[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.319 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Zou wel mooi zijn als je skills via evegate kan aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Als ze dan ook niet EVE Gate offline halen om daar wat aan te tweaken XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
en volgende maand weer, wanneer incarna released gaat worden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
EVEGate is up. Moet ik daaruit afleiden dan de update op Tranq in kannen en kruiken is?
update: beperkt dan toch. Als ik nieuw kalenderitem wil nagaan, geeft ie 'temp. unavail' wegens server nt up blabla.

[ Voor 40% gewijzigd door Hurtebise op 19-05-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 02-06 07:48
Hurtebise schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:27:
EVEGate is up. Moet ik daaruit afleiden dan de update op Tranq in kannen en kruiken is?
Waarom start je je client niet om het uit te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Peekster schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:28:
[...]

Waarom start je je client niet om het uit te vinden?
*rent naar zijn baas om toestemming te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ah ben jij er zo'een?
* Peekster zit zelf ook nog op werk :+
Waarom je er druk over maken als je nog toch nog niet kan spelen?
* Peekster stapt over 10 minuten in de auto naar huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Heey! ik kan patchen! :+ Echter nog wel: "Not accepting connections"

[ Voor 48% gewijzigd door ElmarNieser op 19-05-2011 16:46 ]

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
zo nu maar 6 mensen online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Mensen ook een EVE Online annual survey verzoek gekregen?

http://EVEOnline-survey-2011.questionpro.com

Ze mogen hun survey houden. Dat ding laadt gruwelijk traag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03:35
Hurtebise schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:54:
Mensen ook een EVE Online annual survey verzoek gekregen?

http://EVEOnline-survey-2011.questionpro.com

Ze mogen hun survey houden. Dat ding laadt gruwelijk traag :)
Yup, halve minuut of langer om naar de volgende vraag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Ik zit nu al een uur lang aan te klooien tijdens een andere game, zo nu en dan alt-tabben en ik kan weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er is een patch met redelijk grote wijzigingen (voor een niet-grote release met een naam) en er lijkt helemaal niks stuk te zijn gegaan, bravo CCP ! Tot nu toe was zo'n patch meestal vol met hilarische bugs, helemaal als de CSM in IJsland was.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb alle hoop dat CCP dat goed maakt met de volgende patch. Voor mij is het nog steeds 50/50 of JBs dan met een willekeurige andere JB gaan verbinden of dat alle schepen die een JB gebruiken spontaan worden opgeblazen.

Ondertussen kunnen wij weer leuk sov structures schieten, gelukkig beperkt. Enkel 404 vond het leuk om ISK te vragen voor de systemen waar ze sov zouden droppen, dus dan maar de ouderwetse manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Laatst online: 07:28
Nou, die survey is een echte hit. Traag en nu zijn de DNS servers dood. Ik zou zeggen, trek je conclusies :+

Tot nu toe lijkt de patch wel redelijk te zijn. Ik ben alleen niet happy met de broadcast window. In de vorige patch was ie veel beter en duidelijker. Nu is het een log dat getoond wordt en je kan selecteren wat je wil zien. In de vorige patch zag je ook netjes hokjes, etc. Het ziet er gewoon rommelig uit.

Overigens voor SOV-warfare verandert er niks of weinig. Bij DRF werd er sowieso veel gebruik gemaakt van titans en cyno's. JB werden alleen maar gebruikt om op de rendez vous plek te komen en die zaten al in aparte systems.

[ Voor 21% gewijzigd door nwagenaar op 20-05-2011 08:52 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
scanning systeem is nu wel een stuk makkelijker! weg van de 8 probe met verschillende maten setup. nu 7 probes, 1 in het midden en dan 1 in elke richting van de pijl. iets zoeken, 2 maten kleiner maken en met alt naar binnen slepen, top systeem! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Virtuozzo
Je CSM verhalen zijn verhelderend. Die conclusies (in het algemeen) had ik al jaren eerder getrokken.

Ben benieuwd hoe Seleene het doet bij de CSM. Puur en alleen al omdat het een ex-CCPer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Lol de openingsadd in EVE.

Echt geinig. http://nos.nl/artikel/241...-op-einde-der-tijden.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk ben ik meer een voorstander van CCP de waarheid zeggen dat het standaard verhaal dat CSM er naartoe gaat om dat te doen en dan alweer met slappe verhalen terugkomt en geen harde beloftes of op zijn minst leuke drama.

CSM heeft toch geen invloed, dan liever wat drama generatie.

Net nog semi-spannend momentje gehad (nou ja ook voor ons was het niet erg als het mis was gelopen, wel jammer). Wij waren station aan het shooten (zie: http://evemaps.dotlan.net...rthern_Coalition./changes) om hem te flippen met ragtag groep armor BS en er werd besloten aangezien het redelijk veilig leek te zijn om maar wat dreads erbij te halen (nogal wat groepen in de omgeving die makkelijk met supers die weg kunnen vagen, dus doen we beetje voorzichtig). Uiteraard net als eerste dread sieged wordt hostile gang gespot die wij niet aankonden. De dreads niet in siege konden ervandoor, maar één dread zat in siege, hostiles paar jumps out (waarschijnlijk wisten ze niet waar wij zaten), en een dread met 10m op siege timer.
Uiteindelijk kwamen ze naar ons toe, conventionals gingen er ook vandoor toen hun scout dictor een bubble op de fleet dropte (sommige iets te laat waardoor ze in bubble zaten), en precies nadat bubble was gedropped waar de sieged dread niet in zat was zijn siege cycle over, en met reds die uit warp kwamen jumpte hij weg.

Edit: En net als de vorige keer dat ik bij een hotdrop zat die daadwerkelijk doorging, werden we gecounterdropped en werd ik onmiddelijk geprimaried. Daag thanatos ;w
Aan het begin ging het nog wel, maar met 4 hostile supers op het field + wat dreads + support fleet zijn de reps van zon 10 friendly carriers niet voldoende. Was vlak voor dt ook, en wij hadden enkel wat caps, dus konden ze veilig supers gebruiken. Had nog bijna pos shields gehaald dankzij bump van een red, maar niet helemaal. 4 friendly carriers down ofzo, en 4 enemy dreads + een carrier, dus we hebben de ISK war nog wel gewonnen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 21-05-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
furby-killer schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 22:11:
Persoonlijk ben ik meer een voorstander van CCP de waarheid zeggen dat het standaard verhaal dat CSM er naartoe gaat om dat te doen en dan alweer met slappe verhalen terugkomt en geen harde beloftes of op zijn minst leuke drama.

CSM heeft toch geen invloed, dan liever wat drama generatie.
Invloed, of impact. Welke optie heeft meer waarde voor spelers. Imo de laatste. Invloed, is persoonlijk en heeft zijn beperkingen aangezien er meer is dan enkel het perspectief dat een CSM lid met zich meebrengt. CCP is een bedrijf.

CSM5 heeft dat wel gehad à propos, impact. Positief zelfs. Daar merken we dit jaar de resultaten van. Al lijkt het insignificant, alleen al de switch van CCP naar een staggered release format heeft flinke impact. En ja, dat gaf CCP aan tijdens fanfest als direct gevolg van de acties en argumentaties van CSM5 volgend op de Oktober events van vorig jaar. Net als het debat aangaande microtransactions, maar ook de beslissing om Incarna - in het licht van de erfenis van 4 jaar experimenten zonder roadmap of planning - voorzichtig aan te pakken. Als ze simpel de hype hadden gewerkt, zonder meer op te leveren dan een kamertje (of zoals de bedoeling "dan maar" was om alles wat ze hadden ongeacht de staat te dumpen), tja, dat was zakelijk niet slim geweest. Los daarvan, de hernieuwde aanpak van CCP tot communicatie, het verzamelen van speler perspectieven & inzichten, ook dat is direct tot CSM5 te herleiden. Ja, ook dat werd aangegeven door CCP zelf =P

Op zich is het frappant. De impact van CSM5 merken we eigenlijk dit jaar pas, wat dat aangaat is CSM6 zonder veel potentieel (los van de eigen keuze van CSM6 om geen impact te hebben en naar invloed te streven). En invloed, daar waakt CCP voor. Te dicht bij social engineering, en dat heeft EVE en CCP al eens gehad ...

Ja, misschien heb je gelijk en brengt CSM6 wat drama. Resultaten zal de termijn niet hebben. Alles wat we dit jaar zien - met als enkele uitzondering de continuering van het debat aangaande microtransactions - is direct gevolg van de CSM5 termijn en de lessen door CCP geleerd en dit jaar in praktijk gebracht. Tuurlijk, CSM6 zal vast wel in het kader van herverkiezing proberen de voortgang dit jaar als resultaat van CSM6 te presenteren, maar een simpele review van tijdlijn en CCP eigen uitspraken trekt daar het tapijt onder de voeten uit.

In de tussentijd gaat EVE gewoon verder, net als CCP, en spelers gaan ook gewoon door met hun eigen ding. Pas wanneer CCP mocht terugvallen op oude reflexen en syndromen, pas dan wordt CSM6 potentieel relevant. Maar goed, mocht dat gebeuren, dan heb je in dat geval gelijk. CSM6 nul invloed. Hooguit wat drama.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 14:01:
@Virtuozzo
Je CSM verhalen zijn verhelderend. Die conclusies (in het algemeen) had ik al jaren eerder getrokken.

Ben benieuwd hoe Seleene het doet bij de CSM. Puur en alleen al omdat het een ex-CCPer is.
Seleene/mark (maar ook Robert/trebor en Stephane/Meissa) doet het goed, mede door het gegeven dat hij er gewerkt heeft. Hij kent de patronen, herkent ze, en hoeft niet als andere CSM leden eerst alles te doorgronden om verschil te kunnen maken tussen wat bla bla is, en wat significant is. Tevens geeft het een goede positie om te kunnen zien vanuit ervaring hoe een bepaalt punt in argumentatie van CCP significant is voor het resultaat wat eruit zou moeten komen.

Wat ik tot nu toe hoor, is dat dit al veel scheelt. Dat is positief. Het is iets wat tijd en energie bespaart. Iets wat bij CCP - helaas - erg relevant is. Mark is naast Robert ook de enige die tot een bepaalde hoogte het cordon sanitaire van informatie doorbreekt. Hij gaf updates via Twitter, Robert gaf in ieder geval toch al een blog post.

Wat jammer is voor velen, is het dogma van controle over informatie (bron en verspreiding) wat CSM6 onder haar voorzitter als dogma heeft. Maar goed, dat is ook een consequentie van het politieke aspect van CSM. Zoals CCP zelf aangaf, het is onderdeel van het experiment. Zorg er voor dat je de enige bron van informatie bent, zorg ervoor dat niemand anders de informatie kan toetsen, en je creëert een positie van afhankelijkheid en exclusiviteit van mensen naar jou toe. Dat is prachtig, want dat geeft een positie waar niet aan getornd kan worden. En dat geeft gratis herverkiezing, zonder drama, maar ook zonder enige impact aangezien dat niet meer nodig is om naar te streven.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
hehe, kreeg zowaar weer skillpoints om te herverdelen ;) Rai kreeg 768k en Jean kreeg 512k. Niet enorm, maar hey, toch wel weer aardig van CCP; die nieuwe skills train ik nog wel een keertje. Ik kon nu Weapon Disruption 5 aftikken op de een en de helft van sentry drones 5 op de ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Dear players, the servers will be closing immediately for an emergency reboot at GMT 19:16. If at all possible, please make sure your characters are out of harms way.

-The EVE Online Team

|:( |:( |:( |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Dutch2007 op 21-05-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Niets van meegekregen... Meestal als je bier in je nek aan het leggen bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Vanaf vrijdag me vermaakt met het feit dat distribution agents nu 100% courier missions uitgeven. Ik had het binnen de corp al even gevraagd maar kreeg niet echt een duidelijk antwoord:

Ervaren mensen dat er nu ook nieuwe missies in zitten. Uiteindelijk blijft het doel natuurlijk breng a van b naar c. Of schiet pietje dood omdat hij henk nog geld schuldig is. Maar mijn vraag is dus of er ook nieuwe content ( linker kant van het missie venster ) bij is gekomen.
Dutch2007 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 21:07:
Dear players, the servers will be closing immediately for an emergency reboot at GMT 19:16. If at all possible, please make sure your characters are out of harms way.

-The EVE Online Team

|:( |:( |:( |:(
Heb je ook gelezen waarom het gebeurde? Ook even vermelden dat het maar een half uurtje duurde om de db's te rebooten. Uiteindelijk weinig pijn van gehad dus overmatig gebruik van die emocoon vind ik een beetje ;w

[ Voor 36% gewijzigd door Peekster op 23-05-2011 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Nou, hij heeft wel een beetje gelijk. Bij diverse patches is door voorgekomen. Ik geloof nu al de derde keer op rij. Behoorlijk irritant als je net bezig bent met een roam, cyno-chain, etc, etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
Jammer dat ze van het weekend een bug hebben gefixed. De allereerste tutorial agents gaven voor maintenance op zondag 0.5 rep per mission. Dus je kwam al snel op 4-5 reputation met bepaalde begin facties.

Toen ik het wou doen was het alweer voorbij, nu geven ze ~0.07 reputation. Nog steeds veel, maar wel wat anders dan 0.5 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Eerste missie die ik bij mijn security agent kreeg was: breng zut van A naar B. Onder mijn security missions heb ik nog niet echt nieuwe gevonden. Behalve misschien die ene eerste :) Ik heb nog geen andere agenten 'gesproken' sinds de patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Ik had dat ook 1 keer. Eerste missie van een distribution agent was een kill mission. Denk dat het een missie was die was blijven hangen ofzo want hierna kreeg ik geen een kill mission meer.

EDIT: Dit was de eerste keer na de patch dat ik naar een agent ging waar ik vaker kwam en een missie vroeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Peekster op 23-05-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Welke navigation tactiek gebruiken jullie bij een Drake, om de incoming dmg (pve lvl 4) laag te houden? Hoorde van iemand gisteren dat hij na de eerste gevuurde missile aan het orbiten gaat op 5000m. Met de AB op om de speed hoog te houden. Iemand anders koos een richting en ging er volle kracht naartoe om na verloop van tijd volledig de andere kant op te gaan (als de dmg begon toe te nemen).

Bij Gallente orbit ik altijd, maar bij Caldari ligt het precies wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drake zou sowieso dat moeten kunnen tanken, maar voor drake de makkelijkste methode is gewoon met AB aan zover mogelijk weg te gaan van NPCs, je bent zo buiten hun range. Alleen guristas kunnen je probleemloos raken, maar die zijn makkelijk te tanken (80% ofzo kinetic damage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
furby-killer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 10:39:
Drake zou sowieso dat moeten kunnen tanken, maar voor drake de makkelijkste methode is gewoon met AB aan zover mogelijk weg te gaan van NPCs, je bent zo buiten hun range. Alleen guristas kunnen je probleemloos raken, maar die zijn makkelijk te tanken (80% ofzo kinetic damage).
Dus met de orbit op 5000m kom je (bij de approach) hoe dan ook in hun range terecht, met alle gevolgen vandien.
Thx voor de tip, Furb.

[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 24-05-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurtebise schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 11:31:
[...]

Dus met de orbit op 5000m kom je (bij de approach) hoe dan ook in hun range terecht, met alle gevolgen vandien.
Thx voor de tip, Furb.
Wat ik deed was op max range keep at range kiezen. Geeft je missiles nog wat ruimte aangezien ze een kortere afstand moeten overbruggen dan die max range.

Of als het redelijk te tanken was pakte ik een HAM drake en vloog ik er midden tussendoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Gister een dagje verlof, IRC open, komt er rond 1500 een /notice voor een Thundercatvloot, viel wat te schieten. Tengus genoeg, dus ga ik maar voor de HDictor. Wat geklungel met een titan die voortdurend verbinding verliest later bridgen we naar MSHD-4 op een NC torentje. FC had moeite om een beslissing te nemen over waar we op gingen schieten - kan ik hem niet kwalijk nemen: 2 SCars, 1 titan, een paar dreadnoughts en een kleine NC vloot buiten de force fields...

Ik besloot om de titan de voorzien van een bubbel, de Tengus werkten ondertussen aan de NC subcaps. In de chaos ontkwamen de 2 SCars (toch té dicht bij het forcefield). Titan was echter ten dode opgeschreven. Ondertussen kwam NC. ook nog even kijken met wat SCars en titans, wat hielp met het snel neerhalen van de eerste Erebus. Een paar NC subcaps later en we bridgen Machariels naar de toren voor het bumpfestijn, plus onze kwijlende SCars die bloed ruiken. De 2de NC titan wordt naar buiten gekogeld waar ik hem opwacht met een focussed point. Helaas hebben onze fighterbombers moeite met het invoeren van het forcefield wachtwoord, waardoor ze niet in bereik komen van de titan. Uiteindelijk wordt ik vergezeld van onze Machariels en NC.Dic/HDics en even later, de fighterbombers, waarna het gebeurd is voor Erebus #2.

