[Glasvezel] Apeldoorn op Glasvezel

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-06 13:45
Online gebruikt geen VVDSL kasten. Dus daar zal dat verhaal niet opgaan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 16:19

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Inderdaad, je zult over moeten stappen op KPN om dat te gaan halen. Maar dan nog, haal je 34 Mbit. Ik weet niet precies waar je woont, maar gezien je op de Zevenhuizen centrale zit zul je ook wel Ziggo kunnen nemen. Daar kun je een veelvoud van die maximale 34Mbit krijgen.

KPN heeft het stopzetten van de uitrol van glasvezel in Apeldoorn (in ieder geval aan de gemeente) verkocht met "Kijk, we gaan VDSL2 en Pairbonding inzetten en dan krijgt iedereen een 200Mbit lijn, dat is voldoende". Het zure is dat die 200Mbit bijna nergens gehaald gaat worden en in het zuidelijke gedeelte van Apeldoorn pairbonding voorlopig helemaal niet kan. Snelheden tot 30-40 Mbit zijn daar, en zo te zien ook in Zevenhuizen zelfs met pairbonding reëler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
B2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:03:
Inderdaad, je zult over moeten stappen op KPN om dat te gaan halen. Maar dan nog, haal je 34 Mbit. Ik weet niet precies waar je woont, maar gezien je op de Zevenhuizen centrale zit zul je ook wel Ziggo kunnen nemen. Daar kun je een veelvoud van die maximale 34Mbit krijgen.

KPN heeft het stopzetten van de uitrol van glasvezel in Apeldoorn (in ieder geval aan de gemeente) verkocht met "Kijk, we gaan VDSL2 en Pairbonding inzetten en dan krijgt iedereen een 200Mbit lijn, dat is voldoende". Het zure is dat die 200Mbit bijna nergens gehaald gaat worden en in het zuidelijke gedeelte van Apeldoorn pairbonding voorlopig helemaal niet kan. Snelheden tot 30-40 Mbit zijn daar, en zo te zien ook in Zevenhuizen zelfs met pairbonding reëler.
Vodafone DSL kan ook, en Telfort ook volgens mij.

En wat er wel of niet gehaald kan worden is volgens mij voor ons niet in te schatten zonder te weten wat er allemaal wel of niet geplaatst en gelegd gaat worden.

Waarom kan pairbonding volgens jou niet in Apeldoorn-Zuid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Barre73 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:49:
[...]

Vodafone DSL kan ook, en Telfort ook volgens mij.

En wat er wel of niet gehaald kan worden is volgens mij voor ons niet in te schatten zonder te weten wat er allemaal wel of niet geplaatst en gelegd gaat worden.

Waarom kan pairbonding volgens jou niet in Apeldoorn-Zuid?
Bij monde van Jan Kommer van KPN op de vraag waarom Pair Bonding niet aangeboden wordt : "Ik heb de vraag beantwoord vanuit de huidige business rules, momenteel levert de SP KPN op adressen met bonding capabilities in Zuid niet met bonding."

Dit schijnt te maken te hebben met dat het zuidelijk gedeelte van Apeldoorn een FTTC gebied is geweest.

Daarnaast is het ook gewoon te zien aan de maximaal aangeboden snelheden.

[ Voor 12% gewijzigd door B2 op 03-07-2015 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:13
Inderdaad.

Ik vraag me wel af, heeft KPN echt expliciet de gemeenteraad 'voorgelicht' over het niet nodig zijn van glas, "want pairbonding, etc.".

Misschien is het dan nog een idee om de gemeenteraad te bestoken met voorbeelden van de Netco applicatie dat dit een leugen is. Geen bonding en geen upgrade gepland = Alleen Ziggo als serieus alternatief voor snel internet.

Maar ja, als het de gemeenteraad toch eigenlijk al niet veel boeide, dan is het verspilde moeite.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:34:
Inderdaad.

Ik vraag me wel af, heeft KPN echt expliciet de gemeenteraad 'voorgelicht' over het niet nodig zijn van glas, "want pairbonding, etc.".

Misschien is het dan nog een idee om de gemeenteraad te bestoken met voorbeelden van de Netco applicatie dat dit een leugen is. Geen bonding en geen upgrade gepland = Alleen Ziggo als serieus alternatief voor snel internet.

Maar ja, als het de gemeenteraad toch eigenlijk al niet veel boeide, dan is het verspilde moeite.
We hebben vorig jaar september een heel betoog voor de gemeenteraad gehouden. Er is toen een motie unaniem door alle partijen aangenomen dat de wethouder er nog een stapje harder voor zou lopen KPN/Reggefiber weer aan tafel te krijgen voor glasvezel in Apeldoorn.

Daarna hebben wij, ondanks verzoeken aan de wethouder, niks meer gehoord.. Zal wel ergens onderop een stapel in het archief liggen.

Dus van de gemeente Apeldoorn hoef je echt niks te verwachten. Die geven liever een half miljoen uit aan het binnen halen van een stel kerels in strakke pakjes op fietsen voor 1 dag dan infrastructuur voor inwoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is dan idd heel spijtig.

Dan toch maar in Almere blijven wonen :+ (alleen in Apeldoorn onweert het vaker, Almere te weinig :P )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
eymey schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:55:
Dat is dan idd heel spijtig.

Dan toch maar in Almere blijven wonen :+ (alleen in Apeldoorn onweert het vaker, Almere te weinig :P )
Je kunt in Welgelegen, Zuidbroek of Zonnehoeve gaan wonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe, ideetje ;)

Nu alleen nog het geld (en werk) :P

Ben bang dat ik in de door jou genoemde wijken een stuk minder huis krijg voor m'n geld ;w

[ Voor 45% gewijzigd door eymey op 03-07-2015 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-06 18:33
B2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:03:

Spijtig. Bedankt iig voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
B2 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:00:
[...]

Je kunt in Welgelegen, Zuidbroek of Zonnehoeve gaan wonen ;)
Of een nieuwbouwwoning in/op Anklaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Barre73 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 21:30:
[...]

Of een nieuwbouwwoning in/op Anklaar.
En de nieuw te bouwen wijk Ugchelen Buiten geloof ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Hmm, ik heb een heel simpel Vodafone (v?)vdsl 40/4 abbo in 7335
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4479047725.png
Bekabeld aangesloten maar dit loopt prima in combinatie met HD tv
Ik wou eigenlijk sneller maar ik kreeg te horen dat ik niet hoger kon dan 55/8

Wel spijtig te horen dat glasvezel voorlopig helemaal niet meer in planning staat, ik ben juist weg bij ziggo vanwege hun monopolie op de kabel ( en de prijs natuurlijk O-) )

[ Voor 9% gewijzigd door Humma Kavula op 03-07-2015 21:54 . Reden: Foutje, ik dacht dat ik standaard 20 up had, blijkt 4 te zijn.. ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik woon in de wijk Anklaar, en daar zijn ze nu druk bezig met het aanleggen van Glasvezel kabels _/-\o_
(Sluisoordlaan iig)

Weet iemand of dit doorgelegd wordt naar de woningen? en of we dan eindelijk glas krijgen?
Heb namelijk nog geen brief gehad over de werkzaamheden etc.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PurpleBlue schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:11:
Ik woon in de wijk Anklaar, en daar zijn ze nu druk bezig met het aanleggen van Glasvezel kabels _/-\o_
(Sluisoordlaan iig)

Weet iemand of dit doorgelegd wordt naar de woningen? en of we dan eindelijk glas krijgen?
Heb namelijk nog geen brief gehad over de werkzaamheden etc.

Alvast bedankt!
Bij mijn weten is dat op dit moment alleen nog bedoeld voor de nieuwbouw op de plek van het winkelcentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Zou kunnen, maar lijkt me sterk. Diverse straten daarbuiten zijn ook voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:11
PurpleBlue schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 19:11:
(Sluisoordlaan iig)
Kan je eens wat foto's maken? Dan zullen we het navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PurpleBlue schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 07:44:
Zou kunnen, maar lijkt me sterk. Diverse straten daarbuiten zijn ook voorzien.
Dat zou best kunnen aangezien er vanuit de nieuwe wijkcentrale voor project Anklaar ook routes moeten worden gegraven naar het noorden (de wijkcentrale in Zuidbroek) en naar het zuiden waar al een lege buis klaarlag vanaf 1 van de wijkcentrales in Welgelegen. Wijkcentrales worden altijd in een ring verbonden met elkaar. Ook nieuwere later geplaatste centrales.
Het lijkt me zeer sterk dat er ook huisaansluitkabels worden klaargelegd in de stoep bij de woningen die jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Sorry voor mijn late reactie.
Zal eens kijken. Volgens mij zijn de graafwerkzaamheden klaar.

Mijn vrouw had het het nog wel gevraagd aan de mannen. Ze gaven wel aan dat het voor glasvezel was.
We wachten het af. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Ja, eindelijk is het zover!
Omgeving Anklaar krijgt Glasvezel!! _/-\o_ _/-\o_

deel uit de brief:
"Het gaat gebeuren: KPN NetwerkNL gaat uw straat aansluiten op het glasvezelnetwerk. Goed nieuws, want het internet blijft groeien en met een glasvezelverbinding krijgt uw huis nieuwe mogelijkheden. Hiermee bent u klaar voor het internet van vandaag, morgen én de toekomst. We vertrouwen steeds meer op onze internetaansluiting en glasvezel is de meest betrouwbare verbinding. "

Uw woning is in vier stappen aangesloten:

1. Samen met onze glasvezelvoorbereider bepaalt u waar in huis de glasvezelaansluiting komt. Meestal is dat in de meterkast of op de plek waar andere kabels uw huis binnenkomen.

2. Uw straat wordt aangesloten op glasvezel. Dit trekken we met zo min mogelijk overlast meteen door naar uw woning.

3. We plannen met u een afspraak in zodat onze monteur de glasvezelaansluiting doortrekt in uw woning. Het glasvezelaansluitpunt wordt op de plek die bij stap 1 is bepaald geïnstalleerd.

4. Uw glasvezelaansluiting is klaar. Met een glasvezelabonnement kunt u nu gebruikmaken van deze nieuwe verbinding.

Volgens het informatie punt, zal het mei juni worden voordat we een werkende verbinding hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
Zag inderdaad het bord al staan op de Laan v Zevenhuizen. Wist alleen niet voor welke wijk dit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:09
EdVe schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 09:58:
Zag inderdaad het bord al staan op de Laan v Zevenhuizen. Wist alleen niet voor welke wijk dit was.
Dit bord en de Info auto bij Kruidvat op Anklaar heb ik ook zien staan de eerste dag al dat ze er stonden

Hij blijkt idd alleen nog te gaan voor de wijk Anklaar helaas , zit zelf op de wijk Kerschoten die tegen Anklaar aanligt maar voor deze wijk zijn helaas nog geen plannen vertelde ze :(

Update : kom dit linkje net tegen

https://www.totaaltv.nl/n...lledig-op-ftth-glasvezel/

Neem aan dat Apeldoorn ook opzich onder de grote steden valt.

[ Voor 16% gewijzigd door chris-drielsma op 14-03-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Ik zal vanavond een wijk die op de brief is aangegeven even plaatsen ter info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
chris-drielsma schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 10:07:
[...]

Dit bord en de Info auto bij Kruidvat op Anklaar heb ik ook zien staan de eerste dag al dat ze er stonden

Hij blijkt idd alleen nog te gaan voor de wijk Anklaar helaas , zit zelf op de wijk Kerschoten die tegen Anklaar aanligt maar voor deze wijk zijn helaas nog geen plannen vertelde ze :(

Update : kom dit linkje net tegen

https://www.totaaltv.nl/n...lledig-op-ftth-glasvezel/

Neem aan dat Apeldoorn ook opzich onder de grote steden valt.
Kerschoten kan ook wel een tijd gaan duren. Je ziet dat deze nieuwe uitrol eerst vanuit Anklaar oost/zuidoostwaarts gaat (Osseveld en Woudhuis). Gewoon op de website van KPN Netwerk NL postcodes checken om te zien wat er terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Na de Anklaar gaan nu ook de Sprenkelaar, Osseveld(oost) en het Woudhuis dit jaar verglaasd worden. :) _/-\o_

Zie ons artikel op De Stentor

Nu doorpakken en het kanaal oversteken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik heb de brief al dik anderhalve maand geleden ontvangen voor Anklaar. Ondertussen is KPN ook al geweest om te kijken waar die door de gevel heen komt.

Uit navraag blijkt dat ze in september/oktober Anklaar opgeleverd willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
JerryJerryJerry schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:52:
Na de Anklaar gaan nu ook de Sprenkelaar, Osseveld(oost) en het Woudhuis dit jaar verglaasd worden. :) _/-\o_

Zie ons artikel op De Stentor

Nu doorpakken en het kanaal oversteken 8)7
Ik hoorde het van iemand die in Osseveld woont inderdaad!

Afgelopen woensdag was er iemand van KPN in de straat, om te bepalen waar ik het glasvezelpunt wou hebben in de woonkamer. WOONKAMER??
Nee, die wil ik in de meterkast meneer! Gelukkig was dat mogelijk! :D
Volgens de meneer werd het dan binnen 2 maanden opgeleverd!?!

Ook kreeg ik een mailtje, met als onderwerp: We gaan uw staat aansluiten op glasvezel!

