[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 20: Incursus Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste
Acties:
  • 137.313 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:40
Hmm dunno dat van PL stond ook op het PL forum wat een tijdje geleden is uitgelekt he.

Vind het verder ook wel jammer dat de boel zo uit elkaar is gevallen, maar de huidige manier van leiding geven werkt best goed. Must admit dat cflux af en toe niet de makkelijkste is, maar het lukt hem aardig goed om de boel overeind te houden :)

Zit heel EVOL level 4's te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Nah, alleen ik heb geen tijd voor de meeste andere dingen door werk/study

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

my first post :)

ik ga vanavond een corp joinen die een deel is van Test alliance please ignore :/

en nu wou ik weten wie mijn vijanden zijn en wie mijn "vrienden" zijn
Test heeft wel een goede deel van het fountain in hijn "handen" ,ma hoe "druk "is het daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:11:
my first post :)

ik ga vanavond een corp joinen die een deel is van Test alliance please ignore :/

en nu wou ik weten wie mijn vijanden zijn en wie mijn "vrienden" zijn
Test heeft wel een goede deel van het fountain in hijn "handen" ,ma hoe "druk "is het daar?
http://wiki.eveonline.com/en/wiki/NBSI

:)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
Alles wat rood of neut is........ schiet je op... vrij simpel, standings krijg je automatisch door van je corp / alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
NBSI (wat Test ook heeft) is eigenlijk: schiet alles af wat je in je overview te zien krijgt (standaard blokkeer je in fleetfights je friendlies, tenzij je in een logistics schip zit waarbij je de rest juist blokkeert.). Oftewel alles behalve blauw, paars en groen is target.

http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=897
Time Dilatation lijkt me echt een heel goede oplossing om lag beheersbaar te houden. Zeker naast het (uiteindelijk) offloaden van zoveel mogelijk zooi naar andere servers. De 'node' is dan echt alleen bezig met wat er in space gebeurt. En de volgende stap (waar ze inmiddels mee bezig zijn) is dan nodes multiprocessor te maken.

Met daarnaast een behoorlijk slagvaardige CSM (ik moet het maar zien, maar tot nu toe klinkt het goed) heb ik zin in het aankomende half jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laten we eerst die nodes maar multi-core maken. Ik zie time dilation niet echt als een oplossing. Ik weet dat het door sommige wordt gehyped, maar het enige effect zou dan zijn dat alle partijen evenveel lag hebben, beter dan de huidige situatie, maar 15 minuten lag op je commandos blijft kut, ook als de tegenstander het ook heeft. Ik zie veel meer in een oplossing waarbij dominion sov mechanics wordt weggegooid, en vervangen door iets waar er meer methodes zijn om sov aan te vallen/te verdedigen dan zo groot mogelijke blob in een systeem te gooien, zoals activity based sov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[troll]
jullie zijn allemaal CCP fanboys!!!!!!
[/troll]

wanneer komt die drake nerf nou eens? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Als ze dan toch bezig zijn: laat ze gelijk incarna implementeren zoals in de future of EvE trailer. En dan ook nog ff in de aankomende patch, overmorgen.

Furbz: Als ze de code makkelijk om konden zetten naar multicore hadden ze dat allang gedaan. Sov stuff is er. Als je dat verandert zullen mensen nog steeds met z'n allen in een enkel systeempje gaan zitten. Je ontkomt niet aan timers. En op een gegeven moment heb je timers in een enkel systeem (=enkele node) en krijg je 2000+ mensen in een systeem. Ik snap je frustratie, maar je argumenten blijven achter.

Time-dilatation is simpelweg het verhogen van het aantal kloktikken dat de nodeprocessor heeft per tik van genesis (?). En als een seconde 'virtuele werkelijkheid' drie seconden duurt, heb je een verdriedubbeling van de processorkracht. De moeite is om alle andere systemen alsnog te laten syncen. Maar je argument dat 'iedereen dan van 15 minuten lag' heeft is tweezijdig verkeerd: enerzijds is 15 minuten dilatation *erg* veel extra processorkracht. Met alleen al enkele seconden denk ik dat fleetfights van huidige grootte en samenstelling die tot medium lag hebben, gelijkwaardig speelbaar zijn. Anderzijds (en dit is *het* grote voordeel volgens mij) wordt lag gelijkgetrokken. En dan is het misschien inderdaad dat iedereen een x tijd lag heeft, maar het is gelijk. En een fleetfight is dan geen dobbelsteenworp, maar een werkelijke prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ze dan toch bezig zijn: laat ze gelijk incarna implementeren zoals in de future of EvE trailer. En dan ook nog ff in de aankomende patch, overmorgen.
Future of eve is debiel als toekomst visie en matig als trailer.
Furbz: Als ze de code makkelijk om konden zetten naar multicore hadden ze dat allang gedaan. Sov stuff is er. Als je dat verandert zullen mensen nog steeds met z'n allen in een enkel systeempje gaan zitten. Je ontkomt niet aan timers. En op een gegeven moment heb je timers in een enkel systeem (=enkele node) en krijg je 2000+ mensen in een systeem. Ik snap je frustratie, maar je argumenten blijven achter.
Activity based sov, blobbing is niet meer de (enige) methode om sov te krijgen, probleem opgelost, QED.

En ik zeg niet dat multicore support makkelijk is, maar time dilation is ook niet triviaal. En multicore support is gewoon nodig, gezien dat threads de nabije toekomst geen drol sneller gaan worden. De argumenten wat het probleem zou zijn met multicore zijn ook nogal zwak (dat een dood schip in een andere thread nog iemand kan vernietigen, maar dan heb je het over enorm korte tijdsverschillen, makkelijk in game te verklaren door travel time van munitie, laatste schot toen schip al aan het exploderen was, etc. En in shooters gebeurd het continue).
wanneer komt die drake nerf nou eens?
Na de drake boost die ze OP gaat maken :+

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 12-04-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat zou die activiteit moeten zijn die de sov bepaalt ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
haha, Majesta Empire corp theft :o _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJzerlijm schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:49:
Wat zou die activiteit moeten zijn die de sov bepaalt ?
Alles, van npc kills tot gate jumps tot manufacturing jobs tot POS's tot stations, etc.

En als je dan station ownership niet verandert qua mechanics (minus nuken van SBUs, dat is bagger game mechanic), dan kan je als aanvallende partij altijd besluiten om sov snel over te nemen door een massale aanval waarbij je na twee timers hun station overneemt, POS's vernietigd, en ervoor zorgt dat ze niks meer in dat systeem kunnen doen.
Maar als je daadwerkelijk sov wilt houden moet je daar ook blijven, en niet een paar timers blobben en ervandoor gaan. Als je wel ervandoor gaat komen meteen weer de oude bewoners terug, hebben dan wel niet de punten van het station, maar als ze de enige zijn die daar ratten, minen, gate jumps, pvp'en, etc, dan krijgen ze alsnog sov in handen. Zonder sov kan je dan station overnemen door erop te schieten zonder reinforcement cycles.

Voordeel meteen: het is heel makkelijk om sov in een paar systemen te verdedigen, maar veel moeilijker om het in heel veel systemen te doen. Dus kleine spelers hebben dan ook een kans zonder lid te worden van een powerblock.
En het zorgt er ook nog eens voor dat populaire systemen moeilijker zijn in te nemen, maar dat 0.0 wastelands niet zo snel ontstaan omdat elke superkleine alliance sov kan innemen als niemand er woont (behalve bots, maar die gaan toch weg als er nieuwe mensen in local komen). Meer mensen in 0.0 -> minder bots, minder noodzaak tot supercap blobs -> minder bots, win-win-win situatie.

Jammer imo bij zulk soort diefstallen als nu bij ME dat het compleet risicoloos en zonder consequenties is, in plaats van dat niemand hem nog vertrouwd koopt hij gewoon paar nieuwe alts.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 12-04-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Niks van gehoord van die theft voor de rest.
Al wat meer details hoe en wat?

als het een leuk bedrag is is het misschien wel handig voor mijn scam altje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04
http://www.eveonline.com/...?a=topic&threadID=1495341

Unfortunately this isn't a joke, at least not for those who are ME or the NC who will be reading this no doubt trying to figure out if its another troll or not. The truth of the matter is I just walked alway with ALL of ME's assets, and ALL of my corporation assets.

The combined total stolen just in ISK from the wallets of my corporation and alliance exceeds 368 billion isk as shown:

http://img859.imageshack.us/i/20110412074358.jpg/

and the assets:

http://img42.imageshack.us/i/20110412075846.jpg/
http://img839.imageshack.us/i/20110412075858.jpg/
http://img858.imageshack.us/i/20110412075905.jpg/
http://img121.imageshack.us/i/20110412075910.jpg/

so the assets that were worth the most really broke down into ships being worth about 26.2 bil. I would like to thank my CEO/CO CEO for letting me borrow the NYX at the last minute to really make the ship profit spike. The items were worth about 276 bil, this was counting the most worthwhile assets. Fittings, t2 BPC, ect were not calculated into this as well as the random pos mods (which there was a crap load of). A further analysis of how much was actually taken will be available as soon as I have the time to jita price check it all.

Combined total so far is 670+ bil isk worth of isk/assets. With an estimated 100 bil isk worth of fittings, pos mods, and misc. stuff still unaccounted/price checked for.

=========================================================

So what does this leave ME with? Well they have the poses and infrastructure that was up at the time, and that is it. They quite literally have almost ZERO assets. With any luck they will be able to milk the tech tit long enough to recoup from this loss before RUS+PL+RAIDEN evict them from their home.

PS... If you guys are having trouble paying sov bills this month id be willing to lend you a collateralized loan.... oh wait.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 11:46:
Time-dilatation is simpelweg het verhogen van het aantal kloktikken dat de nodeprocessor heeft per tik van genesis (?). En als een seconde 'virtuele werkelijkheid' drie seconden duurt, heb je een verdriedubbeling van de processorkracht.
Toch leuk dat ze 5 jaar eindelijk naar me geluisterd hebben. Toen heb ik dat idee al meerdere malen voorgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dit is wat mij het meest tegenstaat in Eve. Het heeft een zogenaamd "realistisch" (economisch) model maar er is voor de player corps/alliance) geen enkele manier om iets te doen als een diefstal heeft plaatsgevonden. De gestolen assets kunnen met 0 risico naar een alt-account gesluisd worden, waarna de speler op een ander character kan genieten van de buit. En aangezien de die-hard spelers vaak meerdere hoog sp-chars hebben is het ook niet zo'n vreselijke ramp als 1 char niet echt meer gebruikt kan worden.

Hoe is het "realistisch" is het dat iemand zichzelf een 100% nieuwe identiteit kan aanmeten en de buit per direct niet meer te traceren is?

"Had je maar beter moeten opletten" gaat niet echt op bij deep cover spies. Een corp/alliance is niet solo te bestieren dus ooit moet je iemand vertrouwen. Ieder char staat compleet los van de andere dus in de gaten houden van je leden levert niets op. Eve mist wat mij betreft een "realistische" pakkans bij diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helemaal mee eens, dat je kan scammen, stelen, etc, kan ik mee leven (hell ik speel nog steeds eve). Maar dankzij alts, vooral in combinatie met kopen en verkopen van chars, haalt alle consequenties van corp theft, spambots in jita (laten we wel wezen, merendeel van scams daar zijn bots), etc weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
furby-killer schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:44:
Helemaal mee eens, dat je kan scammen, stelen, etc, kan ik mee leven (hell ik speel nog steeds eve). Maar dankzij alts, vooral in combinatie met kopen en verkopen van chars, haalt alle consequenties van corp theft, spambots in jita (laten we wel wezen, merendeel van scams daar zijn bots), etc weg.
Misschien dat de mechanics rondom corp wallets/assets wat werk kan gebruiken, aan de andere kant zijn dit de heists waardoor EVE op de mainstream-menukaart staat (zelfs juist gewoon waarom het in het nieuws komt), en gebeurt het dusdanig weinig op deze schaal dat ik niet geloof dat er iets fundamenteel mis is.

De consequenties zijn dat je voortaan gratis kunt spelen, maar alles wat je opbouwt op sociaal vlak kun je weggooien. Ik zou EVE om geen enkele andere reden langer dan een week spelen. Okee, en een cane vliegen verveelt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En net zo hard opnieuw kan opbouwen aangezien het triviaal is om je ISK door te sluizen.

Ook geloof ik nog steeds niet dat eve op de mainstream menukaart zou staan omdat je geld gejat kan worden zonder dat je er veel tegen kan doen, en achteraf al helemaal niks. Denk dat dat meer met het advertentiebudget van eve te maken heeft, en simpelweg, waarom zou het niet mainstream zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 23:26:
En net zo hard opnieuw kan opbouwen aangezien het triviaal is om je ISK door te sluizen.

Ook geloof ik nog steeds niet dat eve op de mainstream menukaart zou staan omdat je geld gejat kan worden zonder dat je er veel tegen kan doen, en achteraf al helemaal niks. Denk dat dat meer met het advertentiebudget van eve te maken heeft, en simpelweg, waarom zou het niet mainstream zijn?
Natuurlijk kun je er wel wat tegen doen. De kwestie koppig blijven omkeren (of afdoen als gebrekkige game mechanics) helpt je argument ook niet echt. Kennelijk vind je het een griezelig aspect van EVE, die sociale interactie. Misschien dat je ooit inziet dat er legio manieren zijn om mensen met verantwoordelijkheden bij je te houden. Bovendien kun je binnen een corp voor veel dingen prima kaderen, het spel biedt genoeg mogelijkheden. En het blijft een spel. Soms is het shit happens.

Precies dit is waar ik het over heb, juist dit aspect zet EVE steviger op de kaart dan al die willekeurige online spelletjes: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8132547.stm

(wat we missen is dat mensen dood vallen in internetcafe's na een stevig potje sov, maar downtime voorkomt een hoop ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Je bezittingen in EVE zijn juist super veilig, het zijn Corporations die beroofd worden en alles wat die hebben is vrijwillig door de spelers afgestaan door taxes en item transfers. De wallet en persoonlijke hangars van je characters zijn absoluut 100% veilig tenzij ge account gehacked wordt. Zelfs de nieuwe eigenaars van die Outpost waar je nog 10 Battleships had liggen kunnen alleen de portier opdracht geven je niet binnen te laten maar niks doen om ze af te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en die gozer wordt straks benaderd door ruskies voor RMT, hij profit, ruskies profit.

wat heb je dan? RL cash...always nice. Maar ingame ben je al je mates kwijt. Toen ik nog in director kringen zat in mijn alliance had ik ook toegang tot 60+ bil om zo te scoopen.
Ik hecht in dit spel meer waarde aan vriendschap, sommige gasten ken ik nu 4 jaar en spreek ik bijna elke dag.

Dus mijn vraag, is het waard om dit te doen en iedereen "kwijt" te raken?

EvE is niet echt leuk als singeplayer game :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kennelijk vind je het een griezelig aspect van EVE, die sociale interactie.
En wat jij bedoelt met sociale interactie is geen enkele sociale controle mogelijk omdat je gewoon de hele handel kan recyclen op nieuwe alts die niet traceerbaar zijn.
Zoals ik al zei, ik ben er zelf geen groot voorstander van, maar kan wel het idee begrijpen dat je kan stelen, scammen, etc. Het hele probleem echter is dat er bijzonder weinig consequenties aan zitten, ja je moet een nieuwe alt gaan gebruiken, thats it. IIG in dit geval, je hebt ook nog bijvoorbeeld de jita scam bots, zit helemaal geen consequenties aan gezien dat je nooit erachterkomt welke de main is.

btw beetje ander onderwerp, maar kan je met API uitvogelen wie er online zijn/of iemand online is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Srooij vast wel :)

Wie zegt dat dat zijn main character is? Misschien zat hij wel in een andere alliance met zijn main character en was dit al sinds tijden gepland en heeft het gewoon tijd gekost.

Dit is naar mijn mening juist het leuke aan EVE. Alles kan, alles mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde verhaal weer, leuk dat het kan, jammer dat er geen enkele mogelijkheid is om er iets tegen te doen als je een beetje je best doet, en na afloop al helemaal niet omdat alles met gerecyclede alts gebeurd.
Misschien dat je ooit inziet dat er legio manieren zijn om mensen met verantwoordelijkheden bij je te houden.
Misschien dat jij ooit inziet hoeveel geld die hoeveelheid ISK waard is. Oftewel met legio manieren om mensen met verantwoordelijkheid bij je te houden ga je ook toevoegen om hun hypotheek te betalen?

Ik zelf heb geen geld tekort IRL, maar als je je baan kwijt raakt en je kan je familie helpen door bij je online spelletje het geld van je corp/alliance the rMT'en is de beslissing voor veel snel gemaakt. (en terecht overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meh...alts alts alts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Sgreehder schreef op woensdag 13 april 2011 @ 01:09:
Natuurlijk kun je er wel wat tegen doen. De kwestie koppig blijven omkeren (of afdoen als gebrekkige game mechanics) helpt je argument ook niet echt. Kennelijk vind je het een griezelig aspect van EVE, die sociale interactie. Misschien dat je ooit inziet dat er legio manieren zijn om mensen met verantwoordelijkheden bij je te houden. Bovendien kun je binnen een corp voor veel dingen prima kaderen, het spel biedt genoeg mogelijkheden. En het blijft een spel. Soms is het shit happens.
Nee je kan er niet genoeg aan doen. Die vrienden van je in je corp kunnen plants zijn die ook in een andere corp/alliance bezig zijn waar jij dagelijks uitgelachen wordt, of mensen die zich 1x heeeeel kwaad maken omdat hun konijn is overleden, of iemand die ff geld nodig heeft, of inderdaad je beste vriend ingame maar hij heeft wel escalerende conflicten met een ander... Mensen aan je "binden" in een online community is bijzonder moeilijk, vooral als je gemakkelijk elders opnieuw kan beginnen met je zakken vol goud.

