[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.324 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Vanaf er officieel met echt geld voordeel verkregen kan worden, dan ben ik ook weg. Als ik een spel wil spelen waarin de winnaar diegene zijn die er het meeste geld in pompen, dan zal ik wel 1 van de
Microtransacties om een awesome zonnebril ofzo te kopen, mij goed. In zoiets steek ik toch geen geld, zij die het willen mogen er hun centen in steken. Toen ik ook nog wow speelde begonnen die microtransacties ook, onder andere mounts kopen, waaronder de celestial steed. Toen dacht ik ook, wie gaat er daar nu geld aan willen geven, dag erna liep het vol met celestial steeds.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tbh dat is toch al lang het geval? Als ik maar genoeg geld erin pomp kan ik met echt geld effectief een nyx kopen, met bijbehorend character als dat nodig is. En veel dichter bij een IWIN button kom je niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 23-06-2011 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Hier de link naar het EVENews24 artikel. Daar wordt ook weer gelinked naar het oorspronkelijke document.

Seleene heeft bevestigd dat het formaat van het originele document overeenkomt met documenten die intern bij CCP rondgestuurd worden. (Seleene is een voormalig CCP medewerker).

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant speel ik een spel voor mijn plezier (en ontspanning). Plezier moet je zelf maken - of met een groepje. Voorlopig heb ik nog geen problemen met die items in het spel waar je geld voor moet neertellen. Zo'n monocle of glimmende laarsjes voegt niets aan mijn spelplezier toe (denk ik). Dus als anderen bereid zijn er voor te betalen: prima - ik voel me er niet minder om.
Echter, als er straks geld betaald moet worden voor items en of mogelijkheden waardoor ik me beperkt ga voelen in mijn spelmogelijkheden (en plezier) ga ik me wel zorgen maken.

In ieder geval is er voldoende leesvoer op het eveonline forum waar momenteel vrij weinig CCPers reageren (anders dan onnodig kwetsende posts aanpassen/verwijderen). Ik ben benieuwd hoe CCP op de huidige stortvloed aan reacties en artikelen op gamesites gaat reageren.

Edit: Link naar reactie van Seleene toegevoegd.

[ Voor 4% gewijzigd door MisterMichel op 23-06-2011 10:29 ]

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
is toch anders, omdat je met plex een bestaand char koopt, het is niet dat er ineens een char bij komt. Handelen vind ik tot daar aan toe. Maar gewoon SP voor je char kopen vind ik weer wat anders.

en met plex is er een zeker microtransactie markt gekomen, maar het is niet essentieel daaraan mee te doen

edit:
@MisterMichel
Ik denk dat die kleding pas echt een rol gaat spelen wanneer er community area's komen waar je je shining boots ook aan andere kan laten zien.

en bedankt voor de link

[ Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 23-06-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach zag de prijzen en heb het vermoeden dat ze wat plexxen/isk uit de markt willen halen. Door naar mijn mening niet nuttige maar nog redelijk unieke zaken aan te bieden voor idiote prijzen!

O als ik de staatsloterij jackpot win bestel ik voor al mijn corp leden zo'n gouden oog :P O en een paintjob voor één schip, maar anders ze doen maar en dat is niet aan mij besteed! Dat vind ik ook niet erg anderen zullen het onwijs leuk vinden.

Ik had geen last van framedrops raging overigens op mijn pc met een niet super midrange videokaart. Ik kan zonder problemen het een en ander op een hoog detail niveau draaien. We zullen zien hoe dat gaat in een 1000 v 1000 pvp situaties.

De animaties van de turrets vind ik gewoon leuk om te zien en ja er zullen nog wel wat aanpassingen uitgerold moeten worden om alles soepel te laten draaien.
Zodra de rest van stationwalking uitgerold is zal ik dat ook zeker gaan bekijken en gebruiken in de standaard kleding (Moet anders als naturist door het station gaan lopen) :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:58:
Zodra de rest van stationwalking uitgerold is zal ik dat ook zeker gaan bekijken en gebruiken in de standaard kleding (Moet anders als naturist door het station gaan lopen) :F
Ja, ja, dat is wat je wilt dat we denken! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:58:
Moet anders als naturist door het station gaan lopen
Ik heb het geprobeert, maar de character creator is daartegen beveiligd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ook gelezen dat de plannen er al zijn om een variant op de real money mod voor killboards (die laat zien ruwweg hoeveel echt geld er kwijt is geraakt in een gevecht) te maken die laat zien hoeveel de schade in monocles is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:19:
Had ook gelezen dat de plannen er al zijn om een variant op de real money mod voor killboards (die laat zien ruwweg hoeveel echt geld er kwijt is geraakt in een gevecht) te maken die laat zien hoeveel de schade in monocles is :P
Volgensmij raak je die dingen niet kwijt als je dood gaat. Je gewone kleding heb je ook nog steeds gewoon na je "respawn".
Of bedoel je gewoon een soort van ISK/Echt geld conversion aan de hand van plex prijzen?

[ Voor 8% gewijzigd door defusion op 23-06-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Hehe, bij een gevecht waarbij 4 titans, 8 Supercarriers en nog wat klein grut kapot geschoten wordt: Hier is voor 18 monocles aan waarde verloren gegaan :+ :+ :+

Waarschijnlijk meer dan 18 monocles, maar het getal zal niet zo super groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

defusion schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:14:
[...]

Ik heb het geprobeert, maar de character creator is daartegen beveiligd ;)
Misschien kan je wel met alleen je monocle aan rond gaan lopen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In ieder geval is er voldoende leesvoer op het eveonline forum waar momenteel vrij weinig CCPers reageren (anders dan onnodig kwetsende posts aanpassen/verwijderen). Ik ben benieuwd hoe CCP op de huidige stortvloed aan reacties en artikelen op gamesites gaat reageren.
Het schijnt dat op eve forums CCP de tech 3 damage control erbij heeft gehaald door iig helicity (oa bekend van hulkageddon) voor de zekerheid te bannen nog voordat die er iets over had gepost. (Enkel op twitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:52:
Tbh dat is toch al lang het geval? Als ik maar genoeg geld erin pomp kan ik met echt geld effectief een nyx kopen, met bijbehorend character als dat nodig is. En veel dichter bij een IWIN button kom je niet.
ehh nee niet bepaald er is een verschil tussen een bestaand char kopen die heel veel SP en of ISK heeft namelijk er is een beperkt aanbod.

als ze komen met micro payments ben ik pleite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:00
Mwa daar moet ik dan eens over nadenken, zie ik dan wel weer :)

Opzich zou je natuurlijk de boel kunnen verkopen voor een paar euro en 'n andere spacegame gaan spelen... ware het niet dat je toch in de loop der tijd wat ingame mates maakt enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:09
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 12:01:
[...]
als ze komen met micro payments ben ik pleite
Nou, micro payments/transactions hebben ze in feite al. Alleen kan je dit alleen gebruiken om je avatar en je ship te pimpen. Met deze situatie heb ik weinig problemen, simpelweg omdat dit de gameplay niet beïnvloedt. Maar zodra ze dit ook toestaan voor gameplay verbeteringen (meer centrale opslagslots, speciale wapens, etc) en ze blijven de subscription-methode hanteren, daar heb ik dus wel problemen mee en ik zou dat echt extreem jammer vinden.

