen, er zijn teveel supercap pilots die zich vervelen en je even wegvagen. Je moet gewoon lid zijn van een powerblock om een kans te maken. De makkelijkste manier om dat te worden is (naast renten, waarbij je niet echt lid ben) door je alliance samen te voegen tot 1 corp en daarmee bij een huidige 0.0 alliance te applyen. Of als alternatief kijken of je er een kleine alliance kan vinden waarmee je kan mergen. Een eis is daarbij normaal gesproken dat je wel wat killboard activity hebt.

Als je rustiger aan wilt beginnen en wat pvp ervaring opbouwen kan je ook in npc 0.0 beginnen bijvoorbeeld, al zijn de pve mogelijkheden daar meestal erg beperkt door de hoeveelheid tegenstanders die je zal tegenkomen. Een makkelijkere optie zal great wildlands zijn (primaire alliance om mee te praten: Republic Alliance, RE-AL is hun ticker geloof ik), ook npc 0.0, qua infrastructuur bagger, maar wordt wel grotendeels gecontroleerd door een NRDS coalitie. Zuidelijke providence kan je ook doen, is gedeeltelijk in handen van een andere NRDS groep (onder leiding van CVA), maar die situatie is niet echt stabiel. Uiteraard is in beide gevallen het dan wel een eis dat je ook NRDS gaat. Door die instabiele situatie is echter voor PVE mogelijkheden GW een beter idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ben zelf eigenlijk van mening, dat het niet meer realistisch is om met nieuwe groep mensen/corps zelfs een alliantie op te starten en dan proberen door te groeien in 0.0
Ben het eigenlijk helemaal eens met bovenstaande verhaal.
Er zijn trouwens maar zeer weinig corps, die echt de handen uit de mouwen willen steken en samen een kleinere alliantie naar groter toe willen laten groeien.
De meesten kiezen op gegeven moment, als het ook maar ietsjes tegenzit voor de gemakzuchtige weg en worden renter of gaan toch proberen om een echt grote alliantie te joinen.

Kleinere allianties kunnen trouwens de pvp-ers al lastig houden, die gasten zijn zo ongedurig, die vertrekken op gegeven moment ook naar de grotere allianties.

Om te kijken naar IT op dit moment: ze hebben nog genoeg gasten over, maar waarschijnlijk zullen ze wel de keuze moeten maken om gebieden op te geven, zodat ze niet te ver verspreid worden.
Finfleet en X13 kunnen zelf makkelijk alliantie vormen of iemand anders joinen, vooral x13 is 1 van de grootste concentraties van cap piloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Of je gaat naar wormhole space verhuizen. Daar is de balans tussen PvE en PvP wat meer, en is er geen grote dreiging van supercaps. Hoe groter je alliance is, hoe hoger klasse wormhole je kunt vestigen en meer kans om de grootte van je alliance in PvE en PvP mogelijkheden te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
bangkirai schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:43:
De meesten kiezen op gegeven moment, als het ook maar ietsjes tegenzit voor de gemakzuchtige weg
Dat speelt zich ook al op player niveau al af. Waarbij het wel heel erg opvalt hoeveel mensen die normaal "niet kunnen" ineens wel tijd te over hebben en inzet hebben als ze zijn geswitched naar een andere corp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:40:
[...]
Dat speelt zich ook al op player niveau al af. Waarbij het wel heel erg opvalt hoeveel mensen die normaal "niet kunnen" ineens wel tijd te over hebben en inzet hebben als ze zijn geswitched naar een andere corp..
Tja, en toch kan dat ook gewoon echt zijn hoe het uitpakt. Ik ben weggegaan bij mijn corp omdat alle ops altijd onmogelijk waren voor mij om bij te wonen doordat de begin en eind tijden gewoon niet in te passen waren in mijn speeltijd. Dit terwijl ik op zich wel genoeg speeltijd had.

Ik heb toen ik een highsec terug was in een NPC daarna een tijdje veel meer speeluren gemaakt. Puur omdat je solo missies gewoon kan doen wanneer het jou uitkomt. Tegenwoordig speel ik echter maar een avond of 5 per maand, aangezien ik met de nieuwe Warcraft release daar de smaak weer goed te pakken heb. Ooit ben ik dat ook weer zat en pak ik eve weer op, dus mijn accounts lopen gewoon door en trainen door. Heb zonder te spelen nu iig een marauder piloot en een JF piloot. Ben bezig met Black ops skills, als ik dan weer begin en naar nulsec trek, dan kan ik iig mijn eigen logistiek voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
klopt het kan inderdaad zo uitpakken. Maar ik heb het in dit geval dus over mensen die niet thuis geven wanneer ze bij jou in corp zitten. En dan vervolgens weg gaan omdat "er nooit wat gebeurt"

vervolgens zie je ze doodleuk online op tijden dat jij normaal ops had. En als je dan een gesprek wil aanknopen kan dat niet wat ze zijn te druk want ze zijn bezig met een op.

