[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18

Shunt

Boe

IJzerlijm schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:17:
INIT heeft als een van de weinigen het verlies van al hun space redelijk overleefd en zit nu in de 'NPC space is eigenlijk veel leuker' fase en woont in Curse. Ze hebben geloof ik wat met Cartel zitten knokken om dat leuke hoekje rond G-0Q86 maar nu Cartel in het noorden zit zijn ze daar wel de grote jongen van die buurt.
Dus care free pvp en 0.0 ondertussen lekker member base terug opbouwen en dan weer space gaan overnemen ? :P

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJzerlijm schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:17:
INIT heeft als een van de weinigen het verlies van al hun space redelijk overleefd en zit nu in de 'NPC space is eigenlijk veel leuker' fase en woont in Curse. Ze hebben geloof ik wat met Cartel zitten knokken om dat leuke hoekje rond G-0Q86 maar nu Cartel in het noorden zit zijn ze daar wel de grote jongen van die buurt.
Kan je met die definitie ook niet zeggen dat Veritas Immortalis hun verlies van space jaren geleden redelijk overleefd hebben :P

Vraag me wel af als ze weer voor sov gaan wie ze dan zouden aanvallen, AAA omdat die hun space terugveroverd hadden of WN omdat die hun mes in de rug hadden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
was geen WN, het was RA die hun heeft aangevallen ;-)

http://evemaps.dotlan.net/map/Immensea

duidelijke geclaimed door RA + UPS (United Pod Service) (laatste heeft redelijk geholpen)

ccp nerf bat incomming: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=908

[ Voor 17% gewijzigd door Dutch2007 op 10-05-2011 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Debiel (die devblog)

Gezien een post van mittani zou ccp wel boosts in de pijplijn hebben, maar CCP kennende zou het me niet verbazen als dat nog minstens een jaar duurt. Eerste mogelijkheid is winter expansion, maar kan prima nog 1.5 jaar duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Frapant dat nog geen maand na een flinke nerf (de anamolies) er wordt geklaagd in een devblog over kansarm 0.0. Er staat letterlijk:
This particular area of space should offer a lot more opportunities than it does today, and that’s what we’ll put in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB's worden generfed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Yay de goons zijn er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Shunt schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:53:
Ik heb alleen nog geen idee hoelang het gaat duren om echt in PL te raken. Heb er wat vrienden zitten maar jah je moet eerst een beetje beoordeeld worden voor je echt toegelaten wordt.
Verschillende factoren, maar de snelste is een vouch van een paar bekende namen binnen de corp waar je naar toe wilt, waarbij ISRAD/TDG/Z0R de makkelijkste zijn. (Bij HABIT moet je een "Arts & crafts" projectje doen, SNIGG/NESW zijn oude garde (lees - alleen via vouch/Waffles). Nibbletek ken ik niet goed, GK recruiteert alleen SCaps en vrouwen. BDCI... LMAO 8)7)

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Zodiac schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 09:31:
[...]

Verschillende factoren, maar de snelste is een vouch van een paar bekende namen binnen de corp waar je naar toe wilt, waarbij ISRAD/TDG/Z0R de makkelijkste zijn. (Bij HABIT moet je een "Arts & crafts" projectje doen, SNIGG/NESW zijn oude garde (lees - alleen via vouch/Waffles). Nibbletek ken ik niet goed, GK recruiteert alleen SCaps en vrouwen. BDCI... LMAO 8)7)

succes!
Ik probeer Snigg binnen te komen ik ken een aantal mensen binnen PL. Lijkt me echt heerlijk om bij een stel mensen te zitten die echt alleen focusen op PVP contracts en alleen dat. Ik heb bij een aantal aliances / corps gezeten die een pvp only focus hadden en als doel hadden alleen als merc te dienen. Alleen op een een of andere manier resulteerde het iedere keer in sov claimen en defenden na een contract.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
http://evemaps.dotlan.net/alliance/Pandemic_Legion

volgens mij ook het geval bij PL (claimed van Sov)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
furby-killer schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:36:
Debiel (die devblog)

Gezien een post van mittani zou ccp wel boosts in de pijplijn hebben, maar CCP kennende zou het me niet verbazen als dat nog minstens een jaar duurt. Eerste mogelijkheid is winter expansion, maar kan prima nog 1.5 jaar duren.
Het is anders tijd dat EVE eens door elkaar geschud wordt, te veel "settlers in space" en te weining "eve online", en dat zorgt voor gezapigheid, gebrek aan dynamiek, en het is funest voor de economie.

Waar het riskant wordt, is niet met deze korte termijn wijzigingen (tijdlijn in het devblog btw), maar met de noodzaak tot treffen van balans later het jaar. Met andere woorden: prima dat de dynamiek weer opgeschud wordt maar als ze daarna weer afgeleid worden en iets heel anders gaan doen .. tja .. dat is wel een behoorlijk risico voor EVE als geheel.

En dan moeten ze dat nog doen terwijl ze ook nog Incarna moeten verzorgen. Tsk tsk.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Ben het helemaal met je eens, daarbij ook vreemd dat ze in die topic over de 0.0 nerf het er over hadden dat het wel goed zou zijn en dat er meer kleine settlers enz zouden zijn. Eigenlijk roepen ze nu dus dat het averechts heeft gewerkt.
We will then start implementing changes that will hopefully end up making 0.0 a better place to live than it is today.
ze kunnen de nerf die ze laatst door hebben gevoerd ongedaan maken. :)

Maar wat ik niet echt begrijp. Enerzijds gaat CCP er prat op dat ze sandbox zijn blablabla. en dan komen ze met dit soort regels (en ik meen me ook te herinneren dat voor sommig SOV buildings en upgrades er geen bp's zijn, zou ook heel erg helpen als je het kan maken in een outpost ipv invliegen van hi-sec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Denk je nu echt dat PL serieus space gaat claimen en dan zo 123 weg gaat zonder ook maar iets te verdedigen als ze de sov echt willen houden? Ik heb het meer ervaren als vrijetijdsbesteding. En op die manier gewoon de stations weer verkopen aan andere corps en aliances.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Virtuozzo schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:02:
[...]

Het is anders tijd dat EVE eens door elkaar geschud wordt, te veel "settlers in space" en te weining "eve online", en dat zorgt voor gezapigheid, gebrek aan dynamiek, en het is funest voor de economie.
Settlers in space is juist het hele unieke aan eve en dat is JUIST "eve online". Empire building zoals bij geen enkel ander spel mogelijk is. Dit is een boost voor degene die vanuit NPC stations aanvallen waar ze niet uit verwijderd kunnen worden, oftewel degene die zich altijd zonder consequenties kunnen terugtrekken. Gewoon het willekeurig op elkaar schieten zonder wat op te bouwen kan in zo ongeveer elk ander spel, daar hebben we eve niet voor nodig.

Dan weet ik niet wat je met gezapigheid bedoelt. Gebrek aan dynamiek? Waarom zou een directe boost voor powerblocks* dit veranderen? Funest voor de economie? Ik weet dat dat een populaire uitspraak is die overal wordt bijgehaald, maar leg dat maar eens uit. (en kom niet aan met dat ship destructies nodig zijn voor de economie, dat wordt helemaal niks meer door deze changes** en de verliezen aan schepen is nog nooit zo groot geweest als nu).

* Twee veranderingen, twee boosts voor powerblocks:
1. Maar 1 JB per systeem. Ja tov de mongols in space (PL, NPC based entities, etc) is het een nerf voor powerblocks, maar dat is dus juist niet het bijzondere aan eve, het bijzondere aan eve is het empire building. Dit betekend dat je meer JB systemen nodig hebt, dus meer uitgeven aan sov upgrades. Voor grote powerblocks zijn JB kosten een fractie van totale inkomsten, die voornamelijk naar supercap productie gaan. Dan wordt die fractie wat meer, big deal.
Nu de paar kleinere groepen die er nog zijn, voor hun zijn JB kosten één van de voornaamste kosten posten, die is nu ineens hard gestegen, dus die worden veel harder geraakt.

Sowieso raak je er enkel de grunts mee, op alliance niveau of de oude spelers merken er niks van. Ook weer om te huilen als dan iemand van CCP meldt dat hierdoor fleets minder snel kunnen moven, heeft die jopie nog nooit van titans ofzo gehoord.

2. Veel moeilijker om caps in cyno jammed systemen te krijgen. Op het moment is één van de weinige goed werkende methodes om te verdedigen (puur verdedigen) tegen een grotere blob door in een cynojammed systeem te zitten met caps. Kan je maar met een paar systemen doen, maar het werkt.
Na deze change niet meer, kan je cynojammer cyclen, als je 100 supercaps in dat systeem wilt zien. Oftewel plan B: zorg dat jezelf de grotere blob heb, join een groter powerblock.

**Wat je meer krijgt zijn ganks op pve schepen en industrials, dat noem ik geen small gang pvp, en heeft geen signifcante directe invloed op de economie. Combineer dat met een CCP'er die in het topic meld dat hij vindt dat ook als je goed scout, oplet, etc je nog steeds geganked moet kunnen worden als industrial, en het resultaat is gewoon dat mensen dan wel hun dingen regelen in high sec. Waardoor CCP uiteraard hoopt meer alt accounts te verkopen, ook gecombineerd met extra cynoalts door deze capital boost.
En op die manier gewoon de stations weer verkopen aan andere corps en aliances.
Heeft iemand al ooit een station van PL gekocht en die langer dan twee maanden vast gehouden?

Sowieso is de DRF redelijk de enige opdrachtgever van PL geworden, beetje zoals MC en BOB.

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 11-05-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
_/-\o_ (Tenzij dat een serieuze post was...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:13:
[...]

Settlers in space is juist het hele unieke aan eve en dat is JUIST "eve online".
Daar gaan we weer.

Nee, je hebt gelijk, en ongelijk. EVE is als feature en mechanism design simpel PVP. Puur dat. De rest wat wij kennen als "EVE Online", is wat daar aan vast gehangen is over de jaren. Alles wat CCP heeft geintroduceerd en wat wij er van gemaakt hebben, is secondair en derivaat aan het basis concept en operationele principles van EVE.

CCP was daar erg duidelijk over op Fanfest tijdens de round tables en in de wandelgangen.

Wat zij als opmerking plaatsten, is de tegenstelling tussen "EVE Online als PVP game in sci fi setting" en wat velen (maar niet allen) als perceptie hebben, wat ze "EVE Online - The Settlers in Space" noemden. En ja, ongeacht wat wij persoonlijk vanuit onze eigen gameplay er van vinden, daar hebben ze een punt.

Dat CCP zich zelf, en ook anderen, in de voeten geschoten heeft door te lang te weinig aandacht te besteden aan hoe wij als spelers met alles er van door gingen en onze patronen schiepen, en aan hoe zij zelf te veel afstand er van namen met als resultaat dat ze hun affiniteit met product verloren alsmede affiniteit met de verschillende perspectieven die spelers met zich mee brengen. Tja, dat is een verhaal op zichzelf. Dat er nu toch wel harde veranderingen noodzakelijk zijn, komt voornamelijk doordat CCP jarenlang een aanpak had van "release when date is due, never look back, if anyone complains it's a bitter vet even if it is a newbie".

Pak de economie in EVE. Het wordt geprezen als virtual economy, prachtig, fantastisch, complex, en zo geavanceerd dat het net het echte leven is. En tot een bepaald punt klopt dat. Maar niet in de richting die de meeste mensen aannemen hierin. De economie in EVE is geen operationeel principe, het is geen primaire feature set. Het is enkel aanwezig als resultaat van menselijke interactie. Dat die economie dus scheuren vertoont - zoals zelfs een QEN al aanwijst - is in deze geen verrassing. Menselijk gedrag bepaalt de interactie, maar de interactie is gebaseerd op vernietiging en niet op creatie. Dat we dat kunnen, is gevolg. En daar zijn met de jaren heen feature sets aan gehangen, omdat dit verkocht. Maar wanneer vernietiging een onderwerp van gevoeligheid wordt omdat er te weinig van plaats vind, tja, dat is iets waar CCP keuzes moet maken.

Ofwel ze passen het paradigm aan. Introduceren of aanpassing van nieuwe operationele principes. Of terug naar de basis principes. Aangezien ze nogal bezig zijn met een massa andere projecten en EVE alleen actief hebben als cash cow in de tussentijd en als testbed voor "EVE sharing resources" als fundament voor hun zakelijke ontwikkeling ... tja, dan is het niet verrassend dat ze terug gaan naar basis principes.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Zodiac schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:57:
[...]

_/-\o_ (Tenzij dat een serieuze post was...)
beetje van beide tbh.... denk dat alles en iedereen wel ff sov claimed al is het maar zodat de ander het niet direct terug kan claimen...

en ach,,, it was on kugu dat het meer een chill/relax moment was voor PL in delve/surroundings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EVE is als feature en mechanism design simpel PVP.
Imo is het het sandbox gedeelte, pure pvp games zijn er enorm veel, sandbox niet. En bij een sandbox hoort een sandcastle.

Maar het grootste probleem met CCP is niet alleen dat ze geen flauw idee hebben welke richting ze 0.0 in willen bewegen, maar ze hebben ook geen flauw idee wat er speelt in 0.0. Je zou verwachten dat er wel wat devs in 0.0 alliances zitten, maar blijkbaar toch niet. Dat ze bijvoorbeeld denken dat hun anomaly nerf breuken in powerblocks zou veroorzaken is lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:27:
[...]

Imo is het het sandbox gedeelte, pure pvp games zijn er enorm veel, sandbox niet. En bij een sandbox hoort een sandcastle.

Maar het grootste probleem met CCP is niet alleen dat ze geen flauw idee hebben welke richting ze 0.0 in willen bewegen, maar ze hebben ook geen flauw idee wat er speelt in 0.0. Je zou verwachten dat er wel wat devs in 0.0 alliances zitten, maar blijkbaar toch niet. Dat ze bijvoorbeeld denken dat hun anomaly nerf breuken in powerblocks zou veroorzaken is lachwekkend.
Zou mooi zijn voor velen als die vergelijking opging. Er valt ook iets voor te zeggen. CCP is het er echter gewoon niet mee eens. Dat spelers dat soort vergelijkingen toepassen, en hun eigen perceptie opleggen aan het spel das fijn. Dat verkoopt. Maar als puntje bij paaltje komt, zijn enkel CCP's definities en hun perceptie van toepassing.

Was een zwaar debat dat, tijdens fanfest. Maar goed, het is hun product. Hun beslissing. Je kunt het argument plaatsen van zakelijk belang, klopt, maar vooralsnog is elke subscriber prima te vervangen. Ja de kosten van sales gaan langzaam omhoog, maar zo ook de inkomsten.

Wat je verder aanstipt, dat is nu juist het probleem van affiniteit. Die zijn ze kwijt. Positief is dat met de nieuwe wind van Zulu aan het stuur die affiniteit terugkomt. Maar, dat zal niet op tijd van een paar maandjes gebeuren.

Hou er ook rekening mee, dat EVE behoorlijk divers geworden is. Affiniteit is moeilijk, en zaken zijn zaken dus er moeten compromissen gesloten worden in hoe die affiniteit en begrip terug veroverd kan worden. Nou zou je zeggen "speel het spel", maar ook dat heeft zijn beperkingen vanwege die enorme diversiteit. Dus wat ze doen, is marketing en product research, en investeren in instrumenten die feedback netjes verpakt kan aanleveren en voorziet in het toetsen en uitleggen van verschillende perspectieven van spelers en speler groepen. Denk aan outdated persona research, e.d. Facepalm.

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 11-05-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51
Net een leuk gevecht gehad met En Garde. Zij kwamen met een 10+ Abaddon/Guardian fleet. Wij ook, maar die was wat uhm.. groter in aantal. :+ Een leuk gevecht en daarna zijn wij met een BC-fleet op jacht gegaan. Uiteindelijk nog een Mega en een Tempest kunnen pakken. Na dit alles heb ik toch weer 500+ PvP kills op mijn naam staan _/-\o_

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Over dat PL ... ik denk wel dat ze het gewoon verkopen hoor :) Als iemand het wilt hebben kan die het natuurlijk ook afpakken, maar die wens ik dan veel succes. De renter alliances die je nu ziet in Fountain en Delve krijgen zo'n system echt niet zomaar afgepakt van PL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the blob will kill the blob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat dacht -A- en Cascade Imminent ook, en toch won PL 9 van de 10 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is waarschijnlijk de reden waarom de laatste outpost van PL in delve gisteren veroverd is (die van NOL, TEST heeft daar nu sov)? PL zit in het noorden, die zijn echt niet in een positie om hun delve holdings te verdedigen, ze hebben ook geen enkele sov meer in het zuiden.

