[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 17:44
Zhalix schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:38:
Zolang mijn game-time onaangetast blijft. :+
Zit er niet in:

13:10 UTC

Database updates are taking longer than originally estimated. Because of that, we are extending the downtime until 20:00 UTC. Thank you for your understanding.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
GamemasterByte schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:33:
[...]

Zit er niet in:

Database updates are taking longer than originally estimated. Because of that, we are extending the downtime until 20:00 UTC. Thank you for your understanding.
Ik bedoel meer in de zin van dat ik na de update vandaag nog maar 1 dag subscription time heb, ipv een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Ik vind dat ze voor deze maand wel een dag of twee extra mogen geven.
Ze hebben mogelijk een irritant Lulzsec'je kunnen strikken (zie tnet front), dus daar kunnen ze wat op verhalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Hurtebise op 21-06-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:09
[...]

Zit er niet in:

14:00 UTC

Deployment is still underway, and the database is being stubborn. Current estimate for opening Tranquility for the players is 21:00 UTC. Once again, we would like to thank you for your understanding and hope to see you in the game soon.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goh, verrassing :+

Ach ja sowieso had ik voor vandaag al als best case scenario dat ik patch kon downloaden en eventjes in CQ rond kon lopen, dat wordt het dan niet, maar goed ik ging er toch al niet vanuit dat we vandaag echt konden spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:30:
Goh, verrassing :+

Ach ja sowieso had ik voor vandaag al als best case scenario dat ik patch kon downloaden en eventjes in CQ rond kon lopen, dat wordt het dan niet, maar goed ik ging er toch al niet vanuit dat we vandaag echt konden spelen.
Zonder dat ik te veel wil flamen op CCP, maar het is toch eigenlijk erg dat we die verwachtingen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:33:
[...]

Zonder dat ik te veel wil flamen op CCP, maar het is toch eigenlijk erg dat we die verwachtingen hebben
Ach zal ik een keertje fanboy spelen, volgens mij is het zo bij de meeste bedrijven die zulk soort dingen moeten uitrollen, het lukt ze gewoon niet om een redelijke veiligheidsmarge in te bouwen. Moet ik toegeven dat ik tegenwoordig geen andere spellen speel die zulk soort downtimes hebben voor patches, dus misschien zit ik er naast.
Echter bijvoorbeelde toen ik AOE3 speelde had je aan het begin ook redelijke downtimes toen ze hun servers aan het verbeteren waren (die waren diep triest aan het begin), en toen liep het ook steeds uit. Zat wel een patroon in en toen ik bij een downtime ging voorspellen wanneer servers waar online zouden komen zat ik er maar een paar minuten naast, vond ik best goed gezien dat de devs er 4 uur naast zaten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:39:
[...]

Ach zal ik een keertje fanboy spelen, volgens mij is het zo bij de meeste bedrijven die zulk soort dingen moeten uitrollen, het lukt ze gewoon niet om een redelijke veiligheidsmarge in te bouwen. Moet ik toegeven dat ik tegenwoordig geen andere spellen speel die zulk soort downtimes hebben voor patches, dus misschien zit ik er naast.
Echter bijvoorbeelde toen ik AOE3 speelde had je aan het begin ook redelijke downtimes toen ze hun servers aan het verbeteren waren (die waren diep triest aan het begin), en toen liep het ook steeds uit. Zat wel een patroon in en toen ik bij een downtime ging voorspellen wanneer servers waar online zouden komen zat ik er maar een paar minuten naast, vond ik best goed gezien dat de devs er 4 uur naast zaten O-)
Weet je wat jij moet doen? Naar de kamer van koophandel, een bedrijf stichten die accuraat de downtimes kan voorspellen ;)

Mijn mening is dat het altijd beter is de boel te onderschatten en aangeven dat een downtime 16 uur duurt ipv eerst 10 uur en dan vervolgens nog ergens roepen dat er 4 uur bij komt (bijvoorbeeld)

Dat is een van de eerste dingen die ik heb geleerd op mijn werk; de klant vind het minder erg te horen dat het in eerste instantie wat langer duurt als achteraf....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
http://imageshack.us/phot.../6/img21062011164944.png/

en toen had ik geen character meer op me main account.... (volgens de forums iig.....)

als dat maar goed gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Dutch2007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:53:

en toen had ik geen character meer op me main account.... (volgens de forums iig.....)

Ach, evegate is wat dat betreft een grote geruststelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch2007 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:53:

OMG :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
furby-killer schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:39:
[...]

Is natuurlijk een deel verwachtingsmanagement, ze hadden ook kunnen zeggen we geven iedereen een dag extra en update duurt een dag, (want vlak nadat hij up is, is er toch iets fout waarom ze hem weer down moeten halen 8)7 ) Als de servers dan binnen 24 uur up komen is iedereen blij. Nu zit iedereen (terecht vind ik) te mopperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Hurtebise schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:56:
[...]

Ach, evegate is wat dat betreft een grote geruststelling.
confirming dat me char wel nog op evegate bestaat :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[...]

Zit er niet in:

en nu zeggen ze
15:24 UTC

Tranquility is now up, and internal testing is underway.

...dus dan is die database online lijkt me?

nouja, we zullen het wel zien. had iig niet verwacht vandaag uitgebreid te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:28
Wat ik ook vernam is dat je direct een patch krijgt (na de grote patch dus) omdat een paar foutjes hebben gevonden. Ik ben benieuwd wat er nu allemaal weer misgaat. De vorige keer heb ik mij meer dan een week moeten ergeren aan diverse bugs...

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:20

Shunt

Boe

als het goed is heb ik de patch ondertussen al lekker binnen gehaald volgens de eve logon server is het nog de goeie ook hehehe. Maar jah we zullen zien ik kijk uit naar mijn kamertje tot die tijd world of tanks ><.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 18:26:
als het goed is heb ik de patch ondertussen al lekker binnen gehaald volgens de eve logon server is het nog de goeie ook hehehe. Maar jah we zullen zien ik kijk uit naar mijn kamertje tot die tijd world of tanks ><.
patch is alweer offline? ik start net eve op maar kan geen patch downloaden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Even handmatig downloaden en installeren: evepremiumpatch267203-271273_m.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze zijn aan het testen denk ik ze accepteren geen connects maar er zijn 30 spelers online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Thanks! Gedownload en geïnstalleerd. Nu wachten totdat de servers open gaan.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crap this is going to take a long time

en ik moet skills toevoegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:26:

Beetje dom.
Grote patches of op patch dagen zet je de langste skill aan die je kan aan zetten die nuttig is ><.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:26:

this account expires in 20 minutes....

ben vergeten een plex te kopen :D

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

kan je dat nu niet alsnog doen geen plex maar een normale maand ofzo via ideal ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:51:
[...]

Beetje dom.
Grote patches of op patch dagen zet je de langste skill aan die je kan aan zetten die nuttig is ><.
heb ik gedaan nog iets langer dan 15 uur voor het echt moet maar krijg nu het idee dat dat weleens een faal kon worden.

:-(

wilde overigens vanmorgen skill toevoegen maar ze waren eerder offline gegaan :/ lees dat ze verwachten 21:30 UTC online te komen dat is 23:30 nl hoop so!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Shunt schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:04:
kan je dat nu niet alsnog doen geen plex maar een normale maand ofzo via ideal ?
jawel maar het is maar mijn orca alt...dus het is niet heel erg...die activeer ik wel weer met ideal en haal een gtc van de forum voor mijn main(gtc van de forum scheelt toch weer wat miljoentjes.)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 17:44
20:20

Downtime is now expected to last until 23:30 UTC due to the additional server updates.

Dat wordt wel erg laat, ga er maar vanuit dat het vandaag niets meer wordt...

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik ook, zal nog wel eens extended worden.. (CCP kennende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

EVE Online: Incarna 1.0 deployment downtime extended

EVE Online: Incarna 1.0 is currently being deployed. Database updates took longer than expected, and have performed additional updates to a level one mission arc. This has resulted in an extended downtime. We expect to open Tranquility to the players at 23:30 UTC.
Oftewel, de server zal pas up zijn om half 2 vannacht. Als het dan nog niet later gaat worden...

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Bleet schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:11:
[...]

Oftewel, de server zal pas up zijn om half 2 vannacht. Als het dan nog niet later gaat worden...
Hehe, reken er maar op. Dit kan een uurtje voor half 2 zo nog eens 2 uur later worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:26:
[...]

Hehe, reken er maar op. Dit kan een uurtje voor half 2 zo nog eens 2 uur later worden.
als ze morgenochtend maar online zijn gloeiende!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:20
tjsa, heb ook geen geduld, maar ik ken geen spel waar zon grote update goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
tntkiller schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:09:
[...]

jawel maar het is maar mijn orca alt...dus het is niet heel erg...die activeer ik wel weer met ideal en haal een gtc van de forum voor mijn main(gtc van de forum scheelt toch weer wat miljoentjes.)
ze hebben tegenwoordig "hours for plex" optie ergens in account management.
Dan kun je je account voor 4 uur activeren, die je kunt gebruiken om plex te kopen.

Je moet dan wel plex kopen, want je kunt maar 1x die 4 uur activeren om misbruik ervan te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eve is online!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:31

SilentSimon

Have you been hopped?

Best leuk gedaan dat wandelen om zo je eigen ship enzo ook te zien :) En ziet er eigenlijk allemaal nog erg goed uit ook grafisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentSimon schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 01:51:
Best leuk gedaan dat wandelen om zo je eigen ship enzo ook te zien :) En ziet er eigenlijk allemaal nog erg goed uit ook grafisch gezien.
absoluut morgen ff verder checken nu slapen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:35
Die character editor was al niet goed werkzaam op mijn laptop en nu met die captain quarters kan ik er helemaal niks mee. Tijd voor nieuwe hardware me dunkt.

-edit: heb de station omgeving maar op static gezet, aangezien het bijna een minuut duurt om het te laden hier.

[ Voor 26% gewijzigd door Crashcat op 22-06-2011 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Haha, toch nog even gewacht. En maar goed ook. Wat nu blijkt; een triest oogimplantaatje (monocle) gaat bij CCP over de toonbank voor een schamele 4 PLEX (u rekent mee? dat is minimaal 60 EUR).

Om even de twijfel weg te nemen of dit misschien een foutje was (decimaaltje oid):
[ 2011.06.22 00:00:44 ] CCP Zinfandel > The Looking Glass Ocular Implant (right/gold) is fairly expensive. It's also a machine being installed into your eye and one would not want to buy a cheap version of something to go in your face. But you can also buy them on the...
[ 2011.06.22 00:04:15 ] CCP Zinfandel > Hello Kyle - we have been talking about the prices regularly in here. There are expensive items in the shop. Noble Appliances Corporation opened these shops particularly to target the wealthy capsuleer community.
[ 2011.06.22 00:30:40 ] CCP Zinfandel > Benilopax - A glass eye would be less expensive by far. This complex machinery and nano tech is not only expensive, but Noble Appliances is trying to tap into the lucrative capsuleer market with the latest bling.
[ 2011.06.22 00:35:29 ] CCP Zinfandel > None of these items will convey any functional benefit though. They are just fun items for those who want to enjoy their hobby with a little something more (or for whom ISK or money is no object.)
Dus tot zover het microtransactie verhaal met EVE Online. Ik ben eigenlijk niet helemaal zeker welk publiek ze hier nu mee willen aanspreken.

[ Voor 0% gewijzigd door Sgreehder op 22-06-2011 03:22 . Reden: 12000 / 3500 is zelfs totaal 4 PLEX ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Om positief te beginnen, het ziet er wel leuk uit, ook de bay kan je goed het verschil tussen schepen zien. Leuk gedaan.

maare erm, waarom kan ik niet lopen en de camera draaien, ook niet rennen, waardoor ik gewoon via de oude manier ga werken :D

ik heb een leuk interface menutje voor schip toepassingen, daar kan je dronebay, cargo, fitting en nog een 4e bekijken. Maar kan niet in de corprate hangar en de ship maintenance van mijn carrier komen, gevalletje oops?
(neem aan dat dit dus ook niet kan bij de andere caps)

binnenkant alle stations het zelfde? jammer gemiste kans (dacht dat ik een minni en een caldari station had gezien van binnen, kan me wel vergissen dat het beide caldari was)

en net een patch binnen gehad, maar stonden geen patchnotes in? behalve dat ie wel handig zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Bornhald schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 06:41:
maare erm, waarom kan ik niet lopen en de camera draaien, ook niet rennen, waardoor ik gewoon via de oude manier ga werken :D
je moet de muisknop ingedrukt houden om camera te draaien. Verder gewoon WSAD. (stond in een tutorial die ik meteen kreeg toen ik inlogde)
Rennen idd niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik liep met WASD en wilde dan de camera draaien (wat wel lukt dan), maar dan kan ik niet bijvoorbeeld naar links (of rechts of achteruit in iedergeval anders dan initieel) gaan lopen. Hij blijft dan lopen in de laatste richting.

[ Voor 20% gewijzigd door Bornhald op 22-06-2011 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even geinstalleerd en snel gekeken voordat ik weer ervandoor moet, maar twee dingen die opvielen:
1. De controls zijn belachelijk slecht, zo moeilijk is het niet.

2. Mijn character is helemaal links in mijn scherm, hoort dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

furby-killer schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:31:
Net even geinstalleerd en snel gekeken voordat ik weer ervandoor moet, maar twee dingen die opvielen:

Mouse wheel. Effe uitzoomen.

Ook kan het ingesteld worden in het menu onder incarna camera options.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Blegh, gisteravond heb ik het even geprobeerd. Maar ik vind CQ nog steeds 10 keer niks. Het is traag, onlogisch en ik heb niks aan al het grafische gedeelte. Dus ik wil mijn oude station-spinning-layout terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
furby-killer schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:31:

even op esc drukken dan graphic menu daar staat een optie om de focus van je character te veranderen, die van mij stond ook helemaal links,

zoals verwacht zijn er veel bugs :|

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

nwagenaar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 08:51:
Blegh, gisteravond heb ik het even geprobeerd. Maar ik vind CQ nog steeds 10 keer niks. Het is traag, onlogisch en ik heb niks aan al het grafische gedeelte. Dus ik wil mijn oude station-spinning-layout terug!
Mee eens. Het loopt goofie, m'n gezicht ziet er ook lelijk uit, kleuren clippen. Het ziet er eigenlijk niet uit :s

De omgeving ziet er verder wel goed uit, daar is weinig mis mee. Maar ben ik nou echt verplicht om zo goofie naar mn schip te lopen om te undocken of is er een shortcut voor? Ik wil natuurlijk niet eerst 20 seconden lopen om te undocken, soms heb ik haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
InflatableMouse schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 09:14:
[...]

Mee eens. Het loopt goofie, m'n gezicht ziet er ook lelijk uit, kleuren clippen. Het ziet er eigenlijk niet uit :s

De omgeving ziet er verder wel goed uit, daar is weinig mis mee. Maar ben ik nou echt verplicht om zo goofie naar mn schip te lopen om te undocken of is er een shortcut voor? Ik wil natuurlijk niet eerst 20 seconden lopen om te undocken, soms heb ik haast :)
gewoon links onderin je scherm op undock klikken zoals je gewend bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
hoelang gaat de DT vanmiddag duren? wie doet een gok? wat zet je in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
denk 2, max 3 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ik denk dat DT niet veel langer dan normaal duurt, max 1 uur. Maar dan na 3-4 uur up geweest te zijn krijg je een emergency shutdown en daarna patch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dat zou mooi zijn, misschien dat ze de oude station-layout weer gaan activeren.

Ik lees verhalen over uitvallende PC's, verbrande videokaarten en instabiliteit. Voor mij is het gewoon onacceptabel dat ik 2 minuten bezig ben om een ship te (re)fitten en te boarden (voorheen duurde dat misschien 1 minuut max). Dan heb ik het nog niet over de afwezigheid van duidelijke verbeteringen.

TL;DR: CQ is simpelweg onzinnig, traag en het brengt geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:04:
[...]

Ik lees verhalen over uitvallende PC's, verbrande videokaarten en instabiliteit. Voor mij is het gewoon onacceptabel dat ik 2 minuten bezig ben om een ship te (re)fitten en te boarden (voorheen duurde dat misschien 1 minuut max). Dan heb ik het nog niet over de afwezigheid van duidelijke verbeteringen.

een beetje moderne PC trekt dit gewoon hoor :/ zo niet kan je altijd in settings een en ander uit/lager zetten.

ik zie geen verschil in fitten en of wisselen van schepen en ook niet in undocken dus weet niet waar je het over hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
ik wil in overview rechtermenu in station meteen zien bij welke npc corp ik ben gedockt, dat bord hangt ergens boven de deur als je rondloopt

ik wil ook meteen zien in welk ship ik zit, niet dat ik eerst naar de ship hangar moet lopen (ofwel via ships in neocom enkel je actieve ship in het wit opgelicht zien)

als je load station environment desactiveert, is het nog minder duidelijk allemaal, hier zou je gewoon weer de oude interface en opstelling moeten krijgen

de client slurpt behoorlijk wat resources, met multiclient knalt mijn ramgebruik (4GB) naar de 80%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Ik heb de update nog niet binnen. Vanavond na m'n werk eens downloaden, maar ik ben eerlijk gezegd best huiverig.

Ik heb een iMac (eind 2008) en de verhalen over de Incarna Mac client zijn niet bijster goed. Performance was bij mij al niet super met 2 actieve clients. Character creation ging niet vlot. Dus ik ben een beetje pessimistisch over de nieuwe CQ grafische functionaliteit.
Gelukkig dat je die uit kunt zetten, maar ja...

Ach, met een beetje mazzel heb ik geluk en werkt het belangrijkste deel (in space vliegen) wel vlotjes. We zullen zien vanavond.

[ Voor 67% gewijzigd door MisterMichel op 22-06-2011 11:30 ]

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
zo jammer dat je geen keuze meer hebt om dat hele station ding af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
en qua videokaarten dood enzo....

hadden ze maar een degelijke pc/koeling moeten hebben.....

niet om een flame war te starten... maar alle reacties van warmte problems die k gezien heb qua commentaar, allen NVIDIA kaarten + slechte airflow....

dat is gewoon vragen om troubles ;-)
Vanmorge ff 2 clients in stations gehad, en me 5850 begon wel de fan meteen een standje hoger te zetten dus het kan best dat als je gfx card normaal duimen zit te draaien, nu eens echt moet werken.... het niet goed gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ik weet niet of het alleen Nvidia is maar onderstaande mail kreeg ik wel en dat het probleem zich met name voordoet bij laptops:
ALLIANCE
Remove Label

Multiple reports (and ive witnessed this on my own laptop

As soon as you dock up and go walking around in in station - you're video card goes into absolute overdrive, and generates more heat than you're laptop can dissapate - even if it is a fancy gaming laptop with specalised heat vents AND sitting on a cooling plate....

You've been warned - disable it before it disables you're laptop

[ Voor 0% gewijzigd door Bornhald op 22-06-2011 11:35 . Reden: ik kan blijkbaar nvidia niet goed tikken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:22:
ik wil in overview rechtermenu in station meteen zien bij welke npc corp ik ben gedockt, dat bord hangt ergens boven de deur als je rondloopt
ja dat is jammer maar je kan ook agent info opvragen ;) is iig en stuk sneller dan wandeling maken
ik wil ook meteen zien in welk ship ik zit, niet dat ik eerst naar de ship hangar moet lopen (ofwel via ships in neocom enkel je actieve ship in het wit opgelicht zien)
klik op fitting of ships is ook iets onhandiger maar goed het valt wel mee
als je load station environment desactiveert, is het nog minder duidelijk allemaal, hier zou je gewoon weer de oude interface en opstelling moeten krijgen
is wat voor te zeggen
de client slurpt behoorlijk wat resources, met multiclient knalt mijn ramgebruik (4GB) naar de 80%
welkom in 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nwagenaar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:04:
[...]

Nee ze brengen totaal geen toegevoegde waarde aan het spel bij, ze zetten enkel de eerste stappen naar een totaal nieuwe side line van de game verder niets hoor. |:( Dat jij niet zit te wachten op deze uitbreiding betekend niet dat dit geen toegevoegde waarde heeft voor de rest van de eve populatie. Persoonlijk zie ik er erg naar uit om de eerste stappen te zetten naar het daadwerkelijke lopen in stations en interactie met spelers in het station en welke richting ze hier mee willen gaan.

Het spel is al lang misschien zelfs te lang een statisch iets geweest (ik heb het dan over de game beleving en hoe het spel gespeeld wordt) Ships blijven ships spacecombat blijft spacecombat mining blijft mining trading blijft trading daarin is inhoudelijk wel veel veranderd maar de mechaniek en de manieren hoe je het doet is al die tijd dat eve bestaat hetzelfde gebleven.

Ik vind het sonde dat ze eerst alleen een ruimte uit brengen maar daarentegen geeft dit wel aan dat ze leren bij CCP. De oude CCP had meteen de volledige walking in station implementeert en later gekeken of de Basics eigenlijk wel werken. Incrimental updates dat is in mijn mening de enige manier dat iets gigantisch als dit uit te rollen valt.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Wist trouwens niet, dat stations zo groot waren, dat elke piloot in elk station een kamertje heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
bangkirai schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:28:
Wist trouwens niet, dat stations zo groot waren, dat elke piloot in elk station een kamertje heeft :D
Even in perspectief, de kleinste shuttle is al 33 meter. Zo'n ruimtestation is minstens 5000x zo groot :P
(ongelimiteerde ruimte voor cargo en huge-ass ships daar gelaten.)

[ Voor 9% gewijzigd door ItMeAedri op 22-06-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik ben blij met de nieuwe update, nee, misschien is alles er niet handiger op geworden maar de oude functie's zijn er nog en het werkt goed/ziet er goed uit. (Lopen met twee muisknoppen ingedrukt is het fijnst denk ik) Daarnaast snap ik de klachten niet echt, als je 100% functionaliteit wil dan ga je toch een text-based mmo spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Nee ze brengen totaal geen toegevoegde waarde aan het spel bij, ze zetten enkel de eerste stappen naar een totaal nieuwe side line van de game verder niets hoor. |:( Dat jij niet zit te wachten op deze uitbreiding betekend niet dat dit geen toegevoegde waarde heeft voor de rest van de eve populatie. Persoonlijk zie ik er erg naar uit om de eerste stappen te zetten naar het daadwerkelijke lopen in stations en interactie met spelers in het station en welke richting ze hier mee willen gaan.

Het spel is al lang misschien zelfs te lang een statisch iets geweest (ik heb het dan over de game beleving en hoe het spel gespeeld wordt) Ships blijven ships spacecombat blijft spacecombat mining blijft mining trading blijft trading daarin is inhoudelijk wel veel veranderd maar de mechaniek en de manieren hoe je het doet is al die tijd dat eve bestaat hetzelfde gebleven.

Ik vind het sonde dat ze eerst alleen een ruimte uit brengen maar daarentegen geeft dit wel aan dat ze leren bij CCP. De oude CCP had meteen de volledige walking in station implementeert en later gekeken of de Basics eigenlijk wel werken. Incrimental updates dat is in mijn mening de enige manier dat iets gigantisch als dit uit te rollen valt.
hier sluit ik me bij aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
De duizendvragenbeantwoorden draad heeft z'n sticky verloren. Zal wel een lichte hint zijn. Verder ben ik vooral onder de indruk van het kunnen rondlopen. Zien in welk schip je zit is idd wat lastiger, maar voor de rest ben ik vrijwel even snel weg. En da's op een prehisterische PC. Ik ben gewend te lopen met pijltjes en te kijken met muis. Looprichting aan te passen met muis. Maar omdat de besturing van richting blijkbaar hybride is, kan dat niet helemaal. En: Je kan niet naar achteren lopen. Een stapje achteruit kan niet!

Maar al mijn karakters zien eruit zoals ze eruit moesten zien. Hier en daar wat grafische bugs, maar niets waar ik mij zorgen om maak. En de turretanimaties zijn grappig. Zeker omdat een enkele turret meer detail heeft dan de rest van het schip. (PC is oud: alles staat op laag qua instellingen.)

Al met al ben ik erg positief. Vooral de agentfinder lijkt erg goed te werken. Nu nog een paar dagen wachten tot de grootste bugs zijn gepatcht en we kunnen weer spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is op zich wel een begrijpelijke stap van CCP om zich op Incarna te storten en CQ daarin als eerste stap te introduceren.

Het bizarre is dat je voor het weergeven van een kleine kamer met een speler erin zo idioot veel gpu nodig hebt. Het ruikt aan alle kanten naar rommelig programmeerwerk dat graphics moet en zal laten zien die vergelijkbaar zijn met top end FPS'en zonder dat ze de jaren ervaring in optimalisering hebben die zulke dingen speelbaar maken met tientallen spelers en enorme omgevingen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Hmm. Met mijn PC+graka heb ik de ervaring dat Menselijke modellen in een omgeving bestuurbaar weergeven niet heel veel beter kan. Dedicated shooters kunnen het idd, maar al met al zorgt het ervoor dat mijn pc niet gaat flippen terwijl het bestuurbaar s en er heel redelijk uitziet. Nu komt deel twee: frontend rest van station opengooien, maar ook backend: optimaliseren en nog een keer.

World of Darkness en Dust514 zullen hier zeker bij gaan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:22:
[...]
een beetje moderne PC trekt dit gewoon hoor :/ zo niet kan je altijd in settings een en ander uit/lager zetten.
Nou ik moet nog zien wat mijn Netbook hiervan vind. Daarvan staan de settings al op het laagst gezien het niet voor gaming is bedoeld. Ik gebruik deze vooral voor wat ik noem "laptop mining", aka extra account waarop ik aan het minen ben tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Shunt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:06:
[...]
Vertel mij aub wat voor voordelen en de meerwaarde deze nieuwe interface heeft? Waarom moet ik binnen Eve (en niet binnen Dust) gebruik maken van CQ? Het heeft geen enkele nut ten opzichte van de oude station-interface. Sowieso is CQ gewoon niet af, er zitten gewoon lastige en irritante bugs in waarvoor de oplossing is: Undocken en weer docken of je JC gebruiken. 8)7

Bovendien: het is gewoon baggertraag, het is niet intuitief en het resourcegebruik is gewoon niet leuk. En let even op, ik heb het duidelijk alleen over CQ en niet over de diverse grafische verbeteringen bij de turrets, diverse shipmodels, etc, etc.
Totdat je in een tradehub komt en je hebt 20+ schepen in je hanger zitten, eens kijken wat je dan vindt van CQ :+ Of wat denk je van even snel van schip wisselen omdat ik voor home defence/PvP een ander schip nodig heb?

Kijk, CQ is wel een grappige toevoeging en op den duur zal het ook wel vlekkeloos werken. Maar het is nu nog lang niet af. Dus breng het ook niet uit en als je het doet, druk het al helemaal niet door iedereen z'n strot. Geef ons in ieder geval de mogelijkheid om de oude station-layout te gebruiken totdat de meeste bugs zijn opgelost. En niet zoals ze nu doen, de mogelijkheid om het uit te schakelen maar ondertussen kan je ook helemaal niks doen dan de buttons klikken; je hebt geen rechtermuisknop mogelijkheden of wat dan ook. Dus wat voor nut heeft zo'n optie dan?
CCP heeft niks geleerd. Volgens mij is CQ al 3 maanden actief op Sisi en diverse testers hadden al laten weten dat er veel issues waren als het gaat om performance en resourceverbruik. Ik heb enkele weken (6 of 8 weken terug) al het één en ander bekeken en toen vond ik het al bagger en het is nog steeds bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euhm, volgens mij is CCP al jaren met deze methode bezig hoor, is niks nieuws aan. (Iets half afgemaakt releasen met de belofte dat er later op ge-itereerd wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Voor de zeurpieten: Je kan heel incarna uitzetten. Zelfs beter nog dan tot nu toe het geval was: de hele stationachtergrond vervangen door een statisch plaatje. Dus zelfs shipspinning (kost ook performance!) kan worden uitgeschakeld.

Dus de azijnpissers die blijven zeiken: Geef iig toe dat je zeurt en zeikt om het zeiken. Niet omdat je zulke zwaarwegende argumenten hebt. Als CQ slecht draait bij je: upgrade PC of schoon 'm op. Een vrij minimale PC waarop PvP mogelijk is, draait het. Tip: draai geen win7x64 op die PC :)

Netbookminers: zet cq uit. Ja dat kan. En voor de mensen die zeggen dat dat niet zo is (ik dacht dat jullie het letterlijk bedoelden, op alle fora): Het is mij een genoegen jullie opmerkingen te lezen als:"Ik ben een beetje dom, hoe zet ik het uit?".

</rant>

(Optie zit geheel rechts in de grafische dinges: stationomgeving niet laden oid).

edit: iets meer inhoud: Voordeel van CQ tov oude situatie. Je kan het uitzetten. Nadelen tov oude situatie: je ziet niet direct in welk schip je zit. Je kan niet gelijk rechtsklikken op je schip.

Oude situatie: je schip kan je spinnen en zien. Maar welk voordeel heeft het verder? Met CQ geactiveerd ben ik even snel gedockt en van schip gewisseld. Zelfs op mijn oude trage PC is de fitting window sneller geladen dan mijn sessietimer me de kans geeft het andere schip te boarden. Nog even onafhankelijk van de observatie dat je in je ship hangar window (links, grote knop) gelijk een overzicht hebt van al je schepen, inclusief in welk schip je nu zit. En dat scherm kan je maximaliseren als je overzicht nodig hebt. Doordat dat gedeelte van de oude interface (dat trouwens best verbeterd kan worden imo) gelijk laadt, waar pas na eventueel cq wordt geladen, ben ik voor mijn gevoel eerder bij werkende knoppen dan in de oude situatie. Dus ik kan meer van mijn sessietmer gebruiken om overzicht te krijgen en hoef minder op de ui te wachten. Nogmaals: de presentatie van een spinnend schip kost ook tijd/prestaties. En dock gewoon met je cargohold/dronebay geopend. Je kan gelijk aan de slag.

edit 2:
Agree with furbz hier: CQ is nog niet af: Kuch *CCP* Kuch...

[ Voor 41% gewijzigd door wheez50 op 22-06-2011 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ej, ik was niet aan het zeiken dacht ik, maar het is goed om te weten dat het uit kan. Dat gaat mijn netbook nooit grappig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Te veel mensen wel. Mag ik ook eens generaliseren? ;)

Maar zorg dat je opties aanpast in het karakterselectiescherm. Dus voordat je netbook bezig is zich zwaar te verslikken in cq (of probeer het voor de gein eens. Ik heb eve al een paar keer er hard uit laten klappen. Mijn graka kan ook maar zoveel/weinig hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:43:

Tip: draai geen win7x64 op die PC :)
Die keuze heb ik niet met 12Gb aan geheugen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Zoals ik al eerder had aangegeven, Ik had CQ al uitgezet door “Load Station Environment” uit te zetten. Hou er wel rekening mee dat dit op korte termijn gaat verdwijnen, het schijnt alleen een tijdelijke optie te zijn om de overstap te versoepelen.

Dus nu heb ik een statische image. Alleen... ik zie nu niks (als in mijn schip), kan nu niks (geen rechtermuisknopacties) en moet allerlei omwegen bedenken (keyboard shortcuts) om bijvoorbeeld een ander schip te boarden of om mijn cargo/dronebay te vullen. Dat is ook een manier om CQ doorheen te drukken, gewoon een "alternatief" maken die nog slechter is dan CQ zelf en waar je helemaal niks mee kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nwagenaar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:19:
Zoals ik al eerder had aangegeven, Ik had CQ al uitgezet door “Load Station Environment” uit te zetten. Hou er wel rekening mee dat dit op korte termijn gaat verdwijnen, het schijnt alleen een tijdelijke optie te zijn om de overstap te versoepelen.

Dus nu heb ik een statische image. Alleen... ik zie nu niks (als in mijn schip), kan nu niks (geen rechtermuisknopacties) en moet allerlei omwegen bedenken (keyboard shortcuts) om bijvoorbeeld een ander schip te boarden of om mijn cargo/dronebay te vullen. Dat is ook een manier om CQ doorheen te drukken, gewoon een "alternatief" maken die nog slechter is dan CQ zelf en waar je helemaal niks mee kan :+
Je kan nog gewoon je ships openen en actief maken op de zelfde manier als voorheen of speel ik een andere eve versie als dat jij doet het zelfde geld met al mijn ammo en drone bays. Oh en can i haz your stuff ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
Shunt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:21:
[...]

Je kan nog gewoon je ships openen en actief maken op de zelfde manier als voorheen of speel ik een andere eve versie als dat jij doet het zelfde geld met al mijn ammo en drone bays. Oh en can i haz your stuff ?
Damn it! Dat wilde ik zeggen! :+

Kunnen we het nu trouwens weer over de game gaan hebben ipv onze mening te geven over de laatste expansion?

