Ok. bedankt voor het nakijken. Ik denk dat de update dan helemaal niet meer komt. Hij is sinds mei al uit in italie en het is nu eind oktober. Ik vind het echt schandalig hoe samsung hier mee om gaat.S913 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 20:44:
Helaas pindakaas,
PDA:JMK / PHONE:JMA / CSC:JM5 (PHN)
is nog steeds de meest recente firmware volgens mijn Kies.
Mee eens. Ik heb hem ongeveer sinds de release, maar zelfs dat is minder dan een jaar. Het is toch stijlloos dat een apparaat dat voor veel mensen gemiddeld 6 maanden oud is, zooo enorm slecht gesupport wordt
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Na wat drama met de rc van honeycomb, nu toch maar over op Overcome 4.0 met een ICS theme. Ziet er grappig uit
Heb de hoop opgegeven dat wij hier in NL ooit de officiële 2.3 versie gaan krijgen.
Na het installeren van de Dolphin HD browser behoren mijn voortdurende stock browser crashes eindelijk tot het verleden...
Ik heb juist Dolphin er gisteren af gegooid, het schijnt dat ze er mee opgehouden zijn, maar ze hebben een hele tijd het surfgedrag (url's etc) opgeslagen van gebruikers.
Daarnaast blijft er een Dolphin proces actief terwijl je Dolphin zelf afgesloten hebt wat weer geheugen vreet. Ben Opera maar eens gaan proberen.
Daarnaast blijft er een Dolphin proces actief terwijl je Dolphin zelf afgesloten hebt wat weer geheugen vreet. Ben Opera maar eens gaan proberen.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Voordat overcome 4 goed gesettled was was ik een paar reboots verder, maar tot nu toe is de ervaring top.Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 09:09:
Na wat drama met de rc van honeycomb, nu toch maar over op Overcome 4.0 met een ICS theme. Ziet er grappig uitHeb de hoop opgegeven dat wij hier in NL ooit de officiële 2.3 versie gaan krijgen.
Wel gemerkt dat ik de accu eens moet kalibreren, want van dat metertje klopt nu geen ene donder meer.
Zou het dan toch eindelijk waar zijn net mijn P1000 aangesloten kies gestart en bang nieuwe firmware beschikbaar. PDA:JQ4 / PHONE:JQ3 / CSC:JQ1 (PHN) backup loopt nu. Ik zal na afloop install Android verzie rapporteren.
PDA:JQ4 / PHONE:JQ3 / CSC:JQ1 (PHN) staat er nu bij mij op, verdere toestelinfo:
Firmware versie: 2.3.5
Baseband versie: P1000XXjQ3
Kernelversie: 2.6.35.7
Buildnummer: GINGERBREAD.XWJQ4
Mijn Tab was sinds de vorige upgrade naar 2.2.3 wat instabiel geworden, dus voor ik deze upgrade uitgevoerd heb, heb ik eerste hem gereset naar fabrieksinstelling. Upgrade ging verder vlotjes!
Nu even een tijdje er mee spelen en kijken of het wat is
Mijn Tab was sinds de vorige upgrade naar 2.2.3 wat instabiel geworden, dus voor ik deze upgrade uitgevoerd heb, heb ik eerste hem gereset naar fabrieksinstelling. Upgrade ging verder vlotjes!
~ H.P. Lovecraft
Nou, nou, nou, nou???? Is di de lang verwachte en goed lopende Gingebread versie waar we al zoooooo lang op wachten???? Tell me more, tell me more, tell us more....S913 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 10:18:
PDA:JQ4 / PHONE:JQ3 / CSC:JQ1 (PHN) staat er nu bij mij op, verdere toestelinfo:
Beetje laat reactie, backup faalde dus heb dat maar gelaten voor wat het was.
Inderdaad Gingerbread Release 2.3.5.
Alles lijkt wat sneller, volgens mij loopt de batterij minder snel leeg (beide subjectief) en standaard browser blijft niet meer in geheugen hangen.
Ik had verder geen klachten over Froyo alleen dat de batterij snel leeg was (ca 6 uur), dus ben wel benieuwd wat Gingerbread daaraan verbeterd.
Inderdaad Gingerbread Release 2.3.5.
Alles lijkt wat sneller, volgens mij loopt de batterij minder snel leeg (beide subjectief) en standaard browser blijft niet meer in geheugen hangen.
Ik had verder geen klachten over Froyo alleen dat de batterij snel leeg was (ca 6 uur), dus ben wel benieuwd wat Gingerbread daaraan verbeterd.
Tja, kan ook niet echt veel meer melden. Aangezien ik met een clean install ben begonnen en zeer selectief weer apps aan het terugzetten ben, is het eigenlijk niet goed te vergelijken.
~ H.P. Lovecraft
huh is de update er? tzal mij benieuwen.
Ik zal m'n P1000 (kernelversie: 2.6.32.9 root@DELL105 #1) Froyo.xwjmk 2.2 ook eens aansluiten, eens kijken wat ie doet
**nou hij is bezig..van jmk naar jq3 geloof ik**
Ik zal m'n P1000 (kernelversie: 2.6.32.9 root@DELL105 #1) Froyo.xwjmk 2.2 ook eens aansluiten, eens kijken wat ie doet
**nou hij is bezig..van jmk naar jq3 geloof ik**
[ Voor 13% gewijzigd door MarElo op 05-11-2011 20:33 ]
Verwijderd
Ben benieuwd! 
Als er een officiële update in NL beschikbaar is, wil ik die zeker even testen!
Als er een officiële update in NL beschikbaar is, wil ik die zeker even testen!
GT-P1000
Firmware 2.3.5
Baseband-versie: P1000XXJQ3
root@DELL124#2
Buildnr: Gingerbread.XWJQ4
Ik werd al verrast door een nieuw opstart geluidje,...altijd leuk.
Jammer dat bol.com er iets in heeft weten te krijgen, en wel: DigiLezen
Pulse is er ook bij gekomen, geen idee wat het is, maar dat zoek ik wel eens uit.
En schets is er ook bij gekomen (notities maken).
Aantal icoontjes is wat veranderd: browser is nu groen bijvoorbeeld.
Backup had ik aantal dingetjes aangevinkt, maar is niet eens nodig.
Update is dus prima verlopen.
Firmware 2.3.5
root@DELL124#2
Ik werd al verrast door een nieuw opstart geluidje,...altijd leuk.
Jammer dat bol.com er iets in heeft weten te krijgen, en wel: DigiLezen
Pulse is er ook bij gekomen, geen idee wat het is, maar dat zoek ik wel eens uit.
En schets is er ook bij gekomen (notities maken).
Aantal icoontjes is wat veranderd: browser is nu groen bijvoorbeeld.
Backup had ik aantal dingetjes aangevinkt, maar is niet eens nodig.
Update is dus prima verlopen.
Batt icoon knipperd nu op usb. Hij voelt ook iets sneller. Alleen niet via kies de update gedaan. Die zeurde nog dat hij mijn 2.3.3 niet kende.
Is het een update, en geen volledige upgrade?
ie geen volledige install, (wil niet per ongeluk iets kwijt raken!)
ie geen volledige install, (wil niet per ongeluk iets kwijt raken!)
Ik ben niets kwijt. Kan verschillen per install wellicht.
nouja upgrade-update, je gaat van froyo(standaard) naar gingerbread
prima gegaan hier en niets kwijt.
prima gegaan hier en niets kwijt.
Kadootje hoor! Vlekkeloze update, niets kwijt. Plusje voor Samsung dat ze toch de MOAT (Mother Of All Tabs) trouw zijn gebleven!
Ah! Dat doet Kies bij mij ook, hoe heb jij dat opgelost?Tadango schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:25:
Batt icoon knipperd nu op usb. Hij voelt ook iets sneller. Alleen niet via kies de update gedaan. Die zeurde nog dat hij mijn 2.3.3 niet kende.
Nu hopen dat de P1010 ook snel aan de beurt is...
Ik zit hier nog op firmware versie 2.2, goedverdoeme.
Daar 4launch me een Pools apparaatje heeft gestuurd moest ik maar eens de Poolse kies proberen. Of ze hebben geweten dat het apparaat niet te updaten was daar de doos al open was geweest toen ik hem kreeg.
Daar 4launch me een Pools apparaatje heeft gestuurd moest ik maar eens de Poolse kies proberen. Of ze hebben geweten dat het apparaat niet te updaten was daar de doos al open was geweest toen ik hem kreeg.
Hier ook!MarElo schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:21:
GT-P1000
Firmware 2.3.5
root@DELL124#2
Geen backup gemaakt maar alles is gewoon nog aanwezig.
