[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar niet zo heel veel en aleen om te proberen (10 mil isk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Ik noem het leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eén keer en nooit meer. Dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25
Hé, ik ga stoppen met EVE en heb teveel miljard om te weten wat ik er mee aan moet... Ik denk dat ik het maar gewoon weg ga geven. Weet je wat, als je mij ISK stuurt dan stuur ik je het dubbele terug!

Regel 2 van EVE: Gatis geld == scam :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
ik heb er zelfs nog een kleine winst uit gehaald
initeel 200m in gezet.
dat ge-reinvest.
toen nog 500m erbij gedaan.
payout gedaan zodat ik 300m ontvangen had
dei 500m weer uit gehaald
en toen is het geklapt

wel jammer want er stond nog 600-700m isk op die account en zat er aan te denken het er uit te trekken. maar dus winst gemaakt er op :D (zat er dus erg vroeg bij)

edit
@paul
en weet je wat het erge is, ik heb een altje gemaakt, en zo echt 100m verdient :D

[ Voor 11% gewijzigd door Bornhald op 17-08-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Ja, bizar. Waarom zou je me niet gewoon gelijk een paar miljoen sturen, waarom zou ik jou eerst wat moeten sturen? Dat mensen daar intrappen :X

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha, die ken ik wel ja. zijn alleen nog wel heel veel mensen ingetrapt. bijna 4300 mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik doe wel meer investments op eve. en hiervan was al redelijk bekend dat het waarschijnlijk een ponsi scheme was.
Maar voor elke investment in eve geldt, zet nooit meer in dan je kan verliezen, want alles is potentieel een scam :)
maar aan deze ben ik dus ontkomen

edit:
ook nog wel leuk, alle accounts die er waren
http://www.phaserinc.com/index2.html
zelfs mijn account staat er nog in

22.57.61.82 638.341.375,92 ISK

[ Voor 22% gewijzigd door Bornhald op 17-08-2011 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
600M. Hmm. Als je er zo graag vanaf wil geet 't dan aan mij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18
Ach, als je al wat langer actief speelt in het spel (o.a. traden) is dat niet echt een groot bedrag. Toen ik nog echt actief speelde heb ik ook verschillende keren juist wel aan zoiets meegedaan. Het is toch maar virtueel geld en het is soms gewoon juist leuk om te zien hoe zoiets zich ontwikkeld. Soms ging het trouwens nog verbazingwekkend lang goed :+

Ik heb trouwens ook een keer voor de grap in Jita zo'n 'geef mij 1 mil en je krijgt 2 mil terug' gedaan, maar dan echt (maar dan wel met een max van 10 mil oid). Daar krijg je ook best grappige reakties op :D

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Right. Ik heb een lange-termijn plan :) Eerst m'n shieldskills trainen, daarna de rest van de skills die ik nodig heb voor een Mach. Daarna de skills voor T2 guns :)

90 dagen totaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16

Shunt

Boe

Hydra schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 18:50:
Right. Ik heb een lange-termijn plan :) Eerst m'n shieldskills trainen, daarna de rest van de skills die ik nodig heb voor een Mach. Daarna de skills voor T2 guns :)

90 dagen totaal 8)7
Hoe lang om het ship te kopen + fit ?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 20:23

90 dagen totaal 8)7
Welke fit ga je gebruiken? Puur uit interesse, ik hou het bij mijn tengu :)

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 03:35

90 dagen totaal 8)7
90 dagen? Volgens mij heb je minimaal 150 dagen nodig om de Mach redelijk optimaal te kunnen vliegen met T2 arties of autos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Crashcat schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:23:
90 dagen? Volgens mij heb je minimaal 150 dagen nodig om de Mach redelijk optimaal te kunnen vliegen met T2 arties of autos.
Dat is puur voor 'decent' tanking skills en daarna de T2 guns. Natuurlijk ga ik daarna nog wel verder trainen. Het is niet alsof ik daarna voor een titan ga trainen ofzo ;)
GamemasterByte schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:25:
Welke fit ga je gebruiken? Puur uit interesse, ik hou het bij mijn tengu :)
Iets in deze trant, maar dan meer richting T2 items om het wat betaalbaarder te houden.

• fluff
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 11:51
Was ook aant twijfelen voor een mach of tengu, toch voor een mach gekozen. Ziet er beter uit in de looks department :P

Tot nu toe geen spijt gehad, missies gaan zeer snel. Gebruik wel een low skill lvl fit:

7x Republic Fleet 800mm Repeating Artillery
1x Drone Link Augmentor I

1x Caldari Navy Photon Scattering Field
1x Core X-Type 100MN Afterburner
2x Caldari Navy Photon Scattering Field
1x Gist B-Type X-Large Shield Booster

1x Damage Control II
3x Republic Fleet Gyrostabilizer
3x Tracking Enhancer II

3x Large Semiconductor Memory Cell I

Zou voor T2 gaan maar doordat ik al mijn remaps gebruikt heb voor een Blasterthron met alle skills lvl 5 |:( 8)7 (paar skills nog te gaan |:( ) Had geen zin om et plan stop te zetten. :/

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Nou, gisteren heb ik (met dank aan GamemasterByte voor de buddy invite) mijn eerste voorzichtige "stappen" in het EVE universum gezet. En natuurlijk moest ik eerst even een domme fout maken. Na de 2e of 3e missie van de tutorial (in ieder geval ergens nadat je die 2 eerste fittings hebt gekregen) heb ik het op de één of andere manier voor elkaar gekregen dat mijn progress door de missies heen gereset werd. Daardoor moest ik de missies weer van voor af aan doen.

Dat was op zich niet heel erg, maar bij de eerste missie moet je een schip ophalen. Dat heb ik dus gedaan. Op de aangegeven locatie ben ik van mijn toenmalige schip (met die 2 fittings erin) naar het nieuwe schip overgegaan. Het oude schip bleef achter en was vervolgens niet meer terug te krijgen. De 2 fittings kreeg ik niet nog een keer, dus uiteindelijk maar besloten om mijn karakter opnieuw aan te maken en weer van voor af aan te beginnen. Zo heel veel tijd zat er toch niet in.

Anyways, ik ben nu aanbeland bij het punt dat ik via missies voor verschillende agents een aantal careers uit kan gaan proberen. Tot nu toe spreekt het me allemaal best aan. De tutorials zijn in ieder geval goed verzorgd.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dricus schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:01:
Nou, gisteren heb ik (met dank aan GamemasterByte voor de buddy invite) mijn eerste voorzichtige "stappen" in het EVE universum gezet. En natuurlijk moest ik eerst even een domme fout maken. Na de 2e of 3e missie van de tutorial (in ieder geval ergens nadat je die 2 eerste fittings hebt gekregen) heb ik het op de één of andere manier voor elkaar gekregen dat mijn progress door de missies heen gereset werd. Daardoor moest ik de missies weer van voor af aan doen.