[ Voor 22% gewijzigd door Peekster op 22-06-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Shunt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:21:
[...]
Ik maak(te) veel gebruik van de rechtermuisknopmenu's om acties uit te voeren. En nee, je krijgt mijn spul niet. Ik speel het gewoon door, ik blijf het gewoon jammer vinden dat de klachten/issues over CQ (die al ruim bekend waren voor de patch van gisteren) gewoon compleet zijn genegeerd. Enorm veel mensen hebben problemen met CQ en deze patch omdat er gewoon slecht werk is opgeleverd. Even afgezien dat het (voor mij) zo traag is als ik weet niet wat, er zitten gewoon irritante bugs in die al op SiSi bekend en gerapporteerd waren.

CQ is al 2 tot 3 jaar in ontwikkeling (zelfs al eerder aangekondigd) en dit is wat ze ons hebben gegeven. Hebben julie niet zoiets van: "Dit had vele malen beter moeten zijn en wellicht was het beter geweest als ze dit nog niet actief hadden gemaakt?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sja blijkbaar is het normaal dat iets gereleased wordt met een zwaar baggere besturing, en moet je er niet over klagen want alles wat CCP doet is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

ok can i haz your stuff then ?
serieus man al dat azijngepiss de laatste dagen hier is niet normaal. Ja ze hebben er lang aan gewerkt. Ze hebben een complete engine rebuild gedaan om ook maar een beetje detail te geven aan de ships en omgevingen en om het mogelijk te maken iets van een 3d model van een menselijke vorm rond te laten lopen. Waarna ze nog zijn moeten gaan werken aan de omgevingen. Sorry hoor maar volgens mij gaat er voor een verandering van deze grote best wat werk in zitten. En zoals al eerder aangegeven kan jij het zoveel beter en weet jij het zo veel beter ga dan lekker bij CCP solliciteren zodat jij het daar kan gaan verbeteren.

De besturing vond ik zelf helemaal niet vervelend het is wel even wennen maar jah daar zullen meningen altijd wel in verschillen.

Maar als ik het goed begrijp had jij liever gezien totdat ze alles volledig klaar hadden inclusief station walking en alle daarbij horende dingen? Nah dan was de patch waarschijnlijk tegen de 4gb + of zo plus een dijk aan problemen waar ze nu snel en simpel mee om kunnen gaan omdat er in een kleine beperkte omgeving al mee gespeeld is en daar alle problemen uit gemeld worden. Natuurlijk is het vevelend dat klachten niet gehoord gezien of verholpen worden ik heb daar niets van mee gekregen en zal mij daar dan ook niet over uitlaten.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
Shunt,

Laat maar zitten. Zo veel negativiteit valt niet tegen te posten. Jammer dat het topic er zo mee gevuld moet worden. Ik ga me wel bezig houden met nieuwe spelers die iets willen weten of willen gaan spelen. Al vraag ik me af of er door al dat gerant er de komende tijd nog vragen zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij CCP solliciteren? Hun salarissen zijn significant onder gemiddeld.

Maar leuk dat jij besturing goed vind, ik vind het ronduit bagger. En guess what, ik baseer mijn mening over een expansion over hoe ik de besturing vind, niet hoe jij hem vind, onafhankelijk van hoeveel trieste memes jij eroverheen gooit.

Wat ik liever had gehad was dat CCP iets afmaakte waar ze aan begonnen waren. Bij voorkeur hadden ze de helft van de vorige expansions al niet gedaan en hadden die besteed aan het itereren waar ze zo dol op zijn, en als dat dan af was hadden ze best met een walking in stations kunnen beginnen, bij voorkeur niet gerushed en met een beetje redelijke gameplay die wat toevoegd en niet alleen als computer stress test met debiele besturing is.
Maar gezien dat ze dat niet hebben gedaan in vorige expansions (itereren) had ik liever gewild dat ze dat nu hadden gedaan ja ipv CQ. Zodat we wat dingen krijgen die af zijn, ipv een reeks halfafgemaakte dingen die in de ijskast worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik zou nu ernstig twijfelen om een nieuwe speler aan te raden EVE te proberen. Het beleid van CCP is me zo onduidelijk dat ik niet kan uitsluiten dat het zoals de NGE expansie van Star Wars Galaxies compleet naar de knoppen geholpen gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hey veel plezier er mee maar weet wel dat er nog altijd meer mensen het wel een fijne leuke uitbreiding vinden dan de paar azijnpissers die er constant over zeuren. Ik heb geen idee of jullie het in de gaten hebben maar door al dit gezeik vernaggelen jullie heel de sfeer en normale voortgang van dit topic. Vind je het kut mooi zeg het een keer en laat het daar bij en laat de rest van ons lekker het spel spelen en er over praten zonder al dit gezeur.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
De besturing in CQ is inderdaad minder effectief dan had gekund. Maar het werkt. Het is even wennen, maar uit te vogelen zonder handleiding/keybindings uit te pluizen. Daardoor doet het het al beter dan veel andere (schiet)spellen die ik (dus een stuk korter) heb gespeeld. Daarnaast is het (nog) geen nodige uitbreiding. Verandering kan nog, voordat je het nodig hebt om de corp presentatie in station x bij te wonen :)

Maar "debiel" en "bagger" zijn benamingen die ik niet aan de besturing kan geven. Ik wil ergens heen. Ik dubbelklik op die plek. Ik ga er heen. Ik ben er. Het enige debiele eraan is dat het debiel makkelijk is. Omdat een debiele besturing in negatieve zin te noemen is ronduit ... Daar komt ie ... Debiel!

En dan te bedenken dat vergeleken de oude besturing de agentlijst zoooo veel makkelijker is. Of positioneren waar je welke turret op je schip wil. Het verschil tussen mogelijk en onmogelijk is debiel groot. Deze update van Eve heeft veel gebracht. CQ is het meest zichtbaar, maar er zit zoveel meer in. Bijvoorbeeld de kleine random verschillen in het schieten van aparte (gegroepeerde) turrets. Da's gewoon subliem. Het ziet er zo veel realistischer uit.

CQ vertraagt trouwens niets en/want is uit te zetten. Wat wil je nog meer? Tuurlijk wil je het anders. Anders zou je Eve niet spelen. Dan zou een sandbox niets voor je zijn. Maar meer? Ik heb gisteren het lijstje van uitbreidingen gezien. Ik zie dat de hoeveelheid extra's minder worden, maar de snelheid juist hoger. Ik zie een bepaalde constante ontwikkeling. Trinity was een grote overstap. En ineens. Eve gaat nu een ander tijdperk in. Met een graduelere verandering. Ik hoop de positieve kant op. Maar wat ik zeker weet is dat negatieve kritiek nooit opbouwt.

Enige waar ik me in kan vinden is dat je schip niet beschikbaar is om op rechts te klikken. Als je dockt in een station openen automagisch de hangars die je open had. En als je schiphangar daar gewoon een van is, is dat de oplossing van je probleem. Daarnaast geeft het eenzelfde functionaliteit met *al* je beschikbare schepen in dat station. Probeer het eens met 20 schepen: alle dronebays bij de hand voor als je plots zonder zit in je favoriete schip...

edit op hieronder: Bugs zijn vervelend. Maar dat waren niet je oorspronkelijke argumenten. En grote veranderingen hebben meestal grote gevolgen. Ook negatieve gevolgen. Alhoewel: voor mijn tijd heeft tranquility er eens een halve week uitgelegen na een update. Is het nog steeds zo erg dan? Of denk je echt dat CQ zo uitgebreid wordt als FW of cosmosmissies? Heeft het forum wel eens niet volgestaan met klachten? Spelen we wel hetzelfde spel?? En trouwens: bedankt voor je vrijwillige bughunt: dankzij jou kan ik in een paar dagen undocken zonder drone/implantbonussen kwijt te raken. I knew better you know...

[ Voor 11% gewijzigd door wheez50 op 22-06-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Man, man. Ik geef duidelijk aan waarom ik deze uitbreiding ruk vind en waarom CQ. Compleet onderbouwt en al. En dan heb ik nog niet over 2 onaangename bugs (die hopelijk met update 2 zijn opgelost):

- Implants die zo maar verdwijnen zodra je undockt en daardoor krijg je ook geen bonussen;
- Drone bonusses die verdwijnen zodra je undockt;

Al met al geen azijnpissing en wij tweeën zijn niet de enige, het gehele forum staat vol met klachten van verschillende aard. Ik ben op bepaalde punten ook weer positief. Maar het feit blijft, wederom een grote patch/uitbreiding dat veel problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:43:
Man, man. Ik geef duidelijk aan waarom ik deze uitbreiding ruk vind en waarom CQ. Compleet onderbouwt en al. En dan heb ik nog niet over 2 onaangename bugs (die hopelijk met update 2 zijn opgelost):

- Implants die zo maar verdwijnen zodra je undockt en daardoor krijg je ook geen bonussen;
- Drone bonusses die verdwijnen zodra je undockt;

Al met al geen azijnpissing en wij tweeën zijn niet de enige, het gehele forum staat vol met klachten van verschillende aard. Ik ben op bepaalde punten ook weer positief. Maar het feit blijft, wederom een grote patch/uitbreiding dat veel problemen geeft.
bepaalde issues of ergenissen aangeven is tot daaraan toe maar zo extreem negatief zijn is een ander uiterste.

kijk het eens een paar dagen aan (zeg tot maandag na downtime)dan zullen de ergste bugs wel gefixt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:53:
[...]
bepaalde issues of ergenissen aangeven is tot daaraan toe maar zo extreem negatief zijn is een ander uiterste.

kijk het eens een paar dagen aan (zeg tot maandag na downtime)dan zullen de ergste bugs wel gefixt zijn
Het zal ook wel een kwestie van gewenning zijn. Maar tot nu toe heb ik CQ dus uitgeschakeld vanwege een paar irritante issues die belemmerend voor mij zijn. Maar ik heb een nieuwe graka besteld, misschien dat het dan beter gaat :)

Overigens wat anders, 1B invested op Somer Blink. 2.3B eruit gesleept, waaronder een Hulk en een Armageddon Navy Issue _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 19:07:
[...]

Het zal ook wel een kwestie van gewenning zijn. Maar tot nu toe heb ik CQ dus uitgeschakeld vanwege een paar irritante issues die belemmerend voor mij zijn. Maar ik heb een nieuwe graka besteld, misschien dat het dan beter gaat :)

Overigens wat anders, 1B invested op Somer Blink. 2.3B eruit gesleept, waaronder een Hulk en een Armageddon Navy Issue _/-\o_
kijk dat klinkt al een stuk beter :)

damn kom ik aan met mijn 25 miljoen isk :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:09
Voor de mensen die snel willen zien welk schip actief is, heb je een mooie optie in de options om Items en Ships te mergen in de station panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Incarna is goed als in de zin van het is meer. Vorige week was het er niet en nu wel.

Maar kijk eens naar deze twee filmpjes:

http://www.tentonhammer.com/node/47959

YouTube: ‪Eve-Online Fanfest 2009 - New lighting, real radiosity demo‬‏

En vergelijk het met wat we nu hebben:

http://www.upload.ee/image/1439864/ugh.jpg

Geen soft shadows of mooie indirecte belichting, heel radiosity is denk ik eruit gehaald omdat je Geomerics niet in de credits terug kan vinden, de maker van de Enlighten radiosity software.
In order to create the most beautiful and exciting interiors, CCP have turned to the market-leading lighting product Enlighten. Enlighten empowers artists to create vivid and dynamic worlds in unrivalled detail. It is the only truly next-gen technology that offers dynamic radiosity in a runtime environment, providing the designers of EVE Online with the speed and flexibility necessary to create interior worlds that to date have only been seen in film.

Gary Lewis, CEO Geomerics, commented, “The goal of Enlighten is to expand the boundaries of what is possible inside any game world. With a product such as EVE Online, and a partner such as CCP, we know our technology is being used to create truly revolutionary environments that would not have been possible without Enlighten.
Het is niet dat Incarna nou zo slecht is, het is gewoon maar 1% van wat er aangekondigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Nou, vanmorgen typte ik nog dat ik een beetje huiverig was voor wat ik vanavond tegen zou komen met 2x client op m'n iMac. Het valt gelukkig allemaal mee!!!

2x gedocked in station met alle grafische settings op 'low' haal ik ongeveer 8 FPS. Da's niet al te vlot, maar het gaat nog. In het station hoef ik geen spannende dingen te doen dus is het niet zo erg dat een client niet al te soepel reageert. Voor mij is het belangrijker dat de FPS hoger ligt als ik in space rondvlieg. Daar ligt het op zo'n 30+ FPS als ik net undocked ben. Ik moet nog even kijken wat er gebeurt met de FPS als ik een missie doe waar veel objecten zijn zoals asteroid, debris, ratjes - na verloop van tijd worden die vervangen door statische wrecks en met een beetje pech ninja salvagers.

Die nieuwe Maller hull ziet er prima uit!

Ik ben begonnen met het binnenhalen van een volledige installatie (5 GB). De optionele 2e patch wil bij mij helaas niet installeren. Dat is dan wel weer jammer

Bovenstaande is een ervaring van ongeveer 5 minuten kijken wat er is. Veel meer spannende dingen dan dat zal ik vanavond niet gaan doen. Voor alsnog geen super slechte eerste indruk.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eikeltje schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:01:
Voor de mensen die snel willen zien welk schip actief is, heb je een mooie optie in de options om Items en Ships te mergen in de station panel.
thnx!!! dat werkt lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

IJzerlijm schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:17:
Incarna is goed als in de zin van het is meer. Vorige week was het er niet en nu wel.

Maar kijk eens naar deze twee filmpjes:

http://www.tentonhammer.com/node/47959

YouTube: ‪Eve-Online Fanfest 2009 - New lighting, real radiosity demo‬‏

En vergelijk het met wat we nu hebben:

http://www.upload.ee/image/1439864/ugh.jpg

Geen soft shadows of mooie indirecte belichting, heel radiosity is denk ik eruit gehaald omdat je Geomerics niet in de credits terug kan vinden, de maker van de Enlighten radiosity software.

[...]

Het is niet dat Incarna nou zo slecht is, het is gewoon maar 1% van wat er aangekondigd is.
Geen idee hoe het bij jou ingesteld staat maar ik vind het er toch wel echt zeer goed uit zien.
Dit is wel max settings volgens mij.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/13273918/Untitled.png

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zeg, houden we het even gezellig? :)

Als ik zo de boel terug lees zie ik dat een aantal mensen er maar niet genoeg van kunnen krijgen om dit spel of andere tweakers af te kraken. Zoals door andere gebruikers al gemeld wordt, is dit niet echt bevorderlijk voor de sfeer in dit topic, dus laat dat maar.

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 23-06-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Shunt schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:35:
[...]

Geen idee hoe het bij jou ingesteld staat maar ik vind het er toch wel echt zeer goed uit zien.
Dit is wel max settings volgens mij.
[afbeelding]
Hmm, het klopt wel wat hij zegt. Je ziet het op jouw screendumpje ook; heel veel grijze vlakken zonder enig contrast (zo achter het oor bijvoorbeeld). Ik heb alles maximaal (op een HD 6870), maar je ziet op veel plekken in dat kleine kamertje slechts een lichtgrijs en een donkergrijs (op bijvoorbeeld de huid).

Ik zou het overigens wel een stevig idee vinden om alle discussie die je in het Engels kunt terugvinden op het eveonline.com forum, vooral gewoon daar te laten. Gebrek aan onderbouwing en het gebruik van hopeloos uitgekauwde memes horen hier gewoon niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sgreehder schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 01:17:
[...]

Hmm, het klopt wel wat hij zegt. Je ziet het op jouw screendumpje ook; heel veel grijze vlakken zonder enig contrast (zo achter het oor bijvoorbeeld). Ik heb alles maximaal (op een HD 6870), maar je ziet op veel plekken in dat kleine kamertje slechts een lichtgrijs en een donkergrijs (op bijvoorbeeld de huid).

Ik zou het overigens wel een stevig idee vinden om alle discussie die je in het Engels kunt terugvinden op het eveonline.com forum, vooral gewoon daar te laten. Gebrek aan onderbouwing en het gebruik van hopeloos uitgekauwde memes horen hier gewoon niet thuis.
dat klopt idd je ziet het ook (weleens) bij de ogen maar om nou te zeggen het ziet er niet uit gaat me echt te ver, zoals de modbreak ook al aangaf sommigen slaan gewoon zo enorm door in hun negativiteit.

de patch is nog maar net uit het is een enorme patch met veel veranderingen zeer cruciale zelfs dus niet zo vreemd dat er wat bugs en glitches zijn.

het is ook niet vreemd dat mensen moeten wennen en klagen tijdens dat process maar voor je gaat schreeuwen vraag je eens af wat je daarmee bereikt?

ik denk dat het verstandig is om feedback op official eve forum te posten en het even aan te kijken, als je het echt niks vind kan je altijd nog stoppen denk dan aan Ellendras Silver die is straat arm :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Gisterenavond eindelijk EVE kunnen updaten en laatste patch testen.

- CQ draait goed, duurt wat lang om in te laden, maar vanaf dan draait het soepel. Het ziet er wel mooi en futuristisch uit. Maar ik was toch snel terug alles aan het doen via het menu links, gewoon omdat het sneller werkt. Maarja, ik beschouw CQ als de 2e stap in een wereld waarin ook kan rondgewandeld worden, ganse stations afgaan, gezellig in een bar zitten etc.
Ik had schrik dat CQ serieus ging laggen, zoals hier character creation doet. Iedere keer dat ik een kleine character aanpassing doet, zit dat gans spel vast voor 1 minuut. Maar laggen doet CQ niet, ik was verbaasd, maar tevreden.

- nieuwe laser effecten zijn wel leutig. nieuwe turrets zijn leuk, maar dat zie je toch amper. Wat me wel stoort is het nieuwe turret icoontje naast je targetted ship pictures. Dat icoontje is veel te donker op een al donkere achtergrond. Ik zie het vaak niet staan. licht storend, gemakkelijk opgelost.

- nieuwe smoke/fog effects, leuk, maar zorgt hier voor lichte haperingen.

Al bij al zijn het leuke, maar niet echt aanpassingen met impact op de gameplay. Maar het is de aanloop naar een EVE waar meer te doen valt.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CCP is gevoelig voor kritiek, zie het terugdraaien van de $99 jaarlijkse kosten voor een third-party app maker om er een echt symbolisch bedrag van te maken.

Nu er ook nog eens een interne newsletter van CCP gelekt is (en deze is naar mijn idee 100% authentiek) waarin ze doodleuk het invoeren van microtransacties voor betere wapens, meer dan 50 fits te kunnen saven en faction standings voor cash voorstellen roepen ze weer een storm van kritiek over zich af.

Het is voor management verleidelijk om de kijken naar de X miljoen mensen die EVE niet spelen, dat zijn er per definitie veel meer dan de spelers die er nu zijn. Momenteel is het wel mogelijk om via een character aankoop met geld in een keer jaren training en isk/standing grinding over te slaan maar dat is een proces dat ook weer een klant kost, de verkoper van het character. De skillgrind die alleen in tijd kan schrikt af, als je met, zeg 1000 Euro in een keer 50m skillpoints, +8 standings voor de faction naar keus en 5 miljard isk zou kunnen kopen lijkt dat een goeie zaak om zo nieuwe spelers aan te trekken.

Maar zoals Sony met Star Wars Galaxies al ontdekte is levert zoiets een gigantische backlash op van de bestaande spelers dat de reputatie van het spel volkomen verwoest wordt en de meeste nieuwe spelers niet op komen dagen, afgeschrikt door de verhalen van bestaande spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
@Ijzerlijm

je hebt zeker niet toevallig een linkje naar de interne newsletter.

En ik hoop toch serieus dat ze het spel dan wel gratis maken wanneer/als ze microtransacties in gaan voeren die echte voordelen op gaan leveren en die niet te behalen zijn met plex.
Pagina: 1 ... 22 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.