Stond wat informatie in over eventuele overlast, en 2 linkjes:
https://www.kpnnetwerk.nl...M&utm_content=EDM_FTTH_2A

Toen ik de link bezocht, begreep ik ook waarom men het modem in de woonkamer wou plaatsen.
Ze melden op bovengenoemde link het volgende:

Bij u thuis maken de meeste apparaten waarschijnlijk draadloos verbinding met internet. Voor deze apparaten is de wifi-modem het kloppend hart van de internetverbinding. Daarom is het belangrijk dat de wifi-modem een sterk signaal geeft. Verstop deze dus niet in de meterkast, want zo kan het signaal zich niet goed verspreiden. Plaats de wifi-modem op een centrale plek in uw woonkamer of op de overloop van de eerste verdieping.

Centrale plek in de woonkamer, of overloop? 8)7

Afijn, ik ben niet afhankelijk van de WiFi uit het modem, en kan me voorstellen dat ze op deze manier "zeurende klanten" willen afwimpelen als ze bellen dat de WiFi niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
hier regio Woudhuis, deze week een brief ontvangen, direct aangemeld. ben alleen benieuwd of we dan daadwerkelijk glasvezel gaan krijgen of dat er een x% toestemming moet geven, anders vrees ik dat het feestje dus niet doorgaat. tevens woon ik in aan appartementen complex en de kabels van mijn boven buren lopen door mijn meterkast heen... hopelijk gaat het feestje door, kan ik de USG pro dan ook echt goed gebruiken ;)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Het feestje kan doorgaan. Vanaf heden geen vraagbundeling meer maar direct aansluiten (y) Ziggo.. maak de borst maar nat oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
mooi, kan ik m'n dure Ziggo abbo ook de deur uitgooien. gezien de glasvezel abbo's prijzen een stuk lager zijn :)

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:45
geenwindows schreef op zondag 24 maart 2019 @ 12:55:
hier regio Woudhuis, deze week een brief ontvangen, direct aangemeld. ben alleen benieuwd of we dan daadwerkelijk glasvezel gaan krijgen of dat er een x% toestemming moet geven, anders vrees ik dat het feestje dus niet doorgaat. tevens woon ik in aan appartementen complex en de kabels van mijn boven buren lopen door mijn meterkast heen... hopelijk gaat het feestje door, kan ik de USG pro dan ook echt goed gebruiken ;)
Hier ook Woudhuis en gelijk aangemeld natuurlijk.

In het artikel op De Stentor staat het volgende:
De aanleg wordt gerealiseerd zonder een minimale voorinschrijving van vijftig procent.
Het feestje lijkt dus gewoon door te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
InZane schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:52:
[...]

Hier ook Woudhuis en gelijk aangemeld natuurlijk.

In het artikel op De Stentor staat het volgende:

[...]

Het feestje lijkt dus gewoon door te gaan :)
Ik kan iedereen bevestigen dat de aanleg echt plaats vindt zonder vraagbundeling of zoiets. Reggefiber deed dat al in het laatste jaar voor de definitieve overname door KPN. En nu zij onder de nieuwe naam van KPN Netwerk NL weer gaan aanleggen blijft dat zo.
De KPN ambitie van 1 miljoen in drie jaar is ook niet te realiseren als je ook nog voorwaarden vooraf gaat stellen qua aantal inschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
as woensdag en donderdag avond is er hier in Woudhuis dan ook een informatie avond, inloop is vanaf 19:00u. eens ff kijken wat het allemaal aan informatie wordt gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
geenwindows schreef op maandag 25 maart 2019 @ 23:44:
as woensdag en donderdag avond is er hier in Woudhuis dan ook een informatie avond, inloop is vanaf 19:00u. eens ff kijken wat het allemaal aan informatie wordt gegeven.
Ook gezien ja. Helaas kan ik beide avonden niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Niet online
(Anklaar)
KPN fourstacks geeft al glasvezel beschikbaar aan, ze zijn vorige week pas geweest om te kijken waar die door de gevel komt. :P

Na navraag blijkt dat ze dit al hebben gedaan omdat ze over 1 a 2 weken al willen graven naar de huizen toe zodat een week later de verbindingen al online zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Frankyy schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 11:14:
(Anklaar)
KPN fourstacks geeft al glasvezel beschikbaar aan, ze zijn vorige week pas geweest om te kijken waar die door de gevel komt. :P

Na navraag blijkt dat ze dit al hebben gedaan omdat ze over 1 a 2 weken al willen graven naar de huizen toe zodat een week later de verbindingen al online zijn :)
Die informatie is niet helemaal goed overgekomen dan. Ze komen vooraf kijken waar de kabel door de gevel moet zodat een paar weken later de schietploegen (de kabel wordt met een raket naar de woningen geboord, bijna nooit gegraven) de kabel naar de goeie plek bij de gevel van de woning kunnen brengen. Maar daar eindigt het dan voorlopig even.
Het aansluiten van de kabel in de woning en het online brengen van je verbinding komt dan circa drie tot vier maanden later.

Dat Fourstack aangeeft dat het beschikbaar is komt omdat de adressen bij KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber) al ingevoerd zijn en mensen vooraf kunnen bestellen. Hierdoor kan de aannemer bij het maken van de echte huisaansluiting (over een maand of drie/vier dus) ook direct de actieve NTU plaatsen en de patch in de wijkcentrale aanbrengen. Zonder bestelling kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
krijg net een brief binnen dat de plannen voor mijn huis (hoogbouw) aan het einde van het project wordt gerealiseerd, er wordt eerst nog met de wooncoperatie gesproken wat er gaat gebeuren. hopelijk geven die akkoord erop anders ga ik balen als een stekker en blijf ik zitten met mn (belachelijk)dure Ziggo abbo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
geenwindows schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 16:03:
krijg net een brief binnen dat de plannen voor mijn huis (hoogbouw) aan het einde van het project wordt gerealiseerd, er wordt eerst nog met de wooncoperatie gesproken wat er gaat gebeuren. hopelijk geven die akkoord erop anders ga ik balen als een stekker en blijf ik zitten met mn (belachelijk)dure Ziggo abbo :/
Komt vast goed. In het vorige project van een paar jaar geleden (Welgelegen) werkten de wooncorporaties ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
we zullen zien, heb me aangemeld voor de nieuwsbrief (iets waarvoor in me eigenlijk nooit aanmeld :P )
voordeel dat ik op de begaandegrond woon, er zijn dan meerdere oplossingen mogelijk ;)
vanavond maar eens naar de info avond gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Hoe was de info avond?
Nog wat nuttigs te horen gekregen, of planningsdata?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
eigenlijk niet echt, wij Tweakers weten inmiddels wel wat glasvezel is ;)
wel liet te presentator door neus en lippen weten dat het project dit jaar nog af kan zijn, hoogbouw is enkel wel als allerlaatste en dient ook eerst met de VVE's/wooncoperaties te worden afgesproken.
(iets wat ik balen vind, duurt het nog langer voor mij :P )
vanaf 25 maart zijn ze begonnen bij Anklaar en gaan dan geleidelijk de wijken langs.

voor zo ver ik weet gaan ze ook alle huizen langs om te kijken wat de beste plek is.
voor verdere info en updates over wanneer je aan de beurt bent kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:08

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Nog niet heel veel nieuws maar wel positieve vooruitzichten dus :)

Sinds dit weekend ben ik verhuisd naar de binnenstad van Apeldoorn. Ik verwacht dit jaar nog geen glasvezel maar als het kosteloos wordt aangelegd, ben ik al lang blij; het bedrag wat Ziggo van mij vraagt voor het aanleggen van een coax-aansluiting, daar had ik de rest van mijn leven een bioscooppas van kunnen nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Bedankt voor de informatie.
Hier (Anklaar) zijn ze inderdaad geweest waar de aansluiting moet komen.

