nou ja ik zit in een heerlijke corp die behulpzaam, vriendelijk is en bovenal alles mag niets moet (behalve macro mining etc is verboden)GamemasterByte schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:37:
[...]
Ok, in dat geval. Gila is een goede tussenoplossing dan inderdaad, waarschijnlijk kun je daar ook heel redelijk isk mee maken dmv ratten. Qua pvp weet ik niet wat je corp op dit moment voornamelijk doet, maar als het simpele roams zijn, dan zou ik voor de volgende route gaan: interceptors - battlecruisers - T2 cruisers, afhankelijk van het type roam. De eerste 2 typen zijn niet zo kostbaar, en als je in een goede corp zit, heb je kans dat je de eerste 2 ook nog gedeeltelijk of helemaal kosteloos worden vervangen.
er is geen universeel "beste", dus ja, als je meerdere verschillende dingen wil doen, moet je verschillende dingen trainen.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:29:
[...]
ok dit zuigt en heb mijn missles training even gestopt...
damn ben nu echt even de weg kwijt
Verwijderd
snap ik maar ik wil gewoon niet continue 1 ding doen dus dat maakt het lastiger zeker daar ik geen alts wildefusion schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:41:
[...]
er is geen universeel "beste", dus ja, als je meerdere verschillende dingen wil doen, moet je verschillende dingen trainen.
Ik bedoelde meer iets in de vorm van ship replacement
Ik weet dat een heleboel corps zoiets hebben, waar je voor 50% van de kostprijs oid een volledig gefit ship kunt krijgen, als je de vorige in pvp verliest.
Maar als je missies blijft doen/gaat ratten of plexen in 0.0, hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken over isk
Maar als je missies blijft doen/gaat ratten of plexen in 0.0, hoef je je waarschijnlijk geen zorgen te maken over isk
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
klopt, het is ook niet dat het per definitie niet werkt. maar andere dingen kunnen beter zijn in een bepaalde situatie.
minmattar schepen hebben bijv. een heel stuk minder tanking mogelijkheden dan caldari spul.
minmattar schepen hebben bijv. een heel stuk minder tanking mogelijkheden dan caldari spul.
dan zou ik in eerste instantie voor drake gaan trainen, kan je prima je missiles gebruiken, pve en pvp fit scheelt wel. Maar kan je prima mee aan de haal in pvp. gewoon met missiles, en heeft een heerlijk grote buffertank.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:42:
[...]
snap ik maar ik wil gewoon niet continue 1 ding doen dus dat maakt het lastiger zeker daar ik geen alts wil
als je nog wat vriendjes hebt die ook drake vliegen kan je nog spidertanken ook
en goed gefit kan je ook solo lvl4s doen, dus 0.0 rats zijn geen probleem
[ Voor 6% gewijzigd door Bornhald op 15-08-2011 14:45 ]
Hierboven lees ik solo, missiles en Drake het komt door de skills en de fit nog deels maar..
Ik in een Drake samen met een Ferox hadden toch pijn en moeite
met een L3 missie van 1.6m ISK (we hebben wel een viervoud aan bountyprice rewards binnengehaald) L3 missies van +/- 900k zijn wel goed te doen met z'n 2en.
Wat is ongeveer jullie fit en skill voor een solo L4? Best benieuwd als combat n00b
Ik in een Drake samen met een Ferox hadden toch pijn en moeite
Wat is ongeveer jullie fit en skill voor een solo L4? Best benieuwd als combat n00b

een drake en lvl4 is niet helemaal optimaal, maar als je ervoor zorgt dat je de damage kunt tanken (daar is een drake goed in), kun je langzaamaan eens de ships gaan knallen. Maar de battlships gaan best een tijdje duren zo.GewoonWatSpulle schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:52:
Hierboven lees ik solo, missiles en Drake het komt door de skills en de fit nog deels maar..
Ik in een Drake samen met een Ferox hadden toch pijn en moeitemet een L3 missie van 1.6m ISK (we hebben wel een viervoud aan bountyprice rewards binnengehaald) L3 missies van +/- 900k zijn wel goed te doen met z'n 2en.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| [Drake, New Setup 1] Ballistic Control System II Ballistic Control System II Shield Power Relay II Shield Power Relay II Heat Dissipation Amplifier II Kinetic Deflection Amplifier II Invulnerability Field II Large Shield Extender II Large Shield Extender II Large Shield Extender II Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile Heavy Missile Launcher II, Scourge Fury Heavy Missile [empty high slot] Medium Core Defence Field Purger I Medium Core Defence Field Purger I Medium Core Defence Field Purger I |
dat werkt redelijk tegen guristas
[ Voor 7% gewijzigd door defusion op 15-08-2011 15:00 ]
Je kan inderdaad beter voor Level 4 overstappen naar een Raven. De drakes doen simpelweg te weinig damage om de battleships neer te halen in verhouding tot een Raven. Ander spendeer je bijna 5 minuten per battleship, dat schiet gewoon niet op.
[ Voor 18% gewijzigd door Cardinal op 15-08-2011 15:14 ]
Yeah ik zit nu dus nog vast op Heavy named, Shield Power I, Invul I en Specific I's zonder rigs, ik denk dat zowel de skill als de modules wel het nodige verschil gaan maken over de komende week!
en de amps kan je dan nog switchen op basis van de rats waar je tegen moet
@Gewoonwatspulle,
als je dan toch named gebruikt, doe dan die arbalest
@Gewoonwatspulle,
[ Voor 34% gewijzigd door Bornhald op 15-08-2011 15:32 ]
je weet dat de arbalest heavy launchers ca. 12 miljoen kosten per stuk (iig in jita)?Bornhald schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:31:
en de amps kan je dan nog switchen op basis van de rats waar je tegen moet
@Gewoonwatspulle,
7x 12 en je kunt net zo goed een raven kopen...
Ik ga zelf toch voor minmatar, Maelstrom > Machariel. Waarom? Omdat ik waarschijnlijk toch ook wel graag PvP wil gaan doen in de nabije toekomst en daar toch projectile turrets een stuk handiger zijn dan missiles. En om naar AC 800 II's te trainen neem ik en passant meteen skills die in een Rifter en Cane van pas komen mee.
Hij heeft op dit moment een Dominix en dan heeft het m.i. weinig zin een Drake te gaan vliegen. Je doet wel meer damage dan met alleen drones, maar je hebt geen tank die je AFK een paar uur kunt laten draaien.Cardinal schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:14:
Je kan inderdaad beter voor Level 4 overstappen naar een Raven. De drakes doen simpelweg te weinig damage om de battleships neer te halen in verhouding tot een Raven. Ander spendeer je bijna 5 minuten per battleship, dat schiet gewoon niet op.
[ Voor 46% gewijzigd door Hydra op 15-08-2011 15:40 ]
https://niels.nu
nope tijd geleden dat ik die gebruikt hebdefusion schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:37:
[...]
je weet dat de arbalest heavy launchers ca. 12 miljoen kosten per stuk (iig in jita)?
