[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.321 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MisterMichel schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:15:
[...]

Jikes, hoe is dat gebeurt? Ik probeer de risico's te begrijpen (en verminderen) van het vliegen van een covops in lowsec MET covert ops cloak. Nu zie ik dat je die gefit had en je bent geploft door een Battleship.
Het risico is natuurlijk dat ik het bootje kwijt raak O-)
Je kan ge-smartbombed worden als je nog in warp bent net voor de gate. De BS met de smartbombs zit op de minimum mogelijke afstand van de gate in lijn met waar je vandaan komt.

Je kan dit vermijden door via een planeet te gaan die in een heel andere riching zit of eerst op 70 km naar een gate te gaan.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21
Ik vloog ergens zonder cloak aan geloof ik ... je moet eigenlijk altijd gewoon die cloak aanzetten. Zodra iemand in een battleship met smartbombs op een Gate jou op zijn directional scanner ziet staan, begint hij met spammen van smartbombs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ach zo is gisteren bij ons iemand zijn JF + cargo verloren in high-sec aan war target :P, 24B loss volgens battleclinic (die ging er vanuit dat alles bpo was)

hij moest afk, baas kwam met hem kletsen voor 10minuten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Nou, ik paste gisteren deze techniek toe met invisible na warp door gate - warp command - cloak activate. Ik krijg meteen te horen dat ik veel te traag mijn cloak opzette. Echt, zelf die ene seconde bleek veel te lang. Het zijn full hardcore pvp'ers, maar daar verschoot ik nu wel van. Als ik mijn cloak onder F1 zet en ik activeer die, dan duurt het precies toch nog even vooraleer die aangaat. Moet nog eens testen als bijna tegelijk 'warp' en 'cloak' doorgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
#lolfail met een JF door highsec als je war hebt.

lange leve de out of corp alts enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
Hurtebise schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:22:
Nou, ik paste gisteren deze techniek toe met invisible na warp door gate - warp command - cloak activate. Ik krijg meteen te horen dat ik veel te traag mijn cloak opzette. Echt, zelf die ene seconde bleek veel te lang. Het zijn full hardcore pvp'ers, maar daar verschoot ik nu wel van. Als ik mijn cloak onder F1 zet en ik activeer die, dan duurt het precies toch nog even vooraleer die aangaat. Moet nog eens testen als bijna tegelijk 'warp' en 'cloak' doorgeef.
De tijd tussen warp drive active en je cloak activeren heb je zelf in de hand. Voor de rest kan je er niet veel aan doen. Je zult geen seconde zichbaar zijn. Ik ben geen PvP-er. Ik weet niet of er nog skills zijn of bonussen op ships dit dit kunnen verkorten. Ik denk het eerlijk gezegd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zou tbh niet wachten totdat ik warp drive active zag. Gewoon klikken op 'warp to' en direct die cloak aanrammen.

Natuurlijk zijn er altijd wel van die misselijke fast lockers zoals sensor boosted muninns, dramiels, harpy's etc... maar daar doe je niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Als ik intel aan het vergaren ben in mijn SB, doe ik meestal het volgende:

- Allign/Warp to
- MWD
- Cloack
- Warp

In geval van hostiles, warp ik naar tactical safe. Of maak ik die door vanuit een random planet/belt/safespot naar de gate @50/70/100KM te warpen en vervolgens (cloaked) te allignen naar een willekeurige locatie. Een SB is redelijk vlot, dus dan kan je na verloop van tijd een tactical safe maken en ondertussen de hostile fleetcomp doorgeven.

Tot op heden ben ik nog nooit mijn SB verloren aan fastlockers of een hostile decloack. Wel door een fleetmember die mij decloakte en door het dualboxen had ik dat niet opgemerkt. Resultaat: SB kwijt :P

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Let alleen op dat je geen Inertia Stabilizers installeert, die maken je sig groter waardoor je misschien net wel gelocked wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
MWD geeft ook een sig pentalty dus inertia of niet maakt dan niet zo veel meer uit denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
je kan toch eerst op cloak klikken, dan nog snel even op mwd klikken en dan warp? ook al is de cloak aan, zo lang je effectief nog niet gecloaked ben, draait die mwd gewoon nog :), scheelt weer een paar 10den :) altijd xtra handig tegen die remote sebo inties enzo :)

loss van die JF: http://killboard.ieg-alli...=kill_detail&kll_id=40185 (we hebben ook out of corp frieghters/jf's deze echter niet...)

[ Voor 21% gewijzigd door Dutch2007 op 07-06-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
7 Inquisitors verloren gegaan in die drop, maar gelukkig is de Inquisitor blueprint nog gespaard :)

Ik heb altijd gedacht dat als je een afterburner/MWD gebruikt, het langer duurt voor je aligned bent - en dus langer duurt voor je in warp bent.
Nog een mogelijkheid voor extra veiligheid met een covert ops zouden wat warp core stabilizers zijn of zit daar weer een flink nadeel aan?

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MisterMichel schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:53:
7 Inquisitors verloren gegaan in die drop, maar gelukkig is de Inquisitor blueprint nog gespaard :)

Ik heb altijd gedacht dat als je een afterburner/MWD gebruikt, het langer duurt voor je aligned bent - en dus langer duurt voor je in warp bent.
Nog een mogelijkheid voor extra veiligheid met een covert ops zouden wat warp core stabilizers zijn of zit daar weer een flink nadeel aan?
Als je de AB/MWD aan houdt is het langzamer, door de MWD te stoppen ga je in een keer van <50% van je max speed naar >100% en warp je.

