Ik post een uurtje niet en het niveau zakt weer hoor, wat moeten jullie toch zonder mij

De kans dat ze je hotdroppen met een supercap in lowsec is relatief klein en vele malen minder dan een hotdrop in 0.0. Sowieso is het ook zwaar afhankelijk waar je mee aan komt zetten en via politieke informatie kan je de kans op dat soort hotdrops redelijk goed inschatten.
Ik heb gezien hoe in lowsec op een solo ceptor 3 supercarriers werden gedropped.
Maar ja het hangt wel wat af van welk gedeelte van lowsec je zit. Waar de 'elite-pvp'* organisaties in de buurt zitten is het meestal het ergste. Die kunnen wel primair in 0.0 opereren, maar als ze een t1 cruiser in lowsec kunnen hotdroppen zullen ze dat doen, iig als ze de grootste supercap force in de omgeving zijn en dus nagenoeg geen risico lopen.
*NCDOT, PL, etc.
Als je verder bij 0.0 vandaan zit ben je inderdaad meestal wel veiliger voor supercap hotdrops.
wat is het probleem volgens jou dan? Het feit dat je een simpele char kunt aanmaken en alles kunt doen, zonder dat er consequenties aan zitten voor je main character? Tot op zekere hoogte kan ik hier wel inkomen. Echter, stellen dat alts probleem nummer 1 zijn voor eve is een beetje kort door de bocht imo.
Hetgene dat ik bold heb gemaakt.
Prima dat je iemand kan scammen, maar verbind er dan wel consequenties aan (vooral de spam scams). Zelfde voor een corp thief, ja dat hoort bij eve. Maar het probleem dat ik ermee heb is dat er altijd gezegd wordt dat er in eve consequenties aan je acties zitten omdat het één universum is, maar dat absoluut niet het geval bij corp thiefs, het is compleet risicoloos voor hun. Laat ze hun main moeten gebruiken.
En wardecs bijvoorbeeld, waar het twee kanten op werkt. Een wardec zou niet triviaal te omzeilen moeten zijn, maar das dan wel door beide kanten: geen dedicated npc logistics alt, maar tegelijkertijd moeten de wardeccers ook niet al hun PVE risicoloos met NPC alts doen. (En daarnaast is het hele wardec systeem sowieso ruk).
Voor de duidelijkheid, ik realiseer me dat het zo goed als onmogelijk is om alts te verbieden. Echter CCP probeert alts juist zoveel mogelijk te promoten (met reden, meer inkomsten voor hun, maar dat hoef ik nog niet leuk te vinden).
Afgelopen drie uur zijn alleen al in de meest actieve regio's meer dan 5000 schepen vernietigd op ongeveer 35k mensen online
Maar hoe lang ben je aan het zoeken voor pvp tov de hoeveelheid tijd die je aan het schieten bent? Als ik heel positief ben dan zou ik voor solo/small gang zeggen dat je 30 keer zo lang aan het zoeken bent als dat je aan het schieten bent. In fleets is het moeilijker te zeggen, daar kan je heel lang continue aan het schieten zijn, maar formup en blueballs verkloten daar weer tijd.
Zelf ben ik ook een voorstander van een soort combat simulator, waarbij je gewoon 'eerlijke' gevechten kan doen waarbij tegenstanders gewoon gezocht worden, maar waarbij je wel gewoon een ingame schip gebruikt en ook kan verliezen. Maar goed.
Ik heb zelf nooit World of Warcrap gespeeld, maar als jij uren rondvliegt in lowsec zonder iemand tegen te komen om mee te pvp'en, dan doe je toch echt iets fout. Als laatste redmiddel kun je nog naar 0.0 entry-systems vliegen, daar is 95% van de tijd iemand om mee te pvp'en.
Tbh dat klinkt niet heel vreemd als je ook nog de eis erbij doet dat je niet minstens 10:1 outgunned bent. Tuurlijk je kan naar ammamake of HED gaan voor gegarandeerd PVP, maar in HED zal je dan minstens 10 t2 cruisers tegen je hebben en in Ammamake een zooi (faction) BS met triage support. Het probleem is niet pvp te vinden, het is pvp te vinden die een beetje interessant is voor beide kanten.