[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.339 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 16:05:
Heb een (bijna) 70M SP karakter waar ik vanaf wil. Ik ga definitief stoppen met Eve.
Karakter heeft nog een paar miljard in z'n wallet.

Interesse? Doe een goed bod. Meer info via PM.
Een miljard ISK? :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P isk heeft 'ie genoeg, zit meer aan euros te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 20:46

JanvD

Portretfotograaf

2 euro? Evt. met 40 miljoen isk :P

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben dus bezig met mijn scanning char en dat gaat best ok...

maar nu zit ik zo te kijken bij de skills uit planet management en dan met name planetology, advanced planetology en remote sensing.

met die skills kan ik planeten scannen op grondstoffen maar hoe nuttig is dat heb al wat guides doorgekeken maar kom er niet echt uit heb ik hier nu wat aan of niet :?

survey heb ik alleen wat aan voor survey, cargo en ship scanners heb hem nu op 3 staan en vind dat wel ok, denk dat deze skill wel nuttig is daar ik mijn char ook als verkenner ga gebruiken :P al is lvl 3 voorlopig hoog zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:57:
ok ik ben dus bezig met mijn scanning char en dat gaat best ok...

maar nu zit ik zo te kijken bij de skills uit planet management en dan met name planetology, advanced planetology en remote sensing.

met die skills kan ik planeten scannen op grondstoffen maar hoe nuttig is dat heb al wat guides doorgekeken maar kom er niet echt uit heb ik hier nu wat aan of niet :?

survey heb ik alleen wat aan voor survey, cargo en ship scanners heb hem nu op 3 staan en vind dat wel ok, denk dat deze skill wel nuttig is daar ik mijn char ook als verkenner ga gebruiken :P al is lvl 3 voorlopig hoog zat
Tja, als jij planetary interaction wilt doen is het nuttig. Het is niet nuttig als je alleen space wilt scannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:39:
[...]

Tja, als jij planetary interaction wilt doen is het nuttig. Het is niet nuttig als je alleen space wilt scannen...
nou ja daar ben ik nog niet uit. mogelijk ga wel eens die wiki doorspitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:28
PI kan behoorlijk winstgevend zijn. Zelf reken ik op z'n 12,5m isk / char / maand. En ik heb vier chars die bezig zijn. En ik ververs de planeten als ik bv in warp ben naar een verre bestemming. kost me dus alleen tijd die ik toch al wel verloor. Posfuels zijn altijd gewild, dus daar focus ik me voornamelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48
wheez50 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 03:57:
PI kan behoorlijk winstgevend zijn. Zelf reken ik op z'n 12,5m isk / char / maand. En ik heb vier chars die bezig zijn. En ik ververs de planeten als ik bv in warp ben naar een verre bestemming. kost me dus alleen tijd die ik toch al wel verloor. Posfuels zijn altijd gewild, dus daar focus ik me voornamelijk op.
dan doe je toch iets niet goed...

ik heb 2 chars(op 2 accounts dan wel..misschien dat ik ooit eens de alts train ervoor.

ik maak coolant en met de setup die in nu gebruik (nog steeds niet perfect en in high sec)

zit ik aan de 150+ mill per maand per char.. (misschien nog wel meer ik hou het niet zo bij maar heb nu coolant gespaard van ong 10 dagen en heb nu iets van 24000 coollant ken de huidige prijs nu niet maar dat is volgens mij iets van 165mill.)

1 char kan 5 planeten aan de andere 6

8 planeten maken t0 aan 2 planeten heb ik een cluster fabrieken die t1 maken en 1 planeet die de t2 maakt(coolant)

cycle tijd van 12 uur en 1 keer per dag even de planeten legen en fabrieken vullen(met orca is makkelijk :)

wel een tip als het kan zet alles op in 1 systeem (max 2 zoals ik nu heb een heb ik in thuis systeem en de andere char in het mining gebied zoals ik al zei geen perfecte setup maar het werk voor mij het beste nu even)

deze link is handig
http://util.eveuniversity.org/PiBear/

en deze
http://eve-tools.org/planetFinder.html

dat zijn de 2 pagina die ik gebruik als ik ergens een PI opzet

[ Voor 6% gewijzigd door tntkiller op 29-08-2011 09:28 ]

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
PI kan behoorlijk winstgevend zijn. Zelf reken ik op z'n 12,5m isk / char / maand.
Ik ben niet zo in to PI maar 12,5m isk/char/maand is echt wisselgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:11
Behoorlijk. Ik verdien circa 250M/m door alleen moon-mining. En dan verkoop ik mijn spul aan de alliance onder de reguliere prijs. Met mijn carrier doe ik havens en haal ik met gemak 1B (ik doe enkele havens in een weekend voor een paar uurtjes om mijn schepen te vervangen en modules aan te schaffen).

En dat laatste was een noodzakelijk kwaad, ik had geen zin meer om GTC's aan te schaffen en op deze manier doe ik toch wat zinnigs als ik in een station zit te wachten op hostiles :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:14:
Behoorlijk. Ik verdien circa 250M/m door alleen moon-mining. En dan verkoop ik mijn spul aan de alliance onder de reguliere prijs. Met mijn carrier doe ik havens en haal ik met gemak 1B (ik doe enkele havens in een weekend voor een paar uurtjes om mijn schepen te vervangen en modules aan te schaffen).

En dat laatste was een noodzakelijk kwaad, ik had geen zin meer om GTC's aan te schaffen en op deze manier doe ik toch wat zinnigs als ik in een station zit te wachten op hostiles :+
dan moet je al die skills op 5 hebben zeker om zoveel te verdienen? en wat bedoel je precies met havens? wat ik weet is dat ik serieus isks moet gaan maken, maar het nog niet echt wil opschieten :?

en wat betekend GTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
GTC = Game Time Card

Zeg maar een pre-paid kaart met speeltijd erop, voer de code in in je account settings op de Eve-O site en je krijgt er 60dagen speeltijd bij. Zie b.v. http://www.shatteredcrystal.com/index.php/eve_online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
PI kan behoorlijk winstgevend zijn. Zelf reken ik op z'n 12,5m isk / char / maand.
Staat die m voor miljoen of miljard? Ik haal uit één enkele Oceanic type planeet al zo'n 10 miljoen ISK per week, in 2 cycles van 3 dagen. (hoe langer je cycle hoe minder efficiënt hij wordt)

Er is ook nog veel ruimte voor verbetering van mijn P.I. aangezien ik alleen water extract en verkoop, coolant zou al behoorlijk wat meer opleveren!

Edit:

Dit weekend trouwens heerlijk begonnen, als kip zonder kop een L4 in gewarped met m'n Drake en ondersteuning van een mid-level Ferox alle triggers gekilled in seconden, warp scramble en weg was m'n Drake, de Ferox was net op tijd pleite.

Ik doe nu geen missies meer zonder EVE Survival te checken als het een L3 of L4 is! :P
Ik heb een Noctis aangeschaft nadat ik besloten dat L3's en L4's salvagen met een Catalyst te traag (weinig cargo, weinig salvage change) ging. En moet zeggen daar heb ik nog geen spijt van voor een schijntje 2 rig BPO's (1m en 4m) kunnen regelen en ik ga nu in rig manufacturing.