NC verlaat het veld, onze SCaps springen terug naar huus, wij subcaps blijven wat rondhangen (Een SCar die verbinding kwijt was werd schijnbaar aangevallen door NC, maar uiteindelijk gered door NC.. Ergens verliezen we nog een Machariel via de turrets op de toren. De laatste titan en SCar gaan naar huis, wij naar YB- voor een bridge,

Resultaat is dat de NC verlost is van 2 Erebusjes (Nummer 1 en Nummer 2 (Nummer 2 had de titan en het character pas 3 dagen... _O- ), een verdwaalde dreadnought en een handvol subcaps

Dus, leuk dat NC blijft volhouden, maar aan de voice-comms opname te horen duurt dit feestje niet lang meer ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach zo leuk zijn als CCP eens POS standing based gingen maken ipv dit debiele gedoe met passes.

De laatste opmerking begrijp ik niet echt, maar ik heb zon vermoede dat de NC het langer volhoudt dan PL.

[ Voor 36% gewijzigd door Sissors op 24-05-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:00

Shunt

Boe

furby-killer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:43:
Ach zo leuk zijn als CCP eens POS standing based gingen maken ipv dit debiele gedoe met passes.

De laatste opmerking begrijp ik niet echt, maar ik heb zon vermoede dat de NC het langer volhoudt dan PL.
Ik zeg geef de mogelijkheid voor bijde.
Een lowsec pounce poss met wat leuke reactions wil je niet perse een standing aan hangen gezien je soms te veel plus 5jes en10tjes hebt om bij te houden. Een PW poss kan je dan gewoon aan een select aantal mensen uit delen.

En hoezo zou PL het niet lang vol houden ? zolang die betaald worden blijven die door gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 24-05-2011 13:48 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh zeker weten, je wilt wel de mogelijkheid hebben inderdaad om POS te restricten voor sommige mensen met pass, maar standing based zou ook gewoon een mogelijkheid moeten zijn.

Over PL, ik verwacht ook niet dat die morgen in elkaar klappen, maar dat verwacht ik van de NC ook niet. PLs probleem is dat ze eigenlijk net MC zijn, met maar één werkgever, de grootste 0.0 entity. Daarnaast is PL voor de helft bittervets, dat gaat goed zolang het win-win-win is, maar net als bijvoorbeeld Tri, denk ik dat het is snel voorbij als een paar keer zwaar verliezen.
Dat en een enkele entity is veel gevoeliger voor leadership die er geen zin meer in heeft dan een grote groep zoals de NC/DC.

Zoals ik zei, ik verwacht voorlopig echt niet dat er iets met PL gebeurd, maar ik verwacht ook echt niet dat het einde verhaal voor de NC is binnenkort.

[ Voor 72% gewijzigd door Sissors op 24-05-2011 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

furby-killer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:52:
Oh zeker weten, je wilt wel de mogelijkheid hebben inderdaad om POS te restricten voor sommige mensen met pass, maar standing based zou ook gewoon een mogelijkheid moeten zijn.

Over PL, ik verwacht ook niet dat die morgen in elkaar klappen, maar dat verwacht ik van de NC ook niet. PLs probleem is dat ze eigenlijk net MC zijn, met maar één werkgever, de grootste 0.0 entity. Daarnaast is PL voor de helft bittervets, dat gaat goed zolang het win-win-win is, maar net als bijvoorbeeld Tri, denk ik dat het is snel voorbij als een paar keer zwaar verliezen.
Dat en een enkele entity is veel gevoeliger voor leadership die er geen zin meer in heeft dan een grote groep zoals de NC/DC.

Zoals ik zei, ik verwacht voorlopig echt niet dat er iets met PL gebeurd, maar ik verwacht ook echt niet dat het einde verhaal voor de NC is binnenkort.
Je bedoelt dat ze uit elkaar vallen als ze 5 titans in een gevecht kwijt raken ? of super caps verliezen ?
Ik geloof dat 70% van de pilots in PL geen reet interesseert of ze verliezen zolang ze maar iets opblazen in the proces. Ik bedoel het eerste wat ze bij de "trainer" corp je aan proberen te leren is sihps verliezen is niet erg. Hier neem een stapel T1 shit en ga ze verliezen zolang je maar iets groters opblaast dan dat jij verloor.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-07 16:15
Shunt schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Ik zeg geef de mogelijkheid voor bijde.
Een lowsec pounce poss met wat leuke reactions wil je niet perse een standing aan hangen gezien je soms te veel plus 5jes en10tjes hebt om bij te houden. Een PW poss kan je dan gewoon aan een select aantal mensen uit delen.

En hoezo zou PL het niet lang vol houden ? zolang die betaald worden blijven die door gaan.
Ik denk dat het niet zal uitmaken of je POS nu standings based of password protected it. Als je het als powerblock zo verschrikkelijk makkelijk houd voor spies om naar binnen te komen krijg je gewoon weer een vaste stroom characters die een typhoon vliegen en je lieve titan naar buiten proberen te bumpen

Wat er ook gebeurt, je zult dit soort gedoe altijd houden zo lang je het gemakkelijk houd voor iedereen om je knus bij je alliance te komen hangen. De enige manier om Supers echt veilig te houden is alliance-only POS en een zeer goed rekruteringsbeleid bij all je corporations.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

tudeLati schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:17:
[...]

Ik denk dat het niet zal uitmaken of je POS nu standings based of password protected it. Als je het als powerblock zo verschrikkelijk makkelijk houd voor spies om naar binnen te komen krijg je gewoon weer een vaste stroom characters die een typhoon vliegen en je lieve titan naar buiten proberen te bumpen

Wat er ook gebeurt, je zult dit soort gedoe altijd houden zo lang je het gemakkelijk houd voor iedereen om je knus bij je alliance te komen hangen. De enige manier om Supers echt veilig te houden is alliance-only POS en een zeer goed rekruteringsbeleid bij all je corporations.
Hahaha wat grappig zeg.
Er is geen enkele manier om spy's buiten de deur te houden echt geen enkele. Je kan screenen wat je wilt je kan interviewen IP adressen vergelijken met je eigen spy intel. Je kan mensen eerst een half jaar in een training / filter corp plaatsen ze 1k kills laten maken en ze daarna nog eens een vouch laten halen voor ze binnen mogen en dan nog heb je spy's. Als iemand het echt wil zit er binnen een paar minuten een spy in iedere corp / aliance die er bestaat. Natuurlijk is proberen te voorkomen altijd beter als niets doen maar geloof me maar er zijn mensen in eve die expert zijn in het binen dringen van aliances. en daar doe je helemaal niets aan.

Een ander mooi voorbeeld is een Director of what ever in een corp / aliance die het helemaal gehad heeft die gewoon dood leuk de corp / aliance overhevel naar de vijand of gewoon stelselmatig intel gaat lekken. Doe je helemaal niets aan dat is nu juist het leuke / mooie aan eve ALLES kan en dus ook dat.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:38:
[...]
dat is nu juist het leuke / mooie aan eve ALLES kan en dus ook dat.
En dat is nu ook het foute aan EVE, het kan zonder enige consequenties. Als je ontmaskerd bent, dan verkoop je de character en koopt een nieuwe. En niemand weet wie je nieuwe character is, tenzij toevallig je ergens een keer wordt herkend op Teamspeak.

Als je spying echt gevolgen wil laten hebben voor de betrapte spy, dan moet je dus alle characters die aan die persoon, dus niet account, verbonden zijn markeren. Dat is technisch echter niet mogelijk, dus is dit nog steeds één van de weinige 'beroepen' in EVE die je risicoloos kan uitoefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoelt dat ze uit elkaar vallen als ze 5 titans in een gevecht kwijt raken ?
Je bedoelt de dag erop je spullen oppakken en ervandoor gaan is een teken van stabiliteit?

Elke alliance dat ze gewoon door blijven vechten dan, dat moraal prima is en er niks aan de hand is, in de praktijk is het vaak anders, en daar is PL (en bijvoorbeeld ook NCDOT aka TRI die het nu keer op keer hebben laten zien) gewoon gevoeliger voor dan andere groepen omdat je daar kritieke concentratie bitter vets hebt zitten die allemaal voor win-win-win gaan, en snel stoppen met inloggen als dat niet meer het geval is.

Zoals ik dus ook zei, ik verwacht voorlopig echt niet dat PL fold, maar ik verwacht ook echt niet dat de NC fold.

Supers horen zover als mogelijk in alliance POS's, maar dat is gewoon niet altijd realistisch. En je POS wachtwoord geheim houden is tijdsverspilling. Het is zo triviaal om in elke alliance spies te krijgen (ja dat is inclusief PL) dat het echt compleet onmogelijk is om een pass geheim te houden.
En dat is inderdaad gewoon een probleem in eve, er zitten geen enkele consequenties aan awoxen, spyen, corp thieving, jita spamming, etc, je verkoopt gewoon je alt en koopt een nieuwe wanneer nodig.

