Jezus dit is zelfs bij CCP standaarden wel heel trieste communicatie/damage control pogingen.
Dat is een mooie die er door een aantal mensen ook al is uitgepikt:
Aan de ene kant kun je redeneren dat CCP niet door lijkt te hebben waarom het forum vlam heeft gevat. Aan de andere kant hebben ze waarschijnlijk wat te verbergen. Ik ga er in elk geval voorlopig vanuit dat het inderdaad AUR voor in-game voordelen wordt. En met dat soort spellen hoef ik mijn tijd niet te verdoen, de afgelopen jaren ten spijt.I can tell you that this is one of the moments where we look at what our players do and less of what they say.
Wow, hun communicatie in perspectief tot het onderstaande:
Als je bedrijf zo slecht met feedback van zowel de werknemers als de spelers om gaat is het niet gek dat de boel nu keihard onderuit gaat...
bronCCP Games Anonymous in Reykjavik (Iceland): (Past Employee - 2011)
“The longer you stay the more it hurts”
1 of 1 people found this helpful
Pros
The Reykjavik office is very family friendly and you’ll often find children running around the office. During lunch it is also acceptable to bring in spouses and children. If you have a family and want to spend additional time with them this could be a way.
It’s a place where anyone can get a start in the industry because turnover in departments like QA is still rather high. The way you talk matters more than your actual experience and you can take advantage of this during the interviews.
The Atlanta office is a different place and doesn’t suffer from the serious unprofessionalism as much as the Reykjavik office. The sad thing is that they too pay the price by seeing their work halted for years at a time to jump ship and bandage EVE up.
Cons
The lack of professionalism is mind blowing. Procedures that are common in other companies are not used here and considered a waste of time. There is no solid vision for EVE which leaves employees with no other option than to start work and find out what is wanted by trial and error, this is what CCP means with Agile development.
Fun game play is not a priority, promises made to investors and aesthetics are. ‘If it looks good then it is good’ is an often heard motto. CCP is committed to use technology in EVE as well as WoD and DUST, so certain features are made and used in EVE knowing they will not be fun, nor fit EVE and no one expects them to be appreciated by the playerbase. Alienating the playerbase of EVE further. Objections from employees who point this out are waved away.
CCP does not take criticism well and often ignores retrospectives. Criticism is considered to be a negative attitude and is severely frowned upon. A lot of effort goes into maintaining a good morale with a lot of internal PR. After all it’s cheaper to print posters than pay an average salary to employees.
Several years now CCP has predicated insane subscriber goals that cannot be met. Naturally this is met with scepticism by the employees but it falls on deaf ears. The result is that the company is suffering because we cannot sustain the development of EVE, DUST and WOD. EVE is not creating enough revenue which means that solutions are sought, solutions that CCP was vehemently against a few years ago.
Career progression is nonexistent unless you become friends with the right clique of people and use the right corporate buzzwords. Hard work is not something that will set you apart, most people work hard until they become so disillusioned as they realise it makes no difference and slack off.
Combine this with the below average pay (CCP pays 30% to 50% less than other companies) and you’ll often hear a lot of frustration when work is discussed outside of the office by people who have been here for some time. The longer you stay the less you start to care about the game you develope, because no one else does.
Advice to Senior Management
Recruit very senior people from the games industry and actually listen to what they say. Stop believing your own hype.
Als je bedrijf zo slecht met feedback van zowel de werknemers als de spelers om gaat is het niet gek dat de boel nu keihard onderuit gaat...

Die mail van Hilmar zet wel het perspectief op scherp. Waar zijn ze in godsnaam mee bezig. Zal wel totaal paranoide zijn, maar ik vraag me nu toch serieus af of CCP niet met opzet dit allemaal zo eruitgooit. Ze willen vanalles, maar moeten altijd rekening houden met de spelers van Flying in Space gedeelte. Als die er uit zijn, dan kunnen ze weer shiny awesome doen.
Weet niet wat ik er van moet denken. Maar ik heb zelden bedrijven gezien die met een dergelijk arrogantie te werk gaan. Mijn god, ze vertellen ons een ding, vertellen csm een ander ding, en doen ondertussen weer heel iets anders. Dat interview van eve radio, net naar geluisterd. Wtf.
Weet niet wat ik er van moet denken. Maar ik heb zelden bedrijven gezien die met een dergelijk arrogantie te werk gaan. Mijn god, ze vertellen ons een ding, vertellen csm een ander ding, en doen ondertussen weer heel iets anders. Dat interview van eve radio, net naar geluisterd. Wtf.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Verwijderd
Het gaat weer lekker, ik vraag me af wat er gaat gebeuren. Zelfs The Mittani heeft op EVE Radio gezegd dat als CCP zo doorgaat hij de goons lekker ergens anders mee naartoe neemt (Dus 3k+ man ofzo).
Met betrekking tot de Fearless PDF heb ik de volledige versie hier en de podcast waarin min of meer (ex-)CSM leden met een positieve attitude compleet shocked zijn vanwege de geleakte email van Hilmar, en dus het bovenstaande statement van Mittens ook voorbij komt.
Met betrekking tot de Fearless PDF heb ik de volledige versie hier en de podcast waarin min of meer (ex-)CSM leden met een positieve attitude compleet shocked zijn vanwege de geleakte email van Hilmar, en dus het bovenstaande statement van Mittens ook voorbij komt.
Één van de problemen bij CCP is dat ze de medewerkers geen mogelijkheden bieden om binnen de organisatie opleidingen te laten volgen die in het voordeel zijn voor zowel de medewerker als CCP. Hun idee van opleiding is een aantal boeken "PHP voor dummies" rond te laten slingeren...DaRuLe schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:13:
Een cursus functionele en effectieve communicatie zou ze niet misstaan.
Emo Rage gaat CCP inderdaad niet overhalen, het daadwerkelijk opzeggen/niet verlengen van de accounts wel degelijk. Ik heb mijn 4 active accounts al een maand geleden niet verlengd, dus niet zo zeer voor deze actie, maar eerder omdat EVE op dat moment niet meer interessant was voor mij en waar CCP mee bezig was mij geen hoop gaf dat er op korte termijn iets zou gebeuren waardoor mijn mening zou veranderen.Bornhald schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:44:
Beetje in de Emo rage "ik ga quitten en neem 12408235902 accounts mee" gaat CCP niet overhalen.. net als al die andere 100e keren CCP ook niet is overgehaald.
Een hoop EVErs zeggen voornamelijk tijdelijk hun accounts op en willen eigenlijk over een jaar niet opnieuw beginnen als ze wel weer zin hebben. Dus bij een hoop is dit gewoon weg niet meer dan getroll, als je daadwerkelijk er voor altijd mee stopt dan zou het inderdaad geen probleem moeten zijn om all je stufz over te doen aan iemand die er wel nog wat mee kan. Maar dat is natuurlijk als je geen @$$ bent en laten we eerlijk zijn, een hoop EVErs zijn @$$es en zeker de emo-rage-quit crowd, maar de "I want your stufz" crowd kan er ook wat van.
Als ik zo kijk naar de CSM leden kijk en wat hun reactie is, verwacht ik de kans groot dat de hele CSM collectief opstapt, en zo niet een flink aantal.
Even een paar vraagjes voor de mensen die nog wel een actief account hebben:
1.) Kan je ingame PLEX omzetten in AU?
2.) Wat is er te koop in de Noble Store en wat kost het?
1. Ja, 1 plex = 3500 AUCergorach schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:22:
Even een paar vraagjes voor de mensen die nog wel een actief account hebben:
1.) Kan je ingame PLEX omzetten in AU?
2.) Wat is er te koop in de Noble Store en wat kost het?
2. Ehmmm ff lijstje gejat van evenews24
- Looking Glass Ocular implant – 12k AUR -> 3.5 PLEX -> $61.25 ->1.4 Bil ISK
- Men’s ‘Sterling’ Dress Shirt – 3.6k AUR -> 0.97 PLEX -> $16.97 -> 388 Mil ISK
- Women’s ‘Sterling’ Dress Blouse – 3.2K AUR -> .91 PLEX -> $16.00 -> 364 Mil ISK
- Men’s ‘Comando’ Pants – 3k AUR -> .85 PLEX -> $15 -> 340 Mil ISK
- Women “Impress” Skirt – 3.6k AUR -> 0.97 PLEX -> $16.97 -> 388 Mil ISK
- Women’s ‘Sterling’ Dress Blouse P – 4.4k AUR -> 1.25 PLEX -> $22.00 -> 504 Mil ISK
- Men’s ‘Precision’ Boots – 1k AUR -> 0.28 PLEX -> $5.00 -> 112 Mil ISK
- Women’s ‘Greave’ Knee-Boots – 2.4K AUR -> 0.68 PLEX -> $12.00 -> 272 Mil ISK
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
http://www.eveonline.com/...adID=1537164&page=80#2379
http://meissaanunthiel.bl.../and-so-it-continues.html
Godverdorie.
Kijk, die prijzen, ok dat getuigt niet van goede research. Maar dat te corrigeren zijn.
Maar in de tussentijd blijven we zitten met een paar simpele zaken:
CCP heeft tegen spelers consistent dingen verteld die niet kloppen.
Datzelfde hebben ze met de CSM gedaan.
In de tussentijd hebben ze hele andere dingen gedaan.
Ze nemen geen enkele stap tot serieuze interactie met CSM of spelers nu.
En ze weigeren resoluut om zelfs maar te zeggen dat ze de sandbox en principes van EVE gezond en in stand zullen houden.
Maar als ik het goed lees, en kan begrijpen van op IRC, dan is alles prima, want ze hebben 50 monocles verkocht.
Ik snap ze niet meer.
http://meissaanunthiel.bl.../and-so-it-continues.html
Godverdorie.
Kijk, die prijzen, ok dat getuigt niet van goede research. Maar dat te corrigeren zijn.
Maar in de tussentijd blijven we zitten met een paar simpele zaken:
CCP heeft tegen spelers consistent dingen verteld die niet kloppen.