Maar persoonlijk zou ik Eve niet zo snel opgeven. Het donkere universum, de vrijheid om te doen wat je wil en alles er omheen is redelijk uniek. Bovendien heeft Eve één van de betere PvP mogelijkheden. Dus nee, ik blijf nog wel een tijdje hangen. Zelfs als ze gameplay verbeteringen via mp/mt gaan aanbieden.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"We will adapt"

En wat voor fancy enhancements kan men dan kopen voor schepen? Dat is me niet helemaal duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
nwagenaar schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:11:
[...]
Maar persoonlijk zou ik Eve niet zo snel opgeven. Het donkere universum, de vrijheid om te doen wat je wil en alles er omheen is redelijk uniek. Bovendien heeft Eve één van de betere PvP mogelijkheden. Dus nee, ik blijf nog wel een tijdje hangen. Zelfs als ze gameplay verbeteringen via mp/mt gaan aanbieden.
Ik ben het met je eens dat de sfeer me bij het spel houd. Echter vind ik PVP niet echt aantrekkelijk omdat het in mijn ogen te veel op kans uit komt. Waarom zeg ik dit?

Het is natuurlijk mooi dat een BS een Frigate niet zo snel stuk krijgt. De grote logge schepen tegen de kleine geeft de kleine hierdoor een betere kans. Dit heeft echter wel tot gevolgd dat je in een PVP situatie eerder op kans een gevecht aangaat dan op skill en uitrusting. Er bestaat immers voor bijna elke rol in Eve een schip en bijbehorende fitting.

Uiteraard krijgt 1 frigate een BS niet stuk in een PVP situatie ( gekke situaties even daar gelaten ). Pluspunt aan dit verhaal is dan natuurlijk wel dat je als frigate altijd nog weg kan komen omdat je dat gevecht niet verkiest. PVP in Eve "Pick your fights" omdat er niet zoiets is als "het beste".

Misschien dat ik door het onderkennen van de zwakten van een schip, PVP leuker ga vinden ....mmmm stof tot nadenken

[ Voor 4% gewijzigd door Peekster op 23-06-2011 14:16 . Reden: laatste zin toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ik had begrepen dat je op den duur (geen idee of dat nu al werkt) je schip kan voorzien van logo's, bepaalde kleuren, etc, etc. Met andere woorden: Pimp my titan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
nwagenaar schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:14:
Ik had begrepen dat je op den duur (geen idee of dat nu al werkt) je schip kan voorzien van logo's, bepaalde kleuren, etc, etc. Met andere woorden: Pimp my titan :+
Ik wil een witte machariel met gouden accenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Een apoc dan?
Afbeeldingslocatie: http://i230.photobucket.com/albums/ee63/alpreb/HelloKittyApoc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:35
Als kersverse speler wil ik even zeggen dat CQ me bevalt en nieuwsgierig maakt naar wat CCP verder in gedachten heeft. Het geeft het spel een aansprekend 'gezicht'. Mijn 5770 trekt het prima (wordt 65 graden) en ik denk dat verreweg de meeste nieuwe spelers geen problemen ervaren, omdat ze toereikende hardware hebben.

O ja, ik las dat het spel + 30 dagen speeltijd nog een paar uur op Steam te koop is voor 9,99 euro. Aardige deal. Helaas furb killer, loop je wel je 1 maand gratis speeltijd mis, sorry, staat in de Buddy-voorwaarden! (maar misschien kunnen we daar nog over onderhandelen, name your price in ISK :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan makkelijker onderhandelen:

Ben er redelijk zeker van dat steam offers alleen voor nieuwe accounts gelden (dat is iig de normale situatie). Dus jij verliest je 21 dagen trial, en je krijgt dan dus 30 dagen voor 10 euro: als we uitgaan van 15 euro per maand (verschilt een beetje per payment methode) bespaar je dus 5 euro.

Optie B, je verlengt je huidige account, je behoudt je 21 dagen, 21 dagen zijn ruwweg 10 euro waard -> je bespaart dus 10 euro. (En daarnaast krijg ik natuurlijk nog een maandje erbij O-) )

Maar de TL;DR is, steam offers zijn het nooit waard, ze lijken goed, maar zijn altijd slechter dan buddy program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:30:
Ik kan makkelijker onderhandelen:

Ben er redelijk zeker van dat steam offers alleen voor nieuwe accounts gelden (dat is iig de normale situatie). Dus jij verliest je 21 dagen trial, en je krijgt dan dus 30 dagen voor 10 euro: als we uitgaan van 15 euro per maand (verschilt een beetje per payment methode) bespaar je dus 5 euro.

Optie B, je verlengt je huidige account, je behoudt je 21 dagen, 21 dagen zijn ruwweg 10 euro waard -> je bespaart dus 10 euro. (En daarnaast krijg ik natuurlijk nog een maandje erbij O-) )

Maar de TL;DR is, steam offers zijn het nooit waard, ze lijken goed, maar zijn altijd slechter dan buddy program.
nee, je kunt een trial activeren met de steam key. je kunt alleen geen gewone account ermee verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-06-23-ccp-greed-is-good

Op den duur kan je alles voor echt geld krijgen...
Ik laat mijn sub aflopen en dan is het wel klaar met eve voor mij.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
defusion schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:43:
[...]

nee, je kunt een trial activeren met de steam key. je kunt alleen geen gewone account ermee verlengen.
Zie dat ze dat verandert hebben ja, dan nog steeds is buddy invite goedkoper als je ook de 30 dagen meerekent die degene krijgt die invite verstuurd, maar ja voor jou is het iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Ik behoud de 21 dagen gewoon, zeggen andere gebruikers. Staat niet vermeld bij de Steam offer, beetje vreemd.

Enne, een tientje komt altijd wel van pas. Wel jammer voor jou, furb, en voor mij, want nu durf ik ingame niet meer bij jou te bedelen voor wat newbie money, hehe. Of klopt het niet dat alle vets superrijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20

Shunt

Boe

WillemAtHome schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:44:

Ga je hier om weg ? Dat zou wel heel erg zonde zijn vooral je het spel niet speelt voor ccp maar voor jezelf en je eigen plezier. Als jij het spel niet meer leuk vind en de richting niet meer leuk vind ok maar om te stoppen omdat ccp eikels zijn pff dan kan je geen enkel spel spelen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je GTC koopt heb je 60 dagen voor 35 dollar, wat zon 25 euro is (ligt beetje aan exacte wisselkoers die paypall hanteert), dan scheelt het zon €2.50 tov steam. (Ik weet eigenlijk niet als je eenmaal met GTCs je account hebt geactiveerd of je dan nog die 5 euro administratie kosten moet betalen als je direct CCP gaat betalen, ik heb altijd met GTCs gametime gekocht dus nooit last van gehad).

