[Glasvezel] Apeldoorn op Glasvezel

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-07 20:56
Iemand die iets over het bovenstaande weet?

[ Voor 64% gewijzigd door Martijn_1998 op 07-04-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 13:49
Waarschijnlijk zal er weinig nieuws bekend zijn.

Zuidbroek is al verglaasd dus kan me voorstellen dat ze het daar 'af maken'. Maar in de rest van Apeldoorn zal Reggefiber waarschijnlijk geen interesse meer hebben omdat KPN (dat tegenwoordig ook een meerderheidsbelang heeft in het bedrijf, los van de overnames van de serviceproviders) al te veel geld heeft zitten in het FttC geneuzel.

Ook het feit dat UPC heeft aangekondigd 200 mbps abbo's aan te gaan bieden (of het netwerk daar geschikt voor te maken) zal mogelijk mee spelen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-07 20:56
Hmm,is er nooit met kpn over gesproken of het mogelijk is om dat FttC aan te passen? Want bij mij staat dat kastje praktisch voor de deur. (20 meter verderop volgens mij). Want bij normaal glasvezel zetten ze toch ook een nieuw verdeelstation neer?

[ Voor 18% gewijzigd door Martijn_1998 op 07-04-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penkie48
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-02-2023
Maar eens een brief geschreven aan de gemeente raad van Apeldoorn.
De vraag stelling was , waarom er geen reactie kwam van de bestuursleden en wethouders van de politieke partijen in Apeldoorn op de stuurgroep Apeldoorn op glasvezel projekt.
Antwoord in deze is , Reggefiber heeft het plan om na deze zomer 2013 weer een wijk aan te wijzen of daar 30% kan worden gehaald en als dit zo is word er in 2014 een start gemaakt met de uitrol hiervan .
Wie weet gaat dit ook echt gebeuren , knoop me niet vast aan dit antwoord van de gemeente raad van Apeldoorn.
Wat me wel bevreemd is dat de wijk Woudhuis op Fttc word aangesloten , zou deze dan buiten het gebied van de Ftth projekt gaan vallen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat je er wel bijna van uit kan gaan dat, als er in een bepaalde wijk in FttC geinvesteerd gaat worden, je daar FttH op je buik kan gaan schrijven. Men gaat echt niet in 2 projecten tegelijk geld stoppen.

Erg jammer dat KPN in FttC blijft geloven. Terwijl een hele zooi toepassingen, die je wel op FttH hebt, daarop gewoon niet mogelijk is. Zoals het ook nog aanbieden van een 'ouderwetsch' CATV signaal (analoge tv, dvb-c tv, fm, etc.).

Bij mijn ouders in De Maten is iets anders dan UPC op deze manier gewoon geen acceptabel alternatief. Met 5 personen en 4 tv's in huis is IPTV gewoon "no go", zeker niet als je per ontvanger moet gaan lopen betalen en die 4 ontvangers bandbreedte kosten ten koste van wat je via FttC kan halen.

[ Voor 24% gewijzigd door eymey op 29-04-2013 16:01 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-08 17:35

thof

FP ProMod
Topicstarter
Er gaat in iedergeval geen FttH komen waar nu FttC is, die investering wil KPN er eerst weer uit hebben. Er jammer, en zonde dat KPN daar zo hard in blijft zitten. Zeker nu UPC de stap naar 500Mbit aan het maken is. Glasvezel in Zuidbroek is in iedergeval geschikt voor 1Gbit verbindingen (leverd nog geen enkele provider), daarna moet de POP geupgrade worden. Er is bewust voor gekozen niet nu al snellere apparatuur op te hangen: de prijs. De stappen na 1Gbit zijn 10Gbit, 40Gbit, 100Gbit. Die apparatuur is erg duur. Echter is de stap van 1 naar 10Gbit wel mogelijk zonder dat weer de grond oid open moet, kwestie van apparatuur bij in de POP upgraden en kastje vervangen bij de klant thuis. Wellicht dat de backbone nog geupgrade moet worden, maar goed :)

Wel goed om te zien dat UPC dus niet stil zit en ook naar 500Mbit down wil (upload blijft lager!), geeft toch aan dat ze toch wel angstig voor de opkomst van glasvezel zijn.

Edit:
Zat net weer even op de site van Reggefiber voor Apeldoorn, agenda toont een item voor 22 mei 2012 ;( Oftewel in een jaar tijd heeft Reggefiber erg weinig in Apeldoorn gedaan. Wellicht tijd om weer eens met ze om de tafel te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door thof op 08-05-2013 19:18 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Stel je niet al te veel voor bij die 500 mbit belofte van UPC.

In Apeldoorn (m'n ouders wonen in De Maten - velden) en in veel wijken hier in Almere haalt UPC op piekmomenten nog niet eens een bescheiden 30 of 60 mbit.

Ook al wil UPC je doen geloven dat met huidige technieken het dataverkeer van je buren geen invloed meer heeft op jouw dataverkeer is dat gewoon nog steeds het geval.

Alle huishoudens achter de wijkkast delen nog steeds hetzelfde coaxsegment en dus ook iedere frequentie waar iets op gebeurt. Of dat nou voor televisie, downstream of upstream is.

Wikipedia: DOCSIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 22:27

B2

wa' seggie?

Topicstarter
thof schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:49:
Edit:
Zat net weer even op de site van Reggefiber voor Apeldoorn, agenda toont een item voor 22 mei 2012 ;( Oftewel in een jaar tijd heeft Reggefiber erg weinig in Apeldoorn gedaan. Wellicht tijd om weer eens met ze om de tafel te gaan.
Ach ja, Reggefiber.... Reggefiber zou ook met ons in gesprek blijven volgens hun laatste persbericht over Apeldoorn. Toen ik de betrokken salesmanager z'n prive Joomla site klaar had heb ik nooit meer wat van hem of iemand bij Reggefiber gehoord. Lekker gesprek dan....

En daarnaast, als ik af ga op programma's als Radar en Kassa zijn mensen die colportage acties van Reggefiber aardig zat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Met de klanten verkrijg acties van Reggefiber is niets, maar dan ook helemaal niets mis. Reggefiber opent netjes informatiepunten in een betreffende plaats waar vraagbundelingen gaan lopen en zorgt dat alle deelnemende providers ook een plek hebben waar ze informatie aan klanten kwijt kunnen.

Reggefiber organiseert geen enkele colportage actie (behalve met winkels en billboards) whatsoever. Vergeet ook niet dat Reggefiber uiteindelijk alleen nog maar de partij is die de vezels legt en de POP huisjes beheert. KPN en de andere providers verzorgen de diensten.

Het zijn de providers die zo stom zijn om deur tot deur verkoop te gaan regelen via allemaal louche marketingbedrijfjes die onervaren en onkundige pubers en studenten op pad stuurt om abbo's te scoren.