Warp Core Stabs in lowsec zijn handig maar geen garantie, als het een heavy interdictor is met remote sensor boosters ben je toch nog dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Peekster schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 10:29:
[...]

De tijd tussen warp drive active en je cloak activeren heb je zelf in de hand. Voor de rest kan je er niet veel aan doen. Je zult geen seconde zichbaar zijn. Ik ben geen PvP-er. Ik weet niet of er nog skills zijn of bonussen op ships dit dit kunnen verkorten. Ik denk het eerlijk gezegd niet.
Een vaardige cloakie zul je zelfs met een dubbele sensor booster + scripts (levert met de goede fleet bonus bij een Stiletto al iets van 4400+ scan res op) niet kunnen locken. Neemt niet weg dat er verder genoeg debielen tussen zitten die het niet snappen (of misschien gewoon pech hebben met de internetverbinding).

Een voorbeeld:

http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=8846928

Mijn Stiletto en een Loki met command bonusses, plus een bubbler = nagenoeg alles te vangen. Met een bubble heb je ook nog eens als voordeel dat mensen die de mwd + cloak truck wel weten toe te passen, je in kan schatten waar ze heen schieten je ze alsnog kan decloaken + een instalock om ze vast te houden. In lowsec zijn je kansen dus verder bijzonder goed als je vaardig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien mis ik nu iets, maar waarom doen jullie zo moeilijk met mwd + cloak truc als we het over covert ops hebben, meteen cloaken is voldoende in low sec. Je kan na je cloak nog wel snel je mwd activeren als dat nodig is (eigenlijk alleen in 0.0 bubble camps), maar je cloak deactiveren voordat je warpt is nogal nutteloos in een cov ops.

Als je een cov ops hebt, oefen dan gewoon even in high sec met meteen cloaken nadat je door een gate gejumped ben, dan gaat dat prima.

@Dutch, ik had je op kugu die lossmail zien posten (echt de comedy km thread heeft weinig meer met comedy kms te maken, maar dat is niet echt jouw fout), maar er is weinig bijzonders aan die km. Ja het is niet slim om een JF met wardec door high sec te vliegen, maar het gebeurd vaak genoeg, echt bijzonder is het niet.
En de waarde van zijn cargo is niet echt bijzonder, misschien zelfs aan de lage kant als je echt uitrekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
furby-killer schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 08:24:
Misschien mis ik nu iets, maar waarom doen jullie zo moeilijk met mwd + cloak truc als we het over covert ops hebben, meteen cloaken is voldoende in low sec. Je kan na je cloak nog wel snel je mwd activeren als dat nodig is (eigenlijk alleen in 0.0 bubble camps), maar je cloak deactiveren voordat je warpt is nogal nutteloos in een cov ops.

Als je een cov ops hebt, oefen dan gewoon even in high sec met meteen cloaken nadat je door een gate gejumped ben, dan gaat dat prima.
Ik wil even beamen wat Furby hier zegt, gister ook nog ff gechecked met mijn SB, maar als ik een MDW boost geef voor ik cloak ben ik niet eerder in warp. ik kon me er zelfs niet aan onttrekken aan het feit dat het leek alsof het later was. Ik denk dat een MDW boost alleen handig is als je zelf nog bij de gate wil hangen om te kijken wat de camp die daar ligt aan het uitvoeren is maar kan er behalve voor een bombingrun zelf geen voordeel aan ontdekken (in het geval van mijn SB)

Maar met SB en dus ook met CovOps kan je gewoon na een jump gewoon direct warp to doen en je cloak in drukken. Dan ben je maar een fractie van een seconde gedecloaked. Daarbij ook nog eens dat als je een MDW boost zou geven en je krijgt een Smartbomb op je dak je dood bent, en als je het niet gedaan had overleef je het (net maar toch)

Sterker nog, altijd wanneer ik SB vlieg ben ik gecloaked. (zodra het kan) ik zou het ook in high sec puur om de routine niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
ECM burst, bidden helpt en je cloak knop blijven rammen is je beste kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Bornhald schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 10:40:
[...]

Ik wil even beamen wat Furby hier zegt, ...
Beam of Pulse? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This is how you do it:
-align
-hit cloak
-hit mwd, deactivate..moet maar 1 cycle runnen
-als cycle mwd eindigt dan deactivate cloak en hit WARP TO

Belangrijk hier is timing. zodra mwd cycle gaat eindigen dan deactivate je je cloak en hit warp.

Let wel, dit is niet voor cov ops. Mocht je dat wel denken dan speel je het verkeerde spel herp derp :D

Voor mij werkt het beste met een t2 cloak of dread guristas cloak ( die zijn maar 15-20mil isk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Voor de duidelijkheid. Original Post:
Hurtebise schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:57:
Even het onderwerp switchen. Welke fit is goed en goedkoop op een t2 covops (instapmodel) om wat door low sec te scheuren? Het is in eerste instantie om te travellen.
We hebben het over een T2 covops (oftewel covops of SB) en dan instapmodel ( covops). Ik ken geen reden om een covops zonder covops cloak te vliegen. Zoals later ook wordt geadviseerd. En ik snapte (pulste) met Furbz mee. W'rom zo moeilijk? Warp-to, cloak, mwd (if @+8 van alles om je heen), gone. Om het echt leuk te maken: Meestal tik ik ook de rest van mijn mods ff aan voor de zekerheid.