Feit blijft dat de pakkans 0 is, het kost je alleen je alt die in die corp/alliance zat. Koop een nieuw char met behoorlijke skillpoints van een deel van de opbrengst en zelfs die kosten worden gemarginaliseerd. Sociale kosten? Alleen bij het clubje dat je hebt leeggeroofd. Lijkt me niet dat je dat interesseert. Genoeg clubjes waar je daarna zeer welkom bent met je skills en assets.

Heeft niks te maken met "enge sociale interacties", ik zie ook niet wat je precies wilde bereiken met die ad hominem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
furby-killer schreef op woensdag 13 april 2011 @ 09:14:
[...]
En wat jij bedoelt met sociale interactie is geen enkele sociale controle mogelijk omdat je gewoon de hele handel kan recyclen op nieuwe alts die niet traceerbaar zijn.
Ik bedoel dat je nieuwe vrienden kan gaan zoeken in een spel waar geen zak aan is in je eentje. Wat ik zeg; leuk, nu kan je het spel gratis spelen en alles kopen. Is die uitgaging ook gelijk weg.

Tja, en stevige problemen op financieel vlak zijn geen normale omstandigheden.
Alleen bij het clubje dat je hebt leeggeroofd. Lijkt me niet dat je dat interesseert. Genoeg clubjes waar je daarna zeer welkom bent met je skills en assets.
Als je dit hoort, gaat het om clubjes waar wel aardig wat meer tijd in zit dat een paar maandjes (dezelfde reden dat echte spais er ontzettend veel tijd in moeten steken om goede toegang te krijgen). Je skills en assets zijn waardeloos, want dit soort nieuws gaat globaal. Je kan letterlijk onderaan beginnen met je Ibis.

[ Voor 30% gewijzigd door Sgreehder op 13-04-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Je assets zijn nooit weg geweest omdat je die in eve compleet ontraceerbaar heen en weer kan schuiven. Niemand die er iets aan kan doen als jij x bil van alt naar alt schuift, de assets recyclet, verkoopt, of op andere wijze liquideert. Conclusie: je eindigt met een flink aantal bil isk.

Onderaan met je ibis? Je hebt 100+ bil. Koop iets als dit vanaf een onbekende alt zonder interessante corp history en je skills zijn alweer terug (okee niet dezelfde maar een ibis is niet nodig).

Gewapend met die verse nieuwe char en de 75+bil isk wandel je onbekende alliance x binnen en maak je vriendjes (of "vriendjes" als je niet rijk genoeg bent).

Waar zit het risico precies dat je in een ibis laat eindigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onzin.
De gasten die ik al jaren ken in eve en ook in de corp waar ik zit; die zou ik niet kwijt willen. Zijn te relaxte gasten en goeie pvpers.

Het is wat je uit het spel wilt halen, easy spy isk theft stuff .... not my cup of tea.

Toch een interessant feitje, eve reflecteert je irl karakter. Ik praat hier niet over ebil piwates etc...

Sneu voor de gasten die zo zijn. Het is natuurlijk makkelijk om idd een nieuwe char aan te schaffen en met een schone lei te beginnen. Maar toch op het eind speel je het verkeerde spel als je zo aan je trekken moet komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wie zegt dat die leuke gasten die jij al jaren kent niet in nog een corp zit waar hij andere bedoelingen heeft?

Ik ken er zo ook wel een paar die meerdere chars hebben verspreid over corps/alliances. Hoeft maar iemand wat verkeerd te zeggen en je neemt de boel mee. That's EVE en het hoeft echt niet perse een reflectie van jezelf te zijn. Het is een spel, en in een spel kan je doen wat wilt. omdat het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Dus het is onzin omdat het niet jouw ding is en jouw vrienden dat nóóit zouden doen (vraag ff aan die CEOs voordat ze director access aan de spy gaven hoe ze over hen dachten trouwens..)

En eve reflecteert je rl karakter behalve bij jou als evil pirate of pvper? Want dat is... anders? Maar ore thieves zijn... wannabe-tasjesdieven die dromen over straatroof? Highsec griefers... zouden als ze ermee wegkwamen het willekeurige voorbijgangers en politieagenten in elkaar slaan? Weet je zeker dat jij als pvper die graag andere players stukschiet niet de neiging hebt om...? Wat een nonsense. Je persoonlijkheid heeft wel invloed op hoe je speelt maar dat betekent niet dat je alles en iedereen maar vrolijk kan generaliseren.

Gek idee: veel roleplayers en gamers spelen spellen om eens "iemand anders" te kunnen spelen en dingen te doen die ze irl nooit zouden (willen) doen omdat het immers virtueel is. En mensen wisselen ook irl wel eens van baan, ook al vinden ze de collega's zo leuk en hebben ze het naar hun zin. Als de prijs hoog genoeg is. In Eve kan zelfs de wetenschap dat je de headlines eens gehaald hebt, iedereen het dagen over jou gehad heeft, je ermee weggekomen bent, belangrijke motivatie/beloning zijn om zoiets te doen, ook al belazer je je vrienden (of zijn het meer collega's? kennissen? vervangbare onderdelen van je game?). Niet iedereen denkt hetzelfde als jij over corp/guild/alliance/kin/group-mates.

http://uk.pc.ign.com/articles/100/1002527p1.html <-- of zoiets. Als puntje bij paaltje komt zullen mensen kiezen voor rl (hoop je dan maar). En of dat nou theft is om iets te financieren of ineens weg zijn omdat je de tijd niet meer hebt.. een ingame vriendschap zal dat niet tegenhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stond laatst oog-in-oog met een WT (die vele malen sterker was) en ik kreeg toen aan zeer interessant aanbod, ééntje die je als "n00b" eigenlijk niet kan weigeren.
Wanneer ik als spion aan het werk zou gaan en alle corp leden zou doorgeven, dan zou ik een aardige hoeveelheid ISK krijgen (5bil) en wanneer alles en iedereen afgemaakt zou zijn dan kon ik bij hun in de corp.

Wat doe je dan? Ik vloog nog met een frigate (meer kon ik niet) en aan m'n alpha clone had ik genoeg (minder dan 900.000 SP). En nu krijg je de kans om in één klap wat ISK te krijgen (genoeg voor eerste paar maanden), een sterke corp achter je en ....

Dus ik ben naar de CEO van m'n eigen corp gegaan, heb alles verteld en werd dubbelspion ;D

ISK in de pocket (gedeelte van lijst gegeven, in overleg met CEO) en de war corp in de val laten lopen (door een locatie te geven waar opeens 50 schepen lagen ipv 5).

Dus hoewel ik eigenlijk ook iemand heb verraden, ben ik toch goed bezig geweest. Dus waar ligt de grens?
In beide gevallen had ik ISK en respect gehad (bij war corp had ik nog bedrogen kunnen worden), maar ik koos voor de IMHO beste keuze.

Het is maar een spelletje...

PS. Net even mijn 21-dagen trial omgezet naar een betaald account, anders blijft m'n corp zeuren dat ik nog geen Drake heb ;) Er is nu dus een gelukkige tweaker met een extra 30 dagen op z'n account (I love buddies :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wtf, wat een faal WTs. En sowieso tenzij het RL vrienden van je waren in dat corp is het blijkbaar niet echt moeilijk om een alt erin te krijgen, dan ga je toch niet iemand 5B betalen met als waarschijnlijkste resultaat wat jij hebt gedaan, het geld in eigen zak steken en ze niet helpen/in de val laten lopen.

Wilde dat ik zo makkelijk 5B kon krijgen, 5B is al heel veel voor 99.9% van de spelers die lang bezig zijn, voor een nieuwe speler is het debiel veel _/-\o_

En blijkbaar heeft PL na tijdelijk gereset te zijn door DRF één van hun bekendste piloten, fpshacker, gekicked vanwege killen van een DRF macro :P

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 14-04-2011 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
5bil voor het geven van je corp mates. hmm zou ik ook nog wel doen :)

edit: mede omdat het geen moer uitmaakt want een beetje KB browsen ben je er toch wel achter. IIG welke er toe doen :D

[ Voor 46% gewijzigd door Bornhald op 14-04-2011 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
EVE is wat dat betreft net het echte leven. Principes kosten geld en iedereen heeft zn prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
haha netjes, voor 5b kan je meteen een leuke char scoren van 2bil waarmee je lekker kunt spelen en dan isk verdienen of gtc kopen vna de rest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51
Terminal13,

Ik moet zeggen dat je dit netjes hebt gedaan. Zelf zou ik ook voor die manier hebben gekozen (of ik moet extreem ontevreden zijn met mijn corp. Dutch, wees niet bang. Dat is nog lang niet het geval :+) en nu heb je ook voldoende ISK. Nice.

Dit donkere is de reden waarom ik het ook speel. Gelukkig ben ik IRL juist helemaal niet zo. Wat dat betreft vind ik het gebruik van een spy(-alt), scamming, etc geen probleem en ik heb daar echt geen moeite mee; het is een onderdeel van Eve en dat moet je maar accepteren. Zo vind ik die scams waarbij alliances en/of corps worden bestolen van hun assetst juist prachtig.Ik hoop alleen dat het bij ons nooit zal voorkomen natuurlijk, maar het is nu eenmaal een onderdeel van Eve.

Eén ding waar ik wel een probleem mee heb is het hacken van een account en dat ze vervolgens alles verkopen en je wallet helemaal leegmaken. Maar goed, als dat gebeurt dan kan je daar een petition voor maken. Want dat is duidelijk niet toegestaan volgens de EULA.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hacken van je eve account wel ja, al gaat het dan ook soms nog wel verder dan account leeghalen, CVA sov was 1.5 jaar geleden ofzo door een hacker verwijderd. Gelukkig was CCP toen snel en was het enige echte probleem uiteindelijk dat alle CVA JB towers waren ingesteld om op iedereen buiten CVA te schieten. Maar sov zou pas tijdens DT droppen en toen hadden GMs het gefixed.

Maar dat werkt wel ingame, maar out of game wordt er nog rustig rondgehacked. Het is niks bijzonders wanneer alliance forums worden gehacked, en voice servers die tijdens ops worden gebruikt moeten redelijk DDOS proof zijn, gezien dat dat ook niet bijzonder is.

Gerelateerd voor als iemand dat nog niet had meegekregen, maar de database van SHC is in handen van andere gekomen inclusief alle wachtwoorden die blijkbaar niet geencrypt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Goh, zo te zien heeft ROL nu een klein probleempje. Als ik de geruchten mag geloven, zijn een aantal key-personen binnen ROL gebanned vanwege RMT:
"confirming all chars are banned (11 chars, some of them not belonging to me), including 2 SC and 2 titan chars. (...) Official CCP reasoning - numerous EULA breakage"
Zou CCP er nu dan toch werk van gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
jup zo was die van mij een tijdje geleden ook gehackt, nu moet ik op de niet al te snelle Database admins van ccp wachten om al mijn spullen die corp assets geworden zijn, naar personal assets te "converteren" waarna de GM waar ik contact mee hebt, me al mijn assets kan moven naar de voor mij gewenste locatie :)

@nwagenaar you better not fuck me over indeed ^^ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dutch2007 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:50:
@nwagenaar you better not fuck me over indeed ^^ :)
Pfff, alsof ik bang word van je carebear characters :P Maar nee, ik vind het nog te gezellig. Dus ik blijf nog wel even hangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:50:
Goh, zo te zien heeft ROL nu een klein probleempje. Als ik de geruchten mag geloven, zijn een aantal key-personen binnen ROL gebanned vanwege RMT:

[...]

Zou CCP er nu dan toch werk van gaan maken?
Nop. Als in volgens mij klopt dit wel, en CCP heeft hier altijd al wel wat tegen gedaan, maar dat is enkel tegen RMT. Hij is ook gebanned vanwege RMT en niet botting. Nog geen enkele reden om aan te nemen dat CCP serieus tegen botting gaat optreden. Verschil is uiteraard dat op korte termijn RMT CCP isk kost, en botting niet.

Persoonlijk maakt RMT mij weinig uit, het verplaatst enkel ISK. Ja je krijgt een voordeel door veel echt geld te besteden, maar dat is niks anders dan plex en character bazaar. Ik vind botting veel belangrijker, dat zorgt voor oneerlijke manier om ISK/supers daadwerkelijk te maken (en ook te RMT'en uiteraard). En dat zorgt voor een flink gedeelte voor de huidige snelheid waarop supers worden uitgescheten. Sowieso als CCP supers zou nerfen zou botting vanzelf een stuk minder worden. Maar tja, als CCP (solo) pwnmobiles introduceert die een hele hoop kosten, maar gewoon nodig zijn op strategisch niveau, moet je niet vreemd opkijken dat er een 0.0 arms race ontstaat wie het snelste die dingen kan maken, waarbij door botting aan de benodigde minerals/isk wordt gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Maar zonder botting heb je ook geen RMT. Hoe denk je anders dat ze zulke grote hoeveelheden ISK kunnen bieden? IMHO heb ik trouwens minder problemen met botting dan met RMT, simpelweg omdat ik mij zeer goed kan voorstellen dat een corp/alliance niet uren wil ratten/minen om te kunnen voldoen aan de behoefte van hun corp/alliance. Dus botten voor supers, daar heb ik geen enkele problemen mee. RMT voor supers, daar heb ik dus wel veel problemen mee (mede omdat real life geld besteed wordt aan zaken buiten Eve om).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar zonder botting heb je ook geen RMT
In ieder geval een hoop minder, leuk bijverschijnsel, maar ik ben dan ook tegen botting, dus begrijp niet helemaal wat je hier duidelijk wil maken. Zonder RMT heb je namelijk nog wel botting, waarschijnlijk nagenoeg niet minder dan nu.
omdat ik mij zeer goed kan voorstellen dat een corp/alliance niet uren wil ratten/minen om te kunnen voldoen aan de behoefte van hun corp/alliance. Dus botten voor supers, daar heb ik geen enkele problemen mee.
Dus hoeven zij dat niet uren te besteden aan ratten/minen terwijl mensen die wel eerlijk spelen het wel moeten doen 8)7
Ik heb ook geen behoefte eraan dat mensen mijn carrier kunnen mollen, vind je het dan ook goed als ik een hack gebruik om GM modules te fitten zodat ik invulnerable word?

Die gebotte supers nemen je sov over en jij kan je niet verdedigen als je eerlijk wil spelen. Het hele idee achter eve was dat er consequenties waren bij verliezen van je schepen, niet echt het geval als je een leger bots hebt die ISK binnen slepen.
RMT voor supers, daar heb ik dus wel veel problemen mee (mede omdat real life geld besteed wordt aan zaken buiten Eve om).
Dit is iets waar ik me dan weer compleet niet druk over kan maken. RMT verplaatst enkel ISK. Tuurlijk liever niet, maar het is in principe gewoon hetzelfde als plexes, en minder erg dan character bazaar. Uiteraard is het merendeel van geRMT'de ISK gemaakt door bots, en daar heb ik dan weer een probleem mee. Maar als iemand een goede trader is en zijn ISK verkoopt voor echt geld maakt mij dat geen drol uit, zie niet echt het probleem ervan in. (IIG niet meer dan het probleem van plexes).
Als iemand een onbeperkte ISK fontein heeft waarmee hij een supercap fleet maakt dan vind ik het wel degelijk een probleem, gezien dat jij dat blijkbaar wel normaal vindt kunnen we dan niet net zo goed het hele player driven economy gedeelte schrappen en iedereen maximaal eens per week een nieuwe supercap geven?

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 14-04-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Ik snap niet echt hoe jij RMT wel goed kan keuren maar botting niet. Want in feite is er één groot verschil bij RMT, CCP ziet hier nooit wat van. Er is maar één persoon die hier beter van word en dat is de persoon die deze dienst exploiteert (volgens cijfers uit 2009 was de goldfarm market goed voor circa 4 miljard dollar).

Gebruik van botters voor alliance/corp doeleinden heeft het doel om de alliance/corp sterker te maken door sneller over middelen te beschikken. In feit verandert dit de gameplay op geen enkele manier en CCP wordt hier ook niet financieel door benadeeld. In feite profiteert CCP hier gewoon van, want er zullen behoorlijk veel botters zijn die gebruik maken van PLEX en effectief gezien komen die alleen in omloop nadat iemand anders GTC heeft gekocht en heeft geconverteerd naar PLEX.

Als men vervolgens botting gebruikt voor RMT doeleinden, dan is CCP slechter af (financieel gezien dus). Effectief gezien vern**kt RMT het spel juist meer dan botting.

Eigenlijk zeg jij gewoon: een super gekocht met RMT is minder erg dan iemand die een super heeft gekocht door middel van botting. In principe is er geen verschil, beide situaties zorgen voor hetzelfde resultaat.

Overigens, zodra jij gebruik maakt van exploits of hacks om jezelf een edge te geven, dat ben je natuurlijk oko verkeerd bezig. Beide gevallen is volgens de EULA niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door nwagenaar op 14-04-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel, RMT verplaatst alleen ISK, botting creeert het. Waarom zou het mij iets uitmaken of persoon A 100B geeft aan persoon B of dat hij het geeft en er dan 100 euro voor krijgt, resultaat ingame exact hetzelfde. Enige is dat je dan op die manier een voordeel kan krijgen door veel geld te besteden, zie plex + char bazaar.

Oftewel het verandert in feite de gameplay op geen enkele manier.
Gebruik van botters voor alliance/corp doeleinden heeft het doel om de alliance/corp sterker te maken door sneller over middelen te beschikken. In feit verandert dit de gameplay op geen enkele manier
En dit is dus het omgekeerde. Botting verandert de gameplay, het haalt totaal de consequenties van je schip verliezen weg voor één kant, terwijl de andere kant die nog wel heeft. Ik moet dan weer uren, of nog veel langer, missies runnen, omdat iemand anders met wat bots een onbeperkte hoeveelheid supercaps heeft die hij continue op mij kan gooien. Zelfs als ik ze kill, dan kan hij gewoon volgende ophalen omdat hij onbeperkte hoeveelheid ISK heeft.

Oftewel ik begrijp echt niet dat je kan zeggen dat botting gameplay niet beinvloedt. Hoe zou het mij niet beinvloeden dat een tegenstander een enorme supercap vloot heeft door te cheaten terwijl ik dat niet heb? Botting verandert daadwerkelijk gameplay, het creert een onbeperkte ISK fontein. RMT verplaatst enkel ISK, of er tegelijkertijd ook echt geld verplaatst heeft geen enkele invloed op mij en maakt me dus weinig uit.

Maar juist omdat eve zogenaamd verliezen consequenties hebben en omdat je best ver kan gaan met het slopen van elkaars zandkasteeltje heeft botting een enorme invloed op mij.

Zoals ik zelf al eerder meldde is het wel zo dat botting op korte termijn CCP mogelijkerwijs geld oplevert (dat is nog maar zeer de vraag gezien dat ze wel plexes kopen, maar zonder hun bots waarschijnlijk heel veel plexes zouden verkopen, wat CCP veel meer oplevert), en RMTs CCP direct geld kosten, waardoor CCP weleens wat doet tegen RMT en bots met rust laat. Maar dat maakt mij geen drol uit, mensen die cheaten dmv bots beinvloeden mij direct, en in het algemeen het 0.0 landschap enorm, RMT'ers niet.
Eigenlijk zeg jij gewoon: een super gekocht met RMT is minder erg dan iemand die een super heeft gekocht door middel van botting. In principe is er geen verschil, beide situaties zorgen voor hetzelfde resultaat.
Tja op die manier kan je ook op een legale manier je supercarrier krijgen gelijkstellen aan RMT/botting, zelfde eindresultaat.

Een super gekocht door RMT is simpelweg dat wat mensen je ISK geven, al dan niet voor een RL tegenprestatie. Maar die ISK is gewoon op legale manier verkregen (we gingen iig uit nu van geen botting), dus enkel verplaatsen van ISK. Ik heb het liever niet, maar het is niks anders dan een zooi PLEX te verkopen voor ISK. Dat mag, dus maakt mij weinig uit als ze dan ebay gebruiken.
Dat is heel wat anders dan botting, waarbij je een onbeperkte ISK fontein hebt waardoor verliezen van schepen geen consequenties meer heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 14-04-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Jouw theorie van RMT zonder botting gaat niet op. 1B ISK kost circa 32$. Eén GTC kost circa 35$. Als je die vervolgens converteert naar ISK, krijg je tussen de 600M en de 700M. Kortom: Voor minder RL dollars krijg je meer ISK. Ergo, bij RMT voed je juist jouw gehate botters. Simple as that.

Overigens is RMT conform de EULA niet toegestaan. Botting wordt beperkt toegestaan. Na 3 strikes word je account gebanned. Gebruik van RMT betekent een directe ban.

[ Voor 45% gewijzigd door nwagenaar op 14-04-2011 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op donderdag 14 april 2011 @ 16:59:
Jouw theorie van RMT zonder botting gaat niet op. 1B ISK kost circa 32$. Eén GTC kost circa 35$. Als je die vervolgens converteert naar ISK, krijg je tussen de 600M en de 700M. Kortom: Voor minder RL dollars krijg je meer ISK. Ergo, zonder botting heb je gewoon geen RMT. Simple as that.
Way to go met het negeren van een complete post...

Anyway, we hadden het over het geval waarbij wel RMT was en geen botting, zoals ik nu al meerdere keren heb gemeld, bots aanpakken helpt meteen ook tegen RMT inderdaad. Maar zeggen dat je zonder botting geen RMT hebt is ook stom. Kijk naar meneer van eve bank, die heeft niet gebot en toch een hele hoop geRMT'd.

En met meer dan x GTC per maand kan je niks (waarbij x = aantal accounts). Als ik meer inkomsten heb en ik het wil RMT'en zit je toch vast aan ebay. Of situatie B, ik stop definitief met eve, aan assets zal ik ruim boven de 5B zitten, dan nog eens 65M SP. Huidige ebay laat zien dat 50M SP voor zon 400 dollar gaat. Daar houd ik dan toch een leuk bedraag aan over als ik de handel via ebay verkoop, en dan heb ik wel RMT en geen botting.

Edit: botting mag compleet niet volgens de EULA, echter CCP treedt er niet tot nauwlijks tegen op.

[ Voor 4% gewijzigd door Sissors op 14-04-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

botting blijft in dit spel toch nogal moeilijk te detecteren vermoed ik, daarom dat er zo weinig tegen gedaan word. bv. Mining heeft niet veel interactie nodig, waardoor het onderscheiden van echt spelende mensen nogal moeilijk is.

Voor zover ik kan zien, zou ik maar 1 manier waaruit botters afgeleid kunnen worden, en dat is via played time. Ik hoor dat er genoeg botters zijn die 23/7 draaien, dat zou CCP meteen moeten opmerken.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
Dat komt voornamelijk omdat ik jouw achterliggende gedachte gewoon niet snap. Of je bent gewoon naïef, of je snapt niet dat ik met RMT hoofdzakelijk ISK-farming bedoel.

Sites zoals iskbank bestaan juist door botters. Die farmen zoveel met ratten dat men vervolgens de ISK verkoopt aan sites zoals iskbank. En die verkopen het dus weer aan andere spelers. Dus vandaar mijn conclusie dat deze belangrijkste vorm van RMT, niet kan bestaan zonder botters. Maar jij vindt dus dat RMT geen probleem is, terwijl jij dus wel botting veroordeeld. Alleen, zonder die ISK-farmers (wat hoofdzakelijk bots zijn) krijg je dus ook geen RMT diensten zoals iskbank.

Het verkopen van schepen en chars voor geld is een hele andere soort van RMT. In eerste instantie onschuldig, maar eigenlijk is dit dus meer vern**keratief voor de gameplay. Simpelweg omdat mensen en/of alliances binnen no-time kunnen beschikken over een titan of een highlevel SP-character. Hoofdzakelijk zullen de mensen die gebruik maken van bots zo'n schip of character kopen. Zij kunnen in relatief korte tijd hun ISK verkopen voor geld en dit dan besteden aan aan de aanschaf. Uiteraard heb je mensen die genoeg geld hebben en hun inkomsten hier aan willen uitgeven, maar het overgrote deel zijn dus personen die hun geld hebben verdiend met ISK-farming.

Ik snap dus nog steeds niet hoe jij RMT wel goed kan praten en dit in feite goedkeurt, maar botting dus niet. En de combinatie van RMT en botting kan je gewoon niet goed praten. Het gebruik van bots om middelen te leveren (dus zonder gebruik van IRL geld) aan een corp of alliance vind ik wellicht discutabel, maar ik heb daar gewoon veel minder problemen mee dan keihard cash neerleggen voor ISK, schepen of highlevel-SP characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat komt voornamelijk omdat ik jouw achterliggende gedachte gewoon niet snap. Of je bent gewoon naïef, of je snapt niet dat ik met RMT hoofdzakelijk ISK-farming bedoel.
Ah ik bedoel met RMT real-money-trade, niet ISK-farming, aka botting. Die stop ik onder de noemer botting (is eigenlijk best logisch), Nu snap ik alleen niet wat jij onder botting stopt als je botting onder RMT stopt.

Zoals ik nu in elke post al heb gemeld begrijp ik best dat de meeste RMT sites zonder bots niet zullen bestaan, maakt mij niks uit, liever minder dan meer. Maar mijn punt is simpelweg dat RMT zelf niks meer is als het verplaatsen van ISK, terwijl botting het maken van ISK is. En dan vind ik het een groter probleem wanneer iemand over mensen heen kan lopen die zich wel aan de regels houden doordat hij massaal ISK maakt dmv botting dan dat er eerlijk verdiende ISK wordt rondgeschoven door RMT. Dat meeste RMT niet eerlijk verdiend wordt is weer een ander verhaal, en dat is gewoon weer het botting waar ik tegen ben, maar niet zozeer het RMT gedeelte van het geheel.
Het verkopen van schepen en chars voor geld is een hele andere soort van RMT. In eerste instantie onschuldig, maar eigenlijk is dit dus meer vern**keratief voor de gameplay. Simpelweg omdat mensen en/of alliances binnen no-time kunnen beschikken over een titan of een highlevel SP-character.
Welkom bij plex/character bazaar.
Ik snap dus nog steeds niet hoe jij RMT wel goed kan praten en dit in feite goedkeurt, maar botting dus niet. En de combinatie van RMT en botting kan je gewoon niet goed praten.
Oké onderverdelen:
RMT zonder botten = hetzelfde als plex/character bazaar, oké CCP krijgt wat minder geld, moeten ze wat minder devs of WOD zetten, big deal.

RMT met botten = zie botten, heb ik altijd al gezegd dat ik ertegen ben.

botten = grootste probleem. Je injecteert er enorme hoeveelheden ISK mee waarmee je simpelweg een enorme supercap vloot kan kopen, die veel groter is dan wat mogelijk zou zijn met RMT (tenzij je aluminium tycoon bent). Ik heb weinig last van een enkeling die een supercap koopt voor echt geld, ook al komt het van een RMT + botter. Ik heb er last van als er tientallen gebotte supercaps komen. En als je je titan die je voor echt geld hebt gekocht doet het verlies tenminste nog pijn, itt wanneer je hem met bots hebt gekregen.
botting blijft in dit spel toch nogal moeilijk te detecteren vermoed ik, daarom dat er zo weinig tegen gedaan word. bv. Mining heeft niet veel interactie nodig, waardoor het onderscheiden van echt spelende mensen nogal moeilijk is.
In combinatie met introductie van (solo) pwnmobiles (supercaps) is dit wel één van de grootste problemen. En dan niet zozeer dat het moeilijk te detecteren is, veruit het meerendeel van de bots die nu rondloopt zou CCP morgen kunnen bannen. Hoeveel mensen denk je dat er 23/7 courier missies in low sec doen?
Het probleem is dat PVE in eve zo ongeveer ontwikkeld is om door bots te worden gedaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Sissors op 14-04-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:03
Maaruh,als iemand ISK koopt dan komt die persoon dan toch ook op een niet game geralateerde manier aan ISK? Zowel botten als ISK kopen mag niet. Als je het speeldveld gelijk wil trekken dan moet iedereen zich aan dezelfde regels houden.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maaruh,als iemand ISK koopt dan komt die persoon dan toch ook op een niet game geralateerde manier aan ISK?
Sja ik heb ook liever dat het niet gebeurd, maar het is hetzelfde als plex dan in principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Alleen loopt CCP Zelf het geld mis, dus mag het niet.

Met botten krijgen ze opzich nog geld, want die accounts moeten hoe dan ook betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wikken en wegen heb ik besloten dat ik mijn EVE characters weg doe. Ik had de accounts al stop gezet omdat ik te weinig speelde om het te rechtvaardigen. (1 van de drie heeft al geen speeltijd meer). Maar ik vermoed niet dat ik er binnen afzienbare tijd nog mee begin.

Mijn Jumpfreighter heb ik al weggeven aan oude bekenden, nu nog even bedenken wat ik met mijn miner en highsec alt doe. (de nulsec puppet die de freighter had houd ik voor de zekerheid op een inactive account, mijn alts gaan weg). Ik post ze binnenkort wel even hier op het forum. Ze zijn niet super geskilled, maar wie de transfer fee betaald mag ze hebben.

Edit: @De_Bastaard: Zoals gezegd stel je er niet heel veel van voor mijn alts hebben 6-9miljoen skillpoints, waarbij ik nog wat heb lopen klooien in het begin, dus helemaal focussed getrained zijn ze niet. De miner kan een Hulk gebruiken, maar niet de Ultimate Hulk fit zoals die overal wordt gegeven. Maar voor iemand die een miner wil hebben is de transfer fee goedkoper als de abonnementskosten in de tijd die het kost om vanuit niets voor een Hulk te trainen. Mijn Higsec alt heeft nagenoeg alleen missies gedaan voor Duvolle Laberatories en kan level 3 missies en misschien wat level 4 doen van een lage kwaliteit agent. Maar Duvolle is daar een slechte voor, aangezien die voornamelijk R&D agents hebben. Ik heb nu geloof ik research lopen bij max een level 3 agent. Ook voor deze geldt weer de transfer fee is minder dan abonnements prijs om dezelfde skills te trainen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou dan ben ik benieuwd, ik houdt me wel aanbevolen voor een leuke char :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ik heb als ik me nier vergis +8 effectief voor amarr, (en +7 caldari) dan kan ik toch ook lvl4 research agents "farmen" toch?

if mis ik iets?

als het kan, welke raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
volgens mij moet je standing hebben met een specifieke corp om de specifieke agent te kunnen benaderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bornhald schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:32:
volgens mij moet je standing hebben met een specifieke corp om de specifieke agent te kunnen benaderen
Dat klopt de standing bij een corporation telt die voor de empires doen "niet" ter zake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Over botting en RMT - Ze zijn verschillend. Ook al komen ze vaak overeen. NWagenaar's argumenten ben ik het dus niet altijd mee eens. Botting en RMT zijn gewoon niet hetzelfde en kunnen *onafhankelijk* van elkaar bestaan. Maar zoals furbz zegt dat rmt hem niets doet klopt ook weer niet. Botting en RMT zijn ook weer zodanig verweven dat ze niet makkelijk los van elkaar gezien kunnen worden:

RMT bestaat namelijk (mijn ervaring/opinie) bij de gratie van accounthacking en botting. Om via RMT concurrerende prijzen voor ISK te kunnen vragen heb je een supply nodig. Demand zal helaas hoog blijven zolang een plex meer kost dan isk bij isksellers. De aanvoer van isk is dus belangrijk. Botting en accounthacking zijn daartoe helaas de gemakkelijkste methoden. Met daarnaast moon-goo (waarvan ik me vaak afvraag hoeveel ervan in de zakken van enkele mensen binnen een alliance verdwijnt).

Maar niet elke botter is een rmt-er. Zelf zou ik niet snel aan rmt-ing doen, maar heb ik de mogelijkheden (kennis!) om goede bots te maken. En waarom zou ik 'eerlijk' blijven als anderen door simpelweg een verkregen programmaatje te draaien veel sneller ver komen in het spel? Is het wel zo 'eerlijk' om *niet* te botten?

En daarin ligt de taak van CCP: een spel waarin ik bijna aangemoedigt wordt om te botten is voor mij niet een spel wat ik wil spelen. De effecten van RMT hebben voor mij dezelfde consequenties (ook al omdat ze gedeeltelijk overlappen).

Dus hoewel RMT en botten *niet* hetzelfde zijn, is het voor mijn spelplezier belangrijk dat beiden aangepakt worden. Als ik maar wel lekker afk-icemining kan blijven doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_bastaard, als je de transfer fee betaald mag je deze hebben (en de volgende die ik voor overzicht in een nieuwe post plaats.) Account loopt nog 10 dagen dus voor die tijd moet ze weg. Als je aangeeft dat je niet geinteresseerd bent is het daarna First come first serve.

Als je echt interesse hebt geef ik je eerst een full API key om even te kijken naar wat meer info.

Rahne Sentro

Attributes
Intelligence: 22.00
Perception: 23.00
Charisma: 20.00
Willpower: 23.00
Memory: 22.00

Drones
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Combat Drone Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Drone Durability
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Drone Interfacing
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Drone Navigation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Drone Sharpshooting
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Drones
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Gallente Drone Specialization
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Heavy Drone Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Scout Drone Operation
Total Skillpoints in Group: 2,171,857

Electronics
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Electronics
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Electronics Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Long Range Targeting
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Signature Analysis
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Survey
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Targeting
Total Skillpoints in Group: 461,020

Engineering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Energy Emission Systems
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Energy Grid Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Energy Management
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Energy Systems Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Engineering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Shield Management
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Shield Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Shield Upgrades
Total Skillpoints in Group: 332,743

Gunnery
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Advanced Weapon Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Controlled Bursts
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Gunnery
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Large Hybrid Turret
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Medium Hybrid Turret
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Medium Railgun Specialization
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Motion Prediction
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Rapid Firing
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Sharpshooter
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Small Hybrid Turret
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Small Railgun Specialization
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Surgical Strike
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Weapon Upgrades
Total Skillpoints in Group: 2,975,702

Industry
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Mining
Total Skillpoints in Group: 1,415

Mechanic
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif EM Armor Compensation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Explosive Armor Compensation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Hull Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Jury Rigging
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Kinetic Armor Compensation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Mechanic
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Repair Systems
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Salvaging
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Thermic Armor Compensation
Total Skillpoints in Group: 958,837

Navigation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Acceleration Control
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Afterburner
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Evasive Maneuvering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif High Speed Maneuvering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Navigation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Warp Drive Operation
Total Skillpoints in Group: 265,347

Planet Management
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Command Center Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Interplanetary Consolidation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Remote Sensing
Total Skillpoints in Group: 39,072

Science
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Cybernetics
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Gallentean Starship Engineering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Laboratory Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Plasma Physics
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Research
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Research Project Management
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Science
Total Skillpoints in Group: 2,156,243

Social
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Connections
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Negotiation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Social
Total Skillpoints in Group: 197,020

Spaceship Command
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Assault Ships
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Battlecruisers
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Gallente Battleship
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Gallente Cruiser
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Gallente Frigate
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Gallente Industrial
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Heavy Assault Ships
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Spaceship Command
Total Skillpoints in Group: 5,124,550

Total Skillpoints: 14,683,806
Total Number of Skills: 73

Skills at Level 1: 1
Skills at Level 2: 10
Skills at Level 3: 20
Skills at Level 4: 22
Skills at Level 5: 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit is nummer twee, account loopt nog to 18 mei, dus als je wilt kan ik tot dan door laten trainen zoals gewenst. edit: Ik zie dat ze iets meer skillpoints hebben als ik had gedacht.