Jita heeft wel de meeste spullen maar is niet defacto de goedkoopste plaats om iets te halen (maar het scheelt wel stad en land afvliegen om het op te halen
Verwijderd
ja maar kills met domi gaan zo traaaaaaaaaaaag ok als ik heavy, sentry en drone interfacing op 5 zou hebben zou het een stuk sneller gaan maar tochHydra schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:39:
Ik ga zelf toch voor minmatar, Maelstrom > Machariel. Waarom? Omdat ik waarschijnlijk toch ook wel graag PvP wil gaan doen in de nabije toekomst en daar toch projectile turrets een stuk handiger zijn dan missiles. En om naar AC 800 II's te trainen neem ik en passant meteen skills die in een Rifter en Cane van pas komen mee.
[...]
Hij heeft op dit moment een Dominix en dan heeft het m.i. weinig zin een Drake te gaan vliegen. Je doet wel meer damage dan met alleen drones, maar je hebt geen tank die je AFK een paar uur kunt laten draaien.
Verwijderd
ehhh waarom zijn die zo duur een heavy missle launcher tech II kost 500kdefusion schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:37:
[...]
je weet dat de arbalest heavy launchers ca. 12 miljoen kosten per stuk (iig in jita)?
ps. in dodixie zijn ze 14,4 mil per stuk
Ze zijn populair en veel mensen hebben niet de skills voor t2. Je moet gewoon voor malkuths gaat als je nog geen t2 kan gebruiken, stuk goedkoper.
Nou, dan scheelt het nog niet extreem veel hoor. En het is mij te lang trainen voor 'alleen' maar wat drones.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:45:
ja maar kills met domi gaan zo traaaaaaaaaaaag ok als ik heavy, sentry en drone interfacing op 5 zou hebben zou het een stuk sneller gaan maar toch
Stukken makkelijker te fitten dan T2 varianten en bijna net zo goed. Als je de T2 variant kunt fitten kun je m.i. beter daar voor gaan.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:48:
ehhh waarom zijn die zo duur een heavy missle launcher tech II kost 500k
Hoe makkelijk is het voor een beginner om iets op poten te krijgen bij dit spel? Is het erg ingewikkeld voor iemand die dit nog nooit gespeeld heeft?
Verwijderd
denk dat je je daarin vergist. als ik die 3 skills heb doe ik 40% meer schade met mijn heavies en sentries daar komt nog bovenop dat de tech 2s O.A. hogere damage mod hebben en ik die nog eens met 8% vergoog door mijn drone spec skill dan doen mijn heavies en sentries echt veel auw en zelfs mijn med en light drones krijgen 20% damage erbij wat echt niet misselijk is daar mijn hammerhead 2s al behoorlijk wat schade doenHydra schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:51:
Nou, dan scheelt het nog niet extreem veel hoor. En het is mij te lang trainen voor 'alleen' maar wat drones.
oh dat doe ik zekerStukken makkelijker te fitten dan T2 varianten en bijna net zo goed. Als je de T2 variant kunt fitten kun je m.i. beter daar voor gaan.
Als ik Arbalest ISK had dan was ik hier niet met de vraag wat jullie hebben want dat is perfect fit haha! Enige voordeel van T2 is mogelijkheid voor T2 ammo
Verwijderd
enige zware skill is de missle die je gebruikt naar 5 te krijgen rest is vrij makkelijkGewoonWatSpulle schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:58:
Als ik Arbalest ISK had dan was ik hier niet met de vraag wat jullie hebben want dat is perfect fit haha! Enige voordeel van T2 is mogelijkheid voor T2 ammo
Diezelfde dingen waarbij frigates volgens jou altijd te tracken waren?Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:56:
denk dat je je daarin vergist. als ik die 3 skills heb doe ik 40% meer schade met mijn heavies en sentries
IMHO zijn heavies en sentries een dead end als je later een Tengu of Mach wil vliegen. No way dat ik een maand training ga stoppen in een 40% damage increase van iets dat ik later waarschijnlijk niet meer ga gebruiken.
[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 15-08-2011 16:34 ]
Ik heb een tijdje terug de 14 dagen trial gedaan, ik was een nederlands chat kanaal ingame gejoined, werd goed op weg geholpen. Er zijn ook wel wat scammers actief in andere general chats trouwens, maar die pluk je er redelijk snel tussenuit.wezzal schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:54:
Hoe makkelijk is het voor een beginner om iets op poten te krijgen bij dit spel? Is het erg ingewikkeld voor iemand die dit nog nooit gespeeld heeft?
Verder begint het met tutorial missions waarbij je gelijk je beginpakket aan geld, schepen en extra items binnenhaalt en het was me allemaal vrij duidelijk.
Alleen zit je na een week al beetje teveel te dagdromen over schepen die je pas na 3 maanden effectief kan vliegen.

Greetings from Earth
Verwijderd
ja met sentries kun je ALLES raken op max range geen probleemHydra schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:33:
[...]
Diezelfde dingen waarbij frigates volgens jou altijd te tracken waren?
IMHO zijn heavies en sentries een dead end als je later een Tengu of Mach wil vliegen. No way dat ik een maand training ga stoppen in een 40% damage increase van iets dat ik later waarschijnlijk niet meer ga gebruiken.
verder kan je drones ook de sentries en heavies in best wel aardig wat situaties gebruiken hoor
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 16:55 ]
Verwijderd
ja vooral dat laatste en als je die dan kan vliegen ga je weer dromen over andere schepen en wapensRense2002 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:49:
[...]
Ik heb een tijdje terug de 14 dagen trial gedaan, ik was een nederlands chat kanaal ingame gejoined, werd goed op weg geholpen. Er zijn ook wel wat scammers actief in andere general chats trouwens, maar die pluk je er redelijk snel tussenuit.
Verder begint het met tutorial missions waarbij je gelijk je beginpakket aan geld, schepen en extra items binnenhaalt en het was me allemaal vrij duidelijk.
Alleen zit je na een week al beetje teveel te dagdromen over schepen die je pas na 3 maanden effectief kan vliegen.
Op max range wel ja, maar een frigate op 5km afstand raken ze niet meer, dat weet je best.Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:52:
ja met sentries kun je ALLES raken op max range geen probleem
Verwijderd
dat heb ik ook nooit beweerdHydra schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:05:
[...]
Op max range wel ja, maar een frigate op 5km afstand raken ze niet meer, dat weet je best.
Daar heb je light drones voor.Hydra schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:05:
[...]
Op max range wel ja, maar een frigate op 5km afstand raken ze niet meer, dat weet je best.
Verwijderd
nah gebruik ik eigenlijk nooit mijn valks doen dat meestal snel zat en veel meer damage heb wel wat warrior IIs in mn dronebay voor het geval het doel te snel is voor valks.
ik heb wel drone nav en drone sharpshooter gemaxed en een omni module en drone nav cpu in med slot
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 17:40 ]
Ja, en lights en meds heb ik al op T2. Da's zeker handig hoor, maar ik zit nu op BS's tijden te wachten omdat 't eeuwen duurt voordat die T1 heavies daardoorheen zijn. En T1 sentries heb je niks aan tegen BS's die je op 7km afstand orbitten.
En ik ga echt verder niks met droneboats doen, da's saai, dus dan is de keuze tussen projectile of missiles, en ik gan dan ivm toekomstig PvP geweld maar voor projectiles
[ Voor 18% gewijzigd door Hydra op 15-08-2011 17:44 ]
Lijkt erop dat je mijn pad ongeveer gaat volgenHydra schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 17:43:
[...]
