[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.337 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 20:23
Hydra schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:55:
[...]

Komt bij dat je ook wel mag verwachten dat een T3 schip van 1B een stukje beter is dan een Rifter van 200k.

Battlecruisers worden ook enorm veel gebruikt in pvP trouwens en het is helemaal niet zo moeilijk daarin zo te trainen dat je effectief bent. Komt bij dat ze flink goedkoop zijn ook.
Als je een ervaren speler bent (in de RL-skills zin, niet de EVE-skills zin!) met een 50mil isk hurricane dan maak je imo toch wel een hele goede kans tegen een speler die net komt kijken, maar dmv plex verkoop een char + t3 schip heeft gekocht.(Edit: een van de grote minpunten van EVE, om duidelijk te maken dat er niet alleen maar positieve dingen in het spel zitten) Dit is dan wel een extreme case, maar ze komen zeker voor. Maar met een 200k rifter wordt het inderdaad iets lastiger :+

[ Voor 7% gewijzigd door GamemasterByte op 22-08-2011 16:01 ]

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
GamemasterByte schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:00:
Als je een ervaren speler bent (in de RL-skills zin, niet de EVE-skills zin!) met een 50mil isk hurricane dan maak je imo toch wel een hele goede kans tegen een speler die net komt kijken, maar dmv plex verkoop een char + t3 schip heeft gekocht.(Edit: een van de grote minpunten van EVE, om duidelijk te maken dat er niet alleen maar positieve dingen in het spel zitten) Dit is dan wel een extreme case, maar ze komen zeker voor. Maar met een 200k rifter wordt het inderdaad iets lastiger :+
Oh, helemaal mee eens hoor. Ik ben voor een Mach aan 't trainen en ben dus druk met m'n shield skills bezig om maar te zorgen dat ik 't allemaal ook een beetje kan fitten.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik post een uurtje niet en het niveau zakt weer hoor, wat moeten jullie toch zonder mij O-)
De kans dat ze je hotdroppen met een supercap in lowsec is relatief klein en vele malen minder dan een hotdrop in 0.0. Sowieso is het ook zwaar afhankelijk waar je mee aan komt zetten en via politieke informatie kan je de kans op dat soort hotdrops redelijk goed inschatten.
Ik heb gezien hoe in lowsec op een solo ceptor 3 supercarriers werden gedropped.

Maar ja het hangt wel wat af van welk gedeelte van lowsec je zit. Waar de 'elite-pvp'* organisaties in de buurt zitten is het meestal het ergste. Die kunnen wel primair in 0.0 opereren, maar als ze een t1 cruiser in lowsec kunnen hotdroppen zullen ze dat doen, iig als ze de grootste supercap force in de omgeving zijn en dus nagenoeg geen risico lopen.
*NCDOT, PL, etc.

Als je verder bij 0.0 vandaan zit ben je inderdaad meestal wel veiliger voor supercap hotdrops.
wat is het probleem volgens jou dan? Het feit dat je een simpele char kunt aanmaken en alles kunt doen, zonder dat er consequenties aan zitten voor je main character? Tot op zekere hoogte kan ik hier wel inkomen. Echter, stellen dat alts probleem nummer 1 zijn voor eve is een beetje kort door de bocht imo.
Hetgene dat ik bold heb gemaakt.

Prima dat je iemand kan scammen, maar verbind er dan wel consequenties aan (vooral de spam scams). Zelfde voor een corp thief, ja dat hoort bij eve. Maar het probleem dat ik ermee heb is dat er altijd gezegd wordt dat er in eve consequenties aan je acties zitten omdat het één universum is, maar dat absoluut niet het geval bij corp thiefs, het is compleet risicoloos voor hun. Laat ze hun main moeten gebruiken.
En wardecs bijvoorbeeld, waar het twee kanten op werkt. Een wardec zou niet triviaal te omzeilen moeten zijn, maar das dan wel door beide kanten: geen dedicated npc logistics alt, maar tegelijkertijd moeten de wardeccers ook niet al hun PVE risicoloos met NPC alts doen. (En daarnaast is het hele wardec systeem sowieso ruk).

Voor de duidelijkheid, ik realiseer me dat het zo goed als onmogelijk is om alts te verbieden. Echter CCP probeert alts juist zoveel mogelijk te promoten (met reden, meer inkomsten voor hun, maar dat hoef ik nog niet leuk te vinden).
Afgelopen drie uur zijn alleen al in de meest actieve regio's meer dan 5000 schepen vernietigd op ongeveer 35k mensen online
Maar hoe lang ben je aan het zoeken voor pvp tov de hoeveelheid tijd die je aan het schieten bent? Als ik heel positief ben dan zou ik voor solo/small gang zeggen dat je 30 keer zo lang aan het zoeken bent als dat je aan het schieten bent. In fleets is het moeilijker te zeggen, daar kan je heel lang continue aan het schieten zijn, maar formup en blueballs verkloten daar weer tijd.
Zelf ben ik ook een voorstander van een soort combat simulator, waarbij je gewoon 'eerlijke' gevechten kan doen waarbij tegenstanders gewoon gezocht worden, maar waarbij je wel gewoon een ingame schip gebruikt en ook kan verliezen. Maar goed.
Ik heb zelf nooit World of Warcrap gespeeld, maar als jij uren rondvliegt in lowsec zonder iemand tegen te komen om mee te pvp'en, dan doe je toch echt iets fout. Als laatste redmiddel kun je nog naar 0.0 entry-systems vliegen, daar is 95% van de tijd iemand om mee te pvp'en.
Tbh dat klinkt niet heel vreemd als je ook nog de eis erbij doet dat je niet minstens 10:1 outgunned bent. Tuurlijk je kan naar ammamake of HED gaan voor gegarandeerd PVP, maar in HED zal je dan minstens 10 t2 cruisers tegen je hebben en in Ammamake een zooi (faction) BS met triage support. Het probleem is niet pvp te vinden, het is pvp te vinden die een beetje interessant is voor beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:53:
Tbh dat klinkt niet heel vreemd als je ook nog de eis erbij doet dat je niet minstens 10:1 outgunned bent. Tuurlijk je kan naar ammamake of HED gaan voor gegarandeerd PVP, maar in HED zal je dan minstens 10 t2 cruisers tegen je hebben en in Ammamake een zooi (faction) BS met triage support. Het probleem is niet pvp te vinden, het is pvp te vinden die een beetje interessant is voor beide kanten.
vooral dat stukje... ik ben een beginnende speler met krap aan 11 mil SP. begrijp me niet verkeerd ik vind eve geweldig maar heb de smaak van PVP nu wel te pakken maar ja waar kan ik beetje leuk battlen tegen iemand die me niet kansloos inmaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
oh nee , nog een post die minder positief is over eve online.
Pas maar op , straks post Ashrah weer over dat je niet gelijk hebt en dat er niks mis is met spellen die hij speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 17:11:
oh nee , nog een post die minder positief is over eve online.
Pas maar op , straks post Ashrah weer over dat je niet gelijk hebt en dat er niks mis is met spellen die hij speelt.
weet niet of je mijn post bedoeld maar ik ben verre van negatief en ga zo weer voor een jaar betalen dus...

