dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd
[ Voor 81% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:26 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 81% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:26 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 96% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:26 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
[ Voor 93% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:26 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 91% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:26 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 92% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:27 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 94% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:27 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 78% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:27 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 91% gewijzigd door penkie48 op 21-10-2012 10:28 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
http://fiberapeldoorn.nl/...-infoavondzuidbroeksuccesquote: http://FiberApeldoorn.nlOngeveer 80 geïnteresseerden kwamen naar het Kristal in Zuidbroek. Daar kregen zij alles te horen over glasvezel en de mogelijkheden daarvan. De inwoners van Zuidbroek behoren al tot de gelukkigen in Apeldoorn die al een glasvezelaansluiting tot in de meterkast hebben.
Henk Holtrigter van Reggefiber over glasvezelDe diverse providers waren ook aanwezig met een stand. Daar kon informatie worden verkregen over de diverse pakketten. Na afloop van de presentatie was er gelegenheid tot het stellen van vragen.
Onder andere kwam aan bod hoe het met de bekabeling in huis zit. "Kan mijn bestaande bekabeling gebruikt worden?". Dit hangt van de provider af, voor sommige TV setopboxen is een 'UTP' kabel nodig vanaf de meterkast naar de TV, sommige providers doen dit door een DVB-C signaal over de bestaande coax kabel. Computers e.d. werken met UTP bekabeling. De meeste providers leveren een draadloze router mee met het pakket voor de laptop, tablet of smartphone. Een bestaande draadloze router kan ook probleemloos op het glasvezelkastje aangesloten worden.
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
[ Voor 72% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:04 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Het kost enige tijd om de boel te organiseren, het is niet zo dat glasvezel 1,2,3 geregeld is.penkie48 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 21:35:
Tot nu toe blijft het ijzig stil na de informatie bijeenkomst .
[ Voor 84% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:04 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Er komt via de website fiberapeldoorn.nl wel feedback binnen, maar de inwoners van Apeldoorn willen vooral weten wanneer glasvezel aangelegd zal worden in hun straat. Daar kunnen wij nu (nog) geen antwoord op geven. We zijn nu vooral bezig ons netwerk uit te bouwen (o.a. verenigingsburo in Apeldoorn, inventariseren van verenigingen in de volgende wijk waar een vraagbundeling gestart zal gaan worden, contacten met de gemeente Apeldoorn, politiek in beweging proberen te krijgen).penkie48 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:51:
Dat glasvezel niet 1.2.3 te regelen is ben ik van op de hoogte .
De stilte bedoelde ik mee dat de inwoners van Apeldoorn , wat meer feedback via dit forum of weet ik waar mogen geven .
Zo heeft de stuurgroep het gevoel dat er wat leeft in Apeldoorn.
7328 is de Maten toch? Daar is toch ook FttC uitgerold? Waarschijnlijk wordt dat bedoeld met 3 september? FTTH is het zeker niet.Upquark schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:10:
Wazig...
Net KPN gebeld om te vragen of het nieuwe 80/8-pakket op mijn adres (postcode 7328) beschikbaar is. Helaas, de afstand tot de wijkcentrale was veel te groot, 8/1 zou wel mogelijk zijn. Right, 10 jaar terug in de tijd...
Echter, glasvezel zou wel vanaf 3 september beschikbaar zijn volgens hun eigen postcodecheck?! Zal wel een vergissing zijn, of...?
FTTH zal zeker nog niet naar de Maten komen. Over de overige wijken is ook nog geen zekerheid te geven.eymey schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:42:
Dat zou te mooi zijn om waar te zijn, als De Maten nu al aan de buurt zou komen voor FttH. Eerst zouden Zuidbroek, het centrum, welgelegen en ossenveld komen dacht ik?
[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 26-06-2012 13:53 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Upquark op 27-06-2012 10:34 ]
Volgens mijn info zit je in het FttC gebied, dus 80/8 zou leverbaar moeten zijn.Upquark schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:50:
Voor de grap nog maar eens gebeld, werd me weer van alles voorgespiegeld (80/8 is wel beschikbaar meneer!) Bel ik daarna nog maar een keer, is het weer niet leverbaar...!
KPN heeft duidelijk haar systemen niet op orde, zoveel is mij wel duidelijk. Voorlopig houd ik het maar bij UPC.
Dacht ik ook, alleen de helpdesk vertelt mij dat 8/1 de max is, vanwege de afstand tot de centrale of de drukte op de koperlijnen (details konden ze verder niet geven). Wat is volgens jou het FttC-gebied precies?B2 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:20:
[...]
Volgens mijn info zit je in het FttC gebied, dus 80/8 zou leverbaar moeten zijn.
Simpel, je postcode. Tip : neem eens bv via twitter contact op met KPNWebcare.Upquark schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:35:
[...]
Dacht ik ook, alleen de helpdesk vertelt mij dat 8/1 de max is, vanwege de afstand tot de centrale of de drukte op de koperlijnen (details konden ze verder niet geven). Wat is volgens jou het FttC-gebied precies?
Wij zijn ook in gesprek met de gemeente Apeldoorn, uitkomst daarvan lees je binnenkort op onze site FiberApeldoorn.nl. Maar mocht de gemeente glasvezel prioriteit willen geven in Apeldoorn dan hangt het nog af van de capaciteit en investering van Reggefiber. De gemeente zal zelf niet investeren en heeft ook geen directe invloed op wanneer de kabels de grond in gaan.w0utje89 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:49:
De gemeente Apeldoorn is bij ons aan het wachten om de oude stoep eruit te halen (nieuwbouwproject) omdat ze er misschien glasvezel in willen doen. Als ik hier iets meer over weet/hoor post ik dat ook even hier!
[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 29-06-2012 08:44 ]
Dank voor deze tip, heb ondertussen contact gehad, en ook zij komen op 8/1 maximaal uit, ondanks dat ik (dat klopt dus inderdaad) in een FttC-gebied woon.B2 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:30:
[...]
Simpel, je postcode. Tip : neem eens bv via twitter contact op met KPNWebcare.
[ Voor 95% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:05 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 92% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:05 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Beetje late reactie, maar als er al FttC ligt, is het toch makkelijk vanuit de wijkkastjes een stukje glas leggen naar de huizen, of denk ik er te simpel overB2 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:03:
Je bent mij net voor :-) KPN bevestigde net ook (nog eens) dat het verkeerd is. De Maten zal pas later dan de rest van Apeldoorn aan de beurt komen voor FTTH omdat hier in het verleden al FTTC uitgerold is.
Makkelijk gedacht, het is alleen zo dat die wijkkastjes te klein zijn voor alle benodigde apparatuur. Daar zijn kant en klare gebouwten voor, zogeheten POP's. Deze zijn ongeveer zo groot als een klein elektriciteitshuisje. Hierin komt een groot aantal glasvezel kabels binnen, maximaal 2500a3000 woningen. Daarnaast komt daar een soort van back-bone binnen, welke al de woningen op aangesloten moeten worden. De back-bone in de wijkkastje heeft mogelijk ook niet voldoende capaciteit. De glasvezels die naar de woningen gaan worden in zo'n POP aangesloten op een switch, grote apparaten welke actief gekoeld moeten worden. Daarnaast wordt er ook in een POP het TV signaal aan het internet signaal toegevoegd. Meer informatie kun je vinden op onze website www.FiberApeldoorn.nlTW_RdV schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:06:
[...]
Beetje late reactie, maar als er al FttC ligt, is het toch makkelijk vanuit de wijkkastjes een stukje glas leggen naar de huizen, of denk ik er te simpel over
Daar komt ook nog eens bij dat het FttC netwerk exclusief van KPN is, je kunt alleen diensten van KPN afnemen via het FttC netwerk.. Het FttH netwerk wat wij willen in Apeldoorn is open. Het wordt door een partij (Reggefiber) aangelegd, en deze verhuurd het weer aan verschillende providers.thof schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:27:
[...]
Makkelijk gedacht, het is alleen zo dat die wijkkastjes te klein zijn voor alle benodigde apparatuur. Daar zijn kant en klare gebouwten voor, zogeheten POP's. Deze zijn ongeveer zo groot als een klein elektriciteitshuisje. Hierin komt een groot aantal glasvezel kabels binnen, maximaal 2500a3000 woningen. Daarnaast komt daar een soort van back-bone binnen, welke al de woningen op aangesloten moeten worden. De back-bone in de wijkkastje heeft mogelijk ook niet voldoende capaciteit. De glasvezels die naar de woningen gaan worden in zo'n POP aangesloten op een switch, grote apparaten welke actief gekoeld moeten worden. Daarnaast wordt er ook in een POP het TV signaal aan het internet signaal toegevoegd. Meer informatie kun je vinden op onze website www.FiberApeldoorn.nl
Wijken zoals Reggefiber deze afgekaderd heeft. In dit geval dus Apeldoorn Zuid-Oost, de Maten in zn geheel.Upquark schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 23:25:
Goed nieuws B2. Vraagje: wat wordt in deze context precies bedoeld met 'wijk'? Is b.v. de Matendreef een wijk, of een deel van de wijk De Maten?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat heeft er op zich niet zo gek veel mee te maken. Kijk, het is vrij simpel. KPN heeft een investering gedaan in de FttC gebieden om de wijk/straatkasten FttC geschikt te maken. KPN bepaalt dat ze deze investering er eerst uit willen hebben. Zuur, maar dat is de marktwerking die we schijnbaar allemaal graag willen hebben. Die gebieden zullen echt wel overgaan naar FttH, alleen zal het wat langer duren.Barre73 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:32:
Niet alleen maar door die dikke vinger van KPN. Ook simpel marktonderzoek. Waar FTTC ligt en UPC/Ziggo ook leveren, worden de kansen dat mensen op glasvezel willen overstappen alweer kleiner. Want er is al veel keuze op het gebied van snelle verbindingen. En Reggefiber verdient z'n geld uiteindelijk aan de lijnhuur van actieve klanten bij providers. Minder kans op veel klanten = minder aantrekkelijk om nu te investeren.
[ Voor 95% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:01 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 92% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:02 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 82% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:02 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 90% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:02 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 97% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:03 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 155% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:03 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Verwijderd
Lichtelijk offtopic;penkie48 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:09:
Jammer dat ze zich niet aan de afspraken houden in de gemeente Apeldoorn.
[ Voor 83% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:03 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Hier kan ik het inderdaad wel met je eens zijn. Als je tegenwoordig kijkt naar de verschillen tussen kabel en glasvezel zijn deze (voor de 'gewone' gebruiker) maar heel klein. Tot 1,5 jaar geleden zat er nog een flink verschil in kosten voor een abonnement, maar dit is ook al bij getrokken zo niet omgedraaid. Kijk maar eens naar de Horizon abonnementen van UPC.eymey schreef op donderdag 20 september 2012 @ 00:14:
En wellicht spelen de vele negatieve ervaringen in huidige aanleg gebieden ook wel een rol. Zoals KPN dat -altijd- als eerste kan leveren en haast opzettelijk de leverbaarheid van Lijbrandt (en andere Glashart Media providers) treineert door de benodigde CATV (analoog) feed pas heel laat door te geveren. EN de ontzettende organisatorische en administratieve ramp die Lijbrandt heet waardoor veel mensen, eenmaal 'gescoord', in de kou blijven staan als die 'geweldige' verbinding eruit vliegt door bv. een defecte NT.
Let wel, ik en een warm voorstander van FttH en zie heel NL liever gisteren dan vandaag 'verglaasd' worden. Puur omdat dit technisch de ENIGE valide manier is om openlijke concurrentie op de breedbandmarkt mogelijk te maken. De kabelaars hebben inmiddels wel bewezen dat hun coax netwerk weliswaar nog steeds erg op te rekken valt, maar ALLEEN als zij er monopolist op blijven.
Maar de realiteit geeft wel dat KPN zelf op glasvezel nauwelijks innoveert (En TV kwaliteit biedt die duidelijk minder is dan bij UPC of Ziggo). En dat partijen die ook nog de 'vertrouwde' analoge televisie kunnen leveren (glashart media, lijbrandt, etc.) inmiddels door datzelfde KPN zijn over genomen en in nieuwe aanleg structureel later leverbaar zijn dan KPN zelf, met alle frustratie bij de 'kersverse klanten' tot gevolg.
Klopt, maar we zitten gewoon met een probleem. En dat probleem heet de gemeente Apeldoorn. Iets gratis en voor niks weggeven gaat de gemeente niet doen. Puur omdat elke cent die nu binnen gehaald kan worden binnen gehaald moet worden. Misschien is Apeldoorn hierom wel niet doorgegaan. Reggefiber moet leges betalen voor elke meter die zij willen graven, en misschien heeft de gemeente wel de hoofdprijs gevraagd. Wie zal het zeggen. Reactie van de gemeente krijg je in ieder geval ook niet. Triest.Zoals ik al eerder zei, zou het wel helpen als de lokale politiek mee zou werken. Het scheelt al enorm in kosten als men bv. aan de gemeente geen geld hoeft te betalen voor de vergunningen om te mogen graven en als men bv. de grond voor de POP's gewoon 'krijgt' (als nutsvoorziening).
[ Voor 153% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:04 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 27-05-2013 13:19 ]
Je bent verdacht goed op de hoogte. Te verdacht goed.Barre73 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:16:
Ik schat Apeldoorn in op minstens 150 km aan sleuven in openbare grond. Hou maar even 80% aan voor verharding en 20% bermen.
322.500 euro aan alleen leges. Niemand die daarin trapt! Ook Reggefiber niet..En dat geeft de gemeente echt niet zomaar op.
Mwa, wat betreft dat "open" zie ik het dan weer niet zo 'complot achtig' in als jij. Je moet (maar dat vertel ik misschien wel ten overvloede) wel onderscheid maken tussen de service providers/ISP's en de netwerk operators.B2 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 19:31:
[...]
Hier kan ik het inderdaad wel met je eens zijn. Als je tegenwoordig kijkt naar de verschillen tussen kabel en glasvezel zijn deze (voor de 'gewone' gebruiker) maar heel klein. Tot 1,5 jaar geleden zat er nog een flink verschil in kosten voor een abonnement, maar dit is ook al bij getrokken zo niet omgedraaid. Kijk maar eens naar de Horizon abonnementen van UPC.
Het enige verschil is nog de uploadsnelheid, en de schijn-openheid van glasvezel. Schijn-openheid ja. KPN is tegenwoordig gewoon de facto op glasvezel. Zij het niet via hun A-merk KPN, dan wel via B of budget merken als Telfort en alle van Reggeborgh overgenomen providers. Zeker als je dan praktijken zoals hierboven beschreven leest ga je wel eens bedenken of je wel met Reggefiber in zee moet gaan.
Misschien moeten wij als FiberApeldoorn ook helemaal niet meer met Reggefiber verder willen, maar eens kijken naar andere opties. Even puur hypothetisch, en er komt een hele hoop bij kijken, maar waarom zouden wij zelf geen provider kunnen zijn? Door Apeldoorners, voor Apeldoorners. Lokale content (niet de zogenaamde lokale content die Reggefiber voorspiegelt maar die nergens te vinden is), misschien zelfs wel in een stichting idee zonder winstoogmerk. Goed, klinkt allemaal veel makkelijker dan het is en je hebt nog steeds een partij nodig die de kabels de grond in gooit, maar je moet je wel kunnen onderscheiden tegenwoordig.
Ik weet wel hoe het werkt ja.. Maar nee ik heb niets met Apeldoorn en Reggefiber te maken verder.B2 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:53:
[...]
Je bent verdacht goed op de hoogte. Te verdacht goed.
Ik zie het niet complot theorie achtig in maar KPN krijgt gewoon een steeds groter wordende vinger in het hele glasvezelgebeuren op de door Reggefiber aangelegde netwerken. KPN heeft zich hier op een agressieve manier ingekocht, en begint vervolgens kleine providers over te nemen. Wat je dus ziet is dat we terug gaan van een "onafhankelijke" netwerkoperator met diverse providers naar een netwerkoperator met diverse eigen merken/providers (welke uiteindelijk allemaal op elkaar gaan lijken, of samengevoegd worden). Tuurlijk dit kan en mag, en was ook op het oude telefoonnet al zo, maar de leus "Keuze!" waarmee de glasvezel abonnementen aan de man worden gebracht is een beetje een wassen neus aan het worden.eymey schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 23:04:
[...]
Mwa, wat betreft dat "open" zie ik het dan weer niet zo 'complot achtig' in als jij. Je moet (maar dat vertel ik misschien wel ten overvloede) wel onderscheid maken tussen de service providers/ISP's en de netwerk operators.
Het was puur een hersenspinsel hoe je consumenten nog zou kunnen bewegen over te stappen naar glasvezel, want zeg nou zelf wat is voor de gemiddelde consument nu nog de killer feature van glasvezel. Tot enkele maanden geleden kon je nog roepen : Prijs! Maar met de introductie van nieuwe abonnementen bij UPC, en zeker Horizon is dat al lang niet meer zo. Als je de hogere upload van glasvezel weglaat, is volgens mij Horizon meer waar voor je geld (maar een 1:1 specs vergelijking heb ik nog niet gedaan).Ook als je 'zelf' de regie in handen zou willen gaan nemen, dan moet je daarover nadenken. Je moet namelijk in een aantal 'lagen' denken:
* De fysieke infrastructuur (vezels en POP's met de aansluitingen)
* Het operationeel maken van het netwerk (licht op de kabels zetten, routering van/naar de verschillende service- en contentproviders
* De serviceproviders zelf (internet, tv, telefonie, etc. )
Punt 1 lijkt met duidelijk, daar kan je haast niet zonder een partij als Reggefiber of CIF.
Punt 2 is ook niet triviaal. Je moet de apparatuur hebben (zowel aan consument-kant als in de POP) om het licht op de vezels te zetten. Bovendien moet je dus ook tussen de POPs (bv. tussen de kleinere area-pop's en de grote city-pop) netwerkverbindingen hebben. En je moet dus vanaf de city-pop ook weer verbindingen hebben met de rest van je operationele netwerk (bv. in andere plaatsen) en uiteindelijk de service providers en content providers.
In glasvezelland zie je dat punt 2 nu globaal door een aantal partijen gedaan wordt:
* KPN Wholesale / KPN ITNS, in verschillende varianten (Wholesale Multi Play en Wholesale Multi Play Plus). In de eerste variant is KPN de content provider voor TV (interactieve tv) en in de tweede variant heb je Glashart Media (nu ook in KPN ITNS) met als extra ook een CATV (analoog,fm, dvb-c) feed.
* Reggefiber Wholesale (nu ook in KPN ITNS en wordt niet meer verder uitgerold). Uitsluitend Glashart Media aanbod.
* "GlasOperator" met ISP's als wisper en nog een aantal anderen. In nog niet zo veel plaatsen actief, maar dat breidt langzaam uit, o.a. in Rotterdam, maar -ook- mondjesmaat op een aantal netwerken die door Reggefiber zijn aangelegd.
In dat laatste zit het 'mooie': Ook Reggefiber legt overal wel degelijk -open- netwerken aan. Dat tot nu toe in de meeste plaatsen KPN de enige operator is, zegt niet dat het ook niet daadwerkelijk open is. Wel dat zelf apparatuur in POP's plaatsen en een netwerk opzetten blijkbaar behoorlijk kostbaar is. Maar het wordt wel degelijk (op beperkte schaal) gedaan!
In enkele plaatsen in Brabant heeft "OnsBrabantNet" (edutel) eigen apparatuur in de POP's om onafhankelijk te zijn van KPN/Reggefiber. In Dronten en Zeewolde geldt dat voor Solcon. En in Ermelo gaat een lokale partij ("XSyou") ook zelf de apparatuur en het operationele netwerk verzorgen.
Echter, de meeste ISP's zullen bij de overweging om via glas aan te gaan bieden waarschijnlijk besluiten om via bestaande actieve operators (en dus meestal alleen KPN) hun diensten te leveren. En ook dat kan dan weer in verschillende varianten, zoals internet via eigen netwerk, tv via Glashart Media of KPN.... of zelfs ook het internet laten verzorgen (daarvoor heeft KPN ITNS nu "ISPfabriek" in huis, waar Lijbrandt en Vodafone mee werken).
Lang verhaal kort: Ook Reggefiber netwerken zijn gewoon open, maar die openheid is helaas kostbaar. Dat neemt verder ook niet de hoge kosten, zoals door Barre geraamd, weg. Zo'n aanleg moet gewoon, ook door het in eerste instantie idealistisch lijkende Reggefiber, terugverdiend worden.
En wat ik eerder zei blijft dus ook helaas: Ookal lijkt KPN tot nu toe de enige partij die vermogend genoeg is om op grote schaal, als de vezels eenmaal liggen, netwerkdiensten te gaan verzorgen, helaas is het een niet echt betrouwbare partij gezien bv. de vertragingen in het WMP+-klaar krijgen van de POP's bij iedere nieuwe aanleg.
[ Voor 175% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:01 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 11:14 ]
[ Voor 96% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 20:59 . Reden: genoeg geweest ]
[ Voor 97% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 20:59 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 93% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:00 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 19-10-2012 23:31 ]
[ Voor 95% gewijzigd door penkie48 op 20-10-2012 21:00 . Reden: dankzij de sarcasme mode van b2 alles verwijderd ]
Volgens mij is er bijna 1,5 jaar lang initiatief getoond, waar jij min of meer ook deel van uit hebt gemaakt. 1,5 jaar lang duwen en trekken bij diverse instanties heeft aangetoond dat er geen politieke, maatschappelijke en ondernemings wil is om glasvezel naar Apeldoorn te halen. Penkie48 heeft ook de kans gehad hier deel uit te van maken, maar heeft om eigen redenen aangegeven niet achter het plan te staan.Prx schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 12:13:
Welke actie je ook uit wilt voeren, medewerking van de gemeente is echt nodig in Apeldoorn. Het feit blijft dat zij niet zitten te springen om investeringen. Tevens il ik voor penkie even zeggen dat je initiatief toont, dus ga daar vooral mee door.
[ Voor 15% gewijzigd door B2 op 21-10-2012 15:08 ]
Ik keur ook niks af en juig goede ideeen toe, maar als continue dezelfde plaat wordt gedraaid, en er gewoon te makkelijk over een glasvezel uitrol wordt gedacht dan zakt soms mn broek wel er van af (zeker als je de kans hebt gehad om mee te doen, maar het dan afwijst omdat het niet volgens jouw ideeen gaat). Wanneer dan na één opmerking alle reacties tot aan afgelopen maart verwijderd of aangepast worden illustreert wel het niveau waar we het over hebben.Prx schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 16:19:
Helemaal met je eens dat het initiatef niet kan draaien op een handvol inwoners die de handen ineen slaan. Dat wil echter niet zeggend dat we initiatieven moeten afkeuren.
Ik denk, net als jij, dat er meerpartijen zijn in Apeldoorn die het initiatief hadden moeten aangrijpen. Zonde, want het had een goede verglaasde stad kunnen worden.
[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 21-10-2012 17:01 ]
[ Voor 63% gewijzigd door Martijn_1998 op 06-04-2013 11:39 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq