[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.297 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Sgreehder schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:19:
[...]

Tja, dat geloof je toch zeker zelf ook niet.
volgens mij ga je het ook niet trekken, eventueel zou je nog wel sneller standing kunnen krijgen dan met 4s maar knappe jongen als je meer isk kan binnen harken met 3s dan met 4s :D

@mistermichel
Die caldari navy cruise launchers heb ik dan weer wel, net als caldari navy shield hardners. Maar dat was gewoon een kwestie van LP uitgeven in plaats van eraan verdienen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vlieg ook een raven op dit moment met een paar CN modules. Ben nu voor 2 dingen aan het sparen als eerste voor de CNR en Vervolgens will ik een leuke fit bij elkaar halen voor een Tengu. Maar voordat het zover is moet ik eerst weer iets actiever worden en wat meer missions gaan runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Bornhald schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:36:
@mistermichel
Die caldari navy cruise launchers heb ik dan weer wel, net als caldari navy shield hardners. Maar dat was gewoon een kwestie van LP uitgeven in plaats van eraan verdienen :D
Jep, was ik ook van plan LPs aan uit te gaan geven. Ondertussen zo'n 550.000 LPs bij 2 corporations in totaal waar ik wat Caldari BCUs en Caldari Cruise launcher BPCs kan krijgen. Punt is de prijs van de Federation tags - die krengen zijn flink in prijs gestegen in een paar maanden. Ach, de buy orders vullen langzaam maar zeker. Komt goed 8)
Zelf doe ik geen missies tegen andere Empire factions omdat ik nog vrolijk overal in highsec wil komen in een schip.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
[b][message=35343456,noline]Sowieso denk ik dat je trouwens genoeg kan verdienen met lvl3's. Het is nog steeds beter dan een hulk in highsec :)
Hulk doet het beter als level 3's, maar level 4 missies normaal runnen verdient weer VEEL meer dan een hulk kan.
Ik heb een tijdje een hulk gevlogen naast mijn tengu level 4 missies (2 account en 2e kon toen nog niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
MisterMichel schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Jep, was ik ook van plan LPs aan uit te gaan geven. Ondertussen zo'n 550.000 LPs bij 2 corporations in totaal waar ik wat Caldari BCUs en Caldari Cruise launcher BPCs kan krijgen. Punt is de prijs van de Federation tags - die krengen zijn flink in prijs gestegen in een paar maanden. Ach, de buy orders vullen langzaam maar zeker. Komt goed 8)
Zelf doe ik geen missies tegen andere Empire factions omdat ik nog vrolijk overal in highsec wil komen in een schip.
Daar kwam ik ook achter toen ik zat te kijken of ik vast tags ging sparen voor een CNR :(
ach ja, komt uiteindelijk wel.
[b]JointVW schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:50: Maar voordat het zover is moet ik eerst weer iets actiever worden en wat meer missions gaan runnen.
daar heb ik ook last van, dat ik eerst maar weer eens missies moet gaan vliegen, ipv een beetje low sec ratten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 11:50:
Ik vlieg ook een raven op dit moment met een paar CN modules. Ben nu voor 2 dingen aan het sparen als eerste voor de CNR en Vervolgens will ik een leuke fit bij elkaar halen voor een Tengu. Maar voordat het zover is moet ik eerst weer iets actiever worden en wat meer missions gaan runnen.
Mja ik heb nu een Tengu voor level 4's. Die maakt het wel overdreven makkelijk hoor, ding kan ziekelijk tanken. Als je de ISK hebt zou ik daarvoor gaan ipv CNR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat heb je aan ziekelijke tank? Je wilt ziekelijke dps. Enige voordeel is dat tengu wat suicide gank resistenter is dus kan je in principe duurdere spullen erop doen.

Tenzij er iets recent verandert is, is het kopen van CNR uit LP shop trouwens isk verspilling, je kan dan beter andere dingen met die LP kopen, dat verkopen en CNR via contracts kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Mijn Tengu is zeker een beter mission runner dan de CNR, perma tanked meer dan 2k dps tegen guristas/serpentis wat gewoon overkill is voor een missie en nog zo'n 550/600 dps (ja minder dan de CNR maar zeker wel genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
In mijn ishtar top ik gemakkelijk 10mil isk/uur in lvl3's - uitgebreid uitgeprobeerd vanwege standings. Vergeleken met lvl4's is dat natuurlijk peanuts. Maar met een hulk (en dus alleen een hulk!) krijg ik dat dus niet voor elkaar.

Dus mijn stelling blijft: lvl3's geven genoeg isk vergeleken met minen in een hulk in highsec. En de originele poster zegt niets over een boost/alt of salvagealt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[Tengu, L4 Pingu]
Caldari Navy Ballistic Control System

10MN Afterburner II
Pithi C-Type Small Shield Booster
Target Painter II
Target Painter II
Ballistic Deflection Field II
Heat Dissipation Field II

Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile

Medium Bay Loading Accelerator I
Medium Capacitor Control Circuit I

Tengu Defensive - Amplification Node
Tengu Electronics - Emergent Locus Analyzer
Tengu Engineering - Augmented Capacitor Reservoir
Tengu Offensive - Accelerated Ejection Bay
Tengu Propulsion - Fuel Catalyst

762 DPS (ik heb twee missile implants, ZMM1000, ZMH2000) en scheurt door frigs en cruisers (ook elite!), met uiteraard maximum DPS tegen battlecruisers en battleships (100 km range). Vergis je niet in de shield booster, die is relatief goedkoop. En bijzonder weinig gebruikt, de Angels Extravaganza bonus room eenvoudig te tanken (met 3 hardeners en nagenoeg omni, deze fit is tegen Guristas altijd passive), de helft raakt je niet en bovendien maak je alles wat je al kan raken met grote snelheid af.

Oja, wheez, een Ishtar is volledig irrelevant als het om Drake's VS Raven's gaat, en zeker Hulks gaat. L4 (Raven) > Mining (Hulk) > L3 (Drake).

[ Voor 4% gewijzigd door Sgreehder op 11-01-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashrah schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:39:
Mijn Tengu is zeker een beter mission runner dan de CNR, perma tanked meer dan 2k dps tegen guristas/serpentis wat gewoon overkill is voor een missie en nog zo'n 550/600 dps (ja minder dan de CNR maar zeker wel genoeg)
Even verschil in explosion velocity/radius verwaarlozen, maar hieruit blijkt dus dat een CNR beter is dan jouw tengu. Het enige dat ertoe doet is (effectieve) dps, als die van een CNR hoger is, is die beter. Uiteraard met de randvoorwaarde dat je de missie kan tanken, maar daarvoor maakt het nit uit of je 2k dps of 400 dps tanked, allebei voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[Tengu, L4 HAM Pingu]

10MN Afterburner II
Target Painter II
Target Painter II

Heavy Assault Missile Launcher II, Terror Rage Assault Missile

Hmm, gelijk maar even de twijfel over de Tengu volledig wegnemen. Mits je geen probleem hebt met het feit dat je frigs niet erg goed preventief kan neerhalen (een HAM Tengu raakt tot ongeveer 27 km met rage, 45 km met javelin), en uiteraard fitting skills hebt om een marauder te vliegen (Advanced Weapon Upgrades V), dan is rond de 907 DPS praktisch haalbaar. Je scheurt echter wel met ruim 600 km/s over het slagveld (geldt trouwens voor elke Tengu met een AB en bijhorende subsystem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
wheez50 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:41:
In mijn ishtar top ik gemakkelijk 10mil isk/uur in lvl3's - uitgebreid uitgeprobeerd vanwege standings. Vergeleken met lvl4's is dat natuurlijk peanuts. Maar met een hulk (en dus alleen een hulk!) krijg ik dat dus niet voor elkaar.

Dus mijn stelling blijft: lvl3's geven genoeg isk vergeleken met minen in een hulk in highsec. En de originele poster zegt niets over een boost/alt of salvagealt...
met lvl 4s zit ik tussen de 10-20 per uur met alleen bounties,
Ik salvage daar naast ook nog zonder alt te gebruiken dus met mijn main heen en weer vliegen
en dan nog 2-3 mil voor de missie zelf en het "op tijd doen" van de missie
dat allemaal in hetzelfde uur dus en in hi-sec

daarnaast krijg (kreeg?) ik +4 implants voor storylines.

dus denk toch echt dat je lvl 4s beter verdienen dan lvl 3s

noem het bewijs (en ja ik weet dat het heel makkelijk te vervalsen is)

12/30/2010 1:00 3696856594 Bounty Prizes 8343000
12/30/2010 0:30 3696751215 Agent Mission Time Bonus Reward 119700
12/30/2010 0:30 3696751213 Agent Mission Reward 125100
12/30/2010 0:25 3696731981 Bounty Prizes 900000
12/30/2010 0:06 3696661298 Agent Mission Time Bonus Reward 718200
12/30/2010 0:06 3696661294 Agent Mission Reward 858600
12/30/2010 0:05 3696656243 Bounty Prizes 8793000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Zonder twijfel dat l4's beter verdienen dan l3's. Da's ook niet het punt. Maar een enkele drake die zo veel mogelijk voor de isk/uur gaat, zal die 10mil/uur ook wel halen, gegeven dat ik l3's/ishtar ongeveer half afk doe. En daar is moelijk tegenop te minen in een enkele hulk in highsec. Oftewel ben ik het niet eens met sgreehder dat hulk>l3 drake is qua inkomsten. Sanctums in een carrier doen trouwens meer. Maar net als l4's is dat niet waar ik mee vergeleek.

Sowieso is het nog belangrijker om gewoon te doen wat je leuk vindt. Heb je een hekel aan minen, zijn zelfs l2's beter isk-verdienen dan mining. Waarom? Omdat je een spelletje speelt. Het is toch geen werk? Dus als het om het even is en je moet kiezen tussen l3's of hulkmining, zou ik sneller l3's kiezen. En zelfs nog l1/2's om standings op te bouwen om, zodra ik *wel* die lekkere l4's aankan, een riante keuze in agents te hebben.

En als die l4's eenmaal lekker gaan zou ik gaan denken aan epic arcs. Leveren veel op en zijn behoorlijk pittig. Ik moet wel bekennen dat ik nu ongeveer alles in mijn ishtar doe. Ik ben wel van het drones out en thee maken-principe...

edit: Bornhald, wat voor een schip met wat voor een fit trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
heb mijn fit nu niet bij de hand, zal hem vanavond wel even online gooien wanneer ik thuis ben.
maar uit mijn hoofd
hi
6 caldari navy launchers
1 tractor
1 salvager

mid
4 of caldari of guristas (weet niet zo uit mijn hoofd) shield hardners
1 t2 x-large shield booster
1 t2 shield amp

low
2 of 3 t2 BCS
rest ??

rigs
??

maar wat ik al zei zal vanavond ff kijken
Daarnaast heb ik nog een 7e CN launcher voor het geval ik ooit een CNR heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Zag EVE topic voorbij komen en herinnerde me ineens weer dat ik nog 3 accounts heb. Weet neit of iemand intresse erin heeft? Ik speel het niet meer en denk dat ik het ook niet van plan meer ben :)

Laatste berekening was een 48mil SP Caldari character, mission runner/pvp/miner met een perma tanked CNR. CN Cruise missile launcher, Gist A X-L Shield booster, officer PDS, wat Estamel, complex en faction passive resistance amps. Capital BPO's voor freighters en 1 freighter BPO. Weet alleen niet welke, volgens mij Caldari of de obelisk :) Volgens mij totaal iet saan 20bil aan spul verdeeld over 3 characters.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sunny schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:18:
Zag EVE topic voorbij komen en herinnerde me ineens weer dat ik nog 3 accounts heb. Weet neit of iemand intresse erin heeft? Ik speel het niet meer en denk dat ik het ook niet van plan meer ben :)

Laatste berekening was een 48mil SP Caldari character, mission runner/pvp/miner met een perma tanked CNR. CN Cruise missile launcher, Gist A X-L Shield booster, officer PDS, wat Estamel, complex en faction passive resistance amps. Capital BPO's voor freighters en 1 freighter BPO. Weet alleen niet welke, volgens mij Caldari of de obelisk :) Volgens mij totaal iet saan 20bil aan spul verdeeld over 3 characters.
hoeveel voor die 48mil sp cald char? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Sgreehder schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:12:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[Tengu, L4 HAM Pingu]

10MN Afterburner II
Target Painter II
Target Painter II

Hmm, gelijk maar even de twijfel over de Tengu volledig wegnemen. Mits je geen probleem hebt met het feit dat je frigs niet erg goed preventief kan neerhalen (een HAM Tengu raakt tot ongeveer 27 km met rage, 45 km met javelin), en uiteraard fitting skills hebt om een marauder te vliegen (Advanced Weapon Upgrades V), dan is rond de 907 DPS praktisch haalbaar. Je scheurt echter wel met ruim 600 km/s over het slagveld (geldt trouwens voor elke Tengu met een AB en bijhorende subsystem).
Verander snel even de Tengu Electronics - Emergent Locus Analyzer naar Tengu Electronics - Dissolution Sequencer Voor een extra BCU in de lows

Misschien is dit een leuke fit voor je.

[Tengu, PvE]

Republic Fleet 10MN Afterburner
Dread Guristas Ballistic Deflection Field
Shield Boost Amplifier II

Medium Hydraulic Bay Thrusters II
Medium Rocket Fuel Cache Partition II
Medium Warhead Flare Catalyst II

Tengu Electronics - Dissolution Sequencer

Je kan altijd de Shield boost amps voor Target painters verwisselen :).

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Dat is inderdaad een beter uitgedachte fit voor HAM's. Die Warhead Flare Catalyst zou in principe ook het weglaten van minimaal een Target Painter kunnen verantwoorden. 940+ DPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-09 02:53
Sunny schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:18:

Ik ben wel geïnteresseerd, maar als je niet meer speel, hoe vergoeden we jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
furby-killer schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:36:
[...]

Even verschil in explosion velocity/radius verwaarlozen, maar hieruit blijkt dus dat een CNR beter is dan jouw tengu. Het enige dat ertoe doet is (effectieve) dps, als die van een CNR hoger is, is die beter. Uiteraard met de randvoorwaarde dat je de missie kan tanken, maar daarvoor maakt het nit uit of je 2k dps of 400 dps tanked, allebei voldoende.
Niet waar en dat weet je zelf ook, de pulse tank van een CNR vergt oplettendheid en semi afk missies doen is er niet bij dan, je zit constant zonder cap of je hebt een mega billion isk fitting nodig om stable te zijn. Tevens zijn er een flink aantal missies die je dan niet kan tanken (bvb de missie van Caldari tegen Gallente met de blaster Megatrons). Constant genomen verdient de Tengu meer isk per uur omdat je makkelijker door kan gaan.

Maar goed, geschiedenis leert dat met jouw niet te debatteren valt dus ik laat het hier maar weer eens bij. Spijt me bijna dat ik uberhaupt gereageert heb.

[ Voor 21% gewijzigd door Ashrah op 13-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je wat aandacht moet besteden betekend niet dat je isk/hour omlaag gaat. En voor redelijk stabiele tank hoef je echt niet veel uit te geven. Moet je alleen niet een t2 x-l booster cap stable proberen te krijgen, pak gewoon een DG large booster bijvoorbeeld (kost geen drol) of twee x complex small boosters.

Sowieso heeft die CNR nog altijd stuk minder activiteit nodig dan veel turret schepen. Ja als jouw eis is dat je het semi afk moet kunnen doen is het anders, maar dat was niet vantevoren gesteld.

In principe is het gewoon tank van CNR is voldoende, dps CNR > dps tengu, CNR > tengu voor missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlecow
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-08 10:04
Hi peepz,

Fijn om zo'n forums te lezen! Leuk dat best veel Dutch ppl het ook spelen! :D

(new here on forums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 15:12
Ik heb alleen wormhole class 4's met een Tengu gedaan (fleet met shield RR). Echt een heerlijk beestje! Zal binnen kort eens een mission runner gaan maken. Die fit met 940 DPS die eerder is gepost lijkt me wel erg interressant. Lijkt me btw wel erg aan de hoge kant, kan me herinneren dat me dat niet lukte met evefitting tool (Misschien omdat ik nooit heavy assault missiles heb gebruikt). Zal het vanavond eens invoeren en kijken hoe hoog ik met mijn skills kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 22:40
De fitting van de Tengu kan je daar ook gewoon heavy missile gebruiken? Heb nooit heavy assault geleerd maar wel heavy helemaal max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Calamor schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:42:
De fitting van de Tengu kan je daar ook gewoon heavy missile gebruiken? Heb nooit heavy assault geleerd maar wel heavy helemaal max.
zal vast kunnen, maar dan zal afaik, je dps drastisch lager zijn... heavy= range, niet dps, is zeg maar de cruise tov de torp variant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:11

Mystic_X

What does this button do

Dutch2007 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:46:
[...]

zal vast kunnen, maar dan zal afaik, je dps drastisch lager zijn... heavy= range, niet dps, is zeg maar de cruise tov de torp variant...
De fit die ik poste gebruik ik ook zo ongeveer (heb een andere tank en nog geen 4 Caldary navy ballistic control systems) alleen gebruik ik heavy missles.
De fit werkt uitstekend en doet misschien minder DPS maar kan tot 100km zijn damage doen.

[Tengu, PvE HML]

Republic Fleet 10MN Afterburner

Medium Warhead Calefaction Catalyst II
Medium Warhead Rigor Catalyst I

Tengu Electronics - Dissolution Sequencer

tanked 861 guristas en doet 741 DPS. Niet slecht voor een heavy missile setup met die range.
Je kan een Shield boost amp droppen voor een Target painter indien je dat nodig vind.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:30:
Dat je wat aandacht moet besteden betekend niet dat je isk/hour omlaag gaat. En voor redelijk stabiele tank hoef je echt niet veel uit te geven. Moet je alleen niet een t2 x-l booster cap stable proberen te krijgen, pak gewoon een DG large booster bijvoorbeeld (kost geen drol) of twee x complex small boosters.

Sowieso heeft die CNR nog altijd stuk minder activiteit nodig dan veel turret schepen. Ja als jouw eis is dat je het semi afk moet kunnen doen is het anders, maar dat was niet vantevoren gesteld.

In principe is het gewoon tank van CNR is voldoende, dps CNR > dps tengu, CNR > tengu voor missies.
Vergeet niet dat je tot in den treure bezig bent met het neerhalen van cruisers en frigs, dus draai al die tekentjes maar om. Tengu is altijd maximum DPS, om de simpele reden dat je voor geen enkele missie een significante tank nodig hebt (100 mil ISK voor een smalle booster). Eerlijk gezegd durf ik het wel aan om met enkel hardeners en painters op pad te gaan, passive recharge doet de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 09:44
Littlecow schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:00:
Hi peepz,

Fijn om zo'n forums te lezen! Leuk dat best veel Dutch ppl het ook spelen! :D

(new here on forums)
Speel je al wel wat langer Eve? Welke corp?
Welkom! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:39
Sgreehder schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:25:
[...]
Vergeet niet dat je tot in den treure bezig bent met het neerhalen van cruisers en frigs, dus draai al die tekentjes maar om. Tengu is altijd maximum DPS, om de simpele reden dat je voor geen enkele missie een significante tank nodig hebt (100 mil ISK voor een smalle booster). Eerlijk gezegd durf ik het wel aan om met enkel hardeners en painters op pad te gaan, passive recharge doet de rest.
Een CNR/Golem doet level 4 missies sneller dan een Tengu, maar bij een Tengu hoef je minder op te letten. Alleen bij frigate-heavy missies wint de Tengu. Voor wormholes is de Tengu stukken beter.
Zoals furby al zegt, als je meer DPS kunt doen ga je sneller door missies en verdien je dus meer. Dat een Tengu een betere tank heeft doet daar niets aan af omdat je genoeg hebt aan een voldoende tank.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Zelf heb ik nog geen ervaring met een Tengu, gewoonweg omdat ik de skill nog niet geleerd heb :X
Op m'n CNR heb ik een target painter geplakt waarmee ik met gemak cruisers kan ploppen. Mijn drones mogen zich bezig houden met frigates. Gaat prima.

Afgelopen woensdag met een groepje uit de alliance een level 3 missie ops gedaan waar alleen frigates, destroyers en cruisers waren toegestaan. ISK per uur was niet zo efficient, LOL per uur was weer wat hoger. Leermoment voor mij: fit een afterburner als je mee wilt schieten. Nu was het zo dat ik vaak pas in targeting range kwam als het ratje al in een wit driehoekje was veranderd 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door MisterMichel op 14-01-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zorg gewoon dat je een range van hier tot ginder hebt vooral de caracal was hier leuk voor ranges van 100+ K effectieve range. Ok de tank was niet veel meer maar je shoot wel bijna alles weg voor het in de buurt kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlecow
Raptor schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:31:
[...]

Speel je al wel wat langer Eve? Welke corp?
Welkom! :w
Ja speel al jaren, veel chars en weer chars verkocht etc. Zit nu in Section Six me eigen corp met vrienden, wij zijn op dit moment plannen aan het maken om het uit te breiden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 10:32:
Of zorg gewoon dat je een range van hier tot ginder hebt vooral de caracal was hier leuk voor ranges van 100+ K effectieve range. Ok de tank was niet veel meer maar je shoot wel bijna alles weg voor het in de buurt kwam.
Ook dat werkt niet als je met een groepje aan het lol trappen bent, meestal hebben de anderen er wel geweren op zitten wat weer betekend dat je misschien wel je raketten weg kan schieten, maar dat het doel al afgeshoten is voor ze aankomen :) Als je echt met een overkill aan mensen bezig bent moet je een afternurner fitten en bij voorkeur geweren met redelijke range.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Zo net staande gehouden en een boete van 367.500 ISK gekregen voor het smokkelen van 49 slaven en ik moest het hele zakie inleveren. Slaven zijn niks waard op de markt en dan zo'n hoge boete. :(

Maar goed weer een aspect van het spel geleerd.
Contraband Confiscation
From: Minmatar Republic
Sent: 2011.01.14 22:59
Found Contraband:

Slaves, Qty: 49
Standing Penalty: 0.5
Fine: 367,500 ISK
Response: Confiscation

Total Standing Penalties (ideally): 0.5
Total Standing Penalties (actual): 0.1
Total Fines: 367,500 ISK
Summary Response: Confiscation
Ahh ook nog standing verlies zie ik. Ik ga maar weer het rechte pad op.

[ Voor 45% gewijzigd door Argos op 15-01-2011 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18
Argos schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 01:07:
Zo net staande gehouden en een boete van 367.500 ISK gekregen voor het smokkelen van 49 slaven en ik moest het hele zakie inleveren. Slaven zijn niks waard op de markt en dan zo'n hoge boete. :(

Maar goed weer een aspect van het spel geleerd.

[...]

Ahh ook nog standing verlies zie ik. Ik ga maar weer het rechte pad op.
Dat is inderdaad heel vervelend, zeker als je net begint dan is dat een flink bedrag om te verliezen!
Ik laat vooralsnog contraband gewoon in de containers zitten, zoals je zelf zegt is de verkoop niet echt lucratief en verlies je meer dan je lief is wanneer je wordt gepakt.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om weer eens wat te lezen over EVE in dit topic. Ik heb het zelf een paar maanden gespeeld, maar ben toch wat negatieve dingen tegen gekomen die me lieten afhaken. Ik heb gemerkt dat je soms te afhankelijk en soms juist weer te onafhankelijk bent in EVE.
Ik heb me na een aantal weekjes aangesloten bij een leuke alliance ergens in 0.0, vervolgens was ik daar eigenlijk te zwak om iets alleen te ondernemen, had altijd hulp nodig, danwel bij minen, danwel bij rats killen. Het samenwerken was echt vet, dat is zo goed uitgewerkt, ik kon er alleen niet vaak van genieten als ik zelf wilde spelen, de corpies waren er niet of hadden iets anders te doen. Op die manier maakte ik alsnog niet veel ISK, terwijl ik dat wel had gehoopt in 0.0. Daarnaast kon je nergens heen, het was veel te gevaarlijk, ik was te zwak en werd zo gepod. Ik kon dus ook niet alleen missies gaan doen. Toen begon ik maar een andere character, om missies te doen in high sec, en een beetje handel te drijven aldaar. Toen mijn Iteron Mark V echter op een dag naar de haaien ging was ik het zat en stopte.
Daarnaast ben je vaak op je zelf aangewezen als je een goede fitting zoekt, dat kan op zich leuk zijn, maar er is zoveel om uit te kiezen dat ik er niet echt wijs uit kan worden. Hoe hebben jullie daar een leuke balans in gevonden? En dan vooral in het feit dat je ook af en toe wat leuks wilt doen en onafhankelijk wilt zijn in het spel? Ik waardeer EVE namelijk wel, maar kan niet meer de motivatie op brengen om weer te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlecow
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:48:
Leuk om weer eens wat te lezen over EVE in dit topic. Ik heb het zelf een paar maanden gespeeld, maar ben toch wat negatieve dingen tegen gekomen die me lieten afhaken. Ik heb gemerkt dat je soms te afhankelijk en soms juist weer te onafhankelijk bent in EVE.
Ik heb me na een aantal weekjes aangesloten bij een leuke alliance ergens in 0.0, vervolgens was ik daar eigenlijk te zwak om iets alleen te ondernemen, had altijd hulp nodig, danwel bij minen, danwel bij rats killen. Het samenwerken was echt vet, dat is zo goed uitgewerkt, ik kon er alleen niet vaak van genieten als ik zelf wilde spelen, de corpies waren er niet of hadden iets anders te doen. Op die manier maakte ik alsnog niet veel ISK, terwijl ik dat wel had gehoopt in 0.0. Daarnaast kon je nergens heen, het was veel te gevaarlijk, ik was te zwak en werd zo gepod. Ik kon dus ook niet alleen missies gaan doen. Toen begon ik maar een andere character, om missies te doen in high sec, en een beetje handel te drijven aldaar. Toen mijn Iteron Mark V echter op een dag naar de haaien ging was ik het zat en stopte.
Daarnaast ben je vaak op je zelf aangewezen als je een goede fitting zoekt, dat kan op zich leuk zijn, maar er is zoveel om uit te kiezen dat ik er niet echt wijs uit kan worden. Hoe hebben jullie daar een leuke balans in gevonden? En dan vooral in het feit dat je ook af en toe wat leuks wilt doen en onafhankelijk wilt zijn in het spel? Ik waardeer EVE namelijk wel, maar kan niet meer de motivatie op brengen om weer te beginnen.
Ik weet hoe dat voelt, begon ook zo en toch volgehouden met het spelen van EvE. Zelf ben ik nu gewoon in highsec missions runnen en minen/handelen. Ben zelf van plan om weer naar 0.0 te gaan op een dag maar eerst even geld maken :) Verder ja beetje PvPen in Highsec kan gerust, alleen beetje geduld hebben, of je gaat lekker in een corp zitten die vaak highsec pvp/war hebben.

Zelf vindt ik 1 account niet genoeg om pvpen geld maken etc allemaal tegelijk. Heb daarom zelf ook 4.... 8)7
Mocht je ooit weer willen spelen ben je van harte welkom hoor ;) Wil je graag wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Na twee weken spelen naar 0.0 is gekkenwerk als je het mij vraagt. Zorg eerst maar eens dat je het spel een beetje snapt, dat je weet hoe je een schip moet fitten en dat je ze ook kunt fitten skill en iskwise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:42:
Na twee weken spelen naar 0.0 is gekkenwerk als je het mij vraagt. Zorg eerst maar eens dat je het spel een beetje snapt, dat je weet hoe je een schip moet fitten en dat je ze ook kunt fitten skill en iskwise.
Ik ben zelf naar 0.0 gegaan toen ik een fatsoenlijk een ratting drake en een interceptor kon vliegen. Ik heb daar een korte tijd erg veel plezier gehad.

Helaas liep ik toen tegen een groot probleem aan, dat ik met die andere mmo niet kende. Het bleek gewoon niet goed mogelijk te zijn om te plannen en de tijd zones nekten me. Ik kan een paar avonden per week van 20:00 tot 24:000 spelen. Helaas begonnen de meeste roams voor 20:00 of hielden na 24:00 op. Ben daar een paar keer wat schepen aan kwijt geraakt omdat ik toch probeerde erbij te komen of alleen terug te vliegen.

En als ik dan in een week het erg druk heb en maar twee avonden kan spelen en twee roams doe en alle tegenstanders alleen maar vluchten en docken dan wordt het ook een saaie bedoening. Zo had ik in 5 avonden roamen 0 kills / 0 losses.

Voor de grote gegarandeerde gevechten zo'n beetje had ik niet voldoende skill. Daar wilde men BS's met minimum fits die ik niet kon gebruiken. Uiteindelijk speel ik nu niet, maar heb ik twee accounts lopen met characters die trainen. Dure hobby zo, maar ik wil het straks nog eens proberen met characters die wel goed BS's en carriers kunnen vliegen. Als het dan nog steeds lastig blijkt om genoeg actie te vinden geef ik mijn characters wel weg. Maar dat is van latere zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Mja, of er voldoende actie en roams zijn hangt vooral in welke corp je zit, en de locatie in 0.0.

Speel zelf al een tijd niet meer, maar zat in een PvP corp in een alliantie in Geminate.
Als je in een pvp corp zit gebeurt het regelmatig dat er spontaan een roam georganiseerd word als men elkaar tegenkomt, of door intel over een red/neut en dat men na de actie (of gebrek aan actie) besloot de omringende gebieden onveilig te maken.

Geminate grenst aan hi/lowsec, dus altijd voldoende actie, verdwaalde spelers, roams van verveelde hi-sec corps, vijandelijke buren. Altijd genoeg actie, en als je echt weinig tijd had kon je je altijd wel aansluiten bij de perma-gatecamp naar onze sector. Verbazingwekkend wat er op een doorsnee dag wel niet binnen komt jumpen.

Enfin. Je bent M.I klaar voor 0.0 als je er zélf klaar voor bent, onafhankelijk van wat je vliegt. Je kunt prima lol hebben in een cheaply fitted riftertje in PvP zo gauw als je scrambling skills hebt een een AB ofzo kunt fitten. Voor een paar duizend isk ben je klaar, en redelijke named T1 fitting kun je meestal gratis krijgen uit de corp hangar. Bij ons deden we regelmatig suicide roams met dergelijke scheepjes, verdomd leuk, véél meer actie omdat je toch niks te verliezen had, en vaak nog verbazingwekkend succesvol ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onzin, sowieso wordt je niet serieus genomen met een AB op je tackler, en je kan geen isk verdienen.

Dat betekend niet dat je veel moet kunnen vliegen, maar ik zou een cruiser wel als minimum doen, dan kan je wat belt ratten/makkelijke anomalies doen als je wilt, om rechtstreeks door te gaan naar battlecruiser waarmee je goed kan beltratten (van cruiser naar battlecruiser is heel kort, dus kan je net zo goed wachten tot je BCs kan gebruiken).

Dan heb je wat inkomen en kan je voor ceptors trainen om met roams te vliegen, voordeel is dat je altijd zelf eerder terug kan of ze kan inhalen, liever in interceptor dan guardian wat ik altijd doe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Littlecow schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 14:15:
[...]

Ik weet hoe dat voelt, begon ook zo en toch volgehouden met het spelen van EvE. Zelf ben ik nu gewoon in highsec missions runnen en minen/handelen. Ben zelf van plan om weer naar 0.0 te gaan op een dag maar eerst even geld maken :) Verder ja beetje PvPen in Highsec kan gerust, alleen beetje geduld hebben, of je gaat lekker in een corp zitten die vaak highsec pvp/war hebben.

Zelf vindt ik 1 account niet genoeg om pvpen geld maken etc allemaal tegelijk. Heb daarom zelf ook 4.... 8)7
Mocht je ooit weer willen spelen ben je van harte welkom hoor ;) Wil je graag wel helpen.
Leuk dat je inderdaad bent doorgegaan, maar ik weet nog niet echt of ik er zelf mee door wil.
ravenger schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:42:
Het was niet na twee weken, wel wat later. Toch is het lastig, er wordt je aangeraden vooral bij een Corp te gaan, en 0.0 lijkt altijd vetter dan High Sec. Ook wordt je bergen ISK beloofd, dat is natuurlijk wel waar, maar als je in je eentje niets kunt, ben je zo zwaar afhankelijk van anderen, dat is best vervelend. En skills en fitting veranderd per schip weer, je blijft er in principe mee bezig. Dus ik vind dat je nogal in het niets wordt gegooid af en toe, en op andere momenten dus weer veel te afhankelijk bent van andere spelers die beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 13:18
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:47:
[...]

Leuk dat je inderdaad bent doorgegaan, maar ik weet nog niet echt of ik er zelf mee door wil.

[...]

Het was niet na twee weken, wel wat later. Toch is het lastig, er wordt je aangeraden vooral bij een Corp te gaan, en 0.0 lijkt altijd vetter dan High Sec. Ook wordt je bergen ISK beloofd, dat is natuurlijk wel waar, maar als je in je eentje niets kunt, ben je zo zwaar afhankelijk van anderen, dat is best vervelend. En skills en fitting veranderd per schip weer, je blijft er in principe mee bezig. Dus ik vind dat je nogal in het niets wordt gegooid af en toe, en op andere momenten dus weer veel te afhankelijk bent van andere spelers die beter zijn.
Ik kan met je meeleven dat EVE wat moeilijker is om mee te beginnen dan spellen zoals WoW of gelijkwaardige MMO's, mede omdat EVE geen level systeem kent, het maakt niet uit of je het spel 21 uur per dag speelt of maar een half uur, beide spelers zullen even snel hun skills opbouwen (als die van een half uur maar genoeg ISK maakt om die skills te blijven financiëren) hierdoor is EVE wat moeilijker te betreden dan andere MMO's.

Wel raad ik je aan om EveMon te gebruiken om je skills te plannen, tevens kun je daar ook naar battleclinic fits kijken, ze zijn niet altijd perfect maar ze geven een hele goede impressie wat je zoal een beetje kan en moet doen op een schip, altijd handig als de honderden modules van EVE je een beetje overdonderen.

Wat je zeker, zeker, zeker maar eens moet doen (wil je je carriére in EVE nog wat kans geven) is de onofficiële EVE handleiding lezen: http://www.isktheguide.com/start.html

Je kunt hem in .zip of .pdf bestand downloaden, het document bestaat uit zo'n 400 pagina's met de lore van EVE maar belangrijker, nagenoeg elk aspect van het spel, tot-in-de-puntjes, uitgelegd.
Van traden tot minen, tot leven in 0.0 of in Wormholes, alles wordt er in details uitgelegd.
Ik raad elke beginneling en veteraan aan om er eens een kijkje te nemen.

Ook adviseer ik je, om je eerst wat wenbaarder te maken in high-sec, tuurlijk je verdient er minder maar je verliest er ook minder, bouw je standings op, maak een netwerk en leer het spel een beetje kennen, uiteindelijk kun je zo weer in 0.0 springen en ben je niet zo op andere aangerekend als dat je nu bent.

Null-sec is iets waar vele corporations en/of alliances jaren lang over doen om naartoe te gaan, en voor een individu is het alleen maar moeilijker, vooral zonder netwerk.

Ik hoop dat je het nog ziet zitten, succes!

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Hey,

FF een vraagje: ik ben weer een beetje klaar met WoW en denk eraan Eve een keer weer te proberen. Is Planetary Interaction iets waar je een beetje mee kunt verdienen in high-sec of kan ik het beter bij missies houden?

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

nee, geen zak momenteel behalve als je van meer klikken met je muis houdt dan in een online klik&win spel.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ah, lama dan :) Verder nog interessante dingen gebeurd het afgelopen jaar? :) Behalve de upcoming incursion dingen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe krijgen ze het voor elkaar bij CCP, nu weer een ihub timer die spontaan zon 12 uur verandert. Anders hadden we die ook vast en zeker verloren, maar hoe moeilijk kan het nou zijn om een timer te programeren? (En nee, kan geen spy zijn, zodra iets in reinforced is kan je met geen mogelijkheid meer de timer veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:52
Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:47:
[...]
Mag ik vragen wat je precies in 0.0 wil doen? Praten we over: PvP, industrial, mining en/of ratting?
[...]
Dat ligt geheel aan de corps/alliantie waar je in zit en wat je zelf wilt. Ja, het begin is moeilijk. Je hebt veel vragen en je zal veel om hulp vragen (heb ik ook gedaan). Maar in mijn geval waren ze bereid om mij zeer goed te helpen. Dus het is echt wel mogelijk.

Toen ik met Eve ben begonnen, was ik na 3 weken aangesloten bij een empire-corp. Ze waren specifiek gericht op het werven van beginnelingen met de bedoeling om mensen klaar te stomen, zodat ze naar een specifieke corp konden gaan (voornamelijk in lowsec en WH's). In die periode heb ik mij voornamelijk gefocused op missioning en gespeeld met de gedachte om soldier te worden (dit leek mij het interessants). Uiteindelijk werden we gewardecced en vervolgens heb ik mijn eerste PvP/roam experience gekregen. Dit PvP gebeuren vond ik vele malen leuker en het feit dat ik één van de weinige Europeanen was in een US/AU corps/alliantie hielp ook niet echt, bovendien stond de corps/alliantie op instorten. Dus was ik bezig was met het polsen van 0.0 mensen op GoT, waarbij ik duidelijk heb aangegeven dat ik een nieuweling was. Uiteindelijk 2 serieuze invites gehad, waarvan er eentje niet doorging omdat ik nog geen T2 cruisers kon vliegen. De andere corp vond het geen probleem en na 2 maanden zat ik dus al in 0.0, terwijl ik net een Brutix met T1 blasters kon vliegen. Al met al, de beste keuze die ik heb kunnen maken.

We zijn nu 4 maanden verder en ik ben nog steeds zeer actief in PvP. Ik vlieg ondertussen in diverse PvP schepen (gebruik datgene waar ze om vragen: of het nu een tackle frig is, SB voor scouting doeleinden of een drake; het maakt mij niet uit), heb diverse malen meegegaan aan CTA's, doe met grote regelmaat mee met roams en ik heb daardoor een redelijk aantal kills/losses op de killboard staan (uiteraard wel positieve statistics). Oh en sinds enkele dagen ben ik gepromoveerd naar “Permanent bait” :+

Overigens had ik gisteravond een minder/fail moment. Een WH was in onze space uitgekomen en er kwamen wat interessante schepen uit. Dus ik heb mijn scouting-alt met een SB in de WH gezet om de WH-exit in de gaten te houden. Je raadt het misschien al, ik zat dus uiteindelijk vast in een WH. Reden: Intel gaf een tweetal groepen aan die niet vriendelijk waren en mijn primaire speler moest aan de bak. Ondertussen wel even mijn 2e scherm in de gaten gehouden en prompt moesten wij in actie komen. Zijn we klaar, zie ik voor mijn ogen dat een helios de WH collapsed. Crap. En dus werd het een ritje met de pod-express. Het is maar goed dat ik net daarvoor mijn home-station had aangepast (mijn alt was net 2 dagen in 0.0 en ik was al een paar keer vergeten dat ik het moest doen), anders kon ik weer 35 jumps van empire naar 0.0 doen. Nou ja, in ieder geval een kill gemaakt en mijn alt zit nog steeds in 0.0. Dus dat is nog enigszins positief. Maar ik kon mijzelf wel voor mijn kop slaan toen het gebeurde... *zucht*

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Ik heb de laatste week die Tengu / CNR discussie een beetje lopen volgen. 1 ding valt me op.
Iedereen gebruikt T2 ammo bij berekeningen, maar:

Scourge T1 vs T2 (CN is belachelijk in prijs)
De damage is grofweg 25% meer, maar de marktprijs van fury ligt vele malen hoger dan het voordeel in damage.
Scourge 25.00 ISK (Median buying price -> Eve-central)
Scourge Fury 392.50 ISK (Median buying price -> Eve-central)
Zoals ik het zie zal je missie maximaal 25% korter duren en je betaald 15.7 keer zoveel voor de missiles op basis van de gemiddelde waarde.

Wrath T1 vs T2
Wrath 63.63 ISK (Median buying price -> Eve-central)
Wrath Fury 308.50 ISK (Median buying price -> Eve-central)
Het verschil is in cruise missiles een stuk kleiner, te weten 4.85 keer de prijs van T1. Blijft het feit dat het damagevoordeel kleiner is dan de prijsstijging.

En ik begrijp prima dat je missies sneller afrond, dus je haalt meer bounties/LP's/rewards per uur gemiddeld. Maar volgens mij nooit net zoveel als je meer betaald voor je missiles.....

Someone, enlighten me :P

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 17-01-2011 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Mijn inziens is het geen pure berekening, want dan zou je ook de dure skillbooks voor T2 moeten meetellen (plus de secundaire skills die zwaar meetellen voor T2 en iedereen altijd voor het gemak vergeet) en de extra tijd die je voor het skillpath kwijt bent.

T2 is een doel, meer niet. :)

Ik heb een faction fitted frig van paar miljard liggen (stof te vergaren) waarmee je razendsnel iets met Cosmos kon/kunt doen. Gewoon geinig :)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je 25% meer damage hebt kan is rats meer dan 25% sneller killen door reppen van rats dat minder belangrijk wordt. Al heb je ook andere dingen die niet sneller gaan door meer dps (bijvoorbeeld van en naar de missie).

Maar waar het om gaat is dat je ammo kosten maar klein gedeelte zijn van je complete missie begroting. Als je normaal 10k aan ammo besteed per uur, en met t2 ammo 1M, terwijl je normaal 30M per uur verdient, dan hoef je maar een hele kleine vergroting van je isk/hour te hebben door die t2 ammo om het nuttig te laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Eigenlijk is het heel simpel, normaal verdien je 30 mil/uur en heb je 10k aan ammo kosten. Door T2 te gebruiken doe je 25% meer damage waardoor je minimaal 25% eerder een rat hebt neergehaald (zal iets meer schelen ivm tanken v/d rat) . 25% van 30 mil is 7,5 miljoen, haal daar nog wat overhead vanaf en maak er 5 miljoen van. Je verdient met T2 dus 5 miljoen meer, maar het kost je iets van 1 miljoen meer. Netto winst van zo'n 4 miljoen per uur dus :)

Afhankelijk van het schip/missies etc. kan het wat meer/minder schelen maar algemeen is T2 gewoon beter voor je isk/uur inkomsten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik ben nu wel benieuwd of de servers deze keer op tijd online komen EN of iedereen gewoon kan inloggen.

mijn verwachting is van niet. Omdat iedereen bezig is met het maken van nieuw characters.

Wat direct leidt tot mijn volgende vraag, gaan jullie er tijd aan besteden of gewoon next next finish (dus gewoon geen aandacht aan besteden en zo snel mogelijk ingame zitten)? :D
Zelf ben ik wel van plan om iig te kijken wat de editor kan en er een beetje mee rommelen dus zal in mijn geval wel even duren voor ik daadwerkelijk met mijn main weer in het spel zit. Ik ben nog aan het twijfelen of ik veel tijd aan mijn trade alt ga besteden. Ook dat denk ik wel. Gewoon omdat er toch qua handel vandaag niks gebeurt heb ik daar de tijd voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
heb de editor al beetje gebruik via de test server, weet dus wat er mogelijk is, zat dus beetje gaan sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Gaat lekker met die update. Zojuist even het forum op eveonline.com bekeken. Diverse reacties op posts zijn verdwenen 8)7 Laten we er maar vanuit gaan dat het nog work-in-progress is...

De character portraits zijn op het forum allemaal al vervangen door silhouettes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
net door de patchnotes heen geakkerd. Zo te zien hoef je niet direct je portret te veranderen. het wordt uiteindelijk wel afgedwongen maar hoeft dus niet direct.

ook iets gelezen dat nieuwe characters nu 3 namen mogen hebben.. weet alleen niet of ik dat nu in de patchnotes gelezen had of op een andere site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Bornhald schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:45:
net door de patchnotes heen geakkerd. Zo te zien hoef je niet direct je portret te veranderen. het wordt uiteindelijk wel afgedwongen maar hoeft dus niet direct.

ook iets gelezen dat nieuwe characters nu 3 namen mogen hebben.. weet alleen niet of ik dat nu in de patchnotes gelezen had of op een andere site
Patch notes: "We are adding support for an optional third name during the new character creation process."

Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je naast een voor- en achternaam nu nog een 3e naam mag hebben. Zoiets als "Willem van Oranje" ipv "Willem vanOranje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
MisterMichel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:54:
[...]

Patch notes: "We are adding support for an optional third name during the new character creation process."

Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je naast een voor- en achternaam nu nog een 3e naam mag hebben. Zoiets als "Willem van Oranje" ipv "Willem vanOranje".
klopt, staat dus toch in de patchnotes.
nu mag je in het invoerveld 1 spatie gebruiken
en daar komt nu een 2e invoer veld bij waar je geen spatie mag gebruiken. dus effectief 2 invoer velden en 3 namen die je kan gebruiken.. dus zoal jij hierboven al aangeeft. "Willem van Oranje" ipv "Willem vanOranje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlecow
Hydra schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:51:
Hey,

FF een vraagje: ik ben weer een beetje klaar met WoW en denk eraan Eve een keer weer te proberen. Is Planetary Interaction iets waar je een beetje mee kunt verdienen in high-sec of kan ik het beter bij missies houden?
Nou je kan er heel veel geld mee verdienen hoor door bijna geen moer te doen, me broer en een vriend doen dat en maakt er zo 20-30M isk per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Littlecow schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:29:
[...]

Nou je kan er heel veel geld mee verdienen hoor door bijna geen moer te doen, me broer en een vriend doen dat en maakt er zo 20-30M isk per dag..
20-30 mil is inderdaad wel haalbaar. echter ben je volgens mij dan best veel tijd kwijt. maar ik kan me voorstellen. Volgens mij ben je dan wel van die tier 3 producten aan het maken.

met een simpele t1 en/of t2 productie omgeving waarmee je 1 t3 uiteindelijk maakt red je het volgens mij niet. Of ik moet toevallig het goedkoopste t3 ding aan het maken zijn met PI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
20-30M per dag is... moah relelijk weinig.. ik zit in 0.0, en als ik 1 of 2 sanctums heb gedaan, heb ik al meer dan hier in een dag gedaan wordt (wat wordt gezien als een dag? 2uur? 8uur?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Littlecow
Gewoon per dag je laat die extractors dingen runnen en klaar, hun doen dit moment gewoon t1 en langzaam t2 productie. Ja het kost veel tijd, dingen vervoeren naar andere planeten etc. Thats why i quited the planet things :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
nwagenaar schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:53:
Overigens had ik gisteravond een minder/fail moment. Een WH was in onze space uitgekomen en er kwamen wat interessante schepen uit. Dus ik heb mijn scouting-alt met een SB in de WH gezet om de WH-exit in de gaten te houden. Je raadt het misschien al, ik zat dus uiteindelijk vast in een WH. Reden: Intel gaf een tweetal groepen aan die niet vriendelijk waren en mijn primaire speler moest aan de bak. Ondertussen wel even mijn 2e scherm in de gaten gehouden en prompt moesten wij in actie komen. Zijn we klaar, zie ik voor mijn ogen dat een helios de WH collapsed. Crap. En dus werd het een ritje met de pod-express. Het is maar goed dat ik net daarvoor mijn home-station had aangepast (mijn alt was net 2 dagen in 0.0 en ik was al een paar keer vergeten dat ik het moest doen), anders kon ik weer 35 jumps van empire naar 0.0 doen. Nou ja, in ieder geval een kill gemaakt en mijn alt zit nog steeds in 0.0. Dus dat is nog enigszins positief. Maar ik kon mijzelf wel voor mijn kop slaan toen het gebeurde... *zucht*
Hehe, wel sterk dat een helios met 1.5mln mass een wh collapsed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Dutch2007 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:05:
20-30M per dag is... moah relelijk weinig.. ik zit in 0.0, en als ik 1 of 2 sanctums heb gedaan, heb ik al meer dan hier in een dag gedaan wordt (wat wordt gezien als een dag? 2uur? 8uur?)
Hehe, precies: al dat gelul over inkomsten per dag.

We willen het per uur weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Persoonlijk ben ik niet zo geinteresseerd in hoeveel ik per uur verdien in EVE. Ik speel EVE omdat het een spel is en voor mij moet dat een ontspanning zijn. Ik ben WEL geinteresseerd hoeveel ik met mijn echte werk verdien per uur!

Met het lezen op de diverse fora en websites vraag ik me wel eens af of mensen vergeten dat ze een spelletje spelen... (Geen flame hoor!!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
MisterMichel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:53:
Persoonlijk ben ik niet zo geinteresseerd in hoeveel ik per uur verdien in EVE. Ik speel EVE omdat het een spel is en voor mij moet dat een ontspanning zijn. Ik ben WEL geinteresseerd hoeveel ik met mijn echte werk verdien per uur!

Met het lezen op de diverse fora en websites vraag ik me wel eens af of mensen vergeten dat ze een spelletje spelen... (Geen flame hoor!!!!)
Ik moet het wel met je eens zijn, het moet wel een game blijven.
Wel weet ik graag hoeveel ik ongeveer moet spelen om PLEX te kunnen aanschaffen, gezien ik natuurlijk het liefst niet betaal voor de game die ik speel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Suicyder schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:13:
Ik moet het wel met je eens zijn, het moet wel een game blijven.
Wel weet ik graag hoeveel ik ongeveer moet spelen om PLEX te kunnen aanschaffen, gezien ik natuurlijk het liefst niet betaal voor de game die ik speel :P
Bij mij is het andersom; ik wil weten of ik beter ISK kan kopen met PLEX gezien m'n ISK/uur rate. Gister nog een uurtje high-sec gemined maar *yawn* dat is ook niet zo *gaap* lucratief als het een jaar geleden was. Trit is nog maar 2/3 waard van wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Een uurtje of 10 per maand is ongeveer wat je nodig hebt om een PLEX te kunnen aanschaffen, mits je toegang hebt tot 0.0. Daarbij komt dat je soms geluk kan hebben (escalation bijvoorbeeld).

Laten we wel wezen, je bent altijd beter uit om daadwerkelijk 10 uur te werken voor het geld; dat levert je, nou, genoeg geld op om ruim een jaartje EVE te kunnen spelen. Het is maar hoe je redeneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald

Het is niet sec isk per uur waar ik me druk om maak. Aan de andere kant wil ik genoeg geld hebben om wat ik verlies te kunnen vervangen en om een of andere reden wil ik gewoon graag een carrier vliegen. (en kan dat dus niet omdat wanneer ik hem kwijt raak.. dan is ie ook echt weg)

dus isk per uur is in zekere mate wel belangrijk.

Wel wil ik ook lol hebben aan het isk maken.. dus met wat corp mates missies doen, minen, belt ratten.. wat dan ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Dutch2007 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:05:
De discussie ging over PI, niet over sanctums :P

Anyway, ik verdien per uur dat ik bezig ben met isk verdienen gemiddeld 50-80mln per char mocht je het willen weten. Dat is wel redelijk, maar het nadeel is dat je altijd wel meerdere mensen nodig hebt voor de anomalies en (radar, mag) sites in c5 en c6, en wel wat skills. Gister bijv met 7 man (13 chars inclusief scouts en caps) in twee uur tijd 2.2b verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
ravenger schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:33:
[...]

Hehe, wel sterk dat een helios met 1.5mln mass een wh collapsed hoor ;)
Dikke kans dat die al een tijdje bezig was. Maar ik heb het dus niet gezien omdat ik druk bezig was met pew pew :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Hydra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:22:
[...]
Bij mij is het andersom; ik wil weten of ik beter ISK kan kopen met PLEX gezien m'n ISK/uur rate. Gister nog een uurtje high-sec gemined maar *yawn* dat is ook niet zo *gaap* lucratief als het een jaar geleden was. Trit is nog maar 2/3 waard van wat het was.
Mja... highsec minen haalt niet aan inderdaad. Als je puur voor de verkoop van minerals gaat kan je momenteel het beste Pyroxeres minen. Ik heb laatst een sheet gemaakt om de ISK/m3 te herberekenen, omdat ik met een alt mine in highsec terwijl ik op mijn normale toon iets anders vlieg.

Resultaten ongeveer 3 weken oud en bij perfecte refining skills.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Ore           ISK/unit  ISK/m3  
Veldspar         6,01    60,06  
Scordite         9,94    66,25  
Pyroxeres      32,49    108,31  
Plagioclase      27,98     79,93    
Omber           40,88    68,14  
Kernite         113,92   94,93  
Jaspet          317,41  158,70

edit:
Zou het toch kunnen. Patch download vast aangooien, vanaaf eens klooien met de character editor :P

http://www.eveonline.com/...c&threadID=1450342&page=1
13:40 UTC
The final round of testing went smoothly, and we are probably going to finish the deployment earlier than expected. We estimate Tranquility to be open for business in approximately 20-30 minutes.

edit2:
13:50 UTC
The patch is now available for download. As usual, you can do it from the game or download one manually here.

[ Voor 21% gewijzigd door Suicyder op 18-01-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hebben ze dan toch wat geleerd? en een keer een pessimistische schatting gemaakt die beter uitvalt in plaats van een optimistische schatting die per definitie slecht uitvalt..

heb ook zin om te kloten met de editor.. jammer dat ik niet wat eerder naar huis kan vandaag... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 01:24
wow 1286MB download :) aardig patchje (zal wel die charachter verandering data zijn al die grafische veranderingen zal heel wat innemen.)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Bornhald schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:02:
hebben ze dan toch wat geleerd? en een keer een pessimistische schatting gemaakt die beter uitvalt in plaats van een optimistische schatting die per definitie slecht uitvalt..

heb ook zin om te kloten met de editor.. jammer dat ik niet wat eerder naar huis kan vandaag... :(
Blijkbaar niet
14:50 UTC
Downtime has been extended to 16:00 UTC.
Ben benieuwd wat er fout is gegaan en dus zorgt voor de vertraging. Naja tegen 5 uur ben ik thuis, vind het wel best :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Oe!! Cool! Ik gokte gisteravond in de V3SPA chat dat er een vertraging van 3 uur zou zijn. Al 1 uur vertraging. Nog 2 te gaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
MisterMichel schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:06:
Oe!! Cool! Ik gokte gisteravond in de V3SPA chat dat er een vertraging van 3 uur zou zijn. Al 1 uur vertraging. Nog 2 te gaan :X
CCP doet wel eens vaker 1 uur extra....

....per keer dus dat er nu maar 1 uur bij is zegt niks

dacht dat omdat de patch er was het weer online was.. helaas.. ze zijn iig wel vroeger begonnen dus wellicht vanavond wel even tijd om de char generator te bekijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Suicyder schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:43:
Mja... highsec minen haalt niet aan inderdaad. Als je puur voor de verkoop van minerals gaat kan je momenteel het beste Pyroxeres minen. Ik heb laatst een sheet gemaakt om de ISK/m3 te herberekenen, omdat ik met een alt mine in highsec terwijl ik op mijn normale toon iets anders vlieg.

Resultaten ongeveer 3 weken oud en bij perfecte refining skills.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Ore           ISK/unit  ISK/m3  
Veldspar         6,01    60,06  
Scordite         9,94    66,25  
Pyroxeres      32,49    108,31  
Plagioclase      27,98     79,93    
Omber           40,88    68,14  
Kernite         113,92   94,93  
Jaspet          317,41  158,70
I know, kwam ik dus ook op uit (welke miner heeft die sheet niet ;)). Het vervelende is dat Pyr een stuk lastiger te vinden is dan Scordite, wat voorheen de beste ore was. Heb al een verkenningstochtje gedaan langs systems in de buurt maar geen Pyr. Was vlak na reset dus ik vermoed dat het daar gewoon lastig te vinden is. Maargoed, mining is sowieso boring. Ik doe nu level 3 missions (level 4 durf ik nog ff niet aan in m'n Dominix, m'n skills zuigen een beetje) en train tegelijkertijd voor T2 weapons e.d. En ik ga toch sparen voor een Megathron, drones vind ik zuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Nu online
Hydra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:52:
[...]

I know, kwam ik dus ook op uit (welke miner heeft die sheet niet ;)). Het vervelende is dat Pyr een stuk lastiger te vinden is dan Scordite, wat voorheen de beste ore was. Heb al een verkenningstochtje gedaan langs systems in de buurt maar geen Pyr. Was vlak na reset dus ik vermoed dat het daar gewoon lastig te vinden is. Maargoed, mining is sowieso boring. Ik doe nu level 3 missions (level 4 durf ik nog ff niet aan in m'n Dominix, m'n skills zuigen een beetje) en train tegelijkertijd voor T2 weapons e.d. En ik ga toch sparen voor een Megathron, drones vind ik zuigen...
Mja.... de kans dat ik een schip kwijtraak als ik de miner omzet naar missioner is vrij groot. Ik let niet altijd genoeg op Eve daarvoor.
Overigens heb ik denk ik een goede locatie, pyr in overvloed :+

edit:
thuis gekomen, denk even kijken naar de status, hele website EVE down.
Slecht voorteken

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 18-01-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai

De reden, dat ik begon, dat we ISK per uur willen weten is heel simpel.

Als iemand een discussie wil beginnen over wat beste is qua inkomsten, dan kun je met opmerkingen zoveel isk per dag absoluut niks, want je weet niet als het een 24/7 gek is of iemand die net 2 uurtjes per dag speelt.

Daarom hou ik er van als mensen in mmo discussie het over xp per uur of gold per uur of isk per uur of wat dan ook per uur hebben als ze iets willen bespreken.
Voor de rest maakt het mij niet uit, isk komt vanzelf wel binnen en gaat vanzelf wel weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Urgh. Ik zit in Gallente space en Pyr komt daar gewoon niet voor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Hydra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:52:
[...]

www.grismar.net is van een NL-er, helaas speelt hij niet meer,,,,,,,,,,,,, die had ook een leuke online sheet en vroeger pakte hij ergens markt prijzen vandaan.
Jammer dat hij gestopt is met updaten van site.