Dat was op zich niet heel erg, maar bij de eerste missie moet je een schip ophalen. Dat heb ik dus gedaan. Op de aangegeven locatie ben ik van mijn toenmalige schip (met die 2 fittings erin) naar het nieuwe schip overgegaan. Het oude schip bleef achter en was vervolgens niet meer terug te krijgen. De 2 fittings kreeg ik niet nog een keer, dus uiteindelijk maar besloten om mijn karakter opnieuw aan te maken en weer van voor af aan te beginnen. Zo heel veel tijd zat er toch niet in.

Anyways, ik ben nu aanbeland bij het punt dat ik via missies voor verschillende agents een aantal careers uit kan gaan proberen. Tot nu toe spreekt het me allemaal best aan. De tutorials zijn in ieder geval goed verzorgd.
Een tip voor als je "ergens" in space terug wilt komen.
Er zit een bookmark mogelijkheid in, dus bookmark location, en als je klaar bent terug warpen.

Ook handig om te looten als je een missie completed hebt. Dan kun je dus gewoon terug komen waar je was.

Je schip zou er dan nog steeds moeten zijn.

• Dricus

Dricus

defusion schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:05:
Een tip voor als je "ergens" in space terug wilt komen.
Er zit een bookmark mogelijkheid in, dus bookmark location, en als je klaar bent terug warpen.

Ook handig om te looten als je een missie completed hebt. Dan kun je dus gewoon terug komen waar je was.

Je schip zou er dan nog steeds moeten zijn.
Da's een goeie tip, bedankt. Voor nu heb ik er niets meer aan, het oude character is verwijderd en met m'n nieuwe character ben ik nu verder dan dat ik met mijn oude was.

Ik ben overigens wel teruggeweest op die plek omdat ik die missie daarna nog een keer gedaan heb (de missie opnieuw doen heb ik wezen "misbruikt" als bookmark). Toen was daar alleen het nieuwe schip te vinden. Kan het zijn dat die rookie ships despawnen als je ze verlaat, of dat die tutorial missies zich in een soort instanced omgeving afspelen?

• Bornhald
Dricus schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:41:
[...]

Da's een goeie tip, bedankt. Voor nu heb ik er niets meer aan, het oude character is verwijderd en met m'n nieuwe character ben ik nu verder dan dat ik met mijn oude was.

Ik ben overigens wel teruggeweest op die plek omdat ik die missie daarna nog een keer gedaan heb (de missie opnieuw doen heb ik wezen "misbruikt" als bookmark). Toen was daar alleen het nieuwe schip te vinden. Kan het zijn dat die rookie ships despawnen als je ze verlaat, of dat die tutorial missies zich in een soort instanced omgeving afspelen?
despawnen gebeurt met alles wat niet anchored is na 1 of 2 uur

als je dezelfde missie in hetzelfde system krijgt, zit je naar alle waarschijnlijkheid niet op dezelfde plek.
Wat ik nog wel eens doe wanneer ik solo missies vlieg, is in elke room een wreck bookmarken, de missie uit vliegen, afsluiten en dan met mijn noctis alle rooms salvagen. Omdat de rooms enz dan despawend zijn gebruik ik mijn bookmarked wrecks om naartoe te warpen. heb ik direct geen last meer van het niet kunnen gebruiken van een MDW en het vliegen naar de jump bridges. En soms ook nog wat mooie save spots

• Shunt

Shunt

Boe

[...]

Iedere missie wordt in de ruimte voor je gemaakt als een soort van personal space. Je kan er heel moeilijk als een persoon komen die de missie niet heeft gehad. (het kan wel maar dan met probes en dat soort dingen). Iedere keer als je de missie doet dan zullen na 2 uur de wrecks verdwijnen (of na het inleveren volgens mij)

Game PC

• defusion
  • Niet online
[...]

Wat de anderen ook al zeggen, als je een nieuwe (ook al is het dezelfde) missie opnieuw doet, kom je op een andere plek uit. Dus is iets anders dan bookmarken ;)

• Hydra
defusion schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:59:
[...]

Wat de anderen ook al zeggen, als je een nieuwe (ook al is het dezelfde) missie opnieuw doet, kom je op een andere plek uit. Dus is iets anders dan bookmarken ;)
Idd. Elke keer als je een missie doet wordt er ergens in space op een willekeurige plek zo'n mission-space gecreeerd. 2 x dezelfde missie in hetzelfde systeem levert toch andere locaties op.

• Peekster
Anders werd het ninja salvagers wel heel makkelijk gemaakt.

• Dricus

Dricus

Dat hebben ze dan best handig opgelost vind ik. De spelwereld (of delen daarvan) is niet instanced en je zit ook niet zoals bijv. bij WoW met het probleem dat je in drukke levelgebieden soms op spawns moet gaan zitten wachten.

Het is natuurlijk wel dankzij de enorme grootte van het EVE universum dat dit mogelijk is. In de WoW spelwereld zie ik zoiets nog niet zo 1-2-3 gerealiseerd worden ;).

• Peekster
Eve met Wow vergelijken is vaker appel met peren dan dat het eerlijk is. Het enige wat de spellen in mijn ogen delen is dat het beide MMORPG's zijn. Zelfs hier zou je kunnen zeggen dat Eve meet "Massive"MORPG is dan wow aangezien Eve in 1 grote zandbak draait.

• Dricus

Dricus

Het gaat mij ook niet om een 1-op-1 vergelijking met WoW hoor. Ik vond het vooral geinig om te kunnen constateren dat zo'n groot universum de mogelijkheid biedt om typische MMORPG problemen zoals spawns van quest-gerelateerde dingen (mobs, items) op een hele andere manier op te lossen.

• Peekster
Wacht maar tot je je gaat verdiepen in Worm Holes! :P

• defusion
  • Niet online
Hoe zit dat eigenlijk met complexes? Die zijn wel instanced toch?

• Peekster
Voorzover ik het weet wel ja.

• Shunt

Shunt

Boe

defusion schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:56:
Hoe zit dat eigenlijk met complexes? Die zijn wel instanced toch?
Half half. Het is een afgesloten ruimte in de zin dat er een gate is waar je door heen moet met een ship (wat vaak aan een specifieke eis moet voldoen). Je kan dus niet direct naar een player of object in de complex vliegen maar het bevind zich wel gewoon in de zelfde space als de rest van het systeem waar je in zit.

Game PC

• defusion
  • Niet online
Dat is wel jammer, waarschijnlijk dat de highsec 4/10 complexes wel redelijk druk bezocht zijn ;)

• Peekster
Straks na downtime proberen wil wel eens helpen ;) Beetje scannen Bootje pakken en je ding doen!

Verwijderd

waar kan je chars vinden die te koop zijn en de prijs in isks die ze ervoor willen hebben?