Ik ben eenmaal te pakken genomen in een covops (viator)@gate. Vanuit de richting van een empty moon direct naar de gate toevallig op de rand van een bubble waar ook de dic hing. Da's gewoon kansloze pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:13:
This is how you do it:
-align
-hit cloak

Belangrijk hier is timing. zodra mwd cycle gaat eindigen dan deactivate je je cloak en hit warp.

Let wel, dit is niet voor cov ops. Mocht je dat wel denken dan speel je het verkeerde spel herp derp :D

Voor mij werkt het beste met een t2 cloak of dread guristas cloak ( die zijn maar 15-20mil isk).
@Peekster, beam zeg ik toch :D

Maar dan heb je dus geen CovOps of SB met cov ops cloak! gezien die gecloaked kunnen warpen
edit: zoals je ook al zegt als ik je mail goed lees :D Maar de originele vraag was toch mbt een cov ops schip
edit2@wheez50 Die mazzel heb ik idd ook een keer gehad, dat je tegen 1 van de schepen in de camp botst terwijl je gecloaked bent, dan is het gewoon pech hebben en ben je je schip kwijt

[ Voor 19% gewijzigd door Bornhald op 08-06-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er is ook recent een bug geintroduceerd met de UI upgrade dat je een schip na de gate jump op je overview gewoon ziet. Je kan het niet locken (de prachtige kreet 'you failed to target nothing') maar wel er naast gaan hangen.

Het gebeurt af en toe maar is wel enorm lullig en lastig vanaf de andere kant te zien of die bug op is getreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:13:
This is how you do it:
-align
-hit cloak

je kan niet op mwd duwen als je cloak al aan is toch? En je mwd deactivate automagisch als je cloak active is dus zelf deactivaten hoeft dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
En ondertussen, gaan we naar EVE in China =P

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Meh paar dagen terug een Astarte echt achterlijk kwijt geraakt.
Undockte van home station in een 0.3 system en nog voor dat mijn scherm 100% geladen was begon mijn shield weg te lopen, instinctief druk ik mijn lows in overheat en begin te reppen als een gek. Op dat moment zie ik een leuke fleet aan Dreads van NC. op het station zitten met een support fleetje ik kies er dus voor om opnieuw te docken nah timer 10 seconden 80% armor 5 seconden 60 (dual rep dus jah paar keer 30% ofzo geraakt) en 0 seconden 30% armor docking in progress jeej blackscreen voor docking er wat ik zit in mijn pod in station ?? ><

Toch maar eventjes een petition aan gemaakt.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het mysterie van de NC isk reserves is opgelost met dank aan RAZOR voor het releasen van al hun jabber high command logs.

[00:20:52] <rawr-4s-vuk-lau> good old timеs when I wаs selling isk 40€ per bill
[00:21:01] <rawr-4s-vuk-lau> nоw if I get 20€ I am happy

http://www.eve-razor.com/...n=genstab&view=2011-02-15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
En volgens diezelfde logs blijkt het anti-bot beleid een wassen neus te zijn. Het enige wat ze doen is vriendelijk vragen om de bots uit Tribute te houden. MM bleek voornamelijk in Venal te botten en omdat ze meededen aan operations, werd de anti-botting policy niet geforceerd... Zelf gewoon hun eigen inkomen sponseren met RMT en botting toestaan zolang je maar participeert in hun campagnes. Voor zover de superioriteit van de NC als het gaat om slechte dingen zoals RMT en botting.

Dus de hele kruistocht tegen RMT/botting Russians is niet meer dan propaganda. Dit soort insight is dan toch wel weer enorm grappig. :P

[ Voor 20% gewijzigd door nwagenaar op 10-06-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faquarl
  • Laatst online: 20-07 13:10
Wees even sceptisch als je logs leest :) je bent niet de eerste die valt voor een trolling attempt door vuk. Maar ja, the general public heeft ervoor gekozen mm te haten, dus hate away :) als director in hirr kan ik zeggen dat wij onze wallet in de gaten houden en geen 23/7 bots in venal hadden. werd niet getolereerd.

edit:

From FC channels to Leadership channels we have been witness and participant to the many great, and horrible conversations emo rages and general drama the NC had the capacity to make. One channel in particular stands out above the rest, originally an FC channel it turned into something of a joke in the NC as a centralized trolling room : GeneralStab.

[ Voor 36% gewijzigd door Faquarl op 10-06-2011 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Sinds laatste patch zeer vaak client crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En overview bugs + alt tab issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt. ConaN
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 16:50
Hmm van die fouten merk ik weinig. En toch gisteren aardig wat ge alt+tabbed om het Alliance Tournament te volgen.

Wel is dat tournament voor een newbie nog beetje moeilijk om te volgen, raak soms het overzicht beetje kwijt maar begin al aardig door te hebben wat er zich afspeelt in die paar minuten :)

[ Voor 8% gewijzigd door Capt. ConaN op 12-06-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:16:
dito!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zon 1 op de 10 alt tabs gaat het mis bij mij. We waren bijvoorbeeld nog bezig een station te flippen vandaag (gisteren begonnen, met alleen wat SBs gaat dat lastig, en veel meer konden we niet gebruiken want was AAA border system en AAA hotdropte de handel elk uur zo ongeveer), en ik was dus redelijk wat aan het alt tabben want zo interessant is dat niet, en dan duurt het wat langer voordat client laat, en toen kapte health indicators, speed indicators, locked target (opnieuw locken hielp), en damage notifications ermee. Maakte me verder niet heel veel uit, maar tijdje later kapte ook overview en meerdere chat channels ermee, dus toen maar gerelogged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Gewoon in windowed mode draaien en je hebt daar geen last van :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik speelde altijd in full mode. Pas toen ik echt bij een actieve (non-npc) corps kwam heb ik mezelf aangeleerd om in windowed mode te spelen. Dan kun je ondertussen ook nog even wat anders doen ipv steeds te alt+tabben, maar ondertussen het wel in de gaten houden.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We hadden net een leuke shield BC roam (en 2 shield pests), waarbij we al snel tegen een iets grotere AAA fleet kwamen, die meerdere machs hadden, dus wel wat voordeel qua dps. Wij hadden 6 scimitars, 30 man totaal ofzo, en uiteindelijk moesten we uiteindelijk er toch vandoor gaan vanwege AAA reinforcements. Gevecht hier: http://www.a-kills.com/?a=kill_related&kll_id=467458
Daarnaast was het probleem dat we niks lichts meer hadden voor tackle, onze logistics hield nog wel op alles dat niet vergat te broadcasten en in range was.

Tijdens vlucht nog een paar verloren, voornamelijk mensen die niet op tijd allignde en misschien ook nog wel iemand die de broadcast knop kwijt waren (hebben we er teveel van). Laatste jump voor we bij onze space waren kwamen een onyx tegen die ons heel netjes 50km voor gate stopte en ervandoor ging meteen voordat we hem konden killen. Toen iedereen naar gate geMWD'd, maar één van onze shield pests werd geprimaried. Reps hielden nog steeds, totdat van hun reinforcements er een falcon bij kwam, die twee van de logistics jamde en de pest zakte naar half armor. Dat ging een tijdje op en neer en heel langzaam kwam hij dichter bij de gate (onze fleet probeerde tackle van hem af te schieten), maar uiteindelijk explodeerde hij toch (een hurricane wist nog met 10% hull uit te jumpen, die had meer geluk) door jams van de falcon.

Maar die pest had wel leuke hoeveelheid damage getanked voordat hij explodeerde: http://www.a-kills.com/?a=kill_detail&kll_id=467460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik moet zeggen dat ik dat sinds de laatste patch juist niet meer heb. De 'patch' hiervoor had ik het juist erg vaak. Ik had het er voor nooit en nu ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

furby-killer schreef op maandag 13 juni 2011 @ 22:15:
We hadden net een leuke shield BC roam (en 2 shield pests), waarbij we al snel tegen een iets grotere AAA fleet kwamen, die meerdere machs hadden, dus wel wat voordeel qua dps. Wij hadden 6 scimitars, 30 man totaal ofzo, en uiteindelijk moesten we uiteindelijk er toch vandoor gaan vanwege AAA reinforcements. Gevecht hier: http://www.a-kills.com/?a=kill_related&kll_id=467458
Daarnaast was het probleem dat we niks lichts meer hadden voor tackle, onze logistics hield nog wel op alles dat niet vergat te broadcasten en in range was.

Tijdens vlucht nog een paar verloren, voornamelijk mensen die niet op tijd allignde en misschien ook nog wel iemand die de broadcast knop kwijt waren (hebben we er teveel van). Laatste jump voor we bij onze space waren kwamen een onyx tegen die ons heel netjes 50km voor gate stopte en ervandoor ging meteen voordat we hem konden killen. Toen iedereen naar gate geMWD'd, maar één van onze shield pests werd geprimaried. Reps hielden nog steeds, totdat van hun reinforcements er een falcon bij kwam, die twee van de logistics jamde en de pest zakte naar half armor. Dat ging een tijdje op en neer en heel langzaam kwam hij dichter bij de gate (onze fleet probeerde tackle van hem af te schieten), maar uiteindelijk explodeerde hij toch (een hurricane wist nog met 10% hull uit te jumpen, die had meer geluk) door jams van de falcon.

Maar die pest had wel leuke hoeveelheid damage getanked voordat hij explodeerde: http://www.a-kills.com/?a=kill_detail&kll_id=467460
Roamen in een commandship met voldoende logi support is altijd leuk. Een van de eerste roams die ik gedaan had met Waffles was een armor Ahac style roam. iets van 4 logies en de rest puur armor damage ships. Nergens iets te killen dus besluiten we maar tegen de bijenkorf te gaan schoppen en natuurlijk heeft dat het gewenste resultaat totdat er besloten wordt om weg te vliegen van de hostiles iedereen Close combat gefit dus jah beetje nutteloos. Ik zal je zeggen een plated Astarte is niet al te snel dus wie was er binnen een paar seconde primary Juistem https://www.pandemic-legi...d/view_kill.php?id=385286 dit schatje. maarjah wel in een blaze of glory fire en explosions down gegaan. en als een baas 125k damage getankt :D Als de hostiles geen jammers hadden ingezet hadden we op ons gemak de tackle een voor een af kunnen maken. Maar helaas het heeft niet zo mogen zijn. Dankzij dit ge vecht ben ik toch maar voor een falcon gaan trainen om net zo iritant te zijn :P.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
@Furbs

Leuke battlereport en ook een leuke efficiency (90% volgens eve-kill). Mijn ervaringen met roams in -A- space is dat zij niet vaak met zo'n home defence fleet aan komen zetten, dus je mag echt van geluk spreken.
Peekster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:20:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dat sinds de laatste patch juist niet meer heb. De 'patch' hiervoor had ik het juist erg vaak. Ik had het er voor nooit en nu ook niet meer.
Door de laatste patches zijn bij mij juist een hele hoop irritaties verdwenen. Zo vond ik de automatische pop-up bij het sleur-en-pleuren van Solar Systems enorm irritant, zodra je jumped dan waren je brackets hidden en de sticky-CTRL bug is nu ook eindelijk opgelost. Verder is de client vele malen stabieler en het lijkt toch allemaal een stukje sneller te zijn.