het is voor mij als beginner alleen wel lastig op het PVP veld wat te bereiken maar ik train daar nu voor. en met corp kan ik toch leuk meeschieten en wat ervaring opdoen.

en zoals door meerdere al gezegd hier als het allemaal zo ruk is wat doe je hier dan nog ?

uninstall game stop met betalen en klaar ben je :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Nee, ik bedoelde jouw post niet.
Ik bedoelde die van furby killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:08
Maar het verschil met furbz is dat hij ervaring heeft en degelijk kan uitleggen waarom hij bepaalde aspecten niet goed vindt ;)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
nwagenaar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:23:
Maar het verschil met furbz is dat hij ervaring heeft en degelijk kan uitleggen waarom hij bepaalde aspecten niet goed vindt ;)
En hij zit niet dom te emmeren. Niks mis met kritiek, maar gezeur heeft niemand zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
nwagenaar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:23:
Andere woorden maar zegt zo goed als het zelfde.
Conclusie ik heb dan ook genoeg ervaring in eve online om tot een conclusie te komen over de pvp in de game.

Dat er mensen zijn die vervolgens gaan zeuren over mijn post omdat ze er simpelweg niet mee eens daar kan ik niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:10:
[...]

Andere woorden maar zegt zo goed als het zelfde.
Conclusie ik heb dan ook genoeg ervaring in eve online om tot een conclusie te komen over de pvp in de game.

Dat er mensen zijn die vervolgens gaan zeuren over mijn post omdat ze er simpelweg niet mee eens daar kan ik niks aan doen.
de vraag die je al tig keer is gesteld beantwoord je niet...

wat doe je nog in dit topic :? mij vind je ook niet in topics over een spel dat ik slecht vind :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat solo altijd wel leuk is ('solo' want je hebt wel een alt nodig) is het empty-system bubblecamp met een interceptor. Je hebt drie systemen nodig die op een drukke route liggen. In het eerste heb je je alt (liefst in een onschuldige NPC corp), in de middelste warp je op 20k naar de andere gate plaats je een Mobile Small Warp Disruptor waar je landt. Ga als die online is weer naar de vorige gate en dubbelcheck dat je bubble je vangt. Drop een container waar je landt. Ga dan naar het volgende systeem en ga op een paar miljoen km van de gate terug wachten.

Als je alt iets ziet wat je kan hebben zoals een covops warp met je inty naar de gate en een paar tellen nadat het doel systeem B in is jump je erin en ga je naar de container die je gedropt had. Omdat je doel niemand in local zag in B gaat die meteen naar de gate naar C warpen en komt in de bubble terecht. Die container en jouw schip zullen z'n cloak deactiveren als ie er een heeft.

code:
1
2
3
4
5
Systeem A                  Systeem B                       Systeem C
                             ( > 15 AU tussen gates)

NPC alt                     bubble 20k                       inty, 1m km 
                                  van gate naar C              van gate naar B

Dit werkt heel goed tegen de eindeloze stroom covops en stealth bombers die door 0.0 vliegen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:12:
[...]

de vraag die je al tig keer is gesteld beantwoord je niet...

wat doe je nog in dit topic :? mij vind je ook niet in topics over een spel dat ik slecht vind :/
Asked and answered.
Dat jij niet kan lezen is niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:05
eve-collega's, negeer dit figuur nou maar gewoon, professionele trolls zonder echte argumenten zijn het snelst weg als je ze negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
En als al die whiners die het zo nodig vonden om mijn post te quoten dat nou hadden gedaan dan was er niks aan de hand.
Maar ja blijkbaar wanneer je je argumenten over de pvp in eve online verdedigd ben je een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:14:
[...]

Asked and answered.
Dat jij niet kan lezen is niet mijn probleem.
je denkt toch niet dat ik voor jou 2 paginas ga doorbladeren? ik heb het 2 x gepost en geen antwoord mij best hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
zeik dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16

Shunt

Boe

Wat een kinderachtig gedrag weer zeg niet normaal maar jah TR made dus laten we het er maar gewoon over op houden.

http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=10474212 Gisteren avond een leuke op gehad eerste armor hac roam voor een hoop van de nieuwe waffles. Zwaar verlies voor ons gezien qua isk maar als je die aantallen vergelijkt echt heerlijk het is dat een van onze logies vrij snel dood ging in het begin van de fight en de andere logies wat moeite hadden met de letterlijk +- 50 Ecm drones die op hun zaten kregen wij het niet meer ge repped. Volgende keer gaan we terug met 6 logies en meer zealots (we hadden redelijk wat scrubs die geen armor ships konden vliegen) en dan hopen we een nog grotere gang tegen te komen van test.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Net ook een leuk gevecht gehad. Zoals sommige mensen misschien weten, zijn zowel AAA als ROL bezig met een campagne in het noorden om DRF uit het zuiden te lokken. Dus wij krijgen met regelmaat last van ROL in onze regionen. Een intel channel gaf aan dat er 20 ROL mensen door Tribute aan het touren waren en mijn scout zag ze op een gegeven moment next-door en op een gate richting ons systeem.

We waren net bezig om een ROL stabber en cynabal af te maken, maar helaas is het bij die cynabal gebleven en heb ik besloten om het proben los te laten en zo snel mogelijk terug te gaan. Gezien de hoeveelheid hebben wij binnen 2 minuten redelijk wat mensen kunnen optrommelen. Terwijl wij bezig waren met een warp naar onze station, kwamen ze net ons systeem binnen, dus ik gaf de opdracht om te docken. Ondertussen gaf onze scout door dat ze de station hadden gebubbled en dat ze op 0 zaten. Hup, undock. Helaas één vagabond overleden door alpha, voor de rest hebben wij 5 kills kunnen maken. Zij vertrokken vervolgens weer richting Tribute en wij er achteraan. Onze scout gaf aan dat ze op 0 van de gate waren, wij deden een JOC op de 900 gate, bubble op en we hebben geprobeerd om de stragglers te pakken. Wederom 5 kills te pakken gehad en vervolgens vertrokken ze richting Tribute. Alleen hadden ze een bubble geplaatst op 50KM zodat wij moesten burnen. Maar ja, ze waren al uit het volgende systeem en dus werd het tijd om de loot op te pikken.

Resultaten: K8X en 900 (kb is nog aan het syncen, dus het kan nog iets veranderen). Dit resultaat geeft een langere periode weer. Maar in het begin was ik geen FC :)

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 23-08-2011 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben n00b laat ik het vast zeggen... overigens sindskort wat PVP ervaring opgedaan en vind het leuk :P

@shunt:
wat is een logies?

@nwagenaar:
wat is een JOC?

verder indrukwekkende gevechten damn zou die weleens op youtube willen zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee of ik ook mag antwoorden (gezien de @'s), maar logies zijn logistics. Waarschijnlijk guardians in het geval van shunt. Logistics zijn in fleets schepen die niets anders doen dan reppen. Ze repairen elkaar en de schietende fleetmembers.

JOC op een gate is Jump On Contact. Zodra je op de gate land na een warp, gelijk proberen te jumpen. Meestal omdat ofwel deze kant erg heet is, ofwel omdat aan de andere kant juicy targets rondvliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Ongelofelijk dat we 3 pagina's later deze troll genaamd Daisai nog steeds voeden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Laatst online: 17-05 22:07
Peekster schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:02:
Ongelofelijk dat we 3 pagina's later deze troll genaamd Daisai nog steeds voeden zeg.
Ik snap het ook al niet meer. Waarom er nog op hem gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 01:25:
ok ik ben n00b laat ik het vast zeggen... overigens sindskort wat PVP ervaring opgedaan en vind het leuk :P

@shunt:
wat is een logies?

@nwagenaar:
wat is een JOC?

verder indrukwekkende gevechten damn zou die weleens op youtube willen zien :D
Je vragen zijn al beantwoord, dus daar hoef ik geen antwoord op te geven. Persoonlijk ben ik juist Eve gaan spelen vanwege al die prachtige youtube links met al die grote gevechten. Overigens vergeet ik altijd te frapsen, maar ik zal de volgende keer proberen eraan te denken om het aan te zetten.

Verder zijn dit soort "indrukwekkende" gevechten tegenwoordig meer regel dan uitzondering en een noodzakelijk kwaad. Mede omdat ROL en AAA ons lastigvallen in onze eigen systemen. En uiteraard kunnen wij dat niet toestaan. Niet dat ik dit soort gevechten niet leuk vind, verre van dat zelfs :)

Overigens ben ik een soort van Junior FC en ik heb op dit moment gewoon extreem veel geluk. Dus binnenkort verlies ik 30 mensen, dat kan niet anders :P

Wel grappig, iemand kwam online en een aantal mensen waren hylarisch bezig en hij vroeg wat er aan de hand was. Iemand zei op comms: "Well, our FC tried to suicide the entire fleet against ROL and failed miserably" :D

[ Voor 8% gewijzigd door nwagenaar op 23-08-2011 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Doe je nu zelf ook aan mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Hydra schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:05:
[...]

Doe je nu zelf ook aan mee :P
Dat is ook weer zo, is net als die mensen die reply all doen wanneer iemand per ongeluk een mailtje naar het hele bedrijf sturen. En dan helemaal die mensen die reply all doen met de mededeling dat de mensen die eerder reply all hebben gedaan moeten stoppen met replay all doen.

OT
Dus ik heb al een jaartje alle skills om een BO schip te vliegen.. Althans dat DACHT IK.. kom er gister dus achter dat ik geen covert op cyno's kan gebruiken en geen jump portal generator.. FAIL..

Weet iig wel waar ik komende tijd aan ga trainen, beetje jammer alleen dat ik net mijn remap heb gebruikt en totaal niet ingericht sta om deze skills te trainen.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de andere logies wat moeite hadden met de letterlijk +- 50 Ecm drones die op hun zaten kregen wij het niet meer ge repped.
Hadden ze bij TEST/GENTS dan nog geluk imo, gezien dat ik ook zag dat jullie zealots met remote ECCM gefit waren, en ik neem aan dat dat op jullie guardians werd gebruikt, dan hadden die minstens 100 sensor strength. Wij doen daarom bijna altijd ECM drones op vijandelijke DPS, is je eigen logistics stuk efficienter (al weet ik niet of TEST daar veel van had), en vijandelijke DPS heeft normaal gesproken een veel lagere sensor strength dan logistics.
Weet iig wel waar ik komende tijd aan ga trainen, beetje jammer alleen dat ik net mijn remap heb gebruikt en totaal niet ingericht sta om deze skills te trainen..
Ik heb zelf nog twee remaps klaar, dus ik zou kunnen remappen ergens voor en dan weer terug remappen (heb nu redelijk gebalanseerde attributes), maar ben er zelf te lui voor. Heb ook nog 1.3M in SP dat ik kan assignen ofzo, leuk in reserve voor als ik iets snel wil, en enkel keertje gebruik ik een beetje ervan voor charisma skills.
Vreemd genoeg zou ik dus sneller kunnen trainen met attribute remaps, en doe ik dat niet, vooral omdat ik het meeste ondertussen dat ik wil vliegen kan vliegen (71M SP nu, clone kost 20M), maar tegelijkertijd vind ik het ook weer zonde om iets anders dan een +4 clone te gebruiken, dus in 0.0 vlieg ik ook altijd met +4s rond, zelfs als ik een dictor vlieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
55M sp. dus is niet heel erg allemaal. alleen wel jammer.
en zit ook meestal in een +4 kloon. Komt denk ik omdat ik veel missies doe en nooit wat verkoop (ben een hoarder, soms verkoop ik normale missie loot maar ook niet vaak eigenlijk) dus heb best wel aardig wat +4 implants liggen hier en daar

Mijn char is trouwens totaal niet gespecialiseerd in iets, behalve ECM eigenlijk omdat alles wat daarmee te maken heeft op V staat :D ben meer een manusje van allles, en vind dat wel lekker spelen ten opzichte van een zwaar gespecced char. kan nu een beetje doen wat ik wil, ben alleen niet de beste er in. Behalve dan in mijn rook, hoewel ik eigenlijk black ops dan ook op V zou moeten hebben. (staat op de planning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

furby-killer schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:15:
[...]