• GamemasterByte
Op het eve-online forum is een speciale sectie voor characters, in de buurt van de sell orders.

Edit: hier dus

[ Voor 34% gewijzigd door GamemasterByte op 18-08-2011 13:41 ]

• Bornhald
heb je al een paar miljard dan?

anyway linkje
http://www.eveonline.com/...=channel&channelID=734105

Verwijderd

nog niet :D maar mag wel beetje orienteren enzo

• Bornhald
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:46:
[...]

nog niet :D maar mag wel beetje orienteren enzo
Natuurlijk :) probeerde alleen op een cynische manier aan te geven wat de prijzen zijn :)
was overigens niet persoonlijk bedoeld hoor

Verwijderd

Bornhald schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 13:56:
[...]

Natuurlijk :) probeerde alleen op een cynische manier aan te geven wat de prijzen zijn :)
was overigens niet persoonlijk bedoeld hoor
jeez wat een prijzen!!!! was te verwachten natuurlijk maar 1 ding snap ik niet waarom die gasten echt geld betalen (transfer kosten) om nep geld te ontvangen terwijl ISK maken op zich niet zon probleem is zeker niet met characters zoals daar staan :X :9~

• Bornhald
enige reden dat ik kan bedenken dat ze echt geld voor nep geld betalen, is dat het op deze manier meer isk voor minder $$ is dan wanneer je een plex verkoopt.

En je moet er ook rekening mee houden dat het heel goed alts oid kunnen zijn van vriendjes die gestopt zijn. Zo heb ik van een vriend ook een account gehad met 30-40M character.

• GamemasterByte
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:04:
[...]

jeez wat een prijzen!!!! was te verwachten natuurlijk maar 1 ding snap ik niet waarom die gasten echt geld betalen (transfer kosten) om nep geld te ontvangen terwijl ISK maken op zich niet zon probleem is zeker niet met characters zoals daar staan :X :9~
Tegenwoordig kun je ook characters transferren met 2 plex. Die kun je in principe van de markt kopen, dus hoef jij geen echt geld te betalen. Degene die de plex kocht en op de markt zet wel natuurlijk, maar het kan dus wel zonder "echte" kosten.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
sjah als je ervanuit gaat dat plex 1 gtc is welke 35$ is... moah... 25 euro transfer kosten of 35$... nu zal het met de koers niet zo-veel uitmaken.. maar k heb voor 100 euro 4 accounts verkocht voor 22 miljard is.. allen hadden ongeveer 20M sp.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:13
Heb nu ook twee chars te koop gezet. In mijn vorige carrière veel mining gedaan, dus een uitgetrainde Orca-piloot en een uitgetrainde Exhumer-piloot opgetraind.

Ik ben al bijna een jaar niet meer wezen minen, en doe alleen nog missies en PVP met andere chars, dus die gaan dan de character bazaar op... zijn meestal wel binnen een weekje weg, dus we zullen zien...

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Hydra
Ben wel benieuwd eigenlijk, is het efficient wat cash betreft om tijd te kopen, characters te trainen, en deze dan weer te verkopen? :)

Vroeger weet ik iig dat mensen dat deden, als je dan voor specifiek char ging waar vraag naar was leverde dat flink wat op geloof ik. Als je net je nanopiloot op de markt zet de dag na nanonerf aankondiging was het waarschijnlijk minder handig.

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Met de Power Of Two acties waarbij je een account voor heel weinig erbij kan hebben is het wel mogelijk een specialist zoals een perfecte Margin Trader of Hulk piloot te trainen en met winst te verkopen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dutch2007 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:55:
sjah als je ervanuit gaat dat plex 1 gtc is welke 35$ is... moah... 25 euro transfer kosten of 35$... nu zal het met de koers niet zo-veel uitmaken.. maar k heb voor 100 euro 4 accounts verkocht voor 22 miljard is.. allen hadden ongeveer 20M sp.
Het is toch 35 Dollar voor twee plexes dus 17.5 dollar. Versus 25 euro tranfer kosten?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:36
Ik weet dat de dollar geen drol waard is en hard in waarde daalt, maar volgens mij bedoel je $17.5 :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:55

JanvD

Portretfotograaf

Even een n00bvraag van mijn kant. Ik weet dat veel mensen meerdere alts hebben, maar het is toch helemaal niet mogelijk om 2 alts tegelijk te trainen? Waarom zou je dan niet gewoon je main alt voor beide doeleinden (bijv. mining & pvp) trainen? Dan hoef je ook niet steeds van alt te wisselen. Ze kunnen toch niets doen als je met een andere alt bezig bent. Alles wordt tenslotte een halt geroepen.

Zie ik nu iets over het hoofd?

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

JanvD schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:08:
Even een n00bvraag van mijn kant. Ik weet dat veel mensen meerdere alts hebben, maar het is toch helemaal niet mogelijk om 2 alts tegelijk te trainen? Waarom zou je dan niet gewoon je main alt voor beide doeleinden (bijv. mining & pvp) trainen? Dan hoef je ook niet steeds van alt te wisselen. Ze kunnen toch niets doen als je met een andere alt bezig bent. Alles wordt tenslotte een halt geroepen.

Zie ik nu iets over het hoofd?
2 betaalde accounts :)

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Niet alleen dat; ook kun je bijvoorbeeld met één char op een account piraatje spelen en dat betalen door met een ander char missies te doen; van piraatje spelen gaat je standing omlaag en om missies te doen moet je hoge standings hebben :)

Ook de locatie speelt een rol, als je constant in 0.0 zit is het wel makkelijk om iets in high sec te parkeren als je prijzen wilt opvragen of iets wilt transporteren terwijl je main een wardec heeft :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Inderdaad. En in mijn geval heb ik 4 betaalde accounts voor specifieke doelen:

- 2 PvP toons (deze 2 lopen synchroon qua skills).
- 1 dedicated Scout/BlackOps (die nu bijna gelijk is met mijn 2 PvP toons)
- 1 (super)carrier-toon (ik wacht nog even met de aanschaf van een Aeon zodra ik weet wat de gevolgen zijn van de SC-nerf)

Mijn dedicated scout-toon houd ik levend met PLEX en uiteindelijk wil ik dit ook gaan doen met mijn (super)carrier-toon (heeft nog 3+ maanden reguliere subscription). Mijn 2 PvP toons hebben nog iets van 5 maanden aan subscription over en beide gaan ze binnenkort voor een carrier.

Overigens hebben wij gisteravond nog een beetje lol gehad met zowel ROL als PL. Terwijl wij in gevecht waren met PL, had ROL zoiets van: "GTFO! GTFO" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik doe op dit moment level 3 missies, maar die zou ik dag en nacht moeten doen,
Wil ik daar genoeg isk mee maken, om plex te kunnen kopen.
Betalen level4 missies zo veel beter dan level 3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Laatst online: 10-11-2024
Iets maar niet echt veel meer, gaat meer om dat je met veel meer skillpunten je missies kan blitzen.
Ook het hebben van een noctis helpt wel iets, maar ja zoals met alles in eve online duurt dat eerst heel lang voordat je zoiets kan gebruiken.