Ik heb het over dat soort mensen :D (met waarschijnlijk de reden er achter dat als ze niet mee doen, worden ze gekicked en zitten ze weer in hi-sec maar dit is maar een aanname)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Noob in da house, Wat is de betekenis van de volgende termen?
* renten
* cap pilots
* drone russians
* super caps

Gisteren 2 cruisers gekocht, 1 Caracal als missile boat, waar ik momenteel nog de fitting voor aan het uitzoeken ben en 1 Osprey als miner. Ik heb namelijk een briliante manier (vind ik zelf) gevonden om te minen, waarbij ik een Huge Secure Container op 5 km dump bij een minefield en daarnaast ga zitten minen, waardoor ik 3900m3 aan Ore kan harvesten en direct kan overgooien vanuit mijn schip naar de HSC voordat ik een transport heen en weer moet laten gaan. Doelstelling voor nu is om nog een HSC te kopen en niet continue met mijn Badger heen en weer te moeten voor slechts 1 container.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Elke keer als ik weer iets over EVE zie wil ik het spelen, het principe van geen regels lijkt me cool. Zo iemand me misschien een trial sturen en kent iemand nog een leuke corp die misschien aan pvp doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17
-kardo- schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:44:
Elke keer als ik weer iets over EVE zie wil ik het spelen, het principe van geen regels lijkt me cool. Zo iemand me misschien een trial sturen en kent iemand nog een leuke corp die misschien aan pvp doet.
Stuur me een DM met je e-mail, dan geef ik je een invite :)

En wat betreft PvP, je zal toch eerst wat moeten skillen alvorens een PvP corp je zal accepteren. Gelukkig zijn er er ook corps die beginnelingen accepteren en je willen "trainen" om zover te komen. VS3PA is zo'n corp geloof ik.
Cardinal schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:03:
* renten
Allianties in 0.0 hebben vaak genoeg space dat niet (intensief) gebruikt wordt en die worden gekenmerkt als huur-systemen. Je kan dan als corp/alliance deze systemen huren ,voor een bepaald bedrag per maand, om toch een stukje 0.0 te krijgen.
* cap pilots
Piloten die Dreadnoughts, Carriers, Freighters, Jump Freighters en Capital Industrial Ships kunnen vliegen.
* drone russians
Een alliantie van verschillende Russische alliances (Red Alliance, Legion of xXDEATHXx, White Noise en anderen).
* super caps
Onder supercaps verstaan wij Supercarriers (Aeon, Nyx, Wyvern, Hel) en Titans
Gisteren 2 cruisers gekocht, 1 Caracal als missile boat, waar ik momenteel nog de fitting voor aan het uitzoeken ben en 1 Osprey als miner. Ik heb namelijk een briliante manier (vind ik zelf) gevonden om te minen, waarbij ik een Huge Secure Container op 5 km dump bij een minefield en daarnaast ga zitten minen, waardoor ik 3900m3 aan Ore kan harvesten en direct kan overgooien vanuit mijn schip naar de HSC voordat ik een transport heen en weer moet laten gaan. Doelstelling voor nu is om nog een HSC te kopen en niet continue met mijn Badger heen en weer te moeten voor slechts 1 container.
Blegh. Minen. Minen is saai. Pew Pew for the world! :P

[ Voor 55% gewijzigd door nwagenaar op 26-01-2011 09:08 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:40
Nieuwe alliance \0/

En we staan meteen in de media: 2 Avatars, 1 Aeon en 1 Nyx down the drain!

Was wss niet gebeurd als die corp geen lijpe actie had uitgehaald, maarja zo gaat dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah zit jij bij die nieuwe, altijd goed begin, volgende keer toch maar weer normale caps gebruiken om POS te siegen :P

Persoonlijk wel benieuwd wat er met providence gaat gebeuren nu. Evoke is meer geintereseerd in geminate, en wie weet gaan ze daar wel naar verhuizen. AAA lijkt redelijk positief tov CVA te staan, en goede kans dat ze sowieso zin hebben om NC. weg te vagen. En de combinatie van Evoke voornamelijk in geminate en AAA die snel catch weer inneemt betekend dat NC. hun supers veel minder zullen kunnen gebruiken.
Sowieso nadat een hoop naar PL zijn gevlucht is het niet bepaald vooruit gegaan met NC., laatste gevecht tegen hun hadden we bijvoorbeeld nog een mooie brutix kill: ze hadden een 50 man armor BC incl 9 guardians vs onze 50 shield BC incl 6 scimitars. De brutix was gefit met shield tank + active armor tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brutix kan goed in een shield bc gang....maar dan fit je geen armor tank :D
ik ga denk ik binnenkort naar -A-....wil wat anders gaan doen.

Ik heb me erbij neergelegd dat "casual pvp" verdwenen is. Dus ik gaat in mn carrier maar bij de grote capital fights meedoen.

@bastaard, Curse is een hellhole...dont stage supercaps in there :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zij hadden de armor BC gang, dus hij had met een buffer armor tank gefit moeten zijn, maar was met shield tank + active armor tank. Brutix kan je verder inderdaad prima shield tanken, wij hadden ze ook.