Na al het SOV-grinden (ruim een week) en FC'en ben ik wel toe aan een kleine pauze. Dus ik heb mij voorgenomen om mijn sec-status naar beneden te halen en te gaan voor -10 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:40
furby-killer schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:11:
En overview bugs + alt tab issues.
Ik heb gisteren een 20 jumps gevlogen om wat goederen op te halen. Tijdens de 20 jumps is de client slechts 5 keer gecrashed. Ik heb vooral problemen met Alt tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Er is toch de optie om windowed mode te draaien waarbij de rantjes van het window netjes buiten je scherm worden geplaatst? Waarom doet niemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online
Bornhald schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:43:
Er is toch de optie om windowed mode te draaien waarbij de rantjes van het window netjes buiten je scherm worden geplaatst? Waarom doet niemand dat?
Ik dus wel. Ik dual-box of tripple-box redelijk veel (scout+PvP of logi+PvP) en op 2 schermen. Tel daarbij dat ik vaak ook nog eens een aantal Dotlan schermen open heb staan, dus is Windowed mode voor mij echt een must. Ik moet er niet aan denken om elke keer te alt-tabben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik draai hem tegenwoordig ook altijd in windowed. op 1 van me schermen heb ik dan eve draaien en op de andere of een film/serie of website of mijn 2de eve account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er mensen zijn die nieuw zijn en het spel willen proberen?
Ik heb nog 17 invites over en geef een 100 million ISK bonus als je je trial account activeert.

Stuur me een pm, of mail naar sebastiaan9000@gmail.com

Men zegge het voort. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Oef, shield down in me Machariel, POEF! server crash :(

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:32
of het is toch LulzSec

https://twitter.com/#!/LulzSec/status/80681360292978688
The Lulz Boat
@LulzSec The Lulz Boat
We just wiped out the login server for Eve Online, and it accidentally took their website out at the same time: eveonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Laatst online: 11-09 15:07
ElmarNieser schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:12:
Oef, shield down in me Machariel, POEF! server crash :(
Dat had ik laatst ook in m'n CNR. Pocket agro in Pirate Invasion, drones naar buiten, knallen en server POEF!
Net daarvoor had ik m'n shield booster aan gezet, maar ja...

Na reboot had ik m'n CNR nog en hingen m'n drones nog netjes op de plek waar ik ze gelaten had maar waren de ratjes verdwenen. Bleek dat de missie pocket ergens anders was na reboot.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomascsmits
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-03 21:27
Ik begin die pubers van lulzSec toch wel een beetje zat te worden zo. Ik sta achter de idealen waar anonymous voor staat maar wat lulzsec doet kan gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

En wat heeft CCP precies gedaan om een DDOS kado te krijgen? Begint wel een beetje vervelend en kleuteresk te worden zo.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
facebook eve:

EVE Online and related services are currently offline and will return as soon as possible following investigation of some issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik heb liever dat ze de servers weer opstarten zodat iedereen zijn schip in veiligheid kan brengen, server weer uit en dat ze dan wat gaan onderzoeken. Dat ik een avond niet kan spelen, prima, maar dat ze nu eerst gaan onderzoek wat er mis ging dat lijkt me voor de spelers nu geen prio hebben.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Derby schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:13:
Ik heb liever dat ze de servers weer opstarten zodat iedereen zijn schip in veiligheid kan brengen, server weer uit en dat ze dan wat gaan onderzoeken. Dat ik een avond niet kan spelen, prima, maar dat ze nu eerst gaan onderzoek wat er mis ging dat lijkt me voor de spelers nu geen prio hebben.
Totdat ze alle accountgegevens hebben kunnen downloaden doordat CCP eerst spelers hun schepen liet veiligstellen 8)7 Je schip is veilig, zo niet: file een pettition met KM en CCP vervangt gewoon je schip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
via bepaalde bronnen heb ik het volgende vernomen:
this is goin to take around an hour to fix wot they have done
betreft een DDOS attack, die mogelijk verbonden is met de eerdere Sony aanval.
edit:

CCP is doelwit omdat er mogelijk een exclusieve deal gesloten is met Sony

[ Voor 18% gewijzigd door orbit_ph op 14-06-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:01

Foamy

Fulltime prutser

grmbl ; ik had al geen hoge pet op van die scriptkiddo's , dit soort acties maakt t niet veel beter :(

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

orbit_ph schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:23:

[...]

betreft een DDOS attack, die mogelijk verbonden is met de eerdere Sony aanval
'Bepaalde bronnen'? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
DaRuLe schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:05:
En wat heeft CCP precies gedaan om een DDOS kado te krijgen? Begint wel een beetje vervelend en kleuteresk te worden zo.
Van de LulzSec twitter:
Call into 614-LULZSEC and pick a target and we'll obliterate it. Nobody wants to mess with The Lulz Cannon - take aim for us, twitter. #FIRE
2 hours ago
En later:
We just wiped out the login server for Eve Online, and it accidentally took their website out at the same time: http://t.co/BgRuEoA
1 hour ago
Tja :?

[ Voor 16% gewijzigd door RaCio op 14-06-2011 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
orbit_ph schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:23:

[...]

betreft een DDOS attack, die mogelijk verbonden is met de eerdere Sony aanval.
edit:

CCP is doelwit omdat er mogelijk een exclusieve deal gesloten is met Sony
Heeft echt geen drol met sony te maken maar met lulzsec die een stel trieste kleuters zijn die in de gevangenis thuis horen.

Zo moeilijk is het volgens mij ook niet echt om de login server te DDOS'en gezien dat die er meerdere keren uit is gegaan als veel mensen tegelijk wilde inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
@ElmarNieser
vriend heeft toegang tot de EVE dev's, daar kwam deze informatie vandaan.
ook daar wordt geroepen dat er geen verdere informatie beschikbaar is op dit moment, alles behalve dat het een DDOS attack is. CCP Shreegs heeft uit voorzorg alles offline laten halen

de relatie met Sony is een aanname, het is natuurlijk wel toevallig dat LulzSec ineens CCP in de kijker heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en minecraft is ook natuurlijk een logisch doelwit na hun deal met sony |:(

Ze nemen alles onder vuur wat bij voorkeur een makkelijk doelwit is (en eve login servers zijn niet zo moeilijk). Ze hebben geen reden nodig, ze zijn gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
ze richten zich op sites die via twitter "verzocht" worden... zucht...
hopen dat CCP hun admins van genoeg koffie/red bull voorziet. Die gaan even stress hebben.

(cross fingers for no rollback) Ik hoop dat ze van de db's gebleven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

De Atlas Alliantie schijnt er wat meet te maken en claimen LulzSec te hebben betaald hiervoor: http://killboard.atlas-dot.net/?a=home
FREE SHMAK DATASH! Demitrios [ 2011-06-14 18:34:54 ]
We would like to annouce that Atlas. has paid LulzSec to carry out the final, and most important stage of Operation: Free Shmak Datash.

TAKE THAT GM HORSE/NOVA!

I await your pitiful attempt to attack me by banning my account, f*****s.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Illegal_Alien schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:46:
De Atlas Alliantie schijnt er wat meet te maken en claimen LulzSec te hebben betaald hiervoor: http://killboard.atlas-dot.net/?a=home

[...]
Zie geen enkele reden om niet aan te nemen dat het een troll is.

[ Voor 10% gewijzigd door Sissors op 14-06-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Wat furb zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ik opzich ook niet maargoed. We zien wel wat er gaat gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Er gaan op irc al wat verhalen rond over een rollback |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
ElmarNieser schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:00:
Er gaan op irc al wat verhalen rond over een rollback |:(
van 3 dagen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee van 4 maanden en alle NC sov gerestored.

Kom op zeg geloof niet elk debiel verhaal dat op het internet rondgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
nieuw inside nieuws:
CCP ********* > we are going to need about 24 hours to repair the work
update:
repair is klaargezet, waarschijnlijk 1 tot 1,5hrs
bron: de CCP Devs (via iemand met toegang tot de Devs)

[ Voor 36% gewijzigd door orbit_ph op 14-06-2011 21:19 . Reden: update timeline ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
bleh, ik moet een skillchange doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:01

Foamy

Fulltime prutser

ditto ; had eigenlijk al eerder gemoeten, maar stuur dr morgen wel een petition achteraan ofzo

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
orbit_ph schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:04:
nieuw inside nieuws:

[...]

update:
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Om het wachten wat te verzachten: YouTube: ‪AlienHand - Above the Asteroids Eve Online Remix‬‏

Leuke remix van een geweldig ingame nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-08 03:27
Van twitter
LulzSec
And that concludes our DDoS party: Escapist Magazine, Eve Online, Minecraft, League of Legends + 8 phone requests. #TitanicTakeoverTuesday
1 minute ago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

CCP zet uit voorzorg hun server uit.. getuigt niet echt van vertrouwen vind ik zelf.

Wellicht dat CCP nu eindelijk de servers eens opsplitst. Dat de site automatisch down gaat zodra de game server down is slaat natuurlijk nergens op, dat kan echt wel anders.

Zelfs ccpgames.com is down. Dat heeft gewoon niks met EVE te maken, slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Man man, wat is dat toch met Lulzsec. Ik vraag me af wat ze zoeken te bereiken met al hun DDOS aanvallen. Als ze wat nadenken weten ze toch dat het uiteindelijk alleen maar slecht gaat uitdraaien voor hun.

@hurtebise, zeer chille remix. Het origineel is zowiezo 1 van men favoriete EVE plaatjes.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
4bit schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:59:
Man man, wat is dat toch met Lulzsec. Ik vraag me af wat ze zoeken te bereiken met al hun DDOS aanvallen. Als ze wat nadenken weten ze toch dat het uiteindelijk alleen maar slecht gaat uitdraaien voor hun.