Ja, en lights en meds heb ik al op T2. Da's zeker handig hoor, maar ik zit nu op BS's tijden te wachten omdat 't eeuwen duurt voordat die T1 heavies daardoorheen zijn. En T1 sentries heb je niks aan tegen BS's die je op 7km afstand orbitten.
En ik ga echt verder niks met droneboats doen, da's saai, dus dan is de keuze tussen projectile of missiles, en ik gan dan ivm toekomstig PvP geweld maar voor projectiles
begonnen als gallente, want ik vond de politieke ideologie wel wat hebben met die intro fimpjes enzo.
daarna al snel minmattar spul gaan trainen, en kwam ik erachter dat ik dan een machariel kon vliegen met minmattar en gallente BS.
Dat bevalt me nu best goed, en lvl4's gaan redelijk rap. maar nog lang geen maxed skills.
Nu voor de tengu, en afhankelijk van wat me beter bevalt zie ik wel waar ik dan verdere training in ga stoppen.
Duurt alleen zo lang allemaal. genoeg ISK, maar niet de skills om te doen wat ik wil.
Ik ben als Gallente begonnen en ben blij dat ik er nog steeds in vlieg. Ishtar is 100% pure rottigheid. Die wil je niet op je dak - ishkur is een ramp om om je heen te hebben cirkelen. Incursion met 4 reppers: drie guardians en een oneiros (ikke ^^) - caplink gaat neer en alledrie de guardians zitten zonder cap. Stommiteit van een van de pilots. Slachtoffers beginnen te vallen - wat mensen uit vorige incursion getarget en gezegd: maken dat je wegkomt. 20 jumpen in - 15 jumpen uit, ik als laatste. Oneiros is soms fijn om erbij te hebben. recons voor long range points, thanatos/nyx, 10 domi's met sentries die sensorboosted ares/brutix assisten, myrms die na een skirmish ff light shield/armordrones uitgooien tijdens een pauze, blasterion/tron orbiting @5?, moros met sentries in posbash, proteus in wh...
Een enkele guardian is niet beter dan een enkele oneiros. En da's dan ook het probleem met gallente. Het zijn trage bakbeesten met een enorm goede soloarmortank. of een prima shieldtank (passive ishtar doet het beter dan mijn domi...)
En hoe makkelijk missiles ook zijn, aggro alles, orbit iets, drones uit en thee maken is makkelijker missies doen. Om van transversals, range en zut maar niet te spreken.
Op dit moment zijn gallente schepen: te veel niche, te weinig gericht op samenspel, te moeilijk om goed te vliegen en niet makkelijk genoeg tot eenheidsworst te vermalen. Maar in de handen van een pro is een gallente schip echt niet waardeloos.
Een enkele guardian is niet beter dan een enkele oneiros. En da's dan ook het probleem met gallente. Het zijn trage bakbeesten met een enorm goede soloarmortank. of een prima shieldtank (passive ishtar doet het beter dan mijn domi...)
En hoe makkelijk missiles ook zijn, aggro alles, orbit iets, drones uit en thee maken is makkelijker missies doen. Om van transversals, range en zut maar niet te spreken.
Op dit moment zijn gallente schepen: te veel niche, te weinig gericht op samenspel, te moeilijk om goed te vliegen en niet makkelijk genoeg tot eenheidsworst te vermalen. Maar in de handen van een pro is een gallente schip echt niet waardeloos.
nieuwe blog over mogenlijke o.o veranderingen
waaron geen icemining meer in high sec
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=946
ik pak alvast de popcorn...dit wordt weer een whinefeest
[ Voor 17% gewijzigd door tntkiller op 16-08-2011 00:26 ]
Iseci
Volgens mij veranderd er geen zak.For further discussion. Nullsec should be the only place we're injecting (at least some of the) ices, zydrine, megacyte and morphite into the game. This ensures that nullsec mining retains a unique value proposition, and guarantees that mining time for these types is priced according the risk and effort involved in nullsec extraction.
We're trying to create a long-term plan rather than a single-expansion feature list. Some of this will probably never actually happen. Some of it will take a loooong time to get done. If we finish the majority of this plan in the next five years I'd be extremely happy.
For this next bit, we had several brainstorming sessions ... ... to define both what major areas of gameplay should exist in nullsec, and what the guiding principles for those individual areas or features should be.
Volgens mij is het logisch dat er aan de hand van zulke blogs geen zak veranderT. Ik vind het zelfs zo logisch dat je voor mij ook had kunnen zeggen dat 1+1 meestal 2 is.Cardinal schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:33:
Volgens mij veranderd er geen zak.
Er zal veel gezeurd en gezeken worden. Da's inherent aan de EVE Online playerbase. Maar om uit dit verhaal punten te pikken, af te kraken en verder te gaan is te kort door de bocht. Er zit een bepaald verhaal in. Als je buiten het verhaal stapt omdat je bepaalde elementen niet leuk vindt, hebben je argumenten bijna automagisch geen waarde.
Deze twee blogs hebben samen een enkele bedoeling. CCP wil ons laten weten hoe ze nullsec zien, hoe ze nullsec willen laten evolueren en hoe ze daarbij onze meningen (kunnen) gebruiken. Misschien doen ze er niets mee (volgens sommigen typisch CCP). Misschien gooien ze aan de hand van gedegen kritieken alles 180 graden om (even onwaarschijnlijk).
Mijn angst zit 'm vooral in CCP's mogelijke onvermogen om hun ontwerpdoelen zodanig uit te werken dat hun toekomstdroom werkelijkheid wordt. Wat ze van plan zijn is een wereld zonder concord/secstatus waarin eenheden en kleine groepen net zoveel bestaansrecht hebben als coalities van allianties. Waarin een 5 man roam even veel effect heeft als een honderdste van een 500man gevecht. Waar een briljante FC met een fractie van de assets het toch elke keer wint van een supers heavy overmacht met hooguit gemiddelde fc's. Maar waarin sov op verschillende manieren aangepakt kan worden. Hoe nu een 40man bomberwing al *veel* effect kan hebben zal dan nog sterker worden: specifieke targets zijn veel makkelijker uit te schakelen. Niet kapot te krijgen, maar simpelweg uit te schakelen. Zoiets als de station services nu, maar dan met system upgrades, poses, planets etc.
Het lijkt me een geweldige ervaring om in een gevecht tussen twee machtsblokken diverse lagen van conflict te zien. Niet alleen de massive fleets die tegenover elkaar staan, maar ook precisieaanvallen op logistieke kruispunten, verstoring van dag-tot-dag nullsec leven en zelfs zonder een pos te bashen/ihub te reinforcen duidelijk terrein te winnen...
Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen. In grote lijnen kan ik me zeker vinden in het verhaal dat ze nu voor nullsec voor ogen hebben.
Gister voor het eerst een lvl3 missie gedaan in me drake, dat ging niet goed.
Moet wel zeggen dat ik bij die missie gelijk in een veld van 20+ heavy enemy's werd gedropped.
Moest binnen de minuut weg warpen, anders was het einde verhaal.
Ik heb op dit moment 7 mil sp, maar heb erg veel in in industry gestopt, dus mijn skills zijn verre van ideaal.
Kan iemand mij vertellen welke skills ik het beste kan trainen op het moment, om wat beter de damage te kunnen tanken ?
Moet wel zeggen dat ik bij die missie gelijk in een veld van 20+ heavy enemy's werd gedropped.