Qua superrijk zijn valt het wel mee bij mij, ik heb iig niet veel inkomen, is vooral dat mijn uitgaven beperkt zijn (totdat ik weer eens een capital verlies). Al blijft het wel veel vergeleken voor een nieuwe speler, ik heb nu iets minder dan 800M in cash, en als het goed is krijgen we eindelijk binnenkort weer een station terug waar ik nog voor 1B ofzo aan schepen heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Shunt schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:00:
[...]

Ga je hier om weg ? Dat zou wel heel erg zonde zijn vooral je het spel niet speelt voor ccp maar voor jezelf en je eigen plezier. Als jij het spel niet meer leuk vind en de richting niet meer leuk vind ok maar om te stoppen omdat ccp eikels zijn pff dan kan je geen enkel spel spelen.
Als nieuwe speler keek ik nogal op van de vele klachten van "bittervets" over de dure NEX-spullen en evt andere graaipraktijken, maar nu vind ik het vooral ironisch omdat EVE juist de anything-goes griefers en scammers onder de MMO-fans hoort te trekken... oftewel de immorele graaiers. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Randfiguur schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:54:
Ik behoud de 21 dagen gewoon, zeggen andere gebruikers. Staat niet vermeld bij de Steam offer, beetje vreemd.

Enne, een tientje komt altijd wel van pas. Wel jammer voor jou, furb, en voor mij, want nu durf ik ingame niet meer bij jou te bedelen voor wat newbie money, hehe. Of klopt het niet dat alle vets superrijk zijn?
define vets?

k speel spel ongeveer 3jaar (vanaf 29 januari 2008), kan niet zeggen dat k super rijk ben :P, mjah heb dan ook dagen dat k gewoon geen hol uitvoer en k gewoon wat op ts zit te kletsen en afk in station hang ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dutch2007 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:11:
[...]
define vets?

k speel spel ongeveer 3jaar (vanaf 29 januari 2008), kan niet zeggen dat k super rijk ben :P, mjah heb dan ook dagen dat k gewoon geen hol uitvoer en k gewoon wat op ts zit te kletsen en afk in station hang ^^
Inderdaad, ik kan dat bevestigen. Hij voert niks uit. Alleen undocken om te schieten, that's it! En waarschijnlijk heb ik meer ISK dan Dutch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shunt schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:00:
[...]

Het is het hellend vlak. Als je voor meer dan 50 ship fits kunnen saven geld moet gaan betalen (en die 50 is een recent geintroduceerde limiet), wat komt er dan verder nog ? Aurum voor T3 Cruise Missiles ? Een Titan die kan docken ? +9 implants ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stuur je stuff en isk naar Evanga als je weg gaat :)

Ik heb een Aeon nodig *ASAP!!!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster

Can I haz your stuff? Ook te koop als tshirt in the eve online store trouwens. Denk dat ik er maar een dozijn ga bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Peekster schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:17:
[...]

Can I haz your stuff? Ook te koop als tshirt in the eve online store trouwens. Denk dat ik er maar een dozijn ga bestellen. :)
Alleen CCP kunnen van hun klanten die vertrekken een flauwe grap maken en proberen nog wat centen eraan te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Dont mind if they do!
Master Chief John Urgayle: 60% of you will not pass this course! How do I know? Because that is an historical fact! Now for the bad news, I always like to get one quitter on the first day, and until I do, that first day does not end!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:15:
[...]

Het is het hellend vlak. Als je voor meer dan 50 ship fits kunnen saven geld moet gaan betalen (en die 50 is een recent geintroduceerde limiet), wat komt er dan verder nog ? Aurum voor T3 Cruise Missiles ? Een Titan die kan docken ? +9 implants ?
wtf zijn aurums? ik zag het staan in wallet onder mijn miezerige 27 mil isk daar staat 0 aurum

verder denk ik ook dat ik stop als er van alles gekocht kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Legolas toevallig gekeken naar de noble store?
Of kijk naar de te koop zijnde outfits via de market!

Dat kan je met aurum lees een omgezette plex = echt geld

O en een paintjob voor je schip en dat soort dingen kopen dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 15:32 . Reden: was nog wat vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:31:
Legolas toevallig gekeken naar de noble store?
Of kijk naar de te koop zijnde outfits via de market!

Dat kan je met aurum lees een omgezette plex = echt geld

O en een paintjob voor je schip en dat soort dingen kopen dus.
ahh pure looks for money daar heb ik geen probs mee maar zou het zelf nooit doen tenzij ik echt belachelijk rijk ben. maar met mijn 27 mil isk neuhhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbide
  • Laatst online: 20-02-2021
Ehm, het gaat verder dan vanity items, tenminste als dat gelekte document echt is. Zo willen ze faction standings gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:34:
[...]

ahh pure looks for money daar heb ik geen probs mee maar zou het zelf nooit doen tenzij ik echt belachelijk rijk ben. maar met mijn 27 mil isk neuhhh
Dan moet je echt belachelijk rijk zijn tbh, gezien dat de spullen daar ruwweg zelfde prijs niveau hebben als je hetzelfde in het echt koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Morbide schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:38:
Ehm, het gaat verder dan vanity items, tenminste als dat gelekte document echt is. Zo willen ze faction standings gaan verkopen.
Waar eindigt het? Secstatus kopen? SP points? Het is een glijdende schaal en dan stap ik er liever nu uit dan later. Ik betaal toch al om te spelen, waarom ben ik nu dan ineens een tweederangs klant.

Als de incarna nog een beetje had toegevoegd aan mijn gameplay dan had ik het misschien anders gezien, maar het lijkt erop dat het helemaal gericht is op het sims in space gebeuren en de daaraan verbonden vanity-items shop.

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morbide
  • Laatst online: 20-02-2021
Geen idee waar het eindigt maar het begint met het breken van de sandbox. "Not all virtual purchases will be focus on customization: some will simply be new items, ammunition, ships, etc. that can be purchased outright." Indy corps worden zo overbodig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
Die is wel vet, nou nog een apoc met een bananenschil, die wil ik. :P Een echte golden banana :+

Ik heb wel interesse in je account
WillemAtHome schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:52:
[...]

Waar eindigt het? Secstatus kopen? SP points? Het is een glijdende schaal en dan stap ik er liever nu uit dan later. Ik betaal toch al om te spelen, waarom ben ik nu dan ineens een tweederangs klant.