En ja als het standing based is kan je spies gebruiken om het te doen, verschil is dat je dan een hele zooi spies in 1x moet burnen, en een typhoon is lang niet zo effectief als een mach.

Ik zou nog steeds willen dat je via API kan uitlezen wie er online zijn, zou tenminste counter-alt mogelijkheden geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

furby-killer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:49:
[...]

Je bedoelt de dag erop je spullen oppakken en ervandoor gaan is een teken van stabiliteit?

Elke alliance dat ze gewoon door blijven vechten dan, dat moraal prima is en er niks aan de hand is, in de praktijk is het vaak anders, en daar is PL (en bijvoorbeeld ook NCDOT aka TRI die het nu keer op keer hebben laten zien) gewoon gevoeliger voor dan andere groepen omdat je daar kritieke concentratie bitter vets hebt zitten die allemaal voor win-win-win gaan, en snel stoppen met inloggen als dat niet meer het geval is.

Zoals ik dus ook zei, ik verwacht voorlopig echt niet dat PL fold, maar ik verwacht ook echt niet dat de NC fold.

Supers horen zover als mogelijk in alliance POS's, maar dat is gewoon niet altijd realistisch. En je POS wachtwoord geheim houden is tijdsverspilling. Het is zo triviaal om in elke alliance spies te krijgen (ja dat is inclusief PL) dat het echt compleet onmogelijk is om een pass geheim te houden.
En dat is inderdaad gewoon een probleem in eve, er zitten geen enkele consequenties aan awoxen, spyen, corp thieving, jita spamming, etc, je verkoopt gewoon je alt en koopt een nieuwe wanneer nodig.

En ja als het standing based is kan je spies gebruiken om het te doen, verschil is dat je dan een hele zooi spies in 1x moet burnen, en een typhoon is lang niet zo effectief als een mach.

Ik zou nog steeds willen dat je via API kan uitlezen wie er online zijn, zou tenminste counter-alt mogelijkheden geven.
Oh je bedoelt dat ze na een na 4 weken + van het einde van het contract na een zware loss besloten weg te gaan ? :F Het ging om een 2 week contract wat "zonder extra verlenging" gewoon uit monde in we blijven zolang het leuk blijft. 5 titan losses schijnt niet leuk te zijn dus gingen ze.

En spy's horen bij de game punt je kan zeggen en willen en wensen wat je wil maar in het echte leven zijn ze er ook. En als jij van uit US spioneert op rusland en je wordt gepakt dan "proberen" ze je te burnen aka afmaken. In eve gaat dat moeilijker maar je bent dan wel voor altijd getagged wat een soort van punishment is. Dus zonder consequenties is het nooit helemaal. Alleen wat wil jij voorstellen ? de dood straf voor spy's ? een trial en dan een ban voor zoveel dagen?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verontwaardiging over spionage en metagaming is altijd het meest aanwezig bij degenen die er slachtoffer van zijn. Maar een fractie van degenen die zich er boos om maakt zal niet meedoen een titan van hun vijanden op te blazen die door een soortgelijke actie in de val is gelokt.

Maar er is weinig kans dat dit gebeurt, spionnen zijn over het algemeen opportunisten die het niet meer zien zitten in hun alliantie en de toegang die ze tot info en materialen hebben omzetten in krediet bij de andere kant. De brakke sov mechanismes met hun eindeloze hp shoots maken iemand met de knop op de 'disband alliance' of 'offline POS' ook wel enorm waardevol. Zo'n beetje alle grote omwentelingen in 0.0 zijn wel gevolg van zo'n actie, opzettelijk of gewoon door domheid in het betalen van de sov rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Supers gewoon offline houden als je hem niet nodig hebt is nog altijd 't best.

ik kan alleen maar lollen @ die gasten die AFK hangen in pos en er dan door een spy actie hun super door kwijt raken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5 titan losses schijnt niet leuk te zijn dus gingen ze.
Exact mijn punt...

De NC zie ik nog niet ervandoor gaan vanwege 5 titan losses, PL zal eerder er vandoor gaan dan een compleet sov holding block na zware verliezen, of dat nu de NC, DRF of SW is.
En spy's horen bij de game punt je kan zeggen en willen en wensen wat je wil maar in het echte leven zijn ze er ook. En als jij van uit US spioneert op rusland en je wordt gepakt dan "proberen" ze je te burnen aka afmaken. In eve gaat dat moeilijker maar je bent dan wel voor altijd getagged wat een soort van punishment is.
Jij begrijpt het echt totaal niet he? Hint: In het echte leven kan je geen alts recyclen. In eve ben je niet getagged, waardoor het ook niet een soort van punishment is. Afhankelijk van de exacte omstandigheden wordt die alt of voor andere zaken gebruikt (bijvoorbeeld je awox alt kan je altijd daarna nog gebruiken voor je reguliere logistics cynos), waarbij het er niet toe doet dat hij getagged is, of hij wordt gerecycled, of hij wordt verkocht. Het is niet zo dat je als corp thief daarna nergens meer welkom bent, je bent nog zo goed als overal welkom, simpelweg omdat ze onmogelijk kunnen weten dat er een corp thief achter een alt schuil gaat.

Als jij nu ook had gelezen ipv zon post te maken had je geweten dat mijn probleem niet is dat er spies zijn, of dat ze de doodstraf niet krijgen, het probleem is dat die spies compleet risicoloos bezig zijn omdat je nooit weet welke main erachter zit.
En ja ik weet dat zelfs als CCP erwat tegen zou willen doen, wat ze niet willen, het technisch onmogelijk is. Al zouden ze bijvoorbeeld wel spelers meer middelen kunnen geven, zoals een API access voor een lijst met online characters. Maar mijn punt was dat gezien dat er geen enkel risico achter spies is (anders eigenlijk ook) ze weleens game mechanics beter mochten maken, zoals standing based access voor POS's.

Maar ook andere dingen, zoals niet de mogelijkheid om in 1x een alliance te disbanden. Het is ronduit debiel dat het 24-48 uur kost om een spy te kicken (24 uur wachten op role removal, daarna kan je hem pas kicken als hij gedocked is of offline is), terwijl een complete alliance disbanden in 10 seconde gedaan kan worden.

@Bastaard, uiteraard true, maar dit is niet iets wat enkel bij AFK supers in JB pos's gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

furby-killer schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 19:55:
[...]

Exact mijn punt...

De NC zie ik nog niet ervandoor gaan vanwege 5 titan losses, PL zal eerder er vandoor gaan dan een compleet sov holding block na zware verliezen, of dat nu de NC, DRF of SW is.

[...]

Jij begrijpt het echt totaal niet he? Hint: In het echte leven kan je geen alts recyclen. In eve ben je niet getagged, waardoor het ook niet een soort van punishment is. Afhankelijk van de exacte omstandigheden wordt die alt of voor andere zaken gebruikt (bijvoorbeeld je awox alt kan je altijd daarna nog gebruiken voor je reguliere logistics cynos), waarbij het er niet toe doet dat hij getagged is, of hij wordt gerecycled, of hij wordt verkocht. Het is niet zo dat je als corp thief daarna nergens meer welkom bent, je bent nog zo goed als overal welkom, simpelweg omdat ze onmogelijk kunnen weten dat er een corp thief achter een alt schuil gaat.

Als jij nu ook had gelezen ipv zon post te maken had je geweten dat mijn probleem niet is dat er spies zijn, of dat ze de doodstraf niet krijgen, het probleem is dat die spies compleet risicoloos bezig zijn omdat je nooit weet welke main erachter zit.
En ja ik weet dat zelfs als CCP erwat tegen zou willen doen, wat ze niet willen, het technisch onmogelijk is. Al zouden ze bijvoorbeeld wel spelers meer middelen kunnen geven, zoals een API access voor een lijst met online characters. Maar mijn punt was dat gezien dat er geen enkel risico achter spies is (anders eigenlijk ook) ze weleens game mechanics beter mochten maken, zoals standing based access voor POS's.

Maar ook andere dingen, zoals niet de mogelijkheid om in 1x een alliance te disbanden. Het is ronduit debiel dat het 24-48 uur kost om een spy te kicken (24 uur wachten op role removal, daarna kan je hem pas kicken als hij gedocked is of offline is), terwijl een complete alliance disbanden in 10 seconde gedaan kan worden.

@Bastaard, uiteraard true, maar dit is niet iets wat enkel bij AFK supers in JB pos's gebeurd.
Nee ik snap het absoluut niet ;)
Laten we het nu maar gewoon laten voor wat het is ik vind het huidige systeem goed zo niets aan doen jij bent het daar niet mee eens en wilt het veranderd hebben ook goed. O+

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, supers afk totdat er iets is om te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Hetgeen furby bedoelt is dat spyen nooit met een main gedaan word, ze kopen gewoon een alt op met een propere geschiedenis, en beginnen daar mee te spyen. Taak van de spy volbracht/ spy ontdek/... dan verkopen ze de alt weer verder of gebruiken ze hem weer voor iets anders. En beginnen weer vooraan met de aankoop van een nieuw character om als spy te gebruiken. Het is altijd gewoon cannon fodder, waardeloze alts waaraan je nooit achter kan komen dat ze spy zijn.
Moesten alle karakters van 1 persoon (incluis overgekochte) vallen onder 1 account dan had men dit probleem niet.

Het is niet dat wij vinden dat het illegaal moet worden ofzo, spies horen er bij. Er is gewoon geen reden om NIET te gaan spyen. Iedereen kan het, snel een altje aanmaken, en niemand kan er achter komen wie er achter zit.

on a different note: Bezig met te trainen om deftig een stealth bomber te vliegen, en hopelijk daar wat fun mee te beleven.

[ Voor 7% gewijzigd door 4bit op 25-05-2011 10:02 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Awoxing is zo makkelijk omdat de grote machtsblokken vergeven zijn van renters die alles met een hartslag toelaten.

Voor degenen die de term 'awoxing' niets zegt: Awox was een speler die erg inventief was in het vinden van manieren om solo enorm lastig te zijn. Hij was geloof ik ook degene die 300km van een Jumpbridge rondhing in een BSmet een cloak, 7 smartbombs en max warp core stabs. Als er iets doorheen sprong zoals een hauler ging hij op 0 naar de bridge, hauler deed boem en hij had meer warpcore stabs dan de POS aan scramblers had (strength 3 per Warp Disruption Battery).

Later kwamen de Awox alts, verse characters die bij een hele rij corps een application stuurde. Als hij eenmaal binnen was ging die alt rondvliegen in bevriend gebied, scramde iemand die in een belt of plex zat waarna de main met een Vagabond of ander gank schip er bij kwam voor de kill. Zolang het character online was kon die niet worden ge-kicked en alleen door alle corps in de alliantie het character op -10 te laten zetten kon je het tegen gaan. In een blok met 10 allianties met elk 20 corps per alliantie kost dat wel even. Tegenwoordig wordt de corp met de alt erin uit de alliantie gezet wat wel meteen effectief is maar erg lastig voor de rest in die corp.

Een elementaire check op kill history zou dit kunnen voorkomen. Maar de grote jongens zijn veel te verslaafd aan de opbrengst van tientallen huurders die iemand die aVVoxalt of Xowa heet toelaten op een application met 'Cyno alt' erin. Beter om naar CCP te gaan en te eisen dat er iets in het spel veranderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

4bit schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:01:
Hetgeen furby bedoelt is dat spyen nooit met een main gedaan word, ze kopen gewoon een alt op met een propere geschiedenis, en beginnen daar mee te spyen. Taak van de spy volbracht/ spy ontdek/... dan verkopen ze de alt weer verder of gebruiken ze hem weer voor iets anders. En beginnen weer vooraan met de aankoop van een nieuw character om als spy te gebruiken. Het is altijd gewoon cannon fodder, waardeloze alts waaraan je nooit achter kan komen dat ze spy zijn.
Moesten alle karakters van 1 persoon (incluis overgekochte) vallen onder 1 account dan had men dit probleem niet.

Het is niet dat wij vinden dat het illegaal moet worden ofzo, spies horen er bij. Er is gewoon geen reden om NIET te gaan spyen. Iedereen kan het, snel een altje aanmaken, en niemand kan er achter komen wie er achter zit.

on a different note: Bezig met te trainen om deftig een stealth bomber te vliegen, en hopelijk daar wat fun mee te beleven.
Probeer je Bomber (zorg dat je alle racials kan vliegen) te fitten met Meta 4 launchers T2 zijn het bijna niet waard als je kijkt naar de training time. Plaats een bomber met de bonus naar de damage type waar ratters in een bepaald 0.0 gebied NIET tegen tanken in een system met een hoge sec status en veel belts. Kijk een beetje naar een patroon van ratters zodra er eentje uit springt gewoon die scrammen en dan hopla torpen. instant win. Zo is een Waffle nu bezig met een string kills van zeker 20 tengu's.

Verder over spy's gesproken. M-O is gecampt door een random NC groep. Wij zeggen op coms jongens warp naar Tasy en jump jump jump. In eens begint de gehele fleet op de gate te alingen naar hun safe / station. Wij zeggen hmm dat is vreemd hoe kan dat nu er zal wel een spy op de coms zitten. En promt begint iedereen weer naar de gate te moven ><. Obvious spy is Obvious.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
hehe, gisteren nog een capital resucue moeten doen, cascade & atlas. hebben ons station in

http://evemaps.dotlan.net/map/Detorid/U0W-DR

zitten te campen (2 dagen 24/7 lang, zullen we niets beters te doen hebben :P)

maar gister avond ron 23:00 was het dan toch leuk, want mensen links en rechts gecontact, komt dus uitendelijk een INIT./IM fleet aanwaaien, voordat ze er waren wij 2 carriers @ station undocked en begonnen de bubbles (1x large T1, 1x large T2) te slopen, deze dood, de-agro en weer in station, init jump cascade imminent/atlas. warp off, en wij jumpen 5-8 carriers en 3-5 jumpfreighters en een paar rorq's uit :)

vragen wij aan onze ceo/ally leader waarom was init. hier eigenlijk met zulke grote getalen... hij moah... die waren (met een lachje) toevallig in de buurt ^^ (mjah ik denk dat ze vooral gekomen zijn omdat ze mogelijk een paar supers van atlas./cascade hadden kunnen slopen als die ook naar de station waren gekomen.

INIT. : bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJzerlijm schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 10:56:
Een elementaire check op kill history zou dit kunnen voorkomen. Maar de grote jongens zijn veel te verslaafd aan de opbrengst van tientallen huurders die iemand die aVVoxalt of Xowa heet toelaten op een application met 'Cyno alt' erin. Beter om naar CCP te gaan en te eisen dat er iets in het spel veranderd wordt.
Niet dus...

In ieder geval de NC heeft nauwlijks renters en meeste awox'ers kwamen niet binnen via renters, maar via members of guests. Je kan er niks tegen doen want er staat echt niet in hun kill history dat ze awox'en, dat account wordt gewoon direct na het awox'en afgeschreven en een volgende gemaakt.
Ook heeft iig de NC, maar ook bijvoorbeeld de DC, verwaarloosbare inkomsten door renters, dus dat is ook echt de reden niet.

Het enige wat je ertegen kan doen is de PL methode: Enkel vets aannemen, die accounts burn je niet even om een tengu te awox'en, in andere woorden: Alle nieuwe spelers vertellen dat ze het eerste jaar nog niet welkom zijn in 0.0...
Sowieso zou CCP eens wat consequenter moeten zijn, en dan vooral gezien dat ze zoveel praten over player gestuurd spel, dan hoeven er niks verandert te worden: Alts recyclen of oneindig veel alts aanmaken via buddy program om onder concord standings uit te komen is een exploit, doe exact hetzelfde om onder speler standing uit te komen en het mag ineens, sorry maar dat slaat nergens op. (En ja ik heb dat van een GM, in old providence heb ik een keer gepetitioned om te vragen of dat mocht gezien het niet mocht tegen concord standings, en het nogal uit de hand aan het lopen was hoeveel mensen alts aan het recyclen waren in providence).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Dutch2007 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:36:
hehe, gisteren nog een capital resucue moeten doen, cascade & atlas. hebben ons station in

maar gister avond ron 23:00 was het dan toch leuk, want mensen links en rechts gecontact, komt dus uitendelijk een INIT./IM fleet aanwaaien, voordat ze er waren wij 2 carriers @ station undocked en begonnen de bubbles (1x large T1, 1x large T2) te slopen, deze dood, de-agro en weer in station, init jump cascade imminent/atlas. warp off, en wij jumpen 5-8 carriers en 3-5 jumpfreighters en een paar rorq's uit :)

vragen wij aan onze ceo/ally leader waarom was init. hier eigenlijk met zulke grote getalen... hij moah... die waren (met een lachje) toevallig in de buurt ^^ (mjah ik denk dat ze vooral gekomen zijn omdat ze mogelijk een paar supers van atlas./cascade hadden kunnen slopen als die ook naar de station waren gekomen.