Zag zojuist ook dat ze aan het graven waren langs de Anklaarseweg, en bij het Shell pompstation aldaar. (Er waren in ieder geval mannen met hesjes waarop iets met glasvezel stond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Zojuist even gestopt bij de Anklaarseweg.
Ze (2 jongens die geen/amper Nederlands spraken) waren de buis naar het huis aan het schieten. Al kun je het niet echt schieten noemen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GzIerKsc88YhWMzlcWvdghnV/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
PurpleBlue schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:49:
Zojuist even gestopt bij de Anklaarseweg.
Ze (2 jongens die geen/amper Nederlands spraken) waren de buis naar het huis aan het schieten. Al kun je het niet echt schieten noemen..

[Afbeelding]
Officieel heet het ook een raketboring. Een raketvormige buis met een punt die, door een compressor aangedreven, zichzelf door de grond "tikt" met kleine stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:10:
[...]
Officieel heet het ook een raketboring. Een raketvormige buis met een punt die, door een compressor aangedreven, zichzelf door de grond "tikt" met kleine stukjes.
Kijk, zo leren we nog wat. :)
Vroeg hoe het werkte, maar die jongens konden al niet begrijpen wat ik vroeg, dus laat staan het mij uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PurpleBlue schreef op woensdag 3 april 2019 @ 17:14:
[...]

Kijk, zo leren we nog wat. :)
Vroeg hoe het werkte, maar die jongens konden al niet begrijpen wat ik vroeg, dus laat staan het mij uitleggen :P
YouTube: Glasvezel kabel schieten FTTH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Ondertussen zijn er al aardig wat straten voorzien van de buisjes tot het huis
Zo ook wij gisteren. (vanaf de straat naar de woning)
Een ander team komt het naar binnen brengen, waarna volgens de mannen het fysieke glasvezeltje naar de woning wordt geblazen.
Waarschijnlijk zal dat nog een week of 2 kunnen duren voordat ze dat doen, en dan nog een week of 2 a 3 alvorens we dan kunnen overstappen.
Ik verwacht zelf dat het ergens in Juni omgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:16

vr6-only

Blub Blub

PurpleBlue schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 08:51:
Ondertussen zijn er al aardig wat straten voorzien van de buisjes tot het huis
Zo ook wij gisteren. (vanaf de straat naar de woning)
Een ander team komt het naar binnen brengen, waarna volgens de mannen het fysieke glasvezeltje naar de woning wordt geblazen.
Waarschijnlijk zal dat nog een week of 2 kunnen duren voordat ze dat doen, en dan nog een week of 2 a 3 alvorens we dan kunnen overstappen.
Ik verwacht zelf dat het ergens in Juni omgezet kan worden.
Kan het niet laten om eea te corrigeren.,

stappenplan is: voorbereiding>raketboring>kabels leggen>Blazen hoofdkabels>monteren ondergronds>huisaansluiting/activatie.

Stap 1 en 2 zijn nu dus bij je gebeurt. Tevens wordt er DAC kabel gelegd in Apeldoorn en die worden niet geblazen. Die rol op de stoep bij je foto hierboven is de kabel met 2 vezels erin. Soms wordt de tuinboring tegelijk met het kabel leggen uitgevoerd.

Tenslotte. Mits de aannemer netjes heeft gepland kun je via Kpnnetwerk.nl al zien wanneer de huisaansluiting plaats gaat vinden. Uiteraard is dit niet op de dag nauwkeurig. Niet netjes gepland betekent dat er nu bijv. Oktober 2019 staat en je plots in juli bericht krijgt over de aansluiting.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:49:
[...]

stappenplan is: voorbereiding>raketboring>kabels leggen>Blazen hoofdkabels>monteren ondergronds>huisaansluiting/activatie.

Stap 1 en 2 zijn nu dus bij je gebeurt. Tevens wordt er DAC kabel gelegd in Apeldoorn en die worden niet geblazen. Die rol op de stoep bij je foto hierboven is de kabel met 2 vezels erin. Soms wordt de tuinboring tegelijk met het kabel leggen uitgevoerd.

Tenslotte. Mits de aannemer netjes heeft gepland kun je via Kpnnetwerk.nl al zien wanneer de huisaansluiting plaats gaat vinden. Uiteraard is dit niet op de dag nauwkeurig. Niet netjes gepland betekent dat er nu bijv. Oktober 2019 staat en je plots in juli bericht krijgt over de aansluiting.
Die rol op de foto lijkt me geen DAC kabel met vezels maar tuinbuis. De lege buis die door de schietploeg door de geschoten "tunnel" wordt getrokken. Een paar uur later (of de volgende dag) komt daar dan de DAC kabel doorheen als de graaf en legploeg langskomt. De tuinboring en het civiele graaf en legwerk in de stoep en straat gebeurt eigenlijk altijd in 1 arbeidsgang. Dit omdat het een stuk efficiënter is om maar 1 keer een schietgat te maken. Als er toch al een hele sleuf gegraven wordt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Barre73 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:38:
[...]

Die rol op de foto lijkt me geen DAC kabel met vezels maar tuinbuis. De lege buis die door de schietploeg door de geschoten "tunnel" wordt getrokken. Een paar uur later (of de volgende dag) komt daar dan de DAC kabel doorheen als de graaf en legploeg langskomt. De tuinboring en het civiele graaf en legwerk in de stoep en straat gebeurt eigenlijk altijd in 1 arbeidsgang. Dit omdat het een stuk efficiënter is om maar 1 keer een schietgat te maken. Als er toch al een hele sleuf gegraven wordt namelijk.
Kijk nog eens goed. En je stelling mbt efficiëntie klopt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op zondag 19 mei 2019 @ 20:59:
[...]

Kijk nog eens goed. En je stelling mbt efficiëntie klopt ook niet.
Nog een keer goed gekeken en nog steeds heel zeker. Dat is een rol lege buis die gebruikt wordt door de schietploeg. Ziet er ook veel te stug uit om DAC kabel te kunnen zijn.

En mijn stelling qua efficiëntie klopt zeker wel. Tenminste wel in al die projecten waar ik heb mogen werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
vr6-only schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:49:
[...]

Bedankt voor je toelichting.
De foto van een eerder bericht is niet mijn oprit. (Had toestemming om de foto te maken)

Wat betreft volgorde en termijnen; dit is mij zo verteld Noor de mannen hier op straat (in de straat waar ik woon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Barre73 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:07:
[...]

Nog een keer goed gekeken en nog steeds heel zeker. Dat is een rol lege buis die gebruikt wordt door de schietploeg. Ziet er ook veel te stug uit om DAC kabel te kunnen zijn.

En mijn stelling qua efficiëntie klopt zeker wel. Tenminste wel in al die projecten waar ik heb mogen werken....
Ik ben normaliter niet van het welles en nietes verhaal, maar aangezien je zo volhardend bent.

Die kabel komt vanuit de geul, de overlengte ligt op het trottoir met de schep erop (thumbnail). De rol met tuinbuis ligt op de oprit. Einde discussie.

En vanuit BAM hebben zij dit ingefluisterd bij jullie, maar dat was puur uit eigen belang. Ik kan je zo 10 redenen geven waarom vooraf schieten efficiënter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
vr6-only schreef op zondag 19 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Ik ben normaliter niet van het welles en nietes verhaal, maar aangezien je zo volhardend bent.

Die kabel komt vanuit de geul, de overlengte ligt op het trottoir met de schep erop (thumbnail). De rol met tuinbuis ligt op de oprit. Einde discussie.

En vanuit BAM hebben zij dit ingefluisterd bij jullie, maar dat was puur uit eigen belang. Ik kan je zo 10 redenen geven waarom vooraf schieten efficiënter is.
Mede namens mijn telefoon: excuus voor de verwarring. Als ik op mijn telefoon die foto aanklik zie ik alleen het bovenste stuk met die rol tuinbuis. Pas nu ik op mijn laptop een keer kijk zie ik de hele fot met die DAC kabel die uit de sleuf komt. Dus ik ging alleen uit van de zichtbare rol tuinbuis. DUs inderdaad, dan klopt het verhaal.

En volgens mij zeggen we toch hetzelfde (deels). Ik heb trouwens bijna geen projecten gedaan met BAM maar vooral met VWT en HAK. Inderdaad is schieten bijna altijd vooraf maar dan wel zo kort mogelijk voor de civiele ploeg uit. In het ideale geval vlak achter elkaar. Schietploeg maakt boring met tuinbuis, houdt het schietgat open of hooguit vullen met zand, en in de uren erna komt de civiele ploeg de sleuf graven en de DAC kabel door de tuinbuis drukken.

Maar we gaan een beetje off-topic hier dus laten we het erbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 07:05
De meneer van het infokarretje dat op het Fort stond wist mij te vertellen dat het plan was om binnen 3 jaar heel Apeldoorn klaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Upquark schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:06:
De meneer van het infokarretje dat op het Fort stond wist mij te vertellen dat het plan was om binnen 3 jaar heel Apeldoorn klaar te hebben.
Die mensen hoef je niet meteen te geloven. Op dit moment zijn er in ieder geval geen projecten buiten Apeldoorn Noordoost met groen licht om te gaan verglazen. Er liggen heel veel plannen klaar door heel Nederland om te kunnen verglazen dus er moeten steeds weer keuzes gemaakt worden. De driejaars planning is zo onzeker dat ik de uitspraak van die mijnheer bij dat tentje niet durf te ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
De wethouder (Willems) wil in ieder geval doorpakken. En logisch, we zijn al een keer voor 5 jaar de ijskast ingegaan.

Echter hij wil clockwise verder. Niet realiserende dat het netwerk daar al beter is dan de rest van Apeldoorn. In de Maten, Zuid en Ugchelen haal je al hogere snelheden dan in West of kerschoten/de Naald. ( Heeft volgens mij te maken gehad met de FttC investeringen daar in 2009 ) Zal me niks verbazen als hij daar zelf woont en graag snel wil profiteren :/ 8)7 *correctie* hij woont in Osseveld dus zal dit jaar nog van glasvezel voorzien zijn.

Maargoed de vorige wethouder was een ramp.Die had Ziggo en was daar 'sehr zufrieden mit' :F

[ Voor 7% gewijzigd door JerryJerryJerry op 21-05-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:45

thof

FP ProMod
Topicstarter
Upquark schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 15:06:
Laten we het hopen! Al geloof ik het pas als er in mijn meterkast een vezeltje hangt waar licht op staat :P Het zou niet de eerste keer zijn dat we binnen x periode Apeldoorn verglaast zouden hebben. Goede nieuws is wel dat het zonder vraagbundeling gaat, dat scheelt weer.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Bij ons (Woudhuis) zijn ze een weekje of 2 geleden foto's komen maken van de situatie. Tevens hangt er nu een flyer in de meterkast waar de kabel dus moet gaan binnenkomen.. ooit.
Zal mij benieuwen of het er dit jaar nog van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
InZane schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 14:51:
Bij ons (Woudhuis) zijn ze een weekje of 2 geleden foto's komen maken van de situatie. Tevens hangt er nu een flyer in de meterkast waar de kabel dus moet gaan binnenkomen.. ooit.
Zal mij benieuwen of het er dit jaar nog van komt.
Zeker wel.
Via de bekende postcodechecker van KPN waar je snelheden op ziet kan je ook de plandatum van je glasvezelaansluiting zien. Dat is dus de plandatum van de aansluiting in huis.
Als deze meer dan 2 maanden in de toekomst ligt zie je alleen een kwartaal en geen datum, maar dan nog weet je wel of het nog dit jaar is of niet.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Mijn schoonouders waren gisteren gebeld door KPN of ze dinsdag de kabel naar binnen mochten brengen, en aansluiten. (wonen ook omgeving Anklaar) Ben benieuwd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Barre73 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 16:06:
[...]

Zeker wel.
Via de bekende postcodechecker van KPN waar je snelheden op ziet kan je ook de plandatum van je glasvezelaansluiting zien. Dat is dus de plandatum van de aansluiting in huis.
Als deze meer dan 2 maanden in de toekomst ligt zie je alleen een kwartaal en geen datum, maar dan nog weet je wel of het nog dit jaar is of niet.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/
Ik had via kpnnetwerk gecontroleerd maar die had het over binnen nu en een jaar.
De site die jij noemt zegt Q3 2019. Dat klinkt al beter :)

Edit: Inmiddels staat ie op Sep. 2019 en ze zijn druk aan het graven in de straat.

[ Voor 6% gewijzigd door InZane op 20-06-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Niet online
Afgelopen vrijdag is de FTU geplaatst. KPNNetwerk probeerde afgelopen vrijdag ook al te patchen maar ze kwamen er niet uit :?