Als de incarna nog een beetje had toegevoegd aan mijn gameplay dan had ik het misschien anders gezien, maar het lijkt erop dat het helemaal gericht is op het sims in space gebeuren en de daaraan verbonden vanity-items shop.
Nu staan onschuldige items erin. suggereren dat je voordelen uit koopbare wapen oid kan halen is speculatie. Zelfs als ze het van plan zijn, is de vraag of het ooit live komt. Zo werkt het simpelweg bij elk bedrijf. btw, ik heb nog steeds interesse in je account.
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 15:27:
[...]
verder denk ik ook dat ik stop als er van alles gekocht kan worden
Ja, kan shirts en schoenen kopen. Succes met andere spellen :Y

If, Then, Else :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Erg veel activiteit op het EVE online forum vandaag! Het wordt nu wel een beetje triest.
Ik ben gestopt bij pagina 10 van 'General Discussions'. 10 pagina's vol met klagende mensen - en af en toe een enkele post met een positieve reactie. Daar komt dan ook nog het artikel op EVENews24 bij en de diverse gaming sites die dat op pakken. Dit komt mij niet over als goede reclame voor CCP en helaas ook niet voor EVE.

Nog steeds geen officiele reactie van CCP op het forum - een enkele topic lock of verplaatsing daargelaten. Mij lijkt het dat de moderators en ontwikkelaars radiostilte opgelegd hebben gekregen in afwachting van een officiele melding. Hopelijk komt die mededeling snel want het loopt nu een beetje de spuigaten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gezien dit topic: http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1535011 kan je denk ik wel ervan uitgaan dat mods expliciet opdracht hebben gekregen zich zo min mogelijk met zulk soort topics te bemoeien, wat waarschijnlijk een goed teken is gezien dat CCP damagecontrol meestal niet goed eindigt voor CCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Meestal komt er aan het einde van de werkdag wel een post met 'we zijn blij dat mensen zo vol passie reageren en dankbaar voor jullie feedback, wat we ermee doen kom in een devblog' in een situatie zoals deze.

CCP heeft op dit moment erg veel zaken die niet lekker lopen en dat kan de snelheid van reageren niet ten goede komen.

-DUST op PS3 die net zoveel ellende met hackers heeft gehad
-CCP zelf ook doel van hackers
-Vanity Scorpion die direct voor Aurum te koop zou zijn
-Alliance Toernooi dat in een echec eindigt
-$99 blog over third party apps
-Monocles
-Greed is Good

Het is nogal wat, voor een club met een zeer gebrekkige reputatie voor communicatie zou ik voor volgende week geen concreet antwoord verwachten.

edit: wat ik een beetje lees in de argumentatie van Stoffer (CCP Soundwave die een pro-MT standpunt inneemt) is dat hij binnen CCP wil meeliften op de MT trein. Als Lead Designer voor het Internet Spaceships deel van EVE ziet hij ook wel dat er flink geinvesteerd wordt in non-spaceships content in de verwachting van MT opbrengsten. Als hij MT absoluut afwijst is dat voor zijn positie in CCP een slechte zaak.

[ Voor 21% gewijzigd door IJzerlijm op 23-06-2011 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
furby, ik lees zonet op de Steam-forums dat je pas een reward via het Buddy program krijgt als nieuwe spelers na de 21 plus 30 'Steam-dagen' één of meer maanden erbij kopen: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1941982, onderaan. Weer geen officieel bericht (wat een zooitje is het wat dat betreft toch), maar zou leuk zijn als het waar is.

[ Voor 7% gewijzigd door Randfiguur op 23-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou nieuw voor me zijn, maar we zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Randfiguur schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 16:37:
furby, ik lees zonet op de Steam-forums dat je pas een reward via het Buddy program krijgt als nieuwe spelers na de 21 plus 30 'Steam-dagen' één of meer maanden erbij kopen: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1941982, onderaan. Weer geen officieel bericht (wat een zooitje is het wat dat betreft toch), maar zou leuk zijn als het waar is.
Op steam forums lees jij iets over het buddy program van eve?

Als ik x uitnodig via het buddy invite van eve en die maakt zijn account betaald voor 1 maand ( plus 5 euro subcription fee ) krijg ik een plex/30 dagen gametime. Zo heeft het altijd gewerkt en zo werkt het nog steeds. Of ik mis iets in deze berichtgeving. Ik vermoed het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De vraag is, wat gebeurd er als je dat dmv steam een betaald account maakt (trouwens als je het dmv GTC doet, dus exclusief administration fee, werkt het ook gewoon). Volgens mij was daar altijd een uitzondering voor, maar mogelijkerwijs als hij daarna normaal gaat betalen werkt het alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Een CCP medewerker van Public Relations (man man, wat zal die het zwaar krijgen de komende tijd) heeft een nieuw topic geplaatst op 't forum.
De gelekte newsletter is echt.
Meer informatie zal vandaag nog volgen van CCP. Ik ben benieuwd want door de huidige instelling van CCP, gaat het spel EVE Online (zoals we het kennen) naar de haaien.

* MisterMichel gaat weer verder met lezen in het topic van CCP medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ben ik nu de enige die dat topic op het eve forum wil zeggen.

To all who are canceling their subscription, can you please contract me everything your not going to use ever again? :D

ik vraag me af hoeveel flames ik dan krijg. :D

Edit:
ok ik heb nu onderstaande gepost :D
To all those guys who are canceling their subscription for ever :D

Could you please contract me your stuff/wire your isk. Im not liking the changes, but as with every change, lets see what the result is before i start complaining. And with your ISK/Goods i will have no need to complain. So in effect 2 people will be happy with your donation.

Thank you for considering.
ik laat wel horen hoeveel flames enz ik krijg :D

[ Voor 51% gewijzigd door Bornhald op 24-06-2011 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee daarmee laat je echt zien hoeveel beter je bent dan degene die klagen, door debiele memes te gebruiken en te trollen, dat haalt mensen over...

Zelf maak ik me niet zo heel druk over zulk soort dingen, simpelweg omdat we toch al plex en character bazaar hebben. Ja ik begrijp het verschil, bij ene verplaats je alleen dingen terwijl andere het zomaar aanmaakt, maar ik vind dat er wel grotere problemen in eve zijn.
Echter jouw redenatie van: Ik ben er op tegen echter we moeten dat niet laten merken aan CCP maar ze eerst een kans geven om het compleet uit te rollen en dan te kijken wat het resultaat is, vind ik nogal vreemd. Als je wil dat het niet gebeurd moet je nu klagen, niet naderhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Klagen over iets wat er niet is, dat is wel logisch.
Op het moment dat een concrete aankondiging staat in een dev blog oid zal ik mijn mening geven als dat gewenst is.

Dit is een interne memo, is de enige die ik heb gezien, ik weet niet hoe deze er normaal uit zien, en ik weet niet welk doel ze binnen CCP dienen.

Beetje in de Emo rage "ik ga quitten en neem 12408235902 accounts mee" gaat CCP niet overhalen.. net als al die andere 100e keren CCP ook niet is overgehaald.