Roxy Wilkins

Attributes
Intelligence: 20.00
Perception: 20.00
Charisma: 19.00
Willpower: 20.00
Memory: 20.00

Corporation Management
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Anchoring
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Starbase Defense Management
Total Skillpoints in Group: 824,000

Drones
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Combat Drone Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Drone Durability
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Drone Navigation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Drones
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Mining Drone Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Scout Drone Operation
Total Skillpoints in Group: 304,487

Electronics
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Cloaking
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Electronics
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Long Range Targeting
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Survey
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Targeting
Total Skillpoints in Group: 546,359

Engineering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif EM Shield Compensation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Energy Emission Systems
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Energy Grid Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Engineering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Explosive Shield Compensation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Kinetic Shield Compensation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Shield Compensation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Shield Emission Systems
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Shield Management
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Shield Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Shield Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Tactical Shield Manipulation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Thermic Shield Compensation
Total Skillpoints in Group: 582,161

Gunnery
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Controlled Bursts
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Gunnery
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Motion Prediction
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Rapid Firing
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Sharpshooter
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Small Hybrid Turret
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Weapon Upgrades
Total Skillpoints in Group: 11,915

Industry
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Ice Harvesting
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Industry
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Kernite Processing
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Mining
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Mining Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Pyroxeres Processing
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Refinery Efficiency
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Refining
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Scordite Processing
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Veldspar Processing
Total Skillpoints in Group: 2,930,510

Leadership
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Leadership
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Mining Director
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Mining Foreman
Total Skillpoints in Group: 553,415

Mechanic
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Hull Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Jury Rigging
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Mechanic
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Remote Hull Repair Systems
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Repair Systems
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Salvaging
Total Skillpoints in Group: 288,280

Navigation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Acceleration Control
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Afterburner
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Evasive Maneuvering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Fuel Conservation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif High Speed Maneuvering
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Jump Drive Operation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Navigation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Warp Drive Operation
Total Skillpoints in Group: 3,194,040

Planet Management
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Command Center Upgrades
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Interplanetary Consolidation
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Planetology
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Remote Sensing
Total Skillpoints in Group: 1,088,000

Science
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Astrogeology
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Graviton Physics
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Infomorph Psychology
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Science
Total Skillpoints in Group: 1,072,000

Social
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Diplomacy
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Social
Total Skillpoints in Group: 16,000

Spaceship Command
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Advanced Spaceship Command
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Amarr Frigate
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Battlecruisers
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Caldari Cruiser
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Caldari Freighter
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Caldari Frigate
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Caldari Industrial
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level4.gif Destroyers
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Exhumers
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Gallente Frigate
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Industrial Command Ships
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Mining Barge
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Minmatar Frigate
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level1.gif Minmatar Industrial
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level5.gif Spaceship Command
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level3.gif Transport Ships
Total Skillpoints in Group: 7,072,532

Trade
Afbeeldingslocatie: http://www.eveonline.com/bitmaps/character/level2.gif Contracting
Total Skillpoints in Group: 1,415

Total Skillpoints: 18,485,114
Total Number of Skills: 87

Skills at Level 1: 9
Skills at Level 2: 15
Skills at Level 3: 24
Skills at Level 4: 16
Skills at Level 5: 23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 16:57:
[...]

Dat klopt de standing bij een corporation telt die voor de empires doen "niet" ter zake.
Weet je dat heeeel zeker? normaal als je toch teveel missions canceled...

gaat je standings down right? bij mij voor agents waar ik nog nooooi missies voor heb gedaan, kan ik meteen lvl4's doen (doordat ik voor dat ras (amarr+caldari)) de standings heb ....

8.16 effective (amarr)
7.48 effective (caldari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 09:56
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 20:47:
De_bastaard, als je de transfer fee betaald mag je deze hebben (en de volgende die ik voor overzicht in een nieuwe post plaats.) Account loopt nog 10 dagen dus voor die tijd moet ze weg. Als je aangeeft dat je niet geinteresseerd bent is het daarna First come first serve.

Als je echt interesse hebt geef ik je eerst een full API key om even te kijken naar wat meer info.

...

Rahne Sentro
Hey Omega, ik zou best 1 van die 2 chars van je willen overnemen. Laat maar weten als er verder geen interesse voor is.

[ Voor 86% gewijzigd door sc0ut84 op 15-04-2011 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:51:
Na wikken en wegen heb ik besloten dat ik mijn EVE characters weg doe. Ik had de accounts al stop gezet omdat ik te weinig speelde om het te rechtvaardigen. (1 van de drie heeft al geen speeltijd meer). Maar ik vermoed niet dat ik er binnen afzienbare tijd nog mee begin.

.....
hoy, ik ben al een tijdje opzoek naar nog ene char, heb momenteel 1 char en die kan niet genoeg isk maken
dus zoek ene char dat indy gefocusd is, wat een support zal zijn voor mijn pvp char

greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht nog even de definitieve reactie van De_bastaard af, maar als hij ze niet hoeft ga ik op volgorde van reageren verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Doe mij die eerste maar :) wordt m'n Nyx man :)

[ Voor 69% gewijzigd door De_Bastaard op 16-04-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De_Bastaard schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:20:
Doe mij die eerste maar :) wordt m'n Nyx man :)
Sure, ik heb je een e-mail gestuurd naar het adres in je e-mail. Laten we het via de e-mail verder afhandelen.

Dat is Rahne, dan blijft dus de freighter/hulk pilot over. Overigens verwacht niet veel van de schepen die ze hebben. Mijn Hulk is bijvoorbeeld in nulsec achtergebleven en heb ik niet meer, het is puur het character.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG, Bas in een SC :) Join the club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Yeah Mican :) nu nog ff sparen ;)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

http://raiden.killmail.or...ll_related&kll_id=9408926

Er zijn dus toch nog mensen die denken dat (niet Super-) Carriers een rol hebben behalve zooi van A naar B verplaatsen in de corp en ship hangar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Doel was daar vermoed ik om koste wat kost dingen te reppen :) Als het goed is hebben wij (Raiden) nu een station in geminate *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Maar straks hebben jullie precies hetzelfde probleem met de tig miljoen hp stations:

-Een Nyx doet 10.000 dps, is bijna niet te tacklen en kan in een gevecht een sterke remote-repair groep vormen
-Een Triage Carrier repareert ongeveer 4.000 dps, tackled zichzelf automatisch en is kan geen remote repair
-Zonder Triage een station repareren duurt eeuwen

Gezien het prijsverschil tussen een Carrier en een Nyx is het misschien wel goed dat de latere beter is maar je kan niet de 1200 Carriers inzetten tegen de 60 Supercarriers waar een beetje machtsblok mee aan komt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Supercarriers voornamelijk, maar in mindere maten ook titans, zijn gewoon belachelijk overpowered en ook nog eens voor groot gedeelte verantwoordelijk voor de schaal waarop tegenwoordig wordt gebot.

Als die dingen geshiftdelete worden, of wat netter reprocessed en je kan de handel ophalen in je clone station, zou ik erg blij zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Sissors op 17-04-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ze zouden die superscarriers een soort van triage moeten geven bij t deployen van fighter bombers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Roxy Wilkins de miner is nog beschikbaar.
Ik heb even gekeken naar wat trainingstijden in EVEmon:
Orca - kan al
Rorqual - basis skills in 24 dagen training
Caldari Freighter - kan al
Jump Freighter - basis skills 3h training
Dit is allemaal met de minimale required skills volgens EVEmon!

Combat ships zou ik er niet mee vliegen dat is niet tot nauwelijks getraint.
Sc0ut0r laat even weten of je interesse hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tudeLati
  • Laatst online: 25-07 16:15
De_Bastaard schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:26:
Doel was daar vermoed ik om koste wat kost dingen te reppen :) Als het goed is hebben wij (Raiden) nu een station in geminate *D
En daar ging mijn dag :)

Na het uitgaan met mijn halfbezopen kop om half 6 in de morgen fleet gejoined en ongeveer 2 uur lang tussen slaap en halve wakkerheid gedreven.
Het was waarschijnlijk ook niet echt een goed idee om een triage carrier en een dreadnaught te vliegen in die staat :)

Maar alsnog, AP9 en IR- zijn nu van ons(rdn) dus kunnen wij weer voorwaarts op naar het volgende onderdeel van het stompen van de NC.

When in doubt, Ctrl-Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Eigenlijk twijfel ik nu ook wel over die industrial char. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag eens stuk door DRF space gevolgen, jezus had net zo goed AP aan kunnen zetten. Zo goed als uitgestorven. In raiden space waren er wat blues, en gezien dat die blijkbaar daar echt woonde maar berichtje naar diplo gestuurd om die te resetten. Gezien dat ik toch bezig was maar bezoekje gebracht aan de IEGEX, kwam ik sowieso al erachter dat dat ook nog angel rats waren, niet heel handig gezien dat ik in een hound aan het vliegen was, al was het doel van de reis toch meer de drone regions, waar explosive damage wel zou moeten werken.

Dat was meteen ook de enige activiteit die niet logde/safede toen ik rondvloog, IEGEX had een redelijke fleet aan het gatecampen, vraag me af of jullie daar nou nog veel activiteit tegenkomen. Pogingen om mij te decloaken mislukte gelukkig wel :)

Het is zeker niet gewenst als je een char afneemt dat je hem direct weer verkoopt :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 17-04-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wie had het daar over? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:09:
Het is zeker niet gewenst als je een char afneemt dat je hem direct weer verkoopt :P
Meer dat ik een mail van hem had die ik nog niet had gelezen voor de limited api key voor Roxy om die ook over te nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
He Bas... mijn T2 bpc's zijn op.. hebbie er nog wat? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
furby-killer schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:09:
Vandaag eens stuk door DRF space gevolgen, jezus had net zo goed AP aan kunnen zetten. Zo goed als uitgestorven. In raiden space waren er wat blues, en gezien dat die blijkbaar daar echt woonde maar berichtje naar diplo gestuurd om die te resetten. Gezien dat ik toch bezig was maar bezoekje gebracht aan de IEGEX, kwam ik sowieso al erachter dat dat ook nog angel rats waren, niet heel handig gezien dat ik in een hound aan het vliegen was, al was het doel van de reis toch meer de drone regions, waar explosive damage wel zou moeten werken.
Ja, onze intel-channels gaven al aan dat je er aan kwam. Ik zei direct al: "Die ken ik van een Nederlands forum, hij moet dood" :+
Dat was meteen ook de enige activiteit die niet logde/safede toen ik rondvloog, IEGEX had een redelijke fleet aan het gatecampen, vraag me af of jullie daar nou nog veel activiteit tegenkomen. Pogingen om mij te decloaken mislukte gelukkig wel :)
Ach ja, kan gebeuren. Ik heb het wel geprobeerd. Ik allignde naar jou en drukte mij MWD aan, maar je lande buiten de bubble geloof ik, dus had je geluk. Vervolgens ging je voor een cane meende ik, dus toen hebben wij het nog even geprobeerd, maar je was alweer redelijk vlot vertrokken. Mietje :+

Maar om jouw vraag te beantwoorden, ja we hebben redelijk wat actie gekregen. Sowieso hadden wij wat problemen met een unfriendly POS en die kwam die avond uit reinforcement. Het was meer een camp om ervoor te zorgen dat wij eventuele eyes konden tegenhouden. Verder hadden wij ook een 15-men nano-gang van Goonswarm in onze regionen, die hebben wij ruim kunnen tegenhouden. Er zijn redelijk wat capsules vertrokken. Wel grappig om bij intel-channels aan te kunnen geven dat het capsules waren, dan krijg je de mededeling dat ze jaloers waren ^^

Maar goed, afgelopen avond kwam een hostile DOG POS uit reinforcement. Gezien het aantal numbers (40+) hebben wij besloten om het rustig aan te doen, dus kwamen ze naar onze station-system. Terwijl wij ons klaarmaakte voor een snipe-actie, zag ik een cyno omhoog komen in een ander systeem. Kwamen daar nog een even hostile 60+ fleet van WRECK uit. Bleek dus te zijn dat zij geen vriendjes zijn met DOG/BSOD en die hebben hun fleet afgeschoten en vervolgens hun POS :? Al met al hebben zij ons werk uit handen genomen. En dat was het voor die avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
het werd idd bijna een trootje :P

eerst IEGEX vs DOG, waarna Wreck het systeem inkwam waar DOG een pos (small) had geplaatst, wreck gaat die aanvallen, DOG gaat naar FR46, wreck wacht ze aan de andere kant op en raped ze ^^

mjah dat krijg je wel eens als je ene kant snipe tempest heb, en aan de andere kant shortrange pulse abaddons (hellcat) hebt ^^

tijdje heeft wreck ons station system gecamped, en ze gingen d'r weer vandoor naar +- 15minuten 30minuten max....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Heel erg leuk om te lezen :-)

En sorry nwagenaar - ik ben fan van stealthbombers, dus blij dat furbz het overleeft heeft. Al is 'ie natuurlijk NC en had je 'm te pakken moeten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De bubbels van de HICs waren op die eerste gate wel verkeerd geplaatst, was een constellation gate iirc, dus met 2 hics en een dic ofzo moet je best ver kunnen komen, maar beide hics waren aan zelfde (verkeerde) kant van de gate.

Maar zelfs als ik wel in een bubble had gezeten had ik me niet erg druk gemaakt (sowieso warpte ik niet meteen weg, eerst nog een tijdje rondgehangen, twijfelen of ik een bom erop zou schieten in de hoop mwd'ing ceptor te pakken te nemen, toch besloten niet te doen vanwege beperkte voorraad bommen die ik mee had). Zonder een flinke dosis geluk zal een SB die niet iets heel stoms doet nagenoeg altijd door een bubblecamp heen komen, drag bubbles zijn een stuk gevaarlijker. Die hadden mijn reis bijna een stuk eerder ten einde gebracht, ware het niet dat op de gate waar ik dat systeem in kwam ook een onbemande drag bubble was, en toen maar besloten niet rechtstreeks naar de volgende te warpen.

Die cane waar ik voor ging was voornamelijk dat het geen idee had hoeveel schade mijn torps zouden doen, al wist ik dat het redelijk doelloos was met jullie 20-30 man fleet op max 1 minuut afstand. Had twee salvo's afgevuurd en toen hield ik het wel voor gezien.

Ik kom jullie nog wel eens irriteren in een nemesis, hound is redelijk hopeloos met angel rats :)

[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 18-04-2011 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_De2
  • Laatst online: 12-09 16:21

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:14:
Ok, Roxy Wilkins de miner is nog beschikbaar.
Ik heb even gekeken naar wat trainingstijden in EVEmon:
Orca - kan al
Rorqual - basis skills in 24 dagen training
Caldari Freighter - kan al
Jump Freighter - basis skills 3h training
Dit is allemaal met de minimale required skills volgens EVEmon!

Combat ships zou ik er niet mee vliegen dat is niet tot nauwelijks getraint.
Sc0ut0r laat even weten of je interesse hebt?
Hoi Omega,
Als je deze nog over hebt, dan neem ik hem graag van je over! Een Orca piloot zou super zijn om er bij te hebben!
Laat maar horen :)

640KB should be enough for everyone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu sinds een week ook weer een account.
Vroeger een tijdje gespeeld, zeer pittige game.
Vooral nu in het begin is het moeilijk een start te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:12:
Ik heb nu sinds een week ook weer een account.
Vroeger een tijdje gespeeld, zeer pittige game.
Vooral nu in het begin is het moeilijk een start te maken.
Houdt er rekening mee dat er ook vrij veel op internet te vinden is over verschillende aspecten van EvE die je ook zeker kunnen helpen.
Daarnaast kan je natuurlijk altijd hier nog vragen stellen, en ik denk dat een actieve corp je ook wel goed opweg kan helpen met het beantwoorden van vragen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A_De2 schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:08:
[...]
Hoi Omega,
Als je deze nog over hebt, dan neem ik hem graag van je over! Een Orca piloot zou super zijn om er bij te hebben!
Laat maar horen :)
Helaas zijn ze inmiddels allebei vergeven. Sorry dat ik dat niet eerder gepost heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
En daar ging een MM capital vloot :) slim hoor om met scs en dreads/carriers in lowsec te gaan reinforcen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hehehe, mooie lijst zo. Vreemd dat eve kill alle pilots onder hostile 2x ziet, ship + pod ofzo? http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=9421859

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar; wellicht kunnen we gezamenlijk BSOD/DOG aanvallen...die lui verdienen het om even flink aangepakt te worden :D

pm me voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Vanavond flinke regroup van de NC door Vuk himself *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wabs schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:26:
hehehe, mooie lijst zo. Vreemd dat eve kill alle pilots onder hostile 2x ziet, ship + pod ofzo? http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=9421859
Die dubbele entries komen doordat schepen voor en na de vernietiging van de supercarriers zijn gebeurd.

1: Supercarrier gebruikt smartbomb op Abaddon A en B
2: Abaddon A gaat dood, SC op mail als SC
3: SC gaat dood
4: Abaddon B gaat dood, SC op mail als 'Unknown'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Gewoon uit intresse, maar zit er toevallig iemand aangesloten bij RA of een van de aanverwante alliances/corps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
define aanverwante? ik en nwagenaar zitten in het DRF groepje, dus indirect wel ;-), en omdat ze immensea geclaimed hebben zitten we dan ook meteen direct in de buurt van ze, terwijl ze amper daar zijn
Pagina: 1 ... 13 ... 45 Laatste

Dit topic is gesloten.