Ook wel grappig om te zien hoe stom al dat gezeik over de drake was, dat iedereen die zou gebruiken enzo. Zelfs paar maanden geleden vloog het merendeel van de fleets niet in drakes, maar zonder enige verandering nu is de drake echt wel weer op zijn retour. Het is nog wel een optie, maar niet heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Cardinal schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:03:
* renten
* cap pilots
* drone russians
* super caps

Je zit hem wel te anchoren?

Anders scooped iemand hem zo in een industrial of transporter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Geen idee wat het idee achter die actie van The Ankou precies was, maar hebben zeker commentaar gekregen van onze directors.

Wij zaten namelijk nog in Aridia (bij Delve), om te verplaatsen naar The Ankou. Tegen orders in dachten die gasten dat het leuk/slim zou zijn om een POS aan te vallen, wat simpelweg gewoon een val was van die russen.

Erg jammer, onze efficiency is meteen al laag terwijl wij niets geschoten hebben haha :D

Machtige capfleet hadden we trouwens gisteren, erg nice voor twee corps \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van wat ik heb begrepen was het initieel nog geen eens een val, meer dat nu dat INIT verslagen is en IT in fountain bezig is ze wat gemakkelijker hun supercaps kunnen gebruiken.

En IT is blijkbaar op plan B overgeschakeld voor de verdediging, massaal deployen van TCUs + Ihubs (eigenlijk sowieso een teken dat je teveel space hebt als je niet overal een TCU hebt). Gezien de hoeveelheid regios waar je doorheen moet voordat je IT weg hebt zal dat best redelijk effectief zijn. Timers compleet willekeurig zetten en mensen worden gek van de sov grind.

[ Voor 51% gewijzigd door Sissors op 26-01-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Nog weinig 'nieuwe' gezichten hier voorbij zien komen dus ik trap maar af :)
De images worden getoond via de snel door CCP opgezette; http://www.evefaces.com

Mijn doel was om voor mijn twee oudste chars die stomtoevallig opmekaar leken (Dim heb ik later gekocht) een tweeling char te maken.

Versie 1: 75 minuten
Er bleek flink kleurverschil te zitten tussen mijn twee monitoren dus ik heb twee clients op de laagste resolutie gezet en ze vervolgens op 1 monitor gedraaid.

Toen ik beide had finalized ging ik mijn dochter ophalen van Scouting.
Bij terugkomst was de pc vastgelopen... :(

Versie 2: 45 minuten
Deed ik een stuk sneller en achteraf kwam ik tot onderstaande met slechts 1 'klein' foutje....
Omdat ik niet zeker wist of de boel zou saven bij afsluiten > CTRL-ALT-DEL :)

Versie 3: 30 minuten
Ik word er steeds beter in :D
Het 'kleine' foutje was dat Barti wel, en Dim niet die weerspiegeling van het licht had in zijn zonnebril.
De oorspronkelijke images hadden dat ook. Deze keer wilde ik alleen hun ogen een beetje zien, dus het was enorm gepiel om het goed te krijgen.

Bartimeaus d'Ray en Dim Corby:
Zoals bij vele kinderen van het eermalige Minmatar slavenvolk gebeurde, werden de tweeling Bartimeaus d'Ray en Dim Corby (namen gegeven door de adoptie families) tijdens een raid van elkaar gescheiden.
Na de totstandkoming werden zij beiden geadopteerd door families die te doen hadden met deze wezen, dan wel hun eigen kinderen verloren waren in een van de vele verschrikkelijke oorlogen.

Enige jaren terug troffen beide elkaar, waar anders, op de marktplaats van CCP en wisten onmiddelijk dat ze hun ontbrekende helft hadden teruggevonden.

Barti & Dim / verloren en herenigd / oud en nu nieuw.
Bartimeaus d'Ray
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/547595496_256.jpg  Afbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/547595496_256.jpg

Dim Corby
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/215650618_256.jpg  Afbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/215650618_256.jpg

Het enige verschil in uiterlijk zit hem in hoe ze hun broek dragen en of ze links- dan wel rechtshandig zijn. Je ziet ze vanzelf weleens voorbijkomen straks met Walking in Stations en geloof mij; je maakt die aanspreekfout maar een keer, en vergeet het daarna nooit meer. Daarom geen nut om het hier uit te leggen en je deze wijze toekomstige les te besparen waar je het veel beter van gaat onthouden. :+

Voor de rest verschillen ze totaal van interessegebieden. Dim heeft zijn vinger aan de knop en schiet eerst en praat zelden tot nooit. Barti praat en houdt enorm van knoppen indrukken zolang ze maar niet BOEM doen.
* yared moet verder met de rest van de familie portretten.

Serieus bedankt CCP. Met 10+ chars hebben ze mij eindelijk weer avonden lang aan de pc weten te binden om 1 aspect van EVE te volbrengen.