En ja, dan wil ik best op een EvE forum een beetje trollen

Afbeeldingslocatie: http://www.akk.org/~jagger/Bildchen/obvious-troll.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Bornhald op 24-06-2011 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Zelfs al komen ze met nieuwe items die je moet kopen voor echt geld en een ingame voordeel opleveren, zolang het op de market te verkopen/kopen is voor ISK vind ik het niet zo'n ramp. Zelfde als met plex eigenlijk.
Mensen die het ervoor over hebben, kopen het wel met ISK danwel echt geld, en als het je niet waard is, koop je het niet. Market prijzen zullen zich ook automatisch wel aanpassen naar supply/demand.

Vanity items maakt me zowieso niks uit. Als die witte machariel komt, dan koop ik 'm wellicht zelfs!

Het moet alleen niet zo zijn, dat je de items daadwerkelijk nodig hebt om plezier aan het spel te beleven, of dat je zonder totaal geen kans maakt in pvp gevechten (pve zit wel goed denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Stel dat er straks +9 implants komen die je alleen via Aurum kunt kopen en verder NIET op de markt verhandeld mogen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
MisterMichel schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:48:
Stel dat er straks +9 implants komen die je alleen via Aurum kunt kopen en verder NIET op de markt verhandeld mogen worden?
Zo kan je blijven door verzinnen. het zou kunnen, wanneer het zo ver is dan zie ik wel wat ik dan doe.
Maar dit is speculatie, zo kan ik nog wel "what if" scenario's bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bornhald schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:44:

Beetje in de Emo rage "ik ga quitten en neem 12408235902 accounts mee" gaat CCP niet overhalen.. net als al die andere 100e keren CCP ook niet is overgehaald.
CCP is zeker wel gevoelig voor kritiek, zie het terug draaien van de $99 jaarlijkse kosten voor makers van third-party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
IJzerlijm schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:51:
[...]

CCP is zeker wel gevoelig voor kritiek, zie het terug draaien van de $99 jaarlijkse kosten voor makers van third-party apps.
essentieel verschil tussen de $99 bijdrage en de interne memo is dat de $99 naar buiten is gebracht als concreet idee om door te gaan voeren. De interne memo is zoals de naam van de memo al zegt intern. Wat ik al zei weet ik niet waarvoor ze interne memo's gebruiken. Wat die CCP spokesperson zegt, dat het gebruikt wordt om uit te dagen zie ik namelijk wel als een reële optie. En in dat geval is het dus nooit bedoeld om naar buiten te komen.

[ Voor 1% gewijzigd door Bornhald op 24-06-2011 09:56 . Reden: wat kosmetisch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
essentieel verschil tussen de $99 bijdrage en de interne memo is dat de $99 naar buiten is gebracht als concreet idee om door te gaan voeren.
Volgens CCP echter niet, volgens CCP was het enkel een ruw raamwerk wat ongeveer het idee was, zeg maar net zoals hun interne memos, oftewel zelfde verhaal.

En het is een stuk handiger te zorgen dat ze nooit in het dev blog stadium komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
furby-killer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Volgens CCP echter niet, volgens CCP was het enkel een ruw raamwerk wat ongeveer het idee was, zeg maar net zoals hun interne memos, oftewel zelfde verhaal.

En het is een stuk handiger te zorgen dat ze nooit in het dev blog stadium komen.
Dan is er toch just nog minder aan de hand.
lees net ook de toevoeging aan de dev blog waarin over die $99 wordt gepraat.

Als dat blog dus al de pre idee fase is, dan heb ik liever dat ze alles wat ze overdenken in een blog plaatsen en dat die regels die ze daar melden dan ook gelden.

Anders krijg je zo iets als de 0.0 nerf waarin gewoon wordt gezegd lekker puh.

en dan nog weet ik niet wat het doel was van de interne memo, wat ik ook al eerder zei, als het doel enkel en alleen was om mensen intern uit te dagen tot een constructief gesprek, dan is dat nu door het publiek maken volledig uit z'n verband gerukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat blog dus al de pre idee fase is, dan heb ik liever dat ze alles wat ze overdenken in een blog plaatsen en dat die regels die ze daar melden dan ook gelden.
Gefeliciteerd, je bent de enige eve speler die daadwerkelijk gelooft wat CCP daar heeft verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
furby-killer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:22:
[...]

Gefeliciteerd, je bent de enige eve speler die daadwerkelijk gelooft wat CCP daar heeft verteld.
??
Als je dat niet gelooft, wat is dan het nut van kritiek uiten, volgens mij geef je zelf net aan dat CCP daar gevoelig voor is. Dus lijkt me niet dat ik de enige ben.

als ik wel de enige ben, wat heb ik dan gewonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als CCP zoals jij zegt gevoelig is voor kritiek (wat wel klopt), dan is het dus wel zo logisch om nu een hele hoop kritiek te uiten als je het ergens niet mee eens bent, dus wat is nu het probleem? Liever sowieso iets in de kiem smoren dan het ze eerst laten uitwerken.

En je hebt het recht gewonnen om voor 70 euro een monocle te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Ik denk dat we ons hier nog niet zo druk over zouden moeten maken.

Als er dingen te duur zijn worden ze toch niet gekocht.

En als je zelf gewoon te bitter bent dat je het niet kunt permitteren om een monocle te kopen hoef je dat niet op de rest af te reageren ;) .

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet bitter, hij wilde wat winnen, dus ik heb hem dat laten winnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De prijs van die monocle boeit me niet zo, wel dat CCP zo veel tijd en moeite steekt in het ontwikkelen van zaken die niks met Internet Spaceships te maken hebben (EVE-Gate, Planetary Interaction) terwijl daar nog zoveel te doen is.

Zoals bijvoorbeeld cyno jammers die ook cyno jammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
furby-killer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:37:
Ik ben niet bitter, hij wilde wat winnen, dus ik heb hem dat laten winnen :)
Mag het dan niet voor $70
want CCP houdt nog wel vast aan de $=€
Europe
Cost/month* Total cost*
1-month-plan € 14.95 € 14.95
3-month-plan € 12.95 € 38.85
6-month-plan € 11.95 € 71.70
12-month-plan € 10.95 € 131.40
* VAT included

Outside Europe
Cost/month Total cost
1-month-plan $ 14.95 $ 14.95
3-month-plan $ 12.95 $ 38.85
6-month-plan $ 11.95 $ 71.70
12-month-plan $ 10.95 $ 131.40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Er zijn wat mij betreft genoeg tekenen te bespeuren dat er iets niet helemaal in de haak is. EVE playerbase weet het ook, zie 2500 posts in 9 uur in dat topic sinds vannacht alleen al. Die newsletter (hoewel de context niet klopt natuurlijk), opmerkelijke tweets van devs, het feit dat deze gebrekkige uitbreiding voorzien is van een prima werkende store feature, polished en compleet met een breed scala aan items (zie market), de vreemde prijsstrategie zeker als men spreekt over microtransactions, en de implementatie en release van Incarna zelf. Paranoia is een ding, maar het schept geen prettig precedent en er is wat voor te zeggen dat de rem er nu op moet. EVE is een niche, en staat of valt bij een specifiek type speler. Deze speler is al een maand of 18 op de derde plaats gezet, voor o.a. andere projecten en die magische nieuwe doelgroep. Ik kan me best voorstellen dat een aantal erg ongeduldig wordt. Forumrage is natuurlijk een optie, maar er soms veel intelligentie te bespeuren in reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar

team fortress gaat dezelfde kant op... dit is de toekomst van MMO`s het betekent wel dat ik stop met MMO`s alhoewel als eve gratis wordt met micro payments dan kijk ik het nog wel even aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Misschien is dit wel een kans voor tweede EVE server. Eentje zonder GTC's, PLEX of microtransacties die vanaf nul begint. edit: en met een dracoisch anti-RMT team.