Erg stom, want glasvezel is een medium dat nog helemaal gelegd moet worden, waar minimaal 30% afname van abonnementen nodig is om het economisch rendabel te krijgen en waarbij het dus ook van het grootste belang is dat alles in het werk gesteld wordt om consumenten voor te lichten over de nieuwe mogelijkheden, maar ook dingen die soms anders gaan werken (zoals noodzaak van een UTP verbinding voor Interactieve TV).

Kassa en Radar brengen het trouwens ook wel weer heel erg tendentieus. Ze gaan niet in op het feit dat het in basis heel erg goed is dat er eindelijk concurrentie komt voor 'de kabel' en dat op glasvezel meerdere ISP's of zelfs operators naast elkaar kunnen bestaan.

Van alle ISP's die ik langs zie komen in die programma's ken ik ook zeer veel klanten die ontzettend tevreden zijn met de geboden diensten, zodra ze gewend zijn aan het fenomeen "televisie via je UTP".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
eymey schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:57:
Met de klanten verkrijg acties van Reggefiber is niets, maar dan ook helemaal niets mis. Reggefiber opent netjes informatiepunten in een betreffende plaats waar vraagbundelingen gaan lopen en zorgt dat alle deelnemende providers ook een plek hebben waar ze informatie aan klanten kwijt kunnen.

Reggefiber organiseert geen enkele colportage actie (behalve met winkels en billboards) whatsoever. Vergeet ook niet dat Reggefiber uiteindelijk alleen nog maar de partij is die de vezels legt en de POP huisjes beheert. KPN en de andere providers verzorgen de diensten.

Het zijn de providers die zo stom zijn om deur tot deur verkoop te gaan regelen via allemaal louche marketingbedrijfjes die onervaren en onkundige pubers en studenten op pad stuurt om abbo's te scoren.
Voor de gemiddelde consument maakt dat niet, zij maken dat onderscheid niet. Het zijn 'die glasvezel lui'. Wat ik hoor vanuit de dorpen waar vorig jaar een vraagbundelingsactie is geweest, zijn het echt vervelende praktijken en precies zoals ik omschrijf. Reggefiber/KPN (we kunnen het net zo goed KPN noemen) krijgt met deze praktijken niet alleen een slechte naam, maar glasvezel in z'n geheel, ook andere vormen. En dan heb ik het nog niet eens over hoe Reggefiber met initiatiefgroepen omgaat. Bij het onbeschofte af.
Erg stom, want glasvezel is een medium dat nog helemaal gelegd moet worden, waar minimaal 30% afname van abonnementen nodig is om het economisch rendabel te krijgen en waarbij het dus ook van het grootste belang is dat alles in het werk gesteld wordt om consumenten voor te lichten over de nieuwe mogelijkheden, maar ook dingen die soms anders gaan werken (zoals noodzaak van een UTP verbinding voor Interactieve TV).

Kassa en Radar brengen het trouwens ook wel weer heel erg tendentieus. Ze gaan niet in op het feit dat het in basis heel erg goed is dat er eindelijk concurrentie komt voor 'de kabel' en dat op glasvezel meerdere ISP's of zelfs operators naast elkaar kunnen bestaan.

Van alle ISP's die ik langs zie komen in die programma's ken ik ook zeer veel klanten die ontzettend tevreden zijn met de geboden diensten, zodra ze gewend zijn aan het fenomeen "televisie via je UTP".
Tja er is concurrentie, maar wat voor concurrentie.. Op glasvezel is het kiezen tussen KPN, KPN, KPN, en dan nog 1 of 2 'onafhankelijke' providers welke het KPN signaal overnemen. Noem je de bitrates bij TV tussen UPC en KPN concurrentie? De uitslag van de enquete die wij gehouden zei genoeg, de enige reden waarom onze respondenten glasvezel wilden was om van UPC af te zijn. Die mensen gaan na 1 of 2 jaar rustig weer terug naar UPC als ze een slechte ervaring met een glasvezel provider hebben gehad.

Op dit moment biedt Reggefiber/KPN in mijn ogen geen of niet zoveel voordeel. Tuurlijk in de toekomst zijn er legio meer mogelijkheden met glasvezel, maar op dit moment wordt er maar heel weinig gebruik van gemaakt.
Zeker gezien de nieuwe pakketten die UPC nu en wil gaan aanbieden, gelet op de hogere down en upload snelheden. En ook hier weer, de gemiddelde UPC klant heeft het niet echt in de gaten als ze om 20.00 uur een lagere download snelheid halen. Wij merken dat.

Nee volgens mij ligt de enige concurrerende mogelijkheid voor glasvezel in een lokale (coöperatieve) opzet. Prijs lijkt het namelijk niet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Alleen bij KPN zelf (en de andere partijen zoals Tweak Groen en XS4ALL die het Interactieve TV platform van KPN aanbieden) zijn de bitrates slecht. De bitrates op WMP+ van o.a. Telfort, Solcon, Vodafone zijn voor HD gewoon goed en minimaal gelijk aan UPC.

Verder ben ik het met je eens dat het een slechte zaak is dat KPN zo'n dikke vinger in de pap heeft en dat door alle slechte colportage acties de gewone consument nu een negatief beeld heeft van glasvezel.

Maar laten we niet vergeten dat, als de concurrentie van glasvezel nooit op de loer gelegen had, UPC en Ziggo zich ook nooit genoodzaakt hadden gezien om ook de snelheden te gaan verhogen en om te gaan innoveren.

Voor glasvezel kwam was het alleen maar "UPC gaat verder waar ADSL op houdt" (ja, het snelste abbo van UPC was precies 5 mbit sneller dan ADSL, zo kan ik het ook).

Zelfs al is KPN op dit moment praktisch gezien de enige operator op glasvezel, waardoor alle 'onafhankelijke' providers ook alsnog afhankelijk zijn, er is nog steeds regelgeving vanuit de ACM van kracht waarin Reggefiber/KPN verplicht is om ook andere netwerk operators ODF access (dark fiber) te verlenen tot de POP.

Oftewel, iedere partij die dat wil, zelfs als dat lokale partijen zijn (zoals Solcon in Dronten en XSyou in Ermelo) moet toegang krijgen om zelf z'n netwerk en apparatuur te plaatsen in de PoP. En dan zijn ze dus 100% onafhankelijk van wat KPN kan bieden aan netwerkdiensten.

En zie hier: nieuws: Vodafone neemt lokale glasvezelaanbieder Wisper over

Ook op netwerken van Reggefiber kan Vodafone, als ze flink gaan investeren wat ze dus van plan zijn, straks helemaal onafhankelijk zijn van KPN.

Het is en blijft jammer dat KPN zo'n grote vinger in de pap heeft bij Reggefiber. Reggefiber zou eigenlijk gewoon 100% onafhankelijk moeten blijven en het glas en de POP's als 'nutsvoorziening' moeten aanleggen.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 09-05-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08 17:16
eymey schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:52:
Voor glasvezel kwam was het alleen maar "UPC gaat verder waar ADSL op houdt" (ja, het snelste abbo van UPC was precies 5 mbit sneller dan ADSL, zo kan ik het ook).
Ben ik het niet helemaal mee eens. Met ADSL heb je een snelheid tót 20mbit. In de praktijk haal je dat alleen maar als je huis zo ongeveer bovenop de wijkcentrale staat.

