waarbij gezegd moet worden dat je totaal niet teveel wilt rondwarpen met een shield fitted myrm, daar je cap regen zooooo laag is... dat het gewoon niet meer leuk is.....
Aan welke projectile mods denken we dan? Eventueel missile launchers fitten? Welk type?
Denk ook mijn hybrid van mijn Domi te strippen. Zelf grouped en echt wel doorgetrained pompen die krengen (antimatter L) bij een hit amper dmg. Op een Domi HML fitten?
Of moet ik eerder richting artillery denken?
Ik raad ook eerder een armor focus aan ipv shield.
Denk ook mijn hybrid van mijn Domi te strippen. Zelf grouped en echt wel doorgetrained pompen die krengen (antimatter L) bij een hit amper dmg. Op een Domi HML fitten?
Of moet ik eerder richting artillery denken?
Ik raad ook eerder een armor focus aan ipv shield.
[ Voor 8% gewijzigd door Hurtebise op 01-09-2011 11:29 ]
eerder aan geen guns maar iets van salvages en tracktor beams (en drone control range mods), drones shieten de zooi neer, jij salvaged wat je wilt (cargo wordt dan toch niet gebruikt, heb je de drones voor), en met een dual large rep domi.. kan je toch zeeer veel tanken
)
zelf nu van plan een guristas ratting tengu te maken..
, parts heb k, nu mijn ratting alt de meeste skills naar 5 skillen, heb alle caldari strategic skills nu op 1
, missiles skills wel al de meeste op 5 dus dat moet goed komen
, kan ik havens/sanctums mee tanken 
http://eveboard.com/pilot/Schele%20henk (zie missile skillz 7M ^^
)
Wat ik zelf wel vaag vind... welke randdebiel (sorry
), wil er nu guns op een tengu fitten?
zelf nu van plan een guristas ratting tengu te maken..
http://eveboard.com/pilot/Schele%20henk (zie missile skillz 7M ^^
Wat ik zelf wel vaag vind... welke randdebiel (sorry
[ Voor 12% gewijzigd door Dutch2007 op 01-09-2011 11:40 ]
Je bent vergeten guided missile precision te trainenDutch2007 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:31:
eerder aan geen guns maar iets van salvages en tracktor beams (en drone control range mods), drones shieten de zooi neer, jij salvaged wat je wilt (cargo wordt dan toch niet gebruikt, heb je de drones voor), en met een dual large rep domi.. kan je toch zeeer veel tanken)
zelf nu van plan een guristas ratting tengu te maken.., parts heb k, nu mijn ratting alt de meeste skills naar 5 skillen, heb alle caldari strategic skills nu op 1
, missiles skills wel al de meeste op 5 dus dat moet goed komen
, kan ik havens/sanctums mee tanken
http://eveboard.com/pilot/Schele%20henk (zie missile skillz 7M ^^)
Wat ik zelf wel vaag vind... welke randdebiel (sorry), wil er nu guns op een tengu fitten?
Absoluut niet. Compleet andere protocollen ook nog. Ping doet weinig meer dan kijken of de route tussen jou en dat IP bestaat.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:15:
ik heb dan toch verbinding met de eve server
https://niels.nu
Met dit soort opmerkingen komen we natuurlijk geen steek verder.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:46:
[...]
ja maar daar kan ik geen chocola van maken
Verwijderd
ja dat begrijp ik, maar ik post dat omdat ik er echt geen chocola van kan maken. Geloof me ik wil dit heel erg graag opgelost hebben.Peekster schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:29:
[...]
Met dit soort opmerkingen komen we natuurlijk geen steek verder.
Je zou eens kunnen beginnen met posten van wat er in de eventlog staat. Als jij het niet snapt kan iemand anders eens zijn licht laten schijnen waardoor het misschien opgelost wordt.
Mijn post betreffende die event viewer software bekeken? en die andere 2 links... staat (in het engels) het een en ander beschreven...Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:14:
[...]
ja dat begrijp ik, maar ik post dat omdat ik er echt geen chocola van kan maken. Geloof me ik wil dit heel erg graag opgelost hebben.
Thnx, zal k die nog ff fixen.. waar helpt die skill voor? me ratter gebruikt opt moment cruise missiles (raven)defusion schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:02:
[...]
Je bent vergeten guided missile precision te trainen
Die helpt bij het raken van kleinere targets. Krijg je drones/frigates/cruisers makkelijker neer.Dutch2007 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:09:
[...]
Mijn post betreffende die event viewer software bekeken? en die andere 2 links... staat (in het engels) het een en ander beschreven...
[...]
Thnx, zal k die nog ff fixen.. waar helpt die skill voor? me ratter gebruikt opt moment cruise missiles (raven)
Voor alle beginners: Doe ajb niet zoals deze beste man:
YouTube: My Eve Online Trial and Review (As a WoWer) Part 1 - YouTube
YouTube: My Eve Online Trial and Review (as a Wower) Part 2 - YouTube
Verwijderd
nou dat is het gekke 19:13 en 22:15 (en nog een keer ertussenin maar toen was ik eten) werdt ik eruit gegooid maar er is geen entry te vinden van die tijd. Nou geloof me Eve online vloog eruit en starte weer op in login scherm.Peekster schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:20:
Je zou eens kunnen beginnen met posten van wat er in de eventlog staat. Als jij het niet snapt kan iemand anders eens zijn licht laten schijnen waardoor het misschien opgelost wordt.
heb ook petitie aangemaakt en ga morgen maar eens kijken of ik wat kan regelen om PC ergens anders te testen. keep you posted
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 22:20 ]
Waarschijnlijk dropt je internet verbinding gewoon heel even iedere keer dat je gedisconnected wordt van eve. Vooral omdat je aangeeft dat je uitkomt op het login schrem. dat betekend dat je uitgelogd wordt. Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand je account details heeft (een vriend ofzo) en inlogt en jou dus uitlogt eventjes voor de zekerheid het wachtwoord veranderen ofzo ?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Verwijderd
niemand heeft mijn wachtwoord. zowiezo krijg je dan een melding en die heb ik niet gezien.Shunt schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:33:
Waarschijnlijk dropt je internet verbinding gewoon heel even iedere keer dat je gedisconnected wordt van eve. Vooral omdat je aangeeft dat je uitkomt op het login schrem. dat betekend dat je uitgelogd wordt. Het kan natuurlijk ook zijn dat iemand je account details heeft (een vriend ofzo) en inlogt en jou dus uitlogt eventjes voor de zekerheid het wachtwoord veranderen ofzo ?
mijn internet verbinding is en blijft bestaann want pings lopen iig door en zelfs TS/skype gaat zonder hapering of stottering door.
Tja eve is een stuk gevoelliger dan Mumble/TS/Skype en een ping. Ik heb gemerkt dat een hickup van nog geen tiende van een seconde al genoeg kan zijn om een connectie te droppen. Muble/TS/Skype gaven bij mij geen problemen toen ik die drops had. Het zijn maar suggesties heVerwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:40:
[...]
niemand heeft mijn wachtwoord. zowiezo krijg je dan een melding en die heb ik niet gezien.
mijn internet verbinding is en blijft bestaann want pings lopen iig door en zelfs TS/skype gaat zonder hapering of stottering door.
Game PC
Verwijderd
als dat zo zou zijn. Dan is dat natuurlijk zeer slecht. tijd zal het lerenShunt schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:48:
[...]
Tja eve is een stuk gevoelliger dan Mumble/TS/Skype en een ping. Ik heb gemerkt dat een hickup van nog geen tiende van een seconde al genoeg kan zijn om een connectie te droppen. Muble/TS/Skype gaven bij mij geen problemen toen ik die drops had. Het zijn maar suggesties he.

Het menselijk gehoor kan rustig een halve (!) seconde info missen. En kleinere hoeveelheden mis je soms zelfs zonder het bewust te horen. Mumble en Skype zijn daarop geprogrammeerd. Zeker een lowlatencyprogramma als mumble mist regelmatig een slag. En beide programma's kunnen dus ook vrij tolerant zijn in gemiste datapakketten. Die hoeven ze simpelweg niet door te geven. Je commando's in eve daarentegen zijn zo klein (enkel datapakket?) dat de kleinste verstoring grote gevolgen *kan* hebben.
Ik heb ook wel eens dat mijn internet hikt: voicecoms geen probleem. Ping heeft een verhoogde (1,5s) waarde of valt een enkele keer weg. Wow lagt en is pas een tiental seconden later weer responsief. En eve valt eruit, om later me een inlogscherm te presenteren. En dat ligt puur aan de kabellengte tussen hoofdaansluiting en appartementsaansluiting (ADSL). Of ik ben mijn pc op de achtergrond zwaar aan het belasten
Als het je echt vaker gebeurt, laat eens een ping lopen met grotere pakketten. Zelf denk ik dat er op de een of andere manier pakketten niet goed overkomen. Da's bij ADSL trouwens al snel een interne kwestie omdat de adslverbinding eigenlijk ook erg slecht tegen fouten kan (en dan al snel helemaal wegvalt). Heb je adsl, kan het zijn dat je op de grens zit.
Wat een *grote* bron van misvormde pakketten is is het interne netwerk. Zeker wirelessverbindingen (al dan niet enet-over-poweroplossingen) in mijn ervaring.
Ik heb ook wel eens dat mijn internet hikt: voicecoms geen probleem. Ping heeft een verhoogde (1,5s) waarde of valt een enkele keer weg. Wow lagt en is pas een tiental seconden later weer responsief. En eve valt eruit, om later me een inlogscherm te presenteren. En dat ligt puur aan de kabellengte tussen hoofdaansluiting en appartementsaansluiting (ADSL). Of ik ben mijn pc op de achtergrond zwaar aan het belasten
Als het je echt vaker gebeurt, laat eens een ping lopen met grotere pakketten. Zelf denk ik dat er op de een of andere manier pakketten niet goed overkomen. Da's bij ADSL trouwens al snel een interne kwestie omdat de adslverbinding eigenlijk ook erg slecht tegen fouten kan (en dan al snel helemaal wegvalt). Heb je adsl, kan het zijn dat je op de grens zit.
Wat een *grote* bron van misvormde pakketten is is het interne netwerk. Zeker wirelessverbindingen (al dan niet enet-over-poweroplossingen) in mijn ervaring.
Verwijderd
ik heb kabel en heb geen abo verandering gehad ofzo en toch meer dan 6 maand gespeeld zonder ook maar 1 disconnect.
nu heb ik er 4 per uur
ik heb je verhaal gelezen en het is mooi verwoord allemaal en het klopt ook wel. Nou ja heb de info verstuurd naar eve en ben benieuwd waar ze mee komen.
Ohhh en voor de duidelijkheid zowel de wifi verbinding als de netwerk over power is niet mijn keus geweest. Mijn eerste keus is UTP bekabeling, echter is dat heel lastig op zijn zacht gezegd.
morgen even kijken of ik het een en ander kan testen
nu heb ik er 4 per uur
Ohhh en voor de duidelijkheid zowel de wifi verbinding als de netwerk over power is niet mijn keus geweest. Mijn eerste keus is UTP bekabeling, echter is dat heel lastig op zijn zacht gezegd.
morgen even kijken of ik het een en ander kan testen

Ik heb ze gekeken, echt hilarisch!Peekster schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:32:
Voor alle beginners: Doe ajb niet zoals deze beste man:
In het begin: wtf, i can't move, this is retarded oid.
En natuurlijk, i dont want your stupid tutorial.
Tegen het eind, target iemand, shoot -> concord warning, yeah whatever, klik, en dood door concord...
Die tutorials zijn toch nogal belangrijk als first timer...
Je begrijpt hopelijk ook dat als jij netwerkproblemen hebt dit niet aan EVE ligt en ze er ook helemaal niks aan kunnen doen?Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:01:
ik heb kabel en heb geen abo verandering gehad ofzo en toch meer dan 6 maand gespeeld zonder ook maar 1 disconnect.
nu heb ik er 4 per uurik heb je verhaal gelezen en het is mooi verwoord allemaal en het klopt ook wel. Nou ja heb de info verstuurd naar eve en ben benieuwd waar ze mee komen.
zoals ik al eerder aangaf.... dit probleem had ik dus eerst ook...
Zoals misschien bekend was/is zijn er de nodige scammers bezig.. en zo krijg ik de nodige IRL mails van "character transfer" , "active your account" etc, etc... voor de gein eens zo'n site geopent en wat fake gegevens ingevuld..
tijdje (denk paar dagen) niets bijzonders gebeurd... en toen opeens.. rond een uur of 20:00 - 22:00u, random disconnects op diverse accounts....
totdat ik even iets trager was met invoeren van me wachtwoord.. en huh? mijn carrier OP een gate !? (terwijl ik eerst in een haven/sanctum aan het ratten was....)
en mijn ww was iets in de trend van "PaSS&345" redelijk secure.....
Bleek ik dus infected met een virus te zijn geraakt (0-day dus mijn av had hem niet niet herkent)
Omdat het meerdere accounts waren heb ik via een andere pc toen mijn wachtwoord kunnen veranderen op 2 van mijn accounts 3e was ik te laat mee... 2 weken zonder eve op die account gezeten, maar ach... wel maand gratis gametime toen van ccp gekregen
in je account management.. kun je trouwens zien wie je account benaderd heeft (IP adressen). weet niet of dit alleen de site is of ook de game zelf.
Zoals misschien bekend was/is zijn er de nodige scammers bezig.. en zo krijg ik de nodige IRL mails van "character transfer" , "active your account" etc, etc... voor de gein eens zo'n site geopent en wat fake gegevens ingevuld..
tijdje (denk paar dagen) niets bijzonders gebeurd... en toen opeens.. rond een uur of 20:00 - 22:00u, random disconnects op diverse accounts....
totdat ik even iets trager was met invoeren van me wachtwoord.. en huh? mijn carrier OP een gate !? (terwijl ik eerst in een haven/sanctum aan het ratten was....)
en mijn ww was iets in de trend van "PaSS&345" redelijk secure.....
Bleek ik dus infected met een virus te zijn geraakt (0-day dus mijn av had hem niet niet herkent)
Omdat het meerdere accounts waren heb ik via een andere pc toen mijn wachtwoord kunnen veranderen op 2 van mijn accounts 3e was ik te laat mee... 2 weken zonder eve op die account gezeten, maar ach... wel maand gratis gametime toen van ccp gekregen
in je account management.. kun je trouwens zien wie je account benaderd heeft (IP adressen). weet niet of dit alleen de site is of ook de game zelf.
Die opmerking ook over "Oh wallet cool" click "5000 gold? Tssss this game does all the gold farming for you"defusion schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:37:
[...]
Ik heb ze gekeken, echt hilarisch!
En natuurlijk, i dont want your stupid tutorial.
Tegen het eind, target iemand, shoot -> concord warning, yeah whatever, klik, en dood door concord...
Die tutorials zijn toch nogal belangrijk als first timer...
Het vervelende aan EVE is dat het een connected game is, en niet connectionless, je kan slechts een momentje discon hebben en dan herstart EVE al doodleuk.
Ik werd er thuis gek van en ik heb zo enkele maanden met m'n telefoon gespeeld als modem zelfs GPRS is nog te overleven in EVE met een beetje minen.
De oplossing uiteindelijk bij mij thuis, router reset, wifi uit, nieuw SSID, nieuw wachtwoord en weg waren problemen. En dat terwijl ik altijd kabel verbonden was maakte toch het verschil
Ik werd er thuis gek van en ik heb zo enkele maanden met m'n telefoon gespeeld als modem zelfs GPRS is nog te overleven in EVE met een beetje minen.
De oplossing uiteindelijk bij mij thuis, router reset, wifi uit, nieuw SSID, nieuw wachtwoord en weg waren problemen. En dat terwijl ik altijd kabel verbonden was maakte toch het verschil
Daar ben ik gestopt. Ik vind dat dus gewoon niet grappig. "Oh, hoi, ik ben iemand die geen flauw idee heeft waar 'ie mee bezig is maar omdat ik veel "what the fuck" roep ben ik grappig. Nou, toedelsdefusion schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:37:
Ik heb ze gekeken, echt hilarisch!

Ach Eve is niet het enige spel waar hij het bij doet: YouTube: FIRST IMPRESSIONS REVIEW -Mass Effect 1
- YouTube
iets met aandacht ofzo....
www.janvandoornik.nl

Uploaded with ImageShack.us
voorbeeld van mijn account activity.. zoals je ziet, zie je zowel in-game als de account management...
bij mij 2 ip's omdat ik opt moment op me werk ben ;-)
sysadmin zijn heeeft zo zn pre's
Actie van 13 plex voor 200 usd. Zo te zien hopen ze dat er een deel hiervan naar aurum wordt omgewisseld.
maak er maar euro's van als je je account NL/europe is ;-)Crashcat schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:20:
Actie van 13 plex voor 200 usd. Zo te zien hopen ze dat er een deel hiervan naar aurum wordt omgewisseld.
met 200 euro is het +- €15,40 per plex (350M, 30 dagen per plex)
op shattered crystal is het GTC (2x plex) voor 35$ (1 euro = 1,4188 Amerikaanse dollars), dus 24 euro voor 2 plex (dat is 12 euro per plex) goedkoper dan die actie van ze...
[ Voor 30% gewijzigd door Dutch2007 op 03-09-2011 00:30 ]
-
[ Voor 100% gewijzigd door flashback1989 op 03-09-2011 00:39 ]
Verwijderd
een keer een plex kopen ok maar damn zijn er echt mensen die honderden euros aan plexen bestedenDutch2007 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:26:
[...]
maak er maar euro's van als je je account NL/europe is ;-)
met 200 euro is het +- €15,40 per plex (350M, 30 dagen per plex)
op shattered crystal is het GTC (2x plex) voor 35$ (1 euro = 1,4188 Amerikaanse dollars), dus 24 euro voor 2 plex (dat is 12 euro per plex) goedkoper dan die actie van ze...

Enig idee wat er de laatste dagen met Evegate aan de hand is?
Als je mail selecteert, krijg je:
"Feature Temporarily Unavailable
This feature is not available during game downtime."
Niks downtime, toch? http://eve-offline.net geeft aan dat alles up is.
Als je mail selecteert, krijg je:
"Feature Temporarily Unavailable
This feature is not available during game downtime."
Niks downtime, toch? http://eve-offline.net geeft aan dat alles up is.
Sinds de laatste patch doet niks op EVE-gate het meer, net zoals de meeste andere dingen in die patch.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verwijderd
Ok, heb een response van Eve op mijn petition. Copy paste hieronder.
PS. ben nu de drivers aan het updaten. (dit had ik al gedaan op geluid na, echter is er een nieuwe netwerk driver uit)
maar als dat aan mijn provider ligt moeten andere mensen die het spelen en UPC hebben dit probleem ook hebben tochI checked the files you sent and according to those this could be due to 2 things.
1. Regardless of the disconnections I do recommend you update both your sound- and networkcard drivers from: http://www.realtek.com.tw/downloads
2. If updating the drivers makes no difference I suggest you contact your ISP and ask them if they know of any problems with their backbone provider.
It seems that amsix2.teleglobe.net is causing 100% packet loss from time to time which is most likely the cause of this problem of yours.
PS. ben nu de drivers aan het updaten. (dit had ik al gedaan op geluid na, echter is er een nieuwe netwerk driver uit)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 12:35 ]
post jouw "pathping 87.237.39.196" (dat is de eve server) anders eens.. evt even visualroute lite installeren kijken wat de pings daar zijn per hop
http://download.visualware.com/pub/vr/vrle.exe
[ Voor 15% gewijzigd door Dutch2007 op 03-09-2011 12:39 ]
Verwijderd
ehhh volgens mijn info (vanuit anderen hier en eve petition) is het IP adres: 87.237.38.200Dutch2007 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:38:
post jouw "pathping 87.237.39.196" (dat is de eve server) anders eens.. evt even visualroute lite installeren kijken wat de pings daar zijn per hop
kloptVerwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:41:
[...]
ehhh volgens mijn info (vanuit anderen hier en eve petition) is het IP adres: 87.237.38.200
Heb je ondertussen al geprobeerd direct op het modem / router te gaan zitten ? ipv over WIFI of Ethernet over Power. want beide technieken zijn totaal onbetrouwbaar op dat gebied.Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:57:
[...]
Ok, progg. geinstalleerd. en getest op 87.237.38.200
uitslag
[afbeelding]
Game PC
Verwijderd
Nee, zoals ik al zei ligt dat problematisch. Morgen ga ik een UTP kabel trekken wat een hele onderneming is maar dat terzijde.Shunt schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:05:
[...]
Heb je ondertussen al geprobeerd direct op het modem / router te gaan zitten ? ipv over WIFI of Ethernet over Power. want beide technieken zijn totaal onbetrouwbaar op dat gebied.
en wat zegt een pathping over het zelfde ip?? ergens packetloss?
Verwijderd
heb nu een UTP kabel getrokken dus aan mijn bekabeling kan het niet meer liggen, kabel is perfect geknepen (heb dit circa duizend keer of meer gedaan)Dutch2007 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 15:46:
en wat zegt een pathping over het zelfde ip?? ergens packetloss?
pings gaan iig op eigen gedeelte perfect dus kabel is in orde. nu maar kijken of eve er nog uitklapt
ok fijn 2x ingelogd op zelfde PC. Amberlin en Ellendras, Amberlin werdt eruitgegooid en Ellendras niet

Later nog een keer met beide clients eruitgegooid, het is duidelijk. Het ligt niet aan mijn verbinding/PC
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 16:56 ]
Screenshots van je eventlog waar je geen kaas van kan maken zouden ook wel helpen. Het kan aan je verbinding liggen. Als het op je pc zit is je eventlog je eerste en beste aanwijzing dus die zie ik ook graag even.
Voor veel mensen is het geen enkel probleem om duizenden euro's per jaar aan hun hobby uit te geven. Als je het kan missen en iets je passie is geef je dat er rustig aan uitVerwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 02:05:
[...]
een keer een plex kopen ok maar damn zijn er echt mensen die honderden euros aan plexen bestedenieder voor zich natuurlijk maar zelf vind ik het wel wat veel om aan een spelletje uit te geven
Probeer Viper Shizzle eens.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 13:21:
Nog steeds te koop: 70M SP character.
Meer informatie via PM
Erik
Station games gespeeld in Domain area met CVA, maar dan willen ze wel met 'n groep op je duiken
[ Voor 32% gewijzigd door De_Bastaard op 05-09-2011 00:06 ]
Nog wat gesloopt? aka killmails?De_Bastaard schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:03:
[...]
Probeer Viper Shizzle eens.
Station games gespeeld in Domain area met CVA, maar dan willen ze wel met 'n groep op je duikenAls er dan wat vriendjes komen om hun schepen te slopen met wat alpha zijn wij ook nog eens de noobs
En met wat alpha bedoel je supercapitals? Heb iig op genoeg fora ondertussen raiden. and ncdot members gezien die klagen dat ze nooit met gelijke numbers worden aangevallen maar enkel dat ze 'met 'n groep op je duiken', goh, wat dacht je dat er zou gebeuren als je op alles dat beweegt supercaps dropped.De_Bastaard schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:03:
[...]
Probeer Viper Shizzle eens.
Station games gespeeld in Domain area met CVA, maar dan willen ze wel met 'n groep op je duikenAls er dan wat vriendjes komen om hun schepen te slopen met wat alpha zijn wij ook nog eens de noobs
Zo ongeveer eerste wat ik op Raiden. KB tegenkom:
http://raiden.killmail.or...l_related&kll_id=10579724
In sub caps had Raiden. er wat minder, maar met abaddons vs drakes hadden ze nog steeds makkelijk de overhand. Toch vonden jullie het nodig er 15 supercaps op te gooien.
Of zo eentje:
http://raiden.killmail.or...l_related&kll_id=10577697
Voor de duidelijkheid aangezien ik ervan uitga dat dit toch uit zijn verband wordt getrokken, ik klaag niet dat jullie supercaps op alles gooien. Het enige wat ik zeg is dat je dan niet vreemd op moet kijken als je slachtoffers enkel nog voor de quick ganks gaan en niet rond gaan hangen totdat de supers komen.
Tegen PL hebben we verscheidene goede gevechten gehad met redelijk gelijke numbers, dat deden we omdat zolang wij niet capitals erbij haalde PL hun supercaps thuis lieten, ook als ze aan het verliezen waren.
No offence, maar er is een groot verschil tussen een roam en een SC-hotdrop of een aanval op een CSAA/Techmoon POS met 100+ en dat je vervolgens een aantal SC's om je oren krijgt 
Voor mij was het redelijk rustig weekendje, te druk bezig met dingen in de alliance. Damn, daar gaat veel werk in zitten zeg
Gisteravond kwamen circa 90 Red Overlord mensen in ons systeem en begonnen ze met het incappen van onze JB. Maar dat was duidelijk een list, onze scouts gaven aan dat ze bezig waren om hun reinforced POS in Nalvula te reppen
Voor mij was het redelijk rustig weekendje, te druk bezig met dingen in de alliance. Damn, daar gaat veel werk in zitten zeg
Ik weet niet hoever het van elkaar was, maar het kan natuurlijk dat aangezien ze toch fleet hadden ze maar JBs gingen reinforcen, zodra POS shields boven de 50% is, is het niet erg nuttig meer om de reppers te verdedigen.nwagenaar schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:08:
No offence, maar er is een groot verschil tussen een roam en een SC-hotdrop of een aanval op een CSAA/Techmoon POS met 100+ en dat je vervolgens een aantal SC's om je oren krijgt
Voor mij was het redelijk rustig weekendje, te druk bezig met dingen in de alliance. Damn, daar gaat veel werk in zitten zegGisteravond kwamen circa 90 Red Overlord mensen in ons systeem en begonnen ze met het incappen van onze JB. Maar dat was duidelijk een list, onze scouts gaven aan dat ze bezig waren om hun reinforced POS in Nalvula te reppen
En over je eerste comment, helemaal mee eens. PL gebruikte bijvoorbeeld ook uiteraard hun supercap fleet om de grind minder erg te maken. Maar de twee die ik had gelinked lijken bijvoorbeeld niet erg op een strategische OP, geen structures op de KMs, en het lijkt me ook sterk dat je HED aanvalt met 50 drakes.
Maar uiteindelijk blijft eve een sandbox, niemand verbiedt je om supercaps te hotdroppen op elk gevecht die je mogelijk kan verliezen zonder supers, maar ook niemand verbiedt je tegenstanders om dan zulk soort gevechten uit de weg te gaan.
Moet ondertussen ook toegeven dat ik eigenlijk nauwlijks meer speel, heb nog ruim een maand subscription, maar begin erg mijn twijfels te krijgen of ik die nog ga verlengen, na 3-4 jaar heb ik het wel gezien, de situatie in eve wordt er ook niet echt beter op, zou erg leuk zijn als je toch een manier had om 'eerlijke' gevechten te krijgen.
tussen de jbridge en nalvula.. das +- 4 jumps tops...
http://evemaps.dotlan.net/route/P3EN-E:Nalvula
http://evemaps.dotlan.net/route/P3EN-E:Nalvula
Verwijderd
Ik geloof dat ik de oplossing al hebPeekster schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:12:
Screenshots van je eventlog waar je geen kaas van kan maken zouden ook wel helpen. Het kan aan je verbinding liggen. Als het op je pc zit is je eventlog je eerste en beste aanwijzing dus die zie ik ook graag even.

Ben nog even verder aan het testen maar heb mijn PC rechtstreeks met UTP kabel aangesloten op het modem. Toen heb ik ruim 2 uur geen disco gehad. Vandaag weer ruim een uur geen disco (toen DT) nu heb ik de hub vervangen voor mijn wifi router en hoop nu geen disco meer te hebben zodat het 100% zeker aan de hub lag.
Blijf het raar vinden dat alles perfect werkte behalve Eve met die hub

Eve is volgens mij nogal zeikerig met korte disconnects. Heb iig vaak genoeg gehad dat ik blijkbaar heel eventjes disconnect had, merk ik in eve, ondertussen kan ik browser gewoon weer verversen, en 10 seconde later sluit eve zich af vanwege disconnect, terwijl die al lang weer voorbij is.
Verwijderd
nou ja dat blijkt dan wel ja... dat moet toch beter kunnen? het is toch absolute waanzin dat je een tiende van een seconde geen verbinding hebt met eve hij er gewoon uitklaptfurby-killer schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:33:
Eve is volgens mij nogal zeikerig met korte disconnects. Heb iig vaak genoeg gehad dat ik blijkbaar heel eventjes disconnect had, merk ik in eve, ondertussen kan ik browser gewoon weer verversen, en 10 seconde later sluit eve zich af vanwege disconnect, terwijl die al lang weer voorbij is.

Dont get us started......Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:37:
[...]
nou ja dat blijkt dan wel ja... dat moet toch beter kunnen? het is toch absolute waanzin dat je een tiende van een seconde geen verbinding hebt met eve hij er gewoon uitklapt
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:37:
[...]
nou ja dat blijkt dan wel ja... dat moet toch beter kunnen? het is toch absolute waanzin dat je een tiende van een seconde geen verbinding hebt met eve hij er gewoon uitklapt

[ Voor 68% gewijzigd door Sissors op 05-09-2011 15:32 ]
sjah... ik... had eerlijk gezegd het zelfde probleem laatst en k heb dus zelfs mijn gbit router dr uit gegooid en daarna was het probleem ook bij mij opgelost... vaag... maar waar... bij mij was de stroom uitgevallen iets eerder voordat ik "jouw" probleem had, gelukkig heb ik de gbit switch op het moment niet nodig en heb ik dus het probleem niet
Is dit echt een HUB dus geen switch maar een hub als in een multiport repeater? Want als het een HUB was kan ik je zoizo zeggen dat iedere game als eve daar problemen mee zou horen te hebben. Op het moment dat er een collision gebeurt raakt dat ding zijn data kwijt en jij je verbinding.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:26:
[...]
Ik geloof dat ik de oplossing al heb![]()
Ben nog even verder aan het testen maar heb mijn PC rechtstreeks met UTP kabel aangesloten op het modem. Toen heb ik ruim 2 uur geen disco gehad. Vandaag weer ruim een uur geen disco (toen DT) nu heb ik de hub vervangen voor mijn wifi router en hoop nu geen disco meer te hebben zodat het 100% zeker aan de hub lag.
Blijf het raar vinden dat alles perfect werkte behalve Eve met die hubmaar goed hoop wel dat dat het was.
Game PC
Verwijderd
nou heb vandaag en gister sinds ik hub ertussenuit gehaald heb geen enkele disco meer gehad. ik ga ervanuit dat het is opgelost.Dutch2007 schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:46:
sjah... ik... had eerlijk gezegd het zelfde probleem laatst en k heb dus zelfs mijn gbit router dr uit gegooid en daarna was het probleem ook bij mij opgelost... vaag... maar waar... bij mij was de stroom uitgevallen iets eerder voordat ik "jouw" probleem had, gelukkig heb ik de gbit switch op het moment niet nodig en heb ik dus het probleem niet

Verwijderd
ja het is echt een hubShunt schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:01:
[...]
Is dit echt een HUB dus geen switch maar een hub als in een multiport repeater? Want als het een HUB was kan ik je zoizo zeggen dat iedere game als eve daar problemen mee zou horen te hebben. Op het moment dat er een collision gebeurt raakt dat ding zijn data kwijt en jij je verbinding.
Jah dat is niet zo heel moeilijk dan die dingen zijn totaal ongeschikt voor gebruik in een modern netwerk zelfs voor thuis. Het probleem is dat als er ook maar een ander apparaat om data gaat vragen er een collision kan ontstaan waardoor je dus de pakketten naar de EVE servers kwijt kan raken en dit zal ter bescherming tegen hackers en verschillende vormen van man in the middle exploits de verbinding verbreken. Maar ja verwijderen en een switch wifi router neer gooien en ik denk dat je sowieso een heel wat betere verbinding gaat hebben. Want als ik me niet vergis zal dat ding maximaal 100mbit zijn en en waarschijnlijker 10mbit half duplex verbinding.
Game PC
rofl.... ik dacht.. ach... een hub... die zal wel een switch bedoelen
, een hub is idd no-go 
Die hadden wij hier op het werk ook nog en dat zijn een van de eerste apparaten die ik hier heb (laten) vervangen door switches....
bij mij is het echter mijn switch die de geest heeft gegeven
, zelfs switch met pc verbinden geeft geen activity led meer op die poort
, gisteren maar een linksys E3000 besteld, als die deze week binnen is maar even dd-wrt er op zetten dan gaan met de banaan >:P
Die hadden wij hier op het werk ook nog en dat zijn een van de eerste apparaten die ik hier heb (laten) vervangen door switches....
bij mij is het echter mijn switch die de geest heeft gegeven
Verwijderd
http://eveboard.com/pilot/Ellendras_Silver
Ok, een PVP vraag, zelf heb ik kort (in fleet geroamed in low sec) even van PVP mogen proeven. Het was natuurlijk overduidelijk dat met mijn gunnery skills (285k SP) ik geen deuk in een pakje boter sla en drones in PVP niet echt van groot belang zijn (ewar drones uitgezonderd)
Nou heb ik wel 4,25 mil SP in drones maar moet serieus wapens gaan trainen. Zoals sommige zullen weten ben ik begonnen met cross trainen naar Caldari. Echter zijn missles en rockets niet het beste in PVP.
Nou ben ik voornamelijk Gallente trained, met dus zeer goede tanking skills en redelijk tot goede shield skills. gunnery/missle operation is ongeveer gelijk in SP.
wat is nou het slimst om te doen?
eerst drones maxen (6 weken
)?
missles en Caldari schepen?
of toch gunnery?
railguns zuigen en blasters doen wel de meeste schade, echter is de range absurd laag
projectiles heb je weer keuze tussen art en auto cannons
lasers waar ik zonder tijd verlies kan switchen van damage en range en geen ammo nodig heb
Ok, een PVP vraag, zelf heb ik kort (in fleet geroamed in low sec) even van PVP mogen proeven. Het was natuurlijk overduidelijk dat met mijn gunnery skills (285k SP) ik geen deuk in een pakje boter sla en drones in PVP niet echt van groot belang zijn (ewar drones uitgezonderd)
Nou heb ik wel 4,25 mil SP in drones maar moet serieus wapens gaan trainen. Zoals sommige zullen weten ben ik begonnen met cross trainen naar Caldari. Echter zijn missles en rockets niet het beste in PVP.
Nou ben ik voornamelijk Gallente trained, met dus zeer goede tanking skills en redelijk tot goede shield skills. gunnery/missle operation is ongeveer gelijk in SP.
wat is nou het slimst om te doen?
eerst drones maxen (6 weken
missles en Caldari schepen?
of toch gunnery?
railguns zuigen en blasters doen wel de meeste schade, echter is de range absurd laag
projectiles heb je weer keuze tussen art en auto cannons
lasers waar ik zonder tijd verlies kan switchen van damage en range en geen ammo nodig heb
Ik ben zelf ook Gallente en begonnen met een Brutix voorzien van T1 Blasters (de tank en de close range damage maakt het een leuk en goedkoop schip om te vliegen), geskilled naar T2 Blasters, vervolgens T2 modules voor shield-tanking en daarna overgestapt op een Myrm. Ondanks dat de railguns meer range hebben, gebruik ze niet in PVP. De damage is echt bagger en met een MWD kan je behoorlijk vlot in (maar ook uit) de range van je tegenstander komen.
Sowieso is het geen slecht idee om je drone-skills te trainen. Zorg er in ieder geval voor dat je Warrior II's en Hornet EC-300 kunt gebruiken (al hoewel ik eerder tot de Vespa EC-600 zou gaan skillen). Deze drones zijn redelijk goedkoop, klein maar zijn dus ook behoorlijk effectief.
Daarna zou ik gaan skillen voor T2 Medium autocannons en gaan voor de leukere schepen zoals de Hurricane en de Cynabal. Zeker de Cynabal is één van mijn favoriete PVP-schepen. Beetje prijzig, maar dan heb je ook wat
Overigens is een drake met HAM's (close range) of HML's (long range) zeker geen slechte PVP keuze. Drakes hebben soms belachelijk veel tank, fit ze met een scram of disruptor en het zijn leuke bait schepen. En met zowel de HML's als de HAM's kan je op de goede range echt enorm goed damage doen.
Sowieso ben je als je gaat voor een Tengu, al behoorlijk op weg richting een Drake. En een Tengu... Dat zijn pas leuke PVP schepen
Sowieso is het geen slecht idee om je drone-skills te trainen. Zorg er in ieder geval voor dat je Warrior II's en Hornet EC-300 kunt gebruiken (al hoewel ik eerder tot de Vespa EC-600 zou gaan skillen). Deze drones zijn redelijk goedkoop, klein maar zijn dus ook behoorlijk effectief.
Daarna zou ik gaan skillen voor T2 Medium autocannons en gaan voor de leukere schepen zoals de Hurricane en de Cynabal. Zeker de Cynabal is één van mijn favoriete PVP-schepen. Beetje prijzig, maar dan heb je ook wat
Overigens is een drake met HAM's (close range) of HML's (long range) zeker geen slechte PVP keuze. Drakes hebben soms belachelijk veel tank, fit ze met een scram of disruptor en het zijn leuke bait schepen. En met zowel de HML's als de HAM's kan je op de goede range echt enorm goed damage doen.
Sowieso ben je als je gaat voor een Tengu, al behoorlijk op weg richting een Drake. En een Tengu... Dat zijn pas leuke PVP schepen
Verwijderd
@Legolas:
Okay even een paar dingen:
Lasers gebruiken crystals wat ook ammo is. Het gegraagd zich alleen op een andere manier.
Lasers hebben maar twee damage types: EM en Thermal, dus dat switchen van dmg type valt wel mee.
Drones zijn in solo/small gang warfare hardstikke belangrijk.
Je skillssheet is redelijk. Je hebt goede drone skills voor het aantal SP dat je hebt en je bent aardig op weg met je support skills.
Als ik jou was zou ik voor Amarr en dus lasers gaan. Amarr schepen hebben meestal een redelijke drone bay en armor tanken. Je drone skills zijn voor het moment in orde en je armor tank skills zijn ook ok.
Ik zou zelf eerst voor t2 small lasers en gunnery support trainen, en dan terug gaan naar space ship command en support skills.
Okay even een paar dingen:
Lasers gebruiken crystals wat ook ammo is. Het gegraagd zich alleen op een andere manier.
Lasers hebben maar twee damage types: EM en Thermal, dus dat switchen van dmg type valt wel mee.
Drones zijn in solo/small gang warfare hardstikke belangrijk.
Je skillssheet is redelijk. Je hebt goede drone skills voor het aantal SP dat je hebt en je bent aardig op weg met je support skills.
Als ik jou was zou ik voor Amarr en dus lasers gaan. Amarr schepen hebben meestal een redelijke drone bay en armor tanken. Je drone skills zijn voor het moment in orde en je armor tank skills zijn ook ok.
Ik zou zelf eerst voor t2 small lasers en gunnery support trainen, en dan terug gaan naar space ship command en support skills.
Hij is Gallente. En voor zover ik weet, zijn juist Gallente de personen die bonus ontvangen bij Hybrid Weapons en drones. En het is juist Gallente die weinig heeft aan lasers.
Bovendien hebben lasers een probleem, voor optimale/effectieve range en damage moet je gebruik maken van T2 lasers en T2 ammo.
Bovendien hebben lasers een probleem, voor optimale/effectieve range en damage moet je gebruik maken van T2 lasers en T2 ammo.
Verwijderd
Ja, maar gallente heeft net zo weinig aan lasers als projectiles/missles toch?nwagenaar schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:12:
Hij is Gallente. En voor zover ik weet, zijn juist Gallente de personen die bonus ontvangen bij Hybrid Weapons en drones. En het is juist Gallente die weinig heeft aan lasers.
Mijn eerste idee was ook om dan richting amar te gaan trainen, echter was er een corp buddy die me vertelde dat Amar slecht is voor PVP tenzij je tech II schepen vliegt. Hij zij dat juist Gallente heel goed is voor PVP terwijl ik dat anders zie (maar ja wat weet ik van PVP)
dus ben nu de draad wel een beetje kwijt ja

ik kan me in beide verhalen wel vinden, wil nu wel de juiste keus maken
Verwijderd
Lasers zijn niet ok op Gallente schepen? No shit.
Helaas voor hem zijn hybrids op dit moment vrij waardeloos in pvp. Verder heeft ie 125k SP in missiles en beroerde shield skills, dus als hij voor Caldari wil skillen is hij nog wel even bezig.
Blijven dus over Minny en Amarr. Voor minmatar schepen zal hij zowel shield als armor tanking skills moeten hebben, terwijl hij voor Amarr in bijna alle gevallen met alleen armor tanking goed af zal zijn.
Op dit moment in zijn eve 'carriere' en met zijn huidige skills ben ik van mening dat hij eerder effectief in PvP kan zijn als hij voor Amarr en lasers gaat.
Helaas voor hem zijn hybrids op dit moment vrij waardeloos in pvp. Verder heeft ie 125k SP in missiles en beroerde shield skills, dus als hij voor Caldari wil skillen is hij nog wel even bezig.
Blijven dus over Minny en Amarr. Voor minmatar schepen zal hij zowel shield als armor tanking skills moeten hebben, terwijl hij voor Amarr in bijna alle gevallen met alleen armor tanking goed af zal zijn.
Op dit moment in zijn eve 'carriere' en met zijn huidige skills ben ik van mening dat hij eerder effectief in PvP kan zijn als hij voor Amarr en lasers gaat.
Nou, misschien dat dit een beetje helpt: Ik ben Gallente, ik zit vanaf morgen precies een jaar in 0.0 en ben dan eigenlijk ook pas een jaar bezig met PVP'en 
Overigens zei ik al dat hij voor PVP toch wel leuke damage kan doen met een Brutix, voorzien van T1 Blasters en dat hij dit uiteindelijk kan skillen naar T2 Blasters en T2 support/defence modules. Sowieso heeft hij die T2 support/defence modules nodig. Verder kan hij alsnog leuk damage doen en PVP'en. Dus op korte termijn lijkt mij dit toch wel beter en interessanter.
Dat hij daarna gaat voor lasers of een specifiek ras, dat is aan hem natuurlijk. Overigens gebruik ik tegenwoordig autocannons (primair) of HML's. Ik kan zowel T2 Large Arties als Lasers gebruiken, maar effectief gezien gebruik ik ze alleen op mijn Abaddon.
Overigens zei ik al dat hij voor PVP toch wel leuke damage kan doen met een Brutix, voorzien van T1 Blasters en dat hij dit uiteindelijk kan skillen naar T2 Blasters en T2 support/defence modules. Sowieso heeft hij die T2 support/defence modules nodig. Verder kan hij alsnog leuk damage doen en PVP'en. Dus op korte termijn lijkt mij dit toch wel beter en interessanter.
Dat hij daarna gaat voor lasers of een specifiek ras, dat is aan hem natuurlijk. Overigens gebruik ik tegenwoordig autocannons (primair) of HML's. Ik kan zowel T2 Large Arties als Lasers gebruiken, maar effectief gezien gebruik ik ze alleen op mijn Abaddon.
[ Voor 67% gewijzigd door nwagenaar op 06-09-2011 14:31 ]
Verwijderd
ik zou mijn shield skills niet beroerd willen noemenVerwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:21:
Lasers zijn niet ok op Gallente schepen? No shit.![]()

Verwijderd
Heb je enig idee of voorkeur wat voor soort PvP je wil gaan doen? Grote fleetbattles in 0.0, roamen met een small gang in low sec, etc?Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:20:
[...]
Ja, maar gallente heeft net zo weinig aan lasers als projectiles/missles toch?
Mijn eerste idee was ook om dan richting amar te gaan trainen, echter was er een corp buddy die me vertelde dat Amar slecht is voor PVP tenzij je tech II schepen vliegt. Hij zij dat juist Gallente heel goed is voor PVP terwijl ik dat anders zie (maar ja wat weet ik van PVP)
dus ben nu de draad wel een beetje kwijt ja![]()
ik kan me in beide verhalen wel vinden, wil nu wel de juiste keus maken
Verwijderd
nou zeker nu ik n00b in kwadraat ben wil ik roamen in fleet later zou ik ook wel wat alleen willen ondernemen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:25:
[...]
Heb je enig idee of voorkeur wat voor soort PvP je wil gaan doen? Grote fleetbattles in 0.0, roamen met een small gang in low sec, etc?
Daar ik goeie drone en tanking skills heb ga ik eerst vliegen in vexor/myrmidons. Zo kan ik meer ervaring opdoen die redelijk goedkoop is. Tevens maakt het in Myrmidon niet uit wat voor wapens ik gebruik heeft toch geen weapon bonus
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 14:34 ]
Verwijderd
Beroerd is misschien een wat te negatieve term, maar als je serieus wilt shield tanken zal je toch echt nog wat bij moeten skillen denk ik.Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 14:25:
[...]
ik zou mijn shield skills niet beroerd willen noemenheb alle shield skills op 4 en 1 op 5 en alle res skills op 3
ok het kan beter dat snap ik maar beroerd
Je hebt shield compensation op level drie bijvoorbeeld. Als je een active tank wilt gebruiken is het zo goed als noodzakelijk om die skill op vijf te hebben. Je hebt shield management vier. Moet eigenlijk ook vijf zijn. Je hebt Tactical Shield Manipulation op drie, waardoor je geen T2 shield hardeners kan gebruiken. En shield upgrades vijf is het ook waard om fitting issues te voorkomen.
Nogmaals, je skillsheet is heel behoorlijk voor hoe oud je char is en hoe lang je speelt, maar met net onder de 12m SP ga je gewoon nog wat beperkt zijn in wat er mogelijk is.
Verwijderd
Ok ik denk dat ik het alsvolgt ga doen.
blasters/railguns sla ik over omdat ik het gewoon geen leuke/fijne wapens vind.
1. lasers (small+medium)+gunnery support skills
2. amar schepen (frig+battlecruisers
3. drones (drone interfacing 5+sentry drones 5+ewar drones 4) (heavy drones 5 maak ik nog even af 4 dagen nog)
4. shields (waardoor ik naar Caldari en of minmatar kan gaan)
5. missles
nog even leuk evemon schema maken
blasters/railguns sla ik over omdat ik het gewoon geen leuke/fijne wapens vind.
1. lasers (small+medium)+gunnery support skills
2. amar schepen (frig+battlecruisers
3. drones (drone interfacing 5+sentry drones 5+ewar drones 4) (heavy drones 5 maak ik nog even af 4 dagen nog)
4. shields (waardoor ik naar Caldari en of minmatar kan gaan)
5. missles
nog even leuk evemon schema maken
Verwijderd
Ziet er goed uit. Ik zou ook nog ergens tijd inruimen voor Thermodynamics naar vier, zodat je modules kan overheaten. Eventueel ook de skills om nanite paste te gebruiken.
Ik lees heel veel over mensen met meerdere accounts; ik neem dus aan dat multiboxen veel wordt gedaan?
Hierover vroeg ik me namelijk af wat nou de voorkeuren zijn; dual monitor setup / windowed spelen / alt-tabben? (meerdere PC's lijkt mij wat vergezocht, maar als er mensen zijn die het doen, hoor ik het ook graag).
Reden dat ik er over begin; ik zit er aan te denken om een 2e account te starten (beter gezegd; mijn huidige trial account te upgradedn en mijn hééél oude accountje van 2006 reactiveren). Tegelijkertijd ben ik aan het nadenken over een nieuwe PC.
Hierbij probeer ik me een beeld te vormen van wat lekker werkt. Ik twijfel namelijk tussen het houden van mijn oude 19" 5:4 monitor (en er dus eentje naast te zetten), of overstappen naar 1 nieuw groot scherm.
Hierover vroeg ik me namelijk af wat nou de voorkeuren zijn; dual monitor setup / windowed spelen / alt-tabben? (meerdere PC's lijkt mij wat vergezocht, maar als er mensen zijn die het doen, hoor ik het ook graag).
Reden dat ik er over begin; ik zit er aan te denken om een 2e account te starten (beter gezegd; mijn huidige trial account te upgradedn en mijn hééél oude accountje van 2006 reactiveren). Tegelijkertijd ben ik aan het nadenken over een nieuwe PC.
Hierbij probeer ik me een beeld te vormen van wat lekker werkt. Ik twijfel namelijk tussen het houden van mijn oude 19" 5:4 monitor (en er dus eentje naast te zetten), of overstappen naar 1 nieuw groot scherm.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Mja, ik heb het luxe, ik deed het met 2 24" breedbeeldschermen.
Het hangt er vanaf wat je wilt doen met beide accounts. Als ze maar beperkt samenwerken kun je beiden op hetzelfde scherm hebben en alt-tabben; wil je een freighter door hostile 0.0 webben dan zou ik het op 2 schermen doen
Het hangt er vanaf wat je wilt doen met beide accounts. Als ze maar beperkt samenwerken kun je beiden op hetzelfde scherm hebben en alt-tabben; wil je een freighter door hostile 0.0 webben dan zou ik het op 2 schermen doen
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik gebruik maar een scherm voor al mijn accounts, in windowed mode en dan alt-tabben. Dit varieert van simpel ice minen tot aan freighters door lowsec/0.0 webben. Hoogte/dieptepunt was 3 freighters tegelijk + titan portal + cyno/webber op 1 pc. Dan moet je je wel focusen, zorgen dat je je titan niet naar de gate stuurt ofzo
Het kan inderdaad prima op meerdere schermen, maar ik had/heb er geen geld of ruimte voor. Bovendien werkt windowed mode ook prima, zeker als je er aan gewend bent. Ik zou zelfs moeite hebben met fullscreen denk ik.
Het kan inderdaad prima op meerdere schermen, maar ik had/heb er geen geld of ruimte voor. Bovendien werkt windowed mode ook prima, zeker als je er aan gewend bent. Ik zou zelfs moeite hebben met fullscreen denk ik.
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
Verwijderd
Gebruik twee schermen. Eén 24" breedbeeld en een reguliere 17". Heb meestal één account windowed op de 24" en twee andere op de 17. Als het nodig is kan ik een vierde account draaien op die pc maar dat is meestal niet het geval.
Verwijderd
het ligt er ook wel een beetje aan wat je met je 1e account doet en wat je met je 2e account wil doen. als je met 1 alleen maar trade of dingen build kan je het op 1 PC en 1 monitor doen als je met beiden een en ander tegelijk doet is een 2e monitor wel erg prettig 2 PCs is echt niet nodig met 2 accounts met meerdere mogelijk wel
ik heb ook 2x 24" en dan windowed meestal 2 a 3 accounts actief.... soms 4...
Ja, windowed kan inderdaad ook goed
Ik speel zelf echter op windowed fullscreen; anders nemen de menu's, chatkanalen, overview etc zoveel ruimte in. In principe zou ik het kunnen spelen met enkel de overview en een klein stukje space, maar dat vind ik (ondanks dat je inderdaad in EVE, in tegenstelling tot een hoop andere games, wat minder aan het 'speelveld' zelf hebt) zo onoverzichtelijk, ik heb dan het idee niet te kunnen zien wat ik doe
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Bij die eerste waren we op weg naar een reinforced stationfurby-killer schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:57:
[...]
En met wat alpha bedoel je supercapitals? Heb iig op genoeg fora ondertussen raiden. and ncdot members gezien die klagen dat ze nooit met gelijke numbers worden aangevallen maar enkel dat ze 'met 'n groep op je duiken', goh, wat dacht je dat er zou gebeuren als je op alles dat beweegt supercaps dropped.
Zo ongeveer eerste wat ik op Raiden. KB tegenkom:
http://raiden.killmail.or...l_related&kll_id=10579724
In sub caps had Raiden. er wat minder, maar met abaddons vs drakes hadden ze nog steeds makkelijk de overhand. Toch vonden jullie het nodig er 15 supercaps op te gooien.
Of zo eentje:
http://raiden.killmail.or...l_related&kll_id=10577697
Voor de duidelijkheid aangezien ik ervan uitga dat dit toch uit zijn verband wordt getrokken, ik klaag niet dat jullie supercaps op alles gooien. Het enige wat ik zeg is dat je dan niet vreemd op moet kijken als je slachtoffers enkel nog voor de quick ganks gaan en niet rond gaan hangen totdat de supers komen.
Tegen PL hebben we verscheidene goede gevechten gehad met redelijk gelijke numbers, dat deden we omdat zolang wij niet capitals erbij haalde PL hun supercaps thuis lieten, ook als ze aan het verliezen waren.
Vooralsnog heb ik héél bescheiden plannen; beetje highsec jetcan mining met mn eigen hauler.
Misschien / eventueel later hetzelfde in lowsec (met mn eigen bodyguard er dan bij).
Ik ben niet zo van het alt-tabben; irritant gedoe
Dus windowed en/of 2 schermen hebben mijn persoonlijke voorkeur. Ruimte is inderdaad een optie; vooral omdat ik overweeg om een nieuwe PC nogal alternatief te huisvesten (met muurbeugels aan wand + houten kast / omlijsting, bij gebruik uittrekken en 90graden draaien).
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik naar een single screen windowed oplossing neig.
Misschien / eventueel later hetzelfde in lowsec (met mn eigen bodyguard er dan bij).
Ik ben niet zo van het alt-tabben; irritant gedoe
Dus windowed en/of 2 schermen hebben mijn persoonlijke voorkeur. Ruimte is inderdaad een optie; vooral omdat ik overweeg om een nieuwe PC nogal alternatief te huisvesten (met muurbeugels aan wand + houten kast / omlijsting, bij gebruik uittrekken en 90graden draaien).
Hoe meer ik er over nadenk, hoe meer ik naar een single screen windowed oplossing neig.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Stomme vraag misschien, maar kan iemand me wellicht helpen met het uitrekenen van mijn gemiddelde invention cost?
Wat ik heb:
- Kosten per invention job (wel/niet succesvol staat hier los van)
- Kans (38%)
- Bouwkosten in geval van succesvolle job voor de schepen
Wat ik wil weten:
De gemiddelde kosten die ik maak voor het inventen van de BPC, zodat ik dit kan optellen bij mijn bouwkosten van de schepen.
Weet iemand hier de formule voor?
Wat ik heb:
- Kosten per invention job (wel/niet succesvol staat hier los van)
- Kans (38%)
- Bouwkosten in geval van succesvolle job voor de schepen
Wat ik wil weten:
De gemiddelde kosten die ik maak voor het inventen van de BPC, zodat ik dit kan optellen bij mijn bouwkosten van de schepen.
Datacores hebben ook nog waarde: Dus is het datacore+inventionkosten voor een poging gedeeld door de kans. Daarbij tel je de materialen en bouwkosten op.
Stel (!) datacores zijn samen 45k isk - inventionkosten 50k - een mooie 50k isk in totaal per poging. Dan is de totaalprijs voor kans = 1 gemiddeld 120k isk.
Stel (!) datacores zijn samen 45k isk - inventionkosten 50k - een mooie 50k isk in totaal per poging. Dan is de totaalprijs voor kans = 1 gemiddeld 120k isk.
Met inventionkosten bedoelde ik dus:
Datacores + Decryptor. Ik invent @ een pos.
Datacores + Decryptor. Ik invent @ een pos.
Voor invention moet je een paar dingen in de gaten houden:
- Skills zijn erg belangrijk, die verhogen je kans op succes aanzienlijk. Zowiezo ligt de kans voor schepen lagen dan voor mods/ammo/drones/etc. Met level 4 skills heb je bijvoorbeeld 30% kans voor een cruiser, 24% voor een bs , en zo'n 48% kans voor de mods/drones/ammo.
- decryptors kunnen helpen, daarvoor kun je het beste de wiki lezen: http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Invention. Die hebben een erg mooie opsomming van welke decryptor wat precies doet met je invention job.
Dat was meer algemeen
Of hier een speciale formule voor is, weet ik niet. Het makkelijkste is (totale kosten van 1 invention run) / de kans op succes * 100%, wat Sgreehder ook al zegt
Edit: die is er dus wel, zie de wiki link, daar staat de precieze formule inclusief decryptors etc.
Dus, als je zegt dat je kans 38% is, en je kosten 5mil per try (aanname), dan kost het dus 5mil / 38 * 100 = 13.1mil per succesvolle invention run.
- Skills zijn erg belangrijk, die verhogen je kans op succes aanzienlijk. Zowiezo ligt de kans voor schepen lagen dan voor mods/ammo/drones/etc. Met level 4 skills heb je bijvoorbeeld 30% kans voor een cruiser, 24% voor een bs , en zo'n 48% kans voor de mods/drones/ammo.
- decryptors kunnen helpen, daarvoor kun je het beste de wiki lezen: http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Invention. Die hebben een erg mooie opsomming van welke decryptor wat precies doet met je invention job.
Dat was meer algemeen
Het ligt dus erg aan welk schip je wilt maken. Voor bs is de cost gemiddeld 40mil per succesvolle invention run, 8-12mil voor een cruiser, 5mil voor een destroyer, en 1.5-2mil voor een frig. Dit is wel ZONDER decryptors.De_Bastaard schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:39:
Wat ik wil weten:
Of hier een speciale formule voor is, weet ik niet. Het makkelijkste is (totale kosten van 1 invention run) / de kans op succes * 100%, wat Sgreehder ook al zegt
Dus, als je zegt dat je kans 38% is, en je kosten 5mil per try (aanname), dan kost het dus 5mil / 38 * 100 = 13.1mil per succesvolle invention run.
[ Voor 3% gewijzigd door GamemasterByte op 07-09-2011 00:21 ]
Is dat wel waar wat je zegt? Ik heb overigens totaal géén verstand van invention, maar:GamemasterByte schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:08:
Voor invention moet je een paar dingen in de gaten houden:
Dat was meer algemeen![]()
[...]
Het ligt dus erg aan welk schip je wilt maken. Voor bs is de cost gemiddeld 40mil per succesvolle invention run, 8-12mil voor een cruiser, 5mil voor een destroyer, en 1.5-2mil voor een frig. Dit is wel ZONDER decryptors.
Of hier een speciale formule voor is, weet ik niet. Het makkelijkste is (totale kosten van 1 invention run) / de kans op succes * 100%, wat Sgreehder ook al zegtEdit: die is er dus wel, zie de wiki link, daar staat de precieze formule inclusief decryptors etc.
Als het waar is wat jij zegt, is het dan niet zo dat de waarschijnlijkheid het grootst is dat het zoveel kost, maar dat het alsnog maar een schatting zal zijn? En dat dit pas die prijs benadert als je dit heeeel veel doet? (iets met statistiek)
www.janvandoornik.nl
Verwijderd
Je hebt een punt, die berekening slaat alleen ergens op als je heel veel invention runs doet. Als je het alleen voor eigen gebruik doet is het gewoon een risico. Als je pech hebt ben je gewoon duurder uit voor een paar scheepjes.JanvD schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:42:
[...]
Is dat wel waar wat je zegt? Ik heb overigens totaal géén verstand van invention, maar:
Als het waar is wat jij zegt, is het dan niet zo dat de waarschijnlijkheid het grootst is dat het zoveel kost, maar dat het alsnog maar een schatting zal zijn? En dat dit pas die prijs benadert als je dit heeeel veel doet? (iets met statistiek)
Produceer je echter voor de Jita markt dagelijks, dan zal het zich uiteindelijk uitmiddelen en moet je alleen genoeg start kapitaal hebben om een eventueel tegenvallende streak van mislukte inventions aan het begin op te kunnen vangen.
Verwijderd
Beiden hebben gelijk, de math klopt, echter op een klein sample kan het heel goed zijn dat je een groot verschil hebt in je voordeel danwel nadeel. Zie het als een munt die je opgooit je kan best 5 of 6x achter elkaar kop gooien maar gooi datzelfde muntje 100000x en het is heel dichtbij de 50% op de lange duur klopt het dus welJanvD schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:42:
[...]
Is dat wel waar wat je zegt? Ik heb overigens totaal géén verstand van invention, maar:
Romanian Legion is niet AAA. En op weg naar een reinforced station? Wil je echt zeggen dat Raiden. geen titan bridges kan veroorloven voor hun subcap fleet? (IIG zover ik weet was HED zelf niet reinforced, en aangrenzende systemen hebben geen stations, maar misschien zit ik daar fout).De_Bastaard schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:06:
[...]
Bij die eerste waren we op weg naar een reinforced stationEn nee, als we daar met alleen BS waren aangekomen was -A- zelf wel met supercarriers op de proppen gekomen.
Maar zelfs dan nog, denk je echt als je niet een BC gang was gaan doomsdayen dat AAA hun supercaps had gebruikt tegen jullie abaddons? Really? Had je moeten doen, had je AAA supercap vloot kunnen slopen. (In andere woorden, AAA zou daar nooit supers voor gebruiken).
Maar het gaat verder niet om specifieke gevechten, het gaat er gewoon om dat Raiden. en NCDOT op elk gevecht dat ze dreigen te verliezen, al is het een rifter 1v1, hun supercaps gooien. Dat is jullie goed recht, klaag ik absoluut niet over. Maar dan moet jij niet klagen dat andere die gevechten dus uit de weg gaan.
[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 07-09-2011 13:27 ]
Ik invent op het moment vooral Amarr goodies (schepen / mods), en dan vooral Cruisers en af en toe een JF. Ook heb ik 5/5/5 skills 

De formule die ik gebruikt heb:
((( aantal datacores + decryptor) / 38 ) * 100) / aantal invention jobs
Nu moet ik dat aantal nog even delen door 2 ofzo, want ik krijg telkens een 2-run bpc.
Wat je kunt zien is dat de gemiddelde prijs daalt naarmate je meer invention jobs doet. Maar klopt dat wel? De kans blijft altijd 38-40% per Job en de kans-per-job wordt er niet hoger op naarmate je meer invent toch? Nu ben ik zelf geen kei in statistiek ... wie wel?

De formule die ik gebruikt heb:
((( aantal datacores + decryptor) / 38 ) * 100) / aantal invention jobs
Nu moet ik dat aantal nog even delen door 2 ofzo, want ik krijg telkens een 2-run bpc.
Wat je kunt zien is dat de gemiddelde prijs daalt naarmate je meer invention jobs doet. Maar klopt dat wel? De kans blijft altijd 38-40% per Job en de kans-per-job wordt er niet hoger op naarmate je meer invent toch? Nu ben ik zelf geen kei in statistiek ... wie wel?
[ Voor 19% gewijzigd door De_Bastaard op 07-09-2011 16:04 ]
doe zelf geen invention, maar dat zou toch niet moeten gebeuren. Heb je wel rekening gehouden dat het aantal datacores/decrypters ook groter wordt met meer invention jobs?
Yep, dat zie je in bovenstaande sheet.
In kolom B vul ik het aantal schepen in dat ik wil inventen. De kolommen C, E en F zijn statisch.
De formule die ik dan hanteer in kolom I is:
=(((D3+F3+H3)/38)*100)/B3
Maar zoals eerder gezegd krijg ik per run _mogelijk_ een 2run BPC dus moet ik dat nog even doorcalculeren.
In kolom B vul ik het aantal schepen in dat ik wil inventen. De kolommen C, E en F zijn statisch.
De formule die ik dan hanteer in kolom I is:
=(((D3+F3+H3)/38)*100)/B3
Maar zoals eerder gezegd krijg ik per run _mogelijk_ een 2run BPC dus moet ik dat nog even doorcalculeren.
Om als voorbeeld even de curse te nemen:
- 8 datacores per try, voor zowel starship engi als mech engineering:
8 * 72,000 + 8 * 230,000 = 2.42mil.
- De decryptor kost 13.75mil. Die verbruik je per run, dus per try:
1 * 13,750,000 = 13,75mil.
Totale kosten: 16,2mil (afgerond) per try.
Je kans, met level 5 skills + decryptor, is 37.8%.
Dus:
16.2mil / 37.8 * 100 = 42,86mil. Dat zijn dus je kosten om een bpc te maken. Met die decryptor erbij, krijg je dus een 2 run bpc, wat leidt tot een cost van 21.43mil per succesvolle bpc run. Ik weet niet hoe je aan die 6mil per succesvolle try komt
Edit: ik zie het al. Je kolommen d, f en m geven weer wat je kwijt bent per SUCCESVOLLE try. Dat moet je dus nog met 37.8% vermenigvuldigen. Dan klopt hij denk ik wel.
Dit is altijd hoe ik het bereken. Het is inderdaad gebaseerd op kans, dus je kan een dag pech hebben, en een succes hebben van <10%. Over het algemeen gaat het gemiddelde succes % toch wel richting de 37.8% hoor, voor cruisers tenminste.
Ik ben nu al zo'n 4 maanden flink aan het inventen, en mijn succes rate is 0.75% hoger dan wat het zou moeten zijn. Het klopt dus over de lange termijn altijd.
- 8 datacores per try, voor zowel starship engi als mech engineering:
8 * 72,000 + 8 * 230,000 = 2.42mil.
- De decryptor kost 13.75mil. Die verbruik je per run, dus per try:
1 * 13,750,000 = 13,75mil.
Totale kosten: 16,2mil (afgerond) per try.
Je kans, met level 5 skills + decryptor, is 37.8%.
Dus:
16.2mil / 37.8 * 100 = 42,86mil. Dat zijn dus je kosten om een bpc te maken. Met die decryptor erbij, krijg je dus een 2 run bpc, wat leidt tot een cost van 21.43mil per succesvolle bpc run. Ik weet niet hoe je aan die 6mil per succesvolle try komt
Dit is altijd hoe ik het bereken. Het is inderdaad gebaseerd op kans, dus je kan een dag pech hebben, en een succes hebben van <10%. Over het algemeen gaat het gemiddelde succes % toch wel richting de 37.8% hoor, voor cruisers tenminste.
Ik ben nu al zo'n 4 maanden flink aan het inventen, en mijn succes rate is 0.75% hoger dan wat het zou moeten zijn. Het klopt dus over de lange termijn altijd.
[ Voor 7% gewijzigd door GamemasterByte op 07-09-2011 16:55 ]
Ik hoef mijn prijs dus niet nog een keer te delen door het aantal schepen dat ik wil inventen?
Dit topic is gesloten.