En high sec mining niet aanhalen, dat valt wel mee, echter, je zult wel iemand in orca moeten hebben, die bonus geeft, das gewoon must. Voordeel van minen is, dat je iets anders op achtergrond kunt doen, zoals forums lezen, chatten en wat dan ook, tijdens missies is dat toch net iets linker.

Wat wel met minen is: hardstikke leuk die ore, maar ga het niet zomaar refinen, daar heb je standing en liefst implant erbij nodig. Zelfde met verkopen: buy orders zijn vaak oplichterij in veel gebieden.

PS: Als dominix piloot kun je beter eerst voor t2 drones gaan, dan t2 wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
bangkirai schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 17:36:
En high sec mining niet aanhalen, dat valt wel mee, echter, je zult wel iemand in orca moeten hebben, die bonus geeft, das gewoon must. Voordeel van minen is, dat je iets anders op achtergrond kunt doen, zoals forums lezen, chatten en wat dan ook, tijdens missies is dat toch net iets linker.
Ik ben dus in m'n eentje. Heb wel een 2e account met hauler, maar die kan geen Orca vliegen :)
Wat wel met minen is: hardstikke leuk die ore, maar ga het niet zomaar refinen, daar heb je standing en liefst implant erbij nodig. Zelfde met verkopen: buy orders zijn vaak oplichterij in veel gebieden.
Ik heb goeie standing refining skills dus (ik heb het uitgerekend) refinen levert me iets meer op dan de ore verkopen. Het is bovendien simpeler om een goeie prijs te krijgen; minerals kan ik makkelijker in m'n Iteron V proppen.
PS: Als dominix piloot kun je beter eerst voor t2 drones gaan, dan t2 wapens.
I know, maar ik wil dus naar een Mega. Ik schiet op dit moment trouwens met m'n Domi geen gat in een pakje boter, maar dat heeft volgens mij te maken met dat ik met een BS op frigates en cruisers schiet in L3 missies. Ik heb T2 hammerheads overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat je R&D agents gewoon doorwerken als je een tijdje je account hebt stil gelegd. Dit heeft me dus zo'n 4.5 biljoen isk opgeleverd :D (3 chars met 5 agents a +/- 1000 datacores (vooral mechanical engineering). Zo weet ik iig zeker dat ik het komende jaar weer gratis kan spelen ;)
Hydra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:03:
I know, maar ik wil dus naar een Mega. Ik schiet op dit moment trouwens met m'n Domi geen gat in een pakje boter, maar dat heeft volgens mij te maken met dat ik met een BS op frigates en cruisers schiet in L3 missies. Ik heb T2 hammerheads overigens.
Pak voor die frigates eens small drones, dat werkt over het algemeen een stuk beter en in een Domi moeten die toch wel passen ;)

[ Voor 43% gewijzigd door redwing op 18-01-2011 20:35 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Als het goed is stoppen research agents nu tegelijkertijd met trainen. Ze gaan een dag of drie door en dan stoppen ze. Dus op een inactief account is het niet meer rijk worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
redwing schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:34:
Pak voor die frigates eens small drones, dat werkt over het algemeen een stuk beter en in een Domi moeten die toch wel passen ;)
Ja, hammerhead II's gebruik ik daarvoor. Heb Ogre I's en Hammerhead II's aan boord. Hammerheads gebruik ik eigenlijk overal voor, die doen 't beter dan m'n Ogre I's heb ik 't idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Hydra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Ja, hammerhead II's gebruik ik daarvoor. Heb Ogre I's en Hammerhead II's aan boord. Hammerheads gebruik ik eigenlijk overal voor, die doen 't beter dan m'n Ogre I's heb ik 't idee.
Hij bedoelt Hobgoblin's. Drone navigation op een wat hoger niveau helpt ook.

Mijn poppetjes 8)

eve potraits

[ Voor 20% gewijzigd door Sgreehder op 18-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In mijn ishtar voor low sec exploration gebruik ik vaak ogres tegen frigate rats, simpelweg omdat hun snelheid ongeveer gelijk is kunnen ogres de frigs tracken en doen ze meer dps dan mijn hobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Hydra schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:05:
[...]

Hammerheads zijn medium, ogres zijn large maar je hebt ook nog small voor frigates/interceptors.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skills zijn het antwoord voor drones drone interfacing +20% damage per level Drone specialisation + 2% Drone .. + ??% snelheid etc etc

Mijn Hammerhead II's instapoppen met enige regelmaat frigates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:19:
Skills zijn het antwoord voor drones drone interfacing +20% damage per level Drone specialisation + 2% Drone .. + ??% snelheid etc etc

Mijn Hammerhead II's instapoppen met enige regelmaat frigates.
Hmm. Moet maar eens even een evemon plan uitrekenen voor die skills. Op zich heb ik best redelijke drone skills. In L3 missies doen ze in ieder geval veel meer damage dan m'n guns. Hammers zijn dan medium; ze doen het prima tegen frigates toch? Ik zie ook dat vooral de kleine serpentis frigates echt heel snel poof gaan. Wanneer switch je precies van hammers naar ogres, bij cruisers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee lvl 3's de ogre II gebruik ik alleen tegen BC's en meestal schiet ik die met mijn guns af en laat ik de drones de frigates t/m cruisers voor hun rekening nemen. O ik vlieg met een myrmidon bc en als de lvl 3 niet al te moeilijk is met mijn vexor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:26
bestaat de 21 dagen trail nog? zo ja, kan iemand mij een invite sturen. Dit is ongeveer de enige MMO die ik nog niet heb gespeeld en ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Cardinal schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:16:
bestaat de 21 dagen trail nog? zo ja, kan iemand mij een invite sturen. Dit is ongeveer de enige MMO die ik nog niet heb gespeeld en ben wel benieuwd.
Stuur mij even een DM met je mailadres, dan krijg jij je uitnodiging ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zoals gewoonlijk nadat CCP wat gedaan heeft is de helft bugged en zit het vol met exploits. Inclusief zoals gewoonlijk dingen die helemaal niet veranderd horen te zijn, het korte lijstje (redelijk algemeen zodat je het niet zomaar na kan doen, niet dat het moeilijk is om het te vinden, maar goed).

lvl 4 missie met bugged loot table dropped 1B+ loot (is er sinds DT vandaag uit)
Caps die naar covert cynos kunnen jumpen
Exploit waardoor arties zon 3x hun normale ROF kunnen krijgen
Bug waardoor je in empire kan ganken zonder dat concord komt

En het wordt weer een wedstrijdje wie exploits het meeste kan misbruiken voordat CCP ze patched. Durf te wedden dat CCP vervolgens de exploiters niet of nauwlijks straft (ergens tussen foei zeggen of een week ban), ipv dat de hele handel gewoon perma banned wordt.

Van het eerste punt kan CCP gewoon loot/isk terugdraaien, kan je niet echt mensen de schuld geven dat ze een bepaalde lvl 4 missie kregen. Maar de andere drie zijn duidelijk exploits waarvan iedereen met 3 actieve hersencellen weet dat het exploits zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
En genoeg verbeteringen, dacht ik zo. Zeiken kunnen we allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
Sgreehder schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:38:
En genoeg verbeteringen, dacht ik zo. Zeiken kunnen we allemaal.
LOL, ganken zonder concord in high sec, is DIEP TRIEST.

Als iemand dat aankaart is dat niet zeiken, maar das eerlijke kritiek.
Eigenlijk ben je pas echt een zeiker, als je zelfs nog niet snapt, hoeveel inbreuk zo een groffe exploit/bug heeft op spel verloop.
Als dat beetje bekend raakt, hoe dat moet, kan niemand meer logistiek doen in heel eve.

Zo een bug/exploit zou eigenlijk DIRECT gepatched moeten worden, dan maar ff paar uur zonder eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Woow, heb me nog nooit zo een grote noob gevoeld in iets :D Ben sinds gister eens begonnen met de trail van EVE.. Had niet zo gek veel tijd vandaag en gister maar toch een deel van de tutorial kunnen volbrengen.. Nu kreeg ik net een missie om enkele terroristen te killen en dan een item terug brengen naar de persoon in kwestie. Kom ik daar aan zijn ze met 6 :( Misschien toch de rest van die tutorials maar eens bekijken :P
Pagina: 1 2 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.