Ik heb een UPC 60 mbit abonnementje en dit is mijn resultaat met een laptop op Wifi(!):

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2713847433.png

Ik vind het best netjes :)

Maar goed, even ontopic weer:
Ik zie ze in Woudhuis druk graven en buizen leggen en een bron wist mij te vermelden dat het voor glasvezel is. Iemand die er meer over weet?

[ Voor 13% gewijzigd door InZane op 17-05-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je moet mijn post ook wel goed lezen.

Ik zei: Vóór glasvezel kwam! Het mag duidelijk zijn dat, nu er in div. plaatsen concurrentie door glas is, UPC zich daarop heeft aangepast.

;)

Tsja, of ze zijn ook in Woudhuis met FttC begonnen?

Je moet het vrij snel kunnen zien. Als er oranje hulzen in de straten worden gelegd en op een gegeven moment ook oranje hulsjes overal bij de voordeuren de tuin uit steken, dan is het voor FttH :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
eymey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 14:00:
Je moet mijn post ook wel goed lezen.

Ik zei: Vóór glasvezel kwam! Het mag duidelijk zijn dat, nu er in div. plaatsen concurrentie door glas is, UPC zich daarop heeft aangepast.

;)

Tsja, of ze zijn ook in Woudhuis met FttC begonnen?

Je moet het vrij snel kunnen zien. Als er oranje hulzen in de straten worden gelegd en op een gegeven moment ook oranje hulsjes overal bij de voordeuren de tuin uit steken, dan is het voor FttH :)
Nee, jij moet mijn post goed lezen ;)
Ik snap dat dat was voordat er glasvezel kwam, maar 25 mbit en ook 25 mbit halen van UPC is toch wat anders dan ADSL 20 mbit en bijv. maar 8 mbit krijgen omdat je te ver van de wijkcentrale woont.

De graafwerkzaamheden zijn zo te zien niet voor FttH. Het is stoepje open, buis erin en stoepje weer dicht :)

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 17-05-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat je op sommige plekken bij ADSL maar 8 mbit haalde in plaats van 20 mbit doet niet ter zake.

ADSL haalde bij vele mensen met gemak 20 mbit en dan was UPC dus maar een klein beetje sneller.

Het doet ook niets af aan het feit dat UPC pas echt de snelheden drastisch is gaan verhogen toen er serieuze concurrentie om de hoek kwam kijken.

Daarom is het zo belangrijk dat die concurrentie in meer plaatsen beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
eymey schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:54:
Daarom is het zo belangrijk dat die concurrentie in meer plaatsen beschikbaar komt.
Ja, concurrentie is natuurlijk altijd goed voor de consumenten. Hoe meer, hoe beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_4
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-08 14:22

Remi_4

remi4x@gmail.com

De buizen die hier (woudhuis) de grond ingaan orange/rood met een zwarte streep erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-08 15:57
oranje/rood met zwarte streep? Dat klinkt wel heel exotisch. Weet 99% zeker dat dat geen telecom is. Werden ze diep gelegd (1 meter of meer) of meer rond de halve meter / 60 cm? Dat laatste is waar CAI/Telecom en electra ook liggen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remi_4
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-08 14:22

Remi_4

remi4x@gmail.com

Ik reed er langs toen ik het zag.
En in te schatten zou ik zeggen halve meter diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZane schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 15:05:
[...]

Nee, jij moet mijn post goed lezen ;)
Ik snap dat dat was voordat er glasvezel kwam, maar 25 mbit en ook 25 mbit halen van UPC is toch wat anders dan ADSL 20 mbit en bijv. maar 8 mbit krijgen omdat je te ver van de wijkcentrale woont.

De graafwerkzaamheden zijn zo te zien niet voor FttH. Het is stoepje open, buis erin en stoepje weer dicht :)
Ik heb het idee dat er ook bij ADSL (of waarschijnlijk VDSL nu) wel wat veranderd is. Met mijn vorige abonnement werd me 20 Mbit beloofd en kreeg ik inderdaad slechts 11 Mbit. Nu ben ik echter (bij dezelfde aanbieder) overgestapt op interactieve TV plus tot 30 Mbit internet en ik haal nu ook daadwerkelijk 30 Mbit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2719652156.png

TV staat nu trouwens niet aan. Ik ben niet dichter bij de wijkcentrale gaan wonen (de afstand is toch al snel meer dan een kilometer) en toch wordt de beloofde snelheid gehaald. Het lijkt er op dat ze pas bij het omzetten van het abonnement ook omgezet zijn naar de nieuwere technieken voor mijn internet verbinding. Dit is iets wat ze dus niet automatisch doen.

De noodzaak om over te stappen op Glasvezel wordt hierdoor wel wat kleiner aangezien het snelheidsverschil met de traagste glasvezel variant kleiner is geworden. Voor 42 euro kan ik 50Mbit down krijgen via dezelfde aanbieder wat ik nu heb. Dat is net zo duur als een 50Mbit glasvezel pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Op zich is dat nog wel aardig goed te verklaren. 'Vroeger' zat je waarschijnlijk op een ADSL(2) kaart en nu op VDSL. Naast hogere haalbare snelheden heeft VDSL ook een wat betere tolerantie voor lengte of andere storende (snelheidsverlagende) factoren.

Iig.... als upload je niet zo veel boeit, dan zal in jouw geval FttH inderdaad minder van belang zijn. Maar goed, velen halen, zelfs met VDSL, niet veel hoger dan het meest basis (instap) internet van UPC... dat ook 30/3 is (niet geheel ontoevallig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Remi_4 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:47:
Ik reed er langs toen ik het zag.
En in te schatten zou ik zeggen halve meter diep.
Kwam er zaterdag toevallig ook langs en ik zou ook zeggen halve meter diep. Misschien dat het stiekem toch voor iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Topicstarter
Nouja, het hoeft niet perse voor FttH te zijn hoor. Naar mijn weten gaat er ook glasvezel naar VDSL kasten en naar kasten van UPC. Kan dus ook zijn dat die bezig zijn met her en der wat te upgraden.

Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kan me geen van beiden voorstellen.. KPN gebruikt blauwe buis, UPC gebruikt groene buis en Reggefiber oranje buis. Oranje/rood met zwarte streep zegt mij niets. En ik zit al een tijdje in de ondergrondse infra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn buizen van Eurofiber. Zakelijke verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Weer wat geleerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ha, collega's van hetzelfde bedrijf die elkaar wat leren.. Altijd leuk om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 00:38
Dat van Eurofiber klopt inderdaad. Ze zijn bij ons om de hoek ook deze (roodzwarte) leidingen aan het leggen en ik weet dat daar hun ring ligt.

We kunnen dus nog altijd op de EF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hoe meer zakelijk fiber overal in de grond, hoe beter :). Liefst ook met "dark fiber".

Voor de concurrentie op FttH netwerken van Reggefiber is dit ook goed, omdat dit de drempel verlaagt voor bedrijven zoals Vodafone om zelf apparatuur in de PoP's te plaatsen en zo onafhankelijk van KPN een aanbod te kunnen doen. Als ze vervolgens "dark fiber" kunnen huren van Eurofiber voor de verbinding tussen PoP en hun eigen netwerk, dan hoeven ze dat deel van de grote investering hiervoor niet meer te doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:42:
Dat zijn buizen van Eurofiber. Zakelijke verbindingen.
Hm en dat raggen ze door een woonwijk heen?

[ Voor 78% gewijzigd door InZane op 27-05-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Kan best. Als ze een "ring" willen leggen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Precies. Als je van bedrijfsterrein A naar terrein B wil kan het zomaar zijn dat je (zeker in Apeldoorn) door een woonwijk moet. Of er helemaal omheen. Dan zou ik het wel weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Hm en dat raggen ze door een woonwijk heen?
Bij ons ligt de 'ring' aan de ontsluitingswegen maar er gaat ook een aftakking de wijk in... apart idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:39
eymey schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:14:
Op zich is dat nog wel aardig goed te verklaren. 'Vroeger' zat je waarschijnlijk op een ADSL(2) kaart en nu op VDSL. Naast hogere haalbare snelheden heeft VDSL ook een wat betere tolerantie voor lengte of andere storende (snelheidsverlagende) factoren.

Iig.... als upload je niet zo veel boeit, dan zal in jouw geval FttH inderdaad minder van belang zijn. Maar goed, velen halen, zelfs met VDSL, niet veel hoger dan het meest basis (instap) internet van UPC... dat ook 30/3 is (niet geheel ontoevallig).
Als VDSL iets niet is dan is het wel een betere tolerantie voor lengte of andere verstoringen...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JerryJerryJerry schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:30:
[...]

Bij ons ligt de 'ring' aan de ontsluitingswegen maar er gaat ook een aftakking de wijk in... apart idd.
Kan ook zijn dat er in jullie wijk een opstelpunt voor mobiele telefonie (2G/3G etc) van Vodafone of T-Mobile staat. Die zijn de laatste paar jaar allemaal voorzien van glasvezelaansluitingen door Eurofiber. Dat was hard nodig door de snelle groei van mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Devian schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:34:
[...]

Als VDSL iets niet is dan is het wel een betere tolerantie voor lengte of andere verstoringen...
Kan, toch kan dat bij diegene de enige logische verklaring zijn. Of hij heeft altijd op een brakke ADSL2 kaart gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
eymey schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:36:
[...]

Kan, toch kan dat bij diegene de enige logische verklaring zijn. Of hij heeft altijd op een brakke ADSL2 kaart gezeten.
Gezien de snelheid van het abonnement (30/3) lijkt deze beste jongen bij KPN te zitten. Verklaring zou zijn dat hij eerst ADSL2 via de wijkcentrale had, en op een lange afstand zat. KPN rolt nu VDSL uit vanuit de straatkast, waardoor hij dichterbij de centrale is komen te zitten (de centrale is naar hem toegekomen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Kom je uit een van de wijken Welgelegen, Zevenhuizen, De Mheen of Osseveld-West en wil je dolgraag zelf glasvezel en ben je bereid om je omgeving te informeren over het FiberApeldoorn-project? Wij zijn voor deze wijken hard op zoek naar ‘straatambassadeurs’. Laat het ons weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
ja ik heb wel interesse, kan het wel oppakken voor ons appartementencomplex, we zitten in het VVE bestuur ( gebouw de boog, tegenover de brugwachter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Devian schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:00:
ja ik heb wel interesse, kan het wel oppakken voor ons appartementencomplex, we zitten in het VVE bestuur ( gebouw de boog, tegenover de brugwachter)
Stuur even een berichtje naar info@fiberapeldoorn.nl met je gegevens e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Topicstarter
http://www.telecompaper.c...es-passed-in-2017--949556

Glasvezel gaat maar door en zal dan ook langzaam aan voor steeds meer mensen beschikbaar komen. Het zou geweldig mooi zijn als glasvezel ook in meer delen van Apeldoorn aangeboden gaat worden. Om Apeldoorn heen is al zo veel te zien van Glasvezel, waarom Apeldoorn niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zoals al vaker hier geopperd:

* KPN (met 51% belang in Reggefiber) houdt deels Reggefiber tegen omdat er door KPN in delen van Apeldoorn fors is/wordt ingezet in FttC (fiber tot aan de straatkast).

* Wrs. ook een stukje politiek en niemand in de gemeente die het nodig vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
eymey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:15:
Zoals al vaker hier geopperd:

* KPN (met 51% belang in Reggefiber) houdt deels Reggefiber tegen omdat er door KPN in delen van Apeldoorn fors is/wordt ingezet in FttC (fiber tot aan de straatkast).

* Wrs. ook een stukje politiek en niemand in de gemeente die het nodig vindt
Hou onze site de komende tijd maar goed in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Spannend hoor B2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Waarom denk je dat B2 weer straatambassadeurs zoekt :-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Geen idee ik spreek em echt nooit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik zou het ook glashard ( O-) ) ontkennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48
B2 schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:38:
[...]

Ik zou het ook glashard ( O-) ) ontkennen..
Ik zie het licht nog niet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Topicstarter
Krijg nou wat, een artikel 'Glasvezel in Apeldoorn - Enthousiastelingen gezocht'.
http://apeldoorndirect.nl...telingen-gezocht_20130619

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-08 21:29

Prx

Dit is echt een enorme verrassing. Ik was echt overtuigd dat er geen meter ruimte meer was in de discussie omtrent glasvezel in Apeldoorn. Ben erg benieuwd wat de toekomst dan nog gaat brengen.

• thof

thof

FP ProMod
Topicstarter
Ondertussen weer meer nieuws èn een totaal vernieuwde website, zie www.fiberapeldoorn.nl
Glasvezel, zeg jij ook JA tegen glasvezel in Apeldoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Inmiddels is de aanleg van glasvezel in de wijk Zonnehoeve een feit :)

Op naar de volgende wijken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thof schreef op donderdag 19 september 2013 @ 23:07:
Ondertussen weer meer nieuws èn een totaal vernieuwde website, zie www.fiberapeldoorn.nl
Goed geschreven artikel van Eymert
http://www.fiberapeldoorn...nd/glasvezel-tv-techniek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks for the credits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Toch wel mooi om elke ochtend in het bushokje te kunnen lezen dat Gerrit nu kan kiezen voor glasvezel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Topicstarter
Na de eerste vraagbundelingsperiode tot eind december en een daar op volgende verlenging tot eind januari, is het inmiddels zo ver: de resultaten van de vraagbundeling worden verwerkt.