De laatste keer was PI en daar was ik na een avond 'klaar' mee _/-\o_

Ik kan niet wachten tot WiS of Dust514 uitkomen!

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Okey meer faces dan maar :P

Ik vond de oude Caldari Achura character maar lelijk dus deze toon is volledig op de kop gegaan.
Overigens is het voor beide toons poging 1 geweest.
Ik heb wel meer moeite in het aanmaken van toons gestoken dan in het verleden :P

Suicyder
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/1012968795_256.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/1012968795_256.jpg

SuiSmurf
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/1056877178_256.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/1056877178_256.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
nwagenaar schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:56:
Blegh. Minen. Minen is saai. Pew Pew for the world! :P
Tja, alleen ik wil zowel minen als schieten. Ik zit er inmiddels aan te denken om twee characters aan te maken, alleen kan je ook items en schepen aan andere spelers uitwisselen zonder de market?
bangkirai schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:37:
[...]
Je zit hem wel te anchoren?

Anders scooped iemand hem zo in een industrial of transporter.
Anchoren :?

Oke, zonder grappen of grollen. Ik weet gelukkig dat ik de containers moet anchoren. Dus dat gaat goed komen. Er heeft al een keer iemand geprobeerd mijn jetison te jatten, die heeft het moeten bekopen met een schip minder (hij had mijn heavy launcher over het hoofd gezien en dacht kennelijk dat ik een farmer was, die niet achter zijn computer zat ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:29
Cardinal schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Tja, alleen ik wil zowel minen als schieten. Ik zit er inmiddels aan te denken om twee characters aan te maken, alleen kan je ook items en schepen aan andere spelers uitwisselen zonder de market?
[...]
Yup, kwestie van een contract maken tussen die characters, bijvoorbeeld zonder tegenprestatie. Een alternatief zou een Corps hangar kunnen zijn? Met die laatste optie heb ik geen ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ok de volgende ben ik.,,

omgdutch2005
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/1372497197_256.jpg Afbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/1372497197_256.jpg

Event Handler
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/1700528364_256.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/1700528364_256.jpg

Sweetness Sideways
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/995071865_256.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/995071865_256.jpg

Zoink bshhh
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/314148365_256.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/314148365_256.jpg

Schele Henk
Afbeeldingslocatie: http://oldportraits.eveonline.com/Character/389301708_256.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.eveonline.com/Character/389301708_256.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch2007 op 26-01-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
[...]

[...]

Anchoren :?

Oke, zonder grappen of grollen. Ik weet gelukkig dat ik de containers moet anchoren. Dus dat gaat goed komen. Er heeft al een keer iemand geprobeerd mijn jetison te jatten, die heeft het moeten bekopen met een schip minder (hij had mijn heavy launcher over het hoofd gezien en dacht kennelijk dat ik een farmer was, die niet achter zijn computer zat ofzo)
- Contractje
- Met twee accounts; traden in station
- In dezelfde corp via de corp hangar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Das ook nog zo een, waarom zou je meerdere accounts hebben? Duidelijk om betaalde taken simultaan te doen, maar wat zijn daar de voordelen van terwijl je ook meerdere personages kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Meerdere accounts kan je tegelijk inloggen, meerdere toons op 1 account niet. Vrij makkelijke reden dus.
[...]Anchoren :?

Mja... zeer domme dief dan, beetje plating of shield erop voor wat passive tank en je zou zelfs in een industrial niet aan 1 launcher neer gaan.

Vergeet overigens niet een leuk wachtwoord op je GSC's te zetten. Autogenereted & copy+paste werkt prima :P

[ Voor 140% gewijzigd door Suicyder op 26-01-2011 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik kan me niet voorstellen dat het makkelijk is om met twee account tegelijkertijd te spelen bijvoorbeeld dezelfde missie te doen, of ik ben gewoon slecht in multitasken. Ik zie de voordelen er wel van bijvoorbeeld minen en haulen, maar ook IRL worden de kosten mij wat hoog voor meerdere accounts. Dit is sowieso al de duurste MMO ooit voor mij.

Als iemand mijn wachtwoord kan raden voor mijn GSC, mogen ze hem meenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Mja.... ik vlieg sinds een paar dagen 2 missies tegelijk, momenteel nog lvl 3 en 4, maar het is prima te doen, zeker gezien de gebruikte schepen het makkelijk tanken.

Daarnaast betaal ik de gametijd per ISK dus zoveel kosten heb ik er niet aan behalve tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ik heb 2 schermen, en dan draai ik die naast elkaar, gebruik ik bij bijna alles, pve en pvp, minen heb ik in een duister verleden gedaan, toen naar missies gegaan en nu zit k al bijna een jaar in 00 :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ik PvP sinds 1,5 week ook op 2 schermen (sinds dat mijn alt in 0.0 zit). Tot nu toe gaat het redelijk. Het is soms alleen wat switchen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Cardinal schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 18:26:
Ik kan me niet voorstellen dat het makkelijk is om met twee account tegelijkertijd te spelen bijvoorbeeld dezelfde missie te doen, of ik ben gewoon slecht in multitasken. Ik zie de voordelen er wel van bijvoorbeeld minen en haulen, maar ook IRL worden de kosten mij wat hoog voor meerdere accounts. Dit is sowieso al de duurste MMO ooit voor mij.
Ik heb 1 account waarmee ik de missies run, en een andere waarmee ik salvage. Als ik mine is een de miner en de andere hault. Die 14E per maand lig ik niet echt wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Klein vraagje: op welke skills moet je concentreren als je aan pvp wilt later gaan doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Afgelopen woensdag heb ik super-irri de laatste V3COM FUN-OPS gemist.