Ik heb op dit moment 7 mil sp, maar heb erg veel in in industry gestopt, dus mijn skills zijn verre van ideaal.
Kan iemand mij vertellen welke skills ik het beste kan trainen op het moment, om wat beter de damage te kunnen tanken ?
voor de drake, alles in de engineering tree zo ongeveerKunDun schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 03:09:
anders even de certificates erbij pakken, en die van passive shield tanking erbij nemen.
en zorg ervoor dat je de T2 shield upgrades kunt gebruiken.
en de rigs.
als je die fit wat ik een paar pagina's terug heb gepost kunt fitten, ben je een heel eind.
alleen even uit gaan van de T1 launchers...
Ik speel bijna 2 jaar eve nu en volgens de CEO van mijn corp riepen ze dit over ice mining 3 jaar geleden al. Zie waar we nu zijn. Oftewel zoals bij elke verandering: We zien wel.tntkiller schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:26:
nieuwe blog over mogenlijke o.o veranderingen
ik gebruik deze fit voor lvl 3s
[Drake, L3's drake by greengimp ]
Shield Power Relay II
Ballistic Control System II
Shield Recharger II
Shield Recharger II
Invulnerability Field II
Invulnerability Field II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
'Arbalest' Heavy Missile Launcher
Empty
Medium Warhead Rigor Catalyst I
Medium Core Defence Field Purger I
Hobgoblin II
ik heb inmiddels wel zeer goede skills maar dat was niet altijd zo en met deze fit doe ik gewoon alle lvl 3 zeer snel(zelfs die 10 delen storyliner met aan het eind die zooi battleships doe ik solo en zonder uitwarpen(gewoon op links/recht max range vliegen van een van die groepen met battleship en schieten maar.)
het is niet altijd alleen maar van veel tank hebben als je alles maar snel genoeg neermaait dan heeft dat hetzelfde affect
en maaien doet deze fit goed.
Shield Power Relay II
Shield Recharger II
Shield Recharger II
Invulnerability Field II
Invulnerability Field II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Empty
Hobgoblin II
ik heb inmiddels wel zeer goede skills maar dat was niet altijd zo en met deze fit doe ik gewoon alle lvl 3 zeer snel(zelfs die 10 delen storyliner met aan het eind die zooi battleships doe ik solo en zonder uitwarpen(gewoon op links/recht max range vliegen van een van die groepen met battleship en schieten maar.)
het is niet altijd alleen maar van veel tank hebben als je alles maar snel genoeg neermaait dan heeft dat hetzelfde affect
Iseci
Sowieso als je in een drake gaat missionen, zorgen dat je passieve shield skills op orde zijn. Dus alles wat met shields, shield compensation en resistance te maken heeft. En ook niet vergeten, blijven bewegenKunDun schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 03:09:
Ze roepen zo vaak wat, maar worden dan weer afgeleid door kleine glimmende snuisterijen.Peekster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:54:
[...]
Ik speel bijna 2 jaar eve nu en volgens de CEO van mijn corp riepen ze dit over ice mining 3 jaar geleden al. Zie waar we nu zijn. Oftewel zoals bij elke verandering: We zien wel.
De lijst, geweldig een paar vage termen, overigens hadden ze ook na de laatste 0.0 verandering de posts kunnen lezen, hadden ze hetzelfde uit kunnen halen. Dus het zal.
Effectief veranderd er weinig. De grote blijven grote en de kleine kunnen renten of hun members kwijt raken aan de grote. Iets nieuws opbouwen is nagenoeg niet te doen. Dus door 0.0 beter te maken dan highsec worden de machtige nog machtiger.
Ik heb geen goede ideeën gezien wat bijvoorbeeld moon goo betreft. Dat blijft op dezelfde moons, door de zelfde major alliances gemined worden.
Dat is waar ze eens mee zouden moeten beginnen, zorgen dat de small time alliances en renters ook een stukje van die taart mogen. En zo lang dat niet gebeurt worden de machtige machtiger en de kleine blijven onderdrukt worden.
Daarnaast is er voor een kleine alliance geen kans om zelf wat uit te hakken in 0.0. Omdat ze gewoon weg geen 100 caps hebben. En al zou het de kleine alliance lukken om de eerste aanval tegen te houden (wat al niet kan) dan zal een 2e nooit lukken, omdat ze gewoon de isk niet hebben om een verloren cap zo snel te vervangen als een major alliance dat doet.
En volgens mij is NPC 0.0 een beetje overcrowded aan het raken (iig target rich environment)
en terug lezend begin ik een beetje op een bitter vet te lijken
* Hydra geeft Bornhald een koekjeBornhald schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:48:
en terug lezend begin ik een beetje op een bitter vet te lijken
zet een tractor op je resterende high slot. Voor de missies waar je bepaalde loot moet pakken, scheelt aanzienlijk tijd om dat Drakes zo traag zijntntkiller schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:19:
ik gebruik deze fit voor lvl 3s
Shield Power Relay II
Shield Recharger II
Shield Recharger II
Invulnerability Field II
Invulnerability Field II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Empty
Hobgoblin II
het is niet altijd alleen maar van veel tank hebben als je alles maar snel genoeg neermaait dan heeft dat hetzelfde affecten maaien doet deze fit goed.
Verwijderd
wat hebben die certificates eigelijk voor meerwaarde? en behaal je die automatisch nadat je de vereiste skills ervoor hebt geresearched?
Meerwaarde is 0
Je kunt er niets meer of minder mee als je ze hebt of niet hebt. Het is iets cosmetisch. Je moet ze "claimen" door in je character sheet te gaan naar certificates en dan "Open Certificate Planner". Onderaan het venstertje wat je krijgt zie je dan een kop "Claim certificates"
Je kunt er niets meer of minder mee als je ze hebt of niet hebt. Het is iets cosmetisch. Je moet ze "claimen" door in je character sheet te gaan naar certificates en dan "Open Certificate Planner". Onderaan het venstertje wat je krijgt zie je dan een kop "Claim certificates"
Meerwaarde zit hem vooral in de informatieverschaffing. Alles klakkeloos naar Elite trainen is waanzin, dat zijn een hoop skills naar level 5 waarbij je die tijd waarschijnlijk veel beter ergens anders in kunt stoppen.
Wel kun je door de certificaten te bekijken zien welke dingen bij elkaar horen en of je misschien skills over het hoofd hebt gezien die nog nuttig kunnen zijn voor hetgeen je wilt doen.
Wel kun je door de certificaten te bekijken zien welke dingen bij elkaar horen en of je misschien skills over het hoofd hebt gezien die nog nuttig kunnen zijn voor hetgeen je wilt doen.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
En zelfs als je dat doet kun je nog skills missen natuurlijk.
Eerder andersom
Armor tanking bijvoorbeeld, daar willen ze (soort) Armor Compensation laten trainen. Wat doet dat: Extra resists op je actieve modules _als ze uit staan_
De passieve armor hardeners waar ze het in de skill over hebben moet ik nog tegenkomen...

Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik had het bij missiles. Ik weet niet hoe het nu is maar als ik naar missile certificates keek zag ik bijvoorbeeld missile bombardment niet terug. Vind dat dat soort skills voor ALLE missiles er gewoon in horen. Voor mij zijn certificates gewoon leuk. Ik zoek vaak aan de hand van certificates de skills en vervolgens kijk ik verder naar waar corpies nog mee op de proppen komen. Er zijn altijd skills die ik met certificates mis.
Erm, ik vlieg normaal geen armor bootjes, maar de volgende modules zijn toch passive armor hardeners?Paul schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:29:
Eerder andersomArmor tanking bijvoorbeeld, daar willen ze (soort) Armor Compensation laten trainen. Wat doet dat: Extra resists op je actieve modules _als ze uit staan_
De passieve armor hardeners waar ze het in de skill over hebben moet ik nog tegenkomen...
Magnetic Plating I -20% Kinetic Damage
Reactive Plating I -20% Explosive Damage
Reflective Plating I -20% EM Damage
Thermic Plating I -20% Thermal Damage
(En dan uiteraard de meta 1 - meta 14 varianten)
Missile Bombardment V zit bij Missile Control ImprovedPeekster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:32:
Ik had het bij missiles. Ik weet niet hoe het nu is maar als ik naar missile certificates keek zag ik bijvoorbeeld missile bombardment niet terug. Vind dat dat soort skills voor ALLE missiles er gewoon in horen. Voor mij zijn certificates gewoon leuk. Ik zoek vaak aan de hand van certificates de skills en vervolgens kijk ik verder naar waar corpies nog mee op de proppen komen. Er zijn altijd skills die ik met certificates mis.
De Guided Missile Precision skill mist in de certificates.
[ Voor 32% gewijzigd door MisterMichel op 16-08-2011 12:44 ]
PSN ID: MrMichel_75
Verrek, die hele groep nog nooit gezienMisterMichel schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:42:
Erm, ik vlieg normaal geen armor bootjes, maar de volgende modules zijn toch passive armor hardeners?
Passives kosten geen CPU en geen cap, al heb ik zelf nog nooit problemen gehad met de fitting eisen in die hoek. T2 passive met Armor Compensation zit tussen T1 en T2 active in. Misschien niet eens zo oninteressant voor kleinere scheepjes...
Rhàshan - Aditu Sunlock
En het belangrijkste is de Energized adaptive nano membrane. De T2 variant zit op 20% en met armor compensation skills op 5 (imoh een must) op 25% omni resists.MisterMichel schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:42:
[...]
Erm, ik vlieg normaal geen armor bootjes, maar de volgende modules zijn toch passive armor hardeners?
Magnetic Plating I -20% Kinetic Damage
Reactive Plating I -20% Explosive Damage
Reflective Plating I -20% EM Damage
Thermic Plating I -20% Thermal Damage
(En dan uiteraard de meta 1 - meta 14 varianten)
[...]
Missile Bombardment V zit bij Missile Control Improved
De Guided Missile Precision skill mist in de certificates.
T2 pasieve hardners halen 47% ipv de normale 37.5%
Vergeet niet dat er een hoop plexes zijn die je tot 0% cap neuten en dan blijven die resist mods mooi aanPaul schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:53:
[...]
Verrek, die hele groep nog nooit gezien
Passives kosten geen CPU en geen cap, al heb ik zelf nog nooit problemen gehad met de fitting eisen in die hoek. T2 passive met Armor Compensation zit tussen T1 en T2 active in. Misschien niet eens zo oninteressant voor kleinere scheepjes...
Verder zijn de officer's handig voor caps en super caps max tank ook bij geen cap.
[ Voor 27% gewijzigd door Shunt op 16-08-2011 12:56 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik kijk meestal naar de certificaten als ik zo snel niet weet waarvoor ik moet trainen, dan kijk ik welke ik bij elite kan krijgen en iig nog wat aan heb.Peekster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:32:
ik vind dat het van 4 naar 5 trainen in veel gevallen niet opweegt tegen het voordeel wat je krijgt wanneer je iets op 5 hebt.
Dat zou je zeggen maar gunnery is een mooi voorbeeld. Alle bij skills op 4 is leuk maar alles op 5 scheelt toch al vaak weer 100+ dps. Zelfde met tank los is zo'n skill niet een geweldige upgrade maar als je alles bij elkaar optelt dan tik het aan.Bornhald schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:56:
[...]
Ik kijk meestal naar de certificaten als ik zo snel niet weet waarvoor ik moet trainen, dan kijk ik welke ik bij elite kan krijgen en iig nog wat aan heb.
ik vind dat het van 4 naar 5 trainen in veel gevallen niet opweegt tegen het voordeel wat je krijgt wanneer je iets op 5 hebt.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Corpum a-types zijn erg leuk, 35% passive resist overall met level 5 skills. 3 van die dingen werken erg goed op je avatarShunt schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:55:
[...]
En het belangrijkste is de Energized adaptive nano membrane. De T2 variant zit op 20% en met armor compensation skills op 5 (imoh een must) op 25% omni resists.
T2 pasieve hardners halen 47% ipv de normale 37.5%
[...]
Vergeet niet dat er een hoop plexes zijn die je tot 0% cap neuten en dan blijven die resist mods mooi aan.
Verder zijn de officer's handig voor caps en super caps max tank ook bij geen cap.
Je bent alleen wel 'iets' langer aan 't trainenShunt schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:58:
Dat zou je zeggen maar gunnery is een mooi voorbeeld. Alle bij skills op 4 is leuk maar alles op 5 scheelt toch al vaak weer 100+ dps. Zelfde met tank los is zo'n skill niet een geweldige upgrade maar als je alles bij elkaar optelt dan tik het aan.
Kan wel zijn maar het zijn vaak de kleine verschillen die het 'm doen. Als jij door 100dps extra sneller missies klaar hebt heb je meer inkomsten. Het is maar waar jij de grens kosten/baten legt.
[ Voor 30% gewijzigd door Peekster op 16-08-2011 13:17 ]
Toch kan ik me niet voorstellen dat heavy missile specialization 4 100 dps meer doet dan 5.Peekster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:16:
Kan wel zijn maar het zijn vaak de kleine verschillen die het 'm doen. Als jij door 100dps extra sneller missies klaar hebt heb je meer inkomsten. Het is maar waar jij de grens kosten/baten legt.
hoewel je natuurlijk wel met 6-7 launchers werkt..
dus zou wel kunnen.
edit:
de toegevoegde waarde van skills als
Missile projection, Rapid launch enz vind ik wel logisch om naar 5 te trainen, puur omdat dit voor alle missiles gebruikt wordt, zelfde voor gunnery skills.
[ Voor 17% gewijzigd door Bornhald op 16-08-2011 13:40 ]
5 doet meer dan 4 sowieso dus ik denk het een typfoutje is van jeBornhald schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:39:
[...]
Toch kan ik me niet voorstellen dat heavy missile specialization 4 100 dps meer doet dan 5.
hoewel je natuurlijk wel met 6-7 launchers werkt..
dus zou wel kunnen.
Daar zijn we het over eens.edit:
de toegevoegde waarde van skills als
Missile projection, Rapid launch enz vind ik wel logisch om naar 5 te trainen, puur omdat dit voor alle missiles gebruikt wordt, zelfde voor gunnery skills.
[ Voor 7% gewijzigd door Peekster op 16-08-2011 13:59 ]
Of iets naar 5 trainen (even de pre-reqs uitgezonderd uiteraard) zinvol is, hangt af van wat je nog meer kunt trainen in dezelfde tijd. Met AWU 5 kun je als 7e gun ook een T2 fitten voor 5% meer DPS vergeleken met de T1 of de kleinere gun die er zat, maar als je in diezelfde 20 dagen motion prediction, rapid firing en surgical strike traint haal je er veel meer resultaat uit.
Dit is dan alleen in de Gunnery-group, cross-group wordt het wat lastiger om te kijken wat nuttiger is
Ik ben echter op het punt dat ik veel van die dingen al heb, dus nu ga ik specifiek voor doelen (Salvager II, Gas Cloud Harvester II, T2 blasters etc) in plaats van 'generiek' beter worden (op capacitor-skills na
Energy Management staat al eeuwen op IV... Die moet nog een keer
)
Dit is dan alleen in de Gunnery-group, cross-group wordt het wat lastiger om te kijken wat nuttiger is

Rhàshan - Aditu Sunlock
dat wat jij van de gunnery group aanhaalt dat is het zelfde wat ik inderdaad voor de missiles aan haalde. En dat vind ik een logische investering.Paul schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:07:
Of iets naar 5 trainen (even de pre-reqs uitgezonderd uiteraard) zinvol is, hangt af van wat je nog meer kunt trainen in dezelfde tijd. Met AWU 5 kun je als 7e gun ook een T2 fitten voor 5% meer DPS vergeleken met de T1 of de kleinere gun die er zat, maar als je in diezelfde 20 dagen motion prediction, rapid firing en surgical strike traint haal je er veel meer resultaat uit.
Dit is dan alleen in de Gunnery-group, cross-group wordt het wat lastiger om te kijken wat nuttiger isIk ben echter op het punt dat ik veel van die dingen al heb, dus nu ga ik specifiek voor doelen (Salvager II, Gas Cloud Harvester II, T2 blasters etc) in plaats van 'generiek' beter worden (op capacitor-skills na
Energy Management staat al eeuwen op IV... Die moet nog een keer
)
AWU naar 5 trouwens ook
Het is met name skills zoals heavy missile specialization. daar vind ik de V iets overdreven van, het doet wel meer schade maar 2% Is nou niet echt schokkend (zo op het eerste gezicht)
Straks op vakantie. Dan gaat Cruise Missile Specialization V in de queue!
Doel: Alle missile skills naar 5 (behalve de Capital skills).
Waarom: gewoon omdat 't kan en omdat ik toch al kan doen wat ik wil doen in EVE...

Doel: Alle missile skills naar 5 (behalve de Capital skills).
Waarom: gewoon omdat 't kan en omdat ik toch al kan doen wat ik wil doen in EVE...
PSN ID: MrMichel_75
De beste rede van allemaal. Moet vaker gebruikt wordenMisterMichel schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:22:
Fijne vakantie!
Kam iemand ff voor mij de beslissing nemen of ik richting Tengu of Machariel moet skillen? Ik bedenk echt iedere dag iets anders
Om het voor jou wat makkelijker te maken: Persoonlijk zou ik in mijn geval en in geval van PVP eerder voor een Mach kiezen dan voor een Tengu. Maar uiteindelijk zou ik voor allebei gaan.
In mijn geval komt het omdat ik relatief weinig hoef bij te trainen om te gaan voor (bijvoorbeeld) de T2-guns bij een Mach en op korte termijn zijn deze T2 guns zeer goed bruikbaar in mijn andere fittings.
In mijn geval komt het omdat ik relatief weinig hoef bij te trainen om te gaan voor (bijvoorbeeld) de T2-guns bij een Mach en op korte termijn zijn deze T2 guns zeer goed bruikbaar in mijn andere fittings.
Tengu beter voor missies, Mach beter voor PvP maar Mach is ook veel duurder.
Waarvoor wil je hem gebruiken?Hydra schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:31:
Kam iemand ff voor mij de beslissing nemen of ik richting Tengu of Machariel moet skillen? Ik bedenk echt iedere dag iets anders
Missions en later incursions.
Dan de Tengu.
Hoewel, nooit met een Tengu solo een Incursion invliegen
Met een Mach ook niet trouwens
Hoewel, nooit met een Tengu solo een Incursion invliegen
Verwijderd
die defender missles werken die auto. of moet ik zelf de targets aangeven
dit wil ik graag weten voor ik ze ga trainen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 19:20 ]
Gebruik ze helemaal niet. Wel zo makkelijk, en scheelt trainingstijd
allebei!Hydra schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:31:
maar ik zou eerst voor de mach gaan, dat heb je sneller getrained, en kun je daarna je skills opbouwen tot een "redelijk" niveau. daarna tengu trainen, en wat je beter bevalt gewoon nog verder trainen.
Hallo EVE experts,
Zo'n 3 jaar geleden heb ik al eens een trial account gehad, maar kwam niet echt aan spelen toe omdat ik te druk was met WoW spelen. WoW speel ik al een hele tijd niet meer en ik wil EVE graag weer eens proberen. Nu heb ik daarvoor 2 opties: de 14 dagen trial of het buddy program. Als je via Steam de 14 dagen trial doet en daarna eventueel de game koopt, dan krijg je (zoals ik het nu begrijp) bij aankoop weer 30 dagen speeltijd.
Mijn vraag is: Geldt dat ook als je gebruik maakt van het buddy program? Of moet je na de 21 gratis dagen van het buddy program naast de aanschafprijs van het spel ook meteen speeltijd kopen?
Mocht dit ook voor het buddy program gelden, dan zou ik daar graag gebruik van maken. Is er in dat geval iemand hier die nog een buddy program invite over heeft?
Zo'n 3 jaar geleden heb ik al eens een trial account gehad, maar kwam niet echt aan spelen toe omdat ik te druk was met WoW spelen. WoW speel ik al een hele tijd niet meer en ik wil EVE graag weer eens proberen. Nu heb ik daarvoor 2 opties: de 14 dagen trial of het buddy program. Als je via Steam de 14 dagen trial doet en daarna eventueel de game koopt, dan krijg je (zoals ik het nu begrijp) bij aankoop weer 30 dagen speeltijd.
Mijn vraag is: Geldt dat ook als je gebruik maakt van het buddy program? Of moet je na de 21 gratis dagen van het buddy program naast de aanschafprijs van het spel ook meteen speeltijd kopen?
Mocht dit ook voor het buddy program gelden, dan zou ik daar graag gebruik van maken. Is er in dat geval iemand hier die nog een buddy program invite over heeft?
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
De laatste keer dat ik een buddy invite gebruikte, moest ik 5 euro extra betalen om de account om te zetten naar een betaalde account. Dat kwam bovenop welk abbo je daarna ook koos. Ik weet niet hoe het nu zit, dit is al weer een jaar of wat geleden.
Ik zal je ook een invite sturen, zodra ik erachter ben hoe ik dat het beste kan doen via Tweakers
Ik zal je ook een invite sturen, zodra ik erachter ben hoe ik dat het beste kan doen via Tweakers
5 euro is eenmalige administratie kosten, als je via GTC (35 dollar voor 2 maanden) activeert betaal je dat niet, en dat gaat prima samen met buddy invite.
Bedankt voor jullie antwoorden! Begrijp ik nu goed dat het buddy program dus de meest voordelige optie is als het gaat om hoeveel "initiële" speeltijd je krijgt voor hetzelfde geld?
Met steam kun je ook je buddy account activeren, zonder die 5 euro ofzo.
Echter krijgt je "buddy" geen 30 dagen gametime kado.
Wellicht dat ie dat wel krijgt als je daarna regulier verlengt, maar dat heb ik niet getest.
Echter krijgt je "buddy" geen 30 dagen gametime kado.
Wellicht dat ie dat wel krijgt als je daarna regulier verlengt, maar dat heb ik niet getest.
Je kan toch vanuit steam de trial opstarten en dan gewoon de gegevens van je buddy acount gebruiken. En dan betalen alsof je niks te maken hebt met steam (dus hoe je het anders ook zou doen, via de website)
Met het enige veschil dat als je dan speelt dat Steam registreert dat je de trial gebruikt?
dus meest logische optie (als je steam wilt gebruiken)
21 dagen trial aanvragen via hier of andere buddy
trial downloaden in steam
gegevens van buddy key invoeren
21 dagen spelen (of korter, omdat die 21 dagen mee worden genomen, maar je niet alles op een trial kan kiezen)
uiteindelijk activeren via de eve site zelf
kosten zijn dan
5 euro administratie kosten
normale kosten voor tijd
enige goedkopere optie is wanneer steam het weer eens verkoopt voor 5 euro, waardoor je 5 euro aan admin kosten betaald en 5 euro voor je eerste 30 dagen (dat is ook waarom de buddy key via steam niet meer werkte dacht ik omdat je heel goedkoop je account kon verlengen )
Met het enige veschil dat als je dan speelt dat Steam registreert dat je de trial gebruikt?
21 dagen spelen (of korter, omdat die 21 dagen mee worden genomen, maar je niet alles op een trial kan kiezen)
kosten zijn dan
normale kosten voor tijd
enige goedkopere optie is wanneer steam het weer eens verkoopt voor 5 euro, waardoor je 5 euro aan admin kosten betaald en 5 euro voor je eerste 30 dagen (dat is ook waarom de buddy key via steam niet meer werkte dacht ik omdat je heel goedkoop je account kon verlengen )
[ Voor 21% gewijzigd door Bornhald op 17-08-2011 08:38 ]
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden. Het is me nu duidelijk. GamemasterByte was al zo vriendelijk me een buddy invite aan te bieden. Daar ga ik dan gewoon gebruik van maken.
Ik heb de beginners tips op de EVE wiki en in de TS van dit topic al even doorgenomen. Zijn er nog meer tips voor de beginnende EVE speler? Ik zag bijvoorbeeld op een youtube filmpje iemand adviseren om aan het begin je charisma wat omlaag te schroeven en de punten die je daarme overhoudt te investeren in intelligence en memory (als ik het me goed herinner). Hierdoor kun je je initiële skills iets sneller leren. Heeft dit echt zin of kun je de attributes net zo goed laten voor wat ze zijn in het begin?
Ik heb de beginners tips op de EVE wiki en in de TS van dit topic al even doorgenomen. Zijn er nog meer tips voor de beginnende EVE speler? Ik zag bijvoorbeeld op een youtube filmpje iemand adviseren om aan het begin je charisma wat omlaag te schroeven en de punten die je daarme overhoudt te investeren in intelligence en memory (als ik het me goed herinner). Hierdoor kun je je initiële skills iets sneller leren. Heeft dit echt zin of kun je de attributes net zo goed laten voor wat ze zijn in het begin?
inderdaad, ik heb dat toen nog geprobeert toen je eve voor 5 euro kon krijgen. Even een buddy account gemaakt, en die geactiveerd met de steam key. Had 51 dagen totaal, maar helaas geen plex gekregen.Bornhald schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:36:
Je kan toch vanuit steam de trial opstarten en dan gewoon de gegevens van je buddy acount gebruiken. En dan betalen alsof je niks te maken hebt met steam (dus hoe je het anders ook zou doen, via de website)
kosten zijn dan
normale kosten voor tijd
En dan heb ik wel gekregen toen ik regulier activeerde.
Overigens: zoals met bijna alle gewone games, als je de gewone installatie van eve opstart via steam, heb je ook alle intrgratie van steam, zonder dat je het via steam hebt gekocht.
Dus dat lijkt me vooralsnog ook de beste optie, omdat degene die je de buddy account heeft verstrekt dan die 30 dagen krijgt, en jij zelf ook. Effectief dus 60 dagen voor maandprijs+5 euro (max. 20 euro dus).
je kunt beter even laten staan zoals het is, en afhankelijk van welke skills je wilt gaan trainen kun je de attributes aanpassen.Dricus schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:45:
Nogmaals bedankt voor alle antwoorden. Het is me nu duidelijk. GamemasterByte was al zo vriendelijk me een buddy invite aan te bieden. Daar ga ik dan gewoon gebruik van maken.
Evemon is een programma om je skills te plannen.
Je mag maar 1x per jaar je attributes aanpassen, dus als je een plan voor een jaar maakt daarmee (zodra je ongeveer weet wat je wilt) kun je je attributes aanpassen.
@defusion: Dat is wat ik inderdaad ga doen. Dat verhaal over buddy program in combinatie met steam had ik gisterenavond ook op de EVE wiki gelezen, dus toen heb ik meteen maar even de "non-steam" EVE client gedownload en geïnstalleerd. Mijn buddy program doe ik dan gewoon buiten Steam om, dan weet ik in ieder geval zeker dat m'n buddy ook zijn reward krijgt mocht ik beslissen de game aan te schaffen.
Als je net begint heb je toch 2 remaps als ik me niet vergis?defusion schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:49:
[...]
je kunt beter even laten staan zoals het is, en afhankelijk van welke skills je wilt gaan trainen kun je de attributes aanpassen.
Evemon is een programma om je skills te plannen.
Je mag maar 1x per jaar je attributes aanpassen, dus als je een plan voor een jaar maakt daarmee (zodra je ongeveer weet wat je wilt) kun je je attributes aanpassen.
en wanneer je dan de 2e gebruikt hebt, krijg je een nieuwe precies een jaar nadat je de laatste van die initiele twee gebruikt hebt, en dan telkens een jaar later na gebruikt. Althans ik dacht dat het zo zat.
En voor newbs raad ik aan:
doe de tutorials
zoek uit wat je zelf wil gaan doen (industry, mining, ratting, highsec pvp, piracy whatever) en ga dan op zoek naar een corp wat dat bied en wat je wil hebben.
In de beginner corp waar je in zit, vraag daar gewoon om hulp als je wat wil weten, er is ook een tweakers kanaaltje, daar kan je ook info vragen, maar merk dat de reactie tijd daar soms wat traag is
Tenzij ze dat verandert hebben, word het ingehouden op je GTC als je deze activeert. Je betaald het dus altijd.furby-killer schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:01:
5 euro is eenmalige administratie kosten, als je via GTC (35 dollar voor 2 maanden) activeert betaal je dat niet, en dat gaat prima samen met buddy invite.
ja, klopt. maar dan nog bedenk je beter eerst wat je precies wil dan maar alvast eentje op te gebruiken.Bornhald schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:08:
[...]
Als je net begint heb je toch 2 remaps als ik me niet vergis?
en wanneer je dan de 2e gebruikt hebt, krijg je een nieuwe precies een jaar nadat je de laatste van die initiele twee gebruikt hebt, en dan telkens een jaar later na gebruikt. Althans ik dacht dat het zo zat.
Ik zit nu maxed op perception en willpower. Komende jaar dus bijna alleen maar gunnery/missles/ship command spul trainen.
Maar vooral in het begin moet je toch beetje van alles trainen. De basic skills wil je wss toch op 5 hebben, en armor of shield wil je ook behoorlijk wat in stoppen, evenals drones en guns.
Dus van alles en nog wat, waardoor het wss niet zo heel veel uit maakt hoe je je attribute points verdeeld hebt.
Alleen charisma is zeer specifiek, voor als je leadership of trading dingen wilt trainen. Voor velen dus totaal niet relevant.
Fijn ook dat hier de meningen net zo verdeeld zijn. Aargh!defusion schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:48:
maar ik zou eerst voor de mach gaan, dat heb je sneller getrained, en kun je daarna je skills opbouwen tot een "redelijk" niveau. daarna tengu trainen, en wat je beter bevalt gewoon nog verder trainen.
Ik heb nooit 5 euro extra moeten betalen en voor zover ik weet altijd mijn aangekochte tijd gekregen, wel altijd aangekocht via Shattered Crystal.
Wat betreft de Tengu vs Machariel discussie. Voor zover ik altijd heb kunnen zien is Machariel het betere missioning ship. Tengu heeft wel betere range en resists. Maar DPS van een Machariel zonder gebruik van drones is al een pak hoger dan de Tengu.
Maarja, aankoop van een naked Machariel is al rond de 900mil, terwijl Tengu met subsystems eerder tegen de 500 mil ligt.
Toeval wil dat ik nu op het moment een Tengu vlieg voor missies en aan het skillen ben voor een Machariel.
Wat betreft de Tengu vs Machariel discussie. Voor zover ik altijd heb kunnen zien is Machariel het betere missioning ship. Tengu heeft wel betere range en resists. Maar DPS van een Machariel zonder gebruik van drones is al een pak hoger dan de Tengu.
Maarja, aankoop van een naked Machariel is al rond de 900mil, terwijl Tengu met subsystems eerder tegen de 500 mil ligt.
Toeval wil dat ik nu op het moment een Tengu vlieg voor missies en aan het skillen ben voor een Machariel.
I'll do what I can, but expect very little.
Die 5 euro extra kosten zijn voor nieuwe subscribers. Die betaal je dus eenmalig als je voor de eerste keer gametime koopt via de website van EVE. Hoe het zit als je gametime koopt via een GTC, daar ben ik nog niet achter.
In eve is er geen "goede" manier. Er is jouw manier en die van anderen. Kies de manier die jou het leukst/spannends/efficientst/snelst/goedkoopst/etc lijkt.Hydra schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:42:
[...]
Fijn ook dat hier de meningen net zo verdeeld zijn. Aargh!
Mja, primair wil ik op dit moment level 4's sneller en efficienter doen. Mach met T1 guns kost me zo'n 20 dagen trainen, Mach met T2 guns zo'n 60 dagen. Tengu alleen al kunnen vliegen kost me 45 dagen. Mach it is dus, erg goed in PvE en kost minder tijdPeekster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:54:
In eve is er geen "goede" manier. Er is jouw manier en die van anderen. Kies de manier die jou het leukst/spannends/efficientst/snelst/goedkoopst/etc lijkt.
Sorry als ik je weer aan het twijfelen breng: met tech2 wapens zal de tengu weer vergelijkbaar zijn in trainingtimeHydra schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:48:
[...]
Mja, primair wil ik op dit moment level 4's sneller en efficienter doen. Mach met T1 guns kost me zo'n 20 dagen trainen, Mach met T2 guns zo'n 60 dagen. Tengu alleen al kunnen vliegen kost me 45 dagen. Mach it is dus, erg goed in PvE en kost minder tijd
En tanking mogelijkheden van de mach zijn een stuk minder.
Maar dan nog, denk ik dat mach wel een betere optie is om mee te beginnen. Daar kun je over een paar weken al in vliegen, en btw: tech2 guns zijn amper de moeite waard (iig met autocannons). Kunt net zo goed de meta4 scouts erop zetten. Voor autocannons wil je geen tech2 of faction ammo kopen. Te duur.
En met artillery kun je net zo goed een maelstrom kopen, want dan heb je de speed van de mach niet nodig.
yup, iedereen heeft een reden om een bepaald iets op een bepaalde manier te doen, als jij het goed vind, dan is het al snel goed in eve.Peekster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:54:
[...]
In eve is er geen "goede" manier. Er is jouw manier en die van anderen. Kies de manier die jou het leukst/spannends/efficientst/snelst/goedkoopst/etc lijkt.
Verwijderd
nou gisteren maar eventjes gekeken naar de cerificaatjes en kon er idd al een hoop claimen maar ontdekte nog wat haha
bleek dat ik de ehh begin missies vd tutorial nog niet had gedaan,klikte in mn hangar op een scherm waar advanced carreer paths opstonden en voor militairy had ik zowel de begin missies als de gevorderde missies nog niet gedaan en kreeg ik netsjes overal uitleg bij,dus nu alsnog even de tutorial aan het doen ook gelijk lekker voor mn standing haha
kreeg ik een missie waarbij ik een piraat moest slopen en die ging tegen mij praten dat als ik hem verloeg ik ook bij hem missies kon gaan doen maar heeft zeker negatieve invloed op je standings met de caldari?
heete de Pitha of phita piraatjes die lui
bleek dat ik de ehh begin missies vd tutorial nog niet had gedaan,klikte in mn hangar op een scherm waar advanced carreer paths opstonden en voor militairy had ik zowel de begin missies als de gevorderde missies nog niet gedaan en kreeg ik netsjes overal uitleg bij,dus nu alsnog even de tutorial aan het doen ook gelijk lekker voor mn standing haha
kreeg ik een missie waarbij ik een piraat moest slopen en die ging tegen mij praten dat als ik hem verloeg ik ook bij hem missies kon gaan doen maar heeft zeker negatieve invloed op je standings met de caldari?
heete de Pitha of phita piraatjes die lui
Was ook van plan om 'tussendoor' voor een Mael te gaan als ik de Mach route ga, ook om een beetje gewend te raken aan zelf zaken kapot knallendefusion schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:17:
En met artillery kun je net zo goed een maelstrom kopen, want dan heb je de speed van de mach niet nodig.
Weet iemand of Against All Authorities een ingame channel heeft? Of is iemand hier lid van ze? Heb nog een zooi schepen vastzitten in 0.0 van mijn Ushra Khan tijd voor ik met break ging. Wil er eigenlijk vanaf voor een aardig prijsje
XBO: Michaël#3318
Verwijderd
Ik lees vandaag iets over de grootste scam ooit in het spel op slashdot.
http://games.slashdot.org...Worth-of-In-Game-Currency
Iemand van jullie ook geld naar die gasten opgestuurt?
http://games.slashdot.org...Worth-of-In-Game-Currency
Iemand van jullie ook geld naar die gasten opgestuurt?
Vorige week al gelezen. Je kan op je blote voeten aanvoelen dat zoiets niet werkt en dus je geld kwijt raakt. Je schrijft "ook geld naar die gasten opgestuurD?" dus ik neem aan dat jij het wel hebt gedaan?
Dit topic is gesloten.