Lol np was een fun op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Iemand een verklaring waarom mijn scourge fury heavy missiles vanop 60km minder dmg doen dan wanneer ik ze vanop 25km afvuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Jullie zijn mij een Probe verschuldigd :+

En inderdaad, gisteren was het een interessante ops. In mijn geval moest ik dus een cyno lighten in U0W. Wat allemaal volgens plan liep (alsmede ook het verlies van een cyno-ship) en ik heb een steentje kunnen bijdragen aan een succesvolle extractie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dutch2007 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:36:

Hmm wat ik mij kan herinneren van failscade en atlas dat ze bij fleets waar ze niet 4:1 de vijand outnumberde meteen vluchten. Ik neem aan dat ze hier een beetje in veranderd zijn anders zouden ze niet meer bestaan. Alhoewel NC zo ook al jaren functioneert.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Hurtebise schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:09:
Iemand een verklaring waarom mijn scourge fury heavy missiles vanop 60km minder dmg doen dan wanneer ik ze vanop 25km afvuur?
Range van de missile zelf is geen issue. (Relatieve) snelheid van het doel wel. Als je target sneller vliegt zal een missile minder damage doet omdat de explosie zelf zich nog gewoon met de dezelfde snelheid ontwikkeld ( explosion velocity ). Ook de radius is in dit geval in mindere mate van belang.

Ook de grote van je doel is belangrijk. Een grotere missile heeft minder snelheid maar een grotere explosion radius. Grotere missiles zijn met hun lagere snelheid en hogere damage en explosion radius en lagere explosion velocity dus beter tegen grotere tragere doelen.

Kleinere missiles zijn snel en hebben een kleine radius. Explosion velocity is weer hoger waardoor ze beter zijn tegen kleinere snellere schepen. Dat ze minder damage doen is niet zo erg want een klein frigate heeft doorgaans minder hp dan een groot battleship

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shunt schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Hmm wat ik mij kan herinneren van failscade en atlas dat ze bij fleets waar ze niet 4:1 de vijand outnumberde meteen vluchten. Ik neem aan dat ze hier een beetje in veranderd zijn anders zouden ze niet meer bestaan. Alhoewel NC zo ook al jaren functioneert.
Death to elite-peeveepee.

Maar blijkbaar zijn hun beter in diplomacy, its a sandbox.

Tegelijk zijn bijvoorbeeld nog steeds NCDOT trolls bezig met klagen dat CVA ook enkel engaged met 4 to 1 odds, terwijl vlak voordat hun kwamen CVA&co nog een PL AHAC/T3 fleet met gelijke numbers (zelfs iets minder geloof ik) aanviel en grotendeels vernietigde.

Maar serieus veruit het meerendeel van de groepen die klagen over dat andere alleen outnumbered ze willen aanvallen hebben geen enkel recht op klagen.
Laatst was Burn Eden bijvoorbeeld aan het huilen daarover (in combinatie met dat iedereen gewoon een JB nam en hun camp in één enkel systeem gewoon negeerde), dat andere alleen maar NAPte, JBs te veilig waren en niemand met gelijke numbers wilde aanvallen. Tegelijkertijd zitten ze allemaal in unprobable snipers die ervandoor gaan als er iets is wat mogelijkerwijs een gevaar voor hun is.

Zo goed als elke groep is druk bezig met risico te minimaliseren, dat krijg je nou eenmaal in een mmo waar losses ertoe doen. Sommige doen dat met unprobable setups, sommige met een hele hoop spies, en sommige simpelweg door meer numbers te hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Sissors op 25-05-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

furby-killer schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:24:
[...]

Tegelijk zijn bijvoorbeeld nog steeds NCDOT trolls bezig met klagen dat CVA ook enkel engaged met 4 to 1 odds, terwijl vlak voordat hun kwamen CVA&co nog een PL AHAC/T3 fleet met gelijke numbers (zelfs iets minder geloof ik) aanviel en grotendeels vernietigde.
Voor CVA heb ik niets anders dan respect die gasten heb ik veel plezier mee gehad zowel als vriend en vijand.
Ja ze outnumberen je meestal omdat je in Curse (toen nog) meestal met een LR / armor hac gang roamde en dan ben je al snel met 15 a 20 man en een defense fleet is al heel snel 40 tot 80 man.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

furby-killer schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 13:24:
[...]

Minder numbers, maar wel (triage) carrier support.

https://www.pandemic-legi...%2019:26:00&system=AY-YCU

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom meld je wel de CVA triage support maar niet de PL supercapital support? Hoe lang denk je precies dat triage carriers in leven blijven tegen meerdere supers?

Voor duidelijkheid voor andere, de triage carriers kwamen helemaal aan het einde, en 20 seconde later kwamen PL supers die ze wegvaagde, op het gevecht zelf hebben ze geen invloed gehad behalve lossmails maken.

[ Voor 48% gewijzigd door Sissors op 25-05-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ondanks dat ik waardeer hoe jullie het gevecht aan zijn gegaan (gebeurt niet vaak bij de NC :+), was die laatste call voor triage-carriers een stomme zet. Jullie groep had (bijna) geen logi meer en jullie hebben kills gemaakt: GTFO en regroup. Wat dacht je dan? Dat PL dit voorbij liet gaan en dat ze zouden vluchten?

Furbz, ik zou toch echt even mijn bedenkingen bij die FC zetten. Een triage-carrier droppen omdat je hele logi-fleet kapot aan het gaan is... - zeker gezien de potentiele "hotdrop"-kans bij PL met supers - tactisch gezien gewoon een fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh daar is weinig discussie over mogelijk, iedereen was het erovereens dat die triage carriers een slecht idee waren, maar ach ja zo duur is een triage carrier ook niet, er zijn wel grotere blunders gemaakt :)

Maar ja het was gewoon doelloos die erin te cyno'en, enige invloed op het gevecht waren de twee carrier loss mails (nou ja misschien hebben ze nog wat eventjes in leven kunnen houden tijdens deagro'en) en het cyno schip (damnation iirc, te lui om te kijken) die uiteraard ook verloren ging.

Maar ondanks dat het niet handig was van de FC, we houden er niet veel over als we degene niet meer laten FC'en die een PL fleet met equal numbers en goedkopere schepen zware schade toebrengt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 25-05-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Hell als je met die triage carriers alleen al een T3 meer down kon krijgen zou ik het nog doen. Maar dat is een soort van blinde bloodlust die ik altijd al heb gehad. Dat is tevens ook de reden dat ik regelmatig losses heb die eigenlijk niet nodig zijn. Maar als ik een inty zie die een lage transversal heeft en in range zit zal ik 100% zeker mijn arties eens flink huis laten houden. Dat heeft me een paar HurtiCanes gekost.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

furby-killer schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 14:21:
[...]

Waarom meld je wel de CVA triage support maar niet de PL supercapital support? Hoe lang denk je precies dat triage carriers in leven blijven tegen meerdere supers?

Voor duidelijkheid voor andere, de triage carriers kwamen helemaal aan het einde, en 20 seconde later kwamen PL supers die ze wegvaagde, op het gevecht zelf hebben ze geen invloed gehad behalve lossmails maken.
Oeps, ik had er overheen gekeken. Jammer inderdaad dat er dan twee carriers aan het einde kaput zijn gegaan, zonder dat was het er veel beter van af gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dan is Duke Nukem Forever toch nog eerder uit dan Walking In Stations. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
IJzerlijm schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 17:13:
Dan is Duke Nukem Forever toch nog eerder uit dan Walking In Stations. :D
Reeel gezien kun je op de testserver al rondlopen :+

Overigens is die build op de testserver niet echt overtuigend. Een goede release in minder dan een maand wordt het zeker niet; je kunt niet met nog van alles bezig zijn (al die schermpjes doen het allemaal nog niet) en het ook nog eens moeten willen testen (bij mij bijvoorbeeld blijft het beeld zwart en lukt undocken ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Sgreehder schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:08:
[...]

Overigens is die build op de testserver niet echt overtuigend. Een goede release in minder dan een maand wordt het zeker niet; je kunt niet met nog van alles bezig zijn (al die schermpjes doen het allemaal nog niet) en het ook nog eens moeten willen testen (bij mij bijvoorbeeld blijft het beeld zwart en lukt undocken ook niet).
dus dan zou je al bijna blij moeten zijn om een super te hebben zodat je niet KUNT docken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Sgreehder schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 00:08:
[...]

Volgens mij staat er voor dit soort opmerkingen ook "WORK IN PROGRESS" bij als je naar het joetjoep filmpje kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Peekster schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 09:50:
[...]

Volgens mij staat er voor dit soort opmerkingen ook "WORK IN PROGRESS" bij als je naar het joetjoep filmpje kijkt.
Tja, "work in progress" zal best. Maar na vier jaar wordt het toch wel tijd om iets op te leveren. Maar inderdaad, met de stand van zaken zoals nu op de test server is het de vraag wat er van die ene kamer opgeleverd wordt.

De minmatar captains quarters zijn vooralsnog het meest volledig. Al vraag je je toch af wat ze met vuilniszakken moeten overal. De andere varianten, tja. Verre van klaar. Ik hou mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ja ze gaan erop itereren, iig dat is wat ze beweren, net als wat ze bij de vorige 10 expansion beweerde en nooit hebben gedaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:01:
Nou ja ze gaan erop itereren, iig dat is wat ze beweren, net als wat ze bij de vorige 10 expansion beweerde en nooit hebben gedaan |:(
Dat is niet helemaal waar, op PI is uiteindelijk geïtereerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het clickfest wat verminderen noem ik niet itereren gezien wat ze beloofd hadden dat PI zou worden:
YouTube: ‪EVE Online: Tyrannis Teaser‬‏

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
furby-killer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 12:01:
Klopt. Maar er is wel iets veranderd. In tegenstelling tot het verleden, is CCP bewust geworden van de relatie tussen wat spelers iteratie noemen (wat anders is dan CCP's definitie van "als je iets toevoegt aan het spel is het een iteratie") en zowel sales als retentie. Was geen leuke wakeup call.

Los daarvan, het is een bedrijf. Ze zijn hard bezig met de voorbereidingen voor Dust 514 alsmede World of Darkness, en in de tussentijd is het fundraising en EVE wat de rekening betaalt. Fundraising is leuk, maar is verre van voldoende. Inmiddels zijn ze erachter dat de cashcow niet stabiel gehouden kan worden met enkel nieuwe features zonder die features ook te onderhouden. Ze hebben die noodzaak te vaak genegeerd, en dat leidt nu eenmaal tot kosten. Ik zeg niet dat ze over de kop gaan, zeker niet. Maar cost of sales is een zwaar argument wanneer een bedrijf zover uitgerekt is als CCP met beperkte resources en parallele projecten.

Een argument wat veel zwaarder weegt heet brand integrity. Als CCP wil uitgroeien, sterk blijven, gezien worden als sterk en mooi bedrijf met goede producten, betrouwbaar enzovoorts ... en vergeet niet dat CCP groeit op basis van extern kapitaal ... als jouw merk niet staat voor betrouwbaarheid van investering door te veel publieke perceptie van incompetentie of het niet kunnen kapitaliseren van projecten ... tja. Dan gaat de geldpot van venture capital niet meteen dicht, maar het wordt wel een hap duurder. In geld, en in inspraak.

Ze moeten wel, nu. Vinden er een paar niet leuk. Tja, jammer. Zaken zijn zaken, en CCP is geen startup meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Virtuozzo op 26-05-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Command
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03 21:19
hey jongens en meisjes,

Ik volg deze forum al een tijdje, ma deed nooit actief mee( posten)
dus post ik hier voor het eerst :D

ik ben momenteel opzoek naar een WH corp, heb het eve recruiments forums een opgezocht gelijkt dat WH meer US tz heavy is,en die Eu tz mensen geven geen antwoord op mijn Eve mails en het publick chat is dood

zal eens hier vragen dacht ik, of er mensen die in een WH corp zitten eens recruiten en EU tz heavy zijn? er wordt hier meer 0.0 gepraat ma denk dat WH daarook bij hoort en dat er spelers zijn die in WH zitten

heb 24m sp en ben meer caldari spec. dus tengu,nighthawk,onyx,falcon,..... heb "goede" shield skills dus kan wat tanken, deed 0.0 en missies, waarom ni WH ?

greets and flysafe
ingame Command 00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:44
Command schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:45:
hey jongens en meisjes,

ik ben momenteel opzoek naar een WH corp, heb het eve recruiments forums een opgezocht gelijkt dat WH meer US tz heavy is,en die Eu tz mensen geven geen antwoord op mijn Eve mails en het publick chat is dood

zal eens hier vragen dacht ik, of er mensen die in een WH corp zitten eens recruiten en EU tz heavy zijn? er wordt hier meer 0.0 gepraat ma denk dat WH daarook bij hoort en dat er spelers zijn die in WH zitten

heb 24m sp en ben meer caldari spec. dus tengu,nighthawk,onyx,falcon,..... heb "goede" shield skills dus kan wat tanken, deed 0.0 en missies, waarom ni WH ?

greets and flysafe
ingame Command 00
bij ons kom je niet binnen met alleen caldari spec; je moet minimaal goed gallente/amarr/minmatar t3 kunnen vliegen, en scanning skills allemaal op 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terwijl we op test server wat voor alliance tournament bezig zijn ben ik kugu aan het lezen: 3 aeons down. Ik denken welke idioot van ons zelfmoord heeft gepleegd, blijken wij 3 aeons te hebben vernietigd terwijl wij op test server zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
furby-killer schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:10:
Terwijl we op test server wat voor alliance tournament bezig zijn ben ik kugu aan het lezen: 3 aeons down. Ik denken welke idioot van ons zelfmoord heeft gepleegd, blijken wij 3 aeons te hebben vernietigd terwijl wij op test server zitten :P
jij zat toxh in NC? of ben je/zit je nu in cva?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ravenger schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:25:
[...]

bij ons kom je niet binnen met alleen caldari spec; je moet minimaal goed gallente/amarr/minmatar t3 kunnen vliegen, en scanning skills allemaal op 4.
why alle 3 de rassen>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dutch2007 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:40:
[...]

jij zat toxh in NC? of ben je/zit je nu in cva?
Maand geleden ofzo (misschien wel korter ook) toen duidelijk was dat CVA weer space kreeg naar hun terug gegaan. Had ik ook altijd al mijn NC corp duidelijk gemaakt toen ik joinde, enkel voor zolang als dat er geen NRDS sov space was :)

Edit: Ja had er wel bij moeten zetten dat het CVA was, voor NC/DRF stellen 3 aeons niet veel voor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 26-05-2011 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Gratz Furbz - Stuk leuker te zien dat je niet meer bij NC hoort. En ook leuk dat CVA goed bezig is. Het is zo jammer dat ze pro-amarr zijn, maar anders... :)

En dutch? Het is of, of, of. Gallente ook maar net (vanwege caps, kronos en vindicator). Enige caldari schip dat veel gevlogen wordt in onze WH afdeling is de scorpion. En dan alleen vanwege goede shieldtank en excellerende ECM... Amarr trouwens vanwege oa nightmare en minnies vanwege de arties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds liever NC dan DRF hoor :P

Ik vraag me wel af gezien dat jullie blijkbaar toch shield tanks gebruiken, waarom daar geen caldari (al neem ik aan dat jullie op de amarr en gallente t3s wel armor tanks fitten) welkom is. Sowieso zijn arties toch niet echt geweldig voor WHs zou ik denken, beter hogere dps van missiles (en ook in pvp presteren tengus goed).
En nog meer de gallente t3s, voor pve iig blasters hebben geen range, railguns geen damage, en drones gaan dood door sleepers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Moros, thanny, kronos en vindicator zijn geen van drieen (zie originele opmerking) t3 :P
En ik vlieg alweer een half jaartje rond in highsec en doe l4's, dus dat 'jullie' klopt ook niet helemaal. En de WH afdeling van mijn alliance vliegt meestal armourtanked. Zelfs de scorp heeft 1600mm's (en dedicated carrier reps).

Daarnaast: de drf zijn niet echt een enkele entiteit. Raiden. en NC. zijn qua verleden nog het meest in de buurt van waar ik vloog. WN en RA/XDX heb ik niets mee. Solar en PL vooral respect, maar verder ook niet zo veel. En IEG is altijd lief ^^

[ Voor 16% gewijzigd door wheez50 op 27-05-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ik zit in de zelfde corp als Rav, hij bedoelt 1 van die 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Command schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 19:45:
hey jongens en meisjes,

greets and flysafe
ingame Command 00
Ravenger en ik zitten bij CCRES, 1 van de grotere spelers in wormholes. Recruitment is nu (nog) open dus je kan bij ons ff aan komen kloppen.

Je kan ons ingame channel joinen 'ccres public' maar je zult toch echt wel moeten kunnen scannen, alle 4 de scan skills op minimaal 4 volgens mij voor je bij ons kan joinen.
Verder doen wij pve ops in armor setup met triage carriers en voornamelijk t3 schepen. Je zult dus wel je armor skills moeten fixen (resists op 4, en zorgen dat je EANM en energized hardners en plates moet je kunnen fitten, volgens mij niet heel veel werk).
Ook moet je een armor t3 kunnen vliegen. Kan je medium blasters gebruiken (railguns en blasters worden toch ook bij caldari gebruikt zo nu en dan) dan kan je het beste voor de proteus gaan.
Heb je alleen missile skills dan ben je het beste af met skillen voor een HAM legion.
Cruiser 5 is toch wel een vervelende skill maar alles bij elkaar ben je binnen 30 dagen toch wel klaar dan denk ik zo, is niet niets maar ook geen mega ramp.
Je kan natuurlijk ook een andere corp zoeken die meer met shield doet, no hard feelings O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit alweer een tijdje bij de NC (Mostly Harmless). Hoewel zij tegenwoordig een goed georganiseerde en strakke alliance zijn met redelijk wat acitivity doen zij nooit echt veel met capitals.

Ik zou graag weer eens wat meer gebruik maken van mijn Nyx. Ik heb gezien dat de goons vrij regelmatig even langskomen met een paar supers als wij ergens bezig zijn. Maar ook ev0ke en NCdot maken regelmatig gebruik van hun supercaps.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een ander onderdak waar wat meer gebruik wordt gemaakt van de supercaps. Als er ergens nog members gezocht worden dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met supercap kan je overal wel terecht, ook PL enzo. Maar uiteindelijk komt het bijna altijd neer als je hem vaakt wil gebruiken dat je gewoon bij de groep met meest supers moet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt. ConaN
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 16:50
Ok ik volg het EVE topic hier nog anoniem maar de tijd is denk ik gekomen voor mij om het EVE universum te betreden :) Ik kom van Privateer, Freelancer en Blach Prophecy maar ik merk na wat andere games dat de sandbox enviroment mij trekt. Als ik zo de verhalen hoor van nullsec en de player influence kaart zie veranderen dan merk ik dat ik daar graag in mee wil spelen.

Ik zou graag dus zo'n 21-dagen trail willen starten om te beginnen. Volgens mij wordt het eerst eens alles bekijken en wat minen/missions/exploration doen. Maar denk dat ik op den duur wel naar nullsec verhuis om daar het PVP op te gaan zoeken.

Heb de ISK guide ver2 al een keer doorgelezen (en ben het nu opnieuw aan het doen met ver3 :)) Er leuk om zo veel compacte info te lezen in een goede kwaliteits guide.

Laat de verhalen maar komen, ik geniet er in iedergeval van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capt. ConaN schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:52:
Ok ik volg het EVE topic hier nog anoniem maar de tijd is denk ik gekomen voor mij om het EVE universum te betreden :) Ik kom van Privateer, Freelancer en Blach Prophecy maar ik merk na wat andere games dat de sandbox enviroment mij trekt. Als ik zo de verhalen hoor van nullsec en de player influence kaart zie veranderen dan merk ik dat ik daar graag in mee wil spelen.

Ik zou graag dus zo'n 21-dagen trail willen starten om te beginnen. Volgens mij wordt het eerst eens alles bekijken en wat minen/missions/exploration doen. Maar denk dat ik op den duur wel naar nullsec verhuis om daar het PVP op te gaan zoeken.

Heb de ISK guide ver2 al een keer doorgelezen (en ben het nu opnieuw aan het doen met ver3 :)) Er leuk om zo veel compacte info te lezen in een goede kwaliteits guide.

Laat de verhalen maar komen, ik geniet er in iedergeval van!
als je wat meer wilt weten of een friend-invite wilt stuur dan even een berichtje :). Altijd leuk als nieuwe players naar het universum komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over influence map gesproken, CVA staat sinds gisteren weer op influence map (midden zuiden), en sinds vandaag zelf in twee pockets. Map is niet zo heel realistisch we hebben nu zon 20-25% van providence denk ik, maar verspreid over meerdere alliances, dus dan is het niet erg realistisch resultaat in de map.

http://dl.eve-files.com/media/corp/verite/influence.png

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 27-05-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:20:
Over influence map gesproken, CVA staat sinds gisteren weer op influence map (midden zuiden), en sinds vandaag zelf in twee pockets. Map is niet zo heel realistisch we hebben nu zon 20-25% van providence denk ik, maar verspreid over meerdere alliances, dus dan is het niet erg realistisch resultaat in de map.

http://dl.eve-files.com/media/corp/verite/influence.png
Dat is, uhm, weinig boeiend. Voor de non-RP crowd bedoel ik dan. Provi is letterlijk geen zak waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sgreehder schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 23:51:
[...]

Dat is, uhm, weinig boeiend. Voor de non-RP crowd bedoel ik dan. Provi is letterlijk geen zak waard.
Sorry ik realiseerde niet dat er een minimum aantal sanctums ofzo moet zijn in een regio voordat we erover mogen praten hier |:(
Had je dat trouwens niet tegen WN. kunnen zeggen dat providence geen waarde heeft, hadden ze niet zoveel moeite hoeven te doen om hun empire access daar te krijgen (die nu voorbij is effectief gezien omdat AAA hun JB network daarnaartoe redelijk vernietigd heeft).

Sowieso denk ik dat een terugkeer van NRDS providence toch wel redelijk relevant is voor eve, je weet wel die regio die meer had dan bots en lege space, de regio die meer small gang pvp zag dan de rest van 0.0 bij elkaar. En met een markt waar geen enkele andere 0.0 regio bij in de buurt kwam.

Oh en FYI, er zijn bijzonder weinig RP'ers rond providence, zelfs in CVA is het een minderheid.

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 29-05-2011 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Laten we wel wezen, Provi terugnemen is geen prestatie, en zeker de aandacht niet waard onder het motto 'kijk ons eens'. Also, don't feed trolls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Als provi en de gebeurtenissen daar al niet waard zijn om bekeken te worden, is de rest van nullsec eigenlijk ook niet heel interessant. Zou iets te maken kunnen hebben met de virtualiteit van de ruimtescheepjes. Al met al vind ik het erg leuk om te lezen/zien dat oude(re) structuren blijven terugkeren. Ook al is providence niet zo heel veel waard in ogen van sommigen (IEG zit in een gebied met op z'n best -0.20 sov oid. Ook redelijk waardeloos), anderen zeggen dat over geminate/vale, droneregions en jita. Maar providence is nullsec. Het is player territory (itt npc nullsec). Het heeft een uitgebreide geschiedenis en er gebeurt nog eens wat.

Zelf zie ik conflicten als nu in vale/tribute als leuk. Maar alleen op de schaal van universe. Binnen vale/tribute gebeurt wel eea, maar met drie stippen en vijf lijnen heb je dat in een diagrammetje. Providence en omgeving bevat veel fijner verdeeld conflict. Het is daardoor veel kleinschaliger. Maar ook erg interessant omdat je als het ware kan blijven zoomen en er blijft wat interessants te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
IEG zit niet meer in -0.2 truesec gebieden hoor, die gebieden hebben wij opgegeven :+ We zitten nu vrolijk in Vale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Clear skies 3 is uit!

Download: http://dl.eve-files.com/m...hnRourke/Clear_Skies3.wmv

iemand uit corp was zo oplettend om op het taskenen memorial sign een corp member te spotten, toen ik wat beter hier naar keek zag ik de naam van omgdutch2005 ook voorkomen 1 kolom naast Ed, volegns mij is dat Dutch 2007 van hier! >:)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v280/Someboredlad/haffa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
nwagenaar schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:57:
IEG zit niet meer in -0.2 truesec gebieden hoor, die gebieden hebben wij opgegeven :+ We zitten nu vrolijk in Vale :)
Ja iedereen in RDN zo wtf ?? Wij waren nog vrolijk bezig om stations en systems in te nemen en jullie zitten al daar lekker te bearen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Wabs schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:03:
iemand uit corp was zo oplettend om op het taskenen memorial sign een corp member te spotten, toen ik wat beter hier naar keek zag ik de naam van omgdutch2005 ook voorkomen 1 kolom naast Ed, volegns mij is dat Dutch 2007 van hier! >:)
Je hebt helemaal gelijk, dat is inderdaad onze Dutch :P
De_Bastaard schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:22:
[...]
Ja iedereen in RDN zo wtf ?? Wij waren nog vrolijk bezig om stations en systems in te nemen en jullie zitten al daar lekker te bearen :P
Als het goed is, gebeurt dat niet. Simpelweg omdat het niet veilig is. Maar er zijn een aantal neuts in onze systemen (cloaky drakes) die behoorlijk wat NPC-kills maken. Binnenkort maar eens kijken of wij ze kunnen laten vertrekken :+

Gisteren hadden wij met UPS nog een ops met DRF. Maar de NC wilde niet met ons spelen :( Dus zijn wij maar gaan pos-bashen om later een iHub en een tweetal TCU's weg te vagen. Je moet toch wat he :P Al met al was het een lang dagje.

[ Voor 21% gewijzigd door nwagenaar op 30-05-2011 10:25 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.