En het zou best kunnen dat er wat renters zitten in fountain, maar het merendeel zijn toch echt TEST + guests, die kunnen echt wel een onverdedigd stationnetje overnemen (net als dat alle andere groeperingen in delve/omstreken dat kunnen).

Providence NIP had KBP gekocht van PL, twee maanden later waren ze verdreven. In/rond delve was er één groep die wat heeft gekocht van PL, en daarna onmiddelijk bericht heeft gekregen van AAA/FAIL/etc coalitie dat ze bij de eerste mogelijkheid verdreven zouden worden, ik weet niet meer uit mijn hoofd welke groep dat was, maar ik heb zon vermoede dat ze geen space meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Niet om het één of ander, maar iedereen wist dat PL hun SOV's nooit zou verdedigen. Dus wat dat betreft is dit geen bijzonder iets. In principe betaal je PL zodat ze je niet aanvallen (zolang ze in dat gebied zitten), maar in feite is het gewoon een scam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, vroeg me alleen vooral af waarom Bastaard dacht dat ze het niet van PL zouden kunnen afpakken (iig slimmer dan kopen van PL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Misschien had hij het over de SOV's die ze hebben veroverd voor DRF, tijdens de Geminate campaign?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
Pfff, je zal wel gek zijn om van PL te "kopen". Delve was een tijdelijke plaats om te parkeren na X-7. Gevechten in Delve waren puur voor amusement, geen contract (-A- boos maken, Atlas voor de nde keer verdrijven, stations overnemen om te verkopen, et cetera).

Sov in Delve diende voor de military index levels, zodat we wat havens en sanctums konden doen wanneer Manfred eens een avondje geen trek had om 300 Drakes te zien exploderen

Sov in Vale of the Silent is een gevolg van de overname van de RAGE/ME stations, welke allemaal Russische eigenaren zullen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ME Forum dump: http://www.probe.me/mirro...dex0b59.html?action=forum

RAGE forum dump: http://www.probe.me/mirror/ctl-q/forums/

[ Voor 31% gewijzigd door De_Bastaard op 12-05-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Leuk zo'n Kugutsumen feed. Zelf ook nog wat te melden of heb je deze forums persoonlijk gehacked ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nee hoor, moet dat dan?

Dacht dat sommige mensen hier misschien die fora wel zouden willen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat sommige eve zo serieus nemen. Ben te lui om het na te zoeken, maar heeft iemand geleaked, of hebben we het alweer over een wachtwoord dat gejat is dan wel een forum database die gehacked is?

Sommige nemen eve veel te serieus, laatst ook goon forums die geDDOS'd werden, evenews is nu al gewoon 3 weken offline door een DDOS aanval. Van elk beetje coalitie moeten TS/vent servers redelijk DDOS proof zijn anders zullen ze gewoon offline worden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Dat forum van PL was destijds uitgelekt doordat iemand achter het PW van Shamiz gekomen was geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
ME: Hello [23-7] Trina Forrest... Geloof dat iemand wat permissies heeft laten staan na een diefstal van een half biljard (trillion).

Rage: Gewoon een grunt, dus ws toch een leuke som isk of zoiets.

Desondanks vond ook ik het wat flauw gewoon de links te dumpen. Misschien leuker als je zelf ook wat pittige details deelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:37
Bedankt voor de links! Als je niet "in het clubje" zit, dan merk je normaal gesproken niets van. Het geeft een blik in een deel van EVE, en dat is leuk.

Deze link is dan ook wel interessant:

http://deblob.eve-conflicts.com/

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou die niet te serieus nemen, ik kan uit mijn hoofd zo een stel noemen die missen aan DRF kant, en vast ook soortgelijk aan NC kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 15:07
Ik vond die links naar de ME forums wel leuk. Zelf verblijf ik in highsec, maar ik vind 't altijd erg leuk om te zien wat er in de 0.0 regio's gebeurt.
Voor fittings en dergelijke moet ik m'n inspiratie altijd op 't internet zoeken (meestal BattleClinic), dus die topics over die fittings in het ME forum deel heb ik ook even doorgestruind. Niet echt veel gekke dingen gezien, maar toch...

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
furby-killer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:22:
Ik zou die niet te serieus nemen, ik kan uit mijn hoofd zo een stel noemen die missen aan DRF kant, en vast ook soortgelijk aan NC kant.
Sowieso missen wij (IEGEX) aan die kant :+

Overigens, volgens EveNews24 komen Goons en TEST niet naar ons toe. Ze hebben een call voor help gekregen en besloten om niet te deployen naar Curse en/of Detorid. Het hardnekkige gerucht gaat, dat DRF/RAIDEN. zich gaan vestigen in het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
die stats site is overigens gemaakt door een corpmate van me :)

En inderdaad, Goons en TEST zijn al in het noorden. Sinds wij tribute ge-SBU'ed hebben, hebben ze daar besloten om meteen naar Tribute te gaan ipv ons lastig te vallen in Detorid.

[ Voor 59% gewijzigd door De_Bastaard op 13-05-2011 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Kan die corpmate dan even rap IEGEX bij DRF zetten? Ik voel ons behoorlijk ondergewaardeerd! :+

Maar ja, sowieso was het tactisch gezien geen goede zet om ons in Detorid/Curse lastig te vallen. Simpelweg omdat het sinds de campagne toch behoorlijk leeg is, dus de gevechten worden minimaal. Dit terwijl DRF/RAIDEN. gewoon kunnen doorstomen. Ik snap sowieso niet waarom ze met dit idee waren gekomen, ze bereikten hier weinig mee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:56:
[...]

Sowieso missen wij (IEGEX) aan die kant :+

Overigens, volgens EveNews24 komen Goons en TEST niet naar ons toe. Ze hebben een call voor help gekregen en besloten om niet te deployen naar Curse en/of Detorid. Het hardnekkige gerucht gaat, dat DRF/RAIDEN. zich gaan vestigen in het noorden.
DRF gaat zich sowieso in het noorden vestigen, Raiden geen flauw idee. (Weten jullie nog dat jullie eerst zeiden dat DRF geen interesse had om zich daadwerkelijk in het noorden te vestigen?).

Ik ga het noorden zelf verlaten weer voor het zuiden, dus zal wat minder meekrijgen van het noorden, maar iig de aanval op H-W is probleemloos door de NC afgeslagen in russian prime.
Kan die corpmate dan even rap IEGEX bij DRF zetten? Ik voel ons behoorlijk ondergewaardeerd!
Wat dacht je van UPS, 404, etc.
Maar ja, sowieso was het tactisch gezien geen goede zet om ons in Detorid/Curse lastig te vallen. Simpelweg omdat het sinds de campagne toch behoorlijk leeg is, dus de gevechten worden minimaal.
Geen probleem, dat is redelijk makkelijk op te lossen door zooi CSAAs aan te vallen en systemen te SBU'en.
Dit terwijl DRF/RAIDEN. gewoon kunnen doorstomen. Ik snap sowieso niet waarom ze met dit idee waren gekomen, ze bereikten hier weinig mee...
Nou ja Raiden zou zich mogelijkerwijs terugtrekken voor verdediging, danwel hun systemen verliezen met schepen nog erin. Doorstomen valt ook tegen gezien dat enkel het plan was dat TEST dat zou doen, terwijl goons niet dat plan hadden. En waarom ze het zouden doen, simpelweg omdat Raiden = BOB = genoeg reden :P

[ Voor 37% gewijzigd door Sissors op 13-05-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Pff de NC is zeer actief in de buurt van M-O op het moment.
Wij hebben samen met de rest van Snigwaffe vakantie rondom Otsassai. Een paar posjes hangen lekker lowsec piraten en bij alles en iedereen flink zand in de ogen schoppen en dan rennen als ze met 200man blobs terug komen.

Gisteren was een leuke avond, eerst zien we een inorme stroom van BS via Tasy M-O binnen stromen en daarna een paar mensen die ons aanvallen (wij zijn 99% allemaal rond de -9) uiteindelijk zit er op de Tasy gate in M-O een redelijke camp die wij willen gaan busten in Trashers en BlackBirds (ja allemaal T1 gefit cheap cheap) dus met 20 man springen wij op een 30 man gatecamp. Binnen 5 seconden vluchten de 30 man in BC's T3's en tackle. Dit was onze que om terug te moven naar home en te switchen in BC's en wat logi. Nog voor dat wij terug kunen komen zijn ze ons al gevolgd in Otsassai. Een redelijke skirmish gehad op de Tasy gate door zware stupidity een paar ships kwijt geraakt. (wingwarp terwijl we aan het afslachten waren) Na een regroup op onze pos in Otsassai komen daar in eens een groepje van 15 ish NC die we ook nog eens even grondig afpoeieren. Nog geen uur later een 200 man NC fleet op deze poss om hem even in reinforce te knallen. Een vage mix van Bombers / BC's hacs en andere random T2 en T1.

Eindelijk beginnen ze wat haren op de ballen te krijgen en blijven ze om te vechten. Voorheen was het M-o in jumpen met een BC en de gehele 20 man sterke gatecamp vlucht. Eigenlijk hebben we alleen nog van Hydra reloaded en We form Voltron redelijke gevechten gekregen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als er een solo schip in jullie 20 man gatecamp vliegen schieten jullie die neer, dus niet zeiken dat andere met 200 man jullie 20 man aanvallen.

En het is redelijk logisch als je een POS gaat reinforcen om gewoon met een hele hoop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
TEST wilde ons lastig vallen zodat wij ons terug zouden trekken naar Detorid ... maarja nu we al bijna in Tribute zitten slaan ze die stap maar over.

Daarnaast kan je je natuurlijk afvragen of wij dermate veel assets in Detorid zouden hebben dat wij ons terug zouden trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

furby-killer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:51:
Als er een solo schip in jullie 20 man gatecamp vliegen schieten jullie die neer, dus niet zeiken dat andere met 200 man jullie 20 man aanvallen.

En het is redelijk logisch als je een POS gaat reinforcen om gewoon met een hele hoop te doen.
kerel beetje lange teentjes ofzo?
Ik niet zeik over het feit dat zij 10:1 op ons af komen dat zijn we inmiddels wel gewend. Ik vond het juist geweldig dat ze met 200 man langs kwamen en eens lieten zien dat ze het ook wel goed kunnen doen. Ik vond het ook zeer sterk van ze dat ze ons aanvielen terwijl wij lekker in de pos aan het regroupen waren. Niets dan lof voor de aanvallende partij gisteren.

[ Voor 0% gewijzigd door Shunt op 13-05-2011 13:19 . Reden: woordje vergeten ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Nou, dan hebben jullie meer geluk dan ons. Gisteren 3 roams gehad, een kleine skirmish gehad (10 T1/T2 frigates vs drake, scimi, sleipner, 2 dramiels, curse en een rapier; wij verloren er een paar :+). Die dag daarvoor ook een roam gehad (en ge-FC'd), maar niemand had interesse om wat te doen en zelfs in station-systems dockte iedereen gewoon. :(

Nou ja, één persoon had wel interesse. Een Loki voorzien van een obvious cyno-trap. Expres lang idlen, cloak niet gebruiken en niet burnen naar de gate, alsof wij trappen in zoiets obvious. Zeker met 3 station systems in de buurt en met hostiles bubblers/tacklers aan de andere kant van de gate, is dat vragen om hotdrop (zou niet de eerste keer zijn). Dus nee, daar heb ik niet aan meegedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shunt schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:02:
[...]

kerel beetje lange teentjes ofzo?
Ik zeik over het feit dat zij 10:1 op ons af komen dat zijn we inmiddels wel gewend.
Nu spreek je jezelf een beetje tegen.

Het is verder niets persoonlijks/tegen jouw groep, gewoon dat ik problemen heb met mensen in het algemeen die klagen over een blob terwijl ze zelf exact hetzelfde doen, danwel dat ze de aanvallende partij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik zie hem niet klagen over het feit dat NC met 200 man die tower reinforced, behalve dat hij het gewoon zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Inderdaad, zo lees ik het ook. Hij zegt dus: De NC had (weer) een blob van 200 man nodig om een klein groepje van PL/SW aan te kunnen en uiteindelijk hebben ze de POS van PL/SW gereinforced. Maar zijn stukje tekst was een stuk vriendelijker :+

* nwagenaar rent snel weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:59
Voorlopig hebben de goons geen interesse in vale of geminate. Tribute daarintegen is de spreekwoordelijke lijn in het zand.

Enfin, we gaan het mee maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Meh NC is niet terug gekomen om de pos die uit RF kwam af te maken. We hadden daar wel echt op gehoopt. Meerdere mooie setups klaar gezet om flink wat ravage aan te richten. :P

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha, nee ze hebben deze pos willen slopen ? :P

http://raiden.killmail.or...ll_related&kll_id=9688495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Ik was rustig niets vermoedend even onze forums aan het controleren deze ochtend.
Toen ik in eens een topic zag over NC. Ik klik nietsvermoedend op de link en krijg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2GR0D8taWRmafhIU9akfl3Pi/full.jpg
Dit te zien dit was zo rond 8:00 op de zondag ochtend ik geloof dat mijn buren wakker geschrokken zijn van mij.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik moest er ook heftig om grinniken. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Whehehehe, leuk plaatje :P

Vanavond een roam door -A- space gehad. En ondertussen toch behoorlijk wat kills kunnen maken (onder andere een Nightmare). Dus dat ging lekker. Totdat wij in Q-S7ZD kwamen. Prachtige phobos die jumpte, wij erachteraan en hij ging redelijk vlot down. Vervolgens een Cyno. F*ck, 60+ extra mensen in local en daar kwamen de -A- titans en supercaps op toneel :D. Kon gelukkig wegkomen door mijn MWD te overloaden. Ondertussen waren zij zo extreem pissed, dat ze ondertussen (met friends) naar onze homesystem zijn gekomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moest vandaag nog twee jumps met carrier maken naar providence, en bij eerste pakte ik willekeurig schip uit maintenance bay om even buiten te kijken: werd mijn tengu.

Gisteren toen ik bij dat station dockte was daar een Maelstrom die probeerde mijn sabre te alpha'en op een moment dat transversal laag was, maar was niet laag genoeg en hij miste me. Nu was die maelstrom er weer, en ik deed niet zo slim door na 10 seconde ofzo mijn hardeners aan te zetten, waarmee invuln periode eindigde. Ik dacht dat ook een unbuffered pve tengu dat wel redelijk moest overleven, maar hij had blijkbaar EMP geladen, hij schoot, mijn armor op 15% ofzo, met nog 15 seconde voor ik kon docken. Dat was wel een "fuck fuck fuck" momentje, ik maar max transversal snel doen, en gelukkig kon ik net voor zijn volgende volley docken, had weinig behoefte om uit te vogelen of transversal voldoende was.

Gisteren ook nog een PL vargur die frig die mijn cyno maakte aanviel toen die nog 1.5 minuut had, wist hem hele tijd in leven te houden met mijn cap reps, maar secondes voordat cyno down was wist hij hem toch te killen. En tegen een PL schip ben je wel gek als je agro'd met carrier solo.
Volgende cyno werd toen weer aangevallen, maar dit keer door een rifter, onder station guns |:(
Viel mij erg mee dat de rifter (t2 fit) nog 5 volleys ofzo van station guns overleefde, en hij had misschien zelfs cyno frig neer kunnen halen, maar daar repareerde ik hem probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
hehe, spelen met PL is idd niet zo slim nee :), al eens ervaren :P, waren 4 carrier's vs 1 Navy Dominix,

resultaat: http://killboard.ieg-alli...=kill_detail&kll_id=26804 (en daar was ik niet eens primary, een chimera ging als eerste down), me 2e carrier op een alt, overleefde het gelukkig :) met 60% armor left :O)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Zoals iemand zei op chat: counter picture!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C7LvD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
nwagenaar schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:09:
Whehehehe, leuk plaatje :P

Vanavond een roam door -A- space gehad. En ondertussen toch behoorlijk wat kills kunnen maken (onder andere een Nightmare). Dus dat ging lekker. Totdat wij in Q-S7ZD kwamen. Prachtige phobos die jumpte, wij erachteraan en hij ging redelijk vlot down. Vervolgens een Cyno. F*ck, 60+ extra mensen in local en daar kwamen de -A- titans en supercaps op toneel :D. Kon gelukkig wegkomen door mijn MWD te overloaden. Ondertussen waren zij zo extreem pissed, dat ze ondertussen (met friends) naar onze homesystem zijn gekomen :+
Hehe, dat is wel echt roaming 101; solo heavy interdictor is altijd bait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Sgreehder schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:59:
[...]
Hehe, dat is wel echt roaming 101; solo heavy interdictor is altijd bait.
Uiteraard. Het is zelfs de tweede die wij gepopt hadden :+ Daarvoor ging ook een cyno up, maar er kwam niemand :P En ach, don't fly what you can't lose! Het was in ieder geval een leuke roam ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
* Cardinal kan niet wachten op de patch van donderdag.
1. Unique icons have been created for Blueprint originals and Blueprint copies so you can visibly differentiate between them.
2. Agent Quality has been removed meaning that all Agents are now +20 in terms of payout and -20 in terms of access. Go forth, Capsuleers, and explore the world outside of Motsu and Dodixie.
Agent Divisions have been simplified from 20 down to just 3. The new Security, Distribution and Mining divisions now provide uniform types of missions instead of a mission type that was percentage based.
* Cardinal steekt alvast een dikke middelvinger op naar ninja salvagers en suicide gankers in Motsu. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
* Peekster zit al sinds fanfest op die wijziging te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gimme my eve-kill.net back!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Gisteren een hele fijne pvp avond gehad.
Het begon allemaal met een heerlijke bumrush in M-O gewoon blind er in rushen en natuurlijk vlucht de gehele camp. Volgens mij begonnen we met een paar mooie BC kills en een bomber hier en daar. Ik dualboxte hier een drake en een Huricane. Na een paar minutjes NC de kans gegeven om de gate opnieuw te bezetten. Onderweg naar home system cross jumpen we een 5 man BC gang van neutrals. Fleet reageerde perfect de personen die al gejumped waren bleven daar en namen de gang aan die kant en de andere aan de kant die nog niet gejumped waren grepen de vluchtende hostiles. Toen ben ik maar geswitcht naar mijn Arazu 3x sebo en 2x long point en een passieve armor tank in een nano shield gang :P. Terug gegaan naar M-O en samen met een prober een flink aantal kills gemaakt cloacked 400 van de gate af zitten en dan warpen naar een 2k pounce en dan op 10 range op een target warpen.

Zoals gewoonlijk vlucht geheel NC op het moment dat er 6 man binnen komt van ons. Dus na ongeveer 20 fail bombs van NC (arme gate had heel wat te verduren). Jump ik terug in lowsec en zie ik 3 drakes 400km van de M-O gate af zitten dus wij met zn alle naar lowsec jumpen om de prober ongezien naar binnen te werken :P. Binnen een paar min die gasten gevonden en ik tackle de twee drakes die nog over waren. Komt natuurlijk zijn vriendje ook nog helpen. Warpen terug op de M-O gate en daar uncloackt een Curse gepoint en bijna door de mach ge instapopt ><. Daar na nog twee random ratters die vanuit ons lowsec home system onze gang in jumpen.

De hoeveelheid achterlijke kills die avond was echt gewoon te geniaal. Gewoon kill na kill na kill blijft maar gewoon op een dienblad aangereikt worden. Beetje jammer alleen was de laatste bum rush van M-O We hadden dit keer een Hictor op de gate zitten die halverwege disconnect met de bubble dus nog op die bleef dus mooi zitten. Toen we hier achter kwamen hebben we hem ge neut en meteen de seconde dat wij dat doen jumpt er 10 man NC extra M-O binnen en 20 seconde daar na een 20 man fleet boven op ons. De Hictor was zoizo dood maar ook de Curse die hem geneut had was jammer genoeg verloren. Ach you win some you lose some.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Die Agents veranderingen zullen alleen maar nieuwe hubs opleveren in de 0.5 systemen die je niet naar lowsec sturen voor je missie. Maar goed, wat dit spel blijkbaar enorm hard nodig heeft is het makkelijker maken om missies te doen in highsec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

IJzerlijm schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:32:
Die Agents veranderingen zullen alleen maar nieuwe hubs opleveren in de 0.5 systemen die je niet naar lowsec sturen voor je missie. Maar goed, wat dit spel blijkbaar enorm hard nodig heeft is het makkelijker maken om missies te doen in highsec.
Nee wat dit spel hard nodig had was het verwijderen van de mega lag hubs. Dodoxy of hoe je het spelt zit standaard 200 + man. Dat is wel gezellig maar echt bijna niet te doen. Met deze change krijg je eindelijk wat adem ruimte en ik denk dat uiteindelijk er een mooie verdeling komt over de systemen met alle agents. En hopelijk dropt op deze manier de prijs van Faction spull ook nog eens :P.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:27
Nou missies in high sec zijn voor mij iig nooit een probleem geweest, maar ik zat voor de Caldari Navy in Motsu en daar was het gewoon debiel druk.

Op een gemiddelde zondag was niet de vraag of er een ninja salvager langskwam, maar eerder hoeveel. Vooral missies in Motsu zelf waren kansloos, als ik daar een missie had dan mocht ik blij zijn als de container er nog lagen, maar zelfs die werden vaak door mensen leeggehaald mocht er wat waardevols inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Shunt schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:54:
[...]

Nee wat dit spel hard nodig had was het verwijderen van de mega lag hubs. Dodoxy of hoe je het spelt zit standaard 200 + man. Dat is wel gezellig maar echt bijna niet te doen. Met deze change krijg je eindelijk wat adem ruimte en ik denk dat uiteindelijk er een mooie verdeling komt over de systemen met alle agents. En hopelijk dropt op deze manier de prijs van Faction spull ook nog eens :P.
Een dynamisch systeem met agents waarbij de kwaliteit van de agents daalt als er 1000 man missies op zouden doen is een manier om dat te doen. Er zullen nu wel mensen vertrekken uit de hubs als alles +20 quality is maar er zullen altijd systemen zijn die aan de eisen voldoen:

-0.5 betaalt beter dan 0.6 en hoger
-0.5 die je niet naar lowsec stuurt is veiliger dan een die dat wel doet.
-Hoe meer agents in een station hoe efficienter je bent

De systemen die hier aan voldoen worden de nieuwe hubs die over een paar weken net zo vol zitten als nu Motsu en Dodixie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dodixie heeft trouwens ook heel veel meer mensen dan 200 (dat kunnen servers tegenwoordig prima aan, sowieso valt lag in dodixie tegenwoordig reuze mee tov vroeger).

Voor mij heeft het iets voordeel omdat ik een 0.5 agent heb in deadend system die nu Q-18 is, geen enkele low sec in de buurt, en van een klein corp met verder enkel bagger agents. Dus die zal nu wel goed zijn, als het iets drukker wordt is meteen het voordeel dat ik niet buy orders voor ammo moet plaatsen :P (Laatste keer dat ik checkte waren er ofzo 3 mensen die die agent gebruiken).

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 17-05-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Ik ga wel balen bij een paar type corps, bijvoorbeeld sister of eve, houd straks maar 1 lvl 4 combat mission agent over, terwijl je nu een lading agentjes hebt, waar je lvl 4 missies kunnen doen die voor groot deel combat geven en voor klein deel maar courier, maar die worden straks dus allemaal 100 percent courier.

Nieuwe missie hubs worden gewoon die lvl 4 agentjes, die zover mogelijk van low sec vandaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het is boeiend te zien hoe de vloot tactieken in 0.0 zich ontwikkkelen. Het nieuwste was de Tengu vloot van PL die nu gisteren door een 100-tal Maelstroms is overweldigd na een maand of twee ongeslagen te zijn geweest.

Over de afgelopen jaren is het ongeveer zo gegaan:

-Sniper en Remote Rep BS zijn de twee voornaamste keuzes een paar jaar geleden.
-Long Range (100 km) HACs met Scimitars komen op, RR BS zijn kansloos hiertegen en sniper BS vaak ook tenzij je genoeg hebt en goed primaries volgen
-Armor HACs (afterburner) als counter voor alle BS vloten. Met probes zit je in een paar seconden bovenop snipers en de BS raken de HACs niet op korta afstand.
-Tegen de Armor HACs komen grote aantallen Drakes als counter. De Drakes raken de AHACs prima en zijn veel minder SP intensief waardoor je makkelijk grote aantallen kan inzetten.
-De Drake blobs worden gecountered met Hellcats: Abaddons met T2 Pulse lasers, Guardians en Triage Archons. Ook worden Smartbombs gebruikt om de missiles van de Drakes te onderscheppen.
-Alpha Fleet komt daar weer tegen. Om de enorme remote repair te vermijden moet het doel in een schot dood zijn met massa's Maelstroms (Goons) of Abaddons (Russen). Ook worden er Muninn vloten gesignaleerd in Venal.
-Pandemic Legion komt met 50+ Tengus, een enorme investering om in te zetten maar enorm effectief. Nu blijkt voldoende Alpha Fleet een counter te zijn tegen de Tengus.