@hurtebise, zeer chille remix. Het origineel is zowiezo 1 van men favoriete EVE plaatjes.
Maar de songtitel moet toch Below the Asteroids (of misschien is Above the Asteroids een dichterlijke vrijheid van de remixer) zijn. Jammer dat er online zo weinig van Jon Hallur te vinden is. Heeft al geniale dingen gemaakt. Zo vind ik persoonlijk de intro van EVE Apocrypha tot nog toe the best ever.
YouTube: ‪EVE-Online Apocrypha login theme‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Elp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:57:
CCP zet uit voorzorg hun server uit.. getuigt niet echt van vertrouwen vind ik zelf.

Wellicht dat CCP nu eindelijk de servers eens opsplitst. Dat de site automatisch down gaat zodra de game server down is slaat natuurlijk nergens op, dat kan echt wel anders.

Liever uit voorzorg dicht en geen gegevens weg. Dan dat ze hem openhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Elp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:57:

Wel een goede gok als de lulzsec een paar 0day's achter de handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 17:44
Hurtebise schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:02:
[...]

Maar de songtitel moet toch Below the Asteroids (of misschien is Above the Asteroids een dichterlijke vrijheid van de remixer) zijn. Jammer dat er online zo weinig van Jon Hallur te vinden is. Heeft al geniale dingen gemaakt. Zo vind ik persoonlijk de intro van EVE Apocrypha tot nog toe the best ever.
YouTube: ‪EVE-Online Apocrypha login theme‬‏
Die van exodus was veel beter imo >:) Maar die is al echt oud: EVE Online Exodus login theme

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Illegal_Alien schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:05:
[...]

Liever uit voorzorg dicht en geen gegevens weg. Dan dat ze hem openhouden.
Dat kan wel zo zijn, maar het getuigt niet van vertrouwen :)

Ook leuk, nieuwste tweet van CCP: "The security of your information is of upmost import to us. We will provide more info as it becomes available"

Door dit soort tweets wekken ze zelf de indruk dat er mogelijk meer aan de hand is. Paniek, paniek! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mwah ik vind de tweet van CCP OhWel wel relaxed overkomen;

"Hide yo kids, hide yo wives, and hide yo husbands cuz they hackin' everybody out here."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Elp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:32:
[...]

Dat kan wel zo zijn, maar het getuigt niet van vertrouwen :)

Ook leuk, nieuwste tweet van CCP: "The security of your information is of upmost import to us. We will provide more info as it becomes available"

Door dit soort tweets wekken ze zelf de indruk dat er mogelijk meer aan de hand is. Paniek, paniek! :D
Getuigd niet van vertrouwen? Jij had liever gehad dat ze het door hadden laten draaien? Ook als dat resulteert in dat er eventueel account gegevens of zelfs creditcard gegevens worden gejat? Vertrouwen heeft er niets mee te maken. Ik hoop dat jij je in een bedrijf of overheids organisatie niet bezig houd met beveiliging aangezien je de boel liever laat draaien omdat dat getuigd van vertrouwen. Zelfs als de boel compleet affikt kan je zeggen "Maar we lieten ons niet kennen!" Heb je wat aan als al je klanten weglopen of je aanklagen omdat je creditcard gegeven oid hebt laten lekken door je "vertrouwen" te tonen.

Sorry maar van dat soort simpele uitspraken krijg ik altijd vlekken. Verder ben je vast een top gozer. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Peekster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:50:
[...]

Getuigd niet van vertrouwen? Jij had liever gehad dat ze het door hadden laten draaien? Ook als dat resulteert in dat er eventueel account gegevens of zelfs creditcard gegevens worden gejat? Vertrouwen heeft er niets mee te maken. Ik hoop dat jij je in een bedrijf of overheids organisatie niet bezig houd met beveiliging aangezien je de boel liever laat draaien omdat dat getuigd van vertrouwen. Zelfs als de boel compleet affikt kan je zeggen "Maar we lieten ons niet kennen!" Heb je wat aan als al je klanten weglopen of je aanklagen omdat je creditcard gegeven oid hebt laten lekken door je "vertrouwen" te tonen.

Sorry maar van dat soort simpele uitspraken krijg ik altijd vlekken. Verder ben je vast een top gozer. :>
Helemaal mee eens! Safety First! CCP handeld snel en goed IMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Voor dat ik weer voor CCP fanboy wordt uitgemaakt: Dit is standaard beleid bij een aanval. Eerst zorgen dat je de situatie weer onder controle krijgt ( boel offline brengen ). Checken of er niets gestolen is of kapot is gegaan ( wat ze nu aan het doen zijn ) en dan zorgen dat het niet weer kan gebeuren zodra de boel online gaat. En DAN gaat de hele handel weer online. Niet eerder niet later. Met de weinige informatie die nu beschikbaar is vind ik dat dit prima wordt aangepakt.
Ik ben wel benieuwd naar meer achtergrond info. Ik denk niet dat we die op korte termijn zullen krijgen omdat CCP dat zelf eerst zal onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Command
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03 21:19
@Bronnen Gozer : enig idee nog hoelang het zal duren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

orbit_ph schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:04:
nieuw inside nieuws:

[...]

update:
bron: de CCP Devs (via iemand met toegang tot de Devs)
Goede intel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 04-09 12:42
Het is jammer dat ik vanavond zonder Eve zit maar dat was eenvoudig opgelost door een lekker stukje te gaan toeren. Voor de zekerheid mijn logingegevens bij Paypal maar even voorzien van een nieuw random wachtwoord, mochten de gegevens onverhoopt op straat komen hoef ik me niet druk te maken :)

Morgenochtend maar eens kijken hoe de boel erbij staat, hopelijk is de storm dan weer voorbij gewaaid.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
laatste informatie is een beetje tegenstrijdig, via mijn contact werd door de Dev's geroepen 1-1,5hr daarna werd er weer gemeld dat het platform niet meer online gaat komen.

het verhaal van Peekster werd door mijn contactpersoon bevestigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Wat ik uit de info kan opmaken is dat de login server plat ging en dat uit voorzorg de rest plat is gelegd. Impliceert dit dat het online brengen een kwestie is van een knopje omgooien? Wat ik me verder ook afvraag is of er login gegevens op de login server staan. Of dat dit een server is die met een database server praat waar de login info op staat. Maargoed dit zal wel in de aftermath naar buiten komen. Ten dele misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orbit_ph
de detail informatie van niveau zal ik waarschijnlijk ook niet te horen krijgen, wat ik wel hoorde is dat fysiek de connectie naar het publieke internet verbroken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Lulzsec, stelletje trieste 4chan kids.

Iemand hier die nog een redelijke Amarr char in de aanbieding heeft? (Liefst een trade char)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ja dat had ik gelezen. Ip range is genullroute. Waarschijnlijk omdat de router het niet meer trok of omdat iemand van CCP dat heeft verzocht. Betekent waarschijnlijk dat het 'daar' nog wel lokaal draait maar dat de connectie naar de boze buiten wereld even niet bestaat.

Ik duik mn bed in. Gelukkig ben ik Battlecruisers naar V aan het brengen. Hopelijk wordt het snel gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:09
bah lekker nu mijn alt nog 5 uur had staan op training....:(

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp

Elp

Peekster schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:50:
[...]

Sorry hoor, maar als de oplossing voor een aanval de stekker uit je server trekken is dan kan iedereen wel security specialist worden. Het komt op mij gewoon vreemd over dat ze de complete server uitzetten, blijkbaar ook fysiek afsluiten van het internet, als je ook een deel van je servers uit had kunnen zetten.
Je snapt zelf ook wel dat die cluster zo opgezet moet zijn dat je cruciale onderdelen kan uitzetten (account gegevens) en de rest kan laten draaien. Dat geeft sowieso een veel beter signaal af naar je klanten en alle cruciale data is veilig. Komt een gecontroleerde, beheerste oplossing niet beter over dan een complete shutdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Elp schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 23:52:
[...]

Sorry hoor, maar als de oplossing voor een aanval de stekker uit je server trekken is dan kan iedereen wel security specialist worden. Het komt op mij gewoon vreemd over dat ze de complete server uitzetten, blijkbaar ook fysiek afsluiten van het internet, als je ook een deel van je servers uit had kunnen zetten.
Je snapt zelf ook wel dat die cluster zo opgezet moet zijn dat je cruciale onderdelen kan uitzetten (account gegevens) en de rest kan laten draaien. Dat geeft sowieso een veel beter signaal af naar je klanten en alle cruciale data is veilig. Komt een gecontroleerde, beheerste oplossing niet beter over dan een complete shutdown?
Als er een DDOS gaande is wil je toch niet onnodig risico lopen door te beweren dat je hebt allemaal wel goed geregeld hebt, terwijl je dat met geen enkele zekerheid kunt zeggen.

Stekker eruit is 100% garantie dat er niets kan gebeuren van buitenaf.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Stekker eruit is mijn eigen directe failsave. Maar van een cluster zou ik dat niet heel snel doen. Dus zou ik een sleutelrouter (die ws ook de bottleneck van de ddos is) eruittrekken. En da's ook gebeurd. Dat jij (elp) dat niet ok vindt mag gerust. Maar liever snelle actie dan CC-gegevens op straat enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

De EVe Online website geeft wel weer een beetje leven; niet vele nog, maar is wel online.
A message from our COO.

At 17:00 UTC today, CCP became aware of a distributed denial-of-service attack (DDoS) against the EVE Online cluster and web servers.

Our policy in such cases is to mobilize a taskforce of internal and external experts to evaluate the situation. At 17:55 UTC, that group concluded that our best course of action was to go completely offline while an exhaustive scan of our entire infrastructure was executed.

While some may feel that such a drastic reaction was not warranted, it is always our approach to err on the side of caution in order to ensure the best possible service for our players and the security of their personal, billing and account information.

We understand the effect this disruption has had for our players and apologize for not having been able to explain fully to the community what was going on. In these cases it can often be counterproductive to containment to give out information while we are in the process of evaluating the scope of any potential problem.

Our taskforce concluded at 22:05 that neither the game servers nor the CCP infrastructure had been breached. Further, we can also confirm that no personal details such as users’ credentials or credit card numbers were exposed through this incident.

The servers were brought back online at 23:00 and we will continue to monitor the situation closely.

Again, we sincerely apologize for this disruption.

Regards,

Jón Hörðdal

Chief Operating Officer
Bron: http://www.eveonline.com/...p?a=single&nid=4616&tid=1

[ Voor 127% gewijzigd door Illegal_Alien op 15-06-2011 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
EVE was ook weer online voor een paar minuten.

Nu weer offline voor 20 minuten :S
Pagina: 1 ... 20 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.