[ Voor 36% gewijzigd door GewoonWatSpulle op 29-08-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:26:
[...]

dan moet je al die skills op 5 hebben zeker om zoveel te verdienen? en wat bedoel je precies met havens? wat ik weet is dat ik serieus isks moet gaan maken, maar het nog niet echt wil opschieten :?

en wat betekend GTC?
Havens zijn anomalies die je in 0.0 kan vinden. Als je die met een carrier wil doen moet je inderdaad wel wat skills op level vijf hebben (alleen al om de carrier te kunnen vliegen). Je kan ze ook in sub-cap schepen doen, dat is alleen minder efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:51:
[...]

Havens zijn anomalies die je in 0.0 kan vinden. Als je die met een carrier wil doen moet je inderdaad wel wat skills op level vijf hebben (alleen al om de carrier te kunnen vliegen). Je kan ze ook in sub-cap schepen doen, dat is alleen minder efficient.
ahh ik dacht dat het verbonden was aan PI en daar kon ik dus niks over havens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:26:
[...]

en wat betekend GTC?
Nee hoor. Voor moon-mining heb je alleen maar anchoring lvl 1 nodig om een POS, Harvesting Array en een Silo te plaatsen. Vervolgens maak ik één keer per week een bezoekje aan de POS met mijn iteron, offline ik de silo en haal ik mijn moon spul eruit en online ik de silo weer. Vervolgens verkoop ik mijn moon spul aan iemand in de alliance.

Nu is het wel zo dat je normaal gezien een moon moet scannen om te kijken of het interessant is, maar in mijn geval was het allemaal al geregeld. Het enige wat ik hoefde te doen was wat spul kopen (tower, array, silo en POS fuel) en anchoren. Met een maandje heb je alle onkosten terugverdiend en vervolgens ben je een hoeveelheid ISK per maand kwijt aan fuel. Als je een small POS neemt zijn de kosten makkelijk te overzien en ik ben gemiddeld 50M isk per maand kwijt aan fuel.

Havens zijn dus anoms waar je redelijk wat bounty voor krijgt. Ik schat zo rond de 30M tot 50M per haven. Een avondje in mijn carrier brengt rond de 200M tot 250M op binnen 3 tot 4 uurtjes.

[ Voor 7% gewijzigd door nwagenaar op 29-08-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
nwagenaar schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:02:
[...]

Nee hoor. Voor moon-mining heb je alleen maar anchoring lvl 1 nodig om een POS, Harvesting Array en een Silo te plaatsen. Vervolgens maak ik één keer per week een bezoekje aan de POS met mijn iteron, offline ik de silo en haal ik mijn moon spul eruit en online ik de silo weer. Vervolgens verkoop ik mijn moon spul aan iemand in de alliance.

Nu is het wel zo dat je normaal gezien een moon moet scannen om te kijken of het interessant is, maar in mijn geval was het allemaal al geregeld. Het enige wat ik hoefde te doen was wat spul kopen (tower, array, silo en POS fuel) en anchoren. Met een maandje heb je alle onkosten terugverdiend en vervolgens ben je een hoeveelheid ISK per maand kwijt aan fuel. Als je een small POS neemt zijn de kosten makkelijk te overzien en ik ben gemiddeld 50M isk per maand kwijt aan fuel.
Wat voor een pos heb je staan en welke zooi ben je eruit aan het trekken.
heb nl een tijdje complex reactions gedaan, 2 large posses, heb sylramic fibers en daarvoor fernite carbide gemaakt.

fernite carbide is niet zo zeer de moeite waard, sylramic fibers wel. maar denk dat ik rond de 500m per maand zat. Dus als jij zonder reactions 250m haalt.. small pos en dan een van de mid range dingen er uit (neem aan dat het een small pos is gezien je maar 50m aan fuel kwijt bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
volgens mij heeft ie tungsten oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ik harvest dus Vanadium en inderdaad, ik verkoop het als raw material. Toen ik begon zat het gemiddelde rond de 1500 isk per unit, tegenwoordig ligt het gemiddelde rond de 2500 isk per unit. In 2 maanden tijd is de prijs dus met 1000 isk per unit gestegen ;)

Je haalt dus 100 units per uur, 2400 units op een dag, wat neerkomt op 72000 per maand. En 180M isk p/m (ipv 250M, my bad. Een klein foutje in mijn calculatie). Ik heb een small pos en ik hou dus 130M/m over. Niet slecht van iets voor 4 x 10 minuutjes werk.

@Dutch
Ik zit er aan te denken om een tweede moon op te zetten. Maar ik heb nog geen idee wat.

[ Voor 16% gewijzigd door nwagenaar op 29-08-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:22:
Ik harvest dus Vanadium en inderdaad, ik verkoop het als raw material. Toen ik begon zat het gemiddelde rond de 1500 isk per unit, tegenwoordig ligt het gemiddelde rond de 2500 isk per unit. In 2 maanden tijd is de prijs dus met 1000 isk per unit gestegen ;)

Je haalt dus 100 units per uur, 2400 units op een dag, wat neerkomt op 72000 per maand. En 180M isk p/m (ipv 250M, my bad. Een klein foutje in mijn calculatie).
minus 50 m aan fuel verdien je dus 130m per maand en je hoeft er nauwelijks iets voor te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:23:
[...]
minus 50 m aan fuel verdien je dus 130m per maand en je hoeft er nauwelijks iets voor te doen :D
Precies. Ik ben misschien een half uurtje per maand bezig om het te moven, te verkopen en fuel in mijn POS te proppen. Dat bedrag is voldoende om mij te voorzien van ammo en fuel voor mijn carrier. Ik doe het er ook gewoon bij (het was meer een test) en ik zie het als een extraatje. Ik zie zelf in dat ik er nooit rijk van zal worden, daarvoor moet ik meer moon-mining POS'es gaan opzetten.

Zie hier voor uitleg van hoe of wat.

[ Voor 25% gewijzigd door nwagenaar op 29-08-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
nwagenaar schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:22:

Je haalt dus 100 units per uur, 2400 units op een dag, wat neerkomt op 72000 per maand. En 180M isk p/m (ipv 250M, my bad. Een klein foutje in mijn calculatie). Ik heb een small pos en ik hou dus 130M/m over. Niet slecht van iets voor 4 x 10 minuutjes werk.

@Dutch
Ik zit er aan te denken om een tweede moon op te zetten. Maar ik heb nog geen idee wat.
volgens mij weet ik ook nog een vanadium moon te liggen. maar eens kijken. moon miner, silo en gaan met die banaan. 175m is wel lekker voor 2x per week ff checken, en gezien ik toch in de buurt zit maakt dat ook niet veel uit.

Ik weet hoe het pricipe werkt, maar altijd complex gedaan, en 2 large towers alleen onderhouden is ERG veel werk... en de verdienste zijn ook niet je van het. Dus maar ff in de buurt gaan scannen vanavond en zien of ik het weer op kan zetten

moet alleen een small tower kopen, rest van de moon mining setup heb ik nog :)

edit: ik heb dit pdfje gebruikt. volgens mij nog steeds up to date, en it has pics http://www.valhallaunited.com/upload/pdf/POSguide.pdf

[ Voor 17% gewijzigd door Bornhald op 29-08-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Als je als Gallente voor een missie specifieke dmg types nodig hebt, klopt het dat je dat enkel via drones kan doen? En niet met ammo bijvoorbeeld, zoals diverse missile types bij Caldari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:51:
Als je als Gallente voor een missie specifieke dmg types nodig hebt, klopt het dat je dat enkel via drones kan doen? En niet met ammo bijvoorbeeld, zoals diverse missile types bij Caldari?
Yup dat klopt. Gallente ammo is erg beperkt wat damage type betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Hurtebise schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:51:
Je hoeft als Gallente niet perse hybrid guns te gebruiken natuurlijk. Railguns zuigen gewoon, en helemaal als je schip er geen bonus voor heeft (zoals Myrmidon) kun je beter projectiles gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Hydra schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:01:
[...]

Je hoeft als Gallente niet perse hybrid guns te gebruiken natuurlijk. Railguns zuigen gewoon, en helemaal als je schip er geen bonus voor heeft (zoals Myrmidon) kun je beter projectiles gebruiken.
Thx voor de tip. Railguns heb ik me altijd zwaar aan geërgerd als je eenmaal Gallente en Caldari crosstrained bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Over mijn PI - Zo lang mogelijke cycles en zo min mogelijk werk - Als ik er zin in heb gaat de productie ook drastisch omhoog, maar kost het me ook meer tijd dan zo nu en dan een planeetje tijdens een warp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Hurtebise schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Thx voor de tip. Railguns heb ik me altijd zwaar aan geërgerd als je eenmaal Gallente en Caldari crosstrained bent.
nog jaartje wachten... ze schijnen een buff te krijgen komende zomer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dutch2007 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:18:
nog jaartje wachten... ze schijnen een buff te krijgen komende zomer....
Haha. Ook zo iets: "Ja we weten dat railguns zuigen, het duurt alleen een jaar om dat te fixen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:55
Hehe railguns zouden die boost wel kunnen gebruiken ja ... die worden ZO weinig gebruikt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
De_Bastaard schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:27:
Hehe railguns zouden die boost wel kunnen gebruiken ja ... die worden ZO weinig gebruikt :X
Ik snap echt niet dat ze ze niet tijdelijk gewoon betere tracking geven, en dan over een jaar er serieus naar gaan kijken. Gewoon betere tracking is gewoon wat getalletjes aanpassen, lijkt me niet iets waar je een jaar over hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Ik snap echt niet dat ze ze niet tijdelijk gewoon betere tracking geven, en dan over een jaar er serieus naar gaan kijken. Gewoon betere tracking is gewoon wat getalletjes aanpassen, lijkt me niet iets waar je een jaar over hoeft te doen.
veel heeft ook met de balans te maken. maar ze moeten gallente echt een goeie boost geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gallente heeft aan de andere kant wel über drone schepen ... Zo weinig als de Hel gebruikt wordt, zo veel wordt de Nyx gebruikt.

Maar goed, niet iedereen kan een SC kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Drones zijn saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:32
20 spidertanking nyxes daarentegen zijn erg leuk hoor >:) Ik zie supercaps zonder drones, ofwel titans, dat nog niet zo snel doen :)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:41:
Gallente heeft aan de andere kant wel über drone schepen ... Zo weinig als de Hel gebruikt wordt, zo veel wordt de Nyx gebruikt.

ja dat is wel zo maar daar heb je uber veel training voor nodig en uber veel ISKs daarnaast ben je aan lowsec/0.0 gebonden.

en de vexor, myrmidon, dominix en de ishtar zijn hele leuke droneboten maar de wapens die ze hebben zijn 3x kut. weinig opties qua damage, geen goeie range ok blasters doen op ultra korte range gruwelijke damage. maar ja dan moet je wel op de lip van je tegenstander zitten :/

verder is gallente traaaaaaaaaaaaag ok amar is nog trager maar dan nog

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah ik vind ze wel heel erg handig maar zal blij zijn als ik klaar ben met drones trainen en leuke wapens kan gaan trainen missles :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster

Drones dan een evenredige nerf geven aan de boost voor de railguns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
En ondertussen mijn tweede moon-mining POS ingericht. Met een beetje geluk krijg ik extra ISK door het minen van Platinum wat neer zou moeten komen op 216M ISK extra inkomsten per maand. Iemand in de alliance heeft mij een complete POS met modules verkocht voor 50M, 50M aan fuel. Dus met 2 weken heb ik mijn onkosten er alweer uit.

Niet slecht, 300M extra p/m (na het aftrekken van fuel costs) door 2 POS'es voor maximaal 1 uurtje werk p/m :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Waarom meteen weer nerfen? een ras kan toch best goed zijn in een bepaald iets? Als je gallente kut vindt moet je het niet skillen, simpel genoeg lijkt me.

Nog even en Amarr tanked te goed en minmatar is te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Het was dan ook meer een sarcastische retorische vraag. ;)
Voor jou de Pac-man-award en een kusje omdat je hapte. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peekster schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 07:56:
[...]

Drones dan een evenredige nerf geven aan de boost voor de railguns?
Want het éne heeft iets met het andere te maken? Je weet dat caldari ook railguns gebruiken? Andere rassen ook drones? Hybrid weapons zuigen gewoon, hebben drones niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De Nyx doet wat alle andere supercarriers kunnen beter. Maar elke supercarrier is nog steeds een effectief schip, zelfs de Hel. Om net zo nutteloos te zijn als Gallente BS vergeleken met de rest zou de Hel geen Fighter-Bombers moeten hebben maar alleen Heavy Drones.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:38:
[...]

De Nyx doet wat alle andere supercarriers kunnen beter. Maar elke supercarrier is nog steeds een effectief schip, zelfs de Hel. Om net zo nutteloos te zijn als Gallente BS vergeleken met de rest zou de Hel geen Fighter-Bombers moeten hebben maar alleen Heavy Drones.
inderdaad. ik ben nu aan het crosstrainen naar caldari en ben daarna eigenlijk begonnen met de 1e stapjes PVP dan kom je er wel achter dat gallente niet de beste keus is behalve voor carriers.

ik ga hierna een gila vliegen zodat ik flinke damage kan doen met mn drones en kan trainen voor mijn missles en shields (shield skills zijn al goed moet beter maar ze zijn goed) daarna wil ik gunnery gaan trainen maar welke wapens iemand een goeie tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:33:
[...]

inderdaad. ik ben nu aan het crosstrainen naar caldari en ben daarna eigenlijk begonnen met de 1e stapjes PVP dan kom je er wel achter dat gallente niet de beste keus is behalve voor carriers.

ik ga hierna een gila vliegen zodat ik flinke damage kan doen met mn drones en kan trainen voor mijn missles en shields (shield skills zijn al goed moet beter maar ze zijn goed) daarna wil ik gunnery gaan trainen maar welke wapens iemand een goeie tip?
Je bent nu aan het crosstrainen naar Caldari, je bent nog drone skills aan het trainen, moet ook je missile skills nog doen en je wil advies over gunnery skills? Als ik jou was zou ik nog even wegblijven bij de gunnery skills.

Link anders je skillsheet eens? Dan kan er wat gerichter advies gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ecm drones zijn heel handig in pvp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Hurtebise schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:25:
Ecm drones zijn heel handig in pvp.
Inderdaad. Zelf heb ik altijd ECM-drones mee en ze hebben mijn schip wel meer dan eens gered. Ik gebruik altijd de combinatie EC-300/Warrior II of alleen EC-600 (afhankelijk van het schip dat ik vlieg).

Ook de reden waarom ik vaak een nieuwe lichting aan drones koop, ik raak ze met regelmaat kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
nwagenaar schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:49:
[...]

Inderdaad. Zelf heb ik altijd ECM-drones mee en ze hebben mijn schip wel meer dan eens gered. Ik gebruik altijd de combinatie EC-300/Warrior II of alleen EC-600 (afhankelijk van het schip dat ik vlieg).

Ook de reden waarom ik vaak een nieuwe lichting aan drones koop, ik raak ze met regelmaat kwijt :+
tsja drones < ship meestal. dus als je weg moet omdat je ecm drones iets gejammed hebben, dan is het niet handig die drones weer terug te roepen :D

vind ecm zowizo lekker om te vliegen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Ik word niet goed van die skills... ik zie werkelijk tussen alle skill books de diploma's niet meer...

Ik probeer EVEmon maar te gebruiken, maar ook daar is zoveel mogelijk dat ik ook daar niet meer weet wat ik moet doen.

Allereerst heb ik < 1milj. SP. Ik heb morgen de skills voor een battlecruiser (Galente Myrmidon). Erg leuk, maar uiteraard heb ik de rest van de skills bij lange na niet. Als je bijv. naar certificates kijkt, dan merk ik dat ik erg 'slecht' ben: ik denk dat ik maar een stuk of 7 certificates heb ofzo (én core certificate in zijn geheel op basic).

Ik vind het veel te lastig. Ik vraag mijn corp nu al suf, maar het zijn zoveel dingen waar ik rekening moet houden dat ik het gewoon niet weet. En dan krijg ik weer een tip over een bepaalde fitting en dan merk ik weer dat ik daar óók al niet de juiste skills voor heb :p

Enige dat ik wel leuk vind is dat ik drones lvl 5 heb en heavy drones lvl 2. Alleen kom ik er dan ook weer achter dat ik nu wel leuk 5 drones kan vliegen, maar dat mijn vexor maar een beperkte 'bandwith' heeft en ik dus maar 3 ogres kan gebruiken ipv de vier die in mijn drone hold passen. Weer wat geleerd dus.

Het lijkt wel een WO opleiding.

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ik snap wat je bedoelt. Soms heb ik wel eens het idee dat frignpc's een lange neus maken als m'n ogres achter ze aan zitten. Ik heb wel eens geprobeerd zover in te zoomen, maar mijn pc is grafisch te slecht om het goed weer te geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

daar heb je de warriors voor :p

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanvD schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:47:
Ik word niet goed van die skills... ik zie werkelijk tussen alle skill books de diploma's niet meer...

Ik probeer EVEmon maar te gebruiken, maar ook daar is zoveel mogelijk dat ik ook daar niet meer weet wat ik moet doen.

Allereerst heb ik < 1milj. SP. Ik heb morgen de skills voor een battlecruiser (Galente Myrmidon). Erg leuk, maar uiteraard heb ik de rest van de skills bij lange na niet. Als je bijv. naar certificates kijkt, dan merk ik dat ik erg 'slecht' ben: ik denk dat ik maar een stuk of 7 certificates heb ofzo (én core certificate in zijn geheel op basic).

Ik vind het veel te lastig. Ik vraag mijn corp nu al suf, maar het zijn zoveel dingen waar ik rekening moet houden dat ik het gewoon niet weet. En dan krijg ik weer een tip over een bepaalde fitting en dan merk ik weer dat ik daar óók al niet de juiste skills voor heb :p

Enige dat ik wel leuk vind is dat ik drones lvl 5 heb en heavy drones lvl 2. Alleen kom ik er dan ook weer achter dat ik nu wel leuk 5 drones kan vliegen, maar dat mijn vexor maar een beperkte 'bandwith' heeft en ik dus maar 3 ogres kan gebruiken ipv de vier die in mijn drone hold passen. Weer wat geleerd dus.

Het lijkt wel een WO opleiding.
in mijn vexor zitten hammerheads en valkeries (geen light drones daar ik drone nav op 5 heb en de valks dus snel zat zijn)

in vexor en ook myrmidon gebruik je light en medium drones omdat je niet genoeg ruimte/bandbreedte hebt voor heavy drones. daarbij zijn heavy drones traaaaaaaaaaaaaag

kijk niet teveel naar die certificaten die geven een leuke indicatie maar daar houdt het mee op. beter is te kijken naar een fit en dan te kijken welke skills je tekort komt en die gaan trainen zodat je die fit kan maken en vliegen dan kan je vanuit daar gaan verder bouwen door b.v. je nav skills te verbeteren of je wapens naar T2 te tillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zet dit maar even in een apparte post neer en tevens in dit topic omdat het heel specifiek over eve gaat.

ik had zoals ik gisteren en van de week gepost heb het probleem dat ik achter elkaar (3 tot 6 keer per avond) eruit gegooid wordt eve is dan even helemaal weg en komt kort daarna terug met het inlog scherm.

in eerste instantie lag dat aan mijn netwerkverbinding maar dat is nu gefixxed (het gebeurde toen nog veel vaker en dan lag ook alles eruit dus ook IE en skype enz enz) nu enkel en alleen eve mijn internet verbinding is gefixxed maar kreeg nog steeds die 3 tot 6 disco`s per avond zeer irritant zeker daar mijn verbinding er gewoon is.

heb getest en mijn verbinding val niet weg maar eve wel. gisteren had ik zelfs dat iemand op TS een heel verhaal vertelde en ik midden in dat verhaal uit eve vloog maar er geen happering in het geluid zat niets ook internet paginas ging prima.

ping tijden zijn goed en ik heb geen wifi verbinding meer het gaat nu via stopcontact en dan door stroom netwerk (omdat kabels trekken echt geen optie is) maar zoals gezegd daar kan het niet aan liggen.

ik heb daarna eve client cleanup gedaan in het menu, hielp het probleem niet

ok ik draaide vista en wilde toch al naar windows 7 dus heb mn hele PC geformateerd en voordat ik dat deed nieuwe eve client gedownload alles geinstalleerd en wederom alles werkt perfect maar eve blijft uitvallen.

nu hoor ik wel dat anderen dit heel soms ook hebben maar niet echt mensen die het heel vaak hebben. iemand die wat licht in de duisternis kan werpen want ik wordt er knetterleip van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Nope, verder geen last mee.
Maar probeer eens een ping naar de eve server constant te laten lopen, en kijken of je daar wel haperingen in merkt.
Mogelijk iets met een verbinding bij de ISP -> ijsland.

oh, en ik heb een (wellicht ongefundeerde) hekel aan die netwerk via de stroom dingen, en ook aan wlan.
dus ik zou het ook met een gewone UTP kabel proberen (desnoods over de trap naar beneden of hoe dat ook zou werken in jouw huis, iig om te testen)

[ Voor 38% gewijzigd door defusion op 30-08-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:28:
Nope, verder geen last mee.
Maar probeer eens een ping naar de eve server constant te laten lopen, en kijken of je daar wel haperingen in merkt.
Mogelijk iets met een verbinding bij de ISP -> ijsland.
ja maar ze gebruiken meerdere servers hoe weet ik op welke ik zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:30:
[...]

ja maar ze gebruiken meerdere servers hoe weet ik op welke ik zit?
iig zelfde ip range. anders even met netstat checken als de client draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:28:
oh, en ik heb een (wellicht ongefundeerde) hekel aan die netwerk via de stroom dingen, en ook aan wlan.
dus ik zou het ook met een gewone UTP kabel proberen (desnoods over de trap naar beneden of hoe dat ook zou werken in jouw huis, iig om te testen)
geloof me ik zou niets liever willen dan een gewone UTP kabel van A naar B maar dat is echt geen optie ook niet om te testen.

maar het ligt daar echt niet aan geloof me maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zeg nooit nooit ... kun je het testen?

Anders eens op eve-o forum vragen of er manier is om dit te troubleshooten? In eventlogs staat helaas niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:14:
Zeg nooit nooit ... kun je het testen?

Anders eens op eve-o forum vragen of er manier is om dit te troubleshooten? In eventlogs staat helaas niets.
ja technisch gezien kan ik het testen maar heb geen kabel die zolang is, en om die als test aan te schaffen zeg ik nee.

Daarbij is dat echt het probleem niet toen ik op wifi zat heeft dat een jaar lang goed gewerkt zonder disonnects niets van dat alles. Ik speel Eve online korter maar heb minimaal 6 maand zonder problemen gespeeld.

Toen (+/- week tot 10 dagen geleden) was die verbinding ineens zwaar klote. Geen idee hoe maar het is nu eenmaal zo. Nou was dat een wifi verbinding en daar ben ik zowiezo geen voorstander van, dus maar eens gekeken naar alternatieven. Het systeem dat ik nu heb is de enige oplossing dus daar ben ik maar voor gegaan. (dit is dus een verbinding via het stroomnet) alle problemen die ik hiervoor had waren in een keer opgelost, behalve de disconnects van eve.

http://www.eveonline.com/...p?a=topic&threadID=331211 zo te zien komt het identieke probleem bij meer mensen voor ok dit is een oud topic maar damn krijg ik er een dejavu gevoel bij!

Als dit probleem echt aan mijn verbinding en of drivers zou liggen, zou ik mijn verbinding moeten verliezen dit is echter niet het geval. Sterker soms ben ik met 2 clients op 1 PC online en dan vliegt 1 van de 2 eruit en met de ander kan ik gewoon doorspelen, zonder hapering of wat. Tevens gebeurd het ook dat ik op TS aan het praten/luisteren ben en zonder dat de gesprekken slecht worden en terwijl iemand aan het praten is wordt ik eruit gegooid in Eve.

echt ik heb geen idee waar het aan ligt maar niet aan mijn verbinding/PC

uit het boven genoemde topic heb ik de oplossing de Eve server te pingen geprobeerd, helaas bood dit geen oplossing, als ik werdt er nog steeds uitgegooid.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Dat klinkt eerder als een appcrash dan een disconnect.
Als dat is wat er vaker gebeurt, kan het ook iets van hardware (of drivers) zijn.

Of bedoel je dat slechts 1 van de clients echt een disconnect (met duidelijke melding) kreeg, en de ander gewoon door draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik heb wel eens dat een client gewoon hangt. En na een minutje schiet hij door. Ben dan niet met iets speciaals bezig maar is wel irritant. Nieuwe client starten en inloggen is vaak sneller!

@JanvD
Ik raad je aan om een leuke setup te vinden waar je voor wilt gaan, je zeg dat je bijna BC hebt. Zoek een leuke fit uit, waarvan je denkt dat je hem wel een tijdje kan vliegen. Maak desnoods een fit in EFT en speel daar mee (of kijk op iets als battleclinic of failheap) En zorg dat je daarvoor een skillplan krijgt. en train daar dan voor. Als je iets anders leuks vind ondertussen train je dat erbij. Maar zorg dat je een doel hebt wat je wil trainen. Dit hoeft niet vast te zijn en kan altijd veranderen. Maar kijk welke professie je wil, en ga daar voor trainen. Alles tot lvl V trainen is nog lang niet nodig. Komt wel als je meer SP hebt.
Ik denk niet dat iemand hier kan beslissen wat je moet trainen, of wat het makkelijker maakt. Maar kijk wat jij wil gaan doen. Zoek een schip wat aan die behoefte voldoet, en train daar voor. Denk je halverwege dat je iets anders wil. Dan switch je. Dat is zowel de sterkte als de zwakte van EvE je bent niet gebonden, en niemand schrijft je voor wat te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Sinds een paar dagen intensief bezig met probe scannen en dus ook de bijhorende ladar, radar en WH exploration.
Eergisteren een WH naar 0.2 sec met 10 belts gevonden en niemand in local = belt ratting = +4 faction items & paar tags :)
Gisteren WH naar WH space gevonden en daarin nog 2 WH naar een C1 en een C3 gevonden. Kon wel de class van de eerste WH space niet vinden. In de C1 en C3 toch telkens meer dan 5 sleeper sites gevonden en in de C1 ook nog een exit naar hs 11 jumps van mijn startpunt weg.
Dus dit was wel ideaal om mijn eerste sleeper sites te proberen. Na enig lezen bleek C3 sites risico vol te zijn dus gegaan voor de C1 sites. En maar best ook want dit bleek veel harder te zijn dan verwacht. Met mijn Harbinger ben ik er wel doorheen gegaan, maar het heeft mij toch de nodige warp in - warp outs gekost.

Eind van de dag toch een mooie 60m aan salvage + loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
@JanvD

Zoek 1 ding wat je wilt doen en focus daar op. Vraag daar advies over en blijf vervolgens bij je plannetje in EveMon. Laat het advies geen betoog worden voor je waardoor je weer gaat twijfelen en je doelstellingen na 2 dagen weer compleet omgooit.

Ive been there. Zat elke dag mn plan wel aan te passen. Uiteindelijk moet je gewoon ergens voor gaan en je zult zien dat het dan goed komt. Mensen zullen zeggen "Maar dat is beter want ....." In eve bestaat er geen betere manier. Er is jouw manier en die van anderen. Dit spel bied zo veel vrijheid om je eigen spelwijze te kiezen dat het inderdaad soms gewoon heel moeilijk lijkt. Uiteindelijk komt het goed als je maar blijft focussen op 1 of 2 dingen en de adviezen ter harte neemt. Je bent natuurlijk vrij om adviezen ook aan de kant te schuiven. Daar zijn het tenslotte adviezen voor.

Klassiekertje:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3088/2335016192_6003c39c4c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
@Peekster
die had ik al een tijd niet meer gezien, blijft leuk :)

@JanvD
Hoewel ik zelf meer heb dat je best van je plan mag afwijken, maar dan wel een solide ander plan hebben (en deze bewaren) Het hooftdoel is fun hebben, als je eerst denkt miner te worden, maar na 4 dagen in je frig minen 6 keer je ore gestolen te hebben, kan het zijn dat je denkt mining is niks voor mij, ik wordt piraat.

Maar maak een plannetje, zoek uit wat je wil, probeer vast te houden, maar wees niet bang je plan om te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Whehehehe, dat plaatje blijft goed :+

Gisteren hadden we weer een CTA tegen AAA/ROL omdat een CSAA POS van RAIDEN uit reinforce kwam. Dus rond een uurtje of kwart over 7 zijn we begonnen met rallyen en uiteindelijk om half 9 richting Nalvula gegaan om een aantal hostiles op de titan-bridge te pakken. Helaas resulteerde dat in 2 kills en zijn we begonnen met het schieten van één van hun pos'es (waarbij één persoon is neergeschoten door een Titan omdat hij gewoon de POS zat te huggen :X). Na dat een tijdje te hebben gedaan werd het tijd om weer richting Y0-BVN te gaan, totdat één van onze scouts aangaf dat local wel heel erg snel naar beneden ging en dat RAIDEN het leuk vond om met een aantal titans te gaan gatecampen :P

Maar goed, wij gingen fast speed die kant op en hebben geprobeerd om enkele stragglers neer te schieten (wat ook aardig lukte) terwijl ze bezig waren om richting lowsec te vertrekken. Al met al zo rond de 15 hostiles kunnen pakken, inclusief een T3 Protetus.

Terwijl wij bezig waren om te relaxen in lowsec, kregen we intel dat een kleine Goon-fleet door onze systemen heen ging. Dus hup, weer fast speed richting KRUN (lang leve JB's!) en wachten op de EIDI gate. Hun sabre werd als eerste gepopped en vervolgens nog een cane. Het duurde niet lang meer totdat hun complete fleet binnenkwam. Helaas ging onze primaire FC dood (in zijn Loki, ouch) en heb ik het FC gedeelte overgenomen. Alleen deze kleine groep bleek toch iets massaler dan verwacht (90 stuks) en zowel onze Logi als onze 2 repping carriers delfde redelijk vlot het onderspit. Daarna heb ik het commando gegeven om richting de station te warpen en te docken.

Resultaat: 3660,48 (killed) vs 7372,46 (lost) wat neerkomt op een efficiency van 49,65%

Desondanks dat, een leuke en gezellige avond met redelijk wat kills en helaas ook een aantal grote losses. Maar je kan niet alles hebben, niet? IMHO, vind ik plezier en fun ook extreem belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goon's welpfleet kwam op bezoek huh?
http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=10545732

Had een mooie brawl kunnen zijn als ze met iets minder waren geweest.

http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=10546861

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Yep, een 90-man sterke Goon welpfleet om precies te zijn. Ik geloof dat intel zei dat het ging om 20 schepen.... Kleine miscalculatie dus :X Nou ja, naderhand hadden behoorlijk veel mensen schik en er werd behoorlijk gelachen. Plezier is ook belangrijk. En ik had het geluk dat ik met beide toons heel kon wegkomen.

Wel grappig, ik zei al: "Next time when I'm FC'ing I'm going to lose a large number of ships to hostiles. Because this killing-spree can't continue". En ik had dus gelijk :P

En holy crap, die fitting.. 2 x 1400mm guns en voor de rest niks? :'( Maar even een hartig woordje gaan praten met die persoon. Die KM klopt voor geen meter: http://corpkb.apeocorp.com/?a=kill_detail&kll_id=45977

[ Voor 55% gewijzigd door nwagenaar op 31-08-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Plaatje blijft ruk, sowieso moet je op de verticale as gewoon baggerheid van user interface zetten.

Maar dan nog, de leercurve in eve is lang, geen twijfel over mogelijk, simpelweg omdat er zoveel te doen is. Maar de steilheid wordt enkel en alleen door een rukke user interface gemaakt (moet zeggen dat kleine dingen zoals agent finder die er geloof ik tegenwoordig is enorm zullen helpen voor nieuwe spelers, samen met weghalen van debiele hoeveelheid agent types). Zelfs dan nog, de learning curve is niks steiler dan de gemiddelde RTS ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Even afgezien van de interface en het feit dat dit plaatje echt jaren oud is, persoonlijk vind ik de learningcurve van Eve is aanzienlijk stijler dan menig andere MMORPG of zelfs een RTS. Voornamelijk omdat het Online RPG gedeelte maar een zeer klein onderdeel is van EVE (eigenlijk is het geen Online RPG, het is meer een Online Space Simulator). Ik weet nog wel dat toen ik de eerste keer speelde, dat ik na de tutorial messages niet wist wat ik moest doen. Uiteindelijk ben ik maar naar een corp gegaan en ben ik begonnen na minen. Omdat ik verder niet of amper wist wat ik kon en wilde doen, heb ik EVE maar links laten liggen.

Een jaar later toch maar weer opnieuw begonnen en uiteindelijk wist ik dat ik verder kon met de Sisters of Eve story-line. Via mijn corp kreeg ik te horen dat er nog meer missies waren en ze gaven aan waar ik die kon vinden, maar de informatie vanuit EVE/CCP zelf was indertijd zeer belabberd. Eigenlijk wist ik na de SOE-missies nog steeds niet echt wat ik wilde doen. Totdat ik betrokken werd bij die wardec en pas daarna werd het voor mij duidelijk wat ik wilde doen (PVP-grunt/KM-whorer).

Dit ten opzichte van WOW, tot aan lvl 60 wist ik precies wat ik wilde en wat ik kon doen. Het hielp ook dat internet vol stond met guides en informatie natuurlijk. Persoonlijk vond ik de PVP gedeelte te beperkt en dit had ook als resultaat dat ik zeer snel uitgekeken was op WOW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
<-- zat in die 2 triage carriers... cap nog nooooit zo snel leeg gehad ^^, lesjes geleerd... meteen maar 3 nieuwe carriers gekocht, strax ff fitting kopen en weer gaan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defusion schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 08:16:
Dat klinkt eerder als een appcrash dan een disconnect.
Als dat is wat er vaker gebeurt, kan het ook iets van hardware (of drivers) zijn.

Of bedoel je dat slechts 1 van de clients echt een disconnect (met duidelijke melding) kreeg, en de ander gewoon door draait?
dat bedoelde ik ja de client liep 2x en 1x eruit gegooid de ander was niks mee aan de hand.

tevens ben ik van Windows Vista naar Windows 7 gegaan en daarbij heb ik uiteraard mijn hele PC schoon geveegd en opnieuw geinstalleerd lijkt me geen driver probleem daar ik nu allemaal nieuwe drivers heb en ook nog eens een ander OS

verder wil ik nog even bendadrukken dat ik dit probleem uberhaubt pas sindskort heb, en ik ruim een half jaar heb gespeeld zonder dit probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:24:
[...]

tevens ben ik van Windows Vista naar Windows 7 gegaan en daarbij heb ik uiteraard mijn hele PC schoon geveegd en opnieuw geinstalleerd lijkt me geen driver probleem daar ik nu allemaal nieuwe drivers heb en ook nog eens een ander OS verder wil ik nog even bendadrukken dat ik dit probleem uberhaubt pas sindskort heb, en ik ruim een half jaar heb gespeeld zonder dit probleem :/
Het probleem is gekomen sinds je onder windows 7 draait? Nieuwe drivers zijn niet persé beter. Dit kan dus wel degelijk een driver probleem zijn. Even afhankelijk vanaf wanneer het probleem is gekomen. Als je het onder Vista ook al had is het natuurlijk een ander verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Peekster op 31-08-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:30:
[...]

Het probleem is gekomen sinds je onder windows 7 draait? Nieuwe drivers zijn niet persé beter. Dit kan dus wel degelijk een driver probleem zijn. Even afhankelijk vanaf wanneer het probleem is gekomen. Als je het onder Vista ook al had is het natuurlijk een ander verhaal.
ja ik had het probleem ook onder vista, daar ik toch al naar windows 7 wilde gaan heb ik maar besloten dat te combineren.

lees deze post dat zou helder moeten zijn Verwijderd in "[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20:..."

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Toch zou ik naar drivers gaan kijken als het een disconnect lijkt. Onboard drivers van windows 7 zijn prima maar niet zaligmakend.
lees deze post dat zou helder moeten zijn Verwijderd in "[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20:..."
Met alle respect. Je gebruikt erg weinig interpunctie en hoofdletters dus het lezen van grotere posts is erg moeilijk voor mij.

[ Voor 51% gewijzigd door Peekster op 31-08-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:34:
Toch zou ik naar drivers gaan kijken als het een disconnect lijkt. Onboard drivers van windows 7 zijn prima maar niet zaligmakend.

[...]

Met alle respect. Je gebruikt erg weinig interpunctie en hoofdletters dus het lezen van grotere posts is erg moeilijk voor mij.
daar heb je een punt heb de post wat helderder gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:34:
Die drivers lopen over het algemeen echt mijlenver achter. Vooral voor je GPU wil je gewoon up to date blijven bij AMD / nVidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:19:
[...]

Die drivers lopen over het algemeen echt mijlenver achter. Vooral voor je GPU wil je gewoon up to date blijven bij AMD / nVidia.
Ja dat is wel zo. Toch geloof ik niet dat het aan mijn kant ligt. Daar ik nadat ik mijn verbinding heb gefixed zowel onder Windows Vista als onder Windows 7 hetzelfde identieke probleem heb.

Dat is te toevallig en de kans dat ik dezelfde drivers heb lijkt me ook sterk, tenzij het met heel veel drivers gebeurd maar dan zouden heel veel mensen dit probleem moeten hebben en dat lijkt op dit moment niet het geval te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet nog wel dat toen ik de eerste keer speelde, dat ik na de tutorial messages niet wist wat ik moest doen
Inderdaad, en daarbij zal die nieuwe agent finder en normaal aantal agent types al een enorme hoop helpen (als ze nu nog al die nuttelose corporations eruit trappen). Maar dat is geen stijle learningcurve omdat eve zo uitdagend ofzo is, maar omdat ze een uitzonderlijk brakke tutorial gecombineerd met uitzonderlijk brakke UI hebben (granted, wordt laatste tijd wel beter, dan nog steeds moeten ze de makers van die tutorials in rookie help chat opsluiten, worden ze snel genoeg beter).

Als je gewoon kijkt naar een onderdeel van eve is het echt niet uitdagender imo dan bijvoorbeeld SC2 als RTS is. Sterker nog veruit het meerendeel is heel veel simpeler. Echter twee dingen: er is zo verrekte veel te doen (lange leercurve), en een paar dingen zijn wel uitdagend, met een paar maartjes:
Ship fitting, daarbij helpen al die named modules ook niet echt, duidelijkere naamgeving zou beginners een hoop helpen. Maar uiteindelijk kan je ook gewoon standaard fittings downloaden.

Market, al is dat nogal spreadsheets en voor gedeeltes verziekt door market bots, maar wel veruit het uitdagendste aan eve imo (en ik doe daar dan ook niks mee behalve mijn eigen spul kopen/verkopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Aan de andere kant lijkt een probleem op je pc wel erg onwaarschijnlijk inderdaad. Het kan bijna niet in je verbinding zitten aangezien 1 client wel blijft draaien.

Je zou kunnen proberen de 2de eve client in een 2de map te installeren en die te starten zodat je in ieder geval niet veel in dezelfde files zit te werken met 2 clients.

Die market bots heet overigens seeding. Redelijke belangrijk dat een economie toch wel wat in toom wordt gehouden. Zeker op het gebied van bijvoorbeeld skillbooks.

[ Voor 19% gewijzigd door Peekster op 31-08-2011 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:12:
Aan de andere kant lijkt een probleem op je pc wel erg onwaarschijnlijk inderdaad. Het kan bijna niet in je verbinding zitten aangezien 1 client wel blijft draaien.

Je zou kunnen proberen de 2de eve client in een 2de map te installeren en die te starten zodat je in ieder geval niet veel in dezelfde files zit te werken met 2 clients.

Die market bots heet overigens seeding. Redelijke belangrijk dat een economie toch wel wat in toom wordt gehouden. Zeker op het gebied van bijvoorbeeld skillbooks.
ik heb het probleem ook als ik met 1 char online ben :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Dat is 9 van de 10 keer wel een probleem in je inet/netwerk/pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:28:
inderdaad...

als je pc 100% up2date is...

- Heeft router laatste firmware?
- Heeft modem laatste firmware?
- Al geprobeerd 100% via utp te doen? voor mij part 50mtr utp door je gehele huis te gebruiken lees: tijdelijk ter test?
- Iets van Antivirus/firewall lopen --> zet dit eens uit kijken wat hij dan doet...

had dit probleem ook, en bij mij is het ws mijn linksys gbit switch die de geest langzaam geeft....

[ Voor 18% gewijzigd door Dutch2007 op 31-08-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:28:
Ik kan het me bijna niet voorstellen. Zou ook niet meer weten wat ik nog kan proberen om het probleem op te lossen, danwel extra info te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Waarom kan jij het je niet voorstellen en ik wel? Lees anders even de post van Dutch boven die van jezelf. Sowieso bekabeld testen. Wireless is altijd tricky als het om stabiliteit gaat. En de Eve client is niet bepaald ongevoelig.

Als het bekabeld ook nog voor komt zou je inderdaad naar drivers even firmware moeten gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

inderdaad...

als je pc 100% up2date is...

- Heeft router laatste firmware?
- Heeft modem laatste firmware?
- Al geprobeerd 100% via utp te doen? voor mij part 50mtr utp door je gehele huis te gebruiken lees: tijdelijk ter test?
- Iets van Antivirus/firewall lopen --> zet dit eens uit kijken wat hij dan doet...

had dit probleem ook, en bij mij is het ws mijn linksys gbit switch die de geest langzaam geeft....
heb zelfs mijn hele PC (Windows Vista) geformateerd en Windows 7 gekocht en geinstalleerd.

mijn netwerk is ok ik heb het echt enkel en alleen met Eve en zelfs als ik de eve server ping en die ping gewoon perfect doorloopt wordt ik eruit gegooid hoe kan dat in hemelsnaam aan mijn netwerk liggen?

Mijn modem is van UPC ik verzorg de FW daar niet van. router bestaat niet meer ik ga van modem naar een hub en daarvandaan naar de adapter die via het stroomnet verbinding maakt met de adapter die weer met mijn PC verbinding maakt.

Nogmaals dat werkt echt PERFECT.

even 50 meter UTP kabel kopen om een netwerk te testen die echt flawless werkt :X sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:42:
Waarom kan jij het je niet voorstellen en ik wel? Lees anders even de post van Dutch boven die van jezelf. Sowieso bekabeld testen. Wireless is altijd tricky als het om stabiliteit gaat. En de Eve client is niet bepaald ongevoelig.

Als het bekabeld ook nog voor komt zou je inderdaad naar drivers even firmware moeten gaan kijken.
omdat ik het ook heb terwijl ik de eve server ping en ik geen timeouts krijg en er toch uitgegooid wordt :/ wat per definitie inhoudt dat ik verbinding heb met de eve server, op het moment dat ik gekicked wordt ergo kan het dus geen netwerk probleem zijn :/

firewall/antivirus kan wel mogelijkheid zijn...

edit:
B.T.W. het is nu 100% bedraad, ok een gedeelte gaat over het stroom netwerk maar het is niet draadloos meer. en ja ik zou het liefst ook via een UTP kabel gaan maar dat is niet echt een optie vrees ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:00:
omdat ik het ook heb terwijl ik de eve server ping en ik geen timeouts krijg en er toch uitgegooid wordt :/ wat per definitie inhoudt dat ik verbinding heb met de eve server, op het moment dat ik gekicked wordt ergo kan het dus geen netwerk probleem zijn :/

firewall/antivirus kan wel mogelijkheid zijn...
Hoe kom je erbij dat als je de EVE server kan pingen je geen netwerkissues hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:13:
[...]

Hoe kom je erbij dat als je de EVE server kan pingen je geen netwerkissues hebt?
ik heb dan toch verbinding met de eve server :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Helaas is pingen en "verbinding hebben met" niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:59:
Helaas is pingen en "verbinding hebben met" niet hetzelfde.
dat snap ik ook wel maar alles bij elkaar lijkt het me echt heel stug dat het aan mijn verbinding ligt.

firewall/antivirus zou nog wel kunnen maar is lastig te testen tegenwoordig met al die malware zet ik liever niet mijn vers geinstalleerde PC wagenwijd open :/

ik ga binnenkort toch maar eens een en ander testen met UTP bekabeling en anders maar even een andere antivirus ofzo.

btw ik gebruik nu standaard firewall van windows (net als met vista) en avast free edition (net als met vista)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Mag ik een gokje doen? Of eigenlijk 3
Als je bekabeld nog steeds hetzelfde probleem hebt:

- Driver grafische kaart
- Driver netwerkkaart
- Driver chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:06:
Mag ik een gokje doen? Of eigenlijk 3
Als je bekabeld nog steeds hetzelfde probleem hebt:

- Driver grafische kaart
- Driver netwerkkaart
- Driver chipset
nou ja morgen patch even afwachten en dan vrijdag maar even testen. keep you guys posted

alle drivers vervangen voor de nieuwste versie van de maker (rechtstreeks bij fabrikant dus bij nvidia voor videokaart drivers en niet bij third party)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Eve opnieuw geinstalleerd of gewoon de dir gekopieerd/geplakt? Eve cache wel gewoon weggegooid? Instellingbestanden ook ff? Grafische settings veranderen (windowed/non-windowed etc). Eve heeft ook een repairtool - misschien dat die iets vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:04:
Eve opnieuw geinstalleerd of gewoon de dir gekopieerd/geplakt? Eve cache wel gewoon weggegooid? Instellingbestanden ook ff? Grafische settings veranderen (windowed/non-windowed etc). Eve heeft ook een repairtool - misschien dat die iets vindt?
Ik heb alles geformateerd en Eve geheel opnieuw gedownload en geinstalleerd. Het cache verhaal in eve heb ik ook getest voordat ik opnieuw installeerde zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Wat vinden jullie hiervan?

Het liefst heb ik 250mm prototype I Gauss Gun (vanwege de afstand), maar als ik die allemaal zou fitten dan zegt eft ergens rechts bovenin dat ik niet genoeg heb... weet de betekenis niet van het tekentje: soort van drie ringen die in verschillende richtingen een bol maken :P

[Myrmidon, PvE]
Medium Armor Repairer I
Armor Thermic Hardener II
N-Type Thermic Hardener I
N-Type Kinetic Hardener I
N-Type Explosive Hardener I
Damage Control I

10MN MicroWarpdrive I
Cap Recharger I
Cap Recharger I
Cap Recharger I
Omnidirectional Tracking Link I

Dual 150mm Prototype I Gauss Gun, Antimatter Charge M

Medium Capacitor Control Circuit I
Medium Capacitor Control Circuit I
Medium Auxiliary Nano Pump I

Ogre I x3
Warrior I x5
Valkyrie I x5

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
De myrmiddon heeft geen bonus voor gebruik van hybrid wapens.
Ik zou die dan ook niet gebruiken. Meestal worden projectile turrets gebruikt op de myrm.

verder doe ik mijn myrmiddon passive shield tanken, maar buiten dat niet direct advies.
daarnaast, als het voor PVE is, zou ik zeker niet omni tanken, omdat de enemies meestal maar 1 of 2 soorten damage doen (afhankelijk van welke enemies je hebt). Dus tanken op max 2 soorten damage.

ohja, als je power te kort komt, overweeg dan ook de MWD door een AB te vervangen.

[ Voor 15% gewijzigd door defusion op 31-08-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
@Legolas,

Als je EVE echt "Crashed" (Dus opnieuw opstart), moet dit te zien zijn in je Windows Eventlog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:53:
@Legolas,

Als je EVE echt "Crashed" (Dus opnieuw opstart), moet dit te zien zijn in je Windows Eventlog...
ja maar daar kan ik geen chocola van maken :?
defusion schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:39:
De myrmiddon heeft geen bonus voor gebruik van hybrid wapens.
Ik zou die dan ook niet gebruiken. Meestal worden projectile turrets gebruikt op de myrm.

verder doe ik mijn myrmiddon passive shield tanken, maar buiten dat niet direct advies.
daarnaast, als het voor PVE is, zou ik zeker niet omni tanken, omdat de enemies meestal maar 1 of 2 soorten damage doen (afhankelijk van welke enemies je hebt). Dus tanken op max 2 soorten damage.

ohja, als je power te kort komt, overweeg dan ook de MWD door een AB te vervangen.
Ik zou sowieso MWD door AB vervangen, tegenwoordig kan het wel in de meeste missies gebruikt worden, maar het voegt weinig toe, verbruikt een enorme hoeveelheid energie en ook nog een hoop PG. En voor voldoende tank met omni tank heb je twee reppers nodig denk ik, dus of missie specific tanken (http://eve-survival.org/wikka.php?wakka=HomePage) of je hebt meer tank nodig.

Maar verder is het in principe een prima setup, puur in theorie heb je gelijk dat projectile turrets ook goed werken op myrms, en een passive shield tank goed werkt (bij active armor is het cap verbruik van je wapens niet zo erg trouwens). Echter hoewel dat vaak geadviseerd wordt en in theorie een leuk idee is, heeft iemand die een myrm t1/named moet fitten normaal gesproken geen shield skills en al helemaal geen projectile turret skills.
Pagina: 1 ... 37 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.