Ik zou zeggen;sluit t ding aan op KIES en laat je verrassen.Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 00:19:
En iemand al meer nieuws?
iemand al een update ontvangen?
Afgelopen weekend nog via KIES gecheckt en toen NIKS!oknot schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:42:
[...]
Ik zou zeggen;sluit t ding aan op KIES en laat je verrassen.
Duurt lang!
Is het bellen met dit apparaat een beetje te doen? Kan je er gewoon een headsetje voor gebruiken, of moet het per se via bluetooth/speaker?
ik overweeg mijn SGS in te ruilen op een Tab (voor de leuk), maar het bellen moet wel een beetje te doen zijn.
En hoe soepel werkt hij? Zitten er veel bugs in de software?
ik overweeg mijn SGS in te ruilen op een Tab (voor de leuk), maar het bellen moet wel een beetje te doen zijn.
En hoe soepel werkt hij? Zitten er veel bugs in de software?
[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 01-06-2011 13:05 ]
Ik bel er niet fanatiek mee, maar soms word ik wel een gebeld als ik toevallig online via 3G.
Bellen via de speaker gaat best (als je thuis zit, dus een beetje privacy hebt), BT headsetje werkt goed, maar ook het standaard oordop/microfoon-setje dat er bij zit werkt goed.
Bellen via de speaker gaat best (als je thuis zit, dus een beetje privacy hebt), BT headsetje werkt goed, maar ook het standaard oordop/microfoon-setje dat er bij zit werkt goed.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
oke oke, ik laat het nog even doorsluimeren. Ik denk dat ik er dan wel een losse telefoon bij neem, want ik ga dat ding sowieso niet mee naar de kroeg nemen...
Dat kan ik me goed voorstellen
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Ja, alleen is mijn ervaring daarmee dat die accu's altijd leeg zijn als je het niet kan gebruiken en het verbinden niet erg lekker soepel werkt.
of is dat wel goed te doen?
Ik heb ook gewoon een mobieltje (HTC Desire) en een SGT. Ik wilde graag 7 inch waar ik eventueel ook mee kan bellen. Ben er al een half jaar zeer tevreden mee.418O2 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:49:
Ja, alleen is mijn ervaring daarmee dat die accu's altijd leeg zijn als je het niet kan gebruiken en het verbinden niet erg lekker soepel werkt.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ik heb vandaag mijn Tab kunnen updatenVjenne-ICT schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:41:
[...]
Afgelopen weekend nog via KIES gecheckt en toen NIKS!
Duurt lang!
En, hoe zijn de eerste indrukken?
~ H.P. Lovecraft
Is toch niet meer dan een gingerbread update?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Ga meteen zo even checken.... Goed nieuws!
Hoe bevalt het, wat is je eerste indruk en hoe is de batterij verbruik?
Bar weinig merkbare verschillen. Betere stockbrowser,batterij gaat bij mij niet langer mee,eerder korter.Vjenne-ICT schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:56:
[...]
Ga meteen zo even checken.... Goed nieuws!
Hoe bevalt het, wat is je eerste indruk en hoe is de batterij verbruik?
Draai nu ong 3 wkn op 2.3.3 . Had op meer gehoopt.
Geen nieuwe versies, voornamelijk meer stabiliteit. Hij lijkt nu minder vaak te crashen
Ik hoop het, ik draai nog geen Gingerbread omdat ik op de Kies update gewacht heb. Vandaar dat ik benieuwd waslekzzz schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:58:
Is toch niet meer dan een gingerbread update?
@Hierboven: Meer stabiliteit zou ik al blij mee zijn, sinds de update van april is hij enorm instabiel terwijl ik met de originele versie nergens last van had. Ik ga hem nu aan Kies hangen.
[edit]Hmm, PDA:JMK / PHONE:JMA / CSC: JM5 (PHN)
Da's niks nieuws die draai ik al 2 maanden (incl. de instabiliteit).
[ Voor 57% gewijzigd door S913 op 04-06-2011 11:20 ]
~ H.P. Lovecraft
Ik loop volgens mij al een paar versies achter (PDA:JID / PHONE:JJ2 / CSC: JJ4), maar krijg geen updates aangeboden via KIES. Betreft wel een Duitse T-Mobile branded versie, hoewel gewoon gekocht i.c.m. een Vodafone-NL abonnement. Kan ik dan iets veranderen aan de country-settings o.i.d. om die updates wél te krijgen?
Volgende keer even duidelijk vermelden welke versie je hebt binnengehaald.
Voor mij staat 2.3.3 nog niet klaar! pfff....
Hier ook nog niet, heb nu: PDA:JMI / PHONE:JMA / CSC:JM6 (XEO)

Bij mij draait deze nu lekker:
[2.June.2011][ROM][GSM][2.3.3] ◄► Overcome ROM v2.0.0 GOLD ◄► GINGERBREAD!!!
En er is weer honeycomb nieuws!
Android 3.x Honeycomb for the Samsung Galaxy Tab alpha 2
Er wordt dus hard aan gewerkt en er zijn vorderingen
Honeycomb ziet er goed uit!Lennart_1337 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:01:
Bedankt voor de tip!
Heb sinds gisteren ook een galaxy p1000 aangeschaft, mooi ding zeg!
Maar blijkbaar wel een stuk meer als jullie betaald, hier in belgie staat hij nog aan 499 euro.
Heb er gelijk de update van 2.3.3 opgevlamd via Odin.
Via kies ging het ook niet, zoals anderen hier vermelden.
Enkele vraagjes; heeft er iemand de tv out al getest? Is het de moeite om die kabel aan te schaffen of niet?
Ik zoek ook een usb kabel om een ander device mee aan de tab te hangen, bv men n900, of een usb stick.
Bestaat dit? want ik vind er momenteel weinig over.
Ik ga de tab dus vooral gebruiken om boeken en strips te lezen,mail, en om streams via men dreambox te bekijken.
Ben een maemo fan, dus tis een hele stap naar het android gebeuren.
Heb getwijfeld met de galaxy tab 10.1, maar vond hem te groot en te zwaar om lang vast te houden.
Maar blijkbaar wel een stuk meer als jullie betaald, hier in belgie staat hij nog aan 499 euro.
Enkele vraagjes; heeft er iemand de tv out al getest? Is het de moeite om die kabel aan te schaffen of niet?
Ik zoek ook een usb kabel om een ander device mee aan de tab te hangen, bv men n900, of een usb stick.
Ik ga de tab dus vooral gebruiken om boeken en strips te lezen,mail, en om streams via men dreambox te bekijken.
Heb getwijfeld met de galaxy tab 10.1, maar vond hem te groot en te zwaar om lang vast te houden.
Support engineer
Gefeliciteerd met je mooie aankoop!Triss schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:10:
Heb sinds gisteren ook een galaxy p1000 aangeschaft, mooi ding zeg!
Ik heb zelf een dock met hdmi kabel, over de gewonen tv-out kan ik niets zeggen. Ik ben hier wel zeer tevreden mee met een mooie kwaliteit.
vraagje, als ik skype instaleer krijg ik telkens de melding dat mn geheugen vol is. Dit klopt niet want ik heb zat geheugen vrij. Iemand misschien tips?
Verwijderd
Je geeft niet heel veel informatie wat je allemaal al geprobeerd hebt.rura.ter schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:48:
vraagje, als ik skype instaleer krijg ik telkens de melding dat mn geheugen vol is. Dit klopt niet want ik heb zat geheugen vrij. Iemand misschien tips?
Anyways: heb je hier wat aan misschien?
dankje!lekzzz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:34:
[...]
Gefeliciteerd met je mooie aankoop!
Ik heb zelf een dock met hdmi kabel, over de gewonen tv-out kan ik niets zeggen. Ik ben hier wel zeer tevreden mee met een mooie kwaliteit.
Oh, je hebt er ook dockingstations met hdmi voor? Toch effe snel googlen dan, want dat is leuk!
Support engineer
Bij amazon.de hebben ze ook een clone voor minderTriss schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 15:57:
[...]
dankje!
Oh, je hebt er ook dockingstations met hdmi voor? Toch effe snel googlen dan, want dat is leuk!
dworf, bedankt voor je reactie, heb je link doorgelezen. Heb geen zin in die hard reset, dan maar geen skype, zo belangrijk vind ik het op dit moment ook weer. Echter zou wel leuk zijn als er vóór de vakantie een olossing zou komen. ff wachten dan maar. Tanks
Bevalt de ''Overcome ROM v2.0.0 GOLD'' ROM goed?Lennart_1337 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:01:
Ik wil ook graag over naar 2.3.3 (Via de officele weg duurt mij te lang), maar hoe kan ik dit het beste aanpakken en is de overcome rom de beste op de dit moment?
Moet ik nog ergens op letten of kan ik gewoon de instructies die op XDAdevelopers staan volgen?
Mijn Galaxy Tab beschikt over de laatste firmware:
PDA:JMG / PHONE:JMF / CSC:JMG (DBT)
EDIT: Niemand?
De ontwikkeling van HC op XDA gaat zo te zien de goede kant op! 
Raar toch eigenlijk dat Samsung zelf hier niet mee komt, of niet?
Ik zit met smart te wachtenImperial_Master schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:34:
De ontwikkeling van HC op XDA gaat zo te zien de goede kant op!
Mijn ervaring is tot nu toe goed. De Tab past in m'n achterzak en heb daar geen last van. Je kan er alleen niet mee gaan zitten...418O2 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 16:49:
En de ervaring met BT-headsetje is bij mij tot nu toe goed.
Ik gebruik de Tab als enige device. Dus ik heb geen mobiele telefoon meer.
Van tevoren had ik wel alvast een duosim aangevraagd, en die in m'n Nokia E71 gestopt, maar die heb ik nooit hoeven gebruiken...
Maar goed, voor uitgaan/stappen kan een kleine telefoon wel handiger zijn, da's wel waar... Maar dan zou je ook je oude telefoon gewoon kunnen gebruiken als die het nog doet...
Foutje
[ Voor 97% gewijzigd door Vjenne-ICT op 12-06-2011 12:08 ]
Vandaag voor het eerst een film willen kijken op m'n SGT via m'n dock (hdmi) naar de tv. Er is echter iets raars aan de hand. Hij laat de subs wel op m'n tab zien maar niet op tv. Welke ingang ik ook probeer op tv, maakt niet uit. Ik heb diverse players geprobeerd, instellingen voor de subs aangepast etc maar geen verandering. Het lijkt mij echt in de overgang van de SGT naar tv te liggen.
Dit probleem heb ik ook! Heb zelf het vermoeden (?) dat het een bug is in de software van Android.lekzzz schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:51:
Vandaag voor het eerst een film willen kijken op m'n SGT via m'n dock (hdmi) naar de tv. Er is echter iets raars aan de hand. Hij laat de subs wel op m'n tab zien maar niet op tv. Welke ingang ik ook probeer op tv, maakt niet uit. Ik heb diverse players geprobeerd, instellingen voor de subs aangepast etc maar geen verandering. Het lijkt mij echt in de overgang van de SGT naar tv te liggen.
Echter ontbreekt het mij aan de kennis om hier achter te komen.
PSN ID = Jorco
Zo net ff DLNA geprobeerd via mijn samsung C650. Dat werkt echt geweldig voor fotos video en muziek. Hoezo hdmi kabel nodig?
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Gisteren Overcome ROM v2.0.0 GOLD er opgezet en het werkt echt super, geen spijt van!
Tevens is LeunchPro Plus ook een aanrader (kun je widgets passend maken)!
Ik zeg een diepe
voor Overcome!
Ik zeg een diepe
CDMA en GSM zijn nu gesplitst Honeycomb SGT - Alpha 2.5 [CDMA] en Honeycomb SGT - Alpha 2.5 [GSM]Lennart_1337 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 02:01:
[ Voor 7% gewijzigd door lekzzz op 14-06-2011 17:10 ]
Alles is opeens een stuk sneller rightVjenne-ICT schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:37:
Gisteren Overcome ROM v2.0.0 GOLD er opgezet en het werkt echt super, geen spijt van!
Ik zeg een diepevoor Overcome!
Overigens: Iemand al proberen te oc'en met setCPU? De kernel is er klaar voor.
[ Voor 6% gewijzigd door MaDLiVe op 14-06-2011 19:29 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Heb 'm eens geïnstalleerd, maar buiten WiFi werkt er nog helemaal niks. Geen GSM, Camera, Ext. SD-support, etc. Ziet er leuk uit en is interessant om te volgen, maar het zal nog een hele tijd duren voordat dit goed (en snel) werkt.lekzzz schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:09:
[...]
CDMA en GSM zijn nu gesplitst Honeycomb SGT - Alpha 2.5 [CDMA] en Honeycomb SGT - Alpha 2.5 [GSM]
PSN ID = Jorco
Zoals je zegt, wachten, volgen en als het werkt dan pas in installerenJorco schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:56:
[...]
Heb 'm eens geïnstalleerd, maar buiten WiFi werkt er nog helemaal niks. Geen GSM, Camera, Ext. SD-support, etc. Ziet er leuk uit en is interessant om te volgen, maar het zal nog een hele tijd duren voordat dit goed (en snel) werkt.
Verwijderd
2.3 nog steeds niet via KIES beschikbaar. Had 2.3 wel draaien, maar naar gerommel en gepruts toch terug naar default gestapt in de hoop dat ik nu via KIES kon updaten. Duurt lang hoor!
Sinds kort ook de eigenaar van de 7" tab. Ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind wat betreft grootte. Ik ben op zoek naar een dock waar de Tab horizontaal in past en dan wordt opgeladen. Denk aan een fotolijstje, weten jullie een goede oplossing hiervoor? Wat ik tot nu toe zie zijn alleen hoesje zonder lader of verticale docks, op zich niet slecht maar een horizontale dock zou voor mijn doeleinden beter zijn.
En weten jullie nog goede games die lekker draaien op deze tablet? (Naast DD, Asphalt, NFS, PES, Gun Bros, Guerilla Bob en Angry Birds)
En weten jullie nog goede games die lekker draaien op deze tablet? (Naast DD, Asphalt, NFS, PES, Gun Bros, Guerilla Bob en Angry Birds)
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
De officiele dock is verticaal maar kan ook horizontaal gelegd worden. Zo gebruik ik 'm regelmatig bij het kijken van videomateriaal. Hij is er ook voor bedoeld getuige de beschrijving. Het probleem van een 'echte' horizontale dock is dat de aansluiting aan de onderkant van de tab zit.
Ik had de vraag aan Samsung gesteld waarom er geen updates werden aangeboden voor mijn SGT, terwijl ik toch al een paar versie achterloop. Dit is hun "officiële antwoord" per mail:
"Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie waarmee uw toestel het beste presteert.
Dit betekent dat dit niet altijd de meest recente firmware versie hoeft te zijn, maar de best te gebruiken versie
is voor een optimale prestatie van uw toestel.
Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit via de PC-software bekend gemaakt.
Wanneer dit niet mogelijk is, dan is er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen
functioneren. "
Volgens mij kun je wachten tot je een ons weegt om via KIES een update te krijgen.
"Uw toestel maakt in beginsel altijd gebruik van de firmware versie waarmee uw toestel het beste presteert.
Dit betekent dat dit niet altijd de meest recente firmware versie hoeft te zijn, maar de best te gebruiken versie
is voor een optimale prestatie van uw toestel.
Indien er een firmware update beschikbaar is voor uw toestel, wordt dit via de PC-software bekend gemaakt.
Wanneer dit niet mogelijk is, dan is er geen nieuwe update beschikbaar die uw toestel beter zal doen
functioneren. "
Volgens mij kun je wachten tot je een ons weegt om via KIES een update te krijgen.
Thanks, ja ik had al naar wat dingen gezocht maar niet exclamation mark.Nivk schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:18:
Iets mis gegaan dus.
Opnieuw flashen via download mode, je gaat wel download mode in alleen zie je dan dat uitroepteken in driehoek schermpje.
Zie bijvoorbeeld hier of zoek daar op XDA naar exclamation mark.
En wat doe je dan? post je een plaatje op tweakers, antwoord binnen 5 min
Hallo mede Galaxy-tab bezitters,
Is er iemand met een Hi mobiel abonnement (met internet uiteraard) en Gingerbread die internet via SIM draaiend heeft? Ik kan bellen en smsen maar internetten, nee. De tekentjes van 'G', 3G en H verschijnen niet eens.
Baseband: P1000XXJPZ
Build: GINGERBREAD.XXJQ1
Kernel 2.6.35.7 Overcome-v3.1.0 #16
Is er iemand met een Hi mobiel abonnement (met internet uiteraard) en Gingerbread die internet via SIM draaiend heeft? Ik kan bellen en smsen maar internetten, nee. De tekentjes van 'G', 3G en H verschijnen niet eens.
Zit zelf bij een belgisch netwerk. Maar ik heb het mijn ook handmatig moeten invullen.kaiy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:41:
Ga via instellingen naar 'Draadloos en netwerk' dan 'Mobiele netwerken'.
Je moet zorgen dat 'pakketgegevens gebruiken' aangegevinkt staat. En ook moet je 'Toegangspunt invullen'. Hier bij proximus is dat bv. internet.proximus.be, en de rest is default settings.
Zo zou hij het toch moeten doen.
Support engineer
Verwijderd
Je draait dus de Overcome. Moet je zoals hierboven staat geschreven de APN-settings instellen. Welke dat zijn kan je volgens mij op de HI-site vinden.kaiy schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 20:41:
http://www.hi.nl/1300.htm
http://www.hi.nl/Klantenservice/Toesteluitleg.htm
Verwijderd
Ik had ook dit probleem met 2.3, alles deed het behalve 3g internet, na het lezen van dit bericht werkt het nu weer. Stock browser werkt ook veel beter dan die van 2.2, opera mobile niet meer nodigTriss schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:48:
[...]
Zit zelf bij een belgisch netwerk. Maar ik heb het mijn ook handmatig moeten invullen.
Ga via instellingen naar 'Draadloos en netwerk' dan 'Mobiele netwerken'.
Je moet zorgen dat 'pakketgegevens gebruiken' aangegevinkt staat. En ook moet je 'Toegangspunt invullen'. Hier bij proximus is dat bv. internet.proximus.be, en de rest is default settings.
Zo zou hij het toch moeten doen.
Verwijderd
Sinds enkele dagen overgestapt van Dropad A8 naar SGT; afwerking veel mooier, veel lichter en vooral veel fijner scherm door hogere resolutie.
Wil eigenlijk wel naar 2,3, maar helaas nog geen 2.3 update van Samsung, Kies zegt nog steeds dat FROYO.XWJMK de nieuwste versie is.
Twijfel nog, toch maar een update via Odin overwegen.
Wil eigenlijk wel naar 2,3, maar helaas nog geen 2.3 update van Samsung, Kies zegt nog steeds dat FROYO.XWJMK de nieuwste versie is.
Twijfel nog, toch maar een update via Odin overwegen.
Gewoon doen, overcome is echt goed. Staat zeer uitgebreide howto op de site. Kind kan de was doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Taigu op 28-06-2011 23:12 ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Vanavond het stomste ooit gedaan, mijn galaxy s rom flashen over mijn tab; dat krijg je als je alles door elkaar flashed
Resultaat: een zwart scherm en de witte led op de achterkant die aanging...
Krijg de tab niet meer uit en ook niet meer in download mode.
Gelukkig ziet odin hem nog wel, dus heb lopen prutsen met allemaal roms en pits en modems en op een gegeven moment leefde die weer na 20pogingen!!!
Resultaat: een zwart scherm en de witte led op de achterkant die aanging...
Krijg de tab niet meer uit en ook niet meer in download mode.
Gelukkig ziet odin hem nog wel, dus heb lopen prutsen met allemaal roms en pits en modems en op een gegeven moment leefde die weer na 20pogingen!!!
Skype 2.0 met videocalling, werkt eindelijk. Alleen jammer dat XDA er weer aan te pas moest komen. http://forum.xda-develope...?p=15227716&postcount=148
Verwijderd
Thankslekzzz schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 09:35:
Skype 2.0 met videocalling, werkt eindelijk. Alleen jammer dat XDA er weer aan te pas moest komen. http://forum.xda-develope...?p=15227716&postcount=148
Heeft er iemand hier ervaring met de wifi-only versie van de galaxy tab?
Ik zit er momenteel serieus over na te denken een galaxy tab te kopen, en kwa prijs is de wifi-only met 300 eigenlijk precies de magische psychologische grens gepasseerd om mij over de streep te krijgen. Nu had ik alleen begrepen dat de wifi-only een andere CPU en een minder krachtige GPU heeft (sgx530 ipv 540, heeft de helft van de rendering pipelines), naast natuurlijk het ontbreken van de 3G functies.
Nu zit ik dus in dubio, de goedkopere wifi versie kopen, en misschien inleveren op performance, of 60 euro bijleggen voor de 3g versie.
Ik ga em voornamelijk gebruiken om te couch-surfen, en in de tram video te kijken, en als de 3g abbo-tjes goedkoop genoeg worden zou ik nog wel willen nadenken over een data abbo, maar daar reken ik voorlopig niet op eigenlijk, bovendien heb ik voor het snelle mobiele surfwerk gewoon mijn Desire.
Ik zit er momenteel serieus over na te denken een galaxy tab te kopen, en kwa prijs is de wifi-only met 300 eigenlijk precies de magische psychologische grens gepasseerd om mij over de streep te krijgen. Nu had ik alleen begrepen dat de wifi-only een andere CPU en een minder krachtige GPU heeft (sgx530 ipv 540, heeft de helft van de rendering pipelines), naast natuurlijk het ontbreken van de 3G functies.
Nu zit ik dus in dubio, de goedkopere wifi versie kopen, en misschien inleveren op performance, of 60 euro bijleggen voor de 3g versie.
Ik ga em voornamelijk gebruiken om te couch-surfen, en in de tram video te kijken, en als de 3g abbo-tjes goedkoop genoeg worden zou ik nog wel willen nadenken over een data abbo, maar daar reken ik voorlopig niet op eigenlijk, bovendien heb ik voor het snelle mobiele surfwerk gewoon mijn Desire.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Werkt goed maar je moet wel even duidelijk de frontcam opnieuw aanzetten. Bij werkt het goed tussen de iMac en mijn SGT
Leuk dat Skype weer werkt, echter dan allleen met 2.3 die ik nog niet heb. Firmwareversie 2.3 is nog steeds niet uit. De 2.3 versie via XDA hebben voorzover ik in het forum kan lezen allemaal andere nadelen, die de orginele 2.2 versie weer niet heeft. Mijn inziens is de ideale vervanger van versie 2.2 er nog steeds niet. Is er nu al eens een rom uit die wel perfect werkt en de orginele op alle fronten verslaat, of blijft het maar behelpen met die roms??
Gaarne ontvang ik eerlijke tips over roms die wel perfect werken en geen ongewenste rand of bijverschijnselen vertonen. Ik ben benieuwd.
Gaarne ontvang ik eerlijke tips over roms die wel perfect werken en geen ongewenste rand of bijverschijnselen vertonen. Ik ben benieuwd.
Verwijderd
Geen problemen met deze stock 2.3.3. Draai m al sinds hij uit is gekomen.rura.ter schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 00:26:
Leuk dat Skype weer werkt, echter dan allleen met 2.3 die ik nog niet heb. Firmwareversie 2.3 is nog steeds niet uit. De 2.3 versie via XDA hebben voorzover ik in het forum kan lezen allemaal andere nadelen, die de orginele 2.2 versie weer niet heeft. Mijn inziens is de ideale vervanger van versie 2.2 er nog steeds niet. Is er nu al eens een rom uit die wel perfect werkt en de orginele op alle fronten verslaat, of blijft het maar behelpen met die roms??
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1073854
Nou, misschien moet ik de gok dan maar eens wagen. Bedankt voor de tip. Zijn er ook nog andere die bovenstaande stock 2.3.3 draaien en er positief over zijn???
Ik ookVerwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 05:57:
[...]
Geen problemen met deze stock 2.3.3. Draai m al sinds hij uit is gekomen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1073854
Verwijderd
Draait prima hierrura.ter schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 02:42:
Nou, misschien moet ik de gok dan maar eens wagen. Bedankt voor de tip. Zijn er ook nog andere die bovenstaande stock 2.3.3 draaien en er positief over zijn???
Nu ben ik aan mij aan het verdiepen in de Galaxy tab kom ik deze tegen
pricewatch: Samsung Galaxy Tab P1010 7"
Dit is toch precies dezelfde maar dan zonder g3 ik heb tenminste geen verschillen kunnen ontdekken.
Dit is toch precies dezelfde maar dan zonder g3 ik heb tenminste geen verschillen kunnen ontdekken.
Ok, toch een aantal positieve reacties, wil de gok dan toch maar eens wagen. Ik hoop wel dat de besc hrijving op XDA geen bugs vertoont en dat alles in 1 keer werkt. ben in ieder geval mn tap maar even 100% aan het laden om verrassingen te voorkomen. Toch nog 1 vraagje voor dit spannende moment, op dit moment heb ik firmwareversie 2,2, baseband P1000XXJMA kernel 2.6.32.9 buildnr froyo.xwjmk. Deze versie (laatste versie van Kies) is bijv. al niet te rooten en andere prog zoals bijv titanium backup draaien daarom ook niet. Is het dan wel mogelijk om zonder problemen die stock 2.3.3 te installeren of loop ik dan toch misschien tegen problemen op waardoor mn tappie onbruikbaar wordt? Bijvoorbaat bedank mannen voor de eventuele tips!!!!
De wifi only heeft een processor van Texas instrument en heeft een minder krachtige GPU. De 3G versie heeft Samsung's Hummingbird processor plus een PowerVR 540 GPU.madmoon schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:01:
Nu ben ik aan mij aan het verdiepen in de Galaxy tab kom ik deze tegen
Voor een gemiddelde gebruiker zal de Wifi versie ook al voldoende zijn. De verschillen zullen voornamelijk merkbaar zijn bij (zware) grafische spellen.
Nou, nou, na wat gepielemoos en zoeken in het forum toch uiteindelijk gelukt om firmware versie 2.3.3, baseband P1000XXJPZ, kernel 2.6.35.7, gingerbread.XXJQ1. Neem aan dit de goede is mannen??
Was wel leerzaam, nou maar eens kijken of ik van deze versie blij kan worden. Bedankt voor jullie reacties.
Moet deze versie overigens ook nog geroot worden of is dat bij deze versie niet nodig?
Grtjs Ruud
Was wel leerzaam, nou maar eens kijken of ik van deze versie blij kan worden. Bedankt voor jullie reacties.
Moet deze versie overigens ook nog geroot worden of is dat bij deze versie niet nodig?

Grtjs Ruud
Dat is inderdaad de goede Ruudrura.ter schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:21:
Nou, nou, na wat gepielemoos en zoeken in het forum toch uiteindelijk gelukt om firmware versie 2.3.3, baseband P1000XXJPZ, kernel 2.6.35.7, gingerbread.XXJQ1. Neem aan dit de goede is mannen??
![]()
Grtjs Ruud
Verwijderd
Als je deze hebt geflashed, dan moet je m nog rootenrura.ter schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 22:21:
[...]
Grtjs Ruud
Pak van deze draad de ' CF-Root-TAB7_XX_OXA_JQ1-v3.3-CWM3RFS.zip' en flash m via Odin zoals hieronder omschreven:
Instructions (short)
- Make sure, if you just flashed a ROM, to boot this ROM at least once before flashing CF-Root ! (if you don't do this, ROM-based update scripts may not run)
- Flash CF-Root-.....tar (from the attached zip) as PDA in ODIN 1.7, without repartition. Done.
Instructions (long)
- Make sure, if you just flashed a ROM, to boot this ROM at least once before flashing CF-Root ! (if you don't do this, ROM-based update scripts may not run)
- Follow these instructions to the letter. Do not touch any buttons or checkboxes that are not listed below to touch!
- Unzip the attached CF-Root-.....zip (note: it contains a tar file, WinRAR and WinZIP may also extract these... if you end up with a zImage, you extracted twice, instead of once)
- (USB) Disconnect your phone from your computer
- Start ODIN
- Click the PDA button, and select CF-Root-.....tar
- Put your phone in download mode
- (USB) Connect the phone to your computer
- Make sure repartition is NOT checked
- Click the START button
- Wait for the phone to reboot
- Done (if it took you more than 30 seconds, you need practise!)
Als het gelukt is zie je bij programma's een SU [superuser] staan en ben je geslaagd...
Oeps, Heppieboeddah,
(Als je deze hebt geflashed, dan moet je m nog rooten) Dat is dus degene die ik geflashed heb.
Gaat aanstaande dinsdag op vakantie, gaat het nog wel even proberen. Heb wel al het een en ander geinstalleerd, echter ik begrijp uit bovenstaande dat dat niet het probleem hoeft te zijn, nl (to boot this ROM at least once before flashing CF-Root) Anyhow, ik laat je wel even weten of het gelukt is. Ty man.
(Als je deze hebt geflashed, dan moet je m nog rooten) Dat is dus degene die ik geflashed heb.
Gaat aanstaande dinsdag op vakantie, gaat het nog wel even proberen. Heb wel al het een en ander geinstalleerd, echter ik begrijp uit bovenstaande dat dat niet het probleem hoeft te zijn, nl (to boot this ROM at least once before flashing CF-Root) Anyhow, ik laat je wel even weten of het gelukt is. Ty man.
Verwijderd
Het kan aan de maandagochtend liggen, maar deze link lijkt er op te wijze dat 2.3 via KIES beschikbaar is in NL. Voor de grap even terug naar de stock rom geflashed, maar krijg geen update via KIES. Ligt het aan mij of lees ik het bericht nou niet goed?
Aan de reacties op dat bericht te zien, zijn er veder nog geen mensen die de update ook hebben ontvangen. Zou kunnen dat de roll-out nu gestart is, maar nog niet volledig opgeschaald. Even geduld dus.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2011 @ 09:42:
Het kan aan de maandagochtend liggen, maar deze link lijkt er op te wijze dat 2.3 via KIES beschikbaar is in NL. Voor de grap even terug naar de stock rom geflashed, maar krijg geen update via KIES. Ligt het aan mij of lees ik het bericht nou niet goed?
Kon vanochtend wel Kies updaten, maar idd nog geen nieuwe Android update.
~ H.P. Lovecraft
Verwijderd
Las een update dat het zeer waarschijnlijk in fases uitgerold gaat worden. Zie mijn vorige post voor referentie.
Heppieboeddah, ik ben geslaagd, bedankt voor je hulp
Gtjs Ruud
Gtjs Ruud

Hoe lang duurt het uitrollen van die update heb nog steeds niks op kies, toch maar overwegen om via odin te doen dan
Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie
Verwijderd
Geen idee. Lees dat verschillende landen de update netjes via KIES ontvangen. Maar qua roadmap voor uitrol is er volgens mij niets bekend gemaakt vanuit Samsung. In de uithoeken van India hebben ze 2.3, maar in Nederland is het schijnbaar lastig te regelen of zoTunefulDJ_Mike schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 22:03:
Hoe lang duurt het uitrollen van die update heb nog steeds niks op kies, toch maar overwegen om via odin te doen dan
Op xda zijn ze al bezig om honeycomb 3.2 te bouwen voor de SGT http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1148582
Verwijderd
Nog steeds geen 2.3 via KIES. Zag wel het volgende staan op de Samsung website:
Klik
Begin nu toch te twijfelen of een custom rom gebaseerd op 2.3 een goed plan zal zijn.
Klik
Begin nu toch te twijfelen of een custom rom gebaseerd op 2.3 een goed plan zal zijn.
Gewoon de versie van samfirmware flashen, draait hier al een hele tijd prima
Ik gebruik de tab elke dag op wifi en 3g en alles werkt prima. KIES heb ik allang verwijderd, die rommel werkt niet
Heeft er iemand een goede tutorial / how to, over hoe je custom roms op een tab zet?. Heb er niet zoveel ervaring mee.
Verwijderd
Heb ik ook een tijdje gedraaid, maar wil toch graag even kijken naar de 'officiële' update via KIES.Tadango schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:06:
Gewoon de versie van samfirmware flashen, draait hier al een hele tijd primaIk gebruik de tab elke dag op wifi en 3g en alles werkt prima. KIES heb ik allang verwijderd, die rommel werkt niet
Noem het een rare tik/eigenschap
@crp: zie xda forums. Staan goeie how-to's!
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2011 15:12 ]
Ik heb de GT-P1010 gekocht bevalt goed nu maar wachten op 2.3
ik heb al zitten zoeken op XDA maar hij is er nog niet voor de P1010 helaas
ik heb al zitten zoeken op XDA maar hij is er nog niet voor de P1010 helaas
De P1010 is de versie zonder 3g right? Schijn naar het gebrek aan wifi ook hardware technisch minder in elkaar te zitten. Althans de performance is iets minder. Ik draai als sinds den beginne (2 maanden geleden) de Overcome ROMS op de P1000 , hoop dat ze snel een migratie willen maken naar Honeycomb maken, maar schijnbaar is het wachten op een versie van Honeycomb die ook proper op single core devices werkt.
Ik had eerst mijn zorgen over de singlecore cpu en toch wat gedateerde hardware tov recentere tablets maar moet zeggen dat ik qua performance weinig tekort kom icm de 2.3 custom ROMS. Heb mijn Tab standaard op 1.2ghz lopen. Mijn hoofd reden om tot aanschaf over te gaan was vooral het formaat. Ik vind 10" te groot, 7" past perfect in de jaszak. Ook zit het apparaat erg stevig in elkaar. Films kijken werkt perfect en snel, en ook PDF's viewen gaat perfect icm Repligo Reader. Ook doet de tablet verrassend lang op een accu lading wat ook een pro is.
Nou hopen dat er een suitable/stable Honeycomb versie uitkomt (custom) en ik ben blij
Ik had eerst mijn zorgen over de singlecore cpu en toch wat gedateerde hardware tov recentere tablets maar moet zeggen dat ik qua performance weinig tekort kom icm de 2.3 custom ROMS. Heb mijn Tab standaard op 1.2ghz lopen. Mijn hoofd reden om tot aanschaf over te gaan was vooral het formaat. Ik vind 10" te groot, 7" past perfect in de jaszak. Ook zit het apparaat erg stevig in elkaar. Films kijken werkt perfect en snel, en ook PDF's viewen gaat perfect icm Repligo Reader. Ook doet de tablet verrassend lang op een accu lading wat ook een pro is.
Nou hopen dat er een suitable/stable Honeycomb versie uitkomt (custom) en ik ben blij
Ik sta ook op het punt de Tab te kopen. Twijfel nog een beetje tussen de Flyer 3G en de P1000; verschil is toch 220 euro plus dat de Flyer gelocked is...geen Skype, geen custom roms, etc.
Ook twijfels over P1000 vanwege de verouderde hardware. Maar ach, verouderd? Nog geen jaar geleden op de markt gebracht...Denk niet dat we een update naar Honeycomb mogen verwachten; Spacemouse (XDA) is toch voornamelijk bezig voor de CDMA versie, dus of dat ooit voor de GSM versie gaat draaien...
Ook twijfels over P1000 vanwege de verouderde hardware. Maar ach, verouderd? Nog geen jaar geleden op de markt gebracht...Denk niet dat we een update naar Honeycomb mogen verwachten; Spacemouse (XDA) is toch voornamelijk bezig voor de CDMA versie, dus of dat ooit voor de GSM versie gaat draaien...
Maar toch blijf ik hopen op een GSM versie van Spacemoose1, tot die tijd lekker Gingerbread en dat is voldoendejelleeelco schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:21:
Ik sta ook op het punt de Tab te kopen. Twijfel nog een beetje tussen de Flyer 3G en de P1000; verschil is toch 220 euro plus dat de Flyer gelocked is...geen Skype, geen custom roms, etc.
Ik heb toch de Galaxy tab gekocht. s'Morgens gelijk Gingerbread erop gezet en geroot; wat een fantastisch apparaat. Echt super.
Nu zoek ik een goede case; ik heb er twee op het oog. De Noreve en de Piel Frama Cinema. Heeft iemand ervaring met een van deze twee cases? Ik twijfel een beetje over de Noreve omdat hij niet rondom beschermt, en de tab slechts door een aantal punten op zijn plaats wordt gehouden. Ben een beetje bang dat na verloop van tijd die putnen wat slapper worden en dat de table los gaat zitten.
Piel Frama is nu hier en daar redelijk goedkoop te verkrijgen; alleen in Rood en licht bruin (poep bruin mag ik wel zeggen, verschrikkelijk) dus het zou de rode worden....
Als iemand ervaring heeft....:) ?
Nu zoek ik een goede case; ik heb er twee op het oog. De Noreve en de Piel Frama Cinema. Heeft iemand ervaring met een van deze twee cases? Ik twijfel een beetje over de Noreve omdat hij niet rondom beschermt, en de tab slechts door een aantal punten op zijn plaats wordt gehouden. Ben een beetje bang dat na verloop van tijd die putnen wat slapper worden en dat de table los gaat zitten.
Piel Frama is nu hier en daar redelijk goedkoop te verkrijgen; alleen in Rood en licht bruin (poep bruin mag ik wel zeggen, verschrikkelijk) dus het zou de rode worden....
Als iemand ervaring heeft....:) ?
Momenteel kunnen volgens berichten in Europa Finland, Zweden, Engeland en Spanje via Kies updaten naar 2.3. Hij komt dichterbij!
En overigens noemt de developer van XDA die bezig is met HC zich spacemoose1, niet spacemouse.
En overigens noemt de developer van XDA die bezig is met HC zich spacemoose1, niet spacemouse.
Haha, klopt, Spacemoose... Ik maar denken dat er een muis in de ruimte zit, blijkt het een eland te zijn 
Heb de Piel Frama zojuist besteld; morgen binnen.
Vraagje over de update van Kies naar 2.3 (als hij hier uit is). Maakt het nog uit omdat officieel te doen als je al op 2.3 zit (officiele versie van Italie)? of is het hetzelfde?
Heb de Piel Frama zojuist besteld; morgen binnen.
Vraagje over de update van Kies naar 2.3 (als hij hier uit is). Maakt het nog uit omdat officieel te doen als je al op 2.3 zit (officiele versie van Italie)? of is het hetzelfde?
In de praktijk zal er weinig verschil zijn, maar het is niet helemaal dezelfde versie. En op een Italiaanse versie kun je natuurlijk geen eventuele toekomstige Nederlandse update installeren. Niet via Kies in elk geval.
Ik snap dat nieuwe updates via KIES niet gaan, maar ligt het eigenlijk in de verwachting dat er een officiele update uitkomt na 2.3.3? En volgens mij is toch de build van de italiaanse rom exact hetzelfde als die in UK, Spain, etc is uitgebracht? Na ja, zoals je al schrijft, in de praktijk zal er verdomd weinig verschil zijn.
Overigens vandaag de Piel Frama case binnen gekregen. De kleur is erg mooi, minder fel rood dan ik had gedacht (gevreesd). Prachtig afgewerkte case. Jammer alleen dat er geen magneetsluiting aan zit, maar dat is ook het enige kleine minpuntje. Tab zit goed in de case, randen zijn mooi beschermd (geen open randen als case gesloten is, dit was mijn bezwaar tegen de Noreve).
Al met al zeer tevreden!
Overigens vandaag de Piel Frama case binnen gekregen. De kleur is erg mooi, minder fel rood dan ik had gedacht (gevreesd). Prachtig afgewerkte case. Jammer alleen dat er geen magneetsluiting aan zit, maar dat is ook het enige kleine minpuntje. Tab zit goed in de case, randen zijn mooi beschermd (geen open randen als case gesloten is, dit was mijn bezwaar tegen de Noreve).
Al met al zeer tevreden!
Tja, wat precies de verschillen zijn weet ik ook niet, maar Italië was P1000XXJQ1/P1000OXAJQ1/P1000XXJPZ (4-5-2011), Engeland is P1000XWJP9/P1000CPWKP1/P1000XXJPZ (22-6-2011) en Spanje is P1000XWJPA/P1000OXXJPA/P1000XXJPZ (7-7-2011). Dit staat voor PDA/CSC/Phone. PDA is Android en applicaties, CSC is het land en Phone is de modem. CSC en PDA zijn per land verschillend en Phone is steeds JPZ.
Ik denk persoonlijk dat Honeycomb voor de Tab er niet in zit, maar dat Ice Cream niet onmogelijk is.
Ik denk persoonlijk dat Honeycomb voor de Tab er niet in zit, maar dat Ice Cream niet onmogelijk is.
Verwijderd
Ik gebruik mijn Tab in combinatie met de LED TV UE40D7000. Werkt prima. Met de app Samsung Remote TV kun je de TV bedienen. Via All Share kan ik draadloos naar de TV streamen vanaf de Tab. Wat me nog niet is gelukt is 2nd TV. Volgens allerlei publicaties, daterende vanaf februari, zou het mogelijk moeten zijn op je Tab naar hetzelfde TV kanaal te kijken als op je TV. Daar zou een speciale app voor moeten zijn, maar in de app-winkel kan ik die niet vinden. Iemand daar ervaring mee?
Hoi, tweakers, zojuist terug van vakantie uit Italië. Aldaar "Pakketgegevens gebruiken" uitgevinkt om de kosten van mobiel internetgebruik te voorkomen. Nu ik terug ben in Nederland heb ik "Pakketgegevens gebruiken" wederom aangevinkt om het mobiele internet van Vodafone weer in te schakelen. Helaas wordt de verbinding niet tot stand gebracht. Ik heb de Gingerbread versie XXJQ1, kernelversie 2.6.35.7, firmware versie 2.3.3, baseband versie P1000XXJPZ. Heb de tab al een keer volledig uitgeschakeld en opgestart, help niets. Simkaart verwijdert en teruggeplaatst helpt ook niet. Heppieboeddah, weet jij of iemand anders misschien wat te doen?? Bij voorbaat bedankt,
Grtjs Ruud
Grtjs Ruud
Verwijderd
Controleer eens of je APN nog juist is, en deze wel aanstaat? Anders APN verwijderen en weer opnieuw aanmaken.rura.ter schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 00:59:
Hoi, tweakers, zojuist terug van vakantie uit Italië. Aldaar "Pakketgegevens gebruiken" uitgevinkt om de kosten van mobiel internetgebruik te voorkomen. Nu ik terug ben in Nederland heb ik "Pakketgegevens gebruiken" wederom aangevinkt om het mobiele internet van Vodafone weer in te schakelen. Helaas wordt de verbinding niet tot stand gebracht. Ik heb de Gingerbread versie XXJQ1, kernelversie 2.6.35.7, firmware versie 2.3.3, baseband versie P1000XXJPZ. Heb de tab al een keer volledig uitgeschakeld en opgestart, help niets. Simkaart verwijdert en teruggeplaatst helpt ook niet. Heppieboeddah, weet jij of iemand anders misschien wat te doen?? Bij voorbaat bedankt,
Grtjs Ruud
Heppieboeddah,
ty man, het werkt weer, moest wel ff naar de site van Vodafone en waarempel ik kon het zomaar eens vinden op de site van vodafone.
Nog een ander vraagje, weet je ook hoe je programma's verwijdert die door de geinstalleerde rom op de Tab zijn gezet? Zo is met de laatste Rom het programma Pulse geinstalleerd. Die wil ik eraf hebben, maar weet niet hoe ik dat moet doen. Het werkt in ieder geval niet op de manier zoals je zelf geinstalleerde prog's verwijdert.
Grtjs Ruud
ty man, het werkt weer, moest wel ff naar de site van Vodafone en waarempel ik kon het zomaar eens vinden op de site van vodafone.
Nog een ander vraagje, weet je ook hoe je programma's verwijdert die door de geinstalleerde rom op de Tab zijn gezet? Zo is met de laatste Rom het programma Pulse geinstalleerd. Die wil ik eraf hebben, maar weet niet hoe ik dat moet doen. Het werkt in ieder geval niet op de manier zoals je zelf geinstalleerde prog's verwijdert.
Grtjs Ruud
Let op:
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.