Kernpuntje van WP he, gebruiker geen keuzes geven.
En misschien niet zo een slecht 'kernpunt'. Apple gebruikt deze strategie al jaren succesvol.fruitbakje schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 12:29:
Kernpuntje van WP he, gebruiker geen keuzes geven.
Als je echt (alles) wil kunnen aanpassen en zelf keuzes maken is Android de beste optie. Niettemin zie ik bij de doorsnee gebruiker dat zij zowel Windows Phone als iOS als een verademing zien qua gebruiksgemak. Hun grootste klacht bij Android... het aantal opties! Ze zien door de bomen het bos niet meer. Geen idee of dit toevallig bij mijn omgeving zo is, of echt de situatie beschrijft bij de (meeste) doorsneegebruikers.
Misschien wel een voorbeeld van de 'paradox of choice' van Barry Schwartz.
Zie http://www.ted.com/talks/...he_paradox_of_choice.html
Het is dan meestal niet zozeer het aantal opties, maar dat er een boel opties bij zitten die dubbelzinnig zijn, overbodig of alleen voor de 0,01% van de gebruikers.
Bij WP7 is het niet de instelling om gebruikers geen keuze te geven. Anders zou je helemaal geen personalisatie hebben, iets wat bij WP8 juist weer wat uitgebreid wordt. Het gaat erom om de grote massa te bedienen met de functionaliteiten die zij nodig hebben en niet meer dan dat. Dus wel de mogelijkheid om kleuren in te stellen of de interval van het updaten van de mailbox, maar niet zozeer de technische en veelal nerd-instellingen.
Dat zorgt ervoor dat het overzichtelijk blijft en je je toestel ook snel naar wens hebt ingesteld, ipv dat je er een hele dag voor moet uittrekken eer je langs alle opties bent geweest.
Overigens zie je bij de homebrew community ook niet echt heel veel zaken toevoegen via apps en registersleutels, waardoor het lijkt dat de meeste gebruikers ook wel tevreden zijn met de opties die ze krijgen.
Bij WP7 is het niet de instelling om gebruikers geen keuze te geven. Anders zou je helemaal geen personalisatie hebben, iets wat bij WP8 juist weer wat uitgebreid wordt. Het gaat erom om de grote massa te bedienen met de functionaliteiten die zij nodig hebben en niet meer dan dat. Dus wel de mogelijkheid om kleuren in te stellen of de interval van het updaten van de mailbox, maar niet zozeer de technische en veelal nerd-instellingen.
Dat zorgt ervoor dat het overzichtelijk blijft en je je toestel ook snel naar wens hebt ingesteld, ipv dat je er een hele dag voor moet uittrekken eer je langs alle opties bent geweest.
Overigens zie je bij de homebrew community ook niet echt heel veel zaken toevoegen via apps en registersleutels, waardoor het lijkt dat de meeste gebruikers ook wel tevreden zijn met de opties die ze krijgen.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 04-08-2012 20:15 ]
Een simpele equalizer toevoegen aan de mediaspeler maakt het niks ingewikkelder denk ik?c-mattic schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:56:
[...]
Niettemin zie ik bij de doorsnee gebruiker dat zij zowel Windows Phone als iOS als een verademing zien qua gebruiksgemak. Hun grootste klacht bij Android... het aantal opties! Ze zien door de bomen het bos niet meer. Geen idee of dit toevallig bij mijn omgeving zo is, of echt de situatie beschrijft bij de (meeste) doorsneegebruikers.
Je eigen ringtones kiezen, vooral bij wekkers, heeft het ook bij de doorsnee gebruiker de afgelopen 15 jaar altijd goed gedaan volgens mij?
Hoeveel ingewikkeld maakt je het als je mensen hun eigen reminder tijd in een agenda laat kiezen, ipv van voorgestelde tijden (waarbij je dus moet gaan rekenen of die reminder tijd goed uitkomt)?
Een keuze van welke app je notificaties op je lockscreen krijgt (verdomd, hierin wordt ik zelfs door MS gesteund!)?*
Misschien ben ik hier inderdaad niet op m'n plek en is android gewoon een stuk geschikter voor mij
Edit; dit zijn vaak opties die in Nokia's S40 meestal wel zaten (dat was ik dus gewend voordat ik aan de WP ging). Van alle OS'en op de markt nu, vraag ik me af welke het meest verkocht is... (natuurlijk appels en peren, maar het gaat om het idee)
* dit waren even mijn puntjes van kritiek die ik al eerder had gemeld. Dit soort dingen maakt het OS toch echt niet zó ingewikkelder?
[ Voor 8% gewijzigd door fruitbakje op 05-08-2012 10:53 ]
Je wekker/ringtone punt is onzin, dat kan gewoon... Verder ben ik het wel met je eens hoor, hoewel ik me er niet echt aan kan storen.
Ik bedoelde een eigen mp3'tje bijvoorbeeld. Je zit vast aan de MS ringtones.
Je zit met ringtones helemaal niet vast aan die van Microsoftfruitbakje schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:44:
Ik bedoelde een eigen mp3'tje bijvoorbeeld. Je zit vast aan de MS ringtones.
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 05-08-2012 17:30 ]
Ah, ik vroeg me af waarom ik dat niet wist (leef ik dan echt onder een steen?!). Valt mee, Ringtone (sorry voor iedereen die dat al wist, blijkbaar iedereen de meesten) moet zijn:
En ook 'ringtone' als genre-metatag hebben. Bedoelen jullie deze manier? Ik vind dit een bijzonder twijfelachtige 'je kan in WP7 je eigen ringtone enz. instellen'.39 seconds or shorter
smaller than 1 megabyte (MB)
saved in MP3 or WMA format
not copy-protected (i.e. DRM free)
Of je download een app in de marketplace en klikt zoek, gevolgd door het typen van de titel of artiest, vervolgens klik je "set as ringtone" en je bent klaar? Een ringtone langer dan 39sec lijkt me ook een beetje onzinnig..
Nog steeds ver van het gemak van simpelweg je gewenste muziek aanklikken in het normale ringtone menu zeg maar
.
Gaat om het idee he, niet omdat ik me er serieus aan erger ofzo.
Gaat om het idee he, niet omdat ik me er serieus aan erger ofzo.
Dus eigenlijk heb je maar 2 keuzes, 'bomen bos' Android of 'geen keuze' Apple?c-mattic schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:56:
En misschien niet zo een slecht 'kernpunt'. Apple gebruikt deze strategie al jaren succesvol.
Als je echt (alles) wil kunnen aanpassen en zelf keuzes maken is Android de beste optie. Niettemin zie ik bij de doorsnee gebruiker dat zij zowel Windows Phone als iOS als een verademing zien qua gebruiksgemak. Hun grootste klacht bij Android... het aantal opties! Ze zien door de bomen het bos niet meer. Geen idee of dit toevallig bij mijn omgeving zo is, of echt de situatie beschrijft bij de (meeste) doorsneegebruikers.
Misschien wel een voorbeeld van de 'paradox of choice' van Barry Schwartz.
Zie http://www.ted.com/talks/...he_paradox_of_choice.html
Windows Mobile had ook een lading opties aan boord, daar hoorde je nooit iemand over, maar had wel de kern-opties die android (en veel nog steeds niet in iOS) pas veel later kreeg.
Dichttimmeren van onnodige opties kan ik nog mee leven, maar ze zijn er imho te ver in doorgeschoten. Het kernpunt wat ik hekelde bij Apple is nu ironisch dezelfde basis van WP geworden (Zune). Van kleine simpele dingen (app-lijst _niet_ met die domme A-Z tiles) tot gebruikersgemak (even snel wat overgooien van je phone naar PC of andersom werkt niet - skydrive zit vol met onlogica) of gewoon domme design-keuzes (Wifi-uit bij standby, berichtdetails email, chat/bericht voorkeur, belhistory).
'Maar dat komt in 7.5'.. dat kwam niet, 'maar het komt in 7.8'.. gok ik niet, 'WP8 heeft deze feature'.. maar ik krijg geen upgrade.
En ze zullen wel een behoorlijk toestel moeten uitbrengen icm WP8 wil ik nog een nieuw WP-based telefoon nemen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb het hier al meermaals geschreven, Symbian is kilometers vooruit op Windows Phone... het had alléén geen deftige UI (al kan je daar nu ook over discussieren als je de meest recente Symbian versies bekijkt).fruitbakje schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 10:46:
[...]
Edit; dit zijn vaak opties die in Nokia's S40 meestal wel zaten (dat was ik dus gewend voordat ik aan de WP ging). Van alle OS'en op de markt nu, vraag ik me af welke het meest verkocht is... (natuurlijk appels en peren, maar het gaat om het idee)
Trouwens best grappig is dat ik 6 maanden geleden schreef dat de UI van WP 7.5 qua usuability ook een ramp is, het home screen verkwist oa. 25% door bovenaan en vooral rechts enorm veel ruimte onbenut te laten... maar toen ik dat schreef was ik anti-MS... nu het aangepast is in WP 8 vindt iedereen het cool

Ik vraag me af wanneer men het hier ook cool gaat vinden als je eindelijk aparte volumes kan instellen, een leesbare maand/week calender hebt, scheduling hebt op mails (zodat je 's nachts niet wakker wordt), die verkwistende "Me" uit de people hub weg is, USB storage (oeps zit in WP8)... en nog minstens 50 andere dingen hebt.
Ach, dat soort dingen zie je altijd. In het begin had iOS nog geen copy/paste, wat als belachelijk werd gezien door het WM kamp maar gebagateliseerd door het iPhone kamp. Toen kwam WP7 zonder copy/paste, waarna dat ineens gebagateliseerd werd door de WP7 gebruikers maar toen vonden de iPhone gebruikers het ineens niet meer kunnen "vandaag de dag" (alsof de situatie destijds zodanig anders was dat het wel kon
)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
NU!r2504 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:19:
[...]
Ik vraag me af wanneer men het hier ook cool gaat vinden als je eindelijk aparte volumes kan instellen, een leesbare maand/week calender hebt, scheduling hebt op mails (zodat je 's nachts niet wakker wordt), die verkwistende "Me" uit de people hub weg is, USB storage (oeps zit in WP8)... en nog minstens 50 andere dingen hebt.
En het liefst ook in WP7.8! Alleen je punt over de Me tile snap ik niet zo?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Er zijn genoeg dingen die ik nog graag in wp7 zie en gelukkig heeft Microsoft er vele van deze met wp8 toegepast.r2504 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:19:
[...]
Ik heb het hier al meermaals geschreven, Symbian is kilometers vooruit op Windows Phone... het had alléén geen deftige UI (al kan je daar nu ook over discussieren als je de meest recente Symbian versies bekijkt).
Trouwens best grappig is dat ik 6 maanden geleden schreef dat de UI van WP 7.5 qua usuability ook een ramp is, het home screen verkwist oa. 25% door bovenaan en vooral rechts enorm veel ruimte onbenut te laten... maar toen ik dat schreef was ik anti-MS... nu het aangepast is in WP 8 vindt iedereen het cool![]()
Het is ook maar waar je prioriteiten liggen bij het kiezen van een smartphone. De reden waarom ik de mindere mogelijkheden van wp7 (custom rom heeft er wel veel bijgebracht) voor lief neem en niet overga naar een andere OS is de stabiliteit en de snelle interface.
Symbian is qua basis goed, maar de GUI is oud en de basis die eronder ligt heeft ook z'n beste tijd wel gehad. Dat 25% van het scherm niet benut wordt en dat vervolgens een usability probleem is, is dikke onzin. Usability geeft aan hoe makkelijk een gebruiker zijn weg vindt en hoe snel hij dat vindt. Vind de gebruiker het prettig werken. En als dat met 25% minder van het totale scherm kan, dan is er dus geen usability probleem. Tis alleen jammer van de extra pixels die je hebt.r2504 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:19:
[...]
Ik heb het hier al meermaals geschreven, Symbian is kilometers vooruit op Windows Phone... het had alléén geen deftige UI (al kan je daar nu ook over discussieren als je de meest recente Symbian versies bekijkt).
Trouwens best grappig is dat ik 6 maanden geleden schreef dat de UI van WP 7.5 qua usuability ook een ramp is, het home screen verkwist oa. 25% door bovenaan en vooral rechts enorm veel ruimte onbenut te laten... maar toen ik dat schreef was ik anti-MS... nu het aangepast is in WP 8 vindt iedereen het cool![]()
Kijk even naar je People hub z'n layout...PaT schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 14:38:
[...]
Alleen je punt over de Me tile snap ik niet zo?
- 25% voor de naam "people hub"
- 10% voor "all"
- 25% voor een foto van jezelf (Me)
- 10% per groep (ik heb er twee)
- 10% voor het blokje met de letter "a"
- 10% "white" space
... wat maakt dat ik standaard geen, nada, nul, zero, ... contacten zie als ik naar de people hub ga !
Waarom niet standaard rechtstreeks gewoon de contacten, swipe links de Me spullen, swite rechts de groepen ? Dit is trouwens maar een voorbeeld van de people hub... Windows Phone 7.5 zit vol van dergelijke UI design blunders !
Is Windows Phone daarmee slecht... nee, maar om iets goed te noemen moet het geheel wat mij betreft goed zijn en dat is het duidelijk niet (maar blijkbaar hebben sommige het enorm moeilijk met een beetje kritiek).
Ik hoop dat in Windows Phone 7.8 en 8 eens wat aandacht gegeven gaat worden aan basis dingen... en niet de typische toeters en bellen.
En al zag je contacten, hoe vaak komt het dan voor dat degene die je zoekt ook bovenaan staat? 99 van de 100 keer moet je hoe dan ook scrollen.r2504 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:14:
... wat maakt dat ik standaard geen, nada, nul, zero, ... contacten zie als ik naar de people hub ga !
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 06-08-2012 15:22 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Je weet dat het een smartphone is waar je met touch mee werkt en niet meer met een stylus? Dat is al reden 1 dat er een hoop elementen zo groot zijn. Probeer maar eens een letter in de browser aan te raken als je op de fiets zit. Dat lukt je niet/nauwelijks.r2504 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:14:
[...]
Kijk even naar je People hub z'n layout...
- 25% voor de naam "people hub"
- 10% voor "all"
- 25% voor een foto van jezelf (Me)
- 10% per groep (ik heb er twee)
- 10% voor het blokje met de letter "a"
- 10% "white" space
Waarom niet standaard rechtstreeks gewoon de contacten, swipe links de Me spullen, swite rechts de groepen ? Dit is trouwens maar een voorbeeld van de people hub... Windows Phone 7.5 zit vol van dergelijke UI design blunders !
Is Windows Phone daarmee slecht... nee, maar om iets goed te noemen moet het geheel wat mij betreft goed zijn en dat is het duidelijk niet (maar blijkbaar hebben sommige het enorm moeilijk met een beetje kritiek).
Ik hoop dat in Windows Phone 7.8 en 8 eens wat aandacht gegeven gaat worden aan basis dingen... en niet de typische toeters en bellen.
Verder moet je de people hub ook echt als hub zien. Vanuit daar ga je verder. Dan maakt het in feite geen fluit uit of de letters 50% innemen of 5%.
Een heleboel zaken geef jij aan als loze ruimte, maar dat is het helemaal niet. Er zit wel degelijk een gedachte achter. Zo is bij elke applicatie de titel bovenaan geplaatst zodat je daar onderscheid mee kunt maken. Waarom zijn titels op websites nog steeds groter? Dan vallen ze op en breng je structuur aan.
De foto's kun je kleiner maken, maar dan zie je op den duur niet meer wie erop staat. Sommige mensen hebben niet 90% van de afmeting van zo'n avatar bezet en nu is er ook mogelijkheid om een groepsfoto nog te herkennen.
Verder moeten de groepen, letters e.d. aan geraakt worden zonder dat het moeilijk is. Dus niet alleen als je stil zit achter je pc, maar ook als je loopt, in de auto zit of op de fiets zit. Een grote fout namelijk van WM6 e.d. was dat je vrijwel alles met de stylus moest doen omdat het anders gewoon onmogelijk was om snel aan te raken.
Overigens hangt het af van waar je het laatst uit de people hub bent gegaan waar ie terug komt. Was dat bij je contacten, dan kom je daar terug. Was het bij de tiles van recente contactpersonen, dan kom je daar terug.
Blijkbaar moet je nog wat verer gaan kijken dan alleen opvulling van het scherm. Usability is meer dan alleen schermopvulling en structuur. Design is meer dan alleen kleuren en lettertypes. Als ik bv zie hoeveel moeite mijn moeder heeft om dingen te lezen op haar telefoon en dat daar gewoon geen mogelijkheid is (net als in WP7) om de tekstgrootte aan te passen, dan vind ik dat een groter gebrek dan dat de titel 25% inneemt.
Een aantal zaken hadden inderdaad kleiner gekunnen of op een andere manier kunnen worden ingedeeld, maar er zijn vele facetten die een interface aantrekkelijk en bruikbaar maken. Dat bevalt je of dat bevalt je niet.
Verwijderd
Euh... typen op je smartphone terwijl je op de fiets zit?Martinspire schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 16:27:
[...]Probeer maar eens een letter in de browser aan te raken als je op de fiets zit. Dat lukt je niet/nauwelijks.

Afgezien van het feit dat je best iets mag doen als je op de fiets zit (whatsappen vind ik inderdaad ook niet slim, maar wat is er erg aan een berichtje sturen met "ben onderweg" oid? Verder lijkt het me niet ernstig dat je dingen gaat lezen, maar het blijft natuurlijk wel zo dat je deelneemt aan het verkeer. In de bebouwde kom is dat natuurlijk wat drukker dan daarbuiten, maar er zijn zat plekken met fietspaden waar je toch minder bedreigd of bedreigend bent.
Waar het me om gaat is dat als je niet perfect stil zit, de dingen in de browser maar lastig aan te raken zijn. Als passagier op een hobbelige weg is het ook lastig om eventjes wat op te zoeken als je daardoor dus bijna alles mis typt. Achterop de scooter of tijdens fitness ook bv. Daarom zijn de elementen gewoon groter gemaakt. Je hoeft niet met uiterste precisie op elementen te mikken en daardoor kun je heel ontspannen door het hele systeem navigeren.
Waar het me om gaat is dat als je niet perfect stil zit, de dingen in de browser maar lastig aan te raken zijn. Als passagier op een hobbelige weg is het ook lastig om eventjes wat op te zoeken als je daardoor dus bijna alles mis typt. Achterop de scooter of tijdens fitness ook bv. Daarom zijn de elementen gewoon groter gemaakt. Je hoeft niet met uiterste precisie op elementen te mikken en daardoor kun je heel ontspannen door het hele systeem navigeren.
De oplossing is een qwerty model
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat maakt weinig uit. Dat zijn meestal ook niet grote knoppen, waardoor ik er als ik stil sta al niet eens 100% correct mee kan typen. Maar het gaat ook niet om het toetsenbord, maar de interface.
Heb zelf nog een telefoon met uitschuif qwerty gehad en dat beviel me eigenlijk helemaal niet. Heb misschien niet de kleinste vingers, maar blijf het onhandig vinden en prefereer eigenlijk nog steeds de 1234567890*# met T9. Daar kon je namelijk blind mee typen, met een klein toetsenbord waar je toch al niet 10 vingers op kunt leggen (hoe hou je hem dan vast) werkt qwerty toch echt minder fijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 07-08-2012 11:51 ]
Voor jouw mischien, ik zou per direct mijn nokia inruilen voor een nieuwe WP8 qwerty model, zeker in de style van de oude touch Pro. Kon daar bijna blind mee typen, werkte perfect.
Toegegeven, onscreen toetsenbord is vrij matig, voor mijn vingers toch iets te klein. (waar ik op een HD2 nooit problemen had).
Toegegeven, onscreen toetsenbord is vrij matig, voor mijn vingers toch iets te klein. (waar ik op een HD2 nooit problemen had).
Ik kan mij er niet echt in vinden. Zelf heb ik vroeger veel gebruik gemaakt van qwerty smartphones, maar met de tekstsuggesties van wp7 kan ik tegenwoordig blind tikken. Snap natuurlijk dat dit per persoon verschillend is. Hopelijk maakt MS het mogelijk voor jullie om de toetsenbord indeling te veranderen.Martinspire schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:49:
[...]
Dat maakt weinig uit. Dat zijn meestal ook niet grote knoppen, waardoor ik er als ik stil sta al niet eens 100% correct mee kan typen. Maar het gaat ook niet om het toetsenbord, maar de interface.
Heb zelf nog een telefoon met uitschuif qwerty gehad en dat beviel me eigenlijk helemaal niet. Heb misschien niet de kleinste vingers, maar blijf het onhandig vinden en prefereer eigenlijk nog steeds de 1234567890*# met T9. Daar kon je namelijk blind mee typen, met een klein toetsenbord waar je toch al niet 10 vingers op kunt leggen (hoe hou je hem dan vast) werkt qwerty toch echt minder fijn.
Die tekstsuggestie is best prima, maar ik moet hem nog best vaak corrigeren. Woordenboek is ook verre van compleet, Estland kent ie al niet.
Vraagje, ik heb dataroaming uit staan maar in mijn notificatiebalkje staat nog zo'n wit driehoekje, wat is dat?
Dat je aan het roamen bent, en dus niet op je thuisnetwerk zit. Staat trouwens gewoon in de handleiding als ik het goed herinnerHollovVpo1nt schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 14:50:
Vraagje, ik heb dataroaming uit staan maar in mijn notificatiebalkje staat nog zo'n wit driehoekje, wat is dat?
Ja ik weet dat het in de handleiding staat, heb dit er voor gebruilt:Propane schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:03:
[...]
Dat je aan het roamen bent, en dus niet op je thuisnetwerk zit. Staat trouwens gewoon in de handleiding als ik het goed herinner.

Zoals ik al zei heb ik dataroaming uit staan en netwerk manueel op T-Mobile gezet (Tele 2 sim). Maar het icoontje gaat niet weg.
Dat komt omdat je een Tele2 simkaart hebt en op het T-mobile netwerk zit. Dat zit gewoon in de gare Tele2 netwerk constructie. Er zijn meer telecomoperators waarbij je zo'n mooi driehoekje krijgt ookal zit je op het goede netwerk.
Het gaat overigens ook niet over dataroaming, maar over dat je uberhaupt niet op het netwerk van je operator zit. (wat je in dit geval dus waarschijnllijk wel zit)
Het gaat overigens ook niet over dataroaming, maar over dat je uberhaupt niet op het netwerk van je operator zit. (wat je in dit geval dus waarschijnllijk wel zit)
Een vraag aan de Windows Phone kenners: kan ik mijn dataverbinding expliciet uitzetten binnen WP?
Ik heb namelijk een sim-only (bel+sms) en ik wil geen data verbruiken want dat geintje kost me teveel. Ik heb altijd wel WiFi binnen bereik, dat is afdoende voor mij. Nu heb ik het ook disabled en met een overstap naar WP wil ik niet voor verrassingen komen te staan.
Ik heb namelijk een sim-only (bel+sms) en ik wil geen data verbruiken want dat geintje kost me teveel. Ik heb altijd wel WiFi binnen bereik, dat is afdoende voor mij. Nu heb ik het ook disabled en met een overstap naar WP wil ik niet voor verrassingen komen te staan.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Ja, setting -> cellular -> data connection
Instellingen Mobiel netwerk, dataverbinding uitgeschakeld?Barleone schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:00:
Een vraag aan de Windows Phone kenners: kan ik mijn dataverbinding expliciet uitzetten binnen WP?
Daarnaast kun je eventueel via WiFi ook een app downloaden die alles keihard dicht gooit.
.oisyn schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:10:
Ja, setting -> cellular -> data connection
Bedankt voor jullie antwoord. Ik heb nog geen WP, maar ik wilde het van tevoren wel graag even weten. Danku! Zolang hij maar niet automatisch dingen gaat opstarten om mail binnen te halen bijvoorbeeld, daar gaat het me vooral om.Robkazoe schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 15:10:
[...]
Instellingen Mobiel netwerk, dataverbinding uitgeschakeld?
Daarnaast kun je eventueel via WiFi ook een app downloaden die alles keihard dicht gooit.
[ Voor 10% gewijzigd door Barleone op 13-08-2012 15:14 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Mail zal die wel proberen te checken om de zoveel tijd, tenzij jij anders aangeeft, maar als de dataverbinding uit staat dan blijft deze uit. Het zal niet ineens spontaan op aan springen oid.
Iemand een idee hoe het probleem met de verjaardagen meldingen op te lossen. Heb bij mijn contactpersonen de geboortedatum ingevuld en krijg dan altijd een verjaardagmelding, maar die veranderd dan de datum 1 dag vroeger. Iemand een idee hoe dit kan?
Volgens mij heb ik geen sms 1 dag te vroeg gehad toen ik jarig was???
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Hehe, heb jou geboortedatum ook niet ingevoerd
Misschien dat je een andere tijdzone op je calender hebt dan op je telefoon?
Dat komt me bekend voor, maar dan met outlook 2013. Heb deze ´bug´ gemeld bij MS. Met de telefoon geen last van.
Bij mij is dat ook het geval. De verjaardag begint dan om 12:00 een dag voordat ze jarig zijn tot 12:00 de echte datum... beetje vreemd.
Ik begin me nu trouwens wel behoorlijk te ergeren aan de "Me" tile. Constant blijft de laatste update van facebook erop zichtbaar. Ook al heb ik hem al 3 keer bekeken in de hoop dat hij weggaat.... Naja misschien moet ik maar accepteren dat het nu eenmaal zo is.
Ik begin me nu trouwens wel behoorlijk te ergeren aan de "Me" tile. Constant blijft de laatste update van facebook erop zichtbaar. Ook al heb ik hem al 3 keer bekeken in de hoop dat hij weggaat.... Naja misschien moet ik maar accepteren dat het nu eenmaal zo is.
[ Voor 49% gewijzigd door kippengaas op 14-08-2012 15:50 ]
Dat had ik op vakantie in Indonesie.kippengaas schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:28:
Bij mij is dat ook het geval. De verjaardag begint dan om 12:00 een dag voordat ze jarig zijn tot 12:00 de echte datum... beetje vreemd.
De agende herkende blijkbaar dat de facebook contacten in de NL tijdzone zaten en ze waren jarig vanaf 6 uur 's ochtends.
Die hoek zou ik de oplossing zoeken
Bedoel je niet dat je om 12 uur een melding krijgt dat er staat "Morgen: Henk jarig, de hele dag"?The_Scarabial schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:28:
Iemand een idee hoe het probleem met de verjaardagen meldingen op te lossen. Heb bij mijn contactpersonen de geboortedatum ingevuld en krijg dan altijd een verjaardagmelding, maar die veranderd dan de datum 1 dag vroeger. Iemand een idee hoe dit kan?
Dat heb ik namelijk, wat me vrij normaal lijkt.
Zoals ik al zei, Dit lijkt me typisch zo'n tijdzone geval. Bijv. kalender in GMT en jij in GMT+1 etc.hjs schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:50:
[...] Dat had ik op vakantie in Indonesie.
De agende herkende blijkbaar dat de facebook contacten in de NL tijdzone zaten en ze waren jarig vanaf 6 uur 's ochtends.
Die hoek zou ik de oplossing zoeken
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 14-08-2012 21:45 ]
Dit is inderdaad ook de boodschap die ik binnen krijg en heb het ook wel eens verward met een boodschap als.spNk schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:06:
[...]
Bedoel je niet dat je om 12 uur een melding krijgt dat er staat "Morgen: Henk jarig, de hele dag"?
Dat heb ik namelijk, wat me vrij normaal lijkt.
"Henk jarig, de hele dag". Dan vergat ik dus "Morgen" te lezen en krijg je dus het probleem
Nee bij mij staat in de calendar alle verjaardagen 1 dag eerder vermeld. BV Leo geboren op 20-aug-1976 en nu staat er op 19 aug. verjaardag van Leo.
Maar zal eens checken of ik de tijdzone van de kalender kan veranderen.
Verwijderd
Je moet ook even goed checken wat de oorsprong is van de vulling je kalenders. Ik had 3 verschillende Live accounts met verschillende locatie en tijdzone instellingen en dat leverede vreemde effecten op.The_Scarabial schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:25:
Nee bij mij staat in de calendar alle verjaardagen 1 dag eerder vermeld. BV Leo geboren op 20-aug-1976 en nu staat er op 19 aug. verjaardag van Leo.
Ligt het nou aan mij of is Google een beetje bang aan het worden van Microsoft? Kan misschien ook zijn dat het hun manier is om Microsoft te pesten... Laat in mijn ogen alleen maar een zwakte zien van een bedrijf
http://wmpoweruser.com/go...a-windows-phone-8-reveal/

http://wmpoweruser.com/go...a-windows-phone-8-reveal/
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 18-08-2012 10:40 ]
Mja inderdaad flauw. Had dan een dag eerder/later gedaan om zo de optimale nieuwscoverage te halen.
Gok overigens dat het gewoon het eerste Android toestel van Motorola is na de overname van Google. Vraag me af of ze daar dan ook weer een hele nieuwe versie van gaan laten zien en in hoeverre dat daar veel nieuwe features in zitten. Anders denk ik namelijk dat Microsoft met WP8 toch aardig wat meer coverage gaat krijgen omdat die gewoon veel nieuwe dingen gaan tonen.
Gok overigens dat het gewoon het eerste Android toestel van Motorola is na de overname van Google. Vraag me af of ze daar dan ook weer een hele nieuwe versie van gaan laten zien en in hoeverre dat daar veel nieuwe features in zitten. Anders denk ik namelijk dat Microsoft met WP8 toch aardig wat meer coverage gaat krijgen omdat die gewoon veel nieuwe dingen gaan tonen.
Sinds een paar weken krijg ik geen herinneringen meer bij agendapunten. Hebben hier meer mensen last van?
Hallo, Ik heb mijn HTC Radar proberen te updaten met zune.
Op het begin ging dit goed en als het goed is, is er ook een back up gemaakt. Na een tijdje liep echter het programma zune vast.
Zodoende heb ik het programma afgesloten en de usb uit de computer gehaald. Daarna heb ik het programma zune opnieuw opgestart en de usb kabel weer aangekoppeld alleen nu vindt hij mijn telefoon niet?Het enige wat op het scherm staat is HTC in groene letters. Hoe kan ik de back up op mijn telefoon zetten of de update afmaken? Of in iedergeval zorgen dat mijn telefoon weer opstart?
Op het begin ging dit goed en als het goed is, is er ook een back up gemaakt. Na een tijdje liep echter het programma zune vast.
Zodoende heb ik het programma afgesloten en de usb uit de computer gehaald. Daarna heb ik het programma zune opnieuw opgestart en de usb kabel weer aangekoppeld alleen nu vindt hij mijn telefoon niet?Het enige wat op het scherm staat is HTC in groene letters. Hoe kan ik de back up op mijn telefoon zetten of de update afmaken? Of in iedergeval zorgen dat mijn telefoon weer opstart?
[ Voor 5% gewijzigd door RobertVDN op 23-08-2012 16:30 ]
Huawei P30
Ik heb dmv spotify uitgevonden dat als je hem geactiveerd hebt wifi altijd aan blijft maar wil graag bijv dat mn lumia800 trilt of een signaal krijg bijv bij een tweet/fb antwoord etc, kan dat?
Zijn er meer mensen waarbij de "nieuw" -lijst van de marketplace geen reet meer van klopt?
Hij staat bij mij al weken met als nieuwste apps: Weerplaza.nl, Bankieren, Camera extra's etc. waar natuurlijk geen reet van klopt.
Hij staat bij mij al weken met als nieuwste apps: Weerplaza.nl, Bankieren, Camera extra's etc. waar natuurlijk geen reet van klopt.
Volgens mij zomertijd probleem. Iedereen in de zomertijd staat een dag verkeerd; in de wintertijd gaat het goed.The_Scarabial schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:25:
Had ik ook, maar dan hollandsnieuwe i.c.m. Vodafone.HollovVpo1nt schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 15:22:
[...]
Ja ik weet dat het in de handleiding staat, heb dit er voor gebruilt:
[afbeelding]
Zoals ik al zei heb ik dataroaming uit staan en netwerk manueel op T-Mobile gezet (Tele 2 sim). Maar het icoontje gaat niet weg.
Oplossing was in mijn geval: Instellingen > Simtoepassingen > toepassingen weergeven > Roaming Diensten > Selecteer Mode > Manueel > International
En dan misschien herstarten.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Kindertjes die vragen worden blijkbaar bij Ome MS niet overgeslagen... 
http://wmpoweruser.com/mi...ures-they-want-in-wp-7-8/]
It seems things are a bit up in the air at Microsoft when it comes to Windows Phone 7.8. So far the only confirmed feature in the OS update is the new Windows Phone 8 start screen, and despite reassurances by Microsoft that OEMs will continue to add features to the OS, Microsoft itself has not committed to adding more.
Now a member of the Windows Phone team has posted on their User Voice page asking for suggestions for exactly which features WP 7.5 users want on Windows Phone 8.
In a post asking for more features in WP 7.8 he writes:
As you know, Windows Phone 8 is a generational shift in technology, which means that it will not run on existing hardware.
BUT we care deeply about our existing customers and would like to know SPECIFICALLY what features you would like to see on 7.8 and vote INDIVIDUALLY for the one that you want most (vs. one large grab bag of features).
In response it seems users are expected to make individual topics for screen shots, IE10, datasmart, Office 2013, in-app payments and a host of other features which are not hardware dependent so that they can be voted and prioritized independently.
At least this is a sign of Microsoft opening the door to adding features. It also suggests WP 7.8 is not arriving any time soon.
See the post and get working at the UserVoice site here.
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Prima, de winnaar of winnaars van deze poll komen in 7.8 bij de release. De grote vraag is dan, komen de verliezers later in updates nog?
Anders klinkt het nogal van "We kunnen het wel, maar eigenlijk hebben we geen zin om de moeite te nemen om alles erin te stoppen, dus jullie moeten maar kiezen welke je het liefste wil".
Anders klinkt het nogal van "We kunnen het wel, maar eigenlijk hebben we geen zin om de moeite te nemen om alles erin te stoppen, dus jullie moeten maar kiezen welke je het liefste wil".
Verwijderd
Ga ermaar vanuit dat 7.8 de laaste flinke update is voor Windows Phone 7.fruitbakje schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:48:
Prima, de winnaar of winnaars van deze poll komen in 7.8 bij de release. De grote vraag is dan, komen de verliezers later in updates nog?
Ze gaan natuurlijk niet zo veel features toevoegen dat het gat met Windows Phone 8 klein wordt. Mensen moeten wel willen overstappen naar nieuwe telefoons zoals altijd met nieuwere versies van alle producten.
Het zal een update moeten zijn die bestaande gebruikers wat nieuwe gewenste extra's biedt maar toch Windows phone 8 als de duidelijk betere nieuwe versie moet laten.
Grappig dat er toch ook weer allerlei mensen zijn met kansloze verzoeken als flash support en WP8 apps support.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2012 16:29 ]
Wat ik weer opvallend vind is dat ze blijkbaar om nieuwe features willen vragen, terwijl die uservoice er vol mee staat. Daarnaast weten we nog helemaal niet wat er precies in WP8 komt te zitten, dus kunnen we ook niet echt zeggen dat we zus en zo er ook in willen hebben.
Dat sommige features niet mogelijk zijn is logisch, maar het wordt er allemaal niet duidelijker op
Dat sommige features niet mogelijk zijn is logisch, maar het wordt er allemaal niet duidelijker op
Ik zou naast een backspace vooral ook een Delete knop willen hebben. Wil ik bijvoorbeeld +31 toevoegen aan een nummer en de 0 weghalen als ik in het buitenland ben dan gaat dat niet. Mag je mooi het hele nummer overschrijven.
Z-machine OriginID: JaccoW
Hoezo? Je kunt de cursor toch ook in de tekst zetten door lang met je vinger op een woord te drukken?F_demon schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:29:
Ik zou naast een backspace vooral ook een Delete knop willen hebben. Wil ik bijvoorbeeld +31 toevoegen aan een nummer en de 0 weghalen als ik in het buitenland ben dan gaat dat niet. Mag je mooi het hele nummer overschrijven.
Al is het wel lastig, maar je hoeft niet alles overnieuw te doen dan.
ik heb rond zitten kijken maar ik kan geen antwoord vinden op de vraag of de emulator voor windows phone 7 ook volledig werkend te krijgen is. Op het moment kan ik niet inloggen op de email accounts en/of live id (dus ook niet market place) met de sdk die ik gedownload heb bij microsoft.
Weet iemand of dit werkend te krijgen is of dat dat inherent is aan de emulator dat deze services het niet doen?
Weet iemand of dit werkend te krijgen is of dat dat inherent is aan de emulator dat deze services het niet doen?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Inherent aan de emulator. Heb je daardoor problemen met testen van je software kan je de interfacesservices abstraheren en mocken
[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 10-09-2012 22:37 . Reden: Waar zat ik met mijn gedachten? :D ]
Bij mij staan er wel enkele nieuwe apps tussen, maar het grootste deel is inderdaad al weken hetzelfde. Vooral de lijst met "featured" apps veranderd zelden.spNk schreef op woensdag 05 september 2012 @ 12:48:
Zijn er meer mensen waarbij de "nieuw" -lijst van de marketplace geen reet meer van klopt?
De featured apps veranderen bij mij nog wel eens, maar inderdaad zie ik nu dat die lijst inderdaad wel wat nieuwer mag zijn. Kan overigens 3 redenen hebben: 1) er zijn weinig apps uitgekomen 2) bugje 3) ze zijn aan het filteren om alle troep-apps daar weg te halen (waar vind ik een McDonalds in Maleisië oid). Gok het 2e, maar sta er niet verbaasd van als ze er ook gek van werden dat de lijst met nieuwe applicaties echt ongelofelijk slecht functioneerde. Dr kwamen zoveel apps bij dat het gewoon niet bij te houden was wat er nou precies bij zat wat nog enigszins mijn aandacht verdiende. Hoop overigens niet dat de lijst weg gaat, maar dat de "featured" apps wat uitgebreid wordt.AntonV schreef op maandag 10 september 2012 @ 16:30:
[...]
Bij mij staan er wel enkele nieuwe apps tussen, maar het grootste deel is inderdaad al weken hetzelfde. Vooral de lijst met "featured" apps veranderd zelden.
Overigens gebruik ik de marketplace op de telefoon maar weinig. Meestal geven mijn WP nieuwssites wel aan dat er een bepaalde app op staat die de moeite waard is.
Hallo allen. Ik heb sinds deze week ook een Windows Phone (Lumia 610). Moet zeggen dat het me, als fervent Android gebruiker, tot nu toe prima bevalt. Lekker strak allemaal, weinig poespas waar ik toch niet op zit te wachten en voorlopig stabieler dan m'n Android. Maar dat heeft meer met de kwaliteit van de apps te maken waarschijnlijk.
Waar ik naar op zoek ben is een uitleg van de icoontjes die in de bar bovenin het scherm staan (dat ding wat in Android de notification bar heet, geen idee hoe Microsoft 'm noemt). Er staat bijvoorbeeld naast het batterij icoontje een ruitje met een rondje erin. Ik heb echt geen idee wat dat is, waarom het er staat en waar ik zou moeten vinden hoe of wat. Maar hier zit vast wel iemand die dat wel weet!
Waar ik naar op zoek ben is een uitleg van de icoontjes die in de bar bovenin het scherm staan (dat ding wat in Android de notification bar heet, geen idee hoe Microsoft 'm noemt). Er staat bijvoorbeeld naast het batterij icoontje een ruitje met een rondje erin. Ik heb echt geen idee wat dat is, waarom het er staat en waar ik zou moeten vinden hoe of wat. Maar hier zit vast wel iemand die dat wel weet!
Ruitje met een rondje is je GPS die actief is.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Hopelijk maakt dit meer duidelijkiCe01 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:13:

Verwijderd
ik heb een vraagje.
van de week liep mijn lumia800 vast. ging nog wel aan, alleen kwam niet verder dan nokia logo. Enfin, hard reset gedaan. Alles prima.
Dus ik wil mn back up van juli 2012 eropzetten krijg ik een error.
code is als volgt: 801812eo.
Ik dat gegoogled zie ik het volgende: Error code 801812E0 when you try to restore your Windows Phone in the Zune software
dat is toch debiel of zie ik nu iets over het hoofd?
van de week liep mijn lumia800 vast. ging nog wel aan, alleen kwam niet verder dan nokia logo. Enfin, hard reset gedaan. Alles prima.
Ik dat gegoogled zie ik het volgende: Error code 801812E0 when you try to restore your Windows Phone in the Zune software
nu ben ik het even helemaal kwijt. wat is de logica dat ik alleen een back up kan maken als mn telefoon wordt geupdate, als ik na deze update de back up niet kan gebruiken omdat hij van voor de update is?Q:How can I return my phone back to a previous Windows Phone version?
A:You can't revert to an earlier software version after the update is installed on your phone.
Dat zou wel moeten kunnen, heb het vroeger zelf ook gedaan toen ik nog stock roms gebruikte. Misschien heeft die hardreset er iets mee te maken dat de backup niet goed herkent wordt (gebruik je misschien een andere naam op je toestel oid ? ) .Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 13:49:
ik heb een vraagje.
[...]
nu ben ik het even helemaal kwijt. wat is de logica dat ik alleen een back up kan maken als mn telefoon wordt geupdate, als ik na deze update de back up niet kan gebruiken omdat hij van voor de update is?
[ Voor 7% gewijzigd door vali op 12-09-2012 15:49 ]
Kijk, dat had ik er niet uit opgemaakt. Thanks!CAP-Team schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:31:
Ruitje met een rondje is je GPS die actief is.
Weet er iemand een goeie app waarmee je snel wireless / bluetooth / GPS aan en uitschakelt; het liefst vanuit het startscherm? Ik heb daar op android een erg fijne voor, maar voor WP nog niet. Heb er 1 gevonden, maar daarbij is iedere optie een aparte tile, dan neemt t wel erg veel ruimte in beslag.
ConnectivityshortcutsiCe01 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 10:45:
[...]
Kijk, dat had ik er niet uit opgemaakt. Thanks!
Weet er iemand een goeie app waarmee je snel wireless / bluetooth / GPS aan en uitschakelt; het liefst vanuit het startscherm? Ik heb daar op android een erg fijne voor, maar voor WP nog niet. Heb er 1 gevonden, maar daarbij is iedere optie een aparte tile, dan neemt t wel erg veel ruimte in beslag.
[ Voor 10% gewijzigd door Rowdy.nl op 13-09-2012 12:16 ]
Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.
Komt in de buurt, maar niet helemaal wat ik gehoopt had. Misschien zelf maar even wat gaan bakken
Ik gebruik WP Shortcut Tiles. Kun je bv Wifi en BT in 1 tile combineren. Als je die dus opent, dan zie je eerst je BT die je aan/uit kunt zetten en als je dan op de back toets drukt, komt het Wifi scherm in beeld waar je wifi aan/uit kunt zetten. Of je gps snel aan en uit kunt zetten weet ik niet, dat zit gewoon ergens in je instelling of apps je locatie mogen bepalen.
XBL: MRE Inc
Vandaag iets vreemds opgevallen.
Mijn desktop windows installatie synchroniseert de tijd via een windows tijdserver en mijn omnia 7 ook. Nu viel mij op dat hier een verschil van 7 minuten in zit. Zeer vreemd. Iemand een idee hoe dit kan?
Mijn desktop windows installatie synchroniseert de tijd via een windows tijdserver en mijn omnia 7 ook. Nu viel mij op dat hier een verschil van 7 minuten in zit. Zeer vreemd. Iemand een idee hoe dit kan?
Bij mij scheelt het op mijn telefoon twee en op mijn pc ook zeven minuten.
Op mijn pc heb ik de ntp server veranderd en op de telefoon (Lumia 800) gewoon handmatig aangezien je daar de server niet kan veranderen.
Op mijn pc heb ik de ntp server veranderd en op de telefoon (Lumia 800) gewoon handmatig aangezien je daar de server niet kan veranderen.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Windows Phone synchroniseert automatisch op de tijdserver van je telecomprovider.The_Scarabial schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:42:
Vandaag iets vreemds opgevallen.
Dat kan zonder dataverbinding naar een internet server.
De vraag is dus bij welke provider je zit en waarom die niet in staat zijn de tijd op hun netwerk correct in te stellen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2012 13:00 ]
Zowel mijn Lumia 800 als die van een maat van me en mijn zus, loopt te snel.
Dat zet ik hem spatgelijk met mijn horloge en een maand later loopt hij een minuut voor, etcetera.
Vreemd maar waar. Ik heb Hi overigens, maar volgens mij is die synchronisatie maar eenmalig oid.
Dat zet ik hem spatgelijk met mijn horloge en een maand later loopt hij een minuut voor, etcetera.
Vreemd maar waar. Ik heb Hi overigens, maar volgens mij is die synchronisatie maar eenmalig oid.
Verwijderd
Als je hem gelijk zet haal je hem dan van automatisch af?HyperioN schreef op zondag 16 september 2012 @ 20:04:
Zowel mijn Lumia 800 als die van een maat van me en mijn zus, loopt te snel.
Dan houdt de sync namelijk op en loopt ie alleen nog op de interne klok van je toestel.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2012 07:21 ]
Heb hem nu handmatig gelijkgezet met mn pc en nu blijft ie wel gelijk lopen. Geen probleem verder, maar vond het hoogstens opmerkelijk dat als er een optie is om de tijd via internet te sync-en dat dit dan niet overal dezelfde tijd oplevert.
Ik heb sinds kort een dataverbinding, en heb iets raar gemerkt: smorgens staat mijn gsm altijd op wifi, maar als ik dan naar het werk vertrek schakelt hij niet over op mijn dataverbinding (ik krijg dus geen E, 3G of H te zien) Ik moet dan mijn telefoon rebooten, en dan heeft hij direct terug verbinding.
Ben ik de enige met dit probleem?
https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
Weet ook niet precies waar het mis gaat.
Heb ook Hi, en hij loopt vanzelf steeds iets meer voor. Nu 7 minuut, vorige week was het 6 minuut, vorige maand was het 5 minuut.
Heb ook Hi, en hij loopt vanzelf steeds iets meer voor. Nu 7 minuut, vorige week was het 6 minuut, vorige maand was het 5 minuut.
https://wren.co/join/Devian
Mooi man, ben je altijd op tijd...Devian schreef op donderdag 20 september 2012 @ 09:20:
Weet ook niet precies waar het mis gaat.
Geen idee. Mijn HTC Trophy had ook moeite met het mobiele netwerk. Soms dan staat er wel een H'tje of een E'tje, maar wil die toch niet op internet. Andere keren is die wel verbonden met Wifi, maar gaat die alsnog alles doen via het mobiele netwerk.spoonman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:49:
[....] Ben ik de enige met dit probleem?
Wat in mijn geval in ieder geval heeft geholpen is het toestel op vliegstand zetten en weer terug. Dat zal voor jouw hoogstwaarschijnlijk ook helpen omdat dan de GSM en de WIFI chip worden uit en aangezet.
Wat bij mij vooralsnog heeft geholpen is de telefoon een reset geven. Eergisteren gedaan en tot nog toe geen problemen meer ondervonden, dus et is in ieder geval bij mij al minder geworden.
Je bent niet de enige!spoonman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 08:49:
Ik heb sinds kort een dataverbinding, en heb iets raar gemerkt: smorgens staat mijn gsm altijd op wifi, maar als ik dan naar het werk vertrek schakelt hij niet over op mijn dataverbinding (ik krijg dus geen E, 3G of H te zien) Ik moet dan mijn telefoon rebooten, en dan heeft hij direct terug verbinding.
Na 2 of 3 dagen stopt mijn dataverbinding ook, terwijl alle settings nog goed staan. (Samsung Omnia W)
Verschil is wel dat ik nog wel g, 3G, 3G++ enz te zien krijg. Rebooten lijkt dan inderdaad de enigste oplossing om weer een dataverbinding te krijgen. Heel soms worden mijn APN settings verwijderd waardoor ik die opnieuw in moet stellen.
Through the fire and flames
Oke ik heb een vreemd probleem waar op internet niet veel over te vinden is.
Mijn applicaties starten ineens niet meer op. Ik krijg een zwart scherm te zien en vervolgens na een korte periode van zeg maar gemiddeld 10 seconden krijg ik het begin scherm weer te zien.
Dit is veroorzaakt nadat de telefoon uitviel omdat de batterij opwas. Ik was toen bezig met een spelletje 'world domination'.
Aan/uit geen effect, batterij eruit ook niet. Wil hem eigenlijk niet resetten maar als er niets anders op zit. Iemand die hier wellicht een tip voor heeft?
Edit: Op een samsung omnia 7 met de laatste update geïnstalleerd.
Mijn applicaties starten ineens niet meer op. Ik krijg een zwart scherm te zien en vervolgens na een korte periode van zeg maar gemiddeld 10 seconden krijg ik het begin scherm weer te zien.
Dit is veroorzaakt nadat de telefoon uitviel omdat de batterij opwas. Ik was toen bezig met een spelletje 'world domination'.
Aan/uit geen effect, batterij eruit ook niet. Wil hem eigenlijk niet resetten maar als er niets anders op zit. Iemand die hier wellicht een tip voor heeft?
Edit: Op een samsung omnia 7 met de laatste update geïnstalleerd.
[ Voor 5% gewijzigd door walletje-w op 24-09-2012 20:26 ]
Ik heb geen idee. Werkt helemaal niets meer? Of alleen de Apps. Ik heb het wel eens gehad met "Muziek & Video's", maar na uit&aan werkte dat gewoon weer.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik heb zoiets ook gehad met een HTC 7 Pro (welke als DOA weer teruggestuurd is).
Lijkt me brak geheugen ofzo.
Lijkt me brak geheugen ofzo.
Dan starten de applicaties te traag op. Die krijgen maar een beperkte tijd om op te starten voordat het OS besluit dat ze zijn vastgelopen.walletje-w schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:25:
[...]
[...]
Mijn HTC 7 Trophy heeft daar ook wel eens last van als de batterij bijna leeg is. Ik wijt het aan het omlaag klokken van de processor oid. Wellicht dat dat bij jou ook zo is?
Ik heb sinds een paar dagen dat reacties op mijn posts op facebook niet doorkomen als ik ze wil bekijken via de me-tile. Ik zie wel dat er meldingen zijn, en ook door wie (via de live tile) maar als ik het bericht dan open zie ik alleen het aantal likes maar niet de reacties zelf. Bij anderen zie ik de reacties wel.
Meer mensen hier last van?
Dat hoeft niet. Op mijn Lumia 800 gebeurt het ook wel eens, bij iedere app die ik dan aanklik lijkt het of hij geopend wordt, maar keer direct terug naar de lijst. Dit duurt 1 of 2 seconden. Een herstart van het toestel verhelpt het in dat geval.Caelorum schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:56:
[...]
Dan starten de applicaties te traag op. Die krijgen maar een beperkte tijd om op te starten voordat het OS besluit dat ze zijn vastgelopen.
Mijn HTC 7 Trophy heeft daar ook wel eens last van als de batterij bijna leeg is. Ik wijt het aan het omlaag klokken van de processor oid. Wellicht dat dat bij jou ook zo is?
Nee ok, maar hij gaf aan dat het ongeveer 10 sec duurt wat gevoelsmatig toch vrij dicht bij het daadwerkelijke limiet voor applicaties aanzit. Uiteraard kan het zo zijn dat alle apps blijven crashen en je daardoor meteen weer terug gaat naar de homescreen. Overigens zijn de problemen die jij ervaart typisch van die dingen die met een reset of twee kunnen worden verholpen. Niet dat iemand daar echt op zit te wachtenBokmaaa schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:56:
[...] Dat hoeft niet. Op mijn Lumia 800 gebeurt het ook wel eens, bij iedere app die ik dan aanklik lijkt het of hij geopend wordt, maar keer direct terug naar de lijst. Dit duurt 1 of 2 seconden. Een herstart van het toestel verhelpt het in dat geval.
Met een restart etc is het niet verholpen. Ik heb een oudere firmware erop gezet door middel van een back up en nu werkt alles weer. Uiteindelijk dus maar een dag mee rondgelopen. Wel vreemd hoe dat ineens gebeurd is.Caelorum schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:40:
[...]
Nee ok, maar hij gaf aan dat het ongeveer 10 sec duurt wat gevoelsmatig toch vrij dicht bij het daadwerkelijke limiet voor applicaties aanzit. Uiteraard kan het zo zijn dat alle apps blijven crashen en je daardoor meteen weer terug gaat naar de homescreen. Overigens zijn de problemen die jij ervaart typisch van die dingen die met een reset of twee kunnen worden verholpen. Niet dat iemand daar echt op zit te wachten
Even facebook handmatig synchroniseren via email & accounts?CAP-Team schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:49:
Ik heb sinds een paar dagen dat reacties op mijn posts op facebook niet doorkomen als ik ze wil bekijken via de me-tile. Ik zie wel dat er meldingen zijn, en ook door wie (via de live tile) maar als ik het bericht dan open zie ik alleen het aantal likes maar niet de reacties zelf. Bij anderen zie ik de reacties wel.
Zojuist op mijn Nokia Lumnia 900 een update binnen gekregen. Krijg alleen te zien:
Nokia Update for Windows Phone
Is dit de Windows Phone 7.8 update?
De Windows Phone 7.8 update gaat zeker nog een kwartaal op zich laten wachten. Vermoedelijk is het deze update die je hebt geïnstalleerd.shadowman12 schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 22:25:
Zojuist op mijn Nokia Lumnia 900 een update binnen gekregen. Krijg alleen te zien:
Let op:
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.
Dit topic is *niet* voor WP 7.8 of 8. Gebruik daarvoor andere topics. Omdat we niet blijven waarschuwen worden offtopicposts vanaf nu verwijderd.