Thema opdracht: Fit je BS en kom minen!

Waarmee kun je dan zoal komen....
Ik heb al een machariel gefit klaar liggen.

Hij heeft al een test-run gemaakt, werkt prima.

Sensor booster, shieldtransfer en een remote sensor booster erop voor de show.
Shield transfer T2 heavy`s erbij en de licht-show is compleet..
zolang het schip fout is in een prof. mijning vloot, ben je er mee welkom
[Rokh, Miner]
Co-Processor meta iets
Co-Processor meta iets
Mining Laser Upgrade I

Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Magnetic Scattering Amplifier II
Magnetic Scattering Amplifier II
Heat Dissipation Amplifier II
Invulnerability Field II

als ik mijn zet ik eerst 4 lasers, wacht 10-20 seconden en zet dan de andere 4 aan.
dan heb je niet zo een probleem met de te kleine cargospace
We zullen het maar niet hebben over de opbrengsten, daar was het niet om te doen (en wat zijn die krengen inefficient om mee te minen zeg! :lol: )

http://i959.photobucket.c...an1988/20110126194303.jpg

http://i959.photobucket.c...an1988/20110126193847.jpg

edit: blegh, geen zin om de images te resizen voor een 800x600 techie-forum dat nog in 1985 leeft en gemakszucht vergeet... tijd voor koffie 0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je weet dat hij automatisch images schaalt :P

Maar rokh miner is niet zo heel vreemd, beste non-ore miner, en mined zelfs nog redelijk wat ore schepen eruit afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Hydra schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 23:03:
[...]
Ik heb 1 account waarmee ik de missies run, en een andere waarmee ik salvage. Als ik mine is een de miner en de andere hault. Die 14E per maand lig ik niet echt wakker van.
Ik heb inmiddels gemerkt wat de voordelen zijn. 49 dagen trainen 8)7 om in een Mining Barge te kunnen vliegen. Tering das niet normaal meer. Daarnaast kan je niet meerdere characters tegelijkertijd trainen. Das niet lief :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Is er al iemand bezig geweest met de Sansha incursions ? De gigantische aantallen ship kills op Dotlan in het stukje Sinq Laison waar de Sanshas op bezoek zijn suggereren dat er al flink wat mensen hun mooie missie marauder boem hebben zien doen.

Wel een beetje suf dat CCP ondanks uitgebreide waarschuwingen de CONCORD mechanics niet hebben aangepast waardoor je het bizarre resultaat hebt dat CONCORD de Sansha battlefield opkomt zodra iemand per ongeluk een wrak van een ander beschiet en de overtreder genadeloos afstraft. En iedereen die Remote Repairs op diegene worden ook opgeblazen zonder waarschuwing.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het hele transferren van GCC via remote reps is zo belachelijk dat publieke fleets tegen sanshas onmogelijk doordat het zo makkelijk te grieven is (ga met je t1 cruiser in zon fleet, broadcast voor reps, schiet op iemand om GCC te krijgen, en alle schepen die op dat moment onderdeel zijn van RR chain danwel een energy chain (lees: alle guardians minstens) worden door concord vernietigd voor de kosten van 1 insured t1 cruiser zonder enkele waarschuwing of ook maar iets wat je ertegen kan doen.

Wat wel grappig is zijn de drone russians die een incursion op een belangrijke plek van hun jb network hebben waardoor die offline is gegaan. Gezien dat ze altijd in top lijstje npc kills staan zouden ze toch incursions makkelijk moeten kunnen finishen, oh wacht hun macros kunnen dat niet en CCP is de enige die nog niet schijnt te realiseren dat het een grote macro bende daar is.
En ondertussen zijn ze zich kwaad aan het maken dat er acceleration gates bij de incursion sites zijn (lees: ze kunnen niet hun horde supercaps gebruiken om het even af te ronden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat is zo grappig, iedereen zegt dat de Russen alleen maar macro'en maar worden ondertussen wel allemaal weggevaagd door wat dan wel PVP macros moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Cardinal schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:31:
[...]

Ik heb inmiddels gemerkt wat de voordelen zijn. 49 dagen trainen 8)7 om in een Mining Barge te kunnen vliegen. Tering das niet normaal meer. Daarnaast kan je niet meerdere characters tegelijkertijd trainen. Das niet lief :')
Een goede exhumer training is niet alleen maar het bootje. Je wilt op zijn minst de lower ore crystals op lvl 4 hebben en om een exhumer goed te fitten heb je zaken als mining upgrades nodig op lvl?