Hadden ze bij TEST/GENTS dan nog geluk imo, gezien dat ik ook zag dat jullie zealots met remote ECCM gefit waren, en ik neem aan dat dat op jullie guardians werd gebruikt, dan hadden die minstens 100 sensor strength. Wij doen daarom bijna altijd ECM drones op vijandelijke DPS, is je eigen logistics stuk efficienter (al weet ik niet of TEST daar veel van had), en vijandelijke DPS heeft normaal gesproken een veel lagere sensor strength dan logistics.
Scherp en ja logies zaten rond de 120 sensor strenght alleen met 30 tot 40 ecm drones heb je nog wel eens de kans dat er een jam raakt hehe. Meh we hadden de fight makkelijk kunnen winnen als er geen fouten gemaakt waren maar jah we blijven een trainer corp dus fouten zullen gemaakt worden.
[...]

Ik heb zelf nog twee remaps klaar, dus ik zou kunnen remappen ergens voor en dan weer terug remappen (heb nu redelijk gebalanseerde attributes), maar ben er zelf te lui voor. Heb ook nog 1.3M in SP dat ik kan assignen ofzo, leuk in reserve voor als ik iets snel wil, en enkel keertje gebruik ik een beetje ervan voor charisma skills.
Vreemd genoeg zou ik dus sneller kunnen trainen met attribute remaps, en doe ik dat niet, vooral omdat ik het meeste ondertussen dat ik wil vliegen kan vliegen (71M SP nu, clone kost 20M), maar tegelijkertijd vind ik het ook weer zonde om iets anders dan een +4 clone te gebruiken, dus in 0.0 vlieg ik ook altijd met +4s rond, zelfs als ik een dictor vlieg.
Ik ken het alleen doe ik het tegenwoordig anders. Ik zorg gewoon dat ik voor de skill die ik train ik implans in heb. Uit eindelijk zal ik wel weer eens een andere atributes moeten kiezen maar tegen die tijd ben ik mijn pod al lang weer kwijt geweest. Het bespaart me een hoop geld deze manier.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over podden...

ik heb nu een enorm lange training in de cue staan (voor mijn standaard) bijna 20 dagen nu ben ik op 18% mijn SP in het spel zelf staat op 10,8 mil maar in evemon staat het op 10,95 mil

dit is me vaker opgevallen als ik nu mijn skill eruit haalt springt hij naar 10,95 mil maar dan stopt de training ook al is het kort. nu is mijn vraag stel dat ik nu gepod wordt sta ik dan weer op 10,8 mil of behoudt ik de volle 10,95 mil daar ik dat heb maar eve zelf maar 10,8 mil ziet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:54
Waarschijnlijk heb je 10.95 zodra deze skill klaar is. Je hebt _nu_ dus 10.8, en als je gepod wordt (en je pod is groot genoeg) dan heb je dan nog steeds 10.8 :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:05:
Waarschijnlijk heb je 10.95 zodra deze skill klaar is. Je hebt _nu_ dus 10.8, en als je gepod wordt (en je pod is groot genoeg) dan heb je dan nog steeds 10.8 :)
nee test het maar eens op eveboard zie ik ook maar 10,8 mil sp en dat is al vanaf dat deze training erin staat en in evemon lopen de SPs op naar aanleiding van je stats.

check het maar ;) het viel me al eerder op maar nu ik wat aan PVP doe enzo is het wel van belang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:10:
[...]

nee test het maar eens op eveboard zie ik ook maar 10,8 mil sp en dat is al vanaf dat deze training erin staat en in evemon lopen de SPs op naar aanleiding van je stats.

check het maar ;) het viel me al eerder op maar nu ik wat aan PVP doe enzo is het wel van belang
Bekend euvel skillpoints worden pas bijgeteld als de skill of klaar is of onderbroken wordt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:16:
[...]

Bekend euvel skillpoints worden pas bijgeteld als de skill of klaar is of onderbroken wordt.
wat ik wil weten of ik SP verlies als ik in de tussentijd gepod wordt?

zou wel zuur zijn als je na 18 dagen je podden en je opnieuw kan beginnen :/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:19:
[...]

zolang je clone de aantallen skillpoints dekt die nog niet bijgeteld zijn nee dan hou je die skillpoints. En volgens mij telt hij op dat moment ook de nieuwe skillpoints er bij omdat volgens mij je skill que een seconde wordt onderbroken.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:19:
[...]

heb je het nu over wanneer je kloon niet up-to-date is
volgens mij wel dan. Er is ook geen reden om een outdated kloon te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Je SP gaan in principe niet verloren, tenzij je een outdated clone hebt, of een t3 verliest. Een andere mogelijkheid om SP te verliezen is er niet. Op het moment dat jij een skill trained en je wordt gepod, zullen die SP niet verloren gaan. Of ze er meteen bijkomen, weet ik niet zeker, zo vaak word ik niet gepod >:)
Als je zeker wilt zijn dat je clone nog alle SP dekt, kun je je skill training ook voor een seconde pauzeren. Dan zou de hoeveelheid SP in EVE overeen moeten komen met wat er in EVEmon staat. EVEmon telt tijdens de skilltraining wel gewoon door, terwijl EVE zelf alleen maar na het trainen/pauzeren van een skill de SP bij je totaal telt. Dat betekent echter niet dat je die nog kunt kwijtraken, mits je clone up to date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:23:
[...]