Alle (14) providers voeren momenteel de bestellingen van de afgelopen dagen door in hun eigen systemen. Deze gegevens worden vervolgens gecommuniceerd / uitgewisseld met Reggefiber, waardoor het definitieve percentage kan worden vastgesteld.

Nog even en dan weten we of Apeldoorn eindelijk glasvezel krijgt. Zodra wij, FiberApeldoorn, meer weten dan zal dat uiteraard breed uit gecommuniceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
Eindelijk is het dan zover! Apeldoorn kan kiezen voor glasvezel!
http://www.fiberapeldoorn...orn-kiest-voor-glasvezel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof

thof

FP ProMod
Topicstarter
Goed werk allemaal, het is gelukt. Het eerste vraagbundelingsgebied in Apeldoorn krijgt glasvezel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:15
[verwijderd]

[ Voor 86% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Kijk, dat is dan wel weer het voordeel van later aangesloten worden. In zuidbroek is 100/100 de maximum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:15
[verwijderd]

[ Voor 106% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mar.tin schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:31:
Yeaah, mijn aansluiting is net gemaakt :) Benieuwd wanneer mijn verbinding opgeleverd wordt! 500/500 ^_^
Dat zal zeker niet in het huidige uitrolgebied zijn dan. Daar zijn ze pas in de tweede week van het graven. Dan in Nieuwbouwplan Groot-Zonnehoeve gok ik even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Nou jammer maar helaas, het is over en uit voor Apeldoorn (behalve de kleine plukjes die het al wel hebben).

Vier jaar voor ingezet, maar het heeft niet mogen baten. De wijze waarop KPN een stad als Apeldoorn wederom te kijk zet is niet te beschrijven. Het lage aantal aansluitingen in de vraagbundelingswijken heeft Reggefiber ook aardig aan zichzelf te danken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jammer maar helaas :(

Reggefiber wordt al te erg beinvloed door KPN en het is inmiddels duidelijk dat KPN absoluut niets (meer) met glasvezel heeft, getuige het standaard niet meer aanbieden van symmetrische uploadsnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Belachelijk van Reggefiber, ik woon zelf niet in Apeldoorn maar ook in mijn plaats, Nieuw-Vennep, heeft Reggefiber de 30% ook niet gehaald (dus je kan een beetje zeggen dat Apeldroon en Nieuw-Vennep en andere plaatsen waar niet genoeg aanmeldingen zijn in hetzelfde schuitje zitten) en ja dan gaat het feestje ook niet door, maar in de rest van de gemeente gaan ze wel door met het aanleggen van glasvezel, dus hier heb je ook al van 'zij die het hebben' en 'zij die het niet hebben' en het gekke is dat Nieuw-Vennep het 2de grootste dorp is van onze gemeente maar glasvezel ho maar :+

Reggefiber en vooral KPN (aangezien KPN 60% van Reggefiber in bezit heeft) niet zo hameren op die 30%, want nu melden juist weinig mensen aan omdat ze:
- denken dat het er toch niet komt, en het komt er ook niet want er ze te weinig mensen die zich aanmelden (die bekende vicieuze cirkel)
- mensen denken: "ik kijk pas voor een abonnement als het er eenmaal ligt", en ja dat komt er dan pas als je tijdens die hele inschrijf-periode een abonnement kiest.

Ik weet zeker als Reggefiber/KPN die 30% gewoon minder of niet zou hanteren er uiteindelijk meer mensen glasvezel gebruiken dan nu met die 30% regeling.

Ook natuurlijk dat je van die vervelende colporteurs aan de deur krijgt helpt (en ik denk ik het geval van mijn woonplaats dat dat erg meespeelde) niet echt + de kinderachtige (en overdreven) anti-glasvezel campagne van Ziggo/UPC 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door Zombymario op 11-08-2014 22:43 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-08 20:33
Zombymario schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 22:17:
Ik weet zeker als Reggefiber/KPN die 30% gewoon minder of niet zou hanteren er uiteindelijk meer mensen glasvezel gebruiken dan nu met die 30% regeling.

Ook natuurlijk dat je van die vervelende colporteurs aan de deur krijgt helpt (en ik denk ik het geval van mijn woonplaats dat dat erg meespeelde) niet echt + de kinderachtige (en overdreven) anti-glasvezel campagne van Ziggo/UPC 8)7
Er zijn de laatste tijd geen vraagbundelingen meer. Er wordt gewoon aangelegd, recent voorbeeld is Lelystad Boswijk. Ik denk dat Reggefiber ook inziet dat die werkwijze effectiever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
JanR1969 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:05:
[...]

Er zijn de laatste tijd geen vraagbundelingen meer. Er wordt gewoon aangelegd, recent voorbeeld is Lelystad Boswijk. Ik denk dat Reggefiber ook inziet dat die werkwijze effectiever is.
Helaas wordt die aanpak in Apeldoorn overgeslagen. KPN gaat hier eerst even het kopernetwerk uitmelken voor de komende paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-08 07:27
Man, ben ik even blij dat ik in de wijk Welgelegen (centrum) woon! Ik zit nu 1 maand op glas via XS4all en het bevalt me zwaar goed. Wel lullig voor de rest van Apeldoorn.

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Zandpad schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:08:
[...]

Helaas wordt die aanpak in Apeldoorn overgeslagen. KPN gaat hier eerst even het kopernetwerk uitmelken voor de komende paar jaar.
Inderdaad, KPN had voor Apeldoorn net zo goed deze aanpak kunnen kiezen maar dat hebben ze niet gedaan. Als reden werd aangegeven dat het te lang zou duren (4 a 5 jaar) om geheel Apeldoorn te verglazen en KPN op dit moment al minimaal 40Mbit wil aanbieden. Als je dan met een flauwe kul verhaaltje een wethouder ook nog van tafel kunt lullen is het natuurlijk snel gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
B2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:16:
[...]

Inderdaad, KPN had voor Apeldoorn net zo goed deze aanpak kunnen kiezen maar dat hebben ze niet gedaan. Als reden werd aangegeven dat het te lang zou duren (4 a 5 jaar) om geheel Apeldoorn te verglazen en KPN op dit moment al minimaal 40Mbit wil aanbieden. Als je dan met een flauwe kul verhaaltje een wethouder ook nog van tafel kunt lullen is het natuurlijk snel gedaan..
De rol van de wethouder / gemeente kan inderdaad best wel een rol gespeeld hebben. Het aantal te realiseren glasvezelaansluitingen per jaar is teruggeschroefd naar zo'n 250000. Reggefiber moet daarom keuzes maken. Met de gemeente Den Bosch is bijvoorbeeld recent een overeenkomst gesloten om de hele gemeente te verglazen. ( http://www.telecompaper.c...gen-in-den-bosch--1023723 )
In die zin vraag ik me wel af, waarom niet eerst aanleg in Apeldoorn afronden en later Den Bosch? Maar dat zal te maken hebben met leges die misschien lager zijn in Den Bosch. En misschien verwacht Reggefiber dat er in Den Bosch meer abonnementen worden afgesloten. Ze doen ook altijd marktonderzoek in nieuw aan te sluiten gebieden.
Dat KPN ook in VDSL wil investeren, kan ik me op zich wel voorstellen. Het is ondoenlijk om in korte tijd heel Nederland te verglazen en ze kunnen hiermee in anderhalf jaar tijd zo'n 2 miljoen huishoudens van een hogere snelheid voorzien. Wel belangrijk omdat de concurrentie (Ziggo/UPC) ook niet stilstaat.
Als de uitrol van glasvezel gewoon doorgaat ( ook al is het in een wat lager tempo ), heb ik er geen problemen mee.
Maar de keuzes die Reggefiber maakt in de uitrol, kan ik niet altijd begrijpen. De gemaakte keuze in Apeldoorn is vreemd. Een ander voorbeeld is gemeente Assen waar één wijk ( Kloosterveen ) verglaasd is en er nu ook al jaren niets meer gebeurt.
In Emmen-Zuid is de aanleg van glasvezel nog in volle gang. De buitendorpen van Emmen hebben al glasvezel, maar ben heel benieuwd of ook andere wijken het hier nog krijgen. Of dat de aanleg hier ook stopgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
[...]

Volgens mij komt het merendeel nog steeds voort uit vraagbundelingen hoor.

Lelystad is, na Almere, Lansingerland en Leeuwarden jaren terug, 1 van de uitzonderingen maar volgens mij is er behalve Lelystad dit jaar nog geen enkel ander voorbeeld van "aanleggen zonder vraagbundeling" langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Trouwens, kleinere plaatsen zijn ook makkelijker te verglazen omdat er over het algemeen wat meer/sneller ruimte is om lokaties voor PoP's aan te wijzen en minder kleine straatjes.

En in hoeverre de gemeente een rol speelt zal zeker wel mee tellen. Maar dat het in Apeldoorn jaren zou moeten gaan duren lijkt me sterk. Volgens mij is Almere een stuk groter en daar heeft men het in een jaar of 3 klaar gekregen.

Ik houd het er gewoon op mijn interpretatie van alle ontwikkelingen, en dat is dat hoge upload op dit moment voor geen enkele partij meer een USP is. De kabelaars begonnen (toen leek het nog een WC-eend verhaal) met roepen dat consumenten niet in hoge upload geinteresseerd zijn. KPN heeft het in hun huidige pakket portfolio ook doorgevoerd om standaard geen hoge upload meer te geven.

Bovendien blijft in Apeldorn mee spelen dat enkele wijken (Zuid, de Maten) al FttC hebben en dat is blijkbaar nog niet afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
eymey schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:00:
[...]

Lelystad is, na Almere, Lansingerland en Leeuwarden jaren terug, 1 van de uitzonderingen maar volgens mij is er behalve Lelystad dit jaar nog geen enkel ander voorbeeld van "aanleggen zonder vraagbundeling" langs gekomen.
Vraagbundelingen zijn afgeschaft. Onder meer met de reden dat de huis-aan-huis verkoop van alle providers te veel negatieve weerstand op leverde en hierdoor schouwers van de aannemer al niet meer binnen kwamen.
eymey schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:05:
Bovendien blijft in Apeldorn mee spelen dat enkele wijken (Zuid, de Maten) al FttC hebben en dat is blijkbaar nog niet afgeschreven.
Van KPN hebben wij bevestigd gekregen dat FttC ook omgebouwd gaat worden en geschikt gemaakt gaat worden voor vectoring en pair bonding. KPN geeft zelf ook aan dat FttC geflopt is.

[ Voor 25% gewijzigd door B2 op 12-08-2014 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat laatste zal vast kloppen idd maar het effect blijft hetzelfde: Het is géén echt glasvezel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:00:
[...]

Hengelo
Veenendaal
Tilburg
Hilversumse Meent

En de lijst wordt langer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Wat ik het meest typerende vond tijdens het overleg met Reggefiber en KPN was dat de persoon van Reggefiber de upgrade van het kopernetwerk net zo bejubelde alsof het het evangelie zelf was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik houd het er gewoon op mijn interpretatie van alle ontwikkelingen, en dat is dat hoge upload op dit moment voor geen enkele partij meer een USP is. De kabelaars begonnen (toen leek het nog een WC-eend verhaal) met roepen dat consumenten niet in hoge upload geinteresseerd zijn. KPN heeft het in hun huidige pakket portfolio ook doorgevoerd om standaard geen hoge upload meer te geven.
Overigens gaf KPN nog aan dat de upload niet gelimiteerd zal zijn. Als het met vectoring en pair bonding mogelijk is om bv 30 of 40 Mbit/s upload te halen dit dan ook geleverd zal worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-08 10:28
Ik houd het er gewoon op mijn interpretatie van alle ontwikkelingen, en dat is dat hoge upload op dit moment voor geen enkele partij meer een USP is.
Mijn interpretatie: Het is dus niet zo dat KPN 'opeens het roer omgooit' en hoge upload plots geen USP meer zou zijn. (Misschien werkt het mee, maar zeker niet de hoofdreden) Vanaf 2011 had je kunnen weten dat KPN eind 2014 reggefiber ging consolideren (m.a.w. het voor het zeggen zou krijgen bij Reggefiber) en er dus een andere wind zou gaan waaien.

Dik Wessels heeft een investeringsmaatschappij (Reggeborgh), welk met het uitbouwen van Reggefiber een strategisch plan had. Namelijk zsm een speler van betekenis worden op de nederlandse glasvezelmarkt, om vervolgens een van de grote telecomaanbieders (KPN, Ziggo, UPC) zo ver te krijgen het glasvezelbedrijf voor een enorm bedrag (dikke marge bovenop het geinvesteerde bedrag) over te nemen.
Bijkomend was dat Dik Wessels zijn bouwbedrijf VolkerWessels van voldoende werk wilde voorzien tijdens de crisis jaren.

KPN daarintegen heeft niet het belang om zsm een speler van betekenis te worden op de nederlandse glasvezelmarkt. Haar strategisch belang is om zoveel mogelijk marktaandeel bij consumenten breedbandaansluitingen te hebben. Daarvoor heeft het meerdere mogelijke scenario's om uit te kiezen.

Al begin 2011 wist Wessels zijn bovengenoemde vette verkoopdeal te sluiten. Wat we nu dus merken, vloeit voort uit de deal die toendertijd gesloten is.

Bron: FD - 26 januari 2011 - over de deal die KPN en Reggeborgh gesloten hadden:
"Het telecombedrijf kan zijn in 2008 verworven belang van 41% uitbouwen tot achtereenvolgens 51% en 60%, waarbij KPN pas bij dat laatste percentage Reggefiber zal consolideren. Investeringsmaatschappij Reggeborgh kan via een put-optie uiteindelijk zijn laatste 40% in de joint venture verkopen aan KPN".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oh van de feiten in jouw post wist ik 100% af hoor (volgens mij ging dat verwerven van het belang van 41% in 2008 samen met de start van grootschalige uitrol zonder vraagbundeling in Almere en Leeuwarden).

En jouw uitleg conflicteert ook niet met mijn interpretatie.

Het is inderdaad bekend dat KPN al van meet af aan van plan is geweest om uiteindelijk dhr. Wessels 'uit te kopen'.

Maar dat maakt de vervelende feiten nog niet minder vervelend:
* Netwerken waar Reggefiber eerst zelf operator op was (WGDO) met superieure IPTV-streams al heel lang niet meer verder uitgerold en straks weg

* "Reggefiber" straks ook weg, met een beetje pech ook de eerder met OPTA gemaakte afspraken rondom ODF

* Ook geen nieuwe plekken meer met die open concurrentie op ODF want waarschijnlijk nog maar incidenteel ergens een glasvezel uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-08 10:28
Je laatste drie punten zijn zeerwaarschijnlijk dat ze spoedig gaan gebeuren. Helaas, helaas, want glasvezel (in de huidige opzet met point to point ipv GPON) geeft toch wel verrekte veel vrijheid en mogelijkheden.

Nouja, de stukken waar het nu ligt pakken ze Nederland niet meer af. In die zin heeft Nederland toch wel een beetje geluk gehad dat dhr. Wessels in Nederland is begonnen, bijvoorbeeld in tegenstelling tot waar België staat met FttH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
davides schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:45:
Je laatste drie punten zijn zeerwaarschijnlijk dat ze spoedig gaan gebeuren. Helaas, helaas, want glasvezel (in de huidige opzet met point to point ipv GPON) geeft toch wel verrekte veel vrijheid en mogelijkheden.

Nouja, de stukken waar het nu ligt pakken ze Nederland niet meer af. In die zin heeft Nederland toch wel een beetje geluk gehad dat dhr. Wessels in Nederland is begonnen, bijvoorbeeld in tegenstelling tot waar België staat met FttH.
Ik ga vooralsnog uit van de 250.000 nieuwe aansluitingen per jaar. Heb nergens vernomen dat Reggefiber opgedoekt wordt wanneer KPN het helemaal voor het zeggen krijgt. Maar goed, heel veel mensen hebben dat vertrouwen niet en het blijft ook in een glazen bol kijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:01

vr6-only

Blub Blub

Ach, dit spelletje speelt al vanaf dag 1. Reggefiber, toen nog onder wellicht 30 verschillende namen bekend, predikt "hun" visie op de toekomt en met een bijkomend prognose over het aantal aansluiten blablabla. Hoe vaak ik wel niet in de media heb gelezen dat nagenoeg heel Nederland in 2015 verglaasd is (2005 Telegraaf, NRC en Tubantia). Elk jaar stellen de slimme koppen bij Reggefiber vervolgens alles bij. Ze hebben tot nu toe niet eens in buurt gezeten van hun eigen prognose.

Feit is en blijft: KPN maakt, in tegenstelling tot de mobiele tak, al jaren verkeerde keuzes als het aan komt op breedbandinternet via vaste lijn. Waren ze in 2004 ook massaal begonnen met FttC? Dan hadden ze nu een veel groter marktaandeel. Nu gaan ze dadelijk weer dezelfde fout maken door FttH de strop om te draaien en te verkrachten door GPON uit te rollen. Het is verdomme geen campus, KPN! Bovenop hun eigen keuzes, hebben ze ook te maken met vele regels van ACM, vanwege hun eigen stomme schuld in het verleden en zelfs het heden.

Ondertussen is dhr Wessels aan zijn volgende avontuur begonnen in Duitsland. Vooralsnog gaat dat prima, op aanleg na dan. Dat is belachelijk meer werk voor de aannemer in vergelijking met Nederland.

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 12-08-2014 20:29 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
JanR1969 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:49:
[...]

Ik ga vooralsnog uit van de 250.000 nieuwe aansluitingen per jaar. Heb nergens vernomen dat Reggefiber opgedoekt wordt wanneer KPN het helemaal voor het zeggen krijgt. Maar goed, heel veel mensen hebben dat vertrouwen niet en het blijft ook in een glazen bol kijken :) .
Lees ons laatste artikel maar eens na, Eelco Blok heeft in een gesprek met analisten al aangegeven zodra de overname rond is (als in de bekende 60%) de investeringen nog verder teruggebracht zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
B2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:54:
[...]

Lees ons laatste artikel maar eens na, Eelco Blok heeft in een gesprek met analisten al aangegeven zodra de overname rond is (als in de bekende 60%) de investeringen nog verder teruggebracht zullen worden.
Ja, zie dat hij dat inderdaad gezegd heeft. Stel dat ze teruggaan naar zo'n 100.000 nieuwe aansluitingen per jaar, dan duurt het dus 10 jaar voordat we 3 miljoen homes passed hebben. Met name vervelend voor bedrijven als Fiber,Tweak en Vodafone. Bij Fiber zie ik dat ze nu ook via VDSL hun diensten aanbieden om toch maar nieuwe klanten binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Ik denk dat we (en dan spreek ik uit naam van FiberApeldoorn) nu bij UPC blijven. En ik denk het gros van de stad ook. Dat ene woordvoerder ( mevr. Sneller ;( ) zegt dat ze nu iedereen min 40 down willen aanbieden, loop je al zwaar achter de feiten aan. Instap UPC is nu 60 maar velen hebben al 120 of 200. Dat je nu gaat investeren op een korte termijnmedium, want dat is het, terwijl je gewoon dé kans hebt, om de kabelaar weg te spelen, getuigt van grote onkunde. Maar ja alles om de centen op korte termijn hè.

Enige wat je kan doen is KPN verder boycotten...maar ja helaas oudjes die het niet weten... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
[...]

Oh, dat is zeer jammer dat in Nieuw-Vennep ze nog die 30% vraagbundeling deden (misschien waren wij 1 van de laatste). Ik weet zeker dat als ze nu ook gewoon zouden aanleggen zonder die hele 30% gebeuren ooit te hebben gedaan er in Nieuw-Vennep zat mensen er voor zouden hebben gekozen dan die 20% (had ik vernomen) die er er zich voor hadden ingeschreven.

Maar ik denk dat Reggefiber Nieuw-Vennep voor een lange tijd zal overslaan alleen maar vanwege die mislukte vraagbundeling van precies een jaar geleden. 8)7

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

• JerryJerryJerry
Even een update vanuit Apeldoorn.

Inmiddels proberen we aan de hand van een online petitie de gemeente te overtuigen dat een snel en open netwerk noodzakelijk is. Over een week zitten we met de wethouder om de tafel te kijken naar de mogelijkheden.

Het is gewoon absurd dat Reggefiber de stekker uit Apeldoorn trekt en vrolijk meldt te starten met het verglazen van buurtgemeente Zutphen. |:( De gemeente heeft hier gewoon lopen :z . Dat zullen ze volgende week ook wel te horen krijgen.

• Barre73
En wat heeft de gemeente daar precies mee te maken als ik vragen mag? Die hebben daar toch weinig invloed op volgens mij...

Misschien is Zutphem commercieel wel aantrekkelijker. Reggefiber is uiteindelijk gewoon een commercieel bedrijf hoor.

• thof

thof

FP ProMod
Topicstarter
De gemeente heeft niet direct invloed maar indirect kan deze wel een gunstig klimaat scheppen voor de aanleg van glasvezel door bijvoorbeeld lagere leges te rekenen voor de aanleg.

nieuws: Minister gaat stijgende 'glasvezelbelasting' met gemeenten bespreken

• JerryJerryJerry
Een gezonde bedrijvigheid en leefbaarheid is een gemeente bij gebaad. Als glasvezel daar (indirect) aan kan bijdragen, is het ook in hun belang.

De Gemeente Apeldoorn heeft zelfs bij de bedrijvigheid lopen slapen. Het had niet veel gescheeld of de Belastingdienst was vertrokken uit Apeldoorn en zelfs Centraal Beheer / Achmea. Als deze 2 grote instanties inderdaad weg waren gegaan was dat een (financiële) domper voor de Gemeente geweest.

Uiteraard gaat het hierbij om consumentenaansluitingen maar neem maar van mij aan.... ook het MKB gebruikt gewoon deze aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Barre73 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:26:
En wat heeft de gemeente daar precies mee te maken als ik vragen mag? Die hebben daar toch weinig invloed op volgens mij...

Misschien is Zutphem commercieel wel aantrekkelijker. Reggefiber is uiteindelijk gewoon een commercieel bedrijf hoor.
Ik kan mij niet voorstellen dat Zutphen aantrekkelijker is. Volgens mij is het gewoon heel duidelijk, KPN wil niet verder met glasvezel in Apeldoorn. Als een Reggefiber medewerker driftig mee zit te knikken met een KPN man dat VDSL net zo goed is als glasvezel dan weet ik genoeg.

En daarnaast zoals JerryJerryJerry zegt, de gemeente heeft zitten slapen en zich een loer laten draaien door KPN. Wie weet wat we met de gemeente kunnen doen, misschien wel iets buiten Reggefiber om. Er zijn genoeg (coöperatieve) voorbeelden.

[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 21-09-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
Het is alweer bijna 8 maanden geleden sinds de laatste reply hier. Is er sindsdien uberhaupt iets veranderd aan de situatie of zitten we nog steeds met het probleem dat reggefiber en KPN geen interesse hebben om glasvezel uit te breiden? Hoe is het gegaan met de online petitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Daar kan ik kort over zijn. De eerdere werkzaamheden (Zevenhuizen & Zonnehoeve) zijn afgerond en de verdere uitrol is gestopt ! KPN heeft Reggefiber opgeslokt en besloten Apeldoorn (voorlopig) niet verder te verglazen. Reden: We gaan eerst koper even verder uitmelken want dan hoeven we niet zoveel meer te investeren.

Of de uitrol ooit verder gaat....? Geen idee. Waarschijnlijk maar dan zijn we vast 10 jaar verder of KPN is dan inmiddels weer opgeslokt door een ander bedrijf wat wél durft te investeren. Wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:01

vr6-only

Blub Blub

Of je bekijkt het vanuit een ander perspectief. De massa.

KPN levert nu 110 Mbit via VDSL op de buitenring en binnenkort 200 Mbit. Snel zat voor de massa. Dit is reeds beschikbaar in Apeldoorn waar geen FttH ligt. Het zou momenteel onverstandig, eerder kapitaalsvernietiging, zijn om FttH uit te rollen. Of je moet omkomen in geld. Dat is bij KPN dus niet het geval.

Dankzij VDSL kunnen ze dus ook HD zenders leveren én een snelle verbinding. Tevens is dat netwerk wel open en heb je dus keuze uit meerdere aanbieders.

FttH is toekomstbestendige, eens. Maar ik snap de keuze van KPN heel goed.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
vr6-only schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:47:

KPN levert nu 110 Mbit via VDSL op de buitenring en binnenkort 200 Mbit. Snel zat voor de massa. Dit is reeds beschikbaar in Apeldoorn waar geen FttH ligt. Het zou momenteel onverstandig, eerder kapitaalsvernietiging, zijn om FttH uit te rollen. Of je moet omkomen in geld. Dat is bij KPN dus niet het geval.

Dankzij VDSL kunnen ze dus ook HD zenders leveren én een snelle verbinding. Tevens is dat netwerk wel open en heb je dus keuze uit meerdere aanbieders.

Uhuh, 110Mbit VDSL :z
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/30556334/2015-06-19%2020_37_38-https___netco-fpi-info.fourstack.nl_addresses_search_utf8%3D%E2%9C%93%26address%3D7314LS%2B64%26co.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
vr6-only schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:47:

Omdat stilstand achteruit gang is. Omdat die 100Mbit (of 200 afhankelijk op pairbonding mogelijk is) de theoretische max is. Bij VDSL speelt de afstand tot de wijkkast als geen ander. Bijvoorbeeld bij mij is het (midden in woonwijk) maximaal 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
Hier ook 50 mbit theoretisch en anders moet ik overstappen op ziggo.
Maar het gaat mij veel meer om de uploadsnelheid die aan de lage kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 10:20
Ik ben onlangs van een UPC/Ziggo Alles-in-1-pakket naar Ziggo Zakelijk overgestapt: daar zijn de uploadsnelheden hoger dan de consumentenpakketten. Wat mij betreft kan ik wel weer een poosje vooruit. Je moet wat hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Waswat schreef op zondag 21 juni 2015 @ 22:32:
Hier ook 50 mbit theoretisch en anders moet ik overstappen op ziggo.
Maar het gaat mij veel meer om de uploadsnelheid die aan de lage kant is.
Aansluitingen die op een buitenringkast zitten krijgen tegenwoordig (anders dan het abonnement suggereert) een 20 Mbit upload.
Er zijn al veel klanten die hebben geconstateerd dat ze met een 20/2 abonnement ineens een 20/20 verbinding hebben.
En dat is geen fout van KPN maar een bewust lijnprofiel.

Zie ook hier:
[KPN] 10x meer upload dan abonnement belooft

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 22-06-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
Barre73 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 11:36:
[...]

Aansluitingen die op een buitenringkast zitten krijgen tegenwoordig (anders dan het abonnement suggereert) een 20 Mbit upload.
Er zijn al veel klanten die hebben geconstateerd dat ze met een 20/2 abonnement ineens een 20/20 verbinding hebben.
En dat is geen fout van KPN maar een bewust lijnprofiel.

Zie ook hier:
[KPN] 10x meer upload dan abonnement belooft
Nog niets van gemerkt hier. Momenteel heb ik Online als provider, die volgens mij gewoon het kpn netwerk gebruikt, met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4476770542.png
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iL8gF/56c8387b60.png

Abonnement is 30/3
Misschien nog iets langer wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Waswat op 02-07-2015 23:51 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste