{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Van GTAIII is bekend dat deze domweg niet compatible is met de P1000, de 10.1" zou wel werken...MaDLiVe schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:25:
Heeft iemand hier GTAIII of Dead space aan de praat gekregen op een Galaxy Tab? Krijg ze beide niet aan de praat op (2.3.7 Boca edition) icm Chainfire.
Anoniem: 426574
Het is wel op eigen risico natuurlijk. Na het rooten was het mogelijk om SpoofFW te installeren vanuit de market en de productcode te wijzigen van Duitsland naar Nederland. Daarna de tablet weer aan Samsung Kies gehangen en jawel update naar versie 2.3.6 was mogelijk!
Bedankt voor de tip. Kreeg tot nu toe ook de foutmelding van KIES dat mijn apparaat geen softwareupgrades via KIES ondersteunt. Na rooten en productcode wijzigen was het allemaal in orde en kon ik gewoon upgraden.Anoniem: 426574 schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:33:
Ik kwam er van de week achter dat mijn moeder een Duitse versie ( Tab ) heeft. En draaide nog op Android versie 2.2. Er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn met het probleem dat er voor de Duitse versie helemaal geen updates worden uitgerold via Samsung Kies. Ik was het zat, heb hem geroot via een tooltje ( Super One Click ).
Het is wel op eigen risico natuurlijk. Na het rooten was het mogelijk om SpoofFW te installeren vanuit de market en de productcode te wijzigen van Duitsland naar Nederland. Daarna de tablet weer aan Samsung Kies gehangen en jawel update naar versie 2.3.6 was mogelijk!
om welke tab gaat dit?Anoniem: 426574 schreef op maandag 26 december 2011 @ 15:33:
Ik kwam er van de week achter dat mijn moeder een Duitse versie ( Tab ) heeft. En draaide nog op Android versie 2.2. Er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn met het probleem dat er voor de Duitse versie helemaal geen updates worden uitgerold via Samsung Kies. Ik was het zat, heb hem geroot via een tooltje ( Super One Click ).
Anoniem: 426574
Om de eerste Samsung Galaxy Tab die Samsung heeft uitgebracht waar deze topic om draait.
Anoniem: 438038
De huidige firmware is: PDA:JQ8 / PHONE:JPZ / CSC:JQ1 (PHN)
Kan iemand mij vertellen of dit een bekedn probleem is en wat er aan te doen is?
Ga mooi terug naar 2.3.3; VEEL stabieler.
Hmm, dé reden om nog niet van 2.3.5 naar 2.3.6 te gaanjelleeelco schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:57:
[...] mijn apparaat niet compatibel is ([...] ABN bankieren om maar een paar te noemen).

Maar was 2.3.6. niet een security-release?
[edit]Gevonden: nieuws: 'Kernelbug Android maakt verkrijgen roottoegang gemakkelijk'
[ Voor 24% gewijzigd door S913 op 29-12-2011 10:36 ]
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Anoniem: 406980
Ik zit ook op 2.3.6, maar heb geen problemen met de Market. ABN bankieren is bijvoorbeeld zonder problemen geinstalleerd.jelleeelco schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:57:
... en veel apps die ik op 2.3.3 gewoon kon downloaden via de Market geven nu aan dat mijn apparaat niet compatibel is (ING bankieren, ABN bankieren om maar een paar te noemen). ...
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Interessant, maar even in mijn achterhoofd, hoe lang we hebben moeten wachten op de update naar 2.3.5, maak ik mezelf nog maar niet al te blij...
Ben er ook achter waarom sommige programma's als not-compatible worden weergegeven in de Market. Dit doet zich alleen voor als ik met LCDensity de tab op 200 heb staan. Ga ik naar gewone resolutie van 240, dan wordt hij wel geaccepteerd...mooi, ligt dus niet aan de rom!
Missing artist / genre is overigens een bekend probleem van de mediascanner van samsung. Bij 2.3.3 was het wel werkend, maar ook velen met de SG S2 hebben er last van.
Een update; GTAIII v1.2 werkt op de P1000, geen chainfire gebruiken. Op het XDA forum is een .set bestand te vinden om alle effecten te activeren (ff googlen naar GTA 3 Full effects enabler).MaDLiVe schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:25:
Heeft iemand hier GTAIII of Dead space aan de praat gekregen op een Galaxy Tab? Krijg ze beide niet aan de praat op (2.3.7 Boca edition) icm Chainfire.
Anoniem: 416272
SoaD
Anoniem: 288527
De "Tab" reboot nu steeds nadat hij een update heeft gehad naar 2.3.6 via Samsung Kies.
Modelnummer GT-P1000
Firmwareversie 2.3.6
Baseband-versie P1000XXJPZ
Kernelversie 2.6.35.7 root@DELL140#2
Buildnummer GINGERBREAD.XWJQ8
Nu slaat hij vast en reboot om de haverklap.
Is er een mogelijkheid om dit terug zetten naar 2.3.3 ???
Grt,
Han
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 288527 op 05-01-2012 22:59 ]
Je hebt een speciaal proggie nodig, BlueGPS. Vervolgens moet je 'mock' locations inschakelen in de instellingen, en het schijnt dat de externe gps dan de data levert aan de gps api.Anoniem: 416272 schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 00:34:
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een blue tooth externe GPS op de Tablet? De Tablet herkent hem wel als BT apparaat en kan er mee verbinden. Vervolgens kan ik echter nergens vinden dat de Tablet is verbonden met een externe GPS, noch kan ik wat dat betreft iets instellen. Soms is een externe GPS wel handig als je binnen zit.
SoaD
ga het vandaag zelf proberen, wilde dit namelijk ook.
Maar nu zie ik dat ik op mijn S2 swype versie 3.25.91 heb maar op mijn Tab
2.29.71.20184.3910.p1000xg
welke versie hebben jullie op jullie tab??
Anoniem: 417650
Klopt, ik heb ook geen andere versie voor swype, heeft met de update te maken denk ikJohan_1978 schreef op maandag 09 januari 2012 @ 20:15:
Ik heb een vraag ik heb een Samsung TAB P1000 gekocht werkt allemaal goed alleen vraag ik me het volgende af ik heb ook een Samsung Galaxy S2 en allebei op android 2.3.6
Maar nu zie ik dat ik op mijn S2 swype versie 3.25.91 heb maar op mijn Tab
2.29.71.20184.3910.p1000xg
welke versie hebben jullie op jullie tab??
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Oke bedankt Lekzzz,lekzzz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:47:
[...]
Klopt, ik heb ook geen andere versie voor swype, heeft met de update te maken denk ik
Dan zal de tab wel geen nieuwe versie hebben ..
Groetjes Johan
Nu heb ik via de hard reset optie onder water de cache partition gecleared en daarna boote het apparaat wel goed. Vandaag is het ding weer gecrashed en doet weer raar, soms start hij wel soms niet.. en de bluetooth lijkt ook niet meer te werken. Hij is fijn, dat gebruik ik namelijk vrij veel.
Googlen levert niet heel veel op, misschien dat iemand het hier herkend? Ben aan het kijken of ik naar 2.3.3 kan downgraden of dat wat helpt, maar vrolijk word ik hier niet van.
Update: verder lezen in dit draadje, leverde het flushen van de cache op.. Dat had ik al wel gedaan, maar heb ik nu nog een keer gedaan en nu werk bluetooth wel weer. Ik blijf erbij dat dit niet hoort bij een standaard firmware van Samsung.
[ Voor 14% gewijzigd door zymira op 22-01-2012 22:27 . Reden: Probleem deels opgelost ]
5 Vragen dus, na dit topic (vrijwel geheel) gelezen te hebben:
wat is het verschil tussen flashen/upgraden/updaten en rooten?
is er 'n site/handleiding voor absolut beginners?
blijft je data behouden bij flashen/upgraden/updaten/rooten?
wat is het grote voordeel van flashen/upgraden/updaten/rooten? oftewel, is het iets wat je 'n simpele gebruiker zou aanraden?
is anti-virus-software noodzakelijk?
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Groet, SoaD
Ligt volgens mij gewoon aan je Internet snelheid wat je dan op dat moment hebt.jelleeelco schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 10:00:
Vraagje voor de video liefhebbers onder ons... ik gebruik de tab met name op reis, voor skype en video. Bij het kijken van video heb ik altijd een klein schokje in het beeld om de zoveel seconden. Zowel met standaard player als met de alternatieven uit de market. Heeft iemand dezelfde ervaring? is hier iets aan te doen?
Iets met bufferen denk ik zo.
Ik merk het onderweg in de auto ook wel als ik een filmpje (nieuws of iets dergelijks) wil kijken op een parkeerplaats oid.
Thuis via WiFi geen problemen met welk soort filmpje dan ook.
Hoe zwaar word je ram belast? Probeer eens met een ander bestandsformaat.jelleeelco schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:47:
Thanks, het gaat echter echt om films opgeslagen op intern geheugen of sd card...
[ Voor 8% gewijzigd door edmunt op 20-02-2012 18:38 ]
Eerst op de Mac een heimdall one click oplossing geprobeerd, maar die hing halverwege, en mijn Tab wilde niet meer opstarten. Paniek. Kwam nog wel in de download modus, en dan is er eigenlijk niks aan de hand, bleek later.
Enfin, via xda een 2.3.3 ROM+instructies gevonden, en die via Odin met een Windows (bibber) PC geinstalleerd. Dat ging eigenlijk in een keer goed \o/ . De Tab is nu Italiaans ipv. Portugees, maar goed, verder werkt alles.
Het enige dat ik merk is dat de batterij minder lang meegaat. Ik verlies nu 's nachts als alles uit staat (wifi, scherm, geluid) zo'n 20% batterij, dat was met 2.2 niet meer dan 2 of 3%
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 08-03-2012 11:29 ]
Flashen/upgraden/updaten: het vervangen van de huidige software op het apparaat door een andere (meestal aangepaste) versie.Ardana schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:11:
Ik heb sinds 9 mnd de SGT, maar nog niet geupdate/geupgrade/geflashed/geroot. Beetje koudwatervrees en te weinig kennis en ervaring ermee (ik dremel liever in kasten). Daarnaast is het mijn enige telefoon/agenda, en zou ik behoorlijk veel narigheid hebben als ik m'n data (bijv. m'n afspraken) kwijt was, of als hij steeds uit zou vallen/andere functionaliteit zou verliezen. Ik vind het dus doodeng. Daarnaast, hij doet nu (na 'n paar keer goed zoeken) alles wat ik wil. Uiteraard kan ik dat makkelijk zeggen, omdat ik geen idee heb wat hij nog meer zou kunnen doen, terwijl die onbekende features voor mij misschien wel ideaal zijn
5 Vragen dus, na dit topic (vrijwel geheel) gelezen te hebben:
wat is het verschil tussen flashen/upgraden/updaten en rooten?
is er 'n site/handleiding voor absolut beginners?
blijft je data behouden bij flashen/upgraden/updaten/rooten?
wat is het grote voordeel van flashen/upgraden/updaten/rooten? oftewel, is het iets wat je 'n simpele gebruiker zou aanraden?
is anti-virus-software noodzakelijk?
Rooten: administratorrechten op het toestel. Het blijft functioneren zoals het nu is, maar applicaties die rootpermissies nodig hebben kunnen dat nu ook.
Site voor absolute beginners: geen idee, ben zelf niet van de SGT.
Blijft data behouden: bij een flash van een custom ROM niet. Bij een upgrade/update van de stock ROM waarschijnlijk wel, en bij een root zou het ook moeten blijven staan. Er kan echter altijd wat mis gaan, dus een goede backup is nooit weg. Voor het rooten gebruik je iets als MyBackup voor backup van data en agenda e.d. (naast je synchronisatie met Google), en na een succesvolle root gebruik je de recovery nog voor een complete backup van alle partities.
Is antivirus noodzakelijk: onderzoek toonde aan dat 2 van de 3 virusscanners vrijwel niks detecteert. Er zit misschien wel wat malware in de store, maar die kom je niet heel snel tegen denk ik. Als je toch iets wil, zou ik kijken naar LookOut, dat is afaik de enige die het een beetje doet.
Ik ga deze ook eens proberen; op zich geen problemen op het feit na dat mijn accu naar 4-5 uur effectief gebuik leeg is en langere accuduur is natuurlijk nooit weglekzzz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:32:
@Durian ik gebruik Overcome en doe drie dagen met m'n tablet
Ben overigens heel benieuwd wanneer die CM9 klaar is voor onze tab; ben wel nieuwschierig naar ICS
Update: na heel wat gepiel ICS aan de praat gekregen; ziet er goed uit! Helaas kreeg de tab geen verbinding met de router (WPA2) dus nu Overcome aan het proberen..
[ Voor 14% gewijzigd door Imperial_Master op 11-03-2012 19:19 ]
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Uit nader onderzoek bleek dat dat vooral de flickr app was die op de achtergrond moeilijk zat te doen (locatiebepaling, gps?) Als ik de locatiebepaling bij de app uitzet is het veel beter.durian schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:12:
Het enige dat ik merk is dat de batterij minder lang meegaat. Ik verlies nu 's nachts als alles uit staat (wifi, scherm, geluid) zo'n 20% batterij, dat was met 2.2 niet meer dan 2 of 3%
Nu is 70% van het batterijgebruik "Android Systeem". (maar ik dacht dat dat vroeger het scherm was, maar dat weet ik niet meer zeker)
- Alles moet werken zonder gezeik (GSM, WiFi, BT, GPS, Camera)
- Mag wat sneller worden. (Loopt nu met de originele 2.3.6 gewoon niet zo lekker, scrollen van sites/bureaublad en bladeren door email verloopt erg traag.)
- Batterij moet met normaal gebruik (hele dag wifi en GSM aan) minimaal 1 tot 1,5 dag mee gaan.
Lees veel goede verhalen over de Overcome, maar kan nergens vinden of GPS en de Camera dan nog goed werken. Ik geef niet zo veel om een mooie grafische schil, ik wil liever dat de ROM gewoon goed, stabiel en snel werkt.
Werken bij mij allebei gewoon goedImperial_Master schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 20:29:
Ik heb overcome nu draaien hier en naar mijn weten werkt alles. Kan je helaas niets zeggen over gsm/bt daar ik die beiden niet gebruik. Ben er overigens nog niet uit of de batterijduur nu beter is dan stock of niet.
Ik wil een Tab plus of de nieuwe tab 2 - 7" gaan kopen maar een eis is dat ik een composite kabel kan gebruiken op de tablet (rood/wit/geel) deze kabels vindt je op genoeg websites en bij veel staan alle samsung tablets er bij vermeld als "compatible".
Weet iemand of dit gaat werken? of op de Plus of op de nieuwe tab 2?
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
De enigste optie om dan toch een filmpje of serie te kunnen kijken op tv is dan een analoge aansluiting.
Je kunt uiteraard van hdmi naar composite alleen dan moet ik weer extra apparaten mee sjouwen in de rugzak en dat wil ik voorkomen.
Nu zie ik ook de Tab 2 voorbij komen en de Plus maar zou graag weten of een van de twee composite ondersteund.
De oude tab ondersteunde dit 100% zeker maar begin te vrezen dat ze dit eruit hebben gesloopt......
Dan kan je, kwalitatief gezien, beter op je Tab de series en films bekijken.Monkeyk2010 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 08:49:
..hebben ze geen hippe lcd tvs met hdmi....
R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
Dit werkt inderdaad niet met de plus, of de 10" versies. De 7" tab (dus niet de plus) is de enige uit de samsing reeks die dit kanMonkeyk2010 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 08:49:
Ik wil analoog omdat ik de tablet het meest zal gebruiken op vakantie, in de landen waar ik op vakantie ga hebben ze geen hippe lcd tvs met hdmi.
De enigste optie om dan toch een filmpje of serie te kunnen kijken op tv is dan een analoge aansluiting.
Je kunt uiteraard van hdmi naar composite alleen dan moet ik weer extra apparaten mee sjouwen in de rugzak en dat wil ik voorkomen.
Nu zie ik ook de Tab 2 voorbij komen en de Plus maar zou graag weten of een van de twee composite ondersteund.
De oude tab ondersteunde dit 100% zeker maar begin te vrezen dat ze dit eruit hebben gesloopt......
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Was er al een beetje bang voorMaDLiVe schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 22:57:
[...]
Dit werkt inderdaad niet met de plus, of de 10" versies. De 7" tab (dus niet de plus) is de enige uit de samsing reeks die dit kan
Ik probeer een internet verbinding te leggen via mijn mobiele telefoon. Mijn laptop ziet de mobiele hotspot wel, de tablet ziet hem niet ook al ligt de telefoon er naast. De tablet ziet overigens maar een fractie van de WIFI die de laptop wel detecteert. Waar kan dit nu weer aan liggen?
Groet,
Frogboy.
Greetz, Frogboy
Dus bv. XXJB4. Mijne moet waarschijnlijk terug naar de winkel voor garantie, dan kan ik er denk ik maar beter weer een officiële Nederlandse rom op zetten.
Welke ROM gaat het hier om? Thanks!minimalistic schreef op maandag 16 april 2012 @ 23:36:
Ik heb nu ICS (prima) draaien, inclusief bluetooth en camera functies.. Iemand nog aanraders voor apps om te draaien op de 7"?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Anoniem: 311380
Ja dat bedoel ik, dus dit werkt ?S913 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:29:
Je bedoelt LEAP wireless security? Mijn werkgever gebruikt LEAP op zijn interne wifi netwerk en ik moest er een speciale app (van mijn werkgever zelf) voor downloaden die alle instellingen deed waardoor ik op het netwerk kon.
~ H.P. Lovecraft
Alles weer aangesloten, maar hij start niet meer op. Ik kan natuurlijk iets gemold hebben, maar de accu zou ook helemaal leeg kunnen zijn, of het vervangende scherm is gaar.
Nu heb ik twee vragen. Als de batterij helemaal leeg is, start hij dan meteen op als hij aan de oplader hangt, of duurt dat een tijd. Kan je aan iets anders dan het scherm merken dat hij aan gaat?
edit: ipv op een usb poort nu met zijn eigen oplader aangesloten en hij doet het.
[ Voor 6% gewijzigd door Ares408 op 19-04-2012 14:37 ]
Eerst Overcome 4.1.0 gedraaid, en daarna een Cyanogen Mod 9 gedraaid. Ik heb een post gemaakt hoe je hem zo er op kan krijgen, als er belangstelling is: http://minimalistical.nl/?page_id=4
Heb via jou post ics op me tab kunnen instaleren. Heel veel dank voor deze uitgebreide en zeer heldere uitleg. Had zelf in de eerste instantie ook geen playstore, maar ook die werkt inmiddels prima.
Hee, thnx voor the heads-up dat alles duidelijk is en goed is verlopen!tweekdingen schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:17:
@minimalistic,
Heb via jou post ics op me tab kunnen instaleren. Heel veel dank voor deze uitgebreide en zeer heldere uitleg. Had zelf in de eerste instantie ook geen playstore, maar ook die werkt inmiddels prima.
Zal de komende tijd proberen wat reviews erop te gooien van programma's die wel handig zijn om te draaien.
werkt vooralsnog prima, was ff bang dat de backups niet zouden werken van de vorige android naar ICS , maar alles doet het prima.
Ik zat reeds op overcome dus het was zo gepiept!
Ondertussen alweer een keer opnieuw moeten beginnen omdt ik een gps fix vern**kt had... Niet meer opstarten en geen beeld bij de recovery...
Deze tut heeft me gered http://androidforums.com/...th-about-rom-manager.html.
Verders heb ik er nu GO Launcer HD opgezet Google Play: GO Launcher HD for Pad
werkt prima verders, (nu alleen nog maar de balk pleite maken bij de spellen...)
[ Voor 52% gewijzigd door Pandorian op 06-05-2012 17:21 ]
Thnx, goed om te horen dat hij draaitPandorian schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:30:
Ook hier een dankje wel voor de ics handleiding!
werkt vooralsnog prima, was ff bang dat de backups niet zouden werken van de vorige android naar ICS , maar alles doet het prima.
Ik zat reeds op overcome dus het was zo gepiept!
Ondertussen alweer een keer opnieuw moeten beginnen omdt ik een gps fix vern**kt had... Niet meer opstarten en geen beeld bij de recovery...
Deze tut heeft me gered http://androidforums.com/...th-about-rom-manager.html.
Verders heb ik er nu GO Launcer HD opgezet Google Play: GO Launcher HD for Pad
werkt prima verders, (nu alleen nog maar de balk pleite maken bij de spellen...)
GPS heeft het bij mij opgeven, wat ik ook probeer....
ICS werkt wel prettig, een fijne rebirth van deze telefoon.
Standaard op 160dpi met letter type op groot.
Op de versie die ik draai, pakt hij GPS wel maar Camera niet, ik geloof dat er voor de camera dan wel mogelijkheden zijn.Pandorian schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:29:
Zit nu wel reeds op een nieuwere versie : update-cm-9-20120508-NIGHTLY-p1-signed.zip , hier doet GPS het ook op. In iedergeval dat zou het moeten doen, bij mij dus niet.
GPS heeft het bij mij opgeven, wat ik ook probeer....
ICS werkt wel prettig, een fijne rebirth van deze telefoon.
Standaard op 160dpi met letter type op groot.
Camara doet het prima, settings en flits werken en opslag is in kleur.
Er zijn al weer 2 nieuwe versies uit, maar geen idee wat hier in is verbeterd...
Kan deze gewoon over degene uit de handleiding van Minimalistic?Pandorian schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:29: update-cm-9-20120508-NIGHTLY-p1-signed.zip
(Dus weer via de recovery mode flashen?)
De camera doet het bij mij ook niet, filmpjes maakt hij wel en ook foto's van jezelf.
Lijkt als of er iets fout gaat bij het maken/coderen van de foto, want als een foto gemaakt
is dan zie ik linksboven een streepje en de rest is grijs.
Zit u ff in de sh*t, daar ik een flash verkl**t heb. Wederom het zwarte scherm, maar mijn eerdere oplossing werkt niet meer. Kan alleen in download mode komen.
En vanaf daar weer terug naar Overcome werkt ook niet?Pandorian schreef op zondag 13 mei 2012 @ 20:56:
Die heb ik er inderdaad gewoon overheen gezet.
Zit u ff in de sh*t, daar ik een flash verkl**t heb. Wederom het zwarte scherm, maar mijn eerdere oplossing werkt niet meer. Kan alleen in download mode komen.
Hebben jullie een goede tutorial om terug te schakelen naar gingerbread?
TIA
Zou ik de volgende, met kans op succes
http://www.thegalaxytabfo...q1-p1000xxjq1-p1000xxjpz/
Er wordt ook Odin 1.7 gebruikt en dan naar stock gingerbread 2.3.3, vervolgens het rooten overslaan.
Daarna kijken of kies een update voor me heeft?
Tnks
[ Voor 60% gewijzigd door Ontspannen op 15-05-2012 20:41 ]
Kan hier niets van terug vinden
Vanadaag zou men galaxy tab2 7.0 aankomen :-)
Eerste tablet, eerste ervaring met android
Ik zou gewoon deze volgen :http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1317384.Ontspannen schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:21:
Bij mij loopt hij toch niet lekker.
Hebben jullie een goede tutorial om terug te schakelen naar gingerbread?
TIA
(de plaatjes werken niet maar je hebt ze niet nodig, alles staat prima uitgelegd.
in een half uurtje zit ben je weer up and running.
Je gaat dan naar de overcome rom, of stock gingerbread. (overcome is net iets prettiger).
Deze tut ook weer gebruikt om m'n gecrashte tap weer te fixen.
Maar dan de "verkorte"versie
IF WANT TO GO BACK TO GB RESTOCK IS AGAIN NEEDED!!!
1)RESTOCK to gingerbread by following overcome method
www.teamovercome.net
2)flash the overcome kernel 4.0 to convert the system to ext4 from the above website
3)DOWNLOAD ANY ANY BUILD [OFFICIAL NIGHTLY OR SOMEONE ELSE BUILD]
4)copy the zip to tab and then reboot into recovery
5)wipe data,cache and dalvik cache
6) a) if MTD build once u flash them mtd zip it boots into mtd recovery and U HAVE TO FLASH THE ZIP AGAIN
b) if NON MTD just flash the zip
7)reboot!!!!
zit nu op de update-20120514-cm-9.0.0-RC0-p1-UNOFFICIAL-signed.zip. Met titianium maar ik een dagelijkse backup naar m'n externe SD! Nu kan ik met een gerust hart flashen zonder dat ik iets kwijt raak (wel zo prettig)
Gelukkig had ik van een eerdere flash nog een backup liggen (een week oud) dos zoveel was ik niet kwijt.
[ Voor 4% gewijzigd door Pandorian op 16-05-2012 14:28 ]
Dat ging eigenlijk zeer eenvoudig hoewel ik nu een andere firmware heb volgens kies.
Van: PDA:JMI / PHONE:JMA / CSC:JM6 (XEO)
Naar: PDA:JQ1 / PHONE:JPZ / CSC:JQ1 (ITV)
Zit dus nu op 2.3.3 en kies wil hem niet opwaarderen, zegt dat ik al de laatste nieuwe heb.
Kies geeft me namelijk telkens een melding dat er een fout in het te download bestand zit waardoor het halverwege ophoud met dowloaden en me vraagt of ik het opnieuw wil proberen. Dit is nu al een half jaartje zo, voorheen wel probleemloos via kies ge-upgrade vreemd genoeg.
Iets dergelijks heb ik ook al eens gehad. Ik had wat gedwnld en toen ik vervolgens het prog. dubbelklikteStorm316 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:20:
Kan ik de firmware upgrades ook op een andere manier downloaden dan via Kies misschien?
Kies geeft me namelijk telkens een melding dat er een fout in het te download bestand zit waardoor het halverwege ophoud met dowloaden en me vraagt of ik het opnieuw wil proberen. Dit is nu al een half jaartje zo, voorheen wel probleemloos via kies ge-upgrade vreemd genoeg.
gaf ie een foutmelding. Toen heb ik of de virusscanner of windowsdefender uitgeschakeld.
Misschien het proberen waard?
Gelukt & bedankt voor de tip Ontspannen!
Anoniem: 84479
Een fijne tablet maar kom nu een vreemd probleem tegen.
Gisteren nog goed mee gewerkt en alles leek in orde.
Vanochtend doe ik de tab 2 weer aan maar nu zijn er schermen verdwenen.
Ook verschillende Widgets staan er niet meer in, zoals voor het weer en de rekenmachines.
Van de vijf heb ik nog maar twee schermen staan.
Wie kent dit probleem?
Ik heb dit probleem nog nooit gehad bij de iPad's en PlayBooks maar die hadden geen widgets.
Gelukkig staan mijn betrouwbare progjes er nog maar deze ervaring geeft niet veel vertrouwen.
Is er een ander versie die nog soepeler draait en wellicht nog meer functionaliteit biedt ?
Momenteel heb ik AOKP SGT7 - Build #40 (01/07/2012) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1523174
geinstalleerd. De instructies voor Overcome kernel heb ik overgeslagen en direct de Rom via CWM geflashed.
Nu heb ik de instructie gevolgd van: iLeftMyHeartAtCrackberry.com op deze forum: http://forums.androidcent...acks/116499-ext4-rfs.html
Ik zie bij mij:
System: yaffs2
Cache: yaffs2
Data: ext4
De Apps menu gaat nog niet super soepel en als er teveel snelkoppelingen of widgets op de homescreen zitten gaat het scrollen traag.
Mijn vraag is: heeft iemand Ext4 op zijn samsung tablet en merk je het verschil in snelheid?
Verdere dingen wat ik met Voltage Control heb gedaan:
CPU governer: SmartassV2 voor performance en minder batterij verbruik, met ondemand en interactive stotteren sommige programma's.
I/O Scheduler: sio, welke vinden jullie het beste?
Voltages:
1000Mhz: 1250mV (default 1350mV)
800Mhz: 1200mV (default 1275mV)
600Mhz: 1125mV (default 1200mV)
400Mhz: 950mV (default 1050mV)
200Mhz: 800mV (default 950mV)
100Mhz: 750mV (default 950mV)
echter dit eindigt standaard in een bootloop maakt niet uit hoe of wat ik doe. wel of geen root/su maakt niet uit.
tap voorzien van een restock en daarna van de overcome kernel. dit gaat goed.
de nieuwe rom.zip op de tap en via cwm data,cache and dalvik cache wipe.
vervolgens met cwm de update starten.
de update wordt uitgevoerd voor zo ver zichtbaar en vervolgens een bootloop.
als ik weer naar cwm ga zie ik wel dat dit nu versie 5 is. dus deze update gaat wel goed. de rest dus niet.
wie kan me op weg helpen om dit wel werkend te krijgen.
Of kan ik eventueel gewoon via Obin de oude CWM voor 2.3.3 installeren?
[ Voor 19% gewijzigd door Practics op 29-08-2012 15:56 ]
dit "probleem" had ik ook. nu eindelijk versie 4.0.4 werkend.Practics schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 15:50:
Mijn pa wou graag 4.0 op zijn tab hebben. Goed ik dat ding geroot geen centje pijn. Echter nu wil ik CWM installeren maar dit wil niet. Omdat hij hem heeft geupdate naar versie 2.3.6 en CWM hem dus niet meer herkent. Alles wat op internet te vinden is gaat over de tab op android 2.3.3. Is er nog een mogelijkheid om of terug te gaan naar android 2.3.3 of CWM er toch op 1 of andere manier op de tab te krijgen?
Of kan ik eventueel gewoon via Obin de oude CWM voor 2.3.3 installeren?
wat te doen:
eerst een restocking volgens deze handleiding:
http://www.teamovercome.net/p1000/?page_id=17
daarna van deze site de rom downloaden en de instructies volgen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1523174
na de update en reboot gaat de tab nog een paar keer uit/aan om uiteindelijk om de pincode van de sim te vragen.
ik ga er nu mee verder spelen om te kijken of deze stabiel is. de rom staat er net op.
[ Voor 2% gewijzigd door Z80 op 04-09-2012 20:57 . Reden: ontbrekende link ]
EDIt de vraag is inmiddels beantwoord, Teamviewer QuickSupport op de tablet (alleen via samsung appstore te downloaden) zetten en de volledige teamviewer op een PC die is aangesloten op de beamer. Contact maken en voila.
[ Voor 48% gewijzigd door eazyq op 06-09-2012 12:37 ]
hoeveel kan jij hebben? https://www.doneeractie.nl/actie/50779
Mijn vrouw heeft het ding 's nachts in een la, maar als ze e-mail krijgt (Yahoo/Hotmail gekoppeld aan standaard e-mail app) maakt het dus een irritant ringend geluid.
hoeveel kan jij hebben? https://www.doneeractie.nl/actie/50779
Gebruik zelf : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1747128
persoonlijk vind ik deze wel prettig werken:Pandorian schreef op zondag 16 september 2012 @ 12:18:
Jelly Bean op de Tab 7.0. Werkt een stuk beter dan ICS (mijn mening).
Gebruik zelf : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1747128
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1871113
draait stabiel en ook het accu gebruik is goed.
Ik zit nu op 2.3.6 maar kom niet hoger.
Ben ik de enige ?
ok het originele kabeltje en dan gaat het wel.
[ Voor 22% gewijzigd door tinka op 17-10-2012 22:26 ]
Kun je dan niet beter voor een 50,- een android hdmi stick kopen?Monkeyk2010 schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 08:49:
Ik wil analoog omdat ik de tablet het meest zal gebruiken op vakantie, in de landen waar ik op vakantie ga hebben ze geen hippe lcd tvs met hdmi.
Eerst blijft het 45 minuten op 99% staan. Daarnaa een tijd op 100% en reageert het programma niet meer.
Ik heb Kies_2.5.0.12114_1_17 in gebruik
Ik heb Kies al 3x re-installed (laatste keer met reboot en removal tool)
Firewall en Antivirus heb ik uit kunnen sluiten.
Factory Reset middels Aan/Uit knop en Volume UP uitgevoerd.
(Ikke ikke ikke....

Heeft iemand dit probleem ervaren en mogelijk een oplossing gevonden?
[ Voor 5% gewijzigd door Teisu op 18-12-2012 21:48 . Reden: toevoeging informatie ]
Hier gaf ik aan "NEE" want dat vind ik niet nodig.
Nu klikte ik te snel de verkeerde optie aan en zoef. download klaar en update word naar toestel geschreven.
Problem resolved.
Daarna echter werd er nóg een update geïnstalleerd. Ditmaal 4.1.1, en nu is dit echt een geweldig bruikbaar ding geworden! Geen lag meer, alles butter smooth, browser werkt perfect, games draaien een stuk beter. Alles werkt een stuk sneller.
Wat jellybean al niet kan doen op midrange hardware

Toen ik hem kocht was ik er maar matig tevreden mee, die tablet.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ja deze update naar 4.1.1 wordt zo vanaf 10 januari uitgerold volgens mij. Ik zal ook eens kijken of ie beschikbaar is, al ervaar ik met 4.0.4 niet die laggy bediening zoals jij beschrijft.rickyy schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:00:
Vandaag kreeg ik ineens een melding van een update (galaxy Tab 2 7 inch), daarna ging ie van 4.0.3 naar 4.0.4, geen vooruitgang, nog steeds laggy user interface en was het gewoon een prut tablet.
Daarna echter werd er nóg een update geïnstalleerd. Ditmaal 4.1.1, en nu is dit echt een geweldig bruikbaar ding geworden! Geen lag meer, alles butter smooth, browser werkt perfect, games draaien een stuk beter. Alles werkt een stuk sneller.
Wat jellybean al niet kan doen op midrange hardware![]()
Toen ik hem kocht was ik er maar matig tevreden mee, die tablet.
ik heb mijn SGH-P849 (Amerika T-Mobile) geupdate naar een GT-P1000 .
Firmware version: 2.3.3
Build number: Gingerbread.XXJQ1
Nu wil ik verder gaan naar Overcome_7_Series_v4.1.0.
Maar als ik de file overzet naar mijn tap, en ik haal mijn usb eruit om via cwm naar de file
Overcome_7_Series_v4.1.0_Wipe.zip te gaan, dan is die niet meer te vinden op mijn GT-P1000.
Dus kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe?.
Ben al een paar dagen bezig,maar krijg het niet voor elkaar.

gr elvis3
[ Voor 4% gewijzigd door keesellen op 22-08-2013 00:47 ]
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.