Vraag toch best wel af wat de bedoeling is in dit spel, de pvp is totaal niet aanwezig in dit spel en de pve content is zwaar waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:30
PvP totaal afwezig? Volgens mij mis ik dan iets. Of we spelen niet hetzelfde spelletje. De PvE is idd niet echt fantastisch. Maar dat mis ik niet: ik heb achtergronden en verhaallijnen. Wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
PvP is duidelijk aanwezig, alleen je moet wel in de goede regionen zitten zoals Lowsec, 0.0 of de diverse grote tradingstations (in geval van een wardec).

Over PvP gesproken, ik heb mijn duizend kills gehaald! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daisai schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 22:58:
Iets maar niet echt veel meer, gaat meer om dat je met veel meer skillpunten je missies kan blitzen.
Ook het hebben van een noctis helpt wel iets, maar ja zoals met alles in eve online duurt dat eerst heel lang voordat je zoiets kan gebruiken.

Vraag toch best wel af wat de bedoeling is in dit spel, de pvp is totaal niet aanwezig in dit spel en de pve content is zwaar waardeloos.
nou lvl 4 missies betalen wel meer dan iets beter ten pzichte van lvl 3s

mijn probleem is dat ik ze niet kan blitzen :/ sterker nog ik doe ze vrij traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster

De missie an zich betaalt ongeveer 3-4x zo goed. Voor de rest zijn de bounties op de schepen die je opblaast vele malen hoger. Het gaat dus absoluut niet om het kunnen blitzen of niet. Pvp is zeker wel aanwezig en je comment over pve zal ik niet eens op in gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door Peekster op 22-08-2011 07:44 . Reden: betaalT ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
de pvp is totaal niet aanwezig in dit spel
Wait whut? EVE is IJslands voor PVP 8)7 Er is volgens mij geen MMORPG die de focus _meer_ op PVP heeft dan EVE :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
moet je voor de grap eens naar NPC 0.0 vliegen. Ik gok dat je het niet redt tenzij je een shuttle hebt.

Of je zou eens moeten belt rattin in old man star of bosena. Hoewel je zou kunnen zeggen dat genadeloos afgelmaakt worden inderdaad geen pvp is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:18

Met deze uitspraken kan ik niet anders zeggen dat jij pas 1% van het spel gezien :D

PvE is aardig uitgebreid dus zwaar waardeloos kun je het niet noemen, ik schat zo dat jij alleen nog maar missie hebt gedaan ? Maar vooral dat er geen PvP aanwezig is in een spel dat grotendeels daar om draait zegt genoeg. Ik zou nog even doorspelen en zorgen dat je in een 0.0 alliance terecht komt. Je zult zien dat Eve iets meer is dan wat je er nu van gezien hebt :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig...

PVE is zoveel te doen dat is niet te geloven ok het moet je liggen maar dat geldt voor nagenoeg elke MMO

wat ik zo geniaal vind aan Eve online is dat je niet zoals WoW of lotro nadat je level cap hebt bereikt alleen maar raids kan gaan grinden en deeds doen waar je niet vrolijk van wordt zelfde als rep grinden daar BORINGGGGGGGGGGGGG

ok het aantal missies zou meer mogen zijn maar er zit zat uitdaging en variatie in, wat PVP betreft is dit het neusje van de zalm en ik heb echt geen PVP ervaring (klein beetje) maar dat beetje smaakte naar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald

Ik snap de PVE comment wel.
Het is hier niet zo als in 99.99% van de andere MMO's dat je een questgiver hebt die een verhaaltje vertelt waarom je 2342356 wilde zwijnen dood moet maken. En dat je elke quest maar 1x kan doen.

In eve heb verschillende vormen van pve, waarbij missies nog het meest op klassieke quest lijken. Hoewel de missies telkens dezelfde van dezelfde agent zijn. Maar als je daar op bent uitgekeken kan je nog:
Minen
Exploren
Incursions
Storyline missions (zijn anders dan normale missies)
production
trading
Scamming

Nee er is geen grappig orc met een verhaaltje die verteld hoe je het moet doen (misschien dat er nu wel een agent is die het uitlegt, zou het echt niet weten) MAar het kan allemaal wel, en het is toch echt allemaal pve.

Daarnaast kan je ook pvp nog wel redelijk wat doen om een paar dingen te noemen:
Lowsec piracy
highsec can flipping
0.0 blob warfare
faction warfare
high sec war deccing
en dan nog een combinatie van alles wat boven staat.

Dus ik raad je aan een corp te joinen die iets anders doet dan alleen missies vliegen. :) Maar om nu te zeggen dat er geen PVE en PVP is, is wat kort door de bocht denk ik zo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Gisteren was ik bezig in lowsec om mijn secstatus naar beneden te halen, uiteindelijk gaf mijn eigen neut-scout een aanzienlijke 20+ neutral-spike van diverse cruisers, battlecruisers en een providence. En het toeval wilde ook nog dat ze onze space ingingen :o

Dus hup, zoveel mogelijk mensen optrommelen en wachten totdat ze in K8X waren (lang leve jumpbridges!), maar helaas waren ze sneller in K8X dan verwacht. Wij hadden 3 logi's, 1 bubbler en 10 aan DPS en tackle, ik durfde de gok wel aan, warpte naar de outbound gate, gaf een "Jump on contact" en "Bubbles up"-order en dan krijg je dit als resultaat: http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=10472401 :)

Het gevecht duurde 5 minuten en in die tussentijd kwamen er meer mensen om te assisteren. Maar het frappante was, de providence deed een JOC en kwam in onze bubble terecht. Helaas hebben wij niet alle neutrals kunnen pakken, aangezien een tweede hostile-gang onderweg was. Daar nog even meegespeeld terwijl een aantal haulers de loot aan het salvagen was, maar helaas bleef het bij het dampen van onze logi en een scorpion ging door alpha naar de eeuwige jamming-velden.

Al met al, een zeer leuke avond vol met PVP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:55

JanvD

Portretfotograaf

Dat was een mooie score. Toch maar ff een schade van 2.4 miljard isk bij de tegenstander aangebracht. Dat wil ik als beginneling wel op me bankrekening hebben staan.

www.janvandoornik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:31

Seraphin

Meep?

Zo dan; gisteren voor de lulz weer ff een trial aangemaakt. Ik heb nog 2 frozen accounts, maar het leek me wel handig om middels een trial weer ff alle tutorials te doen; de laatste keer dat ik online was, riep iedereen nog moord & brand over de devhulp aan Band of Brothers :p

Dat de learning skills zijn geschrapt had ik al door; maar tijdens de char creation viel het me op dat er helemaal niet meer aan je attributes werd gesleuteld; spelen deze nog een rol? Zo ja; kun je dan alleen nog met implants aanpassen?

Komende 2 weken op trial eerst maar eens kijken of het me nog een beetje trekt, en dan evt. mijn oude accountje weer opstarten (heb ergens nog een pupke met goede 'cane skills dacht ik). Dat brengt meteen de vraag hoe de ingame sfeer is; in mijn herinnering was het redelijk gewoon dat je je newbie corp hielp met lastige lvl 3 / 4 missions (met de gentelman's agreement dat je een paar schepen van je eigen class mocht looten --> kortom de starter in z'n rifter die voor de gein mee gaat loot een paar frigs en zegt netjes dankjewel).

Gebeuren dergelijke spontane uitstapjes nog een beetje? (wellicht meer via faction warfare / incursions? moet me daar nog op inlezen). Reden dat ik het vraag is dat ik gister een beetje het idee kreeg dat er wel heel veel werd gegriefed. (niet dat ik zelf werd lastig gevallen; mensen in newbie corp channel werden kennelijk afgeschoten).

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36

Paul schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 07:48:
[...]
Wait whut? EVE is IJslands voor PVP 8)7 Er is volgens mij geen MMORPG die de focus _meer_ op PVP heeft dan EVE :)
Ach je kunt Daisai beter negeren, er is geen standpunt dan die van hem, hij zit/zat in de GoT clan voor World of Tanks en daar is het van hetzelfde laken en pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seraphin schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:46:
Dat de learning skills zijn geschrapt had ik al door; maar tijdens de char creation viel het me op dat er helemaal niet meer aan je attributes werd gesleuteld; spelen deze nog een rol? Zo ja; kun je dan alleen nog met implants aanpassen?
Jawel dat kan nog steeds via een neural remap. Je hebt er 2 in het begin is intelligence/memory handig, later willpower/perception.

Na die 2 mag je een jaar wachten dus gebruik ze met zorg als je zeker weet dat je die kant op wil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ashrah schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:55:
[...]
Ach je kunt Daisai beter negeren, er is geen standpunt dan die van hem, hij zit/zat in de GoT clan voor World of Tanks en daar is het van hetzelfde laken en pak.
Maar wij hebben bewijs, eve-kill.net :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja tot op zekere hoogte heeft hij een punt, de tijd die je daadwerkelijk aan het schieten bent op andere is redelijk beperkt. En over PVE heeft hij helemaal gelijk muv sleeper ai tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
furby-killer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:48:
Nou ja tot op zekere hoogte heeft hij een punt, de tijd die je daadwerkelijk aan het schieten bent op andere is redelijk beperkt. En over PVE heeft hij helemaal gelijk muv sleeper ai tegenstanders.
Incursions hebben toch ook de sleeper AI?

en er is meer dan alleen schieten in eve, wat je niet van de gemiddelde andere mmrpg kan zeggen, omdat industrie een complete business is in eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Noem mij één andere MMORPG dat betere PVP heeft dan EVE? Voor zover ik weet (en ik heb redelijk wat MMORPG's gespeeld) is EVE redelijk uniek met bijvoorbeeld 0.0. Op dit moment is er veel gerommel in 0.0, leuke gevechten en dat merk je duidelijk op de diverse fora. In dat principe is 0.0 eigenlijk de endgame voor enorm veel personen en het mooie is dat je in relatief korte tijd kan participeren. Maar het verschil is, dat door 0.0 de endgame enorm kan fluctueren vanwege alle diplomatieke en backroom deals :)

Maar je hebt gelijk, PVP is niet iets wat altijd aan de gang is. Dus geeft EVE je de mogelijkheid om andere aspecten in de game te onderzoeken (scammen, pirating, minen, market, ratting, PI, WH's, moon-mining, incursions, etc). Er zijn veel mogelijkheden, het probleem alleen is dat de game door al deze mogelijkheden ook enorm complex wordt. EVE is duidelijk geen WOW of Rift. En voor mij is dat maar goed ook, want ik vond ze beide weinig aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar staat tegenover dat je echt wat te verliezen hebt. als je in LOTRO aan PVP doet gebeurd er niks je kan dikke rewards krijgen als je hoge ranking haalt maar als je afgeslacht wordt betaal je kleine repair bil en klaar.

in eve ben je gewoon je schip kwijt en met beetje pech implants (en mogelijk zelfs SP maar dan ben je wel dom :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Ashrah schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:55:
[...]

[...]

Ah het naabje komt ook op dit forum mijn posts af te zeiken.

Eve online pvp is totaal niet aanwezig tenzij je idd in een corporation zit die in oorlog is met een ander zoals bijvoorbeeld red vs blue.
Enige nadeel hieraan is is dat je wanneer een keer missies wil doen je altijd net zo makkelijk gekilled kan worden wanneer je niet wil pvp'en.

En ik zit nog steeds in GoT voor world of tanks en alle dingen waar jij het oneens met mij over wat heb ik toch uiteindelijk gelijk in gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:23:
[...]
Eve online pvp is totaal niet aanwezig tenzij je idd in een corporation zit die in oorlog is met een ander zoals bijvoorbeeld red vs blue.
Laat dat nou net de bedoeling zijn van EVE. EVE is niet een spel om in je eentje te spelen (daarom heet het ook een massively MULTIPLAYER online rpg) Tuurlijk, het kan wel, maar het meeste content van EVE bestaat uit player interaction, waaronder dus ook pvp valt, zoals je zelf al aangeeft. Bovendien kun je bijna overal in 0.0 iedereen afschieten, die niet blue zijn.
[...]
Enige nadeel hieraan is is dat je wanneer een keer missies wil doen je altijd net zo makkelijk gekilled kan worden wanneer je niet wil pvp'en.
Daarvoor is het fenomeen alts uitgevonden. Bovendien, als je in 0.0 woont, kun je net zo makkelijk isk maken als in lvl 4 (misschien nog wel makkelijker), zonder daar ooit voor naar empire te hoeven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Misschien is faction warfare wat voor jou? Bovendien staat het voor jou vrij om in lowsec/0.0 te roamen en te PVP'en, daarvoor hoef je niet bij een speciale corp te zitten (ondanks dat dit het wel een stuk makkelijker maakt).

Dat jij zegt: "Ik wil niet in een corp of een alliance en daardoor heb je geen PVP" slaat als een tang op een varken. Je moet zelf ook gewoon actie ondernemen, het is een sandbox game en er is geen Horde of Alliance. Het is jijzelf, je corp of de alliance. Het is aan jou om te kiezen waar je voor wil gaan. Als jij dat niet wil doen en vervolgens klaagt over het gebrek aan PvP, dan is EVE duidelijk geen game voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Ah het naabje komt ook op dit forum mijn posts af te zeiken.
Zo! ..die verraad zichzelf!
EVE Online geen PVP? Have fun roaming low-sec. kthnxbye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarvoor is het fenomeen alts uitgevonden.
En welkom bij imo het nummer 1 probleem van eve.

Ik zou zelf RvB graag uitproberen, hoor er veel positiefs over, maar ik blijf het hilarisch vinden dat bijvoorbeeld mensen het adviseren aan beginners. Blijkbaar wordt ervan uitgegaan dat je een alt moet hebben in eve (en om eerlijk te zijn, CCP probeert alts ook wel redelijk te verplichten).
Misschien is faction warfare wat voor jou?
Tbh FW is nog steeds bugged crap vol met spies die nog geen eens de moeite nemen om zich te verbergen omdat je toch niks ertegen kan doen. Het was vol met potentie, maar CCP wil het gewoon niet fixen.
Ik weet niet of hij dat bedoelt, maar je bent maar een fractie van die tijd daadwerkelijk aan het schieten. (Als het al niet eindigt met een supercap hotdrop op je battlecruiser).

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 22-08-2011 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
GewoonWatSpulle schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:47:
[...]

Zo! ..die verraad zichzelf!

[...]

Heb ik gisteren gedaan, beetje low sec bekeken met mijn pvp frigate.
Kwam niks tegen behalve schepen die bij een pos lagen.

En dat na een paar uur zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:57:
[...]

Heb ik gisteren gedaan, beetje low sec bekeken met mijn pvp frigate.
Kwam niks tegen behalve schepen die bij een pos lagen.

En dat na een paar uur zoeken.
wat ik al zei, ga ratten in bosena of old man star.

edit:
maar je hebt geen battlegrounds zoals in WoW
als je dat zoekt moet je WoW gaan spelen. En als je niks in low bent tegen gekomen in een uur heb je mazzel gehad. Laat eens weten waar dat is (regio) misschien wat moon goo posses neer te hangen dan.

[ Voor 27% gewijzigd door Bornhald op 22-08-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
In heel Dodixie liggen alleen al iedere avond 20 man die aan het duellen zijn. Als iets makkelijk te vinden is in Eve is het wel PvP, helemaal als je bij een nullsec corp gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
GamemasterByte schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:41:
[...]

Laat dat nou net de bedoeling zijn van EVE. EVE is niet een spel om in je eentje te spelen (daarom heet het ook een massively MULTIPLAYER online rpg) Tuurlijk, het kan wel, maar het meeste content van EVE bestaat uit player interaction, waaronder dus ook pvp valt, zoals je zelf al aangeeft. Bovendien kun je bijna overal in 0.0 iedereen afschieten, die niet blue zijn.

[...]

Daarvoor is het fenomeen alts uitgevonden. Bovendien, als je in 0.0 woont, kun je net zo makkelijk isk maken als in lvl 4 (misschien nog wel makkelijker), zonder daar ooit voor naar empire te hoeven gaan.
Je skills trainen niet door wanneer je een andere character selecteert.
Dus tot zo ver de mogelijkheid van alts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ten eerste, met een frigate in lowsec is niet om aan te bevelen. Mocht je iemand op een gate gaan aanvallen en jij bent de agressor, dan word je door de gateguns gekilled.

Overigens kan je via DOTLAN precies zien welke systemen hot zijn. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat Ohkunen tot aan Tama redelijk actief is (ik zwerf daar ook vaak rond) en je bent vlak in de buurt van Jita (één van de grootste tradingsystems binnen Eve).

@furbz

De kans dat ze je hotdroppen met een supercap in lowsec is relatief klein en vele malen minder dan een hotdrop in 0.0. Sowieso is het ook zwaar afhankelijk waar je mee aan komt zetten en via politieke informatie kan je de kans op dat soort hotdrops redelijk goed inschatten.
Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:03:
[...]
Met een alt bedoelen ze een tweede account. En je kan een tweede char aanmaken, de training op je andere char gaat gewoon door. Het enige wat het probleem is, je kan maar op één char skillen.

[ Voor 21% gewijzigd door nwagenaar op 22-08-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
furby-killer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:49:
[...]

Ik zou zelf RvB graag uitproberen, hoor er veel positiefs over, maar ik blijf het hilarisch vinden dat bijvoorbeeld mensen het adviseren aan beginners. Blijkbaar wordt ervan uitgegaan dat je een alt moet hebben in eve (en om eerlijk te zijn, CCP probeert alts ook wel redelijk te verplichten).
Het spel is zo ontworpen dat je in je eentje vrij beperkt bent in je mogelijkheden en dus idd op zoek zal moeten naar like minded players en/of je meerde chars (al dan niet op meerdere accounts) moet trainen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
[...]

Als je echt zo kortzichtig bent als je hier doet voorkomen, dan denk ik inderdaad dat EVE geen game voor jou is. Er zijn legio andere opties om meerdere characters/alts/accounts te hebben.
furby-killer schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:49:
[...]

wat is het probleem volgens jou dan? Het feit dat je een simpele char kunt aanmaken en alles kunt doen, zonder dat er consequenties aan zitten voor je main character? Tot op zekere hoogte kan ik hier wel inkomen. Echter, stellen dat alts probleem nummer 1 zijn voor eve is een beetje kort door de bocht imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hangt er helemaal vanaf wat je met 'selecteert' bedoeld. Je kunt rustig op hetzelfde account met poppetje A rondvliegen terwijl poppetje B aan het trainen is...

Zoveel SP heb je nu ook weer niet nodig om missies te doen hoor :P En dan nog; je blijft hetzelfde aantal punten opbouwen. Ik heb ook op 1 account een perfect miner, een freighter en een industrialist. Alle drie andere chars...

Als je op 1 char zo snel mogelijk naar de 100m SP wilt is dat voor jou geen optie, maar ik vond het erg makkelijk...
Echter, stellen dat alts probleem nummer 1 zijn voor eve is een beetje kort door de bocht imo.
Dat is inderdaad _het_ probleem met alts (naast natuurlijk dingen als neutral remote reps, of het feit dat je een alliance niet helemaal lam krijgt met een wardec omdat out-of-corp haulers daar geen last van hebben); je hoeft op je skills na geen langetermijnkeuzes te maken want het meeste waardoor je uitgekotst zou kunnen worden kun je gewoon met een throw-away alt.

Ik ben er wel blij mee dat het kan, met een freighter door empire (laat staan 0.0) is niet grappig zonder webber, en een altje in Jita parkeren om prijzen te checken is ook erg makkelijk, maar op een zeker vlak geeft het zeker de mogelijkheid daden en gevolgen van elkaar te ontkoppelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Paul op 22-08-2011 15:20 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Joh, een alt met een Rifter kost een paar dagen trainen.

