Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 17:16

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/6945/galtabhead.jpg

Intro
Hij is sinds november 2010 op de Nederlandse markt, Samsung claimt er toch al enkele tienduizenden verkocht te hebben in Nederland, maar hier op GoT had hij nog niet zijn eigen plaatsje en lees je er ook nog niet veel over in de meer algemene tablet topics.
De twee voornaamste redenen (imho): 1. De prijs: die ligt aanzienlijk hoger dan bij andere tabs (maar dan heb je wel wat :P) en 2. Het 7 inch formaat wordt niet door iedereen gezien als optimaal (al heeft de Tab een relatief hoge resolutie).
In dit topic kunnen de "enkelen" die hem toch hebben aangeschaft, ervaringen en tip&tricks met elkaar delen en krijgt de SGT (Samsung Galaxy Tab) zo zijn eigen plekje op GoT.

Inhoudsopgave

Specs & prijzen
Operating SystemAndroid 2.2 (Android 2.3 waarschijnlijk Q1 2011)
ProcessorARM Cortex A8
Kloksnelheid1 Ghz
Intern geheugen16GB of 32GB
RAM geheugen512MB
Flash geheugenMicroSD tot maximaal 32GB
Display7" 1024x600 16M kleuren, Capacitief Multitouch
Camera's3MP auto-focus camera & 1.3MP "webcam"
Batterij4000mAh
Afmetingen190.09 x 120.45 x 11.98 mm
Gewicht380 g
NetwerkGSM Quadband (850/900/1800/1900)
3G (HSUPA & HSDPA)
ConnectivityBluetooth 3.0, USB 2.0, WiFi 802.11 a/b/g/n
Assisted-GPS, TV-out (HMDI, composite)
VideospelerFull HD (1080p), oa. XviD, MPEG4 and h.264

Dit zijn slechts de meest in het oog springende specs, klik hier voor de volledige specs

pricewatch: Samsung Galaxy Tab P1000 (16GB) Wit
pricewatch: Samsung Galaxy Tab P1000 (32GB) Wit

Media
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/09/06/gt_p1000msaxen/01_large_New-Folder_1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/09/06/gt_p1000msaxen/02_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/09/06/gt_p1000msaxen/03_large.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/09/06/gt_p1000msaxen/04_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/09/06/gt_p1000msaxen/05_large.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/09/06/gt_p1000msaxen/06_large.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2010/09/06/gt_p1000msaxen/07_large.jpg

Nieuws
  • 13-02-2011 Op het Mobile World Congress in Barcelona heeft Samsung de Tab II aangekondigd. De meeste schokkende specs zoals die momenteel bekend zijn: 10.1" 1280x800 TFT, 1Ghz Tegra Duo care processor, 8MP front camera en draaiend op Android 3.0

Software tips & tricks
  • One Click Lag Fix (OCLF): Een tool om de SGT te verlossen van lag tijdens het scrollen of browsen. OCLF is te vinden in de Market, maar de SGT moet ervoor wel geroot zijn (met bijv. z4root, te vinden op XDA). Met dank aan genosis Voor het testen van de tool op de SGT.
  • Voor diegene die niet de Android manual gelezen hebben ( O-) ): Je kan een schermpje met recent geopende apps tevoorschijn halen door de "Home" toets ingedrukt te houden. Handig als je aan het multitasken bent.

Q&A
Soon

Handige links
Topicreeks: Het grote Android Tablet topic
Alle andere Androidtablets bij elkaar
Topicreeks: Android Software & Discussie
De topicreeks over software / games / applicaties voor Android
Android - Live Wallpapers - Verzamel & Discussie
Deel en discussieer hier over de Live Wallpapers die jij helemaal te gek vind
Films converteren voor je Android device
Misschien handig voor de filmliefhebbers onder ons...
De Grote Android-nieuwsthread
Het topic over alle nieuwsberichten die Android related zijn

Last but not least
Dit is mijn eerste grote TS, dus alle hulp & tips zijn welkom. Stuur me een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif als je een fout tegenkomt of iets toe wil laten voegen. Ik heb een sociaal leven (soms) en een Tab om mee te spelen (straks), dus het kan zijn die ik niet à la minuut reageer, maar het komt goed :P

Hij weet het niet, maar dank aan CLB voor het laten afkijken van de bbcode voor een TS en het "lenen" van wat stukjes en layout uit zijn grote Archos tablet topic O-)

[ Voor 8% gewijzigd door S913 op 13-02-2011 21:57 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Changelog
  • 17-12-2010 Topic start!
  • 21-01-2011 One Click Lag Fix toegevoegd als Software Tip & Trick
  • 13-02-2011 Nieuws paragraaf opgeschoond en geupdate met Tab II nieuws

[ Voor 56% gewijzigd door S913 op 13-02-2011 21:57 ]

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Zo ... en nu ga ik eerst een weekend tegen het netjes verzegelde doosje van mijn SGT aankijken en hopen dat ik maandag te horen krijg dat ik toch in aanmerking kom voor de cashback via Informatique.
Anders gaat hij terug en ga ik hem bij één van de geselecteerde winkels halen :/

[ Voor 1% gewijzigd door S913 op 17-12-2010 19:59 . Reden: typo ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
S913 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:53:
Hij weet het niet, maar dank aan CLB voor het laten afkijken van de bbcode
voor een TS en het "lenen" van wat stukjes en layout uit zijn grote Archos tablet topic O-)
Haha nu weet ik het wel ;)

Waarom er 'grote' in de topictitel staat ontgaat me volledig, ding is 7" , lekker klein dus
(natuurlijk weet ik dat heel veel titels met het woord 'grote' worden gestart, vind dat zelf altijd beetje machtsvertoon :+ )

Wat betreffende de cashback-actie, dat is wel heel erg mooi meegenomen, want de prijzen voor deze device
vind ik tot nu toe nog steeds absurd.. Een kleine 650 euro voor een device met deze specs vind ik echt te veel.
Resolutie is leuk op een 7" beeldscherm, iets wat de Archos 70 overtreft met z'n 800x480 resolutie beeldscherm.
Voor de rest vind ik Samsungs TouchWiz niet heel erg mooi, maar daar is in Android zelf veel mee te tweaken, zodat je dat niet meer heel erg ziet, toch blijft het een schil om Android heen die ik niet apprecieer. Qua overige hardware is het wel een lekker bij elkaar geraapte configuratie inderdaad wat ook lekker snel werkt met elkaar.

Nu met die cashback-actie vind ik 500,00 voor een device met deze specificaties nog steeds te duur...
Resolutie is iets hoger dan de Archos en er zit een simkaart-slot in maar of dat 250,00 / 400,00 extra waard is?

EDIT: Weet niet wie die voorwaarden heeft samengesteld bij Samsung?
Maar winkels als 'Coolbleu & Dynabite', tsjaa die bestaan niet eens :F

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 17-12-2010 20:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:17
het is misschien niet helemaal het goede topic maar wilde het toch ff kwijt,

je kunt de cashback korting ook krijgen bij studentenmobiel...ik kan bijvoorbeeld verlengen met kpn.
als je dan het duurste kpn personal sim abo neemt(en dus de meeste korting pakt) krijg je 4 maanden korting, maar je kunt na 3 maanden al je abo terug zetten naar het goedkoopste abo...is wel een goede deal lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Michel242186 op 17-12-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:10:
Waarom er 'grote' in de topictitel staat ontgaat me volledig, ding is 7" , lekker klein dus
(natuurlijk weet ik dat heel veel titels met het woord 'grote' worden gestart, vind dat zelf altijd beetje machtsvertoon :+ )
Ach, je moet met goede moed beginnen. Zelfs dat "Deel 1" is misschien wel erg optimistisch :+ Zoals ik al postte en jij ook al aangaf, zijn er diverse redenen waarom hij misschien wat minder aanslaat.

Die cashback maakt hem inderdaad in ieder geval iets aantrekkelijker, maar blijft inderdaad prijzig. Zelf ben ik helaas gewoon een "sucker for gadgets" en de SGT had alles wat ik wilde: camera, GPS, GSM en zit kwalitatief ook best goed in elkaar. Tja en een verjaardag i.c.m. een 13de maand, was voor mij een SGT :)
Nu met die cashback-actie vind ik 500,00 voor een device met deze specificaties nog steeds te duur...
Met die 500 euro komt hij wel in de buurt van de iPad 3G + Wifi, maar heeft (voor mij) aanzienlijke voordelen ten opzichte van de iPad (Maja ... aan de andere kant vond ik inderdaad de iPad eerst ook te duur).
Resolutie is iets hoger dan de Archos en er zit een simkaart-slot in maar of dat 250,00 / 400,00 extra waard is?
Dat laat ik je weten zodra ik hem maandag uit kan pakken >:)
I.c.m. een abonnementwordt hij inderdaad nog wat aantrekkelijker. Maar ik dacht het al in het andere topic gepost te hebben, ik wil niet overstappen naar "bellen per minuut" en zover ik tot nu toe gezien heb, zijn de nieuwe "bellen per seconde" abonnementen er nog niet. Zodra die er zijn stap ik wel weer over op een goedkope Sim Only en ga op mijn abonnementskosten besparen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Titelfix op verzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
O-)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
De galaxy tap is ook redelijk goedkoop te krijgen via amazon UK,ik heb m daar gekocht voor 469 pond,(ong 530eu). Dat is gewoon hun standaard prijs,geen aktie ofzo. Btw ik kan m iedereen zeker aanraden,het is echt een superding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 23:46

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb de topic titel aangepast Samung -> Samsung.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Laatst online: 09:17
oknot schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:47:
De galaxy tap is ook redelijk goedkoop te krijgen via amazon UK,ik heb m daar gekocht voor 469 pond,(ong 530eu). Dat is gewoon hun standaard prijs,geen aktie ofzo. Btw ik kan m iedereen zeker aanraden,het is echt een superding.
en dati is inclusief verzendkosten douanekosten enz....vind het eigenlijk nog wat te prijzig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:42
Ik heb de Samsung Galaxy tab ook al een tijdje op het oog, nu met die Cashback actie lijkt het toch wel een mooie aanbieding, ik had alleen nog een paar vraagjes:
- De 16 gb versie staat bij T-online te koop voor 625 euro dus -150 is dat 475 euro
- De 32 gb versie staat bij studentenmobiel te koop voor 635 euro -150 is dat 485 euro
Klopt dit?
Op de Samsung website staat ook Luxery edition, krijg je nadat je de Tab besteld heb de case en bluetooth headset opgestuurd via Samsung? Of hoe moet ik dit zien?

Is de Samsung galaxy tab ook te gebruiken zonder Sim kaart?

[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 18-12-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Gangster93 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:03:
- De 32 gb versie staat bij studentenmobiel te koop voor 635 euro -150 is dat 485 euro
Klopt dit?
Let op, de 32GB versie bij Studentenmobiel en GSMwijzer (de enige die hem volgens de Pricewatch aanbieden) is gewoon een 16GB versie met een los 16GB MicroSD kaartje.
Op de Samsung website staat ook Luxery edition, krijg je nadat je de Tab besteld heb de case en bluetooth headset opgestuurd via Samsung? Of hoe moet ik dit zien?
Er lopen momenteel 2 acties: 150 euro terug en 2 gratis accessoires (hoesje en headset). Beide kan je via de website van Samsung (link staat bij Nieuws in de OP) in één keer aanvragen.
Ga er wel vanuit, maar heb me daar niet in verdiept.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Gangster93 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:03:

Jazeker werkt hij zonder Sim :)

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
Michel242186 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:58:
[...]

en dati is inclusief verzendkosten douanekosten enz....vind het eigenlijk nog wat te prijzig ;-)
tsja,dan moet je m niet kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 21:06
heb even met de tab gespeeld, erg tof ding!
helaas te groot als dagelijkse telefoon, maar ik was er even verliefd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik ga hem ook niet gebruiken als telefoon, daar heb ik mijn E72 voor :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:37
Gelijk even op inhaken! ;)

Even aan de mensen die hem wel als telefoon (willen gaan) gebruiken, gaan die dan met zon stoeptegel aan hun hoofd in de bus zitten of gaan die de hoofdtelefoon standaard gebruiken? Ben zelf namelijk ook wel geintresseerd alleen zie ik dat dagelijks bellen niet helemaal voor me. Hoe gaat dat en vooral, hoe ziet dat er in de praktijk uit? ;)

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik denk dat als je hem actief gaat gebruiken je dan meer moet denken aan headsetjes. Er zit er standaard een headset-met-draadje bij en met die actie die nu loopt, krijg je een BT headset gratis.
Denk dat áls ik er mee zou gaan bellen (zoals gezegd, niet primair) zal ik wel die BT headset gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door S913 op 18-12-2010 23:03 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
je kunt hem niet tegen je oor houden :P je kunt bellen via de "Speaker" dus kan iedereen meegenieten van je phone gesprek of je kunt met een headset bellen. Wel super dat er nu eindelijk een topic is van de Galaxy Tab ik ga hem deze week aanschaffen vind het een top apparaat en erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Ik gebruik hem voornamelijk thuis en zet hem dan gewoon op 'Vliegtuigmodus' met Wifi aan. Dan wordt ik gewoon gebeld op mijn Blackberry en kan ik verder alles doen op de Tab, behalve bellen dus. Mocht je hem meenemen en ook willen gebruiken als gsm, dan zou ik inderdaad aanraden de bijgeleverde headset te gebruiken!

Verder is deze Tab zijn geld dubbel en dwars waard. Heb er 534 euro voor betaald en zou het direct weer doen. Hij is lekker stevig, maar weegt niet teveel. Het scherm is super scherp en is heerlijk op te internetten. En de apps die de Android market heeft zijn ook super.

Mijn inziens de beste Tablet die er te koop is!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Tip voor kopers/twijfelaars;

https://directsales.vodafone.nl/tvgids/orderform/3857

Totaal betaal je dan 588,- (12x 27,50 + 12x 21,50) met gratis Tab en MBB basis (bundel van 500mb, 3mbps).

Prima aanbieding, en waarschijnlijk een NederlandsTab dus met cashback? Met gratis accessoires dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Flappiewappie op 19-12-2010 11:34 ]

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Laatst online: 02-02 09:25
Prima TS. Mijn vrouw heeft vorige week een Tab gekocht via GSMWijzer.nl, i.c.m. een Vodafone abonnement en kreeg toen een T-Mobile branded toestel, geheel Duitstalig ingesteld. Geen grote ramp, maar wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik zou terug gaan, onzin zoiets.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Laatst online: 02-02 09:25
Ach, ze is er nu aan gewend en inmiddels zo blij ermee, dat ze'm niet meer kwijt wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ah, dan had ik jouw reactie over dat Duitse toestel gelezen. Ik vind het ook een vreemd verhaal :/
Zeker omdat GSMwijzer hetzelfde bedrijf lijkt te zijn als Studentmobiel en deze laatste komt in aanmerking voor de cashback actie, ondanks deze Duits gebranded Tabs?

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik heb eerst een archos gehad (en een reviewtje geschreven) om eens te kijken of een tablet iets voor me is. Nu al een tijdje een Galaxy Tab en ben er uitermate tevreden mee. Ik gebruik mn laptop amper meer thuis. Ik zie het dan ook een klein beetje als een vervanger daarvoor, lekker op de bank. Ondanks dat ie van plastic is, is de bouwkwaliteit echt subliem. Om een goeie kwaliteit te bieden hoeft het niet altijd van aluminium te zijn, bewijst dit ding maar weer.
Wat ik wel jammer vind is dat updates via dat stomme "kies" lopen. Geeft me een beetje een soort van "iTunes"-gevoel.
Ik gebruik em niet als telefoon, veel te lomp daarvoor, evt via een bt-headset misschien. Al vind ik het wel handig dat er een simkaart in kan zodat ik de batt van mn telefoon kan sparen, tijdens internetten over 3g.

Al met al een fijn ding. Wellicht veel te duur, maar een laptop kost ook een boel geld, en ik had/heb het er voor over.

Eigenlijk hoop ik dat Samsung een telefoon gaat uitbrengen met dezelfde bouw en vorm, een soort mini tab. Zou em meteen kopen. (en nu niet zeggen dat de Galaxy S dat is, want de bouw is echt onvergelijkbaar, vind ik)

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 19-12-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
rinkel schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:21:

Eigenlijk hoop ik dat Samsung een telefoon gaat uitbrengen met dezelfde bouw en vorm, een soort mini tab. Zou em meteen kopen. (en nu niet zeggen dat de Galaxy S dat is, want de bouw is echt onvergelijkbaar, vind ik)
Klopt, ik vind de bouw en vorm van de Tab meer lijken op een iPhone 4 dan op een Galaxy S.

Ik kan ook niet meer zonder de Tab. Films selecteren op mijn PC via de Tab en dan kijken op mijn TV zonder uit bed te komen :P Heerlijk lui doen _/-\o_

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Misschien een rare vraag maar hoort http://www.t-online-shop....-2/?ref=tweakerstonlinenl bij de cashback-actie, is dit de T-mobile winkel?

Aangezien de tablet nu nog aan de prijzige kant is wil ik eigenlijk wachten tot januari.. Zou die dan iets in prijs zijn gezakt?

[ Voor 25% gewijzigd door Gangster93 op 19-12-2010 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Gangster93 schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:06:
Misschien een rare vraag maar hoort http://www.t-online-shop....-2/?ref=tweakerstonlinenl bij de cashback-actie, is dit de T-mobile winkel?

Aangezien de tablet nu nog aan de prijzige kant is wil ik eigenlijk wachten tot januari.. Zou die dan iets in prijs zijn gezakt?
Over enkele maanden liggen er allerlei nieuwe goedkope en snelle tegra 2 tablets met Android in de winkelschappen...waarom zou je die paar maanden nou niet gewoon afwachten, of heb je hem per se morgen al nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
"Nieuw" en "goedkoop", ik ben benieuwd welke jij op het oog hebt ;) Daarnaast zijn er nog nauwelijks (of ik kijk er overheen) 7" tablets aangekondigd. En ik kan wel blijven wachten op nieuwere modellen, maar zo koop ik er nooit eentje.

@Gangster93: Ik denk dat bedrijven door deze cashback actie nog wel even wachten met de prijs te verlagen, hij is nu al een stukje aantrekkelijkere geworden, zonder dat het hen wat kost. Maar heb je geen haast, kan je altijd wachten tot 15 januari, kost je niets en kan je zelfs wat opleveren.

[ Voor 8% gewijzigd door S913 op 19-12-2010 21:31 ]

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Anoniem: 69767 schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:20:
[...]

Over enkele maanden liggen er allerlei nieuwe goedkope en snelle tegra 2 tablets met Android in de winkelschappen...waarom zou je die paar maanden nou niet gewoon afwachten, of heb je hem per se morgen al nodig...
Als je zo denkt kan je blijven wachten.. Alles word in de loop van der tijd altijd beter en sneller.
edit: De kwaliteit en de look van de Galaxy tab gaf voor mij de doorslag om hem te willen kopen.. Er kunnen wel nieuwe uitkomen maar je weet nooit of die goed gaan werken en/of de looks hebben.
S913 schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:30:
@Gangster93: Ik denk dat bedrijven door deze cashback actie nog wel even wachten met de prijs te verlagen, hij is nu al een stukje aantrekkelijkere geworden, zonder dat het hen wat kost. Maar heb je geen haast, kan je altijd wachten tot 15 januari, kost je niets en kan je zelfs wat opleveren.
Ik kan altijd wachten tot 15 januari dat lijkt me nu ook wel het beste!

[ Voor 9% gewijzigd door Gangster93 op 19-12-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Heeft iemand al een update voor de tab ontvangen?
Ik hoorde dat er wat updates waren uitgebracht. Ik zit momenteel op jj3

[ Voor 11% gewijzigd door rinkel op 20-12-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
:( ;( :-( :N -O- :'( :F ;w

Samsung heeft gesproken ... Mijn eigen schuld dat zij de algemene voorwaarden na aanschaf van het toestel gewijzigd hebben. Mijn Tab gaat dus terug naar Informatique en ik ga hem ergens anders halen ... Maar misschien wacht ik nu toch ook maar iets langer en misschien dat er inderdaad voor 15 januari nog wat prijzen gaan dalen ... Maja, misschien wil ik wel niet zo lang wachten :P

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik ben benieuwd naar de ervaring van de Tab als eBook reader. Welke soorten eBooks kunnen er op gelezen worden (EPub, PDF e.d.) en hoe bevalt hij als eReader. Wie kan mij wat duidelijkheid hier over verschaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388445

hoefniks schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:35:
Ik ben benieuwd naar de ervaring van de Tab als eBook reader. Welke soorten eBooks kunnen er op gelezen worden (EPub, PDF e.d.) en hoe bevalt hij als eReader. Wie kan mij wat duidelijkheid hier over verschaffen. ;)
Ik heb helaas geen directe vergelijking met andere e-readers. Voor zover ik nu heb kunnen testen werkt .epub prima met de default reader die meegeleverd wordt. PDF wordt volgens mij niet door de e-reader herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
Ik heb zitten twijfelen aangezien ik in maart een nieuwe telefoon uit kan zoeken.
In welk opzicht is een Samsung Galaxy tab beter dan een andere Android telefoon?

Alle android apps die je op een Galaxy tab hebt, heb je ook op een Android telefoon..

Oke, je kan er boeken op lezen.. Welke voordelen zijn er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Uhm verzin ze zelf... :? De kracht , de looks, de grootte , de resolutie , HDMI-out...
Maar deze Galaxy Tab of een telefoon kiezen.. Uhm ja zijn beiden zeer verschilldende apparaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
CLB schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:06:
Uhm verzin ze zelf... :? De kracht , de looks, de grootte , de resolutie , HDMI-out...
Maar deze Galaxy Tab of een telefoon kiezen.. Uhm ja zijn beiden zeer verschilldende apparaten ;)
De kracht, in een goede telefoon zit dezelfde kracht..
De Looks, Oke, dit is een persoonlijk iets. maar er zijn ook mooie telefoons..
Resolutie is een voordeel. Maar als je het niet gewend bent, heb je het ook niet nodig.

Ik wil het apparaat wel graag, maar de prijs is de drempel.. Ik probeer mezelf een beetje over die drempel heen te slepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Neem een Android phone.. stukken mobieler / even snel / resolutie is gemiddeld 800x480 en dat is ook goed..
Als ik zou moeten kiezen tussen een Android mobiel en een Android tablet (want ik heb er nog geen een), de eerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:21
Gangster93 schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:03:
Ik heb zitten twijfelen aangezien ik in maart een nieuwe telefoon uit kan zoeken.
In welk opzicht is een Samsung Galaxy tab beter dan een andere Android telefoon?

Alle android apps die je op een Galaxy tab hebt, heb je ook op een Android telefoon..

Oke, je kan er boeken op lezen.. Welke voordelen zijn er nog meer?
Wil je de tab serieus gaan gebruiken als telefoon? Dat lijkt me echt 100 keer niks. Een tablet is vooral heerlijk om op de bank mee te internetten en dergelijke... Hij lijkt me echt te groot als telefoon, moet je bijna een handtas meedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
m0ridin schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:23:
[...]

Wil je de tab serieus gaan gebruiken als telefoon? Dat lijkt me echt 100 keer niks. Een tablet is vooral heerlijk om op de bank mee te internetten en dergelijke... Hij lijkt me echt te groot als telefoon, moet je bijna een handtas meedragen.
Ik wil hem niet als telefoon gebruiken, maar omdat ik in maart een nieuwe telefoon uit kan kiezen zit ik te twijfelen. Ik heb nu nog een goede telefoon. Maar omdat ik in maart een andere telefoon uit kan kiezen is het weer een hele uitgave om de Galaxy tab aan te schaffen. Als ik tot maart wacht krijg ik een flinke korting bij een ander toestel.

edit: anders had ik voor een abonnement verlenging de Galaxy tab genomen en me telefoon die ik nu heb voor het bellen/smsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gangster93 op 20-12-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Het grote voordeel van de Tab is de zeer goede kijkhoek, het maakt niet uit of je m portrait houdt of landscape, beide zeer goed te lezen, dit itt de meeste android tablets die nu op de markt zijn. Daarom zeer geschikt als reader, maar bedenk dat het een 7" tablet is, voor mij perfect, maar voor sommigen te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Voor degene die vastloopt op punt 5 in de algemene voorwaarden van de cashback, Samsung zal de AV opnieuw inzien en artikel 5 er uit halen.

Iedereen heeft recht op de cashback, er is dus geen actie / loterij aan verbonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
rinkel schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:00:
[...]

Het grote voordeel van de Tab is de zeer goede kijkhoek, het maakt niet uit of je m portrait houdt of landscape, beide zeer goed te lezen, dit itt de meeste android tablets die nu op de markt zijn. Daarom zeer geschikt als reader, maar bedenk dat het een 7" tablet is, voor mij perfect, maar voor sommigen te klein.
Ok, weet je zo of de grote van de gebruikte letters kan worden aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
DaMarcus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:49:
Voor degene die vastloopt op punt 5 in de algemene voorwaarden van de cashback, Samsung zal de AV opnieuw inzien en artikel 5 er uit halen.
Die voorwaarden zijn sowieso een draak ... Naast dus die toegevoegde voorwaarde (zowel in voorwaarden als op de website) van specifieke winkels waar je hem moet kopen, staat er letterlijk in de voorwaarden:
3.4. De Samsung Galaxy Tab is alleen verkrijgbaar bij [...]
Nee ... hij is op veel meer plekken verkrijgbaar, wat ze daar bedoelen, is dat je hem bij die winkels moet kopen om in aanmerking te komen voor de cashback ...
hoefniks schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:14:
Vorige week even gespeeld in de MM en met een schuifbalkje is inderdaad de lettertype grootte van de eBook applicatie aan te passen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Ik ga er vandaag of morgen een halen :)

om te zien bij welke winkels de cashback actief is kan je ook even deze topic op mobile cowboys lezen:
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/13453

Ik heb een vraag. Ik wil graag Spotify op de Galaxy Tab draaien en dan mijn Hifi installatie aansturen. Heeft iemand dat al gedaan?

Naar mijn mening zijn er 2 oplossingen:
oplossing 1: Je draait Spotify op je galaxy Tab (kost je 10 euro in de maand) en je koopt een a2dp bluetooth ontvanger en die plug je in je Hifi installatie. Je zend dus het geluid uit via bluetooth met je Tab naar je hifi.

oplossing 2: Ik draai Spotify op mijn mediacenter en bedien die spotify met een remote andriod tool op de tab. Voordeel van deze oplossing is dat je gratis spotify versie op je mediacenter kan draaien en tweede voordeel is dat je Tab de muziek niet zelf constant aan het streamen is. Echter....ik heb al even zitten zoeken maar nog geen remote software gezien voor spotify die er heel goed uitziet.

Iemand nog andere ideen oplossingen? Lijkt me ideaal om de Tab hiervoor in de huiskamer te gebruiken

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 14:35
Wel gek dat de saturn er niet tussen staat, is net als media markt van dezelfde baas edg... (en bij saturn kan ik hier gratis parkeren ;))

Vandaag nog even met de galaxy tab gespeeld toen ik een ipad terug bracht naar de winkel. Hij lijkt me ideaal voor zakelijk gebruik omdat hij iets compacter is maar toch hoge resolutie. Ik heb nu een archos 101 voor thuis gebruik (handig met smb support edg) maar dat is op de zakelijke tab niet nodig. Zakelijke tab zal hoofdzakelijk zijn voor office werk (notities, documenten maken edg). Formaat en gorilla glass zijn dan erg handig omdat je hem dan zo in een tas kan gooien. Ook voor email (hoofdzakelijk via wifi) zak hij veel gebruikt gaan worden.

Ik maak me alleen nog een beetje zorgen om de meldingen dat hij niet meer uit standby wil komen, dat kan zakelijk toch een probleem worden. Wat zijn daar de ervaringen mee?

Die a2dp hifi receiver zoek ik ook! Heb je tips? Ik heb nu een draagbare variant om als koptelefoon te gebruiken en die werkt ook heerlijk op de stereo installatie (ook voor streaming radio :) (via tune-in dan, gratis....) maar moet je na 8uur opladen....... ik zoek een met adapter...

Zijn er meer mensen die winamp gebruiken en de shoutcast kanalen niet kunnen luisteren op hun Tab? Heb al wel gelezen op diverse sites dat meer mensen hier problemen mee hebben. Tevens merk ik ook dat bijvoorbeeld de webcam van 3fm (Serious request) niet werkt met de default player. Vplayer laat wel netjes beeld zien. Als ik dit vergelijk met mijn HTC desire, lijkt de standaard player van de Desire net even iets meer aan video-codecs te ondersteunen dan de standaard player van de Tab.

Hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is. Vind het wel jammer, want het zijn juist van die dingen die op een Tab erg interessant zijn om te gebruiken :)

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Anoniem: 388445 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:54:
Tevens merk ik ook dat bijvoorbeeld de webcam van 3fm (Serious request) niet werkt met de default player. Vplayer laat wel netjes beeld zien. Als ik dit vergelijk met mijn HTC desire, lijkt de standaard player van de Desire net even iets meer aan video-codecs te ondersteunen dan de standaard player van de Tab.
Ik zal dit even nagaan, maar daarbij aangetekend dat ik ook niet in mijn Desire (Z) de standaard afspeelmogelijkheden gebruik. VPlayer voor alle video / winamp voor alle audio (echter shoutcast streams niet getest) / Radiotime voor alle radiozenders. Overigens vind ik de integratie van Flash in deze browser wel stukken beter werken dan bijvoorbeeld in mn Nexus One of Desire Z. Lijkt er veel beter mee om te gaan.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

• martincm

martincm

[Android 14!]

Heb nu een klein weekje de Tab, echt geweldig ding. Super tevreden mee, en ik gebruik m toch multifunctioneler dan ik zelf in gedachten had.
Spacey23 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:19:
[...]
Jazeker werkt hij zonder Sim :)
dat doet ie ook wel, behalve als je je Samsung Apps wil updaten (dan vooral de apps in de Readers Hub, PressDisplay, Zinio en Kobo), die vereisen een sim connectie alvorens ze bijvoorbeeld via wifi updates willen binnehalen. Wellicht is dit alleen eerste keer, maar toch, verder heb je je sim niet echt nodig (maar ik gebruik er zelf wel een cheap sim-only in met i-net abbo)
rinkel schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:21:
Wat ik wel jammer vind is dat updates via dat stomme "kies" lopen. Geeft me een beetje een soort van "iTunes"-gevoel.
Ja, wat een K*tprog is dat, een log monster van een dikke 180mb, zonder toegevoegde waarde. Firmware checken bij Samsung -> ja hoor u heeft een update XXJK7 , ik aansluiten op KIES -> Uw tab heeft al de meest recente update XXJJ3 pfffff come on........
Sinds eergisteren verdiept in de Odin flash tool en daar maar mee aan de slag geweest. Met succes overigens
rinkel schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:15:
Heeft iemand al een update voor de tab ontvangen?
Ik hoorde dat er wat updates waren uitgebracht. Ik zit momenteel op jj3
Nope, wel zelf geflashed want ik ik vind die XXJJ3 release echt brak, en dan bedoel ik voornamelijk de browser, want een log traag ding is dat zeg. Nu zit ik op XXJM6, wat gewoon een immense verademing is. Nieuwe Readers Hub, geupdate eBook app, zwaar verbeterde browser en algehele performance improvement door die TouchWiz meuk heen.
Overigens is het ding ook geroot bij mij dan, kon het niet laten :p Daarbij als Clockwork Recovery uit beta fase is, gaat die er ook zeker in. Evenals een stabiele Custom (Vanilla) rom verschijnt voor t ding.
Flashen van de firmware is van alle toestellen die ik heb gedaan op deze het meest slechtste voor je hart overigens.....
Ja super, ondersteund ePub door middel van import functie. PDF weet ik niet, hij scant bij mij schijnbaar alleen op ePubs. De standaard client (eBook) werkt wel aardig, geeft mij wel het meeste gevoel bij een boek. De KoBo applicatie uit de Readers Hub werkt ook wel heel prettig, dat is eigenlijk de Android Kobo app en eBook gecombineerd. Op andere android modellen gebruikte ik zelf altijd Aldiko eReader uit de market, die deed t altijd verdienstelijk. Die Readers Hub is met PressDisplay (voor kranten) en Zinio (voor magazines) wel echt geweldig om te gebruiken, alleen NL media zou hier veeeeeeel meer op in moeten spelen. Uit de UK is zowat alles beschikbaar als digitale editie.
hoefniks schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:14:
[...]
Ja dit is mogelijk. echter configureer je dit wel voor elke applicatie apart. Dus voor je Android omgeving een standaard, eReader een eigen grootte, Browser etc etc . Hetzelfde geldt voor de Brightness van je Display
Tadango schreef op woensdag 22 december 2010 @ 21:29:
Ik maak me alleen nog een beetje zorgen om de meldingen dat hij niet meer uit standby wil komen, dat kan zakelijk toch een probleem worden. Wat zijn daar de ervaringen mee?
Heb al een paar laadcycles achter de rug, maar heb dit van de lader af eigenlijk nog nooit ervaren, ook niet op firmware XXJM6
Anoniem: 388445 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 08:54:
Tevens merk ik ook dat bijvoorbeeld de webcam van 3fm (Serious request) niet werkt met de default player. Vplayer laat wel netjes beeld zien. Als ik dit vergelijk met mijn HTC desire, lijkt de standaard player van de Desire net even iets meer aan video-codecs te ondersteunen dan de standaard player van de Tab.
Ik zal dit even nagaan, maar daarbij aangetekend dat ik ook niet in mijn Desire (Z) de standaard afspeelmogelijkheden gebruik. VPlayer voor alle video / winamp voor alle audio (echter shoutcast streams niet getest) / Radiotime voor alle radiozenders. Overigens vind ik de integratie van Flash in deze browser wel stukken beter werken dan bijvoorbeeld in mn Nexus One of Desire Z. Lijkt er veel beter mee om te gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door martincm op 23-12-2010 15:57 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg kies niet goed werkend met mijn TAB. Windows7 32bits. Installatie verloopt goed, Kies ziet mijn Tab ook wel, maar de connectie komt gewoonweg niet goed tot stand. Wat goed nieuws is, is dat ik nu lees dat er mensen zijn die het wel werkend hebben. Ik doe vast iets verkeerd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
Kies is echt een drama. Geeft bij mij ook aan dat er een update is, en bij het updaten geeft ie aan dat de laatste versie er al op staat: jj3

@martincm
waar heb je die updates vandaan? Bij google zijn de resultaten nogal troebel als je op galaxy tab zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik heb nu ook een tab en de eerste indruk is super. Is er ook een widget om de modem uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Hoe draait eigenlijk Angry Birds op de tab, werkt dat goed? (omdat het eigenlijk voor telefoons is bedoeld dat spel)

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 24-12-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Tadango schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:23:
Ik heb nu ook een tab en de eerste indruk is super. Is er ook een widget om de modem uit te zetten?
Modem? Bedoel je je 3G verbinding (dus Flight Mode aanzetten)? Als je "aan/uit" widgets zoekt, moet je in de Market even zoeken op "toggle widget".
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 20:40:
Hoe draait eigenlijk Angry Birds op de tab, werkt dat goed? (omdat het eigenlijk voor telefoons is bedoeld dat spel)
Helemaal geen probleem, full screen, haarscherp.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik bedoel de hele gsm unit. Wifi moet gewoon aan blijven. Nu verbruikt de gsm unit nog aardig stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Doe je dat niet door Flight Mode aan te zetten? WiFi kan je dan nog gewoon blijven gebruiken.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ja maar wifi gaat hier ook uit. Eens kijken of die nog weer aan wil.

Helaas, wifi werkt dan ook niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Tadango op 25-12-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

[b]rinkel schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 17:29:[/b

@martincm
waar heb je die updates vandaan? Bij google zijn de resultaten nogal troebel als je op galaxy tab zoekt.
Ik doe alles uit het XDA forum, haal daar de meeste concrete info vandaan en wat wel en niet te doen. De files zelf kan je ook van samfirmware.com halen, goede site daarvoor, maar de howto's (omdat het proces toch wat complexer is naar mijn mening) absoluut van XDA.

Daarbij las ik vandaag dat er via een KIES een update klaar zou staan voor de tab XJM77, misschien dat iemand dat kan checken bij zn KIES installatie, bij mij geeft ie m namelijk nog niet aan.
Een JMxx release kan niet over KIES binnen komen naar wat ik weet, ik heb nergens gezien dat dit gebeurde.

[ Voor 7% gewijzigd door martincm op 25-12-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 17:00
Tadango schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:20:
Ja maar wifi gaat hier ook uit. Eens kijken of die nog weer aan wil.

Helaas, wifi werkt dan ook niet meer.
Moet je eens in Android marketplace onder gratis aplicaties zoeken naar 2G/3G button of app, ik heb ook een aan/uit app voor de GPS en bleutooth want die zuipen ook wel aardig wat accu...

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Aan en uit button voor de GPS bestaat niet, net zoals 2G / 3G..
Zulke apps zijn gewoon shortcuts naar de instellingen waar je het dan daadwerkelijk aan / uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
In flight mode werkt de power widget niet maar via instellingen kan je wifi wel weer aanzetten :) eens kijken of de accu nu wat langer mee gaat (ben wat verwend met de archos 101 ;))

Bluetooth gaat helaas niet. Iets minder een probleem maar wel erg jammer.

[ Voor 17% gewijzigd door Tadango op 25-12-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Dat had ik inderdaad ook gemerkt. Heb nu de Tab even niet bij de hand, maar heb nu een widget van Domo<nogwat> waarmee ik Wifi even snel kan uit/aanzetten. Diezelfde gasten hebben ook een widget voor Flight Mode, Bluetooth & schermhelderheid.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
martincm schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:23:
[...]

Ik doe alles uit het XDA forum, haal daar de meeste concrete info vandaan en wat wel en niet te doen. De files zelf kan je ook van samfirmware.com halen, goede site daarvoor, maar de howto's (omdat het proces toch wat complexer is naar mijn mening) absoluut van XDA.
Dank voor de info. Ga ik daar eens mee aan de slag, al vind ik dat het apparaat zo uit de doos al prima werkt. Ik gebruik de standaard browser niet, maar dolphin HD. Die werkt super op de Tab.

Ik heb zelfs mijn favo lancher pro uitgeschakeld...

[ Voor 4% gewijzigd door rinkel op 25-12-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Nu online
S913 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:32:

[...]

Helemaal geen probleem, full screen, haarscherp.
De Tab is echt heel goed in opschalen, bv de Facebook app ziet er ook haarscherp uit. Sommige apps heeft samsung aangepast voor deze resolutie, zoals de email app, die heeft dan een mail-lijst links en een leesvenster rechts, hotmail-push en exchange werken prima. Evenals de agenda, die ook is aangepast voor deze resolutie. Voor mij de belangrijkste apps eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door rinkel op 25-12-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Via tasker kan je gsm radio uit zetten bij wifi contact. Ook een leuke optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik test vanacht de accu, ik heb het gevoel dat hij erg snel leeg is. Hij blijft signaal sterkte en netwerk informatie tonen ook al staat het radio moduul uitgeschakeld, dat kost onnodig energie..... Hij is nu met wifi aan en wat surfen toch snel 15% accu kwijt per uur... en dat is te veel. Scherm staat dan al erg laag (20% oid). Ik vraag me af wat nog zoveel stroom verbruikt. In de tab zit dezelfde accu als in mijn archos 101 en die zit rond de 10% accu verbruik per uur met hetzelfde verbruik, en dat op een 10inch scherm.

Wellicht moet de accu van de tab nog op sterkte komen of wordt de accu duur met een update nog verbeterd maar de eerste indruk is niet echt super.

Verder zoek ik ook nog een beter toetsenbord. In landscape modus wordt de input getoond boven het toetsenbord maar zo groot dat de applicatie niet meer te zien is. Dat is best vervelend bij bv msn talk, waar je de reacties nog wil kunnen zien. Dit kan ook aan de lcd density instelling liggen maar wellicht is hier nog een oplossing voor.

Wat verder nog opvalt is dat de 4 toetsen onder het scherm wat meer kracht vereisen dan het scherm zelf, wat ik nog niet kan verklaren. Ook zijn de gebieden wat klein waardoor in het donker het even zoeken is naar de juiste plek. Deze verlichting niet helemaal uit maar gedimd bij donkere omgeving zou erg helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
"Ik test vanacht de accu, ik heb het gevoel dat hij erg snel leeg is"

Ik heb de accuduur reeds 3 maal getest,ik heb de gtab nu ong een maand en trek steeds de accu geheel leeg voordat ik m opnieuw oplaad. Ik heb vervolgens een 720p film nonstop laten draaien en dat resulteerde tot 2maal toe in een speeltijd van net iets meer dan 6 uur. Voor wat betreft internet staat de teller nu op ong 10 uur. De accuduur neemt zeker toe naarmate je de tab een aantal keren hebt opgeladen. Trek m een paar keer helemaal leeg en laadt m dan weer geheel op,dit zou de accuduur ten goede moeten komen.(heb ik niet zelf bedacht maar gelezen in het blad androidlife) . Ik heb het idee dat dit bij mij in ieder geval wel geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik was meer benieuwd naar het verbruik in standby, als email melder edg op kantoor. Goed nieuws :) 5% in 12 uur, en dat is erg weinig. Dit was met wifi aan en 2 push email accounts. Mijn archos 101 verbruikte 24%met exact dezelfde instellingen. Eerste test erg geslaagd. Verbruik met actieve toepassingen is altijd wisselen maar ik was meer benieuwd naar verbruik in standby edg. Volgende test zal met 3g standby zijn. Daarna met dingen als msn standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Thnx, nuttig om zo'n uitgebreide verbruikstest te zien :) De mijne was de eerste keer in 24 uur leeg, maar heb ook heel wat uurtjes lopen spelen, testen en apps geprobeerd. De rest stond hij standby.
Vandaag krijg ik hem officieel, dus nu kan ik hem reallife gaan testen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
  • Laatst online: 24-04 10:27
Ik heb vorige week mijn hoes binnen gekregen, ik wou eerst een mooie ledere hoes, maar die was nog nergens te krijgen! Toen via ebay eentje van Rubber Island besteld. Een plastic hoes, die echt perfect is.
Hij beschermd je tab perfect en ook fotograferen kan door de cutout voor de camera.
Enige nadeel is dat hij er niet heel makkelijk uit te halen is (ik heb ook een dock met hdmi).
Voor in de trein is het perfect in ieder geval :)

Afbeeldingslocatie: http://rubberisland.com/246-738-thickbox/samsung-galaxy-tab-case-stand-black.jpg

Linkje: (mag dat?)
http://rubberisland.com/s...tab-case-stand-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
Ik zit trouwens echt te wachten op een cyanogen rom, zodat we 2.3 kunnen draaien. Weet iemand of ze daar al mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ik denk dat samsung zelf sneller is ivm hun vreemde en lastige kernels. Voor de sgs hebben ze ook nog lang geen stabiele mod._2.3 voor de sgt zal nog maanden duren schat ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eokken
  • Laatst online: 15-09-2020
Wie heeft voor mij het antwoord op volgende vraag? Ik wil deze tab aansluiting via bluetooth op een redelijk nieuwe auto. Er staat koppelen en verbinden, ik vraag me af wat het verschil is? Ik heb hem gekoppeld en verbonden, vervolgens wil ik dat de tab automatisch verbinding maakt met de auto als deze binnen bereik is, is dit mogelijk?

Opzich werkt deze tab prima, maar zo af en toe mis ik wel wat functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Tadango schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:15:
Ik was meer benieuwd naar het verbruik in standby.
De mijne heeft 24 uur aangestaan. De eerste 12 uur redelijk intensief van alles op gegaan, oa. apps uit proberen, internet en Angry Birds. De laatste 12uur alleen standby met wifi aan, mailboxen elk uur downloaden en volgens mij stond Talk nog aan. Totaal 68% verbruikt: 60% de eerste 12 uur, 8% de laatste 12 uur. Was pas de eerste keer echt gebruik na een eerste volledige oplaadcyclus.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bijzonder! Vandaag Samsung Kies werkend gekregen. Een collega van mij kwam met het briljante idee om de Tab eens uit te zetten om hem vervolgens op te starten. Bij het opstarten heeft hij de 'menu' knop ingedrukt gehouden (knopje naast de home knop). En ongelofelijk maar waar, het werkt! Misschien een toevalstreffer, maar misschien hebben jullie er wat aan.

Win7 Prof/ 32bits
Kies 1.5.3.10103_102
GT-P1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
Die a2dp hifi receiver zoek ik ook! Heb je tips? Ik heb nu een draagbare variant om als koptelefoon te gebruiken en die werkt ook heerlijk op de stereo installatie (ook voor streaming radio :) (via tune-in dan, gratis....) maar moet je na 8uur opladen....... ik zoek een met adapter...
Ik gebruik nu deze samen met de galaxy tab en spotify premium abonnement:
http://www.expansys.nl/mo...-music-gateway-eu-163961/

deze is tweeweg dus je kan vanaf je galaxy tab streamen naar je hifi installatie maar door knopje op de ontvanger in te klikken kan je ook geluid uitsturen vanaf je hifi naar een bluetooth kopetelefoon bijvoorbeeld.

Ik heb het dit weekend getest met de ontvanger in de kast met het kastdeurtje dicht en werkt nog steeds binnen de 12 meter die in de huiskamer.

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Heb net een vodafone ipad abbo afgeloten, werkt super. 500Mb voor 10 euro per maand (eerste 3 maanden). Ik haal nu 3Mbps waar t-mobile maar gprs is :)

Vanavond verbruik met 3g standby meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
* S913 mompelt iets over een SGT aanbieding bij MM Amsterdam Arena ;)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
3g verbruik is meer dan wifi zoals verwacht. 9% accu in 11 uur. Daarbij 350kb verbruikt. Wifi was 5% in 12 uur dus ongeveer 50% zuiniger. Nog valt het standby verbruik erg mee, in een dag zal je daar niet veel van merken.

Aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Anoniem: 388445 schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:11:
Bijzonder! Vandaag Samsung Kies werkend gekregen. Een collega van mij kwam met het briljante idee om de Tab eens uit te zetten om hem vervolgens op te starten. Bij het opstarten heeft hij de 'menu' knop ingedrukt gehouden (knopje naast de home knop). En ongelofelijk maar waar, het werkt! Misschien een toevalstreffer, maar misschien hebben jullie er wat aan.

Win7 Prof/ 32bits
Kies 1.5.3.10103_102
GT-P1000
Bij mij werkt kies tot nu toe zonder enig probleem... zowel voor tab als tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344236

En korte vraag over de tab voordat ik wil overgaan op het aanschaffen van één. Ik heb rondgekeken op het internet over de android 3.0 voor de tab, alleen zie ik nergens een daadwerkelijke bevestiging dat samsung dit ook gaat doen. Ik heb alleen bij een artikel gelezen dat er 3.0 upgrade mogelijk is volgens meneer Hong van samsung, maar de eerste modellen deze updgrade niet krijgen. Zie volgende link :

http://news.cnet.com/8301-30685_3-20015400-264.html

Nu weet ik dat niet alle updates een pre zijn, maar met android is 3.0 voor tabs wel een must. Hebben jullie ergens anders wel een bevestiging gezien of iets dergelijks, of zeggen jullie dat maakt niks uit?

groet,
Adem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Een must? Met 2.2 werkt hij ook erg lekker. Ik heb nog geen idee wat 3.0 toevoegd. 2.3 is ook iets sneller maar niet veel meer behalve fancy ui. Ik kan nu wat ik zou willen, sneller en betere accu duur is altijd leuk maar meer zou niet hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344236

Het wordt aangegeven door google zelf dat het gemaakt is voor tablets. Ik zie het plaatje zoals windows mobile 6.5. Het was nooit gemaakt voor touchscreen telefoons en toch werd het gebruikt.
Het kan altijd beter en het gras is altijd groener, maar soms is iets niet wat het hoort te zijn. 2.3 is voor telefoons een must en 3.0 voor tablets volgens Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
668 euro
Beetje oude link, daarin wordt 3.0 nog Gingerbread genoemd, terwijl dat 2.3 is geworden. In 2.3 zouden al wat enhancements zitten. Momenteel is de SGT nog het vlaggenschip van Samsung en ik verwacht nog niet snel een vervanger, dus Samsung zou wel gek zijn om op het moment dat 3.0 uitkomt, de SGT niet mee te nemen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Tja, ik mis echt nog niets. Vandaag de tablet op 3g gebruikt en dat werkt prima. Ik heb mooi dingen voor het werk via rdp gedaan op visite en wat sites bezocht, data verbruik is dan toch al snel 30Mb? Meer dan je denkt. 500Mb limiet is wellicht wat krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ik heb gewoon een duokaart genomen voor mijn Vodafone abonnement. Ok, moet even mijn telefoon van 3G als ik met de Tab online ga, maar ik zit toch 90% van de tijd op Wifi.
Nu nog op een oud abonnement: 21,50 euro voor bellen en internet (FUP = 800MB). Vanaf eind januari verlengd via mijn werkgever: 11,50 euro voor meer belminuten dan ik nu heb en een datalimiet van 1GB.

Ik heb vanmiddag trouwens Timeriffic geïnstalleerd. Nu staat die ingesteld dat hij elke dag om 23:00 Flight Mode aanzet en Wifi uit (mocht ik het zelf vergeten zijn) ... Van mij hoeft hij 's nachts niet online te zijn. Scheelt weer wat standby-tijd :)

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Mmh, zo'n timer is ook een idee, scheelt weer uitzetten 's nachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genosis
Tadango schreef op woensdag 29 december 2010 @ 07:50:
Mmh, zo'n timer is ook een idee, scheelt weer uitzetten 's nachts.
Juicedefender is een aanrader

Daarnaast heb ik ook een duosim,echt ideaal, bij T-mobile kan je hem zo aanvragen. gewoon even zeggen dat je een carkit hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Ha, dan heb ik 2 sims met slecht bereik ;) t-mobile is waardeloos in het noorden maar wel goedkoop.

Wat gebeurd er eigenlijk als je 3g op je tel niet uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Je schijnt niet met beide online te kunnen met 3G (niet getest overigens) en bij Vodafone waarschuwden ze me ook voor "unpredictable results" als je sowieso beide telefoons gelijk aan hebt gehad. Dan weet het netwerk niet meer welke er online is en zou je telefoontjes kunnen missen ... Ook niet getest, maar even telefoon op Flight Mode is ook zo gebeurd.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat kan niet nee, de ene dus op 2G en de ander op 3G en je hebt geen problemen =)

• genosis
S913 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 14:24:
Je schijnt niet met beide online te kunnen met 3G (niet getest overigens) en bij Vodafone waarschuwden ze me ook voor "unpredictable results" als je sowieso beide telefoons gelijk aan hebt gehad. Dan weet het netwerk niet meer welke er online is en zou je telefoontjes kunnen missen ... Ook niet getest, maar even telefoon op Flight Mode is ook zo gebeurd.
dat kan ik wel bevestigen ja, ze doen het dan allebei niet meer goed. als je even snel wat op wil zoeken moet je hem opnieuw aanmelden dan kan je 5/10 minuten 3g gebruiken daarna gaan ze vechten om welke sim er actief moet zijn :)

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 17:00
Tadango schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:33:
Tja, ik mis echt nog niets. Vandaag de tablet op 3g gebruikt en dat werkt prima. Ik heb mooi dingen voor het werk via rdp gedaan op visite en wat sites bezocht, data verbruik is dan toch al snel 30Mb? Meer dan je denkt. 500Mb limiet is wellicht wat krap.
Duik eens de Android marketplace in en ga werken via apps als je op 3G zit, en met websites pak de mobiele versie. Die zijn gemaakt voor mobiel 3G gebruik, scheelt bakken data. Met een Wifi data verbinding schakel ik over naar "normaal internet"

Probeer ook eens de App 'Netcounter' Ik gebruik hem nou een maand of 2 op de tab en het werkt goed. Het houdt je data verbruik voor wifi en cell (3G) in de gaten. opgedeeld in maand 7 dagen en dag verbruik. Vooralsnog komt dit precies overheen met mijn verbruik op de site van Vodafone.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• Tadango
Tja, werk is onderhoud aan servers dus dan moet je wel online. Ik gebruik ook tapatalk voor forums, scheelt ook redelijk wat data. Laatste keer was ook een forum bezoeken zonder tapatalk met veeeeeel foto's, dan gaat het erg hard.

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 11:24

TrekDr0p

QR niet scannen

Wel mooie prijs van max ICT

Samsung Galaxy Tab voor € 533,12

Zit je toch mooi al op een aardig goekope prijs.

Wat ik raar vind van die cashback actie is dat ze aangeven dat HI de SGT verkoopt maar ze zijn niet in de winkel te vinden en ook niet in de webshop???
Hopelijk gaan ze die snel verkopen als ik in maart me abo mag verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913

S913

Abusus non tollit usum

Topicstarter
Ben nu een klein weekje aan het spelen en ben helemaal happy. Enige wat is "mis" is dat je er USB apparaten aan kan hangen (stickje/harddisk of bijv. je camera zodat je hem als image-tank kan gebruiken).
Heb wel ergens een vaag plaatje gezien van zo'n adapter die er aan de onderkant in gaat waar SD in kan (zoals je voor de iPad hebt), maar zou me niet verbazen als dan een zwart geverfde iPad variant was (nep dus) want verder is daar niets over te lezen.

~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Zover ik weet kan dat nooit omdat er geen usb host hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61545

Sinds gister ook een Galaxy Tab, ben er erg blij mee! Vooral handig dat je de gekochte apps van me Desire mobiel direct kan gebruiken op de Galaxy tab, helemaal super dus!

Als die adapter het file systeem van de usb stick/HD emuleerd naar een microSD zou het nog zomaar kunnen werken, volgens mij maakt het dan ook niet uit of het voor apple is of niet..

Ik gebruik voor dat soort dingen dropbox.. gewoon de files op je pc in een mapje plaatsen en vervolgens staan ze meteen op je tab :)

http://www.dropbox.com (maar dat is waarschijnlijk al algemeen bekend :))

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 61545 op 31-12-2010 13:57 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.