Ik zou daar best wat extra voor willen betalen per maand terwijl de TQ server naar F2P gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 24-06-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opnieuw beginnen? Gelukkig geen learning skills, maar dan nog steeds weinig interesse.
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:58:
nieuws: Team Fortress 2 wordt gratis speelbaar

team fortress gaat dezelfde kant op... dit is de toekomst van MMO`s het betekent wel dat ik stop met MMO`s alhoewel als eve gratis wordt met micro payments dan kijk ik het nog wel even aan
Verschil is wel dat hun items (letterlijk) 10x goedkoper zijn en je geen maandelijkse kosten hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:27:
Opnieuw beginnen? Gelukkig geen learning skills, maar dan nog steeds weinig interesse.

[...]

Verschil is wel dat hun items (letterlijk) 10x goedkoper zijn en je geen maandelijkse kosten hoeft te betalen.
klopt maar geeft wel aan hoe populair het is om micro payments toe te voegen zoveel MMOs die het doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:50:
[...]

Zo kan je blijven door verzinnen. het zou kunnen, wanneer het zo ver is dan zie ik wel wat ik dan doe.
Maar dit is speculatie, zo kan ik nog wel "what if" scenario's bedenken
kijk eens naar de games die al dergelijke systemen hebben. wat ik je kan zeggen is dat alle MMO`s die micro payments hebben beetje dezelfde weg volgen.

namelijk voordelen bieden voor echt geld en die voordelen worden groter naar mate de formule aanslaat en die slaat wel aan maak je geen zorgen.

in LOTRO kun je zo gruwelijk veel voordelen kopen dat is niet grappig meer en ze blijven betalende spelers uitmelken met extratjes zowel cosmetics als echte game voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayden
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is Eve ook leuk om te spelen als je er niet veel tijd in kunt stoppen?
Natuurlijk kan je niet het onderste uit de kan halen, maar wil me gewoon elke dag even vermaken.

Heeft iemand misschien een buddy invite voor me? Mijn dank is groot Cardinal _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Jayden op 24-06-2011 14:31 ]

"I reject your reality and substitute my own." ~Adam Savage | "When does the hurting stop?" ~Bill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik heb je zojuist een invite gestuurd op je mail adres.

Eve is een van de ideale spellen als je niet veel tijd hebt, het training van skills gaat namelijk ook door als je niet online bent of aan het gamen en skills zijn ongeveer het belangrijkste in EVE.

[ Voor 64% gewijzigd door Cardinal op 24-06-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinal schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 14:30:
Ik heb je zojuist een invite gestuurd op je mail adres.

Eve is een van de ideale spellen als je niet veel tijd hebt, het training van skills gaat namelijk ook door als je niet online bent of aan het gamen en skills zijn ongeveer het belangrijkste in EVE.
nu nog wel ja... binnenkort is het de inhoud van je portomonee en de wil het in de game te pompen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:23:
[...]
nu nog wel ja... binnenkort is het de inhoud van je portomonee en de wil het in de game te pompen ;(
Nou, nou mensen, een beetje vrolijker mag ook wel, het is bijna weekend!

Ik ben ook enorm kritisch over "Greed-is-good"-gate, maar ik wacht liever even tot alles (semi-)officieel is en dat het ook daadwerkelijk ingevoerd gaat worden. Op dit moment worden alleen de MP's gebruikt voor cosmetische aanpassingen (als mensen hun ISK daaraan willen spenderen, so be it) en het moet niet verder gaan (zolang het subscription-model blijft gehanteerd).

Dat PDF-bestand zou best wel eens een soort van good cop/bad cop kunnen zijn geweest om een (interne) discussie bij CCP los te maken en hoever ze hier mee willen gaan. Waarom zou je anders voor- en tegenstanders aan het woord laten? Als het toch gebeurd, dan was een simpele mededeling genoeg geweest en was deze vorm niet nodig geweest. Laten we eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren. Eén ding is wel duidelijk geworden, CCP weet nu wel wat de meningen van hun klanten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
De Noble Exchange is ook het enige waar ik "boos" over ben in deze update omdat het waarschijnlijk de grootste bouwsteen van EVE keihard kapot maakt, namelijk de player-driven economy. Zeker als de in de gelekte nieuwsbrief besproken non-Vanity items in de game brengen, betekend voor mij dat ik EVE voorgoed gedag zeg.

Over ander items waar veel over geklaagd word kan ik niet mee praten, daarvoor speel ik te kort en te weinig EVE. Maar ik kan me goed voorstellen dat er veel opgekropte woede heerst bij de "veteranen". Voor hun weer een halfslachtige update, al 4 jaar geen echte update aan de "gebroken" gamemechanics, maar wel een perfect werkende cash-cow shop zodat je je virtuele barbie kan pimpen.

Performance issues en bugs zijn er na iedere update en worden zoals eerder wel weer verbeterd maar de echt urgente dingen waar de community om vraagt zullen wel weer blijven liggen.

* MonkeySandwich pakt nog even een bak popcorn en gaat nog even genieten van The Treadnought

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:52:
[...]

Nou, nou mensen, een beetje vrolijker mag ook wel, het is bijna weekend!

Ik ben ook enorm kritisch over "Greed-is-good"-gate, maar ik wacht liever even tot alles (semi-)officieel is en dat het ook daadwerkelijk ingevoerd gaat worden. Op dit moment worden alleen de MP's gebruikt voor cosmetische aanpassingen (als mensen hun ISK daaraan willen spenderen, so be it) en het moet niet verder gaan (zolang het subscription-model blijft gehanteerd).

Dat PDF-bestand zou best wel eens een soort van good cop/bad cop kunnen zijn geweest om een (interne) discussie bij CCP los te maken en hoever ze hier mee willen gaan. Waarom zou je anders voor- en tegenstanders aan het woord laten? Als het toch gebeurd, dan was een simpele mededeling genoeg geweest en was deze vorm niet nodig geweest. Laten we eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren. Eén ding is wel duidelijk geworden, CCP weet nu wel wat de meningen van hun klanten zijn :+
dat laatste is een feit ja vraag is gaan ze zich er iets van aantrekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
Het is weer verdacht stil vanuit CCP. Behalve dat ze Helicity Boson een permaban hebben gegeven en posts verwijderen...

Gaat zo niet erg goed.

Ik wacht nog steeds op een officiele mededeling van CCP.

Ach, hebben we morgen op de V3COM BBQ een leuk onderwerp naast al het andere geouwehoer *O* *O* *O*

Edit: Een mooie reactie van Tippia op het hele fiasco wat er nu speelt.

[ Voor 18% gewijzigd door MisterMichel op 24-06-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
MisterMichel schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:11:
Behalve dat ze Helicity Boson een permaban hebben gegeven en posts verwijderen...
No more Hulkageddon *O*

Je moet toch de voordelen ervan inzien :+
Mythrill schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:00:
De Noble Exchange is ook het enige waar ik "boos" over ben in deze update omdat het waarschijnlijk de grootste bouwsteen van EVE keihard kapot maakt, namelijk de player-driven economy. Zeker als de in de gelekte nieuwsbrief besproken non-Vanity items in de game brengen, betekend voor mij dat ik EVE voorgoed gedag zeg.
Ik zie het probleem niet zo, voor Lord of the Rings is het een redding geweest, nou speel ik dat niet meer omdat het saai en repetitief begon te worden, maar het hoeft niet perse slecht te zijn. Veel hangt wel af van de uitwerking

[ Voor 55% gewijzigd door Cardinal op 24-06-2011 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
... En Helicity Boson is gebanned doordat hij zich gewoon onacceptabel gedraagt. En als de pastebin opgaaf waar is, klopt het. En vind ik dat actie gerechtvaardigd is. Al is een 90dagen ban wel wat extreem, toch kan ik er mee inkomen dat CCP zegt, tot hier en niet verder.

Seleene's reactie (vooral de quote) direct op CCP Pann's post geeft trouwens erg duidelijk weer waarom mensen boos zijn. En dan moet ik het er (ja zelfs ik ;) )mee eens zijn.

Korte samenvatting in mijn woorden: CCP duwt CQ door ons strot, maar geeft geen goed alternatief. CQ is op dit moment niets anders dan vanity. En levert niets op. Wel zorgt het voor een iets minder functioneren als je wil doen wat je voor de expansie ook deed. Het moeten uitzetten van CQ op meerdere accounts zorgt er inderdaad voor dat je tegen een lelijke achtergrond aan moet kijken die verder niet nuttig is. En in het licht van Nex/aurum is dat inderdaad geen leuke gedachte.

@cardinal hierboven - hulkageddon schudde wel iets wakker en had wat dat betreft z'n voordelen. Ook was helicity allang niet de enige organisator meer...

edit2: helicity er zelf over: http://failheap-challenge.com/viewtopic.php?p=124193#p124193 - NISM?

en drie: @cardinal hieronder: Helicity kreeg een ban van 90 dagen voor de bedreiging. En daarna een permaban voor wat je in de pastebin kan lezen. Ik zou zeggen, 90dagen ban is meer dan genoeg waarschuwing dat je te ver bent gegaan. En om dan nog verder te gaan...

[ Voor 21% gewijzigd door wheez50 op 24-06-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
wheez50 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:28:
... En Helicity Boson is gebanned doordat hij zich gewoon onacceptabel gedraagt. En als de pastebin opgaaf waar is, klopt het. En vind ik dat actie gerechtvaardigd is. Al is een 90dagen ban wel wat extreem, toch kan ik er mee inkomen dat CCP zegt, tot hier en niet verder.
permanently ban all accounts registered to you as a result.
Das iets meer dan 90 dagen, of ik lees ergens overheen.

Daarnaast was Helicity niet meer de organisator, maar wel de drijvende kracht erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Cardinal schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:23:
Ik zie het probleem niet zo, voor Lord of the Rings is het een redding geweest, nou speel ik dat niet meer omdat het saai en repetitief begon te worden, maar het hoeft niet perse slecht te zijn. Veel hangt wel af van de uitwerking
Volgens mij heeft EVE niet bepaald problemen met het aantal betalende spelers. EVE moet in naar mijn inzien voor al hebben van de huidige playerbase. Dit zijn vaak mensen met meerdere accounts en zijn het spel al jaren trouw, iets wat ze niet zo snel op zullen geven maar er zijn grenzen. Nieuwe spelers beginnen met een enkel accountje en indien ze het al niet opgeven na 2 maanden komt er misschien eens een extra account bij.

Zo tegen de haren van je betalende klanten in wrijven is echt het meest domme dat CCP heeft kunnen doen }:O

Zelfs CSM leden laten zich horen over de teleurstellende gang van zaken:
http://meissaanunthiel.blogspot.com/
http://seleenes-sandbox.blogspot.com/

[ Voor 7% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-06-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Momenteel Arabische toestanden in Eve:
http://www.evenews24.com/...systems-very-crowded-too/

Jita:
http://www.justin.tv/deamosseraph/b/288762783

Amarr:
http://www.justin.tv/dnah_pmip#/w/1381178160

[ Voor 23% gewijzigd door Peekster op 24-06-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Mythrill schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:00:
Het is verreweg het beste aspect van Incarna. Elke keer F5 in het forum en er presenteert zich weer een nieuwe pagina met inhoud. Heel vermakelijk. Maar inderdaad, ik heb voor de volledigheid ook mijn accounts opgezegd, er zit nog wat PLEX op, maar dat kan ik altijd weggeven.

Het is even wachten op een reactie van CCP zelf. Ik vermoed dat, tenzij AUR in de prullenbak wordt gestopt, er een lichtelijk rel zal uitbreken. Dat is echter nog maar de vraag, het betekent een flinke omslag qua strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Official response by CCP ZULU
Dear concerned citizens of New Eden

This week has seen quite a controversy unfold. In almost the same instant as we deployed Incarna - which by the way is one of our more smooth and successful expansions, not to mention absolutely gorgeous - an internal newsletter with rather controversial topics addressed leaked out. To further compound the confusion there was a clear and rather large gap in virtual goods pricing expectation and reality with a large segment of the community. I‘m going to address both these issues right here.

Fearless

Fearless is one of our company values. It‘s also the name of an internal newsletter that has been designed and developed specifically to catalyze discussions on controversial topics. One of the biggest elephants in the room these days, not just for EVE but for the gaming industry as a whole, is virtual goods sales and microtransactions.

Therefore we dedicated an entire issue to exactly that topic. It‘s worth mentioning that the topic of the issue was "Greed is good?" as a way to ask a question that would then be debated back and forth and often exaggerated purposefully to draw contrasts and make points. The result of that is now widely available on the internet.

The opinions and views expressed in Fearless are just that; opinions and views. They are not CCP policy nor are they a reliable source of CCP views as a company. The employees who submitted articles to that newsletter did exactly what they were asked to do, write about theories and opinions from an exaggerated stand.

While it‘s perfectly fine to disagree and attack CCP over policies or actions we take, we think it‘s not cool how individuals that work here have been called out and dragged through the mud due to something they wrote in the internal company newsletter. Seriously, these people were doing their jobs and do not deserve the hate and shitstorm being pointed at them.

Pricing structure

People have been shocked by the price range in the NeX store, but you should remember that we are talking about clothes. Look at the clothes you are currently wearing in real life. Do you have any specific brands? Did you choose it because it was better quality than a no-name brand? Assume for a short while that you are wearing a pair of $1,000 jeans from some exclusive Japanese boutique shop. Why would you want to wear a pair of $1,000 jeans when you can get perfectly similar jeans for under $50? What do other people think about you when they see you wearing them? For some you will look like the sad culmination of vainness while others will admire you and think you are the coolest thing since sliced bread. Whichever it is, it is clear that by wearing clothes you are expressing yourself and that the price is one of the many dimensions that clothes possess to do that in addition to style and fit. You don't need to buy expensive clothes. In fact you don't need to buy any clothes. Whatever you choose to do reflects what you are and what you want others to think you are.

We will gradually introduce items at other price points, definitely lower and probably higher than what‘s in the store today. We hope you enjoy them and are as passionate about them as you are of the current items that are for sale.

I hope I‘ve addressed your concerns and cleared up a lot of the issues you‘re having. We‘ll continue monitoring the forums and other communications channels and pick up and reply if there are concerns not covered by this blog.

Thanks,

Arnar Hrafn Gylfason

Senior Producer of EVE Online
bron comments

Beetje erg slappe reactie tbh... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Oh wow, weer een kolossale inschattingsfout van Crowd Control Productions. Natuurlijk besteedt een bedrijf een heel nummer van hun interne magazine om zaken te bespreken die ze helemaal niet van plan zijn in te voeren. Ze hebben tenslotte zoveel tijd over dat ze de hele dag zaken bedenken die ze vervolgens niet te doen.
I hope I‘ve addressed your concerns
Als ie dat echt denkt is rotte vis eten echt heel slecht voor je hersens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
al 19+ pagina's binnen een half uur... threadnought nummer 2 van vandaag...

blablabla Zulu
Hey all. To clarify this blog, its intent was to address two topics and two topics only;

1. What Fearless is and the nature of its content
2. The pricing strategy behind the NeX store

I do realize there are other concerns you have and those will be addressed, but doing it all at the same time would make the messaging tricky and muddled and not allow for a focused discussion. I understand a lot of the frustration going around but if we want to discuss then we need to do so in a constructive and focused manner.

[ Voor 78% gewijzigd door MonkeySandwich op 24-06-2011 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Een cursus functionele en effectieve communicatie zou ze niet misstaan.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
DaRuLe schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:13:
Een cursus functionele en effectieve communicatie zou ze niet misstaan.
_O-

Het is vanavond een tering zooi in EVE. In eerste instantie had ik niets door, totdat ik naar Jita ging, waar ik niet in kwam. Mijn alt ligt in Amarr en daar zijn ze momenteel bezig het Amarr Academic Monument aan te vallen (kan niet stuk, maar het is een mooie zooi). Daanaast spammen er meer mensen dan de scammers kunnen bijhouden en die lijken het op te hebben gegeven. Ow Amarr is wat laggy met 1500 man bovenop het station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Ik had gemiddeld 3FPS in jita en amarr.

Hier een livestream vanuit Jita voor de liefhebber btw :P
http://de.justin.tv/deamo...urce=null#/w/1380742320/3
Serious discoshit >:)

[ Voor 5% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-06-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Ik las de blog en staarde gewoon ff met open mond naar het scherm... Ongelofelijk. Ik moet zelfs gewoon mijn best doen om nog te geloven dat dit per ongeluk gaat... Maar het lukt nog. Net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mythrill schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:52:
Ik had gemiddeld 3FPS in jita en amarr.

Hier een livestream vanuit Jita voor de liefhebber btw :P
http://de.justin.tv/deamo...urce=null#/w/1380742320/3
Serious discoshit >:)
nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CCP is wel slim, de Cancel Subscription optie is verdwenen uit Account Management:

Afbeeldingslocatie: http://www.upload.ee/image/1444144/ugh2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Jullie hebben deze e-mail gemist?

— Email Starts—-

Date: Thu, 23 Jun 2011 18:16:54 -0400
To: riverini@gmail.com
Subject: ccp ceo global msg sent today
From: evewatch@hush.com
Content-Transfer-Encoding: 7bit
Content-Type: text/plain; charset=”UTF-8″
Message-Id: <20110623221654.CF1E76F438@smtp.hushmail.com>

sent by hilmar to ccp global list-

(strt)

We live in interesting times; in fact CCP is the kind of company that if things get repetitive we instinctively crank it up a notch. That, we certainly have done this week. First of we have Incarna, an amazing technological and artistic achievement. A vision from years ago realized to a point that no one could have imaged but a few months ago. It rolls out without a hitch, is in some cases faster than what we had before, this is the pinnacle of professional achievement. For all the noise in the channel we should all stand proud, years from now this is what people will remember.

But we have done more, not only have we redefined the production quality one can apply to virtual worlds with the beautiful Incarna but we have also defined what it really means to make virtual reality more meaningful than real life when it comes to launching our new virtual goods currency, Aurum.

Naturally, we have caught the attention of the world. Only a few weeks ago we revealed more information about DUST 514 and now we have done it again by committing to our core purpose as a company by redefining assumptions. After 40 hours we have already sold 52 monocles, generating more revenue than any of the other items in the store.

This we have done after months of research by a group of highly competent professionals, soliciting input and perspective from thought leaders and experts in and around our industry. We have communicated our intention here internally in very wide circles through the Virtual Economy Summit presentation at the GSM, our Fearless newsletter, sprint reviews, email lists and multiple other channels. This should not come as a surprise to anyone.

Currently we are seeing _very predictable feedback_ on what we are doing. Having the perspective of having done this for a decade, I can tell you that this is one of the moments where we look at what our players do and less of what they say. Innovation takes time to set in and the predictable reaction is always to resist change.

We went out with a decisive strategy on pricing and we will stay the course and not flip flop around or knee jerk react to the predictable. That is not saying nothing will change, on the contrary, in fact we know that success in this space is through learning and adapting to _what is actually happening_ and new knowledge gained in addition to what we knew before and expected.

All that said, I couldn’t be prouder of what we have accomplished as a company, changing the world is hard and we are doing it as so many times before! Stay the course, we have done this many times before.

(end)

Uche.... |:(

Oh jah.. bron >> http://www.evenews24.com/...-behind-ccp-zulu-devblog/

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ahahaha, het Help channel is zojuist op Moderated gezet, niemand kan nu meer wat zeggen daarin.

Pagina: 1 ... 23 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.