Sinds vanmorgen 10u signaal via T-mobile glasvezel. Die monteur om de boel te installeren/activeren komt pas de 15e :9

(Anklaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Gisteren ook bij ons geplaatst!
Ftu geplaatst
Bij de meting kwam er een waarde van 0,39 uit, wat volgens de jongen erg netjes was.
Gisteren Telfort gebeld en abonnement omgezet naar glas(100/100)

Wat doet het kastje wat wat er nu tussenkomt precies?
Enkel van glas->UTP?
Zo ja, kan ik mijn Mikrotik met glasmodule niet direct op het glas aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PurpleBlue schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:32:
Gisteren ook bij ons geplaatst!
[Afbeelding: Ftu geplaatst]
Bij de meting kwam er een waarde van 0,39 uit, wat volgens de jongen erg netjes was.
Gisteren Telfort gebeld en abonnement omgezet naar glas(100/100)

Wat doet het kastje wat wat er nu tussenkomt precies?
Enkel van glas->UTP?
Zo ja, kan ik mijn Mikrotik met glasmodule niet direct op het glas aansluiten dan?
Ja maar dan heb je een patchcover voor de TK-01 nodig:

https://www.kpnwebshop.co...patchcover-kit-ftu-tk01/2

NB: aannemer heeft de FTU veel te ver naar links gemonteerd. Zit eigenlijk te dicht op dat KPN ISRA punt.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 04-07-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:47:
[...]

Ja maar dan heb je een patchcover voor de TK-01 nodig:

https://www.kpnwebshop.co...patchcover-kit-ftu-tk01/2

NB: aannemer heeft de FTU veel te ver naar links gemonteerd. Zit eigenlijk te dicht op dat KPN ISRA punt.
Bedankt voor de link.

Wat betreft de FTU, die is al iets opgeschoven O-)
Afbeeldingslocatie: https://purpleblue.nl/fotoboek/diverse/FTU.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door PurpleBlue op 05-07-2019 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PurpleBlue schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:21:
[...]

Bedankt voor de link.

Wat betreft de FTU, die is al iets opgeschoven O-)
Nu ik er over nadenk weet ik eigenlijk niet of jouw Mikrotik overweg kan met het splitsen van de inkomende Vlans. Dat is wel essentieel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:36:
[...]

Nu ik er over nadenk weet ik eigenlijk niet of jouw Mikrotik overweg kan met het splitsen van de inkomende Vlans. Dat is wel essentieel namelijk.
Dat weet ik ook niet, maar t voordeel zou zijn dat er een adapter minder in de meterkast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
PurpleBlue schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:38:
[...]

Dat weet ik ook niet, maar t voordeel zou zijn dat er een adapter minder in de meterkast zit.
Je kan de vraag over de Vlans en waar dat zou moeten zitten in het KPN glasvezel topic stellen. Telfort topic kan ook maar daar reageren een stuk minder mensen.

Edit: al wat nuttigs gevonden: [Mikrotik] KPN router - IPTV

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 05-07-2019 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
En we gaan verder ... het spoor over !

Ook snel internet in Apeldoorn-Zuid

Meer dan dertienduizend huishoudens in Apeldoorn-Zuid worden de komende maanden voorzien van snel internet. Dat maakt onderdeel uit van de operatie waarmee volgens wethouder Wim Willems ‘heel Apeldoorn’ zo'n aansluiting krijgt.

Glasvezel voor alle inwoners van Apeldoorn was het doel waar belangengroep Fiber Apeldoorn zich jarenlang sterk voor maakte. Nadat Welgelegen, Zevenhuizen, Osseveld-West, Zuidbroek en Zonnehoeve van glasvezel waren voorzien, stopte de aanleg echter. Pas april dit jaar werd de aanleg hervat.

De afgelopen maanden zijn in Anklaar ruim tweeduizend woningen aangesloten en in Osseveld en Woudhuis ongeveer 5700 aansluitingen toegevoegd. Nu daarmee Noordoost-Apeldoorn ‘klaar’ is, gaat KPN direct verder met het zuidoosten van de stad.

Zodra een nieuw stadsdeel aan de buurt is wordt er een informatieavond belegd. Komende woensdag is daarvoor de Tabernakelkerk afgehuurd. De buurten waar KPN aan de slag gaat zijn Brummelhof, Vogelkwartier, Staatsliedenkwartier, Rivierenkwartier, Componistenkwartier, Zuid-West, Westenenk en de Heeze.

Het verschil met vijf jaar geleden is dat KPN de aanleg niet laat afhangen van het aantal aanmeldingen. Het bedrijf is bezig aan een operatie om in drie jaar tijd ruim een miljoen woningen in Nederland van glasvezel te voorzien en de investeringen in Apeldoorn passen in dat plaatje.

Doorpakken
Toen wethouder Wim Willems en KPN-regiodirecteur Jeroen van der Jagt in april de eerste schop in de grond zetten in Anklaar, was Willems echter stelliger over de uitvoering in Apeldoorn dan KPN zelf. Er wordt nu doorgepakt, gaf de wethouder aan, nu volgt ook de rest van de stad. KPN-woordvoerder Jeroen Deen gaf aan daarvoor nog wel een akkoord nodig was over de voorwaarden waaronder KPN aan de slag zou kunnen. Als bedrijven kabels in gemeentegrond leggen, moeten ze voor iedere meter betalen. Heeft KPN daarover inmiddels wel overeenstemming met de gemeente? Daar zegt Deen geen mededelingen over te kunnen doen.

Bron: https://www.destentor.nl/...-apeldoorn-zuid~ad484c29/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JerryJerryJerry schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:22:
En we gaan verder ... het spoor over !

Ook snel internet in Apeldoorn-Zuid

Zodra een nieuw stadsdeel aan de buurt is wordt er een informatieavond belegd. Komende woensdag is daarvoor de Tabernakelkerk afgehuurd. De buurten waar KPN aan de slag gaat zijn Brummelhof, Vogelkwartier, Staatsliedenkwartier, Rivierenkwartier, Componistenkwartier, Zuid-West, Westenenk en de Heeze.

Het verschil met vijf jaar geleden is dat KPN de aanleg niet laat afhangen van het aantal aanmeldingen. Het bedrijf is bezig aan een operatie om in drie jaar tijd ruim een miljoen woningen in Nederland van glasvezel te voorzien en de investeringen in Apeldoorn passen in dat plaatje.

Bron: https://www.destentor.nl/...-apeldoorn-zuid~ad484c29/
Ja, het spoor over, en het kanaal ook... Apeldoorn Zuid-oost wordt vooralsnog even overgeslagen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Er wordt wel wat meer door elkaar gehaald in het artikel. De planning klopt ook niet. Volgende week zitten we met KPN om de tafel. Dan zullen we alle ins en outs te horen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
JerryJerryJerry schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:51:
Er wordt wel wat meer door elkaar gehaald in het artikel. De planning klopt ook niet. Volgende week zitten we met KPN om de tafel. Dan zullen we alle ins en outs te horen krijgen.
Nou ja "alle".... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
8)7 Oh.. the drama.. Neem jij stroomstootwapen mee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
JerryJerryJerry schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 08:22:
De afgelopen maanden zijn in Anklaar ruim tweeduizend woningen aangesloten en in Osseveld en Woudhuis ongeveer 5700 aansluitingen toegevoegd. Nu daarmee Noordoost-Apeldoorn ‘klaar’ is, gaat KPN direct verder met het zuidoosten van de stad.
Leugens, ze zijn in Woudhuis nog lang niet klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
InZane schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:50:
[...]