Datzelfde hebben ze met de CSM gedaan.
In de tussentijd hebben ze hele andere dingen gedaan.
Ze nemen geen enkele stap tot serieuze interactie met CSM of spelers nu.
En ze weigeren resoluut om zelfs maar te zeggen dat ze de sandbox en principes van EVE gezond en in stand zullen houden.
Maar als ik het goed lees, en kan begrijpen van op IRC, dan is alles prima, want ze hebben 50 monocles verkocht.
Ik snap ze niet meer.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Thank sHELL!
Dan snap ik het hele issue niet meer, PLEX kan je gewoon voor isk kopen op de markt. Hell, je kan nu ook als PLEX kopen en verkopen voor isk en daar weer ingame items voor kopen. Natuurlijk is 1.4B isk een hoop isk voor een halve bril, maar niet buitensporig imho. Je kan rustig dat bedrag aan een faction fitted T2 uitgeven en het tien minuten later opgeblazen zien worden door een pirate gang...
Je zou makkelijk dezelfde vergelijking kunnen maken met ships => RL $
Dan snap ik het hele issue niet meer, PLEX kan je gewoon voor isk kopen op de markt. Hell, je kan nu ook als PLEX kopen en verkopen voor isk en daar weer ingame items voor kopen. Natuurlijk is 1.4B isk een hoop isk voor een halve bril, maar niet buitensporig imho. Je kan rustig dat bedrag aan een faction fitted T2 uitgeven en het tien minuten later opgeblazen zien worden door een pirate gang...
Verwijderd
Looking Glass Ocular implant – 12k AUR -> 3.5 PLEX -> $61.25 ->1.4 Bil ISK
wat voor implant is dat, voor welk slot en wat voor stats heeft het? moet wel waanzinnig goed zijn als het zo duur is en er toch al 52 verkocht zijn
wat voor implant is dat, voor welk slot en wat voor stats heeft het? moet wel waanzinnig goed zijn als het zo duur is en er toch al 52 verkocht zijn
Voor zover ik weet heeft het geheel geen effect behalve de volgende:Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:53:
- In je Cpatain's Quarters draag je een Monocle
- Op je Portret draag je nu een Monocle
- Neemt geen implant slot in gebruik
ps Een Monocle is zo een halve bril die de aristocratie nogal eens gebruikte.
niks.... is puur cosmetisch (voor de looks) geen stats geen bonus niks....Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:53:
Vanity items is ook niet het probleem. Dat is cosmetisch spul. Kan goedkoop zijn, kan duur zijn, maar heeft nul impact.Cergorach schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:44:
Thank sHELL!
Plex, daarvan is duidelijk dat het de economie weliswaar beinvloed, maar niet verknoeid. Er is ten slotte iemand die het werk en de in game investering gedaan heeft. Aurum echter, is een heel andere aanpak. Zeker nu CCP weigert te zeggen dat ze enkel vanity items zullen doen. Sterker nog, het is nu duidelijk dat ze ook convencience en power items aan het voorbereiden zijn. En dat betekent dus dat je zonder dat er iemand in game werk voor gedaan heeft de economie en de interactie kunt omzeilen middels echt geld. Wat tevens items vanuit het niets toevoegt aan die economie en interactie.
Wat dat betekent voor bijvoorbeeld industrie spelers, laat zich raden. Maar het gaat verder dan dat. Zeker, als je iemand zou opblazen die met euro een schip gekocht heeft, dat geeft tranen. Maar ondertussen heeft het wel de ecomie gekost en er aan toegevoegd vanuit het niets.
Dat gaat ook weer verder met de interactie vanuit Dust 514, zodra dat komt, hebben ze aangegeven dat het impact zal hebben op EVE. En Dust is microtransactions.
Uiteindelijk komt het er op neer dat CCP weigert de sandbox in stand te houden, vooralsnog. Dat EVE as spel qua functioneren hiervan afhankelijk is, en dus aangepast moet worden in game design voor microtransactions boven subscriptie ... tja. Daar zeggen ze dus dat dit prima is. Iedereen gaat daar in mee.
Dat is niet zozeer het probleem voor de meesten denk ik. Het grotere probleem zit hem in het feit dat de hele community bang is voor een uitbreiding van deze aurum store, met items die wel degelijk een effect hebben op de gameplay. Dan kun je bijvoorbeeld denken aan T3 ammo, tier6 items, tier4 battleships, etc. etc. Deze zijn niet door de markt zelf gemaakt, maar gekocht voor echt geld door iemand. Daardoor omzeil je eigenlijk het hele sandbox idee, hét concept wat EVE voor velen zo aansprak: de markt is dan eigenlijk nutteloos geworden, omdat men toch betere/sterkere/snellere/whatever spullen voor echt geld kopen.Cergorach schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:44:
Thank sHELL!
Miners stoppen met minen, omdat de mineral prices crashen. Traders hebben geen of minder werk, iedereen kan toch wat kopen op het moment dat hij het nodig heeft, je hoeft niet meer naar jita/amarr/<insert trading hub here> te vliegen om iets te krijgen. Manufacturers stoppen met het maken van dingen, omdat niemand ze toch koopt. Dit zou een hele grote impact hebben op de hoeveelheid professions in EVE, en zorgt er zeker voor dat het hele sandbox-concept veranderd.
Het feit dat CCP erg stil blijft de afgelopen dagen, afgezien van een devblog dat (in mijn opzicht het punt compleet mist) en de email van de CEO, waarin eigenlijk gezegd wordt "onze klanten zullen zich wel aanpassen, anders gaan ze maar ergens anders naartoe. Wij blijven deze koers voorzetten" voegen toe aan de conspiracy dat CCP echt zat te denken om non-vanity items te introduceren.
Persoonlijk lig ik niet zo wakker van die vanity items. Als iemand 1000 dollar wil betalen voor een virtuele broek, so be it. Ik zal het niet kopen. Als er echter meer items worden geintroduceerd, waardoor de gameplay en markt-mechanisme drastisch veranderen, dan wordt het een compleet andere game, en dan ga ik toch serieus naar een andere game op zoek.
Wat betreft de andere introducties: CQ is even wennen, maar dat zal na verloop van tijd ook wel gemeengoed worden. Als ze ervoor zorgen dat de huidige menubalk blijft bestaan, lig ik daar niet zo wakker van (afgezien van de performance issues, deze moeten wel eerst aangepakt worden, voordat CCP de optie om CQ te disablen eruit gooit). De agent finder werkt goed, heb de maller nog niet echt bekeken.
Dus, tl;dr: Incarna is even wennen wat mij betreft, zeker het CQ gedeelte. Ik lig op dit moment niet wakker van de items die OP DIT MOMENT worden aangeboden in aurum shop, als dit game enhancers worden, dan wordt het een heel ander verhaal.
[ Voor 10% gewijzigd door GamemasterByte op 25-06-2011 16:04 ]
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
Ja, maar dat "effect of gameplay", daar is nu dus wel een en ander duidelijk van:
CCP ziet het niet als probleem
CCP wil ook er niet van horen dat er een probleem is
sterker nog, ze vinden het prachtig, real money buying game power.
Wat je nu ziet, is dat terwijl CCP van alles en nogwat gezegd hebben tegen ons en CSM, ze ondertussen hele andere dingen gedaan hebben. En nu het er op aankomt, weigeren ze vooralsnog maar te luisteren.
Als je het even cru bekijkt. Ik snap prima dat CCP nieuwe en leuke dingen wil doen. Ik snap ook prima dat ze graag een reputatie in de industrie willen opbouwen. Maar goed. Pak Incarna. 4 jaar werk. Flinke investeringskosten. 50 monocles verkocht dus het is een daverend success? WTF. Ondertussen, staat de lijst van publieke cancellations of 2100 zover. Nee, daverend success.
En nog steeds houdt CCP vol, dat wij enkel een probleempje maken van de prijzen in de store. Daar sla je toch van achter over.
Wat je nu ziet, is dat terwijl CCP van alles en nogwat gezegd hebben tegen ons en CSM, ze ondertussen hele andere dingen gedaan hebben. En nu het er op aankomt, weigeren ze vooralsnog maar te luisteren.
Als je het even cru bekijkt. Ik snap prima dat CCP nieuwe en leuke dingen wil doen. Ik snap ook prima dat ze graag een reputatie in de industrie willen opbouwen. Maar goed. Pak Incarna. 4 jaar werk. Flinke investeringskosten. 50 monocles verkocht dus het is een daverend success? WTF. Ondertussen, staat de lijst van publieke cancellations of 2100 zover. Nee, daverend success.
En nog steeds houdt CCP vol, dat wij enkel een probleempje maken van de prijzen in de store. Daar sla je toch van achter over.
Daar zijn we het dan over eens.Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:01:
Vanity items is ook niet het probleem. Dat is cosmetisch spul. Kan goedkoop zijn, kan duur zijn, maar heeft nul impact.
Maar er zijn nu ook al zat items die je toevoegt uit het 'niets', namelijk alle NPC sell orders. Die zijn de laatste jaren dan wel stevig terug gedrongen, maar nog steeds aanwezig.Plex, daarvan is duidelijk dat het de economie weliswaar beinvloed, maar niet verknoeid. Er is ten slotte iemand die het werk en de in game investering gedaan heeft. Aurum echter, is een heel andere aanpak. Zeker nu CCP weigert te zeggen dat ze enkel vanity items zullen doen. Sterker nog, het is nu duidelijk dat ze ook convencience en power items aan het voorbereiden zijn. En dat betekent dus dat je zonder dat er iemand in game werk voor gedaan heeft de economie en de interactie kunt omzeilen middels echt geld. Wat tevens items vanuit het niets toevoegt aan die economie en interactie.
Een hoop klachten draaien op P2W (Pay to Win) en de genoemde items (schepen, wapens, ammo, implants) zie ik niet als P2W items als je effectief al een Titan en bijhorend character kan kopen met RL geld (PLEX > ISK), nog maar niet te spreken over de mercenaries die je zou kunnen inhuren om het werk voor je te doen.
