Klopt, in NL is alleen de witte versie beschikbaar.Storm316 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 21:23:
Kunnen we hier in NL alleen maar de Tab met witte achterkant krijgen, of moet ik harder zoeken?
als trotse nieuwe eigenaar van de tab, ben ik nu opzoek naar een Bluetooth headset om te bellen.
had gelezen over de sony MW600 maar zijn er nog andere headsets die jullie kunnen aanbevelen??
aangezien de MW600 in België nergens tk is. Op ebay voor 50 euro lijkt me niet slecht.
Iemand ervaring?
had gelezen over de sony MW600 maar zijn er nog andere headsets die jullie kunnen aanbevelen??
aangezien de MW600 in België nergens tk is. Op ebay voor 50 euro lijkt me niet slecht.
Iemand ervaring?
Thanks Checker!
Ik weet niet of deze hier al gepost is, maar vond 'm zelf erg informatief:
http://www.youtube.com/watch?v=UajAK0gWso4
Ik weet niet of deze hier al gepost is, maar vond 'm zelf erg informatief:
http://www.youtube.com/watch?v=UajAK0gWso4
http://www.plantronics.com/nl/product/explorer-395
Deze heb ik vandaag gekocht. Daar getest, klonk prima. Ziet er mooi uit,klein en licht! Met een autolader voor 39 euro. Nu kan ik eindelijk bellen! :-)
Deze heb ik vandaag gekocht. Daar getest, klonk prima. Ziet er mooi uit,klein en licht! Met een autolader voor 39 euro. Nu kan ik eindelijk bellen! :-)
Na drie maanden toch nog Luxury pakket ontvangen. Vlotte service

Dan hoop ik dat ik binnenkort ook aan de beurt ben, heb hem ook nog steeds niet binnen en wacht ook al 3 maanden
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech
Ik ben erg gecharmeerd van Flipboard Echter is dit natuurlijk weer zo'n appelding. Nu heb ik er wel twee gevonden wat het min of meer moet vervangen Pulse en/ of Taptu Al met al vind ik ze beide niet echt mooi en ben ik nu voor het beste van de twee gegaan, Taptu.
Iemand een idee of er nog iets beters/ vergelijkbaarders is?
Iemand een idee of er nog iets beters/ vergelijkbaarders is?
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Honeycomb port komt naar de tab!
(hoop dat het geen 1 april grap is, maar aangezien het topic al in begin maart gestart is...)
Zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=977046
De ontwikkelaar claimt een dirty build ontwikkeld te hebben die wel volledig werkt incl. hardware acceleratie voor de GUI etc.
Met 24/48 komt er een eerste echt publieke build, ben benieuwd hoe goed deze werkt (ik wacht nog even de eerste ervaringen af...
CMDA versie komt eerst, GSM versie vlak erna is er beloofd.
Hierna gaat de ontwikkelaar werken aan een "clean build", maar dit duurt heel lang dus vandaar deze eerste dirty port.
(hoop dat het geen 1 april grap is, maar aangezien het topic al in begin maart gestart is...)
De ontwikkelaar claimt een dirty build ontwikkeld te hebben die wel volledig werkt incl. hardware acceleratie voor de GUI etc.
Met 24/48 komt er een eerste echt publieke build, ben benieuwd hoe goed deze werkt (ik wacht nog even de eerste ervaringen af...
Hierna gaat de ontwikkelaar werken aan een "clean build", maar dit duurt heel lang dus vandaar deze eerste dirty port.
Verwijderd
Ik gebruik zelf Feed erg fijn als RSS reader
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2011 14:39 ]
Het was helaas een 1 april grap...Lennart_1337 schreef op zaterdag 02 april 2011 @ 14:33:
Honeycomb port komt naar de tab!
Zou mooi geweest zijn. Momenteel is de GB versie helaas nog niet echt werkbaar, daar zou ik al enorm blij mee zijn.
Voor het eerst sinds tijden heb ik weer eens wat geconverteerd, maar welk formaat gebruiken jullie om te streamen vanaf bijv. een NAS? Ik heb een m4v of mkv file op mijn NAS staan, maar als ik die wil streamen naar de mijn Tab, dan gaat hij hem eerst naar mijn Tab kopiëren voor hij hem afspeelt.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:31:
Zelf converteer ik mijn films naar het Ipad-formaat, H.264 MP4, met DVDfab. De standaard player speelt die prima af.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Blijkbaar toch geen 1 april grap...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=977046
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1020167
Natuurlijk werkt er nog niet veel maar er wordt dus wel serieus aan gewerkt
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=977046
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1020167
Natuurlijk werkt er nog niet veel maar er wordt dus wel serieus aan gewerkt
@lennart,
Hey, die was ik niet tegengekomen. Op het GSM forum stond namelijk een 1 april grap. Ik had niet in General of op de CDMA fora gekeken.
Dit is een heel interessante ontwikkeling, die ga ik in de gaten houden. Dank voor de info!
Hey, die was ik niet tegengekomen. Op het GSM forum stond namelijk een 1 april grap. Ik had niet in General of op de CDMA fora gekeken.
Dit is een heel interessante ontwikkeling, die ga ik in de gaten houden. Dank voor de info!
Zijn er nog meer mensen die nog steeds de hoes en headset van het Luxory Pack nog niet hebben ontvangen??
Ik weet dat er mailtjes gestuurd zijn door Samsung die hier ook al besproken zijn.. maar het wordt nu wel heel erg lang zo. Ik wacht er al op sinds 29 januari (10 weken nu dus).
Ik weet dat er mailtjes gestuurd zijn door Samsung die hier ook al besproken zijn.. maar het wordt nu wel heel erg lang zo. Ik wacht er al op sinds 29 januari (10 weken nu dus).
Nu nog maar 370 euro volgens pricewatch van tweakers. Beginme een beetje te ergeren aan al die idioten op marktplaats die dat ding voor de hoofdprijs willen slijten.
Maar ik blijf geduldig
Maar ik blijf geduldig

Leuk man gatheren
Verwijderd
Eerlijk gezegd geen flauw idee hoe dat met een NAS werkt. Dat is chinees voor mij..S913 schreef op zondag 03 april 2011 @ 16:44:
[...]
Voor het eerst sinds tijden heb ik weer eens wat geconverteerd, maar welk formaat gebruiken jullie om te streamen vanaf bijv. een NAS? Ik heb een m4v of mkv file op mijn NAS staan, maar als ik die wil streamen naar de mijn Tab, dan gaat hij hem eerst naar mijn Tab kopiëren voor hij hem afspeelt.
Wat ik wel weet is dat ik een klein ftp-servertje heb draaien en dat ik vanaf die server wel kan streamen over 3G en Wifi naar mijn tab. Ik gebruik daarvoor ES-file explorer. Deze heeft een ingebouwde ftp-client en streamt prima. Met die ES is het ook mogelijk een LAN-connectie op te zetten
Hoop dat je hier iets mee kan.
Moi dus..nils_vdg schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:59:
Zijn er nog meer mensen die nog steeds de hoes en headset van het Luxory Pack nog niet hebben ontvangen??
Maar ik heb me er al bij neergelegd dat ik die pack niet meer krijg, of tegen die tijd al een andere tab heb...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2011 12:35 ]
Ik gebruik ook ES Explorer en tot nu toe alleen via Wifi. Heb in de tussentijd wat bestandstypes gevonden die hij wil streamen, maar het lijkt wel of hij een probleem met bufferen heeft (vanuit ES Explorer kan ik alleen de standaard Videospeler gebruiken), want hij speelt even af, en begint daarna weer overnieuw, speelt een stuk langer af, maar begint weer overnieuw. Normaal gebruik ik Vplayer, maar vanuit ES Explorer is het nog niet mogelijk om een andere player te "selecteren".Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:33:
Wat ik wel weet is dat ik een klein ftp-servertje heb draaien en dat ik vanaf die server wel kan streamen over 3G en Wifi naar mijn tab. Ik gebruik daarvoor ES-file explorer. Deze heeft een ingebouwde ftp-client en streamt prima. Met die ES is het ook mogelijk een LAN-connectie op te zetten
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Ik heb net Samsung aan de lijn gehad en ze hebben tegen me gezegd dat de laatste pakketten vrijdag klaar zijn gezet voor verzending en dat ze deze week binnen zouden moeten komen. Zat zelf er ook nog op te wachten.nils_vdg schreef op maandag 04 april 2011 @ 10:59:
Ik twijfel dus nu ook zwaar of ik hem alsnog niet koop.. beetje internetten en games etc lukt prima hieropmigros schreef op maandag 04 april 2011 @ 11:06:
Nu nog maar 370 euro volgens pricewatch van tweakers. Beginme een beetje te ergeren aan al die idioten op marktplaats die dat ding voor de hoofdprijs willen slijten.
Maar ik blijf geduldig
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Met de prijsdaling van de afgelopen periode, ben ik toch ook voor de Galaxy Tab gegaan.
Ik was al een tijdje aan het zoeken/wachten op een Honeycomb-tablet, maar omdat mijn Motorola Milestone niet meer bevalt (oftewel, op moet rotten), ben ik gaan zoeken naar een ander device.
Toen ik zag dat het toestel wat ik graag wilde (Desire HD) ongeveer 75 euro duurder is dan een Tab, was de keuze snel gemaakt.
Ik krijg deze hopelijk morgen of overmorgen binnen en ben van plan om deze als enig device te gebruiken. Als eventuele backup heb ik dan nog wel de Milestone of de oudere Nokia E71. Maar mijn ambitie is om alleen dit apparaat te gebruiken als telefoon/tablet.
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen
Ik was al een tijdje aan het zoeken/wachten op een Honeycomb-tablet, maar omdat mijn Motorola Milestone niet meer bevalt (oftewel, op moet rotten), ben ik gaan zoeken naar een ander device.
Toen ik zag dat het toestel wat ik graag wilde (Desire HD) ongeveer 75 euro duurder is dan een Tab, was de keuze snel gemaakt.
Ik krijg deze hopelijk morgen of overmorgen binnen en ben van plan om deze als enig device te gebruiken. Als eventuele backup heb ik dan nog wel de Milestone of de oudere Nokia E71. Maar mijn ambitie is om alleen dit apparaat te gebruiken als telefoon/tablet.
Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen
Aangezien ik niet goed weet of dit nou in het 10.0 topic thuis hoort, of in deze, maar hier gepost
Zelf ook erg geïnteresseerd in de SGT. Maar dan voornamelijk in de 8,9 inch. Lijkt mij het ideale formaat.
Lees overal eigenlijk de release van 8 juni, maar kwam een bericht tegen dat er een bericht van Samsung op Twitter heeft gestaan waarin ze spreken over een release in April, in India. Hebben we hier niet veel aan, maar hopelijk heeft het positieve gevolgen voor de release in Nederland/Belgie.
Zou zo'n 469 dollar voor de 16GB variant moeten kosten, omgerekend zou dat dus ongeveer 330 euro zijn. Hopelijk blijft de prijs onder de 400 euro, dan is het alleen nog maar wachten totdat die te bestellen valt.Het is in elk geval wachten op het vakantiegeld!
Zelf ook erg geïnteresseerd in de SGT. Maar dan voornamelijk in de 8,9 inch. Lijkt mij het ideale formaat.
Lees overal eigenlijk de release van 8 juni, maar kwam een bericht tegen dat er een bericht van Samsung op Twitter heeft gestaan waarin ze spreken over een release in April, in India. Hebben we hier niet veel aan, maar hopelijk heeft het positieve gevolgen voor de release in Nederland/Belgie.
Zou zo'n 469 dollar voor de 16GB variant moeten kosten, omgerekend zou dat dus ongeveer 330 euro zijn. Hopelijk blijft de prijs onder de 400 euro, dan is het alleen nog maar wachten totdat die te bestellen valt.Het is in elk geval wachten op het vakantiegeld!
Er is inmiddels een GSM Honeycomb alpha-rom verschenen op XDA. Heeft iemand die al eens geprobeerd? Ikzelf wacht even totdat wifi werkt. Wel veelbelovend.
verwacht niet teveel van het lederen hoesje....joenatic schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:09:
[...]
Ik heb net Samsung aan de lijn gehad en ze hebben tegen me gezegd dat de laatste pakketten vrijdag klaar zijn gezet voor verzending en dat ze deze week binnen zouden moeten komen. Zat zelf er ook nog op te wachten.
Uiteraard.Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:02:
Welkom bij de club..:-) Zal leuk zijn als je je ervaring dan zou willen delen..
Sinds woensdagavond heb ik 'm in gebruik en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Ik ga niet alle features uitlichten omdat er al duizend-in-een-dozijn reviews zijn die dit doen.
Hieronder licht ik een paar van de highlights uit die voor mij persoonlijk gelden.
Battery-life
Het belangrijkste tot nu toe: battery-life. Mijn Motorola Milestone ging (zonder auto-sync en BT) slechts 6 tot 7u mee. Dat betekende in de praktijk dat ik altijd mijn lader mee had voor op kantoor.
De SGT gaat echter ontzettend lang mee. Ik heb er in de afgelopen dagen veel mee gespeeld: wi-fi, GPS, YouTuben, apps installeren/verwijderen, auto-sync, geen widgets. En met moeite krijg ik die accu leeg. Aan het einde vd dag moet ik het scherm dan op hoogste brightness zetten en Youtube streamen om 'm echt leeg te krijgen.
Voor mij dus echt heel fijn werken dit.
Formaat
Het formaat vind ik ook perfect. De SGT past in elke jaszak van mij en ook in m'n achterzak. Ik kan 'm dus altijd meenemen. Op dit moment wil ik 'm ook als primaire toestel gebruiken.
En in deze korte duur lukt dat ook aardig: ik moet alleen nog even uitvinden of ik het bedrade headsetje blijf gebruiken of dat ik toch op m'n BT-headset over ga.
Tot nu toe ondervind ik geen problemen met de bedrade headset, dus zie ik ook niet echt een reden om te switchen.
Maar tot nu toe dus ook heel erg prettig.
Performance en storage
Android 2.2 is ook fijn. Ik kende 2.1 al vd Milestone. Maar performance van de SGT is echt vele malen beter, met de snellere processor en de grotere hoeveelheid geheugen.
Naast de hoeveelheid werkgeheugen, heb ik nu eindelijk ook genoeg storage op de phone zelf, zodat ik alle apps die ik wil, kan installeren. Dit was bij mijn Milestone echt wel anders, waar ik met beide typen geheugen in de knel kwam. Daar was het een kwestie van kiezen of dat ik Angry Birds van 18Mb wilde houden, of dat ik toch voor een paar andere apps ging.
Tot nu ook hierover dus heel tevreden.
Minpuntje: Voice input nog niet werkend
Het enige minpuntje is dat het mij tot nu toe nog niet is gelukt om Voice Input te laten werken.
Ik heb al bij 'Samsung Keypad' de optie 'Voice input' aangevinkt.
Vervolgens zou er, als input-optie 'Samsung Keypad' is geselecteerd, een microfoontje op je keyboard moeten verschijnen naast de spatiebalk of het moer-icoontje. Maar deze verschijnt bij mij niet.
En ik gebruik dus niet het Swype-keyboard.
Weet iemand hoe ik dit toch kan activeren?
Verwijderd
Is mij ook nog niet gelukt ondanks het aanvinken van de spraak-invoer optie. Waardoor dat komt? Geen flauw idee..eduardtee schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:55:
[...]
[...]
Minpuntje: Voice input nog niet werkend
Het enige minpuntje is dat het mij tot nu toe nog niet is gelukt om Voice Input te laten werken.
Ik heb al bij 'Samsung Keypad' de optie 'Voice input' aangevinkt.
Vervolgens zou er, als input-optie 'Samsung Keypad' is geselecteerd, een microfoontje op je keyboard moeten verschijnen naast de spatiebalk of het moer-icoontje. Maar deze verschijnt bij mij niet.
En ik gebruik dus niet het Swype-keyboard.
Weet iemand hoe ik dit toch kan activeren?
Maar in de market staat het gingerbread-keyboard. Dat werkt wel, alleen voicer-regognizion doet ie niet echt goed. Krijg als output alleen wat warrige engelse woorden. Volgens mij komt dat omdat google-voice nog niet voor nederlands is?
De gratis versie van gingerbread keyboard:
https://market.android.co...id.inputmethod.latin.free
De gesponsorde versie:
https://market.android.co...android.inputmethod.latin
Verder geef je precies aan waarom ik het ook zo n prettige anabolen-telefoon vindt...
Gisteren een officiële software-update gekregen via Kies: versie JMK. Was Google News standaard al aanwezig?
Ik heb eerst de root verwijderd, maar na de update kon ik hem met superoneclick zonder problemen opnieuw rooten. Hij heeft een gelockte bootloader, maar die is indien nodig te unlocken via de XDA-patch.
Ik heb eerst de root verwijderd, maar na de update kon ik hem met superoneclick zonder problemen opnieuw rooten. Hij heeft een gelockte bootloader, maar die is indien nodig te unlocken via de XDA-patch.
Thanks voor alle info. Ik ga wel kijken naar het Gingerbread keyboard. Kijken of dat beter bevalt.Verwijderd schreef op zondag 17 april 2011 @ 07:36:
[...]
Verder geef je precies aan waarom ik het ook zo n prettige anabolen-telefoon vindt...
En het is echt zo'n gaaf ding. Heerlijk groot en zo'n eindeloze batterij. Man wat is dat relaxt.
Gisteren in de auto kwam ik nog even tegen waarom dat grote, maar toch draagbare scherm zo vet is:
45min in de auto door te brengen en een vriend van me realiseert zich dat hij Arsenal-Liverpool mist.
Wat doe ik? Websiteje opzoeken en de wedstrijd streamen! Hij was helemaal onder de indruk... en ik zelf eigenlijk ook wel: vrij stabiele 3G Vodafone verbinding zonder al teveel haperingen. Heerlijk!!!
Ik heb het zojuist ook ff geinstalleerd en bij mij doet ie het prima hoor! Heb wel ff de language pack voor Nederlands geinstalleerd, maar mijn stem en Nederlandse taal wordt prima herkend. Wel langzaam gesproken, omdat dat vaak een eis is bij dit soort software.Is mij ook nog niet gelukt ondanks het aanvinken van de spraak-invoer optie. Waardoor dat komt? Geen flauw idee..![]()
Maar in de market staat het gingerbread-keyboard. Dat werkt wel, alleen voicer-regognizion doet ie niet echt goed. Krijg als output alleen wat warrige engelse woorden. Volgens mij komt dat omdat google-voice nog niet voor nederlands is?
Dus wie weet kan je het nog een kans geven?
[ Voor 29% gewijzigd door eduardtee op 18-04-2011 13:30 . Reden: Ervaring na installatie ]
Is dit inderdaad een officiele firmware update. Ik kan er niks over vinden. Merk je verbeteringen?
ableeker schreef op zondag 17 april 2011 @ 13:20:
Gisteren een officiële software-update gekregen via Kies: versie JMK. Was Google News standaard al aanwezig?
Ben ook reuze benieuwd.Roost schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:44:
Is dit inderdaad een officiele firmware update. Ik kan er niks over vinden. Merk je verbeteringen?
[...]
Ook ik zal mij op korte termijn voegen bij de club van SGT gebruikers
Bij wijze van introductie een korte geschiedenis van hoe Silvin bij de SGT uitkomt.
De SGT wordt daarmee de 3e tablet die ik in bezit zal hebben. Ben begonnen met de PoV Mobii Tegra (Android 2.2). Apparaat is razendsnel (want Tegra 2), aardige batterijduur (6 uur) en mooie mogelijkheden met HDMI en USB Host. Het scherm (1024*600) was echter een verschrikking. Hele slechte kijkhoek en vale kleuren. Uiteindelijk aan een vriend verkocht die dat scherm een non-issue vindt.
Overgestapt naar een iPad 16GB WiFi. De SGT had al ruimschoots mijn interesse maar was toen nog te duur. iPad is een prachtig apparaat; het loopt soepel (al iets langzamer dan de Tegra) en er zijn veel apps die mooi gebruik maken van de screen estate. Nu.nl is een mooi voorbeeld. Het scherm is een verademing tegenover de Tegra Tab. Prachtig, helder en redelijk scherp. Toch heb ik vandaag de iPad weer weg gedaan. Reden? Iets waar ik met de Tegra Tab stiekem ook al tegenaan liep (zij het onbewust): het gewicht en de omvang.
Voor mijn studie moet ik veel... heel veel lezen. Zowel in de vorm van e-books als documenten als webpagina's. Een laptop is mij op stations en in treinen e.d. te onhandig en ook op de bank is een tablet fijner. Maar de iPad en Tegra Tab zijn met meer dan een halve kilo behoorlijke zwaargewichten. En daarnaast ook nog eens fors groot om constant in en uit de tas te halen. Zeker om in 1 hand te houden. Ook typen is lastig zodra het ding niet op tafel ligt.
Dus de iPad verkocht voor 325,- (binnen 24 uur, voordeel van Apple stuff is toch wel de waardevastheid) en voor datzelfde geld na een uur er in de winkel er mee spelen een SGT gekocht. Een demo-model uit de vitrine inclusief officiele dock
Morgen of overmorgen komt dat ding binnen.
Ben na het spelen al wel onder de indruk en heb zin om aan de slag te gaan met dit lichtere en handzamere apparaat wat toch een prachtig scherm heeft
Heb trouwens al even heel kort op Internet gezocht maar weet iemand of er de mogelijkheid is USB-host te verkijgen op de SGT? Het zou helemaal mooi zijn als ik foto's direct van m'n camera naar de SGT zou kunnen pompen
De SGT wordt daarmee de 3e tablet die ik in bezit zal hebben. Ben begonnen met de PoV Mobii Tegra (Android 2.2). Apparaat is razendsnel (want Tegra 2), aardige batterijduur (6 uur) en mooie mogelijkheden met HDMI en USB Host. Het scherm (1024*600) was echter een verschrikking. Hele slechte kijkhoek en vale kleuren. Uiteindelijk aan een vriend verkocht die dat scherm een non-issue vindt.
Overgestapt naar een iPad 16GB WiFi. De SGT had al ruimschoots mijn interesse maar was toen nog te duur. iPad is een prachtig apparaat; het loopt soepel (al iets langzamer dan de Tegra) en er zijn veel apps die mooi gebruik maken van de screen estate. Nu.nl is een mooi voorbeeld. Het scherm is een verademing tegenover de Tegra Tab. Prachtig, helder en redelijk scherp. Toch heb ik vandaag de iPad weer weg gedaan. Reden? Iets waar ik met de Tegra Tab stiekem ook al tegenaan liep (zij het onbewust): het gewicht en de omvang.
Voor mijn studie moet ik veel... heel veel lezen. Zowel in de vorm van e-books als documenten als webpagina's. Een laptop is mij op stations en in treinen e.d. te onhandig en ook op de bank is een tablet fijner. Maar de iPad en Tegra Tab zijn met meer dan een halve kilo behoorlijke zwaargewichten. En daarnaast ook nog eens fors groot om constant in en uit de tas te halen. Zeker om in 1 hand te houden. Ook typen is lastig zodra het ding niet op tafel ligt.
Dus de iPad verkocht voor 325,- (binnen 24 uur, voordeel van Apple stuff is toch wel de waardevastheid) en voor datzelfde geld na een uur er in de winkel er mee spelen een SGT gekocht. Een demo-model uit de vitrine inclusief officiele dock
Morgen of overmorgen komt dat ding binnen.
Ben na het spelen al wel onder de indruk en heb zin om aan de slag te gaan met dit lichtere en handzamere apparaat wat toch een prachtig scherm heeft
Heb trouwens al even heel kort op Internet gezocht maar weet iemand of er de mogelijkheid is USB-host te verkijgen op de SGT? Het zou helemaal mooi zijn als ik foto's direct van m'n camera naar de SGT zou kunnen pompen
Zover ik weet is er nog geen werkende bevestigde usb host dock
Die wil ik ook heeeeel graag
Als alternatief zou je voor een camera met sd een micro sd met adapter kunnen gebruiken.
Verwijderd
Weet iemand of er al zicht is op 2.3 voor de tab? Volg verschillende android sites en twitter zaken, maar tot op heden nog niets concreets kunnen vinden.
Gebruiken jullie de SGT met een "normaal" telefoonabonnement, of met een apart data-abonnement?
Zit ook naar tablets te kijken, waaronder de SGT (deze of de 8.9), maar dit is iets waar ik maar niet uit kom...
Zit ook naar tablets te kijken, waaronder de SGT (deze of de 8.9), maar dit is iets waar ik maar niet uit kom...
Ik heb gewoon een duo-sim aangevraagd van mijn normale mobiele abonnement (incl data). Ik ben toch zelden tegelijk online.
~ H.P. Lovecraft
Gewoon in combi met een normaal telefoon abonnement (Vodafone Bel+SMS+Web).Ben.Hahlen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:45:
Gebruiken jullie de SGT met een "normaal" telefoonabonnement, of met een apart data-abonnement?
Het gewone surf/chat/twitter/FB/app-download verbruik is niet zo heel erg hoog (dik onder de 1Gb wat vaak als FUP wordt gehanteerd).
Als je echter van plan bent om veel te streamen (Youtube of andere video's) via 3G, dan kan het wel hard gaan. Had laatst 20minuten voetbal via een site gestreamed en ik kwam op ongeveer 200Mb uit.
Heb ook voor 15 euro ongeveer een duokaart bij Voda aangevraagd. Werkt zoals geadverteerd:
- Je bent bereikbaar op het toestel waarmee je als laatste hebt gebeld/gesms'd (dus niet internet-gebruik).
- Hiermee kan je dus je phone gebruiken om te bellen en de SGT om te internetten.
Maar ik gebruik 'm tot nu toe als single-device. Dat bevalt ook heel goed.
Bellen met BT-headset werkt prima.
Ik heb voor 20 euro een data only van vodafone met 500Mb limiet, was de eerste maanden 10 euro en maandelijks opzegbaar, wat ik ook ga doen
Ik gebruik het wel zakelijk elke dag maar een bel+sms+web met 1Gb is maar 22 euro, beetje jammer van die 20 voor alleen data
Dit zou een officiële update moeten zijn, ik kreeg hem via Kies aangeboden. Ik heb niet met de landcode geknoeid, dus zou hij lijkt me voor iedereen in Nederland te installeren moeten zijn. Zijn er geen anderen die hem inmiddels hebben?
Ik heb gemerkt dat de diverse systeemprogramma's nieuwer zijn dan in de vorige release. Volgens mij zijn er een paar bij en ik zie op het thuisscherm een NRC-widget. Verder lijkt hij soms net even wat sneller. Dis is de laatst bekende firmware, dus neem ik aan dat we nu de nieuwste versies van de systeembestanden hebben en dat diverse bugfixes, tweaks, enzovoorts zijn doorgevoerd. Ik heb geen release notes gezien.
Ik heb gemerkt dat de diverse systeemprogramma's nieuwer zijn dan in de vorige release. Volgens mij zijn er een paar bij en ik zie op het thuisscherm een NRC-widget. Verder lijkt hij soms net even wat sneller. Dis is de laatst bekende firmware, dus neem ik aan dat we nu de nieuwste versies van de systeembestanden hebben en dat diverse bugfixes, tweaks, enzovoorts zijn doorgevoerd. Ik heb geen release notes gezien.
Klopt. Ik heb hem ook via KIES geinstalleerd. Allemaal lijkt het wat sneller en soepeler te gaan. Nieuwe trial NRC NEXT app. Helaas moest ik alle Home-screens wel helemaal opnieuw inrichten na de firmware update. Weet iemand of ik dit had kunnen voorkomen?
ableeker schreef op donderdag 21 april 2011 @ 12:39:
Dit zou een officiële update moeten zijn, ik kreeg hem via Kies aangeboden. Ik heb niet met de landcode geknoeid, dus zou hij lijkt me voor iedereen in Nederland te installeren moeten zijn. Zijn er geen anderen die hem inmiddels hebben?
De mijne net ook ge-update.Roost schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:04:
Mijn Tab loopt na de fw update nu zo lekker vlotjes dat ik ineens twijfel of ik nog wel op de Flyer wil overstappen!
Hoefde geen enkele app. te herinstalleren of herconfigureren, alles draaide na de herstart gewoon door.
Buildnummer: FROYO.XWJMK
Verwijderd
Heb ook de JMK update via KIES geïnstalleerd afgelopen week. Performance van de standaard browsers lijkt sterk verbeterd.
Ik krijg 'm via KIES niet aangeboden. Is er een manier om dat te forceren (zonder direct te rooten en een leak te installeren)?
Is de Tab ook de updaten zonder Windows? Ik heb alleen Linux computers en een MacBook. Bij die laatste heb je iets dat Kies-mini heet, maar dat doet helemaal niks, herkent de Tab niet eens...
Verwijderd
Ik werk nu al verschillende maanden met een simkaartje van mobilevikings.com Hiermee kan ik voor 15€ bellen, (wat ik niet vaak doe wegens formaat), kan ik binnen de maand tot 2000 sms-jes versturen (wat ik wel heel vaak doe want daarvoor is de Galaxy Tab uitstekend) en mag ik tot 2GB surfen (wat ik natuurlijk ook vaak gebruik). Echt een aanrader.Ben.Hahlen schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:45:
Maar stonden alle widgets ook nog op je home screens?
i2Paq schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:49:
[...]
De mijne net ook ge-update.
Hoefde geen enkele app. te herinstalleren of herconfigureren, alles draaide na de herstart gewoon door.
Buildnummer: FROYO.XWJMK
Mijn home scherm was weer helemaal maagdelijk, zoals op de dag dat ik hem uit de doos haalde (op NRC icoontje na).
Werkt inderdaad lekker vlot enige verschil dat ik opmerkte dat de gebruikte kleuren in de standaard applicaties was donkerder zijn (die groene icoontjes in die pull-down balk, het blauw van het email window). De tikfout van de email map "Verzon -den items" staat er nog steeds in
Werkt inderdaad lekker vlot enige verschil dat ik opmerkte dat de gebruikte kleuren in de standaard applicaties was donkerder zijn (die groene icoontjes in die pull-down balk, het blauw van het email window). De tikfout van de email map "Verzon -den items" staat er nog steeds in
~ H.P. Lovecraft
Vreemd, ik draai zelf nog met XWJJ3, maar volgens Kies is dat de laatste versie.
Zou ik gewoon nog niet aan de beurt zijn, of kan het misschien te maken hebben met het feit dat de voertaal van mijn TAB Duits was toen ik hem ontving?
Zou ik gewoon nog niet aan de beurt zijn, of kan het misschien te maken hebben met het feit dat de voertaal van mijn TAB Duits was toen ik hem ontving?
Gaat het hier om de 2.3 update of gewoon een tussentijdse update?
Mijn Tab via Kies geupdate. Firmware 2.2, Baseband P1000XXJMG, Build number FROYO.XXJMG, kernel 2.6.32.9, root@SEP-53 #1
Is dit nu nieuwer dan XWJMK of ouder? Neem je alleen de laatste drie letters?
Als ik *#272*imei# intyp zie ik dat ik salescode DBT heb. Het lijstje waaruit ik kan kiezen is XEU, XEO, XEF, KOR, ITV, DBT en CPW. Kunnen de mensen die JMK hebben kijken welke salescode zij hebben en dat hier posten?
Als ik *#272*imei# intyp zie ik dat ik salescode DBT heb. Het lijstje waaruit ik kan kiezen is XEU, XEO, XEF, KOR, ITV, DBT en CPW. Kunnen de mensen die JMK hebben kijken welke salescode zij hebben en dat hier posten?
Hoe installeer ik deze update en wat is ''KIES''?rud schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 03:36:
Mijn Tab via Kies geupdate. Firmware 2.2, Baseband P1000XXJMG, Build number FROYO.XXJMG, kernel 2.6.32.9, root@SEP-53 #1
EDIT: Heb het al gevonden!
Als ik een beetje rond google op XXJMG lijkt het een oudere te zijn, die al begin deze maand beschikbaar was (veel duitse hits trouwens). Ik zou dus gokken dat XWJMK nieuwer is ...rud schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 03:36:
PHN en ik zie geen lijstje om uit te kiezen.Als ik *#272*imei# intyp zie ik dat ik salescode DBT heb. Het lijstje waaruit ik kan kiezen is XEU, XEO, XEF, KOR, ITV, DBT en CPW. Kunnen de mensen die JMK hebben kijken welke salescode zij hebben en dat hier posten?
[edit]
Wat ik trouwens wel irritant vind aan deze nieuwe FW is dat een aantal widgets zich resetten in mijn homescreen als ik het scherm kantel. Mijn batterij-widget geeft bijv. even kort 0% aan voor hij de juiste waarde aangeeft, ook mijn weer-widget geeft even de melding dat hij de data moet ophalen.
[ Voor 16% gewijzigd door S913 op 23-04-2011 10:35 ]
~ H.P. Lovecraft
Ik heb ook een Duitse tab en bij mij geeft KIES ook aan dat JMG de laatste versie is. Het is echter wel zo dat de performance een stuk beter is dan de geleverde firmware. Of het zo goed is als in JMK durf ik uiteraard niet te zeggen.
Ik heb zelf totaal geen vergelijking materiaal -behalve misschien mijn MIlestone op 2.1-, maar performance wise heb ik ook absoluut geen klachten over versie JM3.
Weet iemand hier of het nou wel of niet betekend dat ik een Duits exemplaar heb als de taal out of the box op Duits stond ingesteld? Ik heb de mijne ongeveer 3 weken geleden via Studentmobiel.nl gekocht als dat voor iemand iets mag betekenen.
Weet iemand hier of het nou wel of niet betekend dat ik een Duits exemplaar heb als de taal out of the box op Duits stond ingesteld? Ik heb de mijne ongeveer 3 weken geleden via Studentmobiel.nl gekocht als dat voor iemand iets mag betekenen.
Thanks, maar helaas krijg ik de boodschap 'geweigerd' na het invoeren van die code, evenals bij code *#272*HHMM#*
Moet ik eerst iets unlocken voordat dit werk misschien?
Moet ik eerst iets unlocken voordat dit werk misschien?
Yep, maar er komt alleen kort een blauw venstertje met het woord 'geweigerd' in beeld en verder gebeurt er niets.
Ik ging er van uit dat ik alle '/' ook gewoon in moest voeren, had ik die moeten weglaten misschien?
Ik ging er van uit dat ik alle '/' ook gewoon in moest voeren, had ik die moeten weglaten misschien?
Ik zou zeggen probeer het eens?
IMEI nummer is een nummer. Zonder streepjes, sterretjes of andere verfraaiingen.
Wikipedia: International Mobile Equipment Identity
IMEI nummer is een nummer. Zonder streepjes, sterretjes of andere verfraaiingen.
Wikipedia: International Mobile Equipment Identity
Pffff, hoe simpel kan het zijn, thanks again.
Ik heb een Oostenrijkse Tab van Studentmobiel/GSMwijzer ontvangen blijkt (sales code ATO). XEN behoort helaas niet tot de keuze mogelijkheden.
Ik heb een Oostenrijkse Tab van Studentmobiel/GSMwijzer ontvangen blijkt (sales code ATO). XEN behoort helaas niet tot de keuze mogelijkheden.
Verwijderd
Geen idee
Begin een beetje het gevoel te krijgen dat de SGT de 2.3 update niet gaat krijgen. Er is gewoon geen nieuws over te vinden. Of ik zoek niet op de juiste plekjes, dat zou ook kunnen
http://www.thegalaxytab.c...ad-for-galaxy-tab-7-inch/Begin een beetje het gevoel te krijgen dat de SGT de 2.3 update niet gaat krijgen. Er is gewoon geen nieuws over te vinden. Of ik zoek niet op de juiste plekjes, dat zou ook kunnen

Er zitten nl. toch wel wat kleine irritaties in de laatste fw update (die resettende widgets en schermen)
[edit] Grrr ... en steeds meer apps moet geforceerd gesloten worden sinds de laatste update
[ Voor 30% gewijzigd door S913 op 28-04-2011 15:02 ]
~ H.P. Lovecraft
Alhoewel ik nog even kan wachten (wanneer wordt er nu iets bekend over die 8,9 versie?!) ben ik mij nu alvast aan het voorbereiden op de aanschaf van een nieuwe telefoon.
Aangezien ik mijn mobiel het meest gebruik om te films te kijken en documenten te lezen wil ik graag een groot beeldscherm (check).
Omdat ik ook wel wat bruikbare applicaties wil hebben wil ik ook een market met flink wat applicaties (volgens mij een check alhoewel ik in dit topic een post las die dat tegensprak (is die waar?))
Nu zit ik alleen met het probleem, ik wil er ook mee bellen en wil daarvoor mijn bestaande koptelefoon gebruiken door middel van een tussenstukje met een microfoon. Kan iemand mij vertellen of dit tussenstukje voor de SGT te krijgen is? Anders moet ik, als ik tijdens het film kijken gebeld wordt steeds mijn headset afdoen en een BT oortelefoontje in mijn oor hangen (en nee, het bijgeleverde koordje van Samsung vind ik geen vervanging voor mijn koptelefoon).
Aangezien ik mijn mobiel het meest gebruik om te films te kijken en documenten te lezen wil ik graag een groot beeldscherm (check).
Omdat ik ook wel wat bruikbare applicaties wil hebben wil ik ook een market met flink wat applicaties (volgens mij een check alhoewel ik in dit topic een post las die dat tegensprak (is die waar?))
Nu zit ik alleen met het probleem, ik wil er ook mee bellen en wil daarvoor mijn bestaande koptelefoon gebruiken door middel van een tussenstukje met een microfoon. Kan iemand mij vertellen of dit tussenstukje voor de SGT te krijgen is? Anders moet ik, als ik tijdens het film kijken gebeld wordt steeds mijn headset afdoen en een BT oortelefoontje in mijn oor hangen (en nee, het bijgeleverde koordje van Samsung vind ik geen vervanging voor mijn koptelefoon).
the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@
Verwijderd
Bedankt
Deze week de tab gekregen.
De doos was al open geweest, aangezien ik nog nooit iets met android te maken heb gehad, wou ik even wat
info vragen. Het gaat om het geheugen volgens mij zijn het vreemde cijfers als je het mij vraagt:
sd-kaart en opslagruimte op apparaat
intern geheugen
totale ruimte: 12,81 GB // moet dit niet rond de 16 zijn?
beschikbare ruimte: 12,81 gb
interne opslagruimte apparaat
beschikbare ruimte: 1,81gb // is dit andere opslag dan boven?
Ben opzich wel onder de indruk van het apparaat
De doos was al open geweest, aangezien ik nog nooit iets met android te maken heb gehad, wou ik even wat
info vragen. Het gaat om het geheugen volgens mij zijn het vreemde cijfers als je het mij vraagt:
intern geheugen
Vraagje over die sales codes. Die van mij (ik woon in Zweden en hier gekocht) heeft sales code TPH - oftewel Portugal. Ik kan wat andere codes instellen, via die *#272*...# codes. Wat houdt dat precies in, en kan je dat ongestraft doen?
(waarom komen bedrijven nu nog met versies voor verschillende landen, we leven #€"#&!/# in een globale wereld)
(waarom komen bedrijven nu nog met versies voor verschillende landen, we leven #€"#&!/# in een globale wereld)
Er heb ergens gelezen dat je niet onbeperkt sales code kunt wijzigen. Misschien kan je hier meer over vinden op XDA.
De reden dat er versies voor verschillende landen uitkomen? Het zijn niet voor niets sales codes. Omzet!
En het biedt de mogelijkheid om voor bv Nederland de Telegraaf applicatie te plaatsen. Die zal je in een Aziatische versie niet tegenkomen.
De reden dat er versies voor verschillende landen uitkomen? Het zijn niet voor niets sales codes. Omzet!
En het biedt de mogelijkheid om voor bv Nederland de Telegraaf applicatie te plaatsen. Die zal je in een Aziatische versie niet tegenkomen.
Nee, maar mijn Portugesische in Zweden laat wel de NRC app zien...rud schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:49:
En omzet, tja, als ik weet als een apparaat aan een bepaald land gelockt is dan wordt ik alleen maar anti, en koop ik wat anders. Zoals ik al zei, het is een global world, het wordt IMHO tijd dat die bedrijven dat ook inzien...
[ Voor 23% gewijzigd door durian op 29-04-2011 20:15 ]
Die 16 gig wordt in twee partities verdeeld, het kleinste deel is o.a. voor je systeem en apps, op mijn tab is hier ook plm 1.8 gig vrij. Op de andere partitie heb ik ook nog 12 gig over.Ontspannen schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:39:
Deze week de tab gekregen.
intern geheugen
Download diskusage uit de android market, kun je precies overzichtelijk zien wat waar staat.
BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,
Sinds kort heb ik ook een TAB, heerlijk apparaat!
Uiteraard kon ik het niet laten te rooten na de JMK upgrade via Kies geintstalleerd te hebben en via Titanium Backup apps te verwijderen.. ik heb de email app verwijderd waardoor nu klaarblijkelijk mijn camera niet meer werkt, dus ben al de JMK van samfirmware aan het halen om mijn Tab weer 100% stock te krijgen maar vraag mij af of ik niet meteen naar een custom ROM moet gaan.. ik wil eigenlijk een zo licht/kaal mogelijk systeem (dus geen gallery die accu schijnt te slurpen, geen Samsung apps, geen NRC next, kortom geen bloatware, etc)
Wat zijn jullie bevindingen met de verschillende custom ROMs?
Op zich had ik vrij weinig aan te merken op de JMK; zou deze dus gewoon terug kunnen zetten (en dan wel meteen een complete backup maken
) en 1 voor 1 apps verwijderen..
Uiteraard kon ik het niet laten te rooten na de JMK upgrade via Kies geintstalleerd te hebben en via Titanium Backup apps te verwijderen.. ik heb de email app verwijderd waardoor nu klaarblijkelijk mijn camera niet meer werkt, dus ben al de JMK van samfirmware aan het halen om mijn Tab weer 100% stock te krijgen maar vraag mij af of ik niet meteen naar een custom ROM moet gaan.. ik wil eigenlijk een zo licht/kaal mogelijk systeem (dus geen gallery die accu schijnt te slurpen, geen Samsung apps, geen NRC next, kortom geen bloatware, etc)
Wat zijn jullie bevindingen met de verschillende custom ROMs?
Op zich had ik vrij weinig aan te merken op de JMK; zou deze dus gewoon terug kunnen zetten (en dan wel meteen een complete backup maken
Ik heb de ROM Overcome op mijn tab staan en ik moet zeggen dat die goed werkt. Veel sneller en ook een stuk stabieler. Ik moet zeggen dat ik hier erg te vreden mee ben. Ook veel standaard apps verwijderd. Standaard meer geheugen vrij ondanks dat ik 5 homescreen vol met wigets heb staan.
Ik heb ook Overcome op mijn tab staan en heb nooit problemen gehad met deze rom. Net even wat sneller dan de originele rom. Al moet ik zeggen dat er verder weinig verschil is. Ik heb het gevoel dat het allemaal een beetje stil staat mbt de ontwikkelingen op het gebied van roms voor de tab.
Er zijn momenteel nog 2 interessante ontwikkelingen: Gingerbread van Technomancer en de Honeycomb van Dip7 (spacemoose variant)
Honeycomb zit nu even vast ivm de radio, ze krijgen wifi en 3g niet aan de praat. Ze wachten op de sources.
Gingerbread is verre van bruikbaar, bij mij staat het beeld af en toe op zn kop e.d.
Er zijn momenteel nog 2 interessante ontwikkelingen: Gingerbread van Technomancer en de Honeycomb van Dip7 (spacemoose variant)
Honeycomb zit nu even vast ivm de radio, ze krijgen wifi en 3g niet aan de praat. Ze wachten op de sources.
Gingerbread is verre van bruikbaar, bij mij staat het beeld af en toe op zn kop e.d.
In eerste instantie kijk ik uit naar de gingerbread rom. De honeycomb zal nog een tijd duren voor dat deze goed bruikbaar is. Misschien dat de ontwikkeling nog wat sneller als gingerbread daadwerkelijk uitkomt voor de tab (als deze nog uit komt).
Na wat info hier en daar gelezen te hebben over de custom ROMs heb ik besloten vooralsnog bij de stock te blijven; deze gisteren dus ook opnieuw erop gezet en alles weer geroot etc. Vanavond maar eens kijken welke apps ik nou wel (en dan vooral ook welke niet) kan verwijderen.
Ik weet nu dus in ieder geval dat de camera niet zonder de standaard mail app kan; iemand nog andere vreemde combinaties welke in de gaten gehouden moeten worden?
Ik weet nu dus in ieder geval dat de camera niet zonder de standaard mail app kan; iemand nog andere vreemde combinaties welke in de gaten gehouden moeten worden?
Eigenlijk is er ook niet zo heel veel reden om een customrom te draaien (op een beetje snelheid na dan)
Of je moet een aangepaste batterij-meter erg interessant vinden.
Begrijp me niet verkeerd; ik draai al tijden Overcome en ben er tevreden mee, maar eigenlijk was ik ook wel tevreden met de laatste std rom van samfirmware. Het is gewoon wachten op gingerbread.
Of je moet een aangepaste batterij-meter erg interessant vinden.
Begrijp me niet verkeerd; ik draai al tijden Overcome en ben er tevreden mee, maar eigenlijk was ik ook wel tevreden met de laatste std rom van samfirmware. Het is gewoon wachten op gingerbread.
Ik draai deze P1000XXJM6 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=854300
Sinds gisteren erop en is in ieder geval sneller en stabieler dan m'n laatste firmware update via kies.
Sinds gisteren erop en is in ieder geval sneller en stabieler dan m'n laatste firmware update via kies.
Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic
Wat ik me verder nog afvraag: ik lees hier verhalen over accu's die meerdere dagen meegaan.. De mijne is na ongeveer 24 uur (standby, apps installeren/verwijderen, beetje browsen, email) leeg. Hoe hebben jullie de levensduur van de batterij zo weten te krijgen dat hij meerdere dagen meegaat?
Edit: van die 24 uur heeft de tab ongeveer 20 uur standby gestaan (hij blijft thuis als ik naar mn werk ga
)
Edit: van die 24 uur heeft de tab ongeveer 20 uur standby gestaan (hij blijft thuis als ik naar mn werk ga
[ Voor 16% gewijzigd door Imperial_Master op 06-05-2011 09:49 ]
De mijne gaat ook ongeveer een dag mee, maar dit is met 8-10 uur muziek aan, beetje mailen en browsen, krant lezen en savond pakt mijn vriendin mijn tab om spelletjes te spelen. Als ik em op stanby heb staan gaat hij zeker wel meerdere dagen mee. Draait er verder veel op de achtergrond bij jou? misschien iets wat data verbruikt?
24 uur was in het begin ook echt het maximale wat ik uit 1 lading kon persen, maar sinds ik de pakketgegevens uitzet wanneer ik de Tab langere tijd niet gebruik is 2 dagen bij licht tot medium gebruik geen enkel probleem meer. Een nacht standby staan kost nu nog maar 4 tot 5% op de batterij meter, voorheen varieerde dit van 20 tot soms wel rond de 40%.
Ik ga even kijken wat er in de background draait; realiseer me nu dat ik waarschijnlijk skype niet afgesloten had, dus dat zou inderdaad wel wat batterij verbruikt hebben.
Verder zal ik eens kijken wat er gebeurt als ik gallery/live wallpapers etc verwijder.
Edit: kom er nu heel hard achter dat wifi uit als standby 100% verschil maakt.. Wist niet dat het zoveel uit zou maken maar na iets van 24 uur nu waarvan het meerendeel standby heb ik nog 77% over
Verder zal ik eens kijken wat er gebeurt als ik gallery/live wallpapers etc verwijder.
Edit: kom er nu heel hard achter dat wifi uit als standby 100% verschil maakt.. Wist niet dat het zoveel uit zou maken maar na iets van 24 uur nu waarvan het meerendeel standby heb ik nog 77% over
[ Voor 27% gewijzigd door Imperial_Master op 07-05-2011 21:56 ]
Wel interessant: op het moment dat je 'm wel gaat gebruiken, is Wi-fi weer zuiniger dan 3G.Imperial_Master schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 18:56:
Ik ga even kijken wat er in de background draait; realiseer me nu dat ik waarschijnlijk skype niet afgesloten had, dus dat zou inderdaad wel wat batterij verbruikt hebben.
Dus zodra je 'm weer gebruikt, moet je 'm weer even aan zetten.
Zelf gebruik ik de Tab zeer intensief. Gebruiksduur is van ongeveer 8.00 tot 22.00.
En daarna valt het toestel uit. Maar dan heb ik 'm ook de gehele dag gebruikt:
- 1,5u reistijd waarin ik constant browse/stream/game via 3G.
- 8,5u op kantoor waarbij ik (m.n. via wifi) Tweetdeck/D7 Reader veel gebruik.
- 3 tot 4u thuis, waarbij ik vrij veel browse/Tweetdeck/D7 Reader/Youtube gebruik op de bank via wifi.
Ik vind het batterijverbruik zeer goed, met dit intensieve gebruik.
Hopelijk haal jij er uiteindelijk ook het verbruik mee dat je hoopt te halen
Ik hoop dat ik aan jouw cijfers kan komen.. draai zonder sim (dus in vliegtuigmodus met alleen wifi aan) maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik hem zo lang ga kunnen gebruiken. Ik heb mijn tab tweedehands gekocht en heb dus eigenlijk geen idee hoe vaak de batterij opgeladen/ontladen is. Vandaag trek ik hem helemaal leeg (heb de batterynogwat.bin verwijderd toen hij helemaal vol was dus dan weet het systeem in ieder geval accuraat wat de battery status is) en laad hem vannacht weer helemaal vol, hoop dat dat helpt.
Vraagje: apps welke ik frozen heb in Ti backup kan ik in principe gewoon verwijderen toch (systeem ziet ze nu ook al niet meer)?
En hebben jullie advies mbt app om background processes te checken/killen?
Vraagje: apps welke ik frozen heb in Ti backup kan ik in principe gewoon verwijderen toch (systeem ziet ze nu ook al niet meer)?
Daarvoor gebruik ik Quick System Info PRO. Werkt erg fijn
Ik hoop het ookImperial_Master schreef op zondag 08 mei 2011 @ 18:24:
Ik hoop dat ik aan jouw cijfers kan komen.. draai zonder sim (dus in vliegtuigmodus met alleen wifi aan) maar voorlopig ziet het er niet naar uit dat ik hem zo lang ga kunnen gebruiken. Ik heb mijn tab tweedehands gekocht en heb dus eigenlijk geen idee hoe vaak de batterij opgeladen/ontladen is. Vandaag trek ik hem helemaal leeg (heb de batterynogwat.bin verwijderd toen hij helemaal vol was dus dan weet het systeem in ieder geval accuraat wat de battery status is) en laad hem vannacht weer helemaal vol, hoop dat dat helpt.
Wat sowieso helpt om je accuduur te verlengen zijn onderstaande tips (niets nieuws waarschijnlijk)
- Screen brightness op auto
- Een app als Timeriffic om BT/Wi-fi alleen aan te zetten zodra nodig.
- Wifi dus uitzetten als er geen AP in de buurt is
- Wifi ipv 3G zodra het mogelijk is
- Frequentie van sync-processen omlaag gooien.
- Battery usage checken om te zien wat nu het meeste batterij vreet (bij mij altijd display, varierend tussen 55 en 75%)
- Ik draai zelf tegenwoordig geen Quick-kill apps meer. Ik heb er verschillende berichten over gelezen: de een zegt doen, de ander zegt: niet doen (omdat het vervolgens opstarten van je hard-gekillede apps meer processing zou kosten). Ik heb nooit een side-by-side comparison gedaan, dus weet niet wat de waarheid is. Ik heb besloten voorlopig te vertrouwen op het auto-kill proces dat Android zelf ondersteunt.
- Kijken welke widgets je wel/niet nodig hebt.
Ik heb mij nooit zo druk gemaakt om die batterij. Ik doe ruim 24 uur met een volle batterij. Ik heb 8 widgets die om de zoveel tijd synchroniseren met internet en nog een paar andere widgets aan staan. Ik heb standaard Wifi en BT aanstaan en mijn tab is verbonden met 2 BT-apparaten.
Ik gebruik Quick System Info PRO om mijn geheugen in de gaten te houden en die laat ik de meeste processen een paar keer per dag killen. De standaard programma's heb ik in een lijst gezet zodat deze niet gekilled worden.
Daarnaast speel ik nog wat spellen, internet ik wat en luister zo'n 8 - 10 uur muziek.
Ik gebruik Quick System Info PRO om mijn geheugen in de gaten te houden en die laat ik de meeste processen een paar keer per dag killen. De standaard programma's heb ik in een lijst gezet zodat deze niet gekilled worden.
Daarnaast speel ik nog wat spellen, internet ik wat en luister zo'n 8 - 10 uur muziek.
@eduardtee Thx voor de tips, meeste doe ik idd al m.u.v. de screen brightness, had juist gelezen die niet op auto te zetten omdat de sensor dan altijdactief is en dus power verbruikt.
@joenatic Met jouw cijfers zou ik me ook niet druk maken om het batterijverbruik
Misschien komt het omdat ik videos stream (how I met your mother, big bang theory, NHL wedstrijden), maar met enkel wifi (heb er geen sim in zitten) en dus hoofdzakelijk internet gebruik haal ik die cijfers bij lange niet. Heb nu ook Quick System Info draaien, kijken of dat me een beetje gaat helpen
Heeft een van jullie toevallig antwoord op mijn vraag aangaande frozen apps in Ti backup?
@joenatic Met jouw cijfers zou ik me ook niet druk maken om het batterijverbruik
Misschien komt het omdat ik videos stream (how I met your mother, big bang theory, NHL wedstrijden), maar met enkel wifi (heb er geen sim in zitten) en dus hoofdzakelijk internet gebruik haal ik die cijfers bij lange niet. Heb nu ook Quick System Info draaien, kijken of dat me een beetje gaat helpen
Heeft een van jullie toevallig antwoord op mijn vraag aangaande frozen apps in Ti backup?
Als je ze niet draait en er zijn geen problemen, kun je ze verwijderen. Ik gebruik root uninstaller. Deze maakt een backup, zodat als je ze nodig hebt je ze kan terug zetten.
Video-streaming is wel een van de grootste accu-verbruikers. Dus dat je dan mijn soort verbruik niet haalt, vind ik niet zo vreemd. Als je dat doet en je kan uit de voeten met de laagste brightness, dan zou je dat wellicht kunnen proberen. Maar het enige andere advies is: minder streamenImperial_Master schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:35:
@eduardtee Thx voor de tips, meeste doe ik idd al m.u.v. de screen brightness, had juist gelezen die niet op auto te zetten omdat de sensor dan altijdactief is en dus power verbruikt.
LOL! Ja, ik merk intussen inderdaad dat nu ik al minder stream (heb per slot van rekening de laatste afleveringen al gezien
) dat de accu het langer uithoudt. Ben overall nog niet op jullie niveau maar denk dat het redelijk de goede kant op aan het gaan is (heb nu iets van anderhalve dag, hoofdzakelijk standby dat wel, de accu niet op hoeven laden, denk dat dat vannacht weer gaat gebeuren.
Anyway, ik ben blij met het apparaat en zeker ook met jullie hulp/adviezen!
Anyway, ik ben blij met het apparaat en zeker ook met jullie hulp/adviezen!
Gingerbread 2.3.3 is beschikbaar op samfirmware
en op xda
en op xda
[ Voor 22% gewijzigd door rinkel op 12-05-2011 00:26 ]
Verwijderd
Thanksrinkel schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 23:45:
Gingerbread 2.3.3 is beschikbaar op samfirmware
en op xda
Verwijderd
Voor mensen die 2.3.3 met aangepaste kernel en root willen hebben. Op het Galaxytabforum een zeer uitgebreide handleiding met bestanden die je nodig hebt.
Suck6
http://www.thegalaxytabfo...page__p__14237#entry14237
Suck6
Verwijderd
Perfecte handleidingVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:37:
Voor mensen die 2.3.3 met aangepaste kernel en root willen hebben. Op het Galaxytabforum een zeer uitgebreide handleiding met bestanden die je nodig hebt.
Suck6
Verwijderd
Mooi mooi....nog echt merkbare wijzigingen?Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:09:
[...]
Perfecte handleidingmijn sgt draait nu 2.3.3.
Ik ga er vanavond mee aan de slag.....
Verwijderd
Batterij icoon is anders!! Maar ook het geluid wat je hoor bij het opstarten is veranderd (volgens mij). En het lijkt erop dat er wat extra apps toe zijn gevoegd. Pulse was volgens mij geen standaard applicatie net als 'schets' (heb hem in NL staan
). Ga er vandaag wel even mee rommelen om te kijken of er qua performance zaken merkbaar zijn.
Let op:
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.
Dit topic gaat alleen over de _eerste_ 7" versie van de Galaxy Tab. De nieuwe 10.1" versie van de Galaxy Tab kan hier besproken worden.