Al met al is een mining alt een behoorlijke que aan skills.

Wat je ook kunt doen is genoeg isk verdienen met trading of de verkoop van plex, en dan op de EVE character bazaar een Hulk char te kopen. Dedicated trained Hulk char heb je al vanaf 1.5b en een breder getrainde indy/science toon voor 5b.

Dat zijn bedragen die binnen bereik liggen van mensen die serieus spelen, zeker nu je plex kunt verkopen (dus in theorie met euro's je isk kunt financieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
IJzerlijm schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:08:
Is er al iemand bezig geweest met de Sansha incursions ? De gigantische aantallen ship kills op Dotlan in het stukje Sinq Laison waar de Sanshas op bezoek zijn suggereren dat er al flink wat mensen hun mooie missie marauder boem hebben zien doen.

Wel een beetje suf dat CCP ondanks uitgebreide waarschuwingen de CONCORD mechanics niet hebben aangepast waardoor je het bizarre resultaat hebt dat CONCORD de Sansha battlefield opkomt zodra iemand per ongeluk een wrak van een ander beschiet en de overtreder genadeloos afstraft. En iedereen die Remote Repairs op diegene worden ook opgeblazen zonder waarschuwing.
Check: http://i557.photobucket.c...alKane/20110125195600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJzerlijm schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:09:
Dat is zo grappig, iedereen zegt dat de Russen alleen maar macro'en maar worden ondertussen wel allemaal weggevaagd door wat dan wel PVP macros moeten zijn.
Is dat dan vreemd? Als je zoveel verdient kan je met enorme hoeveelheden supercaps rondvliegen, je hebt een rus die rond vliegt met 8 supercarriers gemultiboxed. Om dat neer te halen heb je zon 150 man nodig als je geen supers zelf hebt.

Maar goed, als het geen macros zijn zoals jij zegt, waarom hebben ze dan zoveel problemen met die incursion op te ruimen? NPC kills stats laten duidelijk zien dat veruit de hoogste concentratie pve'ers in drone regions zit, als dat zoals jij zegt allemaal echte spelers zijn kunnen ze die incursions zo wegkrijgen.

Kom op zeg, iedereen weet dat het al die ratters/anomaly runners daar macros zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bijna iedereen in een supercap gebruikt bots of betaalt die supercap met de alliantie opbrengst van bots. Vervolgens koopt men met de isk die van bots verkregen is de supercap die gebouwd is met minerals die door bots zijn verzameld.

Waarom die Incursion in Drone Space nog niet weg is, kijk eens naar de patch notes van vandaag waarin de snelheid waarmee de Sansha Control toeneemt wordt verlaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Uhm. Even voor jouw informatie, maar die incursions zijn niet echt makkelijk te noemen en ze zijn echt niet te vergelijken met sanctums, havens of escalations (ik heb 2 dagen terug dus meegedaan aan een spawn in 0.0, dus geen problemen met CONCORD :P). Je moet sowieso 2 tot 3 remote reppers hebben, wil je het kunnen redden. Er ging al een verhaal rond dat iemand zijn carrier binnen 30 seconden kwijt was. Hij werd per direct getackled, scrammed, neuted en de Sansha zijn soms ook voorzien van een remote repper (wat je tijdelijk kan uitschakelen door zo'n repairstation te hacken) en ik meende dat er eentje een bomb dropte... Dan heb ik het nog niet over een groep van Battle Ships die binnen 50 seconden down waren.

Zelf gingen wij met 3 reppers en een groep bestaande uit voornamelijk shieldtanked BC's (ik meende 12 in totaal). De eerste ging nog wel, daar kwamen wij redelijk vlot doorheen. Maar de 2e (met een repairstation) was behoorlijk lastig en we kwamen daar dus ternauwernood doorheen. En vervolgens waren wij 3 uur verder (en de incursion in dat systeem was eerst 1% completed en daarna weer 0% :+).

Kortom, goed in PVE wil niet zeggen dat je het gaat redden. Zo'n incursion is een group-effort en eigenlijk is het gewoon PvE op PvP niveau (repping, primary, etc, etc). Maar gezien de bounties moet je ook weer niet teveel mensen meenemen. Zelf heb ik met mijn tanking-drake zeer weinig moeite om door havens te gaan. Maar hier ging het echt finaal verkeerd en ik moest toch zeker 5 keer gerepped worden. Persoonlijk vind ik dit wel extreem veel moeite voor relatief lage bounties + extras. Maar misschien dat ze het in de update van vandaag hebben verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ik heb net van me career agent een rifter gekregen. Als ik verder wil met PvP moet ik dan verder bouwen op mijn rifter of voor een cruiser Rupture.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ko-

-ko-

Leidend Voorwerp

Allebei. :)

Wa Doede Nou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Klein vraagje is EVE ofline of ligt het aan mij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
-kardo- schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 12:39:
Klein vraagje is EVE ofline of ligt het aan mij,
Standaard daily maintenance.
Scheduled downtime every day between 11:00 and 11:30 GMT
Meestal zijn ze na 30 min weer up. Lijkt vandaag iets langer te duren.

[ Voor 12% gewijzigd door Hurtebise op 29-01-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ah ha Ik dacht net al is het mischien die dialy ding maar het duurde al wat langer en ik ging twijfelen. Bedankt voor antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Holy crap! Net uit een L4 weggewarpt met nog maar 421 hull left. Pfew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
lol, je moet ook altijd uit alignen als je niet zo heel zeker bent van je tank :) Echt goed opletten, en vooral opletten op die frigs met een scram :)

Als je alleen op je tank let en op 20% shield denkt "WARPEN!!", en je dan ziet dat er een aantal factoren jouw warp blokkeren voel je je behoorlijk klote :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ik wil verder gaan in het PVPen van EVE online. Op welk/e schip/schepen moet ik me concetren (en welke skills) Ik heb nu een Rifter en ik las iets over de cruisers Stabber en Ruputre (ik ben trouwen minnmatar). Ik heb 25 m isk te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
-kardo- schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 14:35:
Ik wil verder gaan in het PVPen van EVE online. Op welk/e schip/schepen moet ik me concetren (en welke skills) Ik heb nu een Rifter en ik las iets over de cruisers Stabber en Ruputre (ik ben trouwen minnmatar). Ik heb 25 m isk te besteden.
Rupture is een goede keus tegenwoordig.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
[Rupture, oefenen]
Damage Control II
Gyrostabilizer II
Gyrostabilizer II
Tracking Enhancer II
Tracking Enhancer II

Large Shield Extender II
10MN MicroWarpdrive II
Warp Disruptor II

425mm AutoCannon II, Barrage M
Small Energy Neutralizer II
Small Energy Neutralizer II

Medium Polycarbon Engine Housing I
Medium Anti-EM Screen Reinforcer I
Medium Core Defence Field Extender I

Warrior II x4
Valkyrie II x1

Meta 4/3 waar nodig. Maar de guns T2 zou heel leuk zijn (ivm. Barrage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
EDIT: laat maar.

[ Voor 97% gewijzigd door -kardo- op 29-01-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
De_Bastaard schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:55:
lol, je moet ook altijd uit alignen als je niet zo heel zeker bent van je tank :) Echt goed opletten, en vooral opletten op die frigs met een scram :)
Ja, wat ook nogal dom van me. Maar die L4 was echt bizar kwa hoeveelheid damage. En zo'n domi draait zo verrekte traag :D Ik ga nog ff met L3's verder denk ik, levert aardig wat geld op en ik krijg nu iedere keer L4s die 4 hops weg liggen, terwijl m'n L3s maar 1 hop wegliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Ik zit er aan te denken om mijn oude EVE account weer te re-activaten, maar weet niet zeker of de huidige versie mij weer zo kan aantrekken als vroeger. Is er ergens nog een free reactivation periode? Ik heb ze vroeger wel eens in mijn e-mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder barrage (en misschien ook wel als je weinig ervaring heb) kan je beter een armor tanked rupture nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
http://evemaps.dotlan.net/alliance/Raiden./corporations o/ buurman :)

http://evemaps.dotlan.net/map/Detorid

wie is jullie diplo? allies van WN? renters? hostile takeover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hihi raiden WN renters noemen, zullen ze leuk vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
furby-killer schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:04:
Daarom vraagt ie het ook he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
furby-killer schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:04:
noem ik zo renters?

ik vraag toch WN. allies? renters? hostile takeover..

dus ik vraag eerst of ze allies zijn, zo nee, of ze renters zijn, en als dat niet het geval is wat ze dan wel aant doen zijn (hostile take-over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
Ik heb net een thrasher van een career agent gekregen en had al een rifter. Wat is eigenlijk heeft verschil in PvP tussen deze schepen en hoe moet je ermee omgaan. En welke is handiger als ik pirate wil worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid om sneller te looten en en te salvagen? Momenteel besteed ik de meeste tijd van een missie aan het looten en salvagen van alle stuk geschoten vliegtuigen en het lijkt wel een secuur werkje. De opbrengsten zijn wel super voor een beginner als ik. Over niet te lange tijd kan ik een Drake kopen, nu eerst even doorsparen voor de fitting.

Daarnaast wanneer kan je aan level 2 missies beginnen, de meeste zeuren dat mijn standing niet hoog genoeg is en ik heb bij een corperation als idioot veel missies gedaan, waardoor de standing wel omhoog gaat, maar ik kan nog steeds geen Level 2 missies doen. Moeite met de missies heb ik overigens niet met mijn volledig gefitte Caracal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Cardinal schreef op maandag 31 januari 2011 @ 01:12:
Bestaat er eigenlijk een mogelijkheid om sneller te looten en en te salvagen? Momenteel besteed ik de meeste tijd van een missie aan het looten en salvagen van alle stuk geschoten vliegtuigen en het lijkt wel een secuur werkje. De opbrengsten zijn wel super voor een beginner als ik. Over niet te lange tijd kan ik een Drake kopen, nu eerst even doorsparen voor de fitting.