Leugens, ze zijn in Woudhuis nog lang niet klaar.
Het is ook een artikel van de Stentor, niet de tekst van KPN Netwerk zelf. Die weten ook wel dat ze nog volop bezig zijn met aansluiten in Noordoost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
DeStentor ( en andere kranten ) citeren vaker wel eens incorrect. Wie een beetje fourstackt kan de planning wel een beetje raden...... Q1 2020 heb ik al op een postcode voorbij zien komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyy
  • Niet online
Ik zag dat ze aan de overkant van het woonboulevard ook bezig zijn, dat is Woudhuis toch? In fourstacks staan op die postcodes wel een maand/jaar i.p.v. Q1-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
nou, het zal me benieuwen, als ik op fourstack kijk met m'n eigen postcode is er de komende 2 maanden niks gepland. als ik de zelfde postcode pak met een andere huisnummer staat er september '19... omdat ik in hoogbouw woon krijg ik dus niks? de wooncoöperatie heeft mij gezegd dat zij zicht er niet mee gaan bemoeien en dat de bewoners het zelf maar moeten uitzoeken... terwijl kpnnetwerknl mij zegt dat ze bespreken met de wooncoöperatie...
beetje van het kastje naar de muur worden gestuurd....
tevens zit hier de kruipruimte dicht gemetseld, en denk niet dat kpn deze gaat openbreken....
tegen de tijd dat ze hier gaan graven maar weer eens een keertje bellen en meer info opvragen, ben het wel een beetje beu om belachelijk veel geld te betalen voor een beetje internet(upload) (en 'VERPLICHT' tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
geenwindows schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:03:
omdat ik in hoogbouw woon krijg ik dus niks?
Wees gerust... KPN gaat eerst de grondgebonden woningen doen en daarna de hoogbouw. Heeft oa te maken met de VvE’s waar afspraken mee moeten worden gemaakt over waar de leidingen gaan lopen. Je komt dus zeker aan bod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
Frankyy schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 15:58:
Ik zag dat ze aan de overkant van het woonboulevard ook bezig zijn, dat is Woudhuis toch? In fourstacks staan op die postcodes wel een maand/jaar i.p.v. Q1-4.
Oplevering Woudhuis staat voor december dit jaar nog, heeft KPN ons in het voorjaar meegedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
JerryJerryJerry schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 21:33:
[...]

Wees gerust... KPN gaat eerst de grondgebonden woningen doen en daarna de hoogbouw. Heeft oa te maken met de VvE’s waar afspraken mee moeten worden gemaakt over waar de leidingen gaan lopen. Je komt dus zeker aan bod.
ik heb zo m'n twijfels, kruipruimte gaat sowieso niet open gebroken worden voor een paar glasvezeltjes, tevens zie ik dat ook niet echt zitten, dit wordt een rotzooi en ik zit met de schadepost. (ik woon op de begaande grond) van mij part gaan ze via de tuin de muur in naar de woonkamer. (enkel zit het dan nog met de boven buren...)
tenzij ze een andere manier hebben om de kabels binnenhuis te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
geenwindows schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:22:
[...]

ik heb zo m'n twijfels, kruipruimte gaat sowieso niet open gebroken worden voor een paar glasvezeltjes, tevens zie ik dat ook niet echt zitten, dit wordt een rotzooi en ik zit met de schadepost. (ik woon op de begaande grond) van mij part gaan ze via de tuin de muur in naar de woonkamer. (enkel zit het dan nog met de boven buren...)
tenzij ze een andere manier hebben om de kabels binnenhuis te krijgen...
Dan gaat het gewoon door je buiten/binnenmuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
dat snap ik ook nog wel, maar naar de meterkast? zonder toegang naar de kruipruimte, dacht het niet...
ik ga van de week wel weer rond bellen en vraag dan wel naar de verantwoordelijke van dit project (bij de wooncoöperatie dan), want beide partijen (wooncoöperatie en knpnetwerk) houden ons nou niet echt op de hoogte, terwijl ik hier om gevraagd heb (nieuwsbrief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:46
Nu woon ik niet in Apeldoorn, maar ik kreeg pas een nieuwsbrief in m'n mail nadat er ook in Netco werd aangegeven dat er binnenkort een upgrade plaatsvindt. Ik kreeg toen ook per post een brief om goedkeuring te vragen of de vezel aangelegd mocht worden. Heb je die al wel gehad?

De nieuwsbrief stel trouwens bar weinig voor. Alleen de melding dat er glasvezel aankomt en dat KPN goedkeuring wil.

Krijg je bij het invullen van je postcode op KPN netwerk.nl ook een melding dat er glas komt?

Bij mijn buren kunnen ze trouwens ook niet door de kruipruimte, die is ook dichtgemetseld, dus die aansluiting komt gewoon in de woonkamer direct aan de muur te hangen.

[ Voor 14% gewijzigd door krakendmodem op 26-07-2019 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
B2 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:29:
[...]
Dan gaat het gewoon door je buiten/binnenmuur.
Exact... zie je vaker bij appartementen... aluminium kokerprofielen langs de gevel met adsl en kabel er in. Had ik destijds ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
geenwindows schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 22:35:
dat snap ik ook nog wel, maar naar de meterkast? zonder toegang naar de kruipruimte, dacht het niet...
ik ga van de week wel weer rond bellen en vraag dan wel naar de verantwoordelijke van dit project (bij de wooncoöperatie dan), want beide partijen (wooncoöperatie en knpnetwerk) houden ons nou niet echt op de hoogte, terwijl ik hier om gevraagd heb (nieuwsbrief)
Waarom moet het naar de meterkast ? Kan ook in de huiskamer. Als er maar een WCD is om glasvezelmodem op aan te sluiten. Denk dat die optie dus echt wel eens kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
JerryJerryJerry schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:16:
[...]

Waarom moet het naar de meterkast ? Kan ook in de huiskamer. Als er maar een WCD is om glasvezelmodem op aan te sluiten. Denk dat die optie dus echt wel eens kan komen.
van mij mag ie in de woonkamer komen, heb daar een utp aansluiting zitten die naar de rest van het netwerk gaat, scheelt mij ook de meeste rotzooi, enkel loopt via mijn meter kast ook alle verbindingen (gas/water/elektra/ziggo en koperlijn) naar mijn 2 bovenburen, vandaar dat ik het ernstige verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJerryJerry
geenwindows schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 00:30:
[...]
enkel loopt via mijn meter kast ook alle verbindingen (gas/water/elektra/ziggo en koperlijn) naar mijn 2 bovenburen, vandaar dat ik het ernstige verwacht...
Wanneer heb je de jaarlijkse VvE vergadering ? Ik zou het op de agenda laten zetten om gezeur te voorkomen. En anders bij de technische commissie op tafel leggen.... Alvast brainstormen/anticiperen kan geen kwaad. En een optie blijft nog steeds die koker langs de gevel naar alle bovenburen....aangeven dat je niet zit te wachten op breekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Niet online
JerryJerryJerry schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:43:
[...]

Wanneer heb je de jaarlijkse VvE vergadering ? Ik zou het op de agenda laten zetten om gezeur te voorkomen. En anders bij de technische commissie op tafel leggen.... Alvast brainstormen/anticiperen kan geen kwaad. En een optie blijft nog steeds die koker langs de gevel naar alle bovenburen....aangeven dat je niet zit te wachten op breekwerk.
naar mijn weten doet de wooncoöperatie daar niet aan, maar daar kan ik me in vergissen...
zie nu een brief in de bus liggen met de mededeling dat de voorbereider langs komt (volgens mij is die weken geleden al langsgekomen maar oké), komt mooi uit, heb nog genoeg vragen die het beste op locatie beantwoord kunnen worden. de optie met een koker langs de geven ga ik ook zeker aangeven.
breekwerk zit ik inderdaad niet op te wachten. kpnnetwerk gaat dit ook niet gratis doen, en de wooncoöperatie gaat dit niet betalen, dus komt de rekening op de mijne, dat dacht ik dus ff niet. terwijl mijn aansluiting mooi gratis kan zonder al te veel bende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waswat
Apeldoorn Noord hier. Een week geleden glasvezel 200/200 mbit aangesloten; werkte uitstekend... Tot het een paar dagen later 's avonds wordt getest en de snelheid opeens daalt naar 0.5 mbps down en 2 mbps upload. Dit lijkt vaker voor te komen tussen 19:00 en 23:00.

Begint eerst met latency problemen die ik merk tijdens het gamen...

Eerste test:
https://kpn-itns.speedtes...e7-11e9-99f6-231c9c20cdc5

Daarna gaat de snelheid steeds langzamer en langzamer. Pingtest naar google dns resultaten:
Ping statistics for 8.8.8.8:
Packets: Sent = 30, Received = 26, Lost = 4 (13% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 56ms, Maximum = 291ms, Average = 170ms
Uiteindelijk na hard reset en heel lang wachten zonder internet maar gebeld en ze zagen niets bijzonders...

Na hard reset:
https://kpn-itns.speedtes...f3-11e9-ad95-e3cfef0ac864

Begin een beetje spijt te krijgen van de overstap... :(

edit:
Nu begint het langzamerhand weer terug naar oude snelheden te gaan:
https://kpn-itns.speedtes...fa-11e9-9937-4fd87593ebd4

Morgen waarschijnlijk weer hetzelfde probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Waswat op 01-09-2019 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
InZane schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 23:45:
Edit: Inmiddels staat ie op Sep. 2019 en ze zijn druk aan het graven in de straat.
Inmiddels staat ie op oktober. Volgens mij lopen ze uit :+

Zie wel weer activiteit in de wijk, maar nog steeds niet in het deel waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 08:10
Waswat schreef op zondag 1 september 2019 @ 22:44:
Apeldoorn Noord hier. Een week geleden glasvezel 200/200 mbit aangesloten; werkte uitstekend... Tot het een paar dagen later 's avonds wordt getest en de snelheid opeens daalt naar 0.5 mbps down en 2 mbps upload. Dit lijkt vaker voor te komen tussen 19:00 en 23:00.
Heb zelf 500 / 500 bij XS4ALL. Zelfde probleem al vanaf dag van aansluiten , begint hier tegen een uurtje of 16:00 in te kakken en avonds houd ik ongeveer 80/ 400 over

Bij mij is het voornamelijk de download snelheid die drastisch naar beneden gaat en heb daar al een monteur bij gehad, na uitgesloten te hebben dat het aan mijn infra lag heeft hij een ticket laten aanmaken. Dit is 1,5 week geleden en is nog in onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 08:10
Blijkbaar een kapotte kaart in de wijkcentrale dat het zo traag is , voor eind deze week moet dat opgelost zijn... wel probleem bij gekomen , sinds gisteren 11:20 alle diensten er uit , signaal komt niet binnen..dus ff paar dagen zonder tv en internet denk ik ...

• Waswat
Lijkt inderdaad opgelost te zijn. 200/200 zonder problemen weer.

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-06 08:53
I.v.m. verhuizing van verglaasd gebied in Zwolle naar de Maten in Apeldoorn geinformeerd bij de gemeente betreft de status van glasvezel in de Maten.

Vandaag vernomen dat vorige maand de gemeente samen met KPN NetwerkNL locaties voor 5 glasvezelruimtes in de Maten heeft geselecteerd en dat KPN nu bezig met de engineering van het gebied. Start aanleg Q1 2020. Helaas niet voordat de verhuizing is afgerond, dus moet het tijdelijk maar effe uitzitten met DSL van kpn.

In iedergeval goed dat de Maten op redelijk korte termijn aangepakt zal worden. Ik had er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
InZane schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 10:24:
[...]

Inmiddels staat ie op oktober. Volgens mij lopen ze uit :+

Zie wel weer activiteit in de wijk, maar nog steeds niet in het deel waar ik woon.
De status is op dit moment nog steeds hetzelfde en de datum is 2 weken naar achter verplaatst van 2 oktober naar 16 oktober.
Zo gek was het dus nog niet toen ik zei dat ik betwijfelde of het er dit jaar nog wel zou komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

racquemis schreef op donderdag 19 september 2019 @ 19:14:
I.v.m. verhuizing van verglaasd gebied in Zwolle naar de Maten in Apeldoorn geinformeerd bij de gemeente betreft de status van glasvezel in de Maten.

Vandaag vernomen dat vorige maand de gemeente samen met KPN NetwerkNL locaties voor 5 glasvezelruimtes in de Maten heeft geselecteerd en dat KPN nu bezig met de engineering van het gebied. Start aanleg Q1 2020. Helaas niet voordat de verhuizing is afgerond, dus moet het tijdelijk maar effe uitzitten met DSL van kpn.

In iedergeval goed dat de Maten op redelijk korte termijn aangepakt zal worden. Ik had er een hard hoofd in.
Leuk dat ze in Q1 beginnen maar je weet dat De Maten een redelijk grote wijk is? Dat gaan ze niet in een paar maanden afronden. Maargoed het is in ieder geval mooi dat er beweging in zit nadat de aanleg van glasvezel 5 jaar lang praktisch stil heeft gelegen.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste