Nou, we hebben een hoop overlast gehad, maar inmiddels hebben de glasvezelmensen zich al twee weken niet laten zien volgens mij.
Aan het begin van de thuiswerkperiode waren verschillende mannetjes druk bezig met het open maken van de goten langs de weg (wij hebben geen stoep) om daar kabels in te leggen en de boel 's avonds weer dicht te maken om het de volgende dag weer net zo onhandig open te maken. Intussen kregen ze veel commentaar van buurtbewoners, pakketdiensten/bouwvakkersbusjes en Circulus omdat ze de straat dagenlang ondoorgaanbaar maakten.
Op een gegeven moment leken ze aardig klaar, maar verscheen een week later nog een mannetje om kabels aan elkaar te knopen onder de oprit van de overburen.
Tot zover de praktijk van wat volgens KPN "maximaal drie werkdagen" duurt. Ook met hemelvaart er tussen zijn ze volgens mij zeker 15 werkdagen bezig geweest, waarbij het compleet onduidelijk was wanneer ze wat waar gingen doen. Dan stonden er ineens glasvezelmannetjes, dan stratenmakers, dan weer een paar dagen niemand. Als je iemand probeerde te vragen wat ze aan het doen waren, wezen ze naar de voorman, die als enige gebrekkig Nederlands praatte.
Bijna iedereen heeft nu een provisorisch dichtgemaakte goot en een oranje spriet in de voortuin (vaak op verkeerde plek met daar omheen ook scheef liggende tegels). Ze zullen dus nog wel weer terug komen, maar ik ben in ieder geval niet onder de indruk van hun snelheid, en ronduit verbijsterd over het gebrek aan logica en communicatie vanuit KPN.
Ik heb de informatielijn van KPN gebeld en gevraagd of ze mijn goot weer netjes kunnen maken omdat ik bang ben dat mijn tuin verzakt. Ik heb namelijk tegels in de voortuin die strak tegen de goot aanlagen (met opsluitbanden er recht tussen). Nu liggen de opsluitbanden schots en scheef, en zijn er stenen uit de goot weggelaten omdat die er waarschijnlijk niet meer makkelijk tussen pasten. De dame die ik aan de lijn kreeg zei dat mijn klacht genoteerd werd en dat de aannemer automatisch op de hoogte gesteld werd en het "in de loop van volgende week vast opgelost wordt".
Dat was een paar weken geleden.
* gwystyl is not amused