Ik krijg de melding (met de JQ1 firmware van italiaanse makelij) dat mijn firmware de laatste is. Hoe is het je gelukt om toch te updaten? Eerst terug naar JMK (Froyo) en dan updaten? Of via ODIN 2.3.5 erop zetten (kan de firmware 2.3.5 niet vinden..).Tadango schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 21:25:
Zou het zeer op prijs stellen als je kan laten weten hoe het je gelukt is!
Alvast bedankt,
Jelle
Gaat deze 2.3.5 update enkel via KIES? Ik heb net op samfirmware gekeken en daar is 2.3.3 (die ik nu heb) de laatste?
edit: Zit er veel verschil tussen 2.3.3 en 2.3.5 naar jullie weten (maw: is het de moeite om up te graden?)?
edit: Zit er veel verschil tussen 2.3.3 en 2.3.5 naar jullie weten (maw: is het de moeite om up te graden?)?
[ Voor 32% gewijzigd door Imperial_Master op 08-11-2011 11:00 . Reden: vraagje toegevoed ]
Rom gedownload via CheckFusDownloader_v2.1 en geflashed met Odin. Moest ook wel want ik had al lopen spelen met roms...
Rooten is gelukt met Gingerbreak
Pulse zat wat klem en bleef stroom vreten. Was een system app geworden. Na de root was het weer een gewonen app en kon ik hem verwijderen. Vreemd, stond ook niet in de system/app.
Rooten is gelukt met Gingerbreak
Kan ik je vragen wat je hebt ingevuld in downloader? Zowel bij europees model als nederlands model geeft hij geen firmware aan.
Ook is mijn product code anders dan de nederlandse in de lijst (van mij is GT-P1000ZKDITV).
Ook is mijn product code anders dan de nederlandse in de lijst (van mij is GT-P1000ZKDITV).
Ik had precies het zelfde probleem. Ik ben terug gegaan naar froyo en toen gaf kies aan dat er weer een update was. Prima gegaan. Prima rom. Loopt soepel. Ik vind hem beter dan 2.3.3.Imperial_Master schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 10:59:
Gaat deze 2.3.5 update enkel via KIES? Ik heb net op samfirmware gekeken en daar is 2.3.3 (die ik nu heb) de laatste?
Gelukkig, ben dus niet de enige ...
heb je van samfirmware 2.2 gehaald en met Odin geflashed? welke heb je genomen?
maakt het nog uit dat ik de tab geroot heb, levert dat geen problemen op?
alvast bedankt!
alvast bedankt!
Ja, Die heb ik van die samfirmware 2.2 gehaald. Gewoon met odin 1.7 geflashed. Je moet bestand P1000XWJMK hebben. De pit file moet je even apart downloaden. Staat ook in die lijst. Je moet de p1.pit file hebben. Alle bestanden die je nodig hebt zitten er bij. Ik heb odin 1.7 gebruikt. Je moet eerst de pda file en de pit file flashen, dan de phone file. Als je er niet uit komt hoor ik het wel. Succes!!jelleeelco schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:09:
Gelukkig, ben dus niet de enige ...
alvast bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door blueface op 09-11-2011 14:19 ]
bedankt! moet denk ik opnieuw jmk downloaden, ik krijg er een * achter...dat betekent geloof ik incomplete
toch goed denk ik, ook nieuwe download geeft het sterretje. nu uitgepakt, maar mij niet helemaal duidelijk wat nu de pda, csc en phone files zijn...
GT-P1000-CSC-PHNJM5.tar.md5 csc file?
MODEM_P1000XXJMA.tar.md5 phone file?
nvm_SP6160_MODEM_V...... .cfg niet gebruikt?
P1000XWJMK-REV03-ALL-CL900323.tar.md5 PDA file?
alvast bedankt!
ik kom er niet uit... volgens de guide op samfirmware moet ik eerst pit en daarna de rest flshen. kun je mij zeggen wat je precies gedaan hebt?
pit en pda flashen, dan phone en csc? of flash je csc helemaal niet? en na rebooten een harde reset?
toch goed denk ik, ook nieuwe download geeft het sterretje. nu uitgepakt, maar mij niet helemaal duidelijk wat nu de pda, csc en phone files zijn...
alvast bedankt!
ik kom er niet uit... volgens de guide op samfirmware moet ik eerst pit en daarna de rest flshen. kun je mij zeggen wat je precies gedaan hebt?
pit en pda flashen, dan phone en csc? of flash je csc helemaal niet? en na rebooten een harde reset?
[ Voor 84% gewijzigd door jelleeelco op 09-11-2011 15:50 ]
Hier bij de uitleg:jelleeelco schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:27:
bedankt! moet denk ik opnieuw jmk downloaden, ik krijg er een * achter...dat betekent geloof ik incomplete
alvast bedankt!
Zet eerst de PDA FILE: P1000XWJMK-REV03-ALL-CL900323.tar.md5 file die zet je dus achter PDA (odin).
Zet de pit file acher pit. repartion moet aan gevinkt zijn. Flash nu deze 2 bestanden (dus allebei in 1 keer) in de tab. Laat de tab resetten en de bestanden uitpakken. Schakel hem opnieuw in download modus en sluit hem weer aan via odin. Zet MODEM_P1000XXJMA.tar.md5 achter phone. Zorg dat repartiotion NIET aan gevinkt is en flash het phone bestand in de tab. Tab reset automatisch. Als je de instellingen in de tab gedaan hebt, zou kies hem nu gewoon als froyo 2.2 moeten zien. Ik heb de csc file niet geflashed voor zo ver ik weet. Laat me weten als het werkt. De jmk file die ik heb gedownload was niet incomplete, daar stonden 2 hekjes achter.
Dit begrijp ik niet. Gisteren krijg ik de mededeling dat ik kan upgraden naar nieuwe firmware. Omdat ik gisteren geen tijd had heb ik gewacht tot vandaag.
Vandaag mijn SGT aangesloten en nu geeft hij aan dat de firmaware die ik heb de laatste versie is?!
PDA:JMK / PHONE:JMA / CSC:JM5(PHN)
Wat is hier aan de hand?
Vandaag mijn SGT aangesloten en nu geeft hij aan dat de firmaware die ik heb de laatste versie is?!
Wat is hier aan de hand?
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
hmm, het heeft op zich gewerkt. KIES herkent de tab, maar geeft geen Huidige Versie en al helemaal geen Update.... heb ik iets fouts gedaan of ligt de update eruit? (zie bovenstaande)?
Nou, toch maar de csc file ook gedaan (van voren af aan). Nu herkent hij de firmware wel, maar geeft hij aan dat software udates via KIES niet ondersteund worden. ook de product code is veranderd...
sna er geen donder van. Denk dat ik een andere firmware erop moet zetten...een nederlandse (maar heb de juiste gedownload...)
iemand een idee, of hetzelfde tegengekomen?
Nou, toch maar de csc file ook gedaan (van voren af aan). Nu herkent hij de firmware wel, maar geeft hij aan dat software udates via KIES niet ondersteund worden. ook de product code is veranderd...
sna er geen donder van. Denk dat ik een andere firmware erop moet zetten...een nederlandse (maar heb de juiste gedownload...)
[ Voor 50% gewijzigd door jelleeelco op 09-11-2011 20:52 ]
zou je nog kunnen zeggen hoe je de firmware gevonden hebt? of als je hem nog hebt, misschien uploaden ergens? (rapid, mega...)? dan kan ik met odin flashen, KIES werkt gewoon niet...Tadango schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:31:
Rom gedownload via CheckFusDownloader_v2.1 en geflashed met Odin. Moest ook wel want ik had al lopen spelen met roms...
Rooten is gelukt met GingerbreakPulse zat wat klem en bleef stroom vreten. Was een system app geworden. Na de root was het weer een gewonen app en kon ik hem verwijderen. Vreemd, stond ook niet in de system/app.
Join the clubOntspannen schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:58:
Ik zit hier nog op firmware versie 2.2, goedverdoeme.
ijelleeelco schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:25:
hmm, het heeft op zich gewerkt. KIES herkent de tab, maar geeft geen Huidige Versie en al helemaal geen Update.... heb ik iets fouts gedaan of ligt de update eruit? (zie bovenstaande)?
Dat snap ik niet. Heb je echt wel de goede pda file gedownload? Ook de nieuwste versie van kies zelf al opWat de pc staan? Pit file ook gedaan? Wat bedoel je precies met de product code is veranderd? Miscchien loopt kies te klooien als ik bovenstaande zo lees.
Yep, volgende gedownload van Samfirmware:
P1000XWJMK ##
en de 1.pit file
Geflashed zoals je beschreef: eerst de PIT file en de PDA file, repartition aangevinkt.
Toen PHONE, repartition niet aangevinkt.
Aangesloten op KIES, herkende de firmware niet (gaf geen info maar ook geen error melding).
Toen hele process overnieuw, en tegelijk met PHONE ook CSC gedaan.
Nu geeft KIES wel de firmware, maar geeft hij aan dat software update niet ondersteund wordt.
Product code is veranderd van GT-P1000ZKIVT (of zoiets) naar iets anders....wat is jouw product code?
*2767*4387264636# (To display product code)
Zou het kwaad kunnen om P1000XWJMJ te proberen? Die staat in het rood bij samfirmware, enig idee wat dat betekent? (misschien protected bootloaders?)
P1000XWJMK ##
en de 1.pit file
Geflashed zoals je beschreef: eerst de PIT file en de PDA file, repartition aangevinkt.
Aangesloten op KIES, herkende de firmware niet (gaf geen info maar ook geen error melding).
Nu geeft KIES wel de firmware, maar geeft hij aan dat software update niet ondersteund wordt.
Product code is veranderd van GT-P1000ZKIVT (of zoiets) naar iets anders....wat is jouw product code?
Zou het kwaad kunnen om P1000XWJMJ te proberen? Die staat in het rood bij samfirmware, enig idee wat dat betekent? (misschien protected bootloaders?)
[ Voor 3% gewijzigd door jelleeelco op 09-11-2011 21:26 ]
Ik heb een vermoeden dat je geen nederlands model hebt. Mijn product code: GT_P1000CWAPHN. Je zou kunnen proberen om via de product code het land te achterhalen en dan die firmware te downloaden via de lijst van samfirmware. Heb je geen simlock op de tab . Zou ook nog kunnen.jelleeelco schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:25:
Yep, volgende gedownload van Samfirmware:
P1000XWJMK ##
en de 1.pit file
Denk dat ik nog even geduld ga proberen te hebben en kijken wat er van XDA af gaat komen mbt ICS. Dat lijkt mij een waardevollere upgrade dan van 2.3.3 naar 2.3.5
[quote
Ik heb een vermoeden dat je geen nederlands model hebt. Mijn product code: GT_P1000CWAPHN. Je zou kunnen proberen om via de product code het land te achterhalen en dan die firmware te downloaden via de lijst van samfirmware. Heb je geen simlock op de tab . Zou ook nog kunnen.
[/quote]
Gechecked, toch echt Nederlands model. Als ik bij de samsung site mijn typenummer intik, kom ik op NL info uit. Als ik GT-P1000ZKD google, vind ik genoeg Nederlandse sites die hem aanbieden (eveneens voor GT-P1000CWA). Ik denk dat er twee product codes in omloop zijn (ZKD en CWA). Mijn model is unlocked gekocht bij Media Markt in Den Haag...
Als iemand kan kijken of hij dezelfde Pcode heeft en toch heeft kunnen updaten? Of als iemand de nieuwe firmware ergens wil uploaden? Het lijkt erop dat Samsung de firmware heeft weggehaald; zelfs Check Fus vindt hem niet.
Ik heb een vermoeden dat je geen nederlands model hebt. Mijn product code: GT_P1000CWAPHN. Je zou kunnen proberen om via de product code het land te achterhalen en dan die firmware te downloaden via de lijst van samfirmware. Heb je geen simlock op de tab . Zou ook nog kunnen.
[/quote]
Gechecked, toch echt Nederlands model. Als ik bij de samsung site mijn typenummer intik, kom ik op NL info uit. Als ik GT-P1000ZKD google, vind ik genoeg Nederlandse sites die hem aanbieden (eveneens voor GT-P1000CWA). Ik denk dat er twee product codes in omloop zijn (ZKD en CWA). Mijn model is unlocked gekocht bij Media Markt in Den Haag...
Als iemand kan kijken of hij dezelfde Pcode heeft en toch heeft kunnen updaten? Of als iemand de nieuwe firmware ergens wil uploaden? Het lijkt erop dat Samsung de firmware heeft weggehaald; zelfs Check Fus vindt hem niet.
Als je doelt op deze laatste reguliere upgrade van Samsung zelf dan ik het 2.2.3 (Froyo) naar 2.3.5 (Gingerbread).Imperial_Master schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:48:
Denk dat ik nog even geduld ga proberen te hebben en kijken wat er van XDA af gaat komen mbt ICS. Dat lijkt mij een waardevollere upgrade dan van 2.3.3 naar 2.3.5
~ H.P. Lovecraft
Nee, ik heb eerder dit jaar via samfirmware.com 2.3.3 geinstalleerd (dus wel een officiele firmware naar mijn weten maar niet via KIES)S913 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:51:
[...]
Als je doelt op deze laatste reguliere upgrade van Samsung zelf dan ik het 2.2.3 (Froyo) naar 2.3.5 (Gingerbread).
Imperial_Master - kun je checken wat je product code is?
Ik ga denk ik terug naar 2.3.3; die werkte voor mij prima eigenlijk en ik hoor wat minderen verhalen over 2.3.5 (reboot door mediacard). En...2.3.3 krijg ik er tenminste op
Ik ga denk ik terug naar 2.3.3; die werkte voor mij prima eigenlijk en ik hoor wat minderen verhalen over 2.3.5 (reboot door mediacard). En...2.3.3 krijg ik er tenminste op
Mijn product code is GT-P1000CWAITVjelleeelco schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:29:
Imperial_Master - kun je checken wat je product code is?
Overigens ben ik wel benieuwd naar de ervaringen met 2.3.5 aangezien met 2.3.3 mijn batterij een kleine 4-5 uur aaneengesloten gebruik meegaat; vind dat nog steeds aan de lage kant eerlijk gezegd (geen GSM/3G, enkel wifi)
Kijk daar zit het verschil....Bij iedereen begint de Product code met GT-P1000CWA (en dan ITV voor Italie, omdat er een italiaanse rom opstaat).
Bij mij begint het met GT-P1000ZKD... GEEN idee waar ik kan vinden wat het betekent.
Is er iemand anders met ZKD???
ik heb ook software info bekeken, alles is er behalve CSC: unknown...
Ga gewoon 2.3.3 erweer op knallen, ben er klaar mee!
Bij mij begint het met GT-P1000ZKD... GEEN idee waar ik kan vinden wat het betekent.
Is er iemand anders met ZKD???
ik heb ook software info bekeken, alles is er behalve CSC: unknown...
Ga gewoon 2.3.3 erweer op knallen, ben er klaar mee!
[ Voor 19% gewijzigd door jelleeelco op 10-11-2011 11:47 ]
Kan hem niet meer vinden via CheckFusDownloader
Ik heb nu
GT-P1000CWAPHN
P1000XWJQ4/P1000PHNJQ1/P1000XXJQ3/P1000XWJQ4
Maar die lijkt verdwenen.
Ik heb nu
GT-P1000CWAPHN
P1000XWJQ4/P1000PHNJQ1/P1000XXJQ3/P1000XWJQ4
Maar die lijkt verdwenen.
Verwijderd
Ging het rooten zonder problemen met Gingerbreak? Bij mij blijft ie eindeloos staan op:Tadango schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:31:
Rooten is gelukt met GingerbreakPulse zat wat klem en bleef stroom vreten. Was een system app geworden. Na de root was het weer een gewonen app en kon ik hem verwijderen. Vreemd, stond ook niet in de system/app.
Rooting ...
Running exploit ...
This may take a few minutes !
Device will reboot on succes !
Lijkt niet goed te gaan dus.
lijkt inderdaad dat Samsung de firmware heeft ingetrokken. blijken problemen te zijn met deze build mbt de memory card.
ik heb na flashen van de csc file afzonderlijk, eindelijk geen foutmelding meer in Kies. maar nu de message 'laatste firmware is reeds geinstalleerd' - precies zoals anderen gerapporteerd hebben.
ik wacht nog even; misschien komt samsung gauw met een correcte update.
oh, en de zkd versie is wel nederlands, maar de zwarte versie...
ik heb na flashen van de csc file afzonderlijk, eindelijk geen foutmelding meer in Kies. maar nu de message 'laatste firmware is reeds geinstalleerd' - precies zoals anderen gerapporteerd hebben.
ik wacht nog even; misschien komt samsung gauw met een correcte update.
oh, en de zkd versie is wel nederlands, maar de zwarte versie...
Een GT-P1000ZKD(DBT) is een Duitse Galaxy Tab.
Dat klopt, maar volgens mij is D GT-P1000ZKD (PHN) gewoon Nederlands. Maar kan me vergissen, in juni 2011 bij Media Markt gekocht. Kan best dat die het uit Duitsland hebben gehaald.
Samsung site (bij support) geeft wel NL info.
Samsung site (bij support) geeft wel NL info.
Mmh.... of was het niet gingerbreak? Ik heb er veel geprobeerd. Eens kijken welke nog meer in de prullebak zitten.
Ik zie nog CF-Root-TAB7_XX_OXA_JQ1-v3.3-CWM3RFS staan, dat is hem!
Ik zie nog CF-Root-TAB7_XX_OXA_JQ1-v3.3-CWM3RFS staan, dat is hem!
Nog een vraagje Tadango...Wat ik gelezen heb, is dat de 2.3.5 versie een enkel bestand is (geen losse PDA, CSC of PHONE) - hij is namelijk via xda-developers te downloaden...
Hoe heb je die geflashed? Met of zonder .PIT file?
en daarna de CF - root geflashed als PDA / zonder repartition?
Hoe heb je die geflashed? Met of zonder .PIT file?
en daarna de CF - root geflashed als PDA / zonder repartition?
[ Voor 9% gewijzigd door jelleeelco op 11-11-2011 09:22 ]
Zonder pit en repartition als PDA, alles zit in 1. De xda versie leek me ook gelijk.
Verwijderd
Mijn Tab wordt ineens niet meer ondersteund door Kies na de 2.3.5 update via Kies...Niet echt een ramp natuurlijk, maar wel vreemd.
Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat Samsung de firmware offline heeft gehaald... De firmware is nergens "officieel" meer te krijgen.
Bedankt Tadango! Ik zit nog even te twijfelen of ik ga updaten naar 2.3.5 of de tab weer terugzet naar 2.3.3. Ik had eigenlijk geen klachten over 2.3.3, behalve dat video (SD of HD, dat maakte niet uit) met hardware versnelling om de x-sec een tikje gaf...verder niets.
En Samsung haalt de 2.3.5 niet voor niets offline...
Bedankt Tadango! Ik zit nog even te twijfelen of ik ga updaten naar 2.3.5 of de tab weer terugzet naar 2.3.3. Ik had eigenlijk geen klachten over 2.3.3, behalve dat video (SD of HD, dat maakte niet uit) met hardware versnelling om de x-sec een tikje gaf...verder niets.
En Samsung haalt de 2.3.5 niet voor niets offline...
Hmm ... naja, we wachten wel af. Ik heb tot nu toe totaal geen problemen met 2.3.5.
Aan de andere kant, Gingerbread was al een aantal maanden in Italië op de Tab beschikbaar? Wat kunnen ze daar dan nou nog aan verkloot hebben ... Of is dat een té retorische vraag
Aan de andere kant, Gingerbread was al een aantal maanden in Italië op de Tab beschikbaar? Wat kunnen ze daar dan nou nog aan verkloot hebben ... Of is dat een té retorische vraag
~ H.P. Lovecraft
Nog steeds geen update voor jouw? Indien niet, dan is hij er echt afgegooid door Samsung!MrE schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:01:
Dit begrijp ik niet. Gisteren krijg ik de mededeling dat ik kan upgraden naar nieuwe firmware. Omdat ik gisteren geen tijd had heb ik gewacht tot vandaag.
Wat is hier aan de hand?
Ik heb met 2.3.5 nu een probleem. Via wifi krijg ik geen ip meer. 3g werkt nog prima. Het werkte eerst nog prima.
Ik heb nu de Nederlandse 2.3.5 en heb er geen problemen mee. Ben wel benieuwd waarom Samsung deze versie weer heeft ingetrokken. Als het een bug is hoop ik dat er snel een verbeterde versie komt. Wifi heeft gewerkt met 2.2 en werkt nu nog steeds met 2.3.5. Momenteel werkt Wifi ook en de Tab heeft keurig een IP-adres gekregen. Ik heb wel berichten gezien dat ze de Tab eerst moesten rebooten voordat Wifi werkte.
[ Voor 12% gewijzigd door ableeker op 13-11-2011 02:52 ]
Wat ik ook doe, geen ip. Zelfs een complete factory reset niet..... lekker. Ik flash 2.3.3 maar weer eens.
En nu af en toe een reboot van de UI. Kan door de restore van data gekomen zijn, maar 2.3.5 is niets voor niets terug......
Waarschuwing, dit wordt een lang verhaal, maar het toont in mijn ogen de achilleshiel van Samsung (Nederland?) aan. Namelijk hun klantenservice / klachtafhandelingsafdeling
Ik heb, tegen beter weten in, na het mysterie van de verdwenen update gemailed met Samsung.
Ik mailde reeds eerder met Samsung over andere producten en steeds kreeg ik volslagen onzinnige antwoorden terug (bijvoorbeeld, op de vraag of een landkaart voor Japan beschikbaar was of zou komen voor de WB650, kreeg ik de instructie terug over hoe ik een landkaart op mijn camera moest zetten en op de vraag of er een headset-adapter voor mijn I8910 bestond of dat Samsung deze in de maak had werd mij verteld om zelf maar op hun site te kijken).
Mijn mail naar aanleiding van de verdwenen firmware:
8 november jl. sloot ik mijn Samsung Galaxy Tab aan en startte KIES op.
Ik kreeg een mededeling dat KIES geupdate moest worden. Na deze update kreeg ik de mededeling dat er ook een firmware update was.
Omdat mijn Tab niet helemaal was opgeladen besloot ik de update 9 november uit te voeren.
Op 9 november (evenals 10 november) kreeg ik echter via KIES geen mededeling dat ik kon updaten.
Rond kijkend op het internet vind ik alleen maar mede SGT gebruikers die zich verbazen over de verdwenen update.
Graag zou ik van u willen weten of het klopt dat Samsung de update onaangekondigd weer heeft ingetrokken en wil ik van u weten wanneer ik de mogelijkheid krijg mijn SGT weer up te daten zodat ik onder andere de front facing camera van de SGT kan gebruiken met Skype.
Het antwoord van Samsung:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-P1000.
Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie
waarmee uw toestel het beste presteert. Dit betekent dat dit niet altijd
de meest recente firmware versie hoeft te zijn, maar de best te
gebruiken versie is voor een optimale prestatie van uw toestel.
Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit
via de PC-software bekend gemaakt. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is
er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen
functioneren.
Dus als ik het goed begrijp is mijn SGT van de ene dag op de andere plotseling verbeterd door enkel het opladen van mijn batterij?!
Waarna ik, behoorlijk giftig over de aanhoudende desinteresse voor de klant, het volgende mailtje dichtte:
Uw antwoord op mijn vraag over de Firmware die op maandag 8 november werd gevonden door KIES en de dag daarop (de dag dat ik deze update er effectief op wilde zetten) opeens niet meer aangeboden werd, is alles behalve correct.
U geeft aan dat het apparaat zelf kijkt welke firmware het beste is en dat dit niet hoeft te betekenen dat dit de laatste nieuwe firmware hoeft te zijn.
Tot zover snap ik uw antwoord helemaal.
Waar u echter aan voorbij gaat is het feit dat ik op 8 november de software aangeboden kreeg (mijn apparaat heeft dus bepaald dat dit op dat moment de beste firmware is) maar de dag daarna opeens constateert dat de firmware die er op stond toch beter was en mij geen mogelijkheid tot updaten geeft.
Dit zonder dat er ook maar iets met het apparaat gebeurd is (geen installatie van software, aanpassingen aan instellingen etc.)
En dit gebeurt niet alleen mij, maar als ik op het internet rond zoek, gebeurt dit bij vele anderen ook.
U heeft mijn vraag dus niet goed gelezen en mij afgescheept met een flut antwoord omdat u mij als klant maar lastig vind, of mijn Galaxy TAB is zo ver-schrik-ke-lijk supergoed dat het simpel opladen van de batterij de toepassing van een andere firmware overbodig maakt.
In dat laatste geval buig ik diep, koop alleen nog maar Samsung apparaten die ik goed opgeladen hou en zal het nooit meer wagen de almacht van Samsung in twijfel te trekken.
Ik zou u vragen mijn sarcasme te vergeven, maar dat doe ik niet. Dit is namelijk de vierde keer dat ik, in mijn ogen, een redelijke vraag stel over de werking of beschikbaarheid van een Samsung product en dit is nu al de vierde keer dat ik behandeld wordt als een vervelende, irritante, zeikerige klant.
En dat ben ik nu zo zoetjes aan heel erg zat. Ik wil een toepasbaar antwoord of de bevestiging van Samsung dat zij zich niet interesseren voor hun klanten.
Het antwoord van Samsung? Dat was heel eenvoudig.
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung tablet.
Hierbij wil ik u vermelden dat de update niet meer beschikbaar is.
Niets over het waarom, niets over een eventuele nieuwe poging de update uit te rollen of 'hand in eigen boezem, maar gewoon een onbeschoft 'mond houden en wegwezen!'.
Ik heb, tegen beter weten in, na het mysterie van de verdwenen update gemailed met Samsung.
Ik mailde reeds eerder met Samsung over andere producten en steeds kreeg ik volslagen onzinnige antwoorden terug (bijvoorbeeld, op de vraag of een landkaart voor Japan beschikbaar was of zou komen voor de WB650, kreeg ik de instructie terug over hoe ik een landkaart op mijn camera moest zetten en op de vraag of er een headset-adapter voor mijn I8910 bestond of dat Samsung deze in de maak had werd mij verteld om zelf maar op hun site te kijken).
Mijn mail naar aanleiding van de verdwenen firmware:
8 november jl. sloot ik mijn Samsung Galaxy Tab aan en startte KIES op.
Ik kreeg een mededeling dat KIES geupdate moest worden. Na deze update kreeg ik de mededeling dat er ook een firmware update was.
Omdat mijn Tab niet helemaal was opgeladen besloot ik de update 9 november uit te voeren.
Op 9 november (evenals 10 november) kreeg ik echter via KIES geen mededeling dat ik kon updaten.
Rond kijkend op het internet vind ik alleen maar mede SGT gebruikers die zich verbazen over de verdwenen update.
Graag zou ik van u willen weten of het klopt dat Samsung de update onaangekondigd weer heeft ingetrokken en wil ik van u weten wanneer ik de mogelijkheid krijg mijn SGT weer up te daten zodat ik onder andere de front facing camera van de SGT kan gebruiken met Skype.
Het antwoord van Samsung:
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-P1000.
Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie
waarmee uw toestel het beste presteert. Dit betekent dat dit niet altijd
de meest recente firmware versie hoeft te zijn, maar de best te
gebruiken versie is voor een optimale prestatie van uw toestel.
Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit
via de PC-software bekend gemaakt. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is
er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen
functioneren.
Dus als ik het goed begrijp is mijn SGT van de ene dag op de andere plotseling verbeterd door enkel het opladen van mijn batterij?!
Waarna ik, behoorlijk giftig over de aanhoudende desinteresse voor de klant, het volgende mailtje dichtte:
Uw antwoord op mijn vraag over de Firmware die op maandag 8 november werd gevonden door KIES en de dag daarop (de dag dat ik deze update er effectief op wilde zetten) opeens niet meer aangeboden werd, is alles behalve correct.
U geeft aan dat het apparaat zelf kijkt welke firmware het beste is en dat dit niet hoeft te betekenen dat dit de laatste nieuwe firmware hoeft te zijn.
Tot zover snap ik uw antwoord helemaal.
Waar u echter aan voorbij gaat is het feit dat ik op 8 november de software aangeboden kreeg (mijn apparaat heeft dus bepaald dat dit op dat moment de beste firmware is) maar de dag daarna opeens constateert dat de firmware die er op stond toch beter was en mij geen mogelijkheid tot updaten geeft.
Dit zonder dat er ook maar iets met het apparaat gebeurd is (geen installatie van software, aanpassingen aan instellingen etc.)
En dit gebeurt niet alleen mij, maar als ik op het internet rond zoek, gebeurt dit bij vele anderen ook.
U heeft mijn vraag dus niet goed gelezen en mij afgescheept met een flut antwoord omdat u mij als klant maar lastig vind, of mijn Galaxy TAB is zo ver-schrik-ke-lijk supergoed dat het simpel opladen van de batterij de toepassing van een andere firmware overbodig maakt.
In dat laatste geval buig ik diep, koop alleen nog maar Samsung apparaten die ik goed opgeladen hou en zal het nooit meer wagen de almacht van Samsung in twijfel te trekken.
Ik zou u vragen mijn sarcasme te vergeven, maar dat doe ik niet. Dit is namelijk de vierde keer dat ik, in mijn ogen, een redelijke vraag stel over de werking of beschikbaarheid van een Samsung product en dit is nu al de vierde keer dat ik behandeld wordt als een vervelende, irritante, zeikerige klant.
En dat ben ik nu zo zoetjes aan heel erg zat. Ik wil een toepasbaar antwoord of de bevestiging van Samsung dat zij zich niet interesseren voor hun klanten.
Het antwoord van Samsung? Dat was heel eenvoudig.
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung tablet.
Hierbij wil ik u vermelden dat de update niet meer beschikbaar is.
Niets over het waarom, niets over een eventuele nieuwe poging de update uit te rollen of 'hand in eigen boezem, maar gewoon een onbeschoft 'mond houden en wegwezen!'.
[ Voor 0% gewijzigd door MrE op 16-11-2011 12:54 . Reden: tekst hier en daar wat verduidelijkt. ]
Verwijderd
Je ervaring met de waardeloze support van Samsung komt me bekend voor. Ik heb meerder malen via Twitter (SamsungMobileNL) vragen gesteld over de planning van de GB update. Het standaard antwoord was: 'Zodra er een update is, kunt U dit via Kies installeren.' Dat was me bekend, maar het was geen antwoord op mijn vraag.
Nu de update inderdaad via Kies beschikbaar kwam, heb ik de update geinstalleerd. Na het terugtrekken van de update, blijkt mijn SGT niet meer ondersteund te worden door Kies. Hierover duidelijkheid gevraagd via Twitter, het antwoord: 'Hi, jouw Galaxy Tab wordt natuurlijk nog steeds ondersteund door Kies. Check nogmaals het snoer of installeer Kies opnieuw.'
Dit helpt natuurlijk niet en dus vraag ik: 'Zou het niet te maken hebben met het terugtrekken van de officiele 2.3.5 update voor de Tab?' Geen antwoord meer gehad.
Het is een schande hoe Samsung omgaat met klanten, in het bijzonder met klanten die Samsung helpen marktaandeel te veroveren op de tabletmarkt.
Nu de update inderdaad via Kies beschikbaar kwam, heb ik de update geinstalleerd. Na het terugtrekken van de update, blijkt mijn SGT niet meer ondersteund te worden door Kies. Hierover duidelijkheid gevraagd via Twitter, het antwoord: 'Hi, jouw Galaxy Tab wordt natuurlijk nog steeds ondersteund door Kies. Check nogmaals het snoer of installeer Kies opnieuw.'
Dit helpt natuurlijk niet en dus vraag ik: 'Zou het niet te maken hebben met het terugtrekken van de officiele 2.3.5 update voor de Tab?' Geen antwoord meer gehad.
Het is een schande hoe Samsung omgaat met klanten, in het bijzonder met klanten die Samsung helpen marktaandeel te veroveren op de tabletmarkt.
Mijn SGT wordt ook niet meer door KIES ondersteund nadat ik heel snel de nieuwste update had geinstalleerd... Drama. Ben benieuwd hoe Samsung dit gaat oplossen....Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 10:57:
Je ervaring met de waardeloze support van Samsung komt me bekend voor. Ik heb meerder malen via Twitter (SamsungMobileNL) vragen gesteld over de planning van de GB update. Het standaard antwoord was: 'Zodra er een update is, kunt U dit via Kies installeren.' Dat was me bekend, maar het was geen antwoord op mijn vraag.
Zo te zien moet ik dus blij zijn dat ik eerst mijn batterij wilde opladen voordat ik de update er op ging zetten.
Overigens vreemd dat Samsung wel een mededelingen pagina heeft maar dat ze daar dan geen informatie verstrekken over lopende kwesties (ook niet als je naar een specifiek model zoekt).
Overigens vreemd dat Samsung wel een mededelingen pagina heeft maar dat ze daar dan geen informatie verstrekken over lopende kwesties (ook niet als je naar een specifiek model zoekt).
Help!
Het upgraden is aan het fout gaan.
Ik kon hier de firmware vernieuwen maar dat is aan het mislukken.
Had de kabel los getrokken terwijl dat niet moest.
Vervolgens gebeurde er een tijd niets en heb ik melding gekregen die ik niet meer weet.
[iets over telefoon toestel]
Daarna heb ik kies opnieuw opgestart.
Had ie problemen met verbinden.
Vervolgens heb ik kies de driver laten updaten en nu zegt ie dat het apparaat niet
reageert en dat ik opnieuw moet opstarten.
Het apparaat zelf geeft aan dat ie aan het downloaden is en dat ik hem niet moet uitzetten.
Iemand een idee wat ik moet doen?
Edit:
Besloten het apparaat uit te zetten en opnieuw op te starten alles was er nog.
Vervolgens nog een keer geprobeerd en het is gelukt.
Zit nu opversie 2.2.3 en maakt een snappy indruk
Het upgraden is aan het fout gaan.
Ik kon hier de firmware vernieuwen maar dat is aan het mislukken.
Had de kabel los getrokken terwijl dat niet moest.
Vervolgens gebeurde er een tijd niets en heb ik melding gekregen die ik niet meer weet.
[iets over telefoon toestel]
Daarna heb ik kies opnieuw opgestart.
Had ie problemen met verbinden.
Vervolgens heb ik kies de driver laten updaten en nu zegt ie dat het apparaat niet
reageert en dat ik opnieuw moet opstarten.
Het apparaat zelf geeft aan dat ie aan het downloaden is en dat ik hem niet moet uitzetten.
Iemand een idee wat ik moet doen?
Edit:
Besloten het apparaat uit te zetten en opnieuw op te starten alles was er nog.
Vervolgens nog een keer geprobeerd en het is gelukt.
Zit nu opversie 2.2.3 en maakt een snappy indruk
[ Voor 15% gewijzigd door Ontspannen op 16-11-2011 18:16 ]
Ik gebruik nu ruim een week de teruggetrokken update, zonder problemen.
De houding van Samsung in deze snap ik niet, maar komt mij niet vreemd over.
Ik vindt het jammer voor diegene die deze update graag wilde hebben en als er een duidelijk antwoord van Samsung zou zijn waarom de update teruggetrokken is zou dat de pijn denk ik verzachten.
op zijn Hollands gezegd vindt ik Samsung in deze een stelletje lamzakken door gewoon niet duidelijk te zijn, in mijn ogen denigreren zij hun klanten en serveren ze deze klanten af als onbekwaam.
De houding van Samsung in deze snap ik niet, maar komt mij niet vreemd over.
Ik vindt het jammer voor diegene die deze update graag wilde hebben en als er een duidelijk antwoord van Samsung zou zijn waarom de update teruggetrokken is zou dat de pijn denk ik verzachten.
op zijn Hollands gezegd vindt ik Samsung in deze een stelletje lamzakken door gewoon niet duidelijk te zijn, in mijn ogen denigreren zij hun klanten en serveren ze deze klanten af als onbekwaam.
Same here. Irriteer me alleen aan de nog meer unwanted processen/apps die op de achtergrond draaien/geïnstalleerd zijni2Paq schreef op woensdag 16 november 2011 @ 23:14:
Ik gebruik nu ruim een week de teruggetrokken update, zonder problemen.
Heb ook met Samsung lopen bakkeleien over de initiële cashback actie die ze hadden voor de Tab ... Neu, klantvriendelijk zou ik ze niet noemen.De houding van Samsung in deze snap ik niet, maar komt mij niet vreemd over.
~ H.P. Lovecraft
Tja, ik heb het bellen met een helpdesk al lang geleden afgeleerd, net als om advies vragen in de winkel. Je irriteerd je er alleen maar aan. Heel soms krijg je een nuttig antwoord maar meestal iets standaards.
Zoals? Ik merk niets van mindere performance of een sneller lege batterij.S913 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 09:33:
[...]
Same here. Irriteer me alleen aan de nog meer unwanted processen/apps die op de achtergrond draaien/geïnstalleerd zijn
Ik zie het ook niet terug in de "voelbare" performance o.i.d. maar meer in het aantal actieve services en hoeveelheid meuk-apps die er nu in je application menu staan
Ik schreef ook dat het een irritatie was, niet een probleem
~ H.P. Lovecraft
Ik was op tijd (of te vroeg?) met de update en draai nu een paar weken 2.3.5. Geen problemen. Er zijn twee zichtbare verschillen met eerdere versies: het lockscreen is veranderd, je moet nu een slot buiten een cirkel trekken, en het einde van een lijst wordt nu anders weergegeven, hij stuitert nu niet meer, maar gloeit nu kort blauw op. Het grappige is dat dit volgens mij reacties zijn op de patentoorlog. Dit zijn nu juist de patenten waarmee Apple probeert Samsung dwars te zitten.
Ook mijn 2.3.5 Tab aangesloten aan Kies na alle verhalen hier. Inderdaad krijg ik de melding dat hij niet ondersteund wordt voor "software upgrades", maar voor de rest kan ik gewoon alles met de Tab doen via Kies. Wat me opviel was toen ik de Tab aansloot dat hij meteen naar het scherm met de USB plug ging, terwijl hij normaal gesproken eerste vraagt op welke manier je hem via aansluiten (Kies, Massa USB etc).
~ H.P. Lovecraft
Ja ik heb nu 2.3.5 maar wil straks wel weer herkend worden voor firmware updates via KIES. Sammy, wat gaan we daaran doen???
Sowieso verwacht ik via Kies niet heel veel updates meer ... Heb toch het gevoel dat ze de Tab7 een beetje hebben afgeschreven. Ze hebben nu Gingerbread uit, maar van Honeycomb is vaak genoeg aangegeven dat die mogelijk hardware requirements heeft waar deze Tab niet aan zou voldoen. Dus zal je het mogelijk sowieso buiten Kies om moeten gaan zoeken.
Verder gok ik dat een update'je van Kies weer voldoende moet zijn om hem weer qua firmware te ondersteunen. Maar zo lang er geen nieuwe firmware is, mis ik dus niks.
Verder gok ik dat een update'je van Kies weer voldoende moet zijn om hem weer qua firmware te ondersteunen. Maar zo lang er geen nieuwe firmware is, mis ik dus niks.
~ H.P. Lovecraft
Ik zou me gewoon lekker op de customroms stortenS913 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:28:
Sowieso verwacht ik via Kies niet heel veel updates meer ... Heb toch het gevoel dat ze de Tab7 een beetje hebben afgeschreven. Ze hebben nu Gingerbread uit, maar van Honeycomb is vaak genoeg aangegeven dat die mogelijk hardware requirements heeft waar deze Tab niet aan zou voldoen. Dus zal je het mogelijk sowieso buiten Kies om moeten gaan zoeken.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Wat bedoel je met een updatetje van KIES. Ik denk dat eerst 2.3.5. weer gereleased zal moeten worden via KIES, voordat hij de huidige 2.3.5. die nu op mijn SGT staat "herkent". Ik zou namenlijk wel graag willen dat als er straks een enigszins aangepaste "2.3.5." komt, ik die kan installeren....S913 schreef op donderdag 17 november 2011 @ 17:28:
Reboot probleem blijft na een full reset
Kan door de root actie komen wellicht.
Btw, wie gebruikt een video player over SMB? Ik kan niet echt een goede compbi vinden die ook 720p mkv kan afspelen. Ik gebruik nu ES File Explorer en MX Video Speler. 480p gaat prima, 720p net niet (20fps oid) en 1080p lang niet
Maar dat verwacht ik ook niet.
Btw, wie gebruikt een video player over SMB? Ik kan niet echt een goede compbi vinden die ook 720p mkv kan afspelen. Ik gebruik nu ES File Explorer en MX Video Speler. 480p gaat prima, 720p net niet (20fps oid) en 1080p lang niet
Ow, zal ik misschien t.z.t. ook wel doen maar momenteel ben ik happy met 2.3.5.lekzzz schreef op donderdag 17 november 2011 @ 22:18:
Ik zou me gewoon lekker op de customroms storten
Jij vraagt wat Sammy gaat doen aan het niet herkennen van jouw 2.3.5 en ik vermoed dat ze daarvoor even KIES moeten updaten zodat die jouw Tab weer "ondersteunt voor firmware upgrades" (zoals de foutmelding in KIES nu aangeeft dat hij dat niet doet). Inderdaad zal er daarna wel weer een Android update moeten komen (een andere 2.3.5 of nieuwer) wil je de Tab zelf weer upgraden.Roost schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:08:
Wat bedoel je met een updatetje van KIES. Ik denk dat eerst 2.3.5. weer gereleased zal moeten worden via KIES, voordat hij de huidige 2.3.5. die nu op mijn SGT staat "herkent". Ik zou namenlijk wel graag willen dat als er straks een enigszins aangepaste "2.3.5." komt, ik die kan installeren....
Maar iets nieuwers dan 2.3.5 die verwacht ik eigenlijk niet meer (Honeycomb zal Samsung niet zelf uitbrengen voor de Tab) en zoals gezegd, de 2.3.5. die er bij mij op zit heeft totaal geen problemen.
~ H.P. Lovecraft
Na de verhalen hier dat Kies de sgt niet meer zou herkennen, die van mij toch maar eens via usb aangesloten, en waarempel het werkt nog steeds.
Enige waar ik wel eens een melding van krijg tijdens het aanzetten van de sgt, is dat MMM niet werkt.
Kies voor geforceerd sluiten oid komt ie dan mee, maar daarna werkt MMM gewoon.
Verder geen bijzonderheden.
GT-P1000
Firmware 2.3.5
root@DELL124#2
Enige waar ik wel eens een melding van krijg tijdens het aanzetten van de sgt, is dat MMM niet werkt.
Kies voor geforceerd sluiten oid komt ie dan mee, maar daarna werkt MMM gewoon.
Verder geen bijzonderheden.
GT-P1000
Firmware 2.3.5
root@DELL124#2
[ Voor 14% gewijzigd door MarElo op 18-11-2011 20:14 ]
Als KIES gewoon herkent wordt en er dus geen problemen lijken te zijn, begrijp ik niet waarom de update destijds is teruggetrokken en er nu mensn rondlopen met een geupdate SGT en mensen die hun SGT niet kunnen updaten.
Ik heb dus ook de 2.3.5 en absoluut geen problemen mee. Alleen zoals de anderen hier ook al zeggen, kies ondersteunt de tab niet meer(qua software updates). Wordt dus afwachten. Nog steeds niet bekend waarom de update is terug getrokken. Ik vind deze versie top. Accu gaat langer mee en alles werkt soepel. Ik heb de mijne nooit geroot. Ik denk dat daar sommige problemen komen zoals mensen hier beschrijven. Verder ben ik zeer tevreden. Over de klantenservice van Samsung, geen tijd nemen om te bellen of te emailen. Je verdoet je tijd ermee. Ze weten gewoon niets daar.
Dit is voor zover ik weet de laatste stand van zaken wat betreft de update naar Gingerbread voor Nederland. Dit zijn mijn eigen ervaringen.
De huidige versie van Kies is 2.1. Deze versie werkt gewoon met de Tab met 2.3.5, op een ding na: op het tabblad Basic information staat bij Firmware information Your device does not support upgrading via Kies. Dit geldt alleen voor de Nederlandse versie van 2.3.5 (JQ4 PHN) en het komt doordat JQ4 PHN een officiële firmware is voor Nederland die eerst werd aangeboden door Kies, maar om onduidelijke redenen na een tijdje weer is verwijderd door Samsung.
JQ4 voor Nederland is de nieuwste versie van Gingerbread voor de Tab, er zijn geen andere landen met JQ4 (er is wel een JQ3 die niet is ingetrokken). Zit er soms een bug in JQ4? In elk geval ziet Kies hierdoor een nieuwere versie van de firmware (Current firmware version) dan de momenteel officieel nieuwste versie. Deze nieuwere versie JQ4 kon een korte tijd gewoon met Kies op de Tab worden gezet, het is dus een officiële firmware die met het officiële updateprogramma van Samsung (Kies) op de Tab kon worden gezet. Het is geen firmware die met een niet-officieel programma (Odin, Heimdall) buiten Samsung om op de Tab is gezet (ook wel 'flashen' genoemd), hoewel dit laatste ook mogelijk is.
In principe zou deze ongebruikelijk situatie in Kies kunnen worden herkend, waarna Kies 2.1.1 een duidelijkere melding zou kunnen geven. Bijvoorbeeld iets als: This version of the firmware has been revoked, you can't up upgrade to this version. Dit is maar een voorbeeld. Of Samsung dat doet, weet natuurlijk niemand.
Het zou ook kunnen dat Samsung een verbeterde versie van de firmware op hun servers zet, waardoor je zowel met 2.2 als 2.3.5 een melding zou krijgen dat je kunt upgraden naar (bijvoorbeeld) JQ5. Dat zou het beste zijn, maar het is niet bekend of dat zal gebeuren.
Ik ben het met het commentaar hier eens dat Samsung duidelijker han kunnen zijn. Waarom is JQ4 ingetrokken? De updates naar Gingerbread voor andere landen (JQ1 Italië, JQ3 Zuid-Afrika) zijn niet ingetrokken. Is er iets mis met JQ4 voor Nederland? (Ik heb nog niets geks ontdekt.) En als dat zo is, wat moet je dan doen als je JQ4 hebt geïnstalleerd? Downgraden? En hoe dan? Of is het een bug waar niet iedereen last van heeft en kun je JQ4 blijven gebruiken als je geen problemen hebt?
Ik heb zelf zowel JQ1 als JQ3 op mijn Tab gezet, maar toen ik zag dat JQ4 uit was, heb ik de stock JMK PHN terug gezet, waarna ik officieel via Kies kon upgraden. In die tijd zag ik dat Kies keurig aangaf dat JQ4 de nieuwste versie was. Toen ik later hoorde dat JQ4 zou zijn verdwenen, ben ik gaan kijken in de officiële en onofficiële kanalen, en inderdaad hij was officieel niet meer te krijgen. Ik heb daarna Kies gestart en toen zag ik bovenstaande melding.
De huidige versie van Kies is 2.1. Deze versie werkt gewoon met de Tab met 2.3.5, op een ding na: op het tabblad Basic information staat bij Firmware information Your device does not support upgrading via Kies. Dit geldt alleen voor de Nederlandse versie van 2.3.5 (JQ4 PHN) en het komt doordat JQ4 PHN een officiële firmware is voor Nederland die eerst werd aangeboden door Kies, maar om onduidelijke redenen na een tijdje weer is verwijderd door Samsung.
JQ4 voor Nederland is de nieuwste versie van Gingerbread voor de Tab, er zijn geen andere landen met JQ4 (er is wel een JQ3 die niet is ingetrokken). Zit er soms een bug in JQ4? In elk geval ziet Kies hierdoor een nieuwere versie van de firmware (Current firmware version) dan de momenteel officieel nieuwste versie. Deze nieuwere versie JQ4 kon een korte tijd gewoon met Kies op de Tab worden gezet, het is dus een officiële firmware die met het officiële updateprogramma van Samsung (Kies) op de Tab kon worden gezet. Het is geen firmware die met een niet-officieel programma (Odin, Heimdall) buiten Samsung om op de Tab is gezet (ook wel 'flashen' genoemd), hoewel dit laatste ook mogelijk is.
In principe zou deze ongebruikelijk situatie in Kies kunnen worden herkend, waarna Kies 2.1.1 een duidelijkere melding zou kunnen geven. Bijvoorbeeld iets als: This version of the firmware has been revoked, you can't up upgrade to this version. Dit is maar een voorbeeld. Of Samsung dat doet, weet natuurlijk niemand.
Het zou ook kunnen dat Samsung een verbeterde versie van de firmware op hun servers zet, waardoor je zowel met 2.2 als 2.3.5 een melding zou krijgen dat je kunt upgraden naar (bijvoorbeeld) JQ5. Dat zou het beste zijn, maar het is niet bekend of dat zal gebeuren.
Ik ben het met het commentaar hier eens dat Samsung duidelijker han kunnen zijn. Waarom is JQ4 ingetrokken? De updates naar Gingerbread voor andere landen (JQ1 Italië, JQ3 Zuid-Afrika) zijn niet ingetrokken. Is er iets mis met JQ4 voor Nederland? (Ik heb nog niets geks ontdekt.) En als dat zo is, wat moet je dan doen als je JQ4 hebt geïnstalleerd? Downgraden? En hoe dan? Of is het een bug waar niet iedereen last van heeft en kun je JQ4 blijven gebruiken als je geen problemen hebt?
Ik heb zelf zowel JQ1 als JQ3 op mijn Tab gezet, maar toen ik zag dat JQ4 uit was, heb ik de stock JMK PHN terug gezet, waarna ik officieel via Kies kon upgraden. In die tijd zag ik dat Kies keurig aangaf dat JQ4 de nieuwste versie was. Toen ik later hoorde dat JQ4 zou zijn verdwenen, ben ik gaan kijken in de officiële en onofficiële kanalen, en inderdaad hij was officieel niet meer te krijgen. Ik heb daarna Kies gestart en toen zag ik bovenstaande melding.
Verwijderd
Vorige week Gingerbread 2.3.5 via Kies binnen gehaald.
Helaas is de update instabiel waardoor het apparaat regelmatig afsluit en opnieuw opstart.
Ook na diverse malen een hard reset te hebben uitgevoerd via de cijfercode in het telefoonscherm
Erg jammer want Gingerbread draait erg soepel op de tab en vooral de standaard browser is een stuk sneller geworden.
Volgens de helpdesk is er bij Samsung niets bekend over de laatste update en is er waarschijnlijk een illegale versie van Kies gedownload.
De juiste versie voor de Galaxy Tab op dit moment is Froyo 2.2 werd mij verteld.
Ik kreeg het advies om met het apparaat terug te gaan naar de winkel. Daar zal het naar Samsung worden
opgestuurd om het originele besturingssysteem er weer op te zetten.
Helaas is de update instabiel waardoor het apparaat regelmatig afsluit en opnieuw opstart.
Ook na diverse malen een hard reset te hebben uitgevoerd via de cijfercode in het telefoonscherm
Erg jammer want Gingerbread draait erg soepel op de tab en vooral de standaard browser is een stuk sneller geworden.
Volgens de helpdesk is er bij Samsung niets bekend over de laatste update en is er waarschijnlijk een illegale versie van Kies gedownload.
De juiste versie voor de Galaxy Tab op dit moment is Froyo 2.2 werd mij verteld.
Ik kreeg het advies om met het apparaat terug te gaan naar de winkel. Daar zal het naar Samsung worden
Die gasten weten echt helemaal niet waar ze het over hebben! Wat een geneuzel uit de ruimte zeg!Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:29:

Moet je voorstellen dat je als klant zo'n helpdesk belt en je krijgt zulke onzin te horen (wat je niet weet), dit is echt het toppunt van triestheid.
Krijg je een dikke rekening voor het "repareren" van een fout die zij hebben gemaakt
Ik las hier van de update, heb Kies van de Samsung-site gedownload en de update binnengehaald.
Dan stond die illegale versie van Kies dus gewoon op hun website......
[ Voor 4% gewijzigd door i2Paq op 20-11-2011 11:40 ]
Verwijderd
Tja, Kies vroeg om een update en het kan natuurlijk dat er een gehackte versie met daarop die Gingerbread is binnengehaald.
Maar goed, Kies is wel het officiele programma van Samsung om met de apparatuur te communiceren dus je verwacht niet zo snel dat daar mee gerommeld wordt.
Heb Kies er later afgegooid en een nieuwe geïnstalleerd (versie 2.1.0.11095_121) maar die herkent de nieuwe firmware niet. dus er zit iets niet goed.
Er zit niets anders op dan terug naar de winkel, gelukkig heb ik nog garantie en ga er vanuit dat het kosteloos wordt rechtgezet.
Maar goed, Kies is wel het officiele programma van Samsung om met de apparatuur te communiceren dus je verwacht niet zo snel dat daar mee gerommeld wordt.
Heb Kies er later afgegooid en een nieuwe geïnstalleerd (versie 2.1.0.11095_121) maar die herkent de nieuwe firmware niet. dus er zit iets niet goed.
Er zit niets anders op dan terug naar de winkel, gelukkig heb ik nog garantie en ga er vanuit dat het kosteloos wordt rechtgezet.
Zo te zien weet de Samsung helpdesk echt niet wat er zoal gebeurd op de Samsung website. Ik draai nu enkele weken 2.3.5 gewoon op een standaard P1000 Galaxy Tab. Tab is 'nog' niet van een custom firmware voorzien.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:29:
Standaard KIES gebruikt en gewoon via firmware update geïnstalleerd, wellicht handig om de Samsung helpdesk op het bestaan van dit forum te wijzen.
Het is te triest voor woorden.
Hoewel het tegen de helpdesk van Samsung ingaat, wil ik toch nog benadrukken dat wat ik in mijn post heb geschreven 100% correct is. Een korte tijd lang heeft de officiële Kies een officiële Gingerbread aangeboden die op de officiële manier kon worden geïnstalleerd. De mensen in Nederland die in die tijd 2.3.5 hebben geïnstalleerd hebben geen hack, flash of wat dan ook gebruikt. Kies en de firmware waren 100% officiële Samsung-versies.
De verwarring is ontstaan omdat de nieuwe firmware door Samsung zonder verklaring van hun servers is verwijderd. Kies ziet hem daardoor natuurlijk ook niet meer. En bijkbaar hebben ze zelfs alle verwijzingen naar de Nederlandse Gingerbread uit hun interne databases verwijderd, waardoor ook de helpdesk hem niet meer ziet. Dat is jammer, want nu trekt de helpdesk verkeerde conclusies.
Hopelijk komt hij terecht bij iemand die meer weet. Als een Tab niet stabiel is na een update via Kies kan de serviceafdeling van Samsung dit repareren door de laatste versie van de firmware terug te zetten. Vermoedelijk is dit nu weer 2.2. Als de techneut die dit doet ziet dat er niet met het apparaat geknoeid is, lijkt me het redelijk dat dit geen reparatiekosten oplevert.
Als de Tab niet meer stabiel is na een update, kun je overigens in recovery mode de caches wissen. Als dat niet helpt, kun je zelfs de firmware opnieuw flashen met het offciële bestand. Dat laatste is niet zonder risico en het kan zijn dat dan de garantie vervalt, dus dat zou ik alleen doen als je weet wat je doet. Als je dat niet wilt, zou je dus de Tab moeten kunnen opsturen naar Samsung om hem te laten repareren, maar ja...
Dit is overigens voor het eerst dat ik hoor dat er problemen zijn na de update. Misschien is deze update niet helemaal goed en komt er op een gegeven moment een nieuwe, maar ik blijf deze gebruiken zolang ik geen problemen heb.
De verwarring is ontstaan omdat de nieuwe firmware door Samsung zonder verklaring van hun servers is verwijderd. Kies ziet hem daardoor natuurlijk ook niet meer. En bijkbaar hebben ze zelfs alle verwijzingen naar de Nederlandse Gingerbread uit hun interne databases verwijderd, waardoor ook de helpdesk hem niet meer ziet. Dat is jammer, want nu trekt de helpdesk verkeerde conclusies.
Hopelijk komt hij terecht bij iemand die meer weet. Als een Tab niet stabiel is na een update via Kies kan de serviceafdeling van Samsung dit repareren door de laatste versie van de firmware terug te zetten. Vermoedelijk is dit nu weer 2.2. Als de techneut die dit doet ziet dat er niet met het apparaat geknoeid is, lijkt me het redelijk dat dit geen reparatiekosten oplevert.
Als de Tab niet meer stabiel is na een update, kun je overigens in recovery mode de caches wissen. Als dat niet helpt, kun je zelfs de firmware opnieuw flashen met het offciële bestand. Dat laatste is niet zonder risico en het kan zijn dat dan de garantie vervalt, dus dat zou ik alleen doen als je weet wat je doet. Als je dat niet wilt, zou je dus de Tab moeten kunnen opsturen naar Samsung om hem te laten repareren, maar ja...
Dit is overigens voor het eerst dat ik hoor dat er problemen zijn na de update. Misschien is deze update niet helemaal goed en komt er op een gegeven moment een nieuwe, maar ik blijf deze gebruiken zolang ik geen problemen heb.
Ik blijf hem ook gewoon gebruiken hoor (2.3.5), heb er geen problemen mee.
Het probleem met Samsung MMM wat ik had, is inmiddels vanzelf opgelost.
Ik hoop dat Samsung voorlopig niet stopt met support voor de 7" versie, want het is gewoon een fijn ding.
Het probleem met Samsung MMM wat ik had, is inmiddels vanzelf opgelost.
Ik hoop dat Samsung voorlopig niet stopt met support voor de 7" versie, want het is gewoon een fijn ding.
Ik kan het bericht van Ableeker alleen maar bevestigen. Ik heb ook via Kies 2.3.5 geïnstalleerd. Het was wel een vooruitgang doordat het apparaat sneller werkte, maar toch ook problemen. Kies herkent het apparaat nu nog wel, maar een update kan niet worden uitgevoerd.
Ik had een ebook-app geïnstalleerd (Coolreader), maar als ik die opstartte ging de SGT in reboot.
Bij de SGT heb ik ook een Bluetooth toetsenbord. Als ik nu bluetooth aanzet om daarmee verbinding te maken gaat de SGT herhaaldelijk in reboot, maar na een keer of 6 opstarten draait hij nu weer normaal.
Heel graag zou ik teruggaan naar de vorige versie, omdat er misschien nog wel meer vervelende dingen aan de dag kunnen komen, zoals geen wifi meer.
Ik had een ebook-app geïnstalleerd (Coolreader), maar als ik die opstartte ging de SGT in reboot.
Bij de SGT heb ik ook een Bluetooth toetsenbord. Als ik nu bluetooth aanzet om daarmee verbinding te maken gaat de SGT herhaaldelijk in reboot, maar na een keer of 6 opstarten draait hij nu weer normaal.
Heel graag zou ik teruggaan naar de vorige versie, omdat er misschien nog wel meer vervelende dingen aan de dag kunnen komen, zoals geen wifi meer.
Je kan zo 2.3.3 downloaden van samfirmware en flashen. Is geen probleem.
Reboot problemen blijf ik hebben maar alleen met usb aangesloten (op pc en lader). Zonder usb nooit een reboot gezien en met usb elk uur wel.
Reboot problemen blijf ik hebben maar alleen met usb aangesloten (op pc en lader). Zonder usb nooit een reboot gezien en met usb elk uur wel.
Ik heb net Cool Reader geprobeerd op 2.3.5, maar hij doet het bij mij prima. Aardige reader trouwens. Verbinden met een computer via Bluetooth doet het bij mij ook goed, maar ik heb geen toetsenbord geprobeerd, omdat ik die niet heb. De koptelefoon doet het dacht ik in elk geval wel.
Let op:
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.