Maargoed. Als Eve zo ontzettend niet het spel voor jou is, wat de fuck doe je dan in dit topic? Ik ga toch ook niet in het Hello Kitty topic lopen blaten dat het mijn spel niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Ja tuurlijk ik ben kortzichtig....
Je kan idd met genoeg skillpunten in Industry bijvoorbeeld en trading geld verdienen om een plex te kopen voor je 2de account.
Maar voor dit heb je behoorlijk wat skillpunten nodig.

Maar als je dat zou willen doen zou je eerst een 2de account moeten kopen en in het begin toch wel subscription ervoor moeten kopen.
Op zo een moment heeft het weinig nut om een alt te beginnen, als ik een character zou hebben met 40+mil sp ga ik dus echt niet een alt spelen om vervolgens de training op je main niet door te laten gaan.

Leuk trouwens dat je WoW bij haalt en alleen denkt aan battlegrounds, in andere mmo's heb je zoiets als world pvp.
Bijvoorbeeld in WoW voor 1.5 ( volgens mij was het 1.5) had je alleen maar world pvp en in andere mmo's zal je niet een paar uur bezig zijn met zoeken naar andere spelers om mee te pvp'en.

Mooie link trouwens die DOTLAN als dat helpt om te pvp'en in eve online, alleen jammer dat er 3rd party websites voor nodig zijn om te kunnen pvp'en in eve online.

Je kan idd een rifter gebruiken in een paar dagen, maar met tech 1 fittings in een tech 1 frigate heb je weinig kans vs tech 2 frigates met veel betere gefitte schepen en spelers met veel meer SP.
Ze doen meer damage kunnen meer hebben gaan sneller e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
je kan ook de ingame dingen gebriuken... je kan filteren op bijv kills, pods, ship losses etc, etc.. je moet alleen weten hoe je de filters van de in-game map/transport geval gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:30
http://evemaps.dotlan.net/stats

Afgelopen drie uur zijn alleen al in de meest actieve regio's meer dan 5000 schepen vernietigd op ongeveer 35k mensen online. Inderdaad is lowsec een stuk minder 'actief'. Maar ik weet uit ervaring dat dat vooral komt omdat mensen niet graag scheepjes verliezen. In tegenstelling tot andere MMO's ga je erop uit wetende dat je ook je zut kan verliezen. Dat zorgt ervoor dat je niet domweg queued voor de volgende sessie pvp. Die instant gratification factor mist heel erg in EVE. Maar als je dat niet zint, dien je een ander spelletje te zoeken. Hello kitty is al aangedragen. EVE is namelijk ontworpen om te functioneren zoals het doet.

Mensen duiken WH's niet in alleen voor PvP. Meestal is de PvP mooi meegenomen of is het een manier om de opbrengsten van anderen af te romen. Niet de PvP staat centraal, maar het verdienmodel. Als ik dat met WoW vergelijk: world PvP in wow is vaak veel minder actief dan je denkt. Hoe vaak ik niet een nieuw gebied in duik en danff de pvp objectives haal voor een leuk zonewide buffje. En zelfs op een pvpserver dat je elkaar ff groet zodat je kan pogoen voor een quest. Na drie keer killen is iemand geen honour meer waard en kan de ander je zelfs reporten voor griefen. In EVE ben je elke keer weer je schip kwijt en elke keer weer kan de ander looten. Da's een totaal andere mentaliteit.

Of bijvoorbeeld de carebear in hisec: In WoW ben je behoorlijk beschermd tegen PvP - zelfs op PvP servers! Maar in EVE kan je werkelijk overal je schip kwijtraken. Ongeveer een half jaar geleden werd ik tijdens iceminen bijna geganked door een gast - hij had duidelijk mijn behoorlijke tank ondergewaardeerd en in heb z'n wrak met een glimlach geloot (dock up en go out in autocannon myrm tanked voor zijn lasers). En onze researchtowers zijn erg mooi: large faction, met een vol complement aan labs *en* een vol complement aan faction guns/stuff. In het geval van een serieuze wardec gaan de labs offline en komen de guns online. Hisec deathstar is niet de moeite zonder een *behoorlijke* beloning (en ja, het is wel geprobeerd :) ). Maar als ze offline zijn hebben we binnen enkele dagen een wardec aan onze broek. Oftewel je moet ze voorzien van fuel, ofwel offline halen. Zeg anders maar dag. Da's een dreiging in de zin van PvP. En in de meeste andere MMO's bestaat het concept POS niet eens...

Edit: eerste world PvP in WoW was in silithus. En is nooit echt aangeslagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:24:
Je kan idd een rifter gebruiken in een paar dagen, maar met tech 1 fittings in een tech 1 frigate heb je weinig kans vs tech 2 frigates met veel betere gefitte schepen en spelers met veel meer SP.
Toch doet bijvoorbeeld GoonSwarm het heel goed met dat soort schepen. Gewoon door er HEEL veel te hebben. Komt bij dat je rol als tackler neit zozeer DPS is, maar andere grotere schepen tacklen. Een battleship kan je gewoon niet raken als je 'em met 1000m/s orbit.

Maargoed, nogmaals; als je Eve niet leuk vindt, wat DOE je hier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Hydra schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:32:
[...]

Toch doet bijvoorbeeld GoonSwarm het heel goed met dat soort schepen. Gewoon door er HEEL veel te hebben. Komt bij dat je rol als tackler neit zozeer DPS is, maar andere grotere schepen tacklen. Een battleship kan je gewoon niet raken als je 'em met 1000m/s orbit.

Maargoed, nogmaals; als je Eve niet leuk vindt, wat DOE je hier dan?
Misschien weet een gaming newbie als jij dit misschien niet.
Maar aan elke mmo is altijd wel iets dat je niet leuk zal vinden, ik speel eve online omdat ik in tegenstelling tot wat een of ander raar geval op dit forum claimed niet kortzichtig ben.
Ik speel dit spel af en toe en kijk hoe dit spel verder gaat wanneer ik tech 3 schepen e.d. kan gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:42:
[...]

Maar aan elke mmo is altijd wel iets dat je niet leuk zal vinden, ik speel eve online omdat ik in tegenstelling tot wat een of ander raar geval op dit forum claimed niet kortzichtig ben.
Ik speel dit spel af en toe en kijk hoe dit spel verder gaat wanneer ik tech 3 schepen e.d. kan gaan gebruiken.
kom je op elk forum binnen met dit zijn de nadelen van het spel.
-
-
-

want je bent behoorlijk aan het trollen. Anyway misschien dat de rest je nog verder wil helpen. Ik sluit me aan bij de vraag van Hydra, wat doe je hier als je EvE toch alleen maar slechte dingen vind hebben en alles toch al beter weet dan de rest hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zeg kleine smurf, ik gamede al toen jij nog luiers volscheet, dus laten we dit soort geneuzel ff achterwege lagen okay?
Sorry maar claimen dat er geen PvP is in zo'n beetje de meest PvP-georienteerde MMORPG is nogal een kortzichtige opmerking. Dat jij vindt dat jij niet genoeg opties hebt is puur persoonlijk, de opties zijn er wel, maar jij wil andere opties. Jij wil een spel waarbij je solo het altijd tegen iedereen op kunt nemen. Tja, dan moet je verder zoeken dan EVE helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Nou, het ligt vooral aan de manier hoe jij een feit weergeeft wat wij relatief simpel kunnen weerleggen. Uiteindelijk draait het gewoon om keuzes die je zelf kan maken, als jij dat niet wil doen dan zijn je mogelijkheden gewoon beperkt. Ik denk dat dit het hele probleem is.

Overigens kan je ook enorm veel plezier hebben met cruisers en battlecruisers, daar heb je echt geen T3 voor nodig. Met een vagabond, hurricane of een drake kan je toch wel wat plezier hebben in bijvoorbeeld lowsec of 0.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Ik ben niet aan het trollen , ik post alleen mijn conclusies na een avond te proberen te pvp'en.
Dat er vervolgens een paar fanboys er gelijk bovenop zitten met "oh nee niks aan eve online is verkeerd" terwijl als je het eve online forum zelf leest, er behoorlijk wat mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Hydra schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:47:
[...]

Zeg kleine smurf, ik gamede al toen jij nog luiers volscheet, dus laten we dit soort geneuzel ff achterwege lagen okay?

[...]

Sorry maar claimen dat er geen PvP is in zo'n beetje de meest PvP-georienteerde MMORPG is nogal een kortzichtige opmerking. Dat jij vindt dat jij niet genoeg opties hebt is puur persoonlijk, de opties zijn er wel, maar jij wil andere opties. Jij wil een spel waarbij je solo het altijd tegen iedereen op kunt nemen. Tja, dan moet je verder zoeken dan EVE helaas.
2 jaar spelletjes doen op je papa's pc is niet lang gamen.
Maar voor een spel wat zegt de meest pvp georiënteerde game claimed te zijn vind ik het tot nu toe behoorlijk tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:48:
Ik ben niet aan het trollen , ik post alleen mijn conclusies na een avond te proberen te pvp'en.
Dat er vervolgens een paar fanboys er gelijk bovenop zitten met "oh nee niks aan eve online is verkeerd" terwijl als je het eve online forum zelf leest, er behoorlijk wat mis mee is.
Ik zeg niet dat er niks aan EVE verkeerd is, absoluut niet. Maar jij komt hier binnen trollen met dat je de PvE en PvP van EVE ruk vindt. Prima, maar dan heb je in dit topic gewoon niks te zoeken. Ik kan hier wel 20 topics vinden van games waar ik op dit moment niks aan vind (WoW, WoT bijvoorbeeld) maar daar zie je mij ook niet.
Daisai schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:50:
2 jaar spelletjes doen op je papa's pc is niet lang gamen.
Nevermind. Ik checkte net pas je profiel en je bent zowaar 28, nevermind. Ik dacht serieus dat je 16 was aan je posts te zien 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 22-08-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
Ja tuurlijk ik ben kortzichtig....
Je kan idd met genoeg skillpunten in Industry bijvoorbeeld en trading geld verdienen om een plex te kopen voor je 2de account.
Maar voor dit heb je behoorlijk wat skillpunten nodig.
Fout. Sterker nog, je kan zelfs met 0 skillpunten in die 2 categorieën erg veel isk verdienen. Hoe? Je eigen skills en inzicht. Skills kunnen zeker wel helpen, maar 90% van je trading-inkomsten komen uit inzicht/RL skills, en niet EVE-skills.
Maar als je dat zou willen doen zou je eerst een 2de account moeten kopen en in het begin toch wel subscription ervoor moeten kopen.
Dit is ook niet helemaal waar. Je kunt een trial aanvragen (zelfs een buddy account maken:
1) invite met je main account
2) accept met je alt account
3) gratis gametime voor je main
4) profit!
Op zo een moment heeft het weinig nut om een alt te beginnen, als ik een character zou hebben met 40+mil sp ga ik dus echt niet een alt spelen om vervolgens de training op je main niet door te laten gaan.
Omdat? Als jij 40mil SP heel erg dedicated traint, dan kun jij veel beter zijn in een bepaald schip dan iemand met 120mil SP heel erg verspreid. Maar ja, dan moet je dat wel willen.
Bovendien, mijn main account heeft nu 90mil SP, en ik heb vrij weinig om nog te trainen. Dus de tijd om je alts op dezelfde account te trainen, komt vanzelf. Dat heet planning.
Leuk trouwens dat je WoW bij haalt en alleen denkt aan battlegrounds, in andere mmo's heb je zoiets als world pvp.
Bijvoorbeeld in WoW voor 1.5 ( volgens mij was het 1.5) had je alleen maar world pvp en in andere mmo's zal je niet een paar uur bezig zijn met zoeken naar andere spelers om mee te pvp'en.
Ik heb zelf nooit World of Warcrap gespeeld, maar als jij uren rondvliegt in lowsec zonder iemand tegen te komen om mee te pvp'en, dan doe je toch echt iets fout. Als laatste redmiddel kun je nog naar 0.0 entry-systems vliegen, daar is 95% van de tijd iemand om mee te pvp'en.
Mooie link trouwens die DOTLAN als dat helpt om te pvp'en in eve online, alleen jammer dat er 3rd party websites voor nodig zijn om te kunnen pvp'en in eve online.
Fout. Dezelfde optie zit in de map ingame (f10-toets) daar zijn een heleboel filters te vinden. Doe er je voordeel mee.
Aha. Nu wordt het duidelijk. Je komt hier om te zeuren, en zeggen dat er geen pvp is in EVE. Wat jij eigenlijk bedoelt, is dat je in de pvp die jij tegenkomt, het niet kunt winnen. Dat is iets anders dan dat er geen pvp is.
[...]

Troll.
[...]
Tot zover heb je daar anders nog niets van laten zien.
[...]
Een tip: tech 3 schepen zijn niet instant-win. Een belangrijk deel van pvp bestaat ook uit je eigen inzicht en kennis. Heeft niet met skills te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
GamemasterByte schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:52:
Een tip: tech 3 schepen zijn niet instant-win. Een belangrijk deel van pvp bestaat ook uit je eigen inzicht en kennis. Heeft niet met skills te maken.
Komt bij dat je ook wel mag verwachten dat een T3 schip van 1B een stukje beter is dan een Rifter van 200k.

Battlecruisers worden ook enorm veel gebruikt in pvP trouwens en het is helemaal niet zo moeilijk daarin zo te trainen dat je effectief bent. Komt bij dat ze flink goedkoop zijn ook.

Pagina: 1 ... 34 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.