Zoals gezegd, ga vanavond wel even flashen. Eerst titaniumbackuppen voor me apps die ik van de market had geïnstalled. Als ik morgen tijd heb zal ik hier ook nog even eventuele performance, nieuwe apps en layout review schrijven.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:17:
Batterij icoon is anders!! Maar ook het geluid wat je hoor bij het opstarten is veranderd (volgens mij). En het lijkt erop dat er wat extra apps toe zijn gevoegd. Pulse was volgens mij geen standaard applicatie net als 'schets' (heb hem in NL staan). Ga er vandaag wel even mee rommelen om te kijken of er qua performance zaken merkbaar zijn.
Volgens www.thegalaxytabforum.com, is Samsung in Italie begonnen met het uitrollen van android 2.3.3. Gingerbread voor de tab dan dus toch eindelijk. Hopelijk volgt Nederland snel. Voor degene die daar niet op willen/kunnen wachten,ff bovenstaand forum bezoeken om daar de firmware te downloaden en via Odin te flashen.
Dat is goed nieuws, ik zit er met smart op te wachten!oknot schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:20:
Volgens www.thegalaxytabforum.com, is Samsung in Italie begonnen met het uitrollen van android 2.3.3. Gingerbread voor de tab dan dus toch eindelijk. Hopelijk volgt Nederland snel. Voor degene die daar niet op willen/kunnen wachten,ff bovenstaand forum bezoeken om daar de firmware te downloaden en via Odin te flashen.
Waar kan ik deze info vinden op dit forum?
Thanks voor de info!
EDIT: Samsung started rolling out Android 2.3.3 update for Galaxy Tab in Italy!
[ Voor 17% gewijzigd door Vjenne-ICT op 12-05-2011 17:27 . Reden: Link naar het artikel gepost. ]
Waarom daar op wachten, de officiële Rom is al beschikbaar en te flashen via odin. Zijn er nog mensen die Kies gebruiken?
Is die in NL nog niet beschikbaar dan via KIES?rinkel schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:28:
Waarom daar op wachten, de officiële Rom is al beschikbaar en te flashen via odin. Zijn er nog mensen die Kies gebruiken?
Ik heb laatst KIES gebruikt en dat werkte goed met het updaten van de firmware.
Is de versie via ODIN goed/betrouwbaar?
Lost 2.3.3 ook de irritante euvel op dat de widgets niet beeldvullend zijn?
Nee, scherm heeft 5 kolommen ipv 4 en daardoor geen vullende widgets.
Verder draait 2.3.3 toch wel heel erg lekker. Geen gestotter, veel snellere stockbrowser. Eigenlijk een stuk sneller en soepeler in het algemeen. Owja, de facebook/twitter widget update weer. Had ik veel problemen mee in2.2.1
Ik ga er nog eens lekker mee verder spelen.
Verder draait 2.3.3 toch wel heel erg lekker. Geen gestotter, veel snellere stockbrowser. Eigenlijk een stuk sneller en soepeler in het algemeen. Owja, de facebook/twitter widget update weer. Had ik veel problemen mee in2.2.1
Ik ga er nog eens lekker mee verder spelen.
Ik had voor Android gekozen zodat ik dan geen iTunes hoefde te installeren, maar daar kreeg ik Kies voor terug...
Maargoed, dat terzijde...
Odin is, dacht ik, van Samsung zelf. Het is zeer betrouwbaar, maar wel meer een technisch programma. Je moet even weten wat je moet doen. Maar niet ingewikkeld voor een tweaker. 1000x beter dan Kies, wat voor de niet-tweakers is geschreven.
Ik heb een paar pagina's terug aangegeven welke files waarin moeten.
de 2.3.3 update is eigenlijk nog makkelijker: het is maar 1 bestand, die moet bij PDA worden opgegeven.
Kan zijn dat je ook nog een .pit bestand moet hebben, die staat los op de site van samfirmware.
Odin is, dacht ik, van Samsung zelf. Het is zeer betrouwbaar, maar wel meer een technisch programma. Je moet even weten wat je moet doen. Maar niet ingewikkeld voor een tweaker. 1000x beter dan Kies, wat voor de niet-tweakers is geschreven.
de 2.3.3 update is eigenlijk nog makkelijker: het is maar 1 bestand, die moet bij PDA worden opgegeven.
Kan zijn dat je ook nog een .pit bestand moet hebben, die staat los op de site van samfirmware.
[ Voor 26% gewijzigd door rinkel op 12-05-2011 21:44 ]
Thanks voor je info/uitleg!rinkel schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:42:
Ik had voor Android gekozen zodat ik dan geen iTunes hoefde te installeren, maar daar kreeg ik Kies voor terug...
Groot verschil is dat KIES niet nodig is, alleen voor auto-updates. Maar als je je even inleest in Odin is het inderdaad niet moeilijk voor een klein beetje tweaker. Op samfirmware vind je zelfs de officiele Odin instructie voor Samsung service centers 
Ben overigens nog geen problemen tegen gekomen in 2.3.3. Ga eens kijken wat de accuduur doet. Op de SGS verbeterde die behoorlijk met Gingerbread.
Ben overigens nog geen problemen tegen gekomen in 2.3.3. Ga eens kijken wat de accuduur doet. Op de SGS verbeterde die behoorlijk met Gingerbread.
Verwijderd
Misschien zie ik het over het hoofd, maar sinds 2.3.3 kan ik de pulse applicatie niet verwijderen. Misschien een gevalletje vrijdagochtend blues?
Verwijderd
Pulse kan inderdaad niet verwijderd worden. Dat geldt voor alle systeem-apps welke geïnstalleerd zijn met de firmware. Deze komen terecht op de systeem-partitie en die zijn zeg maar beschermd. Een wat éénvoudige manier om deze app, of andere apps, te freezen of te uninstallen is Titanium-backup. Root is dan wel een vereisteVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 08:21:
Misschien zie ik het over het hoofd, maar sinds 2.3.3 kan ik de pulse applicatie niet verwijderen. Misschien een gevalletje vrijdagochtend blues?
Er is ook nog een ietwat moeilijker manier. Maar dan moet je met linux aan de gang, de firmware.tar openen, de rfs bestanden openen en dan die pulse eruit slopen. Gaat echt te ver. Titanium is wat dat betreft een prima oplossing.
Wat betreft de update naar Gingerbread zelf betreft...Eerste indruk is dat hij was responsiver is geworden. GPS-fix lijkt verbeterd, wat nieuwe apps. Meer echt opvallende verschillen heb ik nog niet kunnen constateren. Een echte update zou denk ik Honeycomb zijn welke geschreven is/wordt voor tablets.
Ben de 2.3.3 nu ook aan het draaien, even kijken hoe het is. Zal later mijn bevindingen nog wel geven.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Verwijderd
Bedankt voor de bevestiging! Op zich niet storend. Wel 'raar' dat je op deze manier applicaties op krijgt gedrongen. Heb altijd graag een keuze of ik iets wel of niet geïnstalleerd wil hebben. Kan op zich gaan rooten/linux thingies aan de gang, maar ik vind het wel best zoVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 09:40:
[...] Pulse kan inderdaad niet verwijderd worden. Dat geldt voor alle systeem-apps welke geïnstalleerd zijn met de firmware. Deze komen terecht op de systeem-partitie en die zijn zeg maar beschermd.
Ik vond overigens deze handleiding een stukje makkelijker http://androidforums.com/...g-galaxy-tab-w-video.html
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
ik krijg hem sowieso niet meer geroot met SuperOneClick nadat ik 2.3.3 erop heb gezetVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:05:
[...]
Bedankt voor de bevestiging! Op zich niet storend. Wel 'raar' dat je op deze manier applicaties op krijgt gedrongen. Heb altijd graag een keuze of ik iets wel of niet geïnstalleerd wil hebben. Kan op zich gaan rooten/linux thingies aan de gang, maar ik vind het wel best zo
Verwijderd
Klopt dat werkt niet meer. [Iets met protected bootloader en spl] Handig is dus al je root wilt hebben de pre-rooted stock te flashen. De link en de bestanden die je nodig hebt, staan in de link van galaxtytabforum, welke ik ergens hierboven al heb gegeven.lekzzz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:17:
[...]
ik krijg hem sowieso niet meer geroot met SuperOneClick nadat ik 2.3.3 erop heb gezet
Hier dus...Verwijderd in "Het Samsung Galaxy Tab-topic - Deel 1"
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 11:24 ]
Tnx, werkte lekker snelVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:23:
[...]
Klopt dat werkt niet meer. [Iets met protected bootloader en spl] Handig is dus al je root wilt hebben de pre-rooted stock te flashen. De link en de bestanden die je nodig hebt, staan in de link van galaxtytabforum, welke ik ergens hierboven al heb gegeven.
Hier dus...Verwijderd in "Het Samsung Galaxy Tab-topic - Deel 1"
Lukte niet in 1 keer op een of andere manier, maar het is ook mij gelukt 
Ik had de .pit en de .tar van samfirmware gehaald en de gerootte kernel van XDA; misschien dat daar iets niet helemaal ok ging de eerste keer; maar gewoon nog een keer geprobeerd en toen lukte het wel. * Imperial_Master happy!
Ik had de .pit en de .tar van samfirmware gehaald en de gerootte kernel van XDA; misschien dat daar iets niet helemaal ok ging de eerste keer; maar gewoon nog een keer geprobeerd en toen lukte het wel. * Imperial_Master happy!
Als je die CF root flashed via de PDA in odin, heb je root+CWM. Simpelrinkel schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:38:
Voor de mensen die graag een custom rom willen:
CF-root voor 2.3.3
Overcome 2.0 beta
Toch vreemd, het gaat helemaal goed totdat ik CF-Root wil flashen, daarna start hij niet meer op. Blijgt hangen op het Samsung scherm
Draait hier inmiddels als een zonnetje!rinkel schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:38:
Voor de mensen die graag een custom rom willen:
CF-root voor 2.3.3
Overcome 2.0 beta
PSN ID = Jorco
ja precies stap voor stap gevolgd. Duurt het lang als je hem na het flashen van de root weer opstart?rinkel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:15:
heb je wel gewiped?
Duurt iets langer dan normaal, maar zeker geen 5 minuten ofzo.
Ik had het ook niet in 1 keer perfect; gewoon nog een keer geflashed en toen werkte het wel
Ik had het ook niet in 1 keer perfect; gewoon nog een keer geflashed en toen werkte het wel
heb je dan alleen de CF-Root nog een keer geflashed of alles?
Ik gebruikte altijd Dolphin Browser HD, maar ik moet zeggen dat de stock browser in 2.3.3 nu echt heerlijk werkt. Dolphin is er dus weer vanaf.
Wel even de UserAgent op Desktop gezet ipv Android.
Nou ik snap er niets van, zie waarschijnlijk iets over het hoofd ofzo?
http://www.thegalaxytabfo...page__p__14237#entry14237
T/m Phase Three of Flashing Firmware gaat het goed maar daarna niet. Krijg ook geen opstartgeluid in het begin. Wel CWM.
Nu alles weer opnieuw gedaan maar dan heb ik geen root en doet hij ook de data van My BackupPro niet terugzetten. Alleen de APK's
T/m Phase Three of Flashing Firmware gaat het goed maar daarna niet. Krijg ook geen opstartgeluid in het begin. Wel CWM.
Nu alles weer opnieuw gedaan maar dan heb ik geen root en doet hij ook de data van My BackupPro niet terugzetten. Alleen de APK's
[ Voor 16% gewijzigd door lekzzz op 13-05-2011 19:34 ]
Is er iemand in de buurt van den haag die mij kan helpen met flashen van de 2.3.3 versie en ook de root kan verzorgen...
Ik heb een nederlandse galaxy tab.
PM me even...
Ik heb een nederlandse galaxy tab.
PM me even...
Belangrijk is dat je alles wiped, dus ook de dalvic cache.lekzzz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:25:
Heb je de overcome rom geprobeerd?
Nee die heb ik niet geprobeerd, moet ik die doen?rinkel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:15:
[...]
Belangrijk is dat je alles wiped, dus ook de dalvic cache.
Heb je de overcome rom geprobeerd?
Verwijderd
Je geeft aan dat het t/m stap 3 goed gaat. Klopt dat?lekzzz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:25:
En ja, bij stap 3 hoort een wipe:
Phase Three of Flashing Firmware
We will be placing your tab into recovery mode. In Recovery Mode you will use the volume up and down keys to navigate and home key to select.
- 1. Hold Power and Volume up together.
- 2. Release Power after holding it for about 4-5 second and continue to hold the Volume Up button until recovery menu shows up.
- 3. Select wipe cache (When Done go to next step)
• - 4. Select wipe data/factory reset.
- 5. Select reboot and you are done. You now have Android 2.3.3 Gingerbread.
Als je je backups terug gaat zetten doe dat dan gedoseert en kijk of er geen conflicten zijn met oude en nieuwe apps.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 22:07 ]
Ik heb overcome via cwm geflashed. Maar daarvoor wel gewiped. Het wipen van de dalvic zit onder "advanced" in cwm.
Die overcome rom moet ook via cwm volgens mij.
Die overcome rom moet ook via cwm volgens mij.
[ Voor 18% gewijzigd door rinkel op 13-05-2011 22:15 ]
Hier exact hetzelfde, stock browser werkt nu heerlijk dus exit Dolphin HD. Goede browser maar hondslelijke interface. Zou je mij alleen kunnen vertellen hoe ik de user agent verander in de stock browser? Misschien kijk ik er over heen maar kan het niet vindenrinkel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:23:
Ik gebruikte altijd Dolphin Browser HD, maar ik moet zeggen dat de stock browser in 2.3.3 nu echt heerlijk werkt. Dolphin is er dus weer vanaf.
tnx voor al je hulp. Het is uiteindelijk gelukt met CF-Root-TAB7_XX_OXA_JQ1-v3.3-CWM3RFS.zipVerwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:58:
[...]
Je geeft aan dat het t/m stap 3 goed gaat. Klopt dat?
En ja, bij stap 3 hoort een wipe:
Phase Three of Flashing Firmware
We will be placing your tab into recovery mode. In Recovery Mode you will use the volume up and down keys to navigate and home key to select.Doe de hele procedure t/m stap 3 nog een keer. Laat na stap 3 je tab helemaal opstarten en doe de setup tot je klaar bent met je gmail-account. Dan in de settings usb-debugging aanzetten. Sluit je tab helemaal aan en flash dan de kernel zoals beschreven. Pas na de kernel-flash zal je root-acces en de CWM hebben
- 1. Hold Power and Volume up together.
- 2. Release Power after holding it for about 4-5 second and continue to hold the Volume Up button until recovery menu shows up.
- 3. Select wipe cache (When Done go to next step)
•- 4. Select wipe data/factory reset.
- 5. Select reboot and you are done. You now have Android 2.3.3 Gingerbread.
Als je je backups terug gaat zetten doe dat dan gedoseert en kijk of er geen conflicten zijn met oude en nieuwe apps.
Helemaal met je eens!Silvin schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:34:
[...]
Hier exact hetzelfde, stock browser werkt nu heerlijk dus exit Dolphin HD. Goede browser maar hondslelijke interface. Zou je mij alleen kunnen vertellen hoe ik de user agent verander in de stock browser? Misschien kijk ik er over heen maar kan het niet vinden
In de browser intypen: "about:debug" dacht ik.
dan naar instellingen in de browser, je krijgt dan een aantal extra opties. Bij UAstring kun je dan de useragent opgeven
Verwijderd
Mooi zo.., had je de verkeerde kernel in eerste instantie?lekzzz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:34:
[...]
tnx voor al je hulp. Het is uiteindelijk gelukt met CF-Root-TAB7_XX_OXA_JQ1-v3.3-CWM3RFS.zip
Inderdaad, about:debug. Dan krijg je een blanco page. Dan naar instellingen geheel onderaan 'UAstring'.rinkel schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 00:09:
[...]
In de browser intypen: "about:debug" dacht ik.
dan naar instellingen in de browser, je krijgt dan een aantal extra opties. Bij UAstring kun je dan de useragent opgeven
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 11:02 ]
Heb inderdaad alleen de kernel aangepast naar versie 3.3. Vond het niet zo duidelijk welke kernel ik moest gebruiken. Misschien over het hoofd gezien of niet duidelijk.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 10:59:
[...]
Mooi zo.., had je de verkeerde kernel in eerste instantie?
Weet iemand al wanneer 3.3 in NL word uitgerold?
Ja, 2.3.3 bedoel ik.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:29:
2.3.3 bedoel je toch?
waarschijnlijk deze week het is officieel aangegeven.
Dan zal ik het rustig afwachten.... Thanks!
NEW 1 : VIDEO [How-To] Flash Android 2.3.3 Gingerbread on Samsung Galaxy Tab
Mbv deze tutorial op you tube heb ik net zonder problemen mijn tab naar 2.3.3 geflasht. Alle benodigde files heb ik van thegalaxytabforum.com gehaald v/d thread: [stock rom] Android 2.3.3 Gingerbread p1000xxjq1 p1000xxjq1 p1000xxjpz. Kan volgens mij niet makkelijker. Ik heb wel een factoryreset gedaan voordat ik begon. Voor full factoryreset type dan *2767*3855# (in de telefoonmodus). Mischien heeft iemand hier wat aan. Ik ben in ieder geval blij met gingerbread.:-)
edit:
YouTube: \[How-To] Flash Android 2.3.3 Gingerbread on Samsung Galaxy Tab
edit2: http://www.thegalaxytabfo...q1-p1000xxjq1-p1000xxjpz/
Mbv deze tutorial op you tube heb ik net zonder problemen mijn tab naar 2.3.3 geflasht. Alle benodigde files heb ik van thegalaxytabforum.com gehaald v/d thread: [stock rom] Android 2.3.3 Gingerbread p1000xxjq1 p1000xxjq1 p1000xxjpz. Kan volgens mij niet makkelijker. Ik heb wel een factoryreset gedaan voordat ik begon. Voor full factoryreset type dan *2767*3855# (in de telefoonmodus). Mischien heeft iemand hier wat aan. Ik ben in ieder geval blij met gingerbread.:-)
edit:
YouTube: \[How-To] Flash Android 2.3.3 Gingerbread on Samsung Galaxy Tab
edit2: http://www.thegalaxytabfo...q1-p1000xxjq1-p1000xxjpz/
[ Voor 38% gewijzigd door oknot op 15-05-2011 09:42 ]
Dag mensen
ik ben ook bezig met de android flash.
Bij mij blijft hij bij het eerste punt al hangen.
Ik start Odin.exe (Odin3 v1.7)
vervolgens doe ik mijn tab in download mode (aanknop en volume down, tot je het mannetje in beeld krijgt met downloading: do not turn off target!!!)
Ik sluit mijn galaxy tab op de pc aan (win 7 64 bit, drivers voor tab zijn geinstalleerd)
Volgende krijg ik in het gele vakje: 0:[COM8]
ik zet een vinkje bij Re partition
auto reboot en F reset time zijn ook aangevinkt
Vervolgens pak ik de pitfile: gt-p1000_mr.pit
vervolgens PDA file: P1000XXJQ1_P1000XXJQ1_P1000XXJPZ_HOME.tar
Daarna klik ik op Start.
vervolgens gebeurd er vrij weinig, dit is mijn log in odin:
<ID:0/008> Added!!
<ID:0/008> Odin v.3 engine (ID:8)..
<ID:0/008> File analysis..
<ID:0/008> SetupConnection..
Verder komt hij dus blijkbaar niet...
Iemand tips??
alvast bedankt!
ik ben ook bezig met de android flash.
Bij mij blijft hij bij het eerste punt al hangen.
Ik start Odin.exe (Odin3 v1.7)
vervolgens doe ik mijn tab in download mode (aanknop en volume down, tot je het mannetje in beeld krijgt met downloading: do not turn off target!!!)
Ik sluit mijn galaxy tab op de pc aan (win 7 64 bit, drivers voor tab zijn geinstalleerd)
Volgende krijg ik in het gele vakje: 0:[COM8]
ik zet een vinkje bij Re partition
auto reboot en F reset time zijn ook aangevinkt
Vervolgens pak ik de pitfile: gt-p1000_mr.pit
vervolgens PDA file: P1000XXJQ1_P1000XXJQ1_P1000XXJPZ_HOME.tar
Daarna klik ik op Start.
vervolgens gebeurd er vrij weinig, dit is mijn log in odin:
<ID:0/008> Added!!
<ID:0/008> Odin v.3 engine (ID:8)..
<ID:0/008> File analysis..
<ID:0/008> SetupConnection..
Verder komt hij dus blijkbaar niet...
Iemand tips??
alvast bedankt!
Als je het youtube filmpje precies volgt in de post boven die van jou, kan er volgens mij niets fout gaan.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Dat heb ik gedaan...janesh schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:42:
Als je het youtube filmpje precies volgt in de post boven die van jou, kan er volgens mij niets fout gaan.
zoals ik beschreven heb is exact hetzelfde als op de video.
Hij komt gewoon niet verder.
Verwijderd
Probeer eens een andere usb-poort. Geen hub o.i.d. Verwijder Kies zelf, reboot en probeer het nog eenssecuritymayo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:17:
[...]
Dat heb ik gedaan...
Bij mij staat het vinkje re-partition automatisch aan als ik de pit er in sleep.securitymayo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:17:
[...]
Dat heb ik gedaan...
Vroeg me af door hem eerst aan te zetten dat hij dan weer uitgaat bij jou?
@heppieboeddah: dat had ik ook geprobeerd. alle 3 usb poorten op de laptop (zonder hub_. enkele malen de laptop opnieuw opgestart e.d. De compoort veranderd wel mee als je hem in een andere usb poort prikt.
@lekzzz: repartition blijft aangevinkt bij mij. Hier ligt het dus ook niet aan.
Ik zal het van de week eens proberen op de gewone pc.
.
@lekzzz: repartition blijft aangevinkt bij mij. Hier ligt het dus ook niet aan.
Ik zal het van de week eens proberen op de gewone pc.
.
Klopt 't dat ik m'n garantie kwijt ben als ik deze erop zet, en niet wanneer ik wacht totdat kies met de update komt?
Simpelweg, ja die ben je dan kwijt.Storm316 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:15:
Klopt 't dat ik m'n garantie kwijt ben als ik deze erop zet, en niet wanneer ik wacht totdat kies met de update komt?
Als er wat fout gaat tijdens het flashen en je moet ermee terug naar de winkel dan kan je het reparatie onder garantie meestal wel vergeten.
Flashen is echter minder spannend dan het lijkt en de kans dat er wat mis gaat is te verwaarlozen als je jezelf goed inleest en de instructies goed volgt.
Ga niet flashen als je weet dat je over een uurtje een afspraak hebt, als je telefoon bijna leeg is of als je hardware/software niet in orde is (b.v. de HX-custom-rom voor de I8910 laat zich alleen flashen onder Win XP. Flashen onder Win 7 met een vituele cliënt is dus een extra risico).
Vraag je bij het flashen altijd af of een alternatieve rom je meer oplevert dan dat het je moeite en twijfel kost (tenzij je een hardcore tweaker ben, maar dan had je jezelf geen zorgen gemaakt over de garantie
Flash dus niet omdat anderen lopen te oreren dat hun wereld er opeens tien keer beter uitziet en ze nu opeens wel vriendinnetjes hebben.
Het gaat om jouw beleving en of je de extra functionaliteit van een alternatieve rom zo erg mist dat je het risico op de koop toe neemt.
Het resultaat voor de een hoeft niet hetzelfde te zijn voor een ander. Ik flashte onlangs mijn telefoon naar een custom rom om de ID van mijn telefoon te kunnen veranderen. En ondanks het feit dat iedere andere gebruiker op de fora zeer enthousiast was over de nieuwe rom ben ik er alleen maar op achteruit gegaan omdat mijn batterij razendsnel leeg raakt.
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Ik haalde mijn Roms altijd van samfirmware (originele roms), maar ben op een gegeven moment overgestapt op de Overcome roms.
Tot 2.3.3 vond ik het eigenlijk de moeite niet om een customrom te draaien op de Tab (voor mijn Desire is het een heel ander verhaal) de toegevoegde waarde was echt marginaal.
Ik hou echter zelf wel het topic van Technomancer in de gaten, een stock 2.3.3 op mn Tab zie ik wel zitten, bye bye Touchwiz
Tot 2.3.3 vond ik het eigenlijk de moeite niet om een customrom te draaien op de Tab (voor mijn Desire is het een heel ander verhaal) de toegevoegde waarde was echt marginaal.
Ik hou echter zelf wel het topic van Technomancer in de gaten, een stock 2.3.3 op mn Tab zie ik wel zitten, bye bye Touchwiz
[ Voor 17% gewijzigd door rinkel op 17-05-2011 11:00 ]
Laadt iemand hier zijn Tab in de auto op via zo'n USB-plug voor in de sigarettenaansteker?
Ik heb er eentje gekocht (levert 2.1 ampere, zou genoeg moeten zijn) en die wil ik gebruiken met die standaard kabel die je bij de Tab kreeg.
Alleen als ik de Tab via deze kabel inplug dan krijg ik het scherm waarin de Tab vraagt in welke modus hij moet (massa-opslag, Kies etc) en dan staat er een klein rood kruisje in het batterij icoontje rechtsboven. Beetje vreemd, want als ik dezelfde kabel via standaard zwarte USB-lader voor het stopcontact gebruik dan laad hij wel gewoon én geeft niet die keuze in welke modus hij moet gaan.
De USB-plug lijkt wel gewoon te werken, ik kan mijn iPod er gewoon mee laden (al doet mijn E72 het ook niet helemaal lekker, maar die geeft helemaal geen reactie.) Eerder had ik een 1 ampere plug die het ook niet deed (ook wel voor mijn iPod), maar daar werd al gauw van aangegeven dat dat niet genoeg was.
Wil dus 1 plug voor meerdere apparaten, maar vooralsnog ...
Ik heb er eentje gekocht (levert 2.1 ampere, zou genoeg moeten zijn) en die wil ik gebruiken met die standaard kabel die je bij de Tab kreeg.
Alleen als ik de Tab via deze kabel inplug dan krijg ik het scherm waarin de Tab vraagt in welke modus hij moet (massa-opslag, Kies etc) en dan staat er een klein rood kruisje in het batterij icoontje rechtsboven. Beetje vreemd, want als ik dezelfde kabel via standaard zwarte USB-lader voor het stopcontact gebruik dan laad hij wel gewoon én geeft niet die keuze in welke modus hij moet gaan.
De USB-plug lijkt wel gewoon te werken, ik kan mijn iPod er gewoon mee laden (al doet mijn E72 het ook niet helemaal lekker, maar die geeft helemaal geen reactie.) Eerder had ik een 1 ampere plug die het ook niet deed (ook wel voor mijn iPod), maar daar werd al gauw van aangegeven dat dat niet genoeg was.
Wil dus 1 plug voor meerdere apparaten, maar vooralsnog ...

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Zelfde probleem hier met een 2 tal pluggen voor in de auto. De Tab geeft inderdaad een rood kruisje. M'n Galaxy S laadt dan weer wel op, maar als ik 'm gebruik voor navigatie gebruikt 'ie dermate veel stroom dat de autolader het batterijniveau alleen aan kan houden en niet kan bijladen. Wat vreemde situatie, ik zal straks een de specs van de lader gebruiken. Is een standaard sigaretten-naar-usb lader.
http://www.mobilesupplies.nl/images/ausbadp1000.jpg
Met deze usb pin los je het laadprobleem met de galaxy tab op. Het probleem zit m in de manier hoe de officiele samsung lader is opgebouwd. Met andere dan de officiële laders van samsung zal het apparaat denken dat ie op een computer wordt aangesloten. Met deze usb pin los je dat probleem op. Ik heb zelf een 16000mah externe batterij van isound waarmee ik hetzelfde probleem ondervond zoals beschreven in de post hierboven. Na wat googelen vond ik dus deze usb pin en het werkt perfect. Via onderstaande link te bestellen
http://www.mobilesupplies...0-galaxy-tab-p-12211.html
Met deze usb pin los je het laadprobleem met de galaxy tab op. Het probleem zit m in de manier hoe de officiele samsung lader is opgebouwd. Met andere dan de officiële laders van samsung zal het apparaat denken dat ie op een computer wordt aangesloten. Met deze usb pin los je dat probleem op. Ik heb zelf een 16000mah externe batterij van isound waarmee ik hetzelfde probleem ondervond zoals beschreven in de post hierboven. Na wat googelen vond ik dus deze usb pin en het werkt perfect. Via onderstaande link te bestellen
[ Voor 9% gewijzigd door oknot op 17-05-2011 19:38 ]
Grrrr ... Da's balen. Dan moet ik nog een plug kopen en het past niet meer in mijn armleuning ... Naja, maar 'ns over nadenken wat ik hiermee moet :-P
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Je zou ook gewoon een autolader voor de tab van samsung zelf kunnen kopen. Dan werkt het gewoon zonder extra usb plug.S913 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:00:
Grrrr ... Da's balen. Dan moet ik nog een plug kopen en het past niet meer in mijn armleuning ... Naja, maar 'ns over nadenken wat ik hiermee moet :-P
Maar ook die is te groot om onder mijn armleuning te passen
Zo'n USB plug die helemaal in de sigarettenaansteker past + een USB-kabeltje past precies.
~ H.P. Lovecraft
Gewoon een omvormer van 12 naar 220v? Die uit het zicht plaatsen en daar je tab op aansluiten? Zijn tegenwoordig niet meer zo groot geloof ik.S913 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:55:
Maar ook die is te groot om onder mijn armleuning te passenZo'n USB plug die helemaal in de sigarettenaansteker past + een USB-kabeltje past precies.
Wanneer komt de update naar 2.3.3 in NL beschikbaar? Krijg nog niks binnen via KIES....
Exacte datum onbekend,samsung zou medio half mei beginnen met het uitrollen van 2.3.3 voor een aantal van hun toestellen waaronder de tab. Maar t blijft samsung hè,gewoon afwachten dus of flashen via odin.(zie vorige pagina voor videotutorial)Vjenne-ICT schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 21:29:
Wanneer komt de update naar 2.3.3 in NL beschikbaar? Krijg nog niks binnen via KIES....
Over opladen gesproken, ik vind het standaard kabeltje wel heel kort. Kan ik een USB verlengkabel gebruiken om de tab op te laden, of gaat dat niet werken?
Denk dat dit wel werkt aangezien ik mijn Tab via een USB-hub heb aangesloten.Imperial_Master schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:00:
Over opladen gesproken, ik vind het standaard kabeltje wel heel kort. Kan ik een USB verlengkabel gebruiken om de tab op te laden, of gaat dat niet werken?
PSN ID = Jorco
Maar die heeft waarschijnlijk zelf een voeding? Overigens ... (i.r.t. tot mijn "probleem"): Laden via een (powered) USB hub werkt wel met de originele kabel, maar via een USB plug niet ... Wat is er nou zo speciaal aan zo'n USB plugJorco schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:27:
Denk dat dit wel werkt aangezien ik mijn Tab via een USB-hub heb aangesloten.

~ H.P. Lovecraft
S913 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:37:
[...]
Maar die heeft waarschijnlijk zelf een voeding? Overigens ... (i.r.t. tot mijn "probleem"): Laden via een (powered) USB hub werkt wel met de originele kabel, maar via een USB plug niet ... Wat is er nou zo speciaal aan zo'n USB plug
oknot schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:36:
http://www.mobilesupplies.nl/images/ausbadp1000.jpg
Samsung heeft de upgrade naar 2.3.3 nu officieel bevestiging!
Nu maar hopen dat de upgrade snel naar NL komt!
Hier de bron: It’s Official : Gingerbread on Samsung Galaxy Tab & Galaxy S in mid-May
Iemand al wat kunnen downloaden via ''KIES''?
Nu maar hopen dat de upgrade snel naar NL komt!
Hier de bron: It’s Official : Gingerbread on Samsung Galaxy Tab & Galaxy S in mid-May
Dat had ik wel gelezen, maar bij mij laat de Tab niet op als hij direct aan mijn PC hangt (in geen van de 3 standen), dus vond ik het vreemd dat hij via een USB-hub wel oplaadde (en kon sync'en?). Vage "beveiliging" hebben ze in die Tab gebouwd
Op dit moment staat er voor mij in Kies nog niets klaar.Vjenne-ICT schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 07:41:
~ H.P. Lovecraft
Staat nog steeds geen UPGRADE klaar in KIES....pfff
Wachten duurt lang!
Wachten duurt lang!
Ik ben een beetje laat, maar alsnog bedankt voor de reactie Mr E. Ik had me al eens ingelezen wat betreft het flashen en het klinkt niet heel ingewikkeld, maar eerlijk gezegd voldoet mijn Tab prima zo dus zie ik weinig reden om m'n garantie te riskeren. Als na de zomer vakantie de update nog niet op kies staat kan ik altijd nog 's kijken hoe het dan met m'n geduld zit.
Wees jij dan maar lekker ongeduldig ook voor mij. Hoevaak check jij eigenlijk KIES per dag?Vjenne-ICT schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 08:59:
Staat nog steeds geen UPGRADE klaar in KIES....pfff
Wachten duurt lang!

Ik ben wel nieuwsgierig naar Gingerbread, maar ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar Honeycomb. Dat zal alleen wel langer duren, als het nog wel komt voor deze GT.
Zojuist de upgrade via kies erop gezet. Zit nu naar een mooi oplichtend Samsung logo te kijken, af en toe trilt ie maar verder nix......
Hij komt dus niet door de boot sequence.
Stock rom - geroot en lag fix erop.
welke kernel heb je gebruikt? Ik had eerst 2.2 en heb later deze CF-Root-TAB7_XX_OXA_JQ1-v3.3-CWM3RFS.zip gebruikt. Toen werkte het wel.Pandorian schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:29:
Zojuist de upgrade via kies erop gezet. Zit nu naar een mooi oplichtend Samsung logo te kijken, af en toe trilt ie maar verder nix......
[ Voor 23% gewijzigd door lekzzz op 21-05-2011 19:53 ]
Kernel? Heb gewoon de update gedraait! En nu nix meer.
En wat kan ik nu nog met die tar file?
Met de aanknop en geluid omlaag heb ik nu wel de melding "Downloading" Do not turn of target, maar geen idee of ie er iets mee doet.
Vanuit de recovery mode, heb ik de boot gekozen, nu staat er een mooi ! icoon....ook hier weet ik niet of dat er iets gebeurd.....
En wat kan ik nu nog met die tar file?
Met de aanknop en geluid omlaag heb ik nu wel de melding "Downloading" Do not turn of target, maar geen idee of ie er iets mee doet.
Vanuit de recovery mode, heb ik de boot gekozen, nu staat er een mooi ! icoon....ook hier weet ik niet of dat er iets gebeurd.....
Ik heb via Odin gedaan, weet niet of het uit maakt. Wat betreft de kernel doelde ik op de root maar daar was je blijkbaar nog niet?
Elke optie in recovery mode geeft me het ! icoon
Ik zal de firmware van xda eens proberen... eens kijken of dat die in de recovery mode iets doet!
Zojuist via Odin de firmware geflashed. Ik wilde nog wel eens met een schone tel beginnen, maar om dan eerst alles kwijt te raken is een beetje te veel van het goede......(ivm een complete wipe)
Bon, weer een paar uurtjes spenderen om alles weer terug te krijgen.
Ik zal de firmware van xda eens proberen... eens kijken of dat die in de recovery mode iets doet!
Zojuist via Odin de firmware geflashed. Ik wilde nog wel eens met een schone tel beginnen, maar om dan eerst alles kwijt te raken is een beetje te veel van het goede......(ivm een complete wipe)
Bon, weer een paar uurtjes spenderen om alles weer terug te krijgen.
[ Voor 48% gewijzigd door Pandorian op 21-05-2011 21:33 ]
..eh...: bij mij (alles stock) komt er via Kies geen melding over een beschikbare update.. zie ik iets overhet hoofd??Pandorian schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 19:29:
Ik heb deze versie:
PDA: P1000XXJMG
PHONE: P1000XXJMF
CSC: P1000OXAJMG
Dit is 2.2 via Kies. Als ik mijn Tab aan de lader hang gaat het scherm aan. Als ik na het laden de Tab loskoppel blijft het scherm branden. Als ik niet op de aan/uit knop druk blijft het scherm branden en trekt de Tab de volle batterij weer rap leeg. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er een oplossing voor?
PDA: P1000XXJMG
PHONE: P1000XXJMF
CSC: P1000OXAJMG
Dit is 2.2 via Kies. Als ik mijn Tab aan de lader hang gaat het scherm aan. Als ik na het laden de Tab loskoppel blijft het scherm branden. Als ik niet op de aan/uit knop druk blijft het scherm branden en trekt de Tab de volle batterij weer rap leeg. Zijn er meer mensen die hier last van hebben en is er een oplossing voor?
Kreeg toch echt een update voor m'n kiezen....
Heb nu:
PDA:JQ1
Phone: JPZ
CSC: JQ1
Hoewel ik de update uiteindelijk via xda - Odin heb laten verlopen weet ik niet og dat dit de versie is welke kies me liet zien. Maar de JQ1 versie komt me wel bekent voor!
Heb nu:
Hoewel ik de update uiteindelijk via xda - Odin heb laten verlopen weet ik niet og dat dit de versie is welke kies me liet zien. Maar de JQ1 versie komt me wel bekent voor!
Waar kreeg je die?Pandorian schreef op zondag 22 mei 2011 @ 21:28:
Kreeg toch echt een update voor m'n kiezen....
Heb nu:
ik kreeg de update direct in Kies! Eerst een update in kies, daar na de update van de firmware ( tussendoor nog ff een volledige onvrijwillige reboot van de laptop maar dat geheel terzijde).
Update via kies zonder problemen kunnen uitvoeren, maar zoals eerder vermeld wilde de tab daarna niet meer booten. Welks via odin ook weer verleden tijd is.
Update via kies zonder problemen kunnen uitvoeren, maar zoals eerder vermeld wilde de tab daarna niet meer booten. Welks via odin ook weer verleden tijd is.
Blijven mijn instellingen en geinstalleerde apps behouden na een update (via Kies of via Odin)?
Via odin zoiezo wel (gisteren gedaan
) van 2.2 naar 2.3.3
Ik vindt de update maar wat tegen vallen, merk er niet zoveel van. Een paar dingen zijn wel handig zoals de accu grafiek edg maar echt veel sneller is hij er niet van geworden. Ook merk ik dat tasker de radio niet meer uit kan zetten, en daar baal ik wel enorm van. Iemand daar ook ervaring mee?
Ik vindt de update maar wat tegen vallen, merk er niet zoveel van. Een paar dingen zijn wel handig zoals de accu grafiek edg maar echt veel sneller is hij er niet van geworden. Ook merk ik dat tasker de radio niet meer uit kan zetten, en daar baal ik wel enorm van. Iemand daar ook ervaring mee?
Ik merk nu na wat gebruik wel dat hij toch iets zuiniger is geworden
Net als de galaxy s scheelt 2.3.3 in verbruik. Niet gek al is het effect op de galaxy s groter. Toch zeker een pluspunt van 2.3.3
Open eens de std browser. Ik stond echt versteld! Dolphin is nog steeds traag.Tadango schreef op maandag 23 mei 2011 @ 11:40:
Via odin zoiezo wel (gisteren gedaan) van 2.2 naar 2.3.3
De browser is waar ik de tab voornamelijk voor heb.
Ik ben nu echt super tevreden met de tab, was wat teleurgesteld over het browsen in 2.2.
Nee, helaas nog niks via KIES..... Kijk bijna elke dag...Roost schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:45:
Nog steeds geen officiele update naar Gingerbread via KIES?
Ik gebruik hem nauwelijks om te browsenrinkel schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 16:15:
[...]
Open eens de std browser. Ik stond echt versteld! Dolphin is nog steeds traag.
De browser is waar ik de tab voornamelijk voor heb.
Ik ben nu echt super tevreden met de tab, was wat teleurgesteld over het browsen in 2.2.
Dingen als email, tapatalk en andere apps zijn wel iets sneller maar niet super veel.
Nu de prijs rond de € 350 is komen te liggen krijg ik intresse om tot aanschaf over te gaan.
Ik heb een Motorola Milestone (Android 2.21) waar ik met volle tevredenheid mee bel en mail onderweg.
Ook bedien ik hiermee mijn sateliet ontvangers (Dreambox), diverse Squeeze boxen en al mijn lampen (Z-Wave protocol).
Dit gaat erg goed maar ik zou graag een 7 inch scherm hebben voor deze functies, is mooier en overzichtelijker.
Is de galaxy tab aan te raden voor mijn doel zoals hierboven beschreven + het lezen van een mailtje vanaf de bank of toch beter een alternatief kopen?
Ik heb een Motorola Milestone (Android 2.21) waar ik met volle tevredenheid mee bel en mail onderweg.
Ook bedien ik hiermee mijn sateliet ontvangers (Dreambox), diverse Squeeze boxen en al mijn lampen (Z-Wave protocol).
Dit gaat erg goed maar ik zou graag een 7 inch scherm hebben voor deze functies, is mooier en overzichtelijker.
Is de galaxy tab aan te raden voor mijn doel zoals hierboven beschreven + het lezen van een mailtje vanaf de bank of toch beter een alternatief kopen?
vraagje, krijg na de laatste update via kies de tekst "this telephone belongs to" in het beginscherm. Weet iemand hoe je daar bijvoorbeeld je naam in kan krijgen?
it's not a phone, it's a tabletrura.ter schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:13:
vraagje, krijg na de laatste update via kies de tekst "this telephone belongs to" in het beginscherm. Weet iemand hoe je daar bijvoorbeeld je naam in kan krijgen?
PSN ID = Jorco
Verwijderd
Toevallig een anti-virus app erop gezet? Zo ja, lees dan even deze post.rura.ter schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:13:
Verwijderd in "Het Samsung Galaxy Tab-topic - Deel 1"
Nah...toch eerder een smartphone met een 7 inch scherm..
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2011 11:58 ]
In tegenstelling tot de HTC Flyer die onder het kopje Tablet staat, staat de SGT in de Tweakers prijslijst onder het kopje mobiele telefoons.
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
vandaag lekker hiermee aan het stoeien geweest, ziet er leuk uit bij gebrek aan een custom honeycomb rom 
Heppieboeddah, bedankt voor je reactie, heb de tekst volledig aan kunnen passen.
Grtjs Ruud
Grtjs Ruud
Ik zeg... Doen...René van Gaalen schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 18:58:
Nu de prijs rond de € 350 is komen te liggen krijg ik intresse om tot aanschaf over te gaan.
Ik was ook een Milestone gebruiker, maar ik was absoluut niet tevreden over de hardware. Maar Android beviel wel heel goed. Daarom overgestapt naar de Tab en heel blij hiermee.
7 inch scheelt echt een hoop tov de 3.7" van de Milestone.
En ook al heb je hiermee (nog) niet de Honeycomb user-interfaces, het werkt sowieso heel erg fijn: je kent Android en ik ga er stiekem vanuit dat je er ook wel blij mee bent... dus ook met een Tab zit je dan goed(koop)!
Voor de mensen die net als ik de tijd dat de batterij meegaat na een oplaadbeurt flink omlaag hebben zien gaan heb ik hier een linkje voor een nieuwe originele interne batterij. http://www.mobielbereikba...-sp4960c3a-accu-origineel. Hier gelijk ook een link waar beschreven wordt hoe je de tab uit elkaar haalt. http://www.ifixit.com/Tea...alaxy-Tab-Teardown/4103/1. Ziet er niet erg lastig uit. Ik ga m zelf i.i.g bestellen want mag tegenwoordig blij zijn als ik 4a5 uur haal. Terwijl ik in het begin (lees 4mnd geleden) dik op t dubbele zat.
Voor iedereen die het te tricky vindt om z'n tab zelf te openen hier een linkje voor een bijzonder goede externe batterij van 16000mAh. Heb deze zelf ook en hiermee laadt je je tab zeker 3x volledig op. Hij laadt zelfs bij terwijl je films aan t kijken bent. http://www.isound.net/sho...able-power-16000-mah.html. Niet vergeten dit usb tussenstuk erbij aan te schaffen anders denkt je tab dat ie op een computer wordt aangesloten ipv een batterij. http://www.mobilesupplies.nl/images/ausbadp1000.jpg
Voor iedereen die het te tricky vindt om z'n tab zelf te openen hier een linkje voor een bijzonder goede externe batterij van 16000mAh. Heb deze zelf ook en hiermee laadt je je tab zeker 3x volledig op. Hij laadt zelfs bij terwijl je films aan t kijken bent. http://www.isound.net/sho...able-power-16000-mah.html. Niet vergeten dit usb tussenstuk erbij aan te schaffen anders denkt je tab dat ie op een computer wordt aangesloten ipv een batterij. http://www.mobilesupplies.nl/images/ausbadp1000.jpg
[ Voor 31% gewijzigd door oknot op 30-05-2011 13:46 ]
Ben je al buiten de garantie dan? Ikzelf heb sinds januari mijn tab en nu ook een rom erop draaien maar nergens last van. Doe zeker minimaal drie dagen met mijn tab. Beetje internetten, mail, film kijken etc.oknot schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:20:
Voor de mensen die net als ik de tijd dat de batterij meegaat na een oplaadbeurt flink omlaag hebben zien gaan heb ik hier een linkje voor een nieuwe originele interne batterij. http://www.mobielbereikba...-sp4960c3a-accu-origineel. Hier gelijk ook een link waar beschreven wordt hoe je de tab uit elkaar haalt. http://www.ifixit.com/Tea...alaxy-Tab-Teardown/4103/1. Ziet er niet erg lastig uit. Ik ga m zelf i.i.g bestellen want mag tegenwoordig blij zijn als ik 4a5 uur haal. Terwijl ik in het begin (lees 4mnd geleden) dik op t dubbele zat.
Nee,heb nog gewoon garantie maar batterij switchen lijkt me niet echt lastig om te doen en om nou steeds van mijn ext batterij afhankelijk te zijn is ook niet zaligmakend. Ik moet er wel bij vermelden dat ik m'n tab bijzonder intensief (heb) gebruik(t). Voornamelijk voor films. (zit voor mijn werk vaak op afgelegen plekken) Ik heb er dus al vele uren film op gekeken en daar slijt je batterij dus best snel van. Zit nu echt op zo'n 50% van wat ie kon. Tijd voor een nieuwe dus. Ik had nog stille hoop dat 2.3.3 verbetering zou brengen maar helaas bleek dat ook niet het geval.lekzzz schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:13:
[...]
Ben je al buiten de garantie dan? Ikzelf heb sinds januari mijn tab en nu ook een rom erop draaien maar nergens last van. Doe zeker minimaal drie dagen met mijn tab. Beetje internetten, mail, film kijken etc.
Let op:
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.