Daarnaast wanneer kan je aan level 2 missies beginnen, de meeste zeuren dat mijn standing niet hoog genoeg is en ik heb bij een corperation als idioot veel missies gedaan, waardoor de standing wel omhoog gaat, maar ik kan nog steeds geen Level 2 missies doen. Moeite met de missies heb ik overigens niet met mijn volledig gefitte Caracal.
Snelste manier is dedicated salvager, afhankelijk van je hoeveelheid geld kan je voor of een destroyer gaan (zie iets eerder in de topic) of die nieuwe salvager, naam vergeten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Bjk schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:21:
Ik zit er aan te denken om mijn oude EVE account weer te re-activaten, maar weet niet zeker of de huidige versie mij weer zo kan aantrekken als vroeger. Is er ergens nog een free reactivation periode? Ik heb ze vroeger wel eens in mijn e-mail gehad.
Free Reactivation kan alleen door een GM gedaan worden voor x uur. Je kan wel inloggen op je account via de site en daar een maand gametime kopen via Ideal.
Bornhald schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:42:
[...]

Snelste manier is dedicated salvager, afhankelijk van je hoeveelheid geld kan je voor of een destroyer gaan (zie iets eerder in de topic) of die nieuwe salvager, naam vergeten. :)
Noctis?

[ Voor 23% gewijzigd door Peekster op 31-01-2011 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of voor een beginnende speler een destroyer met tractor beams en salvagers.

Wat hij trouwens bedoelde is dat om de zoveel tijd is er 5 dagen free reactivation voor ex-spelers. Maar zover ik weet is er geen gaande op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
dat is em

@BJK
je kan natuurlijk ook gewoon ff een trial beginnen, kijken of je het wat vind en dan pas je account activeren..
maar moet zeggen dat die reactivation al een tijd niet meer voorbij zijn gekomen. heb nl ook nog een inactive account. Maar daar nogsteeds geen verzoek voor gehad.

misschien dat het geschrapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
volgens mij zal dat pas rond de zomer d'r weer zijn als de volgende expansion (als het goed is incursion) komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Dutch2007 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:34:
[...]

noem ik zo renters?

ik vraag toch WN. allies? renters? hostile takeover..

dus ik vraag eerst of ze allies zijn, zo nee, of ze renters zijn, en als dat niet het geval is wat ze dan wel aant doen zijn (hostile take-over)
Ik heb het idee, dat je het belangrijkste nieuws in 0.0 tijdje niet gevolgd hebt.

Kleine tip: Als zij je nieuwe buren zijn, zou ik geen capital fights gaan uitlokken.....
Vooral X13 staat bekend als corps met zware capital vloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Bornhald schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:42:
Ik heb 2 accounts, een main en een hauler / salvager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
bangkirai schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:42:
[...]
Ik heb het idee, dat je het belangrijkste nieuws in 0.0 tijdje niet gevolgd hebt.
Of wellicht kan je niet oordelen wat er allemaal daarvoor heeft gespeeld? Het zit wat genuanceerder/complexer in elkaar. ;)
Kleine tip: Als zij je nieuwe buren zijn, zou ik geen capital fights gaan uitlokken.....
Vooral X13 staat bekend als corps met zware capital vloot.
Zeg maar een gevalletje: never bring a knife to a gunfight. We zullen het onthouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
[b][message=35457815,noline]Daarnaast wanneer kan je aan level 2 missies beginnen, de meeste zeuren dat mijn standing niet hoog genoeg is en ik heb bij een corperation als idioot veel missies gedaan, waardoor de standing wel omhoog gaat, maar ik kan nog steeds geen Level 2 missies doen. Moeite met de missies heb ik overigens niet met mijn volledig gefitte Caracal.
Heb je al aandacht aan je social skills besteed? Zijn tig skillbooks voor. Zodat je een stukker beter omhoog gaat. Kies ook voor agents met een goede quality. Beter +17 dan -7 bijvoorbeeld. Misschien zijn er van dezelfde corp nu wel agents met een betere quality beschikbaar, maar niet in het station waar je nu zit. Kijk onder corporation info, en vervolgens onder agents tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nope we zijn geen renters :)

Raiden heeft 3 constellations in Detorid gekregen van WN, zij hebben alle renters/pets die daar zaten naar Feythabolis verwezen.

We betalen geen rent, moeten alleen mee doen met campaigns van die russen :-) Ik denk dat iedereen nu blue is voor ons (WN, RA, xdeathx), meer weet ik op het moment niet.

Al met al dikke fun, we hebben nu een actieve alliance met een teringload aan (super)caps, leuke boost voor de regio =)

edit:

en over X13, daar kan je alleen joinen als je een capital kan vliegen en er een hebt :)

[ Voor 9% gewijzigd door De_Bastaard op 31-01-2011 13:44 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.