heb je het nu over wanneer je kloon niet up-to-date is
volgens mij wel dan. Er is ook geen reden om een outdated kloon te hebben
nee dat zou heel dom zijn :D ik heb het een paar posts geleden uitgelegd. in het kort als je een lange skill trained dan krijg je vanaf begin dat die skill start tot hij klaar is (of onderbroken wordt) geen SP bij op je char in eve... evemon echter telt vrolijk door mijn vraag is wat er gebeurd als je gepod in de tussentijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GamemasterByte schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:28:
Je SP gaan in principe niet verloren, tenzij je een outdated clone hebt, of een t3 verliest. Een andere mogelijkheid om SP te verliezen is er niet. Op het moment dat jij een skill trained en je wordt gepod, zullen die SP niet verloren gaan. Of ze er meteen bijkomen, weet ik niet zeker, zo vaak word ik niet gepod >:)
Als je zeker wilt zijn dat je clone nog alle SP dekt, kun je je skill training ook voor een seconde pauzeren. Dan zou de hoeveelheid SP in EVE overeen moeten komen met wat er in EVEmon staat. EVEmon telt tijdens de skilltraining wel gewoon door, terwijl EVE zelf alleen maar na het trainen/pauzeren van een skill de SP bij je totaal telt. Dat betekent echter niet dat je die nog kunt kwijtraken, mits je clone up to date is.
als je een t3 verliest raak je SP kwijt? met t3 bedoel je neem ik aan tech 3 schip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Laatst online: 25-08 22:19
Kan je via EVEGate het commando geven om een corp te leaven of dat je je roles terzijde legt en geen nieuwe meer aanneemt, de preleave procedure zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:38:
[...]

als je een t3 verliest raak je SP kwijt? met t3 bedoel je neem ik aan tech 3 schip?
Jep daarom ejecten een hoop ratters ook als je ze tackled in hun T3. Echt leuk heb je zo in eens een gratis T3 ship :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:41:
[...]

Jep daarom ejecten een hoop ratters ook als je ze tackled in hun T3. Echt leuk heb je zo in eens een gratis T3 ship :P
ohhh damn dat is wel lame, zou voor mij een reden zijn daar niet in te vliegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:36:
[...]

nee dat zou heel dom zijn :D ik heb het een paar posts geleden uitgelegd. in het kort als je een lange skill trained dan krijg je vanaf begin dat die skill start tot hij klaar is (of onderbroken wordt) geen SP bij op je char in eve... evemon echter telt vrolijk door mijn vraag is wat er gebeurd als je gepod in de tussentijd
Niets. Je krijgt terwijl je een skill trained er namelijk wel gewoon SP bij. Alleen je totale aantal SP op je char sheet wordt niet geupdate tot de skill training klaar is of wordt onderbroken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurtebise schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:38:
Kan je via EVEGate het commando geven om een corp te leaven of dat je je roles terzijde legt en geen nieuwe meer aanneemt, de preleave procedure zeg maar?
Nop, moet je toch echt inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:43:
[...]

ohhh damn dat is wel lame, zou voor mij een reden zijn daar niet in te vliegen
Je verliest één niveau van een willekeurige sub system skill van de T3 waar je in zit. Max 210k SP dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Shunt schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:41:
Huh? Maar hoe komt dat dan? Da's toch raar? Hoeveel verlies je dan?
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:47:
Je verliest één niveau van een willekeurige sub system skill van de T3 waar je in zit. Max 210k SP dus.
Ah. Nou, ik vv blij dan dat ik besloten heb voor een Mach te gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 23-08-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hydra schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:48:
[...]

Huh? Maar hoe komt dat dan? Da's toch raar? Hoeveel verlies je dan?

[...]

Ah. Nou, ik vv blij dan dat ik besloten heb voor een Mach te gaan.
Dat is gewoon de way the T3 works waarom denk je dat het zo gemakkelijk is om in een T3 te klimmen vooral alles op L5 ik bedoel alle systems op L5 is 1.25 mil sp ofzo. Dat voor een ship met 5 verschillende ship bonuses. Ik gok dat ze er een risico aan wilde plakken voor de players.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Dat je geen kritiek kan hebben over een spel maakt iemand anders nog geen troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Shunt schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:55:
Dat is gewoon de way the T3 works waarom denk je dat het zo gemakkelijk is om in een T3 te klimmen vooral alles op L5 ik bedoel alle systems op L5 is 1.25 mil sp ofzo. Dat voor een ship met 5 verschillende ship bonuses. Ik gok dat ze er een risico aan wilde plakken voor de players.
Naast dat zo'n schip zo'n 1B waard is zegmaar? Wat een flauwekul... Goed dat ik dat nu weet, zat nog wat te twijfelen tussen Mach en Tengu maar da's nu wel over :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hydra op 23-08-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:09:
[...]

Naast dat zo'n schip zo'n 1B waard is zegmaar? Wat een flauwekul... Goed dat ik dat nu weet, zat nog wat te twijfelen tussen Mach en Tengu maar da's nu wel over :)
ik kon niet wachten mn tengu te vliegen maar das ook wel over ja... ga ook maar voor mach dan later als ik groot ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

pff 1 bil nee man ik krijg een Tengu voor ongeveer 385 mil incl 5 sub systems. Dat geld voor alle T3's btw ik zal eens kijken of ik de manier hoe hier kan erm delen hehehe.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Shunt schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:11:
[...]

pff 1 bil nee man ik krijg een Tengu voor ongeveer 385 mil incl 5 sub systems. Dat geld voor alle T3's btw ik zal eens kijken of ik de manier hoe hier kan erm delen hehehe.
Hmm da's wel interessant :D

dacht ook dat ze iets duurder waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
[...]

Ik heb laatst een tengu gekocht, +subsystems, dat was ongeveer 500mil. Daarnaast is de fitting wat goedkoper, omdat je minder dure faction/complex mods hoeft te kopen voor een tengu dan voor een mach. Zo kun je met een faction ab + 2x passive faction hardeners + 1 T2 invul + small deadspace booster + faction boost amp zo'n beetje alle missies tanken met 2 vingers in je neus. De totale kosten zijn veel minder dan als je een large/x-large deadspace booster + active faction/deadspace hardeners + mach hull moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook gewoon je sub-systems skills niet verder dan 4 trainen. In dat geval verlies je heel weinig SP als je T3 sterft en is het ook maar een korte tijd trainen om weer op je oude niveau te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zojuist heb ik wat mensen aangesproken op hun reacties in de afgelopen 'discussie'. Ik begrijp dat hier erg veel spelers zitten die gek zijn op 'hun' EVE, maar dat betekent niet dat commentaar op de game hier niet gegeven mag worden.

Hou het in het vervolg vriendelijk :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 12:19:
Je kan ook gewoon je sub-systems skills niet verder dan 4 trainen. In dat geval verlies je heel weinig SP als je T3 sterft en is het ook maar een korte tijd trainen om weer op je oude niveau te zijn.
beetje nutteloos denk je niet ? als je alles naar 5 traint kom je terug op 4 dus kost het je hoogstens 6 dagen training om terug op L5 te komen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:01:
[...]

beetje nutteloos denk je niet ? als je alles naar 5 traint kom je terug op 4 dus kost het je hoogstens 6 dagen training om terug op L5 te komen.
Ja dat zei ik een paar posts geleden ook al. Dit was ook meer gericht op de mensen die zich druk maken over 200k sp. Zelf heb ik al mijn subsystem skills wel naar vijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:04:
Ja dat zei ik een paar posts geleden ook al. Dit was ook meer gericht op de mensen die zich druk maken over 200k sp. Zelf heb ik al mijn subsystem skills wel naar vijf.
IK ga eerst voor een Mach en daarna wel voor een Tengu denk ik dan. Sowieso heb ik dan de benodigde shield skills, skillen naar Tengu kost dan niet zo heel veel tijd.

Ik heb iets van 9M dus dan is 200k best veel :) Ik blijf erbij dat ik het kwa design gewoon raar vindt. Maargoed :)

[ Voor 55% gewijzigd door Hydra op 23-08-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is gewoon nodig om de balans tussen rijk en minder rijk nog een beetje in orde te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jeej, terug van vakantie, en ik mag mijn tengu vliegen :D
Nu eens testen of ie z'n werk doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Kan ik beter voor een marauder gaan voor lvl 4 missies en incursions.
Niet dat je schip snel zal verliezen in een incursion, maar toch voor de zelfde tijd trainen kun je net zo goed voor een tech 2 battleship gaan.

Best wel lame trouwens dat ze zoiets niet in de description van het schip zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Daisai op 23-08-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 13:30:
[...]

IK ga eerst voor een Mach en daarna wel voor een Tengu denk ik dan. Sowieso heb ik dan de benodigde shield skills, skillen naar Tengu kost dan niet zo heel veel tijd.

Ik heb iets van 9M dus dan is 200k best veel :) Ik blijf erbij dat ik het kwa design gewoon raar vindt. Maargoed :)
Met 9m SP denk ik dat je veel eerder effectief in een Tengu bent dan in een Machariel. Machariels zijn fantastische schepen maar redelijk SP intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daisai schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:12:
Kan ik beter voor een marauder gaan voor lvl 4 missies en incursions.
Niet dat je schip snel zal verliezen in een incursion, maar toch voor de zelfde tijd trainen kun je net zo goed voor een tech 2 battleship gaan.

Best wel lame trouwens dat ze zoiets niet in de description van het schip zetten.
met je laatste opmerking ben ik het eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Zit hier ook beetje met een twijfel. Momenteel 10,5m SP puur amarr. Momenteel bezig voor cruiser L5 voor Zealot.
Maar daarna Guardian, Legion, Paladin of Nightmare. Voorkeur gaat uit naar 1 van die laatste 3. Ben meer dps type >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Doet iemand van jullie toevallig SOMER Blink..

ik wist niet dat je het ook gewoon via het web kon spelen.. erg slecht dat het kan.. Maar wel leuke prijzen gewonnen vandaag. Niks bijzonders, maar wel geinig dat het kan, en gelukkig gister 50M er op gezet anders was ik snel klaar geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampertjen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:53:
Zit hier ook beetje met een twijfel. Momenteel 10,5m SP puur amarr. Momenteel bezig voor cruiser L5 voor Zealot.
Maar daarna Guardian, Legion, Paladin of Nightmare. Voorkeur gaat uit naar 1 van die laatste 3. Ben meer dps type >:)
Wat wil je gaan doen in je schepen? PvE of PvP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
momenteel vooral PvE en incursions. PvP komt later rond de 15-18m Sp wel aan bod. Heb nog niets van sp in EW, tot nu enkel maar getrained in skills die zoveel mogelijks schepen ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stampertjen schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:04:
momenteel vooral PvE en incursions. PvP komt later rond de 15-18m Sp wel aan bod. Heb nog niets van sp in EW, tot nu enkel maar getrained in skills die zoveel mogelijks schepen ten goede komen.
Dan zou ik zelf eerst voor de Guardian gaan. Logistics zijn meestal wel welkom in Incursion groepen en je hebt Amarr cruiser 5 al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 15:12
Ik weet niet of het al vermeld is geworden, moet de afgelopen 10 pages nog lezen.

Maar het was erg jammer dat CCP dit jaar niet op Gamescom aanwezig was... Afgelopen twee jaar was het leuk om even een babbeltje te doen met de medewerkers.

Ik had gehoopt om een mooie E-ON magazine te scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt eraan vlieg je shield of armor voor shield is nightmare 1 van de fav's. voor armor kan ik eigenlijk weinig zeggen aangezien ik daar zelf amper iets mee doe.

ik vlieg persoonlijk een nightmare maar ik ben aan het skillen zodat ik ook een mach kan gaan vliegen.
ik ga dan gewoon het schip gebruiken dat het dichts bij de betreffende incursion zit ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Bornhald schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:53:
Doet iemand van jullie toevallig SOMER Blink..

ik wist niet dat je het ook gewoon via het web kon spelen.. erg slecht dat het kan.. Maar wel leuke prijzen gewonnen vandaag. Niks bijzonders, maar wel geinig dat het kan, en gelukkig gister 50M er op gezet anders was ik snel klaar geweest
Laatst eens gedaan voor een paar honderd mil, volgens mij de eerste "blink" waar ik aan mee deed was meteen raak: gallente carrier skill book :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:21
Gisteren begonnen met dit spel. Zijn er wat tips of musts om te doen al beginnende speler?
Ik vraag mij wel af hoe de community omgaat met nieuwe spelers/newbs. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:13:
Gisteren begonnen met dit spel. Zijn er wat tips of musts om te doen al beginnende speler?
Genadeloos over het algemeen genomen, en als ze aardig zijn ga er maar vanuit dat ze je voor de gek houden tot ze het tegendeel heb bewezen :).

Volg sowieso alle Tutorials, stel een plan op voor de komende paar weken/maanden wat je wilt trainen en zoek een leuke hisec corp om bekend te raken met het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:13:
Ik raadt je aan de isk guide 3.0 te zoeken en te downloaden voor achtergrond info.
Vooral de tutorial missies doen. En zo snel mogelijk uitvinden wat je zelf leuk vind in eve en een corp vinden die dat faciliteert en je op weg helpt.

de NPC corps waar je in begint zitten vaak ook gevuld met mensen die je wel verder willen helpen en antwoord op je vragen willen geven. Maar ik denk dat ze wel verwachten dat je eerst de tutorial missies gedaan hebt. Ook lekker dat je dan wat schepen enz krijgt.

en onthou dat iets wat te goed lijkt het ook vaak is. hoewel als je met de juiste mensen praat die vaak ook nog wel financieel een beetje willen helpen, als je maar niet er om bedelt
De_Bastaard schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:13:
[...]
Laatst eens gedaan voor een paar honderd mil, volgens mij de eerste "blink" waar ik aan mee deed was meteen raak: gallente carrier skill book :p
gister een beetje lopen doen, dramiel, firetail en harpy gewonnen en uiteindlijk 10m uitgegeven. niet slecht (had eerst 80M gestort, maar toen ik een 2e dramiel won heb ik besloten deze uit te laten keren als isk, ~70m dus uiteindelijk 10m kwijt voor die drie schepen)

kwam eigenlijk omdat ik er achter kwam dat ik het op een gewone website kon spelen, dus druk bezig geweest op werk :D

[ Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 24-08-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Ok, bedankt voor de (snelle :o) reacties. Ben zowiezo van plan alle tutorial missies af te ronden en inderdaad een plan aan het opstellen van wat ik wil bereiken en doen in het spel.
Ik ben zowiezo van plan om in het begin veel te gaan minen om geld te vergaren.
Wat is trouwens een highsec corp? Ik weet wel dat een solar system een hoge sec kan hebben, maar wat maakt een lowsec corp anders dan een highsec corp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:28:
Ok, bedankt voor de (snelle :o) reacties. Ben zowiezo van plan alle tutorial missies af te ronden en inderdaad een plan aan het opstellen van wat ik wil bereiken en doen in het spel.
Ik ben zowiezo van plan om in het begin veel te gaan minen om geld te vergaren.
Wat is trouwens een highsec corp? Ik weet wel dat een solar system een hoge sec kan hebben, maar wat maakt een lowsec corp anders dan een highsec corp?
Wat hiermee bedoeld wordt is de security status van de systemen waarin de corp opereert. Een 'high-sec' corp is een corp waarvan de leden zich beperken tot systemen met een security status van 0.5 of hoger.

Een low-sec corp richt zich meer op system van 0.1 t/m 0.4 en een null sec of 0.0 corp leeft in 0.0.

Dit is een generalisatie en er zijn zat uitzonderingen.

Beste tip die ik je kan geven is om vooral zelf te bepalen wat je wil doen en je niet teveel te laten beinvloeden door wijsheden van anderen. Eve zit vol met mensen die er van overtuigd zijn dat 'hun' manier van spelen de enige manier is, en ze zullen erg hun best doen om je daarvan te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
helemaal mee eens, trek je eigen plan en zorg dat je lol hebt. heb voor de rest nog wat algemene stelregels:
  • houdt er rekening mee dat je nergens ECHT veilig bent. als de beloning groot genoeg is wordt je schip altijd aangevallen door andere spelers
  • vlieg nooit een schip wat je niet kan permitteren om te verliezen
  • iets wat te goed lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook
  • pas op als iemand je aanbied om iets gratis uit een container te pakken (tenzij deze blauw is, de container) omdat hij je dan zal aanvallen
  • autopilot kan worden ingesteld om je niet door lowsec te sturen
  • zorg dat je medical clone altijd up-to-date is
  • als je een 21 dagen trial wilt in plaats van de standaard 14 dagen, pm maar iemand hier op het forum en stuur je email adres, en je krijgt een 21 dagen invite :)
  • en voor vragen kan je ook hier terecht denk ik wel

[ Voor 3% gewijzigd door Bornhald op 24-08-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Ach, ik vind 14 dagen trial goed zat, binnenkort even een subscription opzetten, of is het handiger om als ik wil subscriben een nieuw account aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:44:
Ach, ik vind 14 dagen trial goed zat, binnenkort even een subscription opzetten, of is het handiger om als ik wil subscriben een nieuw account aan te maken?
ik denk dat als je gaat subscriben je gewoon je bestaande account moet gebruiken, want daar heb je dan al 14 dagen training in zitten

ook kan je direct betalen, en dan wordt je trial tijd bij je betaalde tijd opgeteld, maar loop je niet tegen de limitaties aan van skills die je niet op een trial mag trainen

[ Voor 17% gewijzigd door Bornhald op 24-08-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je trial account wordt automatisch omgezet in een volwaardige account zodra je een betaling doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Bornhald schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:45:
[...]

ik denk dat als je gaat subscriben je gewoon je bestaande account moet gebruiken, want daar heb je dan al 14 dagen training in zitten

ook kan je direct betalen, en dan wordt je trial tijd bij je betaalde tijd opgeteld, maar loop je niet tegen de limitaties aan van skills die je niet op een trial mag trainen
Zucht, zoveel mogelijkheden in dit spel, wat zijn eigenlijk goede stijlen om dit spel te (beginnen met) spelen?
Ik weet dat je kan pirate kan worden, of een miner, maar daar houd het zo'n beetje op met mijn kennis over carriëre mogelijkheden.

(btw, voordeel van opnieuw beginnen is dat er genoeg mensen zijn die 200 miljoen geven als je via hun buddy program subscribed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
In Eve is geen "goede stijl" Je kunt doen wat je zelf leuk vind/lijkt. Begin met mijnen als je dat wat lijkt. Kom je er halvewege achter dat je het niks vind heb je het wel geprobeerd. Ik ben ook met minen begonnen maar doe nu missions. Op de middellange termijn is daar meer mee te verdienen dan met minen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:49:
[...]

Zucht, zoveel mogelijkheden in dit spel, wat zijn eigenlijk goede stijlen om dit spel te (beginnen met) spelen?
Ik weet dat je kan pirate kan worden, of een miner, maar daar houd het zo'n beetje op met mijn kennis over carriëre mogelijkheden.

(btw, voordeel van opnieuw beginnen is dat er genoeg mensen zijn die 200 miljoen geven als je via hun buddy program subscribed)
dat geld krijg je voor een buddy invite, omdat de persoon die je een invite stuurt, en waar jij voor betaald krijgt een plex (30 speeltijd)
dus als ze 200 geven zou ik dat direct doen. (pleax is 300-400m waard) maar kans dat je alleen de trial krijgt is ook zeker groot.maar dan nog is het 21 ten opzichte van 14 dagen

wat ik zelf heb gedaan, alles een beetje geprobeerd. Waardoor ik nu van de meeste dingen een beetje kan. Heb zo ontdekt wat ik zelf leuk vind (wat ook een combinatie is van dingen) en dat dus kan doen.

Ik doe vooral een beetje pvp in 0.0 en lowsec en daarnaast missies vliegen in highsec,
minen is niet aan mij besteed, maar help de corp wel meestal als er een corp mining op is

dus doe van alles een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:49:
[...]

EvE heeft niet echt duidelijk afgebakende carrier mogelijkheden. In je eerste jaar(en) wordt je nog beperkt door ingame skillset, bepaalde schepen en/of fittings zijn gewoon niet beschikbaar omdat je de skills niet hebt. Naarmate je meer en meer SP verzamelt zal die beperking vanzelf verdwijnen en kan je doen waar je zelf zin in hebt.

Wat je moet uitvinden is waar je interesse ligt en waar je het meeste voldoening/plezier uit krijgt. Beste manier om dat te doen is om gewoon dingen te proberen en dan objectief te bekijken of je het wat vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Trouwens gisteren loot en salvage verkocht. Gelijk een doelstelling van me in het spel gehaald: 1 miljard in mijn wallet. Nu buyorders uitzetten voor mijn tengu. Its good to be rich maar geld moet rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Peekster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 11:57:
Trouwens gisteren loot en salvage verkocht. Gelijk een doelstelling van me in het spel gehaald: 1 miljard in mijn wallet. Nu buyorders uitzetten voor mijn tengu. Its good to be rich maar geld moet rollen.
Gefeliciteerd! Op naar de 2 zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Nah eerst maar weer eens wat uitgeven. Geld in mn wallet is leuk maar meer scheepjes en spullen in mn hangar is nog veel leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Wat kan je zoal doen in de tak van Exploration om geld mee te verdienen? Zit nu op het punt om verschillende carreers uit te proberen. :)

Oh, en is het slim om al een corp te joinen als je nog vanalles aan het uitproberen bent, om erachter te komen wat leuk is?

[ Voor 31% gewijzigd door colink0 op 24-08-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peekster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:00:
Nah eerst maar weer eens wat uitgeven. Geld in mn wallet is leuk maar meer scheepjes en spullen in mn hangar is nog veel leuker!
Wormhole Tengu peekster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Sssssshhhhhhhhhttttt jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Peekster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:00:
Je kunt ook gewoon voor allebei gaan :9
colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:01:
Wat kan je zoal doen in de tak van Exploration om geld mee te verdienen? Zit nu op het punt om verschillende carreers uit te proberen. :)

Oh, en is het slim om al een corp te joinen als je nog vanalles aan het uitproberen bent, om erachter te komen wat leuk is?
Exploration kun je wel veel isk mee verdienen, maar dan moet je ook redelijk wat heftige investeringen doen. Ik denk dat lvl 1 missions het makkelijkste om mee te beginnen zijn (na alle tutorials). Die betalen naar verhouding redelijk, en zijn niet echt moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
GamemasterByte schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:06:
[...]

Je kunt ook gewoon voor allebei gaan :9

[...]

Exploration kun je wel veel isk mee verdienen, maar dan moet je ook redelijk wat heftige investeringen doen. Ik denk dat lvl 1 missions het makkelijkste om mee te beginnen zijn (na alle tutorials). Die betalen naar verhouding redelijk, en zijn niet echt moeilijk.
Ik ga wel Exploration en Industry proberen, military lijkt mij pas wat als ik veel verder ben in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:01:

ja als je een corp joint waar je die vrijheid krijgt wel anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Is dit spel prima te spelen met 2 uur per dag average?
Of moet je zo veel mogelijk online zijn om verder te komen in EvE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Prima te doen. Ik heb dagen in de week dat ik helemaal niet online ben. Gewoon je skills in je queue zetten. Die draaien gewoon door als je niet ingelogd bent. Ik ben gewoon 5 weken op vakantie geweest. Terug komen en die skill die die je 5,5 week kostte is dan bijna klaar. Erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:03:
Is dit spel prima te spelen met 2 uur per dag average?
Of moet je zo veel mogelijk online zijn om verder te komen in EvE?
Ja, je kan het spel prima spelen door 2 uur per dag te spenderen (wel even afhankelijk wat je precies wil doen natuurlijk). Het voordeel van Eve is dat je niet leveled of dat je moet farmen voor XP, je skilled door een skillbook te kopen en die te injecteren en je skilled ook door terwijl je offline bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hoe vaker je online bent, hoe meer tijd je hebt om isk te verdienen. zo simpel is het, isk is nodig om skillbooks en schepen te komen
echter kan je offline ook geld verdienen door productie van dingen en buy en sell orders.

ik denk dat 2 uur per dag makkelijk is om te doen. ik ken er die het met minder doen

skills krijg je ook offline, hoef je niet voor online te zijn

[ Voor 9% gewijzigd door Bornhald op 24-08-2011 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Dit is een link naar een blog van iemand die zeer snel in z'n EVE carriere exploration is gaan doen met als doelstelling een PLEX bij elkaar graaien om zo z'n subscription te betalen.
Vond 't zelf erg leuk om te lezen. Houdt er rekening mee dat exploration ook gebasseerd is op kans. Het is dus geen stabiele inkomsten bron als bijvoorbeeld minen of missie runnen.

Zelf heb ik gisteravond op m'n 2 chars een skill in de queue gezet die ieder 26 dagen duren (rank 8 naar level 5). Kan mooi door terwijl ik ondertussen een periode met vakantie ben...

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colink0
Als ik 1 maand gametime aanschaf, krijg ik dan die maand + mijn trial gametime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

colink0 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:37:
Als ik 1 maand gametime aanschaf, krijg ik dan die maand + mijn trial gametime?
Yup.
Pagina: 1 ... 35 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.