Veel van deze wijzigingen zijn door CCP spelwijzigingen ontstaan maar er is nog wel een hoop ruimte voor innovatieve spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel tengus zijn er daar uiteindelijk nog niet verloren, en als je gewoon kijkt naar effectiviteit zijn tengus enorm sterk voor subcaps*. Echter sustained tengu losses zijn niet vol te houden, al was het maar vanwege de SP loss en de hoge kosten, en itt supercaps is er geen oneindige supply tengus zomaar mogelijk.

*Sommige mensen zeiden soortgelijke dingen over de drakes, maar dat was belachelijk want het was altijd al duidelijk dat mid range BS die probleemloos counteren. En abaddons counteren ook ahacs prima, zolang je maar voldoende tackle hebt, duidelijkste gedemonstreerd door een CVA abaddon/geddon (degene die te arm waren voor abaddon) fleet die een PL ahac+a-legion fleet vernietigde, en dat was maar met één dedicated tackler, een loki. Zelfs de veel slechter trackende alphamaels kunnen ahacs vernietigen.

Drakes waren enorm overrated, en ahacs ook flink overrated.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 17-05-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Shunt schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 10:54:
[...]

Als je Dodixie bedoeld zal de change weinig verandering daarin brengen omdat het tevens een tradehub is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Bornhald schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:10:
[...]

Als je Dodixie bedoeld zal de change weinig verandering daarin brengen omdat het tevens een tradehub is.
En waarom denk je dat het een trade hub is geworden ?
Mischien omdat het een mission running hub is ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Shunt schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 09:15:
[...]

En waarom denk je dat het een trade hub is geworden ?
Mischien omdat het een mission running hub is ?
Dus jij neemt aan dat dit ook zal veranderen omdat de missiehubs weg gaan (althans dat wordt gepoogd met deze fix)? mijn gok is van niet, omdat het gros weet waar ze zitten (missiehubs in het algemeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 13:55

anc

Als ik dit zo lees dan denk ik echt dat ik wat mis...

Heb paar jaar terug gespeeld en eigenlijk onlangs (maandje ong) weer gaan spelen op de oude tour.

Traden in jita en beetje missies doen met m'n andere char.
Beetje afgewezen worden naar corp, iemand nog tips daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Hoera, CSM 6 is hier in ijsland. Het zal wel stil blijven deze keer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou het stil zijn? Niet dat het uitmaakt aangezien ik toch niet geloof in invloed van de CSM, maar goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 18-05-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Stel dat mijn corp (lowsec pvp met highsec alts) zich naar nullsec wil verplaatsen, het liefst roams doet tot 30 man en niet bij 1 van de huge powerblocks wil behoren, wat blijft er dan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik zie vol spanning uit naar het CSM rapport dat CCP zo enorm aardig is, vastberaden is dingen beter te doen en dat deze CSM nu echt serieus genomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Voggels schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:13:
Stel dat mijn corp (lowsec pvp met highsec alts) zich naar nullsec wil verplaatsen, het liefst roams doet tot 30 man en niet bij 1 van de huge powerblocks wil behoren, wat blijft er dan over?
syndicate, curse, great wildlands als/qua regionen

qua powerblocks zit de rest in de rest van de regiononen, aka DRF / NC/ DC / CSAAAROL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En geen enkele concrete toezeggingen doet + alles wat ertoe doet onder NDA staat. Hoeven ze alleen de datum van alle vorige keren te wijzigen, wel zo makkelijk :9
NPC 0.0 vooral, Delve en omstreken is denk ik ook wel mogelijk, al staat het wel grotendeels onder invloed van AAA en als je dan daadwerkelijk sov wilt zal je wel bij dat blok moeten, waar ook grotere ops bij horen. Onwaarschijnlijk gezien dat jullie lowsec pvp zijn met highsec alts, wat meestal gewoon een andere naam voor pirates is, maar waarschijnlijk de kleinste onafhankelijke groep in 0.0 is CVA&co in providence, die als er geen problemen verder komen langzaam sov van evoke en NCDOT in zuid-provi krijgen (waarbij dat krijgen niet komt omdat ze renten ofzo, en ze blijven onafhankelijk), betekend uiteraard wel NRDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die het spel ook willen hebben, ik zie net op steam dat hij tijdelijk maar 5 euro kost:

http://store.steampowered.com/app/8500/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het op eve forums nog voorgerekend, komt erop neer dat het niks goedkoper is tov buddy program als je begint, en als je een alt maakt (en dus ook de 1 maand op je main erbij kan rekenen voor jezelf) is het gewoon geldverspilling.

Dat is tenzij ze de loophole die ze de vorige keer hadden gedicht weer open hebben gezet, en je hem op een trial account icm buddy invite kan gebruiken. Als dat zo is, hier melden aub dan ga ik namelijk wat accounts aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ziet er naar uit dat die loophole dicht is. Zou ook wel heel erg zijn, op meer dan een manier, als dat weer mogelijk was na de ophef (en de zooi met "oops got to correct subscription churn figures, again, crap").
IJzerlijm schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:15:
Ik zie vol spanning uit naar het CSM rapport dat CCP zo enorm aardig is, vastberaden is dingen beter te doen en dat deze CSM nu echt serieus genomen wordt.
CSM5 viel serieus te nemen, en werd ook serieus genomen. Maar het heeft ook tot harde vragen aan de kant van CCP geleid. Op zich prima, dat was wat ze wilden ten slotte. Commercieel gezien mag CCP CSM5 dankbaar zijn, gezien het verloop van het Incarna verhaal. Al klinkt het insignificant, maar als je als developer èn publisher je zo ver uit moet strekken dat je 3 mainstream product lines hebt, alles berusted op een product line die voorziet in het delen van resources, en dan niet het overzicht hebt dat wat je mee bezig bent haaks staat op presentatie alsmede simpele planning en marketing ... tja. God zij dank heeft Zulu dat goed opgepakt. Maar ja, na de wakeup call. In een dergelijk druk en "stretched" jaar, dat was kostbaar geworden. En zakelijk pijnlijk ja.

CSM 6, tja. Valt te bezien. Het format komt er vooralsnog op neer dat er veel minder energie in gestoken wordt door de meeste leden dan CSM5 (kan ik me wat bij voorstellen, CSM5 was in dat opzicht ook tot op heden uniek, maar ja, dat heeft wel consequenties voor informatieverstrekking - als je momentum wil dan moet je dan ook onderhouden, een keer in de twee à drie maanden een speech doen is niet voldoende). En dus ook voor impact. En controle. Als je iets nodig hebt, zorg er altijd voor dat iedereen van jou afhankelijk is van informatie, zit je altijd gebakken.

Maar goed, vooralsnog is niets wat op de agenda van CSM6 staat iets wat al niet in de pen zat, onder animo van CCP zelf. Het wakker schudden van vorig jaar is in dat opzicht een langzame maar goede wending. Het is jammer dat CCP met de erfenis van Incarna en "settlers in space for too long" zit. Daarom dat ze wel de dynamiek moeten aanpakken.

En dat is nodig ook. Zal niet makkelijk zijn voor velen, denk aan bridges maar ook anomalies, mission hubs, microtransactions, etc. En ja het wordt afwachten of CCP later dit jaar ook de balans opmaakt en introduceerd. Maar ze moeten wel. Zaken zijn zaken. CSM6 heeft wat dat aangaat alle instrumenten om daarin productief te ageren het raam uitgegooid, als CCP toegeeft aan oude reflexen dan kan het nog leuk worden met threadnaughts, maar daar blijft het dan ook bij. De perceptie van pressie, is dan terug naar de stand van zaken voor oktober vorig jaar, dus van nul impact. Constructief ageren dat zit wel goed, die lessen zijn geleerd door genoeg CSM's om te voorkomen dat dat wiel opnieuw moet worden uitgevonden.

Ik ben benieuwd of ze updates geven op Failheap of andere plaatsen, de CSM leden. Of dat het patroon zich continueerd (zoals bijvoorbeeld geen meeting minutes meer "omdat transparantie niet nodig is" omdat "we allemaal op skype zitten" =P). Of dat de verhalen weer terug gaan naar de biertap en de brosef table, doorgespekt met zaken als "tja wij willen dit, CCP wil dat, voor alles valt wat te zeggen, maar we zijn vriendjes dus alles is cool dus geduld alles komt awesome" =P

Ik hoop dat Mark (Seleene) en Robert (Trebor) het platform nemen. Voor de rest, is het nu gewoon grappig, maar heeft het zowel meerwaarde als potentieel verloren.

Vooralsnog is CSM6 gewoon "cheerocracy, at the gunpoint of forum spam". Maar goed, wie weet, het kan verkeren.

Ik ga er vanuit dat alles netjes constructief verloopt hier. CCP heeft zijn plannen klaar, CSM mag feedback geven, maar aangezien - helaas - de instrumenten van CSM5 het raam uitgegooid zijn, houdt het daar dan ook mee op. Kan dus niet misgaan. Nee, serieus bedoeld. Wat als CSM6 ineens tegen iets aanloopt wat flink foute kanten op kan gaan? Niks. The show is on the road, CSM is walking backstage, but it is no longer part of the show.

[ Voor 90% gewijzigd door Virtuozzo op 18-05-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso ook benieuwd of ze voor volgende CSM elections de huidige loophole open laten staan die ervoor zorgt dat je met een enkele plex een onbeperkt aantal accounts kan aanmaken (wordt nu beperkt gebruikt om onbeperkt quafe zero te krijgen, maar daarvoor zullen veel het teveel werk vinden).

Tegenwoordig kan je met buddy invite ook voor plex kiezen, oftewel: Koop 1 plex, doe buddy invite naar jezelf (kan gewoon op zelfde email adres als je main), accepteer die, en activeer met 1 plex, en plex als reward. Oftewel kost je geen plex, en je hebt een account voor 51 dagen erbij (ook handig voor onbeperkt aantal suicide gank alts zonder alt recyling regels te overtreden). Dat account kan dan weer buddy invites versturen, dus zo heb je met 1 plex onbeperkt aantal accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
furby-killer schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:06:
Sowieso ook benieuwd of ze voor volgende CSM elections de huidige loophole open laten staan die ervoor zorgt dat je met een enkele plex een onbeperkt aantal accounts kan aanmaken (wordt nu beperkt gebruikt om onbeperkt quafe zero te krijgen, maar daarvoor zullen veel het teveel werk vinden).

Tegenwoordig kan je met buddy invite ook voor plex kiezen, oftewel: Koop 1 plex, doe buddy invite naar jezelf (kan gewoon op zelfde email adres als je main), accepteer die, en activeer met 1 plex, en plex als reward. Oftewel kost je geen plex, en je hebt een account voor 51 dagen erbij (ook handig voor onbeperkt aantal suicide gank alts zonder alt recyling regels te overtreden). Dat account kan dan weer buddy invites versturen, dus zo heb je met 1 plex onbeperkt aantal accounts.
Pétur / Xhagen zei een tijdje terug dat ze daar naar gaan kijken, is een topic geweest met CSM5 kort. Voor CCP is dat alles onderdeel van het experiment, en veel hangt dus daarin af van wat het experiment zelf aangeeft. Taak ligt dus voor een groot deel bij de CSM zelf. Maar goed, gezien dat ze het tijdens de verkiezingen wel oppakten, er ook feedback op gaven (CCP btw) in Jita Park, denk niet dat dit een probleem gaat zijn (zolang dit CSM er voor zorgt dat de planning en control goed zit, want ja, het is en blijft CCP, planning en sense of urgency is niet hun sterkste kant).

Maar goed, het zal wel loslopen. CCP is best meer wakker dan vorige jaren. Look on the bright side, have a nice hat.

[ Voor 5% gewijzigd door Virtuozzo op 18-05-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

de instrumenten van CSM5 het raam uitgegooid zijn
Wat betekent dit precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
IJzerlijm schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 16:34:
[...]

Wat betekent dit precies ?
Tl:dr;

CSM5 was niet enkel sociaal agerend met CCP. Ze waren bedrijfsmatig agerend met CCP. Ze lieten het een niet in de weg raken van het ander, en vice versa.

CSM5 was consistent in informatievoorziening (CCP - CSM - spelers), maakte afspraken en hield daar aan binnen die informatievoorziening, en hanteerde een paar simpele dingen die je in elk bedrijf tegenkomt (zoals bijvoorbeeld alles op papier zetten, resultaten bijhouden, deadlines zetten en eerbiedigen, etc etc - basic accountability, zelfs nog los van de instrumentatie en gegeven taken als stakeholder).

CSM6 geeft geen inzicht. Het geeft enkel om de paar maanden een presentatie van hun overzicht. Zonder inzicht in henzelf, hun interactie met CCP, boven het niveau van algemene uitspraken. Dat is prima, maar we hebben al in eerdere CSM's gezien hoe dat geen waarde heeft bij CCP omdat er geen perceptie van publiek inzicht en dus druk in zit. CSM6 heeft zichzelf tot feedback group verklaard, wat (ver) onder het niveau (en instrumentatie en taken) zit van een stakeholder. Enkel alleen eigenlijk uit grappig politiek oogpunt.

Het zal allemaal loslopen. CSM6 zit prima op lijn met wat CCP al tijdens CSM5 in elkaar deed zetten. En CCP heeft veel geleerd, van zowel het debacle van vorig jaar als van interactie met CSM5 (verder dan menig denkt, gezien positiewisselingen van behoorlijk belang maar ook wijzigingen in aanpak en beleid). Enkel als CCP zou terugvallen op oudere praktijken, wordt CSM6 op de proef gesteld. In dat geval, is het enige wat CSM6 kan babbelen over een biertje (nooit resultaat boven social engineering) en misschien wat threadnoughts (wat CCP negeert) en een artikel in gaming media - maar drama verkoopt en is goed voor CCP.

Wall of text:

Om het simpel te houden, CSM5 had een meer zakelijke insteek dan vorige CSM's (en het huidige). Dat hield ondermeer in dat ze niet enkel sociaal omgingen met CCP (wat heel leuk is, maar wat nooit resultaten opleverde aangezien CCP zelf sociaal ageerde met CSM in plaats van zakelijk / bedrijfsmatig). We hebben in afgelopen jaren wel gezien hoe "sociaal" uit de klauwen kan lopen, maar ook hoe "constructieve gesprekken" op basis van enkel "sociaal" geen resultaten opleverden. CSM4 was de eerste die dat onderscheid begon te maken, CSM5 maakte het hun platform om werk boven sociaal te stellen. En consistent inzicht te geven in zichzelf, CCP en hun interactie.

Dat kwam neer op simpele dingen als transparantie, inzicht, afspraken maken, en koppelingen daar tussen leggen. Als na goede argumentatie tussen CSM en CCP (ongeacht of ze het met elkaar eens waren, of er uit waren) afspraken gemaakt werden, dan kreeg je dat als speler te horen. Via blogs van CSM leden, of (in die tijd) Scrapheap-challenge.com (nu dood, maar herrezen als failheap-challenge.com). Dat inzicht, en consistente transparantie zorgde er aan de speler kant voor validatie, maar aan de CCP kant voor een stukje druk om afspraken na te komen - of zelfs maar goed na te denken vooraleer er afspraken gemaakt werden.

Als je je afvraagt of die transparantie nodig is. Tja, CCP deed altijd wat ze wilden, ongeacht bedrijfs of product analyse =P Pas toen er transparantie kwam, ging men ook intern goede vragen stellen, en ging men ook intern pas op de plaats maken tegen syndromen als stone tablets e.d. Dat was prima zichtbaar zelfs op de EVE forums, waar competentie na de perikelen van october zijn intrede weer deed, met oude idealen van CCP - en niet enkel meer het geroep van "awesome" als rechtvaardiging van beslissingen zonder enige affiniteit met product of klant. Ook met CSM zelf was transparantie noodzaak. CSM5 had een intern conflict tussen de zogeheten social crowd, en de wat meer werkmatige leden. Het gedoe van een lid die het prima vond om uitspraken te doen, maar daar ook naar te handelen, van het dronken voeren van devs is prima om je eigen zin te krijgen ... mijn god. Gruwelijk.

Voor die tijd zei CCP vanalles en nog wat. Nooit kwam er iets van. Heel vaak, was het bullshit gehalte enorm hoog. Tussen CCP en CSM, maar ook CCP intern. Om een voorbeeld te noemen, het backlog verhaal van issues aangereikt door spelers / CSM. CCP werkt met een adaptatie van Agile / Scrum, een backlog wordt gehanteerd om bij te houden wat op de lijst staat van dingen om aan te pakken voor schifting, prioriteiten stellen, planning, e.d. CSM had al heel lang gevraagd hoe het met die backlog zat. Maar er kwam niks van. Uiteindelijk kwam een verhaal dat het wel wat maanden ging duren om dat aan te pakken, moeilijk moeilijk, resource allocations, etc.

