Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rura.ter schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:22:
[...]
Nog een ander vraagje, weet je ook hoe je programma's verwijdert die door de geinstalleerde rom op de Tab zijn gezet? Zo is met de laatste Rom het programma Pulse geinstalleerd. Die wil ik eraf hebben, maar weet niet hoe ik dat moet doen. Het werkt in ieder geval niet op de manier zoals je zelf geinstalleerde prog's verwijdert.
Die app staat waarschijnlijk in system/apps. Zoek daar eens met root-explorer of ie daar ook staat.

Dan heb je drie opties.

Een rom flashen zonder Pulse.. >:)

Je hebt root-acces dus zou je met root-explorer de .odex en .apk van Pulse kunnen verwijderen

Gebruik Titanium Backup Pro om de app te verwijderen of te Freezen.

En wat ook nog kan is via de ADB-shell aan de gang gaan vanaf de commandline. Maar dat is een lang verhaal. Zelf zou ik opteren voor optie 2 en 3, die zijn verreweg het simpelst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Bedankt, Heppieboeddah.
Het is gelukt met Tytanium back-up.

Hoe komt het trouwens dat het zo stil is op het forum, is iedereen op vakantie, of is de interesse in de tab er niet meer??

grtjs Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal komen omdat er weinig of beter gezegd geen ontwikkelingen meer zijn wat de tab betreft. Kan ook zijn dat er alleen maar erg tevreden gebruikers zijn die geen problemen o.i.d. ondervinden. Hoe minder er gepost wordt over een bepaald product, des te beter....;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 01:15:
Zal komen omdat er weinig of beter gezegd geen ontwikkelingen meer zijn wat de tab betreft. Kan ook zijn dat er alleen maar erg tevreden gebruikers zijn die geen problemen o.i.d. ondervinden. Hoe minder er gepost wordt over een bepaald product, des te beter....;-)
Ik ben dus waanzinnig in mijn nopjes met de prestaties en het dagelijks gebruik van de Tab. Geen enkele klacht en zeer zwaar in gebruik! Eens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Vakantie! Maar ook hier in verwegistan happy met de Tab, pre-paid sim van een lokale provider er in en ik ben al 2 weken online voor een prikkie :)

Alleen kreeg de Tab met de nieuwe sim niet automatisch de APN van deze provider. Sim even in mijn Nokia gedaan die wel die APN gegevens wel automatisch kreeg en handmatig die gegevens in de Tab moeten zetten, maat werd nu perfect.

@rura.ter Volgens mij hoef je normaal alleen het vinkje bij Roaming uit te zetten om te voorkomen dat je in het buitenland gebruikt maakt van dataverkeer, misschien dat dat de volgende keer niet de APN's verkloot?

V.w.b. algemene tevredenheid: vind hem nog steeds top, maar sinds 2.2.3 een paar maanden terug is hij wel instabieler en sneller leeg dan met de eerste firmware. Ik hoop dat 2.3 daar verbetering in brengt.

Offtopic: Kan ik hem voor ik hem tzt upgrade naar 2.3 eerst helemaal legen (reset naar fabrieksinstellingen) en dan na de upgrade stuk voor stuk zelf kiezen welke apps ik weer installeren? Ik neem aan dat de Market onthoudt welke apps ik ooit betaald/geinstalleerd had?

[ Voor 28% gewijzigd door S913 op 03-08-2011 15:22 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pware01
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-12-2023
@ Frogboy
Ik gebruik mijn Tab in combinatie met de LED TV UE40D7000. Werkt prima. Met de app Samsung Remote TV kun je de TV bedienen. Via All Share kan ik draadloos naar de TV streamen vanaf de Tab. Wat me nog niet is gelukt is 2nd TV. Volgens allerlei publicaties, daterende vanaf februari, zou het mogelijk moeten zijn op je Tab naar hetzelfde TV kanaal te kijken als op je TV. Daar zou een speciale app voor moeten zijn, maar in de app-winkel kan ik die niet vinden. Iemand daar ervaring mee?

Kijk hier eens, bij mijn Galaxy S2 werkt dit perfect.
http://nl.hardware.info/n...urt-beeld-naar-smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S913 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:15:
[...]

Offtopic: Kan ik hem voor ik hem tzt upgrade naar 2.3 eerst helemaal legen (reset naar fabrieksinstellingen) en dan na de upgrade stuk voor stuk zelf kiezen welke apps ik weer installeren? Ik neem aan dat de Market onthoudt welke apps ik ooit betaald/geinstalleerd had?
Kan ik bevestigen. Op zich wel goed, een schone install doen en allerlei apss die je niet gebruikt of overbodig vindt niet te installen. Op Google Market zal je na een schone install al je apps die je via de Market hebt opgehaald gewoon weer terug vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum.
Ik overweeg om de Samsung Galaxy Tab p1010 te kopen, maar ik lees in verschillende reviews dat er dus geen Honeycomb op zit. Waarom is dit zo belangrijk? wat is precies de meerwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom..:-)

Maar is een beetje lastig om uit te leggen wat nu precies het verschil is. Zal m onder moterkap zitten en de GUI die meer toegespitst is op tablets.. Reken er trouwens niet op dat de Tab voorzien zal worden met Honeycomb. Als je dat echt wil zou je naar de 8.9 of 10.1 moeten. Ik heb wat links er voor je bijgezocht.

http://webwereld.nl/nieuw...t-os-onder-de-loep/1.html
http://www.differencebetw...3-0-honeycomb-for-tablet/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 23:12:
Welkom..:-)

Maar is een beetje lastig om uit te leggen wat nu precies het verschil is. Zal m onder moterkap zitten en de GUI die meer toegespitst is op tablets.. Reken er trouwens niet op dat de Tab voorzien zal worden met Honeycomb. Als je dat echt wil zou je naar de 8.9 of 10.1 moeten. Ik heb wat links er voor je bijgezocht.

http://webwereld.nl/nieuw...t-os-onder-de-loep/1.html
http://www.differencebetw...3-0-honeycomb-for-tablet/
Heel erg bedankt voor jouw snelle reactie. ik voel me gelijk welkom :)

Mijn budget is tot 300 euro en in eerste instantie wou ik een Bebook Live! (Nederlands product 7 inch) kopen, maar ik kwam er achter dat het scherm van Galaxy Tab p1010 beter was. Wanneer ik de Galaxy tab koop dan zit er froyo 2.1 op (verbeter me als ik het fout heb). Mijn hoofd doeleinden zijn uiteindelijk: e-readen, internet surfen en videos kijken.

Volstaat Froyo hiervoor of heb ik dan echt Gingerbread of Honeycomb nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Laatst online: 11-04 06:30
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Mijn budget is tot 300 euro en in eerste instantie wou ik een Bebook Live! (Nederlands product 7 inch) kopen, maar ik kwam er achter dat het scherm van Galaxy Tab p1010 beter was. Wanneer ik de Galaxy tab koop dan zit er froyo 2.1 op (verbeter me als ik het fout heb). Mijn hoofd doeleinden zijn uiteindelijk: e-readen, internet surfen en videos kijken.

Ik heb een Galaxy Tab P1000 en die voldoet helemaal als het gaat om wat jij ermee wil. Daar heb ik geen Honeycomb voor nodig. Draai al een tijdje een customRom met Gingebread maar daarvoor volstond hij ook gewoon. Wilde alleen eens een Rom proberen :P

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 17:15:
[...]

Zie ook de reactie van Lekzzz. Voor jouw doeleinden volstaat ie prima. Hij werd geleverd met android 2.2, maar misschien dat ze nu vanaf fabriek geleverd gaan worden met 2.3.3. Denk het van niet...maaar misschien heb je mazzl.... ;)

Geheel off-topic:

Mocht je geduld hebben, ik ga straks voor de 8.9 Tab en dan is die 7.0 van mij te koop. Inclusief beschermhoes en originele keybord van Samsung...prijs zal geheel binnen je budget komen te liggen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoekertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vraagje: zijn er hier mensen die de Galaxy Tab soms gebruiken om aantekeningen mee te maken, bijvoorbeeld tijdens college of een vergadering, of is 7" daar te klein voor? Ik zat eraan te denken om een tablet + stylus te gebruiken voor het maken van aantekeningen onderweg. Het formaat spreekt me aan, maar ik weet niet of het echt gemakkelijk schrijft. Alvast bedankt voor de tips :)

EDIT: Ik heb besloten om de nieuwe Galaxy Tab 8,9" af te wachten, maar ik ben nog steeds benieuwd naar jullie bevindingen met het schrijven op een tablet.

[ Voor 17% gewijzigd door zoekertje op 10-08-2011 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag eindelijk de samsung galaxy tab p1010 in bezit. Alleen lukt het mij niet om de Wi-fi te verbinden met het draadloze internet hier in huis. De router is beveiligd met WPA/WPA2 PSK. De galaxy tab ziet de router wel, ik kan het wachtwoord in voeren, maar dan blijft de verbinding verbreken..
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt! en excuses als dit in het verkeerde topic is geplaatst.

• Triss
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 13:27
Pware01 schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:34:
@ Frogboy
Ik gebruik mijn Tab in combinatie met de LED TV UE40D7000. Werkt prima. Met de app Samsung Remote TV kun je de TV bedienen. Via All Share kan ik draadloos naar de TV streamen vanaf de Tab. Wat me nog niet is gelukt is 2nd TV. Volgens allerlei publicaties, daterende vanaf februari, zou het mogelijk moeten zijn op je Tab naar hetzelfde TV kanaal te kijken als op je TV. Daar zou een speciale app voor moeten zijn, maar in de app-winkel kan ik die niet vinden. Iemand daar ervaring mee?

Kijk hier eens, bij mijn Galaxy S2 werkt dit perfect.
http://nl.hardware.info/n...urt-beeld-naar-smartphone
Dit wil ik ook wel eens zien dan! Ik heb zelf ook die samsuns tv, maar heb enkel maar apps gezien om de tv te bedienen, wat ik niet echt nuttig vind, omdat dit niet zo snel gaat.
En heb zelf een dreambox, dus met de app van dreambox, kan ik perfect overal ter wereld, en in huis natuurlijk al mjjn SD zenders van men dreambox zien. Werkt echt vetjes!!!! En prachtig beeld kwaliteit.
Is leuk, effe naar de wc, en tv verder zien op je tab.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04:59
Triss, wat voor dreambox heb je (met enigma1 of 2) en welke app gebruik je? Ik probeer dit ook in te stellen, maar krijg het nog niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Triss schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:28:
[...]

Dit wil ik ook wel eens zien dan! Ik heb zelf ook die samsuns tv, maar heb enkel maar apps gezien om de tv te bedienen, wat ik niet echt nuttig vind, omdat dit niet zo snel gaat.
En heb zelf een dreambox, dus met de app van dreambox, kan ik perfect overal ter wereld, en in huis natuurlijk al mjjn SD zenders van men dreambox zien. Werkt echt vetjes!!!! En prachtig beeld kwaliteit.
Ik gebruik hier de P1010 ism een Philips tv en werkt prima...ook lekker snel...en leuk omdat het via wifi gaat,
Dus in een andere kamer de tv harder/zachter zetten :+

iemand al ervaring met 2.3 voor de P1010? heb nog niks gevonden hiervoor...en update zal nog wel even uitblijven of weet er iemand meer?

[ Voor 8% gewijzigd door madmoon op 12-08-2011 16:32 . Reden: toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Heeft iemand al de Android 2.3 versie voor P1000 voorbij zien komen middels Kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

maffe schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:03:
Heeft iemand al de Android 2.3 versie voor P1000 voorbij zien komen middels Kies?
Ik zit er ook op te wachten, maar voorals nog nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triss schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:28:
[...]

Ik heb na een week nog eens contact opgenomen met de Samsung helplijn. Die wisten me te vertellen dat je op je Tab gewoon de app voor de Galaxy S moet installeren. Als ik echter die app op mijn tab wil installeren krijg ik de melding "apparaat niet compatibel". Volgens mij weten ze het zelf ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
jelleeelco schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:26:
Triss, wat voor dreambox heb je (met enigma1 of 2) en welke app gebruik je? Ik probeer dit ook in te stellen, maar krijg het nog niet aan de praat.
Ik heb de dreambox 8000, enginma2. Maar heb het ook al getest op een dm800 van men vader, werkt evengoed. En normaal werkt het ook met enginma1 boxen.
Het programma noemt dreamdroid voor op de tab.
Je hebt wel een andere video player nodig op je tab. Vplayer geloof ik. Dit is een trial, het werkt normaal, na enkele maanden komt er bij het starten wel een boodschap dat het een trial is, gewoon wegklikken, en je krijgt het niet meer te zien ;)

Het werkt goed, ik heb thuis een vdsl2 lijn dus, 30mb down, en 4,5 up. Ik kan dus vanaf men werk, of eender waar het internet wat goed is (zelfs van in spanje), SD programmas bekijken, zonder dat hij wegvalt. HD lukt niet, thuis wel, maar de player kan de stream niet goed encoderen.

Veel hoef je niet in te stellen, enkel IP adres, of je publiek IP adres(of dns naam). En dat is het.

ALs het niet werkt, zou ik effe testen of je wel op de webservice van je dreambox komt.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04:59
Bedankt. Ik had dat programmaatje gevonden, maar het werkt niet met Enigma 1...staat ook in de beschrijving in de Market, dat het voor Enigma 2 is. Ik om op de webservice en andere programma's (ios of android, zoals androidream) werken prima. Helaas...leek me wel leuk om te streamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:36:
Ik heb vandaag eindelijk de samsung galaxy tab p1010 in bezit. Alleen lukt het mij niet om de Wi-fi te verbinden met het draadloze internet hier in huis. De router is beveiligd met WPA/WPA2 PSK. De galaxy tab ziet de router wel, ik kan het wachtwoord in voeren, maar dan blijft de verbinding verbreken..
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt! en excuses als dit in het verkeerde topic is geplaatst.
Probeer inderdaad ook eens 'netwerken' op het forum.

Wat ik kan verzinnen is dat je router wel/niet DHCP aan heeft staan en je TAB net andersom dan je router.
De apparaten krijgen elkaar dan wel even fysiek te zien, maar de verbinding valt weg op niet compatibel IP's.

Wat ook nog heel makkelijk te doen is, de router uit, minuutje wachten en weer aan.
Want soms dan heb ik wat jij beschrijft met mijn asus transformer. Reset ik de router dan (in de zin van soft-reset, dus niet instellingen naar fabriek-waarden terug zetten!) dan gaat het weer dagen/weken goed.

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had recent een dergelijk probleem bij een vriendin van mij.
Zij had een router van UPC. Deze routers staan standaard ingesteld om het kanaal automatisch te kiezen.
Op advies van een ander forum heb ik het kanaal vast ingesteld op kanaal 11 en sindsdien is de
verbinding probleemloos.

Misschien heb je daar iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
jelleeelco schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:47:
Bedankt. Ik had dat programmaatje gevonden, maar het werkt niet met Enigma 1...staat ook in de beschrijving in de Market, dat het voor Enigma 2 is. Ik om op de webservice en andere programma's (ios of android, zoals androidream) werken prima. Helaas...leek me wel leuk om te streamen!
Heb je geen enkel ander programma dat hier voor geschikt is?
En op de web interface, onder extras en dan tools, staan geen andere programmas om te streamen?
Is idd jammer dan, want werkt echt prachtig goed!

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triss
notsonewbie schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:33:
[...]

Probeer inderdaad ook eens 'netwerken' op het forum.

Wat ik kan verzinnen is dat je router wel/niet DHCP aan heeft staan en je TAB net andersom dan je router.
De apparaten krijgen elkaar dan wel even fysiek te zien, maar de verbinding valt weg op niet compatibel IP's.

Wat ook nog heel makkelijk te doen is, de router uit, minuutje wachten en weer aan.
Want soms dan heb ik wat jij beschrijft met mijn asus transformer. Reset ik de router dan (in de zin van soft-reset, dus niet instellingen naar fabriek-waarden terug zetten!) dan gaat het weer dagen/weken goed.
Zoals andere het hier zeggen, zet hem eerst eens op een ander kanaal, dit kan dikwijls heel veel doen.

Support engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn GT-P1000 geflashed naar Gingerbread 2.3.3 en nu werkt 3G niet meer?

Ben helemaal gek... aan het worden, ben al uren bezig om dit werkend te krijgen, kan wel bellen trouwens!

Dit is wat ik heb:
PDA:P1000XXJQ1
PHONE:P1000XXJMF
CSC: P1000OXAJQ1

Inmiddels diversen flash methoden en roms en modems geprobeerd! zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:01:
Ik heb onlangs mijn GT-P1000 geflashed naar Gingerbread 2.3.3 en nu werkt 3G niet meer?

Ben helemaal gek... aan het worden, ben al uren bezig om dit werkend te krijgen, kan wel bellen trouwens!

Dit is wat ik heb:

Inmiddels diversen flash methoden en roms en modems geprobeerd! zonder resultaat.
Ik kwam er in Italie achter dat het mij ook niet lukte. 3G werkte niet, balen want in Italie hadden ze bijna nergens wifi :(

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:01:

Dit is wat ik heb:

In combinatie met Vodafone, zou dat de wet van Murphy geweest kunnen zijn. Die hadden vandaag een gigantische storing. Staat ook op de FP. Heb je geen Vodafone, controleer je APN-settings.
lekzzz schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:31:
[...]

Ik kwam er in Italie achter dat het mij ook niet lukte. 3G werkte niet, balen want in Italie hadden ze bijna nergens wifi :(
Als je Vodafone hebt, kan dat komen omdat je 'internet op reis' niet geactiveerd hebt?!

Stuur een sms naar 4000 met de tekst: internet op reis aan

Heb je geen Vodafone..dan weet ik het ook niet..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2011 23:20 ]

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Bij Vodafone kan je gewoon op 3G in het buitenland, hoef je niets voor aan te zetten. Alleen betaal je dan wel de hoofdprijs p/MB ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

S913 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:55:
Bij Vodafone kan je gewoon op 3G in het buitenland, hoef je niets voor aan te zetten. Alleen betaal je dan wel de hoofdprijs p/MB ...
Bij Vodafone is het niet zomaar geactiveerd. Je zet My Passport voor de 42 landen aan, en dan 'internet op reis aan'

Als je dat gedaan hebt, zal in de landen van MyPassport de data van je blox afgaan met een max van € 59,50

Mocht je de Internet reis dagbundel gaan gebruiken, dan wordt de EU-data limiet uitgezet.

http://www.vodafone.nl/in..._telefoon/internationaal/

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
http://www.vodafone.nl/mo...et/Internet_op_je_mobiel/

Dus als je Passport niet aanzet betaal je gewoon meer.

Nou bel ik in het buitenland niet veel (voornamelijk via mijn werktelefoon) dus niet echt schokkend voor mij, maar ik zie net op MyVodafone dat ik Passport ook niet aan heb staan, maar Internet op Reis Dagbundel wel. Dus je hebt alle mogelijkheden ;)
Maar waarom ik Passport niet aan heb staan, ondanks dat het gratis is, weet ik eigenlijk niet 8)7

~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Het eerste wat ik als goed Nederlander altijd doe, is alles wat gratis is aanzetten..:-)

Maar in principe komt het er dus op neer dat je MyPassport aanzet, en internet op reis.

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Jup, maar het punt was of je wel of niet iets aan moet zetten om te kunnen internetten in het buitenland en dat is dus niet zo, dus dat kon niet Lekzzz probleem zijn.

~ H.P. Lovecraft

Verwijderd

Als ervaringsdeskundige weet ik dat ik in ieder geval op het moment dat ik Rome zat, geen dataverkeer had. Vanaf het hotel contact opgenomen met Vodafone en die vertelde dat ik 'internet op reis' aan moest zetten. Op het moment dat ik dat gedaan had.....ah dataverkeer! Dus concluderen dat dat Lekzzz zijn probleem niet kon/kan zijn is prematuur ...maar goed einde aan dit discussietje..:-)

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Dan hebben we inderdaad verschillende ervaringen ;)

Overigens vind ik 3G wat onvoorspelbaar op mijn Tab.

1. Ik werk eigenlijk voornamelijk via Wifi en dan staat hij in flightmode. Als ik echter onderweg ben geweest, 3G aangehad heb en gebruikt heb en ik kom weer thuis dan moet ik de Tab uit/aanzetten om te kunnen webbrowsen via Wifi ... Mail, apps, alles kan online, behalve Dolphin en de standaard browser, die werken pas na een reboot.

2. Hij krijgt niet altijd automatisch de APN van een provider. In Noorwegwn had ik een prepaid kaart met mobiel internet (aanrader!), maar 3G werkte niet omdat hij de APN gegevens niet kreeg. Dus moest de sim in mijn Nokia doen die wel alles automatisch kreeg en die gegevens daarna overtikken en zelf invoeren op de Tab. Maar daarna werkte het perfect en had ik de problemen zoals bij punt 1 (switchen tussen 3G en Wifi) totaal niet ... Thuis weer mijn Vodagone sim en ik had het probleem weer.

Maja, hopelijk komt 2.3 snel uit, dan doe ik daarvoor een fabrieks reset en hopp dat een dvhone lei sowieso wat irritante bugs/crashes oplost.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
Na veel te lang wachten, en de instabiliteit van 2.2 op de Tab .... toch maar de stap genomen om naar 2.3 te updaten via Odin.
Voor een android newbie (als ik) is het een fluitje van een cent om naar Gingerbread te updaten.Simpel en snel te flashen met duidelijke tutorial. Ik heb de euro versie erop gezet en m'n tab werkt nu veeeel beter.
Hij is sneller en stabieler dan ie ooit geweest is en voelt lekker snappy aan.
Toch wel erg raar dat Samsung deze update zo moeiziaam uitbrengt. Het is jammer dat Samsung je forceert om buiten de officiële manier om de Gingerbread update te verkrijgen. :(
Op zich ook wel begrijpelijk na een gesprek met iemand van de support desk, dit zijn mensen die nog minder verstand van zaken hebben dan ik en een soort van "uiteindelijk komt dikke stront toch ook de trechter uit"mentaliteit bezitten.Het zal misschien een uitzondering zijn geweest(3 gesprekken?!) maar de support desk van Samsung heeft bij mij een onuitwisbare indruk achter gelaten, je mag wel flink betalen maar niets qua support verwachten.Soort van T-mobile syndroom ?? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Om een lang verhaal kort te maken, ik gebruik al heel lang Vodafone en ook op reis. Desire deed het wel, nee ik heb ze niet gelijktijdig gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Laatst online: 28-05-2024
martoediefroets schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:28:
Na veel te lang wachten, en de instabiliteit van 2.2 op de Tab .... toch maar de stap genomen om naar 2.3 te updaten via Odin.
Voor een android newbie (als ik) is het een fluitje van een cent om naar Gingerbread te updaten.Simpel en snel te flashen met duidelijke tutorial. Ik heb de euro versie erop gezet en m'n tab werkt nu veeeel beter.
Hij is sneller en stabieler dan ie ooit geweest is en voelt lekker snappy aan.
Toch wel erg raar dat Samsung deze update zo moeiziaam uitbrengt. Het is jammer dat Samsung je forceert om buiten de officiële manier om de Gingerbread update te verkrijgen. :(
Op zich ook wel begrijpelijk na een gesprek met iemand van de support desk, dit zijn mensen die nog minder verstand van zaken hebben dan ik en een soort van "uiteindelijk komt dikke stront toch ook de trechter uit"mentaliteit bezitten.Het zal misschien een uitzondering zijn geweest(3 gesprekken?!) maar de support desk van Samsung heeft bij mij een onuitwisbare indruk achter gelaten, je mag wel flink betalen maar niets qua support verwachten.Soort van T-mobile syndroom ?? }:O
Is 2.3 er ook voor de P1010? de P1000 kan ik niet gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martoediefroets
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10-2018
madmoon schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:33:
[...]

Is 2.3 er ook voor de P1010? de P1000 kan ik niet gebruiken..
Ik heb voor de P1010 niets voorbij zien komen en durf je ook niet te zeggen of die er ook wel/al is. Ik heb via wat google studie :*) een how to gevonden op het XDA forum voor mijn P1000
Ik neem aan dat er voor de P1010 ook een versie zal zijn/komen...en "google is your frend" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer hoor, nog steeds geen update via KIES beschikbaar. Geduld, schone zaak.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Zit zelfs al stiekem met een schuin oog naar de aangekondigde 7.7 Tab te kijken ... :$
Al valt en staat die uiteindelijke beslissing met het daadwerkelijke verschil in fysieke grootte en hoeverre ik in de praktijk kan leven met een iets grotere Tab.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Even een vraagje: Ik heb bijna de hele tread doorgelezen en heel veel filmpjes gezien. Alleen heb ik dus weinig info aangaande de kwaliteit van het scherm.

Kunnen de gebruikers hier een beeld schetsen aangaande de kwaliteit van het scherm? Hoe het zich bijvoorbeeld verhoudt ten opzichte van de Ipad en hoe het zich verhoudt ten opzicht van de goedkopere 7 inch tablets?

Leuk man gatheren

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
nieuws: IFA: Samsung voorziet 7,7"-tablet van Super Amoled Plus-scherm :9~

196.7x 133 x 7.89mm vs 190.09 x 120.45 x 11.98 mm
335 gram vs 380 gram
5100 mAh batterij vs 4000mAh

Tab 7.7Tab 7
196.7x 133 x 7.89mm190.09 x 120.45 x 11.98 mm
335 gram380 gram
5100 mAh4000mAh

Ik moet zeggen dat die fysieke specs me nog best meevallen ... Het begint toch wel te jeuken, maar heb nog niet naar de specs gekeken.

~ H.P. Lovecraft

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
S913 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:15:
maar heb nog niet naar de specs gekeken.
Samsung Galaxy Tab 7.7
ProcessorDual Core application processor
Processor snelheid1,4GHz
Intern geheugen16GB / 32GB / 64GB flash-memory
RAM geheugen8Gb LPDDR2
Flash geheugenMicroSD(HC)
Scherm7,7" 1280x800 capacitief Super AMOLED Plus
Camera's3MP AF + LED backcamera / 2MP AF frontcamera
Accu (mAh, standby, speeltijd)5100mAh met 10 uur videoplayback
Afmetingen 196,7x 133mm x 7,89 mm
Gewicht 335 gram
Prijs€ ??

Overige hardwarespecificaties van de Samsung Galaxy Tab 7.7 zijn:
  • Android Honeycomb 3.2
  • Ingebouwde GPS-mogelijkheden
  • Ingebouwde kompasfunctionaliteit
  • WiFi (802.11 b/g/n) & WiFi DiRect
  • Bluetooth 3.0
  • 3,5 mm audiojack
  • USB Slave: Mobile Transfer Protocol
  • USB 2.0 Host: Mass Storage Class
  • 1080P afspeelmogelijkheden
  • Audio: MP3, AAC, AAC+, eAAC+, WMA
  • Video: MPEG4, H.263, H.264, WMV, DivX, Xvid
Samsungmobilepress.com - specificaties Samsung Galaxy Tab 7.7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
USB 2.0 Host
*O* Dus nu ook als image tank te gebruiken?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 16:40
Ik word gek van die GPS van die tab van me, of eerder het ontbreken van de GPS.

Heb de tab reeds sinds vorig jaar Nov. In eerste instantie ging het vrij aardig, het krijgen van een fix duurde langer dan ik gewend was, maar de fix was er.

Na een paar maanden ineens s'morgens geen fix meer, of pas na een 20-25 minuten (zit 30 min van m'n werk af).
s'Avonds meteen een fix, geen probleem.

Maar goed als je s'morgens ergens heen wilt is GPS wel handig, dus de standaard progjes geprobeerd : GPS Aid, GPS Fix, GPS status, in eerste instantie geen resultaat, maar ineens had ik een fix?! Welk programma hier voor verantwoordelijk is geweest geen idee...

Heeft een aantal maanden prima gewerkt, alle momenten een stabiele fix, helemaal happy. Maar nu weer sinds een aantal weken terug bij af en erger. s'Morgens geen fix, en nu zelfs s'avonds maar een 15-20 minuten.

Eerst vind hij een 11tal satellieten, en met 10 een fix. Na 15-20 min gaan ze allemaal op zwart. Met twee opties, of hij ziet ze wel maar krijgt geen fix meer, of er zijn geen sat's meer te vinden 0 nakkes nada.

Alle progjes maar weer eens gebruikt, maar helaas. Onlangs 6 uur op pad geweest maar geen fix te krijgen.

Uit noodzaak maar m'n HD2 van stal gehaald welke zonder problemen onder de zelfde omstandigheden een prima snelle fix kan krijgen (ook onder android).

Iemand nog een idee over wat ik kan proberen.

Firmware: 2.3.3
JQ1, JPZ, JQ1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Terug met dat ding onder garantie? Klinkt gewoon alsof 'ie stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Pff, denk dat ik een gare p1000 heb ofzo, elke keer als een app vastloopt loopt gelijk de hele tab vast, dan blijft ie bij het opnieuw opstarten op het Samsung scherm hangen :(
Opnieuw flashen wil dan na veel moeite helpen, heb het probleem met de 2.2 en 2.3 inmiddels gehad.
Of ik moet echt de verkeerde firmwares gebruiken, maar ik vind het maar vaag met al die pit files e.d.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Heeft er iemand ervaring met MIUI voor de Galaxy Tab P1000. Ik vind wel het e.e.a. aan threads op XDA maar kan hier niet echt iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begrepen dat er in de 7" Tab geen "gewone" usb aansluiting zit.
Maar is er misschien een adaptor ofzo wat ik in de tab kan doen zodat ik wel een gewone usb kan gebruiken (bijvoorbeeld voor mobiel internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Als je je Tab wil gebruiken voor mobiel internet, dan is draadloos tetheren toch minstens zo makkelijk? De standaard laadkabel die bij de Tab P1000 wordt meegeleverd is overigens USB en gaat zo je laptop of desktop in, voor o.a. KIES-synchronisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Ik heb nu overcome v3.1.0_KRATOS op m'n P1000 draaien. Ik moet zeggen dat ik hem erg stabiel vind. Overigens geprobeerd om daarna MIUI 1.9.9 te flashen, ging op zich goed maar kreeg problemen met het feit dat de application launcher iedere keer vastliep. Wel jammer want op het eerste gezicht zag het er goed uit.

Iemand een idee waar het aan kan liggen dat de app launcher vastloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 11-09 09:36
Iemand enig idee of er leveringsproblemen zijn met de P1000?

Inmiddels al 3(!) weken geleden een P1000 besteld via gsmwijzer.nl incl abbo, tot heden nog niks ontvangen.

Bij gsmwijzer wordt ik, in tegenstelling tot wat je zou denken, niet veel wijzer; ik hoor nu al 3 weken achtereen dat het toestel einde van de week, begin volgende week geleverd krijgen.

Sowieso al jammer dat je hiervoor al op maandag, dinsdag en woensdag moet mailen voordat je dit antwoord krijgt. Vervelender is dat ze afgelopen vrijdag gemeld hebben dat ze óf die dag, óf vandaag geleverd zouden worden, maar helaas weer niets...

Genoeg off-topic, de vraag is: Zijn er problemen met de levering van de Galaxy tab P1000 16GB voor Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17

migros

Nooit meer een Samsung

Tot mijn verbazing was ie Zondag ook uit de schappen van de media-markt in Den Haag verdwenen.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de handel en desupported? De officiele Gingerbread update voor NL laat ook wel erg lang op zich wachten.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
lekzzz schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:20:
Ik heb nu overcome v3.1.0_KRATOS op m'n P1000 draaien. Ik moet zeggen dat ik hem erg stabiel vind. Overigens geprobeerd om daarna MIUI 1.9.9 te flashen, ging op zich goed maar kreeg problemen met het feit dat de application launcher iedere keer vastliep. Wel jammer want op het eerste gezicht zag het er goed uit.

Iemand een idee waar het aan kan liggen dat de app launcher vastloopt?
Ik heb ook een tijd lang op overcome gedraait, bijna n jaar, maar ben weer terug naar stock 2.3.3. Ik zie het voordeel er niet zo van in, ondanks dat overcome idd stabiel is. De stock draait bij mij iets sneller. Waarschijnlijk omdat ie niet gedeodexed is?
Maar ik speel dan ook geen enkele game.

• lekzzz
rinkel schreef op woensdag 21 september 2011 @ 01:30:
[...]

Ik heb ook een tijd lang op overcome gedraait, bijna n jaar, maar ben weer terug naar stock 2.3.3. Ik zie het voordeel er niet zo van in, ondanks dat overcome idd stabiel is. De stock draait bij mij iets sneller. Waarschijnlijk omdat ie niet gedeodexed is?
Maar ik speel dan ook geen enkele game.
Ik speel ook geen games, niet nodig. Verder gebruik ik hem hoofdzakelijk voor multimedia en internet. Eerlijk gezegd heb ik m'n Desire ook nog steeds in gebruik.

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41
De Desire heb ik ook nog (naast een iPhone). Maar dat is wel een ander verhaal, die heeft echt een customrom nodig, anders zuipt ie batterijen en is ie niet vooruit te branden. Sense is echt een logge batterij zuipert.

• Triss
Heb hier ook de overcome draaien. Draait bij mij stabieler, en de boot tijden zijn vele korter.

Als ik zo de nieuwe tab zie, begint het hier toch ook te jeuken. Had graag honeycomb op men tab gezien.
Heb deze al eens geflashed op men tab. maar dat was niet de aangenaamste ervaring.

Support engineer

• lekzzz
Triss schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:01:
Heb hier ook de overcome draaien. Draait bij mij stabieler, en de boot tijden zijn vele korter.

Als ik zo de nieuwe tab zie, begint het hier toch ook te jeuken. Had graag honeycomb op men tab gezien.
Heb deze al eens geflashed op men tab. maar dat was niet de aangenaamste ervaring.
Op XDA is er nog steeds geen goede stabiele Honeycomb te verkrijgen, dat vind ik best wel jammer. Wilde het ook graag op m'n tabje zien draaien :)

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:14
lekzzz schreef op donderdag 22 september 2011 @ 06:58:
[...]

Op XDA is er nog steeds geen goede stabiele Honeycomb te verkrijgen, dat vind ik best wel jammer. Wilde het ook graag op m'n tabje zien draaien :)
Ik verwacht dat die er niet gaat komen omdat de hardware het waarschijnlijk niet aankan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel te veel geduld met het wachten op de officiële GB firmware uiteindelijk de Overcome rom erop gegooid. Tot op heden nog geen spijt van! :)
Boot snel, alle functies werken die ik normaal ook gebruik. Met voor mij als grootste voordeel: themes misbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-03 19:59
Wil ook mn tab voorzien van root. Heb al aardig wat doorgelezen en wil het volgende gaan doen:
- rooten met deze http://tinyurl.com/29bunko
- backup maken met nandroid
- full wipe
- deze rom: http://tinyurl.com/449m248 flashen via odin
- restore data apps

Denk ik zo goed of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken met een beginneling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dezelfde guides gevolgd en werkt prima :)
Let wel, voor een nandroid backup had ik een extern sd-kaartje nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:53:
Heb dezelfde guides gevolgd en werkt prima :)
Let wel, voor een nandroid backup had ik een extern sd-kaartje nodig.
Heb ik nog een andere optie als ik geen sd-kaartje heb? Op mn S2 kon ik gewoon op het apparaat zelf opslaan. Ben eerlijk gezegd helemaal sufgelezen op xda, misschien moet ik het een paar dagen laten bezinken om weer het bos te zien. Ik zie nu vooral veel bomen, hhhh. In elk geval bedankt voor je moeite. Thnxx.

Verwijderd

Ik had hetzelfde gevoel. Uiteindelijk gewoon maar begonnen met rooten en flashen :)
Achteraf viel het allemaal heel erg mee. Qua backups; geen idee wat de andere opties zijn. Heb niet verder hoeven kijken gezien dat prima werkte, omdat ik een sd-kaartje er in had zitten.

• lazwa
lazwa schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:43:
Wil ook mn tab voorzien van root. Heb al aardig wat doorgelezen en wil het volgende gaan doen:
- rooten met deze http://tinyurl.com/29bunko
- backup maken met nandroid
- full wipe
- deze rom: http://tinyurl.com/449m248 flashen via odin
- restore data apps

Denk ik zo goed of zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt voor het meedenken met een beginneling
Alles gelukt, behalve "restore data" niet. Het backup bestand van nandroid heb ik op mn pc staan. Dat heb ik dus gekopieerd naar mn tablet ( nadat Overcome 3.1.0 met kernel 3.3.1 erop stond ). Dat bestandje wordt niet "gezien" door recovery. Komt dat misschien omdat de backup met CWM 3.0.... is gedaan en er nu ( via Overcome 3.1.0 ) CWM 4.1.1.4 draait?

ps. ik kon ff niet anders, had geen sd kaartje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik heb geen backup gemaakt van mijn stock rom. Kan altijd weer terug flashen naar wat het ooit was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
Mannen, ik draai alweer een tijdje op firmware versie 2.3.3, baseband P1000XXJPZ, kernel 2.6.35.7, gingerbread.XXJQ1. Op zich bevalt het goed, echter de laatste tijd is mn batterij snel leeg. Heeft iemand een idee wat hier de oorzaak van is? Ben de tab niet anders gaan gebruiken als ik al deed, dus ik snap dit niet zo goed. Ander vraagje: Hoe ga ik eigenlijk terug naar de orginele versie? Ben nl benieuwd of de batterij dan zn normale levenduur weer terugkrijgt. Bedankt alvast voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft je batterij vraag heb ik geen idee. Er is vast een appje die stiekem meer sap nodig heeft (aanname :) ). De rollback naar de orignele firmware heb ik in het verleden altijd via Odin gedaan. En gebruikte altijd http://www.thegalaxytabfo...galaxy-tab-firmware-list/ als referentie.

Volgens mij moet je de P1000XWJMK hebben van februari met bijbehorende PIT file. Daarna werkte KIES ook altijd weer goed met updaten. Heb echter nooit de officiele 2.3.3 voorbij zien komen voor mijn TAB via KIES :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rura.ter
dworf, bedankt voor je reactie, heb vandaag de advanced task killer op mn tab gezet, gaat het eerst hier even mee proberen. Wordt vervolgd. Kan dus altijd nog terug naar de orginele rom, begrijp ik uit je reactie. Dus ik wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de beeldvorming: op verschillende roms kon ik ongeveer 24uur werken op mijn TAB. Wifi altijd aan, mailsynchronisatie en dingen als 'weer widgets' etc. Geen idee of een task-killer het gewenste resultaat op gaat leveren, het is immers een app die semi in de background meedraait en dus ook batterij 'vreet' :)
Ik maak er zelf iig geen gebruik van gezien ik er niet op reken dat mijn batterij het langer dan 24uur uit houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 19:46

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik ga mijn tab verkopen, en wil hem helemaal leeg maken.
Wie kan mij vertellen hoe dit het makkelijkst kan??

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
instellingen / privacy / standaardgegevens herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 19:46

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

lazwa schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 19:11:
instellingen / privacy / standaardgegevens herstellen
Thx, daar ken ik wat mee !!

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Even 'n klein, maar voor mij erg belangrijk vraagje:
Mijn tab loopt regelmatig (1x per 2 maanden) vast, hij reageert dan niet meer op de knoppen en niet op het touchscreen.

Bij 'n normale telefoon of computer zou je de stroom eraf halen om 'm te resetten, maar dat lijkt niet te kunnen bij de tab. Weet iemand hier 'n oplossing voor?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
power knop vasthouden, na een paar seconden schakelt ie uit. bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Vandaag hielp dat wel, maar andere keren hielp dat niet (volgens mij iig). En de helpdesk van Samsung zelf weet ook niet wat ze ermee aan moeten: is het 'n tablet, is 't 'n telefoon? Dus 't eerste advies wat ik kreeg was "haal de baterij eruit". En toen ik vroeg hoe ik dat dan kon doen: "ownee, dan beschadig je de hard-disk en verlies je je garantie". Lekker advies. De tip over het paar seconden de powerknop ingedrukt houden kennen ze trouwens niet. Vandaag hielp het, ik ga 'm onthouden, thnx.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ardana: de tab even aan de lader hangen wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb de galaxy tab P1010 en ik zat vandaag op internet te surfen via dolphin HD, maar uit het niets ging mijn scherm op zwart. Wanneer ik op de powerknop druk lichten de knoppen op en zie ik lichtjes de tijd verschijnen maar ik kan niks klikken op het touch scherm.De powerknop ingedrukt houden doet ook niets, hij wilt namelijk niet uit gaan. Ik heb hem aan de oplader gehangen en daarna ook aan mijn PC, vervolgens Kies op gestart maar deze wil niet meer connecten.

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:19:
...................
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?
Heb je al een oplossing gevonden? Zo ja, wil je die dan hier delen? Ik vraag me wel af wat je in zo'n geval moet doen. Alvast bedankt en good luck natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door lazwa op 18-10-2011 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazwa schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:01:
[...]

Heb je al een oplossing gevonden? Zo ja, wil je die dan hier delen? Ik vraag me wel af wat je in zo'n geval moet doen. Alvast bedankt en good luck natuurlijk.
Nou ik heb gewacht tot de batterij leeg was en vervolgens de oplader er aan gehangen en toen deed hij ineens weer. Heel vreemd allemaal. Ik vind overigens dat hij steeds trager word sinds ik hem heb. Ik gebruik ook alleen maar 1 gig aan intern geheugen dus daar kan het niet aan liggen en ik gebruik ook nog steeds Froyo.
Weet iemand waar het trager worden aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
Ik zou toch maar eens gingerbread overwegen. Of heb je een goede reden dat je froyo blijft gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lazwa schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:47:
Ik zou toch maar eens gingerbread overwegen. Of heb je een goede reden dat je froyo blijft gebruiken?
Nee ik wil ook gingerbread, maar via google vond ik alleen info over de overstap van froyo naar gingerbread op de P1000 en nergens word er gesproken over de P1010 (wifi-only). Ben bang dat hij misschien gebricked wordt anders. En de officiële update laad nog steeds lang op zich wachten :(

Weet iemand hoe ik kan upgraden naar gingerbread met een P1010 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 16:15
Ik heb van de week dus de stock rom van samsung gingerbread 2.3.3 op mijn tab gezet. Ligt het aan mij of is de accu nu een stuk sneller leeg? Zit hier soms weer hier het battery drain probleem in? Voor de rest draait de rom perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Laatst online: 20-08 12:10
Best aardig draaiende honeycomb op xda: http://forum.xda-develope...read.php?t=1288943&page=1

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het nauwlettend in de gaten aan het houden. Laatste berichten zijn erg positief. Zelf nog niet geflashed, misschien zo toch maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
Buiten mijn eerdere problemen met GPS heb ik het nu geloof ik geconcentreerd naar het kompas.

Dit wijst continu de verkeerde kant op.
En als ik dan dan hercalibreer met "GPS status" wijst noord weer in de richting van noord, maar beweegt nog teveel. Gisteren kwam ik er achter, dat in de auto, bij het accelereren de kompas richting veranderd. ie bij het verkwistend gas geven veranderen de polen van onze aarde met met 180 graden en weer terug . Daar ik dit niet geloof, daar de snelheid van het licht ook niet veranderd is, neem ik maar aan dat het kompas kaduuk is.

Enig idee, hoe ik dit verder kan controleren / aantonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Pandorian schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:07:
Buiten mijn eerdere problemen met GPS heb ik het nu geloof ik geconcentreerd naar het kompas.

Dit wijst continu de verkeerde kant op.
En als ik dan dan hercalibreer met "GPS status" wijst noord weer in de richting van noord, maar beweegt nog teveel. Gisteren kwam ik er achter, dat in de auto, bij het accelereren de kompas richting veranderd. ie bij het verkwistend gas geven veranderen de polen van onze aarde met met 180 graden en weer terug . Daar ik dit niet geloof, daar de snelheid van het licht ook niet veranderd is, neem ik maar aan dat het kompas kaduuk is.

Enig idee, hoe ik dit verder kan controleren / aantonen?
Tot hoever je er wat mee kan weet ik niet maar Elixer 1 of 2 kan sensoren uitlezen en zelfs uitschakelen. Zonder basiswaarden weet je nog niks. (lijkt mij)

https://market.android.co...uYW5kcm9pZC5lbGl4aXIiXQ..
https://market.android.co...rtat.android.elixir&hl=nl

Afbeeldingslocatie: http://img854.imageshack.us/img854/8650/76748078.png
blueface schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:06:
Ik heb van de week dus de stock rom van samsung gingerbread 2.3.3 op mijn tab gezet. Ligt het aan mij of is de accu nu een stuk sneller leeg? Zit hier soms weer hier het battery drain probleem in? Voor de rest draait de rom perfect.
De reden dat ik terug ben gegaan naar Froyo, de orginele installatie via kies. Ik doe weer echt vet langer met 1 accu lading. En een app killertje d'r bij natuurlijk...

[ Voor 18% gewijzigd door BAS80 op 25-10-2011 14:08 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:24
Heb toch geregeld dat mijn stock browser (Froyo 2.2) crashed. Geen van de Google oplossingen (dolphin installeren, cache leegmaken etc. helpt. Zou het aan een andere app op de achtergrond kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meissie00
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10-2019
Hallo mensen. Ik ben nieuw hier en heb al gezocht maar kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag.
Ik heb de p1000 tab sinds 5 dagen en heb er al een app op om internet uit te zetten. Heb de afgelopen 2 dagen niet aangehad. En toch zit ik al aan een gebruik van boven de 200MB. Ik baal hier ontzettend van want met mijn oude bb kwam ik in een maand hele dag onlien niet boven de 250MB. Ik heb inmiddels alle achtergrond apps en automatische synchronisaties enzo uitgezet. en toch verbruikt ie veel data. Terwijl ik niks doe. Alleen standby zijn.

ook gaat mijn scherm op zwart als ik an het bellen ben. terwijl de tijd op 30 minuten staat, is ook alleen als ik bel en reageerd dan nergens meer op. alleen op de aan/uit knop maar dan wordt verbinding verboken... ik kan dus niet klantenservice bellen of andere nummers met computer keuzemenu....

Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen. Met watchdog en andere apps wordt ik niks wijzer helaas :(

[ Voor 18% gewijzigd door Meissie00 op 25-10-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
BAS80 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 14:03:
[...]
Tot hoever je er wat mee kan weet ik niet maar Elixer 1 of 2 kan sensoren uitlezen en zelfs uitschakelen. Zonder basiswaarden weet je nog niks. (lijkt mij)
Dan maar 1 en 2 geinstalleerd! Ook eens met samsung contact gehad, verder dan een soft en hard reset komen ze ook nog niet!
Zowaar per ongeluk de hard reset uitgevoerd (via code) Dacht dat ik de soft reset had gekozen..... Maar! Niets gebeurd.?!? Hij gaf aan hardreset en format, maar alles staat er nog op... (gelukkig).
Had wel al een backup gemaakt met titanium, maar wil nog niet aan een hard reset.
Zowaar deed gps het gisteren! Even dan! de "hard"reset had wel de bestanden van sygic en navigon eraf gedonderd, en google maps en navigatie werkten al een tijdje niet meer....

Al met al ontkom ik niet aan een hard reset, niet werkende hardware, software en slome reactie snelheden maken de beslissing voor mij.

XDA maar eens afstruinen voor een mooie rom, ff wachten nog op een goed werkende honeycomb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03
Ik zit ook te denken aan een Android tablet. Uiteraard kom je dan op een van de bekendere merken uit zoals Samsung in verband met de broodnodige kwaliteit en (software) ondersteuning. Wat echter aan me blijft knagen zijn toekomstige updates.

In tegenstelling tot Apple bieden fabrikanten van Android apparaten immers maar zeer beperkt ondersteuning. Zie bijvoorbeeld dit artikel over verweesde Android telefoons. Android 4 is natuurlijk een mooie test-case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Hierop heeft google wel actie ondernomen. Alle android partners moeten tegenwoordig volgens mij minimaal anderhalf of twee jaar updates blijven doen van het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ondersteuning van Samsung voor het OS van de Galaxy Tab is waardeloos. Het is toch een schande dat een half jaar na de release in Italie nog steeds geen Android upgrade beschibaar is voor Nederland. En via SamsungMobileNL (Twitter) krijg je geen antwoord op vragen over planning van OS updates. 'Als er nieuwe firmware-updates worden vrijgegeven voor de Galaxy Tab, laten we dit zo snel mogelijk weten', is het enige wat ze daarover te melden hebben.

Jammer, de 7" Tab is nog steeds een ideaal formaat, naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
Rukapul schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 13:20:
Ik zit ook te denken aan een Android tablet. Uiteraard kom je dan op een van de bekendere merken uit zoals Samsung in verband met de broodnodige kwaliteit en (software) ondersteuning. Wat echter aan me blijft knagen zijn toekomstige updates.

In tegenstelling tot Apple bieden fabrikanten van Android apparaten immers maar zeer beperkt ondersteuning. Zie bijvoorbeeld dit artikel over verweesde Android telefoons. Android 4 is natuurlijk een mooie test-case.
Ondanks dat Apple updates uitbrengt zijn ze niet zo spannend. M'n zwager heeft een iPad maar lacht zich vaak kapot omdat hij bepaalde dingen al een jaar op zijn Android tablet/ phone had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazwa
overcome 4.0.0 is uit!!! http://tinyurl.com/3lseysw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 16:15
Weet iemand of er via kies de nederlandse gingerbread 2.3.3 aangeboden wordt? Ik kreeg namelijk eerst altijd de melding dat ik een niet officele firmware versie had(stock rom) en nu zegt ie dat het de laatste firmware versie is. Kan iemand dat controleren? Ik heb namelijk geprobeerd om terug te gaan naar froyo 2.2, maar dan zegt kies dat die versie niet officeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Helaas pindakaas,
PDA:JMK / PHONE:JMA / CSC:JM5 (PHN)
is nog steeds de meest recente firmware volgens mijn Kies.

~ H.P. Lovecraft

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.