Het enige issue dat ik zie is dat ze items gaan introduceren die normaal gesproken door de spelers worden geproduceerd en nu niet meer, maar laten we eerlijk wezen, dat waren de LP stores toch ook eigenlijk al. Kon je direct je LP omzetten naar een niet speler geproduceerd item.
Ik ben er ook niet helemaal blij mee, ik zou het ook veel liever zien dat ze het bij Vanity items zouden houden. Volgens mij gaan ze daarmee een hoop PLEX uit de markt onttrekken als Incarna iets meer is dan een ruimte en spelers kunnen daadwerkelijk interacteren met andere spelers.
Dit is onzin, ik durf te wedden dat het merendeel van die Monocles die gekocht zijn door spelers die geen rode RL cent uitgeven aan PLEX en gewoon PLEX opkopen via ISK, dat omzetten naar AU en zo die Monocle kopen. Al jaren koopt menig PvPer PLEX met RL geld en koopt daar zijn PvP scheepjes van, die worden al jaren netjes opgeblazen en volgens mij zijn er erg weinig jankende PvPers...Wat dat betekent voor bijvoorbeeld industrie spelers, laat zich raden. Maar het gaat verder dan dat. Zeker, als je iemand zou opblazen die met euro een schip gekocht heeft, dat geeft tranen. Maar ondertussen heeft het wel de ecomie gekost en er aan toegevoegd vanuit het niets.
Dat kan heel verkeerd uitpakken voor EVE, maar als er ISK/PLEX/AU interactie is tussen Dust514 en EVE dan zie ik daar ook weinig issues mee.Dat gaat ook weer verder met de interactie vanuit Dust 514, zodra dat komt, hebben ze aangegeven dat het impact zal hebben op EVE. En Dust is microtransactions.
De vraag is of dit daadwerkelijk een merkbare impact gaat hebben op de 'sandbox' van EVE of dat dit een mechaniek is om de waarde van PLEX te garanderen (als PLEX te weinig waard wordt dan wordt er een nieuw item toegevoegd aan de Noble Store).Uiteindelijk komt het er op neer dat CCP weigert de sandbox in stand te houden, vooralsnog. Dat EVE as spel qua functioneren hiervan afhankelijk is, en dus aangepast moet worden in game design voor microtransactions boven subscriptie ... tja. Daar zeggen ze dus dat dit prima is. Iedereen gaat daar in mee.
Waar ik huiverig voor ben is dat je straks dingen zoals SP, standing, etc. kan aanschaffen in de Noble Store en daar zitten we allemaal niet op te wachten denk ik zo...
CCP heeft nog geen non-vanity items toegevoegd aan de store en geen publieke uiting gedaan dat ze het wel doen. Wat er is 'uitgelekt' is een intern discussie pamflet dat de mogelijkheden vanuit twee kanten benaderd. De één is er voor, de ander is erop tegen.Virtuozzo schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:10:
Ja, maar dat "effect of gameplay", daar is nu dus wel een en ander duidelijk van:
Incarna is momenteel een enorme flop, 1 ruimte, whoo-hoo! Het doel van Incarna is ook niet die 52 Monocles, het is die technologie die ze ook voor andere MMOs willen gaan inzetten (WoD en wellicht zien we met der tijd ook een Fantasy MMO zoals Exalted) en een andere groep mensen aantrekken. Microtransactions is het verdere omzetten van privilege (in het spel) naar RL geld, dat is iets dat slechts 'recentelijk' populair is geworden (en ook daadwerkelijk succesvol voor een aantal MMOs).
Persoonlijk vind ik de 'niet' oplevering van wat Incarna zou zijn (ipv. wat het nu is) een veel groter probleem dan de mogelijkheid dat er wellicht in de toekomst dingen in de Noble Store gaan verschijnen die mogelijk de sandbox/economy van EVE vergallen.
De huidige situatie is een samenkomst van allerlei gebeurtenissen, waarvan de eerste al jaren geleden plaats vonden. In EVE-Radio werd het al de "Perfect Storm" genoemd nog voordat de email van de CEO uitlekte.
Ik kan de uitzending van gisteren zeker aanraden, de betreffende email wordt tijdens de uitzending geleaked waarna de presentator/gasten eigenlijk met de mond vol tanden staan en niet meer weten wat ze er van moeten denken. Mooie radio
Ik kan de uitzending van gisteren zeker aanraden, de betreffende email wordt tijdens de uitzending geleaked waarna de presentator/gasten eigenlijk met de mond vol tanden staan en niet meer weten wat ze er van moeten denken. Mooie radio
De grafische look van Incarna doet me denken aan Chronicles of Riddick, een FPS uit 2004 maar dan met een iets hogere resolutie. Als dit is waar ze hun bestaande playerbase voor opofferen zal het heel slecht aflopen voor CCP.Cergorach schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:39:
Incarna is momenteel een enorme flop, 1 ruimte, whoo-hoo! Het doel van Incarna is ook niet die 52 Monocles, het is die technologie die ze ook voor andere MMOs willen gaan inzetten (WoD en wellicht zien we met der tijd ook een Fantasy MMO zoals Exalted) en een andere groep mensen aantrekken.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Kan je dan ook meteen de link aanraden.Elp schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 17:17:
*snip*
http://www.eve-radio.com/podcast-download
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Ja, ze worden nog georganiseerd. De ring of protest

[ Voor 26% gewijzigd door Cardinal op 25-06-2011 21:43 ]
Verwijderd
pffff 3 uur lang ben op de helft nusHELL schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 19:07:
[...]
Kan je dan ook meteen de link aanraden.
http://www.eve-radio.com/podcast-download
In jita blijven ze ook constant bezig. Soms lastig om binnen te komen.Cardinal schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:41:
Ja, ze worden nog georganiseerd. De ring of protest![]()
[afbeelding]
[afbeelding]

levert wel leuke plaatjes op met die lasers
De missile producers beleven gouden dagen. Jammer dat Amarr lazors geen ammo per shot verbruiken.
Misschien dat daarom overal grote amarr lazers met t1 crystals worden aangeraden. Trouwens: Als ik missiles zou gaan schieten: Ik heb stocks van een 100k heavies. Hoe lang zou ik het daarmee volhouden? ^^
Met z'n allen inloggen werkt niet, dat is alleen maar betere cijfers voor CCP die naar hun 'players logged in' aantallen kijken en het geen ene hol kan schelen of iedereen in Jita op een standbeeld aan het schieten zijn dat toch niet kapot kan.
Opzeggen of niet inloggen, dat is het enige dat werkt. Opzeggen is helaas niet mogelijk voor mij, de GM divisie van CCP is weer super behulpzaam.
Opzeggen of niet inloggen, dat is het enige dat werkt. Opzeggen is helaas niet mogelijk voor mij, de GM divisie van CCP is weer super behulpzaam.
Reactie:Petition Body
I want to cancel my subscription in response to the actions taken by CCP management in the last few days. But under 'Game Time' I only see these options:
Add Game Time
Activate Code
ETC Resellers
Get Free Trial
Buy EVE Online
Please tell my how I can get out.
Andere browsers precies hetzelfde.Hi there,
In order to cancel your account, log into your account management page here: https://secure.eve-online.com/login.aspx
Then go to "Game Time" and you should be able to find the "Cancel Account" option in the drop down menu there.
If you are not able to see this option it might be a browser issue, so I suggest you then try to use a different browser.
Let me know if you need any further assistance.
Best Regards,
Het kan ook te maken hebben met wat je hebt ingesteld kwam ik gisteren achter; kijk even of je recurring of non-recurring payments hebt ingesteld. Dat zou als het goed is meteen moeten staan op de home pagina, net nadat je inlogt. Als daar non-recurring oid staat, dan kun je je account inderdaad niet cancellen. Dan kun je je sub het beste gewoon laten lopen tot het eind van de periode, en niet handmatig vernieuwen.
Als je wel een recurring sub hebt, dan is het weer een lekkere reactie van ccp
Als je wel een recurring sub hebt, dan is het weer een lekkere reactie van ccp

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
Als je non-recurring hebt: gewoon een petition maken dat je zou cancelen als je het zou kunnen. Komt evengoed over.
Edit: Ideal is trouwens non-recurring
Edit: Ideal is trouwens non-recurring
[ Voor 16% gewijzigd door wheez50 op 26-06-2011 16:14 ]
Ik heb mijn subscription gewoon op kunnen zeggen. Een account werd met cc betaald en een ander met plex en deze account expired nu gewoon op het eind.IJzerlijm schreef op zondag 26 juni 2011 @ 15:24:
Met z'n allen inloggen werkt niet, dat is alleen maar betere cijfers voor CCP die naar hun 'players logged in' aantallen kijken en het geen ene hol kan schelen of iedereen in Jita op een standbeeld aan het schieten zijn dat toch niet kapot kan.
[...]
Reactie:
[...]
Andere browsers precies hetzelfde.
De GM heeft m'n account nu gecanceled, helaas heb ik niet de mogelijkheid gehad in te vullen waarom.
wtf?
http://www.eve-news.com/2...inment-acquire-ccp-games/
http://www.eve-news.com/2...inment-acquire-ccp-games/
Als dit waar is dan kan CCP zn deuren sluiten.. lolWe’ve recieved the following inside information by a CCP source who has asked to remain anonymous:
SONY and CCP are in talks of having SONY become a major partner, or even a controlling partner, in CCP, via stock acquisition. There is mounting evidence of various operations of the companies becoming closer in nature, function and style. With the recnt closure (24/6) of Star Wars Galaxies, the failed SOE SCI-FI flagship MMO, it may be the case that SOE is looking to acquire a stake in a leading Sci-Fi MMO.
EVE News is closely monitoring the matter and will update as more details emerge. Stay tuned…
Nieuwe CCP Zulu devblog binnen 10 minuten. Spannend........
edit: mijn voorspellingen:
-Noble Store prijzen worden dynamisch, weinig vraag = goedkoper. Bonus punt voor melden dat ze een CCP econoom hebben.
-In-game voordeel door MT wordt uitgesteld tot DUST uit is en dan opnieuw bekeken
-Wat zijn EVE spelers toch een geweldig gepassioneerde groep !
-Incarna is een pracht produkt
edit:
edit: mijn voorspellingen:
-Noble Store prijzen worden dynamisch, weinig vraag = goedkoper. Bonus punt voor melden dat ze een CCP econoom hebben.
-In-game voordeel door MT wordt uitgesteld tot DUST uit is en dan opnieuw bekeken
-Wat zijn EVE spelers toch een geweldig gepassioneerde groep !
-Incarna is een pracht produkt
edit:
Zouden alle verkochte Monocles genoeg zijn om de CSM vliegtickets voor te betalen ?the realities of eve
reported by CCP Zulu | 2011.06.26 08:56:45 | NEW
The tone and demeanor of my blog on Friday did not correctly portray my emotions towards the community and player base at large. I love and respect EVE and its community on a level that's hard to really do justice in words. However I let my frustration take charge of me, fueled by emotions that had built up due to a breach of trust we at CCP have been experiencing over the past few days. I know that sounds ironic considering those are the exact same feelings you have been having towards CCP.
For that I am sorry.
Having cooled off a bit and taken a solemn look at the situation, I see it's clear we need to strengthen the deep mutual trust and respect that's been so unique and descriptive of our relationship. There are certain questions you want answered and there isn't room for more error in our communication on those topics or our perception of the root causes.
Therefore we have asked the CSM to join us in Iceland for an extraordinary meeting June 30th and July 1st to discuss the events of past week, to help us define and address the real underlying concerns, and to assist us in defining and iterating on our virtual goods strategy.
The result of this meeting should be mutual agreement of how virtual goods and services will evolve in EVE. Other issues may be brought up and we urge you to contact the CSM with your comments and concerns so that they may be addressed at this session.
However, just to prove the point of the Fearless newsletter and give you a further understanding of what it is then there are no and never have been plans to sell "gold ammo" for Aurum. In Fearless people are arguing a point, which doesn't even have to be their view, they are debating an issue. This is another example of how information out of context is no information at all.
Due to the volatility of the topic we want to refrain from any further comments on this matter until after meeting with the CSM.
Thank you for your patience,
Arnar Hrafn Gylfason
Senior Producer of EVE Online
[ Voor 146% gewijzigd door IJzerlijm op 26-06-2011 20:36 ]
Volgens mij heeft ie het nog niet door.The result of this meeting should be mutual agreement of how virtual goods and services will evolve in EVE. Other issues may be brought up and we urge you to contact the CSM with your comments and concerns so that they may be addressed at this session.
Laten we wel wezen, op dit moment kun je eigenlijk alles in eve kopen door middel van rl geld, via de plex route, echter alles is dan wel geproduceerd door speler economie, wat dus iets heel anders is, dan de aurum gedoe.
[ Voor 25% gewijzigd door bangkirai op 26-06-2011 20:44 ]
Thats says it allHowever, just to prove the point of the Fearless newsletter and give you a further understanding of what it is then there are no and never have been plans to sell "gold ammo" for Aurum.
Raar, een bedrijf dat interne nieuwsbrieven gebruikt om discussie te stimuleren over dingen die ze nooit gaan doen. Zo zit het interne blaadje van Defensie vast vol over het bombarderen van het hoofdkwartier van de SP, is er bij Albert Heijn eentje gewijd aan het niet meer gaan verkopen van brood en melk en heeft Apple laatst het gehad over Windows als standaard OS voor de iphone 5.
Misschien zouden die interne discussies wel eens goed zienIJzerlijm schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:52:
Raar, een bedrijf dat interne nieuwsbrieven gebruikt om discussie te stimuleren over dingen die ze nooit gaan doen. Zo zit het interne blaadje van Defensie vast vol over het bombarderen van het hoofdkwartier van de SP, is er bij Albert Heijn eentje gewijd aan het niet meer gaan verkopen van brood en melk en heeft Apple laatst het gehad over Windows als standaard OS voor de iphone 5.
zo werken bedrijven nu eenmaal dat is het hele doel van extreme dingen roepen in dat soort berichten.IJzerlijm schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:52:
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
However, just to prove the point of the Fearless newsletter and give you a further understanding of what it is then there are no and never have been plans to sell "gold ammo" for Aurum.
Lees nog eens goed.. er staat "there are no and never have been plans to sell "gold ammo"".. hij zegt niet dat het er niet komt
Tevens.. "gold ammo" is maar een klein deel.. je wilt gewoon geen items ingame hebben die je voordeel kan opleveren, in welke vorm dan ook... "gold ammo" is maar 1 ding... Wat dacht je van speciale schepen.. speciale bpo's.. enz..
Ja want CCP heeft altijd al laten zien dat het ze ook maar iets uitmaakt wat de CSM vindt.Ramasha schreef op zondag 26 juni 2011 @ 20:53:
[...]
Misschien zouden die interne discussies wel eens goed zien. Ofcourse major Whelp van CCP. Deze devblog had ook 2 dagen eerder gekund. Echter CSM is uitgenodigd en gaat wrs tegen Non-vanity items stemmen en dan was dit een storm in een glaswater.
Dat lek gedoe blijft degoutant hoe dan ook. Dat duwt CCP alleen maar verder de verkeerde kant uit, als bedrijf annex groep.
Maar goed, we zullen zien. Dit devblog was in ieder geval de best mogelijke stap die ze konden nemen op dit punt. Ik hoop alleen dat er geen vacuum valt tussen nu en die mini summit voor communicatie. Dat is nooit goed.
Maar goed, we zullen zien. Dit devblog was in ieder geval de best mogelijke stap die ze konden nemen op dit punt. Ik hoop alleen dat er geen vacuum valt tussen nu en die mini summit voor communicatie. Dat is nooit goed.
Gezien CCP's bedrijfscultuur (of wat wij er in elk geval tot nu van hebben gezien) worden die lekken van de afgelopen dagen (overigens met haarfijne timing) gezien als zo'n beetje het hoogste verraad. Over de vrij grote hoeveelheid toezeggingen en protesten van spelers wordt niet gerept. Zegt ook wat denk ik.Virtuozzo schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:43:
Dat lek gedoe blijft degoutant hoe dan ook. Dat duwt CCP alleen maar verder de verkeerde kant uit, als bedrijf annex groep.
Ja, klopt ook wel weer. Maar goed, gezien dat ze klaarblijkelijk zulk een enorme overtuiging hebben dat hun boodschap van excellence and delivery volledig klopt, kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Maar ja, die voorstelling klopt niet. Die uitspraak bijvoorbeeld van "EVE is a premium experience". Dat rammelt aan alle kanten. Dat is het gewoon niet.Sgreehder schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:02:
[...]
Gezien CCP's bedrijfscultuur (of wat wij er in elk geval tot nu van hebben gezien) worden die lekken van de afgelopen dagen (overigens met haarfijne timing) gezien als zo'n beetje het hoogste verraad. Over de vrij grote hoeveelheid toezeggingen en protesten van spelers wordt niet gerept. Zegt ook wat denk ik.
EVE is prachtig, ja. Geniaal. Maar premium? Nou nee. Echt niet.
Misschien hebben ze zichzelf inderdaad zo vaak verteld dat alles excellent is, dat ze het zonder doorvragen geloven en als dogma verheven hebben. In dat geval, is de boodschap dat het niet klopt, wel heel erg moeilijk om niet persoonlijk te nemen.
Na 4-jaar neem ik maar weer eens een break... laatste dag 27 Juni
Gezeik, zeur, ellende etc etc etc over ingame aankopen vind ik te ver gaan.
Ik ben een echte casual gamer en heb in de zomertijd weinig tot geen tijd om te spelen (andere hobby), na dit hele verhaal heb ik er zeker even geen zin meer in...
Als ik schoenen koop wil ik ze dragen ook
(Voor mij zijn de kosten etc het laatste waar ik naar kijk, principes...
)
CCP
Gezeik, zeur, ellende etc etc etc over ingame aankopen vind ik te ver gaan.
Ik ben een echte casual gamer en heb in de zomertijd weinig tot geen tijd om te spelen (andere hobby), na dit hele verhaal heb ik er zeker even geen zin meer in...
Als ik schoenen koop wil ik ze dragen ook
(Voor mij zijn de kosten etc het laatste waar ik naar kijk, principes...
CCP
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Speciale schepen zou kunnen, er was een tijd dat shuttles ook gewoon van NPCs kwamen. BPOs is helemaal geen probleem, want die worden nu ook allemaal verkocht door NPCs. Dus ipv. koop PLEX => Verkoop voor ISK => Koop BPO, heb je nu Koop PLEX => convert to AU => Koop BPO. En PLEX kopen kan je voor RL$ doen, maar ook via ingame ISK. Enige verschil is dat BPOs nu er voor zorgen dat isk de economie verlaat en met PLEX>AU er geen ISK aan te pas komt of alleen van plaats verwisselt. De vraag is of dit een issue is voor de EVE sandbox/economie.maniak schreef op zondag 26 juni 2011 @ 22:31:
[...]
However, just to prove the point of the Fearless newsletter and give you a further understanding of what it is then there are no and never have been plans to sell "gold ammo" for Aurum.
Lees nog eens goed.. er staat "there are no and never have been plans to sell "gold ammo"".. hij zegt niet dat het er niet komt
Tevens.. "gold ammo" is maar een klein deel.. je wilt gewoon geen items ingame hebben die je voordeel kan opleveren, in welke vorm dan ook... "gold ammo" is maar 1 ding... Wat dacht je van speciale schepen.. speciale bpo's.. enz..
PLEX kan je nu ook al gebruiken voor ingame voordeel, 30 dagen speeltijd of transfer character.
Natuurlijk kan je nu al met irl geld shit kopen in EVE dmv Plex, maar zodra er betere schepen / ammo / andere ingame voordeel komt dat alleen te koop is met Plex / Echt geld dan ga ik ook aan mijn hoofd krabben...
Wa Doede Nou
Fout. Je kan er ingame spullen mee kopen. Maar die spullen kan iemand ook kopen die er geen plex in steekt. Je hebt dan hoogstens MEER schepen/modules ed maar geen voordeel tov andere spelers. Niet als je naar de aard van de items kijkt De discussie gaat hier over het geld ( EURO'S) steken in een spel waardoor je iets kan wat iemand niet kan die dat niet doet.Cergorach schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:35:
[...]
PLEX kan je nu ook al gebruiken voor ingame voordeel, 30 dagen speeltijd of transfer character.
Deze discussie is er overigens eentje van "is er een is er geen" aangezien het allemaal begonnen is na een gelekte memo van het niveautje "ideetje op de werkvloer". Hierna hebben mensen wat geroepen en is men een beetje gaan rellen. Ik blijf het vermakelijk vinden. Verder blijft het altijd "We zien wel".
mwa het feit dat ze niet hebben gezegd ''het komt er niet" is al een teken dat het met dust 514 gaat komen zo simpel is het.
de vraag is gaat iedereen die nu aan het rellen is ook daadwerkelijk ''unsubscriben'' of gaat iedereen zoals ik verwacht de pil doorslikken en doorgaan.
veel mensen zeggen veel maar het blijft vaak bij schreeuwen ipv doen.
als mensen per se spullen irl willen kopen om net die edge een beetje te halen prima jou keuze.
de vraag is gaat iedereen die nu aan het rellen is ook daadwerkelijk ''unsubscriben'' of gaat iedereen zoals ik verwacht de pil doorslikken en doorgaan.
veel mensen zeggen veel maar het blijft vaak bij schreeuwen ipv doen.
als mensen per se spullen irl willen kopen om net die edge een beetje te halen prima jou keuze.
Hoe is die situatie anders dan voor incarna? Ik snap nog steeds alle commotie niet hoor. Zal wel aan mijn rustige persoonlijkheid liggen ofzo.angel00008 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:11:
mwa het feit dat ze niet hebben gezegd ''het komt er niet" is al een teken dat het met dust 514 gaat komen zo simpel is het.
daarom peekster ik maak me er ook niet druk om het komt eraan ze willen geld verdienen zo simpel is het..
verliezen ze 100k mensen maar kopen 20k mensen ook maar 1/2 van die monoclyes dan zijn de kosten alweer gedekt en de serverload is ook nog eens omlaag win win zou ik zeggen ?
verliezen ze 100k mensen maar kopen 20k mensen ook maar 1/2 van die monoclyes dan zijn de kosten alweer gedekt en de serverload is ook nog eens omlaag win win zou ik zeggen ?
Inderdaad. Het is maar een spelletje. Ik snap niet dat mensen doen alsof het een eerste levensbehoefte is. Ik speel het voor de lol maar kan er ook de zakelijke kant van CCP van inzien. En kennelijk doen ze iets goed anders bestond het spel niet (meer).
Uhmm als er 100k weg gaan is dat grof gerekend 1,5m per maand. Daar gaan die 600k eenmalige monocle winsten geen deuk in maken.
Maar ik wacht af en laat deze sub aflopen, ondertussen lekker bezig in perpetuum, maar das waarschijnlijk voor een ander topic.
Maar ik wacht af en laat deze sub aflopen, ondertussen lekker bezig in perpetuum, maar das waarschijnlijk voor een ander topic.
[ Voor 34% gewijzigd door WillemAtHome op 27-06-2011 12:24 ]
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Pffff getallen zijn bij wijze van spreken Willem. Kom op, niet gelijk zo serieus.
wat peekster dus zegt..
geloof jij echt dat ccp 300k+ subscribers heeft ? meer dan de helft zijn extra accounts van mensen en wat je dan nog overhoud daar de helft van is al jaren innactive dan houd je echt een hele kleine userbase over (in dit geval dus rond de 15/20k users die dagelijks inloggen hier komt dan nog wat bij voor alts.
geloof jij echt dat ccp 300k+ subscribers heeft ? meer dan de helft zijn extra accounts van mensen en wat je dan nog overhoud daar de helft van is al jaren innactive dan houd je echt een hele kleine userbase over (in dit geval dus rond de 15/20k users die dagelijks inloggen hier komt dan nog wat bij voor alts.
Nee ik geloof niet dat er zo heel veel mensen eve spelen, vandaar dat het hele gebeuren zo 'ernstig' is voor ccp en eve. Hadden ze de vanity items betaalbaar gemaakt voor jan met de pet en nog intern of extern begonnen over MT voor services of het polsen van de vraag naar een scorp voor alleen AUR, dan had dit heel anders uitgepakt.angel00008 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:30:
wat peekster dus zegt..
Nog even daargelaten dat er al tijden geen significante uitbreiding met veel gevraagde bugfixes zijn geweest. Het idee bestaat nu bij sommige dat de focus van ccp meer ligt op het in stand houden en melken van eve om andere projecten te bekostigen en minder op het doorontwikkelen van de core gameplay van eve.
Iig hebben ze het een beetje slecht aangepakt. CCP wordt nu gegankt door de playerbase. Hopelijk vliegen ze iets wat ze zich kunnen veroorloven om te verliezen.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Die snap ik niet. Leg uit.WillemAtHome schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:37:
[...]
Iig hebben ze het een beetje slecht aangepakt. CCP wordt nu gegankt door de playerbase. Hopelijk vliegen ze iets wat ze zich kunnen veroorloven om te verliezen.
Dont fly what you cant afford to lose. Regel 1 van eve.
Hopelijk kunnen ze zich de gevolgen van dit pr drama veroorloven.
Ah zo. Ik vind em wat ver gezocht maar ok.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben zeg ik altijd maar. Er zijn massa protesten maar heb nog geen massa quitters gezien.
Ze zullen er wel over nagedacht hebben zeg ik altijd maar. Er zijn massa protesten maar heb nog geen massa quitters gezien.
Iedereen die nu quit heeft nog de periode van de PLEX / betaling op te maken. Het is voor CCP makkelijk met een druk op de knop het aantal subscriptions met status 'canceled' na 23/6 op te vragen.Peekster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:44:
Ah zo. Ik vind em wat ver gezocht maar ok.
Verwijderd
Inderdaad. De stelling uit Hilmar's email dat ze in dit geval zullen kijken naar wat de spelers doen en niet naar wat ze zeggen lijkt me de juiste. Er is over de jaren zo vaak weerstand uit de spelersgroep gekomen over wijzigingen die CCP gemaakt heeft, en EVE is nog nooit op sterven na dood geweest. Ook dit keer zal het heus niet zo'n vaart lopen.Peekster schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:44:
Omgedraaid telt dit natuurlijk net zo goed, de playerbase luistert ook niet meer naar wat CCP zegt maar kijkt naar de acties die ze daadwerkelijk zullen nemen. De community is vaak boos geweest, maar niet op zo'n grote schaal.Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:58:
[...]
Inderdaad. De stelling uit Hilmar's email dat ze in dit geval zullen kijken naar wat de spelers doen en niet naar wat ze zeggen lijkt me de juiste. Er is over de jaren zo vaak weerstand uit de spelersgroep gekomen over wijzigingen die CCP gemaakt heeft, en EVE is nog nooit op sterven na dood geweest. Ook dit keer zal het heus niet zo'n vaart lopen.
WillemAtHome schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:42:
[...]
Dont fly what you cant afford to lose. Regel 1 van eve.
Hopelijk kunnen ze zich de gevolgen van dit pr drama veroorloven.
Indien Eve echt over de kop gaat kunnen ze wel inpakken... Eve weg, de basis voor Dust ook verdwenen...
[ Voor 20% gewijzigd door MonkeySandwich op 27-06-2011 13:33 ]
Verwijderd
dat is logisch dit is echt een game killer als er non vanity items voor aurum verkocht gaan worden. en ik stop dan ook met het spel, tenzij het free to play wordt dan kijk ik het nog even aanMythrill schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:20:
[...]
Omgedraaid telt dit natuurlijk net zo goed, de playerbase luistert ook niet meer naar wat CCP zegt maar kijkt naar de acties die ze daadwerkelijk zullen nemen. De community is vaak boos geweest, maar niet op zo'n grote schaal.
Verwijderd
Weet ik het goed gemaakt kan jij je spullen aan mij doneren!Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:26:
[...]
dat is logisch dit is echt een game killer als er non vanity items voor aurum verkocht gaan worden. en ik stop dan ook met het spel, tenzij het free to play wordt dan kijk ik het nog even aan
free 2 play gaan ze niet doen kijkend naar hun model zijn ze erg gefixeerd op geld en de maandelijkse subs en het memo dat eve op het moment te weinig geld in het laatje brengt duid alleen maar op het feit dat ze veel meer met aurum willen doen om daar extra revenue mee op te wekken.
mailtje die k naar me alliance heb verstuurd...
jullie ook mogen er op bieden..
start: 4Billion isk
Re: selling 4x nyx holding characters
From: omgdutch2005
Sent: 2011.06.27 11:48
To: Intergalactic Exports Group, omgdutch2005,
oh Sorry for the spam..
price: start bid: 4B isk
biding ends end of the month
--------------------------------
selling 4x nyx holding characters
Sent: 2011.06.27 11:47
To: Intergalactic Exports Group,
allaince gets 1st dips...
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1540827 - dárc Angael
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1540813 - khahlen
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1540816 - Rooney Angael
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1540809 - liekse
all 4 are nyx holding chars, liekse can ALSO fly the gallente jumpfreighter!
All 4 chars have Jdc5!
jullie ook mogen er op bieden..
start: 4Billion isk
Re: selling 4x nyx holding characters
Sent: 2011.06.27 11:48
To: Intergalactic Exports Group, omgdutch2005,
oh Sorry for the spam..
price: start bid: 4B isk
biding ends end of the month
--------------------------------
selling 4x nyx holding characters
Sent: 2011.06.27 11:47
To: Intergalactic Exports Group,
allaince gets 1st dips...
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1540827 - dárc Angael
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1540813 - khahlen
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1540816 - Rooney Angael
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1540809 - liekse
all 4 are nyx holding chars, liekse can ALSO fly the gallente jumpfreighter!
All 4 chars have Jdc5!
Jammer alleen dat zelfs hier mensen dit niet eens doen.Mythrill schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:20:
[...]
Omgedraaid telt dit natuurlijk net zo goed, de playerbase luistert ook niet meer naar wat CCP zegt maar kijkt naar de acties die ze daadwerkelijk zullen nemen. De community is vaak boos geweest, maar niet op zo'n grote schaal.
RAAAAH als ze dit en dat gaan doen en indien zus en zo en ze hebben niet EXACT gezegd dat ze het nooit gaan doen alleen dat ze het niet van plan zijn raaaah rage quit. Kijkt naar eve en de aurum market alleen kleren en een glazen oog heej wacht eens even ze hebben helemaal nog geen voordelen door aurum ingevoerd maar waarom praat half eve dan alsof ccp het al gedaan heeft. Gaat de boards af struinen, kom alleen maar ontkrachting tegen van de claims dat er daadwerkelijk player premium voordeel zal komen. Maar waarom schreeuwt iedereen hier dan toch moord en brand over ?
CCP heeft beloofd met station walking een nieuwe beleving toe te voegen aan eve. Oh ze brengen slechts een klein deel uit van het grote geheel. OH noes dit is totaal nutteloos het voegt niets doe alleen maar extra energie rekeningen mijn pc gaat geluid maken rabble rabble rabble. Ach ik log in en zie een perfecte en mooie 3d omgeving voor mijn schattige main hmm weet je dit zou best wel eens een goede test zijn voor CCP om de gebruikers te laten wennen aan de station omgeving voordat ze het daadwerkelijk volledig invoeren en dit geeft ze mooi de tijd om hun zaakjes op orde te zetten zodat we niet het zelfde krijgen toen we 3 jaar terug de engine upgrade hebben gedaan en in eens niemand het spel meer fatsoenlijk kon draaien.
Oh btw alle mensen die rage quiten over dingen die nog moeten gebeuren. Je speelt het spel voor plezier en vermaak.
Game PC
Ik zie in m'n CQ een houterige third-person game met een slechte camerapositie, knullige lighting en graphics die in 2008 fraai zouden zijn.
Ik zie lege woorden in een devblog dat er niks is om ons zorgen te maken en op het zelfde moment een gelekte email van de CEO die beweerd dat we het maar moeten slikken, goeie manier om met je klanten om te gaan 
Ben benieuwd wat het crisisoverleg met de CSM gaat opbrengen nu deze vrijwilligers naar IJsland gehaald worden.

Ben benieuwd wat het crisisoverleg met de CSM gaat opbrengen nu deze vrijwilligers naar IJsland gehaald worden.
iid, en nu dus even niet meer...Shunt schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:58:
[...]..... Je speelt het spel voor plezier en vermaak .....
We zullen zien wat de toekomst brengt
Gezien mijn gamestijl en die van mijn game maatjes weet ik zeker dat er een account of 6/7 nu even niet meer doneert.
Nee hoor, niets aan de hand, we geven ze graag een gratis weekend wegMythrill schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:23:
Ben benieuwd wat het crisisoverleg met de CSM gaat opbrengen nu deze vrijwilligers naar IJsland gehaald worden

Een goed spel(product) heeft niet alleen goeie graphics, maar ook een stabiel team wat development en marketing doet.
In dit geval is de dev misschien wel op orde, maar de marketing en communicatie laat zeker te wensen over.
Een Iphone zonder I is ook maar gewoon een phone...
pfff... het is veel te warm om je hier nu druk over te maken

Ik gooi het hele EVE verhaal wel even in mijn eigen cache tot de vakanties etc weer over zijn...
Zie tegen de winter wel weer of CCP het overleeft heeft, tijd voor een Jamaincan Me Crazy
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
ik verwacht weinig maar om de schijn van ''we luisteren naar jullie maar achter de rug om bedenken we toch zelf wel wat'' doen ze dit snoepreisje maar even snel.Mythrill schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:23:
Ik zie lege woorden in een devblog dat er niks is om ons zorgen te maken en op het zelfde moment een gelekte email van de CEO die beweerd dat we het maar moeten slikken, goeie manier om met je klanten om te gaan
Met deze instelling kan CCP natuurlijk niets meer goed doen he. Maar jah ik heb nog plezier in het spel en ik moet zeggen ik geniet met volle teugen van alle cry babies en relletjes. Onder tussen vlieg ik rustig rond loop af en toe in het station en vermaak me over het algemeen prima.angel00008 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:50:
[...]
ik verwacht weinig maar om de schijn van ''we luisteren naar jullie maar achter de rug om bedenken we toch zelf wel wat'' doen ze dit snoepreisje maar even snel.
Game PC
Verwijderd
Ik blijf me toch verbazen over alle opwinding hier over.
Het enige dat er op dit moment met zekerheid is vastgesteld is dat CCP een tweede inkomsten stroom in EvE aan het aanboren is via Aurum/NEX, en dat Vanity items daar onderdeel van zijn.
That's it.
Alle overige doem scenario's zijn op dit moment niet meer dan pure speculatie.
En stel dat CCP besluit om non vanity items hier aan toe te voegen, dan nog is dat echt niet direct het einde van EvE. Er is zat ruimte beschikbaar tussen "alleen vanity items" en "overpowered ships/ammo" om dit op een goede manier te doen.
Zelf blijf ik ook rustig doorspelen. Ik maak me drukker om hoe lang het dit jaar gaat duren voor dat de AT prijzen worden uitgekeerd dan om het hele MT verhaal.
Het enige dat er op dit moment met zekerheid is vastgesteld is dat CCP een tweede inkomsten stroom in EvE aan het aanboren is via Aurum/NEX, en dat Vanity items daar onderdeel van zijn.
That's it.
En stel dat CCP besluit om non vanity items hier aan toe te voegen, dan nog is dat echt niet direct het einde van EvE. Er is zat ruimte beschikbaar tussen "alleen vanity items" en "overpowered ships/ammo" om dit op een goede manier te doen.
Zelf blijf ik ook rustig doorspelen. Ik maak me drukker om hoe lang het dit jaar gaat duren voor dat de AT prijzen worden uitgekeerd dan om het hele MT verhaal.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2011 15:05 ]
Ik moet zeggen dat ik het protest blijf aanmoedigen, alleen al 800.000 meer missilles verkocht dan normaal en maar blijven schieten op dat monument.
Toekomstonzekerheid door vanity/nonvanity is niet het enige. Veel mensen zijn nu van mening dat CQ niet een vooruitgang is in het spel. Maar ook dat er van het vele werk dat in CQ is gestopt nog bitter weinig terug te vinden is. En dat als al die devtijd/energie in eve zelf was gestopt er *heel* veel andere dingen verbeterd zouden kunnen zijn.
Inderdaad.. ik vond de afgelopen jaren de expansions maar erg matig met als hoogtepunt de 'Industrial expansion'... dat was uiteindelijk alleen de Orca en dat model bestond al in de EVE files..wheez50 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:17:
Toekomstonzekerheid door vanity/nonvanity is niet het enige. Veel mensen zijn nu van mening dat CQ niet een vooruitgang is in het spel. Maar ook dat er van het vele werk dat in CQ is gestopt nog bitter weinig terug te vinden is. En dat als al die devtijd/energie in eve zelf was gestopt er *heel* veel andere dingen verbeterd zouden kunnen zijn.
CCP begint overal aan met de grootste plannen om vervolgens er nooit meer iets mee te doen.. nieuwe ship models bv.. tot op heden nog steeds geen nieuwe models..
Uiteindelijk ben ik gestopt omdat ik content mis in 0.0, vooral 'snelle' content waarbij ik in 30 min iets kan doen wat ook nog nuttig is en dan bedoel ik niet de 0.01 isk warfare
Er is een memo waar in staat dat EVE te weinig geld oplevert? Link?angel00008 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:30:
free 2 play gaan ze niet doen kijkend naar hun model zijn ze erg gefixeerd op geld en de maandelijkse subs en het memo dat eve op het moment te weinig geld in het laatje brengt duid alleen maar op het feit dat ze veel meer met aurum willen doen om daar extra revenue mee op te wekken.
Dat is nieuw voor mij namelijk en heb het de afgelopen dagen toch best goed bijgehouden allemaal.
Een interessante presentatie over Battlefield Heroes en 'pay to win':
http://www.slideshare.net/bcousins/paying-to-win
Het is bijna drie kwartier, maar zeker de moeite waard en is absoluut de reden dat CCP nu de positie inneemt "We'll see what they do and not what they say.", iets dat niet alleen bij computergames/MMOs aan de orde is. Over het algemeen is het percentage forum gebruikers van het totaal aantal klanten vrij klein, dan is het gedeelte dat daadwerkelijk negatief is ook weer eens een klein percentage.
Kijk eens naar het draadje van het gewraakte devblog met 100 pagina's, bijna 4000 posts. Hoeveel unieke reacties zijn dat? Hoeveel daarvan hebben hetzelfde account gemeen en hoeveel hebben dezelfde speler gemeen?
Ik geloof dat iemand daadwerkelijk heeft geteld en kwam toen op 4.000 account opzeggingen (althans dat beweren de posters). En nu gaat er natuurlijk iemand roepen, ja maar er zijn zoveel spelers die meer dan één account hebben. Ja dat klopt, maar voor EVE/CCP is niet de hoeveelheid daadwerkelijke spelers belangrijk, maar het aantal accounts dat actief is (exclusief trials), dat is wat de rekeningen betaald. Volgens het forum betekent het dus dat 1-2% van de accounts is opgezegd ivm. deze gebeurtenissen, dat kan ik gewoon niet veel vinden en ik vraag me af of het over een half jaar nog merkbaar is deze 1-2% daling van accounts, dat zullen we vast zien in de volgende Qen.
Wat me tegen staat is dat EVE niet voldoende geld binnen zou halen, maar ik vraag me dan werkelijk af waarom er zoveel geld wordt uitgegeven aan WoD/Incarna/Dust514, tenzij dit wordt betaald door nieuwe investeringen dan levert EVE toch een heleboel geld op. Worst case $50M per jaar, best case bijna $100M per jaar. Wordt het niet eens tijd dan dat WoD/Incarna/Dust514 hun eigen steentje gaan bijdragen? Maar EVE blijft betaald per maand en men probeert nu nog meer wegen aan te leggen om nog meer geld uit het EVE volk te krijgen (wat al redelijk wat geld oplevert aangezien er zoveel spelers zijn met meerdere accounts).
Daar tegenover staat dan weer dat CCP juist heeft gezorgd dat je alles kan kopen, inclusief je game time zonder daar een RL cent aan uit te geven, mits je maar een hoop isk verdiend. Zo betaalde ik al een aantal jaar niet meer voor mijn gametime met RL cash, maar kocht ik eerst via het forum en later ingame PLEX voor isk. Het is nog steeds niet gratis spelen, aangezien iemand anders de game time gekocht moet hebben en ik de hele maand zo een beetje bezig ben om mijn EVE-rent bij elkaar te verdienen (voor multiple accounts). Ze hebben laatst het ook mogelijk gemaakt om character transfers te bewerkstelligen dmv. PLEX ipv. cash (een goede ontwikkeling imho).
Zo een monocle mag dan relatief duur zijn voor een nieuwbie, maar voor veteranen niet bepaald, zo een monocle is een permanent item dat ook nog eens je portret aanpast (maar verder niets doet). Monocle => is iets dat de adel/aristocratie draagt, dus niet veel voorkomt en dus duur moet blijven.
Ik zou graag zien dat CCP bv. jaarlijks een soort auction houd voor een custom design waar mensen dan met AU tegen op mogen bieden. Degene die wint mag (binnen bepaalde perken) zelf een vanity item ontwerpen dat vervolgens uniek is (maar één van in het hele spel). Ik denk dat de prijs van het monocle dan aardig in het niets gaat vallen.
Verder is een belofte van CCP voor alleen vanity items in de NEX store niets waard, EA/EASY had het zelfde belooft met Battlefield Heroes en die zijn ook terug gegaan op hun woord zonder nare gevolgen.
http://www.slideshare.net/bcousins/paying-to-win
Het is bijna drie kwartier, maar zeker de moeite waard en is absoluut de reden dat CCP nu de positie inneemt "We'll see what they do and not what they say.", iets dat niet alleen bij computergames/MMOs aan de orde is. Over het algemeen is het percentage forum gebruikers van het totaal aantal klanten vrij klein, dan is het gedeelte dat daadwerkelijk negatief is ook weer eens een klein percentage.
Kijk eens naar het draadje van het gewraakte devblog met 100 pagina's, bijna 4000 posts. Hoeveel unieke reacties zijn dat? Hoeveel daarvan hebben hetzelfde account gemeen en hoeveel hebben dezelfde speler gemeen?
Ik geloof dat iemand daadwerkelijk heeft geteld en kwam toen op 4.000 account opzeggingen (althans dat beweren de posters). En nu gaat er natuurlijk iemand roepen, ja maar er zijn zoveel spelers die meer dan één account hebben. Ja dat klopt, maar voor EVE/CCP is niet de hoeveelheid daadwerkelijke spelers belangrijk, maar het aantal accounts dat actief is (exclusief trials), dat is wat de rekeningen betaald. Volgens het forum betekent het dus dat 1-2% van de accounts is opgezegd ivm. deze gebeurtenissen, dat kan ik gewoon niet veel vinden en ik vraag me af of het over een half jaar nog merkbaar is deze 1-2% daling van accounts, dat zullen we vast zien in de volgende Qen.
Wat me tegen staat is dat EVE niet voldoende geld binnen zou halen, maar ik vraag me dan werkelijk af waarom er zoveel geld wordt uitgegeven aan WoD/Incarna/Dust514, tenzij dit wordt betaald door nieuwe investeringen dan levert EVE toch een heleboel geld op. Worst case $50M per jaar, best case bijna $100M per jaar. Wordt het niet eens tijd dan dat WoD/Incarna/Dust514 hun eigen steentje gaan bijdragen? Maar EVE blijft betaald per maand en men probeert nu nog meer wegen aan te leggen om nog meer geld uit het EVE volk te krijgen (wat al redelijk wat geld oplevert aangezien er zoveel spelers zijn met meerdere accounts).
Daar tegenover staat dan weer dat CCP juist heeft gezorgd dat je alles kan kopen, inclusief je game time zonder daar een RL cent aan uit te geven, mits je maar een hoop isk verdiend. Zo betaalde ik al een aantal jaar niet meer voor mijn gametime met RL cash, maar kocht ik eerst via het forum en later ingame PLEX voor isk. Het is nog steeds niet gratis spelen, aangezien iemand anders de game time gekocht moet hebben en ik de hele maand zo een beetje bezig ben om mijn EVE-rent bij elkaar te verdienen (voor multiple accounts). Ze hebben laatst het ook mogelijk gemaakt om character transfers te bewerkstelligen dmv. PLEX ipv. cash (een goede ontwikkeling imho).
Zo een monocle mag dan relatief duur zijn voor een nieuwbie, maar voor veteranen niet bepaald, zo een monocle is een permanent item dat ook nog eens je portret aanpast (maar verder niets doet). Monocle => is iets dat de adel/aristocratie draagt, dus niet veel voorkomt en dus duur moet blijven.
Ik zou graag zien dat CCP bv. jaarlijks een soort auction houd voor een custom design waar mensen dan met AU tegen op mogen bieden. Degene die wint mag (binnen bepaalde perken) zelf een vanity item ontwerpen dat vervolgens uniek is (maar één van in het hele spel). Ik denk dat de prijs van het monocle dan aardig in het niets gaat vallen.
Verder is een belofte van CCP voor alleen vanity items in de NEX store niets waard, EA/EASY had het zelfde belooft met Battlefield Heroes en die zijn ook terug gegaan op hun woord zonder nare gevolgen.
ze hebben blijkbaar de financiële status van ccp in kort
CCP is making an accounting profit but is burning $8.4M a year. This is because of how accounting treats research and development costs for new products.
They have $11M in the bank, have to repay a loan of $11.8M at the end of October, and will spend about $8M more on salaries than they take in in cash for the year. With no new loans or financing they will end the year at -$8M in their bank account. So that means they would be bankrupt October 28th. If they roll over the loan they well have $3M in the bank and still be burning cash at $2M per quarter. Which means they go bankrupt May 15th 2012 with no other new money or serious spending cutbacks.
dus ze hebben 11 mill in kas en moeten voor october 11.8 mill terug betalen aan lening.
zoals iemand zei op de forum......geen wonder die 80 dollar monocle
CCP is making an accounting profit but is burning $8.4M a year. This is because of how accounting treats research and development costs for new products.
They have $11M in the bank, have to repay a loan of $11.8M at the end of October, and will spend about $8M more on salaries than they take in in cash for the year. With no new loans or financing they will end the year at -$8M in their bank account. So that means they would be bankrupt October 28th. If they roll over the loan they well have $3M in the bank and still be burning cash at $2M per quarter. Which means they go bankrupt May 15th 2012 with no other new money or serious spending cutbacks.
dus ze hebben 11 mill in kas en moeten voor october 11.8 mill terug betalen aan lening.
Iseci
Mijn accounting is een beetje roestig (lees: afgelopen jaar een 5 op mn tentamen @ unitntkiller schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:44:
Maw rooskleurig zou ik de situatie niet noemen, maar het is ook geen onwerkbare. Er zijn meerdere innovatie-gedreven bedrijven die er op bepaalde momenten tijdens hun bestaan zo erbij zitten.
XBO: Michaël#3318
Oeehh: antwoord op mijn petities: Klagen mag op het forum. Ik geloof dat ik er dan ook maar aan moet geloven: Threadnaught, here I come.
Verder: als je veel tijd hebt staan op je account, kan je je account 'on hold' laten zetten. Je speeltijd blijft staan, maar je account is tijdelijk inactief:"We are not able to provide you PLEX but if you wish I could place your account on hold. This time would be able to be returned to your account at any point with a simple petition."
Misschien een idee voor mensen met te veel gametime en toch de wil om te unsubben?
Verder: als je veel tijd hebt staan op je account, kan je je account 'on hold' laten zetten. Je speeltijd blijft staan, maar je account is tijdelijk inactief:"We are not able to provide you PLEX but if you wish I could place your account on hold. This time would be able to be returned to your account at any point with a simple petition."
Misschien een idee voor mensen met te veel gametime en toch de wil om te unsubben?
Waar komt die info vandaan als ik vragen mag?tntkiller schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:44:
I second that!Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:03:
Ik blijf me toch verbazen over alle opwinding hier over.
That's it.
Zelf blijf ik ook rustig doorspelen.
Zijn mensen zo dom om met missiles op een invulnerable object te schieten ja?Cardinal schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:45:
Ik moet zeggen dat ik het protest blijf aanmoedigen, alleen al 800.000 meer missilles verkocht dan normaal en maar blijven schieten op dat monument.
failheap
http://209.130.195.20/vie....php?f=5&t=2522&start=240
iemand op de eve forums gaf deze link dus ben ik aan het lezen geslagen
linkje naar report voor de accountants onder ons
http://dl.eve-files.com/m...ncial_Statements_2010.pdf
[ Voor 17% gewijzigd door tntkiller op 28-06-2011 08:08 ]
Iseci
NVM
[ Voor 99% gewijzigd door Nefiorim op 28-06-2011 10:05 ]
XBO: Michaël#3318
JaPeekster schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:50:
Zijn mensen zo dom om met missiles op een invulnerable object te schieten ja?
vraag.... er wordt wel gezegd invulnerable object... maar als je er op schiet.... is het niet "a perfect hit for 0.0 damage" ... het is "echte" dmg die er gedaan wordt... al heeft het ding ws 999999999999999999999999999999 HP met een wonderbaarlijke structure repper fitted ^^
Ze hadden $11M in kas per 31 dec 2010, we zijn nu zes maanden verder.tntkiller schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:44:
Over 2010 maakte CCP ruim $5M winst, dus aan het einde van het jaar zouden ze $16M+ in kas moeten hebben, daar zou dan een lening van $12M vanaf moeten gaan, houden ze nog $4M in kas per 31 dec 2011.
Ik heb geen idee waar men vandaan haalt dat CCP $8.4M meer uitgeeft per jaar dan dat het verdient. Wellicht dat iemand mij dat kan uitleggen aan de hand van het financial statement:
http://dl.eve-files.com/m...ncial_Statements_2010.pdf
De helft van die gasten op Failheap spuiten onzin, het is alleen een beetje lastig om te bepalen welke helft dat is ;-)
Verwijderd
Even een hersenspinsel he:
Stel we gaan er van uit dat ze de waarheid over het Fearless document zeggen, dat het inderdaad maar gedachtes zijn en dat er discussies over gevoerd worden om de pros en cons te bekijken.
WAAROM moeten de CSM leden dan in godsnaam naar IJsland komen om daar te discussieren over het al dan niet invoeren van deze shit.
Stel we gaan er van uit dat ze de waarheid over het Fearless document zeggen, dat het inderdaad maar gedachtes zijn en dat er discussies over gevoerd worden om de pros en cons te bekijken.
WAAROM moeten de CSM leden dan in godsnaam naar IJsland komen om daar te discussieren over het al dan niet invoeren van deze shit.
Verwijderd
omdat die gedachtes om het in te voeren echt zijn er zullen echter ook binnen CCP voor en tegenstanders zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:41:
bedrijfstechnisch hebben ze nog gelijk ook, kijk maar hoeveel geld het andere MMOs heeft opgebracht! die paar azijnpissers kan CCP dan wel missen hoor.
daar komt bij dat er niet echt concurentie is voor Eve en sommige quiters dus weer terugkomen
Verwijderd
Dat was precies zoals ik het ook bedoelde, vindt het alleen jammer dat ze niet de ballen hebben om te zeggen dat het zo is en dat ze er een achtelijk verhaaltje omheen moeten verzinnen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:52:
[...]
omdat die gedachtes om het in te voeren echt zijn er zullen echter ook binnen CCP voor en tegenstanders zijn.
bedrijfstechnisch hebben ze nog gelijk ook, kijk maar hoeveel geld het andere MMOs heeft opgebracht! die paar azijnpissers kan CCP dan wel missen hoor.
daar komt bij dat er niet echt concurentie is voor Eve en sommige quiters dus weer terugkomen
Maarja, zo zal het altijd blijven...
Wie zegt dat ze het verzinnen ? Wie zegt dat ze niet al die tijd al de waarheid spreken over die nieuwsbrief ?Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:04:
[...]
Dat was precies zoals ik het ook bedoelde, vindt het alleen jammer dat ze niet de ballen hebben om te zeggen dat het zo is en dat ze er een achtelijk verhaaltje omheen moeten verzinnen.
Maarja, zo zal het altijd blijven...
Wat zou de CSM dan daar doen erm wat denk je van besprekingen over damage control meer openheid naar het publiek geven zoals op de boards ook al aangegeven is dat dit fout is gegaan. Echt ik zie het allemaal met een roze zonnebril want ik speel dit spel voor het plezier de achterliggende bedrijfspolitiek kan mijn geen reet interesseren net zoals corp en aliance politiek ik neem het allemaal niet zo serieus hakuna matata.
Game PC
evegate.com dood?
Server Error
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
Server Error
404 - File or directory not found.
The resource you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
vandaag is de 1.01 update van incarna, dus mogelijk de verklaring dat evegate er ook uitligt?
[ Voor 30% gewijzigd door Cardinal op 28-06-2011 14:15 ]
mjah gedeeltelijk denk k, kan iig niet inloggen zag k net thuis (logmein ftw
) incompatible protocol...
oh well... we'll see how long it'll gonna take...
oh well... we'll see how long it'll gonna take...
Verwijderd
Omdat het onderhand al lang niet meer alleen gaat over een wel/niet beslissing, maar om zaken als publieke perceptie en verwachtingsmanagement. CCP gaat echt niet met de CSM om tafel zitten om te bespreken hoe en wat ze verder met MT kunnen gaan doen. Die beslissing is al lang geleden gemaakt. Waar het nu om gaat is hoe ze die ideeën op een heldere manier kunnen verduidelijken naar de spelers toe zonder dat ze de huidige nerd-rage storm nog verder laten escaleren.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:41:
CCP is de fout ingegaan door voorafgaand aan Icarna slecht duidelijk te maken precies hoe duur Vanity items zouden worden. Als gevolg daarvan waren veel spelers geschokt door de hoge prijzen. Vervolgens is CCP slecht omgegaan met de kritiek op die prijzen wat nog meer irritatie opwekte. Daarna lekte er een intern document waarin er op vrij ongenuanceerde wijze twee uiterste standpunten omtrent diezelfde discussie werden besproken, wat de sfeer niet bepaald ten goede kwam. Voeg daar nog wat 'magere' dev blogs aan toe, een gelekte mail van de CEO en je beland in de huidige situatie.
Wat CCP zich op dit moment niet kan veroorloven is om NOG een communicatie blunder te begaan. Dus doen ze verstanding en houden ze zich nu muisstil terwijl ze bepalen hoe ze dit moeten aanpakken en nodigen ze de CSM uit om ze hier bij te assisteren.
CSM leden hebben gevraagd voor een subsectie op Failheap, om dingen op een rij te zetten voor de summit.
http://failheap-challenge.com/viewforum.php?f=28
Item voor item polls, opties, argumentatie. Ja, 't is weer een ander forum, maar het is wel dat waar toch vanuit verschillende hoeken veel mensen zich kunnen vinden. Beter dan bijvoorbeeld Kugutsumen.com, waar CCP alles van in de prullenbak gooit vanwege historisch trauma e.d.
Ik zou zeggen, ga er eens over heen, denk er eens over na. Registreer voor polls & discussie als je wil, voor de rest is het ook prima mogelijk om direct met csm leden te communiceren (voor zover ze niet al onderweg zijn naar IJsland).
Als je in eigen community hetzelfde wil doen, prima. Ik denk hoe breder het draagvlak is, hoe groter de kans op een redelijke oplossing voor de huidige situatie.
Interessant vanuit andere media:
http://massively.joystiq....day-that-eve-online-died/ (ondanks die titel een erg goede insteek)
http://www.rockpapershotg...struggle-ccps-redemption/
http://www.eurogamer.net/...-online-in-crisis-article
http://failheap-challenge.com/viewforum.php?f=28
Item voor item polls, opties, argumentatie. Ja, 't is weer een ander forum, maar het is wel dat waar toch vanuit verschillende hoeken veel mensen zich kunnen vinden. Beter dan bijvoorbeeld Kugutsumen.com, waar CCP alles van in de prullenbak gooit vanwege historisch trauma e.d.
Ik zou zeggen, ga er eens over heen, denk er eens over na. Registreer voor polls & discussie als je wil, voor de rest is het ook prima mogelijk om direct met csm leden te communiceren (voor zover ze niet al onderweg zijn naar IJsland).
Als je in eigen community hetzelfde wil doen, prima. Ik denk hoe breder het draagvlak is, hoe groter de kans op een redelijke oplossing voor de huidige situatie.
Interessant vanuit andere media:
http://massively.joystiq....day-that-eve-online-died/ (ondanks die titel een erg goede insteek)
http://www.rockpapershotg...struggle-ccps-redemption/
http://www.eurogamer.net/...-online-in-crisis-article
[ Voor 16% gewijzigd door Virtuozzo op 28-06-2011 14:22 ]
Verwijderd
Mijn bedoeling was te zeggen dat het inderdaad weer eens allemaal onzin is wat CCP spuwt en dat ze zichzelf tegenspreken door eerst het een en dan het ander te zeggen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:16:
[...]
Omdat het onderhand al lang niet meer alleen gaat over een wel/niet beslissing, maar om zaken als publieke perceptie en verwachtingsmanagement. CCP gaat echt niet met de CSM om tafel zitten om te bespreken hoe en wat ze verder met MT kunnen gaan doen. Die beslissing is al lang geleden gemaakt. Waar het nu om gaat is hoe ze die ideeën op een heldere manier kunnen verduidelijken naar de spelers toe zonder dat ze de huidige nerd-rage storm nog verder laten escaleren.
Als ze aangeven dat het maar hersenspinsel zijn voor wat betreft de topics in het interne document, dan klopt het niet dat de CSM zou moeten komen om daarover te overleggen, dat betekend dat er al verdergaande plannen zijn om het te implementeren.
Eerlijk is eerlijk, ik heb er weinig vertrouwen in dat er inderdaad geluisterd gaat worden naar de CSM en dat er inderdaad niet uitkomt dat ze niet verder gaan met MT, wat ik persoonlijk ook niet heel erg vind, als het maar niet de player driven economy verneukt en dat de tijd en geld die spelers hebben geinvesteerd wordt gerespecteerd. Dat doen ze niet als het mogelijk wordt standings te kopen etc.
Artikel in Develop magazine:
http://www.develop-online...acklash-could-cost-CCP-1m
http://www.develop-online...acklash-could-cost-CCP-1m
Dit topic is gesloten.