CSM5 stelde de situatie publiek. Het resultaat was niet gewoon wat verontwaardiging, maar constructieve synergy. Een speler contacteerde CSM5, en deed een download van Hansoft (het systeem wat CCP hiervoor gebruikt). Een paar uur verder had hij een werkend proof of concept met een groot deel van het backlog verhaal werkend, compatible, en actief.

CSM5 ging daar mee naar CCP, legde het op tafel, en vroeg wanneer de backlog nu verwacht kon worden. Grote consternatie, want aan de CCP kant had men nooit gedacht dat het bullshit gehalte ook intern zo hoog kon zijn. Geen maanden, maar een kwestie van urenwerk. Na jaren.

Het is maar een voorbeeld. Er zijn genoeg anderen te maken, zoals de discussie van microtransactions. Maar goed. Punt is dat CSM5 een ingang vond niet vanuit een insteek van "om wat gedaan te krijgen moet je brosefs zijn" maar vanuit een insteek van "dat we brosefs zijn is prima, maar er moet wel gewerkt worden, en we weten aan elke kant van het hek hoe je het beste werkt om resultaten te krijgen".

Dat zorgde wel voor conflicten. Pak het Incarna verhaal, waar de betrokken Devs enkel wilden vertellen hoe awesome het wel niet was, zonder ook maar iets op tafel te kunnen leggen (niet willen, maar kunnen), en zonder iets anders dan awesome te willen horen als feedback. Zelfde met de Planetary Interaction verhaal, erger nog op sommige manieren. Wat CSM5 deed is informatie voorziening te gebruiken als platform voor niet enkel informatie naar spelers toe, maar ook intern naar CCP toe, en dat ook als drukmiddel te laten gelden.
Maar goed, zoals al anderen opgemerkt hebben, de paar conflicten die er waren .. tja. Conflict in werk is pas een probleem als mensen positie met persoon verwarren. CCP als geheel deed dat niet, enkel een paar. Die waren ondermeer verantwoordelijk voor de NDA stamp van december, wat nul resultaat opleverde trouwens. Spelers zijn niet achterlijk, zeker niet EVE spelers. Ze prikken er doorheen. En de rest van CCP stak de handen uit de mouwen en leerde van de situaties die op tafel gelegd waren.

Het klinkt misschien insignificant, maar het is het niet. Voor de wakeup call van vorig jaar had CCP een bijna dogma van "release when date is due, never look back". Veel CSM's hadden de argumentatie gemaakt dat dit niet alleen voor het spel niet kon duren, maar ook misschien commercieel niet al te slim was. CSM5 maakte de argumentatie, deed dat en plein publique, gaf aan waar en wat CCP aan uitspraken en afspraken deed, hield ze daar aan en gaf meer dan enkel "this sucks cause it is no fun for me" aan feedback. Ze gaven inzicht in perspectieven, deden hun huiswerk in metrics, en brachten ook zelf hun beroepsmatige achtergrond in ter contrast. Het resultaat, CCP heeft "dump & don't look back" de deur uit gedaan. Er waren er die daar NIET blij mee waren, maar the case was made.

Vandaar uit de open brief Incarna, bijvoorbeeld. Ja, er waren devs die daarover riepen dat die brief terrorisme was =P Maar goed, dat doen mensen wel vaker als er naar drie jaar nul resultaten zijn en de aandacht van falen afgeleid moet worden. En ja, godzijdank is CCP daar wakker geworden, en heeft Zulu die situatie aangepakt. Incarna is immers niet alleen iets wat in EVE komt, het is de basis van een compleet separaat product: World of Darkness.

Als je onder een spotlight staat, en iedereen kan zien wat iedereen doet, kan het soms wat moeilijk zijn om over drempels heen te stappen ja, maar uiteindelijk liggen wel afspraken op tafel waar mensen zich voor inzetten om ze te houden. Immers, wat je doet is zichtbaar. Actie, en inactie.

Dat is iets heel anders als bijvoorbeeld een keer in de paar maanden een speech te houden en het "spotlight" te noemen.

CSM6 heeft hard gehamerd op termen als accountability, pressure management e.d. als zijnde slecht. Niet constructief want het staat het vrienden zijn in de weg en dat heb je (sic) nodig om je dingen voor elkaar te krijgen. Dat is leuke demagogie, maar uiteindelijk als je resultaten wil, kun je niet alleen goodwill naar de bank brengen. Dat is al moeilijk als het goed gaat, maar pijnlijk als er complicaties komen. Door al dat gehamer, heeft CSM6 - vooralsnog - enkel als drukmiddelen de sociale interactie met CCP en eventueel mocht het zover komen de antieke route van threadnoughts en media spam (ironisch, aangezien drama in social networking en in media juist goed is voor CCP, het omgekeerde van drukmiddel dus). Er zijn uitspraken geweest van dit als beloningsinstrument ten aanzien van CCP, maar goed, dat is wel heel erg halfbakken.

In ieder geval kan CSM6 op de schouders staan van CSM5. Het momentum, maar ook een nieuwe professionaliteit geintroduceerd door CSM5 maakt hun leven enorm veel makkelijker. Maar, als puntje bij paaltje komt ... mocht er een kink in de kabel komen ... dan heeft CSM6 juist die dingen die CCP motiveerden tot professionaliteit de deur uitgedaan: inzicht, consistentie, accountability, etc. CSM6 heeft als enig potentieel pressie middel op "EVE Intern" niveau dat van de threadnought (en zie momenteel, nergens is ook maar iets significants aan discussie of informatie, en dat terwijl er een Summit bezig is hier in ijsland).
Threadnoughting, heeft nooit gewerkt. Als extern pressie middel, is er enkel gaming media. En dat verkoopt. Als compensatie is dus wel nodig dat ze vriendjes spelen, in de hoop dat er geen kink in de kabel komt.

Maar enfin. CSM6 is dit jaar niet erg relevant. CCP heeft haar plannen, en zit daar al voor CSM6 aan vast. Voor een groot deel de verdienste van CSM5 (in ieder geval het productieve en serieuze gedeelte er van). Er is Incarna, er is de centrale EVE dynamiek, en er is nullsec. Er is weinig tot geen ruimte voor andere zaken, gezien de benodigheden van andere commerciele projecten. En die drie topics, kunnen enkel gewogen worden voor het belang van het geheel van de dynamiek. En niet wat mensen individueel of als beperkte groep eruit willen wringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zou kunnen overwegen een wormhole alliance te joinen en vervolgens roams door 0.0 te vogelen :)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Hoe laat wordt de server eigenlijk weer 'up' verwacht? Nederlandse tijd? :O

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:39
ElmarNieser schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:09:
Hoe laat wordt de server eigenlijk weer 'up' verwacht? Nederlandse tijd? :O
EvE tijd + 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Eve tijd was 1630 uur volgens mij. Dus half 7 vanavond, lokale tijd, zou het weer moeten werken. Ik verwacht persoonlijk vandaag niet te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 15:47

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Peekster schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:13:
Eve tijd was 1630 uur volgens mij. Dus half 7 vanavond, lokale tijd, zou het weer moeten werken. Ik verwacht persoonlijk vandaag niet te kunnen spelen.
Laten we hopen dat het tegendeel waar is, en dat hij een keer eerder 'up' is dan verwacht :)

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Wishful thinking denk ik hoor. Eerder zie ik sowieso niet gebeuren. Ik ga van wat erger uit dan wordt geroepen. Kan het altijd meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggels
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Ze zeggen half 7, dus verwacht ik eerder 8 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan om 10 uur weer down vanwege onverwachte problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien we om 22:00 eve tijd kunnen spelen is het meegenomen gezien de eerdere wijzigingen. Hoop eerder maar verwacht het niet.

Gelukkig staan er lange skills aan! :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig wel ja bij 1 account op 3+dagen en op de andere 1+ dag dus normaal gezien zou het voor mij geen probleem mogen zijn. Ik vraag me enorm af hoe de wijzigingen kwa missions effect op mijn spel gaat hebben ben voornamelijk een mission runner en af en toe incursion sinds kort.
Pagina: 1 ... 17 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.